Hülye vagy
2009. március 16. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Hülye vagy

Mint jeleztük, a hungaristák után egy másik szubkultúra, Demszky Gábor és barátai március 15-i ünnepélyére látogattunk ki. A belvárost eltorlaszoló tankcsapdák, lövészárkok és robotemberek miatt késve érkeztünk, ásványvizünket elkobozták, és Demszkyt se láthattuk, mert egy hatalmas ketrec közepére zárták, mint valami különleges, de érzékeny állatot. A hangját azonban hallottuk, és egy csomó rendőrt meg forradalmárt is lefilmeztünk Önöknek: 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr611005091

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.19. 11:05:43

Abu Ghraib Budapesten, avagy diktatúra-e vagy?"Demszky azért harcolt 89 előtt, ami ellen most mindent megtesz, a véleménynyilvánítás jogáért" - hallottam vagy olvastam ezt valahol március 15-e kapcsán. Itt valami félreértés van - gondoltam tegna…

Trackback: POLémia 2009.03.17. 10:22:03

A Fidesz nem akarja a JobbikotA Fidesz március 15-i megemlékezése már egyértelműen az európai parlamenti választási kampány jegyében telt. Ezt jól jelzi, hogy Orbán Viktor ünnepi beszéde már lényegesen radikálisabb volt, mint országértékelő beszéde. Erre…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2009.03.16. 19:36:28

Tovaris Gyemszkíj szkazál:

Szkázke konyec, igyí i rabótáj!

osborne 2009.03.16. 19:38:08

brutális és groteszk az egész: egy liberális város egy nemzeti ünnepnapon ;]

molaris 2009.03.16. 19:49:00

Azért kedves Szerzők, ugye abban egyetérthetünk, hogy aki a két ünnepi műsort végigszenvedte, annak bizony estére lelökte az agya a fedőt!

smalladam 2009.03.16. 20:09:21

én ott voltam bent, kellemes, családias hangulat volt

TD223 2009.03.16. 20:12:18

Én azt javasolnám Demszkynek, ha nem akar vegyülni a néppel, akkor vegye fel a beszédét az irodájában és némi hangosítással játsszák le az egyik téren. Így nem lenne szükség kordonokra, rendőrökre, televíziós közvetítésre... Oláh Ibolya meg elénekelheti a versét ilyen rendezvényen is, nem fogják megdobálni őt tojással.

A legjobb viszont az lenne, ha Demszky nem is beszélne ünnepeken, mert nem érdemelte ki és nem kíváncsi rá senki. Főleg ne beszéljen uszításról, amikor ő éppen uszít, megjátssza az eszét, hazudik.

tevevanegypupu 2009.03.16. 20:25:58

Vajon mit gondolhatnak a kellemes, csaladias hangulat kozepette ugy igazan..miert dobaljak meg oket, mivel "erdemeltek" ki?
Ugy kepzelem ilyen helyzetben a kellemes hangulat inkabb cinizmusra vall.

freehckr 2009.03.16. 20:28:54

Ahogy mondani szokták, én egy jámbor ember vagyok. A vasárnapi húslevesbe való tyúk nyakát nem tudnám elvágni, a disznótorra is megpróbálok akkor érkezni amikor már leszúrták a hízót, ha meglátok ezernyi hangyát a járdán keresztbe vonulni, átlépem őket... De a "balliberálisnak" nevezett csőcselék alól alól bármikor kirúgnám a hokedlit... :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.16. 20:30:50

Megmondom, mi nem lesz. Nem fogtok sem ti, sem az idoljaitok kordonozni, labirintusozni, robotemberezni, ketrecezni és kurvaanyázni a következő pár évben, amikor civilizált emberi mivoltukból kivetkőzött ifjúszadeszosok fogják ordibálással, dobálással és gyújtogatással szétbaszni a nemzeti ünnepeket.

Ez egyszerűen nem fog megtörténni. Szubkultúra és szubkultúra közötti apró különbségek miatt.

teknős 2009.03.16. 20:35:14

@Kettes: Az az apró különbség, hogy mindketten bátorítjátok egymást, de csak nem mertek belevágni?

freehckr 2009.03.16. 20:37:16

@Kettes:
Egy "ifjúszadeszosnak" mit jelent a "nemzeti ünnep"? :) Million Marihuana March? Gay Pride Day? :)

tevevanegypupu 2009.03.16. 20:58:04

@Kettes:
mit gondolsz miert jutott el idaig az emberek egy csoportja? Nem azert dobalnak mert olyan jo..hanem mert tehetetlenek. Egyszeruen nem lehet elkuldeni ezt a tehetsegtelen, hozza nem erto tarsasagot demokratikus uton. Csalassal nyertek, csalassal maradnak es erre meg buszkek is, ok beszelnek demokraciarol, ok mernek elborzadni.. Demszky amig tobbsege volt a varoshazan, allitolag soha nem erdeklodott az ellenzeknel, hogy mi a velemenyuk a varosi koltsegvetesrol. Most kerdik csak meg szepegve, hogy legyenek szivesek elmondani, ok hogy kepzelik..Ezek a korlatok, a rengeteg rendor, a motozas, a hallgatosag vegzalasa, igazoltatasa..Morvai, Vona es akik nem kedvesek a liberalisok szivenek engedellyel gyuleseznek, alakulnak, rendorsegi engedellyel. Demszkynek emlekeznie kellene arra, milyen az mikor a rendorok megtamadjak, lefogjak, bekiserik..vagy azota mas lett a velemenye liberalizmusrol, szolasszabadsagrol? Ugy latszik igen. Es ez nagyon szomoru.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 21:00:01

@Kettes:

Magam is úgy gondolom, hogy Demszkyt kát kifütyülni, sokkal nagyobb égés lenne, ha jól látszana körülötte mind a 87 ember, aki rá kíváncsi. Mindesetre a jobbos szubkultúra is más lesz majd, ha a jobboldal által fontosnak tartott dolgok nem lesznek cinikusan és erőből lesöpörve az asztalról. És amikor egy elhanyagolható létszámú értelmiségi klikk nem fog lejárt szavatosságú politikai játszmák eredményeképp egy országot terrorizáni. És akkor majd mi is eredményesebben és több meggyőződéssel csitítjuk őket. Addig meg röhögünk Demszkyn, az legalább jól esik.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 21:01:46

jav.: Demszkyt kát kifütyülni = Demszkyt kár kifütyülni

a néhai papp jános 2009.03.16. 21:01:47

gondolkozz, kettes. ezek a szerencsétlenek mind a jobbikra fognak szavazni, ami a fidesztől vesz el szavazatokat, nem? ezek nem ifjúfideszesek, ha ezt akartad volna sugallani. ráadásul a fidesz alatt ugyanez fog menni, mert, meglátod, ennek a csapatnak semmi sem elég.

osborne 2009.03.16. 21:10:07

btw, az ifjúszadeszesek épp főtereket takarítanak ;]

www.hirado.hu/Hirek/2009/03/16/15/Uj_Generacio.aspx

tudnám miért nem mentek az MSZP-SZDSZ által engedélyezett nemzetközi neonácii felvonulás után is főkefélni?

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.03.16. 21:12:31

Szerintünk mindenről Orbán Viktor tehet.

Pelso.. 2009.03.16. 21:19:45

Teve,

A nemzeti ünnepen történő tojásdobálással, hazaárulózással, zsidózással, estére némi kis molotovozássa stb lehet kormányt váltani?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 21:24:21

@Kettes:

Mi is kegyetlenül kritizáljuk a jobboldali radikalizmus hülyeségeit, csak úgy vagyunk ezzel, mint Cyrano az orrával.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.16. 21:48:39

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: főnök urak!
köszönöm ezt a tudósítást is, csak úgy, mint a többit és remélhetőleg az elkövetkezendőket is erről a napról (15-ike)...
én ásványvíz nélkül nem bírtam volna...

volt szerencsém, hogy baráti társasággal a nógrádi várromnál lehettem túrán, távol a hasonló szituációktól...

tapintható a feszültség a videjón, félelmetes...
ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy egyfelől értem az elkeseredést, de mégis néha nem tudom, hogy melyik oldalon vannak a nagyobb f?szok ezen a videjófelvételen, kivéve természetesen önöket... :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.16. 21:53:42

Ti mi a fenéről beszéltek? Mert én arról, hogy mi _nem_ fog történni. Ezzel egyet lehet érteni? :)

@tevevanegypupu: Kár racionalizálni az utcai hőbörgést. Amit azok az emberek gondolnak, tesznek vagy szeretnének tenni - incl. Morvai dr. - az nem írható le a racionalitás fogalmaival.

@Elpet: Amikor Orbánék "Európa legszigorúbb drogtörvényét" vezették be Magyarországon, akkor én is úgy éreztem, hogy egy nem egészen értéktelen szubkultúra (ún. 'egyetemisták', mára kihalt) által fontosnak tartott dolgok vannak cinikusan és erőből - és ostobán - lesöpörve az asztalról. Pedig még csak nem is támogatom a drogliberót.

Utáltam őket azért a megjátszott keresztény képmutatásért? Hát mint a szart. És odaálltam tojást dobálni? Nem. És amikor jövőre visszajönnek, fel fogják cseszni az agyam hülyeségekkel kb. kétnaponta? De fel ám. És le fogják szarni? Ívből. És fogok tojást dobálni? Nem. És ha mások dobálnak, mentegetni fogom őket? Nem. Na erről beszélek. Ez egy szubkulturális különbség.

@a néhai papp jános: Na most a másik, ami nem fog megtörténni, hogy a Fidelitas beszélő majmai transzparenssel interpellálják a Fidesz-kormány belügyminiszterét, hogy miért fojtották bele a szót a turbómagyarokba. :)

heima (törölt) 2009.03.16. 22:03:24

@smalladam: remélem jó liberálishoz méltóan szoptátok egymás faszát

freehckr 2009.03.16. 22:03:30

@Kettes:
"amikor jövőre visszajönnek, fel fogják cseszni az agyam hülyeségekkel kb. kétnaponta"

Na várj, szerintem a "hülyeség" fogalma ebben az esetben nézőpont kérdése. Te nagyon hamar átsiklasz azon, hogy milyen eszközökkel szerezték meg újra az elvtársak a hatalmat, azóta milyen eszközökkel tartják meg, és hány ember érzékenységét sértik nem kétnaponta, de kétóránként. Figyelembe sem veszed, hogy mennyi kárt okoztak a "balliberálisaink" nekünk magyaroknak az elmúlt hét évben. Magasról teszel arra a tényre, hogy ezek az általad "turbómagyarnak" csúfolt fiatalemberek 2006 szeptember 17-e előtt nem voltak jelen az utcákon. Mi is történt azon a napon? Ugye, ugye... Az viszont nagyon szúrja a szemedet, hogy hőn imádott elvtársaidat ki merik fütyülni. Elk*rt ezer milliárdok, eladósított jövő, leamortizált eü., államapparátus, hiszterizált közvélemény kontra egy rohadt fütty... ja és pár tojás...

El szoktál néha gondolkozni az "arányokon"? Csak úgy, szórakozásból, két joint között..

freehckr 2009.03.16. 22:07:21

@Kettes:
"Utáltam őket azért a megjátszott keresztény képmutatásért?"

Nananana, itt azért álljunk meg egy picit, mert egy vallási fanatikus cionistának, vagy egy frusztrált pozitív ateistának egészen más lesz a véleménye a keresztény emberekről úgy általában, mint más, "ideológiailag" nem befolyásolt józan elméjű embernek... :)

elfelejtette 2009.03.16. 22:07:43

Demszky Gábor egy védett faj, kihalófélben van, persze, hogy kellettek a rácsok. A tojásdobálás meg az etetés tilalma miatt szankcionált. Talán.

osborne 2009.03.16. 22:08:09

@Kettes: figy, karlapoztatni-gumilövedékezni nem fogják az mszp-szdsz szavazókat (mert összekeveredtek a csőcselékkel) abban biztos lehet. kitüntetni azt a rendőrfönököt aki ezt végigvitte főleg nem, azt csak Demszky tudta megcsinálni.

heima (törölt) 2009.03.16. 22:10:57

@Kettes: jah hát igen, a ballib szubkulturálisan hülye ez tény, különbségek vannak

2009.03.16. 22:11:19

@Kettes: Ez kevés, fiam. Én nem adnám meg neked a kettest. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 22:13:50

@Kettes:

Nem, a ballibbant álértelmiségi szubkultúra valóban nem dobál tojást. Csak nyugati újságokhoz rohan árulkodni a neki nem tetsző kormány ellen, az aláírókommandó a strasbourgnak írt nyílt levélben rasszistának bélyegzi a magyar társadalmat, törvénytelen akciót - taxisblokád - támogat egy törvényes kormánnyal szemben, és hosszan lehetne még a piszkosságokat sorolni. Tojást azt épp nem dobál.

elfelejtette 2009.03.16. 22:14:17

Az mindenképp igaz, hogy a baloldal és támogatói elegánsan kúrják szét az országot, eltartott kisujjal. Nem hőbörögve, mint ezek a jobbos fajankók. Hát igen, fontos kérdések ezek, nem mindegy, hogy kenderkötél vagy selyemzsinór, ugye.

tevevanegypupu 2009.03.16. 22:17:01

@Pelso..:
A nemzeti unnep megunneplesere mindenkinek joga van, annak is, aki eppen a nemzeti erzes meggyalazasaval kerult hatalomra. Hogy egy tojas eldobasa vagy az, hogy masfel evig nem csinaltunk semmit de semmit a nagyobb hiba? Vagy az, hogy kitiltjak Budapest teruleterol a traktorokat, betiltanak jogos tunteteseket, felholtra vernek artatlan jarokeloket, esetleg 23 millio roman bejovetelevel ijesztgetgetik a polgarokat, csalassal kerulnek hatalomra, es meg akkor sem mondanak le, ha mar mindent tonkretettek? Adjak csak ide azt a tojast. El nem dobom - kar lenne erte - de azert orulnek neki, ha latnam, hogy legalabb a ruhajukat feltik. Ami pedig a kiabalasokat illeti abbol van boven mindenfele. Termeszetesen nem esik jol senkinek. Es hogy Molotov koktelokat kik dobalnak? Szamos esetben erre feny eddig meg nem derult..Ha pedig megtalaltak es letartoztattak azt aki dobta, annak csak orulni lehet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 22:18:38

@Kettes: a megjátszott képmutatás egyébként duplacsavar, ilyet mi hülyekeresztények nem tudunk, ez csak a haladó értelmiség többrétegű gondolkodásában fordulhat elő. A megjátszás még csak-csak megy, képmutatásban nagyon jók vagyunk, de a képmutatást megjátszani, na ez már bonyolult nekünk.

tevevanegypupu 2009.03.16. 22:20:12

@Kettes:
ami a racionalitast illeti az nehezen egyeztetheto ossze a kormany cselekedeteivel is. Sokkal inkabb sokkoljak az emberek tobbseget mint az a par tucat kiabalo es tojasdobalo.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.16. 22:20:40

@Kettes: kösz, hogy itt vagy...
"Amit azok az emberek gondolnak, tesznek vagy szeretnének tenni - incl. Morvai dr. - az nem írható le a racionalitás fogalmaival."

elárulnád a tudatlan ufónak, hogy mit gondolnak, tesznek vagy szeretnének tenni morvai krisztinájék...?

Alfőmérnök 2009.03.16. 22:35:00

@ufó - hoppmester a Fuckingham Palotában:
Egyébként Morvai azért különb mint a szélsőjobb en bloc.
Pl. nekem tetszik, mikor azt mondja (a zindexnek is nyilatkozta) hogy próbáljunk mán valamit leíratni abból a kva államadósságból, mert amúgy se tudjuk a büdös életbe' se visszafizetni. Sztem ez nem irracionális. Az irracionális az, hogy vissza tudjuk fizetni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 22:36:14

Persze a tojásdobálás egy érdekes dolog. Mondjuk Orbánt megdobálni sok ezer párthívének gyűrűjén áthatolva... nos, ehhez azért egy kicsit több bátorság kéne, mint ahhoz, hogy egy körúti presszóban aláírja valaki a Demokratikus Chartát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.16. 22:37:14

@freehckr: Na milyen eszközökkel? Hazudtak? Ejnye, de ilyet. Szavazókat vettek? Hagyjuk már. Mi lehet az egyetlen tanulsága az elmúlt hét évnek Orbán Viktor számára? Hogy igazat mondani kifizetődik? A fenét. Hogy _hazudni_ kifizetődik. Mert - ahogy bölcsen megláttad - maximum kap az ember évente három kosár tojást.

@Elpet: A megjátszott keresztény képmutatás valóban duplacsavar - de nem "kettős duplicitás" , ha érted a finom különbséget. ;-) Van egyrészt keresztény képmutatás, ami Semjén Zsoltból árad a maga természetes szépségében, és van a másik, amikor a Fidesz-vezérkar a Bazilikában bénázik. (Tréfa. De amit a nyugati árulkodásról írsz, az helytálló.)

@tevevanegypupu: Sok mindenki cselekedete nem nevezhető racionálisnak - a kormány legtöbb cselekedete sem. Csak a mai nap terméséből tudnék mondani hármat. De ettől még az utcai ketrecrázás nem lesz racionális cselekedet.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.16. 22:41:57

@Alfőmérnök: Hát ezt pofonegyszerű elintézni. Abba kell hagyni az adósságok törlesztését, és néhány éven belül le fogják írni az összeset, az fix.

Utána meg majd élünk ENSZ humanitárius segélyből, mert egy marmonkanna olajat nem fog nekünk eladni senki.

Jó ötlet, csináljuk.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.16. 22:42:14

@Elpet: T. Elpet úr!
Hivatkozva múltkori beszélgetésünkre, áldását adja-é a valamikori jövőbe' megvalósuló nick-emre...?

ufó - az infinitív térben halad, nem gráfok mentén

???

kérem javítson, ha szükséges... :))

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.16. 22:48:44

@Alfőmérnök: rendben, és köszi a választ...
én kábé ott vesztem el a fonalat, hogy fejenként (gyerektől nyugdíjasig) 5millióakárhányezer a tartozás... most&azonnal visszafizetendőbe'...
hol tartunk jelenleg...?
morvai pedig bizonyítson...
de ne kérdezze, hogy hol & hogyan...
:))

freehckr 2009.03.16. 22:49:02

@Kettes:
"Mi lehet az egyetlen tanulsága az elmúlt hét évnek Orbán Viktor számára?"
"_hazudni_ kifizetődik"

Ezzel nem értenék egyet, és nem is szeretek belemenni "balliberális" szimpatizánsokkal abba a vitába, hogy az általuk mélyen megvetett és ostoba indokokra hivatkozva gyűlölt Orbán szerintük mit gondol, mit fog tenni, mi jár a fejében, és a többi... amiről egyébként lövésünk sem lehet, hacsak valamelyikünk nem alkalmazottja a Szilvási-féle Kormányzati Tanácsadó Jósdának. :)

Annyit azért megemlítenék, hogy amennyiben Orbán esetleg tanult a hibáiból, akkor mindenképpen megakadályozza újra hatalomra kerülve, hogy legközelebb egy D akármilyen jelzéssel ellátott egykori állampárti hálózati tiszt, vagy egy műveletlen KISZ főtitkár váltsa pozíciójában. :)

"maximum kap az ember évente három kosár tojást"

Ahogy elnézem a dolgok jelenlegi állását, itt az egykori elvtársaknak pár hónap múlva a legkisebb problémájuk az a "három kosár tojás" lesz... Ugyanis fejenként "három évtized szigorított fogházban letöltendő" néz ki nekik... :D

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 22:50:43

@ufó - hoppmester a Fuckingham Palotában:

gráfok élei mentén

Hozzájárulásomat megadtam, ha a technikai feltételek engedik, nyugodtan felhasználható eme mély gondolati tartalmat hordozó kifejezés. A múltkoriban mintha hosszúnak bizonyult volna. Próbálkozzon talán kínai írásjelekkel, Kálmán biztosan segít.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.16. 22:55:58

@freehckr: Helyes, te csak ne spekulálj azon, hogy Orbán mit gondol, meg mit fog tenni, mi jár a fejében és a többi.... Szavazz gondolkodás nélkül, a gondolkodást bízd csak rá. :)

tevevanegypupu 2009.03.16. 22:57:02

@Kettes:
utalom az eroszakot mindenkitol es en is felek ha ilyesmit latok.
Nyugodt, bekes unnepeket szeretnek es azt, hogy este keson is lehessen setalni az utcakon szinhazbol, hangversenyrol, mozibol hazamenet.

Ács Ferenc 2009.03.16. 22:57:12

@freehckr: "Ahogy elnézem a dolgok jelenlegi állását, itt az egykori elvtársaknak pár hónap múlva a legkisebb problémájuk az a "három kosár tojás" lesz... Ugyanis fejenként "három évtized szigorított fogházban letöltendő" néz ki nekik... :D"

Ahhoz hány választási vereség kell vajon, hogy valaki rájöjjön, ez nem nyerő szöveg Magyarországon? De ez a vonal a szociknak sem jött be, lásd a nagy tehetségű Keller Lászlót.Ja és a volt elvtársak üzletfelei is mennek a szigorítottba? Ki dönt majd?

"Annyit azért megemlítenék, hogy amennyiben Orbán esetleg tanult a hibáiból, akkor mindenképpen megakadályozza újra hatalomra kerülve, hogy legközelebb egy D akármilyen jelzéssel ellátott egykori állampárti hálózati tiszt, vagy egy műveletlen KISZ főtitkár váltsa pozíciójában. :)"

Ezt hogyan lehet megakadályozni? És szerinted hogyan fogja? (Merthogy a jövő évi választás már eldőlt a kommentekből ítélve.)

Alfőmérnök 2009.03.16. 22:58:19

@Kettes:
Érdekes a Lengyelek egy jelentős részét le tudták irtani a rndszrváltáskor...mi meg se próbáltuk.
Amúgy igazad van: az olaj és a földgáz tényleg problematikus. Ott egyezkedni kéne.
Éhenhalni nem fogunk, mert az élelmiszert meg tudjuk termelni magunknak.
Amit meg nem tudunk megtermelni, azt meg majd olyan országokból exportáljuk, ahová nem volt tartozásunk.

osborne 2009.03.16. 23:04:48

Budapest, a liberális város ahol nem lehet semmilyen ellenvélemény a hatalom ellen, sőt még a cumisüveget is molotovkoktélnak nézik ;] Demszky ugye nem akar kimenni Brüsszelbe?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 23:04:50

@freehckr:

" Ha a bűnnek és bánatnak ebben a világában az erény diadalmaskodik a bűn felett, akkor ez nem azért történik, mert erényes, hanem mert jobb és több fegyvere van; ha a tisztesség felülmarad a kétszínűséggel szemben, akkor nem azért, mert tisztességes, hanem mert erősebb és jobban vezetik a hadseregét; és ha a jó legyűri a rosszat, akkor nem azért, mert jó, hanem mert tele van az erszénye. Jó, ha az igazság a mi oldalunkon van, de őrültség elfelejteni, hogy ha nincs hozzá hatalmunk, akkor az igazsággal nem megyünk semmire. Hinnünk kell, hogy az Isten szereti a jó akaratú embereket, de nincs rá bizonyítékunk, hogy megmenti a bolondokat bolondságuk következményeitől. "

( W. Somerset Maugham: Akkor és most ; Vas István fordítása )

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.03.16. 23:05:06

Az alábbit még tegnap du. 4-kor toltam be, de ma már ezzel van tele a média:

malacnews.freeblog.hu/archives/2009/03/15/Modszervaltasra_karhoztatva/

Különben ajánlom melegen....ööööö.... izéééé... hideg racionalitással az utolsó néhány kommentet...

Üdv.

osborne 2009.03.16. 23:08:15

@malacka69 megélhetési dolgozó: megkaptad ma a pénzt a Vérfarkaséktól? ;]

smalladam 2009.03.16. 23:15:26

@heima: igen, de közben rólad fantáziáltunk. aztán mindenki kiöblítette a száját magyar kisgyerekek vérével. majd végül mind elmentünk skandináv lottót játszani.

freehckr 2009.03.16. 23:28:56

@Ács Feri:
"hány választási vereség kell vajon, hogy valaki rájöjjön, ez nem nyerő szöveg Magyarországon?"

Nem tudom, de még egy választási csalás, és elfogynak az MSZP támogatói. :D Ráadásul még egy "baloldali" választási csalás (Őszöd II) után nem hiszem, hogy túl biztonságos lenne majd ebben az országban "balliberális" politikusnak lenni... Már a HVG is lámpavasakról ír Szűcs elvtársnő jutalma, és Veres elvtárs luxusautó-flottája kapcsán.

Amennyiben viszont a következő Fidesz kormányzat ezt nem teszi meg, és a "papírszobrok" újra "visszaszivárognak" a hatalomba, akkor abban is biztosak lehettek, hogy rövid időn belül a Jobbik, vagy egy hozzá hasonló "radikális" párt fog hatalomra kerülni. A Fidesz szimpatizánsai felét elveszti, ha nem vonják felelősségre a posztkommunistákat...

"ez a vonal a szociknak sem jött be, lásd a nagy tehetségű Keller Lászlót"

Keller elvtársék a tipikus "baloldali koncepciós perekkel" álltak elő, ezért nem sikerült nekik a "művelet", mert alapvetően a hazugságokra építették. Jelenleg viszont már legalább két tucat komplett frakcióra való MSZP-SZDSZ "potentát" van előzetesben, vagy egyenesen börtönben, ráadásul az MSZP feltűnően "szabotálja" a főbíró megválasztását is, szóval nagyon látszik az elvtársakon, hogy tele a gatya... :) Gondolom van miért rettegniük, elég csak belegondolni, hogy Veres elvtárs "csak" a költségvetési hiány felét hazudta le, hogy megnyerjék a választásokat 2006-ban... Akkor most milyen állapotban lehet a költségvetés? Nem említve egyes belvárosi kerületeket, ahol tulajdonképpen a legostobább pesti viccből csináltak véresen komoly valóságot az MSZP-SZDSZ frakciók: ellopták azt is, ami le volt betonozva (lásd Andrássy út).

"Ezt hogyan lehet megakadályozni? És szerinted hogyan fogja?"

Hogyan lehet megakadályozni, hogy egykori állampárti funkcionáriusokból miniszterek, államtitkárok, bizottsági tagok, igazgatótanács tagok legyenek? Lusztrációs törvény? :) Mint látjuk a mai napig nem lenne késő egy ilyesmi megalkotása...

freehckr 2009.03.16. 23:31:57

@freehckr:
"legalább két tucat, komplett frakcióra való"

Így helyes, vesszővel. :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.16. 23:33:19

@Elpet: nem fér ki... :((
pedig gyönyörű, és az a gondolatiság is, amit én sejteni vélek a kifejezések mögött...

ufó - gráfok élein nem juthat el az infinitív térbe...?

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.03.17. 00:13:35

Jól látom, hogy a rendőröknek faszvédőjük van?

freehckr 2009.03.17. 00:21:43

@trolibusz:
Nem, az inkább egy rohamsisak, csak egy plexi lap van előtte... :)

Bell & Sebastian 2009.03.17. 00:39:50

@ufó - hoppmester a Fuckingham Palotában:

Mondja, tulajdonképpen mi is az adok-kapok tárgya?

Vannak itt apróságok is? Vesznek cukit?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.17. 00:44:14

@Bell & Sebastian: nem, csak a bálnazsírban van üzlet...
a cukit, pláne cukkinit felejtse el...

smalladam 2009.03.17. 01:29:09

@freehckr: annak megint nagyon pozitív és az egész országra haszons következményei lennének, ha orbánék komcsivadászatra fordítanák az energiáikat a hatalomátvétel után...

kamasuka 2009.03.17. 07:11:11

"mit gondolsz miert jutott el idaig az emberek egy csoportja? Nem azert dobalnak mert olyan jo..hanem mert tehetetlenek"

Ez qurva igaz, csak az is, hogy látszik a rendőrökön is, hogy qurvára unják ... Ez van. Még két nemzeti ünnep, és nyugodtan lehet ünnepelni. Ha meg marad ez a banda, nos akkor meg tényleg el lehet menni, vagy lehet forradalmat csinálni ...

molaris 2009.03.17. 07:12:45

@smalladam:
Ez a szép megjegyzés, különösen is szép az első hsz.- ed fényében. Szerintem azért ne keverd össze a kebel melegek piknikjét a nemzeti ünneppel. És ha ott arra érdemtelen jeleik meg, sőt még szól is; akkor a szólásszabadság értelmében, jogom van protestálni.

kamasuka 2009.03.17. 07:19:19

Péter Gábor 1993-ban halt meg. Az általa elkövetett tettek miatt - bár már ő is ült - nyugodtan felelősségre lehetett volna vonni, legalább őt. Esetleg Bauer apukát és a többi mocskos komcsit.

tevevanegypupu 2009.03.17. 07:51:38

Felelossegre vonni ezeket az embereket akik itt maradtak az elmult rendszerbol es most is kormanyon vannak, ott ulnek a legjelentosebb allami hivatalokban? Ugyan mar, ez lehetetlen. Ha a rendszervaltasnal nem tettek akkor husz ev mulva - ekkora hatalmat adva a kezukbe - hogyan lehetne? Lassan - ahogy elnezi az ember a mukodesuket - inkabb azon gondolkodik, hogy azokat kellene beszamoltatni, hogy miert engedtek oket minden szamonkeres nelkul hatalmon maradni, akiknek akkor joguk lett volna ezt az egesz tarsasagot felreallitani. A nep egy resze igenis lehet ellenzek sajat hazajaban. Akkor legalabbis, ha a vezetoi egy elmult diktatorikus rendszerbol ittmaradt, a diktaturat kiszolgalo reteg szavazatai alapjan eltavolithatatlan.

tevevanegypupu 2009.03.17. 07:54:07

eltavolithatatlan = eltavolithatatlanok.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.03.17. 08:26:00

Áh, hiába, a szabad demokraták! 1988-ban egy jeles képviselőjük még így írt a hasonló szellemben tartott ünnepekről:

Itt a tavasz
itt van ujra

Európa szabdságát
- szégyen reá - nem vívta ki
füstbe fortélyos félelembe
fulladtak forradalmai
ragyog a szellem napvilága
a szállodáknak ablakán
konvertibilis kánaán
a téren ott áll egy szobor
de ez nem ő ő nincs sehol
ki gyáva és ki tenni mer
talán ugyanúgy pusztul el
nem fénylik itt se lánc se kard
elviszik a Dunakanyart
kihunyt az apostoli láng
s a márciusi ifjuság
baljós érzéssel állt meg ott
hol razzia és gumibot
óvja a régi forradalmat
s a mai rendet és nyugalmat
hogy rabok tovább nem leszünk
arra mi meg nem esküszünk
hisz tudjuk államellenes
öcsén húgom ne menj oda
menj inkább haza szépen
azt ne hidd hogy hí a haza
nyugodjék békében.

(Kartal Zsuzsa, 1988)

Fejlődtek azóta rendesen az elvtársak, elvtársnők. :)

Pelso.. 2009.03.17. 08:56:28

Teve,

Arra utaltam, hogy a tavalyi népszavazást kivéve, az eddigi tiltakozásoknak semmi, de semmi eredménye nem volt. Sem a hidfoglalás, sem Kossuth téri vizelők társasága, sem nemzeti ünnepeink szisztematikus szétcseszése nem tudták kellő mértékben destabilizálni a kormányt.
Ha, anno OV odamegy a tv székházhoz, ha folyamatos, nagy tömegű, de békés demonstrációk lettek volna, ha az ellenzék parlamenti politikája taktikusabb (nem ragad le pusztán a mondjon le szállóigénél), -ma több minden másképp történne.

Ez a "nemzeti érzés meggyalázásával került hatalomra", ez nem új. Eszembe jut róla Mikola, meg "egy a tábor, egy a zászló", meg "aki magyar, velünk.."

tevevanegypupu 2009.03.17. 09:08:07

@Pelso..:
nemzeti erzes meggyalazasa anyiban szamit, hogy Magyarorszag miniszterelnokerol van szo aki csalassal kerult hatalomra, kovetkezeskeppen egy nemzetet gyalazott meg..Egy oszodi beszed nyilvanossagra kerulese utan minden demokratikus orszagban a sajat partja mondatta volna le a vezetojet. Nalunk meg a liberalisok is megszavaztak a maradasat..Mit lehetett volna tenni azonkivul, hogy monnyonle? Hiszen voltak tuntetesek - levertek - voltak tiltakozasok "majd megunjak es hazamennek"..
Demokratikus uton ezt az embert eltavolitani nem lehet. Orban ketsegtelenul kirobbanthatott volna egy jo kis felkelest..Pontosan erre vartak Gyurcsanyek..pechjuk van. Ugyan megvetjuk es remeljuk, hogy egyszer csak eltunik a sullyesztoben, de ragaszkodunk a demokratikus formahoz. Mi igen.

smalladam 2009.03.17. 11:25:43

@molaris: semmi baj, tudtam hogy lesznek olyan droidok, akik az iróniát nem értik, helyette elkezdenek zsidózni-liberálisozni-buzizni. kösz, hogy megerősítetted. csókollak.

Ács Ferenc 2009.03.17. 11:58:21

"Nem tudom, de még egy választási csalás, és elfogynak az MSZP támogatói. :D"
Hogyne! Választási vereségek nem a következetesen elhibázott stratégia, rossz vezetés, szövetséges hiánya, és dilettáns kampány miatt szokott bekövetkezni, hanem mindig "csalás" miatt. Persze. :)
És az MSZP támogatói elfogynak, naná! :))

"Hogyan lehet megakadályozni, hogy egykori állampárti funkcionáriusokból miniszterek, államtitkárok, bizottsági tagok, igazgatótanács tagok legyenek?"

Nem nagyon lehet, már 1998-ban sem sikerült teljesen. Nemhogy 2002-ben mondjuk, amikor az egész KISZ KB visszatért. A lusztrációs törvényt az első ciklusban kellett volna megcsinálni.

Ács Ferenc 2009.03.17. 12:07:40

Az előzőt freehackernek szántam.
smalladam: Osztom Tölgyessy és kis mértékben Lengyel (László, nem a Zoltán) álláspontját: annak lesz esélye tartós hatalomgyakorlásra, aki konszolidálja az országot, nem pedig tovább hergeli. És előtte még jön a gazdasági feketeleves, amire ugye most az a szöveg, hogy "dermesztő lenne" meg "nem kell vele foglalkozni". Valakinek le kell nyomni a zemberek torkán a cuccost. De még el sem jutottunk odáig.

ÁrPi 2009.03.17. 12:10:20

@smalladam: @Ács Feri:

Természetesen akár hibának is bizonyulhat komcsivadászatként aposztrofálniuk (pl. a smalladam-táborbelieknek) a köztötvényesek ellen irányuló felelősségrevonásokat, de az új kormányzati erő társadalmi hitelessége igényel politikában-mozgó köztötvényesek ellen irányuló felelősségrevonásokat. IGÉNY VAN RÁ (Uggye az ""igény az van rá"" az máshonnan egy rossz felhanggal bíró viccbeli toposz, de ez itt most akkor is igaz.)

Hiszen láthatjuk és tudhatjuk.

DE NÉZZÜKCSAK ... Ebben az itteni kommentmezőben egyelőre egy Jobbikosság-gyanús kommentre válaszol mélységes aggodalommal Ács Feri szerkesztőségi úr, hogy hát

"hány választási vereség kell vajon, hogy valaki rájöjjön, ez nem nyerő szöveg Magyarországon?" -- tudnniillik 30 év börtönnel való fenyegetés.

Feri, nézhetjük tán úgy, hogy a Jobbiknak még nem volt "választásiveresége" sőt ilyen 30év fogda dumával akar bejutni s akár lehet emez csupán a célja, és lesza...lesajnálja a jobboldal Fideszes részét, s vele a jobboldali kormány alakulásának esélyét.

Ács Ferenc 2009.03.17. 12:27:08

Árpi, nem szerkesztőségi úr, a Jobbiknak valóban nem volt, de szellemi értelemben vett elődpártjának, a MIÉP-nek volt, 2002-ben.
Egyébként azt természetesnek tartom, hogy jobbikosok fenyegetőznek, az én kommentem arra vonatkozott, hogy ez kezd elharapózni a jobboldalon, ott ahol kifejezetten a volt szoci szavazókra hajtanak (szerintem alapjaiban elhibázottan) és ott bizonyosan bumeráng-hatást ér el ez a retorika. Szerintem Kádár népe anélkül sem szavaz jobbra, de ezzel még konkrétan be is terelik majd az MSZP-akolba.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 12:34:00

Vajon az MSZP-SZDSZ klientúrája tétlenül fogja nézni, hogy a Fidesz átveszi a kormányzást? Nem fog semmit tenni egy új kormány ellehetetlenítéséért? Nagyon felemelő dolog azt mondani, hogy ha baltával jönnek ellened, próbálkozz szép szóval. Csak kicsi a túlélési esély, amúgy tényleg nagyon finom megoldás.
Ha a Fidesz nem töri meg a másik oldalt, egy év alatt kitekerik a nyakát. Semmi másból nem következtetek erre, mint az Antall és Orbán kormány idején tapasztaltakból. Csak most már durvább a harc. Ebből nem lesz szeressük egymást.

smalladam 2009.03.17. 12:37:57

@ÁrPi: gyerektáboroztatást vállalok. zsákbafutás, éjszakai túra, tábortűz dobozgitárral, gvantanamérával

@Ács Feri: igen, szerintem is a konszolidáció lesz a megoldás. és szerintem a magyar társadalom is - minden lenéző felhangtól mentesen - szívesebben választaná a rántotthúst, mint hogy öreg alzheimer kóros kommereket akasztgasson lámpavasra éhesen.

persze nyilván nem kell ferenc józsefből ferencjóskát csinálni, ha értik mire gondolok.

"jobbik" meg a legtökéletesebb államban is lesz. mindig van, akinek soha semmi nem jó.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 12:58:22

Konszolidáció mindig valamilyen nagy változást követő zűrzavar és megtorlások után szokott következni. Az önmagában konszolidáció az milyen?

smalladam 2009.03.17. 13:04:03

@Elpet: van zűrzavar. vagy mi kell még?

ÁrPi 2009.03.17. 13:17:56

@smalladam:

Ha jobbos kormány lészen akkor táborunkban a gvantanamérázás nem lesz polkorrekt! :) Méghogy Csegevárizás megy Kasztrózás..hahh.

A guantanamórázás sem korrekt, se nem illeszkedik a zúj irányba tehát asszem a fenti vállalkozásod szürke területen mozogna!

-Számháborúzás...az lehetne...:-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 13:27:09

@smalladam:

Semmilyen zűrzavar nincs. Van egy cselekvésképtelen és alkalmatlan kormányunk egy éhes klientúrával. Velük van baj, nem az országgal. Mindenki teszi a dolgát Az ország működik, én nem látok zűrzavart.

ÁrPi 2009.03.17. 13:34:24

@smalladam:

"a konszolidáció lesz a megoldás"

:-)

Hát a Horthy -féle konszolidáció is egy konszolidáció és megoldás volt. Mégsem úgy nevezték és emlékeztek arra Kun Béláék.

A magyar társadalom természetesen nem öreg alzheimer kóros kommereket akar (rántotthús helyett) "akasztgatni".

Capet Lajosokat akarok látni, mindet, és
Nemeslelküségemben én csakis a nemesi címtől fosztanám meg őket, ha értik mire gondolok.


Tezszik-e az én át- megfogalamzásom? :-)

Pelso.. 2009.03.17. 13:37:46

Teve,

Tűnjön el a süllyesztőben, rendben.
Viszont, a radikális megnyilvánulások éppen ennek ellenkezőjét segítik.

Ha a köznépi többség úgy itéli meg, hogy elég volt, demonstráljon folyamatosan, tényszerűen, tömegesen, persze ne márc 15.-én.
A rendzavarások, a morvai-budaházi félék az átlagpolgárban inkább visszatetszést keltenek. Igy válnak ugyancsak nagy kárára a józan konzervatív erők kialakulásának.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.17. 13:38:12

@Elpet: dehogy nem, a B-szektorból kivonták a pénzeket.

Pelso.. 2009.03.17. 13:42:07

Teve,

Tűnjön el a süllyesztőben, rendben.
Viszont, a radikális megnyilvánulások éppen ennek ellenkezőjét segítik.

Ha a köznépi többség úgy itéli meg, hogy elég volt, demonstráljon folyamatosan, tényszerűen, tömegesen, persze ne márc 15.-én.
A rendzavarások, a morvai-budaházi félék az átlagpolgárban inkább visszatetszést keltenek. Igy válnak ugyancsak nagy kárára a józan konzervatív erők kialakulásának.

tevevanegypupu 2009.03.17. 13:45:55

@Pelso..:

Ugy latszik egyelore meg nem jutott el a tomeg oda, hogy azt erezze, nem birja tovabb. Megszervezni ugy igazan nem nagyon lehet, ugy mondjak 1956-ban es 1989-ben is spontan alakultak a dolgok. A hisztizes es a tulzott gyulolkodes mindenkibol visszatetszest valt ki. Ha valaki ugy erzi igaza van, valoban sokkal tobbre megy vele, ha megprobalja nyugodtan eloadni. Csak neha a tehetetlenseg valt ki az emberbol olyan agresszivitast, amire nem is gondolta kepesnek magat. Morvai Krisztina nagyon nagy idegfeszultsegben elhet, Budahazit valoszinubb inkabb szorakozatja a dolog..

smalladam 2009.03.17. 13:47:51

@Elpet: a budától nyugatra lévő agglomerációs övezetben lehet hogy minden nyugodt. én azért ennél rosszabbnak látom a helyzetet.

ÁrPi, kun béláék horthynál előbb voltak, a kommer történetírás meg erős kritikával lehet hivatkozási alap:)

én értem, amit mond, csak az nekem a bajom, hogy ez a cél így egyben megvalósíthatatlan, húsz évvel a rendszerváltozás után. főleg hogy akkor még a fidesz háza táján is körül kellene nézni..

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 14:03:53

@zsanett- a demokrácia csőcseléke és felvigyázó:

zsanett ha téged látlak engem nem érdekel a pénz de csak ritkán

Ács Ferenc 2009.03.17. 14:07:29

@Pelso..: "Viszont, a radikális megnyilvánulások éppen ennek ellenkezőjét segítik."

Pontosan. Az utóbbi 20 év szabad választásainak története rengeteg érdekességgel és - a jelek szerint meg nem fontolt - tanulsággal szolgál. Az 1998-as Fidesz-győzelem például remek példa. A Fidesz az ellenfél gyalázása nélkül ért el sikert, úgy, hogy még a választás előtti napokban sem ők voltak az esélyesek. A miniszterelnök-jelölti vitán Orbán az illedelmességével győzte le Horn Gyulát, aki először lesajnálta őt, majd harmincéves szótárakat kapkodott elő, végül zavarba jött. :)
Mondjuk a nagy párttá váláshoz és a győzelemhez kellett egy Wermer András.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2009.03.17. 14:17:23

Sokat gondolkoztunk azon, hogy miért olyan ismerős nekünk Pataky Atis vasárnapi fellépő ruhája. Aztán rájöttünk, hogy Tóninak gyerekkorában volt egy nagy képeskönyve, "Élet a középkorban" vagy valami hasonló címmel, no ebben a hóhérnak pont olyan vér- és bélálló barna bőrköpenye volt, mint az asszonycsaló uzsorásnak. Vajon a Fidesz ezzel akar üzenni a felelősségre vonásban reménykedők tudatalattijának?

smalladam 2009.03.17. 14:18:59

@Elpet: és amerre jár, ott mit lát?

freehckr 2009.03.17. 15:48:32

@Ács Feri:
"Választási vereségek nem a következetesen elhibázott stratégia, rossz vezetés, szövetséges hiánya, és dilettáns kampány miatt szokott bekövetkezni, hanem mindig 'csalás' miatt"

A "csalás" ebben az esetben nem feltétlenül azt jelenti, hogy vörös úszódresszben "kommer" békaemberek tépkedik össze a nemzeti oldalra leadott szavazócédulákat az összesítéskor. :) Csalás lehet például az ország állapotát "hamis" színben feltüntető kormányzati kommunikáció (amit ugye a lakájsajtósok bármiféle kritikai észrevétel nélkül továbbítottak a "dolgok mögé látni képtelen" proletárok felé), és az "adatszolgáltatási kötelezettség" elmulasztása a kormány részéről, például egész egyszerűen "lehazudni" az államháztartási hiány felét, hamis adatokat küldeni "beszámoló" gyanánt a köztársasági elnöknek, illetve hamis adatokat feltüntetni az EU számára benyújtandó konvergencia programban (amit nem véletlenül utasították vissza kétszer is, mivel "kintről" is látszott, hogy a fele sem igaz), nem említve ugye a közpénzek milliárdjait felemésztő kormányzati "dübörgünk" hazugságkampányt. Ezt szerinted milyen "stratégiával" lehet "felülmúlni"? Esetleg a hamisított Teller-levelet, a Strasbourgig szaladgáló "büfészakos megélhetési jogvédőket" (akik mint később kiderült köztörvényes bűncselekményeik, és nem a "fasiszta" kormány elől menekülő cigányokat tettek "mártírrá"... apropó, azóta elfelejtették megkövetni magukat az elvtársak és bocsánatot kérni), "23 millió román" kampányt minek nevezzünk, ha nem "választási csalásnak", illetve ezek ellen milyen "stratégiát" lehetne választani szerinted? Egyébként ha már utólag (a kormányzati hazugságok "lelepleződése" után) igazzá válik egy kampány szinte minden eleme (rosszabbul élünk...), akkor az most rossz, vagy jó stratégia?! :) Vagy esetleg úgy gondolod, hogy ha már "ellenfelünk" erkölcstelen, és demokráciákban egyébként elfogadhatatlan eszközöket vet be hatalmának megszerzése/megtartása érdekében, akkor nekünk is ugyanazokhoz az eszközökhöz kellene nyúlnunk?

"A lusztrációs törvényt az első ciklusban kellett volna megcsinálni."

Jobb később, mint soha... :) Ma talán aktuálisabb, mint amikor az egykori pufajkás Horn ült bele a miniszterelnöki székbe...

Egyébként pedig egyet értve Elpet-tel: "ha a Fidesz nem töri meg a másik oldalt, egy év alatt kitekerik a nyakát", bizony, amennyiben egy következő nemzeti kormányzat nem töri le a "balliberálisaink" féktelen hatalomvágyát, erőszakos rombolási hajlamaikat a "hangadók kiemelésével" és "példás megbüntetésével", akkor az ország soha nem fog kitörni abból a "kalodából", amibe a "balliberális" elvtársak kényszerítették mocskos egy mentalitásukkal 94-től... és akkor bizony az is elképzelhető, hogy "tisztességes jámbor polgárokból" hirtelen "molotov koktélos kukagyújtogatók" lesznek, amennyiben a "kádári örökségként" a nyakunkon maradt "balliberális siserahad" újra képtelen lesz elviselni, hogy hat évtized után megint nem a "szociáldemokraták" vannak hatalmon... :)

Egyébként én úgy vélem, hogy egy Fidesz-KDNP (és "csatolt részeikkel" összeálló) kormányzat egy év alatt képes lenne olyasféle eredményeket felmutatni, amelyek megnyugtatnák mind a lakosságot, a külső-, és belső "piacokat", befektetőket, ugyanis ebben a jelenlegi káoszban nem nehéz találni olyasmit, amit kis hozzáértéssel és elhivatottsággal jobbá lehetne tenni. Amikor pedig a különböző Zuschlag, Verók, Hunvald, Hiller, és hasonló ügyek illetve azok bírósági ítéletei, no meg a hét-nyolc éves "balliberális" rombolás után újdonságként ható "pozitív és előre mutató" kormányzati intézkedések miatt a "balliberális" elvtársak támogatottsága a parlamenti küszöb alatt, a Fidesz és "csatolt részei" támogatottsága pedig az "egekben" lesz, akkor pedig számíthatunk egy előrehozott választásra is, mert szerintem a Fidesz nem fog habozni ebben az esetben, hogy bármiféle "lusztrációs törvény" nélkül kitessékelje a "kádári örökséget" a magyarok országgyűlésén kívülre... :)

Nyugi, figyeltem rá, írás közben nem lógott a kezem a bilibe... :)

ÁrPi 2009.03.17. 16:54:08

@smalladam:

"ÁrPi, kun béláék horthynál előbb voltak, a kommer történetírás meg erős kritikával lehet hivatkozási alap:)"

Igen Horthy előtt voltak persze, és ama H.-i konszolidáció közvetlenül az 1938-39-ig élt Kun Béla perspektivájából is, de "társai" - az utókor kommerei - szemében is "ellenforradalmi restauráció".

"így egyben megvalósíthatatlan, húsz évvel a rendszerváltozás után. főleg hogy akkor még a fidesz háza táján is körül kellene nézni.."

Körül kellene bizony nézni, de példul akkor már azt is szörnyüséges tisztogatásnak jeleníthetné meg az ellenzéki ballib sajtó.

Pelso.. 2009.03.17. 18:19:15

Teve,

A tehetetlenség által kiváltott agresszivitásra a kormányok mindenütt erőszakkal válaszolnak, mi mással. Pontosan ez az út, ami nem vezet sehova, lásd most.


Ács Feri,
Megvan a kulcsmondat: a meg nem fontolt tanulságok.
Lényegesen nagyobb esélye lett volna a Fidesznek, ha az elmúlt 2 kampányt is Wermer vezényli. Gyanítom, az említett időpontokban már háttérbe szorult. Súlyos következményekkel járó döntés volt a Mikola pr.

tevevanegypupu 2009.03.17. 18:46:48

@Pelso..:
verbalis agresszivitasra fizikaival? Bekiabalasokrol volt szo nem masrol.Ugy nezett ki a varos a rengeteg rendortol mintha valami puccskiserlet tortent volna vagy tamadast inditott volna valaki a fovaros ellen.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 19:24:32

@smalladam:

Azt látom, hogy az MSZP-SZDSZ-es politikai garnitúra és a hozzájuk tartozó klienskör teljes mértékben alkalmatlannak bizonyult az ország vezetésére, ennek ellenére az itthoni erőforrások túlnyomó része fölött ők rendelkeznek. Ezt meg kell változtatni, és ezt nevezheti akár boszorkányüldözésnek is, nekem teljesen mindegy. Ha ez így marad, annak hosszú távú, reménytelen lecsúszás lesz a következménye. Ezt mindenki látja, akinek van szeme, és nem érdeke, hogy önmagát becsapja és másokat félrevezessen.

mook 2009.03.17. 20:34:13

Ott (itt, ezen a téren meg a Szabadság téren is) voltam '89-ben az első szabad (pontosabban államilag pirosbetűs) március 15-én.
Azt, hogy a 20. évfordulón ez lesz, és olyan transzparensekért letartóztatnak, amit még a kommerek is tűrtek anno, még legmerészebb rémálmaimban sem tudtam elképzelni. Le voltam sújtva vasárnap.

smalladam 2009.03.17. 21:32:56

@Elpet: ez igaz, de egyrészt hogy én nem erre gondoltam, hanem a zemberek lelkiállapotára, másrészt nehogy maga is abba a hibába essen, hogy kormányváltás után hirtelen azt várjha már hogy jó lsz

nem lehet az elmúlt évek összes elkúrásárét az mszp-szdszt felelőssé tenni. azért nem, mert abból megint pofáraesés lesz.

ha elhisszük és elhitetjük, hogy itt csak gyurcsány miatt szar minden, jól átbasszuk magunkat. és nem, nem "orbán miatt is". ez nem csak pártpolitikán múlott.

az erőforrás visszaszerzés emlegetéssel meg csak tessék óvatosan bánni. 1998 után eccer már ezzel egyszer már alaposan visszaéltek.

freehckr 2009.03.17. 21:42:14

@smalladam:
"nem lehet az elmúlt évek összes elkúrásárét az mszp-szdszt felelőssé tenni"

Ebben igazad van, ott vannak a talpnyalóik is Drágabolgárúrtól, Andrassew elvtárstól kezdve a lakájsajtó Őszödön is megemlített "fölkészített publicistáin", a Vértes András és Political Capital-féle "független elemzőkön" keresztül a Gergényi-féle cselédekig, akik igencsak "benne voltak a játékban", nyakig.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 21:48:40

@smalladam:

A helyzetnek az a sajátossága, hogy ez bizony nem egy kiegyensúlyozott politikai váltógazdaság, ahol a kormányzat szereplői cserélődnek váltáskor, a rendszer többi szereplője meg éli az életét lényegileg változatlanul. Itt minden politikai poszthoz kliensek kapcsolódnak, és ezek a kliensek a magyar társadalom erős emberei. Túl azon, hogy erőn felül sokba vannak az országnak, az is jellemzi még őket, hogy nem tűrik a váltást a politikai posztokon. Nagyon megnehezíti ez az életet, mert az az egy elfogadott garnitúra szinte kontrollálatlanul működik. Amikor leszámolásról van szó, sok esetben talán ennek a rendszernek a felszámolása vagy ésszerűsítése a cél, csak ezt fogyasztható politikai üzenetként nehéz megfogalmazni. "Le a kommunistákkal!" - ez egyszerűbb üzenet, mint ennek az egész struktúrának a gazdasági-szociológiai hátterét kibontani.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.17. 21:52:51

@freehckr:

Kicsit más fogalmazásban, de ugyanerről írtam :)

freehckr 2009.03.17. 22:42:55

@Elpet:
Én szeretem ezt az egyszerűséget, ami a szívemen a számon... hátha a kapcsolat.hu-ról idetéved valaki, értse is amit írok. :)

smalladam 2009.03.18. 09:27:07

@Elpet: csakhogy ez a leegyszerűsített üzenetek mögött a tartalom is mindig leegyszerűsített, szóval igazi változsá soem történik.

@freehckr: igen, meg a zsidók, a gonosz EU, a globalizmus, amerika, a románok, a szerbek, mindenki szegény magyarokat báncsaa...

dedós.

freehckr 2009.03.18. 10:39:32

@smalladam:
"igen, meg a zsidók, a gonosz EU, a globalizmus, amerika"

Őket nem említettem... nem én említettem... te említetted... én egészen másokat említettem. :)

smalladam 2009.03.18. 15:51:17

@freehckr: a szövegedbe pont passzoltak.
süti beállítások módosítása