Döntsék le a pléh fakabátot!
2008. november 07. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Döntsék le a pléh fakabátot!

 Tisztelt Rogán Antal Polgármester Úr!

 Hittünk benne, hogy politikai véleménykülönbségeink ellenére is vannak közös értékeink. Hittünk abban, hogy bizonyos közös normákat egyikünk sem fog áthágni. Most azonban le kell számolnunk illúzióinkkal.

 Ön az október 23-i zsidópogrom 52. évfordulója előtti napokban egy rendőrt állított a Zrinyi és az Október 6. utca sarkára. No nem igazi rendőrt - szerencsére ilyenkor olyanból is állomásozik pár ezer a Belvárosban, kormányunk gondosságának és előrelátásának köszönhetően -, hanem egy bronzöntvényt. S hogy pontosan milyen rendőrt ábrázol ez a szobor? Bizony, egy Horthy-korszakbeli, pocakos, bajszos, disznószemű példányt. Abból az időszakból, amikor Magyarországon virágkorát élte az antiszemitizmus, a kirekesztés, a rasszizmus. Ságvári Endre elvtársat éppen ilyen kinézetű rendőrök lőtték le, Sallai Imrét és Fürst Sándort ilyen rendőrök tartóztatták le és kísérték a vesztőhelyre, Észak-Erdélyben is ilyen rendőrök vezettek be rémuralmat. Az Indul a bakterházból ismerhetjük a fajtájukat, igaz, azok csendőrök voltak, de ez most mindegy.

Rogán úr, Ön egy fasiszta szörnyetegnek állított szobrot.

 Mi ezen már nem lepődünk meg. Amióta nem tépte ki a bolond hajléktalan kezéből az árpádsávos zászlót a nagy köztársasági elnök, Batthyány Lajos kivégzésének évfordulóján, amióta nem határolódott el élesen K. Deme László mosonmagyaróvári lakostól, amióta elterelte a 15-ös buszt, hogy a kerületi zsidó nyugdíjasokat összezavarja, mi már pontosan tudjuk, hogy kivel állunk szemben.

 Persze Ön védekezhet azzal, hogy itt csak egy ártalmatlan szoborról van szó. Nos, Polgármester úr, elnézést, hogy erősen fogalmazunk, de Ön minket nem baszik át. Tudjuk jól, hogy a szobrok igencsak könnyen megelevenednek. Ott van például a gólem esete: az is agyagból volt, azt' elég volt egy-két varázsige egy csodarabbitól - a dísz-Deutsch családban biztos akad ilyen -, s máris szétkúrta Prágát. De hogy ne csak a zsidó hagyományokkal jöjjünk: Pygmalion is elefántcsontból faragott ki magának egy nőt, aztán Aphrodité beavatkozásának következtében élete végéig azt dughatta.

Úgyhogy, Rogán úr, az Ön szobra félelemkeltő. Mi van, ha mondjuk a Fidesz-Jobbik feketemágia-felelőse, Kövér lászló életre kelti, s a rendőr elkezdi bikacsökkel verni a belvárosi zsidó nyugdíjasokat? Vagy ha lemegy a Gödör Klubba valamely zsidó kulturális és esélyegyenlőségi és kirekesztés-ellenes  fesztivál alatt, és lezáratja a sörcsapot holmi szaros engedélyek hiányára hivatkozva?

 Rogán úr, hangsúlyosan követeljük, hogy a szobrot távolíttassa el, s adja át pénzügyminiszter úrnak, további intézkedés céljából!

 Követeljük továbbá, hogy a horthysta förmedvény helyére állíttasson szobrot inkább korunk hősének, az Ismeretlen Rebiszesnek! Az utóbbi pár év tüntetéseiről készült tévéfelvételeken bőven fognak modellt találni az új alkotáshoz.

Budapest, 2008. november 7.

Dr. Steiner Pál, V. kerületi MSZP-elnök, Burány Sándor aktatáska-cipelője

Pásztor Tibor, V. kerületi MSZP-frakcióvezető, Dr. Steiner Pál aktatáska-cipelője

Kovács Alex Gábor, V. kerületi önkormányzati képviselő (MSZP), Pásztor Tibor aktatáska-cipelője

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr46742265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ombudsmanyus 2008.11.07. 10:40:41

Azt hittem rosszul látok, vagy valamit félreolvastam, de így az aláírókkal már OK.

Vidéki 2008.11.07. 10:56:39

A szerzők nagyon jól írják le, hogyan kell gondolkodni egy elvakult, megszállott bal liberálisnak. Ilyen elmére az észérvek már semmi hatást nem gyakorolnak. Téveszméihez bármi áron ragaszkodik.

smalladam 2008.11.07. 10:57:54

:D

mondjuk nemazér, de a szobor mondanivalóját nem értem

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.07. 10:58:47

smalladam:
Pedig egyszerű: magyar rendőr velünk van!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 11:01:06

"Ságvári Endre elvtársat éppen ilyen kinézetű rendőrök lőtték le"

Nagyon helyes, így kell bánni minden komcsi disznóval :)

greg1749 2008.11.07. 11:03:09

természetesen a levelet nem az aláírók írták...

nekem tetszik a szobor, mindig szalutálok neki.

ibn_battuta 2008.11.07. 11:03:59

provokációnak tűnik (mármint a levél)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.07. 11:04:13

Tuti, hogy ez ismet annak a kovetkezmenye, hogy Rogan kokettal a Jobbikkal az onkormanyzatban.

Apro lepesekkel ovakodik be eletunkbe a fasizmus, hogy aztan amikor a pillanat eljo, kiterjessze rettenetes fekete borszarnyait.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 11:08:53

A történelmi hűség kedvéért, Ságvárit egy csendőr lőtte le. Ettől még nagyon röhögök.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.07. 11:10:37

LOL1: "pocakos, bajszos, disznószemű példányt"
Tényleg durva disznóarcot álmodott szerencsétlennek a szobrász. Vajon direkt?

LOL2: A testtartás. Valaki sztem előbb-utóbb rá fog húzni egy pörköltszaftos atlétatrikót. Én szóltam. :D

OftF 2008.11.07. 11:10:47

Jobb lett volna, ha a Váci utcai fröccsöntött szakács helyére álltják. Ugyanolyan kövér, még arcra is hasonlít, s ha nem is sokkal szebb, de azért mégsem nevezném ocsmánynak, ellentétben azzal a fostalicskával, amit már 15 éve is cikinek tartottam, és a ráncfelvarrás sem segített rajta.

tevevanegypupu 2008.11.07. 11:11:59

Ez egy pufi, vidam joszag..

OftF 2008.11.07. 11:12:11

Úlfhéðinn, látom (pörköltszaft) hasonló képzettársítások indultak be bennünk. :-)

tevevanegypupu 2008.11.07. 11:12:49

Es ha jobban megnezzuk akkor Kis Peterre hasonlit.(:

Azhát 2008.11.07. 11:13:25

""Ságvári Endre elvtársat éppen ilyen kinézetű rendőrök lőtték le"
Nagyon helyes, így kell bánni minden komcsi disznóval :) "

Félretéve a tréfát, látjátok ez a baj, hogy ugyanazok, akik gondolom szívvel-lélekkel az utcakő-felszedők, molotovozók pártján állnak, simán leírnak ilyen mondatokat, hogy bezzeg Ságváriék megérdemelték amit kaptak...

OftF 2008.11.07. 11:13:36

Igen, jobban belegondolva, sajnálom, hogy hátrateszi a kezét, nem lehet bele lábost meg fakanalat tenni.

acetofive 2008.11.07. 11:14:38

"troger toni a csodagyerek,
ilyet mar reg nem latott a tortenelem..."

a fuletol a farkaig 3m, a farkatol a szatokig 0 cm.

toxikus 2008.11.07. 11:14:48

ezek ennyire unatkoznak?

taltosalmos 2008.11.07. 11:15:24

Ombudsmanyussal teljesen egyetértek :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.11.07. 11:16:51

"Vagy ha lemegy a Gödör Klubba valamely zsidó kulturális és esélyegyenlőségi és kirekesztés-ellenes fesztivál alatt"

Az a helyzet, hogy ezekre a rendezvényekre csak
beléptető kapun át, és motozás után lehet bejutni.
Ez az alak soha nem jutna be oda. )

toxikus 2008.11.07. 11:17:35

ilyen alapon faszér van a szovjet emlékmű is ott ahol van:)

Cypriánus 2008.11.07. 11:18:00

mondjuk Ságvárit egy illegitim kormány alatt lőtték le!!!!
Ságvári lehetett egy moszkovita ügynök, de attól még egy Berlinből kézivezérelt megszállt ország kormányának dolgozni nem dicsőség.
Semmiképpen sem tekintem Ságvárit terroristának, szerintem igaza volt, hogy lőtt.
Ha az 50-es években egy -amúgy embert még nem bántó-megrögzött nyilast akar elvinni az ÁVH, és lő, azt is megérteném. Nem kéne a kontextust lefelejteni.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 11:18:06

Azhát, Ságvári lelőtte az őt igazoltatni kívánó egyik csendőrt, ezek után nehéz nem jogosnak titulálni a történteket.

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 11:18:44

Azhát 2008.11.07. 11:13:25
A baj az, hogy az általad védelmezett komcsi söpredék nemhogy ártatlan volt, hanem elkezdett vaktában lövöldözni és a tűzharcban lelötték. Nagy különbség ahhoz képest, mintha az utcán odalépnének valakihez és agyonlőnék...

szeloka 2008.11.07. 11:21:25

Na mi van zsidó? Valami nem tetszik? El lehet menni!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 11:21:38

Azhát 2008.11.07. 11:13:25

Félretéve a tréfát, szerintem bárki megérdemli, aki fegyvert ránt egy rendőrre/csendőrre.

Azhát 2008.11.07. 11:22:22

"Azhát, Ságvári lelőtte az őt igazoltatni kívánó egyik csendőrt, ezek után nehéz nem jogosnak titulálni a történteket. "

Nem is azt mondtam, hogy nem jogos volt visszalőni, mert természetes, hogy az volt. Én csak azt mondom, hogy vegyük észre a hasonlóságot a Horthy-rendszerben szervezkedő, rendszert megdönteni akaró, tüntető, utcakőfelszedő, robbantgató, a kardlapozó rendőreket utáló komcsik meg a mostani tüntető, molotovozó, utcakő-felszedő, a gumitlövő rendőröket utáló maiak között.

Mint azt már leszögeztem, én kispolgár vagyok, mindkét rendbontást elitélem.

kispufi 2008.11.07. 11:22:23

teve, lelőtted a poénomat! a szobor mondanivalója pedig az, hogy honnán hová is lehet eljutni: a modell példázza!

Cypriánus 2008.11.07. 11:24:27

ha elviszik őket, akkor is agyonlövik.
Háború volt, nem arról volt szó, hogy felmutat egy papírt, aztán csókolom.
Pont ez abaj, mi a szarért csinálunk úgy , mintha 1944. márc. 19 után békés legitim kormánya lett volna Mo-nak? Érdekes, ha holokausztról van szó, azt meg a németek csinálták.
Hogy is van ez?Két ország volt egyszerre itt?

Mondtam egy szóval is, hogy szeretem a komcsikat? Direkt leírtam a nyilasos példát. ha 1952-ben egy letartóztatandó nyilas lövöldözni kezd , azt sem tudnám kapásból szélsőjobbos terroristának nevezni.

kispufi 2008.11.07. 11:25:58

így van, Azhát, a törvényes rendet meg kell védeni, mint ahogy horn Gyula is tette, majd utalt is rá. mindig, milnden körülmények között. épp az ilyen Kiss Péter főtörtzsőrmestereknek.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.07. 11:26:50

Amúgy tudja valaki, hogy kb. mibe kerül egy ilyen méretű szobor? Úgy értem mennyit szakít a szobrász?

(Nekem fogalmam sincs, azért kérdezem).

szeloka 2008.11.07. 11:27:47

Amúgy Rogán kicsit sem mondható antiszemitának, mivel ő is ZSIDÓ. Csak lehet hogy valamivel korrektebb tud lenni egyes fajtársainál. Kokettál a Jobbikkal? Ez nekem új, de talán csak azért mert nem ott élek. Mindenesetre meglepő.

Azhát 2008.11.07. 11:28:31

"így van, Azhát, a törvényes rendet meg kell védeni, mint ahogy horn Gyula is tette, majd utalt is rá. mindig, milnden körülmények között. épp az ilyen Kiss Péter főtörtzsőrmestereknek."

Kispufi, vagyis te litéled a komcsikat, mert szervezkedtek a Horthy-rendszerben, de teljes a szimpátiád azokkal akik most szervezkednek a rendszer ellen? Miért is, mert csak? :)

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 11:28:42

"Én csak azt mondom, hogy vegyük észre a hasonlóságot a Horthy-rendszerben szervezkedő, rendszert megdönteni akaró, tüntető, utcakőfelszedő, robbantgató, a kardlapozó rendőreket utáló komcsik meg a mostani tüntető, molotovozó, utcakő-felszedő, a gumitlövő rendőröket utáló maiak között."
Ne nagyon vegyük észre a hasonlóságot, mert amiért a komcsik harcoltak azt köszönjük szépen megkaptuk több, mint 40 évre. Az, hogy az utcakőhajigálással nem érnek el a maiak semmit más kérdés, de azért az, hogy valaki tisztán hazaáruló módon holmi internacionalista agyrémért harcol a hazája ellen (mert ugye nem 44-ben kezdte a dolgot a német megszállás alatt), kicsit más.

szeloka 2008.11.07. 11:29:13

Befejeztem a zsidózást. Ígérem.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2008.11.07. 11:30:09

Nekem nagyon tetszik az írás, igaz nem hivatalos, meg szalonképes, de őszinte.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 11:31:14

Cypriánus, az eset a német megszállás után, de még a nyilas puccs előtt zajlott, egy 1942-es elfogatóparancs végrehajtása közben (ugye akkor még nem volt illegitim a kormányunk?) . Azt írod, hogy ha elviszik, akkor úgy is lelőtték volna. Namármost ugyan ennél az esetnél letartóztatták (és "elvitték") kommunista társát, bizonyos Szabados elvtársat, aki megadta magát. Őt kivégezték?

Cypriánus 2008.11.07. 11:35:18

Kedves Muad Dib!
Történetesen 1944-ben nem harcolt a hazája ellen.
Az ugyanis egy Berlinből államtitkári szinten igazgatott kesztyűbáb volt, amely lazán a halálba küldött többszázerer embert, miközben büszke népünk egymás sarkát letaposva fosztogatott, és veszekedett , kié a zsidó tulajdoné "jogosan"...ha meg volt olyan hülye túlélni Auschwitzot, és visszajött, gyakran jól megverték, ha visszakérte abútorait, vagy a lakását.("paplandunyha-antiszemitizmus" ).
Ezek makacs tények, alig van olyan nem-zsidó család, akinek legalább egy tagja ne akart volna hasznot húzni mások szenvedéséből.
Az hogy Ságvári amúgy hülye volt, ugyanúgy nem teszi ezt legitimmé, mint ahogy az ÁVH sem legitim attól, hogy volt néhány darab háborús bűnös aletartóztatottak között. (na túl sok azért nem.)

mr.joshua 2008.11.07. 11:35:27

" Rogán úr, hangsúlyosan követeljük, hogy a szobrot távolíttassa el, s adja át pénzügyminiszter úrnak, további intézkedés céljából!"
Hihi!

Azhát 2008.11.07. 11:36:21

"Ne nagyon vegyük észre a hasonlóságot, mert amiért a komcsik harcoltak azt köszönjük szépen megkaptuk több, mint 40 évre."

Miért, amiért meg a szélsőjobb küzd, azt nem kaptuk meg 1944-ben? Jah, de szerinted most nem akar a szésőjobb fasizmust... Hát igen, ennyi tapasztalat után én is remélem, hogy nem akar...

"hogy valaki tisztán hazaáruló módon holmi internacionalista agyrémért harcol a hazája ellen (mert ugye nem 44-ben kezdte a dolgot a német megszállás alatt), kicsit más."

Felejtsük már el, hogy ha valaki komcsi, akkor ettől kezdve ab ovo hazaáruló. Vagyis ne felejtsük el, hanem vegyük észre, hogy a jobboldalon ennek ugyanúgy megvan a párhuzama: Szálasi szintén ab ovo hazaáruló volt.

Egyébként létezik olyan, hogy "hivatásos forradalmár". Számomra ez negatív kifejezés, akár a Ságváriékat, akár a Budaházyékat értjük alatta. (Figyelem: jól tudom, hogy Budaházy senkit nem lőtt le, és vélhetőleg nem is akar. Ennyit azért fejlődtünk az eltelt évtizedekben.)

HgGina 2008.11.07. 11:38:14

Ebből a bronzból milyen szép síremléket lehetne csinálni az aláíró elvtársak sírjára.
Amit aztán színesfémgyűjtők begyűjthetnének. Így aztán az említett elvtársak emléke is eltűnne a feledés jótékony homályában.

invad3r 2008.11.07. 11:38:29

Bármelyik faluba elmész és beszélsz egy helybéli öreg bácsival/nénivel, mid nosztalgiával emlékeznek a "csendőr korszakra". Ők tényleg rendet tartottak és a hazájukat szolgálták.
Nagyon szigorú felvételi és kiképzési procedúra után lehettek csak csendőrök! Többségük diplomás ember volt! Ehhez képest a mai rendőrök... De aki az Indul a bakterház alapján akar véleményt mondani róluk, azzal kár vitatkozni.

lackó 2008.11.07. 11:38:45

Szeretnék kérni egy ilyen szobor a munkahelyem ablakja elé, ha nagyon unom, mosolyra derít.

Látom a kommentekből, Magyarországon a közoktatás komoly bajban van, ha szövegértésről van szó.

Cypriánus 2008.11.07. 11:39:40

ha nem volt a kormányunk illegitim-akkor a magyar Holokausztért MINDEN felelőség a magyar államé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az ugyanis nagyrészt nem a nyilas időszakra esett, hanem előtte zajlott!
Egyébként illegitim volt, 800000 német katona volt itt, Horthyból lényegében fegyverrel csikarták ki a beleegyezést(nem hiszem, hogy ő maga legitimnek tartotta volna, csak próbált időt nyerve trükközni) , a megválasztott miniszterelnök és a parlament számos tagja bújkált, az újságok egy részét betiltották...Ez normális dolog?

lackó 2008.11.07. 11:40:10

Szeretnék kérni egy ilyen szobor a munkahelyem ablakja elé, ha nagyon unom, mosolyra derít.

Látom a kommentekből, Magyarországon a közoktatás komoly bajban van, ha szövegértésről van szó.

staropramen 2008.11.07. 11:40:53

ha valaki már járt Pozsonyban, tudhatja , hogy a belvárosban elég sok helyen furcsa,de kérdekes szobrok találhatók.(csak a példa kedvéért: csatornából kinéző ,padon ülő stb)
Ettől a belváros csak hangulatosabb.Aki pedig ebben politikát keres , pláne fasisztázik,komcsizik zsidózik az elég nagy seggfej.Úgy olvason,vannak elegen.
Ettől teljesen független ráadásul Rogán Antalról vallott nézetünk.
Én személy szerint nem vennék tőle használt autót...sem.

kispufi 2008.11.07. 11:41:25

Azhát, ha az én szubjektív véleményem számít: nem éltem át azt a kort. Kassáktól az Egy ember életét elolvasva meértettem a motivációkat, de a történelmi tények, vagyis a régi mozgalmárok utóéletének ismeretében nehéz önmagában csak a szervezkedést nézni. 65-70 éve biztos empatikusabb lettem volna velük, látván, hogy van egy fősodor, ami ellen nehéz mást tenni. És persze ma sem szeretem a törés-zúzást, de ma is van fősodor. Az én életemnek pedig ez a meghatározó háttere, díszlete. Sajnos.

Cypriánus 2008.11.07. 11:41:37

bármelyik faluba bemész, beszélsz az öreg bácsikkal nénikkel, azt mondják, Kádár alatt jobb volt ...:)

states 2008.11.07. 11:42:43

Azhát
Azt most nem mondod komolyan, hogy miután Ságvári kezdte a lövöldözést, a csendőrnek azt kellett volna mondania, hogy ide lőj elvtárs, mint a szovjet filmekben a hős komszomolka...

INkvizitor 2008.11.07. 11:42:45

Azé' milyen jól látszik az azonosító szám az övcsaton!!! akkor még volt..... :))))

Roth Mano 2008.11.07. 11:43:54

"A szerzők nagyon jól írják le, hogyan kell gondolkodni egy elvakult, megszállott bal liberálisnak. "

A szerzők nagyon jól írják le, hogyan kell SZERINTÜK gondolkodni egy elvakult, megszállott bal liberálisnak.

Yeto 2008.11.07. 11:43:56

Elég sok mindent megtestesít abból a szobor, amiért nem szeretnék Horthy-kori magyarországában élni.

kispufi 2008.11.07. 11:46:06

ciriánus, ne idegeld magad. szerintem az ellenzék volt a felelős a holokausztért.

Azhát 2008.11.07. 11:46:44

"Bármelyik faluba elmész és beszélsz egy helybéli öreg bácsival/nénivel, mid nosztalgiával emlékeznek a "csendőr korszakra".
Na igen. Mert a parasztbácsik és nénik nem akarták megdönteni a rendszert fiatalkorukban :)

"Ők tényleg rendet tartottak"
Ezt aláírom.

"és a hazájukat szolgálták."
nem. A törvényt szolgálták. És ne felejtsük el, hogy a csendőr a méltóságosokat, bárókat, grófokat nem vegzálta ám, akármit is csináltak..."

"Nagyon szigorú felvételi és kiképzési procedúra után lehettek csak csendőrök! Többségük diplomás ember volt! "

A sima közcsendőrök többsége???? ne nevettess már :))))
Pl. ez a szobor is egy diplomás embert ábrázol?? :) ha nem, akkor te is tiltakozz Rogánnál, hogy nem megfelelően ábrázolja a csendőröket. :)

(mellesleg a szoborral nincs semmi baj)

Zetek 2008.11.07. 11:47:25

Yeto! A hülyeség szabaddá tesz. Abban a Horthy Magyarországban sok ok miatt nem élhetsz, amit neked elmeséltek. Főként azért, mert nem létezett. Ha már ekkor a rendőrhiány, akkor legalább bronzból legyen.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.11.07. 11:47:39

Vicces a post, de van alapja? Pásztoruék valóban sipákoltak a témán?

Cypriánus 2008.11.07. 11:48:51

A csendőrt is abszolút megértem, én is lőttem volna a helyében.Naná.

Kispufi, nem tudom hovátenni a kommentet, meg nem is értem.

Azhát 2008.11.07. 11:48:57

" states 2008.11.07. 11:42:43
Azhát
Azt most nem mondod komolyan, hogy miután Ságvári kezdte a lövöldözést, a csendőrnek azt kellett volna mondania, hogy ide lőj elvtárs, mint a szovjet filmekben a hős komszomolka... "

Nem mondok ilyet se komolyan, se viccből, hanem azt írtam:
" Azhát 2008.11.07. 11:22:22
Nem is azt mondtam, hogy nem jogos volt visszalőni, mert
természetes, hogy az volt."

Kéretik figyelmesebben olvasni.

sprenczl 2008.11.07. 11:51:10

Ez Kis Péter egy jelmezbálon címet viselő alkotás?:-)
Tényleg, a szovjet emlékmű mikor ugrik már?

kispufi 2008.11.07. 11:51:32

cipri, bocs, a végére egy ilyet képzelj: :-DDD
a mai közbeszédre utaltam, de az már rossz vicc, amelyiket magyarázni kell.

amondó (törölt) 2008.11.07. 11:53:43

Az írás vicces, a szobor pedig egy kibaszott nagy giccs. Úgyhogy írásnak plusszpont, szobor meg mennyen az olvasztóba.

Cypriánus 2008.11.07. 11:53:49

Az un. " Horthy-rendszer"-ami tényleg nem létezett úgy ahogy a balos klisékben szerepel-mint alkotmányos megoldási kídsérlet a kirány nélküli királyságra, 1944. márc. 19-én megszünt.
Két napig nem is volt kormány, majd a dicső Tanácsköztársaság 25-évfordulójára összetákoltak Berlinből vezérelve egy új kormányt, ami le tudtak nyomni a lényegében őrizetben levő Horthy Miklós torkán.
Mindszenthy veszprémi püspök pl. nem tekintette legitimnek már ezt az új rezsimet sem, de gondolom kommunista volt.

Azhát 2008.11.07. 11:53:54

Szerintem az a gond, hogy itt is kettős mérce van.

Ha valaki azt mondja, hogy "engem két éve, Gyurcsány alatt, megvertek a rendőrök", akkor a jobbos megértően bólogat.

Ha valaki azt mondja, hogy "engem húsz éve, Kádár alatt megvertek a rendőrök", akkor a jobbos megértően bólogat.

Ha valaki azt mondja, hogy "engem ötven éve, Rákosi alatt megvertek a rendőrök", akkor a jobbos megértően bólogat.

Ha valaki azt mondja, hogy "engem hetven éve, Horthy alatt megvertek a rendőrök", akkor a jobbos felkiált: "ezt nem hiszem el, nem vertek azok senkit, de ha téged mégis, akkor úgy kell neked, biztos rohatt komcsi vagy, megérdemelted!"

Cypriánus 2008.11.07. 11:54:25

Bocs, Kispufi, így értem :)!

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 11:56:20

Cypriánus 2008.11.07. 11:35:18
"Történetesen 1944-ben nem harcolt a hazája ellen."
De elötte vagy 10 évig igen.
" miközben büszke népünk egymás sarkát letaposva fosztogatott, és veszekedett , kié a zsidó tulajdoné "jogosan"...ha meg volt olyan hülye túlélni Auschwitzot, és visszajött, gyakran jól megverték, ha visszakérte abútorait, vagy a lakását.("paplandunyha-antiszemitizmus" )."
Tudatlan paraszt vagy, de nem gond. A mi büszke népünk ameddig csak tudta,védte a Magyarországi zsidóságot, ugynis itt maradt meg a legtöbbzsidó egy tömbben a német megszállásig. És a mi szörnyű jobboldali rendszerünk (történetesen Horthy) egy hadsereget küldött Budapestre a zsidók megvédése céljából, aminek egyébként a fronton is hasznát vehettük volna. Erről hivatalos irat készül a 2. világháború után, melyet a magyar zsidóbizottság állít ki, melynek tagjai: Wilhelm Károly, dr. Pető Ernő, Stern Samu. Kéne művelődni a fröcsögés elött

szépmező 2008.11.07. 12:00:25

helyes kis eszmefuttatás.

de mit jelképez a szobor amúgy? :) rendőrnek látszó tárgyat? :))
rendőrbarát önkormányzatot?

halkan jegyzem meg, hogy a vidéki lakosság lassan a csendőrségnek is szobrot állítana, amilyen bűnözői terror van.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 12:01:51

Cypriánus, én azt kérdeztem, hogy 1942-ben legitim volt e a kormányunk, ugyanis akkor adták ki az elfogatóparancsot Ságvári ellen. Szerintem igen. Továbbá felhívtam a figyelmed arra, hogy nem lőtték volna le, ha megadja magát. De citálhatnám azt a 2006-os LB döntést is, ami rehabilitálta az egyik csendőrtisztet, akit az akcióban való részvétele miatt később kivégeztek. Nem értem miért erről vitatkozunk, amikor elég lenne jókat mulatni ezen a tréfás poszton.

misimisi 2008.11.07. 12:01:53

Szívből gratulálok, kedves Reakció! Adjátok csak tovább a lovat a sok ótvar szélsőséges alá. Még nem elég nagy a pofájuk.
Öregapám majdnem Ukrajnában végezte, mert nem tudta papírokkal igazolni, hogy nem zsidó. Noha a légynek sem ártott, bujkálnia kellett a saját hazájában. A délceg csendőrök elől.
Még egyszer gratula, igazán büszkék lehettek magatokra a fenti szösszenetért.

tevevanegypupu 2008.11.07. 12:01:56

kispufi
ugye hogy Kis Peter? Szerintem meg kellene csinalni kicsiben is es arulni a Vaci utcaban, biztos, hogy vennek.(:

HgGina 2008.11.07. 12:03:36

Érdekes, a szobor által sugallt korban nem azt csukták börtönbe, aki a termény/színesfém/vasóti kábel... stb. tolvajokat 220 V-tal agyioncsapatta.
Akkoriban már a rend őrei is a tolvajt csapták agyon.
Jobb lenne ma is ezt az utat követni. Több hely maradna szabadon a börtönökben, és több lenne a szerves trágya a temetőkben.

Cypriánus 2008.11.07. 12:04:48

Muad Dib!
én sem sértettelek meg Téged, ezután sem foglak. Te is olvasgathatnál pl. Márait, vagy akár Zsindelyné Tüdős Klárát.
hogy ne menjek messzire,, a saját-tág értelemben vett- családomban is van, aki rögtön beköltözött egy zsidó házba ( a rokonság meg is vetette érte) , amikor az eredeti tulaj még a gettóban szorongott. (de "szerencsére" nem élte túl, így a "jogosan birtokolt lakás" maradt.)
a korabeli konzervatív erők a végsőkig kivédték a zsidók kiírtását, de az hogy ne lett volna erős a nemzetiszocialista tábor, vagy az azokkal szimpatizálókk hada, (még a kormánypártban is) sajnos nem igaz.
A korabeli rendszert éppen az antidemokratikus, arisztokratikus elemei mentették meg, hogy 1941-42 re nemzetiszocialista rendszer legyünk.A német megszállás ezeket a gátakat elsöpörte.(nem csak a törvényes miniszeterelnöknek, de Bethlen Grófnak is bújkálnia kellett.)
Horthyról egy rossz szavam sem volt eddig, nem volt gonosz ember, (csak tehetségtelen sajnos.)

hcrules 2008.11.07. 12:05:27

Üknagyapám zsidó volt és csendőr. És az tényleg igaz, hogy a csendőrségnek nagy tekintélye volt. Nagyszüleim mesélték, hogy amikor Erdély visszakerült, akkor három olyan intézmény volt, amit a románok is megbecsültek (Máramarossziget). Ezek voltak a csendőrség, a vasút, és a posta. Nos ehhez képest ezeknek a mai utódai...

Persze a csendőrséget sem kell idealizálni, nyilván voltak brutális túlkapások, és ugye a zsidóellenes intézkedéseket is sokan örömmel végrehajtották.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.07. 12:05:33

Vazze, tényleg senki nem tudja, hogy mennyit szakít a szobrász egy ilyen tömbön? :/

Cypriánus 2008.11.07. 12:07:23

a csendőr kivégzése is illegitim volt, a fölmentése és rehabilitálása pedig helyes!!!

ha 1942-ben kapják el Ságvárit, kezet csókoltam volna csendőrnek.
De 1944-ben lövöldözve nem tartom terroristának ( hősnek sem).

HgGina 2008.11.07. 12:07:27

misimisi, ne zsidózz.
Ennek nem a zsidókhoz van köze. De összehasonlíthatod a mai rendőrökkel is, egyszálbél gyerekek és potrohos szuszogógépek.
Csak a maiakat még tisztelni is igen nehéz.

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:07:44

misimisi 2008.11.07. 12:01:53
Te is nyugodtan olvasd el amit kettővel feljebb írtam agyilag zokni. Képzeld nekem meg nagymamám falujában a fél falut megerőszakolták a ruszkik miközben a Waffen SS "barbárok" soha egy csirkét nem vettek el senkitől. Na akkor most mi van? Ezek szerint minden SS legény jófiú volt? Aligha. Ahogy kár lenne a csendőröket bántani mindenért. De te ezt nem érdem fel ésszel kisöreg...

Téglagyári Megálló 2008.11.07. 12:10:10

Cypriánus írja:

"Ezek makacs tények, alig van olyan nem-zsidó család, akinek legalább egy tagja ne akart volna hasznot húzni mások szenvedéséből."

C, Ez nem valami városi legenda? No meg: eléggé az antiszemita klisék köszönnek benne vissza. Kollektív bűnök, ja. Ha írnál forrást, készült felmérés az ügyben?

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:10:29

Cypriánus 2008.11.07. 12:04:48
A német megszállás minden országban elsöpörte a gátakat. Ezen nincs mit csodálkozni. Rengeteg francia ,ukrán, norvég SS alakulat harcolt a háborúban, akiket nem kényszerrel soroztak be. Ez nem országspecifikus. Nem kívánlak sértegetni, csak kicsit felkaptam a vizet

Karcolt lendület 2008.11.07. 12:11:11

"...alig van olyan nem-zsidó család, akinek legalább egy tagja ne akart volna hasznot húzni mások szenvedéséből."

Ez a kijelentés azért nekem elég erősnek tűnik. Pl. nem tudom, melyik családtagomra gondoljak ez ügyben. Akiket ismertem - sajna már majdnem mindegyikük meghalt -, azok nem igazán voltak olyan helyen és helyzetben, hogy zsidók paplanjait nyúlják le. Határozottan nem is tartották volna ezt erkölcsösnek - igaz, ki tudja, a háború és a túlélési ösztön kiből mit hozott ki. Ugyanis ez az időszak a legtöbbeknek tisztán a túlélésről szólt, nemcsak a zsidóknak, mégha nekik tényleg durvább is volt. De a bombázásokat, ostromot, az orosz katoná "szórakozásait", katonaként a harcteret, a hadifoglyok gyűjtését másoknak is meg kellett úszniuk - lehet itt Pesten és egy két nagyobb vidéki városban, ahol nagyobb létszámú zsidóság élt, ott volt energiája a nem-zsidók egy részének hasznot húzni a helyzetből, máshol azért nem annyira...

Cypriánus 2008.11.07. 12:11:17

Muad Dib!
ha belarusz lennél, fordítva mesélnéd a sztorit.Akkor a barbár SS mindenkit megerőszakolt, amíg nem jöttek a mieink című történet következne.

csárli hárper 2008.11.07. 12:13:18

Sajnos kis hazánkban nagyon nagy a sötétség..........

Azhát 2008.11.07. 12:13:37

"A mi büszke népünk ameddig csak tudta,védte a Magyarországi zsidóságot, ugynis itt maradt meg a legtöbbzsidó egy tömbben a német megszállásig."

:))) Milyen jószívűek vagyunk mi magyarok :) A szívünkön viseltük a zsidók sorsát...
Csak tudnám, hogy miért írta le Herczeg Ferenc azt a mondatot, hogy "Mégis miféle nép vagyunk mi? A háború előtt bármelyik zsidó kencegyáros báró lehetett nálunk, most meg úgy bánunk velük, ahogy jóérzésű ember a kutyájával se."

esef 2008.11.07. 12:14:16

Tisztelt MSZP-s elvtársak! Jobb lenne pár szobor az 1950-es évek népnyúzó, ÁVH-s, izraelita származású elvtársairól? Esetleg színaranyból Ferenc testvérről?

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:14:26

Cypriánus 2008.11.07. 12:04:48
Ez ebben a formában nagy tévedés! Kérlek nézz utána, hogy ilyen vádak soha nem is merültek fel a németekkel szemben (nyilván kis százalékban persze igen). Az SS lévén neveltetésük és világnézetük igen erős volt, nem nagyon vetemedett volna arra, hogy számukra alacsonyabbrendű fajjal keveredjen. A legdurvább ilyen kihágásokat egy ukrán SS egység követte el 1944-ben, külön érdekesség, hogy vezetőjét az SS kizárta és kivégeztette nem etikus magatartásért.

OftF 2008.11.07. 12:14:28

Úlfhéðinn, hát fél-egy millert kábé, ha haver, akkor többet is.

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:15:00

Egyébként nem az SS mentegetése a célom ,mielött jönnének a hős antifák, csak szeretem a tényeket.

Cypriánus 2008.11.07. 12:15:13

dehogynem, falun is rögtön kifosztották a zsidók házait.

Nem mítizálom a zsidókat a legkevésbé sem, sokan a bosszúvágytól fűtve beálltak közülük ÁVH-ásnak, vagy elmentek a Közel-Keletre arabokra lődözni, (akiket fejkendős náciknak tekintenek sokan közülük mindmáig, persze tévesen) ők is csak emberek, meg mi is, és jó ha szembenézünk vele, mi volt a bűnünk.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.07. 12:15:58

off
"alig van olyan nem-zsidó család, akinek legalább egy tagja ne akart volna hasznot húzni mások szenvedéséből."
köszönjük Cyp, de azért ne ess hülye túlzásokba.

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 12:16:02

Cypriánus, elkapták volna 42-ben is, de hát bújkált a gazember!:) De tényleg nem értem a logikádat, ezek szerint aki 44. márc. 19. után állami alkalmazottként tovább szolgálta Magyarországot (akár a megszállás előtt fogant döntés végrehajtásával), az kvázi elitélhető, akár csak erkölcsi értelemben is? A postások is?

Ságvárit én sem tartom terroristának, egy harmadrangú kommancs vannabí véleményvezér volt, akinek rossz időben öntötte el agyát az adrenalin. Nem kapott mást, mint amit megérdemelt. Hogy később népi hőst fabrikáltak belőle, az szimplán csak szánalmas.

gregor gysi 2008.11.07. 12:17:41

Mi vaaaaan? Ez most mi? Ságvári ? Ez most vicc ?

Cypriánus 2008.11.07. 12:18:09

Muad Dib!

ezt beírom a kedvenc vicceim közé, ne haragudj.

Beszéltél Te már élő belarussszal vagy lengyellel?
Tudod, hogy a lengyel (katolikus szláv) lakosságból 3,5 millió esett áldozatul a "nyugati értékrendet védő" hősöknek?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.07. 12:18:36

Tóni megint ..khm. belehúzott :P
de: továbbra sem értem - mert láttam, és nagyon, khm, meglepő volt - mire ez a szobor, úgy egyálatlán, azonkívül nem is tetszett...

Azhát 2008.11.07. 12:19:32

"Cypriánus, elkapták volna 42-ben is, de hát bújkált a gazember!:) De tényleg nem értem a logikádat, ezek szerint aki 44. márc. 19. után állami alkalmazottként tovább szolgálta Magyarországot (akár a megszállás előtt fogant döntés végrehajtásával), az kvázi elitélhető, akár csak erkölcsi értelemben is? A postások is?"

Hát éppen ez kulcskérdése az egész huszadik századi történetünknek... :(
Hogy a folyamatos "rendszerváltások" alatti állami alkalmazottak mennyiben elitélhetőek "akár csak erkölcsi értelemben is"...

"Ságvárit én sem tartom terroristának, egy harmadrangú kommancs vannabí véleményvezér volt, akinek rossz időben öntötte el agyát az adrenalin."

Ez jó :)

misimisi 2008.11.07. 12:22:00

Muad Dib, Magyarország úgy megvédte a zsidóit, hogy közülük néhány százezer nem érte meg a háború végét. Te meg ezt nem éred fel, nyuszifül. És az általad felvázolt logika alapján nyugodtan lehet szobrot állítani SS avagy szovjet katonának, mert hát voltak közöttük tisztességesek is, ugyebár. Ezt a gondolkodásmódot eltanultad valahonnan, vagy magadtól dolgoztad ki?

Cypriánus 2008.11.07. 12:23:49

Kedves Horthy!
így már egyetértünk! Ságváriról amúgy nekem is lesújtó véleméynem van, kizárólag ahalálán tudnék vitatkozni, valahogy nem tudom terroristának tartani, ha egyszer egy nem legitim rendszer ellen harcol.
az állami szolgálatban levőket nem tartom háborús bűnösnek, vagy hazaárulónak, szimplán szerencsétlen kisembereknek akik sodródtak a történelemben azokkal a struktúrákkal együtt, amit kiszolgáltak.Az én nagyapám is állami szolgálatban volt 1944-ben, a másik pedig katona volt.
De mindkettő gyűlölte és megvetette azt amit a német megszállás hozott (nem a németeket, mint embereket.)

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 12:25:08

Azhát, elég baj, ha ez a kulcskérdése az egész XX. századi történelmünknek (-ez az?) , mert erre a válasz egyértelmű "nem" kell legyen.

Páneurópai Harci Kos 2008.11.07. 12:26:16

Nemcsak politikai ellentét van Steiner és Rogán között.
csaképpen Steiner paca idejében nem történt a kerületben semmi érdemleges változás, hacsak a luxusautó vásárlást nem számoljuk bele. Bár baloldali szavazónak tartom magam, de nem érzem ezt a szobrot annyira tragikusnak.

elfelejtette 2008.11.07. 12:31:09

Elolvastam az eredeti Pásztor Tibor féle nyavajgást, de nem értem, mi a baja.

Azhát 2008.11.07. 12:31:19

"Azhát, elég baj, ha ez a kulcskérdése az egész XX. századi történelmünknek (-ez az?)

ööö... elírtam, mert azt akartam mondani: AZ EGYIK kulcskérdése...

És igen, elég baj.

"mert erre a válasz egyértelmű "nem" kell legyen."

na igen... azok a rendőrök se vétkesek, akik megvertek valakit a Kádár-rendszerben? vagy hogy a te példádat említsem: azok a postások se, akik felbontották a levelet, mert jött az utasítás, hogy keressenek rendszerelleneseket? ezek csak hirtelen példák... mondhatnám, hogy: a téesz-elnökök se, akiknek szintén utasítás volt, hogy agitáljanak be mindenkit a téeszbe?...

Szóval sajnos a válasz sokak szerint nem egyértelmű...

Azhát 2008.11.07. 12:32:57

"Bár baloldali szavazónak tartom magam, de nem érzem ezt a szobrot annyira tragikusnak. "

Senkise érzi annak :)
De a cikk írói szerint ilyenek a balosok, hogy akár meg is írhatták volna ezt a levelet :)

És említették Ságvárit is - és ez vezetett el ide.

irrelevant 2008.11.07. 12:33:18

Aszittem, hogy paródia, és ti írtátok, KK és TT
Micsoda ország, jézusom...

Cypriánus 2008.11.07. 12:34:00

egyébként volt tömeges nemi erőszak a német megszállta keletiszláv területeken.
Egy orosz katona mesélte nagyanyámnak 1944-ben ( a szlovák nyelv jó lingua franca) hogy mennyire undorodik ettől a megerőszakolódistól , mert az ő faluja német bevonuláskor átélte...sajnos ritka empatikus fajta volt, kevesen gondolkoztak így...

Cypriánus 2008.11.07. 12:34:41

Ja, a szobor teljesen OK!

szeloka 2008.11.07. 12:35:20

"Mi van, ha mondjuk a Fidesz-Jobbik feketemágia-felelőse, Kövér lászló életre kelti, s a rendőr elkezdi bikacsökkel verni a belvárosi zsidó nyugdíjasokat?"

Majd a Gólem lerendezi őket.

"amióta elterelte a 15-ös buszt, hogy a kerületi zsidó nyugdíjasokat összezavarja"

Tényleg ennyire ostobák lennének? A hollókoszt-kárpótlás nem zavarta össze őket?

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:35:48

misimisi 2008.11.07. 12:22:00
A szovjet katonának szobra van Budapesten IQ bajnok...
Igen, a németek megszállták az országot és deportálták a zsidókat. És? Hogy jön ide a csendőr? Lengyelországból is elvitték őket? Akkor minden lengyel rendőr köcsög gyilkos?

irrelevant 2008.11.07. 12:36:17

Ja, hogy tényleg az.
Vagy most mivan?
Hú...

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:37:02

Cypriánus 2008.11.07. 12:18:09
Bocs, én a lakosság megerőszakolásáról írtam. Az, hogy az alacsonyabbrendűnek tartott népekkel hogy bántak ismert. Ezen nem is fogunk vitázni

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 12:38:01

Cypriánus 2008.11.07. 12:18:09
Tudod, hogy a lengyel (katolikus szláv) lakosságból 3,5 millió esett áldozatul a "nyugati értékrendet védő" hősöknek?

Kihagytad innét a kedves szovjet hősöket, ugyanis a Szovjetunió a legnagyobb egyetértésben támadta meg a szuverén lengyel államot a náci Németországgal kart-karba öltve.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.07. 12:39:11

misimisi:
Ki alá adjuk a lovat ezzel a levéllel? :)

Cypriánus 2008.11.07. 12:40:35

Lengyelországban a németek lényegében felszámolták a normál államigazgatást, Muad Dib.
Az ország északi részét egy az egyben beolvasztották a Grossdeutsches Reich-be, és megkezdték a lengyelek milliós kiüldözését, a vegyeslakta vidékeken szabad kezet adtak az ukrán bandáknak a lengyel lakosság lemészárolására és elüldözésére, a Protektorátus területén pedig katonai igazgatás volt.

Amúgy az észt Waffen-SS szobor ellen semmi kifogásom. A hazájukat védték.(mármint az észtek.)

ÁrPi 2008.11.07. 12:40:37

Gondoltam egy kicsit ciffrát, így szól :

- Hogy az a VeresJános pénzügyminiszter úr verjen belétek pénzt a Tóni-féle a réz-csendőrből !

Elnézést kérek :) Nem az aláíróknak kívánom a pénzt :-)

"Horthy-fasiszta" 2008.11.07. 12:42:40

Azhát, a történelemtudomány a mai állás szerint nem képes kideríteni többmillió, mára már halott ember belső motivációját. Így az általad vázolt problémának van feloldása. Kollektíve egyetlen csoport sem ítélhető el, egyénenként pedig az, akiről az aljas szándék bebizonyosodik. Ez nem azt jelenti, hogy ne rühellhetném az ÁVH-sokat, csak olyankor nem állítom, hogy ezt objektív megfontolásokból teszem.

Azhát 2008.11.07. 12:42:54

"Bocs, én a lakosság megerőszakolásáról írtam."
Hát azért még szép, hogy 1944 márciusában, amikor a németek békésen bevonultak hozzánk, egy szövetséges országba, akkor nem kezdték nyíltan fogdosni, és megerőszakolni a magyar nőket az utcán... Az oroszok viszont egy ellenséges országba vonultak be, folyamatos harcok közben... tehát a két helyzet között azért van különbség... És ezt nem mentségként mondtam az erőszakoló ruszkiknak.

" Az, hogy az alacsonyabbrendűnek tartott népekkel hogy bántak ismert."

Jóllehet a mein kampf szerint a magyarok is alacsonyrendűbb nép... :)

BandW (törölt) 2008.11.07. 12:43:17

Paródiának szar.

Ez az "ahogyan móricka elképzeli" módszer szerintem csak egy adott IQ alatt jön be.

Cypriánus 2008.11.07. 12:43:57

Dehogy hagytam ki!
ki a fene mondta, hogy szeretem a Szovjetúniót és Sztálint?
De attól még pl. Varsót nem az oroszok rombolták földig, és deportálták a teljes lakosságot táborba. (mégha tagadhatatlan, hogy az orosz tábornokok röhögve nézték-1944-ben!!!Ugyanis ezzel elúszott az esélye, hogy a lengyelek előbb felszabadítsák magukat, de télleg, mint hogy a "Felszabadulás" eljön...)

Azhát 2008.11.07. 12:44:39

"Azhát, a történelemtudomány a mai állás szerint nem képes kideríteni többmillió, mára már halott ember belső motivációját. Így az általad vázolt problémának van feloldása. Kollektíve egyetlen csoport sem ítélhető el, egyénenként pedig az, akiről az aljas szándék bebizonyosodik."

Rendben. Akkor látod, egyetértünk :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.07. 12:44:48

teljesen off:
fujjuk, mit tudtok erről a Zsidó fideszes c. filmről? +írja vki?
azon túl, ami a mai nemzetbenvan róla.

burt lancaster 2008.11.07. 12:45:49

Pásztói Úr, mivel Ön rendszeres látogatója a politikai tárgyú blogoknak, kérem, ha olvassa ezt a kommentet, és amennyiben ideje engedi, válaszoljon kettő kérdésemre:

1.) Nem gondolja-e úgy, hogy a párt, amelynek tagja, rendszeresen és tudatosan alaptalan riogatásra, politikai ellenfelének lejáratására, és ezzel politikai előny szerzésére használja az antiszemitizmust?

2.) tisztában van-e Ön Rogán Antal származásával?

Válaszait előre is tisztelettel megköszönöm.

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:46:18

Cypriánus 2008.11.07. 12:40:35
Ezzel tisztában vagyok. Nem véletlenül nem rajonganak a lengyelek a németekért(joggal). Pusztán arról írtam, hogy az SS nem egy vadállati horda volt, mint a ruszkik, hanem náluk faji alapon történtek a olgok. Hogy ez nem változtat a végeredményen, az tény. Egyébként erről napokig lehetne értekezni, ugyanis az SS szintjén is szét kell választani a Waffen-SS, valamint egyéb SS alakulatokat (volt jónéhány)

hcrules 2008.11.07. 12:48:02

Sajnos minden megszálló hadsereg fosztogat, erőszakol, stb. Ez minden háborúban így van (Cromwell New Model Army-járól jegyezték fel hitetlenkedve, hogy ők nem erőszakolnak) De amit a szovjet hadsereg 44-45-ben elkövetett az az addigi történelemben példátlan volt.

Nyúlontúli 2008.11.07. 12:48:33

"Az SS lévén neveltetésük és világnézetük igen erős volt, nem nagyon vetemedett volna arra, hogy számukra alacsonyabbrendű fajjal keveredjen. "

Muhaha-muhaha. Ez a nap legviccesebb hozzászólása. Ekkora baromságot ritkán olvasok. Köszi érte Muad-dib

szpal 2008.11.07. 12:48:41

akit érdekel a téma, jöjjön el a Mosonyi utcai, idén éppen 100 éves Rendőrségtörténeti Múzeumba, a belépés ingyenes, sőt, még lovascsendőrös képeslapot is kaptok:
www.policehistorymus.com/cim.html
november 8-án Rendőrrelikvia-gyűjtők Egyesületének börzenapja!

leaping cat 2008.11.07. 12:49:31

Nem vagyok egy művészettörténész, de ez a szobor hatásában inkább karikaturisztikusnak tűnik nekem.

Azhát 2008.11.07. 12:51:29

"Pusztán arról írtam, hogy az SS nem egy vadállati horda volt, mint a ruszkik, hanem náluk faji alapon történtek a olgok."

Na jó, de miért egy kisebb "elit" csapatot hasonlítasz össze sima ruszki közkatonák millióival? :)

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:52:14

Nyúlontúli 2008.11.07. 12:48:33
Igen? Értem, tehát az SS mocskosdisznófajgyűlölő állatok gyülekezete volt, mint tudjuk, aki mindenkit ki akar írtani. Ennek ellenére mindenkit megerőszakol, hátha szaporodik. Logikus.
Az egyébként ne zavarjon, hogy nemi erőszak legritlkább esetekben került SS katonák elleni per anyagába, még a ruszkiknál is. De ez azért van ,mett a szovjetek fasisztanácik voltak ,akik mentegették a gonosz SS katonákat. Értem én...

Rwindx 2008.11.07. 12:53:02

Azhát:

"Felejtsük már el, hogy ha valaki komcsi, akkor ettől kezdve ab ovo hazaáruló. Vagyis ne felejtsük el, hanem vegyük észre, hogy a jobboldalon ennek ugyanúgy megvan a párhuzama: Szálasi szintén ab ovo hazaáruló volt."

Semmit sem felejtünk el. Se szálasiék bűneit, se a kommunisták bűneit, ugyanis a két csapat egykutya, ugyanaz a szemét alja banda. Arról nem beszélve hogy a kommunisták 1947 után elkezdték beszervezni a kisnyilasokat is.

És ne mosd össze szálasit a jobboldallal. A nemzeti szocialisták is szocialisták? Remélem nem tetszik.

Azhát 2008.11.07. 12:54:19

Most eszembe jut a Róma című sorozat, amelyben Marcus Antonius, Rómába utazván egyszerűen megállt, és megdöngetett ott álltó helyében egy útmenti pásztorlányt... :)

Roth Mano 2008.11.07. 12:54:24

ez a poszt kifejezetten gusztustalan. ez lenne az ún. polgári undergound?

Pesti srác 2008.11.07. 12:55:45

Tetszik az írás, de azt a vágyat még belefogalmaztam volna, ami a kommunista diktatúrából ránk ragadt, rendőrségnek hazudott hazai ÁVH-ra vonatkozik. De jó lenne végre normális - nem ávó egyenruhás - rendőröket látni az utcákon! Akik eleven műemlékei a gyilkos bolsevik diktatúrának. Aktívan teszik lehetetlenné lelki továbblépésünket, és megakadályozzák az ország mentális gyógyulását. Mint tették tömegesen azt két éve októberben, és teszik kicsiben, naponta ezereszer. A gyilkos bolsevik diktatúra eleven szobrai rohangálnak az utcákon harmincezer példányban, és mi csodálkozunk, miért toporgunk 20 éve egy helyben. Mert az, hogy ezeknek az eleven szobroknak a lelkük, a "szakmai" ismeretük is pontosan azt kort, a gyilkos diktatúrát idézi, mint az öltözetük, csak az egyik probléma. A másik, az évi százmilliárd, amibe kerülnek közvetlenül, és a többezer milliárd, ami kárt közvetve okoznak. Tán ideje volna jóvá tenni Antall elvtárs bűnét, és demokratikus rendőrséget szervezni végre! Vagy legalább megígérni, kedves FIDESZ!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 12:56:11

Cypriánus 2008.11.07. 12:43:57
Varsót valóban nem rombolták földig. Sőt tejben-vajban fürösztötték szláv társaikat.
About 230,000 Polish soldiers or more (452 500) were taken prisoners of war. The Soviet government annexed the territory newly under its control and in November 1939 declared that the 13.5 million Polish citizens who lived there were now Soviet citizens. The Soviets quelled opposition by executions and by arresting thousands. They sent hundreds of thousands (estimates vary) to Siberia and other remote parts of the USSR in four major waves of deportations between 1939 and 1941.

Azhát 2008.11.07. 12:56:45

Rwindx: "És ne mosd össze szálasit a jobboldallal."
Akkor te se mosd össze a kommunistákat meg a sima baloldaliakat, meg a sztálinistákat meg a lenini bolsevikeket, meg a Horthy-rendszerbéli népszavás szocdemeket stb. Oké? :)

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 12:57:14

Egyébként annyira vicces a mai oktatásból fakadó félműveltség, hogy hihetetlen. Beszélgettem jómultkor egy szórakozóhelyen haverom egyetemi csoporttársaival, akik halálosan meg voltak döbbenve egy discovery filmen, ahol elmondták, hogy egy többnapos csatában a Waffen SS parancsnoka javaslatot tett, hogy mindenki lássa el a másik fél sérülteit is a frontvonalon, és addig legyen tűzszünet. Nem fért a pici agyacskájukba, hogy a gonos SS, aki mindenkit megerőszakol/öl/darabol stb. hogy tehetett ilyet. A tények a legtöbb embert elborzasztják, mert nem lehet szép fekete/fehér világot generálni...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 12:57:29

Lemaradtak az adatok a végéről.
During the two years following the annexation, the Soviets also arrested approximately 100,000 Polish citizens and deported between 350,000 and 1,500,000, of whom between 250,000 and 1,000,000 died, mostly civilians.

Cypriánus 2008.11.07. 13:00:51

Combi!
ez most mit bizonyít? Ki mondta hogy az oroszok nem gyilkolták őket?
De nem értem, ez most egy nagy mérleg, ha egyik serpenyőbe bedobjuk azokat a lengyeleket, akiket a németek öltek meg, és azokat akiket az oroszok, akkor lehúzzuk az átfedést?!!?
Ezt a kioltó-véralgebra játékot a kommunizmus kontra nácizmus vitákban sem értem,, pláne nem, ha az áldozatok lényegében ugyanaz a csoport.

Azhát 2008.11.07. 13:01:09

"Egyébként annyira vicces a mai oktatásból fakadó félműveltség, hogy hihetetlen. Beszélgettem jómultkor egy szórakozóhelyen haverom egyetemi csoporttársaival, akik halálosan meg voltak döbbenve egy discovery filmen, ahol elmondták, hogy egy többnapos csatában a Waffen SS parancsnoka javaslatot tett"

kedves Muaddib, neked megváltozott a véleményed a ruszki katonákról azután, hogy Cyprianus idézte az egyiküket, aki undorodott a megerőszakolósditól?

tevevanegypupu 2008.11.07. 13:02:07

Kulonben van igazsag abban amit Cyprianus ir, tenyleg sokan bekoltoztek zsido lakasokba, villakba. Ismerunk ilyeneket, akiknek raadasul az allam utalta ki ezeket a villakat teljes berendezessel.
Meg kell nezni egyebkent, hogy kik laktak ezekben a lakasokban es villakban..Es az is igaz, hogy akik a taborokbol hazaerkeztek nem mind tudtak visszakapni ami az ovek volt. De itt is meg kell nezni, hogy kik azok akik nem adtak vissza. Es mar megint hova nem erkeztunk egy szobor miatt..

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 13:02:20

Cypriánus 2008.11.07. 13:00:51
De nem értem, ez most egy nagy mérleg, ha egyik serpenyőbe bedobjuk azokat a lengyeleket, akiket a németek öltek meg, és azokat akiket az oroszok, akkor lehúzzuk az átfedést?!!?

Nem húzunk le átfedést, csak ha már tényként beszélsz valamiről, akkor ne csak a történtek egyik felét kell itt ábrázolni szívszakadva :)

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 13:04:33

Azhát 2008.11.07. 13:01:09
Igen, természetesen nem volt az összes ruszki állat (ezt eddig is tudtam). Ez már a nagy számok törvénye alapján is lehetetlen. Miképp az is valószínű, hogy rengeteg tök idióta volt kötzük, lévén az akkori szovjetúnió állapotai miatt jóéhány finoman szólva sem művelt ember került besorozásra.

Cypriánus 2008.11.07. 13:04:53

Ezt nem értem , ha konkrétan a németekről van szó, akkor írjam le a tatárjárás lengyel áldozatait is a tágabb történelmi perspektíva kedvéért?!
Leginkább balosoktól szoktam volt megkapni, "hogy de amásik oldal.."

Azhát 2008.11.07. 13:04:58

"Nem húzunk le átfedést, csak ha már tényként beszélsz valamiről, akkor ne csak a történtek egyik felét kell itt ábrázolni szívszakadva :)"

na ja, de a ruszki katonák bejövetele kapcsán te is csak azt említed, hogy megerőszakolták a nőket, és azt nem, hogy "végre feljöhettek az emberek az óvóhelyekről, a gettó megszűnt, újra elindult a gyárakban a termelés" stb :)

scsaba1 2008.11.07. 13:06:36

misimisi:

Magyarorzág úgy védte a zsidóit, ahogy tudta. Nem légüres térben volt az ország akkoriban, hanem az ütközőzóna kellős közepén. A lengyeleket néhány hét alatt lenyomták a németek, Auszria már régen német kézen, majd Csehszlovákia is felosztásra került. Szerinted mennyi esélye lett volna a német hadigépezettel szemben Magyarországnak? Így, hogy a kés élén táncoltak Horthyék, el sikerült húzni a német megszállást 1944-ig. Lehetett volna is olyan tisztogatás, mint a lengyeleknél, mondjuk 1940-től...

szeloka 2008.11.07. 13:07:53

A kommunista vezetők 80%-a zsidó volt. Egész Európában és a Szovjetunióban. Észak-Koreára és a többi ázsiai országra talán ez nem igaz, bár ki tudja :)

A kommunizmusnak több mint 100 millió áldozata volt.

100.000.000 >>> 6.000.000

Zsidóság követte el a legnagyobb emberiség elleni bűntetteket ez alapján. Persze ez hülyeség és kollektív bűnösséget erősítő kijelentés.

1948 óta több mint 5 millió palesztint kergettek el szülőföldjéről.
Kik? Talán a svédek? A zsidók.

A közel-keleti háborúkat mind Izrael robbantotta ki.

60 év nincs béke a közel-keleten, a zsidók kompromisszumkészsége egyenlő a nullával.

A Talmud szerint aki nem zsidó azt ok nélkül meg lehet ölni.

Akkor most ki a fasiszta, náci, népirtó, kirekesztő ... stb?

És folytathatnám a gazdasági világválság okozóinak származásával.

A zsidók üzletet csinálnak a Holocaustból, enélkül életképtelenek lennének.

Nincs még egy olyan nép a világon amelyet ennyire utál a világ.
(esetleg még a franciák és a cigányok :) )

Más népek és a saját fajtájuk kárából húznak hasznot amióta léteznek.

Hitlert zsidók pénzelték a világháború alatt is.

Azhát 2008.11.07. 13:10:06

"Magyarorzág úgy védte a zsidóit, ahogy tudta. Nem légüres térben volt az ország akkoriban, hanem az ütközőzóna kellős közepén. A lengyeleket néhány hét alatt lenyomták a németek, Auszria már régen német kézen, majd Csehszlovákia is felosztásra került. Szerinted mennyi esélye lett volna a német hadigépezettel szemben Magyarországnak? Így, hogy a kés élén táncoltak Horthyék, el sikerült húzni a német megszállást 1944-ig. Lehetett volna is olyan tisztogatás, mint a lengyeleknél, mondjuk 1940-től."

Erre mondtam én egy korábbi blogban, hogy talán jobban jártunk volna ha velünk is az történik mint a lengyelekkel :(((
Mert rengeteg halottunk lenne, de legalább nem ülne a nyakunkon ez az örökség, hogy megint két részre szakad az ország hazánk második világháborús szerepének megítélésében...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 13:11:16

Azhát 2008.11.07. 13:04:58
na ja, de a ruszki katonák bejövetele kapcsán te is csak azt említed

Nem említettem semmit a ruszki katonák bejövetelével kapcsolatban kedves Azhát.

Azhát 2008.11.07. 13:11:24

szeloka!

" szeloka 2008.11.07. 11:29:13
Befejeztem a zsidózást. Ígérem. "

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.07. 13:11:36

szeloka:
Nagyon szép gyűjtemény, komoly intellektuális teljesítményre vall. Befejezted?

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2008.11.07. 13:12:22

A szokásos ócska jópofizás a reakciótól. Nagyon gyengültök, srácok.

szeloka 2008.11.07. 13:13:09

Nem anyáztam őket. Száraz statisztika, azt nem írtam hogy büdös, köcsög, szemét... zsi**k :)

Amúgy jogos :)

Azhát 2008.11.07. 13:13:15

" Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.11.07. 13:11:16
Azhát 2008.11.07. 13:04:58
na ja, de a ruszki katonák bejövetele kapcsán te is csak azt említed
Nem említettem semmit a ruszki katonák bejövetelével kapcsolatban kedves Azhát. "

Nem konkrétan "te" és nem "most" :)

Én most nem veled vitatkozom, hanem a nézeteiddel, amelyek -tapasztalatom szerint - mások nézetei is. És ők ezt mondják. :)

Nyúlontúli 2008.11.07. 13:15:14

Igen a német hadsereg által elkövetett nemi erőszakok száma töredéke sem volt a vörös hadseregének, de ennek prózaib okai vannak nem neveltetés-világnézet és hasonló magasztos baromságok. legfőképp sokkal nagyobb fegyelem és kontrol az egységek fölött a tisztek részéről.
Meg jobb ellátási vonalak, hogy a fegyelmet fen is tudják tartani. Sőt még a keleti frontról is meg volt oldva németországi eltáv. Meg nembeszélve a frontra telepített bordélyokról ahol azért valahogy mégiscsak keveredtek a legtöbször deportált zsidókkal akik javarészt ott dolgoztak. Bár a zsidók biztos nem voltak alsóbb rendűek.

Cypriánus 2008.11.07. 13:16:42

Szeloka!
szóval az akkori 1,5 millió palesztinből kiűztek ötmilliót...hát, ezek a zsidók azért tudnak.
Mi lenne, ha olvasnál előbb, mielőt írsz, már ne haragudj, de komolyan?

kopasznyakú 2008.11.07. 13:16:51

széptestvéreim
ez itten k.u.k. szerkót viselő rendőr, de ne hagyjátok, hogy a valóság összezavarjon titeket.

szeloka 2008.11.07. 13:17:03

TuRuL_2k2!

Tudnám folytatni, de úgy érzem fölösleges.

"Eltiporhatnak, de meg nem győzhetnek, vádolhatnak, de meg nem hazudtolhatnak, elvehetik életed, de nem vehetik el igazadat."
Márai Sándor

nemkellnemzetivagta 2008.11.07. 13:17:31

a rendőr csak szobrozik ott

szeloka 2008.11.07. 13:19:12

Cypriánus!

1948-ban nem 1,5 millió palesztin volt. De akkor mondjuk azt hogy 5 millió arabot és akkor igazad van.

szeloka 2008.11.07. 13:20:42

A rendőrön van azonosító szám is!

Azhát 2008.11.07. 13:22:39

""Eltiporhatnak, de meg nem győzhetnek, vádolhatnak, de meg nem hazudtolhatnak, elvehetik életed, de nem vehetik el igazadat."
Márai Sándor "

Feltéve ha valóban igazad van. De azt Márai sem garantálja...

hcrules 2008.11.07. 13:22:40

Nyúlontúli,

Ráadásul azt hiszem a szovjeteknek "szabad rablást" is engedtek, bár ez lehet hogy csak urban legend. Ha nem is így volt, akkor sem érdekelte a parancsnokaikat hogy mit csinálnak.

Bit Rot 2008.11.07. 13:23:46

Erről csak egy vicc jut eszembe, küldöm a kedves aláíróknak és egyetértőknek:
---
A doktor rajzol egy negyzetet. Megmutatja a paciensnek:
- Mit lat a kepen?
- Pina!
Rajzol egy kort is, ismet megmutatja.
- Es most mit lat a kepen?
- Pina!
Rajzol egy haromszoget is.
- Es ez micsoda on szerint?
- Pina!
- Uram onnek valoszinuleg pina-komplexusa van.
- Nekem? Maga rajzol mindenhova pinat!

szeloka 2008.11.07. 13:29:08

Azhát!

Bizonyítsa be valaki, hogy 100%-ban tévedek. Addig Márai szava igazak rám és másra nézve is. Akár rád nézve is.

Azhát 2008.11.07. 13:31:00

"Bizonyítsa be valaki, hogy 100%-ban tévedek."

100%??? maximalista vagy :)

Tudtommal pl. a holokauszt-tagadók se 100%-ban bizonyították be hogy nem igaz a holokauszt :)

mentira 2008.11.07. 13:31:03

A bloggról csak ez a régi vicc jut az eszembe:
- ez komoly?
- igen
- akkor jó, mert viccnek nagyon szar.

Persze ez a blogg komolynak is nagyon szar lenne.

nuart · http://nudeart.blog.hu/ 2008.11.07. 13:34:29

John42, adok én neked pinát!:)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.07. 13:35:40

mentira:
Ez egy ilyen blogg. :]

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.07. 13:39:19

Azhát 2008.11.07. 13:13:15
Én most nem veled vitatkozom, hanem a nézeteiddel, amelyek -tapasztalatom szerint - mások nézetei is. És ők ezt mondják. :)

Beavatnál engem is, hogy mik is pontosan a nézeteim? :)

szeloka 2008.11.07. 13:40:59

Erről nem tudtam, de akkor azok a Holocaust-tagadók zsenik lehetnek.

józan' 2008.11.07. 13:43:09

nuart: jó képek :-)

Azhát 2008.11.07. 13:43:12

Combi, érted te ezt :)
Azt mondtad: "ha már tényként beszélsz valamiről, akkor ne csak a történtek egyik felét kell itt ábrázolni szívszakadva :) "

És erre írtam, hogy ez valóban hiba, de bizony a másik fél is csak az egyik oldalát ábrázolja szívszakadva - sose a teljeset.

Ha te olyan vagy, hogy tényleg mindkét felét ábrázolod, akkor valóban nem neked kellett volna címezni a választ.

szeloka 2008.11.07. 13:44:42

Én azt vallom hogy nem bizonyították be 100%-ig és nem is fogják, sőt nem is lehet. De a zsidók története sem fedi a valóságit.

mentira 2008.11.07. 13:44:45

szeloka csak 1-2 ellenérv:
- a kommunisták között voltak zsidók is, meg persze más nemzetiségűek is. Ugyanígy varrhatnád az egészet pl németek, oroszok, magyarok, latin-amerikaiak stb. nyakába. Hülyeség.
a kommunizmusnak messze nem 100 M halálos áldozata volt (persze 1 is sok lenne), de semmiféle egyenleg nem vonható két eltérő bűn halálos áldozatai között ( akommunizmus ugye nem faji alapon szelektált)
- bizonyára nem hallottál a cionista orvosok peréről
- bizonyára nem tudod, hogy Izraelt általában több arab ország támadta meg egyszerre, nem pedig fordítva
- Izrael helyéről, létrejöttéről nem a zsidók döntöttek, és ha nem hallottál volna az állam létrejöttének esetleges egyéb előzményeiről, esetleg utánanézhetnél.
- a Közel Kelet eseményeit és hátterét nem ismered, ha ilyet írsz: az arab állaok (meg Irán) akarják Izraelt eltörölni, nem fordítva.
- a palesztínok helyzetét hosszú lenne elemezni (nem is kapcsolódik e blogghoz), de palesztín nemzetiségű állam létezik, bár a menekülteket nem szívesen fogadja be, más arab államokhoz hasonlóan. (vajon miért?)
- a Talmudot sem ismered, mert amit írszm, nem abban szerepel, hanem a Koránban.
- a jelelengi válságról csak annyi fogalmad van, hogy elolvastad Bayert, és azt ismétled. A háttérről (milyen pénz az, amit kihelyeztek, miért volt fontos a hitelekm kinyomása, stb) nem sokat tudhatsz az írásod alapján.
Na mindegy, mert aki a bloggbejegyzésből oda jut, ahova te, attól tényleg nem sok mértékadó vélemény várható.

states 2008.11.07. 13:46:07

Politikától elvonatkoztatva, egy jóérzésű ember nem kezd el lövöldözni egy cukrászdában, amúgy meg, ha ez a megszállott Ságvári megéri a Rákosi-rendszert, nem kell túl nagy fantázia hozzá, hogy mekkora pribék lett volna. A Péter Gáborokból így is bőséges volt a felhozatal. Úgy hogy Isten nyugosztalja...

Azhát 2008.11.07. 13:46:37

" szeloka 2008.11.07. 13:44:42
Én azt vallom hogy nem bizonyították be 100%-ig"

Én is ezt írtam, csak te félreolvastad :)

BandW (törölt) 2008.11.07. 13:48:55

mentira,

Minekutána a világon senki kurvára le sem fasisztázza őket, ezért kénytelenek önnönmaguk ,megtenni ezt, mert különben hová lenne a mártíromság érzése.
:-))
Valahogyan mégiscsak fönn köll tartani az összezártságot biztosító feszültséget.
Ha másként nem hát elkezdünk magunknak úgy írni, olyan stílusban ahogyan elképzeljük a velejéig buta és gonosz komcsit.

És utána majd kórusban jól megszidjuk, mintha télleg.
:-)))

mentira 2008.11.07. 13:48:55

Turul:
igen, provokatív a blogg, de máskor - legalábbis amikor olvastam - legalább viccnek elment a dolog

Nagyvakond 2008.11.07. 13:50:12

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Sosem lesz vége! Sosem lesz vége! Sosem lesz vége?"

Ha rajtatok múlik, nem!

Minden a holoka'sztra emlékeztet - persze...

Azhát 2008.11.07. 13:50:34

"Ha másként nem hát elkezdünk magunknak úgy írni, olyan stílusban ahogyan elképzeljük a velejéig buta és gonosz komcsit.

És utána majd kórusban jól megszidjuk, mintha télleg."

:) Mint abban a viccben a kismalac, aki átment a nyúlhoz elkérni a létrát? :)

Nagyvakond 2008.11.07. 13:52:29

Nem hiszem el! Nem hiszem el! Nem, nem, nem!
Ez betegség!
A betegek feküdjenek, és kúráltassák magukat! És szívből kívánom a kigyógyulást, a józanodást!

Aztakutyamindenit!

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.07. 13:52:47

Nem unjátok még az állandó zsidótémát pro és kontra? Én már nagyon.

Nagyvakond 2008.11.07. 13:54:22

[Pedig megfogadtam, hogy sohat öbbé nem kommentelek - most elbuktam... Elbuktam, de fölállok és odébblépek.]

plastik02 2008.11.07. 13:57:26

muszáj ilyen felesleges, szar cikkekkel teleokádni a reakciót?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.07. 13:58:50

Amúgy csendben megjegyezném, hogy indexcímlap van. Ez meg az amúgyis gáz post garancia, hogy normális kommentek legyenek.

Most komolyan, KK&TT, ti pontosan ezt akartátok, hadd pörögjön a kommentszám, vagy mi? Ügyes...
(Ha nem ezt akartátok, akkor meg a naivitás terén kb. versenyre kelhettek egy 3 éves gyerekkel).

Cypriánus 2008.11.07. 13:59:14

Szeloka!
1948-ban az egész Brit Palesztinai Mandátumnak kb. 2.2 millió lakosa volt arabostúl-zsidóstul, plusz az örmény kereskedők, cserkesz pásztorok. Hogy ebből Te hogy hozol ki ötmillió arabot, csak mint menekültet, az már a Te dolgod.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.07. 13:59:57

A "normális" természetesen idézőjelben, és öt liter iróniával nyakonöntve. :(

abdul 2008.11.07. 14:03:17

"elterelte a 15-ös buszt, hogy a kerületi zsidó nyugdíjasokat összezavarja"
Ha így akarta, sikerült.
Szóval, csak hogy mennyi értelme van ennek az egésznek:
Egyébként, én ugyan csak 29 éves vagyok, de megjártam a holokausztot, és a gulágot, és mondhatom, nagyon szörnyű volt. Azok a táborok...
Pont, ahogy a levélírók mondják. Felrémlenek emlékeimben a rendőrök, ahogy terelnek minket a gettóban - és pont ilyen volt az egyik.
Telitalálat.
Na, megyek egy izraeli telepes-partira, lesz egy kis pia, cionistáskodunk egy kicsit bebaszva, aztán lövök egy-két parittyás palesztín gyereket, de, hogy ne érje szó a rasszista ház elejét, megerőszakolom az egyik 10 év alatti lányomat, hogy a piára fogják az egészet, ne pedig az összeférhetetlen, agresszív, békétlen természetemre.
Finito.

szeloka 2008.11.07. 14:04:11

"Izrael helyéről, létrejöttéről nem a zsidók döntöttek"
Ugye te most viccelsz.

"a kommunisták között voltak zsidók is"
A kitalálója is az volt. És a megvalósítói is pl. V.I. Uljanov. Nem neveznék egy zsidót németnek csak azért mert németül beszél, mint ahogy a cigányse lesz sose magyar azért mert megpróbál úgy beszélni (kevés sikerrel).

"kommunizmus ugye nem faji alapon szelektált"
Hanem ideológiai, mennyivel jobb tényleg. Mond a kivégzett ukránok százezreinek.

"Talmudot sem ismered, mert amit írszm, nem abban szerepel, hanem a Koránban"
Te jó isten. No comment. Igaz a Koránt nem olvastam.

"jelelengi válságról csak annyi fogalmad van, hogy elolvastad Bayert"
Talán kicsit több. De nem sokkal.

"az arab állaok (meg Irán) akarják Izraelt eltörölni"
Iránban a 20 ezres zsidó kisebbségnek képviselője van az iráni Parlamentben. Tényleg ez a kiirtás első lépése lehet.

"nem sok mértékadó vélemény várható" (tőlem)
Sok olyat ismerek mint én. Ami lehet hogy neked nem túl pozitív.
A cikk alapból az antiszemitizmusról akar károgni. Onnan meg elég könnyű eljutni bármilyen témához. Szerintem.

De lehet hogy csak én nem ismerem fel a te zsenialitásodat és az igazsággal kötött barátságodat. Persze te sem támasztasz alá semmit konkrétumokkal. Vajon miért? Az nem érv, hogy :Hülyeség.

Idézhetném ismét Márait.

nemkellnemzetivagta 2008.11.07. 14:05:58

én ezt az egész "feldolgozatlan múlt" típusú nyafogást unom már. állítólag vannak sokkal izgalmasabb dolgok a világon.

szeloka 2008.11.07. 14:06:42

"én ugyan csak 29 éves vagyok, de megjártam a holokausztot"

:)

Oky 2008.11.07. 14:07:46

tiszta szégyen ez a blog xDD

plastik02 2008.11.07. 14:07:56

ha már ilyen téma, tegnap a Toldiban láttam A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció című dokumentumfilmet az 5. verzió filmfesztivál keretében. az például sokkal inkább megérdemelne itt egy cikket.

én itt hozzászoktam már a reakción a vélemények ütköztetéséhez és ahhoz, hogy minden véleménykülönbség ellenére itt sokszor van nyitott párbeszéd. a film megmutatta, hogy ez sajna még mindig ritka és engem meglepett, mennyire elzárkóznak még mindig emberek bármiféle párbeszédtől (jó barátok, sőt családtagok).

trailer: www.youtube.com/watch?v=mwhkXdMITnc

ilyen téma kellene inkább nem az üresfejű puffogtatás, hogy na nézd már hogy szarnak a barnaesőtől, meg írjunk zsidókról, azt mindig sokan olvassák, még ha értelme sincs és még unalmas is.

szeloka 2008.11.07. 14:09:55

Cypriánus!

Lehet hogy igazad van, utána nézek majd. Ha egyet elüldöztek már az is sok. Nem sok zsidó élt ott akkoriban. Bevándorlással elég nagyot lendítettek a dolgon.

Cypriánus 2008.11.07. 14:10:24

Szeloka!
azért valld be, túl sok Talmudod aligha olvastál, pláne nem eredetiben.
A Közel-Keletet ne keverjük bele, nincs kedvem megint leírni ugyanazt, mint néhány hónapja. Az ötmillió palesztin-kiűzéses megjegyzésed óta kissé nehezen hihető, hogy a Nakba legnagyobb szakértője lennél. (ha tudod egyáltalán , az micsoda.)

szeloka 2008.11.07. 14:12:01

"Nem unjátok még az állandó zsidótémát pro és kontra?"

Nem, ez a hobbim :)

Cypriánus 2008.11.07. 14:14:01

ja bocs, utána olvastam a komentedet, így már jobb.
De ha már irodalom, akkor Kardos G. György : Avraham Bogatir nyolc napja. -Trilógia. Alapmű !!!
ami nincs benne az I. arab-izraeli háborúról és a Soáról és Nakbáról , az nem is fontos...nagyon szomorú és szép könyv a Földről, Erec Jiszráel, al-Ard Filasztín kinek hogy.

Meszaros 2008.11.07. 14:15:31

A kommenteket nézve jól látszik, hogy pusztán az igen és a nem feszül egymásnak, a közös gondolkodás totális hiánya érződik ki belőle. - amilyenek egyébként is vagyunk: együttműködésre alkalmatlanok. De mindegy, ez van, - mi csak a saját bőrünkön vagyunk hajlandóak tanulni, akkor pedig JÖJJÖN a FASIZMUS! Pusztítsunk el mindent, égessük föl a várost és egymást, hátha meghozza a belátást, ahogy ez a háborúk végén lenni szokott. Majd ha mindkét köcsög oldal szétverte a másikat, nem marad más, mint a közös takarítás, egymás szarának és hulláinak közös sírba helyezése. Faszok voltunk régen és most is. It is a good day to die!!!!

szeloka 2008.11.07. 14:20:12

Annyi Talmudot biztos olvastam eredetiben mint te Koránt, szerintem. Persze most mehet a vita azon hogy én egy náci, fasiszta antiszemita fordítást olvastam a Talmudból.

naqba=katasztrófa

De nem lettem a szakértője. Nem úgy mint te, zsenikém.

szeloka 2008.11.07. 14:26:11

"A kommenteket nézve jól látszik, hogy pusztán az igen és a nem feszül egymásnak, a közös gondolkodás totális hiánya érződik ki belőle."

Ez így van. Teljesen másképp gondolkodunk.

"JÖJJÖN a FASIZMUS"
Jöjjön wazze.

"Pusztítsunk el mindent, égessük föl a várost és egymást"
A fasizmus nem erről szól. Leírva ugyan olyan szép mint a kommunizmus, csak a megvalósítása sikerült ugyan olyan szarul.

"It is a good day to die!!!! "
Nem is. Itt éppen süt a nap.

Muad\\\'Dib 2008.11.07. 14:31:30

"A fasizmus nem erről szól. Leírva ugyan olyan szép mint a kommunizmus, csak a megvalósítása sikerült ugyan olyan szarul."
Olyan szarul aligha. Ami olyan szarul sikerült az a nácizmus.

szeloka 2008.11.07. 14:33:54

Vége a munkaidőnek :) Nem is tudom miért kapom a fizetésem :)

asztrov 2008.11.07. 14:36:03

szeloka, te annyira utálod a zsidókat, hogy csak zsidó lehetsz.

a cikk pedig egyértelműen fotosopp, steiner et.-ék nem ilyen szellemesek...

szeloka 2008.11.07. 14:36:13

Mind azok vagyunk, még a zsidók is.

ChGeri 2008.11.07. 14:37:01

ÓÓÓÓRIÁÁÁÁÁÁSIIIIIIIIIIIII! :D :D :D Egyetlen pillanatra elkezdett felmenni az agyvizem, ez is arra bizonyíték, hogy milyen jól parodizáltok. Grat!

daito 2008.11.07. 14:37:02

Akkor 1-2 apróság, tisztánlátás kedvéért; nagyon nem mennék bele a parttalan vitába balos-jobbos-náci-komcsi vonalon.

Bár nem vagyok reakciós jobbos, a levél iróniája szerintem érzékelhető, más kérdés, hogy én ilyet nem írnék le: sem így, sem úgy. [Csak azért, hogy ne legyek totál OFF. :)]

Két apróságot tennék a dolgokhoz: akik olvastak háborús regényeket, könyveket; amelyeket nem 1975-ben született írók írtak a 2. vh-ról, tehát tulajdonképpen beszámoló jellegűeket, azok felfedezhették azt az aprócska dolgot, hogy a német katonák (mindegy, hogy Waffen SS, vagy Wermacht tagjai) kaptak zsoldot; ráadásnak olyan pénzben, amit Európa szerte elfogadtak (valamiért a német pénz régóta pénz, franc sem érti). A hős szovjet katonák is kaptak valamit, de nem kimondottan értékelhető rubelt, és ööö: kevesebbet. :)
Ebből már össze lehet rakni a sztorit, a német haderő tagjai inkább a kupikat, kurvákat részesítették előnyben.
Tegyük hozzá azt is, hogy a német rendszerben, még a kőkemény náci rendszerben is, a legrosszabb időkben is, a kuplerájok intézménye elfogadott volt (számos "rendszeridegen" női elem is túlélt segítségükkel). Ugyanez a szovjet, kommunista rendszerről nem mondható el; ráadásul a SZU fejlettsége sosem volt egyenletes, voltak fejlett régiók és igazi kőkorszakiak (Belső-Ázsia, Kazahsztán környéke), nem egy az eredeti kulturális, vallási elvek miatt (-sztán tagállamok) nem is ismerték igazán a "nyilvános ház" intézményét.

Aki meg leírta azt, hogy az SS tagjai nem keveredtek más nációkkal szexuális, valami felsőbbrendűségi okok miatt, az HÜLYE. Sajnálom, aki elhiszi ivarérett, kisportolt, felnőtt férfiakról, akik viszonylag zárt férfiközösségben élnek (gyakori életveszélyben), és "irtják" köztük a homoszexualitást; körülményekhez képest jól el vannak látva; ergo "egészségesek"; szóval aki elhiszi, hogy ezek nem akarnak megd*gni mindenféle nőneműt, az hülye és/vagy sosem volt katona/rendőr/kollégista/börtönben/sportoló/férfiak között. Nem verték nagydobra, az más kérdés; de kaja, alvás, pia szentháromság után csakis egyvalami számít(ott): a szex. (Azt sem állítom, hogy mindegyik ilyen (volt), csak a 80%.)

szeloka 2008.11.07. 14:39:52

"ha tehetném zsidó lennék" (Sziámi)

Nem vagyok zsidó. Akkor nem bazseválnék ennyi antiszemita megjegyzést. Vagy arra gondolsz hogy pesti Moszados vagyok? :)
És csak provokálom a népet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.07. 14:42:09

RAMBO:
Gratulálok! Életemben nem láttam még ilyen hosszú url-t. :)

plastik02 2008.11.07. 14:43:38

teljesen nyilvánvaló az irónikus éle a cikknek, de ettől még elcsépelt és ötlettelen.

mentira 2008.11.07. 14:43:50

szeloka: jó, akkor menjünk végig
- ha minden mögött a "Nagy Zsidó Összeesküvést" látod, akkor lehet, hogy igazad van. Egyébként egy félig éppen kiírtott, a világban szanaszét szórt (bár valóban nem tehetségtelen) nép aligha tud arról dönteni, hogy britt gyarmatbirodalom egy értékes részén az angolok ellenkezése ellenére elűzi az ott élő szerinted 5 M embert és odaköltözik. Na persze, ha minden országot a zsidók vezetnek titokben, akkor könnyű.
- ha Marxot tartod annak, akkor valóban. De ő is csak átvette a már létező kommunisztikus eszméket. Az, hogy ki milyen nemzetiségű, hadd döntse el ő, de az 1. kommunista államban elég sok orosz is volt a kommunisták között, nem (meg esetleg egy grúzról nem hallottál?) És ha végigmész esetleg a későbbi "népi demokráciákon" ott is saját nemzetiségűek voltak a vezetésben, most Brezsnyvet, Kosszigint, stb nem is említem. Káros dolog az egyszerűsítés.
- nem, senkinek sem mondom, hogy jó neki, ha kiirtják. De az ideológiai köntösbe bújt orosz nacionalizmus tetteit talán nem kellene a zsidók nyakába varrni. Léteznek nemzetiségi problémák nélkülük is.
- az egész Koránt én sem. De 1 ilyen részt, igaz angolul és nem eredetiben, egy muzulmán ismerősöm megmutatott.
- én arról írtam, hogy az arab államok és Irán IZRAEL-t akarják eltörölni. Ezt nem cáfolja amit írsz. Persze nehéz is lenne, mert elég az iráni elnököt idézni.
- számomra valóban nem túl pozitív, ha valaki - legalábbis az írásod szerint - felületes ismeretek alapján kinyilatkoztat 10-20 tételt valamiről, jelen esetben - felfogás kérdése - egy népről, vagy egy vallás követőeiről. Tudom, sok ilyen van, de ez is szomorúsággal tölt el, és nem tekintem mentségnek.
- a cikk nem magáról az antiszemitizmusról, hanem egy elég hülye hozzáállásról akar ironizálni (ha jól értem). Innen bárhova el lehet jutni , de kell hozzá némi beállítottság, vagy szándékosság is.
- az örök igazság persze nekem sincs birtokomban. Neked volt néhány kinyilatkoztatásod, amelyek tartalmilag tévesek, arra néhány tényt leírtam (állításoddal szemben vannak köztük konkrétumok is), némi értékítélettel vegyesen. valóban a tiedhez hasonló tömörséggel. Hosszabb eszmefuttatáshoz itt se hely, se egyéb feltéetl. Attól a tartalomért csak felel az ember.
- a legszebb Márai idézet sem fedi el, ha valaki egyoldalúan ítél meg egy kérdést.

abdul 2008.11.07. 14:47:22

Csak, hogy egyszerűsítsünk az életünkön:
biztosan vannak olyanok, akiknek nem csak ebben a kérdéskörben vannak problémái, hogy náci vagy zsidó, hanem bosszantja közlekedés, a ruhatisztító, az adóhivatal, a stb...
Lehetne egybefoglalni az unalom gyűlölködését, és mindenki kitalálhatja a maga fröcsögését, és akkor mindenkinek többi ideje lenne arra, hogy a saját dolgával foglalkozzon.
Tehát, ezt a dolgot reggel kiadjuk magunkból, utána lehet menni dolgozni (vagy iskolába, vagy akármi..).
Segítek:
pl: A mocskos zsidrák fornettis békávés k@rva anyátokat!
vagy: a rohadt tetves fasiszta cigány ríder dájdzsesztes szuzukidat tuszakold bele a patkóbeledbe ónnal szárítva!
És akkor ezek a fölösleges oldalak biztosan megszűnnének.
Bár ez a levél elég csemege - nem kevés szorgos, de buta ember írta szívből jövő szűklátókörűséggel.

Cypriánus 2008.11.07. 14:51:15

Szeloka
Biszmillah, én nem is hivatkoztam a Koránra (al-Qurán), áldjon meg az Aqbar Arrahmani ar-Rihmán.

nekem pl. spec nem tetszik a Talmud, de egy hatezer oldalas könyvet, amely ezer különböző néven nevezett rabbi vitáit és azok ellentmondásait foglalja össze, népmesékkel, költészettel, néha egész jó vallási páldázatokkal megszakítva, kissé nehéz így bemutatni.
Amúgy a Korán sem teszik.Nem mint költői mű-arabul egész élvezhető a verselése , legalábbis a koraibb mekkai szúráké-hanem a teológiája.

daito 2008.11.07. 14:56:55

Másik apróság, amit gyakorta tapasztalok, a nosztalgikus emlékezés a csendőrségre és/vagy a kádári rendőrségre; márnint ezen időszakok rendőri hatékonyságára. Egyrészt érzékelhető ez jobb-bal kontextusban (tehát jobbos csendőrséget, balos kádári rendőrséget sírja vissza), de gyakran anélkül is, tehát ma "erősen jobbos elemek" is megjegyzik hogy "azért a Kádár rendszerben legalább ezt nem lehetett".

Azt mindenki elfelejti, hogy azért ezen hatékonyság "mögött" állt 1-2 rendszerszintű dolog. Az egyik az, hogy azokban az időkben a rendszert kiszolgáló erőszakszervezetek "alkalmazottai"-nak jóval több lehetőségük volt, ezt mindenki felfogja, de sokkal jelentősebb az a kérdés, hogy a jogorvoslati lehetőségek voltak minimálisak. Egy normális demokráciában ezek a "fékek" lehetőséget adnak arra, hogy az állami rendszer ne darálja be csak úgy kénye-kedve szerint a neki nem tetszőket (vagy az alkalmazottaknak nem tetszőket). Ergo a rendőr/csendőr megkérdőjelezhetetlen tekintélye volt a fő szempont, azért ne felejtsük el, nem vitték túlzásba a bizonyítékok gyűjtését; s ma is bárkire rá lehet bizonyítani sok mindent, akár egy 2001-es budapesti telefonkönyv segítségével. (Hát még egy pekingivel...)

Ennek a dolognak a másik része az, hogy arról üvöltve hallunk évek óta, hogy a III/III, meg a besúgók. Ennek volt egy rendőri szempontból pozitív oldala, az, hogy szinte minden emberről volt valami a nyilvántartásban. A derék nyomozó, ha egy ismeretlen pacák előtt állt, felsétált a III/3-as kapcsolattartó tiszthez, benyögte kiről van szó; ha nem volt az illető "VALAKI", akkor napokon belül ott volt róla minden. S ugyanez fordítva is, ha csináltál/szereztél/kaptál valamit, utaztál valahová, találkoztál valakivel, az a mainál sokkal-sokkal nagyobb eséllyel jutott az ÁLLAM tudomására, mint ma. (Sokkal könnyebb is volt a nyomozói, rendfenntartói munka is egyben.)

S teszem hozzá, hogy ez nem a szocialista-kommunista rendszer sajátja volt. A Horthy-rendszerben bizony 1920-tól folyamatosan figyelték a szélsőséges elemeket (kommunistát és szélsőjobbost egyaránt, de pl. az antant, kisantant ügynökeit), ami bizony a csendőrökön és a lakossági kapcsolatokon, megfigyelőkön (ergo besúgók) keresztül történt. Az a sokak által "majdnem-demokráciának" tartott rendszer sem volt ilyen téren különb; ők is igyekeztek agyonmegfigyelni a lakosságot. (Nem véletlen, hogy a kommunista földalatti mozgalom szó szerint föld alatt végezte.)

Szóval aki az ilyet visszasírja, az egy besúgóktól hemzsegő világot sír vissza. Vagy hülye, mert nem tud erről, vagy maga is besúgó volt. (Esetleg mindkettő.) Melyik a jobb választás?

szeloka 2008.11.07. 14:57:09

"Az, hogy ki milyen nemzetiségű, hadd döntse el ő, de az 1. kommunista államban elég sok orosz is volt a kommunisták között, nem (meg esetleg egy grúzról nem hallottál?) És ha végigmész esetleg a későbbi "népi demokráciákon" ott is saját nemzetiségűek voltak a vezetésben, most Brezsnyvet, Kosszigint, stb nem is említem. Káros dolog az egyszerűsítés."

Akkor ezek szerint zsidók mindig is Zsidóországban éltek és héberül beszéltek. Ugyan már. Ez alapján nem létezik a zsidóság, csak oroszok, magyarok, grúzok, ukránok,németek stb.

Amúgy igazad van, mert voltak megjegyzéseim aminek nem ismerem a teljes hátterét és ez által sima vagdalkozásnak számítanak.


Nem hinném hogy Irán konkrétan Izrael megsemmisítésén fáradozna, inkább a békés együttélést választaná, ha meg tudna egyezni a zsidókkal.

Én sem akarom Izrael pusztulását, és a zsidók kiirtása sem célom.

Igazad van, elég egyoldalúan ítélem meg a kérdést. De sokan mások is a másik oldalról.

szeloka 2008.11.07. 14:59:56

Cypriánus!

Ez bölcs és igaz márklár volt. De most komolyan igazat adok neked.

palackos 2008.11.07. 15:02:04

szeloka annyira egyszeru, hogy mar mutogatni kene. ez a teljes homaly mar mar mulatsagos.

szeloka 2008.11.07. 15:05:10

daito!

Én azért inkább a Horthy-rendszert választanám. Ne kérdezd hogy miért. Talán mert nem volt annyira nemzetromboló mint a másik vagy a mai rendszer.

szeloka 2008.11.07. 15:07:15

palackos meg egy akkora segg hogy már gyak egy lófaszért kiált.

jól megmondtad ki a hülye, gratulálok. Értékes ember lehetsz mások szemében.

Cypriánus 2008.11.07. 15:07:18

Történetesen Iránnak bonyolúltabbak a motivációi, Izrael szívesen együttműködött volna a Perzsa Állammal( hiszen az nem arab, sőt a legtöb arab állammal iszonyú rossz a viszonya), de azt Irán nem akarta.
De valójában a jelenlegi Teheráni sííta rezsim az izrael-ellenesség-mint népszerű pániszlám dolog hátán akar belovagolni Mekkába. A valódi cél a szaúdi ház vahhabita királyságának megdöntése, és a szent heleyek megszerzése, vagy legalábbis a Termékeny Félhold sííta és perzsa befolyás alá vetése. A projekt nem reménytelen, az alavita szekta uralta Szíria, a Libanont sakkban tartó Hezbollah már meg lenne (bár Szíria néha inog), már csak Irakot kell beépíteni a síita -félholdba...
Jellemző, de érthető hogy a megfélemlített Szaúd Arábia látványosan Izraellel kokettál tavaly óta... "az ellenségem ellensége.."
de hagyjuk mán a Közel-Keletet, bonyolúlt világ!

szeloka 2008.11.07. 15:07:51

Faszom, már túlórában netezek.

plastik02 2008.11.07. 15:14:17

Irán szeretné átvenni a vezetőszerepet a térségben Izraeltől, holott ez a két nem arab ország egyébként remekül kijöhetne egymással az arab tenger közepén, dehát így alakult.

de nem tudom ennek mennyi köze van a pléh-zsernyákhoz :D

daito 2008.11.07. 15:56:07

szeloka!

Tiszta sor, ez egyéni gondolkodásmód, óhajsóhaj kérdése.

Mindenki azt sír vissza, amit akar. Tudnék mellette párszáz dolgot, ellene is párszáz dolgot. Najó, l*f*szt bele; se nem kaszálnék az Öregnek, se nem főznék rá, de nem is csendőrködnék nekije. Megtették a nagyszüleim, öreganyám mai napig visszasírja azt az időszakot. Meg is értem, mert szebben lobogott a magyar zászló abban a szélben, meg jó is volt magyar nótát vinnyogni a tankutánzat tetején. Mindig büszkén meséli, hogy a kormányzó milyen közvetlen volt, gyakran ebédelt náluk. Mondjuk nagyanyámék sosem vendégeskedtek, ebédeltek Horthyéknál; vagy legalábbis erről nem szokott mesélni a mama.

Ahogy nem szeretném a nemzetiszín lobogót védeni -30 fokban védeni valahol a sztyeppén, tökmindegy, hogy maga a kormányzó akarja-e vagy valamelyik vendége, vendéglátója. Már csak ilyen finnyás vagyok.

Persze nem szívesen adnám be az utolsó adag búzát, kukoricát, mert valami gyökér úgy dönt, meg nem szívesen vonulgatnék fel 2 havonta zászlóval a kezemben, ahogy mindenféle triviális idézet, 12 pont, akármi ismételgetése sem hiányzik.

Az a szerencse, hogy az idő visszafordításának minimális lehetősége sem adott.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.11.07. 16:18:33

most mondjátok meg a frankót: ezt a levelet ti találtátok ki. ilyen nincs igaziból, ugye?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.07. 16:27:48

így olvasva, szeloka teljesítménye lenyűgöző:)
a többibe nem mennék bele, saját egészségem érdekében

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.11.07. 16:29:36

Szeloka, ma nem sok Értéket adtál hozzá a munkahelyen. Munka helyett benáculsz. calam, remélem már ellenőrzöd az ATV-s forrásokat :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.07. 16:31:53

Őrnagy, ez nem jó pofa, nem vicces, ezen már túl vagyunk, főleg nem méltányos, de mindegy, nem véletlenül nem kezdtem el vitatkozni...

TD223 2008.11.07. 16:45:32

A cigányok úgyis elviszik a Méhhez.

Amúgy miért adja Veresnek a szobrot? Mert Veres is a fémbizniszben utazik?

Naumov 2008.11.07. 17:02:05

Waah. Index címlap vót, ugye?

Cypriánus 2008.11.07. 17:02:08

Kedves Murci és mások !

Errata:

pontosítom magam, amikor azt a -kétségkívül vitatható és talán túl erős-kifejezést -tettem, hogy alig volt nem-zsidó család,, amelynek valamely tagja ne húzott volna hasznott mások (azaz a zsidók) szenvedésébből, akkor a legtágabb értelemben vett rokonságra gondoltam, nem a családra, mint anya-apa -gyerekek szűkebb egységre.
Nekem is a felmenőm teljesen tiszták e szempontból, de a tág oldalági rokonságban már volt néhány nyilas és lakást igénylő haszonleső...nem hiszem hogy csak az én családomban lett volna ez így.
Egy vérbalos ismerősöm-számos zsidó haverral-nagyapja mint nyilas körzetvezető aktívan részt vett a környék zsidóinak kiírtásában. Kétlem, hogy az unoka pontosan tudja, ki is volt a nagypapa, akit amúgy sem ismert.

Remélem így már érthetőbb!

states 2008.11.07. 17:07:53

A Horthy-rendszer olyan volt, amilyen egy rendszer lehetett 400 évnyi idegen megszállás után. Ez a mentsége. Erre a mostanira viszont semmilyen mentség sincs. A 40 évnyi szocializmus sem az.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.07. 17:08:22

igen :)

én spec. - a hírek szerint - egy zsidómentő csendőr (!) felmenővel büszkélkedhetem... bár csak hallomásból.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.07. 17:42:13

Turul, úgy irigyellek titeket, hogy ilyen szórakoztató kommentelőitek vannak, mint szeloka, mentira.
Őrnagynak pedig igaza van, mostanában nagyon sok a zsidó téma.

staropramen 2008.11.07. 19:20:06

Ennyi idiótát egy rakáson, mint most ezen a témán, azt hiszem még nem láttam.Egy ártalmatlan (pl Pozsonyban súrún előforduló) ironokus, mókás köztéri szobor ürügyén ilyen bőszen zsidózni nácizni és egyéb balfékségeket leírni.Ti vagy tényleg hülyék vagytok, vagy szándékosan hergelitek egymást.
Remélem ez egy ilyen beltenyésztett blog ahol a hülyék időnként összejönnek.
Itt is voltam ,szevasztok.

heima (törölt) 2008.11.07. 22:46:09

nem hiszem el h nem tudtátok h humora csak a ballibnek van Magyarországon. Most komolyan azt hittétek h ezt ideírjátok és bárki viccesnek fogja találni? hát milyen blogg ez?

heima (törölt) 2008.11.07. 22:48:14

Krokodil, pedig mennyivel jobb amikor a közösségi bloggerek egymással beszélgetnek kommentekben :D

tevevanegypupu 2008.11.08. 12:27:07

Tobb ilyen jopofa "giccs" kellene, a szobraink olyan komorak legtobbszor mint a vakbelgyulladas: irok, koltok, hosok, politikusok, csatak.. Nagyon szep dolog oket megszoborni, de annyi jellegzetes figurank van meg, amiket vagy akiket lehetne..
Fureden milyen jo a Balaton partjan a halasz es a pakasz. Minden varosnak van valami jellegzetessege. Inkabb ilyenre adhatnanak penzt..

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.11.08. 13:05:39

A fehérvári öregasszony szobra amint a kocsiját tolja, minden régi fehérvárinak személyes' ismerőse. Éppen úgy mint Debóóóra, aki nem lakott a Ritz szállóba, mert a környékbeliek tudták, hogy Király utca hetven alatt lakott ez a cukorfalat....Aztán van egy Till Eulensiegel szerű figura a főtér közelében magasan a fejek fölött. Volt némi szakszerű ugatás, hogy nem felpapírpozott szobrász műve...Na és..? Jópofa, a sétálok megtorpannak, felkapják a fejüket, fotózzák. Marad valami bennük a városból, mikoözben a Pátzai szobornál meg sem állnak - a műveletlen baromcsorda.

tevevanegypupu 2008.11.08. 14:48:04

Patzainak Gyorben kozponti helyen volt egy szoborcsoportja; harom alak fordult egymassal szembe egy zaszlorudat szorongatva: a munkas, a paraszt es az ertelmisegi. Mindharom figuranak nagyon gombolyu hatsot faragott a mester, el is neveztek a csoborszoportrol a teret (bocs muszaj leirnom) a valagak terenek.. A rendszervaltas utan aztan a szobrot jol megerdemelt helyere: a szoborparkba vittek..
Viszont kaptunk a varos foutcajara egy helyes ladikos figurat, "akinek" a bronz evezojet ismeretlen tettesek mar elloptak parszor. Es mivel a szobor meztelen, egyszer megfosztottak ferfiassagatol is..az sargarezbol volt...

Vidéki 2008.11.08. 16:43:32

Miihez kezdenek egy sárgaréz farokkal?
Nem túl nagy lehet ahhoz, hogy érdemes lenne szinesfém kereskedőhöz vinni.
Az útiköltség is többe kerül mint az elérhető ár.

yda 2008.11.08. 17:43:36

Azhát 2008.11.07. 13:04:53
Ahogy látom te feldobnád anyádat vagy más közeli vagy távoli
nönemü rokonaidat csak,hogy felgyere a pincéből és termelhess.
Szemét komcsi maradvány.

tevevanegypupu 2008.11.08. 20:19:25

Videki
az evezo is megletosen kicsi es nem nagy sulyu darab, gondolom csak szorakozasbol is letorhettek, milyen jo kis moka. Viszont ha az erdeklodok szepen sorra jarjak a lelohelyeket, akkor mar az ilyen kis darabok is beleszamithatnak a sulyba.

molaris 2008.11.09. 12:00:53

Engem leginkább a bennem élő Svejkre emlékeztet. Sört a kezébe!! Ja!- és akkor nincs veszekedés.

fasírt 2008.11.09. 15:12:51

Hajrá TT és KK!!

Kimondtátok, hogy Ni, pedig írva vagyon, hogy ki ne mond !!!
Azonnal hozzátok a rekettyést!

Az írás egyébként zseniális.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.11. 23:37:38

ez egy pléh gólem.
nekünk ebből is csak ez jutott.. :P

keb_26 2008.11.12. 01:46:02

Akik megkérdezik hogy ez iróna-e, azok beléphetnének a MÚOSZ-ba.
süti beállítások módosítása