Leminősítettek, és?
2010. december 08. írta: politicus

Leminősítettek, és?

  Leminősítette Magyarországot a Moody's. Durván hangzik, igaz? Hogy még egy lapáttal rá is tegyen a félelemkórus, azt is hangsúlyozzák, hogy alig kerültük csak el a bóvli kategóriát. Amikor államkötvényeinkkel már csak gyerekeink játszhatnak, ők is szigorú szigorú felügyelet mellett. Mert ugye nekünk számít a külföld véleménye. A tradicionálisan befelé forduló magyar nemzet, amelyet a külvilág történései kb. annyira érintenek meg, mint szőke nőt a Révai nagylexikon, az ilyen negatív hírre azonnal fölszegi fejét és belehúházik a nagyvilágba.

  „A kormány kockára teszi Magyarország hitelképességét” - idézi a volt miniszterelnököt az ATV. „A Költségvetési Tanács, az Európai Bizottság, számos hazai és külföldi közgazdász szakember lesújtó értékelése után ma a legbefolyásosabb európai hitelminősítő intézet is kifejezte aggályait a kormány 2011-es költségvetésével szemben: egyszerre két (!) fokozattal rontotta le a magyar államkötvények besorolását.” -írja közleményében Katona Tamás, az MSZP parlamenti képviselője.

  Biztos rossz a memóriám, de mintha nem ugrana be egyből a fenti urak (és a kórus) hasonlóan kritikus véleménye azokból az időkből, amikor még ők feleltek Magyarország pénzügypolitikájáért - igaz, a Fidesz meg mintha jóval megértőbbé vált volna korábbi szigorú álláspontjához képest.

  Először ugyanis 2005. január 12-én a Fitch Ratings minősítette vissza Magyarország hosszúlejáratú szuverén forintadósságát, de az akkori pénzügyminisztert, Draskovics Tibort ez különösebben nem érintette meg, sőt azt nyilatkozta, hogy (idézzük): „Nem örülök a leminősítésnek, de annak semmilyen hatása nem lesz a pénzpolitikára.” Ugyanez a cég aztán 2005. december 6-án újra egy szinttel rontotta Magyarország államadósságának besorolását.

  A Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet 2005. május 27-én értékelte le Magyarország hosszú és rövid lejáratú forintadósságának besorolását. A tőzsdeindex 500 pontot zuhant, megroggyant a forint árfolyama, miközben a kormány elmismásolta az érdemi reakciót és csak a pozitívumokat emelte ki a jelentésből.

  2006. január 26-án az S&P a fiskális politikát övező növekvő aggályokkal indokolva fogalmazott meg negatív kilátást Magyarország vonatkozásában.

  A Moody's Magyarország devizában és forintban fennálló hosszúlejáratú hitelbesorolásának kilátását minősítette át stabilról negatívra 2006. február 22-én.

  2006 júniusában az S&P Magyarország hosszú távú szuverén hitelbesorolását változtatta A mínuszról BBB pluszra. Veres János, a Gyurcsány-kormány pénzügyminisztere ekkor így nyilatkozott: „A hitelminősítő még a szokásos nemzetközi gyakorlatnak megfelelően arra reagált, hogy a múlt héten kiderült, a tervezetnél lényegesen nagyobb lesz a magyar államháztartás hiánya, de az anyag összeállításakor az elemzők még nem ismerhették mélyebben a szombaton bejelentett intézkedéseket.” A forint/euró árfolyam 272,60-ig ment fel, a hírre a tőzsde 400 pontos zuhanással reagált.

  2008 márciusában a Standard & Poors (a népszavazást követően) stabilról negatívra rontotta Magyarország szuverén adósosztályzatának kilátását. 2008 októberében aztán a Fitch rontotta Magyarország hosszú lejáratú deviza- és forintadósságának az addigi stabilról negatívra. A Fitch bejelentésére a forint euróval szembeni árfolyama átlépte a 270-es szintet.

  2008 novemberében csatlakozott a magyar államadósságot leminősítők táborához a Standard and Poor's is. Egy fokozattal csökkentette a hosszú és rövid lejáratú, devizában és forintban denominált kötelezettségeink besorolását.

  A következő leminősítésre néhány hónapot kellett csak várni. Az S&P 2009 márciusában lépett újra, ekkor Magyarország hosszú lejáratú devizaadósságát minősítette le. A forint gyengülni, a tőzsde esni kezdett a hír hatására. Egy napra rá a Moody's is rontotta Magyarország hosszú lejáratú devizaadósságra vonatkozó besorolását egy kategóriával.

  Azaz az elmúlt 5 évben a szocialista kormányok idején 10-szer(!) értékelte le Magyarországot valamelyik nemzetközi hitelminősítő (és akkor még nem beszéltem a Coface nevű cégről, amely szintén legalább kétszer részesített bennünket e nemesi kiváltságban), miközben a kormány hurráoptimista vagy esetenként ellenzékgyalázó nyilatkozatokkal próbálta elütni a rossz hírek élét. A fentieket tekintve jó volna, ha a szocialista ellenzék költségvetési ügyekben egy picivel nagyobb megértést és önmérsékletet tanúsítana, miközben a kormánynak is elő kellene állnia egy koherens költségvetési koncepcióval, mert amit eddig mutatott, annak egy része közép- és hosszú távon rendkívül káros, egy része pedig ugyan rövid távon hasznot hajt, de már középtávon sem fenntartható. Ha nem így lesz, további leminősítésekre lehet számítani.

  Bár a fentieket tekintve adódik a kérdés: leminősítettek, és?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr712498821

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Leminősítés 2010.12.08. 12:49:46

Gond van. Lesújtott Demoklész kardja: Orbán is megkapta az első leminősítést, sőt gondolom promóciós célból rögtön a másodikat is. Úgy látszik a Moody’s-nak nem jön be a gazdasági szabadságharc, és a válságot is a zemberekkel akarja megfizettetni...

Trackback: Takarékos állam II.: 200 milliárdos kár 1 hónap alatt 2010.12.08. 12:29:06

A jelenlegi magyar gazdaságpolitika egyik legkárosabb hatása az állampapírpiacon jelentkezik.Magyarország államadóssága a GDP 80 százalékának felel meg. Ez a tetemes összeg részben deviza, részben forintalapú államkötvényekben és kincstárjegyekben jele...

Trackback: Így történt az eset 2010.12.08. 10:59:43

John kólát szürcsölgetve meredt ki az ablakon a Moody's székházából a londoni Cityben, és elnézte a ködös angol háztetőket. Hétfő reggel volt. Kegyetlenül fájt a feje. "Tegnap megint eggyel több volt a whisky a kelleténél" - morogta maga el...

Trackback: A nemzeti tiszteletlenség 2010.12.08. 10:26:26

erkölcsi meseAtyafiak, engem még úgy tanítottak, hogy becsüljem azt amim van, tiszteljem más személyes vagyonát! Eszerint éltem és élek, nem is vittem oly sokra, melyett manapság tévesen, annyian becsülnek. De nem is ez a mese legfőbb mondandója, én va...

Trackback: Rabár Ferenc, az Antall-kormány pénzügyminisztere 2010.12.08. 08:15:21

Rabár Ferenc pénzügyminiszter Bokrossal az Értéktőzsde megnyitásán Rabár Ferenc, az Antall-kormány pénzügyminisztere írja: „Antall József szólt nekem 1990 februárjában, hogy lesz Londonban egy tárgyalás, melyet Soros György szervez, és témá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2010.12.08. 15:20:49

Egyrészt a tíz leminősítés különféle minősítőknél volt, tehát nem tíz fokozattal mentünk lefelé, hanem itt is, ott is mondjuk 3-al. Mindezt úgy 5 év alatt. Itt meg 6 hónap alatt 2-vel, úgy, hogy ez az elmúlt 5 évben folyamatosan a kormány sarának volt mondva az akkori ellenzék, jelenlegi kormánypárt által.

Szpókember · http://szpokember.blog.hu 2010.12.08. 15:27:33

szpokember.blog.hu, már a minősítés után nem sokkal megírtam, hogy ez a szokásos agymosással el lesz intézve. És be is indult az agymosógép rendesen. Ott tartunk, hogy ha az eddig szar volt az feljogosítja a kormányt, hogy mégnagyobb szar legyen. Olyan mint, hogy egy sorozatgyilkos azt mondja, hogy 8 éve megöltek egy embert, úgyhogy most ő megölhet 5-öt.

Alvarez 2010.12.08. 15:33:21

Az nagyot fog szólni, amikor kishazánk megérkezik a bóvli kategóriába. Ebből a hosszú és unalmas posztból egy dolog egyértelműen kiderült: a bóvlit még a szociknak sem sikerült összehozni. De majd Ovi megcsinálja, oszt jónapot.

zeus123 2010.12.08. 15:51:53

@valamit:

De a minősítés nem a múltra és nem a jelenre, hanem a jővőre szól! ezek nem azt mutatják, h milyen a jelenlegi helyzetünk, hanem a kilátások, várható tendenciák, javulás/romlás esélye.

Azaz szerintük - ha ezen a pályán maradunk, ezekkel az intézkedésekkel - még szarabb lesz...

Senkifia 2010.12.08. 15:56:48

@georg 48: ...Financial Times-ban megjelent egy cikk, amiben azt írta az épp aktuális szakértő-újságíró:"Nyomatékosan felszólítjuk a magyar kormányt az álláspontja felülvizsgálatára és visszavonására",a költségvetéssel kapcsolatban, asszem :)
namármost,elnézést, de ki a f.szom a financial times nyűjorkban,hogy felszólítja a magyar kormányt bármilyen belpolitikai hozzáállás megváltoztatására?? Kicsit meg vannak lepődve, IMF-hitel viszautasítás tól számítva,hogy Magyarország nem hajlandó tovább eladósodni,csak hogy az ükunokáink is államadósságot törleszhtessenek,kamatostól,hogy a **** bank(* tetszés szerint behelyetesítendő)jól éljen a mi nyomorunkból. nem tudom, ezeknek a csávóknak a jó qrva anyjuk jól van e? :)
Hozzászoktatta őket a balliberális elitünk,hogy itt bármit megtehetnek,és mindig van még egy rend bőr. Most meg hirtelen aszonták nekik,hogy bocs, de nem... Ettől meg ki vannak borulva, és próbálnak minden oldalról nyomást gyakorolni,hogy hátha mégi felveszünk még pár ezer milliárd forintot. ehogy már pénzügyileg függetlenedjünk valamennyire. Amíga meleg szarig benyalt a magyar kormány, az vezetett ide,ahol vagyunk, és ez sokezermilliárd forintos adósság. Akkor meg minek benyalni? lószart,mama.
Na majd meglátjuk a végét.
A kérdés viszont helyénvaló .Leminősítettek. NA ÉS?? :)

pannonfunk 2010.12.08. 16:18:18

@1kívülálló: Én soha nem éreztem azt, hogy a magánnyugdíjpénztárba befizetett pénz az én pénzem lenne. Egyszerűen köteleztek, hogy a fizetésem 8%-át fizessem be, annyi választási lehetőségem volt, hogy eldönthessem, hogy ne az azóta börtönben ülő Mesterházy Ernő-féle, azóta már csődbe is ment Bahia magánnyugdíjpénztárba tegyem a pénzemet, hanem mondjuk az OTP-be, amely lazán elveszítette az addig befizetett pénzem felét. Nem rendelkezem vele szabadon, nem vehetem fel, nem mondhatom azt, hogy akkor átmegyek máshová. Most meg azt mondják, hogy azt adjam az államnak, cserébe jogot kapok arra, hogy lesz 100% nyugdíjam, ha megérem, és lesz nyugdíjrendszer. Eddig is elvettek tőlem egy zsák pénzt, amire ugyanilyen feltételekkel ígértek 75%-nyi állami nyugdíjat.

Valahogy a befizetett adómra, az egyéb nyugdíjjárulékokra sem tudom azt mondani, hogy lopás, csak mert elveszik tőlem, és esetleg olyan dolgokr költik, amikkel nem értek egyet. Most ez lesz a magánnyugdíjpénztárba kötelezően beadott pénzemmel is, hoztak egy döntést, hogy most kötelezően nem itt lesz, hanem ott. Abszolút nem tudom átérezni, hogy ez lopás. Ha ez lopás, akkor az is az volt, amikor a nyugdíjkat megemelték annyira, hogy hiteleket kellett felvenni ahhoz, hogy kifizessük. Az is a jövőnk ellopása volt akkor. Sőt az akkori jövő az a mai jelen, már most szopunk az akkori hitelek felvételéért. azt a lopást kompenzálják a mostani lopással (ami magánnyugdíjpénztárban volt állampapír, azt lazán leírjuk az államadósságból, abból az államadósságból), és lehet, hogy jobban is járok vele, mert a kisebb államadósságot könnyebb lesz finanszírozni. Aminek a finanszírozását ugye megint az általam befizetett adókból valósítják meg.

ave 2010.12.08. 16:20:54

>elmúlt 5 évben a szocialista kormányok idején 10-szer(!) értékelte le Magyarországot

Szoval 2005-ben kurva jo besorolasunk volt? Vagy hogy a rakba sikerult 10x visszasorolni? :)))

Oke,oke, tudom 3 nagyot kulon szamoltad. Akkor is szep.

homér 2010.12.08. 16:21:09

Leminősítettek? Ez történik, ha egy pöcsökből álló kormányszerűség elpókerezi a nyugdíjvagyont. Ráadásul az agyilag alulfejletteknek azt akarják beadni, hogy e közben őket védik. Leminősítettek? Majd akkor fog orbán és a csürhéje levegő után kapkodni, amikor kutya se veszi a magyar állampapírokat. Nem kell IMF hitel se? OK, akkor be kell jelenteni a csődöt. Kit érdekel az a pármillió választópolgár, akik elveszítik a lakásukat, autójukat, stb. Majd a következő választások kicsit átgondolják, és nem ezekre a patkányokra voksolnak.

pannonfunk 2010.12.08. 16:24:43

@pancho_sanza: Hát igen, engem is ez idegesít, hogy 'majd' februárban megmondja a Matolcsy, hogy hosszútávon majd mi lesz.

homér 2010.12.08. 16:25:19

Egyébként nagyon megdöbbentő, hogy még valaki ezeknek a patkányoknak az oldalán harcoskodik. Persze tudom, annó hitler mellett is sokan kiálltak. Most meg ugye itt ez az orbán. A nagy harcoskodók meg majd pislognak, amikor befagyasztják a bankszámláikat, mert kb. összedől az egész kártyavár, amit orbán és a többi tetű építget.

torró 2010.12.08. 16:34:42

"Közbiztonság Szilárd?
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de a mnyp-t már a bajnai kormány kezdte el megszüntetni a FIDESZ folytatja. Ráadásul elég sok szakember is nyilatkozott már ebben a témában többnyire helyeslően,de valóban költségvetési probléma áll az ügy hátterében,állítólag!
Az elején olvastam hogy a Gyurcsány és a Bajnai nem vették fel a fizetésüket! Azért remélem ennyire nem naív? A fizetésüket egy "jótékonysági alapba" tették ,ahol személyesen érdekelve voltak.Ha én hozzájuthattam az öszödi kormány üdülőhöz fillérekért, majd visszabérli tőlem az állam,több mint száz millióért évente , vagy mint Bajnai aki milliókat vett ki a libatenyésztők zsebéből , hát én is tudnék /ál/ jótékonykodó lenni! A visszaminősítésről csak annyit, mikor ilyen történik hirtelen drága lesz az euró. Aki ilyenkor tud eladni ,pár nap múlva meg venni, jobb hozamot tud zsebre vágni mintha évekig lekötné a pénzét! Vagyis valakiknek ez nagyon jó buli!

pannonfunk 2010.12.08. 16:38:05

@Közbiztonság Szilárd?: "Az pedig, hogy a nyugdíjpénzt bevallottan is adósságcsökkentésre akarja felhasználni, több, mint visszás. Merthogy arról volt szó, hogy a nyugdíjakra kell. Az adósságnak nem egész 1/10 részét lehet belőle törleszteni. Ami kb. semmi."

Látom vágod a közgazdaságot. Mert az lenne a szép, ha ezt a 2700 milliárdot MOST elköltenénk nyugdíjra, mi? Na, az lenne az igazi lopás, a jövőnk teljes ellopása.

Teljesen jó, ha 10%-kal csökkentjük az adósságunkat, annak az éves finanszírozása 5-6% körül van, számold ki, hogy 20-30 év alatt (amikor a mostani magánnyugdíjpénztári tagok zöme nyugdíjba megy), kamatos kamattal az mennyi pénz. Rohadt sok. Ha hozzáteszed azt is, hogy esetleg a gazdasági növekedést az alacsonyabb államadósság miatt sikerülne a következő 20-30 évben tartósan 1%-kal feljebb tenni, mint az lenne a nagyobb államadósság-teher alatt, még nagyobb összeg jön ki, amiből az akkori nyugdíjasokat fizetni tudják. Ami a jelenlegi demográfiai mutatók mellett arra lesz elég, hogy mostani reálszinten tartsák a nyugdíjakat. Viszont ha maradna a rendszer, akkor még ennyire se lenne elég a 75%-nyi nyugdíj, és akkor lepődnél meg, hogy a magánnyugdíjpénztárból származó nyugdíjadból meg vehetnél kb. két zsemlét, főleg, ha nyugdíjbavonulásod előtt 1-2 évvel frankón eltőzsdézik a manyupok...

Az egész magánnyugdíjpénztárral kapcsolatban az a leggusztustalanabb, hogy két állásponttal van telikürtölve minden. Az egyik az, hogy hát ez vérlázító, ezek ellopják a pénzünket, botrányos, a másik meg az, hogy minden nagyon szép, minden nagyon helyes, még az az arrogancia is, amivel Matolcsyék az egészet tárgyalják.

A valóság meg valahol a kettő között van, de az meg senkit nem érdekel. Ez az egész arogancia, ahogyan a kormány nekiesett a magánynyugdíjpénztáraknak a leginkább azért elszomorító, mert már most eldőlt, hogy a következő 4 évben sem lesz értelmes társadalmi párbeszéd, ergo, a 2014-es választásoknak is úgy fogunk nekimenni, hogy totál demagóg lesz minen párt választási kampánya... :S

pannonfunk 2010.12.08. 16:40:42

@torró: Az a helyzet, hogy nem lett drágább az Euro, alig lengett ki az árfolyam a leminősítés hatására, és egy napon belül meg heti maximumra erősödött a forint... Nekem megfordult a fejemben, hogy pár szoci is próbált shortolni, de ezek még ehhez is bénák és jól elkúrták... :P

marós 2010.12.08. 16:41:50

A Frankfurter Allgemeine Zeitung hosszas elemzése, melyben részletesen vizsgálja a magyarországi helyzetet, két megállapítása is figyelemreméltó. A magyarok mutatói olyanok, amit több eu-s ország két év mulva sem fog elérni. A magyarok, tulságosan angolszász javaslatokra építve, nem tudták gondjaikat orvosolni, ezért talán hagyni kéne őket, hátha jó az amit az Orbán kormány cselekszik.

gagauzz kalauzz 2010.12.08. 16:53:29

Mandíner ecsém, te is abbul élsz, hogy már Qrcsány is elqrta? Ez menti amostani elqrást? Akkor mér kellettek vikicsunájék?
Ilyen rövid idő alatt ennyi nyögdíjpénzet ellopni - nem csodálnám, ha Fletó fetrengene a sárga irígységtől, hogy ez neki nem jutott eszébe:-)

Squid 2010.12.08. 16:57:05

A cikkíró elfelejti megemlíteni, hogy minden szoci leminősítésnél valamelyík fideszek káder azonal melléált a minősítőknek és szapulta a kormányt.

Azt is elfelejti megemlíteni, hogy a mostani leminősítés 200Milliárd körüli HAVI extra költséget eredményez a CDS felárak és a magasabb kamatok miatt.

Vézezetül azon se fussunk át, hogy nem az országot minősítették le, hanem Matocsy Költségvetési terveit amit ha folytat (és fog) leesünk bóvliba és az összes külföldi befektető kivonja a tőkét az állampapírokból és a tőzsdéről.

Akkor majd lehet menni turbómagyarkodni és szuperszittyának lenni az államcsőd közepén.

De az igazi ungarische vircsaft lesz!

Tita nick 2010.12.08. 16:58:25

Teljesen természetes, hogy Orbán kormányra kerülése óta a magukat kifelé(!!!) kémyesen magyarnak, ám önmagukban tudja a fene, kinek tartó hazánkfiai, lányai, szóval szoci és libsi polgárai ezerrel támadják a Fideszt és Orbánt. Ez a szerepük, az ellenzék szerepe. Néha még talán örülnek is annak, ha valami félresikerül, örülnek, ha a nyugat elmarasztal minket. A kákán is csomót keresnek, írogatnak blogokat, kommenteket, a lényeg, hogy kiírják magukból, az azénmegmondtamelőrehogyezamocskosbandahazudikéslop-féle dolgaikat.

Az, hogy az előző kormány mit rombolt és mit művelt ezzel az országgal, már rég elfelejtették, már vissza is sírják.

Kedves sehonnai buzeránsok, szarok rátok!

Squid 2010.12.08. 17:00:23

@marós: "A Frankfurter Allgemeine Zeitung hosszas elemzése, melyben részletesen vizsgálja a magyarországi helyzetet, két megállapítása is figyelemreméltó. A magyarok mutatói olyanok, amit több eu-s ország két év mulva sem fog elérni. A magyarok, tulságosan angolszász javaslatokra építve, nem tudták gondjaikat orvosolni, ezért talán hagyni kéne őket, hátha jó az amit az Orbán kormány cselekszik. "

Emiatt kalaplengetést emlegetett Orbán ugyanebben az orgánumban, mejd felsorolta milyen intézkedések következmányei ezek. Mind a 4-5 tételt amit felsorolt a Bajnai kormány és Oszkó lépte meg, ezért csak most minősítettek le minket amikorra ezek hatásai kifutottak v Matolcsy lenullázta őket.

Lehet büszkének lenni..

Gera 2010.12.08. 17:11:48

Tehát akkor pár hónap alatt eljutottunk arra a szintre, hogy a fidesz tevékenységének mércéje az mszp elkúrása. Merthogy ők is, ráadásul ők még inkább. Az nem érdekes, hogy objektíve szar valami, a lényeg, hogy az mszp is csinálta. Ha ők elkúrhatták, akkor nekünk is szabad. Tök jó. Így lesz egyre elbaszottabb hely Magyarország.

Chicano 2010.12.08. 17:16:51

8 évig folyamatosan minősítgették le az országot de az akkor nem volt probléma az elvtársuraknak. De ez, ez most az. Látom itt már nincs mese, patkvér lesz meg emberhalál, talán még államcsőd is. Fusson ki merre lát.

Másrészt tényleg gáz a leminősítés, csak valahogy nem az aggódás jön át a kormányt fikázók beírásaiból inkább a káröröm. Hát igen, a fidesz se nagyon csinált mást ellenzékben, ez így van. Csak van két óriási különbség a helyzetek között:

1 - Azt egy kitűnő nemzetközi gazdasági helyzetben kúrták el Feriék, pedig minden adott volt hogy a szomszédokhoz hasonlóan mi is az EU szint fölött növekedjünk. És ezeknek kell most feri elkúrását eltakarítaniuk úgy hogy közben világméretű gazdasági krízis van. Nem csoda hogy kínlódnak.

2 - Feriéknek volt egy alternatívája, Orbánéknak nincs. Hacsak a Jobbikot nem tekintem annak. Szóval üzenem az elftársuraknak hogy vigyázzanak hogy mit kívánnak mert még megkaphatják. Ha bukik a patás zorbán valószínűleg ők sírnák vissza először azt a drága cuki baloldali demokrata miniszterelnököt.

belekotty 2010.12.08. 17:18:16

Remek, már az a mérce hogy a Fidesz tudja még az MSZP szintje alá is minősíttetni az országot.
Fideszesek! Köpjetek fel és álljatok alá! Erre szavaztatok?

belekotty 2010.12.08. 17:19:45

@Tita nick: Persze hogy támadjuk mert még semmilyen értelmes dolgok nem műveltek! Írjál már egyet!

Épelméjű 2010.12.08. 17:23:25

Mandiner:
"Bár a fentieket tekintve adódik a kérdés: leminősítettek, és?"

éS???
Igaz, kit érdekel, hogy a "bóvli" és "befektetésre ajánlott" befektetői kategória határára sodródtunk. Mi csak annyit jelent, ha még egyszer leminősítenek, akkor a bóvli kategória miatt az 1-2-3-4.000 milliárd Ft-nyi állampapírt, részvényt és vállalati kötvényt a külföldi befektetők eladják. Ennek következménye, 2-3-4-5 %-al magasabb államadósság finanszírozás, 30-40-50 %-os OTP, MOL, stb árfolyam csökkenés, 280 +10-20-30 Ft-al magasabb EUR/HUF árfolyam, 10-20 Ft-al magasabb CHF/HUF árfolyam.
Az van, hogy a külföld előtt megint, mint az MSZP idején, lejjebb és lejjebb csúszunk, egyre hulladékabb ország leszünk.

És akkor mi van??? Kérdezi a szakértő!

Hát nagy gebasz van, az van:)

De hagyjuk a külföldet, az úgyse befolyásol semmit sem ebben a pöcegödör országban...... LOL

Most, hogy már Én is, sokadszorra elmondtam a külföldes ÉS-es verziót, jöjjön a MAGYAR!
Mit mond ez az újabb leminősítés az átlagos (idiót*) magyar választónak? Mire kellene következtetnie az újabb leminősítésből? Mit kellene észrevennie az MSZP és FIDESZ kommunikációjából? Mit?

Én ezt veszem észre, és, és:
ahogy ez elmúlt 4-5 évnyi balfaszkodás miatt, most ugyanúgy a balfaszságunk miatt, leminősítenek! Véleményt alkotnak rólunk, azt mondják: "Ti egy idióta ország vagytok, pfujjj"
MSZP kormány alatt, MSZP bagatelizálta leminősítéseket, FIDESZ tajtékzott a minősítés csökkenés miatt. Mostani Fidesz kormány alatt, FIDESZ bagatelizál, MSZP tajtékzik!

Mind a két "hulladék" párt 0!
Mind a két párt, hülyére veszi az (idiót*) magyar választót. Mind a két Párt ugyanazon ügyben HAZUDIK!

És??

És, ezt nem veszik észre a(z) (idiót*) magyar választok, LOL.

Hajrá Fidesz-MSZP!
Hajrá magyarok!

Hofi:
"Magyarországon az 1 főre eső idióták száma 2!"
Bölcs, nagyon bölcs Hofi!
Ha ma is élne, így mondaná:
"Magyarországon az 1 főre eső idióták száma 2 VAGY több!"

Chicano 2010.12.08. 17:27:25

@Épelméjű: "Magyarországon az 1 főre eső idióták száma 2 VAGY több!"

Nem tudnám megmondani miért, de fogadni mernék hogy te vagy az 1 fő okos akire az idióták esnek.

KelekótyaP 2010.12.08. 17:35:20

Kedves posztíró, Nem gondolod, hogy el kéne határolódnod az ilyen Tita nick féle hozzászólásoktól?
vagy legalább olyan vehemensen reagálni ellene mint ha a másik oldalról jön valami hasonló?
Amúgy meg nem értem min lehet itt vitatkozni?

Tények vannak
A Moody's leminősítette a kormányt, amelynek tagjai akik állítólag sosem hazudtak életükben, pár éve ugyanezt kormányválságnak kommunikálták, most meg bagatellizálják. Pár éve ellenzékben a Moody's-t a többi hitelminősítőt még egy objektív viszonyítási alapnak tartották, amihez képesti lemaradás egyértelműen az aktuális kormány hibája és ez megkérdőjelezhetetlen, most meg a 20 év sikertelensége (amúgy fura, hogy úgy kommunikálnak ők is és a holdudvaruk is, mintha ők nem lettek volna részese ennek a 20 évnek és most forradalom után a fényes semmiből jönnek gyolcsruhában fehér lovon) miatt frusztrált és emiatt romantikus nemzeti ábrándokat igénylő plebsznek a külső gonosz bankár ellenségképpel igazolják a bénaságukat, aminek az a baja, hogy nem elég, hogy nem vállalnak felelősséget, de még elterjesztenek egy ilyen a világon is kívül van élet és van külön magyar igazság mítoszt ami alapjaiban fogja kikezdeni a versenyképességünket a jövőben.
Tudom az MSZP ezt meg azt csinálta és az is hazudott meg így meg úgy, De basszus én nem vagyok az MSZP vezetője mint ahogy a többi 10 millió magyarországi magyar zöme sem. Megértem, hogy a posztoló próbál egy ilyen kamu objektivizmussal megbolondított hajánál előrángatott kesze kusza logikai bravúrt bemutatni, hogy magát is meg tudja győzni, hogy jó oldalra szavazott (amúgy már ez az oldalasdi is annyira pubertás hormonzavaros kis-srácos ciki dolog), mert fél elveszteni azt az ügyet amiért írogatott az elmúlt x évben, de ideje szembenézni a tényekkel. Nem könnyű de nem is lehetetlen.

1: dobd el ezt az MSZP is hazudott, béne volt, lopott, saját haverjait tette pozícióba ect gagyi mankót

2: Nézzed meg a gazdasági mutatókat

3: gondold át mennyire ál jól egy lecsúszott kis országnak, ha nagyhatalmat játszik

4: mennyire adekvát emberek kerültek szakmai tárcákhoz

5: A kormány kommunikációja jó-e vagy borzalmas

6: A cél szentesítheti-e az eszközt??? Azért hogy ne hazudjak lophatok-e?
(azért, hogy az egyetlen választási igéretemet a hagymázas nemzeti szarozáson kívül tartsam elvehetem-e mások megtakarítását?

7: kell-e nekünk középkor 2011 ben szabadságjogokban?

Az nem válasz amit a Konzi is nyom: hogy ok nem szép a sajtószabadság megnyírbálása, de hát milyen hülye a Debreczeni pl... Ez nem nívó még ha teleaggatja latin szinonima szótárból plagizált szavakkal, akkor sem.

Szedd össze magad és próbálj nem mint ideológia vezetőkre, hanem mint az alkalmazottjaidra tekinteni a kormányos és az ellenzékben lévőkre.

Folyton azt hallgatom a plebejus-jobbosoktól itt, hogy nem kell benyalni a nagyhatalmaknak. Akkor miért benyalni ilyen ex Kiszes egzisztenciális keresztény és polgár (természetesen a "nyugatos balos" privatizációs csalók is ideértendők, de reméljük rajtuk már túl vagyunk) amatőr arrogáns új-nemességnek?

pannonfunk 2010.12.08. 18:05:32

@Squid: Látom egy kis hazugságért te se mész a szomszédba. A FAZ egyértelműen olyanokról beszél, mint bankadó, extraadók, frankhitelek felvételének megszigorítása, amelyet mind a mostani kormány hozott.

Baldrick68 2010.12.08. 18:15:23

Jaj kedves Mandíner elvtárs, tudod a nyafogásod akkor lenne egy fikarcnyit is hiteles, ha éppenséggel te meg az elvtársaid nem idézték volna ezeket a hitelminősítőket amikor a Gyurcsányék böszmesége láttán nem húzták le ugyanúgy a magyar állampapírokat.
Bezzeg akkor az volt a mantra hogy bezzeg a piac is ítéletet mondott a Gyurcsány politikája felett és az az ítélet hogy kóklerek svindlerek, azonnal mondajak le.
Valahogy akkor nem hallottam ezt a huhogást hogy keresztbe tesznek a NEMZETNEK és hasonlók.
Most hogy a ti elvtársaitokról mondanak negatív véleményt megsértődtök és nemzetközi összeesküvést vizionáltok mint a hisztis kisgyerek.
Baromira szánalmas nyomik vagytok.

Tündér_Lala 2010.12.08. 18:19:43

Uraim, uraim ! Önöknek tökéletesen igazuk van, elkúrtuk.
A jövőben tehát a kormány az IMF bölcs iránymutatása szerint az alábbi intézkedéseket vezeti be:

Az SZJA-t felemeljük 40%-ra (1 millió felett 10%)
Bevezetjük az ingatlan adót
Bevezetjük a füst és levegő adót
Bevezetjük a nap adót, borult idő esetén az árnyék adót
Beszüntetjük az önkormányzatokat, az egészégügyet és az oktatást

Ezen intézkedések (struktúrális reformok)segítségével országunk minden bizonnyal 5 fokozatot erősödni fog a hitelminősítők osztályozásában.

A politikai és gazdasági szféra vezetőinek fegyveresen őrzött lakóparkokat építünk.

Felemeljük a rendőrség létszámát, új szemkilövő puskákkal és viperákkal látjuk el őket.

Elégedettek ?

Viktátor

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.08. 18:24:52

@Tündér_Lala: Az IMF nem neoliberális gazdaságpolitikát akar?

Tündér_Lala 2010.12.08. 18:27:32

@TaTa86.: Igazad van, a segélyeket 3-szorosára emeljük.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 18:30:22

@eszkep: a kossuthon hallottam így, ott is sürgősen személyi váltások kellenének, tény

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 18:30:39

@eszkep: a kossuthon hallottam így, ott is sürgősen személyi váltások kellenének, tény

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 18:37:29

@Hattory Hanzo: mit jelent a gyakorlatban a Moody's hazánkra vonatkozó leminősítése? Mit éreznek meg ebből a hétköznapi emberek? - hangzott a Közbeszéd kérdése.

“Ez a minősítés egy abszolút alapvető dolog. Ha holnap egy háziasszony úgy dönt, hogy ő venne magyar államkötvényt "

:D

:D

ez az ember mekkora nyomorék

TG69 2010.12.08. 18:38:56

@poszt: Rz csak azt mutatja, hogy a kormányváltás után elmaradt az az egyébként ésszerű várakozs, hogy a korábbi rezsim hitelvesztése után lehetőslgünk vna egy közepesen szar gazdpollal is jobb besorolásokat kapni és lassan visszakapaszkodunk. Ehelyett egy ennél is gyengébb teljesítménnyel sikerült elállni a fidesznek és ezért azóta folyamatosan otvábbra is kapjuk a figyelmeztető jeleket. A bóvli kazegória után jöhet újra az IMF egyébként, tehát most itt a tűzzel játszunk. De legalább a Zemberek élvezik a műsort :).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 18:45:42

@eszkep: rohadékok,

mennyiben magyar tulajdon a mol? 51%?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.12.08. 18:47:10

@politicus: rakd hozzá tényleg, h hogyan reagáltak ellenzékben a fideszesek akkor , és akkor tényleg joggal mondhatod ezt

Squid 2010.12.08. 18:58:33

@pannonfunk: "Látom egy kis hazugságért te se mész a szomszédba. A FAZ egyértelműen olyanokról beszél, mint bankadó, extraadók, frankhitelek felvételének megszigorítása, amelyet mind a mostani kormány hozott. "

Naszondja csak, hogy képben legyél..

"A válságra adott megkésett válaszként Magyarország két egymást követő kormánya egy éven belül az alábbi határozatokat hajtotta végre: a nyugdíjasok elveszítettek egy havi járandóságot, az áfa 20-ról 25 százalékra emelkedett, a nyugdíjkorhatár 62-ről 65 évre nőtt, az államháztartás kiadási oldalát pedig erőteljesen lefaragták. Ezek a lépések összességében többet tesznek ki, mint amire bármely más európai ország vállalkozott - mégpedig sztrájkok és tiltakozások nélkül. Tulajdonképpen ezért kijárna, hogy a külföld kalapot emeljen" - fogalmazott Orbán Viktor."

Nem én mondom ezt hanem OV.. Gondolom neki azért hiszel, mivel ő sosem hazudik.

innentől jöhet a találós kérdés: melyík rendelkezést hozta ezek közül az új kormány?

Karcolt lendület 2010.12.08. 19:05:55

Ha nem számít, hogy leminősítenek, azaz ha nincs fél évvel a választások után nincs koherens gazdaságpolitikánk és így nem sikerült a hitelességét visszaszerezni, akkor akár a szocik is maradhattak volna tovább, nem? Nem teljesen mindegy, ki kúrja el annyira, hogy végül válságkezelésben merüljön ki a kormányzása?

A kampányban Orbán azt állította, hogy készen állnak a kormányzásra és fő feladatnak nevezte, hogy a gazdaságpolitikánk hitelességét helyreállítsuk. Az elsőben hazudott (különben nem ilyen improvizálás lenne a tevékenységük 90%-a), a másodikban pedig kimondottan szarul állunk - ezt mutatja a leminősítés, hát ez eddig sajnos kurva messze van attól, amit vártam tőlük.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.08. 20:50:26

@Tündér_Lala: inkább sajnálni kell ezeket a Feri-árvákat. Ez az emberséges magatartás velük szemben.
Egész életükben szar döntéseket hoztak, el is kúrták rendesen. Az elmúlt 8 évet szerették, csak úgy, mint a Kádár-kort. Úgy kell nekik valami rossz hír - elfogyott a kávé, megromlott a tej, stb. - mint egy falat kenyér, hogy ne legyenek öngyilkosok.

KelekótyaP 2010.12.08. 21:26:14

@Tündér_Lala:
Az azért elég erős ferdítés, ha azt állítod(illetve Kósa azt állítja), hogy a meghozott intézkedéseknek az általad említett apokalipszis az alternatívája. Lehet ilyen marhaságokat írni, csak minek?
A kisebb állam azt hiszem fel volt hímezve a narancslobogóra aztán igazi strukturális átalakításban semmi érdemleges nem történt. Ha szerinted igaz amit mondtál (valószínűleg amúgy te sem hiszed ezt el, csak az utolsó haláltáncbéli görcseid ránganak ezekben a nevetséges víziókban, hogy valahogy meg tudj kapaszkodni egy téged is becsapott pártban), akkor mi lesz a magán nyugdíj bevételek elköltése (2 évet ígértek, de úgy néz ki az elsőben felélik) után? Az amit itt összehordtál?
Plussz magasabb államadósság a mostani leértékelést kompenzáló kamatemelések miatt. Lehet hisztizni és kommunistázni meg libsizni, de a matematikában nincsenek kommunisták meg népnemzetiek, csak számok és logikai összefüggések.

Tölgynek, meg csak gratulálok, Igen, mindenki aki nem ért egyet a Fidesz mostani politikájával az feri-árva (gondolom arról szólt az egész nulla IQ-s hszed, hogy elsüssed ezt a "frenetikus" szöveget és most úgy érzed, hogy a megszólított kommentelőben egyfajta farkaskölyök vérszövetséget kötöttél)
Még egyszer bravo, most meg menj vissza a TV elé, kapcsold át való világra, vetkőzz le atléta-zokni-gatyára és bontsál ki egyet az akciós sörödből te proli.

A poszt írója meg nézze meg, hogy milyen színvonalú kommentelők értenek vele egyet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.12.08. 21:31:47

@KelekótyaP:
ne törőggyön ezzel a proli tölggyel, az még böfög is a sárkánysörtől!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.08. 21:32:22

@KelekótyaP: imádnivaló, ahogy a Feri-árvák felbasszák az agyukat, mint maga is. Nagyon vidám évtizedek elé nézek.

pannonfunk 2010.12.08. 21:34:38

@Squid: Nem is ezzel van a gond, hanem egyrészt azzal, amikor azt hazudod, hogy ezek hatása kimerült, illetve lerombolta a mostani kormány, illetve amikor azt hazudod, hogy ezek lenullázásai miatt minősített le a Mody's. Mert ugye az ÁFA még mindig 25%, a nyugdíjkorhatár még mindig 65 év, az államháztartási hiány kevesebb, mint Bajnaiék alatt, és jövőre még kevesebb lesz, a nyugdíjasoknak továbbra sem jár 13-ik havi nyugdíj.

A mai FAZ írásban, amelyben tulajdonképpen megdícsérik a kormányt, egyértelműen az Orbán kormány lépéseiről beszélnek, úgy mint bankadó, extraadó, és társai. Csakhát most itt az az ukáz, hogy azt szidni kell, az meg milyen tök gáz, hogy mérvadó külföldi lapban meg megdícsérik ugyanezt, no akkor gyorsan maszatoljuk össze az egészet egy egy hónappal ezelőtti interjúval, mégis mentsük a viktátorgyalázó mundérunkat, remek.

KelekótyaP 2010.12.08. 21:55:30

@tölgy: Senki nem bassza fel az agyát egy ilyen senkin mint te. Vidáman jegyeztem meg amit írtam, soha nem voltak ábrándjaim afelől, hogy vannak emberek egészen közel az ember és a csirke határán. Légy boldog abban szar hitben, hogy neked van egy nagy vezetőd és egy tévedhetetlen pártod, ha meg valaki elégedetlen velük??? Akkor ignoráld, hogy pl csak én is kb 10 helyen határolódtam itt el a Gyurcsány meg a többi mszp kormánytól. Neked basszus nem fér bele a fejedbe, hogy ha valakinek önálló véleménye van és az nem egyezik a vallási vezetődével (to be fair : a másik oldalon is megvannak ezek a szánalmas droidok), akkor az nem mszp-s ha leírja,akkor sem, az nem lézetik, hogy van világ ezenkívül a két kommunista párton kívül, Észérvek??? ne már Kósa ilyen pozícióba keveredhetett ilyen mondatokkal. Anti-kommunizmus? Mindegyik káder gyerek, a köztársasági elnök a volt rendszerben volt képviselő, pártvonalon szállodaigazgató MOB elnök ect., Egy Pozsgai írja az új alkotmányt a 40 év kommunizmus és 20 év posztkommunizmus után. Nem baj majd behazudjuk, hogy Karácsonykor a pincében fennkölten és halkan énekeltük a Menyből az angyalt meg a Székely himnuszt és undorodva utaztuk be a világot a párt pénzén. Orbán mindig beszél arról, hogy ő érti a magyar néplelket. Sosem szerettem ezt a sztereotip egyik nép ilyen a másik olyan. De valóban
Alantas ösztönökre hatni
irigység: a manyup ak pénzt keresnek a tevékenységükkel
kamu nagyotálmodás: Új világrendet mutatunk a bolygónak (elsőre elég lenne ha leállítanánk a pénzmosoda beruházásokat. '00 milliárdárt nekimentek a bankoknak ami több ezer ember munkahelyébe kerül, de egy focistadion nem jön ki 10 milliárdból hanem kell még + 2
néhgy szaros lelátó meg egy fűvespálya egy alföldi város melletti szántón. Stadler ilyet épített 200 millióból
meg amúgy is Kósa lenyilatkozza nyáron egyik héten, hogy csődközelben az ország rá meg 2 hétre úgy érzi azért 12 milliárdért egy stadion az a minimum, mert 10 éve ígéri a szavazóinak, és hát a felét el lehet lopni.
Észérvek: az itt nem kell. csak hangzatos klisék mindenféle szentekről meg hősökről meg glória még a seggünkön is. Ja meg valami ellenfél félét összetákolni azt azokra uszítgatni a frusztrált prolikat.
Forradalom: értsd: Gulyáslevest enni és Szörényio dalokat dúdolni szalonspiccesen a Parlamentnél. Hát kérdezz meg egy szerbet milyen az a forradalom meg harc.
Azt itt a vége, trógerek írnak viccesnek szánt marhaságokat, amiket kormánytagok hánynak fel miután könnyen-emészthetővé alakítgatták. Legyen benne valami az MSZP ről, valami forradalmi dinamika, a külföld kinevetése )nem ők kormányoznak-látszik, azt sem tudják hol van Magyarország- erre aztán büszkék lehetünk, Nem hódolunk be az IMFnek. megpróbáltatok csak hazautaztak olyan amatőrök vagytok)

elfelejtette 2010.12.08. 21:58:58

@tölgy: Látja, a legemberségesebb magatartással bassza fel leginkább az agyukat. Akkor ez most vagy nem emberséges, vagy szelektíven kell alkalmazni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.12.08. 21:59:07

@KelekótyaP:

magácskának puha ám az orra! maga nem mond igazat! maga bizony ideges! és ez jó.

KelekótyaP 2010.12.08. 22:12:55

nem vagyok ideges, csak érdekes ez a szituáció. Vannak emberek, akiknek a lakása a választások óta 30 %kal kevesebbet ér de a hitelük 50 %kal magasabb, a fizetésük (ha nem állami dolgozók akiknél csak nem kezdődött meg a bujtatott munkanélküliek leépítése és akiket ha kompenzálnak, akkor még nagyobb lesz a hiány)kevesebb (az átlag bruttó itthon 220.000 Ft és az új SZJA-val -amit a kormány még mindig úgy kommunikál, hogy több marad a zsebekben- 280.000 bruttó alatt kevesebb lesz a nettó( nem ez nem igaz ezt csak azért mondom mert libsi vagyok, meg komcsi meg zsidó de minimum hígmagyar. Matematika? Bizánci trükk!!!!!!)), a magánnyugdíj megtakarításukat elveszik, vagy ha egy hónap alatt amiben az ünnepek is benne vannak, el tudja intézni az országban megtalálható 20 irodában, hogy nyilatkozzon arról, HOGY NEM AKAR VÁLTANI!!!!!, akkor nem kap nyugdíjat , bár nyugdíj járulékot (bocsánat adót, ez aztán a polgári józan ész (Magyarországin a polgár eufemizmus a a falusira, ha pesti vagy, akkor jó esetben panelproli, meg lehet nézni hány Pesti születésű erős ember van a 2 nagy pártban)azt nem kap majd. és ezek között az emberek között még mindig tömegesen vannak, akik nem akarják ezt tudomásul venni, mert HINNI akarnak, menetelni az igazság útján bele a fénybe. Vezetőt akarnak, aki mutatja az utat, megmondja melyik bogyót egyed ha fáj a hasad és melyiket ne, mert az mérgező. Ezek a polgárok, A polgárok, akik egész Európában a legerősebb egyensúlya az önkényes aktuális arisztokráciának és hatalomnak, már a Hansa városok óta. De nálunk a szervilizmus szinonimája, olyan emberek akik nem akarnak semmiféle önrendelkezést azon kívül, hogy pálinkát főzhessenek a babakocsitárolóban.

KelekótyaP 2010.12.08. 22:16:52

És ez nem annyira idegesítő mint inkább groteszken vicces. Egy ilyen mandíner meg Konzi akik szerint a média színvonaltalansága erőszakolta ki a Fidesztől a sajtószabadság megnyirbálását. Azt milyen színvonalú cikkek vannak itt? Magukat is betiltanák? Ilyen tölgyek értenek velük egyet csak. Rém büszke lehet az akit Tölgy értékel.......

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.12.08. 22:46:57

Akkor a napi mérleg: a Mandiner írt egy posztot, ami csak félig és bizonytalankodva kritikus a kormánnyal szemben, erre kapott eddig 415 kommentet, amelyek nagy része azon problémázik, hogy miért nem tépte le a szerző a matolcsiak fejét és hányt bele férfiasan és határozottan a tüdejükbe, ahogy ők elvárnák.

Hát, nem könnyű mostanában. :)

Más, fontosabb:
@Grift: Sárkánysör! Én kilenc éve a neve miatt vettem egy dobozzal a Spar-ban. Akkor megesküdtem, hogy soha többet! :)
(A hasonló témájú Červený Drak Brnóból iható, de van nála sokkal jobb is.)

Zero_Toleransz 2010.12.08. 22:49:09

@politicus:
aranybogaram, nem értettem félre semmit, te viszont nem veszed észre, hogy ugyan azt csinálod, amivel minden paraszt politikus prólja igazolni a tetteit. Méghozzá olyan tetteit, amikről látszik, hogy tévesek, rosszak.

Hogy értsed: XY azt mondja, hogy a kormány lop. Erre az érintett ezt nem tagadja, hanem elkezdi sorolni, hogy a vádaskodó mit és hogyan lopott el korábban, úgyhogy szépen kussoljon.

Erre én azt mondom, hogy szépen kapja be mindkettő, és menjen az ősi foglalkozást űző édesanyjával együtt a Holdra.

Az írásoddal akarva, akaratlanul is bagatellizálod a leminősítést. Legalábbis szerintem.

Azt mondod, hogy szerinted rossz a leminősítés. Szerintem meg rossz a gyilkolás, de ha azzal indítom a blogbejegyzést, hogy gyilkolásznak, és? Majd kifejtem, hogy eddig is gyilkolásztak, haltak meg emberek, hát ez tényleg szörnyű, akkor abból lehet, hogy nem az fog megmaradni az olvasóban, hogy azt is mondtad, hogy "hát tényleg szörnyű".

Azzal, hogy bemutatod, hogy az előző garnitúra mekkora barom módon reagált a hasonló leminősítésekre, nem tűnik kisebbnek ugyan az a baromság más szájából, még ha ez oldja is a kognitív disszonanciádat.

Tudom, hogy nehéz belátni, hogy április óta az égvilágon semmi sem változott, és emiatt önmagaddal és a helyesnek vélt választásoddal viaskodsz, de bízom benne, hogy előbb utóbb csak ráébredsz erre.

Erős a párhuzam a tegnapi, vagy tegnap előtt konzervatóriumos médiatörvényről írt cikkel. Ott is látja azért a szerző, hogy szar van a palacsintában, de vadul emlegeti, hogy mi ment 8 évig. Na de kérdem én: most, hogy eljött a rendszerváltozás utáni zavaros átmenet vége, miért kell azzal védekezni, illetve bárkit is félig védeni, hogy dehát ők azért egy kicsit jobbak? Lószart jobbak, mama, hogy a ti szófordulatotokkal éljek.

KelekótyaP 2010.12.08. 22:53:03

@elGabor: Sárkány szar sőr:)

Szerintem nem az a baj, hogy félig kritikus, hanem hogy 99százaléka a leértékelésről (jelenlegi kormány megítélése) az előző kormányról szól, Az, hogy a fidesz (a mandíner és a konzi is) ugyanazt a bírálatot szajkózta (joggal) az előző kormányra arról van egy rejtett mondat valahol a 10. sorban, aztán meg megpróbálja bagatellizálni és az elmúlt kormány akkori védekezésével legitimizálni a mostaniak bénázását.
Pont ez az impotens viselkedés amit ezen a 2 bloggon tapasztalok a fidesz kormány visszásságai ügyében ami irritál sok embert, Nem kell összezárni a fidesznek meg kimagyarázni őket (ha csak nem az író egzisztenciája függ a fideszen belüli megítélésen-amit nem hiszek, ha meg igen, akkor na bumm, ha kurvának mész megbasznak ergo kalkulálja be az ilyen hszeket).

KelekótyaP 2010.12.08. 22:58:10

@Zero_Toleransz: nagyon igaz, Én is pont ezt a Konzis hasonlóságot vettem észre. Valóban nehéz lehet benyelni a békát, hogy nagy konzervatívként kommunistákra szavaztam csak mert dolmányban vonultak passiójátékra. De szerintem nem szégyen ez, Mindenkit tévesztettek már meg. A baloldali bloggolók meg újságírók sem akkor vesztették el előttem a hitelességüket amikor kiderült öszöd, hanem akkor(és azok) akik akkor elkezdték szajkózni, hogy persze az Orbán is hazudott meg lopott, és miért a fidesz jobb lenne? Ez egyszerűen intellektuális kurvulás és semmi köze a nemzethez, a konzervativizmushoz, vagy a liberalizmushoz.

Zero_Toleransz 2010.12.08. 23:17:51

@KelekótyaP:
kíváncsi leszek, hogy politicus reagál-e valamit. Persze nem várható el, hogy minden kommentre válaszoljon, de azé' bízom benne. Remélhetőleg belátja, hogy objektivitásban nem dúskált épp, amikor ezt írta. (Márcsak azért is jó lenne, ha látná a fától az erdőt, mert itt még lehet értelmes jobboldali kritikát olvasni. )

KelekótyaP 2010.12.08. 23:37:19

@Zero_Toleransz:
Igen, én is kedveltem mindkét bloggot (na jó a konzin a konzervatív zászlóbontogató századvéges (állami pénzek kimosásában legalább jól informált) latinosan buta kis mitugrálszt akinek sosem volt nője emiatt izmusokba szerelmes, azt nem értékelem sokra, meg rajta látszik, hogy karrierért nyal elvtelenül. De a többieknek vannak jó meglátásai, és bár nem osztom ezt a romantikus nosztalgiát abban, hogy nekem 2010 ben monoklit kordva raccsolva kéne templomba menet "kéhem szépen"ezni, meg nem akarok senkit méltóságos uramnak szólítani, sem ex Hitler Jugendes, pedofil papokat kimenekítő öregembereknek hajbókolni, de tiszteletben tudom tartani azt, hogy nekik igényük van erre a Gyűrük urazásra tündékkel meg beszélő fákkal, mert alapvető tényeket eddig elfogadtak tényeknek, és amíg valaki így viselkedik (2x 4 az 8 és nem 6 vagy 10 attól függően milyen párt mondja vagy milyen célt szolgál), addig értelmesen el lehet vele beszélgetni, nem biztos hogy nem neki van igaza hanem nekedm. De most valóban fura helyzetbe kerültek: Egyrészt tarolhatnak a piacon , másfelől ahogy te is mondtad meghasonultak a annyiszor megénekelt pártjukkal. Biztos idővel belátják, hogy kevésbé vállalhatatlan kimondani, hogy tévedtek, mint a maradék méltóságukat is pár megrendelésre váltani .

Lev Menachem 2010.12.09. 02:58:12

@Épelméjű:

Esett a forint árfolyam az euróhoz képest a leminősítés óta? NEM, azóta még erősödött is!

Van kereslet a magyar állampapírokra? IGEN, veszik mint a cukrot! ( www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101207-elkapkodtak-a-magyar-kincstarjegyeket-a-befektetok.html )

Akkor ki itt az idióta? ja boccs..

Épelméjű 2010.12.09. 09:18:32

@Lev Menachem:
LOL vagy:)

Tudtad, hogy a magyar 1x éves diák az EU átlag szövegértési szintet se éri el?
A 20-100 év közöttiekről nincs infóm, de ha tippelnem kellene, akkor ott még inkább az átlag alattit mondanék.

Az esetedben, mindenképpen átlag alatti szövegértési képességről beszélhetünk. Kérlek, igazold állításod vagy cáfold hozzászólásom.
Mikor írtam, hogy a mostani leminősítés azonnali HUF gyengülést okoz?
Mikor írtam, hogy a mostani leminősítés azonnali állampapír piaci gondokat okoz?

Írtam ilyet?:) Nem:)
Akkor Te miről beszélsz?
Jah, nem tudsz értelmezni egy 20-30 soros véleményt, akkor már értem:)

A kérdés megy vissza: "Akkor ki itt az idióta?"
LoL :))))))))))))

Az idióták azt hiszik, hogy valaki attól lesz idióta, hogy valakik leidiótázzák az állítólagos idiótát.
Ezzel ellentétben az értelmes tudja! Nem hiszi, TUDJA, hogy az idióták cselekedeteikkel és mondandójukkal igazolják idiótizmusukat.
Egy idiótára nem kell azt mondani, hogy idióta, az idióta bebizonyítja magáról, hogy idióta!:)

Kettőnk közötti párbeszédből következtetve, az Én idiotizmusom a Te állításodból - hogy Én idióta vagyok - következik. A Te idiotizmusodat Én nem állítom, mert nem attól vagy idióta, hogy Én azt mondom, hanem attól, hogy Te mit mondasz és hogyan cselekszel:)

Gratulálok:)
A bizonyításod sikeres volt, csillagos 5!

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 09:25:46

@ulloiut:

Térjünk ki egy fél pillanatra a 2002-es 100 napos programhoz, ha feltétlenül 8 éves dolgokkal kell most foglalkozni. Szerintem az akkori kormány célja nemes volt még, ha költségvetési szemüvegen nézve már nem ennyire rózsás a helyzet. Ki ne itatná, hogy az 50%-os béremelés bizonyos szférákban lényegében életeket mentett, munkahelyeket őrzött meg és bizonyos emberek esetében a mindennapi szorongást oldotta. De ismerem ezt az érvelést, mely szerint a 100 napos pr. a fő bűn, onnan datálódik minden, de ennek felemlegetése kapcsán szinte kizárólag a Fidesz bűne kerül terítékre (értsd: mert megszavazta), a beterjesztő kormányé sosem. Vajon miért? Amikor az akkori kormány beterjesztette ezt a csomagot, akkor az ellenzéknek két választása volt: 1. megszavazza és akkor nem sütik rá az emberek megnyomorítója bélyeget a szocik, 2. nem szavazza meg, akkor viszont 8 évig azt hallgattuk volna, hogy a lelketlen ellenzék a következő falat kenyeret sem akarja odaadni a népnek...
A programmal egyébként nem az volt a baj, hogy hiteleket is felvettek, és hagyták elszaladni a költségvetés kiadási oldalát, mert ez stabil gazdasági növekedéssel kinőhető lett volna. A probléma az volt, mint ha a magánéletben fogyasztói hitelt veszek fel tudva, hogy a törlesztő részleteit hónapról hónapra fizetnem kell, majd a hitelfelvétel után szépen elmegyek a Bahamákra nyaralni és nem termelem meg a törlesztéshez szükséges fedezetet. Azaz nem önmagában a hitelfelvétellel van gond, hanem az utána következő semmittevéssel.

Az ÁFA csökkentés súlyos hiba volt, de arra őszintén szólva nem emlékszem, hogy a Fidesz azt megszavazta, arra viszont igen, hogy Orbán a Gyurcsánnyal folytatott 2005 nyári vitájában kifejezetten ellenezte a döntést.

Az alapkiindulópont az, hogy a kormányé a döntés joga, kötelessége és felelőssége (ez a mostani kormányra is igaz, és én sosem fogom a kormányzat bármilyen döntéséért az ellenzéket felelőssé tenni). Innentől kezdve teljesen érdektelen, hogy a parlamenti kisebbség hogyan dönt egy-egy kérdésben. Tartalmilag legalábbis mindegy. Orbán és frakciója akár strandpapucsban és mojito-t szürcsölve is támogathat vagy ellenezhet egy kormányzati előterjesztést, az nem befolyásol semmit. Egy feles döntéshez 50%+1 szavazat kell. Ha az a döntés 53%-kal vagy 95%-kal megy át a parlamenten, az nem változtatja meg a döntés tartalmát. És ez a lényeg.

Igen, egyetértek. A parlamenti ellenzék nem biodíszlet, az a dolga, hogy a parlamentben ellenőrző funkciókat lásson el és ha elég ügyes még saját jogán alternatívaképző erőként is megjelenhet. A magyar politikai rendszerben azonban az ellenzéknek a parlamentben meglévő ellenőrző jogosítványai meglehetősen gyengék. Csak a sajtóra támaszkodhatnak, ill. most már lassan arra sem.

Nádasi Balázs 2010.12.09. 09:58:40

@Humperdickk: Erre írtam... időarányosan a FIDESZ jobb --> többet teljesített időarányosan vagyis több helyet romlott időarányosan... így értettem ... kár hogy meg kellett magyarázni .)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 09:59:02

@Zero_Toleransz:

Az "és" most már sokadszorra írom, nem arra vonatkozott, hogy engem ez nem érdekel, hanem arra, hogy a mindenkori kormányokat ez nem hozta lázba.

"Azzal, hogy bemutatod, hogy az előző garnitúra mekkora barom módon reagált a hasonló leminősítésekre, nem tűnik kisebbnek ugyan az a baromság más szájából, még ha ez oldja is a kognitív disszonanciádat."

Azzal, hogy azt állítom: korábban is leszarták az ilyen jelentéseket a kormányon lévők, nem azt állítom, hogy ha a mostani leszarja, akkor az jó (kisebb baromság), ha az előző, akkor meg rossz. Mindkettő ugyanolyan rossz.

"Az írásoddal akarva, akaratlanul is bagatellizálod a leminősítést. Legalábbis szerintem."

Nem, nem tettem ilyet, ahogy fentebbi kommentjeimben elmondam már számtalanszor, hogy miről írtam ebben a cikkben, ahogy a korábbi, Neked írt válaszomban is, azt hiszem, világosan fogalmaztam. A cél az volt, hogy ráirányítsam a figyelmet arra az egyszerű tényre, hogy a komcsiknak sok erkölcsi alapjuk nincs a hőzöngésre, ahogy egyébként a Fidesz kommunikációja is legalább ilyen álságos, de ezt már Török G. megírta előttem.

"Tudom, hogy nehéz belátni, hogy április óta az égvilágon semmi sem változott, és emiatt önmagaddal és a helyesnek vélt választásoddal viaskodsz, de bízom benne, hogy előbb utóbb csak ráébredsz erre."

Az a gáz, hogy a nem kormánypártiak 6 hónap után számonkérik rajtam (rajtunk), hogy mikor hasonulunk meg, miközben egyébként az elmúlt 8 év után is volt 1 millió olyan ember, akinek nem számított az előző kormány teljesítménye, és továbbra is azt gondolta, hogy szavazatával azt az érát kell támogatnia. Tudom, hogy nagy vereséget szenvedett az MSZP idén kétszer is és ezt nehéz elviselni. Vannak itt olyanok, akik állandóan forradalomra hívnak fel, de először is 1. erre a kormányra is 4 év mandátum lett kiosztva, 2. a 4-ből még csak 0,5 telt el és ez alapján nagyon nehéz lenne a jövőt prejudikálni. Ha a többi döntésük is ilyen lesz, 4 év múlva el lehet dönteni, hogy ki hova áll. Nálam nem lesz kérdés, hogy újabb elkúrást nem fogok támogatni.

evil overlord (törölt) 2010.12.09. 10:10:36

@elGabor: Nem értem, hogy a Feri-árvák miért itt nyüzsögnek. Ott van nekik a piroslap, az egyenlítő, a (kissé kiégett) Mester meg a (jobb sorsra hivatott) Véleményvezér.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 10:11:08

@KelekótyaP:

Azért azt megjegyzem, Urak (Zero_Toleransznak is szól), hogy ezen a blogon már eddig is számtalan kormánykritikus írás született.

De azon ne kezdjünk el vitatkozni, ha kérhetem, hogy ki elfogult és ki nem, mert ebből az alapállásból nem lesz értelme folytatni a beszélgetést.

Azért vagyok a Mandiner egyik szerzője, mert osztom azt az értékvilágot, amelyet az UFI/Reakció/Mandiner csapat magáénak vall. Ez tehát az alapállás. Aki Mandinert olvas, az tudhatja, hogy
1. ez egy konzervatív, liberális blog,
2 amely kérlelhetetlen kritikusa volt az előző kormánynak, de amely nem fekszik be a neki jobban tetszőnek. Számolatlanul tudnám idézni a cikkeket innen, amelyek április óta kritizálják a kormányt. De mondjátok már meg a Népszavában, a 168 Órában, az ÉS-ben és akárhol máshol a házi szerzők az elmúlt 8 évben ugye nem az akkori kormányt ekézték? Igaz? Hány olyan orgánum van, amelyik fél év alatt annyi kritikus tartalmú cikket közölt a hozzá közelebb álló kormányhoz mint a Mandiner? Nem nehéz a válasz. Hányszor kritizálta az előző kormány idején a piroslap, az egyenlítő, és egyéb más hasonló blog az akkori kormány tevékenységét? Azt hiszem, a kérdés költői..

Tehát a jövőbeni viták elkerülése érdekében ne vonjuk kétségbe egymás integritását még akkor se, ha egyébként más alapállásból tekintjük a világot.

Zagson 2010.12.09. 10:17:07

@politicus: EGyrészt: Abba kéne hagyni végre, hogy egybemosod azokat akiknek nem tetszik az elmúlt év és akik tapsoltak az előző 8 nak.
"Tudom, hogy nagy vereséget szenvedett az MSZP idén kétszer is és ezt nehéz elviselni."
Hát én örültem, hogy ekkora vereséget szenvedett az MSZP, soha nem szavaztam rájuk. De szerintem Zero is vagy 20 x utalt rá mennyire kevésre tartja a Fletó kormányt. Most majd megint ignorálod ezt és továbbra is mint törzs MSZP tagoknak válaszolsz neki és nekem meg a többi ugyanebben a cipőben járó kormányt bíráló hozzászólónak, vagy kijössz végre a sündisznóállásból?.

"Vannak itt olyanok, akik állandóan forradalomra hívnak fel, de először is 1. erre a kormányra is 4 év mandátum lett kiosztva, 2. a 4-ből még csak 0,5 telt el és ez alapján nagyon nehéz lenne a jövőt prejudikálni. Ha a többi döntésük is ilyen lesz, 4 év múlva el lehet dönteni, hogy ki hova áll. Nálam nem lesz kérdés, hogy újabb elkúrást nem fogok támogatni.
"

Ez mind szép és jó, de akkor mi a véleményed a tömegekről és akkor ellenzéki FIDESZ ről és jobboldali "elitről" , akik 5 hónappal a választások után előrehozott választásokat akartak és hónapokig az utcán voltak (utcára vonulásra hívtak fel)? Elitéled őket? Egyetértesz azokkal a balos bértolnokokkal, akik akkor ezt a tömeget lecsürhézték, és a választáson nyert 4 éves megkérdőjelezhetetlen immunitásra hívták fel a figyelmet és cinikusan azt mondták, hogy 4 év múlva lehet választani megint?
Vagy az is más volt, de ne kérdezzem miért mert nagyon nehéz munka megmondani mi a különbség két ugyanolyan eset között? Vagy már ettől a gondolatmenettől is "feri-árva" leszek????

Zagson 2010.12.09. 10:20:02

Tárgyilagosságodat kifejezi:

"Leminősítette Magyarországot a Moody's. Durván hangzik, igaz? Hogy még egy lapáttal rá is tegyen a félelemkórus, azt is hangsúlyozzák, hogy alig kerültük csak el a bóvli kategóriát. Amikor államkötvényeinkkel már csak gyerekeink játszhatnak, ők is szigorú szigorú felügyelet mellett. Mert ugye nekünk számít a külföld véleménye. A tradicionálisan befelé forduló magyar nemzet, amelyet a külvilág történései kb. annyira érintenek meg, mint szőke nőt a Révai nagylexikon, az ilyen negatív hírre azonnal fölszegi fejét és belehúházik a nagyvilágba.

„A kormány kockára teszi Magyarország hitelképességét” - idézi a volt miniszterelnököt az ATV. „A Költségvetési Tanács, az Európai Bizottság, számos hazai és külföldi közgazdász szakember lesújtó értékelése után ma a legbefolyásosabb európai hitelminősítő intézet is kifejezte aggályait a kormány 2011-es költségvetésével szemben: egyszerre két (!) fokozattal rontotta le a magyar államkötvények besorolását.” -írja közleményében Katona Tamás, az MSZP parlamenti képviselője.

Biztos rossz a memóriám, de mintha nem ugrana be egyből a fenti urak (és a kórus) hasonlóan kritikus véleménye azokból az időkből, amikor még ők feleltek Magyarország pénzügypolitikájáért - XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxXXXXXxX
Először ugyanis 2005. január 12-én a Fitch Ratings minősítette vissza Magyarország hosszúlejáratú szuverén forintadósságát, de az akkori pénzügyminisztert, Draskovics Tibort ez különösebben nem érintette meg, sőt azt nyilatkozta, hogy (idézzük): „Nem örülök a leminősítésnek, de annak semmilyen hatása nem lesz a pénzpolitikára.” Ugyanez a cég aztán 2005. december 6-án újra egy szinttel rontotta Magyarország államadósságának besorolását.

A Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet 2005. május 27-én értékelte le Magyarország hosszú és rövid lejáratú forintadósságának besorolását. A tőzsdeindex 500 pontot zuhant, megroggyant a forint árfolyama, miközben a kormány elmismásolta az érdemi reakciót és csak a pozitívumokat emelte ki a jelentésből.

2006. január 26-án az S&P a fiskális politikát övező növekvő aggályokkal indokolva fogalmazott meg negatív kilátást Magyarország vonatkozásában.

A Moody's Magyarország devizában és forintban fennálló hosszúlejáratú hitelbesorolásának kilátását minősítette át stabilról negatívra 2006. február 22-én.

2006 júniusában az S&P Magyarország hosszú távú szuverén hitelbesorolását változtatta A mínuszról BBB pluszra. Veres János, a Gyurcsány-kormány pénzügyminisztere ekkor így nyilatkozott: „A hitelminősítő még a szokásos nemzetközi gyakorlatnak megfelelően arra reagált, hogy a múlt héten kiderült, a tervezetnél lényegesen nagyobb lesz a magyar államháztartás hiánya, de az anyag összeállításakor az elemzők még nem ismerhették mélyebben a szombaton bejelentett intézkedéseket.” A forint/euró árfolyam 272,60-ig ment fel, a hírre a tőzsde 400 pontos zuhanással reagált.

2008 márciusában a Standard & Poors (a népszavazást követően) stabilról negatívra rontotta Magyarország szuverén adósosztályzatának kilátását. 2008 októberében aztán a Fitch rontotta Magyarország hosszú lejáratú deviza- és forintadósságának az addigi stabilról negatívra. A Fitch bejelentésére a forint euróval szembeni árfolyama átlépte a 270-es szintet.

2008 novemberében csatlakozott a magyar államadósságot leminősítők táborához a Standard and Poor's is. Egy fokozattal csökkentette a hosszú és rövid lejáratú, devizában és forintban denominált kötelezettségeink besorolását.

A következő leminősítésre néhány hónapot kellett csak várni. Az S&P 2009 márciusában lépett újra, ekkor Magyarország hosszú lejáratú devizaadósságát minősítette le. A forint gyengülni, a tőzsde esni kezdett a hír hatására. Egy napra rá a Moody's is rontotta Magyarország hosszú lejáratú devizaadósságra vonatkozó besorolását egy kategóriával.

Azaz az elmúlt 5 évben a szocialista kormányok idején 10-szer(!) értékelte le Magyarországot valamelyik nemzetközi hitelminősítő (és akkor még nem beszéltem a Coface nevű cégről, amely szintén legalább kétszer részesített bennünket e nemesi kiváltságban), miközben a kormány hurráoptimista vagy esetenként ellenzékgyalázó nyilatkozatokkal próbálta elütni a rossz hírek élét. A fentieket tekintve jó volna, ha a szocialista ellenzék költségvetési ügyekben egy picivel nagyobb megértést és önmérsékletet tanúsítana, miközben a kormánynak is elő kellene állnia egy koherens költségvetési koncepcióval, mert amit eddig mutatott, annak egy része közép- és hosszú távon rendkívül káros, egy része pedig ugyan rövid távon hasznot hajt, de már középtávon sem fenntartható. Ha nem így lesz, további leminősítésekre lehet számítani.

Bár a fentieket tekintve adódik a kérdés: leminősítettek, és?"

Ez az a rész amit a nem hatalmon lévő volt kormányról írsz

"igaz, a Fidesz meg mintha jóval megértőbbé vált volna korábbi szigorú álláspontjához képest."

Ez ami szerinted egyensúlyozza és az objektivitásodat jelképezi.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 10:51:42

@Zagson:

Bocs, biztos, hogy most nekem 2010 decemberében 2006-os ügyekkel kell foglalkoznom? Az, hogy én egyetértettem-e az utcai tüntetőkkel vagy sem, édesmindegy. Hogy egyetértettem-e az őszödi beszéd tartalmával? Nyilvánvalóan nem. Ne kezdjük újra ezeket a vitákat, mert semmi értelme nincsen.
Az egy totálisan más helyzet volt. Ami minden országban ennél jóval nagyobb megmozdulásokhoz és a kormány lemondásához vezetett volna. A 2006 őszi eseményeket összemosni a mostaniakkal, hááát, az minimum necces.

Egyébként enkit sem nevezek, neveztem feriárvának, a kifejezést is utálom.

Továbbá elnézésedet kérem, így a "sündisznó-állásból", de ha egy állatnak liba formája van, tollal van borítva és gágog, akkor az liba. Ha valaki folyamatosan a szokásos baloldali paneleket puffogtatja, elhatárolódásra szólít fel(!!) egy kommentelőtől (nonszensz), akkor engedtessék meg, hogy továbbra is "sündisznó-állásban" maradjak.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 10:53:03

@Zagson:

Először is: sehol nem írtam, hogy a cikk objektív akart lenni.
Másodszor: bár nem tudhatod, de a mondatot nem én, hanem a szerkesztő illesztette be a szövegbe.

Zagson 2010.12.09. 11:07:04

Szóval gazdasági kérdésekben a tárgyilagosság nem is cél?
Amúgy az ezt megelőző hozzászólásod elég elfogadható, lehet ha azt írod meg posztnak, most nem vitáznánk.
De szóval, szerinted a 2006 os utcára vonulás, illetve a Fidesz ellőrehozott választásért való propagandája nem volt elfogadható az értékrended szerint, mert 4 év felhatalmazás jár egy kormánynak? Szóval az akkor tömegek és a Fidesz akkori viselkedése elfogadhatatlan és elítélendő?

Zagson 2010.12.09. 11:14:23

@politicus:
ne vlccelj már, az egész cikked 2006 os és azelötti dolgokkal foglalkozik, most meg az az érved, hogy nevetséges 2006 os dolgokon lovagolni? A cikkedben semmi nincs ami 2010 es lenne (az ami az volt, azt is ezek szerint a szerkesztő tette bele).
Amúgy ha nem vetted volna észre, nem az az álláspontom, hogy Öszöd után nem kellett volna eltakarodni a Gyurcsány kormánynak és kifejezetten pártolom az akkori Fidesz viselkedést, csak arra akartalak rávezetni, hogy ne gyere azzal, hogy nem lehet 6 hónap után ítéletet mondani, meg, hogy nem hiteles a szádból ez a 4 évre kaptak felhatalmazást és elég volt Bolgár úr féle alakok szájából hallgatnom 3 és fél évig a:tetszettek volna másra szavazni, majd 4 évente lehet másra ha ez nem tetszik, libsi balos klisséket, nem kéne átvenni.

Zagson 2010.12.09. 11:25:58

Amúgy abban igazad van, hogy más helyzet van mint akkor volt. Akkor egy párt hazudozott, és költségvetési adatokat titkolt el, a hatalmoban maradás érdekében. Most van egy párt, akinek nem is volt konkrét választási igérete, ellenben az amit tesz és amik elég radikális dolgok, azok fikarcnyit sem voltak benne a programjában nem hogy a választási propagandája középpontjában, 8 évig azzal hitegettek, hogy alap gondolkodásuk, hogy fontos kérdésekben népszavazni kell, aminek eredménye felülírja a kormánytöbbség akaratát, az alkotmánybíróság intézményét ellenzékben magasztalták, erre miután megszavatuk (igen -tuk) őket kiderül, hogy ők az én felhatalmazásomat kapták olyan dolgokra amik élesen ellentétben vannak a világről alkotott értékrendemmel, szóba se kerültek az intézkedéseik mikor a szavazatomért gazsuláltak, Ez is egy fajta hazugság. De nem elkergetni akarom őket, meg nem forradalmat, csak valami kontrollt és hogy azt tegyék amire felhatalmaztuk őket és ne egy bianco csekkel rohangásszanak és lobogtassák bármit írnak rá, hogy az az én kívánságom, bár megkérdezni nem mernek róla, hogy valóban az-e.
Engem ez is felháborít csak úgy mint fletó elkúrós monológja. Bár ez még menthető szitu lehetne, de nagyon nem arra mutat a kormány arrogáns hozzáállása hogy egyáltalán vennék ezt a fajta kritikát, Kicsit a kontraszelektív degenárlt magyar arisztokráviára hajaznak habitusban a 19.század végéről és a 20. első feléből. Mindenki cseléd akik helyett majd tudják mi a jó nekik.

Zagson 2010.12.09. 11:44:20

Amúgy ha valaki annyira korlátolt és nem fér bele a világképébe, hogy több féle madár van, és azok hangját csak mint gágogást tud beazonosítani, mert egy szervilis kis tanyán élt egész életében, és el sem tudja képzelni, hogy van más is annak a határán túl, az minden madarat libának fog nézni és minden madáréneket gágogásnak fog azonosítnai. Vagyis ha a te világképed ez a polgári-jobbos(disznóvágós-pálinkafőzős földutas) illetve a "nyugatosan"-baloldali (ennek túl sok alfaja van) alternatívákban ki is merül de persze kényszer meg van, hogy mindenkit besorolj ezekbe, akkor nagyon nehéz lesz elfogadnod, hogy vannak akiknek a politika nem hit kérdés és kultúrkampf, hanem egy szolgáltatás, amiben nem neked kell elköteleznek magad pártok mellett és azt ha törik ha szakad védened csak mert valami 19. századi buta és rég értelmét vesztett izmussal butít, hanem egyszerűen nekik kell törni magukat, hogy képviselhessenek. De persze akkor nincs szép mézes mázos nagy magyar kiválasztottság meg európai baloldaliság sem, ingyen sörrel meg duplanagy örökvirslivel sem. Csak meló meg szabadság és magadnak kell kitalálni mit kezdjél az életeddel. Sajnos az ilyen igazi szabad polgári magatartásnak nincs nagy történelme nálunk köszönhetően a nemesi kiváltságoknak (meg persze a németek kitelepítésének) és nagyon igény sincs. Nálunk az a demokrácia ha vehetsz Tuborgot meg Milkát a boltban.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 11:51:06

@Zagson: ha úgy általában kérdezed, hogy cél-e a tárgyilagosság, akkor a válaszom egyértelműen igen.

"De szóval, szerinted a 2006 os utcára vonulás, illetve a Fidesz ellőrehozott választásért való propagandája nem volt elfogadható az értékrended szerint, mert 4 év felhatalmazás jár egy kormánynak? Szóval az akkor tömegek és a Fidesz akkori viselkedése elfogadhatatlan és elítélendő? "

Ha már mindenképpen ki akarod belőlem provokálni, íme a véleményem.

Az én értékrendem szerint:
0. annak, hogy egy kormánynak 4 évre szóló felhatalmazása van, semmi köze sincs ahhoz, hogy fel lehet-e szólítani lemondásra, vagy lehet-e ellene tiltakozni. (mint ahogy fentebb sem arra utaltam ezzel, hogy ne lehetne tiltakozni vagy utcára vonulni, hanem arra, hogy még van 3.5 év a kormány teljesítményének érdemi megítéléséhez)
1. az őszödi beszéd után a kormányfőnek mennie kellett volna.
2. minden arra adott felháborodott megnyilvánulás, amely a demokratikus keretek között marad, bírja a támogatásomat, oldaltól és tartalomtól függetlenül, tehát a Fidesz magatartása 2006-ban bőven belefért a demokratikus keretekbe, és sem a Fidesz magatartása sem a kossuth-téri hőzöngők nem kényszerítették a kormányt távozásra.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 12:01:40

@Zagson: ne vlccelj már, az egész cikked 2006 os és azelötti dolgokkal foglalkozik, most meg az az érved, hogy nevetséges 2006 os dolgokon lovagolni? A cikkedben semmi nincs ami 2010 es lenne (az ami az volt, azt is ezek szerint a szerkesztő tette bele).
Amúgy ha nem vetted volna észre, nem az az álláspontom, hogy Öszöd után nem kellett volna eltakarodni a Gyurcsány kormánynak és kifejezetten pártolom az akkori Fidesz viselkedést, csak arra akartalak rávezetni, hogy ne gyere azzal, hogy nem lehet 6 hónap után ítéletet mondani, meg, hogy nem hiteles a szádból ez a 4 évre kaptak felhatalmazást és elég volt Bolgár úr féle alakok szájából hallgatnom 3 és fél évig a:tetszettek volna másra szavazni, majd 4 évente lehet másra ha ez nem tetszik, libsi balos klisséket, nem kéne átvenni.

Bocs, értelemszerűen arra utaltam, hogy olyan dolgokról kéred a véleményemet, amelyek nem tartoznak a tárgyhoz. A tárgyunk egy 2010-es hitelminősítői döntés, amelynek vannak előzményei vissza egészen 2005-ig, amelyekről értelemszerűen írni kellett a "bigpicture" összerakása kedvéért. De miért kell nekünk őszödről, meg kossuth tériekről vitatkozni egy makrogazdasági téma kapcsán?

"Amúgy ha nem vetted volna észre, nem az az álláspontom, hogy Öszöd után nem kellett volna eltakarodni a Gyurcsány kormánynak..."

Miből vettem volna észre?

"csak arra akartalak rávezetni, hogy ne gyere azzal, hogy nem lehet 6 hónap után ítéletet mondani, meg, hogy nem hiteles a szádból ez a 4 évre kaptak felhatalmazást és elég volt Bolgár úr féle alakok szájából hallgatnom 3 és fél évig a:tetszettek volna másra szavazni, majd 4 évente lehet másra ha ez nem tetszik, libsi balos klisséket, nem kéne átvenni."

Hol mondtam én, hogy nem lehet ítéletet mondani, a fenébe már? Ezt írtam: "1. erre a kormányra is 4 év mandátum lett kiosztva, 2. a 4-ből még csak 0,5 telt el és ez alapján nagyon nehéz lenne a jövőt prejudikálni."

Semmi köze ennek a dumának a gyurcsányi "majd megunják és haza mennek" jellegű, totálisan antidemokratikus hozzáálláshoz vagy klubrádió betelefonálóinak véleményéhez. Annyit írtam, hogy még nehéz véleményt mondani, semmi többet. Ne adj olyasmit a számba, amit nem mondtam.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 12:03:10

@Zagson: nagyjából - néhány apró megjegyzéstől eltekintve - egyetértek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.09. 12:53:31

@evil overlord:

"a (jobb sorsra hivatott) Véleményvezér"

tudod-e, ki szerkeszti? :-D

amúgy értem én. amióta nem a klónékat ekézi, hanem az újakat, szépen hiteltelen lett.

pár hónap alatt mennyi érték veszett oda hasonlóan, hajh

Viktus 2010.12.09. 13:08:51

Én konkrétan leszarom a minősítgetőket csak az a baj az édeskevés, ha ennek következtében gyengül a forint nőnek a törlesztők az üzemanyag meg rekordokat dönt ...

evil overlord (törölt) 2010.12.09. 13:35:43

@mavo: Tudom, hogy ki szerkeszti, épp ezért mondom, hogy jobb sorsa érdemes. Nem az a baj, hogy bírálja a kormányt (ha nem tűnt volna fel: több kérdésben egyezik a veléményem a mandiner és konzi kormányt bíráló cikkeivel), hanem hogy ballib eszköztárral teszi, így nem csoda, hogy a "feri-árvák" gyülekezőhelyévé vált.

Zero_Toleransz 2010.12.09. 14:25:34

@politicus:
a konklúziód ("Nálam nem lesz kérdés, hogy újabb elkúrást nem fogok támogatni") OK, értelmes embertől ezt várhatjuk el.
De az, hogy odatetted, hogy "és" hidd el, hogy nem csak számomra jelenti a bagatellizálást.

Ha tényleg így gonolod:
"Azzal, hogy azt állítom: korábban is leszarták az ilyen jelentéseket a kormányon lévők, nem azt állítom, hogy ha a mostani leszarja, akkor az jó (kisebb baromság), ha az előző, akkor meg rossz. Mindkettő ugyanolyan rossz."

akkor miért így fejezed be a bejegyzést:
"Ha nem így lesz, további leminősítésekre lehet számítani.

Bár a fentieket tekintve adódik a kérdés: leminősítettek, és?"
6 hónapból valóban nem lehet megítélni, hogy mi lesz a maradék 4 évben, de ez a zárszó bárkinek azt sugallja, hogy gyakorlatilag irreleváns, hogy lesznek-e még leminősítések.

Értelemes "jobbról" érkező kritikát szinte csak itt, nálatok lehet olvasni, úgyhogy kár ezért a megjegyzésért. A cím, első és utolsó két sor nélkül annyira egyet tudok vele érteni, mint az általad emlegetett TG véleménnyel.

168 órát az utóbbi 8 évben - egy cikket leszémítva nem olvastam. Előtte még annyira sem. Népszavát pedig konkrétan sosem fogtam még a kezemben, úgyhogy a másik kommentőlenek és nekem szánt válaszod második felére nem reagálok, mert pont azért nem törődöm ezekkel az újságokkal (se a hírTV.vel, meg MN-nel), mert azoktól nyálas lesz az ember keze, annyi seggnyalás van a lapjain.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.09. 15:22:07

@Zero_Toleransz:

De értsük már meg, hogy nem én bagatelizálom a dolgot, hanem a mindenkori kormányok. Mit nem lehet ezen érteni? Nem rólam szól a bejegyzés, hanem a mostani és előző kormányok hozzáállásáról. Ezért a poszt végén a a kérdőmondat, mert látható, hogy nem oszt és nem is szoroz egy nemzetközi hitelminősítő véleménye a magyar kormányok számára.

De többet, ha lehet az "és"-sel nem akarnék foglalkozni. :)

freagle 2010.12.10. 09:28:26

@tölgy: Az ilyen hozzászólásoknak mi értelme van?

freagle 2010.12.10. 09:44:34

@Várúr: Hát öregem érdekes, ahogy te oktatsz ki matematikából... A 10 és az 1 között mióta "pont 10" a különbség? Nem 9 véletlenül? Én még úgy tanultam...
(Az már csak apróság, hogy az a bizonyos 1 is 2 már, ugye...)

Ami a lényeget illeti: nem mondtam, hogy a szocik 10 leminősítése rendben volt. Egyáltalán nem volt rendben!
Mint írtam, az első 5 még az "elqrás" időszakában jött, amiért nagyon is járna a büntetés.
2008 után azonban nem azért jöttek a leminősítések, mert az ország gazdasági, vagy pénzügyi politikája hibás lett volna, hanem éppen azért, mert a befektetők nem látták biztosítva, hogy ez a politika képes megvalósulni.
A "cociális" népszavazás hazugsága gyakorlatilag szétzúzta az egyetlen valóban megindult változtatást, az egészségügyi reformot. A koalíciós szakítás világossá tette, hogy a strukturális reformoknak megint befellegzett. A leminősítés ennek szólt - ezt viszont a Fidesz csinálta azzal, hogy pártpolitikai okokból gyakorlatilag megbénította a kormányt.
A 2009-es leminősítés azért jött, mert egy válság közepén az országban megszűnt a tenni képes kormány. Gyurcsány ment, szerencsétlenkedés jött, a gyors reagálás esélye csökkent. Persze, hogy leminősítettek.

Most viszont bivalyerős kormányunk van, társadalmi támogatottsággal, mindennel, ami a reformokhoz, és a hosszú távú stabilitáshoz szükséges, ámde népszerűtlen lépések megtételéhez elengedhetetlen, ráadásul potens ellenzék sincsen, hogy keresztbe tegyen, a Fidesz mégsem a fenntarthatóságot tartja szem előtt, hanem a pillanatnyi népszerűséget.
Ezért egyszerűbb lenyúlni a nyugdíjmegtakarításokat, ahelyett, hogy azt mondanák, "bocs, eddig tévedtünk, a dolgok mégsincsenek ingyen". Ez ennyire egyszerű.

Mellesleg érdekelne az is, ha a tárgyszerűség kedvéért azt is ideírnátok, hányszor minősítették fel az országot az elmúlt 8 évben, és mikor...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.10. 11:24:12

@evil overlord:

"ballib eszköztárral"

áhá, nem az a baj, hogy bírál, hanem az, hogy nem úgy bírál, ahogy szabad lenne.

köszönöm, erről ennyit. :(

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.10. 11:25:58

@freagle:

"A 10 és az 1 között mióta "pont 10" a különbség? Nem 9 véletlenül?"

ballib eszköztárral merészeled várúr elvtársat befeketíteni? hákuvanyád!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.10. 11:31:20

@evil overlord:

amúgy meg mi a faszt ugrálok, a ti univerzumotokban én is feri árva vagyok.

faszé nem tudok véletlenül golyóba futni?

heima_ 2010.12.10. 17:44:00

nincs itt semmi baj, majd Matolcsy György is leminősíti a Moodyst! 1-1

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.10. 21:15:27

@freagle: nem magának szólt, így nem is érthette.

Avatar 2010.12.13. 17:52:42

@pannonfunk:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/13/bovli_lesz-e_magyarorszag/

Itt van egy CDS grafikon.
A választások környékén 200 bázispont alatt járt, most újra a 400 bp-t közelíti.
A cikk egyben arra is választ ad, hogy a leminősítés miért nem okozott hirtelen árfolyamváltozást: A piac ezt a leminősítést már előre beárazta.

Avatar 2010.12.13. 18:02:24

egy kis adalék:
"A Bloomberg adatai alapján május 9-e óta 41 ország közül a magyar CDS-felár nőtt a legnagyobb mértékben december 6-áig. A Moody’s ekkor minősítette le Magyarországot „Baa3” kategóriába, a legalacsonyabb, még befektetésre ajánlott szintre."
hirextra24.blog.hu/2010/12/10/bloomberg_nagyobb_a_magyar_csodkockazat_mint_az_iraki

Pedig a választások előtt azt ígérték, hogy az újonnan felálló fideszes kormány által visszanyert hitelesség önmagában is jelentősen csökkenteni fogja a kamatfelárat... Ehez képest 41 ország közül a legnagyobb felár növekedést szenvedtük el hiteles kormányunknak köszönhetően...

pannonfunk 2010.12.14. 10:53:19

@Avatar: Én is úgy gondolom, hogy a piac valamennyire ezt már beárazta, csak akkor az a nagy kérdés, hogy akkor most ebből miért csapunk ekkora patáliát? Persze nem szívderítő a kormány aktuális tevékenysége, de ez az egész leminősítősdi túl van hypeolva...

Azért ez a hírextrás dolog elég nagy ferdítés, pl. az ír CDS még mindig magasabb, mint a magyar. Az ukránokról meg nem is beszélve. Ki lehet ragadni két időpontot, de ha pl. másik két időpontot ragadsz ki, pl. a májust és a mai napot, akkor meg csökkent a magyar CDS...

Avatar 2010.12.14. 12:48:13

@pannonfunk: Vannak, akik nem figyelik annyira folyamatosan a magyar piacot, de a nagy hitelminősítők leminősítésére azért ők is lépnek. Ezért nekünk is oda kell figyelni arra, mit mondanak rólunk azok, akiknek a véleményre még mindig sokan figyelnek.
Ha Benedek pápa ír le valamit az országról, az is bekerül a hírekbe és foglalkoznak vele, pedig valószínűleg annak sokkal kevesebb gazdasági hatása van... (A pápa túl van hype-olva?)

"Azért ez a hírextrás dolog elég nagy ferdítés, pl. az ír CDS még mindig magasabb, mint a magyar."

Nem is írják, hogy nem. De épp elég baj, ha feléjük közeledünk. Pláne, hogy gyorsabban romlik a megítélésünk, mint bármely más országé.

"Ki lehet ragadni két időpontot, de ha pl. másik két időpontot ragadsz ki, pl. a májust és a mai napot, akkor meg csökkent a magyar CDS... "

Az utóbbi néhány napban a májusi szint alá ment volna a magyar CDS???? Én ilyenről nem tudok.
Ha csökkenést akarsz kimutatni, akkor vagy a válság csúcspontja környékéről kéne kezdőnapot kiválasztani, vagy közvetlen a Kósa-Szíjjártó páros államcsődözése utáni pár napból.

pannonfunk 2010.12.14. 13:38:37

@Avatar: ja, igen június 4 óta csökkent a CDS:

www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CHUN1U5:IND

csak az éves grafikonon a május van kiírva...

És persze az Orbán kormány csúcs CDS-e is 40%-kal kevesebb, mint a Gyurcsány kormány CDS maximuma...

Avatar 2010.12.14. 14:24:45

@pannonfunk: Májust írtál az előbb, nem júniust, azért is kérdeztem vissza. Májushoz képes nem csökkent.

Látom sikerült is megtalálnod a Kósa-Szíjjártó páros államcsődözése utáni pár napot, meg a válság csúcspontját...

pannonfunk 2010.12.14. 14:42:20

@Avatar: naná. De akkor nézzük meg Gyurcsány Ferenc regnálásának a középpontját, ahhoz képest a Kósa-Szijártó "válság" által "kirobbantott" CDS több, mint 200 bázisponttal kevesebb. Minden viszonyítás kérdése...

Tehát marhára nem mennek jól a dolgok, de ha a CDS felárt nézzük, akkor még mindig sokkal jobb, mint a legnagyobb böszménk idején.

Avatar 2010.12.14. 15:23:59

@pannonfunk: Ugyebár Gyurcsány 2004. szeptember 29-étől 2009. április 14-ig volt Magyarország miniszterelnöke (wikipedia), ennek a közepe 2007. január 6.
Ekkor a CDS felár valahol 20-25 bázispont környékén volt, ami kb 1/15-e a mostaninak. Szóval megint rossz dátumra böktél.
Segítek, 2008 október eleje és 2009 április vége között volt a mostaninál magasabb a CDS, itt keresgélj viszonyítási pontot, ha csökkenést akarsz kihozni.

Ha CDS felárat nézzük, akkor az látszik, hogy 2008-ig igencsak alacsony volt, majd év elejétől kezdve emelkedni kezdett, ősszel a válság idején az egekbe szökött, majd a Bajnai kabinet alatt jelentősen csökkent kb 1 éven keresztül, ahogy kifutóban volt a válság, de amióta Orbánék irányítanak, azóta ismét emelkedő trendet mutat immár bő fél éve, és ezt a trendet már nem tudom a válság hatásaiból levezetni.

pannonfunk 2010.12.14. 15:39:30

@Avatar: Ja, most nincs válság, aha, persze...
Csak a görögöknek kellett mentőövet dobni pár hónapja, meg az íreknek kell most, a románok nagyobb ganéban vannak, mint mi, és már lengetik be, hogy a portugálok ugyanarra a sorsra fognak jutni, mint az írek, de lehet, hogy a spanyolok, az olaszok és esetleg a belgák is. Nyilván annak sincs semmi hatása, hogy ezek az országok mind ugyanannak az Európai Úniónak a tagjai, amelynek mi is tagjai vagyunk, és a kereskedelmünk legjelentősebb részét az únión belül folytatjuk. Pl. azzal a Németországgal, amelynek a gazdasága ugyancsak megroppanhat, ha a monetárius únión belül néhány gazdaság becsődöl, és ez látszódi fog pl. az Euro árfolyamán is.

És akkor ehhez még hozzátehetjük, hogy egyre jobban mondják, hogy az Obama-csomag eredménytelen volt, a FED önteni akarja a dollárt a piacra, valami irgalmatlan mennyiségben, de nincs ám válság most, áááá, dehogy....

Avatar 2010.12.14. 16:35:13

@pannonfunk: Nem azt mondtam, hogy a válság végleg elmúlt, hanem azt, hogy kifutóban van. Megállt a magyar GDP csökkenése, megkezdődött a növekedés, bár még elég alacsony a szintje.
Amiket írtál, azok valóban olyan problémák amik áttételesen ronthatják a mi helyzetünket is.
De én azért továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy Viktorék kiszámíthatatlansága és kapkodása legalább annyira növeli a kockázatokat a hitelezők szemében, mint a külső környezeti hatások.

Az euró megroppanása esetén egyébként a forintnak erősödnie kellene az euróhoz képest, és a német CDS árakban sem tükröződik, hogy a hitelezők félnének a német államcsődtől. Persze még ez is változhat...

pannonfunk 2010.12.14. 18:11:15

@Avatar: Nyílván mind a nem túl kedvező világgazdasági környezet, mind a totálisan gáz hazai gazdaságpolitika hozzájátszik abban, hogy annyi a CDS, mint amennyi, azt hiszem, ebben egyet értünk.
süti beállítások módosítása