Kinek lő gólt az Index dizájncentere?
2008. május 08. írta: nénike

Kinek lő gólt az Index dizájncentere?

 Az Index perrel fenyegeti a Zoomot, mert az lopja a dizájnelemeit. Állítólag.



 Túl azon, hogy Versenyhivatal legyen a talpán, aki ilyen finom tükközést objektív kategóriákba tud préselni (és ezek alapján ítélkezni), felvet egy másik, nem kevésbé fontos kérdést: tudniillik nem épp ezzel emeli-e maga mellé Tarjányi vállalkozását? Az ügy nagyon emlékeztet a BMW terepjáró kínai mutációjára, a Shuanghuan CEO-ra. Csakhogy a BMW rájött arra, amire az Index még láthatóan nem, hogy végső soron a gagyit beárazza a piac és oda helyezi, ahová való. A kis polcra.

 (Az Index.hu Zrt. tulajdonosa, a Közép-Európai Média Zrt. egyben a Reakciót kiadó Szindbád Szindikátus Kft. többségi tulajdonosa is.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr95460060

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2008.05.08. 20:17:13

NagyításBazalttufa kolléga már megénekelte a zúmponthú furcsa hírszerkesztési elvét ("Gyurcsány Ferenc nem kötötte be a cipőfűzőjét, de túlélte!!! + KÉPEK + VIDEÓ"), mely oldal egyébként nagyító nélkül is eléggé ismerősnek tűnik. A hasonlóság pe…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CrL 2008.05.08. 16:57:45

mondjuk sztem igazuk van indexéknek, félszemmel is látható lenyúlás az egész zoom...(erre futja tehetségből arrafelé) dehát erre majd azt válaszolják, mi egészen máshonnan 'vettük' az ötleteket. ja és a testőrös miniszterelnökös sztori is 'független' volt.

Bummer 2008.05.08. 17:10:03

A legjobb az volt, hogy a zoom.hu domain napokig egy kis fotós vállalkozás honlapjára mutatott.

Ács Ferenc 2008.05.08. 17:40:28

Ez eléggé "egy az egyben" nyúlás. A hvg Economist-koppintására emlékeztet.

Joschka Fischer (törölt) 2008.05.08. 17:46:57

a zoom egy szar, ezt ha máshonnan nem, akkor innen tudjuk: antagon.blog.hu/2008/04/24/sulytalan_lebeges_zoom_a_zoom_ra
a dizájnelemek lopásához: először nekem is az index jutott eszembe a lapról, aztán valahol láttam pár képet amerikai vagy angol oldalakról, melyek vélhetően nagy hatást tettek az index dizájnereire :-)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 17:48:01

Gagyi koppintás. Állítólag többszáz csillió forint van benne, ehhez képest ingyenes drupal motoron fut, a logo rettenetes, a menüsor linkjei elcsúszva.

Bár ha már nyúlás, akkor www.bbc.co.uk vs www.rtl.hu . Na ahhoz kellett csak az igazán vastag bőr.

Francois Pignon 2008.05.08. 18:10:49

Az is nagy kérdés, ha figyelembe vesszük a lehetőségeket, és az alapelveket, aminek meg kell felelnie egy portálnak, hogy egyáltalán működni tudjon, akkor lehet-e egyáltalán olyan dizájnt létrehozni, ami nem fog igen hasonlítani valami korábbi oldalra.

Turbulencia (törölt) 2008.05.08. 18:24:06

Tény, hogy az index sok szempontból szar. Nem lehet a cikkekhez hozzászólni. A hajdan olvasható velvet már csak pornóról és prostikról szól. 2007-es dátumozású levéllel fenyegetőzik az ügyvédjük. Jobban tennék, ha felkötnék a gatyájukat.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.08. 18:26:14

Pignon

Nyilván vannak logikai, szerkezeti kötöttségek, de apró módosításokkal teljesen más arcot lehet adni egy új hírportálnak. Kopírozni azt jelenti, hogy eleve a második hely a cél.

A zoomból, még a dizájn kiválasztásából is inkább valami brutális amatőrizmus sugárzik. Hát az index layout trendi meg, sikeres az oldal, legyen olyan.

A video is trendi, nosza toljunk alá sok pénzt.

Láthatóan nem értik a webes felület, a felhasználók logikáját, azt a szerves és bonyolult kapcsolatot, ami egy portál video, kép megosztója, a híroldal, vagy az egyéb szolgáltatások között állnak fenn. A nyájas kormányzati PR anyagok közlése, meg lehet hogy exkluzívban megy, de a potenciális olvasók jelentős részét azonnal el is riasztja.

sityu · http://www.sit.yu 2008.05.08. 18:31:47

Nem tisztem védeni a zoomot, meg kedvem se, meghát kedvelem az indexet is (a 2 közül nem a zoom a kezdőlapom), de: valóban vérforraló a hasonlóság az alábbiakban:
-latin betűs, balról-jobbra, fentről lefelé haladó írásmód;
-több hasábos megjelenítés;
-a hasábok közt vékony vonal!
-a dátum-formátum egyezése is arcátlan;
-egyetlen más honlapon sem láttam még bal fölső sarokba helyezett logót;
-a html+css alkalmazása sem szokásos;
-ha jobban megnézzük, kiderül, hogy a két oldal színvilága is teljesen megegyezik;
-a cikk-címek betűcsaládja is ugyanaz (az, hogy az egyik talpas/serif a másik talpatlan/sans serif, az egy elenyésző eltérés);
De most komolyan: az egyedül komolyan veendő hasonlóság a címlap|belföld|külföld|bulvár rovatsorrend, ami meg egy versenytárs esetében nem olyan meglepő (meghát ezek a szokásos rovatok, szokásos megnevezései) - bár lehetett volna agyalni rajta, de semmiképp nem érzem egyedi megoldásnak az index esetében.

A bbcrtl.hu egyezés viszont tényleg durva: már csak azért is, mert az alkalmazott színvilág nem igazán van köszönő viszonyban a csatorna sugárzott képi világával.

Francois Pignon 2008.05.08. 18:34:04

Azt egy szóval sem mondom, hogy nem nyilvánvaló a hasonlóság, és mivel a készítők nyilván ismerik az Indexet, véletlenre sem hivatkozhatnak.
De egy per kimenetele így is erősen kétséges. És az is esélyes, hogy előkapjanak egy régebbi dizájnt valahonnan, amire meg már az indexé is hasonlított.

Francois Pignon 2008.05.08. 18:35:47

wsityu, meg a blogroll, meg a zoom "velvetje", etc.

Steve the Great 2008.05.08. 18:39:21

Hogyaszondja:
"A dizájn egészének vagy részeinek engedély nélküli átvétele a jogtulajdonos engedélyéhez kötött."

Kicsit visszamaradott ügyvéd lehet... :)

amondó (törölt) 2008.05.08. 18:45:19

wsityu:

a betűtípust én sem értem, ugyanis kb 5-6 betűtípust lehet az interneten használni (Arial, Times, Georgia, stb). De a rovatcímek pixelre ugyanott vannak, ugyanúgy felosztva.

sityu · http://www.sit.yu 2008.05.08. 19:05:12

Amondó:
Viszont az index rovatcímei legördülős szubmenüsek, ill. a zoom fejléc fölött nincs teljes oldal szélességű reklámbanner.
Továbbá az index navigáló 2 sora fehér hátterű, a zoomé viszont fekete-szürke.
Mindezek alapján szerintem nem igazán áll meg az index levelében jelzett megtévesztő hasonlóság.

sityu · http://www.sit.yu 2008.05.08. 19:29:19

Már csak a sz*rrágás kedvéért, de megnéztem ezeket a pixelre egyezéseket: legalábbis firefoxxal megjelenítve határozott (bár nem túl nagy) eltérések vannak. A navigációs menünél pl. a külföld-nél csak 1 px, a bulvár-nál 3 px az eltérés, a textbox paddingek sem egyezőek; tehát nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem lopásról van szó.

tréfás kedvű felhasználó 2008.05.08. 21:20:14

azt jól látom, hogy a belinkelt levelen a zindex jogi képviselője 2007-et írt 2008 helyett?

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.08. 22:07:48


Megy a kommentelés a ZOOM-on is. Ott olvastam:

"Az index nem hírportál, hanem egy szarkeverő internetes pöcegödör, a szakmaiságtól távolabb már nem is állhatnának. Nagyon örülök hogy megjelent egy ellenpólus, remélem az index szarvashibáin tanulnak és nem fogják követni azokat."

zoom.hu/velemeny/perrel-fenyegeti-az-index-zoomot

Ács Ferenc 2008.05.08. 22:27:34

nénike: Erre mondják, hogy szorgos munkáslevelező. :)

tréfás kedvű felhasználó 2008.05.09. 08:15:32

nénike · reakcio.hu 2008.05.08. 22:07:48

attol fuggetlenul, hogy a zoom nem adja, az index meg lehet az, aminek a kommentelo elmondja! annyi kamu cikkcimet, elgepelest, bulvart nem sok helyen lehet talalni hirek kozott, mint itt. termeszetesen ra lehet kattintani a hirek menupontra es ez megoldja a problemak kozzul az utolsot, de en, mint szvsz a netezok tulnyomo tobbsege, az olvasnivalot a fooldalrol szerzi be. sajnalom, hogy ezze lett az index, ami, azt pedig meg jobban, hogy ezzel meg mindig lehet legjobbnak lenni.

Bummer 2008.05.09. 09:03:27

egyetértek lehellel, egy nagy bulvárszar az index.

memph 2008.05.09. 10:57:14

Most, hogy így le lett húzva az index (részben jogosan), lenne egy körkérdésem: ti milyen hírportált olvastok?

nénike · http://mandiner.hu 2008.05.09. 11:01:08

Én többnyire az Indexet. Origót havonta egy-egy alkalommal max.

Francois Pignon 2008.05.09. 11:03:25

Blikk, kurucinfó, nb1.hu, mi más ;)

Téglagyári Megálló 2008.05.09. 11:49:54

reakcio.blog.hu ami fontos, az ide be van linkelve :-)

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2008.05.09. 12:05:22

Hihetetlen, mekkora reklámot csináltok a zoomnak. Annyira azért nem jó. Az Index....kezdőoldalamról vagy jót, vagy semmit. Marad a semmi.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 12:13:42

tita:
Reklámot? Ugyan. Sok jót itt nem olvashattál a Zoomról. A Zoom egy nagyon halovány Index-koppintás, de ezt bíróság előtt nehéz lenne bizonyítani - ráadásul szerintem felesleges is.

Turbulencia (törölt) 2008.05.09. 12:43:48

TuRuL_2k2,

Ez bizony ingyen reklám. Egy induló portálnak elsősorban arra van szüksége, hogy beszéljenek róla - mindegy, hogy jót vagy rosszat. Fő, hogy tudjanak a létezéséről. Nem véletlenül tették ki az index levelét a kirakatba.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.09. 12:46:14

Turbulencia:
Ilyen értelemben ingyen reklám az is, ha leírjuk egy filmről, hogy semmiképpen se nézd meg, mert rossz. Beszélünk róla. :)

Turbulencia (törölt) 2008.05.09. 13:23:26

TuRuL_2k2,

Nem hiszem, hogy ennyire naiv lennél - amikor kivonultatok a metróépítésben segíteni, az is azért volt, hogy beszéljenek rólatok, de nyilván gondoltatok rá, hogy a sok beszédből kattintás (vagy akkor még lapvásárlás) is lesz.

Egyébként nem ti csesztétek el, hanem az index, a hülye levelükkel. Remélem a jövőben is így jár mindenki, aki a minőség termelése helyett az ügyvédeiben reménykedik.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2008.05.09. 13:29:46

Így van, Turul. Az a reklám, hogy beszéltek róla. Tök mindegy, hogy mit. A lekoppintás is lehet éppen szándékos. Hogy beszéljetek róluk:) Nem is rossz ötlet. Utánoznom kellene.

Turbulencia (törölt) 2008.05.09. 13:38:08

A dolgot többféleképpen lehet szemlélni. Egyrészt itt van a vállalhatóan jobb-liberális index a Gyurcsány seggét nyaldosó zoom ellen. Másrészt a befutott, de korábbi kreativitását elvesztett internetes portál, amint kétes jogi eszközökkel próbálja a konkurenciát kiszorítani. Igen, nyilván inspirálódott a zoom az index fejlécből – de csak olyan mértékben, ami az interneten elfogadható. Az index sem talált fel semmilyen spanyolviaszt annak idején.
Az index mellett szól viszont, hogy míg a HVG nem igazán az Economist konkurenciája, és az RTL sem a BBC-nek, a zoom az indextől igyekszik elvinni a klikkeket.

Bummer 2008.05.09. 13:50:53

Turbulencia, szerintem a zoom főleg nem a fejlécből, hanem a cikkmegjelenítésből lopott.
De a lopáshoz össze kell hasonlítani a konkurens portálokat:
inforadio.hu
origo.hu
index.hu

Ezek miért tudnak teljesen máshogy kinézni?

Francois Pignon 2008.05.09. 14:00:10

Messze nem csak a fejlécről van szó. Az Index blogkiajánlója például elég eredeti volt a magyar piacon. Hogy, hogy nem, a zooméknál is pont oda sikerült egy ilyen, és a többi et cetera.

A reklámról meg annyit, hogy az amőbáról is elég sok szó esett itt, mégis lehúzták a rolót. ;)

Turbulencia (törölt) 2008.05.09. 14:43:20

Bummer,

Miért csak a magyar portálokat hasonlítod össze? Az persze fantáziátlanságról (meg talán a nyelvtudás hiányáról! :) árulkodik, hogy a zoom pont a magyar indexről inspirálódik, de akkor sem hiszem, hogy az index bármit feltalált volna.

Francois Pignon,

Más az amőba, és más a zoom. Az amőba egy befutott, közismert párt köré szerveződött, a zoom meg azért küszködik, hogy egyáltalán tudjanak a létezéséről. Még fontosabb különbség, hogy az amőba nyíltan szoci volt, a zoom meg elfogulatlannak nevezi magát.
süti beállítások módosítása