Internet 9600 bit/s sebességgel – Ilyen ország pedig nincs CCXXX.
2010. április 29. írta: TuRuL_2k2

Internet 9600 bit/s sebességgel – Ilyen ország pedig nincs CCXXX.

  Erős, korábbi munkásságához méltó kormányrendelettel búcsúzik az Új Reformkor és a Nagy Válságkezelés kormánya. A 97/2010. (III. 31.) számú, az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtásának részletes pénzügyi és műszaki feltételeiről és követelményeiről szóló kormányrendelet értelmében az minősül funkcionális internet-hozzáféréshez elegendő adatátviteli sebességű internetszolgáltatásnak, ami bármilyen technológiával legalább 9600 bit/s sebességű adatátvitelt tesz lehetővé.

  Nem is tudom, mikor találkoztam ilyen, 9,6 kbps-es adatátviteli értékkel. Talán tíz évvel ezelőtt, a telefonom infrás kommunikációjánál lehetett ezt megadni legkisebb sebességként. A rendelet értelmében funkcionális internet-hozzáféréshez elegendőnek minősülő sebességgel az Index nyitóoldalát jó 50 percig tartana teljesen letölteni, a Mandineré is több mint 10 percet venne igénybe. Egy mezei YouTube videóval meg inkább meg sem próbálkoztunk.

  Tiltakoznak is a fogyasztóvédők az abszurd szabályozás miatt: álláspontjuk szerint a kormányrendelet ellentétes az Európai Unió Bizottságának szélessávú hozzáférés mindenki számára alapelvével, s ellenpéldaként Finnországot és Spanyolországot hozzák fel, ahol idén, illetve jövőre állampolgári jog lesz az 1 megabit/s sávszélességű hozzáférés. Ez tehát százszorosa annak, amit a magyarországi szabályozás ír elő.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr671962591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.29. 19:56:13

a Mandiner történetének első animgif-e!

So 90's, illik ide :D

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.04.29. 20:05:48

Ahahahah.

Már az 1mbit/s is vicc, amikor jön itt a jutúb meg a hómoffisz, meg az elektronikus állampolgár...

___________________________ (törölt) 2010.04.29. 20:15:18

Tényleg röhej. De az is az, hogy a sávszélesség állampolgári jog. Ez rettenetes nagy hülyeség. Alap közgáz. Ha elegendő a kínálat belőle, akkor úgyis annyira olcsó, hogy mindegy, hogy jog-e, mert megfizethető. Ha nem elegendő a kínálat, akkor meg mire jó? Akkor meg úgyse jut valakinek, valamilyen alapon szűrni, válogatni kell: ár vagy kapcsolatok vagy megvesztegetés.

Ezt az egész pozitív jogok c. dolgot borzalmasan nagy baromságnak tartom, mert fellazítja a jog fogalmát. A jog arról kell, hogy szóljon, hogy mit szabad, meg mit nem, meg esetleg hogy mi kötelező. A jog tehát egy szabályozóerő. A pozitív jogok viszont a jogot egyfajta "teremtőerőként" fogják fel, hogy valami jó dolog egyszerűen csak "legyen" ,legyen elég belőle, jusson mindenkinek. Ez egy ilyen wishful thinking.

Lovastengerész 2010.04.29. 20:37:08

:D

ne feledjük egy "szakértő" kormányról van szó, és erre mindíg is nagyon büszkék voltak, igyekeztek szakértőként kommunikálni magukat :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.04.29. 20:37:49

@Shenpen: állampolgári jog: ki kell építeni a hálózatot, ha rendelni akar, akárhol is lakik. Ennyi. Ez azért szerintem nem annyira nagy hülyeség.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.29. 20:58:05

Vajon visszaadja a kormány a betárcsázós-sípolós-füttyögős modemet?

33,6-os modem, este 10-től reggel 7-ig olyan 130 mega jött le ... ó, azok a boldog szép idők!

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2010.04.29. 21:07:05

Ez szomorú. Még szomorúbb, hogy Orbán nem tudja, hogy miként írják le azt, hogy index.hu:

fideszfigyelo.blog.hu/2010/04/29/hogy_irjak_hogy_index_hu

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2010.04.29. 21:08:30

Ma kaptam egy szép, rendes, iktatott végzést egy bíróságtól. Ezt valaki megírta, postázta - tértivevény! -, stb. Én meg elkúrtam ma vagy egy órát az életemből, hogy elballagjak a postára, sorban álljak, stb. Pedig csak annyi történt, hogy ímélcímemet gondosan mellékelve föltettem a bíróság honlapján, az erre szolgáló kis alkalmazás segedelmével egy nem túl bonyolult kérdést, egy adott ügyben korábban küldött levelükkel kapcsolatban. Mondjuk vagy egy hónapja lehetett, hogy erre vetemedtem. Azt talán mondanom sem kell, hogy válasz helyett ez a szép, nyomtatott végzés ismét fölsorolta a vonatkozó paragrafusokat. 21.század, hülyeország. Nem kell ide még ez a 9600bit/s sem. Minek?

gramercy 2010.04.29. 21:09:58

@Shenpen: alap kozgaz mi wazze?

rural electrification in the 30s? termeszetes monopoliumok? externaliak?
ezek megvoltak e alap kozgazbol?..

emzperx 2010.04.29. 21:13:20

Ááá, biztos nem valamelyik pöcs szolgáltató vette meg őket bagóért.

Fluoxetine 2010.04.29. 21:19:19

Remélem visszahozzák a 150 ft-os kedvezményt is :D

Wroadd 2010.04.29. 21:26:53

Jól kiszámolták, 10.000.000 magyar állampolgárral számolva ez pontosan 89,4 gigabit/sec, ez még tartható akkor is ha leáll a T-Home :)

Liquid_Night 2010.04.29. 21:27:24

Akkor már szabályozzák a funkcionális információközlésre elegendő honlaptartalom maximális méretét is...

Gondoljatok bele, valaki ezen gondolkozott, valakik döntöttek róla, megint mások elfogadták a döntést, stb...

Ezen a ponton ez már ijesztő.

is 2010.04.29. 21:32:28

@Shenpen: commodity-ről még nem nagyon hallottál, meg arról, hogy ha valakinek nem jut, akkor az akkora hátrányt szenved, ami miatt munkaképessége, egészsége, vagy bármilye annyira leromlik, hogy inkább járjon neki. pl. tiszta, iható víz, áram, később telefon, ma meg az internet.

igenis az állam előírhatja az egyetemes szolgáltatást, és annak minimumszintjét, még liberális kapitalizmusban is. hát még most, amikor a szocializmust építjük vissza!

a 9,6kbit pedig hülyeség, kurva nagy gáz. ilyenkor hol van Baja Feri?

BKV reszelő 2010.04.29. 21:35:54

Mi a baj a 9600 bpi-vel ?! e-mailezni jó, a pina.hu-t meg akkor nézegesse, ha ki tudja fizetni a divatos 20 megás netet. :)

...ez lehetett a rendeletalkotó gondolatmente...de jobb lett volna, ha nem gondolkodik, hanem felköti magát.

redrick 2010.04.29. 21:39:22

Nem hiszem el, hogy ezt komolyan gondoltak. Sztem egyszeruen csak elbasztak szokas szerint. Az a toketlen balfasz kurva hetszazat, tele a tokom bamzeg! Ez mar egy ideje egyaltalan nem vicces.

monyon le 2010.04.29. 21:39:25

Kérdés, hogy mit jelent a " funkcionális internet-hozzáférés"!

Ez azt jelenti a kormány rendelet szerint, esetleges ország összeomlás esetén, ekkora sávszélességet kap a jó nép?

Bloodscalp 2010.04.29. 21:40:20

pedig mi ebben a meglepő..."bármilyen eszközzel"-ergo mobiliternet...-azok pedig többre nagyon nem képesek

AutosVilli 2010.04.29. 21:43:05

18+
Basszameg ez feláhorító!!!
Az adópénzünkből ilyen állatságokra költenek,mint egy ilyen rendelet.
Ezen biztos hogy,valaki papíron hónapokig tanácsot adott,meg szakértett jó pénzért.
A Büdös kurva anyjukat.

redrick 2010.04.29. 21:43:49

@Bloodscalp: minek olyasmirol dumalni, amirol halovany fogalmad sincs? Inkabb kussolj es figyelj, hatha felszedsz vmit.

@monyon le: lol. Ha ellop a cigany 3 m kabelt, leall a fel orszag. Osszeomlas bahh...

neurotikk! (törölt) 2010.04.29. 21:54:18

@Dr. Zerge:
Reszvetem.
Az ugyfelkapu ilyet nem tamogat?
Tenyleg?
Az ugyfelkapu savszelessegigenye mennyi?
Mennyi ideig tart egy 'funkcionalis' internetkapcsolaton keresztul egy rovid ugyintezes?

WonderCsabo 2010.04.29. 21:55:41

Sztem ez még Burundiban is lassú lenne...

megmondtam?megmondtam 2010.04.29. 21:56:26

amikor 10gigát 25perc alatt szedek le havi 3000ért, 63 tv csatornával, telefonnal meg egy kevés ingyen beszélgetéssel, akkor az ilyenért büntetni kéne keményen.

bryan 2010.04.29. 22:00:52

Bloodscalpnál a pont:
"A GPRS négyféle kódolási lehetõséget tartalmaz, a hálózat minõségétõl függõen 9,6 kbps-tól egészen 21 kbps-ig, amibõl maximum 8-at lehet összefogni, "
Nem hiszem, hogy véletlen lenne. Ezzel tulajdonképpen kiherélték a rendeletet, hiszen a mobilhálózat lefedettsége országos, néhány erdő kivételével mindenhol van térerő, ahol térerő van, ott gprs is van, így nem kell továbbiakban csinálni semmit, probléma megoldva, további teendő nincs. tipikus magyar megoldás. Tényleg azt hittétek nem volt szándékos az alsó sebességhatár? :)

megmondtam?megmondtam 2010.04.29. 22:05:22

ezt olyan, mintha india azokat a helyeket is beleszámítaná a villamosított települések közé, ahol árulnak ceruzaelemet.

bryan 2010.04.29. 22:10:47

Kiegészítés: a rendelet valószínűleg EU-s jogharmonizálás miatt született, mivel a francia internetes kalózkodás ellen hozott rendelet kapcsán a francia kalózok az EU-bírósághoz fordultak, amely kimondta, hogy az internet hozzáférés alapjog, így ezt biztosítani kell. Mivel Magyarországon elég sok olyan település van, ahol ez gprs-en kívül máshogy nem biztosítják a szolgáltatók, ezért ha máshogy hozzák a rendeletet, valakinek fel kellett volna vállalni a hálózatépítést, valószínűleg ezt az internetszolgáltatók lobbijai nem szerették volna, a kormány sem akar erre a maradi hülye fejével költeni, ezért hozták ezt a nagyon szar rendeletet.

GoreX · http://gorexweb.hu 2010.04.29. 22:11:53

@bryan: csatlakozom
Igen pontosan így van, a mobil hálózat adatkapcsolt esetben pontosan ezt az értéket biztosítja
(hívás alapú wapozás),
emellett érdemes tudni hogy a faxok sebessége is pontosan ugyanez.
(legelső modemem is már 56k-s volt 98-ban)

Emlegettek valami pénzt is rá...
(pár száz milla) amit elkülönítettek a falvak internet ellátása érdekében.
hogyha ez az volt. Akkor miről beszélünk, olyan mintha a mobilszolgáltatóknak puszira adnánk pénzt hiszen az ő hálózatuk a legrosszabba esetben is képes erre, az ország több, mint 99 %-án :D
Ahol meg GPRS van ott már 56k ahol EDGE ott meg már 200k :D 3G meg 300k felett
szóval szokás szerint így mulat a magyar úr ... :D

neurotikk! (törölt) 2010.04.29. 22:13:18

@Bloodscalp: a barmilyen nem feltetlen azt kell jelentse, barmilyen eszkozod is van azt mar funkcionalisnak fogjuk hivni, a kovetelmenyt pedig a barmilyen meg hasznalt eszkozok legrosszabbikahoz igazitjuk.
Inkabb nem ugy kellene felfogni, hogy barmilyen eszkozon is, de realisan hasznalhato, funkcionalis internetkapcsolat az legalabb X atviteli sebesseget jelent.
A 9600 bit/sec az manapsag nem igazan funkcionalis. Ugyfelkapu mit szol hozza?

Mr Thompson 2010.04.29. 22:17:45

@megmondtam?megmondtam: így van :DDDD illetve inkább :(((

JohnHenry 2010.04.29. 22:27:14

hehe, régi szép akadémiai szférás idők... x.25, 9600bps, routerrel 50 gép között megosztva, lynx-szel egészen jól ment a www :-)
egyszer munkaidő végén kivágtam a hálózatból a sztahanovista túlórázókat és egyszerre három gépen töltöttem le az os/2 warp 4.0 telepítő floppyjait.

most meg az a problémám, hogy a 120-as netem általában max 70-80-nal megy, tetű upc :-p

Átvitel honvéd 2010.04.29. 22:29:52

Ez elég nagyon gáz...

Vezetékes modem kb. az Internet-korszak előtt, a 90-es évek elején tudta ezt a teljesítményt (kommerszben persze; félprofiban már akkos is volt 19.2-es -- mindenki által megvehetően, csak nem olcsón). Mobilháló, ennyit pont nem "tud", de jó viszonyítási alap a "régi", normál mobilnet (9.6k "névleges", tömörítéssel -- ami nyers sebességét tekintve (eleve tömörített adatra) inkább 2.4k-hoz közeli).

...Megmoccan (ebay-ezett valaki rajtam kívül még valaki "normál", nem GPRS-es mobilon? :-D ), de ma, offline levelezésen v. kompletten csak szöveges oldalak letöltésén kívül kb. halott ügy. "Szép", hogy így megemlékeznek róla, de az ügy egyébként ott "tanyázik", ahová a posztoló maga is elhelyezte.

JohnHenry 2010.04.29. 22:35:41

hogy a cikkhez is hozzászóljak: aszongya, hogy funkcionális nethozzáférés. mi számít bele? levelezés nyilván. index, mandiner nyilván nem.
viszont ez naccerű lehetőséget adna a népnevelésnek: a 9600 nyilván nem elég semmire, na de ha mellékelnek hozzá egy opera mini - rendszerű böngészőt és a proxykon csak az államnak tetsző tartalmat tárolják, máris meg van oldva párszázezer létminimum alatt élő szavazó agymosása.

tulajdonképpen félelmetes gondolatmenetem van :-/

rcfan 2010.04.29. 22:38:03

@BKV reszelő: Írtad: "Mi a baj a 9600 bpi-vel ?! e-mailezni jó, a pina.hu-t meg akkor nézegesse, ha ki tudja fizetni a divatos 20 megás netet. :)"

Nem csak a költség gáz, hanem ha ott ahol élsz, NINCS. Tudom, GSM EDGE van mindenhol... Majdnem mindenhol. Csak egy példa: Kemence Fekete-völgy panzió.

Szeretem a fenti helyet, mert nem kell kikapcsolnom a mobiltelefont (ami munkakörömnél fogva erősen ellenjavallt), azonban mégsem is tudnak a panzióban nyaralva mobilon b*szogatni. :) :) (nulla térerő)
A vezetékes számon pedig ... max csak a szobában érnek utol. Vagy tálcán hozza a portás a 20 méteres körzetben használható drótnélküli vezetékesét. :D

No oda csinálj > 9k6-ot.

I_Isti 2010.04.29. 22:38:17

Azta, hogy itt mennyire okos mindenki, és mennyi ész halmozódott fel?
Bezzeg, ha a kormány beletolna az alap ip hálózat fejlesztésbe néhány száz milliárd forintot, akkor az lenne a baj. (Mo-n van vagy néhány ezer olyan falu, ahova bármelyik szolgáltató csak akkor fog optikát húzni, ha aranyárban fizet érte valaki neki, mert az ott lakó 127 idős néni/bácsi, meg 210 munkaképes ember roppantul nem fizetőképes kereslet a szélessávra. Kb ilyen árak lehetnek: 1km optika = x millió forint+karbantartási ktgek. ahol x 1-nél nagyobb természetes szám. )

redrick 2010.04.29. 22:39:50

@JohnHenry: eegen, vigyazz, mert a part strategak felfigyelnek rad, mehetsz az orok buntibe a gulagra.

ehhh 2010.04.29. 22:46:27

a sok anyazas kozben egyetlen olyan valasz sincs, ami megemlitene, hogy mi miatt van szukseg a "funkcionális internet-hozzáféréshez elegendő adatátviteli sebességű internetszolgáltatásnak" fogalomra. ettol meg senkinek nem lesz lassabb a netje, es a szolgaltatok sem fognak visszafele lepni. ez valami jogi cucc, de amig valaki nem mondja meg, hogy ennek pontosan mi is az ertelme, addig kar azon rugozni, hogy ez keves.

CApa (törölt) 2010.04.29. 22:47:45

Nana, én olyan helyen szoktam nyaralni, ahol a T csak telefonálási lehetőséget biztosít (más szolgáltató egyáltalán nincs), net nem megy rajta, semennyivel sem...
Mikor érdeklődtem azt mondták 1.nincs rá igény :) 2.az oda túl drága lenne.
Örültem volna a 9k-nak is...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.29. 22:48:44

Valóban a GPRS a kérdés, de nem arról szó, hogy "ennyi mindenkinek jár", hanem arról, hogy a GPRS alapú internet szolgáltatást is lehet pl. internet szolgáltatásnak hívni, még akkor is, ha a t. index úgy gondolja, nem cél, hogy a címoldal lejöjjön emberi idő alatt ha sima GPRS kapcsolat áll rendelkezésre.

Jelenleg nem csak Magyarországon, hanem a világban számos más helyen fordulhat elő olyan, hogy csak ez áll rendelkezésre... A törvény arról is szól, hogy ne reklamálhass, hogy "ezt nevezitek ti internet szolgáltatásnak, hogy olyan területenen ahol van lefedettség, ilyen lassú a net".

Persze ezzel nem fogsz online játszani, nem fogsz videót nézni, de sok más dologra elég.

Ugye az 52nap.blog.hu oldalon is egy online játékról írok, sokszor merül fel az, mennyire lehet a testreszabási lehetőségeket növelni a játékban, mikor lesz korlát az, hogy sok játékos internet előfizetése hirtelen nem bírná a plusz adatforgalmat...

De ugye az Ubisoft féle DRM kapcsán is volt arról szó: Mi is az a folyamatos internet elérés amire szükség van. Ha egy vonatozás közben elérhető kicsit lassú, kicsit instabil GPRS kapcsán rendszeresen vissza kell térni előző mentéshez, stb. akkor a játék ilyenkor játszhatatlan. Ergo ennek az időnek a kitöltésére más játékot fog keresni az ember.

Ha ilyenkor az index lesz olvashatatlanul lassú, vagy ez a blog, akkor mást fog használni eközben az ember.

De ettől még a GPRS sokmindenre lehet elég.

SztupY · http://sztupy.hu 2010.04.29. 22:51:40

A legtrébb GPRS-nek megvan a 0.0001bit hibaaránya?

Amúgy régi szép idők, mikor a titokban modemet szereltem a gépbe, aztán meg megjött a telefonszámla...

SztupY · http://sztupy.hu 2010.04.29. 22:58:04

A mire kell ez a fogalom kérdésre:

2. § Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 117. §-ában és 188. § 11. pontjában meghatározott egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatást (a továbbiakban: egyetemes szolgáltatás) is nyújtó egyetemes szolgáltató (a továbbiakban: szolgáltató) e fejezetben foglalt feltételek teljesülése esetén a szolgáltatást igénybe venni kívánó fogyasztó (a továbbiakban: igénylő) számára megfizethető árú, az Eht. 117. § a) pontja szerinti nyilvános telefonhálózathoz való hozzáférést biztosít és azon az általános szerződési feltételeiben meghatározott megfizethető árú telefonszolgáltatást, valamint igény esetén internetszolgáltatást nyújt.

3. § (1) A szolgáltató az igény kielégítését visszautasíthatja:
b) ha az igénylő az előfizetői hozzáférési ponton keresztül telefonszolgáltatást és internetszolgáltatást is igénybe kíván venni, és az igényelt előfizetői hozzáférési pont földrajzi helyén elérhető olyan nyilvános elektronikus hírközlési szolgáltatás, amely a telefonszolgáltatás igénybevétele mellett egyben lehetővé teszi ___funkcionális internet-hozzáféréshez elegendő adatátviteli sebességű___ internetszolgáltatás igénybevételét is,

Ha jól értem: ha már van 9600b/s internethez lehetőséged, akkor jogunk van nem csinálni semmit.

ostopenko 2010.04.29. 23:02:56

'98-ban vígan neteztem 9600bit/sec-el. igaz egy 26megás netscape kb egy este alatt jött le :) de ment a Diablo1 vele. és nem volt más, csak ez egy 5110-es Nokiával

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.29. 23:03:15

@neurotikk!: Amúgy az ügyfélkapu kérdése jó. Ugyanis az egy dolog, hogy az Index nem köteles alkalmazkodni a leglassabb mobilnethez... De ha azt mondjuk, rendszeres timeout nélkül az ügyfélakpunak használhatónak kell lennie ilyen sebesség esetn is, stb. akkor mindjárt más perspektívába kerül az mekkora sebesség legyen a minimum.

2010.04.29. 23:08:41

Mi a célja ennek az egésznek? Azon kívül hogy lame... nekem 8 hogy Internetnek nevezik-e vagy sem az 5 vagy 15 kbps-t... :)

Bell & Sebastian 2010.04.29. 23:58:40

Romhányi József: A csodacsiga

Egy csiga azt leste a magas buckáról,
hogy ki jégre megy, elhasal, bukdácsol.
Figyelte csak egyre, dideregve, fázva,
mert érdeklődését roppant felcsigázta.
Majd töprengve egy-két hetet,
alkotott egy elméletet:
- Talpon marad a síkoson,
ki csak araszolva oson.
És hogy bizonyítsa ezt az eszes tételt,
jégre ment, és estig csúszott is egy métert.
Látjátok! Nem esem! Csúszó csoda vagyok! -
szólt ki diadallal, aztán odafagyott.

DieHappy · http://local.blog.hu 2010.04.30. 00:01:19

@Shenpen: Nekem az az erzesem, hogy ez a szelessavhoz valo jog inkabb ugy ertelmezheto, hogy ha valahova nem lehet gazdasagosan bekottetni az 1Mbites netet, akkor az allam kotelessege ezt megteremteni. Kb ugyanez a helyzet a tomegkozlekedesssel. Az szinte sehol sem nyereseges, es az allam potolja ki az vesztesegeket. Mashol ez altalaban visszajon neki, pl a szelessavnal az tajekoztatast tamogatjak, mint regen a TV-vel, amit minden lakott telepulesen tudni kellett fogni.

gitáros 2010.04.30. 00:06:27

Egyrészt a funckionális internetelérés az szerintem nem tecső, hanem email, elektronikus ügyintézés max, ez az, amit az _államnak_ kell minden körülményk között biztosítani.

Másrészt ez a rendelet egy 2002-es EU-irányelv beépítése a magyar jogba (jobb későn, mint soha...).

gergel 2010.04.30. 00:47:09

9600bps=9,3kbps :P
2400 baud ez, azt hiszem

blr 2010.04.30. 01:19:57

@gergel: Örülhetnénk is, mert valamikor a 90-es évek közepe-vége felé változott az ide vonatkozó szabályozás, akkor a szövegezés hirtelen 2400 baudról 2400 bit/s-re változott (vélhetően az analóg vonali multiplexerek kedvéért)...

Goompah 2010.04.30. 01:46:17

@JohnHenry: Hehe, nekem 80/25-ös Digi van, de ez mindig megvan 80/25 - ill. néha több.

belekotty 2010.04.30. 02:11:29

Hehehe.. én még nyomultam 300 bauddal teletype terminált szimulálva Commodore-64-en assemblerben.
A 9600-al nevetségesek. Melyik "szakértő" vette fel a lóvét ezért a "szakmai" anyagért?

smidgen 2010.04.30. 02:37:09

sok okoskodó f@szkalap, itt az internet definiálásáról van szó, ami internet arra vonatkoznak bizonyos szabályok, ami eléri *bármilyen" módon is a 9,6kbs-t az funkciónális internetnek hívják és vonatkoznak rá nhk, mbh-s stb... szabályozások.
rosszindulatú fröcsögő majmok

Zsola777 2010.04.30. 02:44:45

Nem értem, miért zavar, majd Linx, IRC, mobilosoknak wap. Arra pont elég :)

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2010.04.30. 03:22:04

@GoreX: a rendelet 9600 BIT / s és nem byte /s.... tessék odafigyelni az 56k modem az ötször ennyi!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.30. 04:40:12

@zero: O igen.
Volt amikor 2-3 nap alatt jott le egy nagyobb jatek.
Neztem a szolgaltatonal a havi adatforgalmam es elcsodalkoztam, hogy masfel giga volt.

2010-ben ez nalam mar szinte a napi minimum.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.04.30. 06:02:22

nem véletlen, hogy a kormány (is) menesztve lett, ez napról-napra egyre érthetőbb mindenki számára...

Csore60 2010.04.30. 06:17:17

Talán azt sem ártana rendeletben szabályozni, hogy a szolgáltatók hűségnyilatkozathoz kötik a szolgáltatást. Finoman szólva verseny ellenes a dolog. 3 hónap alatt nagyjából kiderül, hogy megfelel-e a szolgáltató. Ha nem, még 9 hónapig a rabszolgája az ügyfél, hacsak nem fizet szép kis kötbért.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.04.30. 07:01:13

amikor nem hozzáértő koma sógor ül a székben, és kitalál valamit. rohadna rá a műanyag lakat a börtönben

Fehérszakál 2010.04.30. 07:03:05

Fogalmatok sincs, hogy miről szól valójában ez a rendelet. Hát elárulom. Arról van szó ugyanis, hogy így akarják majd előre bebiztosítani magának a kormány a cenzúra jogát. Azaz az internetet úgy lehet a leghatékonyabban cenzúrázni, ha leviszik a pillanatnyi sávszélességet egy olyan értékre ahol már egyszerüen használhatattlan a mai kor követelményei szerint, viszont továbbra is mondhatják, hogy mi nem cenzúrázunk. Pedig a cenzúrát a sávszélesség korlátozással is fent lehet tartani, mert nem lesz ember aki használni is fogja ilyen sebességen.
Annó amikor én elkezdtem adatátvitellel foglalkozni akkor az országban elsők között voltam akiknek ez sikerült és hatalmas 120 bit/sec sebességgel töltögettünk.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.04.30. 07:21:30

@Shenpen: Én például jogot formálok arra, hogy az én hazámban magyarul kelljen csak tudnom, ha egy blogot olvasok. Pl. mit jelent ez, hogy "wishful thinking" ?

Egyébként meg a világon szinte mindenütt van pozitív jog, az Alkotmány pl. másról se szól szinte.

Liquid_Night 2010.04.30. 07:38:08

@Shenpen:

A falvak internetellátásához és a szabadpiachoz azt fűzném hozzá, hogy jelenleg egy 8 megás kapcsolattal vagyok a neten, kifogástalanul jön is ennyivel az adat. nemrég szerettem volna díjcsomagot váltani 5 megára, de a Tré-com visszautasította a szolgáltatóm kérését, mondván hogy az 5 mega ADSL-t nem bírja el a vonal.

A vicc az, hogy ennél kisebb nem is igazán van már kínálatban, kivéve a Tré-com sajátjai...khm. Ennyi:)

Nzoltan 2010.04.30. 07:42:35

Nem értem azt az alanyi jogon járó nethozzáférést. Annak jár net, aki megfizeti. Már egyáltalán nem drága az alap szolgáltataás. KB 3 doboz cigi ára.

tlac 2010.04.30. 07:52:17

@cukicica: "szakértő kormány" az a Horn-kormány volt!

midnight coder 2010.04.30. 07:58:51

Szerintem a rendeletet alkotó szakértő nagyon is gazdaságosan oldotta meg a feladatot. Mivel internetet még nem nagyon látott, bement az első útba eső antikváriumba és megvette az ide vonatkozó szakirodalmat. Hogy egész biztosan jó legyen, egy szép színes borítójú könyvet választott. Hiába, a 80-as években még tudtak könyvet csinálni!
Aztán sajnos a könyv belseje már sokkal kevésbé volt megnyerő, mindenféle modemekről meg AT parancsról meg soros portról volt benne szó, meg paritás bitről. Ez utóbbi biztosan valami szélsőjobboldali elhajló lehetett akkor, akkoriban azok a hülye reformerek gondolkodtak több paritásban, meg az a foltos fejű Gorbacsov. Ha ő nincs akkor még mindig párttitkár elvtárs lehetne és járhatna vadászni a többi elvtárssal... Na mindegy, a sebesség kell. Vannak itt mindenféle számok, a 2400 azért kicsit kevés lenne, a 14400 meg már nyilván nagyon sok. Az a 9600 olyan jó szám. Nem is túl nagy, nem is túl kicsi. Ebből biztosan nem lehet baj. Nem fogják magukat az elvtársak túl nagy költségbe verni mintha a 14400-at választotta volna: a könyvben ez volt a legnagyobb szám, nyilván ez is a legdrágább. És így megmutathatja hogy a szocialisták igenis tudnak takarékoskodni ott ahol kell! Másnap már boldogan vitte az új rendeletet amire aztán már csak a pöcsétet tette rá egy hasonlóan hozzáértő szakember és már ment is a kasszához felvenni a honoráriumot, azzal a jó érzéssel hogy ma is megcselekedte amit megkövetelt a haza.

cso zsi 2010.04.30. 08:02:20

@Nzoltan: Ilyen drága a cigi? Vagy ez most olcsó akart lenni?
Bizonyos szolgáltatók jópár területen nem végeznek beruházást, mert nem éri meg nekik a drága infrastruktúrával a bizonytalan keresletre fejleszteni.
Bp-n tudok olyan panelt, ahol két kábeles, és még telefonvonali adsl is elérhető. Ott verseny van. Családi házas övezetben, falun, és üdülőterületeken ez már nem játszik annyira. Telefon esetleg van, 30 év alatt valami kiépült. Adsl, és kész. Ha jön egy kábeles, akkor lehet tv, és gyors net. Ha nem jön, akkor esetleg t-home "triple play" adsl-telefon a dróton, lavórból a tv, viszonylag elfogadható áron. Ilyen helyeken 4-5 megánál sosem gyorsabb az adsl mert messze van a központtól. Ahol semmilyen vezetékes hálózat nincs, ott a mikrós net jöhet számításba. Ha monopol, akkor lehet, hogy a mobilnet olcsóbb.

Alexander Hamilton 2010.04.30. 08:04:29

Csak részben tartozik ide: egy FVM-es pályázat során olyan asztali számítógép beszerzését írták elő a kibocsátott jogszabályban, amelynek a procija legalább 2600 GHz-es :)

Goompah 2010.04.30. 08:41:26

A nagy kérdés persze az, kit lehet kötelezni a szolgáltatás kiépítésére, ha valahol nincs. Avagy kisorsolják, melyik szolgáltatóra lőcsölik rá a feladatot?

Az is kérdés, mit takar a funkcionális internetelérés fogalma - én ezzel most találkoztam először. Mert ha sehol nincs definiálva, akkor a törvény jogi nonszensz.

Amúgy csak akkor lenne értelme, ha legalább 1Mbites min. sávszélességet írna elő. Így csak nesze semmi, fogd meg jól, de legalább kipipálható az EU-s követelmény.

Téglagyári Megálló 2010.04.30. 09:47:56

Kétségeim vannak, hogy műszaki tartalmakat jogszabályokba kellene foglalni. Az igen tisztelt fogyasztó majd eldönti, hogy amit kínálnak, azt ő internetszolgáltatásnak minősíti-e vagy nem.

A jogszabály tipikus példája annak, hogy a jogászok siserehada legfőképpen a saját létjogosultságát szokta igazolni jogszabályok alkotásával.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.04.30. 10:10:55

A jogszabálynak ez a része nem változott, az átviteli sebesség korábban is ennyi volt...:)

Ppix 2010.04.30. 11:24:04

Idiótaság egy minimumba belekötni. Ha pl. van egy riasztórendszer, ami GSM kártyán dial-up kommunikál a központtal, az pont ennyivel fog menni. Mert ennyit tud.

És ezen az sem változtat, ha itt egyes idióták 1 MBit-et akarnának beleírni.

Szokásos a fába is belekötünk post, nagyon ráértek hülyességekkel foglalkozni. Mintha bármi jelentősége lenne az egésznek. De nincs. Csak fikázni kell mindent, mert ezzel lehet leplezni mekkora lúzerek vagytok.
Get a life...

Bloodscalp 2010.04.30. 11:57:06

@neurotikk!: az hogy reálisan nem használható az egy dolog, de ez éppen az EDGE hálozat elvi szintje felett van-csak gyakorlatilag nincs ott, ezért mondom hogy a mobilszolgáltatok valszeg
"lobbyztak"hogy így legyen

Bloodscalp 2010.04.30. 11:59:28

@redrick: @bugger: @Kangörény_: ezt a pár sort is mobilnetröl írtam:) és dolgoztam eleget a cégnek aki adja hogy tudjam hogy is müködik:)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.04.30. 12:04:38

Nemá. Ez nyilván arra jó, hogy ha az Ejuból mekkérdik, hogy mink ugyanmá hogy állunk internetileg, akkor lehessen mondani, hogy mink annyira kurvára fejlettek vagyunk, hogy min-den-ki-nek szélssávja vagyon. A telefonjában van benne, ott, egyébként. De remélem, asztat nem kérdezik meg.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.30. 12:18:34

Az egész szabályozásának semmi értelme. Se nálunk de még Spanyolországban sincs. Egy két éven belül azt is túlnőjük.

De hát a politikusoknak is csinálni kell valamit. Ezért minden évben keletkezik több tízezer oldalnyi szabályozás minden egyes országban. Amit még elolvasni is lehetetlen lenne, nem hogy betartani. :-)

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.04.30. 12:56:56

Azért halkan bátorkodnám megjegyezni a nagy hiszti közepette, hogy a 97/2010. kormányrendelet a 2004. április huszadikán kiadott, ugyanezen témája IHM-rendeletet váltotta le, melyben a hatályon kívül helyezéséig ugyanezen érték szerepelt, szóval ugyanezért miért nem tetszettek akár tavaly nyáron hisztizni?

52 · http://52nap.blog.hu 2010.04.30. 15:59:16

@DieHappy: Részben de jelenleg nincs "szélessávhoz való jog" kis hazánkban, ellenben azt pl. szabályozni kell mikor és mit köteles egy telefonszolgáltató a saját költségén mindenképpen biztosítani, méghozzá úgy, hogy az mindenhol megvalósítható legyen.

Bloodscalp 2010.04.30. 20:00:38

@Shenpen: te igencsak segghülye ember lehetsz

Leskelődő 2010.05.01. 00:37:04

Biztosíthatom, nem az.
süti beállítások módosítása