Lázár mellett tüntettek a fiatal LMP-sek
2011. március 28. írta: bukovics

Lázár mellett tüntettek a fiatal LMP-sek

  Lázár János melletti szolidaritási tüntetésre hívott Facebookon az LMP ifjúsági szervezete, az Ökopeace. (A név az Ökopolitikai Ifjúsági Szervezet rövidítése, facebookos aktivitásuk alapján eddig főleg félhomályos kvízeket szerveztek, néha kiálltak valami ügy mellett vagy éppen tiltakoztak.) A meghívó szövege nagyon ütős volt, az esemény a komplett újságíró-társadalom által megutált, messze földön híres LMP-s kampány-performanszok hőskorát ígérte:

A Magyar Milliárdosok Országos Szövetsége szolidaritási tüntetést szervez Lázár János mellett. A demonstráció célja, hogy kinyilvánítsuk, egyetértünk Lázár János véleményével, miszerint akinek semmije sincs, az annyit is ér. Mi, akik felbecsülhetetlen értékű tagjai vagyunk a magyar társadalomnak, kinyilvánítjuk, hogy a Lázár elleni támadás a prolik indokolatlan provokációja. Ezért támogatjuk közösen Lázár Jánost, és biztosítjuk arról, hogy 'nekünk is ez a véleményünk'! Dress code: legalább Armani.

  A performansz nem sok érdeklődött vonzott, pedig igazán szórakoztató volt. A Mandineren kívül kb. tíz aktivista, pár LMP-tag, az LMP saját videós stábja, egy német fotóriporter, valamint egy fiatal újságírócsaj volt jelen, aki a német kollégának azt mondta, hogy ő erről a rendezvényről nem írhat, mert egy jobboldali-konzervatív lapnak dolgozik. Az ökopeace-s fiúk-lányok béreltek ugyanis egy nagy fekete autót, amiből kiszállt két, öltönybe öltözött aktivista, továbbiakban testőrök, valamint Berze Márton - az LMP választmányának egyik tagja -, aki Lázár Jánosként mutatkozott be.

  Az ál-Lázár János a Fidesz-székház elé érve - miután testőrével tisztára pucoltatta cipőjét - köszöntötte az öltönybe és ízléses bundába öltözött álmilliomosokat, és biztosította őket arról, hogy továbbra is fenntartja véleményét, miszerint mindenki annyit ér, amennyi pénze van neki, etc. Ezt követően szerepet váltott, és mint az Ökopeace tagja arról beszélt: Lázár kijelentése elfogadhatatlan, és a fideszes frakcióvezető mondataival szegénységi bizonyítványt állított ki magáról, melyben az áll: Lázár János értéke nulla forint. Berzéék ezt a szegénységi bizonyítványt át is akarták adni Lázárnak, ám csak a Fidesz portájáig jutottak, ahol a portás közölte: Lázár nagyon ritkán jár ide be, hiszen a képviselői irodaházban van a munkahelye.

  Gonosz dolog lenne Lázár kijelentése nyomán azon viccelődni, hogy egy politikai szervezet annyit ér, ahány embert megmozgatni képes. Az Ökopeace-nél talán még korai is, hiszen pár hónapja alakultak csak, és információink szerint párton belül sem nézi mindenki jó szemmel tevékenységüket. Az mindenesetre nagyon rossz kezdetnek tűnik, hogy megmozdulásaikban a Societas és a Fidelitas legbénább hagyományait követik, ahelyett hogy valahogy bebizonyítanák, lehet más egy ifjúsági politikai szervezet stílusa.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr302778535

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És ezekhez képest Lázár még mérsékelt... 2011.03.29. 16:47:17

Amikor a kormánypárti képviselők a Jobbikkal összefogva leszavazzák saját frakcióvezetőjüket, mert ragaszkodnak az új alkotmányban a megyék vármegyékké történő átnevezéséhez, akkor jogosan merül fel a kérdés: milyen itt a "zöm", az "átla...

Trackback: A magyar NEM szabadságszerető 2011.03.28. 18:44:28

Hadd tisztázzak egy félreértést. A szabadságszerető nem az az ember, aki a szabadság és a szolgaság közül a szabadságot választja. Ahhoz már nagyon hülyének kell lenni. Szabadságszerető az, aki a szabadság és a biztonság közül választja a szabads...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2011.03.28. 14:37:39

„az LMP ifjúsági szervezete”

...és elvileg ők lennének majd a jövő politikusai. Aha... a sírás szorongatja a torkomat...

Jason Bourne 2011.03.28. 14:54:31

Hú de vicces... szénné röhögtem magam. Lázár nálam se vágódott be az elmúlt néhány ügyével, de ez akkor is elég erőltetett megmozdulás.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.28. 14:59:50

Ökopeace
Lol.

Egyébként jó lenne megtudni, hogy az ökopísz hogy jön Lázárhoz? (Mondjuk az Audi tényleg sokat fogyaszt.)

Minden esetre az LMP remekül példázza, hogy nem lehet más a politika. Lázárt továbbra is rühellem, de abban a szövegkörnyezetben, tényleg nem mondott semmit különöset.

naugyehogy 2011.03.28. 14:59:54

szegény gyerekek...
Nyalókát nekik, meg nyufi lufit :-P

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.28. 15:02:51

A politikai performánc (szerintem) egy jó műfaj. Ezen is jót röhögtem: (szerintem) a "Lázár János. Értéke: felbecsülhetetlen"- és az "Én akarok lenni Lázár János Boldizsár felesége!"-táblák kifejezetten szellemesek. Nem kellett volna a végén "elkomolykodniuk", "elmegmondaniuk", azzal (egy kicsit) elcseszték a összhatást.

Amit nem értek, az az, hogy miért kell ehhez politikai szervezet: a kilencvenes évek legelején mi ezt brahiból csináltuk, mindenféle szervezet nélkül.:-)

"...mindenesetre nagyon rossz kezdetnek tűnik, hogy megmozdulásaikban a Societas és a Fidelitas legbénább hagyományait követik, ahelyett hogy valahogy bebizonyítanák, lehet más egy ifjúsági politikai szervezet stílusa..." --- írja @bukovics.

Ez pártfirkász duma. Milyen legyen egy ifjúsági szervezet, ha nem béna?!:-) Csak szólok: emlékszem én még a Fideszre, ők milyenek voltak ezelőtt húsz évvel!

ü
bbjnick

u.i.:
Ceterum censeo:
Carthaginem esse delendam!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.03.28. 15:06:27

Egy ilyen PR-esemény annyit ér, amennyit írnak róla (és természetesen nem annyit, ahányan megjelentek rajta, és ezt természetesen te is pontosan tudod...)

Ettől függetlenül valóban elég ergya egy akció volt

Emiksz 2011.03.28. 15:14:54

Na, ennyien pont beférnek az új Audiba...

tevevanegypupu 2011.03.28. 15:24:06

A rohej az, hogy ezek az lmp-sek valoszinuleg tenyleg nagyon jol szitualt csaladokbol performanszoltak elo. Mint ahogy a nagy lmp-sekre sem lehetne azt mondani, hogy nehezsegekkel kuzdo kozeposztalybol vannak. Es kivaloan erzik magukat..(:

tevevanegypupu 2011.03.28. 15:24:06

A rohej az, hogy ezek az lmp-sek valoszinuleg tenyleg nagyon jol szitualt csaladokbol performanszoltak elo. Mint ahogy a nagy lmp-sekre sem lehetne azt mondani, hogy nehezsegekkel kuzdo kozeposztalybol vannak. Es kivaloan erzik magukat..(:

kispufi 2011.03.28. 15:28:41

liberális humor, ifjúpolitikusi humor, liberális ifjúpolitikusi humor...

tlac 2011.03.28. 15:36:00

SzDSz, ifjusági tagozat..

Nadiposzi (törölt) 2011.03.28. 16:01:55

Nekem elsőre a Fidelitas vízgereblyézése jutott az eszembe.
Nem lehetne egyébként bevezetni, hogy az ambiciózus politikus palánták nyilvánosság előtti vad performanszaik helyett szűk baráti körben, az adott párt fő korifeusai előtt leszopnának mondjuk egy páviánt, így bizonyítván lojalitásukat és kreativításukat. (A tenni akarás még ide illik.) Természetesen ezt teljes titokban a sajtó kizárásával, mert a faszt se érdekel, meddig süllyed egy-két hülyegyerek, miközben politikust játszik.

Tündér_Lala 2011.03.28. 16:15:30

@Nadiposzi: Legközelebb tovább fejlesztik az ötletet és vasvillával fognak vizet lapátolni. Ennyit is ér az egész.

whiterose 2011.03.28. 16:21:17

igen, ez olyan szdszes - 3 tüntető, 30 újságíró.

2011.03.28. 17:16:34

@whiterose: Osztán miért pont szdszes? Mikor tüntettek az szdszesej a milliomosok ellen? Inkább, valóban, a korai Fideszre emlékeztet, illetve a korai LMP-re.

Szerintem jó ötlet volt, csodálkozom, hogy csak ennyi támogatót tudtak összeszedni. Mondjuk ha nem munkaidő közepén lett volna és nem a Belvárosban, én is beírtam volna valami jópofát.

whiterose 2011.03.28. 17:44:57

@iii: a hangsúly - 3 tüntető, 30 újságíró.

whiterose 2011.03.28. 17:47:32

na majd jönnek a proletárok! :)

loláb 2011.03.28. 18:15:26

Ez a "lehet más a politika" stílus? Az idióta performance-ok, az eleve teljesíthetetlen elvárások (alkotmányozás), és a demokráciaféltő rettegde?

A faszért kell minden egyes balliberális pártnak ugyanolyannak lennie?

Istenemre mondom, én reménykedtem abban, hogy az LMP jobb lesz, mint az mszp-szdsz volt, de nem: ami különbség van, az csak a személyekben figyelhető meg, a stílus ugyanaz.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2011.03.28. 18:28:31

Halkan jegyzem meg, hogy volt a '90-es évek legelején (sőt, már a '80-as évek legvégén) egy Fiatal Demokraták Szövetsége nevű ifjúsági szervezet, ami kimondottan menő volt. Kár, hogy (belülről) szétverték.

lorantka_a_gall 2011.03.28. 18:31:55

@loláb: Kedves lóláb! Kifejtenéd, hogy szerinted mi volt "eleve teljesíthetetlen" elvárás az alkotmányozással kapcsolatban?
Három volt ugyanis. Az egyik, hogy megerősítést kérjen a Parlament népszavazás vagy a következő Országgyűlés által, a másik, hogy ne rohanjunk vele, elég április helyett év végére, a harmadik, hogy a "vastörvény /by OV/" alkotmánybíróság hatáskörét állítsák helyre.

Ez a szadeszezés pedig már nagyon unalmas trollkodás.

csill86 2011.03.28. 19:19:07

Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a nagy fekete autó az enyém, és nem bérelték..:) úgy, ahogy a sofőrt sem hozzá, aki én voltam..:)
(..csak, hogy segítsek kicsit hitelesebbnek tűnni..:))

kamasuka 2011.03.28. 19:19:33

A tőzsdecápás nő vajon elmúlt már 18?

kamasuka 2011.03.28. 19:20:22

Ja, és bírom: ökopárt, környezetvédelem, blabla, erre ott virít bundában. :D

pelikán* 2011.03.28. 19:35:40

Az LMP ifjúsági szervezet kb. olyan, mint a bölcsiben a pelenkás platform.

Ökopeace néven, ó bazz. A "peace", mint minden méltóságtól és komolyságtól megfosztó irányjelző, bármihez ragasztod, automatikusan hipergáz. Ki kellett volna menni, és Manowar meg Slayer számokat bömböltetni nekik hangszóróból.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.28. 19:41:53

@(pelikán*):

No, látod, amit most itt tolsz, ez a Fidesz igazi hangja!:-D

ü
bbjnick

ÁrPi 2011.03.28. 20:52:21

@bbjnick:

És te uram, te talán jámbor apolitikus lelkü katolikus keresztény performanszer voltál a Hofigéza-i "kacagányos" kormányzás (Antallék) idején , a Te huszas éveidben, amikor "" a kilencvenes évek legelején mi ezt brahiból csináltuk"" ?

A Hannibal Lektűr-attitűd meglepetten reagál is bináris komment-tipusát elökapva mondván: " klassz
(jé;) "

Komolyan kérdezem, hogy Te akkoriban a kacagányosokon és / vagy a kommunisták gazdasági hatalomátmentésén performanszoltál ama régmúlt időben.

Bell & Sebastian 2011.03.28. 21:07:46

Lázárt basztatni attól olyan menő, hogy most éppen ő a párt ökle.

Az Emlékpont és a Szigorúan titkos van olyan jelentős -bár az előbbi még sokkoló is, ahogyan váratlanul felbukkan a kanyarban- és fontos, hogy pár LMP -s apuci betojjon tőle.

www.hodmezovasarhely.hu/kepek/emlekpont-819

Kár, hogy az ideológiai vita kimerül a komcsik/nácik örökzölddé preparálásában, az új idők új szelleit meg nem érzékelik azzal a kis fitos ködvágójukkal.

Bell & Sebastian 2011.03.28. 21:21:19

@ÁrPi: Amikor éppen 1.000 főre több Merci jutott, mint szülőhazájában? Eredeti tőkefelhalmozás?

Azokban az időkben komoly ember azzal tiltakozott, hogy csakazértse' hordott fegyvert éjjel-nappal.

Ettől -varázsütésre- rögtön egy Nagy Kalanddá vált a hétköznapi élet minden perce.
Kellhetett-e ettől jobb performansz egy (ismét) egyet nem értőnek? :)

Bloodscalp 2011.03.28. 21:22:05

@bbjnick: igazad van, tapsot nekik és el velük
ők még legalább viccesek

nem hinném h 5-10 év múlva vmelyiknek is köze lesz a politikához

Buzzword 2011.03.28. 21:30:03

Ilyen az, amikor Buda külvárosában az ifjoncok rájönnek, hogy anyu citronycénégyese mégsem prémiumautó, a mojito nem delikatesz, hisz a szénbányász kölke is ismeri, a különlegessssch Lindt csoki kapható a teszkóban is, a last minute tunéziai nyaralás pedig úgy, abban a formában, amikor, ahogy ők szokták...gáz?

Ezenkívül a lófasz nem trombita, az Armani vacak tömegtermék, az Audi S8 pedig prémiumautó, de ők szerintem ehhez még nem elég kifinomultak :D

BaSa · http://basa.blog.hu 2011.03.28. 21:35:31

Szerintem ez jó poén volt. :-))

Bell & Sebastian 2011.03.28. 21:41:11

@Buzzword: Bezony, nem elég megvenni, a futóművet javítani, a váltót pedig néha cserélni is kell! Prémium, a nagy lófaszt! Én már csak tudom, ettől csak egy Jag nagyobb szopás. De ahhoz legalább jár egy emlék tőrkés.

Öntökönszúrásra pont jó is! Viszont birodalmi zöldben tényleg szép. Nemdinamikus, ámde statikus szobor, a brit anyák Denkmal -ja.

Buzzword 2011.03.28. 21:49:26

@Bell & Sebastian: Maga is tudja, hogy minőségi autót, mérnöki munkát ilyen drágán nem kap :D
Ha nem akar szerelőhöz járni, vegye a felkapaszkodott, kopasz bajort, vagy a wellnesszező műszaki menedzserek L(e)uxus Toyotáját!

ÁrPi 2011.03.28. 22:46:11

@Bell & Sebastian:

Jólvan hát, meg lehet értetni...

ÁrPi 2011.03.28. 22:56:22

@iii:

Grabowszky úr, te csak "dolgozz" keményen a spenótgyáradban! :-)
((Avatárodhoz rajzfilm-linket másoknak sem kell adnom :) ))

Mondd Grabowsky úr , ezek az egér-gyerekek --Mikor-- tüntettek "A" milliomosok ellen?
(Ez a performansz nem egy ante-millionaire és azzal egyenlőségpárti perf.,
hanem egy LázárJános-karakter ellenes performansz.
Szabad ilyet (kockáról kockára felépíteni), de akkor Te Grabowszky , csak egy álságos ravasz patkány vagy,
akit nemdebár gépmacskával kellene kézrekeríteni :-D

A fenti képen a fekete hölgy pl. aki Boldizsárka (a Boldog gyermek :-D felesége akarna lenni,
megfontolva énhozzám is feleségül jönne ha én "klassz" milliomos lennék.
Francokat antikapitalista ő.

Mondd G. úr , ha már annyit megemlítesz hogy melóidőben performanszoltak -- ezek az egér-gyerekek ,Miért nem valami spenót-gyárban melóznak??
Mondjuk markentingesekként kommunikációs stratégiázva hogyan adjuk-vegyük a spenótot mert jó,
vagy spenót-őstermelőként, ehelyett ők munkaidő közepén a Belvárosban performanszolnak.

Performanszolnak --Grabovszki szövege szerint-- milliomosok ellen.

Grabovszki szövege szerint a korai Fideszre emlékeztetnek.

Hogyne. :-D

A postban egy orbánhonlapgyár-közeli szerző :) mondja, de mégis joggal hogy muhhaha, de én is mondom hogy muhhaha. (Én aki néha gépkutya gépmacska-operátorokat látok szemeim előtt holott a rajzfilmben olyan nem is vol talán...? :-))

Azt mondja például lorantka_a_gall hogy uncsika a szadeszozás,
a SzDSz 12.x verzió? Naés: Idevágó szerintem hogy szintúgy "uncsika" lehetne
a réges-régi "ártatlan" rajzfilmek felelevenítése (avatárá) is.

2011.03.28. 23:04:03

@ÁrPi: Jogos, tényleg nem a milliomosok ellen tüntettek, hanem Lázár idétlen kijelentése ellen, ami viszont teljesen parallel a Fidesz adópolitikájával. Ilyeténképpen mégiscsak többről van szó, mint egyszerű karaktergyilkolásról. A Lázár-féle attitűdöt megvalósítják még sokan mások is, például Papcsák Zuglóban vagy az esztergomi Fidesz-főnök is (most nem jut eszembe a neve).

A milliomos- és a kapitalizmus-ellenesség egyébként nem ugyanaz. Létezhet emberarcú kapitalizmus is.

Azért nem a spenótgyárban melóznak egyébként, mert gyerekek (már ha egyetemistákat gyereknek lehet nevezni), van idejük napközben is erre.

Én - sajnos - emlékszem még a korai Fideszre. Van hasonlóság.

Bell & Sebastian 2011.03.28. 23:34:29

@Buzzword: Egy iszákos szoknyavadász -bizonyos Soichiro keresztnevű pasi- kerekes csinálmányai éppen kielégítik kényes mérnöki ízlésemet, különösen mióta tudom, hogy az első -tönkrement- üzemét egy Toyoda nevű konkurense vette meg. :)

Kurutz ezredes 2011.03.28. 23:48:08

Röviden összefoglalom a performanszt: egy vén kurva meg néhány iskolakerülő bohóckodása.

matkó 2011.03.29. 01:03:37

@bbjnick: "Milyen legyen egy ifjúsági szervezet, ha nem béna?!:-) Csak szólok: emlékszem én még a Fideszre, ők milyenek voltak ezelőtt húsz évvel!"
Én is emlékszem. De szerintem meg most béna a fidesz, nem 20 éve. 1993 előtt egy normális szervezet volt, akikkel lehetett azonosulni, és azzal, amit akkor modtak (szerencsére el lehet olvasni, nem tűnt el nyomtalanul, csak a fideszesek emlékezetéből), amellé ma is odaállnék. Most meg...

Spiritmonger 2011.03.29. 02:15:06

jó látni az lmp ifjúsági tagozatának a lényegét:
heteroszexuális, magyar, keresztény, nem felsőközép-származású egyed nincs közöttük...

Spiritmonger 2011.03.29. 02:17:23

mondjuk fotó alapján a középen álló, fekete hosszú hajú, cicaszemű, enyhén keleti vonásokkal felvértezett leány erősen suna pozitív kategória, blokkolnám

lehet, hogy ez hiányzik neki, a sok buzi lmp-s között...

Crowz 2011.03.29. 04:04:18

@Spiritmonger:
hetero és magyar biztos van közöttük. Kuruc-e vagy?
Amúgy nekem erőltetett ez a performance, de Lázár Jani megérdemli. nem érdekel a teljes beszéde, a lényeg volt a lényeg, fölösleges mentegetni.
@(pelikán*): Miért is gáz a "béke" szó? A Slayerrel kapcsoltban egyetértek, de nem hiszem, hogy megilletődtek volna. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 10:43:33

@matkó:

A Fidesz szerintem ma lényegében ugyanolyan, mint '89-'90-ben volt:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 10:44:28

@Bloodscalp:

Viccesek, de lehetnének viccesebbek is:-)

ü
bbjnick

pelikán* 2011.03.29. 10:46:40

@Crowz: a béke szó nem gáz (kivéve, ha félméteres hatótávolságában le van írva az, hogy "civil", "humanista", vagy bármi, aminek előtagja az "anti-"). A PÍSZ. Na az a gáz.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 11:16:13

@ÁrPi:

Ha az ember kamaszfejjel Dosztojevszkijt, Shakespeare-t, Németh Lászlót, Szabó Dezsőt, Morgensternt... olvasott, akkor semmit nem hitt el abból, ami '89-'90-ben történt. A kérdés csak az volt, hogy kapitális ostobaság vagy kapitális aljasság-e, ami történik(?). Azaz: sírjunk vagy nevessünk? Hiteles személyekkel még csak-csak találkozhatott az ember (amíg villámgyorsan ki nem hulltak, ki nem haltak a közéletből), de hiteles hatalmi-politikai-közéleti csoportokkal-tényezőkkel még nyomokban sem. Azok között, akik között én mozogtam, éltem, általános volt a vélekedés, hogy elköteleződni nem lehet (mert nincs kikhez-mihez), a közéletiséget csak mint adott, konkrét ügyek melletti kiállást vagy elutasítást gyakorolhatjuk. És ezt tettük:-) Ezzel aztán rövid úton kivívtuk, hogy a liberálbolsik náciknak, a magukat nagymagyarnak gondolók pedig zsidóbérenceknek bélyegezzenek. Így nem is maradt más, mint a performácozás:-) Konkrét ügyek mellett-ellen: környezetvédelmi kérdésekben, kisebb-nagyobb umbuldák, ilyen-olyan szélhámosságok mián stb. És punkzenekaroztunk.:-D Majd meguntuk a f*ngszeletelést és ki-ki (ma már szinte elképzelhetetlenül fiatalon) családot alapított és abba fektette kreatív energiáit:-)

ü
bbjnick

Téglagyári Megálló 2011.03.29. 11:59:11

@bbjnick:

bbj, valahogy az az érzésem, hogy maga olyasmit keres a politikában, amit csak a templomban találhat meg.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.03.29. 13:42:03

@bbjnick: de miért kell kicsillagozni az 'i' betűt a fingból?

talán úgy kevésbé büdös?

zsfk 2011.03.29. 15:05:50

Tegnap óta szépen ki lett retusálva a kalapos-nyakkendős csaj papírjának a bal fele. Biztos zavart valakit a "terror" szó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 15:15:57

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

"de miért kell kicsillagozni az 'i' betűt a fingból?" --- kérdezed.

Menőzésből:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 15:33:13

@Téglagyári Megálló:

"bbj, valahogy az az érzésem, hogy maga olyasmit keres a politikában, amit csak a templomban találhat meg." --- írja.

Nem feltétlenül:-)

A politika sokszintű-sokrétegű történet. Nyilván, hogy aki a napi politikai harcok frontvonalában , annak nem feladata, hogy erkölcsteológiai kiselőadásokban értelmezze-igazolja cselekedeteinek indokoltságát és/vagy érvényességét. De ez csak egy szint, a legkülső héj. Ha e mögött/ez alatt nincs meg az a (önmagában is sokszintű-sokrétegű) kulturális-szellemi hátország és "értéktartalom", ami megalapozza és a reálpolitikai cselekvést koherenciáját biztosítja, akkor az egész csak üres, hazug, aljas marakodás, önpusztító --- a társadalmat és a mindenkori politikai elitet is szükségszerűen felőrlő --- hatalomtechnikai játszma.

Ez nem valami lilaködös szépelgés, ilyen hátország/"értéktartalom" (valamilyen formában, valamilyen szinten) mindig is létezett: a liberális demokrácia sajátja az, hogy ezt deklaráltan feleslegesnek tartja.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.29. 16:17:12

@bbjnick:

aki a napi politikai harcok frontvonalában , annak=aki a napi politikai harcok frontvonalában van, annak

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.29. 16:53:38

Lázár Tompikához vajon mit szólnak a mandiner fanok?

tevevanegypupu 2011.03.29. 17:18:42

@d-evike:
Nekem tulajdonkeppen tetszik Dajcstomi,, emlekszem ra meg azokbol az idokbol,mikor a csehszlovak rendorseg szorakozott vele. Akkoriban a mostani demokratak meg a kisz taborokban harcoltak a szocializmus vedelmeert, meg a luxus netovabbjanak a Voros Moszkva kolnit tartottak es Mao voros konyvecskejerol abrandoztak.

tevevanegypupu 2011.03.29. 17:18:42

@d-evike:
Nekem tulajdonkeppen tetszik Dajcstomi,, emlekszem ra meg azokbol az idokbol,mikor a csehszlovak rendorseg szorakozott vele. Akkoriban a mostani demokratak meg a kisz taborokban harcoltak a szocializmus vedelmeert, meg a luxus netovabbjanak a Voros Moszkva kolnit tartottak es Mao voros konyvecskejerol abrandoztak.

tevevanegypupu 2011.03.29. 17:18:42

@d-evike:
Nekem tulajdonkeppen tetszik Dajcstomi,, emlekszem ra meg azokbol az idokbol,mikor a csehszlovak rendorseg szorakozott vele. Akkoriban a mostani demokratak meg a kisz taborokban harcoltak a szocializmus vedelmeert, meg a luxus netovabbjanak a Voros Moszkva kolnit tartottak es Mao voros konyvecskejerol abrandoztak.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.30. 11:54:23

Ez a nemzet már a második világháború alatt is egyes alára vizsgázott emberségből, a jobboldal azóta is csak rontott a helyzeten. És miközben a magyar erkölcs egy szakadék mélyén egy kis ágba kapaszkodik, a fidesznyaloncok ujjal mutogatnak arra, aki nem szar bele mindenbe és mindenkibe.

Made 2011.03.30. 17:59:09

@iii: Azért egyetlen LMP-s ogy-i képviselő sem mondta ,hogy nem kéri a fizetését.Ha ilyen nagy a mellényük adják oda a fizetésüket az éhező gyerekek javára. Ellenben Lázár János fel tud mutatni eredményt a településén.Minta várossá nőtte ki magát hódmezővásárhely.Ez az eredmény pedig az Ő érdeme.A sikeres vezetőket meg kell fizetni.Ha a városnak is jut nem kidobott pénz a fizetése.Ilyen egyszerű.Csak a sikeres embereket kezdik ki ,az olyan tehetetlenek ,mint az LMP-sek,szót sem érdemelnek.Nincs egy építő mondatuk a parlamentben.Nem vették észre, hogy ,akkor tűntek el a parlamentből , amikor az MSZP és akkor jöttek vissza.Most szintén az MSZP-vel együtt távoztak. Ezt jól megkapták a nagy testvértől .Beállították a sorba őket.Mi lesz a vége ?...Jól eltűnnek v. beolvadnak az MSZP-be ennyi.

2011.03.30. 20:12:43

@Made: Senki se beszélt se Lázár, se más fizetéséről, bár lehetne. Lehet, hogy jó polgármester (volt), de hogy frakcióvezetés mellett nem lehet valaki polgármester, az hétszentségatyaúristen (és még biztos van pár posztja emellett, mint a sashalmi szupermennek (kertvaros.lehetmas.hu/hirek/416/gratulalunk-szatmary-kristofnak). Tehát valamelyik fizetését etikátlanul veszi fel, ha már itt tartunk.

Itt Lázár arrogáns, cinikus hozzáállásáról van szó, illetve ami ebből a szövegből sugárzik.

Made 2011.03.31. 10:10:54

lehet, hogy nem volt szó fizetésekről, attól függetlenül lehet írni róla. Abban egyet értek veled, elítélendő dolognak tartom én is /és tegyük szóvá mindig/két helyről állami fizetést felvenni/az adófizetők pénzéből, 1990-óta/, de jó szándékkal v. haszonszerzésből a településéért dogozni és akár képviselőnek lenni , még mindig "törvényesebb", mint nokiás dobozban v. Isten tudja hányféle módszerrel kirabolni az országot.S mit hagytak nekünk? ...Föl lehet ésszel fogni , hogy milyen romhalmaz lett ez az ország? Hogy ebből ,hogy lehet kikeveredni és rendet teremteni ,azt elképzelni sem tudom.Minden elismerésem azoké a vezetőinké, akik a lehetetlent is megpróbálják, ha egyenlőre nem sok látszik az eredményből, ez így is dicséretes

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.02.25. 23:50:10

Szita Károly (alias Krakus Péter, III/II-es ügynök) joggal aggódhat.

www.hirado.hu/belfold/belpolitika/cikk/2018/01/12/szita-karoly-2018-sorsdonto-ev-lesz/
"Felidézte, hogy Soros György üzletember bejelentette: több százezer dollárt oszt szét, hogy megerősítse a vidéki hálózatát Magyarországon, népszerűsítse a saját politikáját. „Terve” veszélyes, mert beteljesülésével megszűnne a mindennapok biztonsága – jelentette ki. Leszögezte, hogy ebben a szituációban nagyon őszintén kell beszélni, nincs helye „maszatolásnak”."

Pelso.. 2018.03.17. 19:03:11

@Doomhammer: Maga mindig csak a világ negatív epizódjain morfondíroz. Ha ez sem dobja fel.......:

mandiner.hu/cikk/20180317_constantinovits_milan_felelosseggel_tartozunk_a_kozossegert

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.17. 19:38:20

@Pelso..:
Ígéretes karrier, akárcsak Szita Károlyé volt annak idején.

Hadd osszak meg én is az inspriáció egy forrását.

www.instagram.com/unspirational/

Pelso.. 2018.03.17. 19:57:33

Ígéretes, ízlelgetem a szót.

Ez is arra példa, hogy abszolút igazat mondott a fidesz anno : "a jövő elkezdődött" .
De sokan hitték, hogy ez legalább kicsit rájuk is vonatkozik. Hahaha.

Pelso.. 2018.03.17. 20:14:23

@Doomhammer: Majd elfelejtettem, a fenti persze magának, ha már csak ketten bolyongunk ebben a kísértetkastélyban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.17. 20:32:52

@Pelso..:
Hát persze, hogy elkezdődött, a társadalmi haladás útján egyszer csak el kellett érni a jövőbe.

Miért, nem tetszik a kísértetkastély? Nekem nagyon. Függetlenül az április 8.-i kísérlet kimenetelétől.

Pelso.. 2018.03.17. 20:38:08

@Doomhammer: A társadalmi haladás-hoz nem illesztett előjelet, azt gondolja, nem tűnik fel?

De, tetszetős, jobb, mint a tömeg. Csak a mandiner tv korszakformáló közvetítései ne hiányoznának annyira.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.17. 22:37:36

@Pelso..:
Nem mindegy? Valamelyik karakter egyszer azzal próbált etetni, hogy a régi eszközöket most a nemzeti-keresztény ideológia érdekében használják fel, kizárólag a jóra törekedve.

Bullshit, csak az eszközök számítanak, semmi más.

Attól tartok, a Mandíner TV adásait ugyanolyan kellemetlen lesz nézni, mint a Kádár-korszak tévéjét. Arról is nehéz volt elképzelni, hogy egyszer valóság volt, ez is olyan hihetetlen.

Pelso.. 2018.03.18. 20:18:57

@Doomhammer: Nem ám. Mutasson nekem egy embert, aki látja, merre haladunk, vagy tíz év távlatában.

Az arányok, az arányokkal van problémám a nehéz elképzelni kategóriában, amely esetszám szépen növekszik.

Nem tudom, miért sírok: PS interjú Trombitással, kérdező robot: "bicskanyitogató az erkölcsi és szellemi fölényed. "

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.21. 09:55:54

@Pelso..:
Mutasson nekem egy embert, aki látja Nagy-Britannia vagy az USA esetén, merre kell haladniuk (mondjuk 10 év távlatában).

Ez a fejlettség klasszikus problémája. Ha van egy ország, ahol elmaradott földművelésből élnek az emberek, könnyen gyógyítható betegségek pusztítanak és a gyerekeket nem tanítják semmire, annyira világos, merre van az előre.

Ha azonban van egy országa *viszonylag* fejlett iparral, oktatással és egészségüggyel, a kérdés sokkal nehezebb. Azt persze könnyű mondani, hogy előbb mindent el kell pusztítani, aztán a romokon lehet építkezni. Ahogy a magyar "elit" már annyiszor mondta és a Fidesz meg is valósította.

Miféle PS?

Pelso.. 2018.03.21. 20:23:36

@Doomhammer:
Olyat nem tudok, hogy bárki gazdasági vagy politikai stratégiákat határozna meg tízéves intervallumban, s azokat végre is hajtaná, - a hazudozást meg az ócska színházakat hagyjuk.
Viszont, sok ország akad, ahol egy tizen-huszonéves jövője tervezhető és megvalósítható. Meg olyanok is, ahol a jövő hetet sem látják. Persze nálunk mindig van pér tucat megélhetési okostojás, akik akik a fentiekből modellezhető széles skálára helyezik az országot, valahova.
Hát, a pestisrácok.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.26. 09:01:15

@Pelso..:
Úgy érti, egy gyerek jövőjét egész életére meg kell tervezni előre?

Vegye az angol miniszterelnök esetét.

en.wikipedia.org/wiki/Theresa_May

Alapvetően földrajzot tanult (Oxfordban), aztán 20 évig pénzügyi területen dolgozott, csak 11 évvel a végzése után kezdett politikával foglalkozni (helyi önkormányzat) és csak 15 évvel a végzése után indult az első képviselőválasztáson (elvesztette). Gondolja, hogy neki bárki megtervezte a jövőjét?

Pelso.. 2018.03.27. 21:07:22

@Doomhammer: Bárki nem, csupán jórészt önmaga.
A britek viszont jobban jártak volna, ha pl földrajz tanár marad nyugdíjig.
Szóval, az átlagember jövője kiszámíthatóbb, tervezhetőbb. Itt elsősorban mint feltétel nem csak anyagiakra gondolok, hanem társadalmi és politikai stabilitásra.
Amúgy most el vagyok foglalva mással: vajon a Mátrai Erőmű hány százalék állami támogatást kap holnaptól, a teljes éves működési költséghez viszonyítva..... Nem akar tippelni?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.28. 09:31:32

@Pelso..:
"A britek viszont jobban jártak volna, ha pl földrajz tanár marad nyugdíjig. "

Miért? A helyzetet megörökölte, igyekszik jól kijönni belőle, egyelőre nem csinálja rosszul. Nagy-Britannia mondjuk biztos veszít, de ez nem May miatt van.

"vajon a Mátrai Erőmű hány százalék állami támogatást kap holnaptól, a teljes éves működési költséghez viszonyítva."

Akkor szokták államosítani az ilyen erőműveket, ha rahedli pénzt kell beléjük ölni. Majd ha megvan a felújítás, akkor lehet újra privatizálni. Úgyhogy nem is tippelek, biztos százmilliárdokban mérhető az összeg.

Pelso.. 2018.03.29. 18:26:21

@Doomhammer: Hát ez az. Ügyel arra, hogy jól járjon, a britek számára az eredmény nem létszik, mert ködös Albion, ugye. Egyébként legfrissebb nyilatkozata is semmitmondó sablonokból áll, ha majd egyszer mozdulnia kell, simán jöhet a fideszhez szóvivőnek, vagy századvéges elemző is válhat belőle.

Létezik egy fantasztikus hazai találmány, a közpénz átalakító mosoda, - a találékony magyar bármely szektor legcsekélyebb szervezeti egységét is képes e célból működtetni, most már az erőművet is. De legalább a miénk, nem került valamelyik istentelen kizsákmányoló multi kezébe.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.03. 10:23:29

@Pelso..:
De hát ha az EU nem engedi az erőművet közpénzből üzemeltetni, amint az a szocializmusban volt és amint azt a Fidesz is csinálja. Így aztán kamu kapitalistára van szükség, formális tulajdonjogra és közpénz ravasz átcsatornázására ebbe a "vállalkozásba". Valamelyik fideszes el is böfögte a minap ezt.

Persze jogos kérdés, több lesz-e az áram ára ettől vagy kevesebb. Gyanítom, több. De a lényeg, hogy az energiatermelés az állam kezében maradjon, lévén stratégiai ágazat.

Pelso.. 2018.04.05. 19:29:01

@Doomhammer: Maga oly finom lelkű, komolyan gondolom: "üzemeltetni"...:)
Ha évente egy deka lignitet tüzelnek el ott majd, akkor is üzemelni fog, mármint szép üzemeltetési költséggel.

Kicsinyes, szűk látókörű, sőt, gyanús gondolkodásmód az áram áráról töprengeni, amikor is egy nemzeti, saját kézben lévő stratégiai üzem fennmaradásáról van szó.
Bármi áron, érti, ugye.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.04.06. 16:26:19

@Pelso..:
Hát csak gyanús lenne, ha nem gomolyogna a füst az erőmű kéményéből és nem nyüzsögnének a munkagépek a mellette levő óriási gödörben. Tehát üzemeltetni fogják.

Az más kérdés, hogy mennyiért. Mindig érvelhet úgy, hogy a megújuló energia korában (amelynek mennyisége változik a szél, napsütés, stb. függvényében) értékes egy olyan erőmű, aminek a termelését az ember határozza meg. Hogy mindig legyen áram, ha mondjuk a szél nem fúj.

Pelso.. 2018.04.06. 19:27:08

@Doomhammer: Jól van, néha én is belelendülhetek némi túlzásba. Mondom, némi.

Egy munkám kapcsán bele kellett néznem egy kis összesítésbe, a lignit kitermelés üzleti modelljét tartalmazta, a 80-as évektől 2009-ig. Végig ráfizetéssel ment a bolt.
süti beállítások módosítása