Multikulti naptár kereszténység nélkül – Ilyen EU pedig nincs I.
2011. január 19. írta: dobray

Multikulti naptár kereszténység nélkül – Ilyen EU pedig nincs I.

  Egyszerűen elfelejtették beletenni a keresztény ünnepeket, például a karácsonyt és a húsvétot az Európai Bizottság azon, fiataloknak szánt naptárába, amiben egyébként megjelölték a zsidó, muszlim és hindu ünnepek időpontját is. a naptárból 3,5 milllió példány készült, és mindez ötmillió euróba került – írja a Magyar Nemzet a Die Welt nyomán, a dolgot rengeteg lap, például a Daily Mail vagy a The Sun is szóvá tette.

  A felelősök elismerték a hibát, és bocsánatot kérnek. Nem hinném, hogy direkte követtek volna el egy ilyen húzást, ám a szimpla kifelejtés is igen rossz üzenet. Főleg, hogy 12-16 éveseknek szánták a kiadványt, és szétküldték egy rakat iskolába. Még szép, hogy Johanna Touzel, a European Catholic Comission szóvivője hihetetlennek nevezte az esetet. A német EP-képviselő Martin Kastler már erősebben és rosszindulatúbban fogalmazott: szerinte kibírhatatlan az eurokraták agresszív ateizmusa. A francia Laurent Wauquiez EU-ügyi miniszter pedig egyenesen azt a kérdést tette fel: szégyelljük, hogy az európai identitás alapjai az európai templomtornyok?

  Tulajdonképp ezt a kérdést tehetnénk fel mi is, ha már a szekularizmusára oly' büszke Franciaország minisztere is így tett. A probléma azonban mélyebb: az, hogy egyszerűen kifelejtették, elfelejtették, nem szégyenkezést jelent, hanem azt, hogy magasról tojnak erre. Most kezdhetném a szokásos köreimet az identitásvesztő Európáról. Eközben az Új Ember katolikus hetilap aktuális számában Csaba László közgazdász fejtegeti, hogy az EU alapvetően keresztény projekt, keresztény értékeket erősítve, és nehogymár Kína legyen a minta számunkra, hanem mi legyünk a minta Kínának, hogy érdemes akár versenyképességi, hatékonysági veszteségeket is vállalni azért, hogy érvényesüljön egy bizonyos kultúra: az embereknek legyen szabadidejük, együtt lehessenek a családjukkal, gyerekeikkel, és hogy a család alapérték Európában, stb. Persze igaza van, az EU konkrétan katolikus politikusok keresztény projektjeként indult, és tényleg számos olyan keresztény értékre alapult, amit nem csak a keresztények vallanak magukénak. Na de ezek épp elhalásnak indultak, és a tisztelt bizottság letagadja ezek nyilvánvaló alapját, a keresztény vallást, mint olyat.

  Ha én ilyenkor brüsszeli püspök lennék, szépen besétálnék a tisztelt bizottsághoz, és egy elegáns, doncamillós mozdulattal rájuk borítanám a tölgyfaasztalt. Persze szegény Andre-Joseph Leonardnak kisebb gondja is nagyobb az ilyesminél, de valami értékelhető felháborodásra szükség volna. Tényleg kellene néhány, Pepponén edződött Don Camilló, akik az EU által elénk pakolt bombákat szépen visszacipelik az eurokratáknak, időnként megverekednek velük, meg ilyesmik. Nem csoda, hogy nem áll ki az EU a legüldözöttebb vallás, a kereszténység mellett. 200 millió keresztény szenved ugyanis üldöztetést a világon. Ha ilyen apróságokra nem figyelnek, mint egy vallásközi naptár, akkor hogy a francba várják el a keresztényektől, hogy EU-s identitást növesszenek? Gazdasági alapon? Gazdaságra még nem nagyon sikerült identitást alapozni.

  Ja, a Telegraph cikke szerint a december 25-ét felvonultató oldal alján a naptárban a következő szöveg található: „A true friend is someone who shares your concerns and will double your joy”. 

  A Tudatos Vásárlók Egyesületének közleménye szerint:

Már megrendelhető az Európa Naptár – a tudatos állampolgárrá nevelés eszköze

 

  Az Európai Bizottság – a Generation Europe és a Tudatos Vásárlók Egyesülete közreműködésével - a 2011/2012-es tanévre is ingyenesen biztosítja a középiskolák 11. évfolyamos tanulói számára az Európa Naptárat. Az egész évben elfoglaltságot adó és hasznos tudnivalókat, valamint tanári segédletet tartalmazó oktató-csomag használatával a diákok könnyed, számukra is élvezetes nyelven fogalmazott tudástárból és feladatsorok segítségével ismerkedhetnek meg a felelős gondolkodás alapjaival, cselekedeteik környezeti és társadalmi hatásaival.

  Az Európa Naptár a felnövekvő nemzedék különösen hasznos oktatási segédanyaga. Tudatosabb erkölcsi magatartásra nevel, példáival, képes illusztrációival közelebb hozza az európai gondolkodásmódot, megalapozza a felelős és aktív állampolgári ismereteket.

Mi az Európa Naptár?

· értékes információgyűjtemény a fiatalok számára fontos témakörökről: pályaválasztási lehetőségekről, egészségről, biztonságról, környezetvédelemről, Európai Unióról, stb.

·         egy diáknaptár, melyben az iskolások minden oldal aljára felírhatják házi feladataikat, jegyzeteiket, inspiráló idézeteket, vicces tényeket, vagy gondolatébresztő kérdéseket

· naprakész információk a felelős magatartásról, a társadalom működésének környezeti és globális hatásairól, állampolgári ismeretekről

· a tanári segédanyag ötleteket, útmutatókat és feladatlapokat tartalmaz az egyes témákhoz kapcsolódó tanórai foglalkozásokhoz, házi feladatokhoz. (kutatás, elemzés, kvíz, vita, stb.)

Az Európa Naptárat Magyarországon több mint ezer iskolába jut el, az Unióban az elmúlt évi kiadását 3,3 millió diák kapta kézhez. Célja a Nemzeti Alaptanterv kiegészítése. Iskolánként 300 darab ingyenes naptár rendelhető.

A kiadvány megrendelhető a kiadó honlapján 2011. január 28-ig. A megrendelő felület magyar nyelvű, az alábbi linken érhető el:

 http://www.europadiary.eu/orderform/orderform_HU.html

  Az EB végső válasza minderre: Elnézést az egészért, vallásos ünnepeknek egyáltalán nem kéne szerepelniük az ilyen naptárban, hogy bármiféle ellenkezést elkerüljünk, a következő kiadásban javítjuk a hibát. Pedig egyébként milyen jól mutatna Ramadánkor a torkos csütörtök.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr302590381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atisz 2011.01.19. 09:24:50

Why am I not surprised?

Az évek meg a rutin 2011.01.19. 09:46:16

Európának nem csak a keresztény értékek elhalása a legnagyobb gondja, hanem sui generis az értékek elhalása. Csak nézzük meg, mi lett a Szab.-Egyenl.-Testv. projektből pl.

Csaba László versenyképességi és hatékonysági mutatókat áldozna be: szimpi, csak egyetlen jel sem erre mutat. Folyik a nyugdíjkorhatár emelése és a reálbér-csökkentés párhuzamosan (dolgozz éhbérért a halálodig), a munkaidő finom emelése és a prekariátus szélesítése, mert ők a leggyengébb érdekérvényesítők. Mondanám, hogy megértünk a bukásra, de az már megtörtént, most a romokat kéne eltakarítani.

hivatásos naplopó 2011.01.19. 09:50:44

én mint megrögzött ateista is osztom, hogy ez így fos

el nem tudnék képzelni egy olyan naptárat amiben nincs benne a húsvét v. a karácsony

a többi világvallás is érdekel, de európa keresztény múltú, ne töröljük már el egy tolvonással

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.19. 09:55:21

Jogos a cikk, de...

"Pedig egyébként milyen jól mutatna Ramadánkor a torkos csütörtök."

Csak a félreértések tisztázása végett: lehet Ramadánkor enni, csak kora reggel vagy este. A torkos csütörtök pont egy nap böjtölés után lenne tökéletes.

Egyébként ha ez - vagy későbbi felháborodott kommentek - azt mondaná/sugallná, hogy azok a kisebbségek tehetnék erről a durva bunkóságról, akiknek az ünnepei bekerültek, az azért némileg megtévesztő lenne:-)

Trickster · http://svejkblogja.blogspot.com 2011.01.19. 09:57:42

Egyáltalán nem csoda. De őket sem kell komolyan venni. Az egész technokrata banda egy tragikomédia szereplőihez hasonlít.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.19. 10:00:38

Ne értem mi a probléma. Nem ez volt a cél?

Tündér_Lala 2011.01.19. 10:12:53

@ulloiut: Senki nem mondta, még csak nem is sejtette.
A probléma lényege az európai vezetőréteg ostoba és önsorsrontó, az európai kultúra alapját képező keresztény kultúra rombolását és eltüntetését célzó politikája és magatartása. Ennek a legkülönfélébb megnyilvánulásaiba botlunk rendszeresen és a fennti eset is ilyen.
A naptárakat be kellene zúzni.

Ombudsmanyus 2011.01.19. 10:15:03

Szerintem ezt véletlenül nem lehetett kifelejteni.

Vagy csak látják a jövőt.

Árkászati Hadimérnökség 2011.01.19. 10:16:39

Európának valahol a mozlim Albániánál, Koszovónál van vége. Törökország felvétele után le is kellene venni az "Európai" táblát, és kitalálni valami új nevet.
Európa keresztény, amit ma még látunk, az keresztény/keresztyén történelem során jött létre, ami érték benne, emberi jog, meg etikett, meg etika, meg építészet, meg irodalom, meg filozófia, meg képzőművészet, meg háborúság, meg tudomány, azt mind a kereszténység forrta ki. Volt, hogy a kereszténység lassabban modernült, mint a tudományos világkép, de volt, hogy a kultúrát pár kolostor mentette át - a kódexeket, az ónyelveket a sörrel meg a sajtkészítéssel, meg a gyógyfüvekkel egyetemben.
A szerbeket éppen azért kellene minél előbb behozni, mert ők már kipróbált bástyái lennének a mi keresztény Európánknak. És a franciaországi, hollandiai, dániai, svédországi, britanniai kalifátusokat addig kellene visszapaterolni Afrikába és Ázsiába, amíg nem késő.
A naptáron én sem vagyok meglepve, osztom azt a nézetet, miszerint a "puniós kraták" agresszíve ateisták. És nem csak a brüsszeli, straßburgi pispekeknek kellene néha doncamilloznia. Vannak továbbá anglikán egyházfők Canterburyben, sokféle protestánsok Hollandiában, Németországban, Svédországban, Magyarországon (Svejc speciel ugye nem Európa), mindenféle keletiek, katolikusok és görögök Romániában, azok is közölhetik az álláspontjukat. Meghallgatnám a lengyel, az olasz, a spanyol, a portugál , az ír papokat is.
Üdv!
Árkászati Hadimérnökség

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.19. 10:20:02

Az EU bürokráciája nem európai.

2011.01.19. 10:27:09

Kissé túllihegtétek ezt a dolgot. Az EU-naptár nem multikulti naptár, azok a lábjegyzetek csak huszadlagos jelentőséggel bírnak. A szerkesztők valami érdekességet akartak odaírni, a karácsonyt meg a húsvétot minden európai diák ismeri, az számunkra természetes. Az EU-naptár az EU-ról szól és egyébként hihetetlenül profin meg van csinálva, a tudatos vásárlástól a nethasználatig sok-sok hasznos információt közöl és közelebb hozza az Uniót a fiatalokhoz.

Innen letölthető egyébként:
www.europadiary.eu/?page_id=627&lang=hu
bár ezen csak az ismertető van rajta, a naptár része nincs, ezért az inkrminiált lábjegyzetek nem látszanak rajtuk.

Itt van a kiadók magyarázata a dologról:
www.europadiary.eu/docs/religions/HU_Statement.pdf

Egyébként meg hogy számolták össze a 200 millió üldözött keresztényt? Amit konzis blogban írnak, komplett marhaság, attól hogy bizonyos keresztényeket börtönbe zárnak, nem üldöznek 200 millió embert. Iránban, Egyiptomban nem kell kereszténynek lenni ahhoz, hogy bezárjanak.

zoltandavid 2011.01.19. 10:34:20

Nem tök mindegy? Felnő lassan egy új generáció, amely már nem abba született bele, hogy a keresztény eszmék milyen jók, meg mennyország, meg tízparancsolat stb.

Ha megnézzük, hogy ma mondjuk száz 25 éven aluliból hány jár templomba (a gyakoriságtól függetlenül), azt fogjuk látni, hogy a kereszténységnek nincs jövője. Az ezeréves harácsolást most unták meg végleg az emberek, és a jövő Európájában nincs hely olyan ócska dolognak, mint a kereszténység, és ez így van jól.

"Egyszer nélkülünk megy a vonat tovább,
És az állomáson állunk, ahol integetni kell,
De a búcsúra csak pár ember figyel."

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.19. 10:58:01

"Múltat végképp eltörölni."

Vagy szerintetek az európéer balosok puszta hagyományból (sic!) énekli az Internacionálét?

Az évek meg a rutin 2011.01.19. 11:04:51

@TaTa86.: Fürdővízzel a gyereket. Európa tradíciója baloldali (is), a szekuláris szemlélettel, a szakszervezetekkel, a felvilágosodással és tsaival.

Ezek is értékek, ahogyan a kereszténységből sem csak az inkvizíciót és a boszorkányégetést vittük tovább.

vizipipa 2011.01.19. 11:08:14

Nem kell templomba járni ahhoz, hogy Európa keresztény múltját elismerjük és elfogadjuk.
A kulturális örökségvédelem akkor miről szól? A tagadásról?
Aki a múltat radírozza az maga alatt vágja a fát. Az alapot amin (még) áll.

ember a holdon? 2011.01.19. 11:35:15

"Vedd el e nép múltját és azt teszel velük, amit akarsz" Charles-Maurice de Talleyrand-Périgord

És ez nem csak ránk vonatkozhat...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.19. 11:36:15

@Az évek meg a rutin: "Ezek is értékek, ahogyan a kereszténységből sem csak az inkvizíciót és a boszorkányégetést vittük tovább. "

Az inkvizícióból kb annyi igaz, mint a Der Stürmer zsidóképéből...

2011.01.19. 11:48:24

@zoltandavid:

'azt fogjuk látni, hogy a kereszténységnek nincs jövője.'

De sokan mondták már ezt, és milyen régen.

Az évek meg a rutin 2011.01.19. 11:59:57

@TaTa86.: Erről a szefárd zsidóknak és a Monty Pythonnak más a véleménye.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2011.01.19. 12:01:48

hacsak nem

cionista/ultraorthodox zsidók
muszlim fundamentalisták
szélsőbalosok/anarchisták

szerkesztették a naptár, NEM TUDOM ELHINNI, hogy egyszerűen csak kifelejtették

ha a fenti három csoport valamelyikéhez van köze, azok mit keresnek az EU propagandagépezetében???

2011.01.19. 12:01:59

Ha valaki emlékszik még arra, hogy Buttiglione miért nem lett EU biztos, az nem lepődik meg az ilyen csekélységeken.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2011.01.19. 12:05:52

nem értem,

miért a Tudatos Vásárlók Egyesületét kell forrásként citálni, miközben ők is csak átvették a reklámszöveget az általuk hivatkozott honlapról

Bloodscalp 2011.01.19. 12:37:33

@tölgy: dehogynem kedves akác:) csak tudod, ilyenkor megjelenek a RETTEGŐK... nyöhehe

2011.01.19. 13:07:40

OFF

uj.katolikus.hu/cikk.php?h=1588

ez is megérne valamikor egy bejegyzést

bagoly2 (törölt) 2011.01.19. 14:01:48

@iii:

Nem tudom, te mire használsz egy naptárt, én program tervezésre leginkább, de legkevésbé tudatos, vagy tudatlan vásárlásra.
Amelyik naptárból hiányoznak a program terveimet befolyásolható napok, azt nem tudom zseniálisnak tekinteni.
Láttam már olyan naptárt, ahol nem csak a keresztény ünnepek voltak feltüntetve, hanem egyes EU országok nemzeti ünnepei, munkaszüneti napjai.
Ezt nagyon értékeltem.

Bell & Sebastian 2011.01.19. 15:40:56

Addig emlegetik, amíg majd Gurmai elvtársnő be nem helyezkedik leragasztott seggel (egy ház előtt) és minden csatornán leragasztott szájak, szemek, fülek fenekek, sőt egyebek lesznek. Ettől aztán felfúvódnak és szartaszét placcsanva lecsorognak az ekrán belső felületén, hogy összegyűlve keskeny fekete csíkot alkossanak a képernyő alján, fél szélesvásznon hirdetve (immár kórhatártalanul): pár baj elmarad!

Hová kell SMS -ezni? Mert nagyon támogatnám ezt a fajta kalendáriumot.

2011.01.19. 15:53:57

@bagoly2: Sokféle naptár létezik, ez a naptár az EU népszerűsítését szolgálja, meg egyébként a gyerekek házi feladatainak lejegyzését. A legkevésbé azt, hogy mikor lesz karácsony vagy hanuka. Mondom, nézd meg, le lehet tölteni.

Tehéntőgy 2011.01.19. 21:23:53

@TaTa86.: El ne hidd már azt a Theresa von Horvath-os marhaságot. Ritkán hordtak össze annyi hülyeséget az inkvizíció történetéről. Pl. a cikk alapján Kapisztrán János dicső életműve nem is létezhetett volna, hiszen az ő idejében Horvath szerint egyáltalán nem volt inkvizíció. A fraticellók meg a boroszlói zsidók nyilván csak úgy fogták magukat, és hopp, elégtek :-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.19. 22:23:34

A boroszlói zsidókat az uralkodó ítélte halálra, nincs nyoma ott az Inkvizíciónak. Kapisztrán szerepe is eléggé közvetettnek tűnik.
De mondja, ha másképp tudja.

Then, in the year 1453, came Capistrano, whose inflammatory speeches brought much misfortune upon the Silesian communities. In Breslau he incited the mob to such an extent that there was brought against the Jews a charge of having purchased nine hosts from a peasant and having pierced them until blood flowed. In addition to this, a converted Jewess accused her former coreligionists of having thrown consecrated wafers into the fire. The town council referred the case to King Ladislaus, who ordered the guilty ones to be burned at the stake (June, 1453)

www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=712&letter=S

A fraticellok ügyében sem találni nyomát amazok kivégzésben játszott szerepének.

Mit tud?

Bell & Sebastian 2011.01.19. 22:49:04

@Tehéntőgy: Tőgyi, baszkiafalábam, no! Miazhogy? Igazándiból kettő feljelentő, vagy egy önfeljelentő kellett. Egymást nyírta a konkurencia, van ilyen. :)

Tehéntőgy 2011.01.19. 23:19:56

@tölgy:
A boroszlói zsidókat persze, hogy V. László ítélte halálra, az inkvizíció mindig átadta a világi hatóságoknak kivégzésre az elítélteket, itt egyszerűbb is volt az eset, lévén szó zsidókról, Kapisztrán a vérző ostyás történet miatt került képbe. Ő vezette a vizsgálatot, majd a főbűnösök kivégzése után felállított egy keresztelőmedencét és a mezei zsidóknak (mármint akikre nem bizonyították rá, hogy bicskát döftek a kocsmában vett ostyába, kaszáshordóban daraboltak fel keresztény gyerekeket, ilyesmi) lehetőségük volt megkeresztelkedni. Akik nem tették, azokat átadták a királyi bíróságnak, és megégették. A fő érdekelt persze tényleg a király volt (Aeneas Sylvius Piccolomini kerek perec leírta, hogy egyszerűen kiürült a cseh államkincstár).
Korábban viszont Kapisztrán kifejezetten a fraticellók üldözését vezette inkvizítorként, és sokakat megégettetett, sőt, igazából az ő működése tett pontot a mozgalom végére. Nem akarok itt idegen tollakkal ékeskedni, Kulcsár Péternek a Kapisztrán-életrajzában részletesen le van ez írva, sajnos már régen olvastam. Az áldozatok számára persze többféle adatot hoz forrásokból, ha jól emlékszem, végül olyan kétszáz-háromszáz főt saccol, de inkább jobb híján.
Nem Kapisztránt akarom én bántani, a saját korának gyermeke volt, meg hát Nándorfehérvár miatt szeressük, csak feltűnt, hogy Horvat szerint egyáltalán nem létezett inkvizíció annak az embernek az életében, akit V. Márton kinevezett egész Itália inkvizítorává. Ez némileg szkeptikussá tett a cikk komolyságával kapcsolatban. Tudja, olyan kis szofista beütésű az egész iromány, a II. Frigyesről szóló részek külön viccesek, amolyan válogassunk ki két-három korabeli vádat, hadd rettegjenek Catholic Family News olvasói, aztán hogy ez a csúnya háremtartó (hahh, rettenet) csóka vérontás nélkül szerezte meg a kereszténységnek Jeruzsálemet, az el van felejtve.

Mrwolf 2011.01.19. 23:59:31

Dehát könyörgöm: a nyugati liberalizmus, szekularizmus is a kereszténység csecsén nőtt, addig fog létezni, amíg kereszténység van.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.20. 00:17:20

@Tehéntőgy: Boroszló ügyében van ahol azt írják, inspirálta a kivégzést, van ahol azt, ő nyomozott, vallatott.

A fraticellókkal kapcsolatban elég ellentmondásosak a szövegek: vitázott, ennek van nyoma, kapott valami pápai kinevezést, de úgy tűnik semmi komolyat nem tett.
www.mfkl.ferencesek.hu/letoltes/irodalom/Solvi.Kapisztran.pdf

A wiki szerint szerint meg megégettette őket.

Ennyit a történelmi tényekről.

etuska · http://napietus.blog.hu/ 2011.01.20. 12:28:45

azért ez minimum pofátlanság. Európa és a kereszténység egész története során összefonódott. Európa emelte fel a kereszténységet, és a kereszténység emelte fel Európát. A tizenkét csillag az EU zászlajában is minimum 2 keresztény jelképhez kapcsolódik

nikikeka 2011.01.21. 13:15:31

Mindenki mondjon el egy imát a Fidesz-ért aki olvassa!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása