Kis videó a nyolckerből, 0:47-nél Lenin képpel a rendőrségen:
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr43825252
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Francois Pignon 2008.12.16. 15:16:02
Élt, él, élni fog.
Lolának persze van szeme az ilyesmihez ;) Nem tudom, ha nem hívod fel rá előre a figyelmet, hányan szúrták volna ki.
Lolának persze van szeme az ilyesmihez ;) Nem tudom, ha nem hívod fel rá előre a figyelmet, hányan szúrták volna ki.
2008.12.16. 15:27:55
Emlékezetes még Kovács László, ahogy virslit falatozik a Marx portré alatt chetelés közben.
Vidéki 2008.12.16. 15:29:42
A kép jól demonstrálja az ottani rendőrségi vezető világnézetét.
Ilyen elvtársak még most is a proletárdiktatúrát építgetik.
A demokratikus gondolkodás olyan távol áll tőlük, mint hajdútól a harangöntés!
Ilyen elvtársak még most is a proletárdiktatúrát építgetik.
A demokratikus gondolkodás olyan távol áll tőlük, mint hajdútól a harangöntés!
2008.12.16. 15:34:23
Az is elképzelhető, hogy nem tudják ki van a képen. Lehet, hogy azt hiszik, hogy valami régi csóka a kerületből.
Na jó, az őrs parancsnok valszeg tudja.
Na jó, az őrs parancsnok valszeg tudja.
Askeladden (törölt) 2008.12.16. 15:49:11
0:47-nél Lenin képpel a rendőrségen:
1:04-nél meg egy hülyesapka! Hogy mik vannak!
Tényleg ez jött le a videóból? :-(
1:04-nél meg egy hülyesapka! Hogy mik vannak!
Tényleg ez jött le a videóból? :-(
dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2008.12.16. 16:03:08
Krausz megmondta, hogy Lenin a megoldás. Vagy nem mondta meg? Na ugye.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:10:56
Nem kell ezen annyira felhúzni magunkat. Ez csak az elrettentést szolgálja. A rendőrségnél nincs kettős mérce. Valószínűleg a páros heteken Lenin van fenn, a páratlanokon Hitler. Az index riporterei épp egy lenines héten jöttek.
szpal 2008.12.16. 16:48:58
Lenin mehet, de pl. a váci óvodában az óvodai klerikális reakciótól rettegnek így karácsony előtt:
barikad.hu/node/21318
Amúgy a pedagógusoknak legalább 80%-a (!) MSZP-szavazó, érdemes lenne szétnézni az ő koponyájukban is, hány Lenin-képet találnánk.
barikad.hu/node/21318
Amúgy a pedagógusoknak legalább 80%-a (!) MSZP-szavazó, érdemes lenne szétnézni az ő koponyájukban is, hány Lenin-képet találnánk.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.16. 16:53:23
Én sem értem mi ez a kirekesztő szemlélet Leninnel szemben.
Egyrészt, Krausztól tudjuk, a sajátjait nem irtotta, tehát jó ember volt.
Másrészt, mi van a szőlőbányákkal?
Na ugye.
Egyrészt, Krausztól tudjuk, a sajátjait nem irtotta, tehát jó ember volt.
Másrészt, mi van a szőlőbányákkal?
Na ugye.
sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.16. 16:59:49
Kedeves Lola!
Örülök, hogy a témát napirendre vettétek, így talán van esélye a nagyobb visszhangnak. Én ugyanis két posztot szántam rá rögtön, ahogy a videó megjelent, meglehetősen sajnálom, hogy csak 3-400-an olvasták akkor. Így talán többekhez eljut általatok.
sasika61mondja.blog.hu/2008/12/07/csak_nem_szemelyesen_lenin_elvtars
sasika61mondja.blog.hu/2008/12/09/retro_81
Örülök, hogy a témát napirendre vettétek, így talán van esélye a nagyobb visszhangnak. Én ugyanis két posztot szántam rá rögtön, ahogy a videó megjelent, meglehetősen sajnálom, hogy csak 3-400-an olvasták akkor. Így talán többekhez eljut általatok.
sasika61mondja.blog.hu/2008/12/07/csak_nem_szemelyesen_lenin_elvtars
sasika61mondja.blog.hu/2008/12/09/retro_81
sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.16. 17:19:25
Elnézést, természetesen: "Kedves".
smalladam 2008.12.16. 18:24:00
ez valóban érdekes
szeretném jelezni ugyanakkor, hogy a szobámban a polc tetején egy német rohamsisak és egy voros csillag-sarló-kalapácsos sapkarózsával ellátott szovjet katonasapka található.
kérem az illetékes szervek, illetve a MEASZ, a Civil Jogász Bizottság és a történelmi egyházak azonnali intézkedését, orbán viktor pedig azonnal határolódjon el, mivel ebben a kerületben fideszes a polgármester.
szeretném jelezni ugyanakkor, hogy a szobámban a polc tetején egy német rohamsisak és egy voros csillag-sarló-kalapácsos sapkarózsával ellátott szovjet katonasapka található.
kérem az illetékes szervek, illetve a MEASZ, a Civil Jogász Bizottság és a történelmi egyházak azonnali intézkedését, orbán viktor pedig azonnal határolódjon el, mivel ebben a kerületben fideszes a polgármester.
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.12.16. 18:25:42
Megnyugtató. Emellett eltörpül a mai Hősök tere - menóra hír.
A Parlamentre is visszatehetik a csillagot, hogy teljes legyen a kép.
A Parlamentre is visszatehetik a csillagot, hogy teljes legyen a kép.
smalladam 2008.12.16. 18:33:09
lolának szeretettel:
Majakovszkij
Beszélgetés Lenin elvtárssal
Elment a nap, táskájába tevén
ügyeit, gondjait. Csönd lesz talán.
Ketten vagyunk most, Lenin meg én,
Lenin mint fénykép szobám falán.
Száját harsány szó feszíti szét,
bajusza mereven fölfele néz.
Homloka ráncában az emberiség,
hatalmas homlok, hatalmas ész.
Alatta sok ezer ember vonul,
lobogók erdeje, karok fûszálai.
Fölállok, arcomon az öröm kigyúl
jelentéssel kell most elébe állani:
Lenin elvtárs hadd szólok pár kurta szót,
nem szolgálatilag, szívbõl csupán
Lenin elvtárs, tudja, pokoli mód
nehéz amit végzünk egymás után.
Adunk már ruhát a mezítelennek,
több már a szén s az érc – ez, ugye, szép?
De persze, emellett – hadd mondom el Önnek,
sok még a szenny és a buta beszéd.
Míg átrágjuk magunk rajta, kimerülünk.
Ön nélkül sokan eltévedtek már,
ezen a mi földünkön, itt körülünk
s körös-körül igen sok gazember jár.
Nincs rá elég szám, s nincs nevezet,
hogy hányan vannak e csirkefogók:
kulákok, szektánsok, részegesek,
talpnyalók és munkahalogatók.
Itt járnak és gõgtõl dagad a kebelük,
töltõtoll s jelvény pompázik a mellen.
Persze hogy megbirkózunk velük,
de rémes nehéz a harc ezek ellen.
Lenin elvtárs, füstös üzemeinkben
s havas tarlókon Ön itt van vélünk.
Az Ön nevével, a szívével szívünkben
eszmélünk, lélegzünk, verekszünk, élünk.
Elment a nap, táskájába tevén
ügyeit, gondjait. Csönd lesz talán.
Ketten vagyunk most: Lenin meg én,
Lenin mint fénykép szobám falán.
Majakovszkij
Beszélgetés Lenin elvtárssal
Elment a nap, táskájába tevén
ügyeit, gondjait. Csönd lesz talán.
Ketten vagyunk most, Lenin meg én,
Lenin mint fénykép szobám falán.
Száját harsány szó feszíti szét,
bajusza mereven fölfele néz.
Homloka ráncában az emberiség,
hatalmas homlok, hatalmas ész.
Alatta sok ezer ember vonul,
lobogók erdeje, karok fûszálai.
Fölállok, arcomon az öröm kigyúl
jelentéssel kell most elébe állani:
Lenin elvtárs hadd szólok pár kurta szót,
nem szolgálatilag, szívbõl csupán
Lenin elvtárs, tudja, pokoli mód
nehéz amit végzünk egymás után.
Adunk már ruhát a mezítelennek,
több már a szén s az érc – ez, ugye, szép?
De persze, emellett – hadd mondom el Önnek,
sok még a szenny és a buta beszéd.
Míg átrágjuk magunk rajta, kimerülünk.
Ön nélkül sokan eltévedtek már,
ezen a mi földünkön, itt körülünk
s körös-körül igen sok gazember jár.
Nincs rá elég szám, s nincs nevezet,
hogy hányan vannak e csirkefogók:
kulákok, szektánsok, részegesek,
talpnyalók és munkahalogatók.
Itt járnak és gõgtõl dagad a kebelük,
töltõtoll s jelvény pompázik a mellen.
Persze hogy megbirkózunk velük,
de rémes nehéz a harc ezek ellen.
Lenin elvtárs, füstös üzemeinkben
s havas tarlókon Ön itt van vélünk.
Az Ön nevével, a szívével szívünkben
eszmélünk, lélegzünk, verekszünk, élünk.
Elment a nap, táskájába tevén
ügyeit, gondjait. Csönd lesz talán.
Ketten vagyunk most: Lenin meg én,
Lenin mint fénykép szobám falán.
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 18:42:43
sasika, nem tőled loptam a tippet, de nem is én voltam ennyire szemfüles. Egy ismerősöm hívta fel rá a figyelmemet emailben. Lehet, hogy ő nálad látta. :)
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 18:43:49
Az a baj, hogy számomra ez a Lenin téma nem vicces. Pedig magának Leninnek elég vicces feje van, az egyik legbénábban kinéző pasas a történelemben.
sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.12.16. 18:44:27
Lelkylola,
én ezt őszintén mondom: nem is gondoltam, s örülök, hogy ti is szóvá tettétek.
én ezt őszintén mondom: nem is gondoltam, s örülök, hogy ti is szóvá tettétek.
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 18:57:06
sasi, láttam, hogy őszinte. Csak tisztáztam az előzményeket.
Francois Pignon 2008.12.16. 18:59:38
Kár, hogy úgy hívták fel rá a figyelmedet. Szívesebben éltem volna tovább a legendával, hogy Lola egy hosszabb videóból is kiszúrja az egy másodpercre épp csak bevillanó kommunistát ;)
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 19:02:11
Francois, az nem jó, hogy olyan barátaim vannak, akik figyelmeztetnek, ha netán egyszer véletlenül szem elől tévesztenék egy kommunistát? :)
smalladam 2008.12.16. 19:06:50
asszem a 24 órás kommunistafigyelésnél kifinomultabb és előremutatóbb technikák is léteznek 20 évvel a rendszerváltás után, a komcsi rendszer feldolgozására...
ez a lenin képes hirig nekem olyan....komcsi
ez a lenin képes hirig nekem olyan....komcsi
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 19:10:16
smal, milyen technikára gondolsz?
Alfőmérnök 2008.12.16. 19:18:38
Amerikában már betiltották a néhány tizedmásodperces bevágás alatt sokkoló képekkel a tudatalattira hatás módszerét.
(Nem tudom mi erre a szakszó, de aki látta a Harcosok klubját, tudja, miről beszélek.:)
(Nem tudom mi erre a szakszó, de aki látta a Harcosok klubját, tudja, miről beszélek.:)
lynx (törölt) 2008.12.16. 19:35:37
Szerintem körözik.
Szervezett bűnözés, közösség elleni uszítás, háborús bűnök, államellenes cselekvés és garázdaság lehet a vád.
Szervezett bűnözés, közösség elleni uszítás, háborús bűnök, államellenes cselekvés és garázdaság lehet a vád.
zoli29 2008.12.16. 19:46:17
Az Index ezekkel a néhány perces videókkal egy új műfajt teremtett, és nekem nagyon bejönnek...
A Lenin-kép remek szimbolum, de nem csak a rendőrség, hanem az egész magyar közigazgatás állapotáról.
A Lenin-kép remek szimbolum, de nem csak a rendőrség, hanem az egész magyar közigazgatás állapotáról.
Té2 2008.12.16. 19:51:54
Úgy tűnik, hogy a Lenin-kiszúrásban a videó készítőit illeti az elsőség, mert teljesen szándékosan vették fel és vágták be, hogy majd biztos jó sokan észreveszik.
Egyébként ez a rövid bevágás, mint nyóckeres hangulati aláfestés tényleg jól illik a videóhoz.
Egyébként ez a rövid bevágás, mint nyóckeres hangulati aláfestés tényleg jól illik a videóhoz.
zoli29 2008.12.16. 19:54:49
smalladam,
"szeretném jelezni ugyanakkor, hogy a szobámban a polc tetején egy német rohamsisak és egy voros csillag-sarló-kalapácsos sapkarózsával ellátott szovjet katonasapka található."
Az a különbség, hogy a szobád nem egy közpénzből fenntartott, a rendfenntartásra és bűnüldözésre hivatott állami intézmény tulajdona.
Ugyanakkor azzal egyetértek, hogy ez a Lenin-kép csak egy tünet. Ha a kép eltűnne, attól még a magyar közigazgatás helyzete nem lenne jobb. De a bejegyzés szerintem nem is erről szól.
"szeretném jelezni ugyanakkor, hogy a szobámban a polc tetején egy német rohamsisak és egy voros csillag-sarló-kalapácsos sapkarózsával ellátott szovjet katonasapka található."
Az a különbség, hogy a szobád nem egy közpénzből fenntartott, a rendfenntartásra és bűnüldözésre hivatott állami intézmény tulajdona.
Ugyanakkor azzal egyetértek, hogy ez a Lenin-kép csak egy tünet. Ha a kép eltűnne, attól még a magyar közigazgatás helyzete nem lenne jobb. De a bejegyzés szerintem nem is erről szól.
smalladam 2008.12.16. 19:56:34
lola
én tökéletesen megértem a problémádat azzal kapcsolatban, hogy a velünk élő kommunizmus/kommunisták léte és a múlttal való el nem számolás mennyire megterhelő dolog.
ugyanakkor antall józsefnek igaza volt: tetszettek volna forradalmat csinálni. húsz évvel a békés alku-rendszerváltás után szerintem elég rossz ízű, farizeus dolog lenne a kommunistáknak nekimenni, pláne abban az országban, ahol millió fölött volt a párttagok száma.
ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének még páran akik főbűnösségük ellenére ma is csendesen eléldegélnek,mikor legalább egy csendes utálatot megérdemelnének. de így ezzel az OTT EGY KOMMUNISTA módszerrel szerintem inkább csak ártunk mint használunk egymásnak.
gondold végig ezt a videót: ott a lenin kép a falon. tudjuk, hogy ki és miért tette oda? nem. a nyolcadik kerületben dúl a kommunizmus? tudtommal nem. jártam én már olyan helyen, ahol főképp viccből, de kiraktak ilyen régi csekmeteket látható helyre. ilyenből "ügyeket" kreálni sajnos azt kell, hogy mondjam, a kommunisták módszere volt.
ha tényleg ennyire problémásnak tartod ezt, menj oda, és derítsd ki. ha pedig kiderül, hogy a kapitányságon kommerek szolgálnak akkor mi van? magyarországon legálisan működik az mszmp (mindkét) utódpártja, lenin pedig nem betiltott jelkép.
ebben az esetben tiltakozni persze lehet és kell ellene, egy közhatalmi jogkört gyakorló intézményben talán mégse legyen a falon se lenin, se otto skorzeny.
de ezt akkor is ennél megfontoltabban kell tenni. mégpedig azért mert a sima, nettó kommunistázás nem fog minket előrébb vinni, csak a fiatalabb generációkat fogja megtanítani arra, hogy legyen kit utálni, meg kire fogni a dolgokat, ha valami nem stimmel.
már többször leírtam, de a kommunistázás problémáját kukorelly endre nagyon jól leírja a rom című könyvében. a kommunistavadászak kapcsán pedig érdemes utánanézni, hogy jártak a németek az NSZK-ban a háború utáni nácitalanítással. és érdemes megnézni a másik párhuzamot is: a yad vashem nácivadászatát, ahol szomorú és megkeseredett öregemberek vadásznak a világ másik végére bujdosott, korábbi életüket mindenki előtt lehazudó öregemberekre. nem mondok róla véleményt, de elgondolkodtató.
én tökéletesen megértem a problémádat azzal kapcsolatban, hogy a velünk élő kommunizmus/kommunisták léte és a múlttal való el nem számolás mennyire megterhelő dolog.
ugyanakkor antall józsefnek igaza volt: tetszettek volna forradalmat csinálni. húsz évvel a békés alku-rendszerváltás után szerintem elég rossz ízű, farizeus dolog lenne a kommunistáknak nekimenni, pláne abban az országban, ahol millió fölött volt a párttagok száma.
ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének még páran akik főbűnösségük ellenére ma is csendesen eléldegélnek,mikor legalább egy csendes utálatot megérdemelnének. de így ezzel az OTT EGY KOMMUNISTA módszerrel szerintem inkább csak ártunk mint használunk egymásnak.
gondold végig ezt a videót: ott a lenin kép a falon. tudjuk, hogy ki és miért tette oda? nem. a nyolcadik kerületben dúl a kommunizmus? tudtommal nem. jártam én már olyan helyen, ahol főképp viccből, de kiraktak ilyen régi csekmeteket látható helyre. ilyenből "ügyeket" kreálni sajnos azt kell, hogy mondjam, a kommunisták módszere volt.
ha tényleg ennyire problémásnak tartod ezt, menj oda, és derítsd ki. ha pedig kiderül, hogy a kapitányságon kommerek szolgálnak akkor mi van? magyarországon legálisan működik az mszmp (mindkét) utódpártja, lenin pedig nem betiltott jelkép.
ebben az esetben tiltakozni persze lehet és kell ellene, egy közhatalmi jogkört gyakorló intézményben talán mégse legyen a falon se lenin, se otto skorzeny.
de ezt akkor is ennél megfontoltabban kell tenni. mégpedig azért mert a sima, nettó kommunistázás nem fog minket előrébb vinni, csak a fiatalabb generációkat fogja megtanítani arra, hogy legyen kit utálni, meg kire fogni a dolgokat, ha valami nem stimmel.
már többször leírtam, de a kommunistázás problémáját kukorelly endre nagyon jól leírja a rom című könyvében. a kommunistavadászak kapcsán pedig érdemes utánanézni, hogy jártak a németek az NSZK-ban a háború utáni nácitalanítással. és érdemes megnézni a másik párhuzamot is: a yad vashem nácivadászatát, ahol szomorú és megkeseredett öregemberek vadásznak a világ másik végére bujdosott, korábbi életüket mindenki előtt lehazudó öregemberekre. nem mondok róla véleményt, de elgondolkodtató.
plastik02 2008.12.16. 20:07:46
"Amúgy a pedagógusoknak legalább 80%-a (!) MSZP-szavazó"
tapasztalataim szerint ez épületes faszság...
tapasztalataim szerint ez épületes faszság...
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.16. 20:22:12
smalladam, vannak azért jó példák Csehországban és Lengyelországban, ahol mostanában hoztak ítéleteket kommunistákkal szemben.
Szerintem is a tényfeltáró munka a legfontosabb. Utánajárni, hogy valóban mit tett egy-egy főkomcsi, meg tartótiszt.
A komcsizás is van helye szerintem ma még. Hiszen nics messze, nem vagyunk rajta túl. Gyurcsány Ferenc a miniszterelnökünk, szép kerek kommunisták ülnek a Parlamentben, akiknek lenne elszámolnivalójuk egy jogállamban. Ha ez a jogállam figyelembe venné, hogy az előző rendszerben ki-kit kínzott meg. Ez a jogállam nem veszi ezt figyelembe, úgyhogy a történészekre és újságírókra maradt a múlt tisztázása és egy-egy ember személyes felelőssége.
Ezért kell még komcsizni. A Lenin kép csak jelenség, ami azt tükrözi, hogy nem a múltról, hanem a jelenről beszélünk.
Szerintem is a tényfeltáró munka a legfontosabb. Utánajárni, hogy valóban mit tett egy-egy főkomcsi, meg tartótiszt.
A komcsizás is van helye szerintem ma még. Hiszen nics messze, nem vagyunk rajta túl. Gyurcsány Ferenc a miniszterelnökünk, szép kerek kommunisták ülnek a Parlamentben, akiknek lenne elszámolnivalójuk egy jogállamban. Ha ez a jogállam figyelembe venné, hogy az előző rendszerben ki-kit kínzott meg. Ez a jogállam nem veszi ezt figyelembe, úgyhogy a történészekre és újságírókra maradt a múlt tisztázása és egy-egy ember személyes felelőssége.
Ezért kell még komcsizni. A Lenin kép csak jelenség, ami azt tükrözi, hogy nem a múltról, hanem a jelenről beszélünk.
Turbulencia (törölt) 2008.12.16. 20:30:13
Nekem már akkor feltűnt, amikor először néztem meg. Nyilván azoknak is, akik a videót csinálták, nem véletlenül időzött rajta 2 másodpercig is a kamera.
A nagy "felfedezés" bejelentése helyett több értelme lett volna érdeklődni a rendőrségen, és ennek az eredményéről beszámolni.
A nagy "felfedezés" bejelentése helyett több értelme lett volna érdeklődni a rendőrségen, és ennek az eredményéről beszámolni.
smalladam 2008.12.16. 20:31:33
ez igaz de szerintem komcsizni csak óvatosan szabad. és éppen azért vigyázni kell, az ilyen esetekben, mint ez, ahmiről semmit sem lehet tudni, csak hogy ott az a kép.
a kommunistázás az az eset, ahol a kevesebb több.
a kommunistázás az az eset, ahol a kevesebb több.
Francois Pignon 2008.12.16. 20:49:27
Azt nem vágom, a nyóckerben mit keres a képe. Mert a VI.-ban, amit róla neveztek el, érteném.
heima (törölt) 2008.12.16. 21:04:17
olyan jó h mindig van egy balfasz aki megmagyarázza h menniyre nem jó kommunistázni...
plastik02 2008.12.16. 21:09:47
"Ezért kell még komcsizni. A Lenin kép csak jelenség, ami azt tükrözi, hogy nem a múltról, hanem a jelenről beszélünk."
ezt az illúziót meghagyom neked...
ezt az illúziót meghagyom neked...
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.12.16. 21:17:39
Semmi nem bosszant jobban annál, mint amikor morálisnak tűnő érvekkel jönnek a komcsizás ellen. Hogy azért nem volt az nálunk olyan, meg hogy velünk élő öreg emberek, meg hogy megbékélés meg ültessünk virágot meg satöbbi.
A kommunista az kommunista. A világ egyik legveszettebb, konkrét világuralomra törő, emberirtó politikai szektájának tagja, függetlenül attól, hogy pörköltszaftba van mártva.
A komcsizással nem ez a baj. A komcsizással konkrétan az a baj, hogy Magyarországon az emberek kb felének az égadta világon semmi baja nincs a komcsikkal. A két legutóbbi parlamenti választásra szeretnék utalni ennek ékesszóló bizonyítékaként. A 2002-esre például, ahol egy nem sikerek nélküli, a folytathatóság reményével kecsegtető 4 éves ciklus után nyerni tudott az MSZP-SZDSZ, és elsősorban amiatt, mert a választók jelentős része a jobboldal elsődleges kohézióját jelentő antikommunizmusra teljes mértékben érzéketlen. Ilyen körülmények között nekünk a kommunisták bármiféle, akár legenyhébb társadalmi kiközösítéséről gondolkodni eleve reménytelen.
Lola, a politikusok általában nem jó pasik, valószínűleg azért politikusok. Ebben is különböznek például a gépészmérnököktől.
A kommunista az kommunista. A világ egyik legveszettebb, konkrét világuralomra törő, emberirtó politikai szektájának tagja, függetlenül attól, hogy pörköltszaftba van mártva.
A komcsizással nem ez a baj. A komcsizással konkrétan az a baj, hogy Magyarországon az emberek kb felének az égadta világon semmi baja nincs a komcsikkal. A két legutóbbi parlamenti választásra szeretnék utalni ennek ékesszóló bizonyítékaként. A 2002-esre például, ahol egy nem sikerek nélküli, a folytathatóság reményével kecsegtető 4 éves ciklus után nyerni tudott az MSZP-SZDSZ, és elsősorban amiatt, mert a választók jelentős része a jobboldal elsődleges kohézióját jelentő antikommunizmusra teljes mértékben érzéketlen. Ilyen körülmények között nekünk a kommunisták bármiféle, akár legenyhébb társadalmi kiközösítéséről gondolkodni eleve reménytelen.
Lola, a politikusok általában nem jó pasik, valószínűleg azért politikusok. Ebben is különböznek például a gépészmérnököktől.
smalladam 2008.12.16. 21:32:58
"a választók jelentős része a jobboldal elsődleges kohézióját jelentő antikommunizmusra teljes mértékben érzéketlen"
a politikai jobboldal jelenlegi legfőbb kohéziós ereje ragaszkodni a kádárista atyáskodó etikához. na, ezért is gáz a komcsizás
szidjuk a szart, amiben benne állunk? hm?
úgyhogy bosszankodj csak, apa
a politikai jobboldal jelenlegi legfőbb kohéziós ereje ragaszkodni a kádárista atyáskodó etikához. na, ezért is gáz a komcsizás
szidjuk a szart, amiben benne állunk? hm?
úgyhogy bosszankodj csak, apa
2008.12.16. 21:44:35
Smalladam
Szerintem itt tényleg annyira finom volt mindenki, senkinek nem lilult be a feje a felháborodástól. (Kivéve akinek egyébként is lila.)
A posztíró meg csak felhívta rá a figyelmet.
Mindezt kommunistázásnak venni aránytévesztés.
Majd ha valóban kommunistázni fogunk, azt fogod hallani.
Szerintem itt tényleg annyira finom volt mindenki, senkinek nem lilult be a feje a felháborodástól. (Kivéve akinek egyébként is lila.)
A posztíró meg csak felhívta rá a figyelmet.
Mindezt kommunistázásnak venni aránytévesztés.
Majd ha valóban kommunistázni fogunk, azt fogod hallani.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.12.16. 21:50:56
smalladam, ha a kádárista atyáskodó etikát, mint a jobboldal jellegzetességét kifejtenéd, megköszönném.
smalladam 2008.12.16. 21:58:42
"Majd ha valóban kommunistázni fogunk, azt fogod hallani."
:)
elpet
hetvenötezredik havi nyugdíj, "mi kommunistáink" vs ti "kommunistáitok", elit-központúság, orbán-kultusz, autonóm személyiségek háttérbe szorítása a vezetésben, vagy a vidéki káderek mentalitása úgy általában.
:)
elpet
hetvenötezredik havi nyugdíj, "mi kommunistáink" vs ti "kommunistáitok", elit-központúság, orbán-kultusz, autonóm személyiségek háttérbe szorítása a vezetésben, vagy a vidéki káderek mentalitása úgy általában.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.12.16. 22:18:10
smalladam
Mindez nem a jobboldal jellegzetessége, hanem a Fidesz ostoba taktikázása, amelyet egy lejárt idejű stratégia érdekében folytat. A Fidesz azonban nem azonos a magyar jobboldal egészével. A posztkádárista taktika annak a rossz elképzelésnek része, mely szerint ilyen módszerekkel szavazókat lehet a baloldaltól szerezni. Nem lehet, és ez 2010-ben szomorú meglepetéseket fog okozni. smalladam, mindezt az egész jobboldali politikai közösség számlájára írni olyan, mintha valaki a Magyar Nemzet cikkeiből vonna le következtetéseket mondjuk az én nézeteimre vonatkozólag.
A magyar jobboldal érzelmileg ragaszkodik a Fideszhez. Ez nem igazán szerencsés dolog, de realitás, és pillanatnyilag nem kerülhető meg. Ez nem jelenti azt, hogy a Fidesz teljes politikájával egyetért az egész magyar jobboldal. Ez messze nem igaz.
Mindez nem a jobboldal jellegzetessége, hanem a Fidesz ostoba taktikázása, amelyet egy lejárt idejű stratégia érdekében folytat. A Fidesz azonban nem azonos a magyar jobboldal egészével. A posztkádárista taktika annak a rossz elképzelésnek része, mely szerint ilyen módszerekkel szavazókat lehet a baloldaltól szerezni. Nem lehet, és ez 2010-ben szomorú meglepetéseket fog okozni. smalladam, mindezt az egész jobboldali politikai közösség számlájára írni olyan, mintha valaki a Magyar Nemzet cikkeiből vonna le következtetéseket mondjuk az én nézeteimre vonatkozólag.
A magyar jobboldal érzelmileg ragaszkodik a Fideszhez. Ez nem igazán szerencsés dolog, de realitás, és pillanatnyilag nem kerülhető meg. Ez nem jelenti azt, hogy a Fidesz teljes politikájával egyetért az egész magyar jobboldal. Ez messze nem igaz.
AYBARS ANDA 2008.12.16. 22:21:01
"""Egyrészt, Krausztól tudjuk, a sajátjait nem irtotta, tehát jó ember volt.""
Tölgy, én semmit se tudok a Krausztól.
(Mert nem is lehet tüle megtudni semmit.)
TI HONNAN.......???
Nékem jobb jutott, csak Samu Misi, kedvenc tanszékem vezetője vót III/III-as főtiszt......
Éjjel LÉVAI MIKI !!!
Tölgy, én semmit se tudok a Krausztól.
(Mert nem is lehet tüle megtudni semmit.)
TI HONNAN.......???
Nékem jobb jutott, csak Samu Misi, kedvenc tanszékem vezetője vót III/III-as főtiszt......
Éjjel LÉVAI MIKI !!!
AYBARS ANDA 2008.12.16. 22:25:37
Eza gyanús CÁPA a BibsiWorldNews-től mindig visszatér.......
VIGYÁZNI !!!! smalladam......
MÁ MEGINT MIT KERESEL NÁLUNK ??!
VIGYÁZNI !!!! smalladam......
MÁ MEGINT MIT KERESEL NÁLUNK ??!
AYBARS ANDA 2008.12.16. 22:34:46
"""hetvenötezredik havi nyugdíj, "mi kommunistáink" vs ti "kommunistáitok", elit-központúság, orbán-kultusz, autonóm személyiségek háttérbe szorítása a vezetésben, vagy a vidéki káderek mentalitása úgy általába""""
Na, Te Zsizsikbérenc, EZ A MASZOP UTOLSÓ MARADVÁNYAINAK JELLEMZŐJEI, baszod alássan, hülyekém. Kém.
Na, Te Zsizsikbérenc, EZ A MASZOP UTOLSÓ MARADVÁNYAINAK JELLEMZŐJEI, baszod alássan, hülyekém. Kém.
mr.joshua 2008.12.16. 23:17:18
Ez Kündü lesz!
:)
:)
smalladam 2008.12.16. 23:48:19
joshua, ő hát:)
elpet. én nem is állítottam, hogy a magyar jobboldal egészére jellemző lenne ez, ugyanakkor mégis egy jellemző jobboldali mentalitás.
nem szeretnék morálisan ítélkezni, amit leírtam az ha tetszik történeti realitás. egy egész ország részt vett a kádár-rendszerben élvezte a jótékony hatásait, stb. kényszerből, nem kényszerből, ellenállva, vagy opportunistán. ez tény. mindenféle értékítélet nélkül.
csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez után, plusz a rendszerváltás után, ami a legkevésbé szólt a kommunisták elzavarásáról, nos ezután óvatosan kell kommunistázni.
mondom. németországban az NSZK-időkben vadul nekiálltak nácitalanítani.aztán rájöttek, hogy kb nem lesz aki dolgozzon, ha mindenkit bélistáznak, akinek volt dolga a nácikkal annak idején.
aki pedig ebből azt olvassa ki, hogy a kommunistákat mentegetem (vagy mentegeti, aki ezzel érvel) az nagyot téved.
elpet. én nem is állítottam, hogy a magyar jobboldal egészére jellemző lenne ez, ugyanakkor mégis egy jellemző jobboldali mentalitás.
nem szeretnék morálisan ítélkezni, amit leírtam az ha tetszik történeti realitás. egy egész ország részt vett a kádár-rendszerben élvezte a jótékony hatásait, stb. kényszerből, nem kényszerből, ellenállva, vagy opportunistán. ez tény. mindenféle értékítélet nélkül.
csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez után, plusz a rendszerváltás után, ami a legkevésbé szólt a kommunisták elzavarásáról, nos ezután óvatosan kell kommunistázni.
mondom. németországban az NSZK-időkben vadul nekiálltak nácitalanítani.aztán rájöttek, hogy kb nem lesz aki dolgozzon, ha mindenkit bélistáznak, akinek volt dolga a nácikkal annak idején.
aki pedig ebből azt olvassa ki, hogy a kommunistákat mentegetem (vagy mentegeti, aki ezzel érvel) az nagyot téved.
zsögödbenő 2008.12.17. 00:20:37
Nékem jobb jutott, csak Samu Misi, kedvenc tanszékem vezetője vót III/III-as főtiszt......
Hehe, aztán egészen a talajmagyar Püski kiadóig főtisztkedte magát (?)
www.puskikiado.hu/index.php?page=catalog&bcat=18&id=2398&PUSKSID=5a7989a93c651f5f0079182e989463e5
www.puskikiado.hu/index.php?page=catalog&bcat=8&id=313
Hehe, aztán egészen a talajmagyar Püski kiadóig főtisztkedte magát (?)
www.puskikiado.hu/index.php?page=catalog&bcat=18&id=2398&PUSKSID=5a7989a93c651f5f0079182e989463e5
www.puskikiado.hu/index.php?page=catalog&bcat=8&id=313
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2008.12.17. 00:42:27
Elpet 2008.12.16. 21:17:39
"elsősorban amiatt, mert a választók jelentős része a jobboldal elsődleges kohézióját jelentő antikommunizmusra teljes mértékben érzéketlen"
És ebből aztán le is vonták az ésszerű következtetést, hogy a jobboldalt nem antikommunizmussal kell cementálni, hanem ingyenes egészségüggyel, 13. havi nyugdíjjal, és államosítással. De ez nem kádárizmus, á nem.
"elsősorban amiatt, mert a választók jelentős része a jobboldal elsődleges kohézióját jelentő antikommunizmusra teljes mértékben érzéketlen"
És ebből aztán le is vonták az ésszerű következtetést, hogy a jobboldalt nem antikommunizmussal kell cementálni, hanem ingyenes egészségüggyel, 13. havi nyugdíjjal, és államosítással. De ez nem kádárizmus, á nem.
józan' 2008.12.17. 00:43:49
"smalladam · www.hirszerzo.hu 2008.12.16. 19:56:34
ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének még páran akik főbűnösségük ellenére ma is csendesen eléldegélnek,mikor legalább egy csendes utálatot megérdemelnének. de így ezzel az OTT EGY KOMMUNISTA módszerrel szerintem inkább csak ártunk mint használunk egymásnak."
Ellenben az OTT EGY NÁCI módszerrel hasznos dolgokat érhetünk el.
[...I.]
ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének még páran akik főbűnösségük ellenére ma is csendesen eléldegélnek,mikor legalább egy csendes utálatot megérdemelnének. de így ezzel az OTT EGY KOMMUNISTA módszerrel szerintem inkább csak ártunk mint használunk egymásnak."
Ellenben az OTT EGY NÁCI módszerrel hasznos dolgokat érhetünk el.
[...I.]
smalladam 2008.12.17. 00:57:14
józan, erre nincs is jobb példa, mint amikor gyurcsány ferencnek kell magyarázkodnia a szlovákok előtt, hogy dehát magyarországon nincsenek is jelentős számban fasiszták:D:D
Zetek 2008.12.17. 08:20:46
Ettől a két szerencsétlen nőtől tényleg megijednek a bűnözők. Legfeljebb halálra röhögik magukat.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.12.17. 08:36:06
smalladam, köszönöm, hogy kifejtetted.
Nem igazán értem, miért húzod magadra a komcsimosdatást. Nem rád gondoltam, hanem a komcsimosdatás unalmas, fantáziátlan, igénytelen és hazug érvrendszerére általában. Aminek a legócskább eleme a megbékélésre való hivatkozás. Nem tudom, milyen megbékélés lehetséges bármiféle közös kibeszélés és megnyugtató, közös megállapítások tétele nélkül. Ilyen nálunk nem történt, és ebben az NSZK éppen rossz példa, mert ott aztán alaposan kivesézték a náci múltat.
Nem igazán értem, miért húzod magadra a komcsimosdatást. Nem rád gondoltam, hanem a komcsimosdatás unalmas, fantáziátlan, igénytelen és hazug érvrendszerére általában. Aminek a legócskább eleme a megbékélésre való hivatkozás. Nem tudom, milyen megbékélés lehetséges bármiféle közös kibeszélés és megnyugtató, közös megállapítások tétele nélkül. Ilyen nálunk nem történt, és ebben az NSZK éppen rossz példa, mert ott aztán alaposan kivesézték a náci múltat.
martonx 2008.12.17. 09:15:14
Mindig is éreztem, hogy valami nem stimmel a rendőrségünkkel. Mintha nem minket szolgálnának, és védenének...
HToma 2008.12.17. 09:20:34
Ez Lolát biztos érdekli.
www.oktober23bizottsag.hu/Hun/index.php?option=com_content&task=view&id=1838&Itemid=1
Az "ellenforradalom leveréséért és a gazdaság helyreállításáért" kitüntetettek névsora.
NSZK-hoz annyit, hogy ott a náci múlt kivesézése tudtommal a 60-as évek végén - bizony, bizony 68 után - kezdődött. Ha tévedek, majd kijavítok.
www.oktober23bizottsag.hu/Hun/index.php?option=com_content&task=view&id=1838&Itemid=1
Az "ellenforradalom leveréséért és a gazdaság helyreállításáért" kitüntetettek névsora.
NSZK-hoz annyit, hogy ott a náci múlt kivesézése tudtommal a 60-as évek végén - bizony, bizony 68 után - kezdődött. Ha tévedek, majd kijavítok.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 09:25:36
Kündü,
ha Lévai Miklós jogászra utal, akkor szólok, hogy a szoci a kedvence.
SA
a tolvajok, csalók és egyebek is velünk élnek, úgy tűnik felszámolhatatlanul, és mégse szeretjük, sőt üldözzük, büntetjük őket. Az nem úgy van, hogy azt szereti az ember, ami van.
Ezt az érvelést kicsit elqrta.
ha Lévai Miklós jogászra utal, akkor szólok, hogy a szoci a kedvence.
SA
a tolvajok, csalók és egyebek is velünk élnek, úgy tűnik felszámolhatatlanul, és mégse szeretjük, sőt üldözzük, büntetjük őket. Az nem úgy van, hogy azt szereti az ember, ami van.
Ezt az érvelést kicsit elqrta.
smalladam 2008.12.17. 10:15:36
tölgy
maga qrta el a kommentjeim értelmezését. szorri.
elpet
amit írsz az igaz. az NSZK-ban való igaz, hogy alaposan kivesézték a múltat, de ott szerintem pont az történt, aminek a veszélyére figyelmeztetni akartam.
hogy először ők is vadul nekiálltak nácitalanítani, ami zsákutca volt, mert az egész társadalmat aki részt vett a rendszerben, mégsem lehet leváltani. utána nekiálltak szofisztikáltabban, ami sokkal sikeresebbnek bizonyult. ezt kellene itthon is. ennyi.
maga qrta el a kommentjeim értelmezését. szorri.
elpet
amit írsz az igaz. az NSZK-ban való igaz, hogy alaposan kivesézték a múltat, de ott szerintem pont az történt, aminek a veszélyére figyelmeztetni akartam.
hogy először ők is vadul nekiálltak nácitalanítani, ami zsákutca volt, mert az egész társadalmat aki részt vett a rendszerben, mégsem lehet leváltani. utána nekiálltak szofisztikáltabban, ami sokkal sikeresebbnek bizonyult. ezt kellene itthon is. ennyi.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 10:35:58
SA
ás is ír ide ilyen névvel? Van egy ál-SA, esetleg hamisítják?
"smalladam · www.hirszerzo.hu 2008.12.16. 21:32:58
a politikai jobboldal jelenlegi legfőbb kohéziós ereje ragaszkodni a kádárista atyáskodó etikához. na, ezért is gáz a komcsizás
szidjuk a szart, amiben benne állunk? hm?" - az utolsó mondatra utaltam. Bár, ha az ál-SA írta, akkor nem ér.
A bűnösök meg nem nevezése pedig impliciten a bűn támogatása. Aki, a bűn megnevezése ellen érvel, az impliciten támogatja a bűnösök büntetlenségét, és ezzel a bűnismétlést.
"nem szeretnék morálisan ítélkezni, amit leírtam az ha tetszik történeti realitás." - amennyiben a valóság konstrukció... most egy komcsivédő konstrukciót fogunk olvasni. Másrészt, a "ne ítélkezzünk erkölcsileg" a rendszerváltás utáni posztkomcsi politikai manőver lényege volt. Akárcsak a "mindenki sze volt a láncban" duma.
"egy egész ország részt vett a kádár-rendszerben élvezte a jótékony hatásait, stb. kényszerből, nem kényszerből, ellenállva, vagy opportunistán. ez tény. mindenféle értékítélet nélkül." - ez kéretik egy Holokauszt meetingen elsütni, és majd számoljon be a reakciókról, és hogy meddig tűrik meg utána a PC alkalmazásában.
"a rendszerváltás után, ami a legkevésbé szólt a kommunisták elzavarásáról" - maga fiatal, de 1989 második felétől ez lett a fő téma, ezzel jött fel az ismeretlenségből a szadesz. Tudom, ma már hihetetlennek tűnik. :)
Sőt, a rendszerváltás egy szocialista fordulat volt, mint '56. Igaz-e?
Firnyákos gyerekek ezek ott a PC környékén :)
ás is ír ide ilyen névvel? Van egy ál-SA, esetleg hamisítják?
"smalladam · www.hirszerzo.hu 2008.12.16. 21:32:58
a politikai jobboldal jelenlegi legfőbb kohéziós ereje ragaszkodni a kádárista atyáskodó etikához. na, ezért is gáz a komcsizás
szidjuk a szart, amiben benne állunk? hm?" - az utolsó mondatra utaltam. Bár, ha az ál-SA írta, akkor nem ér.
A bűnösök meg nem nevezése pedig impliciten a bűn támogatása. Aki, a bűn megnevezése ellen érvel, az impliciten támogatja a bűnösök büntetlenségét, és ezzel a bűnismétlést.
"nem szeretnék morálisan ítélkezni, amit leírtam az ha tetszik történeti realitás." - amennyiben a valóság konstrukció... most egy komcsivédő konstrukciót fogunk olvasni. Másrészt, a "ne ítélkezzünk erkölcsileg" a rendszerváltás utáni posztkomcsi politikai manőver lényege volt. Akárcsak a "mindenki sze volt a láncban" duma.
"egy egész ország részt vett a kádár-rendszerben élvezte a jótékony hatásait, stb. kényszerből, nem kényszerből, ellenállva, vagy opportunistán. ez tény. mindenféle értékítélet nélkül." - ez kéretik egy Holokauszt meetingen elsütni, és majd számoljon be a reakciókról, és hogy meddig tűrik meg utána a PC alkalmazásában.
"a rendszerváltás után, ami a legkevésbé szólt a kommunisták elzavarásáról" - maga fiatal, de 1989 második felétől ez lett a fő téma, ezzel jött fel az ismeretlenségből a szadesz. Tudom, ma már hihetetlennek tűnik. :)
Sőt, a rendszerváltás egy szocialista fordulat volt, mint '56. Igaz-e?
Firnyákos gyerekek ezek ott a PC környékén :)
smalladam 2008.12.17. 10:46:40
ja azokat is én írtam, de hát köpönyegforgató vagyok, ennek kündü úr a megmondhatója:)
tölgy
nem szeretnék újabb verbál-deathmatchba belekezdeni. ha figyelmesen végigolvassa a kommentjeimet, különösen a legutóbbit, akkor szerintem kitűnik, hogy én nem a komcsikat mentegetem, távol álljon tőlem.
csak azt szeretném mondani, hogy a jelenlegi helyzetben, amit feljebb részleteztem - rendszerváltás, mindenki kicsit benne volt, kádárista etika továbbélése - óvatosan kell komcsizni. ennyi és nem több.
ja és én nem a PC-nek dolgozom. mondtam már?:D
tölgy
nem szeretnék újabb verbál-deathmatchba belekezdeni. ha figyelmesen végigolvassa a kommentjeimet, különösen a legutóbbit, akkor szerintem kitűnik, hogy én nem a komcsikat mentegetem, távol álljon tőlem.
csak azt szeretném mondani, hogy a jelenlegi helyzetben, amit feljebb részleteztem - rendszerváltás, mindenki kicsit benne volt, kádárista etika továbbélése - óvatosan kell komcsizni. ennyi és nem több.
ja és én nem a PC-nek dolgozom. mondtam már?:D
Téglagyári Megálló 2008.12.17. 11:27:30
small,
ez a "mindenki kicsit benne volt" tipikus szarkenegetés, már elnézést.
ez a "mindenki kicsit benne volt" tipikus szarkenegetés, már elnézést.
smalladam 2008.12.17. 11:49:23
"a mindenki kicsit benne volt"-dolgot elintézni annyival, hogy tipikus szarkenegetés: na az a valódi szarkenegetés. már elnézést.
az az érzésem van mintha magukat szándékosan értetlennek tettetőkkel kellene vitatkoznom. tényleg ennyire nehezen érthető, amit sokadszorra írok le?:D
az az érzésem van mintha magukat szándékosan értetlennek tettetőkkel kellene vitatkoznom. tényleg ennyire nehezen érthető, amit sokadszorra írok le?:D
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.17. 12:11:18
small, értem én, hogy szerinted is fel kellene tárni a múltat, de nem ajtóstul kell rohanni a házba, hanem szépen egyenként kiértékelni, hogy ki-mit tett. Alapos tényfeltárással.
Szerinted ugyanakkor ennek a feltárásnak árt a parttalan komcsizás.
Minden baloldalit lekomcsizni, például.
Szerintem a komcsizás segít abban, hogy történjen valami, hogy mindenki felfogja: a komcsik bűnösök. Egyáltalán vannak komcsik. Kommmunistának lenni ciki. Meg ilyenek. Ha ez az egész kérdés csak okoskodó, család miatt, vagy történelmi érdeklődés miatt érzékeny emberek suttogó ügye, akkor el fog tűnni a téma. Viszont, ha bulvárosan a gyilkosságokat emeljük ki, a Lenin képet mutogatjuk és úgy általában kiderül, hogy a kommunista büdös, akkor sikerül közérthetőbbé tenni, hogy miről van szó. Szerintem.
Szerinted ugyanakkor ennek a feltárásnak árt a parttalan komcsizás.
Minden baloldalit lekomcsizni, például.
Szerintem a komcsizás segít abban, hogy történjen valami, hogy mindenki felfogja: a komcsik bűnösök. Egyáltalán vannak komcsik. Kommmunistának lenni ciki. Meg ilyenek. Ha ez az egész kérdés csak okoskodó, család miatt, vagy történelmi érdeklődés miatt érzékeny emberek suttogó ügye, akkor el fog tűnni a téma. Viszont, ha bulvárosan a gyilkosságokat emeljük ki, a Lenin képet mutogatjuk és úgy általában kiderül, hogy a kommunista büdös, akkor sikerül közérthetőbbé tenni, hogy miről van szó. Szerintem.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 13:06:25
Ha Lenin kapcsán nem lehet kommunistázni, akkor kinek a kapcsán lehet? Vagy ez egy csúnya szó, amit igazi demokrata nem ír le, hiszen nem akar félelmet kelteni?
mr. pharmacist1 2008.12.17. 13:31:09
Nem csak komcsizni, de a "demokratikus szalonnákra" (c. TGM) is ér mutogatni, meg a múltjukban vájkálni.
smalladam 2008.12.17. 13:33:58
tölgy, magának ugye szakmája a mások mondanivalójába belemagyarázás?
lola
tulajdonképpen igazad van. de a szofisztikálatlan komcsizással úgy járhatunk, hogy a végén mindenki komcsi lesz, ami azt jelenti, hogy valójában senki.
ez olyan mint a cigánybűnözés kifejezés problémája: vannak bűnöző cigányok, de a cigánybűnözés kifejezés dobálása sokak szemében mindent cigányt bűnössé tesz, ami egyet biztos nem fog eredményezni, azt hogy a tényleg bűnöző cigányok kerüljenek sittre, a többi meg ne legyen fölöslegesen bántva, hanem inkább segítve, stb.
és emellé jön a másik, amit írtam, hogy azért kell az óvatosság, mert túl sok ebben az országban, aki egyrészt nem minősül bűnösnek, mert nem ölt embereket, nem figyelt meg senkit, blabla, másrészt mégiscsak részese volt a rendszernek, szakszervezeti titkár volt, kisz-vezető, mittomén.
ennek a problémának a kezelése viszont sokkal bonyolultabb, éppen a fenti bekezdésben leírt dilemmával kapcsolatban. annka viszont - én azt gondolom - árthat a harsány komcsizás.
aki ma komcsi azt meg nem úgy kell megalázni, hogy az utcán hangosan rá mutogatsz: mégpedig azért nem mert neked kell vele egy közösségben élned, és frusztrált idiótákból így is egyre több van. az emberek nyilvános megbélyegzése sokszor a visszájára fordul.
viszont ha a múltról, az ő "idoljairól", meg mondjuk az egész rákosi illetve főleg a kádár-rendszerről sikerülne végre hiteles képet rajzolni és elfogadtatni, akkor az mindenkire a megfelelő mértékben hathatna, aki abban a rendszerben részt vett.
az egykori ellenzéki érezhetne elégtételt, az egykori kisz titkár kevesebb hamis nosztalgiával gondolna vissza, az egykori munkásőr meg érezhetné, hogy amiben részt vett, az nagy geciség volt. én így képzelem.
lola
tulajdonképpen igazad van. de a szofisztikálatlan komcsizással úgy járhatunk, hogy a végén mindenki komcsi lesz, ami azt jelenti, hogy valójában senki.
ez olyan mint a cigánybűnözés kifejezés problémája: vannak bűnöző cigányok, de a cigánybűnözés kifejezés dobálása sokak szemében mindent cigányt bűnössé tesz, ami egyet biztos nem fog eredményezni, azt hogy a tényleg bűnöző cigányok kerüljenek sittre, a többi meg ne legyen fölöslegesen bántva, hanem inkább segítve, stb.
és emellé jön a másik, amit írtam, hogy azért kell az óvatosság, mert túl sok ebben az országban, aki egyrészt nem minősül bűnösnek, mert nem ölt embereket, nem figyelt meg senkit, blabla, másrészt mégiscsak részese volt a rendszernek, szakszervezeti titkár volt, kisz-vezető, mittomén.
ennek a problémának a kezelése viszont sokkal bonyolultabb, éppen a fenti bekezdésben leírt dilemmával kapcsolatban. annka viszont - én azt gondolom - árthat a harsány komcsizás.
aki ma komcsi azt meg nem úgy kell megalázni, hogy az utcán hangosan rá mutogatsz: mégpedig azért nem mert neked kell vele egy közösségben élned, és frusztrált idiótákból így is egyre több van. az emberek nyilvános megbélyegzése sokszor a visszájára fordul.
viszont ha a múltról, az ő "idoljairól", meg mondjuk az egész rákosi illetve főleg a kádár-rendszerről sikerülne végre hiteles képet rajzolni és elfogadtatni, akkor az mindenkire a megfelelő mértékben hathatna, aki abban a rendszerben részt vett.
az egykori ellenzéki érezhetne elégtételt, az egykori kisz titkár kevesebb hamis nosztalgiával gondolna vissza, az egykori munkásőr meg érezhetné, hogy amiben részt vett, az nagy geciség volt. én így képzelem.
Vidéki 2008.12.17. 13:46:41
Érdekes volt a Majakovszkij vers Lenin elvtársról, amit smalladam idézett.
A talpnyaló költő az egekig magasztalja Lenin elvtársat.
A levéltári kutatások azóta sok aljas tettét felderítették.
Jellemzőbb lehet rá egy régi anekdota:
Lenin elvtárs hű testőreivel elgondolkozva sétál a Vörös téren. Focizó gyerekek véletlenül felé rúgják a labdát, mit ő most csak visszagurít.
Mire egyik testőr megjegyzi a másiknak: milyen jó hangulatban van ma.
Le is lövethette volna őket!
A talpnyaló költő az egekig magasztalja Lenin elvtársat.
A levéltári kutatások azóta sok aljas tettét felderítették.
Jellemzőbb lehet rá egy régi anekdota:
Lenin elvtárs hű testőreivel elgondolkozva sétál a Vörös téren. Focizó gyerekek véletlenül felé rúgják a labdát, mit ő most csak visszagurít.
Mire egyik testőr megjegyzi a másiknak: milyen jó hangulatban van ma.
Le is lövethette volna őket!
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 13:52:45
"a mások mondanivalójába belemagyarázás" - mi maga, tán mérnök, hogy ilyen egyszerű?
Turbulencia (törölt) 2008.12.17. 14:55:50
smalladam,
"az egykori ellenzéki érezhetne elégtételt, az egykori kisz titkár kevesebb hamis nosztalgiával gondolna vissza, az egykori munkásőr meg érezhetné, hogy amiben részt vett, az nagy geciség volt. én így képzelem."
Az a gond, hogy ez már megvolt a rendszerváltáskor. Az első szavazáson kevesen is szavaztak az MSZP-re. Azóta meg rossz irányba haladnak a dolgok, a volt komcsik egyre kevésbé érzik úgy, hogy "geciségben vettek részt".
NSZK: nem arról van szó, hogy minden volt komcsit börtönbe kell zárni, pláne nem minden egyszerű párttagot, de milyen abszurdum az, hogy a miniszterelnök hajdani KISZ-nagykutya? Az NSZK-nak mikor volt Hitlerjugend-vezető kancellárja?
"az egykori ellenzéki érezhetne elégtételt, az egykori kisz titkár kevesebb hamis nosztalgiával gondolna vissza, az egykori munkásőr meg érezhetné, hogy amiben részt vett, az nagy geciség volt. én így képzelem."
Az a gond, hogy ez már megvolt a rendszerváltáskor. Az első szavazáson kevesen is szavaztak az MSZP-re. Azóta meg rossz irányba haladnak a dolgok, a volt komcsik egyre kevésbé érzik úgy, hogy "geciségben vettek részt".
NSZK: nem arról van szó, hogy minden volt komcsit börtönbe kell zárni, pláne nem minden egyszerű párttagot, de milyen abszurdum az, hogy a miniszterelnök hajdani KISZ-nagykutya? Az NSZK-nak mikor volt Hitlerjugend-vezető kancellárja?
Ferdinand Navarra 2008.12.17. 14:58:32
A két lotyaszájú majd egy ilyen alatt haverkodik. Talán már a jövő héten.
CrL 2008.12.17. 14:59:09
nem smalladamra reagálva de részben igen, természetesen mindig a baloldal definiálói mondják meg ki komcsi és ki náci. az előbbit memóriatörlésre, utóbbit pedig memóriafrissítisra használják leginkább. azt szeretem legjobban amikor elkezdik magyarázni, hogy ma már nincsenek kommunisták, csak a Munkáspárt az. hahah
smalladam 2008.12.17. 15:10:44
CrL szerintem a jobboldal és a baloldal és a többi oldal (TGM?) definiátorai egyaránt megmondják hogy a maguk olvasatában ki a komcsi és náci. ebben én nem látok különbséget.
abban van különbség, hogy nyilván a baloldalon nagyobb eséllyel találni olyat, aki úgy magyaráz erről, hogy a komcsi rendszerben jelentős szerepet vállalt. erre vszeg nincs is jobb példa mint az MSZP kétségbeesett viszonyulási kísérletei 56-hoz
turbulencia
"NSZK: nem arról van szó, hogy minden volt komcsit börtönbe kell zárni, pláne nem minden egyszerű párttagot, de milyen abszurdum az, hogy a miniszterelnök hajdani KISZ-nagykutya? Az NSZK-nak mikor volt Hitlerjugend-vezető kancellárja?"
ebben nincs is vita bár azért az nem elhanyagolható különbség hogy a jelenlegi magyar köztársaság egy mézesmázos kádár-rendszer KÖZVETLEN jogutódja, az NSZK meg egy egész európát romba döntő, hatmillió zsidót kiírtó, háborúban lealázott Nürnbergben elítélt rendszer KÖZVETLEN utódja.
a közvetlent nem véletlenül írtam. itt ugyanis ezen van a hangsúly nem a kommunizmus és a nácizmus összehasonlításában. ha a rendszerváltás előtt közvetlenül magyarországon is valami gyilkos diktatúra lett volna, és nem legvidámabb barakk, nem hinném, hogy ma lehetne az egykori vezető káderéből miniszterelnök.
abban van különbség, hogy nyilván a baloldalon nagyobb eséllyel találni olyat, aki úgy magyaráz erről, hogy a komcsi rendszerben jelentős szerepet vállalt. erre vszeg nincs is jobb példa mint az MSZP kétségbeesett viszonyulási kísérletei 56-hoz
turbulencia
"NSZK: nem arról van szó, hogy minden volt komcsit börtönbe kell zárni, pláne nem minden egyszerű párttagot, de milyen abszurdum az, hogy a miniszterelnök hajdani KISZ-nagykutya? Az NSZK-nak mikor volt Hitlerjugend-vezető kancellárja?"
ebben nincs is vita bár azért az nem elhanyagolható különbség hogy a jelenlegi magyar köztársaság egy mézesmázos kádár-rendszer KÖZVETLEN jogutódja, az NSZK meg egy egész európát romba döntő, hatmillió zsidót kiírtó, háborúban lealázott Nürnbergben elítélt rendszer KÖZVETLEN utódja.
a közvetlent nem véletlenül írtam. itt ugyanis ezen van a hangsúly nem a kommunizmus és a nácizmus összehasonlításában. ha a rendszerváltás előtt közvetlenül magyarországon is valami gyilkos diktatúra lett volna, és nem legvidámabb barakk, nem hinném, hogy ma lehetne az egykori vezető káderéből miniszterelnök.
Turbulencia (törölt) 2008.12.17. 15:19:05
smalladam,
Elméleted szerint közvetlenül a mézesmázos legvidámabb barakk után kellett volna a legnagyobb esélye legyen annak, hogy az egykori vezető káderből miniszterelnök legyen. Mégis akkor volt a legkevesebb.
A gond az, hogy a múlt most tűnik egyre mézesmázosabbnak.
Elméleted szerint közvetlenül a mézesmázos legvidámabb barakk után kellett volna a legnagyobb esélye legyen annak, hogy az egykori vezető káderből miniszterelnök legyen. Mégis akkor volt a legkevesebb.
A gond az, hogy a múlt most tűnik egyre mézesmázosabbnak.
CrL 2008.12.17. 15:19:07
smalladam, azért egy apró különbség: itt a kommunizmust váltották le és nem a nácizmust.
CrL 2008.12.17. 15:23:11
dehát semmi sem "fekete és fehér" és "borítsunk fátlyat a múltra!" és nézzünk előre! a trendi tudom. a nézzünk előrével részben egyetértek de sajna nem vagyok oda soha érte ha bárki meg akarja szabni kit tartok komcsinak és kit nem. most nem rád értem, hanem globál,
smalladam 2008.12.17. 15:25:47
Crl
szerintem ez az apró különbség benne foglaltatik abban, amit a kommentedre adott reakció második bekezdésében írtam.
turbulencia
a folyamat nyilván bonyolultabb, de alapvetően mégiscsak arról van szó sajnos, hogy a közvélekedés számára (főleg a mostani helyzethez hasonlóan) annyira nem volt rossz dolog a kádár-rendszer, hogy ennek a lehetősége (ti. hogy az egykori képviselői szépen viszatérjenek a hatalomba) eleve kizárható legyen.
szerintem ez az apró különbség benne foglaltatik abban, amit a kommentedre adott reakció második bekezdésében írtam.
turbulencia
a folyamat nyilván bonyolultabb, de alapvetően mégiscsak arról van szó sajnos, hogy a közvélekedés számára (főleg a mostani helyzethez hasonlóan) annyira nem volt rossz dolog a kádár-rendszer, hogy ennek a lehetősége (ti. hogy az egykori képviselői szépen viszatérjenek a hatalomba) eleve kizárható legyen.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 15:42:47
CrL,
a kommunisták emlegetését a bírálóknak abban igazuk van, hogy Ferkó vagy Putyin esze ágába sincs köztulajdont, nőközösséget csinálni, az államot elhalasztani.
Viszont a kommunista mozgalomban kapták politikai nevelésüket, mai napig védik a kommunista "kísérletet", s a politikához és erkölcshöz való viszonyuk leginkább a kommunisták gyakorlatából érthető meg. Ezért a marxi meghatározás, "a kommunizmus mozgalom", értelmében még a is lehet kommunistázni nyugodtan.
a kommunisták emlegetését a bírálóknak abban igazuk van, hogy Ferkó vagy Putyin esze ágába sincs köztulajdont, nőközösséget csinálni, az államot elhalasztani.
Viszont a kommunista mozgalomban kapták politikai nevelésüket, mai napig védik a kommunista "kísérletet", s a politikához és erkölcshöz való viszonyuk leginkább a kommunisták gyakorlatából érthető meg. Ezért a marxi meghatározás, "a kommunizmus mozgalom", értelmében még a is lehet kommunistázni nyugodtan.
Turbulencia (törölt) 2008.12.17. 15:47:33
smalladam,
"alapvetően mégiscsak arról van szó sajnos, hogy a közvélekedés számára annyira nem volt rossz dolog a kádár-rendszer"
Ezért kell komcsizni :) Mert ha az egyszerű ember azt látja, hogy a Lenin-kép ott lóg, akkor megerősödik benne a komcsi-nosztalgia. Az okból okozat lesz, az ördögi kör beindul, és a végén még akár az is megtörténhet, hogy Gyurcsányt megint újraválasztják...
"alapvetően mégiscsak arról van szó sajnos, hogy a közvélekedés számára annyira nem volt rossz dolog a kádár-rendszer"
Ezért kell komcsizni :) Mert ha az egyszerű ember azt látja, hogy a Lenin-kép ott lóg, akkor megerősödik benne a komcsi-nosztalgia. Az okból okozat lesz, az ördögi kör beindul, és a végén még akár az is megtörténhet, hogy Gyurcsányt megint újraválasztják...
smalladam 2008.12.17. 15:58:57
turbulencia
ez viszont nem fog menni anélkül, hogy a jelennel kell valamit kezdeni. ugyanis anélkül az lesz, hogy komcsizol, az EMBEREK meg majd azt mondják, hogy nagy gazemberek ezek, de a mához képest még alattuk is jobb volt. és sajnos ma ezt mondják.
viszont sokszor úgy érzem, hogy a komcsizás éppen pótcselekvés jellegű, tehát a fenti probléma irányába hat.
szerintem az eddigi vélemények (kell-e komcsizni, mennyit, kinek kinek nem, stb) alapvetően nem mondanak ellent egymásnak csak a kurvára kényes egyensúlyt kellene eltalálni.
ez viszont nem fog menni anélkül, hogy a jelennel kell valamit kezdeni. ugyanis anélkül az lesz, hogy komcsizol, az EMBEREK meg majd azt mondják, hogy nagy gazemberek ezek, de a mához képest még alattuk is jobb volt. és sajnos ma ezt mondják.
viszont sokszor úgy érzem, hogy a komcsizás éppen pótcselekvés jellegű, tehát a fenti probléma irányába hat.
szerintem az eddigi vélemények (kell-e komcsizni, mennyit, kinek kinek nem, stb) alapvetően nem mondanak ellent egymásnak csak a kurvára kényes egyensúlyt kellene eltalálni.
CrL 2008.12.17. 16:03:27
tölgy, a bírák és memóriatörlők mindig ezt a gyenge (számukra ütős) érvet tudják felhozni, dehát 'ezek már piacpártiak!'
természetesen nem ideológia alapon kommer Feri sem.
természetesen nem ideológia alapon kommer Feri sem.
CrL 2008.12.17. 16:14:04
smalladam, gondolom ismered azt a nem olyan nagy viccet, hogy
mi a különbség magyarországon a kommunizmus és kapitalizmus között?
a kommunizmusban az állam súlyosan el volt adósodva de jól éltünk, a kapitalizmusban az állam ugyanúgy súlyosan el van adósodva de szarul élünk.
mi a különbség magyarországon a kommunizmus és kapitalizmus között?
a kommunizmusban az állam súlyosan el volt adósodva de jól éltünk, a kapitalizmusban az állam ugyanúgy súlyosan el van adósodva de szarul élünk.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 16:22:03
CrL,
a szocializmusról vitatkozva meglehetősen elterjedt vélemény volt, hogy az "államkapitalizmus", a mai magyar vagy orosz, kínai kapitalizmus meg leginkább a "politikai kapitalizmus" címkével írható le. a különbséget el nem mosnám, de azért az átmenet látható és nem túl éles :(
a szocializmusról vitatkozva meglehetősen elterjedt vélemény volt, hogy az "államkapitalizmus", a mai magyar vagy orosz, kínai kapitalizmus meg leginkább a "politikai kapitalizmus" címkével írható le. a különbséget el nem mosnám, de azért az átmenet látható és nem túl éles :(
CrL 2008.12.17. 16:35:18
tölgy, ha az államcsőd-generálást és IMF hitelfelvételt nézzük akkor igen erősen elnagyolt ámde sok mindenre rámutató folytonosságot lehet felfedezni a két rendszer között MO-n.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.17. 16:37:34
Braziliában sok nagyvárosban van Avenida Getulio Vargas vagy Avenida Presidente Medici. Getulio Vargas igazi fasiszta diktátor volt aki Sao Paoloban ezreket öletett meg a harmincas években (egyetem van róla elnevezve Sao Paoloban, nem a nagy egyetem, de egy kisebb), Medici pedig a dél-amerikai katonai diktárorok archetipusa volt, keményebb fószer mint Pinochet. Jelenleg Braziliának a diktatúra földalatti ellenzékének egyik vezetője az elnöke. És szépen elvan a sugárutakkal. :)
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.17. 16:44:44
tessék nyugodtan komcsizni de cigányozás és zsidózás helyett. egész nap, reggeltől estig. teljesen OK. kinek lehet belőle baja ?
hülyeség, de az ártatlan fajtából. bár van teljesen indokolt komcsizás, amit nem szabad kihagyni. de akkor butázzunk is. miért ne lehetne lebutázni egy butát ? :)))
CrL 2008.12.17. 16:56:06
JT, magának mindenki buta aki nem maga, ez nem rendkívüli hír ;]
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.17. 17:02:40
JT,
nincs szerencsém ismerni a nevezett brazil urak működését.
azonban had hívjam fel a figyelmét egy apró, a mi számunkra azonban mégis lényeges különbségre. (Elnézést, hogy ilyen "az Ördög a részletekben van" jezsuitizmussal bosszantom.)
A diktátorok, zsarnokok, miként a komcsik emberek öltek halomra, hágtak meg írott és íratlan törvényeket, azonban jellemzően _nem_ totalitárius rendszerek voltak. Csak elvitték a termés és a szép lányok javát. A totalitárius rendszerek, de főképpen a komcsik, teljesen átforgatták a tulajdont és vele az igazságosság - suum cuique/ius - értelmét. E kettő miatt nem nagyon tudunk magunkhoz térni, és azok miatt, akiknek érdeke e tulajdon és értelmi zavar fenntartása.
Egy katonai diktátor vagy hülye király kárai összemérhetetlenek egy totalitárius népboldogításhoz képest.
nincs szerencsém ismerni a nevezett brazil urak működését.
azonban had hívjam fel a figyelmét egy apró, a mi számunkra azonban mégis lényeges különbségre. (Elnézést, hogy ilyen "az Ördög a részletekben van" jezsuitizmussal bosszantom.)
A diktátorok, zsarnokok, miként a komcsik emberek öltek halomra, hágtak meg írott és íratlan törvényeket, azonban jellemzően _nem_ totalitárius rendszerek voltak. Csak elvitték a termés és a szép lányok javát. A totalitárius rendszerek, de főképpen a komcsik, teljesen átforgatták a tulajdont és vele az igazságosság - suum cuique/ius - értelmét. E kettő miatt nem nagyon tudunk magunkhoz térni, és azok miatt, akiknek érdeke e tulajdon és értelmi zavar fenntartása.
Egy katonai diktátor vagy hülye király kárai összemérhetetlenek egy totalitárius népboldogításhoz képest.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.17. 17:15:39
tölgy,
Csak egy érdekességet jegyeztem meg. Nagyjából (vagy teljesen, mitomén) egyetértek Önnel.
CrL,
Nem, ez marhára nem igaz. Pun not intended.
IHCS 2008.12.17. 20:11:10
smalladam, tujadonképpen egyeértenék veled, ha..
Leninen már csak röhögni lehet. Tényleg. Ami sokkal inkább problémás, az a velünk élő Che Guevara, abban tényleg sokan hisznek.Na az tényleg gáz.
De.
Lenin sem akkora vicc. A nosztalgia nagy úr. Poénból sokat énekeltük a gimiben a komcsi dalokat 90 és 94 között. (megdöbbentő, de az volt a közös kultúrkincs, amit berugáskor mindenki tudott.) Azóta már nem tennék ilyet. Nosztalgikusan kellemes hangulatba ringatja az oda nem figyelőt. A 94-es választás erről a nosztalgiáról szólt. Na ezért lehet, hogy mégis jó szólni egy Lenin képért. A megszokás is legitimálhatja Lenint is.
Vegyék le. Ennyi.
Leninen már csak röhögni lehet. Tényleg. Ami sokkal inkább problémás, az a velünk élő Che Guevara, abban tényleg sokan hisznek.Na az tényleg gáz.
De.
Lenin sem akkora vicc. A nosztalgia nagy úr. Poénból sokat énekeltük a gimiben a komcsi dalokat 90 és 94 között. (megdöbbentő, de az volt a közös kultúrkincs, amit berugáskor mindenki tudott.) Azóta már nem tennék ilyet. Nosztalgikusan kellemes hangulatba ringatja az oda nem figyelőt. A 94-es választás erről a nosztalgiáról szólt. Na ezért lehet, hogy mégis jó szólni egy Lenin képért. A megszokás is legitimálhatja Lenint is.
Vegyék le. Ennyi.
IHCS 2008.12.17. 20:11:45
Ja és nagyon köszi a Majakovszkijt!
burqus · http://wangfolyo.blogspot.com 2008.12.17. 21:25:06
bocsánat az önlinkért, csak ha már lenin-dalokról van szó: wangfolyo.blogspot.com/2008/12/lenin-dal.html
Turbulencia (törölt) 2008.12.17. 21:26:42
Én azon döbbentem meg, hogy Németországban (az egykori NSZK területén) Karl Marx utcát találtam. Szóval még Németország nem példaszerű.
Lordius 2008.12.17. 23:42:45
Magyarországon meg találhatsz Kun Béla utcát pl.
smalladam 2008.12.18. 00:04:22
turbulencia
karl marx azért szerintem nem a lenin kategória. karl marx a maga korában nem nagyon különbözött szerintem a kortárs okoskáktól, akikről szintén szokás utcákat elnevezni. arról meg nem marx tehet, amit leninék csináltak az elméletéből. a corvinuson sem véletlenül hagyták meg a szobrát.
karl marx azért szerintem nem a lenin kategória. karl marx a maga korában nem nagyon különbözött szerintem a kortárs okoskáktól, akikről szintén szokás utcákat elnevezni. arról meg nem marx tehet, amit leninék csináltak az elméletéből. a corvinuson sem véletlenül hagyták meg a szobrát.
mr. pharmacist1 2008.12.18. 00:53:56
Akkor Mo-n mégis miért Marx és nem monnyuk List vagy mittomén, Schmoller egyetemünk van? :(
Marxba Leninék nem "beleláttak" dolgokat, hanem nagyrészt Marx műveiben ezek benne voltak. Ha Marx-t nem lehet elmeszelni a hülyeségeiért, akkor nem lehet Alfred Rosenberget sem, példának okáért.
Marxba Leninék nem "beleláttak" dolgokat, hanem nagyrészt Marx műveiben ezek benne voltak. Ha Marx-t nem lehet elmeszelni a hülyeségeiért, akkor nem lehet Alfred Rosenberget sem, példának okáért.
CrL 2008.12.18. 06:47:55
miért, Marx-Engels szoborpárosunk is van, persze már a Szoborparkban:
en.wikipedia.org/wiki/File:Budamarxeng.jpg
a Munkáspárt még 2003-ban vissza szerette volna vinni a Jászaira (lol)
index.hu/politika/belfold/marx0616/
en.wikipedia.org/wiki/File:Budamarxeng.jpg
a Munkáspárt még 2003-ban vissza szerette volna vinni a Jászaira (lol)
index.hu/politika/belfold/marx0616/
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.18. 07:54:40
SA,
MArx szobra nem véletlenül van a Corvinuson még - most tekintsünk el a "véletlen" értelmes vagy értelmetlen voltától -, azonban a szellemi nagysága mellett van más, plauzibilisebb magyarázat.
MArx szobra nem véletlenül van a Corvinuson még - most tekintsünk el a "véletlen" értelmes vagy értelmetlen voltától -, azonban a szellemi nagysága mellett van más, plauzibilisebb magyarázat.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.18. 12:31:39
Marx aggasztóan népszerű a Corvinuson, de szerintem fizikailag sem olyan egyszerű megmozgatni azt a szobrot.
Marx semmivel sem kisebb figurája a szellemtörténetnek mint Joseph de Maistre, vagy akár Hume. A múltunk része. Rosenberg egy senki volt, Mussolini főideológusa Giovanni Gentile viszont komoly ember, Pareto nagyon komoly ember volt, Hitler koronajogásza Carl Schmidt vagy a náciknak ideológiai megalapozást ajánló Heidegger dittó. Marx az eszmetörténet része, nem a közgazdaságtudománynak (azért láttam én újnyomtatású jegyzetet a Corvinuson, amelyben Marx látszott a legidézettebb szerzőnek, ami ijesztő)
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.12.18. 13:26:19
Jo Tunder:
Így van, a Mikroökonómia Tanszék vezetője, a Közgazdaságtudományi Kar dékánja, Trautmann László forradalmasította a mikro-oktatást. :]
www.ingyenebed.hu/content/view/114/63/
Amíg Mészáros a rektor, sok jóra nem számíthat sajnos a Közgáz. :( Igazi késő-kádári állóvíz.
Így van, a Mikroökonómia Tanszék vezetője, a Közgazdaságtudományi Kar dékánja, Trautmann László forradalmasította a mikro-oktatást. :]
www.ingyenebed.hu/content/view/114/63/
Amíg Mészáros a rektor, sok jóra nem számíthat sajnos a Közgáz. :( Igazi késő-kádári állóvíz.
mr. pharmacist1 2008.12.18. 13:35:30
JT,
nem elvitatni akarom Marxtól a helyét, csak míg de Maistre fasiszta ősatya, Schmitt meg náci házijogász, addig én hadd ítélkezzem a szeplőtelen Marx felett, aki Nagy Okosságokat írt, de semmi rosszról nem tehetett, mindent csak beleláttak, ki- meg felhasználták. Hát persze.
Ne tessék kisebbíteni azért Rosenberget sem, a törvényszéknek megért egy kivégzést.
nem elvitatni akarom Marxtól a helyét, csak míg de Maistre fasiszta ősatya, Schmitt meg náci házijogász, addig én hadd ítélkezzem a szeplőtelen Marx felett, aki Nagy Okosságokat írt, de semmi rosszról nem tehetett, mindent csak beleláttak, ki- meg felhasználták. Hát persze.
Ne tessék kisebbíteni azért Rosenberget sem, a törvényszéknek megért egy kivégzést.
Cypriánus 2008.12.18. 13:45:15
mondjuk Scmitt tényleg náci házijogász volt...ez egyszerűen tény.
Marx meg egy alkoholista, feleségverő kretén.
Marx meg egy alkoholista, feleségverő kretén.
mr. pharmacist1 2008.12.18. 14:00:49
Cypriánus,
(Schmittet érdemes szerintem differenciáltabban megítélni- az természetesen igaz, hogy egy ideig jó viszonyt ápolt a nácikkal, de néhány év után össze is vesztek, Schmittet pedig félreállították)
Marx viszont már nem komcsi háziideológus (ahogy Schmitt továbbra isházijogász), hanem kedves demokratikus Törpapává avanzsálták.
(Schmittet érdemes szerintem differenciáltabban megítélni- az természetesen igaz, hogy egy ideig jó viszonyt ápolt a nácikkal, de néhány év után össze is vesztek, Schmittet pedig félreállították)
Marx viszont már nem komcsi háziideológus (ahogy Schmitt továbbra isházijogász), hanem kedves demokratikus Törpapává avanzsálták.
smalladam 2008.12.18. 14:53:57
namost a korvinuszon (remélem azért ez a név nem a kommunisták ármánykodásának a következménye - a kiráyl aki a szegényeket védte..) marx szobrával szemben látható a moszkovita begyűjtési miniszterből mártír miniszterelnökké avanzsáló nagy imre emléktáblája, oldalt meg ha jól láttam akkor az első világháború utáni magyarországot konszolidáló, ugyanakkor zsidótörvényeket aláíró, végül öngyilkos teleki pálnak van emlékizéje
úgyhogy vitatott történelmi személyiségek tekintetében a korvinusz szerintem helyben van:D
úgyhogy vitatott történelmi személyiségek tekintetében a korvinusz szerintem helyben van:D
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.18. 20:37:10
Turul,
Az, hogy a nyóckerben a falon pudvásodik Vlagyimir Iljics, Horthy Miki, vagy Ferenc Jóska, a falról és a pudvásodásról szól nem Leninről, kedves poén, én sem hagynám ki. Az ami a Corvinuson értsd a Budapest School of Economics-on folyik, az a komoly osztályharc. Ahogy azt az egyetemet gondos kezek amortizálják bele az altalajba, az világbotrány. Arról kellene egy becsületes poszt. Javaslom a "Zsidók, cigányok és még több zsidó" címet, akkor felkerül az Index címlapra.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.12.18. 23:25:21
Amennyire tudom, a Corvinuson nem osztályharc van, hanem Rektorság.
Ferkó hülye gyereke, akit Csepelen toltak át az érettségin, pénzügy szakra bír járni. Hát nem felvették?! Hát nem el fogja végezni?!
Ferkó hülye gyereke, akit Csepelen toltak át az érettségin, pénzügy szakra bír járni. Hát nem felvették?! Hát nem el fogja végezni?!
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.19. 00:11:53
Öröm látni a sok bolsevikot, ahogy sistereg bennük a düh és a gyűlölet azért, mert egyáltalán fel lehet vetni azt, hogy Lenin egy tömeggyilkos szifilitikus terrorista szar volt, Marx pedig az a féreg, akinek a nevében vitathatatlanul a legtöbb embert ölték le eddig, Hitler a nyomába se jöhet.
Már az is valami, hogy egyáltalán lehet erről beszélni, és nem kell ünnepelni a fél Magyarországot korhatár nélkül végigerőszakoló "felszabadítókat", akik aztán úgy felszabadítottak, hogy ittmaradtak negyven évre. Hogy a kádárista rendszer haszonélvezőit elszámoltatják-e még valaha, és hogy a kommunista ideológia mikor lesz végre teljesen szalonképtelen, a híveivel együtt, az a jövő titka. Mindenesetre érdekes, hogy mennyire nem kapják meg azt a méltó megvetést és kiközösítést, amit megérdemelnének.
Smalladam, jótündér és a többiek most se tagadták meg magukat. Az ilyenek vitték el Kádár tetemét, és most ereklyeként tartják otthon... Tényleg, hogy értelmesnek kinéző emberek hogy a fenébe relativizálhatnak olyan gazemberségeket, amilyeneket a kommunizmus csinált, az félelmetes.
Már az is valami, hogy egyáltalán lehet erről beszélni, és nem kell ünnepelni a fél Magyarországot korhatár nélkül végigerőszakoló "felszabadítókat", akik aztán úgy felszabadítottak, hogy ittmaradtak negyven évre. Hogy a kádárista rendszer haszonélvezőit elszámoltatják-e még valaha, és hogy a kommunista ideológia mikor lesz végre teljesen szalonképtelen, a híveivel együtt, az a jövő titka. Mindenesetre érdekes, hogy mennyire nem kapják meg azt a méltó megvetést és kiközösítést, amit megérdemelnének.
Smalladam, jótündér és a többiek most se tagadták meg magukat. Az ilyenek vitték el Kádár tetemét, és most ereklyeként tartják otthon... Tényleg, hogy értelmesnek kinéző emberek hogy a fenébe relativizálhatnak olyan gazemberségeket, amilyeneket a kommunizmus csinált, az félelmetes.
Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.12.19. 00:30:14
Jézusom Molnárgörény fiam, szövegértés, szövegértés, szövegértés. A magadfajta faszfejben nem a hőbörgés idegesítő, hanem az a mérhetetlen, mindent ellepő bugyutaság.
CrL 2008.12.19. 13:49:13
amikor kéznél van a piac, Hiller és az 56-os dokufilm blokkolása:
www.stop.hu/articles/article.php?id=424118
www.politics.hu/20081219/shock-as-former-communists-use-market-forces-to-suppress-anticommunist-documentary
(A film az Oscar-díjas Zsigmond Vilmos és a többszörös díjnyertes Kovács László operatőrök közreműködésével készült, témája a kommunizmus nemzetközi bukása és az 1956-os magyar forradalom viszonya. A legendás hírű Kovács Lászlónak ez volt az utolsó filmje.)
www.stop.hu/articles/article.php?id=424118
www.politics.hu/20081219/shock-as-former-communists-use-market-forces-to-suppress-anticommunist-documentary
(A film az Oscar-díjas Zsigmond Vilmos és a többszörös díjnyertes Kovács László operatőrök közreműködésével készült, témája a kommunizmus nemzetközi bukása és az 1956-os magyar forradalom viszonya. A legendás hírű Kovács Lászlónak ez volt az utolsó filmje.)
plastik02 2008.12.19. 14:04:34
mg: ezzel az erővel Nietzsche is egy féreg, akinek a nevében emberek millióit mészárolták le, pedig nem az. ahogy Marx sem.
plastik02 2008.12.19. 14:05:56
meg szerelmet vallani lolának egyszerűbb módszerekkel is lehet :>
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.19. 16:42:40
Crl, ez a legdurvább, hogy készültek filmek, könyvek, amelyek feltárják a múltat, de vagy eltűntetik azokat, agyonhallgatják, vagy mint ez az eset is mutatja: be se mutatják.
Azért vannak pozitív példák is, de ritka. Pl. Ungváry könyvei, de az meg olyan mintha lenne egy-két "hivatalos" történész, akiknek hirdetik az írásait.
Azért vannak pozitív példák is, de ritka. Pl. Ungváry könyvei, de az meg olyan mintha lenne egy-két "hivatalos" történész, akiknek hirdetik az írásait.
CrL 2008.12.19. 17:11:51
lola: spec engem érdekelne a film, megpróbálom valahogy beszerezni ha már itthon a kultminiszter 'tiltólistáján' van.
Alfőmérnök 2008.12.19. 17:26:06
Elég vicces, hogy még nem lehetett hallani erről a filmről. Mondjuk az egy dolog, hogy az iskolákban nem akarják terjeszteni (ennek sok oka lehet, mondjuk Hiller esetében könnyen kitalálható), de más módon miért nem került be a forgalmazásba?
CrL 2008.12.19. 18:07:39
Alf: fogalmam nincs. Viszont felettébb érdekes, ahogy a dokut dobálják filmes díjakkal és olyan 'névtelenek' vettek részt a projektben mint Zsigmond Vilmos, Laszlo Kovacs, Henry Kissinger, Habsburg Ottó, Göncz Árpád stb. Erre itthon gyakorlatilag zéró publicitást kapott ebben az évben.
'something is rather fishy here'.
'something is rather fishy here'.
Alfőmérnök 2008.12.19. 18:18:29
CrL.
Tényleg vicces.
www.imdb.com/title/tt0468559/
Pedig még csak nem is tűnik vérjobbos filmnek. Bár lehet, hogy Pozsgay neve szoci körökben már kizáró tényező.
Egyszer majd csak levetítik valahol. Mondjuk az ilyen filmeknek a DVD forgalmazásban van esélyük.
A rendezőnő viszont igen csinoska. ;)
Tényleg vicces.
www.imdb.com/title/tt0468559/
Pedig még csak nem is tűnik vérjobbos filmnek. Bár lehet, hogy Pozsgay neve szoci körökben már kizáró tényező.
Egyszer majd csak levetítik valahol. Mondjuk az ilyen filmeknek a DVD forgalmazásban van esélyük.
A rendezőnő viszont igen csinoska. ;)
CrL 2008.12.19. 18:37:08
Alf, DVD-n? áh, elment a pénz Modern Képmesékre ;P
itt még Magyar Bálint írásban támogatta a filmet, azóta minttudjuk történt egysmás. Hiller pedig nagy szoci kultúrharcos, nem csoda, hogy erre nem mozdult rá. Kínos.
www.klaudiainc.com/pages/Hungarian_Ministry_of_Education_Recommendation_Letter.pdf
itt még Magyar Bálint írásban támogatta a filmet, azóta minttudjuk történt egysmás. Hiller pedig nagy szoci kultúrharcos, nem csoda, hogy erre nem mozdult rá. Kínos.
www.klaudiainc.com/pages/Hungarian_Ministry_of_Education_Recommendation_Letter.pdf
Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.19. 21:15:52
tölgy, köszi és átadom :)