Budapest, le splash culturel
2009. június 16. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Budapest, le splash culturel

 Bon soir! Esti kikapcsként ajánlom figyelmetekbe ezt a rövid filmriportot, amelyet francia újságíró barátném, Helene Bienvenu készített Budapestről az Elle magazin számára. Volt egy csekély részem a témaválogatásban, így talán nulla forintból is megtámogathattam a magyar országimázst, hehe. Az alkotó kíváncsi arra, kinek hogy tetszett, és én még hozzáteszem kérdezve: ti mit ajánlanátok neki, kivel találkozzon, miről készítsen riportot, ha legközelebb Magyarországon forgat a francia olvasók számára?

Budapest, le splash culturel from A PROJEKT on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr951189484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

patomio 2009.06.16. 20:10:24

égő ,hogy még mindig ilyen szinten beszélünk angolul.

Balt 2009.06.16. 20:16:04

Kicsit sztereotip, de jó. Csak miért monoban vannak a riportrészletek?!

Balt 2009.06.16. 20:16:50

A hölgyemény kanadai? Ő sem rossz. ;)

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2009.06.16. 20:25:06


És egyik művész sem tudott franciául? (Ha már egszer francia lapnak, francia olvasóknak készült a riport.)

Ez azért furcsa.

tevevanegypupu 2009.06.16. 20:38:29

@Az Olei Hagardom terroristái:
De magyar muveszeket kerdezett, miert beszelnenek eppen franciaul? Es ott van kiirva a szinte szo szerinti francia forditas.

Varga Denes 2009.06.16. 20:42:33

Hát ja, legalább a Je Suis Belles arcoktól elvártam volna, hogy franciául nyilatkozzanak :)

negeev 2009.06.16. 20:56:05

Szerintem teljesen mellékes, hogy franciául nyilatkoznak vagy angolul. Én inkább annak örültem, hogy következetesen "s" betűvel ejtették Budapestet, ami kiállás a helyes kiejtés mellett.
Másrészről: Nagyon jó a riport!
Rövid, velős. Azonban van benne komoly (Művészetek Palotája), könnyebb (jazz, A38) és divat is (parfümös srác és a tervező pár). Ez mind belesűrítve kifejezetten jó áttekintést ad Budapestről. Ezek érdeklik elsősorban ELLE olvasóit.

-d(-_-)b- 2009.06.16. 20:57:44

Csinálhatna egy filmet a klubos-denszes-trenszes éjszakai életről is, ismerek olyan franciákat, akik kifejezetten az ilyen bulik vagy fesztiválok miatt jönnek.

negeev 2009.06.16. 21:06:43

Egy magyar divattervezőkről szóló riport, egészen becsülendő lenne. Persze, ha eleve Budapestről kellene szólnia, akkor egy-két jobb szórakozóhely bemutatása előremutató vállalkozás. Igaz, ügyesen kell kiválogatni őket.

Übermayer 2009.06.16. 21:14:34

ajánlanám az Akácfa söröző (VII. Akácfa u.) vendégeit, a Tropicana Stripclub (V. Szt István krt)kidobóit és Roosevelt téren parkoló Zónataxisokat.
..így meglenne a szórakozás, kultúra és munka témakör.

lehet hogy őket is feliratozni kellene

jan 2009.06.16. 22:05:48

Bienvenu a Budapest
csak hogy ne maraddjun szóvicc nélkül;)

tevevanegypupu 2009.06.16. 22:34:23

@Az Olei Hagardom terroristái:
Tulajdonkeppen mindegy lenne milyen nyelven beszelnek, az Elle-ben franciaul jelennek meg.(: Az Elle olvasoit egyebkent eppen ezek a temak erdekelhetik Budapestrol, divat, zene, szinhaz, balett, Iparmuveszeti Muzeum, Gerbaud, festok, szineszek, galeriak..Dunapart, Vidampark, furdok, esetleg magyar noi ujsag..Magyar nyelven is megjelenik az Elle, akik ott dolgoznak az is erdekes lehet..

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.06.17. 00:08:15

Ha francia lennék, kb az jönne le, hogy Bp-en egyetlen jó együttes és egyetlen jó énekesnő van, és az egész 'ambiance' egy nagy párizskoppintás. Az angoltudást is beleértve. Magyarként meg érződik az izzadságszag, hogy eldugják a képekről a fost. Kár, a modoroson jobb helye lenne. merde...

negeev 2009.06.17. 00:16:25

@trolibusz: Igazad van! Egy franciát is a csövesek érdeklik egy városból! Ha Párizsról szóló szösszenetet nézel, akkor ugye téged is a lepukkant utcák érdekelnek elsősorban? Remélem igen!

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.06.17. 01:00:55

H. Veronikának annyi köze van a kortárs magyar jazzhez, mint a papának a nagy politikához... miért kell ezt a csajt nyomni folyton? Mert elad 1200 CD-t Japánban / megjelenés?

Kristian Kalle-t keresem a lakásbérlés szédelgőt 2009.06.17. 02:39:46

nekem nem jott be. Szegyenkeztem. Talan ertem a koncepciot, de vazze filmet nem igy kell csinalni. Porogjenek rajta a helyes csajszik, fiuk, panoramak, ciganykerekezzenek rajta a gyerekek a szokokutban. Amit itt eloadnak az nem ad el semmit, csak, hogy "en Jozsi buszke vagyok az en padomra, mert en ulok rajta es az nekem jo"

feliguresvagyfeligtele 2009.06.17. 07:29:49

Jó a riport szerintem, kicsit mtv-s kultúrházas ízű. Nem értem a kritikát, hogyan lehetne szerintetek pár percbe süríteni MINDENT ami ebben a városban történik.
JoeHorseDick: Az a kopoltyús csaj szerintem is gáz.

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.06.17. 08:41:29

@negeev: természetesen nem erről van szó, csak úgy tűnik, hogy csupa olyan dolgot mutatnak, ami pl. Párizsban is elérhető.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.06.17. 08:54:10

én azt ajánlom ne jöjjön többet... lol

jan 2009.06.17. 09:09:31

@Az Olei Hagardom terroristái: nem írtam hibásan, okostojás, a hölgy neve "Bienvenu", így, "e" nélkül, ezért írtam én is így, brrr...

jan 2009.06.17. 09:10:55

@Az Olei Hagardom terroristái: nem írtam hibásan, okostojás, a hölgy neve "Bienvenu", így, "e" nélkül, ezért írtam én is így, brrr...

Viktus 2009.06.17. 10:13:22

Nézzen szét a Trianon múzeumban a csigaevő ...

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2009.06.17. 10:19:42

Tetszett a riport. Az elmúlt két hónapban két "nyugati" vendégem is volt. Mind a ketten belezúgtak Budapestbe. Korábban én is úgy gondoltam, hogy milyen szar ez a város, de kezdem azt hinni, hogy az egyik legélhetőbb hely a világon. Nem világhírű, nem a legszebb, nem a legpezsgőbb, de élhető. (Persze Demszky nélkül még jobb is lehetne.)

Viktus 2009.06.17. 10:22:43

ja, és ilyen ócska gyenge filmecskét régen láttam ... www.youtube.com/watch?v=Utyt8u6Oa8Q tanuljon ne csak csigát hamizzon ...

Calogero 2009.06.17. 10:30:39

Nekem tetszett. Még talán lehetne kicsit nagyobb hangsúly a romkocsmákon, margitszigeti bulikon, a Gödrön, nekem minden külföldi barátom ezekért őrül meg + a kilátásról a Citadellán és a Pesti alsó rakpartról. + borfesztivál a várban, ami szintén a hihetetlen kategória a cinetripekről már nem is beszélve

Amőbandita 2009.06.17. 11:08:33

@trolibusz: hehe, ha megnézel egy kb. 2 milliós városról egy 5 perces filmet, amiben nyilatkozik egy énekesnő, te azt hiszed, hogy ő az egyetlen zenész a városban? Ez roppant pallérozott elmére vall.

smalladam 2009.06.17. 11:13:06

ergé, én a "gyűlölöm budapestet, hiába jó hely" mozgalom tagjait ajánlanám, mint tipikus budapesti különlegességet a legközelebbi videótémának

szerintem itt a kommentelők között is van egy-két igazolt tag:)

amúgy ha komolyan érdekel, engem foglalkoztat ez a téma, meg vannak ötleteim, megírhatom privátban

_astronaut 2009.06.17. 11:16:06

Szerintem fasza lett. Igen, ami kimaradt az a Gödör, Zp, Margitsziget, Hősök tere... több nem jut eszembe!:)

Téglagyári Megálló 2009.06.17. 12:03:12

@smalladam:

Annyira azért nem jó hely, ha pihenni akarsz.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2009.06.17. 12:44:01

A: Barbaro, Kerekes Band, Napra, Superbutt, stb. Bár a Kerekes nem kifejezetten pesti, Barbaro-n viszont anno voltak egyszer franciák a közelünkben, lábukat lefosták a gyönyörtől.

B: Barlangok, Buda környéki hegyek.

C: Mátyás-tér, Bosnyák-tér, 4-es metró állomások : )

teemur · http://teemur.blog.hu 2009.06.17. 13:52:53

@negeev:
Nem értek egyet. Nagyon fontosnak tartom, hogy továbbra is bevett módon /sz/-szel ejtsék és ejtsük Budapest nevét németül, angolul, franciául, hollandul, olaszul stb.

Megfigyelheted, hogy a az eredeti hangzást mindinkább utánozni próbáló ejtés újonnan a nyugateurópaiak látókörébe került városok neveit jellemzi.

Pest, majd Budapest nyugati nyelvekkel /sz/-szel ejtése viszont azt mutatja -- és mint ilyen fontos szimbólum --, hogy Magyarország évszázadok óta a nyugateurópai kultúrkör része, általa számon volt tartva, a kulturális érték- és eszmecserébe ugyanilyen rég bekapcsolódot...


(Egyébként én a kínaiak helyében is tiltakoznék az újonnan elterjedt [bejdzsing] ellen a hagyományos angol [píking] helyett, hasonló okokból, pláne, hogy a [bejdzsing] a hivatalos átírás rossz értelmezése, és legalább ugyanolyan távol van az eredetitől, mint a másik) :-) De ez legyen az ő bajuk.

thetriggerhappy 2009.06.17. 14:50:10

@Szathmáry:

megerősíthetem. most hétvégén volt itt egy "nyugat" német haverom (kölnből, de az utóbbi évben kielben élt). az egyik megjegyzése, amitől hátast dobtam, hogy bp mennyivel tisztább és rendezettebb mint a német városok (kölnnél és berlinnél biztosan, münchenben rég járt...).
én a magam részéről szeretem ezt a várost és mindig boldogan mutatom be a hozzám érkező külföldi vendégeimnek.
persze, nem a dzsumbujba, az illatos útra vagy a népszínház utcába viszem őket, de azt hiszem, hogy én sem az ehhez hasonló helyeket látogatom londonban, párizsban, münchenben vagy sanghajban....

szerintem büszkének kellene lenni a városra!

thetriggerhappy 2009.06.17. 14:52:41

@patomio:

hallottál már te egy olaszt vagy egy franciát angolul beszélni? miért kellene szégyelni az akcentust? nem anyanyelviek, szerintem teljesen jól beszél minden szereplő angolul.

Téglagyári Megálló 2009.06.17. 15:00:38

@smalladam:

Én csak vidéken tudom kipihenni magam igazán.

smalladam 2009.06.17. 15:30:12

@Téglagyári Megálló: hogy őszinte legyek, mostanában én is ezt gondolom. nade egy ország fővárosa általában nyüzsgő hely, a vidéki helyek meg nem nyüzsgőek, viszont ott nincs lehetőség egy csomó mindenre, amire egy fővárosban általában igen.

nade ez nem budapest probléma: levest evőkanállal eszünk, tortát meg desszertvillával.

mellesleg szerintem budapesten is van egy csomó hely, ami jó lehetőség pihenésre (nem wellnesszcentrumokra meg ilyenekre gondolok)

békepap 2009.06.17. 17:37:20

budapest / bjudapöszt: angolul általában én s-sel mondom, mert én így hívom, de elfogadom, hogy külföldiül másképp van. mi se parit, lándönt, nujórkot, sőt viennát vagy vínt mondunk magyarul (bratyiszlaváról, kluzsról nem is beszélve)

Rigor Penis 2009.06.17. 18:08:42


Tisztelt Rajcsányi Gellért!

Én a magam szerény szélyében örömmel jelentkezem forgatási alanynak az igen bájos

Héléne Bienvenu kisasszony

számára.

Mint régivágású úriember biztosíthatom a Mademoiselle Hélénet, minden kéznél levő eszközömmel azon leszek, hogy a forgatását kellemes élménnyé tegyem számára.

Amennyiben úri becsületszavam így ismeretlenül nem lenne a Mademoiselle számára kielégítő biztosíték, úgy örömmel fogadom egy vagy akár több barátnőjét is, mint gardedameokat.


Kérem továbbítsa őszinte hódolattal írt levelemet Mademoiselle Hélénenek és buzdítsa minél előbi kedvező válaszra!

RP

Kopiás Attila Steve 2009.06.18. 00:31:10

@smalladam: Én a "szeretem Budapestet akkor is, ha tönkreteszik" mozgalomba szeretnék jelentkezni, azt hol lehet? :+)

Szerintem gyalázat, amit művelnek a várossal, de egyelőre nem tudnék sehol máshol élni. Minden alkalommal, amint kiteszem a lában a városból, felsajdul a szívem, én is zöld tereket, tiszta levegőt, csendet és hasonlókat szeretnék. Aztán örülök, amint visszaérek, hogy végre itthon, ezernyi okból is. Külföld kábé hasonló, a legtöbb helyet, ahol jártam, imádom, de nem élnék ott...

eszikveronika 2010.08.02. 21:19:08

Szerintem kedves ez a videó, személyessé teszik a megjelenő arcok. Mindenképp jó téma lenne még a Duna valamilyen formában, a Kopaszi-gát nagyon európai, a rómain viszont igazi régi vízi emberekkel lehet találkozni. Én a Kiscelli-múzeumot + az Epres kertet is imádom, és az ipari műemlékeket is (kommerszebb a vásárcsarnok meg a millenáris, de a régi ganz-telepeken v kőbányán kincsek vannak), persze sokáig lehetne folytatni a sort. Interjúalanynak érdekes lehet az a néhány arc, aki alternatív városnézéseket szervez Bp-en (szóval nem Hősök tere-Bazilika vonalon) pl a Uniquebudapest, a Behind Budapest vagy az Imagine Budapest alkalmazásában. Csak így tovább :)
süti beállítások módosítása