A NAV, a KOCKERD és a vállalkozó
2012. július 11. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

A NAV, a KOCKERD és a vállalkozó

lefejez.jpg

  Alapítottam egy kft.-t. Életem első saját cége. Próbáltam mindent a legjobb tudásom és vállalkozó ismerőseim tapasztalata szerint tenni. Találtam profi könyvelőt, ügyvédet, és amennyire tudtam, szépen átrágtam magam az értelmetlen szövegeken és számokon. Majd békésen hátradőltem a székemben, hiszen engem senki se bánthat: fizetem az adót, küldöm, amit küldeni kell, szerződéseket kötök és rendesen pecsételek.

  Aztán egy szép nyári napon levelet kaptam a NAV-tól, ami úgy kezdődik: elrendelték az adószámom törlését, tehát megszüntettek. Az indoklás szerint azért, mert nem küldtem el egy KOCKERD jelű kérdőívet. Hívom kétségbeesve a könyvelőt, mert a kérdőívre emlékeztem és arra is, hogy megbeszéltük, hogy ő beadja fél évvel ezelőtt. Be is adta, de mivel azt hitte, hogy csak egy kérdőívről van szó, nem ajánlva küldte, csak simán postán. Ezek szerint az adóhivatalhoz nem érkezett meg. Megette a postás.

  Én elhiszem, hogy rettenetesen fontos ez a kérdőív, de azért egyszer talán illene szólni e-mailen, telefonon, vagy levélben, hogy ez egy felszólítás, ha másodjára se küldöd el, akkor megszüntetjük a cégedet. De nem, rögtön hasít a bárd és a cég feje már ott gurul. 

  Szerencsére lehet fellebbezni, mert ez egy rendes hivatal, ugyan villámcsapásként sújt le, de azért jogod van megmagyarázni a szörnyű bűnt, amit elkövettél. Írtunk is a könyvelővel szép levelet, hogy ne haragudjanak ránk, mi elküldtük, nem kapták meg, küldjük megint. És vártunk. Nem volt vicces, mert ugye a cég élne tovább, és sok múlik azon, hogy van vagy nincs. Aztán pár nap múlva elkezdtünk telefonálgatni, hiszen a megszüntető levélen ügyintéző is van és telefonszám is, csak éppen a telefont nem veszi fel senki. Csöng-csöng végtelen türelemmel.

  Ma betelt nálam a pohár és megpróbáltam panaszt tenni, mert német ismerőseimtől tanultam, hogy bármilyen furcsa: egy állampolgárnak joga van panaszt tenni és elvárni egy állami hivataltól, ha már pofozkodik, akkor legalább kommunikáljon is. A portás és a főosztályvezető még életükben nem hallottak olyanról, hogy valaki a nagy, rettenetes adóhivatallal szemben panasszal akar élni. Hová lesz a világ? Aztán rájöttem, hogy a franc se fog levelezgetni, panaszokat írni. Az adóhivatalnál csak egy félelmetesebb van: a nyilvánosság. 

  Vállalkozni élmény, kösz NAV!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr434639591

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.11. 11:09:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makacs szennyeződés 2012.07.11. 14:41:04

@Zuckerbrot: sőt, azért is a vállalkozó a hülye, mert nem szólnak neki, hogy nem érkezett nyomtatvány, csak a szomorú következményeiről értesítik.

"nem érkezett be, csak szólunk, hogy kész, neked véged van, ennyi."

binary11 (törölt) 2012.07.11. 14:41:14

@piszter: Gratulálok, ez igazán hasznos hozzáállás, biztos sokat fog segíteni. SOk ilyet az országba!

Muzsikok közt 2012.07.11. 14:44:08

@makacs szennyeződés: A magyar valóságban meg kell tanulni intézkedni. viszel a NAV ügyintézőnek egy üveget legközelebb figyelmeztet előre. De ez sem tegnaptól ilyen.

Bikli néni 2012.07.11. 14:44:48

A NAV-nak van kifejezetten panaszügyekkel foglalkozó szakterülete. Döbbenet, de akkor is, ha ennek a 23 ezer fős szervezetnek a portása éppen nem tud róla.

Bloodscalp 2012.07.11. 14:48:54

Skrabski Fruzsinával lehet tökéletesen jellemezni azt hiszem az átlag fidesz szavazót:)

Ostoba, de büszke rá. Szívesen hangot ad a hülyeségének, hiszen újságíró:) (Magyarországon!!!)
Szegény most kétségbeesve vár hogy a nemzetgazdasághoz szervesen hozzátevő kis cége megmarad-e. Csúnya NAV!
Naponta lesznek öngyilkosok ilyen olyan okokból, erőszakolnak családon belül, vesztik el a házukat.
Mindez persze eltörpülhet ha egy NERtárs kerül bajba a kegyetlen NAVval szembe.

Fontos!

Ha tudtok segítsetek Skrabski Fruzsinának!!! Név és cím a szerkesztőségben (a cégé is).

makacs szennyeződés 2012.07.11. 14:49:54

@Zuckerbrot: hirtelen nem is tudom, kit utálok jobban, akik üzemeltetik és elmélyítik Abszurdisztánt, vagy akik szerint ez normális, és az a hülye, aki nem áll be a sorba.

Muzsikok közt 2012.07.11. 14:52:35

@Bikli néni: Jóhogy van, az Apehnek is volt. Döbbenet hogy miket kiposztolnak, 1 katt:

Panasz

A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul és elintézése nem tartozik más adó- ill. vámigazgatási eljárás hatálya alá.
Miután a panasz kivizsgálása személyre szabott módon történik, amelyről az érintett számára részletes tájékoztatást adunk, kérjük feltétlenül adja meg a beazonosításához szükséges adatokat, (nevét, adóazonosítóját, postai levelezési címét) annak érdekében, hogy a vizsgálat eredményét tartalmazó tájékoztató levelünk illetéktelen személy/személyek részére ne válhasson megismerhetővé.
Tájékoztatjuk, hogy az állami adó- és vámhatóságnál folyamatban lévő hatósági ügyekben panasznak nincs helye, az így tett észrevételek a jogorvoslati eljárás keretében kerülnek elbírálásra, azaz a jogorvoslat részét képezik.

Az eljárás meggyorsítása érdekében felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a fentiekben megfogalmazottaktól eltérően adó-, ill. vámügyeivel kapcsolatosan adó- ill. vámjogi kérdése, problémája merülne fel, úgy üzenetküldésre ne a fenti utat vegye igénybe, hanem az adó-, ill. vámhatóság honlapján (www.nav.gov.hu) a Kapcsolatfelvétel e-mail küldése menüpont alatt szíveskedjen számunkra elektronikus levelet küldeni.

Muzsikok közt 2012.07.11. 14:54:00

@makacs szennyeződés: Nekem tökmind1, felőlem megpróbálhatod egyedül megváltoztatni a system-et, már sok embernek sikerült.

Én inkább megtanulom használni.

makacs szennyeződés 2012.07.11. 14:54:08

@Bikli néni: "A NAV-nak van kifejezetten panaszügyekkel foglalkozó szakterülete."

felröhögtem. :D

makacs szennyeződés 2012.07.11. 15:08:32

@Zuckerbrot: dehogy akarom én megváltoztatni a systemet, jóbarát, dehogy akarom.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.07.11. 15:08:43

@Bikli néni: "A NAV-nak van kifejezetten panaszügyekkel foglalkozó szakterülete. "

jaja

a TEK.
ha panaszkodsz ok jonnek:-)

Olympe 2012.07.11. 15:12:28

Kedves lelkylola! Hasonló a történet, mi is egyik napról a másikra kaptuk meg az adószám törlési határozatot a NAVtól januárban alapított cégünkre. Az indoklásban még az sem szerepelt, hogy a kockerd kérdőívet kellett volna visszaküldeni, mi ugyanis nem kaptuk meg azt (posta hibája). 20 tényleg segítőkész NAV-os munkatárs után kaptuk meg az infót, majd pótoltuk a kérdőívet. Mi már a második körös fellebbezésnél vagyunk, jogi állásfoglalást is kértem az ügyben amit nagy nehezen de végül szóban megkaptam, így hangzik: a törvény így rendelkezik, a NAVnak mint végrehajtó szervnek meg nincs lehetősége felülbírálni. A post jelen esetben ghivatalos szerv, a NAV által ajánlva feladott levél nem kereste címzéssel lett visszaküldve de azt nekik kézbesítettnek kell tekinteni. Ami a legfájóbb, hogy 5 évig nem lehet 50%-nál nagyobb tulajdonrészem egy cégben és nem lehetek vezető tisztségviselő. Ez érvényes a férjemre is akivel ez a közös vállakozásunk amiből szerettünk volna megélni. Mindenki követ el hibákat, főleg kezdő vállakozók, a büntetés mértéke nincs egálban az elkövetett hibával ill. a pótlás sem megoldás. Mi már megőrültünk. A NAVosok egyébként elárulták, hogy elég sokan jártak így idén év elején!!!!

soproni1 2012.07.11. 15:13:54

Az adószám felfüggesztés jó biznisz a hatóságnak. Kis idő mulva elrendeli a kapcsolódó vizsgálatokat és a partnercégeknél is megszünik a levonási jog, ami már plusz adóbírság, kamatok, kivégzés. Ugyanis nem mindenki ellenőrzi mindennap a céginfókat a beszállítókról. Januártól korlátozzák a kêszpénz forgalmat, a kisvállalkozások nagyrésze csődbe megy. Igaz, szűkűl a fekete gazdaság is. Gazdaság sem lesz.

Bikli néni 2012.07.11. 15:14:37

@Zuckerbrot: Köszi, engem erről pont nem szükséges felvilágosítani ;) A főov, akit a posztoló említ, nyilván azért nem tudott róla, mert teljesen más szakterületen dolgozik (kedvenc hasonlatom erre, hogy a szemész se fogja tudni megműteni a szívedet, pedig az is orvos), a portást meg hagyjuk is :)
A kommenteket nem olvastam végig, csak az "ez az első panasz a NAV történelmében" c. mondat mellett nem tudtam elmenni szó nélkül.

soproni1 2012.07.11. 15:16:26

@Olympe: Nekem azért akarták felfüggeszteni, mert a telep utcafrontján nem volt kint a cégtábla.

Muzsikok közt 2012.07.11. 15:17:05

@Bikli néni: Mivel minden állami hivatalhoz lehet panasszal fordulni, szerintem az hogy egy osztályvezető ennyit ne tudjon az lehetetlen. Lehet kamu is a poszt.

soproni1 2012.07.11. 15:21:47

@Zuckerbrot: Sajnos lehet. Nekem azt mondták a revizorok, hogy le kell bélyegezni és aláírni a számlát. Pedig már sokéve nem kötelező. Az is igaz, hogy lehetetlen elérni őket, mert olyan pokoli meleg van az apeh épületekben, hogy inkább helyszínen vannak vagy szabadságon.

Muzsikok közt 2012.07.11. 15:27:12

@soproni1: 1. A revizor nem osztályvezető, csak egy zsoldos. Mondjuk ettől felháborító.

Csak egyoldalú a poszt. Én Győrbe járok NAVolni, mindig kedvesek helyben és segítőkészek(én is igyekszem az lenni), ha hiba volt a részükről, az ügyintéző elnézést kért.

Tény hogy a telefonos és a méles ügyintézés nagyon döcög. Erre azt tudom mondani hogy egy kis plusz kedvesség/megértés és az ember mobilszáma sokat tud segíteni.

rohadjmegARCgeci 2012.07.11. 15:28:45

Csak azt nem tudom,hogy ha kinyírnak minden vállalkozást mindenféle mondvacsinált baromsággal és pitiánerséggel,akkor ki a lófasz fogja kitermelni a 6 ezer NAV-os bérét?A századvég alapítvány vagy simicska?

OftF 2012.07.11. 15:33:24

El lehet menni, ha nem tetszik. A társadalom kétharmada nem tévedhet!

Bikli néni 2012.07.11. 15:33:31

@Zuckerbrot: Én ezt nem tartom kizártnak amúgy. Óriási szervezet, iszonyú sokrétű feladatokkal, egy élet kevés lenne arra, hogy minden szakterületről informálják az összes dolgozót. Simán el tudom hinni, hogy egy főov. nem tud róla. Amúgy logikus, amit mondasz, bár nyilván mást ért egy laikus ügyfél a "panasz" szó alatt, mint amit hivatalosan takar egy-egy hivatalban.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.07.11. 15:34:16

@Zuckerbrot: Cáfoljad, kis angoltudós! Vannak egyébként sajtóban megjelent esetek is: Egy vállakozó nem akart lemondani az MLSZ-elnökségről, azonnal APEH-vizsgálatot kapott. Egy bank segített egy orosz cégnek megvenni a Borsodchemet (amely még most is jól van, szinte egyedül abban a megyében a hagyományos nagy cégek közül), azonnal megállapították, hogy a számítástechnikai rendszere (abban a nagyságrendben a világ két vezető rendszerének egyike) nem felel meg a magyar számviteli törvénynek (amely már akkor is 90%-ban az EU számviteli irányelvének fordítása volt, a többi 10% meg szocialista maradvány) stb.
Mi a bánatnak véded itt a NAV-ot, ez a munkád?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.07.11. 15:35:03

@Dr. Furia: epul az uj arisztokracia...
a kinyirt vallalkozasokkal felszabaditott piacra majd bemegy a cba, nyerges, simnicska, csanyi, szeles es a tobbi wannabe herceg, grof es foldesur. es majd nekik dolgozhatunk. ki lesz az termelve, ne agodj. csak nekunk marad kevesebb.

mert a mocksos multival nem az a gond, hogy kizsakmanyol, hanem az, hogy a fent emlitettek HELYETT es KEVESBE zsakmanyol ki:-)

az uj munka torvenykonyvenek csufolt rabszolgatartasi kiskateban es az uj kisajatitasi torvenyben mar benne a jovonk.

ha hagyjuk:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.07.11. 15:38:15

@OftF: igen..
az a masik verzio.

az elso, hogy megmentjuk az orszagot igy, vagy ugy a fidesztol. ha ez nem sikerul, akkor majd egy masik europai orszagbol nezzuk vegig az uniobol kizaras es a neofeudalizmus kialakulasanak folyamatat:-)

daito 2012.07.11. 15:38:54

Tökbe már, perszehogy Lola és a könyvelő tehet erről, egyértelmű, egy adatlap beadásának elmaradása csak így szankcionálható. Gondolom Texas államban az IRS tagjai le is lőhetnének egy ilyen dolog miatt. Anno, amikor a Walker a texasi kopó c. sorozat készült, akkor volt róla szó, hogy Chuck Norris egy adóellenőr lesz; csak oda kevés lett volna a részenkénti 4 halott.

Ez egy idióta ország; amelynek minden lakosa jobban/pontosabban/szebben/és többet tud Amerikáról/fociról/gazdasági dolgokról/történelemről/kultúráról/művészetekről/filozófiáról/meg úgy mindenről; mint bárki más a világon; de biztosan többet a zsidóknál, az amerikai elnöknél, az orosz elnöknél, természetesen default állapotban a környékbeli országok összes emberénél. Ma már az ország egy része pedig az IMF-nél és az EU-nál is jobban tudja a dolgokat. De lehet, hogy az egész ország jobban tudja.

Nem az van, hogy ez egy f.s ország, ahol gyakorlatilag papírhalommal takargatjuk a hullákat; aki kivételesen csinál is valamit, azt először is papírhalmok készítésére kötelezzük, előtte-közben-utána meg halálba büntetjük. Ez egy alap állapot; itt az jut előre, aki a legtöbb papírlapot sz.rja ki magából; de igazából az a zseni, aki a környéken vagy alatta lévőket tudja erre rávenni.

Tiszta sor, itt 30-50-80-100-200-500 éve nem a teljesítmény számít, hanem mennyire tudod "dokumentálni" - ezt minimum szájhagyomány útján, de még jobb, ha papír van róla.
Nem tudom mit csodálkoznak azon az emberek, hogy egy hatóság eldönt valamit, aminek a valósághoz nincs köze? Mindannyian így teszünk. Egyikünk elhiszi, hogy a Gyurcsány személyesen a jeruzsálemi főmuftival egyeztetve lopott el minden forintot, közben többszáz izraeli rohamrendőrrel verette le a forradalmat, vagy mit; a másik meg elhisz valami hasonló obskurus marhaságot Orbánról. (Bocs, de már nem követem a dolgokat.)

Ugyanígy működik az állam is; pont leszarnak mindent, simán elfogadják azt, hogy te vagy a KKK budapesti fősárkánya vagy lehetsz az ellenkezője is; ez nem számít akkor, ha szankcionálni akarnak. Márpedig valaki, valahol fog. Mert ember legyen a talpán, aki tutira megy; ha véletlenül futja 5 ügyvédre és könyvelőre; akkor ki fog derülni, hogy a réten elégetett nagy kereszted amortizációjának az áfáját az áfa törvény alapján számoltad el, miközben az Sztv alapján kellett volna - vagy fordítva, vagy egyik sem. Mert mondjuk ez egy jogszabályi anomália, amiről te esetleg tudhatsz, de nem dönthetsz helyesen, ezért csak 80 vagy 200 a bünti. De. Fizetheted részletekben is, ha kibírod azt a 2 évet, míg ezt megadják, de akkor már lesz kamat, ha kibírsz újabb két év levelezést, akkor a büntetésből engednek, vagy valami egyéb virtuális hülyeséget lengetnek be.

Igazából az van, hogy ez az egész ország folyamatos hazugságtengerben él. Itt hazudozik mindenki, ezt tanuljuk az iskolában, abból vizsgázunk, így szerzünk munkát, így dolgozunk, sőt, otthonaink is hazugságvárak.
Az államigazgatás (és az állam kapcsolt részei) is ilyen, hazudja azt, hogy dolgozik, hazudja azt, hogy tudja mi a helyzet, hazudja azt, hogy ért hozzá, hazudja azt, hogy bírja erővel; hozzáteszem azt, hogy ha nem így lenne, akkor is az az alapállapot, hogy mindenki hazudik neki. Arról ne beszéljünk, hogy az egész felett az ország válogatott krémje - a politikus elit áll. Best of the best.

Azt nem tudom megmondani, hogy ez az egész hazudozós játék mikor kezdődött - könnyű volna a szocializmusra rákenni; szerintem már sokkal korábban; de igazából így éltük túl folyamatosan a rajtunk élő külső hatalmat. Csak közben a lelkünk, tudatunk részévé vált.

Csak nem értem, hogy mire ez a nagy csodálkozás? :)

Bikli néni 2012.07.11. 15:40:46

@Zuckerbrot: A méles ügyintézés azért döcög, mert biztonsági okokból nincsen internet a munkaállomásokon, és nem azért, mert egy lusta paraszt az ügyintéző. Örüljetek, nem munkaidőben neteznek :) Ellenben mindenkinek van egy közvetlen telefonszáma, van a posta (tudom, muhaha) és van mindenhol ügyfélszolgálat is. Nyáron viszont van olyan, hogy igazgatási szünet, emiatt nagyon sokan vannak szabadságon (így fordulhat elő, hogy csak cseng bele a telefon a világba), ezt számoljátok bele.

Olympe 2012.07.11. 15:41:16

@soproni1: az ügyvéd és a könyvelő is szólt, hogy mindenképpen írjuk ki a cég nevét az utcafrontra - megtettük :) ennek ellenére a postás nem talált meg. De most már tudom, mit jelent a különbség a törlés és a felfüggesztés között. A kockerd kérdőív nemkitöltése és nem visszaküldése TÖRLÉST von maga után...

Olympe 2012.07.11. 15:43:44

Félreértlsek elkerülése végett az én esetemben személyesen ill. telefonba minden, tényleg minden NAV munkatárs megértő, segítőkész és pozitív hozzááláású volt ... csak segíteni nem tudtak. A telefonos ügyfélszolgálat meg egy vicc. A kezemben a törlési határozattal magyarázta nekem a telefonba, hogy valamit félreértek, biztos csak felfüggesztettek.

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 15:45:55

@Counter: "Mi sem természetesebb, mint 10 napos, mulasztás esetén mérlegelés nélkül törléssel járó válaszadási határidővel arról faggatni a vállalkozót, hogy hol tartja a munkaruhát."

Sose lesz úgy egymillió új munkahely, ha előtte nem szüntetünk meg legalább ugyanannyit cégtörlés útján.

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 15:51:36

@bgp: "a bolsevik szó szerint azt jelenti: többségi."

Az csak a szótári jelentése.
A történelmi jelentése ennél jobban írja le a fideszt: a cél érdekében minden eszközt megengedhetőnek tartó többségi.

makika65 (törölt) 2012.07.11. 15:52:47

én is hasonló helyzetbe kerültem (nekem 300000-t vágtak a nyakamba). a revizor azt mondta amikor megmutattam neki a postai feladóvevényt , "ez nem bizonyítja,hogy a papír (amit kerestek rajtam) benne is volt a borítékban" ! no komment........ügyfél barát közszolgák.

alaurent 2012.07.11. 15:59:10

Alig van itt valaki, aki úgy érzi, hogy a NAV-nak nem mindjárt az odab@szással kellene kezdenie. Hogy ők - elsősorban - szolgáltatók, és másodsorban hatóság, az első az, amiről szeretnek elfelejtkezni. A jogszabályok betűje szerint igazuk is van, hiszen itt mindenki adócsaló, ez a szemléletük, és úgy is bánnak velünk, vállalkozókkal.
A kockerd is miről szól: arról, hogy nem szólod-e el magad már az elején, és akkor ők hipp-hopp fülöncsípnek. Miközben bármelyikünk tudna sorolni olyan céget, amelyik virágzik, és lenne mit keresniük, de azok az érinthetetlenségi körön belül vannak...

dr. pretender 2012.07.11. 16:01:22

Fruzsina, ez a poszt egy nagy öngól lett :)

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 16:03:21

@Alikam: "Én gondoltam, hogy azért egy ilyen elvél sem úgy megy, hogy bebasszák a zsákba aztán majd valamelyik postás keze ügyébe akad hanem van valami belső rendszer, ahol azért kap valami iktatási számot"

Az felvevő- és elosztórendszerben meglepően lelkiismeretesen dolgoznak (annak ellenére is, hogy a Postát IS minden kormány zsákmánynak tartja, és az ott dolgozók életkedvét is elveszi), a leggyengébb láncszem a kézbesítő (tisztelet a szépszámú kivételnek), aki se belülről, se kívülről nincs túlmotiválva.
Persze a küldemény tekintetében a leggyengébb láncszemnél is van még gyengébb: a feladó, aki nem ad fel (pl. egy trehány és/vagy a szürreális szabályozást követni képtelen könyvelő), és a címzett, akinek nem feltétlenül érdeke minden küldeményt megkapni.
E tekintetben érdemes utánagondolni, hogy ki hány könyveletlen küldeményt nem kapott meg rokontól, ismerőstől, illetve hányat adott fel rokonnak, ismerősnek úgy, hogy az nem érkezett meg, ezzel szemben hány küldeményt postázott - akár könyvelten, sőt tértivevénnyel - úgy, hogy azt a megcímzett szervezet nem kapta meg, akár az ezt igazoló aláírt tértivevény ellenére sem.
E számok összevetése hozza majd el a fizika következő áttörését.

sanyix 2012.07.11. 16:05:27

a nav-nál többségben szar alakok dolgoznak, akik ugyan csak szar alakok (politikusok) utasításait követik.

Mindenhol megpróbálnak lenyúlni, lopkodnak, ügyeskednek, akármennyire becsületes vagy, ha akarnak vagy kinéz valamelyik, megszivat.

Ezért kell feketén csinálni mindent, mert egyrészt ott nem vagy a szemük előtt, és ha lebuksz még akkor is többet szedsz össze a birságok levonása után is, mint ha fizettél volna mindent.

Egyébként a nav-nak nem kell bizonyítania semmit, mert a törvények fölött áll. Ha megtalálnak, bűnös vagy. Neked kell bizonyítanod hogy ártatlan vagy, ami nehéz mert a rohadt sok papír között mindig találnak valami kiskaput (nem adtad le az xy adatlapot, eltűnt a postán, de őket ezt nem érdekli, vagy befizetted de egyszerűen letagadják).

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 16:08:38

@Bloodscalp: Ne zrikáld már, hiszen kommunikációszakos és bölcsész, ergo arra van predesztinálva, hogy az életképtelenségét ország-világ előtt mutogassa.

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 16:10:13

@dr. mesterseges szinezek: Egyébként azon törpölök, hogy ezt a bejegyzést is felveszi-e majd a honkapján CV gyanánt jegyzett publikációk rovatba.

Mindfield 2012.07.11. 16:11:26

@Doomhammer: "A nyilvanossag erejet hivom segitsegul, hogy vegre a "cegek" zavarosaban halaszasnak legyen vege. "

Kicsiben gondolkozol. Én ezt az egész cégesdit megszüntetném. Nehogy már a paraszt itt vállalkozni akarjon, a főnök itt csak az állam lehet (és annak tejhatalmú urai, a politikusok). Szóval mindenki fogja be a pofáját.

dr. pretender 2012.07.11. 16:13:09

amúgy az első guglitalálat ezt írja: "
Az eljárást elrendelő végzést követően a nyomtatvány kézi kitöltésére (valószínűleg lesz ÁNYK-s változat is) 10 nap áll rendelkezésünkre."
azaz egy végzést is kellett volna kapnia a kérdőív előtt vagy azzal együtt. így pedig már nyilván hivatalos doksi, amit nem adunk fel "sima borítékban"... vagy végzés nem volt??

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 16:18:20

@Bikli néni: "Nyáron viszont van olyan, hogy igazgatási szünet, emiatt nagyon sokan vannak szabadságon (így fordulhat elő, hogy csak cseng bele a telefon a világba), ezt számoljátok bele. "

Bizisten mondom, hogy ezzel nem is volna gond, ha basztatási szünet is volna és/vagy késedelmi igazolásként elfogadnák SAJÁT szabadságolási turnusaikat.

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 16:20:16

@Olympe: "A kezemben a törlési határozattal magyarázta nekem a telefonba, hogy valamit félreértek, biztos csak felfüggesztettek."

Megpróbált racionálisan gondolkodni.
Arról nem tehet, hogy a jogforrásaik és az azokból levezetett eljárásai szabályaik szürreálisak.

bgp 2012.07.11. 16:26:01

@dr. mesterseges szinezek: ezért írtam, hogy okos matek. Esetleg jégcsákány.

Olympe 2012.07.11. 16:29:39

@dr. mesterseges szinezek: Jogos! ettől függetlenül, jó lenne, ha felkeresem az ügyfélszolgálatot ne azt magyarázza, hogy nem történhetett meg ami megtörtént, hanem segítsen megérteni ill. megoldani a problémát.

vasgyuszi 2012.07.11. 16:35:55

@vamvend: "Én meg fél éve akarom végelszámolni egy cégemet, ..."

Ááá, a fasorban sem vagy ;)
Elhalálozás miatt felszámolandó Bt., ami uszkve 2 és fél évet muködött, találd ki, mióta nem megy ez nekik. Igen, már négy (4) éve szarakodnak rajta. Minden le van adva, sot, kijelölt felszámolócéghez került az ügy, mert én, az örökös nem indíthattam volna el a felszámolási eljárást, mivel semmi közöm sem volt a nyavalyás Bt.-hez, de azért majdnem aláírta a cégbíró, amikoris egy másik "megvétózta" a dologt és indult elolrol minden, immáron egy felszámolócégen keresztül. Ja, kétszemélyes minimálBt. volt, semmi különös. Ennyit az egész országról. Talán idén lezárják és akkor ennyivel kevesebb közöm lesz az országhoz...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.07.11. 16:43:11

@Zuckerbrot:

"Tény hogy a telefonos és a méles ügyintézés nagyon döcög."

méles ügyintézés? micsoda fantasztikus változások vannak ezek szerint. amikor nekem tavaly nyáron volt velük egy kis bajom, csak és kizárólag telefonon vagy személyesen voltak elérhetőek (utóbbi csak telefonos egyeztetés után), és az akkor telefonon történt egyeztetésünk szerint az állam bácsi másik faszától nekik néhány hónapja elküldött levél már iktatás alatt állt, természetesen nem tudták közölni, mi lehet benne, mert még csak most fogják valamikor iktatni.

erről jut eszembe, találós kérdés: állam bácsi másik fasza vajon ajánlva adta-e fel nekik a levélkét, vagy sem?

szerintem a huncutabbak már tudják a választ.

egy maréknyi dollár 2012.07.11. 16:44:58

Helyes, ne hagyd magad.
Ismerősöm nem a NAV-hoz, hanem egy másik nyomorult HIVATALhoz ajánlva küldte el a kérvényét;az a levél sincs meg.
Természetesen még a hivatalnak állt feljebb.Arra bazíroznak(nem alaptalanul), hogy ezerből egy ember ad be tudakozványt a Postához, és járja végig az utat.Ugyanilyen arányban tudják, hogy melyik az a felsőbb hivatal, ahol az alsóbbat be lehet panaszolni, ha egyáltalán létezik ilyen.Betelefonálgat, beírogat, esetleg személyesen is a nyakukra jár, nem hagyja lerázni magát.Fél-egy év múlva esetleg elismerik az igazát, de nem biztos, hogy ezel kint van a vízből.
Borzalom.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.07.11. 17:03:16

Hülye vagy..

Szar a könyvelőd egyrészt, másrészt meg a megfutamodás soha nem jó stratégia.

Még akkor se, ha nincs igazad.

A burokráciát csak bürokratikusan lehet legyőzni.
Minden benyújtatlan panasz a bürokrácia puszta létét igazolja.

Bloodscalp 2012.07.11. 17:04:26

@dr. mesterseges szinezek: Nincs igazad!
És csak a szád jár, nem úgy mint nekem, már írtam is levelet, mint a mandiner blog hűséges és kitartó olvasója a tv2 Napló szerkesztőségébe hogy foglalkozzanak a témával hiszen ez felháborító!
Justice for LeLo!

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2012.07.11. 17:05:11

"There's no way to rule innocent men. The only power any government has is the power to crack down on criminals. Well, when there aren't enough criminals, one makes them. One declares so many things to be a crime that it becomes impossible for men to live without breaking laws. Who wants a nation of law-abiding citizens? What's there in that for anyone? But just pass the kind of laws that can either be observed nor enforced nor objectively interpreted-and you create a nation of law-breakers and then you cash in on guilt." - Ayn Rand, Atlas Shrugged

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 17:20:02

@Bloodscalp: TV2? Napló? Látszatmegoldással próbálsz a posztoló szívibe férkőzni?
Ha komolyan gondolnád az érdekvédelmet, a HírTV-hez irányítanád a panaszt. Annál is inkább, mert pártügyekben - amikor a panaszos és a bepanaszolt is pártkötődésű - kizárólag a párt jogosult eljárni, amennyiben a párt interfésze a zemberek felé reáírányítja a szent figyelmét egy ügyre.

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 17:32:52

@mavo: "erről jut eszembe, találós kérdés: állam bácsi másik fasza vajon ajánlva adta-e fel nekik a levélkét, vagy sem?"

A postán tapasztalható, könyvvel sort megakasztó embertársaink nem kis része éppen a közigazgatási szervek közötti levelezését intézi - a könyv a tértivevények könyvelésére szolgál.
Ui. a zállampolgárnál a segget papírral védeni jobban már csak az ilyen szervezeteknek kell, arra az esetre, amikor elpattan a húr, és elkezdődik a körbemutogatás.

Apeiron (törölt) 2012.07.11. 17:55:59

@Counter: "Neki megvannak a szilárd morális-etikai alapok meg az emberi kvalitások is, ezt pedig onnan tudjuk, hogy magába nézett és ezeket látta.

Persze hogy szeretné őket használni :-)"

Bárcsak ne tennék!

"A szar és az eszelős minőségeket egyesítő szövegek olvasása egyébként nem csak Doomnak hobbija, engem is gyönyörködtet."

Akkor további jó olvasást uraim, én inkább mással töltöm az időmet, most éppen bizonyos Peter Higgs munkássága érdekel.

www.thphys.uni-heidelberg.de/~maniatis/LectureAdv/Higgs.pdf

Ez is eszelős, de a szar nagyon távol áll tőle.

salted 2012.07.11. 17:58:07

"Találtam profi könyvelőt..."

azt b+...aki egy NAV-nak menő BÁRMILYEN küldeményt nem ajánlva ad fel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.07.11. 18:00:09

@dr. mesterseges szinezek:

csakhogy ezek nem a pógárnak kellettek, akivel szemben védeni kell a seggüket, hanem mint írtam, az állam egyik faszától a másiknak.

és az államnak az a lófasza az olyan papírokat, mint ami az én ügyemmel kapcsolatos, mindenféle ajánlás nélkül adja fel. onnan tudom, hogy amikor láttam, mikor készült az egyik ilyen iromány, meg akartam kérdezni, pontosan mikor adták fel, hogy tudjam, a nav-nál miért nem tudtak róla higgadt fél évvel később. mire azt mondta, elnézést, ezeket ők csak úgy feladják, mindenféle igazolás nélkül. igen, én is ledöbbentem kicsit.

hogy érezhető legyen, a törődés: esetemben állam egyik lófasza elküldött a másiknak körülbelül tizenvalahány levélkét, egy folyó ügyben. a navnál ebből bevallottak kb. hármat, meg azt, amiről említettem előbb, hogy iktatás alatt volt, és összesen intézkedtek kettő levél esetében, és egyik sem az első vagy az utolsó volt. a kettő között eltelt két erős év, ami alatt negyedévente kaptak a másik lófasztól levelet. a többi figyelembe nem vételéből származó kárt meg egy az egyben velem fizettették ki.

hatásfok azért ott van a szeren, nem?

természetesen egy rövid, ám annál alaposabb vizsgálatot tartottak, vagyis behívtak megbeszélésre (ásványvizet adtak), és az előre megírt végzést a kezembe nyomva megpróbálták nekem igazolni, hogy tényleg hülyék - ami tökéletesen sikerült. a határozatot arról szólt, hogy ők nem tehetnek arról, hogy nem olvassák és/vagy nem értelmezik azt, amit az állam másik fasza írt nekik. pecsét, aláírás, sk. ezt aztán elküldték nekem postán, csatolva a jegyzőkönyvet a személyes beszélgetésünkről, ami az ő emlékezetük szerint arról szólt, hogy én a határozatot figyelembe vettem.

ha úgy veszem, közibém is lövethettek volna.

telefonon kicsit persze panaszkodtak, hogy őket átszervezik, én meg nem akartam telefonon rosszmájúskodni velük, hogy az elbaszásuk évekkel az összevonások előtt kezdődött.

ebből a szempontból tehát azt kell mondanom, együttérzek lolitácskával, mert ezekből peres úton kívül nem lehet kihozni semmit. ha ők baszták el, akkor pláne nem.

sidol 2012.07.11. 18:02:18

@KevinMulder: ja hát vagyunk egy páran akik ezt megunták... meg ugye megmondta gyurcsányelftárs is, hogy el lehet innen menni...

Steve the Great 2012.07.11. 18:17:42

@mavo: "ők nem tehetnek arról, hogy nem olvassák és/vagy nem értelmezik azt, amit az állam másik fasza írt nekik."
Ez elég általános eljárás. Egyik kollégám kvázi hobbiként szembesíti a különféle szerveket a saját hülyeségükkel. Az egyik esetben a NAV különféle osztályai+rendőrség sokszögben sikerült is ezt kimondatni az érintettekkel, volt határozatvisszavonás meg minden. Csak még azt nem sikerült elérnie, hogy az állam egyik felének illetékesei hivatalból kezdeményezzenek nyomozást az állam másik fele által immár bizonyítottan elkövetett jogsértés miatt...

Móg 2012.07.11. 18:59:59

Ez ugyan nem NAV,de érdekes.
Mint élelmiszert forgalmazó cégnek élelmiszer-biztonság
ellenőrzési adót kell fizetnünk.Ez nem elég:be is kell
vallani.Ez sem elég irnom kell egy meghatalmazást,
melyben meghatalmazom saját magam,hogy a bevallást
elektronikus uton megtehetem.Két tanuval igazoltatni kell,hogy tényleg én hatalmaztam meg magamat,majd
a paksamétát postázni.A hir hallatán-mielőtt a komplett
könyvelőirodát lehülyéztem volna-felhivtam a hivatalt
ahol egy hölgy felvilágosított,hogy akkor is kell meghatalmazás ha azonos a hatalmazó és hatalmazott.
Sőt hatalmazás hiányában hiába fizetek nem számit
teljesítettnek.
Persze jobban meggondolva van a dologban valami.
Ugyanis a jelenlegi kurzus nem tudja elképzelni,
hogy van az országban szektor ahol olyan ember is
lehet vezető beosztásban aki magánál van.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.07.11. 19:03:55

lola sehol nem említette gyurcsányt. pedig biztos vagyok benne, hogy ő a hibás

princess_18 2012.07.11. 19:04:59

@soproni1:

Abszolút jogosan tette a NAV!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 19:08:29

@Móg: Gondolom, Móg ügyvezető meghatalmazza Móg magánszemélyt. De hogy Móg üv. miért nem fizetheti be mint üv.?
Áh. Nem érdemes.

princess_18 2012.07.11. 19:12:30

@Dr. Furia:

Kicsit lapos a tudásod, azt sem tudod, hogy hányan dolgoznak a hivatalban!

princess_18 2012.07.11. 19:19:11

Nagyon kamugyanús ez a post! Biztos vagyok benne, hogy nagy része nem fedi a valóságot.

Ja és egy tipp: rengeteg ügyfélszolgálata van a NAV-nak, ahol bármit le lehet adni, és még fizetni sem kell érte, és nemcsak délig vannak nyitva, hanem 2 nap is hosszabbított nyitvatartással működnek ügyfélcentrikusan.

A postban szereplő könyvelő pusztán hülye és kész, azonnal lecserélendő.

dontals 2012.07.11. 19:48:58

1. Ha te sajnálod rá azt a pár száz forintot, amennyivel többe kerül tértivevényesen feladni egy levelet, akkor miért várod el, hogy a NAV az én, a mi adóforintjainkból majd veled levelezgessen ugyancsak tértivevényesen, hogy méltóztassál beadni egy dokumentumot, ami mellesleg a kötelességed lenne.

2. Utánanéztem, hogy a KOCKERD nem egy "hülye" együgyű kérdőív, hanem a fiktív cégeket próbálják szűrni vele már a megalapításnál. Tetszik, vagy nem tetszik. Ha a magyar vállalkozások egy részét nem arra alapítanák, hogy százmilliókkal csapolja az államkasszát (az én, a mi pénzünket) akkor nem kellene ilyen értelmetlen kérdőíveket kitölteni.

3. Képzelem milyen profi lehet a könyvelő, ha egy hivatalos iratot sima küldeményként ad fel. (Már ha feladta egyáltalán...)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 19:53:38

@dontals: A fiktív cégek kiszűrésének leghatékonyabb módszere:

...
...
...

Kőkeményen meg kell kérdezni tőle, hogy a munkavégzéshez szükséges munkaruhát hogyan biztosítják:
saját egyedi gyártással,
munkaruházati üzletben vásárolt munkaruha biztosításával,
foglalkoztatott saját beszerzésével,
vagy sehogy.

Ettől aztán iszkolnak a fiktív cégek.
Még jó, hogy nem a kávéfőző típusát kérik számon.

A fiktív cégeket nem világos, hogy hogyan lehet kiszűrni a nem fiktívek baszogatásával. De gondolom, a bűnözés ellen is úgy kell küzdeni, hogy a járókelőket végigrugdossuk az utcán. Ha elég sokáig csináljuk, biztos beleesik a szórásba egy-egy bűnöző is. S hogy a többi meg ne pampogjon, alkotunk róla jogot.

noviktornoparty 2012.07.11. 20:34:30

attól hogy te vagy a könyvelőd ostoba volt és képtelen volt tértivevényesen feladni a kérdőívet, ne navot szidd, inkább a könyvelőd, vagy a postát, akik elkeverték a levelet. ha tértivevényesen adtad volna fel, most tudnád bizonyítani a dolgot.

másrészt a kockerd az adóregisztrációs eljárás egyik alapokmánya, ami a magas kockázatú, sorozatosan csődbe ment cégekből élő arcok cégalapítását hivatott megakadályozni. ha ezt nem kapja meg a hivatal, persze hogy törli a céget. ez nem csak hogy jogszerű, de még logikus is.

egyszóval ha hallgattál volna...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 20:46:31

@noviktornoparty: Igen, ha valaki megalapítja élete első saját vállalkozását, akkor valószínűleg "sorozatosan csődbe ment cégekből élt" korábban, be se fér a priusza a NAV kapuján.

Továbbá én még nem láttam azt a kérdőívet, ami megakadályozott volna egy csődbűntettet vagy sikkasztást. De ahogy nézem, a tudomány fejlődik :-) Ki tudja, holnapra talán felfedezik a rákot is gyógyító hiánypótlást.

noviktornoparty 2012.07.11. 20:52:41

@Counter: nem a kedves posztírót hivatott kiszűrni a rendszer, hanem az olyanokat, akiknek kb 30 cége ment már csődbe. de ha nem adja be senki ezt a nyomtatványt, senkit nem fognak kiszűrni.

másrészt nyilván mindent ki lehet játszani, ezt a dolgot is, de legalább a nyilvánvalót kiszűri. eddig ez sem volt, szóval ez egy előrelépés. (a Fidesz-kormány kb három jó lépésének egyike ez a dolog)

sanyix 2012.07.11. 20:53:59

@noviktornoparty: ha hallgattál volna...
tértivevényesen is bizonyíthatsz, a nav nem fogja figyelembe venni/ megmondják hogy leszarják. Apám így járt. tud bizonyítani mindent, de leszarják, fizessen amit befizetett már, és a késedelmi díjat is. A befizetett pénzt meg lenyelték.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 20:59:40

@noviktornoparty: Bocsánat, de egy ilyen nyomorult munkaruha-firtató kérdőív hogyan tud akárcsak egyetlen valóban csalárd csődökre játszó céget előre kiszűrni?

Továbbá, ha nem a posztírót hivatott kiszűrni, miért szűrte ki? Ismered a hamis pozitív eredmény fogalmát és a vele járó problémákat?

Másrészt pedig ahogy @sanyix: és @makika65: is írták, a vétív sem bizonyít a NAV-val szemben. Hogy a könyvelő hülye volt, az nyilvánvaló, viszont a téma nem ez, hanem hogy a NAV hülye-e.

noviktornoparty 2012.07.11. 21:01:21

@sanyix: pénz nem veszik el, csak ha az apukád nem megfelelően fizetett (értsd: nem adta meg az adóazonosítóját/cége adószámát). a késedelmi pótlékot pedig a jogszabályok írják elő, tessék reklamálni a parlamentnél.

noviktornoparty 2012.07.11. 21:04:01

@Counter: azt hittem, hogy az elég egyértelmű, hogy ha nem adsz be egy kötelező dolgot, akkor annak következményeit viseled. vagyis ha nem adod be azt a kérdőívet, az adóhivatal joggal feltételezi, hogy te is egy retek adócsaló vagy, akikből van jó pár az országban, ha nem így lenne, minden retek adócsaló mellőzné a nyomtatvány beadását.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 21:05:25

@noviktornoparty: Megmosolyogtató elgondolás.

Javaslom a technika kiterjesztését a gyilkosságok, rablások, nemi erőszakok felderítésére is. Ha Ön nem küldi vissza a kitöltött nyomtatványt határidőre, Ön gyilkos!

noviktornoparty 2012.07.11. 21:08:12

@Counter: te tényleg ennyire egyszerű vagy? ez egy jogszabályi előírás. ha ezt elmulasztod, vagy kiderül rólad, hogy volt már 20 bedőlt céged, annak a jogkövetkezménye az, hogy törlik a céged. ezen nem értem mit nem lehet nem érteni. akinek nincs takargatnivalója, az beadja a nyomtatványt és megkapja az adószámot. aki pedig nem...

de mondom, lehet reklamálni szeretett kormányunknál.

mokkaczuka 2012.07.11. 21:18:55

Magyarországon szigorúan tilos bármilyen céget alapítani, mert csak lehúzás van belőle, és a végén meg se lehet szüntetni. Szlovákia, Ciprus, Anglia, Isle of Man, Bermuda - mindenki megtalálja azt, ami neki a legmegfelelőbb, baráti árakkal, normál, max 20 %-os adózással. Itt csak a hülyék meg a szentek fizetnek, és ez lassan erkölcsileg is megkérdőjelezhető, mert a magyar államháztartásba befizetett minden egyes forint a Fidesz hatalomban maradásához nyújtott hozzájárulás.

sanyix 2012.07.11. 21:22:27

@noviktornoparty: nem veszett el, lenyúlták. Annyi hibát követett el, hogy a már megszüntetett bt miatti hátralékát nem a már nem létező bt nevére fizette be, hanem a saját nevén... ez volt 15 éve, a pénz eltűnt(apehnál megmondják hogy leszarják az egészet, fizessen), késedelmi kamat nőtt, mivel az apeh és a nav minden levére kb 2-3 ÉV alatt válaszol (ha hajlandó egyáltalán válaszolni mert legutóbb már erre sem volt hajlandó csak onnan lehetett tudni hogy vették, hogy 1,5 évvel a legutolsó levél küldése után újra elkezdték vonni a nyugdíját).

Stomi 2012.07.11. 21:25:20

@Alikam:
"a Posta csak arra vállal garanciát, hogy az ilyen küldemények 95%-a megérkezik a címzetthez! Amit állítólag természetesen valami kurva független szervezet ellenőriz."
Nagyon nagy butaságot írtál. 95%-ban vállalják kb. a 3 napon belüli kézbesítést. Ezrelékekben mérhető a hibás. Nem tudom a pontos számokat, de nagyságrendekkel tévedsz. Au EU legjobbjai között van a Magyar Posta. Ez azt jelenti, hogy lehet panaszod, sajnálatos, nem mondom hogy így jó, de ilyen a világon minden posta. Napi x millió levélből náhány bizony problémás lesz.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 21:26:13

@noviktornoparty: Elbeszélünk egymás mellett.

Kénytelen vagyok újra megkérdezni:
- *Hogyan* működik a kérdőívvel kiszűrjük a csalárd csődöt módszer? Vélhetően a legtöbb így kiszűrt cég vagy trehány könyvelőt alkalmaz, vagy már végbement a fantomizálása.
- Helyes-e a hamis pozitív eredményeket szemellenzősen pozitívnak elfogadni?
Továbbá a reductio ad absurdum kérdést is fenntartom, hogy amennyiben szerinted adócsalás egy nem adófizetési természetű bevallás eljárási határidejének mulasztása, akkor mi akadályoz meg egyéb bűncselekmények kérdőíves generálásában és felderítésében? Minden eddiginél egyszerűbb volna.

Azt aligha vitatja bárki hozzászóló, hogy a könyvelő nyeretlen kétéves és valószínűleg felelős, most pedig maszatol.
Azt sem vitatja senki, hogy a jogszabály világos, a hatóság nem mérlegelhet, a jogszerű eredmény a cég törlése lesz.
Azonban meglehetősen célszerűtlen (nem adócsaló céget fogott, hanem slendrián könyvelőt), pazarló (mert ugye a cégalapítás költségei ezzel elpazaroltatnak, a gazdasági tevékenység szünetel) , ezért hatékonytalan eljárásnak látom. Amiért a jogalkotónál lehet reklamálni, valóban.

sanyix 2012.07.11. 21:30:33

egyébként ezzel a nem érkezik meg dologgal az a fura, hogy a nav-hoz és apeh-hoz feltűnően sok levél nem érkezik meg.
Szinte biztos hogy:
-vagy szokásos magyar cocialista intézmény mintájára, leszarják az egészet a navnál. Ha nem kell aláírni leteszik valahova, és mossák kezeiket
-eltűntetik, így birságolhatnak, letagadhatják, biztos sokan inkább fizetnek, mint karatéznak az értem én csak leszarom nyuszin nevelkedett "nehogy már én szolgáljam ki az ügyfelet" ügyintézővel.

noviktornoparty 2012.07.11. 21:40:10

@Counter: személyeket tud szűrni ez a kérdőív nagyrészt. tehát ha már volt a neveden 3 ilyen cég,akkor csoki. persze nem állítom, hogy ezt egy hajléktalannal nem lehet kijátszani.

másrészt ha a kérdésekre adott válaszaid alapján magas vagy közepes kockázatot jelentesz (ezek kiértékelésének egész okos metodikája van), ún. fokozott adóhatósági felügyelet alá helyeznek. ez nagyjából azt jelenti, hogy ha az ügyvezető elszellenti magát, arra is felfigyel a nav, így ebben a légkörben ha nem is lehetetlen, de nem egyszerű az adóelkerülés.

azzal pedig, hogy a kérdőív benyújtásának hiánya esetén feltételezendő a jogsértés vagy legalábbis a jogkerülő magatartás, egyetértek. ebben ez országban mindenki ott próbálja átverni az adóhivatalt, ahol csak tudja, így nem alaptalan ez a feltételezés. tapasztalatból mondom, hidd el :)

noviktornoparty 2012.07.11. 21:41:30

@sanyix: azt szinte biztos, hogy szándékosan nem vesztenek el levelet. abban már nem lennék olyan biztos, hogy 1-2-nek nem kél lába a postázóban vagy a sok áttétel között hanyagság miatt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.11. 21:49:34

@noviktornoparty: Ezt speciel egész véletlen tapasztalatból mondhatom, hogy állami hatóság tud és képes *szándékosan* elveszíteni beérkező iratot, ha kényes az ügy. Ebből következően hanyagságból és az intézményen kívülről érkező hatásra is elő kell fordulhatnia az elveszésnek.

A személyi kockázathoz nem kell a kérdőív, tudtommal annak ettől független nyilvántartása van. Az érdemi kérdéseknek akár lehetne is kockázat következtetésére alkalmas része (bár a munkaruhán nem tudom túltenni magamat...), ellenben a 10 napos határidő mulasztása esetére rendelt jogkövetkezmény eléggé eszetlen.

A határidő elmulasztása egyébként önmagában jogsértés, tehát a jogsértés esetén feltételezhető a jogsértés, ami egy kellemes tautológia. Az viszont nem áll meg, hogy egy bagatell eljárási jogsértés esetén a másik, anyagi jogsértés (amit keresnénk, és amely felderítése közérdek) jövőbeli bekövetkezte olyan mértékben volna valószínűsíthető, mint amilyen mértéket a jogkövetkezmény jellege és alkalmazásának módja feltételez.
Hogy ne mondjam, a norma alkalmazásának társadalmi költsége valószínűleg magasabb, mint az elérhető társadalmi haszna. A poszt is erről szól a maga hellokitty módján.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.07.11. 22:14:13

@Steve the Great:

te, ha láttad volna, mit tanultam abból, hogyan kommunikál az állam egyik fasza a másikkal ...

ahhoz képest az ügyfelekkel gyorsan, hatékonyan, és majdnem mindig kommunikál ...

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 22:26:01

@noviktornoparty: "azt szinte biztos, hogy szándékosan nem vesztenek el levelet."

Ha a TEK kérdezné, nem tőlem hallottad a "hidegiktatás" termtecht, oké?

dr. mesterséges színezék 2012.07.11. 22:31:13

@mavo: "te, ha láttad volna, mit tanultam abból, hogyan kommunikál az állam egyik fasza a másikkal ..."

Aki hosszasan figyeli a közigazgatást, picit el tudja képzelni a Szovjetuniót.
Ui. az '57. évi IV. tv., amely a államig eljárásokról szól, elég korrekt - olvasva, és nem megélve az eredményt -- akár a SzU alkotmánya és ami abból cselovékokig lecsorgott.

déjá vu39 2012.07.11. 22:32:27

@Alikam: "Pedig a normál postai szolgáltatásért is fizetsz és ellenőrizhető, hogy kézbesítették-e vagy sem."

Nem. Csak az ún. könyvelt küldeményeknél (tértivevény vagy ajánlott).

Vkki 2012.07.11. 22:41:10

Sajnálom a posztírót, feltéve, ha valóban tisztességes vállalkozó. A kérdőív és annak értékelése valóban a csalárd vállalkozások kiszűrésének egyik eszköze. Nem tökéletes, ahogy egy jogszabály és eljárás sem. De nem csak panasszal, hanem ötlettel is lehet ám élni, akár a NAV-nak is elküldve, hogy milyen új módszerekkel lehetne elválasztani az ocsút a búzától. Milyen lenne a jobb kérdőív, vagy a hatékonyabb eljárás? A NAV-ban dolgozók jó része sem más ember, mint aki erre jár, és ezt olvassa, igyekszik jól végezni a munkáját, kihozni a rendelkezésre élló eszközökből, amit lehet, hogy úgy érezhesse, nem csak aktákat tologatott a havi fizetésért, hanem tett is valami hasznosat minden egyes nap.

déjá vu39 2012.07.11. 22:48:47

@Bikli néni:
"A méles ügyintézés azért döcög, mert biztonsági okokból nincsen internet a munkaállomásokon.."

Bocs, csak mondom: nem is kell minden munkaállomásra internet. Ez technika, erre van megoldás.

SandWitch 2012.07.11. 22:49:50

Egy profi könyvelő már 2011. végén tudta, hogy mi az a KOCKERD és hogy nagyon is oda kell figyelni a kitöltésre, ajánlva postázni határidőben, valamint azzal is tisztában kellett lennie, hogy milyen következményekkel jár az ügyfelére nézve, ha hiányosan, késve, vagy egyáltalán nem küldik el. Ez alap, hozzátartozik a törvény-változások követéséhez, minden év eleji szakmai konferencián kiemelt téma volt. Ugyanezt a kérdőívet kell kitölteni üzletrész eladásakor vagy székhely áthelyezéskor is. Szerintem lehet, hogy nem a legolcsóbb havidíjú könyvelőt kellett volna megbízni, mert aki olcsó, annál utólag mindig sokszorosan meg kell fizetni a könyvelési díjat, csak már az állam felé.

SandWitch 2012.07.11. 22:53:08

...még az előzőhöz: Végülis logikus a végkifejlet, mert szegény olcsó könyvelőnek nincs miből szakmai konferenciára menni, meg a változásokat követő szaklapokat fizetni.

JohnnyLillibrogida 2012.07.12. 11:46:53

Az oriasi adoterhelest folyamatosan valtozo jogszabalyokkal es adonemekkel kombinaljak.
Mondjuk ahol a parlamenti kepviselok evtizedekig bemondasra szamoltak el koltseget ott kulonosen irritalo ez.
Az eva kivezetese is furcsa.
Sokszor leirtak h az az ado egy legalis penzmosasi forma de konyorgom nem ez az adozas lenyege?!bevallani befizetni elkolteni

Mennike 2012.07.12. 12:32:25

Ez, ahogy a NAV viselkedik, a kommunista teljhatalomból itt ragadt viselkedés. Nem európai, nem demokratikus, nem humánus és nem civilizált. Bizony, a szocialista erkölcs hozadéka, a jellemtelen, csak a vaskalapos, pénzszerzésre és tisztogatásra fókuszáló "ellenőrzés". De mi várható pont a NAV-tól egy olyan országban, ahol az ellenőrzés pl. a közlekedésben csak azt jelenti, hogy szarunk mindenre, a terepjáró tapossa az öreg nenőt a zebrán nyugodtan el, mi sehol nem vagyunk, csak a traffipaxot nézzük, hogy kaszálhassunk. Civilizált országoknak vannak pl. közlekedési rendőrei, akik a városban felügyelik a szabályok betartását. Itt éjszaka állnak lesben a kihalt utcán, hátha kaszálhatnak egy kis lóvét feketén vagy fehéren... Ez egy erkölcstelen, morál nélküli ország, és mint a hal, a fejétől bűzlik. Bűzlik, hogy egy görény is elmenekülne, nem csak minden 2. megkérdezett fiatal... vagy a legtöbb diplomás fiatal orvos. Ez a diktatúra maradványa. De mit, milyen erkölcsiséget-szemléletet várjunk a Kádár-kori vidéki párttitkárok fiacskáitól? Hiszen ezen nevelkedtek! A demokrácia és a morál szó csak egyetemistaként került a látóterükbe. De a jelentését soha nem fogják megérteni.

Alikam 2012.07.12. 16:39:01

@Stomi: de akkor hogy mérik ha nem is könyvelik? Hogy tudják mérni a nem kézbesített levelek számát?

Egészet nem értem bazmeg...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.12. 16:41:51

@Alikam: A dolgok megértésének vágya a nyugati, deszakralizált, racionális, (kicsit zsidós), kalmárszellemű ember sajátja. Mindent méricskél, analizál, szétszed, összerak, haladárkodva javítgatni akar, pfuj!
Pfuj!

A keleti ember, mint amilyenek mi, mucsai magyarok lettünk és lenni akartunk, nem akarja érteni a dolgokat. Tudja, hogy a dolgok annál sokkal szakrálisabbak, mintsem hogy értelmük legyen.

Stomi 2012.07.12. 19:34:30

@Alikam: Természetesen nagyszámú mintavétellel. Abból következtetnek. Gondolj csak a választási felmérésekre.

Hurri Kán 2012.07.17. 16:33:51

Szokásos felületes, hatásvadász írás egy hozzá nem értőtől... El kellene olvasni a törvényt, adószám törlése előtt az adóhatóság felszólítja az adózót a hiány pótlására. Ja, hogy át kéne venni az ajánlott leveleket? Bocs... Ja, biztos azt meg a posta tüntette el.

Bíró István 90 2012.07.25. 14:40:36

Kerestem szakembert, aki segített kitölteni a kérdőívet. Itt csak az adózó járhat rosszul.

Horpe 2012.07.25. 15:24:29

@gyvy: Kedves gyvy!
Ezt pontosan melyik törvényben olvastad?
Én is hasonlóan jártam mint a cikk írója. A NAV által küldött KOCKERD-et soha nem kaptam meg, nem hozta ki a postás, értesítőt sem dobott be...
Törölték az adószámomat, fellebbeztem, a fellebbezést pedig elutasították....
süti beállítások módosítása