Lovas nemzet álmodik
2011. március 26. írta: st.Ella

Lovas nemzet álmodik


Kincsem

  Visszanyúlnánk gyökereinkhez, és a lovakat hívnánk segítségül a nehéz időkben. Nem portyázáshoz, huszármentés kardforgatáshoz, vagy budapesti Horthy-bevonuláshoz kellenek: a magyarnak ma leginkább gazdasági fellendülésre van szüksége. A lovas nemzet jó fej állatai állítólag ebben is segíthetnek.Kötelező tantárggyá tennék a lovaglást az általános iskolákban. A program célja, hogy már fiatalkorban megszerettesse a lovassportot a gyerekekkel. Egerágon tavaly május óta tartanak lovas órákat, egy baranyai településen több mint 300 gyerek tanul lovagolni”hallhattuk az m1 egyik esti híradójában.

  Azóta a média nem foglalkozott különösebben az üggyel, a hozzám hasonló lovasok agyában azonban ez a két perces hír is makacsul megragadt. A riport szerint egy független szervezet, a Magyar Lovas Szövetség kezdeményezte a programot. A Lovas Szövetség jelenlegi elnöke Lázár Vilmos, hétszeres magyar fogathajtó világbajnokunk. (Emellett 1994 óta a CBA résztulajdonosa, elnökhelyettese és borzalmas reklámjainak arca.)

  Lázár a kormánypárttal is kapcsolatba hozható: Orbán személyesen kérte fel pontosan egy évvel ezelőtt egy lovas ágazati stratégia kidolgozásra, s Horváth Zsolt veszprémi fideszes képviselőt állította Lázár mellé. A képviselő a jogalkotási tervet készíti majd elő, és egy szakértőcsoport is segíti a csapatot, amely már 2008 óta kutatásokat és felméréseket végez a témában, és konkrét tervvel rendelkezik a nemzet lovas jövőjéről.

  Az új elnök megválasztása után átalakult az MLSZ (nem a focisták) közgyűlése is: csökkent a tagok száma, az idősödő, lószagú sportemberek helyét elegáns menedzserek foglalták el. A ciklusokat – Lázár javaslatára – a továbbiakban a parlamentiekhez igazítják majd, mert „az határozza meg igazán a lehetőségeket, s olyan ember kell, aki igazán tudja tolni a szekeret”. Kijelentette, hosszú távra tervez, nagyszabású elképzelései megvalósításához 8-12 évre lesz szüksége. A szekeret tolja majd a mögötte álló Fidesz-kormány, amíg hatalmon van.

  A kezdeményezés alapkoncepciója a hazai lovas élet felpezsdítése, a sport elterjesztése, népszerűsítése, a magyar nép elhízott seggének erősítése nyereg által. A szakemberek úgy számolnak, a régóta kehes ágazatból megfelelő energia és pénz befektetése mellett körülbelül öt év alatt lehet jövedelmező üzletet varázsolni. A patásokat bevonnák az oktatásba, egészségügybe, turizmusba, gazdaságba, ezáltal a munkahelyteremtésbe is. Úgy gondolják, mindez felvirágoztatná az állattenyésztést, mezőgazdaságot, segítené a kisebb települések lakosságmegtartó erejét és a vidékfejlesztést is, sőt az országimázshoz is hozzátehetné a magáét.

  A széleskörű népszerűsítéssel Lázárék alapvetően a szakma presztízsét kívánják növelni. Összefognák a hobbilovasok vegyes tömegét is - amire korábban nem volt példa – és a különböző szintű versenyek révén állandó programot kínálnának a hazai és külföldi érdeklődőknek. A megvalósítás kulcsát egy új Nemzeti Lovas Központ felépítésében látják, mely a Kincsem Park területén jönne létre, a csillámpónis álmok netovábbja pedig a Lovas Világjátékok hazai megrendezése. A távlovas versenyek megállóit történelmi látványosságok közvetlen közelében állítanák fel, „de a díjlovaglás is lehetne mondjuk a Hősök terén” – mondta az újdonsült elnök az MTI-nek.

  Ez persze mind jól hangzik, de szívesen belenéznék már a konkrét adatokba. Nosza, kezdjük kicsiben, alulról az oktatást és a lóbarát életmód adagolását is. Az iskolások lovagoltatásával egy olyan generáció cseperedhetne fel, akiknél magától értetődő, zsigerekből jövő a lovak szeretete, akik számára értelmet nyer a lovas nemzet fogalma. A városi ifjú aszfaltbetyárok is megtapasztalhatnák, milyen megnyugtató olykor egy borzas sörénybe fúrni az arcunk, miközben elringat a négy láb furcsa járása.

  Erős érv, hogy korunk egyik nagy nevelési problémájára is gyógyírt kínálhatnak az állatok: mellettük a gyerek saját érdeke a fegyelem, a szófogadás, az odafigyelés és az utasítások pontos követése. Mindehhez nem kell más, mint jól kiképzett hátas (pénz), oktató (pénz) és sok-sok idő (pénz). Szép kezdeményezés, szép, csak egyelőre olyan távoli a realitástól, mint Schmitt Pál a helyesírási kéziszótártól. De jól esnek néha a vágtató álmok, senkinek nem lesz tőlük komolyabb baja. Csak ne kelljen újra nyereg alatt puhítanunk a vaddisznóhúst.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr402745715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.26. 07:15:44

"A ciklusokat – Lázár javaslatára – a továbbiakban a parlamentiekhez igazítják majd..."

Na ettől kapok én gutaütést.

Meg a Nemzeti Központoktól, és az effélékbe beletolt milliárdoktól.

Hülyeország.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 07:34:01

@Dr. Zerge:
igaza van, ez a rohadt lázár rászoktassa a lúra a kölköket, akik észre sem veszik, s már gójmotoron ülnek.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.26. 07:52:04

@Grift: Má' megin' hüle vagy, fijam. Szót nem szóltam lovaglás ellen. Tényleg ilyen nehéz ez?

Egy milliárdos csilivili nemzeti izé nem szoktat semmire. Ugyanabból a dellából sok-sok lovagoltatót és sok-sok purdét lehet lovaglásilag összvehozni. De ne má', hogy a Kincsem Parkból fogják ezt majd organizálni, héhahó. Ez tipikusan helyi kezdeményezések, mindenféle civilségek jól átgondolt támogatási rendszerek kérdése. Nyilván ez a lángelme Lázár majd elüldögél a lovin, és két CBA projekt között megoldja, persze...

Az meg tényleg a világ vicce, hogy lassan a társasházi közösképviselőket is a parlamenti ciklusokhoz kelljen igazítani.

Persze ezt mind értetted te elsőre is, csak adod itt a fogyatékost.

(Gojmotor meg, hát vazze, 15-én volt szerencsém belefutni a felvonulásukba, hallod, ennyi identitászavaros, elhízott, ötvenes, újgazdag műmotorost ritkán látni.)

minőségi_troll 2011.03.26. 08:40:22

inkább vagyunk lovas nemzet mint FOCInemzet

kibaszottul dühítő milliárdok pazarlása a "profi" focira

300 millió dollárból lehet TÓRIUMOS erőművet építeni - jóságos kormányunk 60 millió dollárt öl egy stadionba

vagy legalább köztulajdon lovardákat és méneseket létesítenének megyeszékhelyek mellett, ahova kedvezményes áron vihetnék családok a gyerekeiket lovagolni

minőségi_troll 2011.03.26. 08:43:41

A FOCI A BUNKÓK SPORTJA:
BUNKÓ JÁTÉKOSOK, BUNKÓ SZURKOLÓK

és ezen a pénz sem fog változtatni

az állathoz viszont kell intelligencia és érzékenység

ÁLLAMI FOCI HELYETT ÁLLAMI LOVASSPORTOT

a focisták meg menjenek ganézni

Bell & Sebastian 2011.03.26. 08:46:35

Amíg ló nincs, addig fókuszáljunk szamárra!
Nem, nem Zergére gondolok, Virágvasárnapra.

Lew Archer 2011.03.26. 08:52:26

Szép gondolat, hogy a magyar fiatalok mind-mind lovagoljanak, csak érzésem szerint semmi realitása. Lovasnemzet volt a magyar, mondjuk közhelyszerűen, de hát ez régen sem jelentette azt, hogy mindenkinek volt hátaslova, legalábbis néhány száz év távlatában biztos nem, jómódúnak kellett lenni ahhoz akkoriban is. Viszont régen a ló közlekedési, munka- és szállítóeszköz volt valamint harcjármű, sokkal természetesebb módon volt része a mindennapoknak, mint most, mert a praktikus feladatmegoldások eszköze volt, ma pedig nem az.
A városokban nincsenek istállók és lovaspályák, autóba kell ülni, ha valaki lovagolni akar és nem lakik közvetlenül a lovasközpont mellett. Rá kell szánni az időt, még jobban, mint az úszásra.
Aztán pedig számszerűsíteni kell, mekkora a lóállomány Magyarországon, ez hány ember lovagoltatására alkalmas, mekkora ráfordítással hány emberrel, felnőttel és gyermekkel több lovagoltatása válik lehetővé, mekkora lóállomány és infrastruktúra kell ehhez, mibe kerül a fenntartása, mert sok lónak sok takarmány meg lovász kell.
Aztán olyan kérdés is van, hogy akar-e majd az a sok ember lovagolni.
Jelenleg nagyrészt a jómódúak kedvtelése a lovaglás, ahogy mindig is az volt, ők pedig valószínűleg eltartják azt, amit igénybe vesznek. Az látszik, hogy a lótenyésztés és lósport állami pénzt akar. Nem gondolom, hogy ez helyből elutasítandó, de irreálisnak tartom, hogy ennek érdekében a tömegek lóra ültetésével érveljenek.

minőségi_troll 2011.03.26. 08:58:40

@Lew Archer:

"ez régen sem jelentette azt, hogy mindenkinek volt hátaslova"

ha van ló, azt meg lehet ülni - nem díjugratónemzetről van szó, hanem lovasnemzetről

az egykori parasztgyerek segge sem csak szattyánbőrös nyeregben bírta a ló hátát - még az én apám is megülte gyerekként szőrén a lovat

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.26. 09:07:28

Na, ezt is eluntam, mennyiségi troll: szűrés.

Lew Archer 2011.03.26. 09:13:24

@minőségi_troll:

Hát ráült, persze, de nem azért volt lova, hogy lovagoljon, hanem azért, mert igavonónak alkalmazta, ha éppen nem bivalyt vagy ökröt használt erre a célra. Jellemzően az urak lovagoltak - akkor is és most is. A paraszt nem lóháton ment ki dolgozni a földbe, kaszával-kapával a vállán, hanem gyalog vagy kocsin, most meg traktoron.

minőségi_troll 2011.03.26. 09:21:15

@Dr. Zerge:

egy sértődött focirajongó

@Lew Archer:

a parasztság persze, hogy nem hobbiból tartott lovat, de ha már ott volt a háznál, azért arra is alkalmas volt, hogy a szabadidőben társ legyen gyereknek, fiatalnak

a mai birtokszerkezet mellett pedig nem biztos, hogy nem lenne kereslet a ló munkájára: bérelhető lovas szántás

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 09:26:06

@Dr. Zerge:
apró civil kezdeményezések, virágba borítják a földet. meg a szamár faszát azt. hülye liberális álom, ezerszer bukott. igenis mindent államilag kell szervezni.

@Lew Archer:
na mostan hülye. uszoda sincsen minden iskolában, oda is vinni kell a gyerekeket. a mai, gyereknek nevezett szánalmas lelki korcsoknak, aligembereknek bizony jót tesz az állattal való kapcsolat. ha ilyen módon, akkor ilyen módon. ez azért sanszosabb mint tanfarmot fenntartani az iskolában.
mondjuk a lauderes lúdtalpasokat megnézném lóháton. micsoda kis huszárok lehetnek még azok! :)

Lew Archer 2011.03.26. 09:31:46

@minőségi_troll:

Tartok tőle, hogy olcsóbb traktorral szántani. A traktornak nem kell enni adni használaton kívül, nagyságrendileg kevesebb gondozást igényel és nem betegszik meg.
Ha a dolog gazdaságilag megállná a helyét, bizonyára lenne, aki foglalkozna vele.

minőségi_troll 2011.03.26. 09:42:37

@Lew Archer:

a kis nadrágszíjparcellákra szerintem nem szívesen hívnak traktort - meg talán oda se férne

Lew Archer 2011.03.26. 09:45:21

@Grift:

Persze, hogy jót tesz, csak maga most elnagyolja a párhuzamot uszoda és lovasközpont között. Egyrészt uszoda bárhol lehet és kisebb helyen elfér, másrészt biztos vagyok benne, hogy egy nagyságrenddel kisebb költség fenntartani, mint a lovaglás lehetőségét. Egymillió kisgyereknek - sihedernek lovaglási lehetőséget biztosítani, ez illúzió. A lovaglás az urak kedvtelése.

minőségi_troll 2011.03.26. 09:53:04

@Lew Archer:

"A lovaglás az urak kedvtelése. "

Ezt már sokadszorra mondod, de alá még nem támasztottad. Száz éve az automobil is úri, ötven éve meg párttitkári huncutság volt.

Lew Archer 2011.03.26. 10:03:56

@minőségi_troll:

50 Ft-ot emelkedik a benzinár, és az automobil ismét úri passzió lesz, a dolgok valódi természetének megfelelően.

tewton 2011.03.26. 10:30:14

@Lew Archer:
rengetes lovarda van már most is, talán van annyi, mint uszoda, a módosabb-igényesebb középosztály kitermelte a gyerekeinek a múlt 20 évben. a necces nekem a tantervbe illesztése (_kötelező???_). amúgy amilyen csonka-bonka, képességzavaros, félanalfabéta e-kategóriás generációk nődögélnek itt 20 éve, csak jót tehet nekik.

tistedur 2011.03.26. 10:39:39

a ló elől harap, hátul rúg, középen meg kényelmetlen :)
mondjuk annyi biztos, hogy sok lovászlegényre meg oktatóra lesz szükség.
munkahelyteremtés lovasnemzet módra.

Lew Archer 2011.03.26. 10:42:45

@tewton:

Egy óra lovaglás 2000 Ft körül van. Ezt valakinek fizetni kell, szülőnek vagy az államnak. Ennyi a probléma. A ló nincs ingyen, az egyik legigényesebb és legérzékenyebb állat, jó minőségű takarmányt, tiszta vizet és gondos ápolást igényel, a lótartás költségeit nem nagyon lehet csökkenteni vagy optimalizálni. Teszkógazdaságos ló nincsen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 10:49:17

@Lew Archer:
a lovaglás az urak kedvteleése. punktum.
meg egy lófaszt. ma is van nem egy iskola ahonnan a szegénygyerekeket is kihordják rendszeresen lovagolni. mert míg a főállatorvosvolttéeszelnök drága pízír teszi, ha nincs neki sajátja, addig a lovardának megéri olcsóért lovagoltatni a kicsiket, az is pénz.
amúgy az uszoda súlyos nagyságrendekkel drágább.
de ez magát ne érdekelje! úrisport, kész. mint régen a tanulás, meg minden más.

minőségi_troll 2011.03.26. 10:50:47

@Lew Archer:

"Egy óra lovaglás 2000 Ft körül van."

No majd lejjebb megy, ha több szolgáltató lesz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 10:52:06

@Lew Archer:
ne legyen már faszfej! az uszodai belépő mennyibe kerül? és azon kívül mennyit ad még a város a kerület az uszodának? mert az aztán nem lehet nyereséges.

Lew Archer 2011.03.26. 10:52:23

@tewton:

Arról nem is beszélve, hogy szerintem nem minden embert szabad lóra felültetni. Egy lovat megülni és azzal becsülettel bánni, ez már eleve egy komoly morális nívót feltételez, amit persze fejleszt is a lovaglás, de lóra nem ülhet bárki.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 10:57:23

@Lew Archer:
a nyárspolgár és a lóelmélet!
tényleg, hamvas nem ír valami fontosat a lóról, mint tudatküszöbről? bbjnick! :)

minőségi_troll 2011.03.26. 11:00:48

@Lew Archer:

amúgy maga mitől fél? hogy ló után kötve vonszolják majd lovardába lovagolni?

"A lovaglás az urak kedvtelése. " - maga tán proli?

Lew Archer 2011.03.26. 11:00:53

@Grift:

Szerintem a lótartás nagyon drága mulatság, egyéni és közösségi szinten egyaránt. Ha engem kérdeznek, inkább lótartásra adjunk pénzt, mint a tűzraktérnek ingyen ingatlant meg nézhetetlen filmek gyártására százmilliókat meg hát ilyeket maga is tud sorolni.

Lew Archer 2011.03.26. 11:03:23

@minőségi_troll:

Nem félek a lótartástól. Van egy kis időm, és leírom, ami a témával kapcsolatosan eszembe jut.

tewton 2011.03.26. 11:04:16

@Lew Archer:
jó, de maga most a ló végfelhasználójáról beszél!
inkább gondoljon arra, hogy a panelból-nyóckeres gangról-budai úriházból (és ez csak a pesti reláció) szabadult kis figyelemhiányos, terhelt, hiperaktiv, elváltanyanevelte stb nyomiknak (ált. isk.) mekkora öröm lesz, szemben az ivivvel-fácséval, tvitterrel, csettel, az utcai lézengéssel meg a tévézéssel.

Nyilván a lónak se az az öröm, amikor körben jár valami pocokkal a hátán. de ezeken a gyerekeken talán segít. kell is rajtuk. aranyosak ezek a mai gyerekek amikor megszületnek, de szánalmas kis nyomingerekké teszi őket a világ.

tistedur 2011.03.26. 11:04:18

@Lew Archer: a lovagláshoz nem sok erkölcsi nívó kell. a ló egy okos állat, és ki tud cseszni azzal, akivel ki akar.
a lovagláshoz jó ló kell és jó oktató.

tistedur 2011.03.26. 11:05:41

@tewton: ugye nincs tanári diplomád?

tewton 2011.03.26. 11:09:32

@Lew Archer:
igen, de ezt a drága mulatságot már megteremtette a piac :)
amúgy meg képzelje, amikor gyerek voltam, minket pszh- meg kispuska-simogatásra hordtak néphadsereg napján. otthon mégse tartok kalasnyikovot, se t-72-est. de attól még nagy élmény volt.

tewton 2011.03.26. 11:10:26

@tistedur:
de van, a farzsebemben. sőt. oktatok időnként.

tistedur 2011.03.26. 11:11:40

@tewton: de ugye csak 18 év felett? megnyugtató lenne :)

Lew Archer 2011.03.26. 11:12:42

@tistedur:

Erkölcsi nívó mindenhez kell. Nem mindegy, hogy egy bordásfalat vagy lovakat teszünk ki válogatás nélkül mindenféle ember mindenféle viselkedésének.

tewton 2011.03.26. 11:18:24

@tistedur:
ó, én már rég elmúltam 18 :)
te is tanítasz?
amúgy igen, talált. ha csinálom, olyan 18 fölöttieket, akik bejutottak a "fölsőoktatásba". gyakorlatilag viszont ált. a 15-16 éves gyerekek értelmi szintjén vannak.

tistedur 2011.03.26. 11:27:17

@tewton: nem tanítok, habár néha jó lenne :)
nem irigyellek a tanítványaidért, egyébként megérne egy írást a mostani kamaszok későbbi "érése".

@Lew Archer: a ló meg tudja magát védeni. ráadásul nem hiszem, hogy felügyelet nélkül lennének a kölykök együtt a lóval.

minőségi_troll 2011.03.26. 11:28:22

@tewton:
off: no igen, igazából nem csökkenteni, hanem emelni kellene a választójog korhatárát

minőségi_troll 2011.03.26. 11:31:40

@tistedur:

jogszabályi előírás ilyen tevékenységhez a lovasoktatói képesítés

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.26. 11:44:09

Ne legyünk már naivak. Ez ugyanolyan káder kifizető hely lesz, mint a Magyar Müvészeti Akadémia.

@Grift:

El vagyok képedve, hogy igy játssza az álnaivat. Tudja azt maga is nagyon jól, hogy ez csak a vágyálmok felsorolása "programként".

Egy virágzó iparág kiépitése, mi? Egy iparág akkor virágzik ha a fizetőképes kereslet eltartja. Még én se tudok fenntartani egy lovat bankos fizetésből a hugomnak aki nagy ló rajongó, nemhogy az átlagember átlagfizetésből.

Az meg, hogy az állam ad egy vagon pénzt rá, hát könyörgöm, azt én is el tudom verni "virágzóan". Magyarországon amúgy gyakorlatilag minden igy müködik, helyezkedik minden szakma az állami lóvéért, aztán valami "nagy nemzeti" vagy "szociálisan érzékeny" retorikával megpróbálják letolni az emberek torkán a pénzosztást.

Amúgy nem hibáztatom az embereket, mert tényleg mindenki úgy várja, hogy felvirágozzon a nemzet és benne a lovas sport, hogy emiatt el is hiszik, hogy ez igy müködhet. A "wishful thinking"-re alapoznak az ilyen lobbik. Ugyanez van egyébként a futball akadémiákkal, meg az összes ilyen sport-müvészet finanszirozással, a filmtől kezdve, a stadionépitésen át a tüzraktérig bezárólag.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 11:44:44

@Lew Archer: "egy nagyságrenddel kisebb költség fenntartani, mint a lovaglás lehetőségét..."

Mi van magával? A helyzet pont fordítva áll. Egy falusi, városszéli lovarda huszad, vagy ötvened részéből kijön mint egy uszoda - uniós előírás szerint vízforgatós - medencéi, fűtésrendszere, épülete stb.
A lovak takarmányozásánal, legeltetésénél olcsóbb dolgot tulajdonképpen nem tudok most elképzelni se. Sok velük a munka,
de komoly tőke, beruházás nélkül is működtethető egy istálló kifutóval. Van egy olyan érzésem, hogy pontosan a pénzzabáló falusi uszodaprogram helyére, annak kiváltására tervezik, mert az nem megy tovább, annyira drága, és adósságba veri az önkormányzatokat, amihez képest a ló tulajdonképpen ingyen van.

tewton 2011.03.26. 11:45:31

@tistedur:
a gyerekeknél még ott az aranyosság-faktor, meg talán még nem késő. brit tudósok szerint a gyerekeknek azért kerek a feje és viszonylag ártatlan a tekintete, hogy a tanár ne érezze teljesen értelmetlennek az eredménytelen munkát és legalább szeretni tudja őket. 18 fölött már nehezebb :(

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 11:54:56

@jvizkeleti: "Még én se tudok fenntartani egy lovat bankos fizetésből..."

Egy 1000-2000 fős község határában, egy régi gazdasági épület felújításával, 10 db közepes értékű lóval meg lehet oldani a folyamatos lovagoltatását két iskolának is. Egy ilyen ló átlag 100 ropi, az önkormányzat ad egy fél hektárnyi legelőt, és kész az egész.
Nyilvánvaló, hogy az olcsósága miatt érdekes a dolog.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 12:01:16

@jvizkeleti:
lehetnék udvarias, nem leszek. maga az egyik legnagyobb seggfej akit itten olvastam, nem érdekel az elképedése. a rég lejárt dimitrovtérifiúk dumáját meg hagyjuk. maga zsenge kora ellenére egy poszkommunista kövület, egy medgyessy péter utánérzés.

tistedur 2011.03.26. 12:05:23

@gloire: kicsit alacsonyra lőtted be a ló árait is, meg a legelő nagyságát is. ráadásul legeltetni májustól októberig lehet, de még akkor is kell száraztakarmány. a lódoktor is drága mulatság, plusz kell jó munkaerő, akit meg kell fizetni.

minőségi_troll 2011.03.26. 12:08:09

@tewton:

18 felett a kerek fej helyett bejön

a kerek segg-faktor - azt is lehet szeretni :D

tistedur 2011.03.26. 12:14:34

@tewton: a szívem szakad meg érted :) viszont a 18 év felettiek a lehető legritkább esetben érzik életcéljuknak azt, hogy sírva menj ki az óráról, mint ahogy egy-két gyakorlósuliban a nyolcadikosok :)

minőségi_troll 2011.03.26. 12:14:57

@tistedur:

"plusz kell jó munkaerő"

a ganézáshoz? két közmunkás is elég.

tistedur 2011.03.26. 12:28:12

@minőségi_troll: a lovat nem csak ganézni kell.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 12:36:59

@tistedur: Ismerek egy ilyen kisvárosi lovász csapatot és a baráti közösségüket. Bár nyolc éves történet, de pár évig egy lovarda mellett laktam. Nem ismerem a mai árakat, ott akkor ennyiért mentek a lovak, majdnem vettem egyet. Persze nem verseny lovak ezek, de szépek voltak . )

De szerintem egy uszoda költségeivel össze se lehet hasonlítani. Az épület, a medencék, a víz, a víz tisztítása, fűtés, öltözők, az sokkal drágább, ezt nehéz vitatni, azzal hasonlítottam össze.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 12:42:50

@tistedur: ránéztem pár hirdetésre, tényleg, egy csikó kerül 100 ropiba, egy kész ló két háromszáz.

Lew Archer 2011.03.26. 12:47:18

@gloire:

Én nem ismerem az uszodák és a lótartás költségszerkezetét, én azt tudom, hogy a lovaglást, lótartást nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, mert drága.
Ha viszont tényleg ilyen olcsó ez, akkor nem sok akadálya lehet, hogy az önkormányzatok akár önerőből nekiálljanak megvalósítani. Nem tudom, idáig miért nem tették.

tewton 2011.03.26. 12:56:18

@minőségi_troll:
kerek segg-hatás? -- ehhehe. ne becsülje túl azért, az ilyen hatást a "mellette ébredni" hatás le tudja rontani, tapasztalt kollégám szerint.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.26. 12:57:19

@Grift:

Na ennek örülök, hogy a dimitrov tér előkerült, mert az azt jelenti, hogy már nincs érv a tarsolyában. :)

Másrészt gondolkodott-e már azon, hogy attól, hogy egy ideológiát, vagy egy közgazdasági iskola tanait felületesen átvett (retorikában maximum) a posztkomcsi hulladék, attól még maga az ideológia, vagy az adott iskola tanai (gondolom a chicagoira gondol) nem feltétlenül poszkommunisták. Már csak azért sem mert mondjuk amerikában az eredeti kidolgozói pont konzervativ antikommunisták voltak.

Harmadrészt én nem vagyok chicagoi iskolás közgazdász és ezt már mondtam ezerszer. Osztrák és Neoklasszikus féle inkább. Na most a dimitrov téren az osztrákot egyáltalán nem is tanitják semmiféle formában, neoklasszikusnak meg gyakorlatilag minden közgazdász tekinthető a Marxistákat kivéve.

Ez a dimitorv térezés tipikus esete annak a hülyeségnek, hogy mindig az ellenkezöjét kell mondani annak amit a szocik éppen prédikálnak, ha a szocik privatizációról beszélnek, akkor mi államositásról, amikor a szocik államositottak akkor meg az volt rossz. Én ebbe a szánalmaskodásba nem megyek bele, csak azért, hogy elkerüljem, hogy néhányan azzal vádoljanak meg, hogy a nézeteim hasonlitanak a szocikéra. Leszarom.

A magántulajdon alapérték és elengedhetetlen része a civilizációnak, a szpáhi birtokok (állami cégek, köztévé, akadémia) meg civilizációellenesek és a korrupció melegágyai.

@gloire:

De ebböl nem lesz iparág, hanem az oktatási kassza meglévő pénzeinek és erőforrásainak egy részét kell átcsoportositani lovas oktatásra. Arról beszélek, hogy igy nem lesz "munkahelyteremtés" meg turizmus, hanem iskolai kosárpályák, kémiaszertárak meg tornatermek helyett lesz iskolai lovarda.

Ez meg a szokásos duma, hogy "nagyon olcsó" az "önkormányzat ad egy telket". Nem olcsó rengeteg költség van, amit innen nem is lehet elöre látni, majd csak a bevezetésnél vagy akkor se csak a müködtetés során.

Ha meg szimplán arról van szó, hogy a diákok kimennek a meglévő lovardába délutánonként lovagolni valamilyen kedvezményes belépödij ellenében, akkor ahhoz nem kell országos több milliárdból müködtetett központ. Ahogy az úszás oktatás is kiválóan müködik.

Én érzem csak, hogy mi ez valójában? Ugyanaz, mint a termálfürdő. Minden második város felhúz egy termálfürdöt állami pénzen, aztán mivel nem nyereséges, az önkormányzat eladósodik teljesen. Aztán most lesz mellé lovarda is épitve. Kiváló. Majd 30 év múlva lehet ezeket is úgy nézegetni, mint a kommunista idök lepusztult állami vidámparkjait, meg a rizsföldeket, meg duzzasztókat tokajnál a lápban.

Egyébként valószinüleg ezekre nem lesz pénz ugyhogy pénz hiányában elmarad az ügy. Ami a történetben érdekes, hogy elmaradt a paradigmaváltás. Továbbra is az az elv, hogy ossyon az állam pénzt, oszt majd akkor jó lesz. Ez csak azért fáj, mert ha esetleg pár év múlva kicsit jobban megy majd, akkor kezdődik újra az egész elkúrás aztán meg majd megint jönnek a megszoritások. Nem baj elbaszunk ezzel még húsz évet. Előbb utóbb majd rájövünk, hogy nem müködik.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 13:00:19

@Lew Archer: A lótartás egy embernek valóban drága. De mennyibe kerülne mondjuk az uszoda tartás egy embernek? Ugye?

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:01:08

Nahát, én egyszer majdnem vettem a pécsi állatkert fölöslegéből kettő közepeset, nagyon frusztrált, hogy minden haveromnak van már. :)

De apám nem vállalta a mindennapi teendőket. Így aztán a pénzt apránként elsíeltük, a gyerekek meg nyáron lovastanyán vannak heti tízezerért, év közben meg ingyen körözhetnek bármelyik karámban, vagy a gazdával kimehetnek tök ingyen, még örülnek is nekik, mert sokan keresik őket.
Na, szóval nem nagy dolog ez, nem is túl drága, ha van hozzá elég szabadidő. De a tenyésztés, vagy egy nagyobb állomány (plusz birkák lópszichológiai okokból, meg pulikutya), az más, az már egész emberes, cserébe viszont pénz is hozhat.

A ló egy külön egyéniség (egymástól is nagyban különböznek), meg lehet kérni dolgokra, aztán ha jó a kedve, meg is teszi. A gyógy-voltizsálásra most nem térnék ki.

Ez a TSZ-farmszerű lótartás nagyon tetszene, akkor vennék és beadnám a közösbe. Vagy ha jobban érdekelne, akkor is vennék, de kitomboltam már magam háton/bakon/eke után, a gójmotor most jobban megy a beosztásomhoz, de az alsóőrsi H&D -s bankár/ügyvéd köcsögöket nagyon rühellem (ami kölcsönös).

Ez a Nemzeti Turisztikai Lószeminátor Idee nagyon tetsz'.

minőségi_troll 2011.03.26. 13:03:34

@Lew Archer:

ugye csak tetteti a hülyeséget?

jóval olcsóbb, mint egy autó fenntartása

Leskelődő 2011.03.26. 13:06:55

@Bell & Sebastian:
"plusz birkák lópszichológiai okokból"
Nagyon kérem, ezt világítsa meg nekem legalább egy mondattal - kifúrja az oldalamat a kíváncsiság :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 13:10:28

@jvizkeleti: "Ahogy az úszás oktatás is kiválóan müködik.." Az is úgy indult, hogy megépült a Hajós Alfréd valamikor..

A többi mély sötétség amit írsz. Nem tervgazdasági gyapotföldekről szól a fáma. Oktatásról. Az oktatás állami feleadat elsősorban.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:11:19

@Leskelődő: Nyugtatóan hatnak rájuk, mert a Woolmark védjegy garancia. :)

Éjszakánként nincs pártoskodás, harapdálás, gondolom szégyellik magukat a bürgék előtt.
A fene se érti pontosan ezeket a zsidó praktikákat, de ez legalább működik.

martonx 2011.03.26. 13:20:52

A Fityisznek abba kellene már hagynia a hülye ötletek futószalagon szállítását.
Ehelyett kezdjék el gatyába rázni a gazdaságot, fizetéseket, mert amit eddig tettek az - hogy a poszthoz menjen stílusában - ló**sz.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:24:32

@martonx: Már elnézést, de az első üzenet, ami az elfeledett (vidéki) 5 milliónak szól, hogy a túrúba ne örülnénk!

Magának bejött a cuki Bécsben?

Lew Archer 2011.03.26. 13:26:03

A posztban erről van szó:

" A kezdeményezés alapkoncepciója a hazai lovas élet felpezsdítése, a sport elterjesztése, népszerűsítése, a magyar nép elhízott seggének erősítése nyereg által. A szakemberek úgy számolnak, a régóta kehes ágazatból megfelelő energia és pénz befektetése mellett körülbelül öt év alatt lehet jövedelmező üzletet varázsolni."

Itt nem arról van szó, hogy a falusi önkormányzat két lovacskát akar legeltetni a patakparton, aminek eddig sem volt akadálya, hanem befektetésről és üzletről. Nem világos, hogy ki biztosítja a pénzügyi befektetést, kinek jövedelmez majd és mi a garancia arra, hogy majd valóban jövedelmez. Ennek vizsgálatakor nem adnak minden kérdésre választ a kulturális-nemzetpolitikai hivatkozások.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 13:26:10

@jvizkeleti:
érveim? hol érveltem én? érdekel maga engem a piacos faszságaival? én az államban hiszek. és ez csak a maga hülye fejében ellentétes a a magántulajdon civilizációs csudásságának. :)

Leskelődő 2011.03.26. 13:32:22

@Bell & Sebastian:
Köszönöm, ez érdekes volt.
Nem is értem, hogy lehet, de Swift sem tudott erről a birkás dologról :)

martonx 2011.03.26. 13:35:43

@Bell & Sebastian: elhiszem én, hogy szegény ember vízzel főz, én is közte vagyok annak az 5 milliónak, de per pillanat sokkal több, és nagyobb gond van annál vidéken,minthogy legyen-e lovasoktatás az iskolában, vagy ne.
Olyan ez mint, amikor erdőtűz van, végre valaki hozzáfog vízipisztollyal oltani, mi meg elkezdünk örülni, hogy elkezdték oltani. Az se normális aki vízipisztollyal megy oltani, meg az se aki ennek elkezd örülni...

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.26. 13:40:22

@gloire:

1) Az MLSZ és a lovas központ nem az oktatási rendszer része lesz, ahhoz meg, hogy vidéken legyen egy lovarda, ahhoz nem kell pesti lovasközpontot épiteni, ahogy a H.A. uszoda sem oka a vidéki uszodáknak. Van különbség elözmény és szükséges feltétel között.

2) Az oktatás csak mellékszál, hogy el lehessen adni egy rakás olyan beruházást, amire nincs meg a fizetőképes kereslet. A diákok meg kedvezményes belépövel most is kivihetők a lovardába. Sokszor pont azért nem viszik ki, mert sok anyuka retteg, hogy valami baja lesz a gyereknek.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:40:35

@minőségi_troll: Sas József egy nótaénekes, hogy a picsába lett ez celeb?

A franciák utoljára akkor jutottak eszembe, amikor a Fehérvár körüli mezőkön még 1,2 cigány jutott minden csigára.

Gondoltam is, sok lehet a farizeus arrafelé, de mi lesz majd, ha kifogyunk a békából-csigából, és pecsenyét követelnek majd?
Nem is lennék a brácsás helyében, aki úgy mozgott, mint egy lajhár - a két vödrével.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 13:41:39

@Lew Archer: Ok, én is elkalandoztam, az értelmes oldaláról próbálva megfogni a dolgot. Majd kiderül lesz-e ebből valalmi.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:41:46

@Leskelődő: Mondja Leskedőkém, hát zsidó ez a Swift? :)

Bell & Sebastian 2011.03.26. 13:52:45

@martonx: Mindenesetre azt mán kitanáták, hogy a központi brand legyen a ló és a turistákat akarjuk fejni -egymás helyett-, ami akár még működhet is.

(időnként, de sokszor csak kínomban röhögök, persze igaza van a végrehajtás hatékonyságát illetően)

:) (kínos)

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.26. 13:54:06

@Grift:

Én tudom, hogy te az államban hiszel és falangistának vallod magad. Más kérdés, hogy mondjuk Pinochet is falangista diktátorként van nyilvántartva, legalábbis massziv keresztény, anitkommunista és nacionalista legitimációval operált, ugyanakkor meg szabad piacos is volt.

A lényeg, hogy én nem szoktalak téged kommunistázni, viszont te most az előbb engem D-209 utánégetésnek neveztél. Szal, ezért adtam elö röviden a magántulajdonos performanszot, hogy tudjuk már akkor, hogy mi van.

Leskelődő 2011.03.26. 13:55:55

@Bell & Sebastian: márs ki!
:)

Alfőmérnök 2011.03.26. 14:03:04

Jó dolog a lovaglás, de a lovas csajokkal vigyázni kell. Lovakba szerelmesek, nem férfiakba. Szerintem el is élveznek lovaglás közben.

tewton 2011.03.26. 14:12:44

@Alfőmérnök:
lol. vigyázzon az ilyen következtetésekkel. egy német ifjúsági film szerint a lányok a bicikli nyergén élveznek el. most akkor ez összefügghet az LMP-vel? :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.26. 14:23:28

@tewton: @Alfőmérnök: A háttérben azért ott vannak a istállószagú lovászfiúk, és az olajos mancsú bicigli szerelők is szerintem : )

Alfőmérnök 2011.03.26. 14:25:31

@tewton: Szerintem ahhoz, hogy a bicikli nyergén elélvezzenek, valami hepehupás út kell, a lovaglásnál meg alapból megvan ez a fel-le mozgás. (Nem könnyű tartani a ritmust, amúgy.:))
De ez egy ilyen modern dolog, régebben máshogy ültek a nők a lovon, más típusú nyeregben. Ha a fidesz igazi konzervatív párt lenne, újra bevezetné a régi női nyerget.

kackia 2011.03.26. 14:46:43

@Grift:Mit hadovál itt össze a lóról.?Maga is tudja, hogy az veszélyes üzem.
"elöl harap hátul rúg."
Látott már lovat közelről, nekem rettenetesen veszélyesnek tűnik ezenkívül sunyi is . Biztos vagyok benne, hogy komoly kárt tud tenni az emberben a maga 5-6száz kilójával.
Lovat csak kocsi és eke elé, de semmi úri mulatság.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 16:46:47

Azt mán látom, itt is csak nekem van igazi karikás ustorom, magam fonta szudárral (ez csattog*, és rafiából csinálják, ami meg pálmalevél héja, de alig van benne vitamin) a végén.

Ha akadna rá önként jelentkező, megmutatnám a cigaretta parázsot kiverő trükkömet.

Egyszer volt is itt egy csoport Izmájelből -ha jól értettem-, na akkor jól besnapszoztak és addig könyörögtek, amíg csak elő nem vettem, mivelhogy nekik erre(*) még szavuk sincsen.

- Állj csak oda, Móse fiam! -választott ki egy önként jelentkezőt az idegenvezető hálózati személy.

Erre odacsaptam egy embereset -még gyerök vótam-, pedig még rá se gyújtott a szerencsétlen.
Nu, azóta algériás a Haganah az ustorra.

Ez nem mese, be is tudom bizonyítani!
hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%B3se_Dajan

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.26. 16:59:17

@Alfőmérnök:
látott maga már pinát, és jézusom, ha látott, hogyan bánik vele? döcögős út, hát zúzódás kell a pinának, hogy élvezzen? nem inkább olyan dörzsölés féle? magasra állított nyereg, mindkét oldalra a pedálért kétségbeesetten le-le nyúló lábakkal? nem ez kell inkább? ki mesélt magának a pináról, a traktoros mari?
jó, tudom, aki ügyesen bánik a légycsapóval, vasárnap délután, a verandán, lustán zümmögő legyek és fröccsök között, el tud egy nőt élveztetni, apró, vagy éppen nagyobb, de mindenképpen kiszámíthatatlan ritmusú, vagy éppen kiszámítható, csapkodásokkal.
:)

Bell & Sebastian 2011.03.26. 17:03:23

Most új értelmet nyert a Légy a feleségem! -kijelentés.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 17:18:15

Még az MTZ-65 vezetése is halmozott orgazmust okoz!

Ezt onnan gondolom, hogy folyton-folyvást megállt benne az idő -legalábbis a Poljotom-, a szorzóváltója kurvára pont jó helyen van, tartós használata után a masinyiszty járása hasonlatos lesz a sűrűn érintettekéhez - a csípőprotéziseknek köszönhetően.

Alfőmérnök 2011.03.26. 18:04:15

@Grift: Ült már maga normális biciklin? :) A hepehupa (nem göröngyről beszélek, hanem ilyen hullámos útszakaszokról) nem okoz zúzódást.
Amúgy női orgazmusom még nem volt.
A lovaglással kapcsolatban viszont úgy tűnik, igazam van:
"a pszichológus nem tartja kizártnak, hogy aki mániákusan szeret hepehupás úton motorozni vagy lovagolni (utóbbit gyakran a nők is), előfordul, hogy közben elélvez, és legközelebb már ez motiválja."
noi-praktikak.com/?kat=Orgazmus&cikk=%D6nk%E9zzel+szerzett+gy%F6ny%F6r%F6k

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.26. 19:01:07

mondjuk a puhítás az nem puhítás volt, hanem gyógyszer az állat feltört hátára, de ettől függetlenül valóban nem lenne jó visszahozni ilyen módszereket :)

bájgúnár 2011.03.26. 19:18:42

Már sem focizni sem lovagolni nemtud a magyar!
De ahogy a fociban leragadtunk a 6:3 nál úgy talán emlegethetjük nagy lovas kalandozásainkat!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.03.26. 19:27:43

@Grift: Azt ugye fölösleges is magyaráznom, hogy szóval nem mondtam afféléket, amiket belehallucináltál a szövegembe. Állam, hogyne - akarom mondani: álam -, az lesz csudijó, ha lesz majd állami lóelosztó, meg lovagláselrendelő központ, esetleg egy Nemzeti Lovaglásegyetértési Központ, nochdazu Lótervhivatal, hogyne, hogyne, telis-teli a történelem remek példákkal arra, hogy az ilyesmi milyen hatékony, mind pénzünk elköltését, mind az elérendő célt tekintve...

kackia 2011.03.26. 19:33:02

@Grift:@Alfőmérnök: Beszélnek butaságokat a nőkről.
A nőknek nincs valóságos orgazmusuk csak olyan transzolós,belihegős pszeudoorgazmusuk van, ezért nekünk férfiaknak meg végkép nincs dolgunk a női orgazmussal. Az urológusom mindig azt mondta soha ne tartsam vissza az nem jó a prosztatának, vegyek példát az állatvilág hímjeiről azok is ráugranak a nőstényre és már készek.
Az olyan visszatartott, hosszan elnyújtott frikciós dolgokat csak a nők találták ki, ők akarják elhitetni velünk a kulturált szexualitás nevében. Gondolom a bécsi fehér szakállas sokat tett ezért.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.26. 19:54:46

Alacsonyan röpködnek a lófaszok az országházban, gyi-te ostort nékik!

torró 2011.03.26. 19:58:39

Azt hiszem kissé távolra kerültünk ezzel a témával a poszt alap gondolatától.Ha komolyan belegondolnának abba hogy kerülhetnek az emberek olyan helyzetbe,/a földön történő sorozatos katasztrófák fényében/ hogy megszűnne az a kiváltság hogy csak megnyomok egy gombot és máris hozzáférek élelmiszerhez vagy bármihez .Az ember elszoktak attól hogy saját maguk is képesek legyenek szükség esetén saját magukat eltartani.Amihez esetleg ló is kellene.Mivel a katasztrófák általában a városokat tarolják le, marad a vidék a túlélési lehetőségben.Mert nem lesz energia ,üzem anyag stb. Japán kapcsán most döbben rá a világ ,milyen esendő az ember és az általa létre hozott környezet.Vagyis el kell kezdeni alapfokon tanulgatni az állattal való bánásmód tanítását. És azt javasolnám mindenkinek a humor után egy kicsit gondoljanak ezekre a problémákra. A túlélési módokat nem árt gyakorolni. A tűzoltók is ezt teszik mert amikor már éles a helyzet tudni kell mi a teendő. Ha valaki figyeli a földel kapcsolatos tudományos értekezéseket, láthatja mostanában nem valami biztató a helyzetünk.

mrZ (törölt) 2011.03.26. 20:07:04

Veszelyesebb dolgot nem tudtak kitalalni?
Itt tudomanyos alapon irjak le:
www.nature.com/sc/journal/v40/n6/full/3101280a.html
UK:
www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2007/03_march/23/riding.shtml
USA:
asci.uvm.edu/equine/law/amea/apr93nws.htm

Lehet-e valasztani esetleg skydiving-ot mert az kevesbe rizikos?

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.03.26. 20:17:01

Csakhogy marhára nem volt akkora lovas nemzet a magyar! Az igaz, hogy lóháton jöttek be a Kárpát-medencébe, rettegett harci stílusuk is a lovon alapult.
Csakhogy hazánktól nem is olyan messze, a kazár népek ismertették meg a magyarokat a lovakkal. Addig csak bandukoltak a pusztában.
Nem véletlenül szálltak le a nyeregből, amin állandóan koptatták a seggüket (és gerincüket) portyázásaik alatt. Otthonra találtak.
Ami elmúlt az elmúlt, nem kellene erőltetni. Na de jól látszik, hogy a Párt vissza akarja vinni a sötét középkorba a magyarokat. Vármegyék, kúriák, járások, gázár olyan szintű emelése, hogy vissza kell térnie sokunknak a fára, mert azt tüzelni jobban megéri anyagilag. Egyházi iskolák önkormányzatiak helyébe... Jön még feudalista uram-bátyám stílus. ezek nem húsz, hanem legalább 500 évvel akarják visszavetni Magyarországot.
Nélkülözhető parasztromantika.
Még a magukat jobboldalinak tartó emberek is el kell, hogy ismerjék: ezt most kell megállítani!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.26. 20:20:27

Lovas nemzet?
Más országbeliek anno mivel jártak, tán griffmadarakkal?
Utálom ezt a nemzeti lovas mizériát. Akkor minden nép lovasnemzet volt.

Alfőmérnök 2011.03.26. 20:39:34

@kackia: Hogy világos legyen, mire gondolok: a hepehupa az olyan, mint egy lazább fekvőrendőr.

dr. trafik nomac 2011.03.26. 20:53:57

@minőségi_troll:
- Mar akit nem rugott fel a lo, azert ez meg meg esett nagyanyaink idojeben, csak, hogy a kep kerek legyen.

"a mai birtokszerkezet mellett pedig nem biztos, hogy nem lenne kereslet a ló munkájára: bérelhető lovas szántás " Valoszinu eletedben nem csinaltal meg egy kapavagast sem, emrt akkor nem irnal ilyeneket.

Bell & Sebastian 2011.03.26. 21:12:23

@Alfőmérnök: A "good vibrations" kifejezés -szöveg-környezetétől- függően két dologra utalhat:
- motor/ló által közvetített, stimuláló hatású, kellemes impulzusokat, lásd motoros köszönések -címszó alatt is
- az állat/ember interakciójában szerepet játszó, érzelmekkel kapcsolatos, feltételezett hullámokra

A valódi -azaz nem elékelt főtengely-csappal rendelkező- V-motornak pont az a lényege, hogy dupla ütéseket mér megzabolázójának alsó fertályára, aztán hogy ki milyen frekvenciára gerjed, azt gázmarkolattal vagy zablával beszabályozhatja magának.

Szerintem lehet ebben valami, ha valaki csak erre utazik, előbb-utóbb bejöhet neki.
De terepen többnyire a puszta életünkért rettegünk, főleg nagy sebességnél, lovon és motoron egyformán.

Szóval csak teoretikus úton tudom alátámasztani, mást meg nem kérdeztem. De azért láttam már élveteg nőszemélyt, lóhoz, motorhoz, kutyához, kispárnához, ... vonzódni, fene az ízlésüket!

kackia 2011.03.26. 21:16:38

@(त्वष्टृ):" a kazár népek ismertették meg a magyarokat a lovakkal. " majd jött Kárpátalja és Máramarossziget ahol Egán Ede segített , hogy szót értsünk az akkor még gyenge magyar szókinccsel bíró kazárokkal, kik készségesen segítették népeinket a földművelés elsajátításában. :)

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.03.26. 21:16:50

tökjól nézne ki a bicikliút melletti lósáv...

Bell & Sebastian 2011.03.26. 21:25:21

@kackia: Mit kazározik itt, majd jól bevonják a hitelkártyáját és megtanulhat legelni! :)

[c] 2011.03.26. 21:37:04

@tewton: "inkább gondoljon arra, hogy a panelból-nyóckeres gangról-budai úriházból (és ez csak a pesti reláció) szabadult kis figyelemhiányos, terhelt, hiperaktiv, elváltanyanevelte stb nyomiknak (ált. isk.) mekkora öröm lesz"

Frászt.
Emlékszem, valami anyuka írt az Indexnek felháborodott levelet arról, hogy szegény, kizsigerelt gyermekeiktől a lovastáborban elvárták, hogy lecsutakolják a lovakat, a nyári tűző napon is.
Hát vazze, aki lóra ül, annak gondoznia is kell az állatot, ez a dolga.

Felelősségtudatot, természetszeretet nem adnak a kötelező, drága lovaglóóra mellé.

na__most__akkor 2011.03.26. 21:37:16

A héten vettünk lókolbászt az ósanban.
Meg egy darab lószalámit is. Ritkán van.
Ha Nemzeti Együttlovaglás lesz, talán többször lesz kolbász is. Ha már a kerítés nem abból van, pedig azt igérték.

juliusbond 2011.03.26. 21:45:18

Semmi bajom nem lenne azzal, ha olyan gyerek kapna támogatást, aki szeretne lovagolni, de szegény.
Vagy szeretne focizni, de szegény.
Vagy szeretne sakkozni, de szegény.
...

Joebacsi70 2011.03.26. 22:03:09

Agyatlan FIDESZ faszkalapság ! Elterelés ! A gazdaság helyreállításán dolgozzanak inkább. Nem érdekel , ki "kúrta" el, ha már "elvállalták", hogy rendbeteszik !!!

tewton 2011.03.26. 22:16:41

@juliusbond:
lol.
a szegény gyerekek már kaptak egyszer digitális táblát. osszák be szépen. dinnyére sört, digitáblára lovaglást?!

csi szi 2011.03.26. 22:20:51

@jvizkeleti: Hát ja, a derék Pinochet már bombáztatta volna a Sándor-palotát a Gripenekkel, a fideszfanokat pedig begyűjtette volna a stadionokba.

roadrunner 2011.03.26. 22:45:11

@minőségi_troll:
Hol a francba elsz te?
Hol van nadragszij parcella magyarorszagon?
Te valami panelbol osztod az eszt ,videken nem voltal.
Ki az az allat aki nekiallna loval szantani????

gyermekeim 2011.03.26. 23:06:45

Azt azért megnézném, amikor órarend szerint lovagolnak Budapst utcán a kis srácok. Vagy a Belvárosból a nagyszünetben kibuszoznak Vecsésre, Alagra lovas órára, majd vissza fizika órára? Miket ki nem találnak pihent agyú emberek!

tyto 2011.03.26. 23:58:24

@Megszívtuk-Waze:

az fix, hogy mindenki lovasnemzet volt, de valamiért mégis a magyarokon ragadt meg csak végleg ez a lovasnemzet kifejezés. nyilván akkor pont úgy viszonyultak a lóhoz, ahogy ma az autóhoz, nagy házhoz, stb. hogy maguk elé tolják egyfajta értékmeghatározóként. ez egy nagy nemzeti önértékelési zavar. ami meglehetősen látványos. és nyilván nem gyakori, tehát megjegyzik. (jó példa rá a lázár) normális ember nem a tárgyai meg a vagyona által definiálja magát. mert egyszerűen eszébe se jut.

Amidazophen 2011.03.27. 00:31:16

@tistedur: és akkor még nem is szóltál arról, hogy egy olyan multifunkciós alkatrésszel is rendelkezik, mint az "agriculturische picula" :-)

Bell & Sebastian 2011.03.27. 00:35:21

@tyto: Van a lézeres, meg a patás Lázár. Ha már visszakötött az előzőre, nem ő kezdte, a testületet leckéztette, azokat, akik szétírtak, letagadtak és hamisítottak az átvilágításnál.
De ezért még nem nemszeressük.

Az összeférhetetlenség és az őáltala felhalmozott önkormányzati adósság miatt járna neki egy pata lenyomata.

Dr. No 2011.03.27. 00:50:01

Legyünk újra lovasnemzet! Ha már az előző Széchenyi-terv gyógyfürdőprogramja nem jött be.

Ha meg ez sem fog, akkor van még pár ötlet a kamrában!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.27. 00:51:20

@tyto: A magyarság lovaskultúrájának az alapja a kengyel volt. Ez az első ránézésre aprócska találmány forradalmasította a lovas harcmodort és általában a lovaglást egész Európában. Íme egy római vitéz:

mek.niif.hu/01200/01267/html/img/nagy/04-199.jpg

Jól látszik, hogy kengyel nélkül üli meg a lovat. Még a hunok sem ismerték, (ha ismerték volna, a rómaiak azonnal átveszik tőlük) és senki a magyarok bejövetele előtt. Nem nehéz elképzelni - annak sem aki nem lovagolt még soha - mekkora előnyt jelent kengyelbe rakott lábbakkal vágtatni, küzdeni stb. Ezért tudtak másoknál sokkal nagyobb távolságokat megtenni, hátrafelé nyilazni és egyéb trükköket megoldani.
A szlávok és a balkáni pásztornépek nem hogy lovat, de még a bivalyt sem használták, ökrösszekereik voltak, a germánok pedig csak ügetni tudtak kengyel nélkül. Ez az egyszerűségében is rendkívüli technikai előny emelte a magyarokat a legjobb lovasokká, innen a lovasnép mítosza.

winerprince 2011.03.27. 00:54:36

Burgundiában,a szőlőültetvényekben lóval ekéznek.Nem azért mert nincs pénzük munkagépre-talán,ott vannak a világ legdrágább szőlejei-hanem mert a nehéz gépek letapossák és tömörítik a talajt.Ezért visszatértek a lóvontatásúra.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.27. 01:03:02

@Dr. No: "az előző Széchenyi-terv gyógyfürdőprogramja nem jött be."
Miért ne jött volna be? Ha valami ne jött be, az Pécs - sajnos, teszem hozzá. Az első tíz turisztikai célállomás közé sem fért be tavaly, masszívan vezetnek a fürdővárosok.

dr. trafik nomac 2011.03.27. 01:22:02

@gloire: Talan azert nem jott be,mert nem, hogy az arat nem hozta be egyik sem, hanem a fentartast sem sajna, pedig az otlet maga jo, csakhat mas politikai alapon, meg mas gazdasagi alapon ugye.

csgabor 2011.03.27. 03:20:50

Kövezzetek meg, de én nem szeretem a lovakat. Ha fel akartak volna ültetni egyre 10 éves koromban, hazáig szaladtam volna.

De egyébként ekkora baromságot, tényleg, kötekező lovaglás, hihetetlen. Jó, hogy nem beleírják az alkotmányba. Miért nem járhat a gyerek olyan sport órára amilyenre szeretne? Matek, magyar, ami kell tényleg az legyen kötekező, de lovaglás? Nem találok szavakat.

kackia 2011.03.27. 03:59:18

@Bell & Sebastian: Léptem már, lesznek ismerősök a FED-nél, majdcsak segítenek akkor. :)

Szolgálati Füldugó 2011.03.27. 05:45:09

Édes angyalkáim, hát azt megszámoltátok-e, hogy hány olyan nap van édes kishazánkban, amikor nem esik az eső, és nem havas a terep?
Az uszodának teteje van, mégis veszteséges a fenntartása. A lovardában csak jó időben van élet, és fedett lovardát építeni - hát erre kinek van píze?
Egyetlen ló fenntartása harminc-negyvenezer forint - nem elég ám csak legelészni, patkoltatni kell, oltani, orvosér rohanni, ha kólikázik. Kegyetlen sok pénzbe és munkába kerül a lovarda, csak a fanatikusok bírják.
Amúgy a lovaglás nem hülyeség, de azért azt tessék szíves tudomásul venni, hogy az összes sportág közül a legveszélyesebbik!

hacsaturján 2011.03.27. 05:48:10

írók, alkossatok (állatorvosi)lovakat! 2030-ra legyen minden magyar ember háztartásába egy ló négy kerékkel! addig az sem baj, ha nyúl is, csak röfögjön!

Winston Smith 2011.03.27. 08:56:15

"Kötelező tantárggyá tennék a lovaglást az általános iskolákban. A program célja, hogy már fiatalkorban megszerettesse a lovassportot a gyerekekkel."

Az oroszóra is kötelező volt, mégse szerettük meg az orosz nyelvet.

Amúgy kiszámolta már valaki, mennyibe kerülne mindez?

Rákerestem, lovas oktatás futószáron 3 000 Ft/60 perc.

100 ezer fős évfolyamokkal, azaz 800 ezer ált. iskolás diákkal és évi 40 (tanítási időben kb. heti 1) lovaglással számolva ez szerény 100 milliárd forint éves költség. Ez szerintem több, mint amennyit az általános iskolások étkeztetésére költenek.

Nem tudom ki hogy van vele de nekem nincs kedvem adóból ennyit költeni, hogy egyesek lovas biznisze jól menjen.

tyto 2011.03.27. 09:01:40

@Bell & Sebastian:

a lázár félék csak annyiban érdekelnek, hogy egy jelenséget jól szemléltetnek. jelesül, hogy az élet milyen igazságos, és mennyi humora van. mert egy ilyen lázárnak a sors nem adott más képességet, csak a nyalást (ma kapcsolatépítésnek hívják, és trendi) viszont hogy ne süllyedjen el szégyenében, hát nem kapott hozzá önkritikát. viszont hogy mi is jól mulassunk, valamiféle magamutogtó hajlamot meg igen, így hát futkos körbe körbe a közönség előtt,( a médiában) hogy : igen én vagyok ez, én vagyok ez. ...... egészséges férfi egy ilyen szakmát, egy ilyen karriert szégyel.

Winston Smith 2011.03.27. 09:11:15

@Winston Smith: Amúgy meg alig várom már, hogy a Palacsintázó-tulajdonosok Szövetsége előálljon a ragyogó ötlettel: kötelezővé kell tenni az ált. iskolásoknak a heti kétszeri palacsintafogyasztást, mivel a Gundel-palacsinta hagyományos magyar édesség. Sőt, lehetőség szerint mindezt foglalják az alkotmányba.

tyto 2011.03.27. 09:41:04

@gloire:

Jujjj...ez szerintem inkább tipikus magyar imidzsépítés.

Desmond Morris: Lovaskönyvében van erről szó, de ott még a görögöktől északra élő ázsiai szittya népeknek nevezik az első ismert kengyelhasználókat, megjegyezve, hogy Indiában, ahol mezítláb lovagoltak, már 4-500 évvel a szittyák előtt volt nagylábujjas kengyel, (a fel és leszállást segítette) amit a cipőviselők alakítottak át a mostani elődjévé, tehát a kissé északabbra élők. Az első nagy nomád lovasnép inkább az avarok voltak, akiket egyes elméletek azonosítanak a magyarokkal. De inkább csak közeli rokonok voltak. Összeolvadtunk velük (vagy leigáztuk, kiirtottuk őket, többféle elmélet van) és "nevünkre vettük" a találmányaikat. A kengyelt az avarok használták először arra, hogy nyeregből kiemelkedve, hátrafordulva is tudjanak harcolni.
Ez annyira nagyon magyar hangulatú......Lovasnemzet. Aha.
Még az én pszichopata elméletem is mennyivel üdítőbb a valóságnál. :))

Téglagyári Megálló 2011.03.27. 10:44:26

@tyto:

"Ez annyira nagyon magyar hangulatú"

Ez meg annyira, hm, izé. Annyira kibic.

Téglagyári Megálló 2011.03.27. 10:46:04

@tyto:

Maga tényleg nem érti, hogy egy lóhoz jobban lehet kötődni, mint egy Audihoz?

Lew Archer 2011.03.27. 10:47:48

Máshol is van lovasélet ám.

www.reiten.de/

A weboldalon hirdetések találhatóak Európa több országából, ahol lovasvakációt ajánlanak a kikapcsolódni vágyók számára.

www.reiten.de/europaweite-angebote/europaweite-reiter-reisen.html

Magyarország 17 hirdetéssel szerepel az ajánlóban,

www.reiten.de/europaweite-angebote/europaweite-reiter-reisen-ungarn.html

ami figyelemre méltó szám Lengyelország 13, Szlovénia 3, Csehország 2, Horvátország 2 és Szlovákia 1 ajánlatával szemben. Jelentős számban kínál lovaglási lehetőséget Németországon kívül Ausztria, Írország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Franciaország.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.27. 12:21:21

@tyto: Jogos, az avarokat nagyvonalúan átugrottam . )

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.27. 12:48:48

@tyto:
látom, ürmös, felkavarta ez a ló téma!

Alfőmérnök 2011.03.27. 13:03:23

Azért van abban igazság, amire @mrZ: célzott.
A lovaglás elég veszélyes sport. Ezt azért nem árt figyelembe venni, mielőtt kötelezővé teszik.

kackia 2011.03.27. 16:31:56

@Alfőmérnök: A huszár kiképzéseknél volt a legmagasabb a baleseti és az elhalálozási ráta, lovasbalesetekből kifolyólag.
Persze ez elfogadott volt, be volt kalkulálva.

tyto 2011.03.27. 16:46:07

@Téglagyári Megálló:

Egyáltalában élőlényhez kötődni inkább elfogadható. Tárgyhoz elmebeteg.(a vastüdő kivételével)

Én csak az egyes vagyontárgyak öndefiníciós célra használását említettem. Ami ma egy Audi, az lehetett anno egy jeles várvonalú angol telivér. így már érted?

betyár (törölt) 2011.03.27. 17:41:14

@gloire:
de könnyen megfutamodott. mi a különbség hun avar és magyar egy alom:)). a szügyhámról meg ne feledkezzenek meg: még szántani sem tudtak rendesen anélkül.
a műkörmös meg tudhatna annyit, hogy ejrópába a magyarok terjesztették el. az indiai népesség jóval utánunk érkezett a kárpát-medencébe.

tyto 2011.03.27. 18:25:42

@betyár:

Európában sem a magyarok, hanem az avarok. Igaz hogy rokonok, de nem azonosak. Nem megfutamodott. Csak tud olvasni.

betyár (törölt) 2011.03.27. 18:37:18

@tyto:
mit kéne olvasni? talán linkelte ebben a meglehetősen vitatott témában a bölcsek kövét, csak én nem látom? tud róla, hogy megoldották volna a hun-magyar-avar rokonság kérdését, vagy hogy az indiaiak előbb értek ide, mint mi, vagy mi az, amit tudott olvasni gloire?

Blogger Géza 2011.03.27. 18:38:05

@Szolgálati Füldugó:

1) Lovagolni lehet hóesésben is, szemerkélő esőben is. (Én is szoktam.) Amúgy meg egy bádogetető felrittyentése a pálya fölé nem egy nagy etvasz.

2) A lovaglás, lósport stb egy nagy gyűjtőfogalom, persze a versenyzés a LOVI-n, a díjugratás sokkal veszélyesebb, mint futószáron sétálni vagy ügetni egy békés pacin. Ezt sokszor összemossák.

Ezzel együtt én úgy tudom, hogy síelés sokkal veszélyesebb, mégis nagy lelkesen viszik az iskoláskorú gyerekeket vagy szülőkkel, vagy iskolai keretek közt síelni.

Uszodában meg meg lehet fulladni. Ha meg átmész az úttesten iskolába menet, elüthet az autó.

Blogger Géza 2011.03.27. 18:47:21

@Winston Smith:

1) Nyilván nem fog soha az összes gyerek lovagolni járni. Mint ahogy most se jár az összes uszodába.

2) Ha egy lovardában a holtidőben (hétköznap munkaidőben) tudnak gyereket fogadni, javul a lovak kihasználtsága, lejjebb lehet menni a díjakkal. Egyébként is nagy a szórás, én sokkal olcsóbb árakról tudok.

A világon szinte minden pénzbe kerül, nyilván a lótartás is. Ezzel együtt érdekes, hogy a múltban a legtöbb átlagos parasztgazdaság simán megengedhette, hogy tartson lovat (persze több célú volt, nem kizárólag hobbiló), tehát azért az nem annyira irreális, hogy egy-egy ló beállítása egy-egy iskolai igényhez kapcsolódóan olyan irreális legyen, ahol nem egy család, hanem egy nagyob közösség igényeit elégítené ki. Ha azt mondod, havi 40 ezer, és azon lovagol 10 gyerek, az havonta fejenként 4 ezer. Hát ennél sokkal többet is költenek a szülők a gyerek egy-egy hobbijára.

tyto 2011.03.27. 18:56:38

@betyár:

Húúú de fárasztó egy darab vagy.
Nem, nem oldották meg a hun-magyar-avar dolgot. (többek között ezért sem célszerű hunnak hívni valamit ami nem biztos hogy az) És nem állítja senki hogy közvetlenül jött a kengyel Indiából. Pláne nem hogy gyorsabban ért ide. Ezt te találtad ki. Nem tudom miért. A tény, hogy ott volt először kengyelnek nevezhető dolog, aztán azt alakították át a tőlük északabbra élő ázsiaiak, és az került el ide.

Nem linkelnék be semmit. Dr. Google neked éppen úgy segít, mint bárkinek. Használd. Bízzál magadban. Fog az menni.

Alfőmérnök 2011.03.27. 21:54:04

@kackia: Sajnos az is tévhit, hogy a Ló nem lép az emberre. Annyi igaz belőle, hogy csak nagyon ritkán.
De nem akarom elvenni senki kedvét a lovaglástól, igaz nekem gyerekkoromban sok ideig elment tőle a kedvem, mikor ledobott egy ló. Ami viszont már nem ritka dolog.

@tyto: Vigyázz, mert betyár történész (vagy valami olyasmi). :)
Amúgy látom még mindig nem sikerült megszeretned a magyarokat.
Mások is lovagoltak, tehát a magyar nem lovasnemzet. Logikus.

betyár (törölt) 2011.03.27. 21:58:58

@tyto:
maga a műkörmös? a műkörmösök azok, akik a körömépítésnél csak az egoépítéshez értenek jobban?:)
nem tudtam, hogy maga is a gúglival vitatkozók klubjának a tagja. akkor egy kocsmai beszélgetésben meghal?:) dr. google pedig csak azokon segít, akik tudják, hogy melyik forrás mennyit ér. ajánljon csak bátran szakirodalmat, becsszó megnézem.

mrZ (törölt) 2011.03.27. 22:00:36

@Blogger Géza:
A statisztika szerint a szabadidos sportok kozul a lovaglas a legveszelyesebb. A sulyos-halalos-tartos serulesek rovatban pedig kiemelkedoen.
Es nemcsak a lovon, hanem mellette is:
www.equisearch.com/horses_riding_training/training/basic_schooling/lungeingsafety042099
Kimelem:
"In fact, statistics show that most equestrian accidents happen with the rider on the ground. "

off:
Nem akartam a lovaglas ellen irni, csak tajekoztatok egy nalunk nem ismert tenyrol. Ha vezerunk es slepp-je mindent megtesz azert hogy progresszivnek mutatkozzon, es legmegvalosithatatlanabb otleteiket a blogoszferan keresztul tesztelik, a minimum hogy legjobb tudasom szerint reszt veszek. Ezert kulon figyelmukbe ajanlanam a loszerszam rendszeres rendeltetesszeru hasznalatat.

Alfőmérnök 2011.03.27. 22:25:54

@betyár: "akkor egy kocsmai beszélgetésben meghal?"
Hacsak nincs a kocsmában wifi.

tyto 2011.03.27. 23:00:58

@Alfőmérnök:

Történész? Hmm. Lojális lehet. Vagy titkolja a hozzáértését.Vagy pihen.
Vagy.....?

tyto 2011.03.27. 23:26:29

@betyár:

Sorrendben

A műkörmösség nem tőlem ered. Csak az itteni finom konzervatív urak kedves szinonímája a nőre. Műkörömhöz nem értek. Taszít.
Az egóépítés kérdésköréhez viszont annál inkább. Mondhatni meglehetősen :)

dr. Google a barátom, viszont nem halok meg asztalnál. (a igaz b nem igaz, azt hiszem ez a C volt a relációanalízisben)

Szerintem képes vagyok a forrás értékét helyesen látni. Ha bizonytalan vagyok kérek szaksegítséget. Tőled milyen témában kérdezhetek, ha úgy adódik? De publikációs listát is küldj, mert bemondásra nem hiszem el :)

Itt amit gugliztam, az annyi volt, hogy a Desmond Morris könyv címében nem voltam biztos, és hogy a nagylábujjkengyel Indiából származik, arra sem emlékeztem. Ezekeről minek küldjek linket?

tyto 2011.03.27. 23:28:08

@Alfőmérnök:

Jajmá. Okostelefon bárhol gugliz.

Alfőmérnök 2011.03.27. 23:59:47

@tyto: Feltéve, ha van térerő. Vagy már az is van mindenhol? Pincékben is?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.28. 00:17:23

@tyto: A lovas témáról értelmesen beszélve: azért hoztam fel a kengyelt, mert a megjelenése Európában komoly változást hozott és ez elsősorban a magyarokhoz, illetve a magyarokba olvadt avarokhoz köthető. Főleg német nyelvterületen ennek máig meg van az emléke, és hozzánk kötik elsősorban, mégha ezt a képet friss ásatások leletei éppen árnyalják is. Lehetne folytatni a lovasnemzet képét tovább erősítő szintén jellegzetesen magyaros, délszláv hatással újjáéledt huszárság, mint fegyvernem kialakulásával (ami a XVI. századtól újból jelentős fordulatot hozott az európai hadszintereken és emléke szintén elevenen él a mai napig), a hajdúkkal, az abból kialakult alföldi csikós világgal, egészen a Széchenyi féle kezdeményezésekig, amik szintén ezt a képet, a lovasnemzet képét erősítik.

Ez biztosan nem "..egy nagy nemzeti önértékelési zavar. ami meglehetősen látványos.", hanem tény. Az önértékelési zavar viszonylag új jelenség ebben az országban, és pontosan ilyen törekvésekkel lehetne rajta valamelyest javítani. Egyszerre okos brand építési eszköz és egy jóértelemben vett országimage fejlesztéséhez kapcsolható ötlet. A népegészségügyi, közösségfejlesztő és gazdaságélénkítő hatása is meglehet, ha jól sikerül a dolog. Felesleges a cinikus "lázározás", és a kifejezetten kínos burkolt "magyarozás", maradjunk ennyiben, műkörmös szakma ide, vagy oda . )

tyto 2011.03.28. 01:26:06

@gloire:

hát....nem tudom. Szerinted ez a lovas dolog ennyit tudna? Szerintem az országimázsnak jobbat tenne ha a megfelelő helyeken az inkompetenseket kompetensekre cserélnék. (esetleg lóra?)

Ezen a blogon bármilyen ........ozás kínos? Sehol nem .....oznak ennyit. Maradjunk abban, hogy nekem a Lázár kínos, meg a szittyaturulkodás is. Nem vagyunk egyformák. (Sőt sajnos a lovasnemzetkedés se tetszik. Baglyosnemzet........ na az szívesen lennék. Esetleg békás. Vagy cincéres)

Bell & Sebastian 2011.03.28. 01:59:40

Már nyugtalankodtam, hogy az ...ózás lesz betiltva, mert ...ozás nélkül még elvagyok, majd rom-ázok helyette.

A kengyelt a szittyák ötölték ki -ámbár hatos számrendszerben számoltak- és punktum! Szamáron nincs -az biztos-. tevékről meg kérdezzenek meg egy ivritet, ha esetleg mégis tilos lenne zsidózni.

tyto 2011.03.28. 06:43:38

@Bell & Sebastian:

nem stimmel :))
aki romát mond, az semmiképpen nem romázik. mert a kifejezés maga jelzi a hozzállást. Te inkább cigányoznál. de az meg ....ozás.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.28. 08:06:59

kérem, fejezzék be a cipőjük ürmösbe törlését. bármilyen jó érzés, nem elegáns.

Blogger Géza 2011.03.28. 09:14:41

@mrZ: Hát kár, hogy nem mellékeltél semmiféle statisztikát, ha már ezt állítod. Ez a cikk nem egyes sportágak összehasonlításáról szól, hanem egy floridai lovasbalesetről, ahol egy idióta hagyott magára tekeredni valami kötelet, amit el nem tudok képzelni, hogy csinált, de ez már az ő baja. Szerintem nem tudta, hogy kell futószárazni. Ennyi erővel persze ne vegyünk a boltban sem kést, vagy kötelet, mert megvághatjuk vagy felakaszthatjuk magunkat vele.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.03.28. 11:14:15

@tyto: "Baglyosnemzet........ na az szívesen lennék."

Az volt itt beadva az elmúlt évtizedekben. A "magyar szürkeállomány", ami annyira "kreatív", mert ez egy olyan "tehetséges" nemzet! A "bűvöskocka népe", a "nóbeldíjasok" országa, haha. Ez egy ócska hamisítás, ez nem a magyarság valós önképe, bár autentikusnak autentikus, csak másnak az,
ha érti a burkolt ....ozást. Ha csak ez a végtelenített hazugságáradat valahogy megszakadna, ha a mantragépet egy huszáros rohammal végre szétzúznánk, már azért megérte . )

betyár (törölt) 2011.03.28. 11:43:10

@tyto:

akkor bizonyára félre érthettem, amikor azt mondta, nézzek utána a google-ban. ezért kértem, hogy ajánljon, mit nézzek:)). a relációanalízis pedig hidegen hagy, nem szakmám, magának sem a történelem. nincs ezzel baj, de akkor ne legyen olyan leszólós a témában. na és persze, ha arról van szó, összetartás az urakkal szemben. de most nem volt ilyen komoly a tét.:))

mrZ (törölt) 2011.03.28. 13:33:39

@Blogger Géza:

A fenti link egy lovas szaklap irasa, egy adott eset leirasan keresztul vezet a megfelelo cselekves bemutatasahoz. A szerzo konkluziojat kulon kiemeltem mert meglehetosen egyertelmu.
Lasd meg elozo linkjeimet, plus:
More riders were admitted for their injuries than non-riders (79% vs 21%). However from the emergency room, rider injuries required admissions 32% of the time, while non-rider injuries required admission 34% of the time. In riders, fracture of the extremity was the most likely reason for admission (28%) with head injury (16%) second and abdominal injury third (12%) in frequency. In non-riders, a laceration, abrasion or sprain was the most likely cause for admission.
asci.uvm.edu/equine/law/amea/apr93nws.htm

off:
a kes-kotel az targy. A LO egy cselekvesre kepes 500kilo feletti allat. A helyzetet nagyban javitana ha a lo onallo akaratabol es buntetojogi felelossege tudataban kijelenti hogy vigyazni fog a lovasara, szeretne hogy zablat dugjanak a szajaba, osztokeljek, oldalba rugjak, ugrassak, es egyeb kifejezetten termeszetes lotevekenysegeket vegeztessenek vele.
Szvsz: Addig amig ez nem lesz, a loszeretok maradjanak a lo szerszamanak rendszeres es rendeltetesszeru hasznalatanal, biztos tobb örömük lenne benne.

tyto 2011.03.28. 19:05:07

@gloire:

most megmutattál egy "magyar" jelenséget. pedig nem akartad. baglyost azért írtam, mert bírom a baglyokat. simán azért. tyto is egy bagolyfajta (tyto alba) meg a békákat, meg a cincéreket is bírom. semmilyen szándékom nem volt vele. te meg már ilyen küszöb alatti ingerre bősz zsidózásba kezdesz.

a bagoly valóban szimbóluma az olvasásnak. ami szerintem nagyszerű dolog. nekem legalábbis a legkedvesebbek közé tartozik.

ráadásul szeretem a zsidókat. meg a cigányokat. meg mindenféle népet. csak az olyan emberektől szokásom hányingert kapni, akik úgy gondolkodnak mint te. és sajnálom, hogy az ilyenfélék magyarnak nevezik magukat. pont az ilyenek miatt már inkább nemnagyon szeretek magyar lenni. pedig valamikor ez nem volt így. és ezzel nem vagyok egyedül. ti ártotok a legtöbbet a magyaroknak. jó lenne ha felfognátok.

és igen, talán örülnék ha baglyosnemzet lennénk, mert kevésbé primitív, erős, mint a lovas. finom, kedves, kicsi. ebben persze lehet mindenkinek más az ízlése. én a kisebb állatokat azt hiszem jobban bírom, mint hatalmas erőseket. a skarabeuszt pl. gyönyörű országimázsnak tartom. de ez megint ízlés dolga.

tyto 2011.03.28. 19:09:14

@betyár:

a relációanalízis egy feladattípus tesztekben. gimnáziumban meg egyetemen.

tewton 2011.03.28. 19:34:10

@tyto:
azért relációanalízist leginkább ttk-s témákban honos, valljuk be.

"pont az ilyenek miatt már inkább nemnagyon szeretek magyar lenni."
lol. kegyednek problémája van a "magyar" identitásával, ha ilyen furaságokat ír le. pont az ilyenek miatt nemnagyon szeretek kékszemű lenni?

tyto 2011.03.28. 19:50:42

@tewton:

megbuggyantál? mitől ne lenne problémám vele, ha egyre több melldöngető magyarral találkozom, aki bő nyállal zsidózik? ha már az is "nem elég magyar", ha jobban szeretem a baglyokat mint a lovakat?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.28. 20:05:01

@tyto:
körmi! fogja a szájbatekert tetves baglyait, a zsidait, aztán menjenek amerre látnak! :)

betyár (törölt) 2011.03.28. 20:41:22

@tyto:
nem azt mondtam, hogy nem tudom, mi az, azt írtam, nem szakmám. maga tényleg nem tud magyarul. ez a gyanúm már előbb is megvolt, de most bizonyossággá vált. de ezek szerint maga ebben a relációmiaf-ban megtalálni véli a bölcsek kövét mégiscsak.

Bell & Sebastian 2011.03.28. 20:44:15

@Grift: Döntse már el végre, hogy most akkor ezentúl és egyébként is, vagy egyáltalán se? Hát ez az! Nemde.

betyár (törölt) 2011.03.28. 20:47:36

@tyto:
maga szerint a bagoly finom, kedves, kicsi? egy ocsmány ragadozó. megeszi azokat a helyes kicsi egereket, pockokat, aztán galacsinszerűen kiköpködi a maradékot.
annyira egyszerűek a metaforái, maga tényleg ttk-s?

Alfőmérnök 2011.03.28. 21:52:12

@betyár: a) Ha az igekötő közvetlenül saját igéje (vagy igeneve) előtt áll, egybeírjuk vele: átad, benéz,
felnyit v. fölnyit, lebecsül, visszaszerez; kiállítani, megtartó, eldobott, szembeállva; stb.
Hasonlóképpen: megtartás, szembeszállás stb. – Igekötők lehetnek a következők: abba-,
agyon-, alá-, át-, be-, bele-, benn-, egybe-, el-, ellen-, elő-, előre-, fel- v. föl-, félbe-, félre-,
felül- v. fölül-, fenn- v. fönn-, hátra-, haza-, helyre-, hozzá-, ide-, keresztül-, ketté-, ki-, körül-
, közbe-, közre-, külön-, le-, meg-, mellé-, neki-, oda-, össze-, rá-, rajta-, széjjel-, szembe-,
szerte-, szét-, tele-, tova-, tovább-, tönkre-, túl-, újjá-, újra-, utána-, végbe-, végig-, vissza-
stb.

tewton 2011.03.29. 00:43:45

@Alfőmérnök:
micsoda preciz nyelvtani forrása van! online?

Alfőmérnök 2011.03.29. 08:47:25

@tewton: Sajnos én sem szoktam ellenőrizni a helyesírást, ha kommentet írok, csak betyár bosszantására másoltam be.:)
Amúgy:
mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf
De ez is hasznos tud lenni:
www.magyarhelyesiras.hu/

beme1 2011.03.31. 16:19:40

@gyermekeim: Bp-en nem kell vidékre menni: Nemzeti Lovarda (Tattersal) a Keletinél, Pasaréti Honvéd Lovarda a Pasaréten. Mindkettő kitűnő közlekedéssel.
süti beállítások módosítása