Értékválság a profi sportban
2009. június 21. írta: Francois Pignon

Értékválság a profi sportban

  Túl sok sport témájú írást adtam itt korábban közre, ezért megfogadtam, hogy egy darabig nem írok ilyet. Idén ez lesz az első - de könnyen lehet, hogy nem az utolsó. A Forma1-ben kialakult helyzet sarkallt erre.

  A híreket halljuk, úgy tűnik, szakadni fog a hatvanéves sorozat is.
Nem új jelenség, sajnos.

  A profi boksz volt talán az első, ahol ez megtörtént. 50 éve még mindenkinek egyértelmű volt, egy-egy súlycsoportban ki a legjobb. Aztán megalakult a második szövetség, majd a harmadik, mára egy tucat van legalább. Persze mindegyiknek van egy jó tévés szerződése, ahol a sajátjukat a legnagyobb bajnokként mutatják be. Össze nem eresztik őket. Mára gyakorlatilag egy-egy tévés társaság hirdet magának bajnokot.

  Most mit is mondhatnék? Ha 20 tévé helyett 50 lesz, aztán ha 50 helyett 100, az nem jelent több filmet. Ugyanazokat ismétlik. És így van a sporttal is. Ha 10 társaság közvetít, talán jobb foci lesz? Nem. Több rossz kommentátort kaphatunk, ez lehet a jövedék.

  A kábeltévék sajátos politika alapján működnek. Elég csak egyetlen bajnokságot közvetíteniük, mert úgyis van elég előfizető, aki a telefonon lógva, amíg csak bírja, kiharcolja, hogy kedvenc bajnoksága vagy kedvenc csapata meccseit képernyőn lássa.

  Így jutottunk odáig, hogy jövőre például a magamfajta Roma szurkoló a Story-tévén(!!!) nézheti az Európa liga (ex-UEFA kupa) meccseit. Részemről persze túró, mert inkább neten nézem olaszul. De a folyamatnak nem látom a végét. Jövőre Anettka is fog közvetíteni a Budapest tévén?

  Tudom, sokan elmondják bánatukat, hiába, ettől nem lesz jobb. Az öregek példálóznak a 70 ezer nézős kettős rangadókkal. Úgy volt az, hogy akkoriban nem lehetett angol meg olasz bajnokikat látni a tévében.

  Hát itt tartunk. A foci még tartja magát. Talán egyetlen népszerű sportként, ahol nem indít külön bajnokságot minden tévétársaság. Nem látom, hol a vége, csak azt, hogy a sportsiker inflálódik. Talán lesz majd StoryTV-bajnok meg SUN-champion? Nem tudom, én maradok addig is, mint említettem, konzervatív, FA-Cup és SerieA néző. Mert ezeket értéknek tartom. A többihez meg jó napot kívánok...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr641196986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.06.21. 11:07:20

@Mr Falafel: legalább lennél képben a terveket illetően...
Pont most, amikor pampognak, s ami ellen pampognak hozott volna rengeteg fejlesztési szabadságot, lehetőséget a csapatoknak az eltérő irányban haladásra. Ja, s mielőtt leíod a bűvös negyven misit, már most közlöüm, az csak a költségvetés egy része lett volna, amin kívül rengeteg teürletet nem vontak volna sapka alá.

Hiszia Piszi 2009.06.21. 11:22:03

De hová tűnt Damon Hill?????

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.06.21. 11:22:51

@Kopi3.14:
1982. óta kedvenc sportom a Forma1. Azóta nem mulasztottam futamot. Sőt, amíg a Eurosport adta, még az ismétléseket is megnéztem. Ma is elolvasok minden hírt. Persze, nem a palik-team által kreáltakat. A mostani fejlesztések gyakorlatilag visszafejlesztések évek óta. Lassítani, csökkenteni - ezek a jelszavak. A biztonság növelése sehol nem kerül szóba. Az egyenmotor mitől tesz szabaddá? A költségsapka soha nem valósul meg. Az olcsójánosok menjenek más sorozatba. Olyan Forma1 kell, ahol szuperemberek versenyeznek szuper járművekben. A fejlesztési szabadságról szóló hablatyodat inkább meg sem láttam, te hozzáértő szakértő.

states 2009.06.21. 11:51:47

@Mr Falafel:
Egy kizárólag külföldről összevásárolt csapat sportértéke, sportértékről beszélek, és nem tőzsdeiről, a nullával egyenlő. A probléma ott van, hogy a fiatalabb évjáratú szurkolók agyát, mint a tiedét is, a média már régen átprogramozta. Én még emlékszem a brit Manchesterre, az olasz Interre, a spanyol Reálra, sőt, a magyar Honvédra is. Emlékszem még arra BEK-re is, ami még a fociról szólt elsősorban, és nem arról, hogy kinek van több pénze, Abramovicsnak vagy Péreznek-e. Arról már nem is beszélve, hogy a kor színvonalán sokkal jobb meccseknek lehettünk szemtanúi, mint például a mostani dögunalom Barca-Manchester döntőnek, amely résztvevőkről már tavaly szeptemberben mindenki tudta, hogy ők lesznek a finalisták...

kelta 2009.06.21. 12:07:49

states
Nem tudom miről beszélsz, A barca - Mu jó meccs volt. Ezenkívül ez meg kurva nagy baromság ,hogy:"résztvevőkről már tavaly szeptemberben mindenki tudta, hogy ők lesznek a finalisták ". Nem tudom honnan vetted, senki sem beszélt erről.

kelta 2009.06.21. 12:08:55

Ja meg jó tudni, hogy átmosták az agyam.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.21. 12:27:42

@states:

ez így van. nem is érdemes nézni a bl gladiátor csapatait. ez is a liberális nemzetietlenítés folyamatának egy része.

sertésmájkrém 2009.06.21. 12:53:37

@SzerelmesDolgok: google ban? Még egyszer meglátlak vhol, esküszöm veszem a fáradtságot és összegyűjtöm eddigi tevékenységedet.

Huba szaki (törölt) 2009.06.21. 12:59:19

Csak azt nem értettem az elmúlt években, hogy.

A királyi egyes nem adta a BL-t, mert hogy nem éri meg. A Viasat3 és most a TV6 (vagy mi a neve) pedig adta. Namármost. Ha a két kereskedelmi csatorna nyereségesen jön ki ebből az üzletből úgy, hogy az ország felén nem lehet fogni őket, akkor az MTV-nek hogyan sikerül veszteséggel adnia, ha minden eldugott zugban lehet őket fogni egy szobaantennával?

MiKeyRuLeS 2009.06.21. 13:12:07

@states: Én is emlékszem a régi időkre, de pl. a Realban egy magyar és egy argentín vitte a prímet a 60-as években, az Inter sikerkorszakát Mattheus fémjelezte, a Milánét pedig a hátom tulipán. A krőzus tulajdonosok és bevásárlásaik között pedig ott volt Berlusconi, és még Tapie is, aki, mint kiderült, meg is vette a bírókat. Aztán emlékszem a magyar Honvédra is, amelyik nem szarozott igazolásokkal, akik kellettek neki, behívták katonának.

Az az időszak is a nagy igazolásokról és a pénzről szólt, mint a mai. Csak sokaknak a memóriája szelektív ...

smartdrive 2009.06.21. 13:15:04

az Eusrosport is adja az atlétika VB-t, és a Sport TV adja az NBA-t

is 2009.06.21. 13:16:59

@states: aha, bezzeg az én koromban, mit tudnak a mai fiatalok, ezek beszélnek, bezzeg ha éltek volna akkor, mert akkor még volt férfi, meg tennivaló.

állj be a showder klubba a fiatalok közé a 'Siránkozó ötvenes' műsorszámoddal. nem viccelek: hatalmas siker lenne.

states 2009.06.21. 13:24:52

@MiKeyRuLeS:
Miről beszélsz? Egy argentin meg egy magyar? A Chelsea volt, hogy úgy futott ki a pályára, egyetlen angol sem volt köztük. Közröhej, amúgy meg Puskás spanyol állampolgár volt. A pénz korlátlan uralmával tönkretették a sportot is, és nem csak a focit. Elég csak rápillantani bármelyik sportágra, az egész csak arról szól, hogy kinek van több pénze a legújabb doppingszerre...

T1GRIS 2009.06.21. 13:52:01

Jézusom, a fociban ÉRTÉKET találni? :o Azt ugyan hogy?
A fociban (talán) akkor lehet majd érték, ha a színészkedést sárga meg piros lapokkal jutalmazzák a bírók (vagy utólagos eltiltással a videóbíró), addig csak szép szponzorlogós ruhába bújtatott buzik kergetnek egy labdát a füvön.

(Ide vonatkozó: @schnee: Sajnos már rég eljutott erre a szintre élesben is. indavideo.hu/video/Escudero - ezt egy magát "profinak" nevező "futballista" csinálta egy tétmérkőzésen.)

Szóval, amíg felnőtt férfiak, szuperatléták fetrengenek percekig a füvön azért, mert mondjuk meglökték őket vállal, addig menjenek már a picsába, legyenek kedvesek. Sem őket nem tudom megérteni, sem azokat a szerencsétleneket, akik ezt képesek nézni hétről hétre. Ha sportolókat akartok látni, nézzetek NHL-t, NFL-t, teniszt, triatlont... gyakorlatilag bármi mást.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.06.21. 14:06:54

Mondjuk, amióta a CNN esti híradójához igazították az Öböl-háborús támadások indítását a Pentagonban, már várható volt mikor, hova gyűrűz be a média mindenható hatalma... Most a F1, holnap talán a belpolitika. Az győz a választásokon, aki legjobban reprezentálja a hirdetők számára fontos 19-49 éves korosztályt.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.06.21. 14:27:00

@states: nyomod ezt a demagóg mantrát anélkül, hogy bármiféle ismereted lenne a futball múltjáról, vagy jelenéről, melldöngetve kapargatod a felszínt. Ezredrangú kérdés, de arról is tájékoztatnom kell, hogy a Chelsea meghatározó sztárjai között bőven akad angol (Terry, Lampard, J. és A. Cole)

A pénznek mindig is meghatározó szerepe volt MINDEN sportban, de sosem ez döntött, egy szint felett mindenkinek sok van.

A Real meg 50 éve így működik, de pl az Herrera-féle Inter is dollármilliókat költött játékosokra (kb. 15-öt), egyébként egy Solti nevű magyar manageren keresztül, és ez sem tegnap volt. Olykor vmi konkrétummal is előállhatnál.

@T1GRIS: hadd döntse már el mindenki, h mit néz és mit nem néz hétről hétre. Én sem teszem szóvá, hogy számodra a világ legnagyobb doppingyára, az NFL az irányadó 'igaz sportolók' kérdéskörben. Ja, bocs mégis.

kelta 2009.06.21. 14:30:12

T1GRIS
Jó hogy a fociban nincs érték, azért a világ legnépszerűbb sportja, mert a sok geci média állandóan az arcunkba tolja. Hanem így lenne mindenki NHL-t, NFL-t, teniszt, triatlont nézne ami igazi sport, és az éhező dél-amerikai, afrikai, ázsiai gyerekek őket választanák példaképül, nem a sok buzi focistát. Mindennek a média az oka ami a szegény, írástudatlan, gyerekek agyát átmossa , hogy focit nézzenek.

kelta 2009.06.21. 14:34:54

@T1GRIS:
Ja és a színészkedést, sárga lappal jutalmazzák, sőt képzeld el még utólagos eltiltás is van.


"szép szponzorlogós ruhába bújtatott buzik kergetnek egy labdát a füvön."
Mér az amerikai foci nem erről szól?

kelta 2009.06.21. 14:37:42

@states:
"1-2 klub pénzért megvásárolja már a szezon beindulása előtt a Bajnokok Ligája trófeáját, azzal, hogy begyűjti a világ 4-5 meghatározó játékosát"
Ez pontosan mikor történt?
Nem szép dolog vaktában vagdalkozni.

kelta 2009.06.21. 14:39:56

@schnee: Képzeld, ha a Liverpool a fradival játszana, én bizony a Liverpoolnak szurkolnák, mer ekkora hazaáruló vagyok.

bz249 2009.06.21. 14:43:37

@kelta: mint ahogy egy Angliában született, a családját Hódító Vilmos koráig visszavezető, liverpool-i illetőségű angol Everton-drukker meg valszeg az FTC-nek. :D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.06.21. 14:51:02

@states: Az Arsenal allt fel 2005-ben ugy, hogy egyetlen brit jatekos sem volt sem a palyan, sem a kispadon.

Redcap 2009.06.21. 14:59:05

Pedig milyen szar is az olasz bajnokság...

.Nitro. 2009.06.21. 15:32:26

A fociban óriási pénzek vannak ,de szerintem a BL az még mindig egy olyan sorozat ,amiben van 4-5 végső győzelemre esélyes csapat, akik közül bárki nyerhet. Nem vennék én arra mérget például, hogy a Real majd BL-t meg bajnokságot nyer jövőre. Ugyanakkor jogos felvetés az, hogy egyre több a légiós minden csapatban. Arsenal,Inter pl borzalom. Ha az EU nem ágálna ennyire a 6+5-ös szabály ellen végre normális mederbe terelődnének a dolgok, én is támogatom. MU drukker vagyok már több mint 10 éve. Még a Manchester azért bőven el van látva angolokkal ,de emlékszek én arra az Arsenalra ami így nézett ki nem oly régen 8-10 éve tán hogy Seamen,Dixon,Keown,Adams,Winterburn,Platt,Parlour,Wright csupa kitűnő angol játékos, mára maradt Walcott és Gibbs összesen.

.Nitro. 2009.06.21. 15:34:54

ami pedig a közvetítési jogok elosztását illetti az szégyen. Ezt már csak a kommentátorok múlják alul. Angol foci 3 csatornára van szétdobva. Sőt ha ManU BL meccset akarok nézni ,ahhoz kell egy 4.

MiKeyRuLeS 2009.06.21. 15:42:14

@states: Tévedsz a Chelseavel (pl. J Cole, A. Cole, Lampard, Terry stabil angol válogatottak), szerintem az Arsenalra gondolsz. De ezzel el is árultad, mennyire figyeled a focit, inkbb csak vagdalkodsz ...

bz249 2009.06.21. 15:47:39

@MiKeyRuLeS: volt ilyen Chelsea Vialli idején

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.06.21. 15:56:38

@states:
Apám, annyit kaptál, hogy megsajnáltalak. Ettől függetlenül megérdemelted, mert nagy marha vagy.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.06.21. 15:58:52

@T1GRIS:
Te is szereted a focit, mint Gálvölgyi, csak nem tudod, mi az.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 16:52:10

@kelta: hát, szerintem überszánalmas dolog, ha valaki egy olyan focicsapatnak szurkol, amihez semmi köze...(ha Liverpoolban élsz, és kijársz az Anfieldre, akkor bocs :))
Szurkolok a Vidinek (mivel fehérvári vagyok), a magyar válogatottnak,a külföldön játszó magyaroknak (+a saját kispályás sörcsapatomnak :)), de egy Manchestert vagy Real Madridod a legkevésbé sem tudnék a magaménak érezni

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 16:52:58

@states:
Igazad van.
Én ugyan kukkot sem értek a focihoz, de a fiam nézi időnként, meg szoktam tőle kérdezni, hogy ki ez a sok szerecsen a pályán, talán a gaboni válogatott? Rendre kiderül, hogy állítólagos európai nemzeti válogatottak, vagy klubcsapatok.
Ha meg nem szaracénok, akkor meg mindegyik Vladics, Mondics, meg Panics.

kelta 2009.06.21. 17:21:13

@wladyslawsky: Ez kurva jó, hogy végre megtudtam hogy nemcsak átmossa az agyam a tévé, hanem még überszánalmas az is hogy nem magyar csapatnak szurkolok.:D
Hát szerintem meg a magyar NB1 überszánalmas, és képzeld nem Liverpooli létemre merek neki szurkolni. Vagy szerinted csak olyan csapatot lehet támogatni ami magyar vagy ami ott van ahol élek? Ez kurvára nem így van.
Szurkolok a Poolnak (mivel a klubhoz tartozónak érzem magam), a magyar válogatottnak,a külföldön játszó magyaroknak, de szar, minősíthetetlen, korrupt, csapatokat a legkevésbé sem tudnék a magaménak érezni

kelta 2009.06.21. 17:22:10

@bz249: Igen, és ez így szép. :D

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.21. 17:23:21

A F1 válságára még rátesz egy lapáttal a Palik féle kommentátori "munka" :)Én örülnék ha lenne egy új széria, ha nem Palik közvetítené akkor egyszerűen óriási:)

kelta 2009.06.21. 17:31:51

@Tehetetlen Dodó: Én sem szeretem, hogy pl. a franciáknál alig van tényleges francia, de egy klubcsapatban mi a büdös picsáért nem játszhatna sok néger meg szláv? ( Amúgy megnyugtatlak szláv nincs sok). Bazmeg, a sok szegény néger olyan elbaszott helyen él, ahol semmi esélye a normális életre. Ha legalább valamiben nagyon jó,és arra európában szükség van, akkor hagy csinálja itt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.06.21. 17:32:21

@kelta: Nem magyar ? Molnar Ferenc Liliomjaban, Liliom a korhintas ongyilkos lesz. A musicalfeldolgozasban ekkor eneklik el, a Sohasem jarsz majd egyedul cimu dalt, es ez a Liverpool himnusza.

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 17:39:34

@kelta:
Értem én. Meg nem is akarom szegényektől elvenni a boldogulási lehetőséget.
Csak akkor ne nevezzük nemzeti válogatottnak, hanem annak ami: nemzetközi, nagy pénzeket mozgató cirkusznak.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.21. 17:41:56

@states: 1999-ben én is pont ezt kérdeztem egy angol barátomtól, miközben a Stuttgart elleni UEFA döntőjüket néztem. Azt válaszolta, hogy ő 3x éve szurkol a csapatnak, akkor is, amikor a 3. vonalban játszottak. Őt nem érdekli, ki játszik, a lényeg, hogy nyerjen a csapat.

teknős 2009.06.21. 17:48:02

@Mr Falafel: Én csak a Forma 1-hez szeretnék hozzászólni - kivételelesen -teljesen igazad van.

Amúgy az F-1 szerintem nem sport, inkább egy cirkuszi mutatvány. A szakadásnak pedig a válság az oka. Más motiválja a FIA-t és más a gyári csapatokat. A FIA a cirkuszt szeretné eladni, a FOTA tagjai pedig az autókat. Ezért raktak pénzt a fejlesztésbe a gyári csapatok, de ez a visszafejlesztés, már nem áll érdekükben.

bz249 2009.06.21. 18:00:09

@kelta: hát azért ez egy érdekes kérdés, mert ok, hogy néger... de ha a lelkem Marseille-ben született, sőt büszke marseille-i (és annak rendje, s módja szerint utálja a párizsiakat) csak francia nyelven beszél, akkor ő most minek számít?

kelta 2009.06.21. 18:06:14

@jotunder: jó tudni.:D De biztos, nem csak a cím egyezik?
@Tehetetlen Dodó: Most figyelj, minden nagy válogatott sportesemény (eb, vb, olimpia) a pénzről, a cirkuszról is szól, egy csomó olyan embert megmozgat aki amúgy nem érdeklődik azon sport iránt. PL. : én amúgy nem szeretem a vízilabdát, de az olimpiát végig szurkoltam. Van aki így fejezi az adott nemzethez tartozását, van akit meg egyszerűen érdekli a az adott sport. A foci vébé -döntőt pl. 1 000 000 nézték,sokkal többen mit ahányan éltek a két országban vagy akit egyébként érdekel a foci. Tehát ha így nézed minden válogatott fellépés "nemzetközi, nagy pénzeket mozgató cirkusznak"

T1GRIS 2009.06.21. 18:07:00

@kelta: "Ja és a színészkedést, sárga lappal jutalmazzák, sőt képzeld el még utólagos eltiltás is van."

Aha, van. A szabálykönyvben. Akkor miért nem alkalmazzák a bírók?
Még a végén jobban megérné a játékosoknak kapura lőni a 16-oson belül, mint látványosakat esni. :)

Hogy az amerikaifoci ugyanaz-e? Feltűnően okos kérdés! :D Amerikaifutball-játékost én 10 másodpercnél tovább a füvön feküdni csak nyílt lábszártöréssel vagy agyrázkódással láttam. Profi jégkorongost szintúgy.
Mondjuk az persze lehetséges, hogy ők kisebbeket ütköznek, mint a focisták. ;))

kelta 2009.06.21. 18:07:26

mea culpa 1 000 000 000 akart az lenni.

T1GRIS 2009.06.21. 18:09:17

@Mr Falafel: Nem tudom, mit nem értettél meg a kommentemből, szerintem elég világosan volt megfogalmazva. Talán olvasd el újra, vagy nézd meg a belinkelt videót.

T1GRIS 2009.06.21. 18:14:26

@heinrich: Ja, szerintem is mindenki maga döntse el - fentebb az én véleményem volt olvasható. Meglepő?
Hadd javítsalak ki, a világ legnagyobb doppinggyára az országúti kerékpársport, az NFL a második. :) (Amúgy azt hittem, sportértő körökben alapvetés, hogy profi állóképességi sport ma már nem létezik profi szerek és vegyészet nélkül. Bocs, ha összetörtem egy álmot.)

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.21. 18:17:40

@bz249: Nekem az nagyon tetszik az angolokban, hogy hiába játszik a negyedosztályban az 50 ezres városkájuk csapata, attól még nem pártol át a szurkoló pl. a Manchesterhez, minden ismerőse tudja, hogy ő Winterburn FC szurkoló (volt, és marad is örökre). És annál nagyobb öröm a számukra, amikor egyszer elérnek egy nagy eredményt.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.21. 18:21:07

@heinrich: "a világ legnagyobb doppingyára, az NFL"
Amennyiben?

Szerintem a nemzetközi focihoz képest sokszorosa az ellenőrzés. Rossz nyelvek szerint pl. azért nem akarja a FIFA, hogy a profik is játszanak az olimpián, mert még a végén lebukna a teljes mezőny.
Nem is beszélve a baseballról, ahol meg kifejezetten engedték a doppingot.

kelta 2009.06.21. 18:21:07

@bz249: ja ezt már én is akartam, ez érdekes kérdés. A franciák amúgy is tele vannak bevándorlókkal, természetes hogy játszanak a válogatottban feketék. Csak amikor 1-2 fehér van a csapatban, akkor felteszem a kérdést: Csak feketék fociznak Franciaországban vagy mi van? De ugyan ez van a németeknél, csak ott lengyel meg török bevándorlok gyerekei fociznak a válogatottban, a portugálok meg brazilokat honosítanak.
Amúgy a legfurább helyzetben az isteni Zidane van. Ő ugye francia, arab, kabil( nem biztos hogy jól írom) is egyszerre, míg a fia úgy néz ki, hogy néz ki hogy spanyol válogatott lesz. Na ő mi?

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 18:26:13

@kelta: Én sem szeretem különösebben a vízilabdát, meg a focit, de azért a tokiói olimpiát végigszurkolva igen büszkék voltunk az aranyérmekre.
Pedig akkoriban csak magyarok voltak a magyar nemzeti válogatottban...
(Jó, tudom, én már korszerűtlen vagyok ezzel a felfogással. Csak így tulajdonképpen mindegy, hogy a nemzeti csapatnak drukkol az ember, vagy másnak. Akinek több pénze van, jobb csapatot tud venni a cirkuszhoz, de ennek már nem sok köze van a nemzeti büszkeséghez. Hacsak nem arra lehetünk büszkék, hogy jobb játékosokat sikerült felvásárolnunk).

kelta 2009.06.21. 18:29:04

@T1GRIS: Lehet hogy összetörök egy álmot, de alkalmazzák.
"Amerikaifutball-játékost én 10 másodpercnél tovább a füvön feküdni csak nyílt lábszártöréssel vagy agyrázkódással láttam. Profi jégkorongost szintúgy." Te hallod, észrevetted hogy a ők védőfelszerelésben vannak, míg focisták sima ruhában? Akkor most ki a buzi, aki páncélzatban nagymenő, vagy aki kiáll anélkül?:D

Ja és egy Feltűnően okos kérdés!
Fociztál-e már valaha?

kelta 2009.06.21. 18:33:40

@Tehetetlen Dodó: Én nem vágom a vízilabdát de most ki nem volt magyar a válogatottban?
Meg ott a bz249 által említett probléma, hogy döntöd-e el valakiről hogy az adott nemzethez-e tartozik?

bz249 2009.06.21. 18:39:08

@kelta: talán valamennyire az identitás lehetne a szempont, szóval szerintem ezalapján a francia válogatott nagy része rendben van... Franciaországban született, ott tanult focizni és a legtöbben franciaként gondolnak magukra (tessék csak megnézni őket a himnuszuk alatt). A Klose, Podolski dologgal sincs komolyabb bajom, merthogy igen kicsi koruk óta Németországban élnek szóval könnyen el tudom képzelni, hogy igazi németek (mégha a DNS mást is mond). Valószínűleg akkor is német állampolgárok lennének, német anyanyelvű gyerekekkel, ha egyébként egy egyeneset nem tudnának a labdába rúgni.

A sportolók honosítása viszont egy másik kérdés, mondjuk pl. Leandro nevű szupertehetség leginkább azért lett magyar, mert válogatott lehetett.

bz249 2009.06.21. 18:41:45

@kelta: kézilabda mint kompromisszum? Szerintem mindkét brigádot lezúznák. Nem esnek össze csak úgy, keményen ütköznek.

De nem páncélban. Ja és nem áll le a játék húsz másodpercenként kereskedelmi szünet céljaira. :D

kelta 2009.06.21. 18:42:21

@.Nitro.: Az Inter (ahogy a nevében is benne van) mindig is nemzetközi csapat volt, mindig tele volt külföldiekkel. Az Arsenal valóban szar ügy.
Ez a baszakodás az adókkal meg kurva idegesítő, nem tudom nézni majd a bl-t mert egy még nem létező adón adják majd, a Pl meg eurosport 2-ön adják, ami nem jön be, de a eurosport 1 igen. Ami van, azon meg osztrák meg belga bajnokságot adnak.

kelta 2009.06.21. 18:49:06

@bz249: ja a kézi király sport. Az a legnagyobb baja, hogy könyen el lehet csalni (meg is teszik), és hogy 1 csarnokot kell építeni hogy lehessen játszani.
Ja és, meg nézném ahogy Materazzit lezúznák:DD www.youtube.com/watch?v=Ze2nWHF3gj8

daito 2009.06.21. 18:50:49

Idei BL döntő jó volt? Ááá, egyszerűen már hozzászoktunk a futballgyár által készített meccsekhez, a sok focidroidhoz. Két halálra sztárolt focicsapat játszott, halálra sztárolt focistákkal, akik jó része csalta a labdarúgást. Ja bocs, taktikusan játszottak. :)))

A foci az, amikor a világ akkori egyik legdrágább focistáját is maguk között tudó, sztárokkal felálló világbajnok címvédő Argentína találkozik a nyitómeccsen egy klottgatyás nyugdíjas vezetésével felálló kameruni csapattal és kikapnak. :)

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 19:02:32

@kelta:
Mondom, nem vagyok otthon a vizilabdában.
Hogy hogyan lehet a nemzetiséget eldönteni? Fene tudja, kevés magyar szerecsent ismerek, de ez biztos az én hibám.
(Meg lehet a csúnya, rasszista sajtóra támaszkodni: mindig megírják, ki az akit különféle országokból vettek, afféle modern rabszolgaként).

kelta 2009.06.21. 19:03:31

@bz249: Na azért Podolsky a tavalyi eb-en, amikor duplázott a lengyelek ellen, akor nem ünnepelte a góljait, tehát ez nem olyan egyértelmű. Engem nem az zavar ,hogy a bevándorlók franciáknak érzik magukat ( sőt szerintem az jó), hanem az hogy a válogatott szintű focisták jórésze fekete. Olyan mintha a magyar válogatott 90%-a pesti lenne. Miért? Valami feketék beilleszkedését támogató titkos kormányzati terv miatt?:D
Szerintem is az identitás a kulcs. De pl.: Sterbik nyilatkozta hogy ő magyar érzi magát, de a szerb válogatottban akar játszani, mert köztük nőtt fel, és ők a barátai. Na akkor ő miyen identitású?

bz249 2009.06.21. 19:04:15

@kelta: ha a királynőnek megfelel, akkor mi a gond az Arsenallal?

www.dailymail.co.uk/sport/football/article-450175/The-Queen-supported-Arsenal-50-years.html

Jó tudom, a királyi család buzi német bevándorlókból áll :)

T1GRIS 2009.06.21. 19:04:22

@kelta: Hát, akkor lehet, hogy én ebből a vitából inkább kiszállnék... Igazából nem értem, mi értleme védeni a védhetetlent. Azt akarod állítani, hogy a profi "futballnak" nem RÉSZE a szimulálás, színészkedés? :/ A korábban belinkelt videót megnézted? Az foci?
Nem parttalan vitát akartam gerjeszteni, sem a Végső Igazság keresése nem célom. Csak azt állítottam, hogy a fociban akkor lenne igazi érték, ha a bírók törekednének a színészkedés száműzésére. Persze, tudom, szerinted alkalmazzák a szabályokat... Én meg azt látom, hogy csak az esetek töredék részében. Biztos nem ugyanazokat a meccseket láttuk, amíg még néztem európai focit.

Az a legnehezebb elképzelnem amúgy, hogy maguk a játékosok hogy vállalják ezeket fel, illetve hogy fér rá ez a túfizetett arcukra. Most, amikor már visszajátszás is van. És tévénézők milliói látják, hogy az a könyék, amitől ő kerek 5 percig kapálta kíntól eltorzult arccal a füvet, az a valóságban 20 centire volt az arcától. Én biztos elsüllyednék a helyükben, akárhány millió eurót keresnék. De lehet, hogy ők úgy gondolkodnak, hogy tökmindegy, a szabadot befújta rá a balek, a többi nem számít. Sportteljesítmény.

T1GRIS 2009.06.21. 19:06:36

@bz249: Köszönöm a kézilabdát mint példát, bz. Én is akartam említeni. Még a nőikézi is jobban becsülhető, mint a foci, pedig ott is vannak könnyek, de két perc múlva ugyanúgy bemegy a falba.

kelta 2009.06.21. 19:07:51

@Tehetetlen Dodó: Na azért ezeket nem akaratuk ellenére veszik meg, hanem örömmel mennek. :D

T1GRIS 2009.06.21. 19:15:20

@kelta: "Engem nem az zavar ,hogy a bevándorlók franciáknak érzik magukat"

Szerintem, akikről bz beszélt, azok nem bevándorlók, hanem Franciaországban született franciák, mellesleg színesbőrűek.

Hogy miért ők alkotják a francia válogatott gerincét, arra én az afroamerikaiak jól ismert eltérő izomfelépítésében és oxigénfelvételében keresném a választ - azért mégiscsak hihetetlen atletikus képességeik vannak, ami nyilván a fociban is jól jön. Ha Magyarországon is olyan jelentős számú afrikai gyökerű népesség élne, mint Franciaországban, egyáltalán nem lenne meglepő, ha sokan kiszorítanák közülük a fehér sportolókat egy focicsapatban.

bz249 2009.06.21. 19:17:37

@Tehetetlen Dodó: ugyan nem magyar és nem vízilabda, de keress rá a neten Sofoklis Schortsanitis (Szofoklisz Szkorcianitisz asszem magyarul) nevű görög kosárlabdázó fényképére :)

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 19:19:24

@kelta: Abban meg igazad van, ha mindenütt szerecsenek játszanak, mindegy,hogy ki milyen drukker, az egész ügy nemzetközivé lett (mint holnapra a világ...), lehet bárkinek drukkolni.
(A fiam például Liverpool-drukker, ha meccs van, hóna alá fogja a zászlóját meg a sálját, és elvonul valami kocsmába a haverjaival szurkolni).

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 19:22:47

@bz249: Jé, ez is francia!!!
(Fiammal csak így hívjuk az erősen pigmentált futballistákat,mert ott van belőlük a legtöbb...)

kelta 2009.06.21. 19:25:51

Szerintem sincs semmi értelme tovább vitázni, teljesen elvakult vagy, nem lehet észérvekkel hatni rád.(De azért megpróbálom. :D)
1. Hol állítottam én, hogy a focinak nem része a szimulálás?
2. A belinkelt videót már láttam és jót röhögtem rajta. De te most komolyan egy esettel akarod bizonyítani az igazad? Mert ha igen, akkor előkeresem azt a videót, amikor a Dicanio elesik a 16-on belül, és a spori 11-est ítél, és aztán ő szól a bírónak hogy nem volt büntető.
3. Törekednek a színészkedés száműzésére.Törekednek a színészkedés száműzésére.Törekednek a színészkedés száműzésére.Törekednek a színészkedés száműzésére.Törekednek a színészkedés száműzésére.
4. Csalás minden sport része, de te csak a fociban veszed része.
5. A focisták nem szentek, mint ahogy ált. senki.

kelta 2009.06.21. 19:27:09

@Tehetetlen Dodó: Rendes fiad van. Légy büszke rá!

kelta 2009.06.21. 19:31:03

@bz249: Szerinted a kiálynő ért egy olyan proli dologhoz mint a foci?:))
Sőt kezdjük ott ,hogy nő tehát úgyis csak azt nézte melyik csapat legcukibb.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 19:31:41

@kelta: "mivel a klubhoz tartozónak érzem magam"
jó, hát mindenki annak érzi magát, aminek akarja, én nem akarom elvitatni ebbéli jogaidat :))

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 19:37:52

@T1GRIS: rúgtak már bokán 3 centis fém stoplival? majd megtudnád :))
btw a színészkedés meg a fetrengés inkább a déli futballkultúrák sajátja, pl. az angol bajnokságban (főleg a 2. osztályban) abszolút nem jellemző

bz249 2009.06.21. 19:39:26

@Tehetetlen Dodó: azért nem egészen: a marseille-i szerecsenek ugyanúgy utálják a párizsi szerecseneket, mint a marseille-i fehér (egyébként ugye görög hősök leszármazottja) a párizsi fehéret... dacára annak, hogy mondjuk mindketten a fulani törzsbe tartoznak. Szóval jó esetben a bevándorlók is átveszik a befogadó közösség dolgait. Az elmúlt 20 évben ezzel volt egy kicsit adós a bevándorláspolitika. Talán mostmár végre ki lehet ajánlani azokat a fiatalembereket, aki sariá-t szeretnének egy olyan országba, ahol már megvalósult álmaik jogrendje.

@kelta: muszáj neki, hivatali kötelezettsége.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.06.21. 19:41:39

Vazz, a kommentek többségéből jól látszik, hogy a focihoz Magyarországon tényleg mindenki ért. MUHAHAHAHA.

kelta 2009.06.21. 19:44:22

@T1GRIS: "afroamerikaiak jól ismert eltérő izomfelépítésében és oxigénfelvételében" én ehhez nem értek, ne tudom így van- e, de nemcsak a fizikumról van szó hanem a focizni tudásról is. Egyszerűen nem értem, franciáknál csak elvétve akad tehetséges fehér focista? Mert azért még is csak fura, hogy 1 kisebbség adja a nemzeti válogatott nagy részét. De asszem kéziben is így van.
Szerintem, ennek nem biológiai oka van, hanem gazd.-i, és kult. . Egyszerűen a gazdag fehér gyerekek inkább gépeznek, meg tévéznek, mint hogy kimenjenek focizni vagy sportolni, míg a szegényebb feketéknek más szórakozásuk, és kitörési lehetőségük nincs, mint a sport.

wladyslawsky (törölt) 2009.06.21. 19:45:05

@kelta: Na jó, hát DiCanio az egy fasiszta,azért szegül ellen a játékvezető törvényes döntésének :))
bestfootballers.net/wp-content/uploads/2008/01/dicanio1.jpg

Meg így önbíráskodik is:
www.youtube.com/watch?v=EWdf5ZLbtYo

Tehetetlen Dodó 2009.06.21. 19:49:54

@bz249: Ez jó. Vajon nálunk a fradista szerecsen "libás"-nak csúfolja-e az MTK-s szerecsent? Ez volna az igazi beilleszkedés...

T1GRIS 2009.06.21. 19:57:08

@wladyslawsky: édes jó istenem, itt tényleg elbeszélünk egymás mellett... :)
Nem, nem azzal van bajom, amikor tényleg eltalálják és tényleg lesérül (láttam már focipályán is nyílt törést - érdekes, nem mondtam rá, hogy miért szimulál). Hanem, amikor az ismétlésen tisztán látszik, hogy a közelébe sem ért semmi a fájlalt testrésznek, de azért biztos ami biztos, összeesik. És természetesen, ha egy meccsen csak egy ilyet látnék, akkor nem alakult volna ki bennem ilyen negatív kép a focistákról (nem a fociról, a focistákról).

Az már a jelek szerint az én hibám/hiányosságom, hogy nem nézek másodosztályú angol bajnokit, ahol pedig ezek szerint valódi sportot láthatnék. De gyanítom, ezzel ugyanígy van még a világ futballnéző népességének 90 százaléka is, akik természetesen elsősorban a reflektorfényben lévő sztárcsapatokat nézik (amelyek primadonnáira viszont igenis jellemző a színészi véna. vagy legalábbis jóval jellemzőbb és jóval gyakoribb, mint az említett Dicanio-jelenet - amelyről egyébként eddig nem tudtam, de utólag is jó érzés tudni, hogy elvétve akad ilyen is.)

T1GRIS 2009.06.21. 20:04:19

@kelta: Mondjuk ez a szociológiai oldalról adott megközelítés is egészen biztosan ott van az okok között, mint az eltérő genetika. Lásd Ámerika, gettóból kikerülő kosarasok és amerikaifutballisták. (És nem véletlen, hogy ugyanott nem jégkorongosok lesznek belőlük, ahol pedig az atletikus képességek ugyanannyira számítanak, viszont gyerekkorban méregdrágán űzhető.)

kelta 2009.06.21. 20:04:44

@wladyslawsky: ne is. De szerintem a Kop sem vitatja el.:DD
Egyébként pont azért szurkolok külföldi csapatnak, mert ez köcsög, geci, faszopó magyar futball bagázs (edzők, szurkolók, játékosok, klubtulajok) elvették tőlem a lehetőséget hogy normális focit láthassak itthon.
Még kiskoromban kimentem pár tatabánya meccsre, azt az elég volt nekem ebből. Nem a tehetségtelenséggel van bajom (vagy is azzal is, de most mindegy) hanem azzal ,hogy a focisták meg se izzadnak egy meccsen, az edzők minden vereség után lenyilatkozzák, hogy nem az én hibám, vezetők csak lopnak, Mlsz rosszabb mint az Mszp+Szdsz, szurkolók meg csak az ellenfelet bírják kurvaanyázni ( nem baj ha az ellenfelet szidják néha, de bazmeg mi a büdös faszért kell a pályának háttal állva büdöszsídózni?).
Amíg ez így van 1 magyar klubcsapatnak se bírok szurkolni.

kelta 2009.06.21. 20:07:19

@T1GRIS: "szociológiai oldalról adott megközelítés is egészen biztosan ott van az okok között" végre valamiben egyetértünk :)))))))))))

bz249 2009.06.21. 20:09:07

@T1GRIS: egyébként a genetikai oldal mellett szól, hogy futásban a feketék a jók, úszásban meg a fehérek.

Egyébként a rövidtávfutásban azt viszont nem értem, hogy ezelőtt 30 évvel Hary, Borzov vagy Mennea sokkal jobb eredményeket ért el, mint a mai legjobb fehér futók. Pedig elvileg az edzésmódszerek, a pályák, a sportfelszerelés... ja és a dopping is fejlődött.

kelta 2009.06.21. 20:09:37

@wladyslawsky: én úgy tudtam eddig, a fasiszták rendpártiak, akkor ezek szerint inkább anarchista.

kelta 2009.06.21. 20:17:44

@bz249: még a végén kihozzátok, hogy a feketék jobbak, mint a fehérek.:)))))))))))))))))))))))))))))

kelta 2009.06.21. 20:19:01

@bz249: "Szóval jó esetben a bevándorlók is átveszik a befogadó közösség dolgait. Az elmúlt 20 évben ezzel volt egy kicsit adós a bevándorláspolitika. Talán mostmár végre ki lehet ajánlani azokat a fiatalembereket, aki sariá-t szeretnének egy olyan országba, ahol már megvalósult álmaik jogrendje."
Kurva igazad van.

T1GRIS 2009.06.21. 20:42:18

@kelta: Ezzel a kommenttel már legalább két dologban értünk egyet. ;)

bz249 2009.06.21. 20:44:28

@kelta: rendpártiak, amint fasiszta kormány van. Előtte meg... nos arra boruljon jótékony homály. :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.06.21. 21:34:24

@daito:
Bezzeg a te idődben! Miért nem a matuzsalem.hu-n írsz ekkora ökörségeket?

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.06.21. 22:44:54

@T1GRIS: csak azért reagáltam, mert te 'szerencsétlennek' neveztél mindenkit, aki hétről hétre focit néz. És aki napról napra, mint én? Arra már szavak sincsenek, akkora kretén?

@Pallos Levente: ez gyakorlatilag az összes amerikai sportra igaz, a kosárlabda sem kivétel. Az ellenőrzéseket előre lehet tudni, a kiszabott büntetések meg nevetségesek.

Az NFL azért emeltem ki, mert a sima teljesítményfokozók mellett itt még a fájdalomcsillapítók, a a különböző regeneráló szerek is durván pörögnek. Amúgy nem izgat különösebben, ettől mépg szívesen nézem, nem úgy, mint a kerékpárt, vagy az atlétikát, amit régebben imádtam, de ma már csak az ügyességi számokat követem.

daito 2009.06.21. 23:17:07

@Mr Falafel: Bezzeg az én időmben? :))
Neeem, csak korábban számított az, hogy focizzon is a labdarúgó, ne csak futógép és divatmodell legyen. :))

Jó, akár el is küldhetsz érte a pcsába. :)

Nekem nem jön be a mai labdarúgás. Ez a 10-12 kilométereket futó, kiszámított passzolgatós, agyontaktikázott, félterminátoros valami.
Az EB 8 csapatról felment 16-ra, majd lesz 24 csapatos, VB 24-ről 32-re; a BEK oda-visszavágós, egyenes kiesési rendszerből átment 32 csapatos, csoportos sorozattá; ahol már nem az európai országok bajnokai csapnak össze, hanem igazából az elit országok elit csapatai játszanak egymással.
Régen is volt pénz a fociban, ezt nem tagadom, de úgy 10 éve sokkal inkább a pénzről szól, mint a játékról. A pénz lett a szervező erő, nem a játék.

Sajnálom, én nem tudom élvezni ezt a focit, mint a 15-20 évvel ezelőttit. Nem azért, mert matuzsálem vagyok, basszus. Még 30 sem vagyok. Egyszerűen nézz meg egy meccset 90-es vb-ről és nézz meg egy mostanit. Meghaltak a cselek. Aki nekiáll cselezni, azt felrúgják, megölik, kétszer körbefutják a mókusok.
Másrészt, kifizetnek egy érettségizetlen parasztgyerekért xy millió eurót, mert akkora tehetség, aztán 2 meccs múlva széttapossák a térdét. Vagy nem, de mégis azt látod, hogy utána éveken keresztül nem rúg 2 gólt sem. És ez gáz. A pénz a fociban elveszítette értékmérő funkcióját, érted? Főleg, amikor olyan csapatok játszanak egymás ellen, amelyek összértéke 100 millió felett van, és nem bírnak összehozni 1-2 gólt sem, mert annyira széttaktikázzák a meccset, aztán annyira szét vannak stresszelve, hogy ezek a húszmilliós srácok még tizenegyeseket sem bírnak rúgni.

Ezért nem is nézem a meccsek 98%-át. A mostani BL döntőt megnéztem, jó volt, de semmi különleges. Érted? Egy meccs, amelyre 5 év múlva nem fogok emlékezni.

Most meg megyek és regelem a matuzsalem.hu-t, te fiatal. :))

daito 2009.06.21. 23:20:40

S hozzátenném azt, hogy ezért is van az, hogy 10 különböző tévécsatornán el kell adni a különböző bajnokságokat, nemzetközi kupákat, mert kell mindegyikre a pénz.

Most őszintén, ki a rák kíváncsi a skót bajnokság meccseire idehaza?

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.06.22. 09:02:40

üdültessen a Suchmann Tamás a hegyvidéken

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.06.22. 14:21:47

@kelta: Négerek izomzata: nekem orvos haver mondta, hogy amikor először látta egymás mellett fekete és fehér ember izom szövetét, akkor mondott le arról, hogy sportot nézzen :-) De, más a felépítése. Miért elképzelhetetlen ez?

@heinrich:
Konkrétumot még mindig nem mondtál, hogy miért lenne több. Régen kifejezetten nem foglalkoztak vele, ez teljesen köztudott, mostanában is vallotta be játékos, hogy 30 éve, amikor csúcson volt, doppingolt. És most is biztos, hogy van, aki doppingol. De az NFL komolyan foglalkozik a témával, és még éljátékosokat is elmeszelnek. Sőt, néhány hete a legfelsőbb bíróságig mentek egy ügyben, hogy elkaszálhassanak 4 játékost, akik egy kibúvóra hivatkoztak.
Olyan nincs, hogy az amerikai sportban így meg úgy van; az NFL belső rendszere teljesen más, mint pl. az NBA-é vagy a MLB-é. Semmi köze ezeknek a ligáknak egymáshoz. A fájdalomcsillapító témával egyetértek, az nagyon durva, és ők is belátták mostanában, hogy azt elcseszték.

Karcolt lendület 2009.06.22. 16:52:58

@T1GRIS:
Amiket itt a játékosok és a bírók szemére vetsz, az leginkább a FIFA hibája, hogy nem hajlandóak változtatni a játékvezetési rendszeren, mindenféle halva született hülyeséget próbálgatnak ifi-meccseken, a videóbíró szimpla bevezetése helyett. (Ami nem azt jelenti, hogy minden piszlicsáré középpályán elkövetett szabálytalanságot vissza kellene nézni, de azért a meccset határozottan befolyásoló szituációknál - gól, tizenegyes, kiállítás - kelljen már vetnie rá egy pillantást.)

Az igazolási rendszer pedig a ping-pongban a legnevettségesebb, ahol európai országok konkrét nemzeti vállogatottakat honosítottak Kínából. ;-)

A TV-k közvetítési jogokért csatázására pedig nincs mit mondanom: ez az a terület, ahol a verseny qrvára nem használ a fogyasztónak. Évről évre drágább csomagban kapja meg a szarabb közvetítést. (Legalábbis aki szolgáltatót vált, hogy lássa a meccseket: két éve nem láttam angol bajnokit, mert nem erőlködtem...)

kelta 2009.06.22. 17:29:43

@daito: Szerintem, a jó meccsek többsége olyan, amire 5 év múlva nem emlékszel. Csak ha olyan klasszikus mint, pl.: a 2005.-os bl-döntő :))))))))))
"Meghaltak a cselek." Azért az idei Barca megmutatta, hogy nem.
Ja, és a foci az is ha egy csapat, miután hazai pályán kiszop 3-1-re, nem leszarja a meccset, hanem mindent bele adva hajt, és kétszer is felállva a padlóról, játszik egy 4-4-et.( Csak hogy, hazabeszéljek. :DDDDDDDDDDDD)

@Pallos Levente: Mi van? Én ezt írtam: "én ehhez nem értek, ne tudom így van- e, de nemcsak a fizikumról van szó hanem a focizni tudásról is." Hol van ebbe hogy, elképzelhetetlen a feketék más felépítése?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.06.22. 17:53:10

@daito:
Bakker, ha meg ifjú titán vagy, akkor érthető, hogy értetlenkedsz.
Én még láttam szimulálni Platinit és az Isteni Diego-t. Sőt, láttam a 38-as lábú, majd 2 méter magas Sócratest és Zico-t fénykorában. Mario Kempes és Kevin Keegan voltak a szépfiúk, Rummenigge, Breitner, Conti és Gentile pedig a terminátorok. A foci lassabb volt, a játékosok kevésbé technikásak. A latinok állandóan fetrengtek, szimuláltak. Egy jobb cselező naggyá lehetett, mert a hátvédek lomhák voltak. A mai focisták atléták: jobbak fizikálisan, technikásabbak és sokkal kevesebb a színsézkedés, mint régen. Tudom, mit beszélek, mert mindkettőt láttam. Egy mai élcsapat egy akkorit 10:0-ra verne minden megerőltetés nélkül. A múlt focijában az a szép, hogy nem hozható vissza, csak emlékeinkben marad meg örökre. Gondolj csak bele, mekkora atléta volt Carl Lewis, de ma a lagjobb 16 közé is nehezen jutna 100-on. A sport folyton fejlődik. A pénz pedig boldogít, s csak azt idegesíti, akinek nincs.

Higany 2009.06.24. 17:31:47

@kamasuka: Kb úgy történt, ahogy jósoltad! :)
süti beállítások módosítása