Móricka e-mailben támad
2011. február 28. írta: nénike

Móricka e-mailben támad

  E-mailben terjed a cigány életpálya-modellt bemutató „boldogulási ágrajz”. Az emlékezetes, 2008-as La Fontaine parafrázis vonalvezetését követő újabb képregény a szociális ellátásokat taxatíve felsoroló listába ereszti gyökereit, majd pikk-pakk összegyúródik a Vona Gábort is megihlető túlszaporodós és egyéb sztereotípiákkal. Az eredmény a szociális ellátórendszert szipolyozó, kiskorú kurvát és tolvajt anyagi számításból örökbefogadó, dologtalan BMW-s cigány.

  Az újság ugyan magát az ország vezető humorlapjának nevezi, én azonban nem látom magam előtt azt az olvasói karaktert, aki ezen az anyagon hahotázik. A gyűlölködésre természetesen van piaci igény. A cigánysággal viccelődni azonban csak kevesek kiváltsága, gyakorlatilag Fábry az egyedüli, aki képes a még éppen vállalható kereten belül tartani Lakatosékat. A durva általánosítás és megbélyegzés nem röhögőgörcsöt vált ki, hanem gárdafelvonulást. De legyen ez a Móricka értékesítőinek problémája.

  Az azonban már az (alsó)középosztály intellektuális állapotának riasztó jele, ahogy a Rácz Vivien eltűnéséről szóló körlevelekhez hasonlóan képesek ezt is továbbítani nagy leleplezésként. Két ellenőrző kattintásra sincs már erő. Villalakó Ildi persze nem egy Szakály Sándor, teheti a XIX. századra Magyarország belépését a második világháborúba (2:37-nél), de kipellengérezője jobb esetben nem javíthatná ki közszolgálatilag 1942-re. De kijavítja, mert amúgy a téma nem érdekli. Ebbe a láncolatba illeszkedik az a szellemi restség, amely kritikátlanul elfogadja (és továbbküldi) azt a hipotézist, mely szerint a gyámhivatal örökbe adhat bárkinek állami gondoskodásba vett gyerekeket, készpénzben fizeti a lakásfenntartási támogatást, stb.

  Nem kívánok jó munkát az ügyben a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság tartalmakért felelős fővizsgálójának, no meg a középiskolai tanároknak, csak vért és könnyeket. Krasznov kollégának viszont gratulálok a kritika és kételkedés úri luxusához!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr802679301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nik a sok közül 2011.02.28. 13:07:32

kösz, de

nem kérek a cigányságból,

sem képregényben, SEM ÉLŐBEN

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.28. 13:16:25

Engem inkabb az erdekel, hogy a leirt csalasi forma tenylegesen vegrehajthato-e es ha igen, mennyire elterjedt.

caralho voador 2011.02.28. 13:25:57

Kedves nénike, ha már itt tartunk, és ennyire szíveden viseled a cigányság sorsát, illetve fontosnak tartod, hogy okoskodj a témában, ne légy rest, ne sajnáld az időt, s rittyents ide egy részletes, a képregény által felhozottakat pontról-pontra vizsgáló (és ha sikerül, szétcincáló) irományt. Akkor majd meghajolok előtted és az igazság előtt is. Addig ez nem lesz több, mint egy mancs-szintű, rasszistázó-vonagáborozó firkálmány, minden konkrétum nélkül. Mondom ezt annak ellenére, hogy az idézett "mű" egy cseppet sem tetszik, leegyszerűsítő, viccesnek végképp nem vicces, sorolhatnám.

teknős 2011.02.28. 13:50:31

@Doomhammer: Nem hajtható végre.
tele van csúsztatással félinformációval és ökörségekkel.

Soha nem is volt végrehajtható, bár láttam már személyesen korrupt gyámügyest, de egy csomó minden így sem passzolható össze benne és valószínűleg lesz itt olyan jobbikos, aki látott már olyat, aki hallotta, hogy van ilyen cigány.

Nincs. Legalább négy ponton ökörség a képregény és egymást kizáró dolgok vannak benne.

TG69 2011.02.28. 13:53:17

@teknős: Nyílvánvaló, hogy a képregény sokat csavar a tényeken, de valóságalapja sajnos van neki és láthatóan főleg romák az elkövetők:

zipp.hu/belfold/2010/03/09/lopni_kuldik_a_neveloszulok_ehezo_gyerekeiket

teknős 2011.02.28. 13:59:39

A fele sem igaz,
nyolcvanezer forintot kap gyerekenként egy nevelőszülő, de annak vannak ám feltételei. Ezt nem lehet és soha sem lehetett megcsinálni.
A nevelőszülőnek vizsgáznia kell, rendelkeznie kell a lakhatás körülményeivel, amely előírja, hogy a nevelőszülő lakása hány gyerek befogadására alkalmas és ha már másnál van elhelyezve az a gyerek, akkor utána bajosan lehet lakhatási támogatást igényelni.
A képregény írója, még csak arra sem vette a fáradságot, hogy az adatoknak utána nézzen.
2009. január 1-től van az a rendelkezés, hogy egy család, csak egy szociális segélyt kap, ezért kell ugye külön lakcímre bejelentkezni, akkor a csp már régen 16.000 Ft/gyerek volt egy nagycsaládnál. A 12.600 Ft-ot legfeljebb a szerző, aki életében nem látott még cigánycsaládot, kap a két gyereke után és azt hiszi, annyi jár a gyereknek.

Az átmeneti segély nem rendszeres támogatás, ugyan önkormányzati rendelet szabályozza , de nem tudok olyan helyet, ahol évente négynél többször felvehető, a megközelítően 20.000 Ft. Van egy budai kerület, ahol akár 60.000 Ft is lehet, de a szegényebb önkormányzatoknál ennek csak a töredéke jár és itt sem vehető igénybe havi rendszerességgel.

teknős 2011.02.28. 14:02:26

@TG69: csak nem ugyanarról beszélsz.

Egyébként, ilyen esetben el kellene venni a gyereket a szülőktől, de ezt a gyámügyi előadó nem vállalja be, mert kellemetlen neki. le kellene mondania, mert képtelen ellátni a feladatát, de akkor elveszti a munkáját, marad tehát, hogy alkalmatlan emberek vesznek fel pénzt, cserébe úgy állítják be, mintha más lenne a hibás...

martonx 2011.02.28. 14:04:54

@teknős: oké, akkor csak kb. 400E Ft-ot kapna a család. Ez se rossz pénz.
Egy biztos a külön lakcímre bejelentkezést, össze nem házasodást a rokoni, szomszédi körömben két pár is eljátssza, szóval ez a rész 100% hogy igaz.
Gondolom a többi részen lehet lovagolni a pontos összegeken, meg hogy készpénzben kapják-e a fenntartási támogatást, vagy átutalva, a lényegen ez mitsem változtat.

teknős 2011.02.28. 14:05:27

Az persze igaz, hogy a segélyből lesz BMW és plazmatévé, de azt uzsorának nevezik és Pintér még mindig adós, ezek lerendezésével....

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.28. 14:07:10

@teknős: Igazad lehet, a képregényben több mint 600 ezer forintról írnak. Én Alsópetény polgármesterével beszéltem két éve nyáron. Ő egy olyan családról beszélt, akik havonta 400 000 forintot csinálnak így, és egy részét neki kell kifizetnie. Amit nem szívesen tesz, de nem tehet mást, amúgy is rettegnek tőlük.
Persze ez csak egy kiragadott példa, nem hiszem hogy lenne máshol ilyen az országban :D

teknős 2011.02.28. 14:08:53

@martonx: Álmodban. Mégegyszer: nem adnak minden színre-szóra nevelőszülői státuszt az embereknek.

Meg van szabva, hogy hány négyzetméter kell egy gyereknek, hány éves a nevelőszülő és komoly vizsgálatok és vizsgák vannak rá.
Ezek a családok nem kapnak 400 ezer forintot még 10 gyerek esetében sem. 10 gyerekkel 200 ezer forint megállítja őket és hidd el, ezzel az összeggel nem leht ugrálni.

teknős 2011.02.28. 14:10:56

@gloire: Egyszerűen hazudik. Csak a felnőttek kapnak szociális segélyt, max. 1-et ami kb 25.000 Ft

nénike · http://mandiner.hu 2011.02.28. 14:18:59

@caralho voador:

A jogszabály eleve nem teszi lehetővé, hogy a gyámügy örökbe adja a fenti "konstrukcióban" a gyerekeket.

A gyámhivatal a gyermek érdekében elsősorban a házasságban élő örökbefogadók által történő örökbefogadást engedélyezi. Az örökbefogadást nem lehet engedélyezni, ha az a kiskorú érdekeivel ellentétben áll, vagy a közérdeket egyébként sérti, illetve, ha akár a felek, akár az eljárásban egyéb módon közreműködő személyek vagy szervezetek részére haszonszerzéssel jár.

Igény esetén folytatom a tételes cáfolatot, addig is azonban vonj le a végösszegből 480 ezer forintot.

teknős 2011.02.28. 14:25:50

@nénike: Azt hiszem ez is tévedés. Itt nincs szó örökbefogadásról, csak nevelőszülőségről. Ami lényeges különbség, mert az örökbefogadó szülő nem kap juttatást a munkájáért, a nevleő szülő viszont igen.
Vannak hivatásos és nem hivatásos nevelőszülők. A hivatásos nevelőszülő vehet magához 3-nál több gyereket, de nem lehet idősebb 45 évnél, ha jól emlékszem. Van pszoichológiai vizsgálat, el kell végezni egy tanfolyamot, vizsgázni kell és nem adnak gyereket putriba. Egyet sem, nem még hatot...

teknős 2011.02.28. 14:31:34

Az a vicces, hogy a falvakban gyakorlatilag nem fizetnek lakhatási támogatást.

A lakhatási támogatáshoz szükség van ugyanis a számlák bemutatására. Aki a faluban megüti ezt a szintet, annak már régen nincs számlája. Vizet a közkútról hord, a fát lopja az erdőről, a villanyt meg már ezer éve kikapcsolták nála, a gáz meg soha sem volt bekötve.

TG69 2011.02.28. 14:40:07

@teknős: Nehéz ez ellen fellépni, mert ahogy a cikkben is szerepel :

" Ez helyben megoldást hozhat, de a rendszeren nem javít –véli Báló Ottília, a Fészek Egyesület vezetője. – A felügyeleti rendszer szétszabdalt. A hálózatok engedélyezésekor sok minden kiváltható egy egyszerű fenntartói nyilatkozattal, a rendszeres ellenőrzés pedig a fenntartó hatásköre, vagyis saját magát ellenőrzi. A külső felügyeleti szervek vizsgálatai gyakorta kimerülnek a formalitásokban. Így könnyen előfordulhat, hogy egy hálózat évekig működhet mindenféle szabályt felrúgva"

Bell & Sebastian 2011.02.28. 14:41:21

Mindenkinek mindent elhiszek. De!

A mi kis falunk cigánymentes volt. Pár évvel ezelőttig. Akkor jött Sárközi & Co. família. Many children, many money. Csokicuki, nyilemnyalom, cigipia, munka meg ohne! (Make love - make lóvé!)

Mi a lófaszból, kezsitcsukálom? Ajvé. Hol a biciklim?

egy nik a sok közül 2011.02.28. 14:49:20

FACEBOOK-CIGÁNYOK

TORONTÓBÓL - állítólag egy család, de mindnek más a neve :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

(mehetne az összes):

www.facebook.com/profile.php?id=100001491674205

www.facebook.com/profile.php?id=100002085076003

www.facebook.com/profile.php?id=100001437536651

teknős 2011.02.28. 14:54:43

@TG69: Az a baj, hogy ebből a 76.000 Ft-ból az ellenőrzést végző személy elteszi a maga részét. Salgótarjánban is van korrupt gyámügyes, de senki sem vizsgálja, hogy hogy a fenébe és kb. ugyanez a szitu. Ezt kivédeni csak úgy lehet, hogy kriminalizáljuk, a napnál világosabban kirajzolódó korrupciót!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.28. 14:57:43

@teknős: Egyszerűen hazudik? De nagy lett a szájacskája magának.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 15:01:55

@nénike:

@nénike, másként nem tudom értelmezni az efféle posztokat, mint úgy, hogy a konformizmus, alamusziság és korrupció beszél belőletek. Gyávák vagytok (hogy szembenézzetek a problémákkal) és ezt megpróbáljátok megideologizálni. 1957 május elseje óta ebben élünk, meg is van az eredménye. Bezzeg, dohányosellenes hisztériára telik a kurázsiból, de a magyarság ellen folyó genocídiummal szembenézni, már túl rettentő volna.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.02.28. 15:04:41

Ínyenceknek, csakis, a csokis:

Михаил Гуськов - Цыгане

В речных челнах, что так легки,
Везли товар купцы-миряне,
А от реки и до реки
Перевозили груз цыгане.
Но от моста и до моста
По рельсам из огня и стали
Вдруг побежали поезда –
И не нужны цыгане стали.

Припев:
Цыганский табор сжег пожар,
Мир стал другим, но в нем нам тесно.
Теперь у нас другой товар,
Товар наш - музыка и песни.

Шелка и соль вез табор вдаль,
На расстоянья тратя годы…
Хоть нам кибиток наших жаль,
Не потеряли мы свободы.
Мы песни старые поем
Про новый век, как пели раньше,
И по-цыгански мы живем,
И так же жить мы будем дальше.

Прогресс на месте не стоит,
Он, создавая, много рушит.
Быть может, будет путь закрыт
Для наших песен к вашим душам.
Цыгане станут не нужны,
Компьютер всех заменит просто,
Тогда мы табором, как сны,
Опять уйдем петь песни звездам.

Ez kábé azt jelenti (bő lére eresztve):
Csak nemzenél - ha nem zenélsz.

teknős 2011.02.28. 15:12:01

@gloire: ha nem, akkor szólj neki, hogy intézkedjen, mert korrupt hivatalnokai vannak.

Törvényesen nem áll elő ilyen helyzet, ha meg képtelen rendet csinálni a falujában, akkor ne panaszkodjon!

teknős 2011.02.28. 15:15:25

@bbjnick: A gyávaság éppen a hőbörgők oldalán tetten érhető.

Nem véletlen, hogy nem film, hanem képregény formában terjed a dolog. A nagy cigányozás mögött ott lapul a megalkuvás és a másikra mutogatás. Ez a helyzet éppen a gyávaságból merítkezik.

Éhenhaló cigánygyerekek és kezeiket mosó cigányozó polgárság szegélyezi az utat.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.28. 15:15:41

"...nem röhögőgörcsöt vált ki, hanem gárdafelvonulást." Nem mórickás képregény váltotta ki, hanem ez a tarthatatlan rendszer.

De, hamár igazságosztó poszt, talán nem kéne hazudnia.

"...mely szerint a gyámhivatal örökbe adhat bárkinek állami gondoskodásba vett gyerekeket, készpénzben fizeti a lakásfenntartási támogatást, stb."

A képregyényben ez szerepel: "Majd jelentkezik a család rokonsága... és kihozzák őket, mint nevelőszülők. (!!!!)"

Tehát aki nem hiszi el nénike ferdítését, az olyan hülye, mint a valóvilágos picsa. És különben is, mindenki hazudik, és minden törvényes az utolsó
kis falu legutolsó szegletében is.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.28. 15:17:01

Nénike, én nem akarlak lejáratni, nem is vagy éppen a kedvenc szerzőm, de bevéstem a kisötöst. A szerkesztőség meg pár hét múlva kötelező jelleggel testületileg olvassa végig alaposan az érkező, közel ezres nagyságrendű kommentfolyamot, és gondolkozzék el a trözsbeszólói szellemi állapotján!

Jah, és úgy általában a zértelmiség mentálhigiénéjéről, oktatásról, kultúráról eszembe jut még ez (nálatok esett ki reggel az oldalsávból):
www.origo.hu/kultura/20110225-az-elethalalharc-megindult-interju-gyurgyak-janossal-az-osiris-kiado.html

kill004 2011.02.28. 15:20:31

@teknős: "de nem lehet idősebb 45 évnél, ha jól emlékszem."

Nem jól.

"a gondozásba helyezett gyermeknél legalább tizennyolc, legfeljebb negyvenöt évvel idősebb,"

user792 2011.02.28. 15:26:48

Az előző kormányt és az ő holdudvarát sem a probléma zavarta soha, hanem az, hogy valaki mer beszélni róla, hovatovább viccet mer belőle csinálni, juj. Most mintha ugyanezt látnánk. Jönnek ilyen romastratégiákkal, cigánypasztorizációval meg egyéb baromságokkal, aminek gyakorlatilag nulla értelme van, aki pedig cigánybűnözést kiált, az náci.

Az a probléma, hogy a Fidesz ellenzékisége alatt kitalált pár hagymázas wishful-thinking dolgot, amikről azt gondolta, hogy majd egy csapásra megoldják az ország problémáit, és most, ahogy egyre világosabbá válik, hogy a lila köd helyét a keserű ébredés váltja fel, nem képesek másra, csak ugyanarra a dilettantizmusra, mint amit az előző kormány művelt, pepitában.
Hol van a "két hét alatt rend lesz" ígéret? Hol van van a "többé nem hagyjuk, hogy Magyarország egy mindenki által megvetett, lerongyolódott hely legyen" habitus? Sehol nincs, csak a balfaszkodás folytatódik tovább. Holnap lesznek a halogatott reformbejeltések, nem tudom ki hogy van vele, de én sokat nem várok attól sem.
Azt kell látni, hogy ez a bagázs ugyanúgy alkalmatlan a feladatok elvégzésére, mint amilyen az előző meg az azt megelőző meg az azt megelőző volt, egyetlen különbség köztük, hogy a jelenlegi kormány legalább jót akar (vagyis hát akarna). Csak hát az meg édeskevés.

X Y kronosz óra 2011.02.28. 15:27:30

@gloire:

Ismereteim szerint a lakásfenntartási támogatást a bemutatott közüzemi számla alapján az önkormányzat a közműszolgáltatónak utalja egyenesen, abból a rászorult egy kanyi fillér kp-t nem lát.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 15:35:50

@teknős:

Én téged tisztellek, mert te egy nagyon rendes asszony vagy. És boldogan értenék veled egyet, mert hitem, neveltetésem, habitusom, hangoltságom mind abba az irányba vinne. De a szememet és az eszemet nem tudom becsapni. S ha azokat még be is tudnám, a lelkiismeretemet nem. Én soha semmiért nem mostam a kezemet, de a rendszerváltás rendszerét nem én hoztam létre. A problémákat nem én gyártottam le, nem nekem kell azok miatt lelkiismeretfurdalást éreznem. Azért viszont nekem kell(ene), ha megpróbálnám elkenni a problémákat. Azokkal, a maguk nyers valóságában, szembe kell néznünk, különben még több bajt, szerencsétlenséget, rettenetet hozunk a fejünkre. Valamennyiünk fejére.

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.02.28. 15:40:35

nénike:

lehet persze ezt a képregényt véres kardként körbehordozni, de felesleges. Igaz-e, hogy komoly segélyekhez, pótlékokhoz, támogatásokhoz lehet jutni munkanélküliként, sokgyerekesként? Igaz-e, hogy sokkal jelentősebb összeget lehet így összeszedni, mint iskolázatlanként munkát vállalva? Igaz-e, hogy az önkormányzatok tisztviselői egy-egy cigánycsaládnak 2-3-szor akkora segélyt osztanak ki, mint amekkora az ő keresetük? Igaz-e, hogy nógrádi falvakban a szülők nem merik új cipőben iskolába küldeni a gyereket, mert a cigányok lehúzzák róluk? Igaz-e, hogy a családfő kerüli a saját gyereke tekintetét, aki joggal várja, hogy apja elégtételt vesz az őt ért sérelemért, de az apa ezt, érthető okokból, nem meri megtenni? Igaz-e, hogy a kiskerteket áram alá helyezett kerítésekkel kell védeni? Igaz-e, hogy Budapesten nem lehet este bemenni a Népszínház utcába? Igaz-e, hogy pl. corvinusos diákok azért válnak cigány ellenessé, mert "rossz helyen" van az egyetemük, és nap mint nap ki vannak téve az atrocitásoknak? Igaz-e, hogy a cigányok arrogánsak és rasszisták velünk, nem cigányokkal szemben?

és a sort még lehetne folytatni. Vagyis lehet, hogy ez a karikatúra bizonyos szempontból túloz, de a valóságot ismerve az embereknek ezt mérhetetlenül unják jobb esetben, rossz esetben személyükben is veszélyeztetettek. A problémára kéne koncentrálni, aminek a meglétét viszont ez a karikatúra jól érzékelteti.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 15:42:56

mikor egyesül a mandarin a manccsal?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 15:47:10

egyébként kitűnő a képregény, mindent tud, amit ebben a propagandisztikus műfajban tudni kel. kissé a remek, egykori, giftpilz című kiadványra emlékezet.
és nyilvánvalóan zsidó csinálmány.

Bell & Sebastian 2011.02.28. 15:50:14

Az a helyzet, hogy volt szerencsénk a mórickásokat bújtatni a tücskös-hangyás képregény megjelenése után pár hétig. Az csak a hab a tortán, hogy szegény főszerkesztő egy másik kisebbséghez tartozik. :)

Esténként -aki akart- iddogálhatott, beszélgethetett velük. Tanúsítom, teljesen ép az elméjük, sőt!

A túlzás is eléggé elterjedt ponyvairodalmi eszköz. De ebben az esetben valóságról beszélhetünk csak.

A mondabeli vidéki parasztok csak a szemüknek hisznek, azzal meg pontosan ezt látják. Józanul is, italosan meg még ettől messzebb is elmerészkednek.

A cigányozás az antisémita világlátás előszobája, ezért az oly hangos visítozás, minden ilyen karikírozás után.

Pedig regnáló politikusainké lenne az elsőbbség minden vicclapban, ezt magam is belátom, vagy tíz hónap után szomorúan, plusz lógó függelékek.

Ennyi luftot rúgni, az nem lehet véletlen!

nénike · http://mandiner.hu 2011.02.28. 15:52:42

@Grift:

Ha elolvasod a Narancs legújabb számát, számodra ki fog derülni, hogy már egyesültünk. (10. oldal fotó)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 15:56:35

@nénike:
nézze, maga nem üti meg azt színvonalat, hogy beszélgetésbe próbáljon elegyedni velem. ne kísérelje meg a továbbiakban! köszönöm.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 16:09:51

KI moderálta ki a nénikének szóló személyes üzenetemet?

tééényleg? 2011.02.28. 16:22:53

Az a baj, hogy az elmúlt évtizedek ide vezettek. Szerintem kb. mindenkinek igaza van, beállítottság és személyes tapasztalatok kérdése, hogy ki hogyan látja a problémát. A probléma pedig létezik. Sok hamvába holt, belvárosi értelmiségi javaslat és szélsőjobbos "kasztrálós, lőjük bele őket a Dunába" ötleten kívül sok dolog nem történt. Pedig a 24. órában vagyunk, átgondolt, kormányokon átnyúló programot kell indítani, vagy újabb cigány generációk nőnek fel 8 általánossal, a jövő munkanélküliekévé. A megoldáson kéne vitatkozni, nem azon, hogy ki a hibás azért, hogy "helyzet van".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 16:35:09

Csak elmondom. Napok óta forog a fejemben: mi a közös tulajdonsága azoknak az arab államoknak, amelyeken ma végighullámzik a "népmozgalom". Különböző rendszerek, különböző gazdasági, szociális viszonyok között, de egy közös tulajdonságuk bizonyosan van: valamennyi országban legalább 20-30%-os a munkanélküliség. Érdemes volna ezen elgondolkodni.

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.02.28. 16:37:25

@Grift:

Én láttam még. Na most már magát is moderálják:)

egy nik a sok közül 2011.02.28. 16:40:55

@Grift:

én is láttam még

hadd rugózzon a banya a seprűjén :)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.28. 16:43:53

@betyár: "Igaz-e, hogy Budapesten nem lehet este bemenni a Népszínház utcába?"
Nem, nem igaz.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.02.28. 16:45:40

@Grift:
Nem volt szükséges a moderáció, a kommentet visszaállítottam. Elnézést.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.02.28. 16:49:37

@betyár:
Rossz helyen van a Corvinus? Mármint melyik épülete? A körúton belüli Ferencváros (ahol az egyetem közgázos karai vannak) teljesen békés környék, 10+ éve járok arra rendszeresen, soha nem volt rossz élményem, se nappal, se éjjel.
A Népszínház utcába be lehet menni este is, az már valóban sűrűbb környék, de még nem egy Diószeghy Sámuel utca.

betyár (törölt) 2011.02.28. 16:51:56

@Dr. Zerge:
De igaz. Ismerős szülei vidékiek lévén egyetemista lányuknak ott vettek lakást egy új építésű társasházban. Valószínűleg örültek annak, hogy milyen olcsón jutnak hozzá, nem tudták, miért. Már tudják ők is, a lány is. Ja, a lány nem cigány, és a barátja sem. igen izgalmas az életük. Írhattam volna a Körteret is. Este komoly bátorság végig menni ott és a Villányi út arrafelé eső részén.

betyár (törölt) 2011.02.28. 16:54:48

@TuRuL_2k2:

pedig necces közeli ismerőseim szerint. Rendszeresen kötnek bele több fős fiútársaságokba is, a lányok nem is nagyon járnak egyedül arra este, különösen az új épület környéke. A Népszínház utca meg már 15 éve is nehezen járható volt nappal is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 16:56:01

@TuRuL_2k2:
köszönöm, de nincs jelentősége. csak kíváncsi voltam, hogy egy nénike egy griftet. :)

betyár (törölt) 2011.02.28. 16:57:02

@TuRuL_2k2:

Be lehet menni, azt elhiszem. De ki is jössz épségben, ha lány vagy akkor is? Kérdezhetném: asszonyt be-e zavarnád egyedül sötétedés után?:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.28. 17:06:40

@betyár:
ne izéljen turulnak könnyű. meglátják a kancigányok és bepisálnak a félelemtől.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.02.28. 17:10:48

@betyár:
Majd megkérdezem a Közgázra járó munkatársakat, de nem tartom valószínűnek.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.28. 17:24:04

@betyár: Hülye vagy, itt lakom tíz éve. Rendszeresen járok a Népszínház strasszén éjjel. De majd te most biztos jól elmagyarázod nekem, mert te tudod, hiszen az ismerősöd keresztfiának a bérmalányának a barátnője hallotta, hogy mesélik, hát baszd meg, pont leszarlak. Turul már megmondta, ha rettegni akarsz, vagy kevésbé ostoba példákkal megtámogatni a rasszizmusodat, akkor pölö Diószeghy S. utca.

pelikán* 2011.02.28. 17:30:49

@TuRuL_2k2: a balhéra vevő társaságommal eddig kétszer nyomtuk le a Teleki tér-Diószeghy Sámuel utca-Orczy kert utat, éjfél körül, gyalog. Négyen. Bementünk az összes kocsmába. A Teleki térinél összesúgtak mögöttünk: nézdmá geci, magyarok!
Majdnem törzshelyünk lett a Kedvenc söröző, csak aztán bezárt.
Egy rendőr haverom szerint, aki a DS utcai főhadiszálláson dolgozik, ez Budapest egyik legjobb túrája. Csupa izgalom.

Bell & Sebastian 2011.02.28. 17:48:14

Engem hidegen hagy, hol rettegnek Pesten. De azért engedtessék meg, hogy felvázoljak egy tipikusan mai, családfenntartói fizetést.
(Ha dolgozik az asszony, tán még esznek is. Feltéve, ha élnek még a nyugdíjas szülők, akik segítenek.)

Napi négyórásban 45e, plusz 20e zsebbe, de nyolcat dolgozik.
Ha egész nyugdíj-évet akar, akkor hatórásban ettől pár ezerrel kevesebb. Aki nem keres havi százat, az tipikusan nem itt szól hozzá, mivel még gépe sincs, internet meg a közösségi házban, maximum.

Gyalogmagyar erre nem szaporodik! A 30% -os munkanélküliség -a látenciát beszámolva- meg simán kijön, a statisztika Scheißdreck.

De lesz sok rendőrök, basztatni az ótósokat a sarcé, a kisebb cégeket meg gyíkolja a NAV, mer' azokat csak könnyebb megnyúzni, mint a kibaszott nagymenőket, főleg visszamenőleges hatállyal!

De majd holnap!
Csodát látunk, megismerkedünk az önmagát fejő tehén tartásának szédületes perspektívájával - csak széna ne kelljen hozzá. Mer'hogy az nincs.

Hogy a németek? Naja! Azok olvastak Mein Kampfot. Legalábbis a gazdasági fejezetet.

Bell & Sebastian 2011.02.28. 17:51:52

Utóirat: A már kinn dolgozó családtagjaim szerint a németek nyíltan hirdetik, most magyarokra cserélik a törökjeiket. Így értékelje mindenki, mekkora spillereknek is tartanak bennünket az elit EU -ban!
Elárulom: szánalmas lúzereknek, szolganépnek! Ez van. :(

hoplita 2011.02.28. 17:53:55

@Dr. Zerge:
persze hogy be lehet...
Csak nem mindenkinek ajánlatos..:)
Bár a Népszínház smafu...a Diószeghy mán egy kicsit keményebb.:)))

hoplita 2011.02.28. 17:58:35

@Krasznov (pelikán*):
Na...most veszem észre, te is említetted a DS-t.
Mátyás tér környéke, Nagyfuvaros....szal vannak ott jó környékek.:DD

Én csíkos-zászlós-nagy-magyarországos felvarrós dzsekiben is sétálgattam nem egyszer, késő este is....igaz a Ka-bar mindig a zsebbe' vót.
De szükségem nem vót rá..:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 18:08:24

@Bell & Sebastian:

Tudja, hogy itt a többség egyszerűen nem érti, amit ír. Vagy, ha érti is, nem hiszi el. Mert úgy kényelmesebb.

ü
bbjnick

Bloodscalp 2011.02.28. 18:14:19

Úristen....:)))))))))))

ez a mandiner, ez vmi haláli:)

(A hozzászólás elküldése sikerült. -mellékesen ezt úgy irta ki, hogy nem küldtem semmit...) höö

Bell & Sebastian 2011.02.28. 18:17:10

@bbjnick: Egyetlen pillanat alatt bárki leeshet a banánfájáról! De az lesz csak a keserű józanodás.

Zerge-baszta élmény - tudom, mit beszélek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 18:32:27

@Bell & Sebastian:

"Egyetlen pillanat alatt bárki leeshet a banánfájáról!" --- írja.

Ezzel a tudattal együttélni érettséget igényel.

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.02.28. 18:32:41

@Dr. Zerge:

Maga a Fakalapácsba nem mer egyedül bemenni, nemhogy a nyóckerbe sötétedés után. Itt hősködik az interneten névtelenül nagyon vagány, gyanítom egyébként puha pöcs. Ha maga kocsmába vagy a Népszínház utcába járna, akkor nem itt szánalmaskodna a tesztoszteront levezetendő:)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.28. 18:53:04

@betyár: Mondtam, hogy hülye vagy, s lám. Mert csak egy igazi originális hülye barmol le valakit a neten a névtelenségéért - névtelenül. Vagy téged tényleg betyárnak hívnak, kis fogyatékos pulikutyám, he? Na, ecsém-húgom, bármikor erre jársz, örömmel kalauzollak.

betyár (törölt) 2011.02.28. 19:01:06

@Dr. Zerge:

No éppen erről van szó: nem a kocsmába jár verekedni, mert ott még a csaposlányba sem mer belekötni, már ahhoz sem elég tökös, itt vagánykodik. A névtelenség bátorsága:((.

Bell & Sebastian 2011.02.28. 19:10:35

Van az a balmenetes, kisebb, alpesi tulok, aki csak CCW (converse clockwise) képes legelni a hegyet, tekintettel arra, hogy az evolúció rövidebb baloldali végtagokkal verdeste, végén pszichopatával.

(mermér szűrt ki ígymos nemláthassa)

Arivistus 2011.02.28. 19:39:15

A kommentekben beszélnek pontokról, amivel alá van támasztva az a bizonyos 673.600 Ft. A gond az hogy azt az e-mailt, amiben ez le van írva az nem jutott el mindenkihez, pl hozzám sem. Így nagyon nem értem hogy miről is van szó.

Szóval elegánsabb lenne a Móricka szapulása, ha leírnák azokat a bizonyos pontokat, majd egyenként mondanák, hogy az, igaz-e vagy sem. És akkor a végén kijönne, hogy csak 512.400 Ft-nyi segélyt bírnak kiszedni az államból. És akkor most jól megmutattuk a Mórickának!
Na ez így lenne korrekt, és még érthető is lenne az olvasóközönség számára.

Egyébként mindenki azt mondja, hogy az ilyen típusú anomáliák feltárása cigányellenesség, ami persze nagyrészt igaz is, de.... De egy átlagcigány kevesebb mint 110.000 Ft-nyi segélyt vesz fel az államtól, tehát a segélyre szánt pénzek arányosabb elosztása éppen hogy az ő érdekük lenne, nem a mienk.

egy nik a sok közül 2011.02.28. 19:42:22

HA-HA :)))

téma a neten a diószegghy

www.gyakorikerdesek.hu/otthon__egyeb-kerdesek__256134-milyen-kornyek-a-budapesti-dioszeghy-samuel-utca

mikor még naiv voltam elmentem egy vasárnap délután sétálni arrafele ...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.02.28. 19:47:18

@betyár: nem, ezek nem igazak. így biztosan nem.
amúgy is miről beszélsz? én is járok a népszínház utcában, sőt, most kezdj rettegni, két lánnyal együtt interjúztam baranyai cigánytelepen! borzongsz?
(és még kávéval is megkínáltak, tuti mérgezett volt, hogy felvegyék utánam a temetési támogatást)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 19:54:32

@calam:

Nem tudom, mikor jöttök már rá, hogy ezzel a "tematizálással" épp azoknak ártotok a legtöbbet, akiket pedig "védeni" szeretnétek?!

ü
bbjnick

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.02.28. 19:56:21

@bbjnick: na, vajon te most miről beszéltél?

Bell & Sebastian 2011.02.28. 20:20:26

Az élet holtig tartó tanulás, csupa változás. Azért van kivétel, aki szerint nem az. Mint tan'tónéni, aki képzős jegyzeteivel elvan, nyugdíjig.

Nyomd meg a cigány -gombot, rögtön itt terem egy hivatásos némber van.

Собака Павлова:
ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:One_of_Pavlov%27s_dogs.jpg

betyár (törölt) 2011.02.28. 20:24:44

@calam:

Nem, én ezen már egyemista koromban túlestem, ma pedig a Pest-probléma nem izgat igazán. Nem járok arra:). Amit írtam az pedig igaz és így. Cáfolj, ha tudsz, de ne fárassz ezekkel a cociológiatanonc dumával. Te magad ismered be, hogy bizony bárhol is élnek csoportban, bátorság kell oda bemenni. Miért is? Talán mégis?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.02.28. 20:47:46

@betyár: te, ha linkelek tanulmányokat, az nem jó, mert szociológia, a Pest meg nem érdekel. állításokat pedig nem írtál, csak érzékeltetéseket, sugallmazásokat és rosszindulatú általánosításokat. ezzel nincs mit vitatkozni, pláne, ha szociológiai tanulmány "duma".

én pedig nem félek, pedig nem kevésszer járok telepre.

ezt például te hogyan is cáfolnád: "Igaz-e, hogy Budapesten nem lehet este bemenni a Népszínház utcába?" máshogy nem, mint hogy gond nélkül járok a környéken, bár ez téged nem foglalkoztat, de azért érvelsz ezzel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 20:51:51

@calam:

Jajjjmántekiste!!!:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.02.28. 21:08:21

@bbjnick:

Az a hervasztó ebben az egészben, hogy kiderül, a hozzászólok nagyobbik része 1. képtelen az absztrakcióra, 2. nem érti magát a problémát 3, nem érzékeli, hogy valami érzékeli, hogy megértési nehézségei vannak. Ezek után hogy is érthetné azt, amit erre válaszul ír:)

Bell & Sebastian 2011.02.28. 21:20:37

Nemtom, de amikor csirkét tenyésztett a haverom, nagy kőccség vót a két gondozó.
Bár az jól végződött, leégett a kóceráj és fizetett a piszkosító.

De ahogy így elmerengek a múlton, azért a csirkék felsőbbrendűségében nem hittünk. Széthúzgálták a cupákokat a dögkútból, oszt kitört a vész.

Csirke-vész, az.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.28. 22:35:37

@betyár:

Pszeudoegzisztens korhős, az elhazudott →életben élő, aki életének igazságait →szurrogátumoknak árulja el, zárt, →elrejtőzött (…); kívülről nem leplezhető le, csak →belső →átvilágítással, →evangéliumi módszerrel; mindenkinek magának kell megtennie, mert létünk igazságának helyreállítása →szigorúan át nem ruházható dolog (…) →szubegzisztens.

Pszeudológia önvédelmi hazugságrendszer (…) →elrejtőzés.

magyarido.blog.hu/2011/02/23/a_magyargyulolet_okai_2_dik_levonas

ü
bbjnick

tewton 2011.03.01. 01:48:18

@bbjnick:
hehhe, ez a hamvas-lexikony azért jó, mert így kivonatosan egész értelmes benyomást kelt bélabá gondolkodásáról. ha filozófus lennék, pályáznék pénzt én is, és megcsinálnám ezt a lexikonyt dezsőbácsival is :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.01. 05:37:51

@tewton:

Ígértem magának egy emilt, most el is küldtem.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.01. 06:05:20

@bbjnick:

Most látom csak, milyen stílusosan kapcsolódik az üzenetem a poszthoz:-D Az emilben nem a Móricka-képregény van:-D

ü
bbjnick

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.01. 06:53:01

Debilkéknek még véletlenül sem sikerül egy számot sem eltalálniuk...

1. a nevelőszülőséghez a család minden tagjától erkölcsi bizonyítvány kell
2. a nevelőszülő saját gyerekkel együtt legfeljebb 4 gyereket nevelhet. (a hivatásos nevelőszülő kizárólag állami alkalmazott lehet - itt a lakást is miősítetni kell + ANTSZ engedély, + 300 órás képzés
3. A nevelési díj az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 120%-a, különleges szükségletű gyermek esetén 140%-a, speciális szükségletű gyermek esetén pedig 150%-a. (az öregségi nyugdíj legkisebb összege 2011-ben 28. 500). Tehát egy gyerek után 34 200-t kap a nevelőszülő és nem 80 000 Ft-ot
4. A rendszeres szociális segély maximális összege egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj 90%-a (25 650 Ft és nem 39 100). Ha gyerekek vannak, akkor is max 57815 Ft (de ekkor ugye a nevelőszülőség nem jöhet szóba)
5. Lakásfenntartási támogatás legmagasabb összege egyedülállók esetén 4750 Ft, de ez akkor van, ha pl nincs szoc. segély (apropó hogyan jelentkezik be oylan ingatlanba, ahol más nem él?)
6. Egyébként, ha már csp-ről beszélünk, a 6 gyerek után már gyerekeknénk 16 000 Ft jár
7. Az átmeneti segély összege esetenként maximum 20.000,- Ft lehet, de éves szinten nem lehet több 60.000,- Ft-nál, egyedül élők esetében 80.000.-Ft-nál.

Tehát, ha reálisnak tartjuk, hogya kérdéses család rokonsága elvégez egy felsőfokú szakképzésnek minősülő 300 órás képzést, és van egy legalább 3 szóbás házuk, és eljátszák a történetet, akkor:
A nevelőszülők nevelési díja 205 200 Ft
a rendszeres szociális segély két főre : 51 300 Ft
lakásfenntartás két ember esetén (ha egyáltalán): 9500
csp 6 gyerek után: 96 000
átmeneti segély (éves max összeg két egyedülállóra 160e, ez havi szintre bontva): 13300 Ft

Ez tehát maximálisan 375 300 Ft /hó

De a dolog csak akkor kivitelezhető, ha van egy korrupt tegyesz hivatal (itt legalább 4, de inkább 5 ember bevonása kell) + egy korrupt jegyző + egy korrupt családsegítő + plusz van egy felsőfokú képesítéssel rendelkező jólszituált bűntetlen előéletű rokon, aki ennek ellenére hajlandó belemenni ebbe az umbuldába.

Egyébként, ha a családfő dolgozik, akkor sem csökken le a támogatás összege, mert a nagy tételek, a nevelőszülőségi támogatás és a csp ettől függetlenek: 301 200 Ft

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.01. 08:05:53

hogy ezek a balos kommenthuszárok mind a népszínház utcába járnak. biztos ratyik. eddig is sejtettem. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.01. 09:19:02

@bbjnick: @tewton: @Grift: maguk félreértik a posztot. Nénike így merte lehozni a képregényt. Most mindenki törheti a fejét, mit is gondol ő a dologról. Igazi irodalmi húzás.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.01. 09:28:21

@tölgy: hehe, ez bizony igaz lehet, főleg nénike ismeretében.
ezek kunczéhoz is azért járnak, hogy megmérgezzék a kávéját. nagy csibészek!

2011.03.01. 09:52:26

A valóságtól elszigetelt cigányfajvédők természetesen mindenhol nyugodtan járnak, még itt is, nem messze a Népszínház utcától:

www.origo.hu/itthon/20091009-riport-a-tavaszmezo-utcai-tamadas-helyszinerol.html

Gondolom mindenki emlékszik erre az estre, amikor szegény éhező cigányok a nincstelenség és nélkülözés miatt támadtak magyarozva egy arra sétáló diákra.

X Y kronosz óra 2011.03.01. 10:30:58

Amerikai példa szerint cigányokat a fegyveres testületekbe! Rom BMW helyett BTR–80, bicska helyett RPG.

xi00 2011.03.01. 10:38:32

isten láttya lelkemet, bár ez lenne a legnagyobb probléma a cigánysággal, hogy ti. kiszedik a rencerből, manipulatív módon a lóvét... de azt hiszem, a rendszeresen agyonütött nyugdíjasok szempontjából ez huszadrangú kérdés... és a kutya (meg rozi néni) ott van elásva

sronti 2011.03.01. 14:40:53

Inkább abból kéne képregényt csinálni, hogy mi történik az állami gondozottak többségének azzal a pénzével, amit nagykorúságukkor kapnak meg (a családi pótlék állami gondozásba kerülésüktől gyűlik a számlájukon+otthonteremtési támogatás). Ezt tényleg _nagyon_ gyakran lehúzzák vagy a szüleik, vagy más rokonuk, vagy "barátjuk", akik ilyenkor nagy valószínűséggel tűnnek fel az intézmény környékén. Erről elég keveset beszélnek, pedig ez legalább valóban súlyos probléma, elég sok hajléktalan kezdte így a pályáját.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.01. 15:55:48

@betyár: van, aki annyira nem érti a problémát, hogy a saját maga által vélelmezett probléma-gyűjteménynek sincsen értelme

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.01. 16:10:46

@tölgy:

Eszem ennek a @nénikének a kis posztmodern szívit!

ü
bbjnick

tewton 2011.03.01. 18:52:47

@bbjnick:
valaszoltam, ha az az ocska f---mail elviszi.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.01. 20:59:03

@bbjnick:
Csak abban az esetben, ha a tények minimális tisztelete posztmodernségnek minősül.
Ha a képregénygyártó bajtársak képtelenek egyetlen adatnak is utánanézni, (guglin kb 10 perc lenne), ebből következőleg nettó marhaságokat írnak a támogatási rendszerről, akkor világnézetileg semlegesen hadd lehessen lehúzni őket anélkül, hogy az ember megkapná a
"rózsadombiértelmiségibezzeghaittlennélmellettükakkornemugatnáleszemaztaposztmodernszivit" jelzőt.

Véleményem szerint itt csak annyi történt, hogy néhány sudribunkó összedobott egy rakás szemetet a hozzá hasonló célközönségnek. Az, hogy ez a célközönség részben a magát középosztályba soroló, és felsőfokú végzettségű eftársakból áll (a poszttól függetlenül én is több helyről megkaptam a kérdéses doksit), sajna valóban sokat elárul a magyar középosztály állapotáról.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 00:02:18

@tewton:

Köszönöm! Megkaptam:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 00:16:34

@ikaljan:

Érdekes, hogy a tények tiszteletét milyen pedánsan számon kéri a "képregénygyártó bajtársaktól", de az elmúlt húsz év PC-terhelt, a jelenlegi állapotokat nem kis mértékben előidéző, hamis hivatalos kommunikációjától nem. Érdekes.

Én még emlékszem a nyolcvanas évekre. Pontosan tudom, milyen "másodlagos" tájékozódási és kommunikációs formák éltek, az akkori idők hamis kommunikációjának "kicselezésére". S, hogy ma is ilyen gagyi "képregényeket" (hogy pontosan milyeneket, nem tudom, mert én nem láttam azt a képregényt) küldözget a "magyar középosztály", annak bizony az elmúlt húsz év hamis közéleti tematizálása az oka.

A problémához pedig: addig, amíg a cigányság szociális helyzetét és a népességen belüli arányának rohamos növekedését (és az ebből eredő esetleges problémákat) nem nyíltan és szakszerűen tárgyalható kérdés (tabusítva és manipulálva van), addig, mégis, mit kellene várnunk a közvéleménytől és a közbeszédtől?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 00:52:48

@bbjnick:

szociális helyzetét és a népességen belüli arányának rohamos növekedését=szociális helyzete és a népességen belüli arányának rohamos növekedése
(és az ebből eredő esetleges problémákat)=((és az ebből eredő esetleges problémák)

Bell & Sebastian 2011.03.02. 01:22:34

Én sokáig azt hittem, tévéket kellene osztogatni, hogy ne nyulacskázzanak mán annyit. Belátom, tévedtem, nekik nagyobb van. De laposabb.

Esetleg az ablak előtt leguggolva 3D -s Vitézlászló vs. Vörösördög deathmatchet nekik esténként, azt nézné inkább az apraján a nagyja.

Ördögűző öntöttvas csintasütő csak akad minden polgári háztartásban, mert a pala kevés oda, indiáner legendásan kemény. Nem is állja a gumit.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.02. 01:33:03

@bbjnick: ahhoz előbb el kellene tudni dönteni, hogy ki a cigány

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.02. 01:34:32

@calam: mmint ahhoz, hogy meg tudjuk mondani, hogy van-e rohamos növekedés.
és hogy mit jelent a rohamos, arra is jó lenne választ kapni.
persze, létezik módszer arra, hogy megmondjuk, ki a cigány, de az szükségképpen önkényes lesz, ami bizonyos kutatásoknál persze nem feltétlenül gond

Bell & Sebastian 2011.03.02. 01:37:10

CQ teszt, esetleg? Csak tippelek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 06:45:04

@calam:

"ahhoz előbb el kellene tudni dönteni, hogy ki a cigány" --- írod.

Nem, ahhoz előbb tudni kellene, hogy tudnunk kellene-e, hogy ki a cigány. Ugyanis, az elmúlt húsz év alatt még ez sem derült ki. Ha szociálpolitikai kérdésként próbálta kezelni a hatalom (bármely hatalom) a "cigánykérdést", nyomban megjelentek a kisebbségjogijogvédők, hogy itt bizony egy kisebbség identitásába tipornak gazul, ellenben, ha megpróbált etnikai vonatkozásokat is figyelembe véve társadalompolitizálni (mármint a bármely hatalom), ugyanezek a jogvédők azon nyomban rásszizmust kiáltottak.

Mindkét út (a vegytisztán szociálpolitikai és az etnikai alapú megközelítés is) valószínűleg eredményes lehetne, ami azonban most zajlik, az szükségszerűen a problémák kezelhetetlenségét idézi elő és súlyos krízisbe torkollik (torkollott).

ü
bbjnick

2011.03.02. 09:52:59

@bbjnick:

Ez a "ki cigány" csak egy liberális terelőduma, amit előszeretettel alkalmaznak. Akinek van szeme, az pontosan látja hogy ki cigány.

Másrészt érdekes módon a szalonjogvédők is azonnal meg tudják különböztetni cigányokat, ahogy szegregált osztályokról, vagy úgy általában a cigányok sajnáltatásáról van szó. Ilyenkor mindig elmúlik az átmeneti vakságuk.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.02. 10:34:33

@bbjnick: mivel a mániátok, hogy itt ci-gány-kér-dés-van, azért talán tudni kellene.
amit mondasz, sajnos, megint csak nem értem, hiszen a HH/HHH kategorizálás szociálpolitikai alapú és senki nem visongott, ráadásul sokkal igazságosabb, mint az etnikai alapú, mert az azonos helyzetű nem-cigányok is bekerülhettek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.02. 10:57:11

nénike nézi a valóvilágot?

én tévét se nézek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.02. 11:07:07

@bbjnick: ugyanezt gondoltam, csak nem ilyen szalonképesen.

műmájer jobboldaliak, mint a kutyák. nem érdekli ezeket a magyar jövő, a jelen se igazán.
csak a fidesz

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.02. 11:46:53

@bbjnick:
Ha a magát a neten való magázódás miatt klasszikus konzervatívnak gondoló arcnak információforrásként megfelel egy olyan iromány, ahol valós adatot még véletlenül sem írnak le, (még akkor sem, ha egy-egy tétel még jobban is illene a történetükbe, mint amit leírnak) és aki ezt szóvá teszi az ejnyebejnye posztmodern libsibibsi, avval nem tudok mit kezdeni.

A kérdéses dokumentum linkjét egyébként megtalálja a posztban a kedves kollega. Azt gondolom, sokkal hasznosabb úgy folytatni a diskurzust, ha tudjuk miről folyik. (persze ez csak egy szerény tanács)

Egyébként azért, hogy a t. választó és adófizető polgárok egy jelentős része nettó hazugságokon való "jujmikvannakkal" szórakoztatja magát, azért lehet az elmúlt húsz/negyven évet okolni, lehet a ValóVilág/Győzike tengelyt felelőssé tenni, meg lehet találni a felelőst a globalizált mekdonáldszkultúrában, sőt lehet akár a Habsburgot, a törököt és a tatárt is okolni, de azért személyes szinten ez csak igénytelen sudribunkóság marad...

...értem persze, hogy ez megélhetési sudribunkóság, amit ugye a külső körülmények okoztak, és taplóparaszt polgártárs nem is felelős sőt simogassuk meg a buksiját mer' ő igazából áldozat... de ez a szöveg is valahogy ismerős nekem innen a Káeurópai rögvalóból.

És ahogy más kontextusban is marhaság, így az ön szájából is az.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.02. 12:07:49

"A problémához pedig: addig, amíg a cigányság szociális helyzetét és a népességen belüli arányának rohamos növekedését (és az ebből eredő esetleges problémákat) nem nyíltan és szakszerűen tárgyalható kérdés (tabusítva és manipulálva van), addig, mégis, mit kellene várnunk a közvéleménytől és a közbeszédtől?"

Na nehogy már...
1. a cigányok növekvő számára vonatkozóan a 70-es évektől megvannak az idősoros adatok, kb 10 évente megismételt felmérésekkel. (publikálva vannak a kutatási eredmények, csak olvasni kéne)
-persze a különböző definiciók más és más számot mutatnak, de a növekedés és annak üteme nagyjából egybevág.

2. A cigányság szociális helyzetét illetően, és az ehhez kapcsolódó "esetleges" problémákat tárgyaló kvanti és kvali kutatásokkal Dunát lehet rekeszteni... (egyébként vicces ez az "esetleges problémázás". Ki fogja Ön megtámadni azért, ha kimondja, hogy a problémák:
-a rohadt nagy bűnözés
-a szegénység, sok esetben a gyerekek éhezése
-az alacsony iskolázottság
-a generációkon keresztül átadódó underclass gettókultúra és annak deviáns viselkedésformái, az elterjedt erőszak, stb.
-a munkanélküliség (és a munkanélküli minták és életstratégiák átörökítése)
-az etnikai alapú elutasítás, elzárkózás és szivatás (mind a többség, mind a kisebbség részéről
-az etnikai jellegű konfliktusok egyre nagyobb mértékben való megjelenése
-egész megyék, térségek elgettósodása
-demográfiai válság
-inaktívak és eltartottak baromi magas száma

Ezek létező és kibeszélt dolgok (sajnos csak kibeszéltek). Az meg jó játék lehet, hogy egyes műlibsi és műkonzi hisztigépek "jujmitmondottkodnak" egymásra és halálosan meg vannak sértődve, hogy a másik balf@sznak tartja őket, de az ügyben nem ezért nem történik túl sok minden, hanem olyan okok miatt, mint:
- a politikai elit jelentős részének érdeke a konfliktus fenntartása (szavazatot, irányítható alattvalókat jelent)
- a szegényekre rátelepülő maffiának (a féltörvényes bankoktól az uzsorásokig, és a rendőri szervekig) érdeke a helyzet fentmaradása
-az oktatási rendszer és a közszféra amely kezelhetné a helyzetet teljesen szét van cseszve, helyi kisdöbrögik territóriuma
-a többségi társadalomban is többségi minta a nem dolgozunk, majd csak nyúlunk a közösből magatartás, ezért a verbális basztatáson túl a tényleges strukturális reformok a hőbörgők jó részét is kellemetlenül érintenék.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.02. 12:25:01

villalakók műveltségében eddig nem tudom kinek volt kétsége, de ez sokkal durvább, mert egyetemisták nem tudják a 2. vh-t

vimeo.com/11690875
vimeo.com/11931684

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 19:50:42

@calam:

"amit mondasz, sajnos, megint csak nem értem, hiszen a HH/HHH kategorizálás szociálpolitikai alapú és senki nem visongott" --- írod.

Valahogyan mégis a tomboló antiszemitizmus és rasszizmus pokolkonyhája ez az ország a felvilágosult világ szemében:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 20:14:49

@ikaljan:

"- a politikai elit jelentős részének érdeke a konfliktus fenntartása (szavazatot, irányítható alattvalókat jelent)
- a szegényekre rátelepülő maffiának (a féltörvényes bankoktól az uzsorásokig, és a rendőri szervekig) érdeke a helyzet fentmaradása
-az oktatási rendszer és a közszféra amely kezelhetné a helyzetet teljesen szét van cseszve, helyi kisdöbrögik territóriuma
-a többségi társadalomban is többségi minta a nem dolgozunk, majd csak nyúlunk a közösből magatartás, ezért a verbális basztatáson túl a tényleges strukturális reformok a hőbörgők jó részét is kellemetlenül érintenék." --- írod.

Az első két megállapítással egyetértek, a harmadik és a negyedik (szerintem) olyan általános, hogy lényegében értelmezhetetlen. S mert így van (ahogyan az első két megállapításod mondja) azért gondolom azt, hogy mégis csak nagy baj lehet a "narratívával". Mert, ha valóban olyan "beszédmódot" és "fogalomkészletet" használnánk, ami alkalmas az igazság elmondására és valóban olyan jó barátságban volnánk a tényekkel és olyan jól értelmeznénk azokat, akkor nem válhatott volna/nem válhatna ez a kérdés a hatalom, a politikai manipulációk és a bűnözés túszává.

ü
bbjnick

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2011.03.02. 20:22:52

@bbjnick: az, hogy az elmúlt 8 éves kormányzás egyetlen értékelhető cselekedete a HH/HHH kategorizálás bevezetése volt, még nem mond ellent annak, hogy itt bizony rasszizmus lenne.

b= igaz, igaz, nincs összefüggés

rémlik egy bizonyos sorozatgyilkosság?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.02. 20:58:18

@calam:

"az elmúlt 8 éves kormányzás egyetlen értékelhető cselekedete a HH/HHH kategorizálás bevezetése volt, még nem mond ellent annak, hogy itt bizony rasszizmus lenne." --- írod.

S ha nem a törvény előtti egyenlőség kérdésében, akkor miben nyilvánul meg ez a rasszizmus?

"rémlik egy bizonyos sorozatgyilkosság?" --- kérdezed.

Melyikre gondolsz? Arra, amelyiknek elkövetői, többek között két önmagát zsidó származásúnak valló egyén és egy katonai titkosszolgálati ügynök, cigányokat gyilkoltak, esetleg arra, amelyikben cigány tinédzserek magatehetetlen, kiszolgáltatott magyar öregeket kínoznak meg, mészárolnak le számolatlanul?

ü
bbjnick

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.02. 21:54:48

@bbjnick:
a harmadik (közigazgatásra és oktatásra) vonatkozó rész valóban nagyon általános...
- itt pl. olyanokra gondolok, hogy a hazai oktatás (és oktató-képzés) általános szétverése egyéb hatások mellett avval is jár, hogy a "gettókban" a speciális nevelést igénylő diákokat arra tökéletesen felkészületlen és alkalmatlan pedagógusok pesztrálják (tipikusan a pedagógus társadalom legalja, sokszor kiégett, alkoholista lecsúszott fazonok), eszközök, lehetőségek és jogosítványok nélkül, brutálisan szar körülmények között.

- a negyedik téma viszont egészen konkrét - a cigányság ellen gyakran elhangzó vád, miszerint aránytalanul terhelik a szociális rendszereket. Csakhogy ezen túlbúrjánzó és teljesen diszfunkcionális ellátási rendszerből a társadalom többsége szintén hasznot húz a kisebbségben lévő aktív befizetők rovására. (pl. 800 000 rokkantnyugdíjas, 5,8 millió fő valamilyen rendszeres rászorultsági elven juttatott szoc. támban részesülő... 65% inaktív)

Egy részről tehát verbálisan megy a tamtam hogy a cigók kihasználják a helyzetet, de a rendszer megváltoztatása a társadalom többségét közvetlenül hátrányosan érintené, hiszen a jelenlegi rendszerben több támogatást kap, mint ami befizet.

2011.03.03. 00:04:25

A deviáns életmódot támogató liberráltak már megint széllel szemben hugyoznak:

index.hu/belfold/2011/03/02/a_magyarok_nagy_resze_csalonak_tartja_a_rokkantnyugdijasokat/

Rég fel kellett volna számolni az élősködést, de jobb későn mint soha.

Bell & Sebastian 2011.03.03. 00:20:35

@imperial:
Ha 800 ezerből kivonunk 100 ezret, mennyi marad?
Mivelhogy a 175 ezer sehogyan sem jön ki!

Szlovákiában 4 millióra esik 70 ezer és sokallják.

Valami hidegháború dúlhatott itt titokban, csak megállt a határon - ezek szerint. Agylágyulás kísérhette, különösen a politikusaink közül szedhette nagy arányban áldozatait.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.03. 06:37:25

@ikaljan:

Ne haragudj, de ez megintcsak egy olyan, sajátosan torzító, görbetükör, amelyben az alkoholista tanároktól a rokkantnyugdíjasokig mindenkit (de főként a társadalmat, úgy mint társadalmat) felelősség terhel a jelen viszonyokért, de x. y. cigány vagy nemcigány személy felelőssége értelmezhetetlen. Erről beszéltem, amikor használhatatlan narratívákról beszéltem.

ü
bbjnick

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.03. 11:42:55

@bbjnick:
Szerintem az általam használt narratíva nem tereli el a felelősséget, sőt nagyon is konkrét és személyes, csak lehet, hogy olyanok számára is kellemetlen, akiknek tejfehér a bőrük. Akkor kezdeném a személyes példával:

-van 30 éves személyes ismerősöm, aki élettársával életében egy munkahelyen még nem töltött el 2 hétnél több időt, de különböző szociális alapon szűkösen, de tűrhetően fenn tudja tartani magát munka nélkül. (ő egy példa volt, de van több ilyen ismerősöm is)
-a vállalkozásomnál (pici cég, 9 állandó munkatárssal) az új munkatárs felvételénél sorozatosan futok bele olyanokba, akik alibiből akarnak csak munkát vállalni, hogy utána kiirathassák magukat táppénzre. Az elmúlt két évben 4 ilyen arccal is összefutottam, de a jelentkezők kb. harmadáról még az interjúk során kiderül, hogy eszük ágában sincs dolgozni.
-van egy nagybácsim, aki 40 éves korában elvesztette az állását (rendszerváltás), utána rokkantosította magát, és aktív korának nagy részében az állambácsi látta el, noha semmi baja nem volt.
- másik volt munkatárs - mint utólag kiderült - szerencsejáték függő, eltapsol 600 000 Ft-ot, el is ismeri, de mivel nincs vagyona nem lehet behajtani rajta... viszont körülményeire tekintettel a mai napig kapja a 25 400 Ft szoc. segélyt az önkormányzattól. (meg lehet, hogy mást is , de erről tudok)
- a gyerek ovijában a 25 fős (! ez így önmagában is szép) csoportban összesen talán 10 olyan család van, ahol a szülők közül legalább az egyiknek rendszeres munkája van. (ha a főállású prostikat nem vesszük ide, mert akkor két fővel nő a létszám) Az oviban a gyerekek negyede cigány.

No, őket én személyesen felelősnek tartom, és minden porcikám tiltakozik az ellen, hogy ezt a csürhét nekem és a keményen és jól dolgozó alkalmazottaimnak kelljen eltartanunk.
Csakhogy tudomásul kel vennünk, hogy ők a többség. És hiába kaffog a fehérbőrű csőcselék, hogy a fekete csőcselék mennyi szoc juttatást kap, amikor bizony a fehér csőcselék is ugyanazon az alapon szedi fel a pénzeket. Így hát érdeke a rendszer fenntartása, maximum annyi a baja, hogy a koncból több is juthatna neki.

Igen, rohadtul úgy vagyok vele, hogy meg kell szüntetni azt az állapotot, hogy járható életstratégia legyen az, hogy az egzisztenciát a közösből való lenyúlásra építjük, esetleg egy kis fusizással körítve, de messze elkerülve a közösbe való beadást.

És e kérdésben nem igazán vígasztal, hogy a nem-cigányok körében csak 60% körüli az ilyen arcok aránya, míg a cigányoknál mondjuk 90%.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.03. 16:24:29

Ezek a narratívák egyre hamisabbak #:-|

Egy "hatvan százaléknyi fehér csőcselékezéssel" letudni a rendszerváltozás rendszerének minden anomáliáját és a magyarság és a cigányság között feszülő szociokulturális feszültségeket, hát, több mint egyszerűsítő megközelítés. Szerintem, ha valóban szeretnénk megérteni, hogy mi is történik velünk, az kicsit finomabb megközelítést igényelne.

ü
bbjnick

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2011.03.03. 21:19:29

@bbjnick:
hát te hiányoltad a személyes felelősség kérdését... egyik oldalról minden ingyenélőt el lehet küldeni a francba, másrészt nagyon is meg lehet érteni az ilyen stratégiákat.
De nem ez a lényeg... a cigánysággal kapcsolatos problémáknak nem oka (vagy nem egyetlen meghatározó oka) a többségi társadalomban előbb felvázolt domináns stratégia.
Viszont annak, hogy a magyar társadalom nem tud mit kezdeni a cigánysággal kapcsolatos problémákkal, szerintem igenis ez az egyik leginkább meghatározó ok.

Az egész probléma alapja ugyanis szvsz. gazdasági kérdés. Amit a cigányság sajátos szocio-kulturális problémájának tartunk, (és valóban az is), az nem más mint az underclass gettókultúra tipikus - a világon bárhol fellelhető kultúrafüggetlen jegyei.

Amíg a produktív értékteremtő tevékenységre építő életstratégia mellett más megoldás is működőképes (sőt, személyes szinten egyszerűbb, elérhetőbb és biztonságosabb, mint ez), addig az underclass szociokulturális jegyek is újratermelődnek.
Ha viszont nincs más reális lehetőség, mint az értékteremtő munka (mert nincs segély, mert ha bűnözök lecsuk a rendőr), az ezt célzó életút valóban a siker reményével kecsegtet, akkor az olyan mélyen berögződöttnek hitt jegyek is viszonylag gyorsan eltűnnek (egy generáció alatt is radikálisan meggyengülnek)

Csakhogy ha a többségi társadalomban is többségi stratégia a "kivesszük a pénzt a közösből és semmit nem rakunk bele", akkor az a társadalom értelemszerűen a kisebbséget sem tudja kényszeríteni ettől eltérő magatartásra, és nem tud mintát nyújtani számára.

Persze tudom, hogy ez a megközelítés baromi kellemetlen, mert nem kizárólag etnikai alapon tematizál, és egészen biztosan sérti az érdekét - ne adj isten személyét - néhány közeli ismerősnek, családtagnak, akik ugyan nem fizetnek adót, de egyébként tök rendes és aranyos emberek.

De talán nem véletlen, hogy a cigányoknak nyújtott juttatások ellen leginkább kaffogó jobbik-szavazók körében a legnagyobb pl. a munkanélküli-segélyre való jogosultság megkurtítását ellenzők száma.
süti beállítások módosítása