Végelszámolás: az utolsó Sas-kabaré?
2011. június 04. írta: TuRuL_2k2

Végelszámolás: az utolsó Sas-kabaré?

  Sosem voltam még Sas-kabaréban. Sokszor terveztük a szerkesztőségben, hogy megyünk, de aztán nem lett belőle semmi. Ma délutánra viszont megvan a jegyünk, így ott leszünk a Mikroszkóp Színpad TárSASjáték című zenés, közéleti kabaréján. A búcsúelőadáson.

  A darab szórólapjának szövege mindent elmond a Sas-féle értelemben vett kabaréról. Mindent.


„Társasjáték lett a világ, 
játszani jó és szabad,
de nem mindegy, hogy te játszol,
vagy veled játszanak.”

Sas Józsi idegenvezetésével a világ legmulatságosabb országába, Magyarországra szervez játékos tárSASutazást a Mikroszkóp Kabaré. 24. órában vagyunk, hogy biztosítsuk helyünket a csoportban, mert aki előre jelzi részvételi szándékát, az kétszer annyit nevethet ugyanazért a pénzért. Last minit nézőink se járnak rosszul, bár biztonsági okokból mindenki köteles előadás közben a hasát fogni a nevetéstől.
Közben játszunk, mindenkinek lehet egy dobás. A nyertesek közt poénokat sorsolunk ki. A fődíj nyertesének a ruhatárban teljesen ingyen visszaadjuk a kabátját.

Utazási irodánk jelszava:
Kacagjuk körbe a világot!

  Erre az évadra mindenképpen búcsúzik a TárSASjáték, de könnyen lehet, hogy örökre. És úgy tűnik, búcsúzik a Sas-kabaréval szövetségbe forrt a Mikroszkóp Színpad is. A Blikk arról cikkezik, hogy utolsó igazgatója, az időközben a szemközti Operett Színházba átigazolt Verebes István buktatta meg a Mikroszkópot, Verebes István pedig a Mikroszkóp honlapján, saját blogjában írja Végelszámolás című, keserűségtől sűrű posztjait. A 16. résznél tart sorozata. 

  Ugyanott Selmeczi Tibor kesereg és mea culpázik saját blogjában. A többi színészblogger nem aktív már, Németh Dóra és Nádas György is Bősze Pétert búcsúztatta utoljára, még februárban. Mindebből együtt egy nagyon erős dráma áll össze: egy világ elmúlása, halállal, reménytelenséggel, ellenségeskedéssel és a külvilág teljes érdektelenségével.

  Ma délután 3-kor színpadra áll Aradi Tibor, Beregi Péter, Böröczky József, Heller Tamás, Kokas Piroska, Nádas György, Sas József és Szántó Szandra. Jegyek már nem kaphatók.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr712954737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4427 2011.06.04. 08:14:44

Ja! Az tényleg szar dolog, amikor az ember elveszíti a munkahelyét.
Volt nálunk másfél millió ember ilyen, mindjárt a rendszerváltáskor.
De ez nem nagyon érdekelte a megmondó embereket.
Meg egyébként is: ez a piacgazdaság! Meg mi választottuk!
Na!

Jó mulatást!

Dendrobatidae 2011.06.04. 08:34:03

Én azt nem értem, hogyan húzhatta idáig ez a gusztustalanan, belterjes pesti ripacskodás. Faji alapon válogatott "nevettetőkkel".

Párszor én is a TV elé erőltettem magam, hogy megtudjam, mi a jó ebben a szarban. Nem tudtam meg. Mintha időutazáson lettem volna. Hónaljszagú "poénok" és a kádár-rendszer szaga. Viccelődünk-viccelődünk, de közben összekacsintunk, mert mégis csak jó elvtárs a kádárelvtárs...

Dózer, aztán só...

deeed 2011.06.04. 08:40:02

Ők ( is ) szajkózták a piac mindenhatóságát. Hát itt van...Kár siránkozni, eddig tartott. Elfogyott a törzsközönség, nincsenek szervezett nézők. A "kultúrosok" is szépen eltűntek a süllyesztőben, és ők is szépen mennek utánuk. Ha annyira hiányoznának, akkor vissza lennének "tapsolva", ezek szerint még sem....

deeed 2011.06.04. 08:44:27

@Dendrobatidae:
Érdekes a módszerváltás előtt valahogy tetszett néha. Most a "tyúkon" visszanézve csak csodálkozom hogy mi a jó franc ültetett a tv elé nézni-hallgatni a "Józsi hol vagy"-féle szarságot.
A pesti-belterjes ripacskodáshoz : Akkor ezek szerint ez volt a falusi búcsuk "kacsintós brifkós"-aradszkis feelingjének a megfelelője ?
Nem vagyok ítész, csak próbálkozom...-:)

alex4427 2011.06.04. 08:53:28

@Dendrobatidae:
Igen?
Kellér Dezsőről, Darvas Szilárdról, Tabi Lászlóról stb. stb. hallottál? Ők voltak A humoristák a Kádár-rendszerben és NEM Sas Józsi!
Különben sem kellene kádárszagúzni a Való Világgal és más szarságokkal butított rendszertváltott magyar nézőnek! Több szerénységet. Lenne mire!
(marko11)

Alfőmérnök 2011.06.04. 09:14:15

Azt nem értettem soha, hogy hogyan lett Verebesből értelmiségi valaki.
Színésznek, rendezőnek közepes, intelligenciája csak a a színészek átlagánál magasabb, nem az értelmiségiekénél. Tulajdonképpen Sas Józseffel azonos kategória (azzal a különbséggel, hogy Sas József annyira a szar, hogy már jó).

Marschieren gehen mit Maschinengewehr 2011.06.04. 09:15:11

@deeed:

mert ez volt A kabaré A tévében így sokunk el is hitte, hogy ez A humor

nekem is tetszett néha, pl. a szilveszteri műsort mindig vártam a váltás előtt, utána azonban egyre csökkenő lelkesedéssel, kb a 90es évek közepéig

közben egyre inkább úgy vettem észre, hogy csak a saját nyomorunkból csinálnak ezek a "humoristák" "viccet"

Marschieren gehen mit Maschinengewehr 2011.06.04. 09:19:08

@Marschieren gehen mit Maschienengewehr:

én

HOFIT SEM SZERETEM

a váltás után ő is beállt ebbe a vonalba, a magukat átmentő elvtársakat nem iagzán basztatta, de pl. a bocskai viseletet persze kigúnyolta

deeed 2011.06.04. 09:39:41

@Marschieren gehen mit Maschienengewehr:
Hofit ? Én sem. Igaz az akkori gagyit, bóvlit, sőt a módszerváltás utánit is kipellengérezte, gúnyolta. Lásd: Rózsa Sándor, vagy a Ciccolina-bugyigó-punci, stb...
Amúgy ő (Is) afféle biztonsági szelep, netán néphangulat indikátor-javító kreálmány lehetett.
Amúgy ide a szűkebb környzetembe járt vadászgatni az általa néha kicikizett tuskó elvtársakkal. ( Kaszó )....

stratez 2011.06.04. 11:16:30

Hofi a maga módján még Sasnál és a Heti Hetesnél is undorítóbb pártszolgálatot teljesített, az Antall-kormány bukása után a közszolgálati tévében a díszmagyart köpködte vagy negyedórán keresztül az úgynevezett Hofi-kabaréban. Kíváncsi lettem volna, vajon ha Skóciában csinálja ezt egy humorista a skótszoknyával, milyen sorsra jutott volna. Azt már meg sem merem kérdezni, hogyha Izraelben ugyanezt egy sábesszal...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.06.04. 11:21:31

@deeed: @Marschieren gehen mit Maschienengewehr: Hofi egykori szerepe teljesen tiszta ügy. Egyszemélyben volt Kádár elvtárs udvari bolondja, valamint szelep a proli feje fölött.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.04. 13:00:51

Trianon emléknapon komcsi kabaréra mentek? Hát milyen magyarok vagytok ti? :-))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.04. 13:04:51

@stratez: "Kíváncsi lettem volna, vajon ha Skóciában csinálja ezt egy humorista a skótszoknyával, milyen sorsra jutott volna. Azt már meg sem merem kérdezni, hogyha Izraelben ugyanezt egy sábesszal... "

Röhögött volna közönség. Sőt, bizonyára volt már ilyen, hisz pl. zsidó humoristák nyomják a legkíméletlenebb zsidóvicceket, nézz utána pl. Sarah Silverman munkásságnak. Más népeknél ugyanis többségben vannak azok, akik tudnak magukon nevetni...

david28 2011.06.04. 13:08:56

Irónia és önkritika nélkül egyenes út vezet a diktatúrába. Lehet néha túlzás és morbid volt amit előadtak a színpadon, de mindenképpen gondolkodásra bírt sok embert. Jó vagy rossz az nézőpont kérdése, de szükséges, hogy legyen tükör előttünk. Nekem személy szerint csak az fájt Sas Józsi barátunknál, hogy mindig a szegénység, lopás és korrupció volt a témája erre kap egy évet 35 millió forint adócsalásért...

Lew Archer 2011.06.04. 13:25:09

@Fedor:

A saját nemzeti tradícióin ép gondolkodású ember nem gúnyolódik.

Mitya Ivanov 2011.06.04. 13:37:32

@Fedor: tévedés.
a skótszoknyát a skótoknál és a sábeszt a zsidóknál Izraelben saját magukének érzik. A HOfi és a Sas félék ugyanakkor ahol lehet, kinyilvánították, és ki is fogják nyilvánítani, hogy a diszmagyarhoz nekik semmi közük, nem vallják magukénak, szinte az árpád sávos zászlóval egy skatulyába helyezték.
Innentől kezdve az analógiád borul, mert nem magukon, hanem másokon gúnyolódnak.

david28 2011.06.04. 13:40:50

@Lew Archer:
Kinek mi a nemzeti tradíció az teljesen szubjektív, ahogyan az is, mi számít gúnyolódásnak.

Lew Archer 2011.06.04. 13:50:25

@david28:

Maga szerint hogy lehet a nemzeti tradíció szubjektív?

Tisztában van azzal, mekkora marhaságot írt?

david28 2011.06.04. 14:07:03

@Lew Archer:
Bocs! Nem tettem idézőjelbe, ahogyan maga sem. Ugyanis ilyen fogalom nem nagyon létezik. Max szópárosítás ami a nemzeti (a nemzeté, a magyar néppé) szóból és a tradíció (hagyomány) szóból áll. Ez a nyelvtől kezdve a magyar sörön át a piros tojásos locsolkodáson keresztül a díszmagyarig mindent jelenthet. És az, hogy nekem mi a hagyomány, azt had döntsem el én magam.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.06.04. 14:08:17

@Fedor: "Sőt, bizonyára volt már ilyen, hisz pl. zsidó humoristák nyomják a legkíméletlenebb zsidóvicceket, nézz utána pl. Sarah Silverman munkásságnak."

Fedor, egy dolog zsidóként zsidóvicceket mesélni, és egy másik dolog lenne zsidóként lehugyozni a Siratófalat.

Más népek valahogy tudják a különbséget.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.06.04. 14:09:28

@poszt: Egyébként az első alkalom, hogy jól szórakozom a Sas kabarén. :-D

Marschieren gehen mit Maschinengewehr 2011.06.04. 14:14:57

@Fedor:
"zsidó humoristák nyomják a legkíméletlenebb zsidóvicceket"

DE NEM IZRAELBEN, NEM AZ "Ó"HAZÁBAN

de ezt már nem teszed hozzá, ugye

te LOTYASZÁJÚ LIBSI

Lew Archer 2011.06.04. 14:16:05

@david28:

Meg is tarthatja magának a véleményét, egész nyugodtan.

Hogy maguk nem akarnak egy emberi közösséghez tartozni, annak tradícióit elfogadni és tisztelni, döntés kérdése. De ezen túl mások szokásain, hagyományain, közös érzelmein gúnyolódni - ez nem fér bele semmiféle együttélési protokollba, sem itt, sem másutt a világon.

david28 2011.06.04. 14:30:16

@Lew Archer:
És ezzel vissza is tértünk az eredeti kérdéshez. Ahhoz amikor egy egyén a saját igazát próbálja másokra, közösségekre erőltetni. A művészek nem követelnek, csak mutatnak egy alternatívát. És az pedig, hogy maga megkérdőjelezi az én magyarságom és nemzethez való tartozásom, mert nem ugrom díszmagyarba egy füttyentésre, ismételten bizonyítja azt a szűklátókörűséget amivel az ostoba emberek bírnak.

jan 2011.06.04. 14:33:16

Azért remélem, hogy a nemzeti összetartozás napján egy saskabarés cikknél valami tartalmasabbat is posztoltok majd...

caralho voador 2011.06.04. 14:36:51

@david28: akkor, nyomorult, miért nem húzol a faszba ebből a kelkáposztaszagú mucsából? Mit szívod a vérünket, Dávid, csillagom?

david28 2011.06.04. 14:45:35

@caralho voador:
:D hűűű :D :D
Akár hiszed akár nem, komolyan gondolkodom rajta. Mégpedig azon megfontolásból, bár rettentően szeretem kis hazánkat és a kelkáposztát, mert itthon az acsarkodáson, gyűlölködésen és nyomoron kívül nem sok mindent kaptam és láttam. És ezen okokból kifolyólag kezdem egyre kevésbé otthonosan érezni magam. Már a kelkáposzta sem úgy bűzlik mint régen :D

Lew Archer 2011.06.04. 14:45:37

@david28:

Ki a búbánatos lófasz erőltet magára bármit is? Ki mondta, hogy ugorjon díszmagyarba? Ne tegye, semmiképp ne tegye.

Azt mondtam, ha magának nem tetszik valami a nemzeti közösség szokásaiból, akkor ne kövesse, de ne is gúnyolódjék rajta. Legyen boldog a véleményével, de higgye el, nagyon-nagyon érdektelen, hogy maga mit gondol a magyar tradíció egyes elemeiről.

Egy közösséghez meg akkor tud tartozni, ha elfogadja annak szokásait, viselkedésmódját. Ez így van mindenütt a világon.

david28 2011.06.04. 14:59:27

@Lew Archer:
Én egy másodpercig nem gúnyolódtam semmin sem. Csak azt mondtam, egy "művész" ha nem talál hallgató fülekre, akkor úgyis kikopik a közéletből. Amennyiben meg talál, akkor lehet mások is osztoznak a véleményében, és ez bizony azt jelentheti, hogy nem feltétlen a művészt támadóknak van igazuk. Én elsősorban azt tartanám közösséghez (nemzethez) tartozónak, aki meghallgatja mások véleményét és tetszését-nem tetszését józan beszéddel, érvekkel és kompromisszumokkal fejezné ki.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.06.04. 15:10:19

@Lew Archer: "A saját nemzeti tradícióin ép gondolkodású ember nem gúnyolódik."

Ép gondolkodású ember mindenen tud gúnyolódni.

@Mitya Ivanov: "A HOfi és a Sas félék ugyanakkor ahol lehet, kinyilvánították, és ki is fogják nyilvánítani, hogy a diszmagyarhoz nekik semmi közük, nem vallják magukénak, szinte az árpád sávos zászlóval egy skatulyába helyezték. "

Azért ezt alá is támaszthatnád valamivel. Mert én úgy emlékszem, hogy nem a díszmagyaron gúnyolódtak, hanem azokon, akik hordják. És nem azért, mert díszmagyart hordanak ,ez csak egy eszköz volt.

@mefisto: "egy dolog zsidóként zsidóvicceket mesélni, és egy másik dolog lenne zsidóként lehugyozni a Siratófalat"

Tehát ha a Hofi egy szójátékot elsüt a díszmagyar rovására (kacagány -> röhögény), akkor az olyan, mintha lehugyozna egy kegyhelyet.

Aha.

@Marschieren gehen mit Maschienengewehr: A stílusod legalább olyan szép, mint a neved....

Lew Archer 2011.06.04. 15:13:55

@david28:

Ha nem gúnyolódik, helyesen teszi.

Most már csak az a kérdés: bizonyos "művészeknek" miért vannak útjában a magyar tradíció egyes elemei. Miért fáj nekik a díszmagyar vagy a Bocskai-kabát, például.

Lew Archer 2011.06.04. 15:17:03

@Fedor:

Idézzen már valami zsidó humoristát, amint épp a kipán élcelődik.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.06.04. 15:25:56

@Lew Archer: @Fedor: @david28:
1, Irónia =/= gúny
2, irónia nem mutat semmilyen utat, alternatívát.

david28 2011.06.04. 15:33:37

@Lew Archer:
Gondolom azért mert valami ahhoz kapcsolódó dolog iránt szeretnék kifejezni nemtetszésüket. Mint ha látszólag a kokárdát fikázná, de közben egyértelműen a politikai nézeteinek add hangot. Egy olyan párt irányába, amelyik a saját céljaira használta fel azt, és teszi ezt a mai napig. Ha olyan emberek öltenek díszmagyart, akik az erkölcsi normák legalapvetőbb mértékével sem rendelkeznek, akkor sajnos a díszmagyar bemocskolódik. És minél sárosabb, annál kevésbé fénylik...

david28 2011.06.04. 15:43:01

@tölgy:
Pontosan. Az irónia nem mutat alternatívát. Csak a körülötte levő kép. Mint pl. ha egy humorista kigúnyolja az "álamfőt", akkor elgondolkozik rajta az ember, hogy esetleg államfőre lenne szükségünk.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.06.04. 16:01:20

@david28: A gúny értékel (a másikat le), ezért pártos - mint a maga példája is, vagy a Ludas Matyi c. lap egykor, a Sas és a 7i7.

Az irónia pedig nem.

Ha a pártos gúnyt védi, tegye, de ebbe ne keverje bele a zsidók vagy székelyek (ön)iróniáját. A pártos gúnyt nem kell közpénzzel támogatni.

Lew Archer 2011.06.04. 16:01:58

@david28:

Aha. Ki se nézné az ember a Hofiból meg a mikroszkópos-hócipős "művészekből", hogy ennyire aggódnak a magyarság helyes önértelmezéséért.

Kár a fáradságért, majd a magyarok eldöntik, hogyan akarnak magyarok lenni. De ha az előbbi gondolatmenetére visszacsatolok: a Mikroszkóp anyagi gondjai mintha azt mutatnák: a magyarok nem nagyon igénylik, hogy ott világítsák meg számukra a nemzeti önértelmezés sarkalatos kérdéseit.

cutcopy 2011.06.04. 16:41:24

Szerintem Sas Józsi élete egyetlen poénját a bíróság előtt mondta: - Nem tudtam hogy azt be kell fizetni..

jozee 2011.06.04. 17:03:05

hat, igen. amit a sas mondott azt mi is tudtuk, csak nem mondtuk senkinek. es hogy miert. mert mindenki tudta.es o ezert meg fizetest is kapott.

roland_ 2011.06.04. 20:07:39

@összes olyannak, akik szerint zsidók nem viccelődnek sem a sábeszen, sem a kipán, sem az ultravallásosokon Izraelben, sajnálatosan közölnöm kell, hogy de viccelődnek, ha valaki esetleg tud héberül kérhet linket nyugodtan, de az izraeli humoristák pont ugyanúgy a mélyzsidókon viccelődnek, s pont ugyanúgy nehezen tűrik azok, mint itthon.

Alfőmérnök 2011.06.04. 21:10:59

@roland_: Biztosan igazad van, de Sas, Hofi zsigeri jobboldal-ellenessége mögött tényleg egy vérbeli (néha leplezett) komcsiság áll. Emellett még penetránsan szar is, amit csinálnak/csináltak (illetve Hofi esetében, főleg a rendszerváltás után, egyszerűen gyenge). Tényleg inkább a rosszindulatú gúny kategóriájába tartozik a produkciójuk.
Emellett kicsi túlérzékenységet én is érzek a jobboldalon, pl. Esterházy némely szövegét nem érzem olyan magyarellenesnek, mint aminek ki van kiáltva, csak ironikus posztmodern nyelvjátéknak gondolom.
Viszont ugyanez az irónia-meg-nem-értés megfigyelhető a baloldalon is: gondolok itt például Pozsonyi Ádám könyvégetős szösszenetére, amivel egyes értelmiségiek a külföldi sajtót is rémisztgették.

roland_ 2011.06.04. 21:33:35

@Alfőmérnök: félre ne érts a magyar baloldali humoristák (sastól a heti hetesig) véleményem minden normális embernek bántják a humorérzékét, már csak azért is mert az objektivitás minimális jelét sem mutatják. én csak azokra reagáltam, akik szerint a "zsidók" csak itt merik megengedni maguknak ezt a hangnemet és csak a magyar értékekkel szemben képesek így érezni.
Pozsonyi Ádámot én nem említeném ezekkel egy lapon, mert ő már, s itt nem a könyvégetésre gondolok, már komolyan gondolja amit ír, az irónia kiveszett az írásaiból, ld. magyar hírlap

dunabeat. 2011.06.04. 21:37:53

Lesz esetleg beszámoló is az előadásról? :)

Motor Tibi 2011.06.05. 04:22:19

Na, mi az, viszik végre Baracskára?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.06.05. 11:07:05

a kommenteket olvasva ismét csak elmondhatjuk: humor és önkritika nem jobboldalinak való vidék

Hofira sem véletlenül fújnak a kommenista/házmester lelkületű emberkék, ugye @stratez: :-)

www.youtube.com/watch?v=abMxPidJxfU#t=00h05m20s

jozicsenko 2011.06.06. 15:27:16

@david28: valahogy az ilyen öncélú művészkedésről eszembe jut a zongorába sz.rás: a többség úgysem érti...
(ritka mocskos példája volt a keresztrefeszített véres disznó: bocs, de az nem művészet volt, szimpla mucsai büdös bunkóság...)

sas meg azt kapta, amit érdemelt: piaci alapon kellett volna megmaradnia, hisz ezt hirdették 20 éven át...
süti beállítások módosítása