Tíz jel, hogy civilizációnk pusztulásra érett
2012. november 03. írta: Zsigmond és Péterfy

Tíz jel, hogy civilizációnk pusztulásra érett

minaj.jpg

Ahogy közeleg a maják által megjövendölt 2012 december 21-e, szaporodnak és sokasodnak az idők végezetének jelei. Összeszedtünk tíz jelenséget, amik miatt Spengler újra beájulna – és a mostani popszámokba beerőszakolt ironikus szaxofonszólók még csak fel sem fértek a listára. És nektek, kedves olvasók, mi kell ahhoz, hogy lemondóan legyintsetek civilizációnk jövőjére gondolva? Mi a ti listátok?

1. Az okostelefon-autizmus

jel smartp.jpg

2. Nicki Minaj több százmilliós nézettségű munkássága.

3. Amikor felvilágosult mikrobloggerek tízezrei hiszik el egy fake kép miatt, hogy a Csillagok Háborújához hasonlóan két Nap körül kering a Mars.

jel mars.jpg

4. Amikor valakinek ez jut eszébe Európáról.

jel eu.jpg

5. A Facebook-lájkokra felfújódó kabát.

jel kabat.jpg

6. Tetszőleges időpontban végigkapcsolgatni a magyar kábeltévék kínálatán.

channel.jpg

7. A Sandy hurrikánról készített retró hangulatú instagramos fotók százezrei.

jel insta.jpg

8. A társpótló kutyapóráz.

jel kéz.jpg

9. Silvio Berlusconi 2012-es, újraszabott arca.

jel silvio.jpg

10. Sylvester Stallone 90 éves mamája.

jel sly.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1004828410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tíz jel, hogy civilizációnk pusztulásra érett 2012.11.03. 11:00:02

Összeszedtünk tíz jelenséget, amik miatt Spengler újra beájulna. Mi a ti listátok?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urfang 2012.11.03. 08:49:26

Civilizációnk pusztulásának biztos jele, hogy sokasodnak azok az emberek, akik a nekik nem tetsző dolgok miatt folyton a civilizáció pusztulását vizionálják.

greybull 2012.11.03. 09:33:46

A 11. biztos jel, hogy végkidöglés előtt van ez a civilizáció (?!?), hogy olyan blog oldalakon, mint ez is, ismeretlenül, mindenki azt a hülyeségét írja le, amit akar, ezt mások még el is olvassák, sőt válaszként leírják a saját hülyeségeiket dettó név nélkül, úgy ahogyan ezt én itt és most magam is teszem!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 09:46:32

@greybull:

a civilizációs méretű kidöglés a bolseviktoriánus forradalom kipurcanását relativizálja - a hanyatló világban a Kiválasztott is pusztulásra ítélt, majd az utókor ismeri csak el bölcsességét, brühühü

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.11.03. 10:12:00

Lesz-e két héten belül recept.mandiner.hu aloldal és sportrovat, csak hogy ne legyen feltűnő az amirolnemirunk.mandiner.hu?

tistedur 2012.11.03. 10:29:33

mi a baj a receptekkel? több értelme lenne, mint sok hozzászólásnak vagy posztnak..
ha már a civilizáció a pusztulás felé rohan, legalább ne legyünk éhesek.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2012.11.03. 10:29:54

12. Mindenről kényszeresen ugyanarra asszociáló politikai mórickák.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 10:37:26

@Counter:

figyusz, a nagy nehezen kiizzadott regisztrációs poszt 1 napon belül több (kínosan narancsfacsaró) commentet szült, mint a szépafűzöldszíne témájú többi, tehát a szerénység és alázat jegyében gyorsan mérsékelni kellett az érdeklődést

annyi munkája van a főállásban közéletimédiaiparos mandinak, hogy nincs ideje közéleti média cikket írni, no

és most beszéljünk a hüvelygombáról

Noname Watanabe 2012.11.03. 10:42:52

11. jel: fülkeforradalmárok és maszopperek tömege, akik azt hiszik, a világ csak azért nem pusztul el, hogy ők tovább élhessenek.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.03. 11:22:26

1) Amikor kormányközeli bloggerek a civilizáció pusztulásán keseregnek.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 11:26:28

@TaTa86.:

bolseviktor bukása a civilizáció bukása, nem lehet ellenzékben a húsosfazék, brühühüüüüü

buzzguy · http://miabuzz.blog.hu/ 2012.11.03. 11:39:23

nem a civilizáció pusztul el,hanem a magyar családok! 300 ezer forintot vesz el minden családtól Orbán csomagja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.03. 12:05:52

foglalkozzunk inkább a fontos dolgokkal

"sok kérdés érkezett... az elszámoltatás ügyében... én nem gondoltam volna, hogy ez még mindig ilyen erősen dolgozik ez emberekben ...."

Orbán Viktor miniszterelnök, 2010. december végén, Facebook

Robinzon Kurzor 2012.11.03. 12:12:21

Mivel a tuggyukik utólag belehamisítottak kb. 300 nem létező évet a korai középkorba, ezért most valójában 300 évvel korábban tartunk a naptárban, így a maja világvége is csak kb. 300 múlva esedékes.

Urfang 2012.11.03. 12:31:04

@Robinzon Kurzor:

De senkit sem érdekel a maja a világvége, mert mi a jelenések könyvében utazunk, ami már rég elkezdődött, jelenleg a negyedik pecsétnél tartunk, és még idén várható a második lovas.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.11.03. 12:46:11

@Herr SturmLikudnik:
[Sóhaj.]
Van egy közéleti blogotok, amiben ennyi témával foglalkoztatok az elmúlt egy hónapban:
archiregnum.blog.hu/2012/10
Van egy közéleti blogunk, amiben ennyi témával foglalkoztatok az elmúlt egy hónapban:
mandiner.blog.hu/2012/10

És te napok óta nálunk panaszkodsz, hogy mi miről és mennyit írunk. Ugyanezzel az energiával, ugye... De te tudod.

Lehetne több bejegyzésünk, persze. Csak időközben elindult például az angol blogunk, ami szintén nem kis energiákat köt le, nem beszélve az ezernyi egyéb apróságról, amin dolgozunk. Lesz egy nagy, átfogó közéleti projektünk is, de erről egyelőre nem akarunk többet elárulni.

tevevanegypupu 2012.11.03. 12:51:11

Mondjuk Silvester Stallone kilencvenvalahany eves mamajanak kulseje meg nem feltetlenul utal arra, hogy a civilizacio pusztuloban van..

Kiflee 2012.11.03. 13:07:40

kiváló válogatás! (egyébként akinek erről is a Mandiner politikai hovatartozása jut eszébe, az nem normális szerintem)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 13:20:14

@TuRuL_2k2:

aaaah, sóóóhaj, nyöggg, yeeeah...

bő billentyűvel ontom a kommenteket mint lömpirebeka a kékcédulát a finessz vajas feje fölé, erre azé' bacctacc, hogy nincs elég posztom a sztahanovista versenyben, nyöhehe, na most aztán tönkre lettem érvelve, ómájgád

amennyit válaszolgatsz szegény imperialista troll fejemnek, annyi energiával már sztahanovi mennyiségű vezérkomment születhetett volna a slozin ájpedezve (ugyanezzel az energiával, ugye... ), hogy úgy mégis miafaxvan itten függetlenorbánszerveres szemszögből a gengszterváltó dilettokrácia megmaradt kevéske hasznos elemének megszexualizálása kapcsán

sebaj, majd angolul is elolvashatjuk, hogy dö grássz iz grííín, náting tu szí hir

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.03. 13:23:19

@TuRuL_2k2: Csak én pl(, ha már az archiregnumot linkelted be) nem vagyok NER-szpáhi, nem kaptam pénzt sosem sem Orbántól, sem a Fidesztől, sőt az adómból ők kaptak tőlem.

Így nem nagyon lehet arra gondolni, hogy talán azért hunyok(/hunyunk) szemet a hazaárulás felett, mert megfizetik, vagy remélem, hogy egyszer még megfizetik.

Amennyiben persze csak erőgyűjtésről van szó, és semmi esetre sem lekenyerezésről, sok sikert és kitartást kívánok neked és a Mandinernek.

(És persze arról írtok, amiről akartok, ahogyan mi is arról kommentelünk, amiről akarunk.)

mehr luft 2012.11.03. 13:25:31

jófejkedő mandiner-szerkesztők, akik azt hiszik megmondják a "tutit"?

sisszi 2012.11.03. 13:27:24

11. amikor a zinternet munkások azon kesergnek, hogy mennyi szutyok van a zinterneten

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 13:27:55

@Kiflee:

a mandiner közismerten ezoterikus bulvárlap, kate upton bikinijére szakosodva, így nem is várja el az úri közönség, hogy évtizedes jelentőségű belpolitikai eseményeket olyan mértékben tálaljon, mint azok a mocskos ballib zsindexes nácikulák hörrrrrrfúúúj, na majdnem elvesztettem a jó modoromat, wruárg!!!

minnyá el is olvasom aristo neobarokkosan cizellált esszéjét "az óráról" címmel, ahol pontokba szedi, miért nyasgem a söpredék antivekkerista, azaz antinemzeti mindenmáspártnak, hogy egy 60 oldalas törvénymódosítást pofátlan módon kevesellnek 1 órában átnézni. Skandalum, mit képzelnek ezek?!

Bunny Munro 2012.11.03. 13:31:34

Hát srácok ez elég erőltett lett, és csak nyomokban tartalmaz jópofaságot

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 13:55:09

@TaTa86.:

nem kell itt maszatolni, ideje töredelmesen bevallani:

mefisto a hibás

:DDDDDDDDDDDDD

innerchild (törölt) 2012.11.03. 14:52:09

Nem, a civilizációnk nincs kihalásra ítélve, de veszélyeztetve van. A két fő veszély szerintem a nukleáris/vegyi háború, vagy a biotechnológia rossz kezekbe kerülése. A környezetpusztítás szintén aggasztó.

Kiflee 2012.11.03. 15:07:33

@Herr SturmLikudnik: jogos... de hát nem is várhatjuk el, hogy a nemzeti oldal olyan progresszív és európéer, ugyanakkor intelligensen humoros legyen, mint a demokratikus oldal médiája. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.11.03. 15:09:28

13., Amikor a zsidó és a cigány együtt mennek szántani, vetni, aratni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 15:30:31

@Kiflee:

ezek szerint a nemzeti oldal nem demokratikus, nem európai? basszus, miafaszé nem szavaztam kapásból a dzsobbikra, ott eleve szittyaturul hajráetelköz van, meg lehetett volna spórolni a sztrongjuropos helyreállítsukademokráciját és befejezzükarencerváttást szlogenes finesszt

fakk, már megint a kitérők

szomorú vagyok, efftársak

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 15:31:30

@Mr Falafel:

14. amikor aristo megharaxik a Kiválasztottra

Jamal_Fraser 2012.11.03. 16:18:08

Tíz jel? Persze, van!

1. Ateizmus, Európa keresztény gyökereinek szembeköpése
2. Ősienk, hagyományaink elfeledése
3. Kapzsiság: a pénzt és a fogyasztást legfőbb erénnyé és céllá emelő mohóság
4. Az ostobaság, tudatlanság és műveletlenség általánossá válása, szellemi kiüresedés
5. Erkölcsi kiüresedés, az alapvető értékek és az élet legfőbb megtartójának, a családnak széttiprása, kigúnyolása
6. Homoszexualitás
7. Multikulturalizmus
8. Teremtett világunk kizsákmányolása, a biodiverzitás felszámolása
9. Az élet semmibe vétele, abortuszok és lassú gazdasági kiéheztetések, lassú holokausztok, háborúk
10. Mindezeket összefoglalóan elfordulás a Homo Sapiens valódi, spirituális, Istennel , embertársaival és a természettel közösségben élő énjétől.

Ha nem is idén, de elkerülhetetlen a teljes, vagy részleges, összeomlás (és megtisztulás) az elkövetkező évtizedekben. Szerintem mindenki számára egyértelmű, hogy ez a világ nem fenntartható.

user792 2012.11.03. 17:30:01

@Jamal_Fraser:

Az egyes és a négyes a legfőbb gócpont. Abból következik szinte az összes jelenkori probléma.

Egyébként apokalipszis szerintem még nem lesz (egyelőre), viszont erőteljes negatív tendenciák várhatóak (értsd: csak a szokásos; évről-évre egyre szarabb gazdasági, politikai, demográfiai, morális, kulturális helyzet, legalábbis a világnak ezen a fertályán.)

Neon Fu 2012.11.03. 18:24:17

11 -A golopi polgármester, Kiss Lajos nyíllal öldösi a falubeliek kutyáit, utólag azt hazudva, hogy a 7-9 kilós ölebek rátámadtak (nála meg pont volt egy nyíl, naná) és mintha őrá nem vonatkozna az állatvédelmi törvény, hiába a feljelentések, a rendőrség mindig ártatlannak találja őt, de persze nincs korrupció a dologban, ááá, dehogy...

buzzguy · http://miabuzz.blog.hu/ 2012.11.03. 18:31:54

az Orbánisztáni világ a végéhez közeledik! ez a halott diktatúra a halottak napján tiporta meg újra a demokráciát. szolidaritást az mtv székháznál szétkergetett tüntetéssel!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.03. 18:39:44

@TuRuL_2k2: "Lesz egy nagy, átfogó közéleti projektünk is, de erről egyelőre nem akarunk többet elárulni."

Nem is kell, majd közérdekű adatigénylésben kikérjük, hogy mennyibe került nekünk. :)

greybull 2012.11.03. 19:10:02

@Herr SturmLikudnik: az a fontos a nagy kipusztulásban, hogy sohasem veszítsük el a csüggedésünket, ha semmi okunk a reményre!

greybull 2012.11.03. 19:11:37

@user792: Ortega y Gasset ezt már megjósolta a tömegek lázadása megfogalmazásakor. Másképpen: a Földön az intelligencia mennyisége állandó - a népesség növekszik. ....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 19:17:32

@greybull:

engömet aztán nem zavar a zombi apokalipszis, végre mozgó célponton lehet gyakorolni a battoho-t

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 19:40:43

@Kettes:

tippelek: regisztrációra buzdító online kampányba kezdenek :))))))))

Herbert_West 2012.11.03. 20:17:32

@Jamal_Fraser:

Európa keresztény gyökerei? Azok meg mik?

2012.11.03. 20:28:58

@Jamal_Fraser:
Ez egy szép lista.
Igaz, hogy a kereszténység egyet jelent a kapzsisággal, a hagyományaink, őseink elfeledésével, a teremtett világunk kizsákmányolásával, a háborúkkal, a holokauszttal.
Érdekes, hogy a buddhisták nem gondolkodnak így, talán rossz vallást választottak őseink 2000 éve.

buzzguy · http://miabuzz.blog.hu/ 2012.11.03. 20:29:05

@Herbert_West:
hogy nem tömi a luxuskormány az oligarcháinak a zsebét,miközben a társadalom alsó rétegei rettegnek a téltől! a középosztály közben lecsúszik! ezt jelentik a keresztény gyökerek!

Herbert_West 2012.11.03. 20:34:00

@Herr SturmLikudnik: Megvolt, köszi.

Arra akartam célozni, hogy:
a, az európai kultúrának sokkal több gyökere van, mint a kereszténység
b, a kereszténység, na az pont a magyar őskultúra halálát jelentette
c, a holokausztok, a halálok, káosz, a tudatlanság, na ezek pont a kereszténység jellemzői

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.03. 20:43:22

@Herbert_West:

a, az európai kultúrának sokkal több gyökere van, mint a kereszténység

persze, de a kereszténység a nagy közös történelem és társadalomformáló erő

b, a kereszténység, na az pont a magyar őskultúra halálát jelentette

hála istennek

c, a holokausztok, a halálok, káosz, a tudatlanság, na ezek pont a kereszténység jellemzői

ez inkább a szemellenzős "haladók" gumicsontja. népírtások megtalálhatóak az összes többi vallásnál is (hogy is volt az ígéret földje sztori? szegény filiszteusok), negatívumok dettó és ezek normál esetben amúgy ellentétesek a vallás(ok) tanításaival, csak rendszerint akad akinek érdeke Isten nevében szemétkedni, ez se unicatum. stb stb stb

nemhívő 2012.11.03. 20:46:15

@Herbert_West:

..egyetértek..

Az a halálom,... amikor néhány,... magát "keresztény tálibnak" tartó ősbarom arról elmélkedik, hogy az ateizmust, a francia forradalmat, vagy a felvilágosodást tekintse minden bajok forrásaként..

Jamal_Fraser 2012.11.03. 20:51:08

@roli101: a kereszténység egy vallás, spirituális tartalom, semmi köze az európai népek által elkövetett bűnökhöz, de ezt nyilván te is tudod. ez vallás, amaz politika.

az ilyen hozzászólások tudatosan állítanak ostobaságot és használnak kettős mércét: a buddhizmust sem lehet felelőssé tenni a többségében buddhisták által lakott országok számos elítélhető cselekedeteiért.

Értem, hogy mire célzol, roli101, mikor azt mondod, a kereszténység lerombolta ezeket a hagyományokat: a kereszténység előtti ősi állapotokra. De én nem erre gondoltam, hanem az olyan, a mai ember számára ismeretlen, vagy ismert, de nem gyakorolt családi, társadalmi szokások, melyek korábban keretet adtak 1-1 ember életének, most viszont helyére az individualizmus, a pénz és a fogyasztás lépett. De ez akkora közhely, hogy nyilván te is tudod, vagy jó esetben magad is észrevetted, ha más nem, miután felhívták rá a figyelmedet.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.11.03. 20:52:57

@Kettes: bevonulunk és elfoglaljuk a vincent blogot. Próbáljuk költséghatékonyan, de nem ígérjük, h ingyen lesz..:)

Herbert_West 2012.11.03. 20:58:59

@Jamal_Fraser:

Ööö, nézzük.
Most akkor vagy a kereszténység adata a szociális kereteket vagy nem. Megsúgom: nem.

Akkor viszont a szociális keretek átalakulása (a mandineresek által általábban visszasírt polgári nagycsalád is egy átalakulás utáni állapot volt, pl) nem a keresztény kultúra eltörlését jelenti, hanem csak annyit, hogy a társadalmunk most más, mint 100 éve volt. Ennek része az, hogy a hozzáférhető információk hatására egyre többen lettek agnosztisták/ateisták/nem keresztények.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:00:07

@Herbert_West: @buzzguy: Megtagadni 2000 éves keresztény múltunkat éppen olyan bárgyúság, mintha Európa hellén vagy római gyökereiről mondana le. Senki nem állította, hogy kizárólag keresztény lenne múltunk, kultúránk megkerülhetetlen része, tetszik-nem tetszik: a művészetben, irodalomban, népi hagyományokban, nyelvben ott van, de az újregyesült Európa minha erről tudatosan, erőszakosan el akarna feledkezni.

@nemhívő: szerinted akkor mi minden baj ősforrása? kíváncsi lennék.

Herbert_West 2012.11.03. 21:02:45

@Jamal_Fraser:

Várjál, átfogalmazom. Ugyanúgy, ahogy a keresztény fővonal felülírta a görögrómaiógermán kultúrákból azt, ami neki nem kellett, úgy az új, humanista-individualista fővonal meg felülírja a keresztényből azt, ami neki már nem kell. Ezen lehet keseregni, csak kereszténytől vicces/szánalmas/hazug.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:08:58

@Herbert_West: Ebben sajnos nem értünk egyet, a szociális (társadalmi, családi) keretek jelentős részének eredete Európában nagyon is keresztény.

Az, hogy a társadalomban megváltoztak az értékrendek (szerintem nem 100 év, de 20 év alatt is szemetszúróan), nyilván nem kizárólag a keresztény hit visszaszorulásának eredménye, mint ahogy a szavaidból kiveszem, hanem ennek kísérő-, társjelensége, a folyamatok (ateizmus, családok szétesése) sok esetben egymás mellett, elismerem egymástól külön, de mégtöbbször egymást erősítve, befolyásolva mentek végbe.

buzzguy · http://miabuzz.blog.hu/ 2012.11.03. 21:10:38

@Jamal_Fraser:
igen! ezt mondtam! keresztény gyökereinket ne szakítsuk el. ezért elég az aránytalan adórendszerből,
elég a rászorulók megsarcolásából, elég a nyugdíjasok semmibe vételéből, elég a családok és a gyerekek kizsákmányolásából, elég az Orbán-kormányból!

Új, szociálisan érzékeny kormányra van szükség!

nemhívő 2012.11.03. 21:12:51

@Jamal_Fraser:

...meg fogsz lepődni!

...szerintem SEMMI baj nincsen,...illetve, ami van ...az mindig is volt,..ill. mindig is lesz....

...létezik egyenletes fejlődés,.. persze, ..aminek rengeteg káros hozománya is van...

Szerintem ma a legnagyobb kihívás a föld túlnépesedése, ...amelyre éppen a vallások nem adnak semmiféle kapaszkodót..

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:14:02

@Herbert_West: ebben látok némi igazságot, csak tudod ez az új világrend, a kereszténységgel szemben, nem ad semmit helyette.

a kereszténység, és legfőképpen a család, a hagyományok és a társadalmi keretek évezredeken át támaszt és menedéket nyújtottak az egyénnek.

Mit ad helyette a liberális invidualizmus? Boldogság a fogyasztás, támasz a hitel és menedék az önzés. Az egész motorja az álságos gazdasági növekedés, mely nem tartható, ezt már egyre többen látják. És mi lesz akkor a piedesztálra emelt egyénnel? Hol talál majd menedéket? Sehol, mert ahova most dugja a fejét, az nem lesz.

Herbert_West 2012.11.03. 21:14:03

@Jamal_Fraser: Kezdetnek, melyik kereszténységről is beszélünk? Mert ahány értelmezése a bibliának, annyi családmodell, ellenben egy fősodor se követi Jézus kommunális felfogását. Már csupán ebből (meg abból, hogy az alapmodell kb mindenhol ugyanaz) következik, hogy a középkori európai csalédmodellnek köze nincs a kereszténységhez (lévén a római ésvagy germán modellekből jön), illetve ahol meg van, ott annak hátrányára (válási jog és nők egyenjogúságának erőteljes csökkenése, hogy csak párat említsek).

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:21:10

@buzzguy: bocsánat, nem neked szántam azt a választ, egyetértettem, egyetértek veled!

@nemhívő: ezzel is egyet értek, de szerintem a globális problémákon (túlnépesedés, felmelegedés, vízhiány, stb) túl van egy erkölcsi, társadalmi válság is, mely az euro-atlanti népek és országok civilizációs problémája is egyben. Az általam felsorolt 10 jel természetesen nem vonatkozik az olyan országokra, mint az általad is közvetetten említett Közép-Afrika, vagy Dél-Ázsia, esetleg a Közel-Kelet, hanem inkább a fehérek lakta kontinensekre, azon belül is különösen súlyosan Nyuga-Európára.

Herbert_West 2012.11.03. 21:24:22

Áh, a Haldokló Nyugat.

nemhívő 2012.11.03. 21:26:22

@Jamal_Fraser:

...szerintem nincsen ilyen, hogy "világrend"...

Az van,...hogy az egyének, ...( minél fejlettebb országban élnek, annál inkább ),.. megállnak a "saját lábukon"...illetve, lehet mondani azt, hogy egyre kevésbé függenek bárkitől és bármitől...

Vannak, akik ezt a szabadságot tudják kezelni,...és léteznek olyanok is, ...akiket ez összezavar, ..és "kapaszkodókat" keresnek...és közben nagyon utálják azokat, akinek ilyesmire semmiféle igényük nincsen.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:28:33

@Herbert_West:
A kereszténység meglátásom szerint egy: Jézus a keresztény felfogás szerint elsősorban nem vallásalapító vagy tanító, hanem maga az Isten. De ő az is, aki lefektette a vallás alapjait, élete és tanításai szellemiségükben jelennek meg, a vallás kidolgozását, mondjuk úgy, gyakorlatra átültetését, Pál dolgozta ki. Általa lett a kersztény erkölcs olyan, amilyen ma is, és 2000 éve változatlanul ugyanolyan.

Amit te említesz azok a különböző felekezetek eltérő értelmezései bizonyos (egyébként fontos) teológiai kérdésekben (úrvacsora, keresztség), de ezek a vitánk szempontjából érdektelenek. A keresztény erkölcs és felfogás a világról, társadalomról, családról mindenhol ugyanaz, ha fő kérdéseket nézzük.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 21:34:34

@nemhívő: Igen, ez pszichológia, ki mennyire tudja kezelni a szabadságot, de ugye épp azt is írtam az imént, hogy ha nem lesz ez a ,,jólét'', növekedés, sőt, tartós és kemény recesszióba fordulnak országok, akkor a család és hit nélküli milliók mit fognak tenni?

Mert ugye a recesszió hosszú távon elkerülhetetlen, épp az imént vitattuk meg, mennyire fenntarthatatlan ez a jólét.

@Herbert_West: Bizony, szó szerint. Meg kell nézni Európa és a világ egyik vezető ipari országát, Németországot: érdemes néhány pillantást vetni a népesedési mutatókra. Mi ez, ha nem haldoklás? A jóléti társadalmak képtelenek reprodukálni magukat, a helyükre kerülő új civilizációk viszont a jelenlegiek végét fogják jelenteni. Éppen azért is, mert ott a hagyomány és hit még jellemző az emberre.

nemhívő 2012.11.03. 21:41:19

@Jamal_Fraser:

..szerintem a fő "törésvonal" nem a kereszténység és az ateizmus között van,...hanem ott, hogy sokan hisznek a "természetfeletti" létezésében,...mások pedig nem érzik szükségét egy "tapasztaláson túli" világ szükségességének.....valahogy elvannak ez nélkül is.

Az előző "csoport" értelemszerűen jóval nagyobb mint a csak a keresztények, ...de a "nemhívés" luxusa sajnos csak kevés országnak adatott még meg....

Látható, pl a kereszténység múltjának tekinthető iszlám világban,....mire jutnak azzal, ha egyformán...mindenki vallásos...

Hát...nem arrafelé nem tódúlnak a menekültek...))

nemhívő 2012.11.03. 21:49:26

@Jamal_Fraser:

...persze,...a ciklikus recesszió és a konjunktúra folyton változik...tudjuk mi ezt már Marx óta...

...de, amíg korábban a recesszióból egy jó kis háborúval igyekeztek megszabadulni (gazdaságilag sikerrel!)...addig mára hálistennek ez már nem járható út...

A megoldás ma természetesen az lenne, ....hogy minden ország a saját eltartóképességének megfelelő "emberanyaggal" rendelkezzen...
De ez gyökeresen ellentétes pl a vallási előírásokkal...

El Hombre Muerto 2012.11.03. 21:52:41

@nemhívő: Láthatjuk, hogy a bigott Szaúd-Arábia micsoda nyomorban vergődik, míg a büszke ateista Észak-Korea milyen irigylésre méltó életszínvonalat produkál...

Ugye te is érzed, hogy egy-egy ország gazdasági teljesítménye vajmi kevéssé függ lakóinak hitétől vagy tagadásától?

nemhívő 2012.11.03. 21:57:14

@El Hombre Muerto:

..hombre,...el vagy tévedve...

Az ateizmus "luxusa" egyben a bármiben hívés luxusát is jelenti....ez egyik általad idecincált országról sem elmondható...Nemde?

...a "többi"nek meg szerintem fussál neki még egyszer,...u.is sehol nem említettem az általad citált hülyeséget.

Herbert_West 2012.11.03. 22:05:44

@Jamal_Fraser: Ezzel egy gond van. A keresztény erkölcs sem elméletben, sem papíron nem változatlan. Még az egyek szektákon belül se, hát még a milliárdnyi "keresztény" hívőn átívelve.

Meg köze nincs Jézus tanításaihoz, de ez már más tészta.

A népességfogyás és a jólét között meg egyenes a korreláció, ahogy a nyomor és a túlszaporodás között is. Kauzalitás persze nem feltétlenül van, de minden ország GDPje óriásit nőtt az elmúlt száz évben, a TFR pedig kb ugyanakkorát esett.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 22:27:57

@Herbert_West:
A keresztény erkölcs változatlan. Az élet tisztelete, a család szentsége, a szexualitás, az egymás felé tanusított viselkedés alapvető normáiban kipróbált, változatlan, és homogén tanítások léteznek az egész kereszténységet nézve is.

A Pál, az egyház és az erkölcs tanításai pedig igeins Jézus tanításain alapulnak.

Úgy látom holtponta jutottunk.

Jamal_Fraser 2012.11.03. 22:31:52

@Herbert_West:

A népességfogyással kapcsolatban igazad van, de épp arra próbálok rávilágítani, hogy a jóléten kívül egyéb más okok is közrejátszanak.

user792 2012.11.03. 22:39:43

@Jamal_Fraser: haver, az ilyen militáns ateistákat úgysem fogod tudni meggyőzni...! ;)
Inkább hagyd rá. Felköhögi a mára már totálisan avíttá vált szekuláris/liberális/modernista dogmákat.
A világ az utóbbi harminc-negyven évben persze tökjól elvolt ezekkel a hazugságokkal, most meg elkezdett omladozni a rendszer. Össze is fog omlani , akár a megdönthetetlennek hitt kommunizmus, egy perc alatt. Majd észreveszi ő is. :)

Herbert_West 2012.11.03. 22:44:19

@user792: Kérdés: militáns iszlamistákkal kijönél? Elvégre ugyanazon istentól származik a vallás, és igen kevés eltérés van a fő tanok között.

Más: hol a faszban voltam én militáns? Linkelek neked Hitchenst, ha militáns ateistákat akarsz.

Herbert_West 2012.11.03. 22:50:38

@user792: Továbbá: tfh, egyszer összeomlik a mostani "világrend" (ahogy össze is fog, elvégre ez a dolgok sorsa, ergo ez engem csak annyiban zavar, hogy nem tudom, milyen lesz a következő). Miért tételezed fel, hogy ezután a kereszténységhez, a keresztén kultúrához, vagy a keresztény családmodellhez térünk majd vissza? Összesen 0 példa volt a történelem során arra, hogy egy régi rendszer változatlanul visszajöjjön.

Jöhet még nagycsalád-patriatcha-kussaneved rendszer egyszer, de holt biztos, hogy az nem a kereszténység lesz.

Harmadrészt: ha a rendszerek elmúlása természetes dolog, ahogy azt te magad írtad, akkor a keresztény kultúra elmúlása miért baj?

user792 2012.11.03. 22:58:21

@Herbert_West:
"hol a faszban voltam én militáns? "

Nem voltál, vagy. Aki ilyen hevesen és erőlködve kötekszik egy témával kapcsolatban, annál nyilvánvaló, hogy bűzlik a zokni. Jómagam már rég elszoktam attól, hogy "ilyenekkel" (bocs) vitatkozzam, de mivel látom, hogy Jamal barátunkban él még a jószándék, ezért gondoltam szólok neki.

nemhívő 2012.11.03. 22:59:44

@user792:

...nincsenek "militáns ateisták"...annál többen viszont a militáns hittérítők...

Ateistáktól max annyit hallani, hogy ha kételkedsz,... akkor kételkedj bátran...

Azzal viszont már nagyon tele a tököm, amikor a flusztráltságaitok okát az én vagy mások "nemhívésében" szeretnétek megtalálni...

Azt javaslom, ...addig maradj guggolásban,...amíg a "szekuláris, liberális világ" összeomlik....

...hogy ne így legyen,... arról mindig gondoskodnak az önjelölt és megszállott világmegváltók....

user792 2012.11.03. 23:19:29

Van itt egy félreértés...

Én nem mondtam, -de mások sem-, hogy ezután a világrendszer után visszatérünk a keresztény teokráciák világába.

Nem, én csupán arra céloztam, hogy a szekuláris humanista világrend, demokráciával, "jóléttel", tudományközpontúsággal, liberalizmussal meg a többivel; nos, az eddig tartott.
A dolgok, amelyekről azt hirdették, hogy megbonthatatlanok, nos azok a szemünk láttára bomlanak össze.
A kis fejetekben persze még élhet a gondolat, hogy "már csak a kereszténységet, iszlámot, fasizmust, -akármit- kell felszámolni és végre beköszönt az örök jólét, az örök béke", de a valóság közben az ellenkezőjét valósítja meg.

A mostani liberális, szekuláris demokrácia és vele együtt a jólét addig tart, amíg van mögötte elég pénz, hogy fenntartsa az illúziót, és elhitesse az emberekkel, hogy nem kell hagyomány, nem kell család, nem kell Isten, nem kell semmi, csak "élvezd". Nos, a pénz az viszont most fogyóban van.

nemhívő 2012.11.03. 23:43:31

@user792:

...világrendszerek "maguktól" soha nem omlanak össze....a "pénzhiány" ehhez túl kevés.

Az "összeomláshoz" forradalom kéne, ..vagy egy új, hódító ellenfél... (egyik sem látszik!)
..ahogyan a komonizmus sem "magától",...hanem az elveszített versenytől,... az USA-tól omlott össze...

...ugyan mi lenne az,... ami a kapitalista gazd. rendszert válthatná....vagy milyen társadalmi berendezkedés veszélyeztethetné a liberális demokráciákat?

...talán az anarchizmus? iszlamizmus? .....??

Ne ábrándozz,...szállj le a földre....apropó, .ha VALÓBAN érkezne a mennyből valaki,...az valszeg megváltoztatná helyzetet....))

nemhívő 2012.11.03. 23:47:24

@user792:

...amúgy az "örök jólét"....várása nem éppen az ateistákra jellemző...))))

...sőt,... még a "felszámolás" sem éppen összeegyeztethető a liberalizmussal,....annál inkább az agresszív teokráciával....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.04. 00:41:46

@roli101:

a buddhizmus fétisét a hajadba kenheted, olvasd már végig a távol-kelet történetét, az elvileg szép vallási elvek simán megfértek a legdurvább háborús és hétköznapi kegyetlenségekkel (tibetben pölö a drágaságos láma támogatta a rabszolgatartást, emigrációban lett nagy humánus, na bumm)

mókás, hogy azokat az értékeket szokás egzotikus vallásoknak tulajdonítani, amik a házi keresztény alapfelszerelésben is benne vannak, persze a szomszéd fűje mindig zöldebb, mert távolról nem látszik, hogy ott is ugyanúgy van álszentség, élősködő pap, szent ügyre hivatkozva elkövetett embertelenség stb.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2012.11.04. 01:37:54

@tevevanegypupu: ...legfeljebb arra, hogy pusztulnia kellene, meg hogy ha fog is végre, nem méltósággal fog.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.11.04. 07:25:08

@El Hombre Muerto: A bigott Szaúd-Arábia olajban fürdik, ezért irreleváns, hogy mennyire iszlamista. Ezzel szemben Észak-Koreának semmije nincs.

Afrika valamennyi nyomorban élő országában az emberek mélyen vallásosak. Vajon ezért élnek nyomorban? Szerinted igen, mert a vallásosság kapcsolatban áll azzal ki milyen színvonalon él.

Pelso.. 2012.11.04. 07:40:35

@user792: Pontosan mi omlott össze? Működésképtelenné váltak államok tudományközpontúság és humanizmus miatt? Hol?
Átlag ember, aki polgári demokrácia híve, azt állítja, hogy nem kell család?
Az egyházak meg imából, s nem pénzből tartják fenn magukat, hogyne.

Feketeleves 2012.11.04. 10:34:38

És a szerzők ezért az írásért még pénzt/fizetést is kapnak.
Na ha valami, akkor ez tényleg a civilizációnk pusztulását jelzi :-)
De most tényleg, miért kell ilyen bulvár szarokat a mandinak lehoznia.....??

S=klogW 2012.11.04. 10:52:38

@tevevanegypupu:

sőt, az már inkább a feltámadásra utal :)

S=klogW 2012.11.04. 11:35:48

mintha a 4. képről lemaradt volna a sarlókalapács és a csillagoK testvérszimbóluma

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.11.04. 15:37:39

@Feketeleves: Azért, hogy ne tűnjön fel a hallgatásuk, s hogy ne érezzék magukat elhagyatva a csöndben.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.04. 16:15:04

@Counter:

hogy is tartja régi bölcsesség? hallgatni arany

független polgári szemszögből is

orszagteszt 2012.11.05. 11:18:36

www.esurveyspro.com/Survey.aspx?id=fd5d447f-d10d-4207-9b90-b6a2c783b31b

Kedves barátaim!

Kérlek töltsétek ki ezt a TELJESEN ANONIM közéleti tesztet és osszátok meg Ti is ismerőseitekkel itt a facebookon! Az első összesített eredményeket a polteszt.blog.hu oldalon láthatjátok majd jövőhét vége felé. A kitöltése semmibe nem kerül, mindössze 3-5 percbe telik, 37 rövid kérdésre kell bejelölni a választ, amit gondolsz.

u.i. A teszt semmilyen személyes információra nem kérdez rá, sem névre, pontos lakcímre, telefonszámra, más elérhetőségre, így nem is tárolhatja azokat. Teljes anonimitás és névtelenség azért fontos, hogy minél őszintébb válaszok születhessenek.

www.esurveyspro.com/Survey.aspx?id=fd5d447f-d10d-4207-9b90-b6a2c783b31b

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.05. 13:39:39

@TuRuL_2k2: ezaz, válaszolj akkor az én felvetéseimre is. azokra is kell ám

Pelso.. 2012.11.05. 19:25:15

@orszagteszt: Üdv a KIM közvélemény kutatójának, hangulati megfigyelőjének.

S=klogW 2012.11.08. 09:48:47

@orszagteszt:

én inkább a már egy éves népszámlálás eredményeire lennék kiváncsi
süti beállítások módosítása