Adósságcsökkentés: majd 2016-tól – Ilyen ország pedig nincs CCCI.
2011. december 05. írta: TuRuL_2k2

Adósságcsökkentés: majd 2016-tól – Ilyen ország pedig nincs CCCI.

  Az államadósságot csökkenteni jó és bölcs dolog (még akkor is, ha esetleg túl későn kezdtünk hozzá, és az elmúlt évtizedben felelőtlenül felhalmozott adósság miatt fog elvinni minket az euróövezetet is rettegésben tartó rézfaszú bagoly). Az államadósság-csökkentés szigorú szabályait alaptörvénybe foglalni már nem biztos, hogy az, de ha így esett, akkor azt gondolnánk, hogy a kétharmad tartja magát saját alaptörvényéhez, és ennek megfelelő költségvetést tervez. 

  Úgy tűnik, a kormány nem ezt az utat választja. Az országgyűlésnek tegnap benyújtott, Matolcsy György által jegyzett javaslatból az derül ki, hogy az elmúlt húsz év legszebb kormányzási hagyományait folytatva a szigorú államadóssági szabályok csak a következő kormányra, pontosabban a 2016-os költségvetésre vonatkoznak majd. Láttunk már ilyet nem egyszer: a cikluson túlra vonatkozó adócsökkentési, költségcsökkentési, nyugdíjemelési kötelezettségvállalás igazán nem kerül semmibe, nem ma fáj.

  A korábban vártnál alacsonyabb jövő évi gazdasági növekedés (visszaesés?) és az devizaadósság árfolyamkockázata valóban nehezen teljesíthetővé teszi az alaptörvénybe foglalt adósságkorlátot. De a háború vérrel, verítékkel, szenvedéssel és fájdalommal jár, s ezek láttán nem lehet azt mondani, hogy elnézést, akkor inkább háborúzzunk majd később. Ha igazán fontos a kormánynak az adósság csökkentése (és az ország jelen helyzetében különösen fontosnak kell lennie), akkor nem jó megoldás a saját maga állította szigorú szabályok bevezetésének prolongálása. Nem jó megoldás, mert pont az adósságcsökkentés, a fegyelmezett költségvetés iránti kormányzati elkötelezettség hitelességét csökkenti, pont akkor, amikor a magyar államháztartást finanszírozó befektetők semmit sem szeretnének ennél kevésbé hallani.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr443438283

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Államadósság elleni harc elhalasztva 2011.12.07. 14:51:56

Lehet magyarázgatni, lehetek másra fogni a helyzetet, egy azonban biztos: a kormány beismerte, hogy az unortodox gazdaságpolitikája megbukott. Nem, nem úgy, hogy Orbán levágja a jobb kezét, Matolcsy Györgyöt, hanem úgy, ahogy az egy tévedhetetlen párth...

Trackback: A Mikulás is felelős a kommunista diktatúra bűneiért a törvényjavaslat alapján 2011.12.06. 07:34:32

Az alaptörvény átmeneti rendelkezéseiről szóló törvényjavaslat, melyben kimondanák, hogy az MSZP a Magyar Szocialista Munkáspárt jogutódjaként felelős a korábbi állampárt minden bűnéért, záradékban kitér a Télapó és a Mikulás közti jogfolytonosság kérd...

Trackback: Súúúhanterz: Orbán és Matolcsy továbbra is osztogat 2011.12.06. 01:32:05

Miközben az ellenzék görcsösen igyekszik elhitetni a lakossággal, hogy az Orbán kormány az IMF-fel karöltve újabb megszorításokra készül, és trükkök ezreit veti be azért, hogy a magyar embereket tovább sarcolhassa, a Súúúhanterek éppen önzetlen osztoga...

Trackback: Adóváltozás 2012: januártól terményben és szervekkel is lehet majd adózni 2011.12.05. 23:52:25

Az éjszakába nyúló parlamenti vita legfontosabb eredménye, hogy 2012. január 1-től nem kizárólag Forintban, de terményben is lehet majd adózni. Mivel az ország lakosságának jelentős része vélhetően nem tud majd élni ezzel a lehetőséggel, számukra a köz...

Trackback: Partidrogokkal tennék elviselhetőbbé a parlamenti éjszakázásokat 2011.12.05. 22:01:34

Mint kiderült a kormány szigorú szabályok között legalizálná a jóerkölcsre  veszélytelen partidrogok használatát a parlamenti ülések éjszakai óráira, sőt nemcsak legalizálná, de az ilyen szerekhez történő hozzájutást költségtérítés címén, ingyenes...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallari 2011.12.06. 01:57:12

@Bell & Sebastian: ld. eggyel föntebb.

Bell & Sebastian 2011.12.06. 02:02:32

@hallari: Ebben az ősrégi Arisztid et Tasziló -viccben jóval több a tartalék, mint gondoltam. :)

hallari 2011.12.06. 02:10:51

@kunzoo: "Szerintem az az ország fő baja hogy mikor jól megy akkor kapitalisták, sőt "toryk" vagyunk "én tudom a legjobban hogy mit kell a pénzemmel csinálni", aztán mikor szarban vagyunk, elbasszuk a frankhitelt, kirúgnak minket, akkor egyszercsak szocialistává vedlünk, és elvárjuk a segítséget. Vagy ez, vagy az. "

Teljesen igazad van. Ehhez csak annyi kellett volna, hogy az elején eldöntik, hogy lényegesen szűkítik a keretet. Pár évig prüszköltünk volna, de aztán ráállt volna az ország a megnyirbált költségvetésre, és alacsonyabb adókkal lehetett volna élénkíteni a gazdaságot, ami aztán középtávon sokkal nagyobb fellendülést és életszínvonal javulást hozott volna, mint ez a húzd meg-ereszd meg politizálás. Csakhát ehhez bokrosi szemlélet kellett volna 20 éven keresztül. A politikusok és a zemberek viszont ragaszkodtak a "kőccsünk 110%-ot, hogy jól éljünk, 'oszt valaki csak kifizeti a cehhet" elvhez.

hallari 2011.12.06. 02:29:53

@Kettes: "a naptárat feles törvénnyel lehet módosítani. " az államadósság meg mondjon le, és mindjárt megoldódik a problémák java része. :)

hallari 2011.12.06. 02:35:00

@Zébácsi: "Kár, hogy az országra terven felüli ÉCS-t kell miattuk elszámolni. "

(de rég hallottam már ezt a kifejezést)

A nagy kérdés ma már nem is az ÉCS, hanem, hogy egyáltalán van-e még értéke a gazdaságpolitikánknak, amit lehetne csökkenteni?

Link Elek 2011.12.06. 05:37:52

ami belekerult a tákolmányba az nem elegge flexibilis es sokkal tobb gondot fog okozni, mint amennyit megold.

a jo megoldas az olyan, mint amit Warren Buffett ajanlott amerikanak:
Buffett:
“I could end the deficit in 5 minutes. You just pass a law that says that anytime there is a deficit of more than 3% of GDP all sitting members of congress are ineligible for reelection.”

video:
www.ritholtz.com/blog/2011/07/warren-buffett-i-could-end-the-deficit-in-5-minutes/

Pelso.. 2011.12.06. 05:46:06

Jó írás, kellően alkalmas a közhangulat szondázására.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.12.06. 06:01:39

@bbjnick: Ej-ej. Ez a nemzetközi libsi-bolsi-zsidó összeesküvés. Ezek a csúnyák tönkre akarnak tenni minket. Még tán a Rottenbiller utcát is elvennék tőlünk.
De mi nem adjuk! Harcolunk! Csapataink harcban állnak!
Olyan jó, hogy még mindig vannak hülyék és a saját külön ellenségképük

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.06. 07:01:13

@Vidéki:
"Vagyis ha a külső körülmények nagyon rosszra fordulnának, akkor is inkább dögöljünk éhen, de akkor is ragaszkodjunk az államadósság csökkentésének szépséges elvéhez."
Akkor ne tessék beleírni az alkotmányba (egyébként hülyeség is beleírni).
Ha viszont leírtad, akkor ahhoz kell tartanod magad.
Az alkotmány ugyanis nem opcionális. Ez alaptörvény, nem alapjavaslat. Dura lex, sed lex.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.06. 07:04:52

@Megszívtuk-Waze:
Az semmi, de most már az egész EU is velünk harcol:
index.hu/gazdasag/vilag/2011/12/05/az_egesz_eurozonat_megfenyegette_az_s_p/
Sőt az USA is, mert őt is leminősítették a közelmúltban.

Grigorij Pantyelejevics 2011.12.06. 07:13:10

Adósságot csökkenteni nem kell félnetek jó lesz.

ucsacsu 2011.12.06. 07:40:50

eltolcsi az orbán felelőssége,ő szabadította a nyakunkra!!!!!!!!!!!!

tarackos 2011.12.06. 07:46:01

Ez van feleim, mondhatnám. Az egy milla munkahely, a felpörgő gazdaság, a kiszámíthatóság után az államadósság is kétvállra fektette a forradalmi kormányt, a narancsos szabadságharcosokat.

Egyetlen dolog sikerült, a kettős állampolgárság. Ez a kormány a papírgyártáson kívül semmire sem képes. Ha vmi két lépéstől bonyolultabb abba menten belebukik. Ez csupán 4 azaz négyezer milliárdba fájt nekünk.

Egyszóval, pancserek. Bővebben, pancserebbek mint a vörös testvéreik pedig azt hittem azt már nem lehet tovább fokozni...

tarackos 2011.12.06. 07:51:02

@MikeBoy:

"Egyébként ez a "külső körülmények nagyon rosszra fordulnak" egy semmi magyarázat, gyanítom azért látod te is."

Ugyan kérem, ez nem semmi magyarázat hanem egy klasszikus magyaráza!t:

"Én csak azt mondom, Pelikán elvtárs, a nemzetközi helyzet egyre fokozódik."

bebe tv 2011.12.06. 08:11:54

@TaTa86.: Engem nagyon elszomorít az a tény, hogy egy állítólag nagy formátumú politikus tudásából 21 év alatt mindössze arra futja, hogyan maradjon pártjának csúcsán. Ez utoljára Kádárnak sikeredett. Ja meg előtte
a Horthy-nak, de hát ő kormányzó volt és nem miniszterelnök.
Demokráciákban ez csak a következőknek jött össze:
Fidel Castro, Kim Ir Szen, Mobutu, Idi Amin, Mao, na meg Bokassa császár.
Ha ebből az irányból közelítjük meg a dolgokat, hát mi tagadás fantasztikus szárnyalás elé néz kicsi hazánk.

Viktus 2011.12.06. 08:14:01

@Grigorij Pantyelejevics:

Az biza csak azt kommunista módszerekkel kizárólag az aktív rétegek kizsigerelésével nem megy. Szerkezeti reformok sehol, kiadási oldal nem csökkent semmit sőt soha nem látott mértékben megy el a pénz baromságokra lásd. mtv, szalai mari ...

Grigorij Pantyelejevics 2011.12.06. 08:27:34

@Viktus: Ha ügyesek, még a legnagyobb felesleges pénzherdálást is sikerül visszahozniuk, amitől az elmúlt 20 év megszabadított minket. A sorkatonaságot.

Való igaz, hogy a szocik loptak az útépítéseken, loptak az iskola építéseken. Most legalább ilyenekkel nem fárasztanak minket, se út, se iskola, szimplán elmegy minden pénz "harcra".

niklex 2011.12.06. 08:31:48

Ez a törvény kiváló előfutára lesz a többinek, amit vagy ez vagy már egy másik kormány nyújt be, és az Alkotmánytól eltérően (hivatalosan is)visszahozza a több kulcsos adót, és megkerüli az összes sarkalatos törvényt, amiket most próbálnak kőbe vésni.

kunzoo 2011.12.06. 08:39:59

@SPYD3RM4N:

Lehet hogy a kapitalista-szocialista definíciók ide nem pontosak, de remélem érted a dolog lényegét. A nép is olyan mint az egyén az önértékelés során. Magam is töltöttem ki anno önkontroll könyvet, és azon kaptam magamat hogy önkéntelenül még magamnak sem vallom be az igazságot a kényelmetlen kérdésekre.

Társadalmi kényelmetlen kérdéseink: Lesz e nyugdíj? Ingyen van-e a diploma? Ér is-e valamit? Tisztában voltam -e anno az árfolyamkockázattal mikor felvettem a hitelemet? Tudtam-e a lelkem mélyén hogy akik megmondták az igazságot, beláttam- e hogy igazuk van?

Sokan úgy szavaznak hogy aki felfest egy képtelen víziót, azt választják meg mert az álmaikat látnák viszont szívesen, nem a valóság menedzselését.

Viktus 2011.12.06. 08:45:41

@Grigorij Pantyelejevics:

Megy az most is hülyeségekre csak most a másik sok száz milliárd az önkormányzati rendszeren keresztül.
A mocskos szocialisták felénk negyedévente tartottak max. v.mi utcai dzsemborit a népnek - a fidesz ezt roppantmód kritizálta, hogy pénzszórás - most pedig gyakorlatilag hónapokon át tartó hülyeségeket rendeznek tízmilliókért .... őszi fesztivál két-három hét szünet téli fesztivál ....
Mai nap csúcspont lesz a város összes iskolását, ovisát csoportokban fogadja a polgármester úr, és csomagot oszt nekik :D
Mindezek mellett egy cirka 25 ezer fős kisvárosnak van külön tv-rádió hozzá szerkesztőség, stáb ... háromféle újság. Így lehet ám spórolni.

Ringlósztár 2011.12.06. 08:45:43

@TaTa86.:
Hagyd csak.
Ez teljesen általános fideszes gondolkodás: nagyon szigorú törvényeket hozunk, mert arra kaptunk felhatalmazást, de csak azokat tartjuk be, amihez kedvünk van.

Viktus 2011.12.06. 08:47:58

@niklex:

Az előző is tele volt közhelyekkel azokat sem tartotta be a kutya sem ...

safranek 2011.12.06. 08:55:16

Nem jött be a "katonáink karácsonyra hazatérnek" szöveg, "nyugaton a helyzet változatlan".

Roy 2011.12.06. 09:00:30

@cutcopy: Ezzel a törvénnyel az a gond, hogy visszamenőleges hatállyal akarták bevezetni. Most meg, hogy növekedett az államadósság saját magukra szabják a törvényt.

Grigorij Pantyelejevics 2011.12.06. 09:11:55

Volt egy Alkotmányunk. Oda-vissza hivatkozott rá minden párt, tábor. Azaz volt közös elfogadottsága.

Ehelyett lett ez a nagy semmi. Amit még azok sem becsülnek, akik írták maguknak.

mediator · http://gondolatebreszto.b13.hu 2011.12.06. 09:15:38

Lehetne másképp is csinálni.
Európát a magánbankok eladósították, 4588 milliárd eurót kaptak nem nyilvánosan az EU-tól, a tagállamoktól, akik mégsem váltak tulajdonossá az általuk feltőkésített intézményekben. Vajon miért? Hogyan gazdálkodhat így az EU? Biztos, hogy akkor járunk a legjobban, ha tagjai vagyunk, maradunk az EU-nak?
„A brazil alkotmányban nem az szerepel, hogy mennyi lehet az államadósság, hanem: ha egy bank irányítása nem a társadalom érdekét szolgálja, akkor azt a nemzetgazdaság elleni terrorizmusnak minősítik és 5 – 8 évi börtönnel bünteti azt a bankvezetőt, aki így viselkedik.”
www.youtube.com/watch?v=yVCMQZZEQN8&fb_source=message

Mit kell tenniük haladéktalanul vezetőinknek, politikusainknak? Gondoljuk végig együtt, miért kell a mások pénzét használni, ennek milyen hatásai vannak, és mi lenne, ha saját pénzünket használnánk:
1. rész: lmv.hu/node/7277
2. rész: lmv.hu/node/7281
3. rész: lmv.hu/node/7286
4. rész: lmv.hu/node/7294

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.06. 09:17:01

@Viktus: tehat teljesen felesleges volt a fidesznek idot, penzt es energiat aldozni egy ugyanolyan, ha nem sokkal nagyobb szardarabba. jobb lett volna, ha hagyjak, ahogy van. egyetertunk.

ha naiv lennek, akkor igy gondolnam. de mivel nem vagyok naiv es ab ovo fenntartasokkal kezelem orban viktort es a fideszt, azt mondom, hogy nem sikerult meg mindent visszafizetni a hitelezoiknek es muszaj meg felvenni hitelt, hogy ki itudjak fizetni a 8 ev orszagellenes kampanyolas koltsegeit kamatosatol. mert ugye aki nekik hitelt adot a kampanyolasra 2002-2010ig az nagyobb kamattal dolgozik, mint a provident fenykoraban:-)

Észmegálló 2011.12.06. 09:23:51

@Zébácsi: Gyönyörűen összefoglaltad az Orbán kormány filozófiáját. Még emésztem egy kicsit, de első olvasatra tetszik. Lehet, hogy nagyon is igazad van. Mai napra a pontot tőlem Te kaptad.

Ringlósztár 2011.12.06. 09:25:20

@Vidéki:
"(2) A központi költségvetésről szóló törvényben az (1) bekezdésben foglalt értéket oly módon kell meghatározni, hogy annak alapján az államadósság megelőző évhez (a továbbiakban: viszonyítási év) viszonyított növekedési üteme ne haladja meg a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott, a költségvetési évre várható infláció és bruttó hazai termék reál növekedési üteme felének a különbségét" - ezt a bekezdést a decemberben benyújtott törvénymódosítás nemes egyszerűséggel áttolná 2015. január 1-re, míg további paragrafusok hatályba lépését is eltolja 2013-ra, illetve 2015-re.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.06. 09:32:26

@Grigorij Pantyelejevics:

" Amit még azok sem becsülnek, akik írták maguknak"

Na ugye, hogy ugye.

A fidesz politika bármikot újratölthető, de ugyanakkor eldobható is.
Ha van egy törvény, korábban elhangzott mondta, ami útban áll, akkor azt az aktuális igény szerint töltik újra (IMF), vagy dobják a sutba, illetve egy másik törvénnyel féligazsággal kerülik meg.

Miért hiszi is bárki, hogy egy al kotmány kivétel???

Egy olyan al kotmány miért lenne kivétel, ami szélvészsebesen, hazai és külföldi kritikák közepette és Pozsgay Imre (Te jó ég!)bábáskodása mellett jött létre? Ami finoman szólva sem jobb, mint "komcsi" elődje?

Margit bácsi 2011.12.06. 09:39:46

"prolongálás"

:)

te kis buta alpárttitkár-jelölt.

hímszarvas 2011.12.06. 09:45:37

Ma reggel vezérünktől a következőt is bejátszották: Magyarország egyetért azzal, hogy a kölcsönöket azok fizessék vissza, akik felvették. (Ezzel nyugtatta a Közgázon felavatott pénzügyminisztert.)
Ez világos beszéd, persze.
Hadd kérdezzem meg: mi közöm van nekem azokhoz a magánemberekhez, akik felvették a frank/euro kölcsöneiket (és húzzák a hasznát), ezeket a kölcsönöket milyen alapon teríti szét a társadalomban? Saját magával sem ért egyet?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.06. 09:50:11

@Észmegálló:

Igazán köszönöm, megtisztelő e figyelem.

Valójában suta kis outsider, egy, az országért és gyerekei sorsáért aggódó mix-fickó vagyok (nincs konkrét párt- és "izmus"-preferencia), a politikához pedig a dolgok alakulásának "fidelésén" túl (szerencsére) nem sok közöm van.

Ha igazán ütőset szeretnél olvasni e témában, akkor íme, egy link. Kiváló írás.
Miközben olvasod, vastag falú korsóból idd a sört, biztos, ami biztos.

orulunkvincent.blog.hu/2011/12/01/ez_a_hajo_elment_1

Üdv:
Zb.

Viktus 2011.12.06. 09:51:34

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Mindegy az új csodára végképpen nem esküdött még fel senki meg a fidesz frakción kívül túl sokan nem is fognak :D

Viktus 2011.12.06. 09:52:43

@hímszarvas:

A társadalomban nem terít szét semmit a saját hiteleiken túl ... a társadalom csak szívott az eszement politikájukon, végtörlesztésesdiken.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.06. 09:55:25

@hímszarvas:

Kettős, (többszörös) mérce, semmi több.
As usual.

Szerinted azok az angliai diákok, akiknek Orbán előadta a magyar-közghazdaságtan-tutit,
mit gondoltak Viktorról és az országról pár nappal később, mikor olvastak hazánk leminősítéséről ?

stf! 2011.12.06. 09:56:04

A kétharmad így akarta, így lesz. Oszt jó napot!

Hallom új érméink lesznek, lemarad a köztársaság.
Szerintem össze kéne kötni a dolgot azzal,
hogy legyen az ötforintoson SP, a tízforintoson MGy,
a húszforintoson SZs, az ötvenesen KL, a százason LJ, a kétszásason pedig OV. Aztán ahogy inflálódnak a forinttal együtt, szépen sorban bevonják őket.

moncayo 2011.12.06. 10:00:05

Szánalmas. Lassan már csak röhögni lehet az egészen. Az elmúlt 21 év olyan mint egy primitiv kabaré, amit gyengeelméjűek adnak elő közkorházban.

Viktus 2011.12.06. 10:02:25

Ezen kívül pedig mellesleg arról is, hogy az állam különadóként hajthassa be azt a pénzt, amit akkor kell kifizetnie, ha az Európai Unió jogellenesnek találná a bankadót, a végtörlesztést vagy a kereskedelmi különadót, ezt is tartalmazzák ugyanis az átmeneti rendelkezések. Ezt a több százmilliárd forintos tételt csak az LMP-s Vágó Gábor hozta szóba, de nem is fárasztanánk senkit ezzel, úgyis mindenki a kommunistázás miatt van itt.

index.hu/belfold/2011/12/06/rosszabbak_a_naciknal_es_szemtelenkednek/
:D

Ez Magyarország rizsa ... rizsa .... pár száz milliárd kidob ... rizsa .... rizsa ...

tarackos 2011.12.06. 10:02:53

@Zébácsi: Sólyomszem szerint 80%-ban uaz mint a régi de visszalépés, vagyis rosszabb. Azaz hátrafelé lépkedve haladunk előre a forradalmi úton. Unorthodox.

Vagy ha elfogadjuk, hogy Rákosi alkotmány volt akkor Pokorni szavaival tényleg hülyébbek mint a komcsik...;)

Viktus 2011.12.06. 10:11:42

@hímszarvas:

Egyszer volt, hol nem volt az eddigi talán legnagyobb nyertese a végtörlesztésnek: egy vállalkozó, félmilliárdos tartozásától szabadult meg rögzített árfolyamon. Akár 93 millió forintot is nyerhetett így, szerencse, hogy devizahitelt vett fel és nem forintot. És mindez csak 12 forintjába kerülhet minden egyes állampolgárnak.

penzcentrum.hu/hitel/o_az_aki_160_milliot_nyert_a_vegtorlesztesen.1030718.html
-

Na nekik fizetünk ...

Gera 2011.12.06. 10:19:45

Szánalom ez a banda. Még hatályba sem lépett az általuk és csak általuk összegányolt alkotmány, de már ki akarnak bújni alóla. Az emberben már felmerül lassan, hogy Fletóék ehhez képest a gondos előrelátás és aprólékos tervezés apostolai voltak.

Gera 2011.12.06. 10:21:13

@Viktus: Még nem, majd azt is 2016-tól kb. Plusz a jegybanki alapkamat kétszerese.

sárkányfő 2011.12.06. 10:28:38

Itt valami zavar támadt.

Nemrég itt olvastam ezen a blogon, valami olyasmit, hogy "A Matolcsy-modell kiválóan működött volna minden külső tényező ideális együttállása esetén."
Ebből az következik, hogy (A) volt Matolcsy-modell, (B) létezik modell valóságtól függetlenül, és főleg: (C) nem a remek modell a hibás, hanem a körülmények.

Szóval abba kéne hagyni a libsibolsi visítozást, hamarosan Európa csúcsán leszünk, ez a kormány kurvajó, a gazdaságpolitika kurvajó, az adósság is csökkenne, csakis a körülmények a hibásak.

Kérem a feni posztot törölni, és újat írni a következő címmel: "Ilyen külső tényezők márpedig nincsnek I."

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.12.06. 10:30:27

Aljas, sunyi, tetű, álszent bóvli banda, takarodjatok!

Még életbe sem lépett, máris 2016-ig tolja ki a kormány az Alaptörvény adósságszabályát, így ebben a ciklusban nem szükséges csökkenő államadósságot felmutatni - olvasható ki a Parlament oldalára vasárnap felkerült, Magyarország pénzügyi stabilitásáról című törvényjavaslatból. A lépés alapvetően arra való reakció, hogy a rossz gazdasági körülmények mellett a GDP-arányos államadósság csökkentése már jövőre sem vehető teljesen biztosra. Az alapvetően rossz adósságszabály időben való kitolása azonban még így sem igazán érthető megoldás. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy miközben a kormány kivonja magát az adósságcsökkentő előírások alól, addig a következő ciklusokra sosem látott szigorúságot ír elő.

sárkányfő 2011.12.06. 10:31:46

@Gera:
Nagyon rosszul állsz hozzá. Sokan támadják azzal a nagy Viktort, hogy nem képes az önkritikára. Hát tessék. itt a cáfolat, a kritikusok megint felsültek.

Ez a halasztás ugyanis nem más, mint annak beismerése, hogy Orbán önmagát ugyan nem tartja alkalmasnak az adósságcsökkentésre (még a manyup-kasszával sem sikerült neki), de légyen bárki is a következő kormányfő, azt már képesnek tartja rá. Hát kell ennél nagyobb önkritika? Ezt már nevezem!

sárkányfő 2011.12.06. 10:33:43

Különben is, Magyarország interkontinentális rakéta... izé, interkontinentális fordítókorong lesz! Majd csak néztek! Meg Kulturális Galaxis! Éljen Viktor!

engem gyíkká változtatott 2011.12.06. 10:44:47

@hímszarvas: "Hadd kérdezzem meg: mi közöm van nekem azokhoz a magánemberekhez, akik felvették a frank/euro kölcsöneiket (és húzzák a hasznát), ezeket a kölcsönöket milyen alapon teríti szét a társadalomban?"

hát az ilyenhez hozzászokhattál volna már. én hozzászoktam.
a 4-es metrót is, amit soha nem fogok használni, én is fizetem. plusz az abban az árban benne lévő haverokat. (fele? kétharmada?) mi közöm van nekem az aktuális elvtárs szomszédjához? semmi, de fizetem.

vagy a tripla árú hidak, autópályák árának haveri kétharmadát, felét miért te fizeted?

lelógna a monitorról a lista, ha felsorolnám, hogy mit fizetsz te, amihez semmi közöd nincs. pontosan ettől a listától szar itt élni, és ettől nem fogunk soha egyről kettőre lépni.

ehhez képest ez a mostani "közteher-viselés" nem pár haver zsebébe megy, hanem több ezer honfitársad zsebébe.

na, melyik a jobb?

cutcopy 2011.12.06. 10:57:31

@Roy: Arról még nem volt szó, hogy mikor akarják bevezetni csak arról volt szó hogy az alkotmányban is rögzítik.. Amúgy meg hogy vezetnék be 2016-nál előbb az 50 százalékos államadóssági plafont amikor jelenleg 80 százalék körül ingadozunk..?

engem gyíkká változtatott 2011.12.06. 10:59:03

@engem gyíkká változtatott: még csak annyit hozzá, hogy azon a képzeletbeli listán szerintem sok, több olyan igazi faszság szerepel (pl. a völgyhíd, rét-alagutak, hegyoldalban kinövő paloták havi néccázból, vagy maga a 4-es metró, aminek az árából egy ország közlekedését lehetett volna rendbe tenni), amihez képest a devizahitelesek "kimentése" kimondottan előremutatónak és igazságosnak mondható.

cutcopy 2011.12.06. 11:06:19

@Viktus: A magánnyugdíjak áttétele egy fillérébe sem került a lakosságnak és tulajdonképpen észre sem vették volna ha nem kellett volna előtte nyilatkozniuk róla.. Amúgy nekem most ez a 2016 azt jelenti hogy a kormány számításai szerint addigra konszolidálják az államháztartást úgy, hogy remélem közben nem szavazza vissza a nép sokadszor is a liberálbolsevik brigantikat.. )

csárli hárper 2011.12.06. 11:10:59

@kekeckecc: "most akkor A, vagy az van, hogy elcseszték B, vagy az van, hogy szarnak az államadósságra (rossz hír a hívőknek) C, vagy az van, hogy szimplán gerinctelenek. "

a helyes válasz a D, mindezek együtt...

dr kíváncsivagyok 2011.12.06. 11:15:16

@engem gyíkká változtatott: " a devizahitelesek "kimentése" kimondottan előremutatónak és igazságosnak mondható. "

Miért is ?? ( Én 60 éves , 70 m2 - es házban lakom negyedmagammal , amit anno készpénzért vettem,.....20 éves az autóm,....és nincs plazmatévém...) Miért is ??

dr kíváncsivagyok 2011.12.06. 11:17:51

@cutcopy: " A magánnyugdíjak áttétele egy fillérébe sem került a lakosságnak és tulajdonképpen észre sem vették volna ha nem kellett volna előtte nyilatkozniuk róla.. "

Te sunyi , bunkó ! Nem került egy fillérbe se ?? De 15 - 20 év múlva egy-két millió honfitársadnak kevesebb lesz a nyugdíja !! A jövőt költötték el a mocskok....

Viktus 2011.12.06. 11:22:48

@cutcopy:

A kormány mióta számol? :D

hímszarvas 2011.12.06. 11:36:41

@Viktus: látom a jövőt!
Vajon a "közszolgák" tartozását puszta kiváncsiságból mérik fel?
Na ugye.

hímszarvas 2011.12.06. 11:39:00

@Zébácsi: ha csak őt magát nézik annak aminek, nem bánom. Nagyobb baj, ha kivetítik.
Márpedig az üzleti szféra mi mást tehetne?

blah 2011.12.06. 11:39:04

@cutcopy: te ezt komolyan gondolod amikor már közhelyszámba megy, hogy 2 hónapra előre sem tudnak tervezni?

hímszarvas 2011.12.06. 11:49:41

@engem gyíkká változtatott: örök optimistaként (igen, csak pont most kurvára elkeseredett), erősen bízom, hogy a felsoroltak némelyikét talán használhatom. Ha majd lesz pénzem mondjuk autóra. BKV bérlet céges :-)
Viszont a társadalom mobilitását (amin folyamatosan megy a pofázás, meg a rinya) lásd "strukturális munkanélküliség", az államtól (vagy valamely banktól, akár lehet az állami is) lízingelt otthonok jelentősen javíthatta volna. Persze ez nem biztos, hogy nagyon népszerű lenne. Szerintem ez a kétharmad ez olyan sok, ha abból egy kicsike is elvész, csak javítana a közérzeten. Az enyémen biztos.

Viktus 2011.12.06. 11:56:54

A francia és a német kormány hétfői javaslata nagy lépés a pénzügyi és költségvetési unió felé - állapítja meg értékelésében a BBC elemzője -, ami egyebek mellett az adószabályok önálló megszabásának részleges feladásával is jár.

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/magyarorszagnak_valasztania_kell_marciusig_nincs_ido_ujabb_kekeckedesre.503999.html

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.06. 12:17:30

@balint60:
Eredetileg nem ez volt a szlogen. Mikor hatalomra jutottak, még 6-7%-os hiányban gondolkodtak, csak az EU-nak ez nem tetszett, ragaszkodtak a konvergencia programhoz. Erre Orbánék, mivel nem akartak fájdalmas intézkedéseket, államosították a manyup vagyont. Közben persze kiderült, hogy ez így nem elég, ezért jött a "harc az államadósság ellen". Mivel mindent rendkívül balfasz módon csinálnak, csak a szájuk nagy, ezért kellett most újra fordulnia a szélkakasnak, mert alkalmatlanok az államadósság csökkentésre...

Lacdelo 2011.12.06. 12:28:53

@Viktus:

"A francia és a német kormány hétfői javaslata nagy lépés a pénzügyi és költségvetési unió felé - állapítja meg értékelésében a BBC elemzője -, ami egyebek mellett az adószabályok önálló megszabásának részleges feladásával is jár."

Nagyon remelem, hogy az EU mostantol rakenyszeriti az europai allamokat arra, hogy a felelotlen gazdasagpolitikajukkal felhagyjanak. Minden normalis, hazafi csak udvozolni tudja az EU-nak ezt a lepeset. Ez az egyetlen kiut a gazdasagi valsagbol az alternativa az idiota, szakszerutlen, dilettans, nemzetellenes Fidesz Matolcsy- Orban megbukott gazdasagi modelje ami Magyarorszag teljes gazdasagi lezulesehez vezet(etett). Remelhetoleg az EU es a piaci folyamatok felallitjak Matolcsyt es Orbant, csak ugy mint Berlusconi eseteben. Hazugsagokkal lehet ugyes politikat folytatni, de nem lehet gazdasagot vezetni, ugyanis a penzfolyamatok azok kokemeny tenyeken alapulnak, amit szojatekkal nem lehet megmasitani.

A Fidesz szaros bilije kiborult, a magyar lakosok nyakaba. A kerdes az, hogy a fideszesek meddig fogjak a szart nyalogatni es joizuen kajalni? A szar az szar, hiaba a Fidesz kormany probalja eladni forro csokinak.

Ebredj fel es ne csocsald a fideszes szart!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.06. 12:44:56

@cutcopy: Te az a fajta ostoba barom vagy, ugye, aki azt se venné észre, hogy kioperálták a veséjét, ha előtte nem kell nyilatkoznia róla?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.12.06. 12:48:05

@Kettes: valószínűleg a "liberálbolsevik brigantik" összetétel késztetett arra, hogy negatív jelzőkkel ruházd fel embertársadat...

Ringlósztár 2011.12.06. 12:51:44

@Zabalint:
Nannanana! Mi ez a szűkítése a teljes inkompetenciának, amivel szemben állunk: "mert alkalmatlanok az államadósság csökkentésre... "
Alkalmatlanok ezek mindenre, kivéve az elrettentő példát.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.06. 12:52:21

@cutcopy: "Amúgy meg hogy vezetnék be 2016-nál előbb az 50 százalékos államadóssági plafont amikor jelenleg 80 százalék körül ingadozunk..? "

akkor leforditom neked, jo?

az adossagplafon azt jelenti, hogy ha tobb az adossag, mint 50%, akkor a regnalo kormany _nem_vehet_fel_ ujabb hiteleket.

es nincs kivetel, nincs kibuvo.

azaz igy van...

mas kerdes, hogy egy ilyen huzas, amikor is pofanszarjak a sajat maguk altal sajat maguknak krealt alkotmanyt is, akkor vajon mekkora lesz a befektetoi bizalom? mikor tanuljak mar meg ezek a gumicsizmas parasztlegenyek, hogy minden ilyen huzasuk uti a magyar gazdasagot es a nemzeti valutat?

miert hozna ide barki befektetest, amikor semmi nem garantalja azt, hogy egy csettintesre einstandoljak? mert ha megtehettek a manyuppal, megtehettek a mal zrt-vel, akkor barkinek a vagyonaval megtehetik. ha hoznak egy torvenyt ami stabilizalna elmeletileg a gazdasagot, majd amikor kiderult hogy hulyek a gazdasag uzemeltetesehez, akkor eltoljak a torveny hatalyat, hogy szopjon vele mas, akkor szerinted ki fog ide betenni akar egy ruppot is annak remenyeben, hogy penzt fog vele keresni?

mert ugye azzal tisztaban vagy, hogy a befekteto a haszonert jon ide, nem bulbulszavu, sudar termetu orbanviktor es egyenes tekintetu matolcsineferje miatt...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.06. 12:53:43

@Ringlósztár: "Alkalmatlanok ezek mindenre, kivéve az elrettentő példát. "

arra is szukseg van.

de nem baj, mukodik a karma:-)

megvalasztottak, ketharmaddal...

hat most elvezzek a dontes kovetkezmenyeit:-)

IntelCorei5 2011.12.06. 12:54:33

Uraim! a 2016 mint dátum fontos és NEM mellékes :
jövőre előrehozott választások lesznek mert kell még a négy év - akárki meglássa... oszt utánnuk a vízözön...

Roy 2011.12.06. 12:57:58

@cutcopy: Tudtommal 2012-től lépett volna életbe, és természetesen visszamenőleg ahogy a Fidesznél szokás. Most, hogy nőtt az államadóság rögtön úgy szabják, hogy rájuk még véletlenül se vonatkozzon.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.06. 12:59:05

@intelCorei5: ha ilyen kis ugyesek, nagy meglepi lesz jovore:-)

sikeresen aktivaljak azokat, akik 2010ben nem mentek el szavazni, mert rajuk semmilyen korulmenyek kozott, van eleg fanatikus, szavazzanak azok rajuk, a tobbi meg szarnak tunt..

na most kiderult, nem is volt az olyan szar:-)

Roy 2011.12.06. 13:00:46

@intelCorei5: Reméljük. Azt meg nem hiszem, hogy most is 2/3 lesz, hacsak nem csalnak. Ezektől még az is kitelik.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.06. 13:01:19

@Ringlósztár:
Nem szűkítek én semmit, csak itt az adósságcsökkentés a téma.

Lacdelo 2011.12.06. 13:01:32

@Hepci:

En mar visszasirom a mostani Fidesz kormany tatarjarasa utan (kozben) az elozo "liberálbolsevik brigantikat". Egyik se volt ennyire dilettans es legfokepp aljas, mint ez a mostani fideszes garnitura. A Fidesznek mar semmi se szent, mar az orszag valutatartalekat is felelnek es szetosztanak a hiveik kozott.

Ennel az eszement fideszes kormanyzasnal mar csak a Jobbik amokfutasa tenne meg jobban tonkre Magyarorszagot. Ha a Jobbik atvenne a kormanyzast, at is keresztelhetnenk Magyarorszagot, Bovliorszagga.

Karcolt lendület 2011.12.06. 13:04:14

Mit kell ezen izgulni, lehet, hogy karácsonyig még ezt is módosítják, például beleveszik, hogy az államadósságnak 2017. június 23-án a GDP 52,19638%-ámak kell lennie, se többnek, se kevesebbnek.

Fideszdroidok számára összefoglalva ennek a törvénykezésnek a politikai hatásait:
Kiszámíthatóság: nulla.
Hitelesség: nulla.
Az alaptörvény tekintélye: nulla.

Nagyjából minden szinten kudarcot vallottak: ami célt kitűznek, azt egész biztosan nem sikerül elérniük, mert a sokadik megcsúszás után sem képesek végiggondolni, hogy az egyes intézkedések mellékhatásai hol ütnek vissza és hogyan akadályozzák a kitűzött cél teljesülését. Orbán kurva nagy szobrot akart magának faragni, de a saját és emberei alkalmatlansága miatt lassan meg kell elégednie egy rizsszem-festménnyel...

Egy bíztató van: miután ennyire ostoba barmok, a politikai hibák és az új választási rendszer egyensúlytalansága könnyen odavezethet, hogy a Fidesz 1/3-ot sem kap legközelebb, így aztán baszhatják az összes bebetonozást. (Persze a jelenlegi állás szerint a többiekben sem lesz sok köszönet...)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.06. 13:04:22

@cutcopy:
Ha el is olvasnád, tudnád, hogy amíg 50% fölött van, addig nem növekedhet. Ugyanis ez van az alaptörvényben, amíg 50% alá nem megy, addig évről-évre csökkenteni kell, de azt már nem büntetni, ha mondjuk 30%-ról emelkedne 49%-ra.

Ebből persze az következik, hogy 2016-ig ezt a csökkentést nem vállalja be a kormány...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.06. 13:06:11

@Roy:
Ezek arra is képesek, hogy kijelentsék, visszamenőlegesen 2010-ig érvényes, ezért pedig büntetést érdemelnek Gyurcsányék, ellenben 2010 és 2016(vagy 14) között nem érvényes, majd utána újra. A poén, hogy ha így hoznák meg a törvényt, a szavazóik akkor is tapsolnának.

Lacdelo 2011.12.06. 13:16:23

En mar visszasirom a mostani Fidesz kormany tatarjarasa utan (kozben) az elozo kormanyokat, beleertve a 1998-02-es Fidesz mersekeltebb, habar velejeig korrupt Fidesz kormanyzast is. Egyik se volt ennyire dilettans es legfokepp aljas, mint ez a mostani fideszes garnitura. A Fidesznek mar semmi se szent, mar az orszag valutatartalekat is felelnek es szetosztanak a hiveik kozott.

Ennel az eszement fideszes kormanyzasnal mar csak a Jobbik amokfutasa tenne meg jobban tonkre Magyarorszagot. Ha a Jobbik atvenne a kormanyzast, at is keresztelhetnenk Magyarorszagot, Bovliorszagga.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.06. 13:44:06

@Lacdelo: "beleertve a 1998-02-es Fidesz mersekeltebb, habar velejeig korrupt Fidesz kormanyzast is."

nagyon durva, de igy van:-D

en, mint antifideszes orbanfobias kifejezetten vagyom vargara pl..:-D

ez mar beteges:-D

komolyan, el tudom kepzelni, hogy megalkudjak egy, a fidesz altal delegalt, de szakerto kormannyal. meg ugy is, hogy orban viktor a minelnok. csak ne engedjek semmibe beleugatni, mert ertem en, hogy ledobja az agya az ekszijat ha elveszik a jatekat, de nem kellene neki felnott emberek munkajat zavarnia a vizionalasaival:-)

Roy 2011.12.06. 14:37:25

@Zabalint: 2/3-al minden lehetséges. Úgy csűrik, csavarják ahogy akarják.

Viktus 2011.12.06. 15:44:32

3. „A méretgazdaságosság elve alapján növeli a hatékonyságot.”

Itt nem kötözködnénk, azt minden magyar ember pontosan tudja, hogy a nagy állami cégek sokkal hatékonyabban működnek a kisebb magánvállalkozásoknál.

...

Igen!!! Ezt az alapösszefüggést jól ismeri minden magyar ember: állami monopolcég = átlátható közpénzfelhasználás. A két dolog gyakorlatilag szinonimája egymásnak.

index.hu/velemeny/2011/12/06/a_kormany_a_faxok_es_matrixnyomtatok_allamositasara_keszul/

:D

ilyen ország már tényleg nincs ...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.06. 15:47:33

@Hepci: Hát vagy az, vagy a mérhetetlen sötétség, ami ebből a fideszjobbágyból árad.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.12.06. 18:56:33

@Karcolt lendület:
"Egy bíztató van: miután ennyire ostoba barmok, a politikai hibák és az új választási rendszer egyensúlytalansága könnyen odavezethet, hogy a Fidesz 1/3-ot sem kap legközelebb, így aztán baszhatják az összes bebetonozást. (Persze a jelenlegi állás szerint a többiekben sem lesz sok köszönet...) "

Értem és elfogadom kommented logikáját, nagyjából egyet is értek veled, de az idézett részben sajnos nem tudok.

A fidesz nem véletlenül próbálja az MSZP-re is vetíteni az Mszmp bűneit: ha netán a párt a következő választáson jó eredményt érne le, vagy eőzetes adatok szerint erre esélye lesz, akkor kezdődik a politikai sárdobálás, karaktergyilkosság, és az mszp-nek annyi. ÉS azt se felejtsd el, hogy a Jobbikkal is össze foghatnak, kettejüknek már lehet 2/3-a - aztán meg jöhet a Jobbik hidegre tevése, ahogy a Kisgazdákkal is tette ezt Viktor anno.

Szóval, hacsak valami nagy és váratlan nem történik a hazai politikai palettán, akkor bizony valószínű, hogy ismét fidesz-kormány jön, ami után pedig az eddiginél is példátlanabb manőverezés várható.

Sajnos - és igen, látva a fidesz teljesítményét nagyon is sajnos - nincs jelenleg alternatíva, nincs másból megfőzni azt a bizonyos kőlevest.

Bár feketeleves az, sokkal inkább.

Üdv:
Zb.

cutcopy 2011.12.06. 19:50:14

@kíváncsivagyok: "15 - 20 év múlva egy-két millió honfitársadnak kevesebb lesz a nyugdíja"

Ez aztán a komoly tétellevezetés.. Te nem kíváncsi vagy hanem hülye..)

cutcopy 2011.12.06. 19:53:59

@Kettes: Látom téged érzékenyen érintett a nyugdíjak vissza tétele.. csak nem egy posztkomcsi pénzemberhez van szerencsém..?

cutcopy 2011.12.06. 19:55:45

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "miert hozna ide barki befektetest, amikor semmi nem garantalja azt, hogy egy csettintesre einstandoljak?"

Miért szólsz hozzá egy blogban ahonnan egy csettintésre kitörölhetnek..?

cutcopy 2011.12.06. 20:01:05

@Roy: "úgy szabják, hogy rájuk még véletlenül se vonatkozzon"

Nagy a fejetlenség ez ellenzéki oldalon, egyszer az a baj hogy a Fidesz magára szabja a választási törvényt és biztos nyerő másszor meg az hogy a következő kormánynak majd milyen sanyarú is lesz..)

cutcopy 2011.12.06. 20:08:58

@Zabalint: "Ha el is olvasnád, tudnád, hogy amíg 50% fölött van, addig nem növekedhet"

Igen, de te is tudhatnád hogy nem mindegy ha 50 fölött van vagy ha nyolcvan fölött..

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.06. 21:38:57

@cutcopy: Nem, neked az a szerencséd, hogy nem folytál le apád combján.

karnak 2011.12.07. 03:34:38

@cutcopy: de persze @Kettes is az, meg mindenki aki nem ert egyet veled - mert te akkora nagy okos ember vagy - akkor az egy unatkozo, kommentelgeto oreg kommenista egyben karvalytokes zsido, aki itt a kommentzonaban vedi meg a szerzett vagyonat.

Tudok kik irkalunk itt? Oreg penzember zsidok, es annyira regrol mentjuk at a vagyonunkat, hogy judas 30 ezustjet nekunk adta oda h forgassuk. Konkretan mi oltuk meg jezust a penzert.

De most az orbankormanytol rettegunk mert kinyomoznak.

cutcopy 2011.12.07. 08:44:26

@Kettes: "neked az a szerencséd, hogy nem folytál le apád combján"

Szerencsétlen..

cutcopy 2011.12.07. 08:48:50

@karnak: "mindenki aki nem ert egyet veled"

Azért lássuk be hogy ez az "ellopták a nyugdíjamat" szlogen már a népszavánál is unalmas..

vomit 2011.12.07. 11:04:42

a cinkelt penzrendszerben, ahol a forgalomban levo penz maga az adossag, az utobbit eleg nehez lesz csokkenteni ehenhalas nelkul
bemelegitesnek: vimeo.com/32190261

Viktus 2011.12.07. 11:42:37

Kilenc év múlva, 2020-ban közel kerül Magyarország ahhoz, hogy az államadósság a GDP 50 százaléka legyen - jelentette ki Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerda délelőtt sajtótájékoztatóján a Parlamentben. A stabilitási törvény tervezet alapján a szigorúbb államadósság-csökkentési szabály 2015-től lép életben, akkor a GDB 65-70 százalékára csökkenhet az ország adóssága a miniszter szerint.

:D

csoda jó lesz Gyuri megmondta

Viktus 2011.12.07. 12:04:01

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Gyuri bácsi tudja még fokozni:

Matolcsy György megtalálta a könyvet, amit már megírtak: Keynes-i elvekre épül a legmodernebb magyar gazdaságpolitika. Így megmagyarázható, miért nem tartja magát a következő években a kormány az alaptörvénybe foglalt adósságcsökkentési szabályokhoz. De így is szigorúbbak és fegyelmezettebbek leszünk, mint a németek, és modernebbek, mint egész Európa.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/07/matolcsy_sajtotajekoztato/

karnak 2011.12.07. 20:07:21

@cutcopy: persze, az idiotak miatt minden nap van valami meglepi, de ettol meg elfelejteni nem kell dolgokat. ettol meg megtortent.
süti beállítások módosítása