Herót
2009. január 28. írta: Oli bácsi

Herót

 Miért lesz az ember töke nagyon hamar tele a haladár értelmiséggel?

 Röviden vázolva, azért, mert tudatlan, ámde tudatlanságát roppant nagy arccal hirdető, s mindehhez meglehetős médiafelülettel bíró társaságról van szó, akiknek a fenenagy hajtásban eszükbe sem jut elolvasni valamit, vagy elmélázni a dolgok eredetén. Havastanárúr gyalázása ugye nem bír különösebb sportértékkel, különösen most, hogy Liptai Claudia is „imádta a vele való munkát” - veri őt tehát az Úristen rendesen. Farkasházy Tivadar még nála is szánandóbb hülye, ezt is tudjuk.

 Itt van ez a videó: 

 Persze jobbikos testvéreink a rájuk jellemző vehemenciával ugrottak rá, jellemzően egy hülyeség miatt. (Petőfi múzeumkerti szavalására, úgy tűnik, tényleg nincs bizonyíték. De ez egy szép hagyomány és mink aztat szeretjük.) Azt meg sem parittyázta senki, mit mondott a mohácsi vészről, hogyugye „a törökök tizenhat évre hazamentek”.

 Ami úgy nettó baromság, ahogy van. Nemtom' rémlik-e valakinek Buda 1529-es elfoglalása a török által (majd átadása Szapolyainak), Bécs ugyanezen évi ostroma, a Tiszántúl egy részének, ill. a Dunántúlnak török segédcsapatokkal való feldúlatása, Kőszeg himmi-hummi ostroma 1532-ben (erről összefoglaló itt), vagy akár csak a Stars of Eger című könyv, amelyben jobbára betűk vannak. A másik hat rémvicces alak hozzá sem szólt a kérdéshez, így a vasárnap esti másfélmillió néző ismét okosságok tömkelegével lett gazdagabb.

 És Teddy számít ott az idegesítően okoskodónak arcnak, akinek mindenről egy Wagner-opera jut eszébe.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr26907902

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.01.28. 14:51:25

Spi-ON"-Hogy kapcsolja be a kém a kémrobotot?Spi-ON" /Képzelt vicc a Hócípő Nemzetbiztonságot népszerűsítő, humorosnak szánt cikksorozatából/(A hírt eddig csak a Magyar Nemzet alapján vette át a média, ezért az egész sztorival egyelőre óvatosan…

Trackback: Árokásó Top100 2009.01.28. 14:29:50

Árokásó Top 20A közbeszéd elszánt rongálóiírta: ÁCS FERENCMegjelent a Reakció magazin búcsúszámában.Aczéltól Pörzsén át Vásárhelyiig: a Reakció spéci listával kíván további kellemes gyűlöletfélórákat a magyar sajtó köpködésben megfáradt munkásainak. Ha Ön…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolphin · http://adlibitum.hu 2009.01.28. 14:27:19

"meglehetős médiafelülettel bíró társaságról van szó, akiknek a fenenagy hajtásban eszükbe sem jut elolvasni valamit, vagy elmélázni a dolgok eredetén"

Azert ebben nincsenek egyedul. Max jobban exponaltak. Sorry, de nem nagyon tudok olyan magyar "velemenyformalot", aki ne esne "minderol irok, olvasni raerek kesobb" hibajaba (talan Koczian, de tole meg nem olvastam eleget). Seres es csipetcsapata, vagy Worluk mind-mind ue. a kategoria. Es igen, a Reakcio, vagy a Konzi hazatajan is azert akadnak ilyenre szep peldak...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.28. 14:28:52

A Tivadar egy csodalény. Egy olyan humorista aki nem vicces és átváltva komolyba hozzá képest az atombomba lézerszike pontosságú.

Francois Pignon 2009.01.28. 14:40:54

Nem érted te ezt a világot. Amikor a haladár értelmiségi beszop valami hamis történelmi baromságot, és azt ellenőrizetlenül visszhangozza, azt urbanlegendnek nevezi.
Hát nem jobban hangzik valóban, mint a "tudatlan, ámde tudatlanságát roppant nagy arccal hirdető"?

szpal 2009.01.28. 14:41:15

1526 és 1541 között a törökök Magyaroszág-politikája arra irányult, hogy Ferdinánndal szemben Szapolyai Jánost támogassák - a török szövetségben a magyar nemesség egy része nem bízott, még maga Szapolyai sem, titokban megegyezett Ferdinánddal (1538, váradi béke), ezért kellett a törököknek végül elfoglalni Budát 1541-ben. Vagyis igaza volt Teddynek, nem Mohács volt az igazi tragédia, hanem hogy a rákövetkező 15 évben nem sikerült eldönteni, hogy mit is akarunk. Nemeskürty István még az átkosban megjelent könyvében (Ez történt mohács után) jól leírja ezt.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 14:52:15

Farkasházy akármit csinál egy fasz, mégha igazat mond, akkor is. Ennyi.

smalladam 2009.01.28. 14:52:28

kedves oli bácsi

megértem az igyekezetet, meg a jobbitó szándékot, de szerintem kár ezzel foglalkozni. ignore. nyugodtabban alszol, több agysejted és energiád marad, hogy magadtól hozz létre jó dolgokat- ájtink.

lehet, hogy hiba, de én pl. egyes sajtótermékek olvasásával teljesen leálltam.

egyelőre nem látom, hogy ez a szemlélet hosszútávon nem eredményez-e esetleg beszűkülést, de én pl egy ideje biztos, hogy jobban alszom.

Zetek 2009.01.28. 14:56:19

@szpal: Ezt már lejátszottuk, Nemeskürty nem ért a a történelemhez, amúgy ilyet leírni "ezért kellett a törököknek végül elfoglalni Budát 1541-ben." pedig csak Teddy szintű tudatlansággal lehet.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.01.28. 14:57:51

Obama meg lepaktál Szaddám Husszein húgával, amire a Kínai Népköztársaság hadat üzen Izraelnek, a Pakisztánok meg kibékülnek a Románokkal, MAGYARORSZÁG pedig egy jót röhög az egészen.

[Brn] · http://46os.blog.hu 2009.01.28. 14:57:54

Stars of Eger patent. Egyszer eljutottam a tűzkerékig.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.01.28. 15:01:34

Oh, zetek kösz.
Magam is készültem reflektálni a témában, de megtetted.

Bár nem személyeskednék.

Thx.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.01.28. 15:01:59

és Fidel Castró lesz az Amerikai Egyesült Államok elnöke, vagy főrszt lédije.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.01.28. 15:04:12

Farkasházy jól látja dolgot, én bennem ezért a tizenhat év miatt nem csörgedezik oszmán vér.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.01.28. 15:04:48

és csak akkor racsolok ha nagyon részeg vagyok.

SheronComb 2009.01.28. 15:12:22

@szpal: Már II. Mehmed szultán meghirdette a Római Birodalom feltámasztásának, azaz a keresztény Európa meghódításának programját, de külső és belső okok miatt ennek végrehajtását csak Szulejmán kezdhette meg. Elsődleges célja Magyarország bekebelezése volt, hogy aztán az ország területét bázisként használva támadhassa a Német-római Birodalmat. 1521-ben elfoglalta Nándorfehérvárt, az ország "kulcsát", majd 1526. augusztus 29-én a mohácsi síkon legyőzte a magyar királyság főseregét is. Ám Ferdinánd magyar királlyá választása után nem folytatta az ország fokozatos megszállását, hanem 1529-ben egyenesen Bécset vette ostrom alá. Támadása azonban éppúgy, mint az 1532. évi újabb bécsi (kőszegi) hadjárata teljes kudarccal végződött. Szulejmán állama számára nemhogy Európa, de még Magyarország teljes elfoglalása is túl nehéz feladatnak bizonyult. Ezért az 1530-as években támogatta Szapolyai János magyar királyságát, de az ő halála után kénytelen volt megszállni területeinek egy részét. A későbbiekben mind ő, mind utódai folyamatosan terjeszkedtek Magyarországon, ismételten próbálkoztak Bécs megtámadásával is, de döntő változásokat nem tudtak kicsikarni. A mohácsi vereséget követően Magyarország rendjei egymás után két királyt választottak: előbb a nemesség többsége az ország egyik legtekintélyesebb főurát, Szapolyai Jánost (1526-1540), majd egy kisebb csoportosulás Habsburg Ferdinánd cseh királyt és osztrák főherceget (1526-1564). Az elkövetkező tizenöt esztendőt a két király egymás elleni fegyveres küzdelme, azaz polgárháború tette vérzivatarossá. S noha két uralkodója volt az országnak, az eseményeket mégis a harmadik szereplő, Szulejmán szultán (1520-1560) diktálta. 1529. évi Bécs elleni hadjáratával ugyanis János királyt végleg szövetségbe kényszerítette, ugyanakkor ezzel és az 1532. évi kőszegi expedícióval egyértelműen a Habsburgok tudomására hozta, őket tekinti igazi ellenfelének. Mindeközben az ország lakosságának is választania kellett, melyik fél pártján keres boldogulást. A kiút megtalálása azonban igen nehéz feladat volt, hiszen egyik fél sem rendelkezett elegendő erővel céljai megvalósításához. Ennek eredménye számtalan esküszegés és pártváltás, azaz teljes politikai zűrzavar és válság lett. Az egymással nem bíró két király végül 1538. február 24-én Váradon titkos egyezséget kötött, amelyben Szapolyai beleegyezett, hogy halála után területei vetélytársára szálljanak. Az ország egyesítésének kísérlete azonban hamar kudarcba fulladt. János király 1540. évi halála után ugyanis Ferdinánd hiába próbálkozott két ízben is (1540, 1541) az ország fővárosának, Budának az elfoglalásával. Szulejmán szultánnak egyáltalán nem volt érdeke az ország egyesítése, annál inkább a magyarok megosztása. Perzsiai győzelmei után ezért Magyarországon végső döntésre szánta el magát. Az ország sorsát végül a mohácsi csata 15. évfordulóján, 1541. augusztus 29-én Buda egyetlen ágyúlövés nélküli elfoglalásával pecsételte meg. Ezzel a középkori magyar királyság, amely már 1526-tól megindult a széttagolódás útján, több mint százötven esztendőre három részre (királyi Magyarország, török Hódoltság, Erdélyi Fejedelemség) szakadt.

bellone 2009.01.28. 15:12:33

Heti Hetes sorozat a Reakción?:)

A Hajós még rendben volt, na de a Farkasházyra szót vesztegetni... Róla megírták már elég régen, hogy humor nélkül humorizál, morál nélkül moralizál és ráadásul nem is tud különbséget tenni. Ezt nem érdemes túlragozni.

SheronComb 2009.01.28. 15:13:33

Farkasházy meg egy zs kategóriás humorista és ugyanilyen értelmiségi. Szót sem érdemel

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.28. 15:15:42

@Oli bácsi: egyébként a drága Teddy nyilatkozott a Pártrádiónak (Klub) és beismerte, hogy tényleg kapnak 4 millát az NBH-tól, de azzal védekezett, hogy más is kapott állami pénzeket, például a Heti Válasz. Mondom, hogy ez egy hülye. Ha más etikátlan, akkor neki is muszáj annak lennie? Egy pöcs, humortalan szar alak. Ja még azt is mondta, hogy nem is olyan sok a bruttó 4 milla. Én nem tudom mennyit fizetnek egy cikkért egy újságírónak, de meglepődnék, ha egy "humoros" cikk bruttó 400 ezret érne.
Ráadásul Wagner jó, csak megpróbálja lejáratni, ne rá figyeljetek, hanem a zenére.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 15:33:14

Farkasházy, és azok akiktől vette a hasonló baromságokat ugyanolyanok, mint Pörzse és a sámánjai.

Egy dolgot nem értek: Pörzsééket valahol meg tudom érteni, a magyar történelmet dicsőségesebbnek akarja látni, mint amilyen (bár szerintem így sem utolsó). Mint amikor az ovisok azt mondják, hogy az én apukám a legerősebb legokosabb. 40 fölött ez vicces, de azért érthető.
De Teddyéknek miért jó az, hogy a magyar történelmet megpróbálják befeketíteni?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 15:33:31

tádé & mazsola rulez...
kenterben verik ezt a... hogyishívják faszit...
a videót részemről tökfölösleges volt betenni...
nézze meg a hóhér..., a halál...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 15:34:05

@SheronComb: "Farkasházy meg egy zs kategóriás"
Kis antiszemita!

SheronComb 2009.01.28. 15:38:10

@TaTa86.: Most le szalonnácziztál-é?:)

eeepunk 2009.01.28. 16:06:42

Kicsit OFF:
A Stars of Eger valójában ilyen címmel jelent meg angolul - Eclipse of the crescent moon - és fogy (én legalábbis vettem egyet egy idősebb ismerősömnek, aki még élvezte is).
ON
A műsort meg nem kell nézni, véletlenül se, ezért találták fel a távkapcsolót, a könyveket, a családot, a piát, a haverokat és a csajokat.

Naumov 2009.01.28. 16:09:18

Évekkel ezelőtt egyszer pont akkor sikerült bekapcsolnom a hetihentest, amikor Váncsa vagy valamelyik másik értelmiségi éppen arról értekezett, hogy valakik valamit csináltak az Alpokban 6000 méter magasan. Hogy pontosan mit is, arra már nem emlékszem, valószínűleg azért mert annyira lenyűgözött, hogy valaki jó 1200 méterrel képes feljebb tolni a Mont Blanc-t.

Persze ez csak kicsinyes kötözködés, szeretnénk mi olyan műveltek lenni, mint Váncsa, Farokházi meg a többiek.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.01.28. 16:10:36

@eeepunk:
kihasználtam a helyet egy kis olcsó viccelődésre Egerrel, bocs.
A Heti Hetest meg nézi a rosseb.

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.28. 16:17:36

@TaTa86.: Hogy ki az antiszemita? az alábbi idézet a Népszava mai publiciztikájából, szó szerint idézve. 1944 óta szerintem ilyent még nem írtak le Magyaroságon, most pedig a Népszava!!!!!!!!!!!!!!!!


"A kérdés természetesen szónoki, a választ pedig mindenki tudja: a felháborodók nem szeretik azt a népet, amely Izrael államát létrehozta, és különösen nem szeretik e nép azon részét, amely itt él Magyarországon. Nem szeretik, mert ezek az emberek azzal a réteggel vetélkednek, melyet a felháborodók leginkább képviselnek, vagyis a keresztény magyar középosztállyal. A vetélkedés állásokért, pozíciókért, üzleti részesedésekért folyik, mégpedig igen gyakran közvetlen szomszédok vagy munkahelyi kollégák között. Az ilyen ellenségesség szokott a legkicsinyesebb s egyben a legkiélezettebb lenni, ezért ha azt írjuk, hogy a felháborodók nem szeretik a szóban forgó népcsoportot, akkor igen csak enyhén fogalmazunk. Itt többről van szó. Gyűlöletről."

Ezt egy Kepecs Ferenc nevű ember írta.

SheronComb 2009.01.28. 16:23:01

@homoródkarácsonyfalvi: Tata86 ironizált.

Mi volt a szónoki kérdés? Nincs kedvem rákeresni.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 16:24:05

loptam egy viccet...

farkasházy kilép a nyilvános wc-ből, odalép hozzá egy nő
- elnézést, koedukált?
- nem, szartam...

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.28. 16:37:56

@SheronComb: Tata eszerint ironizál, a Kepecs úr viszont nem.
Képzeld, ha a Magyar Nemzetben, a Heti válaszban valaki leírná, vagy a HírTv-ben valaki azt mondaná, hogy Magyarországon a zsidók és a keresztény középosztály között gazdasági küzdelem folyik, milyen ordítás volna. Egyébként tök mindegy a szónoki kérdés, a magyar szélsőjobb gázai háborúhoz való viszonyáról ír a pasas.

Francois Pignon 2009.01.28. 16:47:39

@homoródkarácsonyfalvi: Érdekes, eddig úgy gondoltam, a gazdasági élet szereplői között nem a zsidók, és nem is a keresztény középosztály a legmeghatározóbb réteg. Mint ahogy a szélsőjobbnak sem éppen a keresztény középosztály a bázisa.
Ejnye, csak nem faji alapon használja akkor a kifejezéseket Kepecs úr? Valóban a '44-es hagyományokhoz nyúlik vissza, ha keresztény alatt nemzsidót ért. Ez igazán szép a Népszavától.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 16:50:27

@homoródkarácsonyfalvi: Tényleg csak ironizáltam.
"1944 óta szerintem ilyent még nem írtak le Magyaroságon, most pedig a Népszava!!!!!!!!!!!!!!!!"
Egyébként érdekel még valakit a Népszava? Írtak már cifrábbat is. Kepecs beteg ember, pszichiátriai kezelést igényel, mint a magyarországi haladó értelmiség nagyobb része. Nincs új a nap alatt. Mellesleg a cikk alapgondolata nem olyan nagy baromság, eltekintve attól hogy 2009et írunk és nem 1920at.

A Heti Hetest mégiscsak másfél millióan nézik, és ez a magyarellenes attitűd is eléggé gyakori.

Google 2009.01.28. 16:57:39

Homoródkarácsonyfalvi,

és milyen sunyi kis cikk ez!
A szélsőjobboldallal indít és a középosztályig jut el.
Az egyéb vérengzésekkel miért nem foglalkoznak a hazaiak?
Hát például azért, mert a gázai infrastruktúra nagy része európai pénzekből épült föl, és pillanatok alatt a földdel tették egyenlővé. Ez azért tud fájni. Nem beszélve a sok halottról.
És azért, mert az aránytalanság kiveri a szemet, azért!
A BBC is arra hivatkozott, nem teheti közzé a gázaiakat segítő felhívásokat, mert nem állhat ki egyik fél mellett sem. Éppen így állva oda az egyik mellé.

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.28. 16:58:03

@Francois Pignon: A szövegből szerintem egyértelműen kiderül, hogy Kepecs úr faji alapon megkülönbözteti a szidókat és a magyarokat. Emellé odatenni a gazdasági harcot- nos a 2. zsidó törvény munkahely, kamarai stb. zsidókat korlátozó lépéseit pont ezzel indokolták. Ma van egy baloldali újság Magyarországon, amelyik ezt nyiltan megteszi ismét.

states 2009.01.28. 17:00:12

Azért Oli bácsi is belesett abba a hibába, hogy a heti hentest haladár értelmiségnek nevezte, ami legalább akkora tévedés, mint Farkasházyt humoristának...

Zetek 2009.01.28. 17:15:14

@Oli bácsi: Én sem szívesen teszem, de ugyanezt a meccset már lejátszottuk. Amúgy sem értem, miért nem lehet azt az egyszerű tényt végiggondolni, hogy az akkori Török Birodalom egy olyan katonai szuperhatalom, ami ellen a XVI. században esélyünk sem volt. Miért jobb az állandó öncsesztetés.

Google 2009.01.28. 17:16:47

Úgy nevezte őket, ahogy azok szeretik magukat hívni. Progresszívek, haladárok.
Hogy mit érthetnek ezen; talán azt, pirosba kell öltözniük? Le kell sajnálniuk a többieket?

SheronComb 2009.01.28. 17:25:45

@homoródkarácsonyfalvi: Elolvastam a cikket. Egy tipikus "legjobb védekezés a támadás" eszmefuttatáson alapul. Fröcsögés, összemosás, bújtatás. Gazdasági kérdésekben nem hagyatkozom Kepecs véleményére, az antiszemitizmussal kapcsolatos eszmefuttatása szerint pedig én is simán vérnáczi vagyok. Sőt, tovább megyek, minden jobboldali szimpatizáns a Hamasz támogatója és felbérelt ügynöke. Viccosztály ez az ember és az újságja is. Ne dühöngj rajta, védekezz! Egyszerűen ne olvass népszavát.

Google 2009.01.28. 17:45:14

Nem hiszem, hogy az lenne a megoldás, Homoród nem olvasson Népszavát.
Jobb lenne, ha nem izgatnának, ha nem írnának le ilyen képtelenségeket. Gyűlölet, mi?
Miért kell félrevezetni, uszítani a Népszava olvasóit?
Vannak azok elegen, nélkülünk is, és azzal kell szembesülniük, hogy faji alapon háborúskodnak itt emberek.
Igaz ez?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 18:10:38

@homoródkarácsonyfalvi: "Ma van egy baloldali újság Magyarországon, amelyik ezt nyiltan megteszi ismét. "

a népszara nem baloldali, hanem ultrabalos...
a kettő nem ua.

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.28. 18:21:37

@Google: Szerinte most ez a feladat, jól összeugrasztani a zembereket. Tömöríteni a saját tábort. Nehogy már elveszítsék a hitüket. Ezért pedig semmi sem drága.

eeepunk 2009.01.28. 18:22:47

@Oli bácsi:
Értem én a tréfát, nevetek is, csak nem látszott (: Csak azoknak írtam, akik esetleg nem hallottak volna róla. Nekem tetszik mindkét elnevezés. És ha már alja műsor, akkor íme egy újabb gyöngyszem, amely kevésbé politikai színezetű, de még jobban fáj és az egész ország nyögi: vastagbor.blog.hu/2009/01/28/haj_19#more908264

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.01.28. 18:33:45

Petõfi nem is volt. Petrovicsnak született a híres magyar forradalmár.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.28. 18:43:53

A "haladár" is mekkora szó már! :oD

Ez a törökök hazamentek, ez elég gáz.

Gondolom, arra gondol, hogy 1526-ban a törökök bevonultak Budára, majd pár hét múlva ki, s csak 1541-ben foglalta el Szulejmán hivatalosan, miután Mehemed szendrői bég serege és Török Bálint (aki erre egyébként utólag rászívott) közös erővel visszaverte Ferdinánd német, magyar és cseh vegyes csapatait.

Ja, azért előtte 1529-ben az oszmán seregek egyszer bevették Budát, akkor foglalták el ugyanis Hasburg Ferdinándtól, mint az egyik magyar király szövetségesei, de ez már alig hoppácska.

És 1529-ben nyilván a koreaiak és a bantuk ostromolták Bécset is.

Teddynek erőst ajánlom az Egri csillagok olvasgatását! Vivát Gárdonyi Géza!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 18:59:09

@eeepunk: azért ez nem vacsoraidőben kéne idelinkelni... :)

HToma 2009.01.28. 19:49:10

Pont ide illik.
"Hazánkban létezik egy államilag eltartott, mai és egykori nagyságokkal takarózó, sznob értelmiségi csoport. Vasárnapi versírók, lila entellektüelek, könyvesboltok polcain porosodó világmegváltók, kiárusításra váró szépelgők, NB III-as esztéták, egymásnak üzengető, folyóiratokban lébecoló szökött tanárok. Ne feledjétek, eljön majd a kor, amikor nem óránként jelennek meg verse- és novellásköteteitek, egymásról írott tanulmányaitok. Amikor csak a tehetségesek, az emberségesek maradnak fenn közületek. Akikkel se most, se a jövőben se lesz semmi bajunk."
Farkasházy Tivadar: 22 bolond a Rádiókabaréból. Szerzői kiadás, 1987. 237. p.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 19:55:01

@HToma: hoppá...

ez szép merítés vót...

avagy: imígyen múlik el a galaxis dicsősége...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.01.28. 20:04:41

@TaTa86.:
Pörzséről először: Elég régóta nem kedvelem. Azonban a magyarság eredettörténetével foglalkozó műsora nem feltétlenül ostobaság. Én is sokat röhögtem a sumeres mendemondákon, amíg 3 éve be nem tévedtem a British Museum-ba. Az egyik emeleti lépcső pihenőjében van egy sumer kőoszlop, amelyet az ánglius tudósok Nimrodnak, a sumer királynak és magyar ősapának tulajdonítanak. Egy pillanatra meghökkentem. Aztán próbáltam a sumerek eredetéről megtudni ezt-azt, és kétségeim támadtak a hivatalos magyar verzióval kapcsolatban.

Az, hogy a baloldali média zsék szeretik a magyar történelmet fitymálni, nem baj. Minden igyekezetük ellenére sorstalanok és hontalanok maradtak. Pedig bárkit kiirtottak és kiirtanak, ha úgy kívánja érdekük.

Oblomov 2009.01.28. 20:25:26

Orosz Józsi se semmi a mai index-videón. Szerinte Pozsgay mint "első publikáló" ellopta a népfelkelés-verziót, ezzel plagizálta Ormos Máriát és Glatz Ferencet, akik meg akarták mindezt írni. A tört-i albizottság (melynek vezetője Pozsgay volt) állásfoglalásáról van szó. A legszebb, hogy mindebben Orosz legalábbis tettestárs, mert anno ő volt a mikrofonállvány.
Baromállat.

luchador 2009.01.28. 20:42:27

@SheronComb: Szulejmán nem 1566ban halt meg, Szigetvár bevétele előtt 2 nappal?

L.

Alfőmérnök 2009.01.28. 21:01:15

Elképzelhető, hogy Petőfi nem a Nemzeti Múzeum lépcsőjén mondta el a Nemzeti dalt. Valahol viszont valószínűleg elmondta. A történészek feladata, hogy amennyire lehetséges, feltárják az igazságot.
A néphagyomány által szentesített verzió viszont hagyomány, és ilyen értelemben része a történelmünknek. De kétségbe vonni (megfelelő felkészültséggel) mindent szabad.
A mohácsos duma szerintem is nettó baromság, de nem is ez a fő baj.
Az igazán bosszantó az a fennhéjázó stílus, ahogyan ezt előadják.

Mr. Falafel
Amit én olvastam a sumi-magyarról az nekem szintúgy baromságnak tűnik, még ha angol történészek is hisznek benne. Azért valószínű, nekik nem ez az életük fő kérdése.
Viszont az MTA által nyomatott hivatalos verzió is vitatható, ez tuti.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.01.28. 21:23:01

@Alfőmérnök:
Azért a HH héberjeinek cinizmusán ennyit lamentálni, az sem rossz. :-))
Bár, nem tagadom, néha én is odakapcsolok pár másodpercre, hogy felbosszantsam magam. Kell az a kis stressz elalvás előtt. :-))

Egyetemen volt egy kötelező alternatív tantárgy, én az őstörit vettem fel. Ringer Árpád prof adott elő. Ott tudtam meg, a görögök mennyit tiltakoztak az ellen, hogy egykor valahonnan a Bükk környékéről indultak délnek az őseik. Nekünk sem könnyű elfogadni az újat és meglepőt. Én nyitott vagyok a kérdést illetően.

Alfőmérnök 2009.01.28. 22:10:17

@Mr Falafel:
Én már oda se kapcsolok.
Hogy héberek-e vagy sem, ez a kérdéskör engem kevésbé érdekel (Vámbéry Ármin is az volt, oszt mégis szembeszállt a hivatalos doktrinával. Most hú de PC voltam.:)

De ez a sumi-magyar akkor is durva.Nekem így intuitíve is. Jobboldali elfogultságú történész ismerőseim is kinevetik. Nagyon durva elméletek vannak ilyen ősmagyar-témában. kis ízelítő:
www.saman.hu/ahunugorokmisztikuseredete.shtml

De még Kiszely is vitatható, pedig ő azért a tudományosságnak az alapszintjét legalább alulról súrolja.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:35:05

Budát 1541-ben foglalta el a török, de semmi baj, kibaszott okosak vagytok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:38:19

"Azonban a magyarság eredettörténetével foglalkozó műsora nem feltétlenül ostobaság."

Valóban nem. Az ostobaság és a látványos elmebetegség tényleg nem egy kategória. Mondjuk Pörzse nem csak a sumimogyizmus okán tajgetosz pozitív.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:41:47

(most az az apróság, hogy a modern történelemtudomány szerint Petőfi valóban nem szavalt semmit, és Kossuth idegrohamot kapott az ún. márciusi ifjak fedőnevű izága faszoktól, az hazugság, persze)

Fajkasházi hülye, az a lényeg. Amiképpen Hajós is, amikor méjnsztrím popzenének merte hazudni a Soproni Sörgyár zászlóshajóját, röhögjünk rajta bazmeg, háháháhá.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:43:17

Nagyon komolyan várom a

Fajkasházy szerint kétszer kettő az négy, ostoba fasz, röhögjünk rajta kórusban, mert mi tudjuk a frankót kibaszotul

című cikket is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:44:39

"De még Kiszely is vitatható, pedig ő azért a tudományosságnak az alapszintjét legalább alulról súrolja."

Ez tény. Ahogyan a bányászbéka is "alulról súrolja" a felhőkarcoló tetejét.

Alfőmérnök 2009.01.28. 22:50:12

@mavo:
Szerintem azt várhatod.
Ha te a történelmi igazság és a tautológia közé egyenlőségjelet teszel, te is tajgetosz pozitív vagy.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:50:46

Amúgy meg a cím teljesen jogos. Kibaszottul tele tud lenni a tök, amikor haladár értelmiségit a tények leszarásával adtok elő, csak hogy ekézhessetek valakit, akit gyűlöltök.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:51:46

@Alfőmérnök:

konkrétan nem értelek, de majd megmagyarázod.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 22:58:02

zárójel kezdete

mondjuk aki egy nőben véli felfedezni petőfit, az tényleg alulról súrol dolgokat

zárójel vége

persze az ami genetikusok magyarellenesek, hiszen zsidók, ezért hazudnak

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:07:08

@mavo:
A 2*2=4 nem empirikus kérdés, hanem a (bármilyen) számelméleti axiómáiból következik szükségszerűen.
A történelemtudomány lehet akár empirikus tudomány is, de más (természet)tudományokhoz képest annyiban mindenképpen el van maradva, hogy állításai nem ellenőrizhetőek kísérletekkel, csak ilyen-olyan forrásokkal.
De ezt te is tudod sztem, csak szándékosan hülyének tetteted magad azért, mert fáj neked, hogy a seggfej hetiheteseseket basztatják. Hogy miért, azt nem értem, de majd megmagyarázod.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:07:31

és bazmeg tényleg nem értem, más történelmi tudásának fikázását miért idiotizmusok gajdolásával kell abszolválni

az 1529-ben a török visszafoglalja budát mondat után én betenném, mikor foglalta el és mikor foglalták el tőle, tényleg érdekel

bécs ostroma amúgy stimmt, és szegedet is kifosztották a törökök 1526-ban, de ettől még a török hódoltság akkoriban nem létezett

Magyarország se nagyon, de ez más kérdés

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:09:42

@Alfőmérnök:

ú, bazmeg, most lealáztál.

A tautológiát, amit emlegettél, ugyan nem magyaráztad el, de legalább tudjuk tőled, hogy 1526-ban vagy volt mohácsi baszkódás vagy sem.

Tapsvihar!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 23:10:20

@zsanett- a wuudú mentalista: "...és csak akkor racsolok ha nagyon részeg vagyok..."

csak néked küldöm..., ébresztőnek..., o fxckinnne'...

www.youtube.com/watch?v=3bZzM4s0Hgs

:)

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:11:04

(különben ez a női Petőfi azért érdekes, mert spec. az anatómiához ért dr. Kiszely; nem vagyok benne biztos, h ebben tévedett. Történésznek viszont nem történész, ez tény.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:11:23

@ufó:

a zsidó fordítók nőnek fordították a male-t, az nem jutott eszembe, bocs.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:13:58

@Alfőmérnök:

a jó öreg III/x-es besúgó óvermagyarságtudatdudoros kiszely vagy a független .. ó, bocs, magyarellenes zsidó genetikusok tévednek párpurléban én sem tudnék dönteni, elhiheted nekem

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.28. 23:14:54

@mavo: basszus...

ez a fordítás nem az...
kezdenek tagok előbukkani, kik 'fordítva' nevetnek...

küldök néked egy kacsssíntós szmájlít inkább...
;)))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:16:16

(ugye nem a 2×2=4-et tartod tautológiának, mert akkor elmegyek remetének)

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:16:26

@mavo:
Bizonyos vélekedések szerint a matematikai állítások TAUTOLÓGIÁK, azaz a definíciók teszik csak igazzá a tételeket. Ez persze vitatható, de arra jó volt, hogy teszteljem az ismeretelméleti tájékozottságodat. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:19:35

@Alfőmérnök:

ha a matematika tautológia, akkor a matematikára épülő valamennyi tudomány úgy szar, ahogy van

csinos elmélet

ugrok is fel a holdra, a fizika is hazugság

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:21:00

@mavo:
genetikusok még nem cáfolták az állítólagos Petőfi-csontváz mibenlétét. Pedig egy genetikai vizsgálat (mivel az anyja genetikai kódja elérhető) simán cáfolhatná. Igaz, sok pénzbe kerül. Ha igaz a női-csontváz-sztori, akkor az tényleg égés Kiszelynek, ezt belátom.

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:23:22

@mavo:
Természetesen én is faszságnak gondolom a dolgot, de pl. a 2*2 egyenlő 4re igaz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:23:56

"genetikusok még nem cáfolták az állítólagos Petőfi-csontváz mibenlétét"

na, igazolod az elméletem, hazug zsidókkal állunk szemben

az a szakvélemény, amit az amik küldtek, nem létezik, ráadásul zsidó hamisítvány

a legautentikusabb embertől tudom: kiszelytől

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:25:54

@Alfőmérnök:

nem, nem igaz. A 2×2=4, ha elfogadjuk a számok és a műveletek definícióit, meg pár posztulátumot, akkor magától értetődik.

Akkor lenne igazad, ha a 2×2=4 bizonyítása úgy nézne ki, 2×2=4, mert 2×2=4.

Axióma =/= tautológia.

caralho voador 2009.01.28. 23:36:24

Ez a magyar történelmi bagatellizálás - nem is volt vagy nem úgy volt - úgy látszik divat ballib (ál)értelmiségi körökben, többüktől személyesen is volt módom hallani. Ezek az emberek persze nagyrészt picsahülyék.
Amúgy meg, történelmünk minden momentuma megkérdőjelezhető szerintük, nyilvánvalóan egyet kivéve. Vajh mire gondolok? Nem írom le, mert még bekasztniznak. ;)

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:38:11

@mavo:
a 2*2 = 4 a szorzás definíciójából következik.
De kéne egy Jó Tündér, hogy ezt igazolja, igaz Én is tanultam Analízist, de már jó pár éve. :)

de a fő témáról:
Van akik azt állítják, hogy női csontváz, van akik azt, hogy nem. Miért hiszed el jobban azt, hogy nem? Mert az amik mondják? És Kiszelytől azért nem, mert (állítólag) III/x-es besúgó volt? Mellesleg nemzetközileg elismert antropológus.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:46:44

@Alfőmérnök:

ja, kiszely nemzetközileg elismert anropológus kiszely szerint

amúgy kurva egyszerű. akinek nem fűződik érdeke a hazugsághoz, az nagyobb eséllyel mond igazat

kiszelyék azt terjesztik, nem volt szakvélemény, de a nem létező szakvélemény szerint ráadásul mégis férfi volt (hazudnak a zsidók!), illetve nem, de csak azért, mert a készítői zsidó befolyás alatt álltak

érdeklődöm, az amiknak mi érdekük fűződött a hazugsághoz, már persze azon túl, hogy a zsidók kényszerítették őket a hazug szakvéleményre

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:50:06

@caralho voador:

nagy az isten állatkertje, de sajna neked is alacsony volt akerítés

Alfőmérnök 2009.01.28. 23:58:19

@mavo:
Tévedsz.
Kiszely antropológusként az MTA tagja volt.
Történésznek nem történész, de ezt már írtam.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.29. 07:50:16

nem, nem akadémiai tag, hanem munkatárs, a kandidátust sem érte el. És persze, hívogatták előadni, de az a föld népei project miatt ment. Bocs, az tök jó, de kábé a Spectrum tévének felel meg.

Mellesleg az MTA színvonalától (tisztelet kivételnek) akár lehetett is volna MTA tag, d ezt csak egymás közt mondom.

Egyébként biológia-földrajz szakot végzett, tehát nagyon tré a barguzini sztori.

Az, hogy a rendszerváltásig végig aktív III/x-es volt, tökéletesen illik az ő nagyon magyar jelleméhez és nagyon nagy tudósságához.

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.29. 09:41:34

@ufó: Szép, szép, hogy a Népszava ultrabalos, de akkor mit kezdesz ezzel:

„Igenis szenvedélyesen hiszek abban, hogy liberálisoknak és szocialistáknak együtt kell működniük Magyarországon. De ha ők nem működnek együtt, akkor egy olyan Magyarország képviselői lépnek a színre, amely Magyarországtól nem nekünk kell borzongani, hanem a gyerekeinknek kell borzongani. Az egy másik világ, én olyan világot nem szeretnék...” „egy olyan Magyarország, amely folyamatosan támadta azokat a szabadság- és egyenlőségeszményeket, amelyeket mi hiszünk; egy olyan Magyarország ül velünk szemben, amely nem ismeri el a magánkezdeményezés létjogosultságát, amely nem ismeri el a különböző tulajdonformák egyenjogúságát, amely nem patriótaként ki akar nyitni Európára, hanem be akar zárkózni és bennünket meg akar arról győzni, hogy nem jó a szekuláris állam, hanem jobb valami más.”

Na ki mondta?


(Gyurcsány Ferenc országgyűlési felszólalása, 2008. 09. 15.)

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.01.29. 09:52:23

@mavo:
bazmeg legalább a linkekbe nézz bele, utána osszál:
A török 1529. szeptember 3. és 8. között ostromolta Budát, majd Szulejmán szeptember 14-én átadta Szapolyainak. Még szép kép is van róla: mek.oszk.hu/01800/01885/html/index1706.html

homoródkarácsonyfalvi 2009.01.29. 10:15:56

@ufó: Na értem, de az illető is két Magyarországról beszél, mint a Népszava beli cikk szerzője. Tehát ebben az esetben az illető is szélsőbalos?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.29. 10:26:50

@kill004: még tavaly volt valahol, hogy írták geronazzo...

én rákerestem, és bxzmeg vírusos lett a gépem, és a látványtól olyan gyorsan rántottam el a fejem, hogy leestem az irodai székről...
:)))
szóval..., nem tudsz megfogni, látom a poszt címét, dehogy klikkelek én rá...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.29. 10:29:30

@homoródkarácsonyfalvi: a fletó az egy külön kategória, olyan nincs is a politikai palettán, külön szakszót kell rá kitalálni..., a fletó-jelenség vagy valami ilyesmi lesz majd a politológia tankönyvekben...

___________________________ (törölt) 2009.01.30. 22:38:26

Smalladam,

"egyelőre nem látom, hogy ez a szemlélet hosszútávon nem eredményez-e esetleg beszűkülés"

Nem, mert ha megpróbálod azt, amit a Mémpiramisban leírtam, akkor úgyis tudod, hogy mit fognak mondani.

Tegyük hozzá, ez a módszer pont Fajkasházyira és a hasonlókra nem alkalmazható, el nem tudom képzelni, hogy mégis milyen olvasmányokból építette fel a világnézetét. TGM vagy Bodóky Tamás 1-2 alapkönyvvel viszonylag precízen megjósolható, hogy mit fog mondani 1-1 témáról, Fajkasházy esélytelen, semmiféle összefüggést nem sikerült felfedeznem a dolgaiban, ami póznál több lenne.

Gabe2 2009.02.08. 15:14:23

Nem erre leszen REAKCIÓ a ma esti hetitetvesben?
süti beállítások módosítása