Sajóbábony polgármestere és jegyzője nyolc pontból álló javaslattal kereste meg Szili Katalint, az Országgyűlés elnökét. Ezek között szerepel a halálbüntetés visszaállítása is. Talán a polgármester és több képviselőtestületi tag MSZP-s mivolta az oka, hogy nem a Jobbik által lestoppolt cigánybűnözés terminust használják, hanem így fogalmaznak: „a bejelentés egy bizonyos népréteghez kapcsolódik, de leírni, kimondani senki nem meri, hiszen aki ezt megteszi, megbélyegzik”.
A probléma sajnos nagyon sok településen nem ismeretlen: a mi értékrendünk szerint teljes reménytelenségben élő cigányok életmódja egész falvak és városrészek mindennapjait keseríti meg. Az önkormányzati rendőrség talán segíthetne a helyzeten és szerintem a kisebbségi önkormányzatoknak is legalább annyi energiát kéne fordítani az általuk képviselt közösség meggyőzésére, mint a jaj-kéne-lakás-meg-segély kommunikációra. A halálbüntetés viszont semmiképpen sem jó megoldás.
Egy tavalyi felmérés szerint itthon a halálbüntetés támogatottsága 60% körüli, s visszaállítása időről időre felmerül a közbeszédben is egy-egy sokkoló bűneset után (2002 májusában például Orbán Viktor vetette fel a móri vérengzés kapcsán e büntetési mód megfontolandóságát). Azonban a jelentős társadalmi támogatottsága ellenére nagyon sok érv szól a halálbüntetés ellen. Nemzetközi szerződések és az alkotmányunk épp úgy tiltják az emberélet elvételét, mint a jézusi tanítás. Épp ezért csak kevés olyan országot találunk, ahol még él ez a büntetési mód (ezek többsége a muzulmán kultúrkörhöz tartozó állam). 2004-ben Kuvaitban, Kínában és Iránban hajtották végre a népességükhöz viszonyítva a legtöbb kivégzést. Érdekes ellentmondás, hogy az erősen keresztény Egyesült Államok államainak többségében hozhat halálos ítéletet a bíróság. Szerintem a keresztény hitelvekkel teljesen összeegyeztethetetlen az élet elvétele - akár bírósági tárgyalás eredményeképpen is.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr3389527
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Francois Pignon 2008.03.20. 18:24:25
Tragikomikus.
A XXI. századi Pongrácz gróf pallosjogért folyamodik.
A XXI. századi Pongrácz gróf pallosjogért folyamodik.
tewton 2008.03.20. 18:48:10
aha.
"nincs meg a nyolc osztály"
mert az "csak úgy" nem lesz meg.
Meg a gyilkosság óta el vannak nyomva a cigányok.
hol vannak ilyenkor a t. fajvédő urak és hölgyek?
"nincs meg a nyolc osztály"
mert az "csak úgy" nem lesz meg.
Meg a gyilkosság óta el vannak nyomva a cigányok.
hol vannak ilyenkor a t. fajvédő urak és hölgyek?
dr.minorka 2008.03.20. 19:09:59
"Szerintem a keresztény hitelvekkel teljesen összeegyeztethetetlen az élet elvétele -"
Ez így nem pontos. Mi van akkor, ha életet kell elvenned azért, hogy életet mentsél? A halálbüntetés hívei azt mondják, hogy így mások életét óvjuk meg, míg az ellenzők azt mondják, hogy egy frászt. Természetesen mindkét fél gazdag statisztikai anyagot hoz fel.
Ez így nem pontos. Mi van akkor, ha életet kell elvenned azért, hogy életet mentsél? A halálbüntetés hívei azt mondják, hogy így mások életét óvjuk meg, míg az ellenzők azt mondják, hogy egy frászt. Természetesen mindkét fél gazdag statisztikai anyagot hoz fel.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 19:22:27
dr.minorka 2008.03.20. 19:09:59:
"Ez így nem pontos. Mi van akkor, ha életet kell elvenned azért, hogy életet mentsél?"
Szerencsére a keresztényeknek ilyen problémáik nincsenek. Ölni mindig tilos. Az imperatívusz kategorikus.
"Ez így nem pontos. Mi van akkor, ha életet kell elvenned azért, hogy életet mentsél?"
Szerencsére a keresztényeknek ilyen problémáik nincsenek. Ölni mindig tilos. Az imperatívusz kategorikus.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.20. 19:28:19
Doom, sajna ki kell javítsalak. Szt. Tamás is megengedi, hogy ölj önvédelemből. A locus classicus S.T. IIa IIae, q.64, a.7. (a neten rajta van az egész Summa)
Francois Pignon 2008.03.20. 19:39:46
Már bocsáss meg, de ha a halálbüntetés mellett ott van opcióként az életfogytiglani elzárás, a társadalom önvédelméhez nem kell ölni.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.20. 19:55:43
FP.
Szt. Tamás nagyon tiszta fejű szerző. Ilyen homályos fogalmakkal, mint "társadalmi önvédelem" nem foglalkozott.
Mellesleg, én nem a halálbüntetés mellett érveltem, hanem azt írtam, hogy az ölni tilos nem kategórikus imperatívusz pl. Szt. Tamás szerint (bár, ő tényleg nem volt kantiánus).
Szt. Tamás nagyon tiszta fejű szerző. Ilyen homályos fogalmakkal, mint "társadalmi önvédelem" nem foglalkozott.
Mellesleg, én nem a halálbüntetés mellett érveltem, hanem azt írtam, hogy az ölni tilos nem kategórikus imperatívusz pl. Szt. Tamás szerint (bár, ő tényleg nem volt kantiánus).
dr.minorka 2008.03.20. 19:56:49
Doom!
Tölgy példájára gondoltam én is.
Tölgy példájára gondoltam én is.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.20. 20:00:41
a keresztényi hitelvekkel teljesen összeegyeztethetetlen az élet elvétele :-)
én csak aztat szeretném nagy tisztelettel megkérdezni, hogy a horváth aladár úr ilyenkor micsinál? hát nem megyen sajóbábonyba tévéstábbal?
mer leköpik a cigányok most már őtet is, azért?
mert nem képviseli őket, azért? mert szarik a öco is az egészbe bele vastagot? mert ott cigányokról van szó, nem parlamenti képviselőkről, azért?
segélyről és nem alapítványi támogatásról, meg nem bizottsági helyről?
én csak aztat szeretném nagy tisztelettel megkérdezni, hogy a horváth aladár úr ilyenkor micsinál? hát nem megyen sajóbábonyba tévéstábbal?
mer leköpik a cigányok most már őtet is, azért?
mert nem képviseli őket, azért? mert szarik a öco is az egészbe bele vastagot? mert ott cigányokról van szó, nem parlamenti képviselőkről, azért?
segélyről és nem alapítványi támogatásról, meg nem bizottsági helyről?
tewton 2008.03.20. 20:04:15
Tölgy kedves,
IIª-IIae q. 64 a. 2 co.
A bűnöst meg lehet ölni, hogy a közjó megmaradjon
"Et ideo si aliquis homo sit periculosus communitati et corruptivus ipsius propter aliquod peccatum, laudabiliter et salubriter occiditur, ut bonum commune conservetur"
IIª-IIae q. 64 a. 2 co.
A bűnöst meg lehet ölni, hogy a közjó megmaradjon
"Et ideo si aliquis homo sit periculosus communitati et corruptivus ipsius propter aliquod peccatum, laudabiliter et salubriter occiditur, ut bonum commune conservetur"
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.20. 20:07:58
bs395
olvastad a megadott helyett? Olvastad az Ószövetséget?
Te véletlenül nem a Tízparancsolatra gondolsz?
olvastad a megadott helyett? Olvastad az Ószövetséget?
Te véletlenül nem a Tízparancsolatra gondolsz?
tewton 2008.03.20. 20:08:54
bocsánat, pontosítva, a közösségre veszélyes és a közösséget megrontó embert.
Másrészt meg a vallásos USA inkább protestáns, Luther is mintha elfogadta volna a halálbüntetést. Kálvin és követői meg aktívan gyakorolták. Persze ebből nem következik semmi egyenesen.
Másrészt meg a vallásos USA inkább protestáns, Luther is mintha elfogadta volna a halálbüntetést. Kálvin és követői meg aktívan gyakorolták. Persze ebből nem következik semmi egyenesen.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.20. 20:27:19
tewton,
amit te idézel, az még keményebb. Főleg a végén az I.Kor 5,6 értelmezése.
amit te idézel, az még keményebb. Főleg a végén az I.Kor 5,6 értelmezése.
Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.03.20. 21:05:10
Nem tudtam, hogy a polgármester szoci, és a testület harmada szintén. (A többi független.) Ettől még borzasztóbb ez a levél. Nem is a halálbüntetés miatt, az sima butaság. Hanem a burkoltnak látszó cigányozás miatt.
Amúgy meg Sajóbábony problémáit a halálbüntetés nem oldaná meg. Legalább is remélem, nem lopásért és garázdaságért javasolják kiróni.
Amúgy meg Sajóbábony problémáit a halálbüntetés nem oldaná meg. Legalább is remélem, nem lopásért és garázdaságért javasolják kiróni.
Francois Pignon 2008.03.20. 21:24:08
Pásztor Tibor, ugye nem akarod azt mondani, hogy nem hallottál még szocialista szájakból elég cigányozást?
irrelevant 2008.03.20. 21:26:35
Mi a túró, Pignon, már te is Reakciós lettél?
Vagy én vagyok rendkívül bamba, hogy eddig nem tűnt fel?
Vagy én vagyok rendkívül bamba, hogy eddig nem tűnt fel?
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.20. 21:44:29
az lesz a szép, amikor a cigányság eltanulja az amcsi feketéktől a faji öntudatot.
tévedés ne essék, nem ítélek bőrszín alapján. de lesz éppen elég negatív példa amikor az elkövető majd az etnikai hovatartozását hozza fel indítéknak.
ez egy beteg ország. itt ha kimondod hogy cigán, rögtön rádveti magát a fél szdsz, hogy "rasszicista" vagy. [(c) Ali G] pedig a romák elleni negatív megítélésnek sajnos van alapja. ez nem genetikai vagy faji sajátosság, hanem az eltérő szocializáció és értékrend eredménye.
amikor pedig balhé van, az már tiszta kultúrsokk.
tévedés ne essék, nem ítélek bőrszín alapján. de lesz éppen elég negatív példa amikor az elkövető majd az etnikai hovatartozását hozza fel indítéknak.
ez egy beteg ország. itt ha kimondod hogy cigán, rögtön rádveti magát a fél szdsz, hogy "rasszicista" vagy. [(c) Ali G] pedig a romák elleni negatív megítélésnek sajnos van alapja. ez nem genetikai vagy faji sajátosság, hanem az eltérő szocializáció és értékrend eredménye.
amikor pedig balhé van, az már tiszta kultúrsokk.
tewton 2008.03.20. 21:58:01
Kedves Pásztor Tibor,
ebben a dologban nem a cigányozás a szörnyű, hanem az, hogy van alapja. Itt konkrétan egy rablógyilkosság.
A vidéki Magyarországon eléggé át lehet élni azt az elkeseredést, amit a polgármester emleget. A fenyegetettséget és kiszolgáltatottságot is.
Ez ált. úgy kezdődik, hogy a törvénytisztelő és még nem előítéletes "kisembernek" feltörik a víkendházát, vagy lelopják a gyümölcsét. És nincs mit tenni. És igen sokszor TUDHATÓ, hogy kik tették. De a rendőrség ált. megszűnteti a nyomozást. Az emberek ott állnak, tudják, hogy igazuk van, és szó szerint belebetegednek, hogy mégsincs igazság, a tolvaj meg a szemükbe röhög.
Vagy pl rákiabálnak, "beszólnak" neki az utcán, "kóstolgatják" a csoportosan bandázó cigány fiatalok. Ilyenkor csak a lélekjelenlét marad, mert egyetlen fajvédő vagy SzDSz-es képviselő sincs a közelben.
Ez mind a biztonságérzetet építi le. Próbálja ki egyszer a saját bőrén, ideológiai láncok nélkül, milyen, amikor játszásiból alázzák meg és félnie kell a világos bőrszíne miatt. Tudok javasolni helyeket, ahol fehér ember a kocsiból se mer kiszállni, és jobban is teszi, a saját érdekében.
Nagyon nagy bűn volna a polgármester ügyét elbagatellizálni lopássá meg garázdasággá.
Gondolom, a Párt majd jól elhallgattatja a polgármestert egy fegyelmivel, valahol elkeverik a beadványát, és minden mehet tovább, ahogy eddig.
ebben a dologban nem a cigányozás a szörnyű, hanem az, hogy van alapja. Itt konkrétan egy rablógyilkosság.
A vidéki Magyarországon eléggé át lehet élni azt az elkeseredést, amit a polgármester emleget. A fenyegetettséget és kiszolgáltatottságot is.
Ez ált. úgy kezdődik, hogy a törvénytisztelő és még nem előítéletes "kisembernek" feltörik a víkendházát, vagy lelopják a gyümölcsét. És nincs mit tenni. És igen sokszor TUDHATÓ, hogy kik tették. De a rendőrség ált. megszűnteti a nyomozást. Az emberek ott állnak, tudják, hogy igazuk van, és szó szerint belebetegednek, hogy mégsincs igazság, a tolvaj meg a szemükbe röhög.
Vagy pl rákiabálnak, "beszólnak" neki az utcán, "kóstolgatják" a csoportosan bandázó cigány fiatalok. Ilyenkor csak a lélekjelenlét marad, mert egyetlen fajvédő vagy SzDSz-es képviselő sincs a közelben.
Ez mind a biztonságérzetet építi le. Próbálja ki egyszer a saját bőrén, ideológiai láncok nélkül, milyen, amikor játszásiból alázzák meg és félnie kell a világos bőrszíne miatt. Tudok javasolni helyeket, ahol fehér ember a kocsiból se mer kiszállni, és jobban is teszi, a saját érdekében.
Nagyon nagy bűn volna a polgármester ügyét elbagatellizálni lopássá meg garázdasággá.
Gondolom, a Párt majd jól elhallgattatja a polgármestert egy fegyelmivel, valahol elkeverik a beadványát, és minden mehet tovább, ahogy eddig.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 22:21:05
tewton 2008.03.20. 21:58:01:
"Gondolom, a Párt majd jól elhallgattatja a polgármestert egy fegyelmivel, valahol elkeverik a beadványát, és minden mehet tovább, ahogy eddig."
Nem, Gyurcsány most készíti fel a közvéleményt a szociális támogatások kiutalásának megszigorítására.
nol.hu/cikk/485317/
Ezért szokása szerint először boszorkányüldöző kampányt indít. Tóta W. már egy éve csinálja.
Ezzel kapcsolatban megjegyzendő:
- Hogy a szociális ellátások teljesítéstől függését a Fidesz-kormány vezette be és az MSZP-SZDSZ kormány szüntette meg.
- Hogy a Fidesz-kormány a felelősség és a támogatás összekapcsolását úgy oldotta meg, hogy közben nem keltett cigányellenes hangulatot.
Az a kommunikációs fogás, hogy a megszorítani kívánt réteget démonizálják, klasszikus Gyurcsány. Kezdte a határon túli magyarokon és azóta már végigpróbálta néhány társadalmi csoporton, utoljára a lusta, lógós egyetemisták és hálapénz-éhes orvosok jutnak eszembe. De e
Pusztán az a tény, hogy Gyurcsány ezt rutinszerűen csinálja elég indok ahhoz, hogy páros lábbal rúgják ki a miniszterelnökségből.
"Gondolom, a Párt majd jól elhallgattatja a polgármestert egy fegyelmivel, valahol elkeverik a beadványát, és minden mehet tovább, ahogy eddig."
Nem, Gyurcsány most készíti fel a közvéleményt a szociális támogatások kiutalásának megszigorítására.
nol.hu/cikk/485317/
Ezért szokása szerint először boszorkányüldöző kampányt indít. Tóta W. már egy éve csinálja.
Ezzel kapcsolatban megjegyzendő:
- Hogy a szociális ellátások teljesítéstől függését a Fidesz-kormány vezette be és az MSZP-SZDSZ kormány szüntette meg.
- Hogy a Fidesz-kormány a felelősség és a támogatás összekapcsolását úgy oldotta meg, hogy közben nem keltett cigányellenes hangulatot.
Az a kommunikációs fogás, hogy a megszorítani kívánt réteget démonizálják, klasszikus Gyurcsány. Kezdte a határon túli magyarokon és azóta már végigpróbálta néhány társadalmi csoporton, utoljára a lusta, lógós egyetemisták és hálapénz-éhes orvosok jutnak eszembe. De e
Pusztán az a tény, hogy Gyurcsány ezt rutinszerűen csinálja elég indok ahhoz, hogy páros lábbal rúgják ki a miniszterelnökségből.
Invictus 2008.03.20. 22:55:46
Azért elnézném az SZDSZ-es jogvédők reakcióját, ha tényleg cigányellenességre játszana a Fletó.
Persze nincs illúzióm, benyelnék tövig. Msx. háborogna egy-két publicista valami zuglapban egy kicsit, de ha ez kell (a magánbeszédben amúgy is régóta lecigányozott) Rém megállításához, akkor benyelik.
Persze nincs illúzióm, benyelnék tövig. Msx. háborogna egy-két publicista valami zuglapban egy kicsit, de ha ez kell (a magánbeszédben amúgy is régóta lecigányozott) Rém megállításához, akkor benyelik.
tewton 2008.03.20. 22:58:28
Doom,
jaj.
Ahogy olvaslak, már megint "az egész összeáll egy nagy képpé". És ebben megint az zavar, hogy szerintem igazad is van.
Nem tudom, hogy valóban megvalósul-e ez a munkateszt. Van egy olyan érzésem, hogy ha igen, akkor is csak tessék-lássék módon, hogy azért a szavazóbázis megmaradjon. Vagy esetleg egy "hosszabb, kiérlelt döntéselőkészítés" után, a választásra időzítve dobják be, hadd vigye a győztes.
Démonizálni meg szerintem nem kell a cigányságot. Megoldották és megoldják maguknak. Egy vidéki (falu, kisváros, középváros) serdülőkor (ált. isk. + középiskola, bármilyen) hatalmas tömegeknek adja meg a sanszot a "másság" konkrét megtapasztalására. Ezek az emberek inkább hisznek a tapasztalataiknak, mint az agymosásnak.
jaj.
Ahogy olvaslak, már megint "az egész összeáll egy nagy képpé". És ebben megint az zavar, hogy szerintem igazad is van.
Nem tudom, hogy valóban megvalósul-e ez a munkateszt. Van egy olyan érzésem, hogy ha igen, akkor is csak tessék-lássék módon, hogy azért a szavazóbázis megmaradjon. Vagy esetleg egy "hosszabb, kiérlelt döntéselőkészítés" után, a választásra időzítve dobják be, hadd vigye a győztes.
Démonizálni meg szerintem nem kell a cigányságot. Megoldották és megoldják maguknak. Egy vidéki (falu, kisváros, középváros) serdülőkor (ált. isk. + középiskola, bármilyen) hatalmas tömegeknek adja meg a sanszot a "másság" konkrét megtapasztalására. Ezek az emberek inkább hisznek a tapasztalataiknak, mint az agymosásnak.
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 23:14:53
tewton 2008.03.20. 22:58:28:
"Ahogy olvaslak, már megint "az egész összeáll egy nagy képpé". "
Egy hipotézisemet osztottam meg, ami lehet hibás is. Általában azonban igaz, hogy ha valami zavarja az embert, ott valami baj is van, még ha a magyarázat esetleg fals is. Itt az zavar engem, hogy nagyjából egy éve kormányzati körökkel kapcsolatban álló kommunikátorok feszegetik a "cigánykérdést".
"Nem tudom, hogy valóban megvalósul-e ez a munkateszt. Van egy olyan érzésem, hogy ha igen, akkor is csak tessék-lássék módon, hogy azért a szavazóbázis megmaradjon."
Gyurcsány gondolkodhat úgy, hogy ezen többet nyer, mint veszít, lévén a cigányság kisebbség. Ne feledjük, hogy a gyurcsányi program (amit a mai napig nem adott fel, éppen most hirdette ki az új polgárosodás programját) azt jelenti, hogy a középrétegeket is megnyerik szavazóknak. Ez a Blair-recept és Gyurcsány ezt eddig nem tudta végrehajtani, nem kis részben az őszödi beszéd miatt. Azért a próbálkozást nem adja fel.
"Démonizálni meg szerintem nem kell a cigányságot. Megoldották és megoldják maguknak. Egy vidéki (falu, kisváros, középváros) serdülőkor (ált. isk. + középiskola, bármilyen) hatalmas tömegeknek adja meg a sanszot a "másság" konkrét megtapasztalására. Ezek az emberek inkább hisznek a tapasztalataiknak, mint az agymosásnak."
Többször elmondtam: 10 éve élek olyan területen, ahol nagyon sok a cigány és soha, semmilyen problémám nem volt velük. Ez nem jelenti azt, hogy kriminalizálódott cigányközösségek máshol nem okoznak komoly problémát. Okoznak és ezt tudom, nem is akarom eltagadni.
Itt az a baj, hogy a "cigánykérdés" feszegetésével 5-800000 emberre sütnek bélyeget. Közülük legrosszabb esetben 20% problémás.
Emlékezzünk, milyen volt, amikor Gyurcsányék ugyanezt a határon túli magyarokkal, az egész jobboldallal, a patikusokkal, a tanárokkal, az egyetemi hallgatókkal vagy a "nyuggerekkel" játszották el. Ne dőljünk már be neki, csak azért, mert most nem mi vagyunk a puska rosszabbik végén.
Vannak szép számmal bűnöző életmódot folytató cigányok. Őket a korbács és mézesmadzag taktikával kell megtörni: aki továbbra is keménykedik, az erőt kap, aki kooperál, az támogatást munkahelykeresésben és átképzésben. A cigányság nagyobb része viszont normális (mondhatni polgárosult) életet él, őket békén kell hagyni.
"Ahogy olvaslak, már megint "az egész összeáll egy nagy képpé". "
Egy hipotézisemet osztottam meg, ami lehet hibás is. Általában azonban igaz, hogy ha valami zavarja az embert, ott valami baj is van, még ha a magyarázat esetleg fals is. Itt az zavar engem, hogy nagyjából egy éve kormányzati körökkel kapcsolatban álló kommunikátorok feszegetik a "cigánykérdést".
"Nem tudom, hogy valóban megvalósul-e ez a munkateszt. Van egy olyan érzésem, hogy ha igen, akkor is csak tessék-lássék módon, hogy azért a szavazóbázis megmaradjon."
Gyurcsány gondolkodhat úgy, hogy ezen többet nyer, mint veszít, lévén a cigányság kisebbség. Ne feledjük, hogy a gyurcsányi program (amit a mai napig nem adott fel, éppen most hirdette ki az új polgárosodás programját) azt jelenti, hogy a középrétegeket is megnyerik szavazóknak. Ez a Blair-recept és Gyurcsány ezt eddig nem tudta végrehajtani, nem kis részben az őszödi beszéd miatt. Azért a próbálkozást nem adja fel.
"Démonizálni meg szerintem nem kell a cigányságot. Megoldották és megoldják maguknak. Egy vidéki (falu, kisváros, középváros) serdülőkor (ált. isk. + középiskola, bármilyen) hatalmas tömegeknek adja meg a sanszot a "másság" konkrét megtapasztalására. Ezek az emberek inkább hisznek a tapasztalataiknak, mint az agymosásnak."
Többször elmondtam: 10 éve élek olyan területen, ahol nagyon sok a cigány és soha, semmilyen problémám nem volt velük. Ez nem jelenti azt, hogy kriminalizálódott cigányközösségek máshol nem okoznak komoly problémát. Okoznak és ezt tudom, nem is akarom eltagadni.
Itt az a baj, hogy a "cigánykérdés" feszegetésével 5-800000 emberre sütnek bélyeget. Közülük legrosszabb esetben 20% problémás.
Emlékezzünk, milyen volt, amikor Gyurcsányék ugyanezt a határon túli magyarokkal, az egész jobboldallal, a patikusokkal, a tanárokkal, az egyetemi hallgatókkal vagy a "nyuggerekkel" játszották el. Ne dőljünk már be neki, csak azért, mert most nem mi vagyunk a puska rosszabbik végén.
Vannak szép számmal bűnöző életmódot folytató cigányok. Őket a korbács és mézesmadzag taktikával kell megtörni: aki továbbra is keménykedik, az erőt kap, aki kooperál, az támogatást munkahelykeresésben és átképzésben. A cigányság nagyobb része viszont normális (mondhatni polgárosult) életet él, őket békén kell hagyni.
tewton 2008.03.20. 23:47:30
Doom,
túlnyomórészt egyetértve, a fletó-féle mechanizmusban is, a megbélyegzésben is akár.
Tapasztalataink eltérnek. A mi környékünkön ismerősök, rokonok pincéit törik fel, surrannak vagy törnek be hozzájuk, öregeket rabolnak ki. És nem a Kurucinfón olvasom, hanem hallom itt a kisvárosomban, meg a környékbeli falvakban. És általában tudható, hogy a cigányok azok. A rendszerváltás óta, de az utóbbi jó 10 évben különösen, és a tendencia egyre durvább az utóbbi években.
Pl. általános iskola. A felkapaszkodottabb cigány is zenei osztályba iratja a gyerekét, mert rühelli a saját fajtáját és nem akarja a taníthatatlan purdék közé rakni a sajátját. És ezt ő maga mondja a "magyar" szülőtársnak. Ha ezt a Horváth Aladár-féle fajvédők hallanák! Közben meg ugyanott a nem-zenei osztályban a nem-felkapaszkodott roma túlkoros gyereke meg a tanórán maszturbál, nyilvánosan, és nem lehet eltávolítani az iskolából, hiába próbálkozik többször is az iskolavezetés, a megyei szint visszadobja. És efféle esetek garmadája.
Nem a polgárosult résszel van a baj, ez tiszta. Csak az a gond, hogy a bűnöző életmódot folytatót nehéz elválasztani az ifjúsági bűnöző kategóriától, azt meg a hőzöngő-kapucnis-bandában-beszólós kis szarcsimbóktól, aki a nyugdíjasokat meg az egyedül közlekedő fiátál párásztokat ijesztegeti meg terrorizálja köztéren.
túlnyomórészt egyetértve, a fletó-féle mechanizmusban is, a megbélyegzésben is akár.
Tapasztalataink eltérnek. A mi környékünkön ismerősök, rokonok pincéit törik fel, surrannak vagy törnek be hozzájuk, öregeket rabolnak ki. És nem a Kurucinfón olvasom, hanem hallom itt a kisvárosomban, meg a környékbeli falvakban. És általában tudható, hogy a cigányok azok. A rendszerváltás óta, de az utóbbi jó 10 évben különösen, és a tendencia egyre durvább az utóbbi években.
Pl. általános iskola. A felkapaszkodottabb cigány is zenei osztályba iratja a gyerekét, mert rühelli a saját fajtáját és nem akarja a taníthatatlan purdék közé rakni a sajátját. És ezt ő maga mondja a "magyar" szülőtársnak. Ha ezt a Horváth Aladár-féle fajvédők hallanák! Közben meg ugyanott a nem-zenei osztályban a nem-felkapaszkodott roma túlkoros gyereke meg a tanórán maszturbál, nyilvánosan, és nem lehet eltávolítani az iskolából, hiába próbálkozik többször is az iskolavezetés, a megyei szint visszadobja. És efféle esetek garmadája.
Nem a polgárosult résszel van a baj, ez tiszta. Csak az a gond, hogy a bűnöző életmódot folytatót nehéz elválasztani az ifjúsági bűnöző kategóriától, azt meg a hőzöngő-kapucnis-bandában-beszólós kis szarcsimbóktól, aki a nyugdíjasokat meg az egyedül közlekedő fiátál párásztokat ijesztegeti meg terrorizálja köztéren.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.20. 23:50:28
A dolog azért nagyon fontos egyébként, mert van egy
új jelenség a világon. A klasszikus asszimilációs folyamatok
egyre több helyen megálltak. Sőt a visszájukra fordultak.
Ez tény, ez van a törökökkel Németországban például.
Az "információs társadalommal" függhet össze.
A lényeg, hogy ez a szél itt Magyarországon még nem
legyintette meg a cigányságot, de nincs messze az a pont,
hogy hasonlóan fognak megváltozni, mint ahogy megtörténik
ez már máshol.
új jelenség a világon. A klasszikus asszimilációs folyamatok
egyre több helyen megálltak. Sőt a visszájukra fordultak.
Ez tény, ez van a törökökkel Németországban például.
Az "információs társadalommal" függhet össze.
A lényeg, hogy ez a szél itt Magyarországon még nem
legyintette meg a cigányságot, de nincs messze az a pont,
hogy hasonlóan fognak megváltozni, mint ahogy megtörténik
ez már máshol.
dr.minorka 2008.03.20. 23:53:23
Az asszimlációhoz nem csak az kell, hogy ők akarják, hanem a magyarok ne akadályozzák (hogy finoman körülírjam a gyűlöletet).
Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.21. 00:00:31
tewton 2008.03.20. 23:47:30:
"a nem-felkapaszkodott roma túlkoros gyereke meg a tanórán maszturbál, nyilvánosan, és nem lehet eltávolítani az iskolából, hiába próbálkozik többször is az iskolavezetés, a megyei szint visszadobja."
Nem megengedhető, hogy a tanár kezében ne legyen fegyelmező eszköz ilyen esetekben.
A problémát súlyosbította a Magyar Bálint-féle integrációs kísérlet. Nem magával az integrációval van baj, hanem azzal, hogy az iskoláknak nem adtak plusz eszközöket (tipikusan kisegítő tanárok szoktak foglalkozni a lemaradó vagy problémás gyerekekkel) és nincs fegyelmező eszköz se a kezükben.
"a nem-felkapaszkodott roma túlkoros gyereke meg a tanórán maszturbál, nyilvánosan, és nem lehet eltávolítani az iskolából, hiába próbálkozik többször is az iskolavezetés, a megyei szint visszadobja."
Nem megengedhető, hogy a tanár kezében ne legyen fegyelmező eszköz ilyen esetekben.
A problémát súlyosbította a Magyar Bálint-féle integrációs kísérlet. Nem magával az integrációval van baj, hanem azzal, hogy az iskoláknak nem adtak plusz eszközöket (tipikusan kisegítő tanárok szoktak foglalkozni a lemaradó vagy problémás gyerekekkel) és nincs fegyelmező eszköz se a kezükben.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 00:12:21
Ide is belinkelem, mert – bár írójával kevéssé, a közlő lappal még kevésbé szimpatizálok – példaértékű írás:
www.nsz.prim.hu/cikk/480732/
www.nsz.prim.hu/cikk/480732/
tewton 2008.03.21. 00:20:16
dr.minorka 2008.03.20. 23:53:23
"Az asszimlációhoz nem csak az kell, hogy ők akarják, hanem a magyarok ne akadályozzák (hogy finoman körülírjam a gyűlöletet)."
kedves dr,
saját tapasztalatom szerint
1) a "magyarok" nem testületileg gyűlölik a cigányokat. Kár általánosítani.
2) A cigányok közt is vannak, akik gyűlölik a magyarokat. Ezt meg kár tagadni. Ezek a hangok egyre erősebbek.
Nem tudom, volt-e már személyes, negativ találkozásod ezzel az etnikummal. Az álláspontod alapján gondolom, soha.
"Az asszimlációhoz nem csak az kell, hogy ők akarják, hanem a magyarok ne akadályozzák (hogy finoman körülírjam a gyűlöletet)."
kedves dr,
saját tapasztalatom szerint
1) a "magyarok" nem testületileg gyűlölik a cigányokat. Kár általánosítani.
2) A cigányok közt is vannak, akik gyűlölik a magyarokat. Ezt meg kár tagadni. Ezek a hangok egyre erősebbek.
Nem tudom, volt-e már személyes, negativ találkozásod ezzel az etnikummal. Az álláspontod alapján gondolom, soha.
tewton 2008.03.21. 00:24:48
hohó, Loxon, ez a Debreczeni-cikk, mondhattad volna.
az egyetlen hiteles hang mostanában a témában a koalíciós oldalról.
dr. minorka számára linkelem én is a következőt.
Milyen az, amikor a falusiak vasvillát tartanak a szobában, hátha az "asszimiláció" a betöréssel kezdődne. És ez még nem gyűlölet, csak óvatosság.
www.mno.hu/portal/544878
az egyetlen hiteles hang mostanában a témában a koalíciós oldalról.
dr. minorka számára linkelem én is a következőt.
Milyen az, amikor a falusiak vasvillát tartanak a szobában, hátha az "asszimiláció" a betöréssel kezdődne. És ez még nem gyűlölet, csak óvatosság.
www.mno.hu/portal/544878
dr.minorka 2008.03.21. 00:37:31
Tewton!
Olvastam már, te meg próbáld megérteni, amit én írtam.
Úgy sohasem lesz béke, hogy azzal kezdjük, hogy a másik visszaütött.
Jellemző az a hozzáállás, amelyik arra a felszólításra, hogy kettőn áll a vásár (értsd jelen esetben a cigányokat is éri bőven elnyomás) az a válasz, amit te írtál.
AZ egyes pont nem igaz. Pontosabban a magyarok többsége előítéletes a cigányokkal szemben. Ezeknek a vérükben van... mondják. A kettes pont is igaz, de én nem mondtam, hogy nem.
"Nem tudom, volt-e már személyes, negativ találkozásod ezzel az etnikummal. Az álláspontod alapján gondolom, soha." Tévedsz, többszörösen is.
Olvastam már, te meg próbáld megérteni, amit én írtam.
Úgy sohasem lesz béke, hogy azzal kezdjük, hogy a másik visszaütött.
Jellemző az a hozzáállás, amelyik arra a felszólításra, hogy kettőn áll a vásár (értsd jelen esetben a cigányokat is éri bőven elnyomás) az a válasz, amit te írtál.
AZ egyes pont nem igaz. Pontosabban a magyarok többsége előítéletes a cigányokkal szemben. Ezeknek a vérükben van... mondják. A kettes pont is igaz, de én nem mondtam, hogy nem.
"Nem tudom, volt-e már személyes, negativ találkozásod ezzel az etnikummal. Az álláspontod alapján gondolom, soha." Tévedsz, többszörösen is.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 00:42:02
"minorka",
akkor neked utóítéleteid vannak.
akkor neked utóítéleteid vannak.
dr.minorka 2008.03.21. 00:43:10
Amennyiben a józan ész a ténynek ismeretében utólag vonja le a következtetést...
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 01:07:01
Emberi kérdésekben ritka a végleges ítélet.
tewton 2008.03.21. 01:07:20
dr. minorka,
akkor riszpekt. Komolyan.
De az előítéletességet nem korrekt összemosni a gyűlölettel (ez a mainstream SzDSz-propaganda).
2 további kifogás:
1. A "magyarok többsége" nem az összes magyar. Szokásos SzDSz-es érvelés ilyenkor: akkor se állíthatod, hogy minden X gyűlöli az Y népet, ha a 10.000 X-ből 9.999 gyűlöli.
+ Nem mindenki mondja azt, hogy a vérükben van, van, aki a körülményekkel magyarázza (felmérésekről nem tudok). De TELJESEN mindegy (kivéve ha faji kérdést és rasszizmust akarsz belőle kihozni): mind a kettő csak az okok firtatása, és egyik se arról szól, hogy MI LEGYEN és HOGYAN. Tehát mellébeszéd tkp. és pótcselekvés.
2. "A másik visszaütött:" ismeretségi körömben az általános tapasztalat az, hogy nekünk személy szerint aktívan semmit se kellett tennünk a negativ élmények bekövetkezéséhez, és előítéletek SE kellenek hozzá. Elég ha éjszaka "rossz" (közterület, közvilágítással!) helyen sétálsz, "rossz" utcába mész be, nyitva hagyod a ház ajtaját vagy az útról látszik a gyümölcsfád és a termése.
Én nem teszek rosszat másnak, ő se tegye nekem. Stimmt?
Arról nem én tehetek, hogy a cigányság, amint Csengey Dénes írta, nem ment át azon a fázison, hogy kézlevágással büntessék a lopást.
akkor riszpekt. Komolyan.
De az előítéletességet nem korrekt összemosni a gyűlölettel (ez a mainstream SzDSz-propaganda).
2 további kifogás:
1. A "magyarok többsége" nem az összes magyar. Szokásos SzDSz-es érvelés ilyenkor: akkor se állíthatod, hogy minden X gyűlöli az Y népet, ha a 10.000 X-ből 9.999 gyűlöli.
+ Nem mindenki mondja azt, hogy a vérükben van, van, aki a körülményekkel magyarázza (felmérésekről nem tudok). De TELJESEN mindegy (kivéve ha faji kérdést és rasszizmust akarsz belőle kihozni): mind a kettő csak az okok firtatása, és egyik se arról szól, hogy MI LEGYEN és HOGYAN. Tehát mellébeszéd tkp. és pótcselekvés.
2. "A másik visszaütött:" ismeretségi körömben az általános tapasztalat az, hogy nekünk személy szerint aktívan semmit se kellett tennünk a negativ élmények bekövetkezéséhez, és előítéletek SE kellenek hozzá. Elég ha éjszaka "rossz" (közterület, közvilágítással!) helyen sétálsz, "rossz" utcába mész be, nyitva hagyod a ház ajtaját vagy az útról látszik a gyümölcsfád és a termése.
Én nem teszek rosszat másnak, ő se tegye nekem. Stimmt?
Arról nem én tehetek, hogy a cigányság, amint Csengey Dénes írta, nem ment át azon a fázison, hogy kézlevágással büntessék a lopást.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 01:16:16
"Tewton",
2. ponttal teljesen egyetértek. A többi védekezés szerintem innentől kezdve fölösleges.
2. ponttal teljesen egyetértek. A többi védekezés szerintem innentől kezdve fölösleges.
dr.minorka 2008.03.21. 01:23:17
2. ponthoz nyugodtan hozzáteheted: elég az, hogy cigány vagy, ahhoz, hogy ne kapj hitelt, hogy a rendőr állandóan és oktalanul zaklasson, hogy
Éppen azt mondtam, hogy az éremnek két oldala van, minden előítélet akkor működik igazán veszélyesen, ha valós tényekre is tud támaszkodni. Nem magyar/cigány sajátosság ez: izraeli/arab, szerb/albán, stb.
Mindenki kezdje a saját oldal által okozott sebek kezelésével.
Éppen azt mondtam, hogy az éremnek két oldala van, minden előítélet akkor működik igazán veszélyesen, ha valós tényekre is tud támaszkodni. Nem magyar/cigány sajátosság ez: izraeli/arab, szerb/albán, stb.
Mindenki kezdje a saját oldal által okozott sebek kezelésével.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 01:27:52
"minorka",
elég az, hogy vagy, és cigány osztálytársad nagy valószínűséggel zaklatni fog.
(Nem a cigány vérvonallal rendelkező kedveseimről beszélek, akikkel nagyon jól kijöttünk – csak hogy értsük meg, itt szó sincs elfogult előítéletekről.)
elég az, hogy vagy, és cigány osztálytársad nagy valószínűséggel zaklatni fog.
(Nem a cigány vérvonallal rendelkező kedveseimről beszélek, akikkel nagyon jól kijöttünk – csak hogy értsük meg, itt szó sincs elfogult előítéletekről.)
tewton 2008.03.21. 01:40:32
dr.minorka 2008.03.21. 01:23:17
"Mindenki kezdje a saját oldal által okozott sebek kezelésével."
könyörgöm, hogyan?
megint egy távlati képet vetítesz elénk, nem közvetlen cselekvést sugallasz.
Abban láttam volna rációt, ha a Flórián sugallatára igenis tömegesen belépnek cigányok a MGárdába. Akkor mindkét oldal bizonyíthatott volna az előítéletek ellen: a Gárda azt, hogy nem cigánygyűlölő, a cigányok meg azt, hogy bűnözés-gyűlölőek.
Nem ez történt.
Másrészt: én magamról tudom, hogy erősen békeszerető, hosszantűrő, naiv gyerek vagyok, egy keresztény jellegű etikával. Konkrétan akkor most milyen sebeket gyógyítsak, amikor az én ismerőseim élték át az atrocitásokat?
Mert ha elvettem valaki pénzét, akkor vissza tudom adni. De ha tőlem vettek el valamit, akkor mi van?
"Mindenki kezdje a saját oldal által okozott sebek kezelésével."
könyörgöm, hogyan?
megint egy távlati képet vetítesz elénk, nem közvetlen cselekvést sugallasz.
Abban láttam volna rációt, ha a Flórián sugallatára igenis tömegesen belépnek cigányok a MGárdába. Akkor mindkét oldal bizonyíthatott volna az előítéletek ellen: a Gárda azt, hogy nem cigánygyűlölő, a cigányok meg azt, hogy bűnözés-gyűlölőek.
Nem ez történt.
Másrészt: én magamról tudom, hogy erősen békeszerető, hosszantűrő, naiv gyerek vagyok, egy keresztény jellegű etikával. Konkrétan akkor most milyen sebeket gyógyítsak, amikor az én ismerőseim élték át az atrocitásokat?
Mert ha elvettem valaki pénzét, akkor vissza tudom adni. De ha tőlem vettek el valamit, akkor mi van?
dr.minorka 2008.03.21. 01:53:12
Ha közvetlen cselekvésre vagy rákényszerítve, akkor cselekedj/ítélj elfogulatlanul. (nem mondtam, hogy lefogult vagy) Én egy általános szabályt fogalmaztam meg.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.21. 02:25:39
turul_2k2, tölgy:
olvastam a könyvet, és igen, vannak benne jó dolgok, és kb ugyanannyi rossz dolog is.
az egyik fele felsorolja, hogy miért ne ölj, a másik fele meg felsorolja, hogy miért ölj.
a könyv az alexandiai kánon óta tudtommal nem változott, csak az értelmezése, illetve annak a szelekciónak a módja, ahogy kiválogatod a neked tetsző és az adott szituációban használható részeket.
ezért nem értem, miért kell régi korok értelmezéseiből is hasonló módon válogatva példákat hozni.
mintha azok bebiflázása változtatna azon, hogy ölni időről időre keresztényi erény, gyakran keresztényi kötelesség.
a többi csak különcködés.
ami a roma kérdést illeti: még mindig nem tudom, hol vannak ilyenkor a azok a vezetők, akiknek az lenne a dolguk, hogy
1. az ilyen dolgok ne történhessenek meg
2. ha mégis megtörtlnnek, segítsenek elrendezni békésen, mindenkinek a megelégedettségére és hasznára
olvastam a könyvet, és igen, vannak benne jó dolgok, és kb ugyanannyi rossz dolog is.
az egyik fele felsorolja, hogy miért ne ölj, a másik fele meg felsorolja, hogy miért ölj.
a könyv az alexandiai kánon óta tudtommal nem változott, csak az értelmezése, illetve annak a szelekciónak a módja, ahogy kiválogatod a neked tetsző és az adott szituációban használható részeket.
ezért nem értem, miért kell régi korok értelmezéseiből is hasonló módon válogatva példákat hozni.
mintha azok bebiflázása változtatna azon, hogy ölni időről időre keresztényi erény, gyakran keresztényi kötelesség.
a többi csak különcködés.
ami a roma kérdést illeti: még mindig nem tudom, hol vannak ilyenkor a azok a vezetők, akiknek az lenne a dolguk, hogy
1. az ilyen dolgok ne történhessenek meg
2. ha mégis megtörtlnnek, segítsenek elrendezni békésen, mindenkinek a megelégedettségére és hasznára
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 11:49:34
Doomhammer:
"A cigányság nagyobb része viszont normális (mondhatni polgárosult) életet él, őket békén kell hagyni."
Rossebeket.
Ha a "polgárosult" élet alá vesszük a színesfém-seftelést (és lopást), a kurvafuttatást és magát a prostitúciót, valamint a zsúfolt tömegközlekedési járművön nagycsaládi zsebtolvajlást, és az aluljárókban az üvegházakból lopott termények elkótyavetyélését ("csak százéééé a paprikááááát), akkor igen, mondható polgárosultnak. Olyan ez, mint amikor a prostitúciót és a kábítószerkereskedelmet bevették a GDP-be...
A posztban tárgyalt akció nem más, mint egy segélykiáltás. Éppen az ellen, amit Doomhammer állít. Nevezetesen, hogy mára odáig jutottunk, hogy a "megélhetési bűnözés" lightosabb verzióit már-már normálisnak fogadjuk el - üldözni meg véletlenül se üldözi a rendőrség...
Csakhogy szegényebb falvakban ez az ottlakóknak elviselhetetlen, mert javaik elvételét nincs miből pótolniuk, és túl kevesen is vannak ahhoz, hogy elég ritkán váljanak áldozattá és a dolog még kiheverhető legyen. Ha pedig valaki nem adja a dolgát, akkor jön a gátlástalan, goromba erőszak, egyre gyakrabban halálos eredménnyel.
Valahol tudomásul kellene venni, hogy egész Európában a "cigánykérdés" egyforma. Finnország pár ezer cigányával ugyanaz a baj, mint a magyar vagy a francia cigányokkal. Mármost akkor két dolog lehet: vagy egész Európa rohadt szemét rasszista banda, vagy a cigányok netán mégse a legalkalmasabbak a társadalmi együttélésre, mert a normákat túlságosan nagy arányban nem hajlandóak átvenni...
"A cigányság nagyobb része viszont normális (mondhatni polgárosult) életet él, őket békén kell hagyni."
Rossebeket.
Ha a "polgárosult" élet alá vesszük a színesfém-seftelést (és lopást), a kurvafuttatást és magát a prostitúciót, valamint a zsúfolt tömegközlekedési járművön nagycsaládi zsebtolvajlást, és az aluljárókban az üvegházakból lopott termények elkótyavetyélését ("csak százéééé a paprikááááát), akkor igen, mondható polgárosultnak. Olyan ez, mint amikor a prostitúciót és a kábítószerkereskedelmet bevették a GDP-be...
A posztban tárgyalt akció nem más, mint egy segélykiáltás. Éppen az ellen, amit Doomhammer állít. Nevezetesen, hogy mára odáig jutottunk, hogy a "megélhetési bűnözés" lightosabb verzióit már-már normálisnak fogadjuk el - üldözni meg véletlenül se üldözi a rendőrség...
Csakhogy szegényebb falvakban ez az ottlakóknak elviselhetetlen, mert javaik elvételét nincs miből pótolniuk, és túl kevesen is vannak ahhoz, hogy elég ritkán váljanak áldozattá és a dolog még kiheverhető legyen. Ha pedig valaki nem adja a dolgát, akkor jön a gátlástalan, goromba erőszak, egyre gyakrabban halálos eredménnyel.
Valahol tudomásul kellene venni, hogy egész Európában a "cigánykérdés" egyforma. Finnország pár ezer cigányával ugyanaz a baj, mint a magyar vagy a francia cigányokkal. Mármost akkor két dolog lehet: vagy egész Európa rohadt szemét rasszista banda, vagy a cigányok netán mégse a legalkalmasabbak a társadalmi együttélésre, mert a normákat túlságosan nagy arányban nem hajlandóak átvenni...
irrelevant 2008.03.21. 11:59:51
Amit Doom ír a cigányság többségéről, az igaz, MG. Nagyobb részük kis falvakban él, beilleszkedve, ugyanolyan az életformájuk mint a magyaroké. Sokukat már nem is tartják számon cigányként.
Csak mivel a tolvaj/késelős/színesfémkereskedő cigányok jobban szem előtt vannak a városokban és a bűnözéssel fel is hívják magukra a figyelmet, úgy tűnik, ők vannak többen. Pedig nem.
Ha nekünk nem hiszel, higgyél (a régi) Tomcatnek, ő írt egy hosszú és alapos blogbejegyzést a témáról még vagy 2-3 éve... És ő is ugyanezt mondta, amíg meg nem zakkant.
Csak mivel a tolvaj/késelős/színesfémkereskedő cigányok jobban szem előtt vannak a városokban és a bűnözéssel fel is hívják magukra a figyelmet, úgy tűnik, ők vannak többen. Pedig nem.
Ha nekünk nem hiszel, higgyél (a régi) Tomcatnek, ő írt egy hosszú és alapos blogbejegyzést a témáról még vagy 2-3 éve... És ő is ugyanezt mondta, amíg meg nem zakkant.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 12:14:47
Ötvös úr,
mondhat akárki akármit, majd akkor látszik meg, hogy kinek volt hozzávetőlegesen igaza, amikor az állapotok tarthatatlanná válnak. Csak idő kérdése, és nem is olyan hosszú időé.
mondhat akárki akármit, majd akkor látszik meg, hogy kinek volt hozzávetőlegesen igaza, amikor az állapotok tarthatatlanná válnak. Csak idő kérdése, és nem is olyan hosszú időé.
irrelevant 2008.03.21. 12:29:09
Loxon!
Tényvalóság, amit ír, az állapotok hamarosan tarthatatlanná válnak a bűnöző cigányok és a szemellenzős politika miatt. Ezzel nem vitatkozhat senki, legfeljebb valami OCÖ-s vagy SZDSZ-es politikus, hivatalból.
De amit én mondtam, az is tény. A cigányok többsége nem olyan életmódot folytat, amilyennek MG beállítja, csak a bűnöző elemek jobban szem előtt vannak.
Tényvalóság, amit ír, az állapotok hamarosan tarthatatlanná válnak a bűnöző cigányok és a szemellenzős politika miatt. Ezzel nem vitatkozhat senki, legfeljebb valami OCÖ-s vagy SZDSZ-es politikus, hivatalból.
De amit én mondtam, az is tény. A cigányok többsége nem olyan életmódot folytat, amilyennek MG beállítja, csak a bűnöző elemek jobban szem előtt vannak.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 12:32:12
Ötvöspéter: valamiért az a mániád, hogy nekem TC a személyes istenem és orákulumom? Én általában a saját szememnek hiszek, másnak nemigen. Itt Budapesten azt látom, hogy a cigánykérdés egyre feszítőbb. Amikor a villamoson ma már gátlástalanul "magyaroznak" 14-15 éves cigány suhancok, fennhangon, és senki nem vágja őket pofán, akkor látom, hogy nagy a baj.
Amíg mentőztem, csak itt a fővárosban legalább 10 pre-Olaszliszkai esetnél voltam. Kiugrik a purdé a Tavaszmező utcában, két parkoló autó közül, láthatatlanul; az érkező vétlen autós fellöki, és előzúdul a család botokkal, késsel. Itt Budapesten még sose jutott lincselésig a dolog. Máshol meg igen.
Nem az összes cigánynak, persze hogy nem; de elfogadhatatlanul magas számarányuknak van egy abszolút társadalomellenes attitűdje, ami nagyjából úgy foglalható össze, hogy "leszarom a törvényt, leszarom a más életét és javait; én vagyok a legfontosabb, aztán a család, egy kicsit még a többi cigány, de mindenki más megdögölhet"
Merthogy, bármely furcsa, a cigányok keményen rasszisták. Nekik csak a cigány az ember ("roma"), az összes többi az alábbvaló.
Amíg mentőztem, csak itt a fővárosban legalább 10 pre-Olaszliszkai esetnél voltam. Kiugrik a purdé a Tavaszmező utcában, két parkoló autó közül, láthatatlanul; az érkező vétlen autós fellöki, és előzúdul a család botokkal, késsel. Itt Budapesten még sose jutott lincselésig a dolog. Máshol meg igen.
Nem az összes cigánynak, persze hogy nem; de elfogadhatatlanul magas számarányuknak van egy abszolút társadalomellenes attitűdje, ami nagyjából úgy foglalható össze, hogy "leszarom a törvényt, leszarom a más életét és javait; én vagyok a legfontosabb, aztán a család, egy kicsit még a többi cigány, de mindenki más megdögölhet"
Merthogy, bármely furcsa, a cigányok keményen rasszisták. Nekik csak a cigány az ember ("roma"), az összes többi az alábbvaló.
alibi borz árny (törölt) 2008.03.21. 12:36:46
Mért nincs a cigányságnak egy saját országa, ahová haza lehet zsuppolni azt, aki nem tartja be öl, lop? A világ minden országában vannak olyan cigányok, akik nem tudnak beilleszkedni, csak a saját ősi törvényeik szerint tudnak élni.
A zsidóságnak lehetett adni egy saját országot.
A tibeti menekülteknek is felajánlott az USA egy hegyvidéki területet, ahol kvázi saját államot alapíthattak volna, mikor a kínaiak elfoglalták Tibetet.
Biztosan van a világon olyan hely, ahol békében és nyugalomban :) élhetnének egymás között.
És persze aki be tud illeszkedni, és itt akar maradni, az maradjon nyugodtan. Amíg nem öl, nem lop.
A zsidóságnak lehetett adni egy saját országot.
A tibeti menekülteknek is felajánlott az USA egy hegyvidéki területet, ahol kvázi saját államot alapíthattak volna, mikor a kínaiak elfoglalták Tibetet.
Biztosan van a világon olyan hely, ahol békében és nyugalomban :) élhetnének egymás között.
És persze aki be tud illeszkedni, és itt akar maradni, az maradjon nyugodtan. Amíg nem öl, nem lop.
irrelevant 2008.03.21. 12:38:36
MG ezzel nem tudok, nem is akarok vitatkozni, csak azt mondom, hogy a saját szemeddel nem tudsz átfogó képet érzékelni. Nyilván, amit látsz Pesten, az egy nagyon jellemző szelete a cigányságnak, hiszen ott egy masszív, nagyrészt bűnöző csoport lakik. De ha teljes képet akarsz kapni a cigányságról, akkor szociológiai tanulmányokat kell olvasni, és abból kiderül, hogy a cigányság többsége nem bűnöző. És akkor nincs általánosítás meg fajelmélet, vagy kulturális alacsonyabbrendűség.
Mert a cigányok egy része be tudott illeszkedni a társadalomba, javarészt még a Kádár-korban vagy azelőtt. Hogy ma már nem tud, ez a rendszerváltás óta a cigányokban kialakult attitűdnek és mai magyar valóságnak is köszönhető...
A problémák ettől még természetesen igazak, én sem vagyok optimista a jövővel kapcsolatban.
Mert a cigányok egy része be tudott illeszkedni a társadalomba, javarészt még a Kádár-korban vagy azelőtt. Hogy ma már nem tud, ez a rendszerváltás óta a cigányokban kialakult attitűdnek és mai magyar valóságnak is köszönhető...
A problémák ettől még természetesen igazak, én sem vagyok optimista a jövővel kapcsolatban.
dowNLoad 2008.03.21. 12:41:20
A TÖRVÉNY ELŐTT MINDENKI EGYENLŐ.
(kivéve ha veresjani fia vagy,
van fajvédő ismerősőd, és sötétebb a bőröd ,
mint a szoláriumos átlag, vagy nagyobb az orrod, mint azt a jóízlés elvárná,
politikus vagy,
sok a pénzed,
a maffiában vagy magasrangú valaki,
külföldi vagy, akit nem ad ki a hazája,
kettős állampolgár vagy, ahonnan nincs kiadatás, egyszerű bennszülött vagy, akinek nincsenek magas összeköttetései, vagy pénze,
egyedülálló nyugger vagy, aki nem tudja magát megvédeni,
kiskorú fehér vagy , aki rossz környéken lakik,
nő vagy, aki gyorshajtott, vagy otthon hagyta a jogsit,
magyarnak vallod magad, és tartasz otthon cukrot, lisztet,
bárki , aki nem akar piramist építeni, és utálja fáraókat)
(kivéve ha veresjani fia vagy,
van fajvédő ismerősőd, és sötétebb a bőröd ,
mint a szoláriumos átlag, vagy nagyobb az orrod, mint azt a jóízlés elvárná,
politikus vagy,
sok a pénzed,
a maffiában vagy magasrangú valaki,
külföldi vagy, akit nem ad ki a hazája,
kettős állampolgár vagy, ahonnan nincs kiadatás, egyszerű bennszülött vagy, akinek nincsenek magas összeköttetései, vagy pénze,
egyedülálló nyugger vagy, aki nem tudja magát megvédeni,
kiskorú fehér vagy , aki rossz környéken lakik,
nő vagy, aki gyorshajtott, vagy otthon hagyta a jogsit,
magyarnak vallod magad, és tartasz otthon cukrot, lisztet,
bárki , aki nem akar piramist építeni, és utálja fáraókat)
alibi borz árny (törölt) 2008.03.21. 12:42:53
mármint aki nem tartja be a törvényket
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 13:03:26
Ötvöspéter: nem vitatom, hogy a "többsége" nem bűnöző.
A nagyon nagy baj az, hogy tendenciózusan eltérő arányú többsége, mint a nem cigányok esetében.
Legalább tízszeres a bűntettesek aránya a cigányok között. Nézd, én voltam Budapest összes fogdájában jó néhányszor, meg a pesti börtönökben, de Tökölön is. Mindenhol a cigányok voltak többségben a becsukottak között. A szó szoros értelmében többségben.
Namármost ha a cigányság lélekszáma 500.000-1.000.000 között van (ez lehet a reális szám, a népszámlálás fals), akkor ez azt jelenti, hogy a lakosság tizedét sem teszik ki. Ahhoz, hogy a sitten többségbe kerüljenek, matematikai igazságként tízszeres bűnözési ráta kell.
Ez sok, nagyon sok, elviselhetetlen. Ráadásul a bűnözésük módja nagyon veszélyes, mert a következményekre nemigen vannak tekintettel.
Azt már én is megírtam (keress rá Ny. Józsefre nálam), hogy a TÉNYLEG polgárosodott, becsületes cigányok - ha tehetnék - maguk kötnék fel az összes lumpen, bűnöző cigányt. Mert őket is azokról ítélik meg első látásra.
A tízszeres vagy még nagyobb arányú bűnözési ráta nekem bizony jelez kultúrkülönbséget. Ami nem jelenti azt, hogy minden cigány gazember - de azt mindenképpen, hogy a cigány kultúra sokkal könnyebben teszi lehetővé a gazemberi karriert. Többek között azzal (talán te is ismered a jelenséget), hogy a cigányok a börtönbekerülést nem erkölcsi megsemmisülésként, hanem egyfajta balesetként élik meg. Közöttük nem dehonesztáló, ha valaki ült már. El lehet kapni a becsukatást, mint a kanyarót... A család, a rokonok nem közösítik ki a tettest, sőt...
Vannak a cigány kultúrában nagyon is aggasztó motívumok. Többek között az, hogy rossz irányba mennyire könnyen változik (jó irányba meg nem). A háború előtt cigánykurva nem volt, amíg legálisak voltak a bordélyok - és a cigány erkölcs része volt, hogy aki elkurvult, megölték. Ahogy betiltották a bordélyokat, 20 év alatt a prostitúció a cigányok kezébe ment át jelentős többséggel. Az "ősi cigány erkölcs" ellenére...
A nagyon nagy baj az, hogy tendenciózusan eltérő arányú többsége, mint a nem cigányok esetében.
Legalább tízszeres a bűntettesek aránya a cigányok között. Nézd, én voltam Budapest összes fogdájában jó néhányszor, meg a pesti börtönökben, de Tökölön is. Mindenhol a cigányok voltak többségben a becsukottak között. A szó szoros értelmében többségben.
Namármost ha a cigányság lélekszáma 500.000-1.000.000 között van (ez lehet a reális szám, a népszámlálás fals), akkor ez azt jelenti, hogy a lakosság tizedét sem teszik ki. Ahhoz, hogy a sitten többségbe kerüljenek, matematikai igazságként tízszeres bűnözési ráta kell.
Ez sok, nagyon sok, elviselhetetlen. Ráadásul a bűnözésük módja nagyon veszélyes, mert a következményekre nemigen vannak tekintettel.
Azt már én is megírtam (keress rá Ny. Józsefre nálam), hogy a TÉNYLEG polgárosodott, becsületes cigányok - ha tehetnék - maguk kötnék fel az összes lumpen, bűnöző cigányt. Mert őket is azokról ítélik meg első látásra.
A tízszeres vagy még nagyobb arányú bűnözési ráta nekem bizony jelez kultúrkülönbséget. Ami nem jelenti azt, hogy minden cigány gazember - de azt mindenképpen, hogy a cigány kultúra sokkal könnyebben teszi lehetővé a gazemberi karriert. Többek között azzal (talán te is ismered a jelenséget), hogy a cigányok a börtönbekerülést nem erkölcsi megsemmisülésként, hanem egyfajta balesetként élik meg. Közöttük nem dehonesztáló, ha valaki ült már. El lehet kapni a becsukatást, mint a kanyarót... A család, a rokonok nem közösítik ki a tettest, sőt...
Vannak a cigány kultúrában nagyon is aggasztó motívumok. Többek között az, hogy rossz irányba mennyire könnyen változik (jó irányba meg nem). A háború előtt cigánykurva nem volt, amíg legálisak voltak a bordélyok - és a cigány erkölcs része volt, hogy aki elkurvult, megölték. Ahogy betiltották a bordélyokat, 20 év alatt a prostitúció a cigányok kezébe ment át jelentős többséggel. Az "ősi cigány erkölcs" ellenére...
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 13:06:18
Egyébként Dommhammer szövege azért is fals, mert a "polgárosodott" cigányokat (aki, sajnos, nem annyi, mint ő gondolja vagy reméli) a kutya se bántja. Értelmetlen is foglalkozni ezzel, mert ez nem kérdés! Épp a gazember cigányok ordítozzák, hogy őket elnyomják meg veszélyben vannak - azok még véletlenül se, akik rendesen dolgoznak, mert azokkal senki nem törődik (mármint úgy, hogy "ezek az ellenségek").
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 13:08:14
"Molnárgörény",
elismerésem ezért a kommentért.
elismerésem ezért a kommentért.
dr.minorka 2008.03.21. 13:44:13
"Egyébként Dommhammer szövege azért is fals, mert a "polgárosodott" cigányokat (aki, sajnos, nem annyi, mint ő gondolja vagy reméli) a kutya se bántja."
1. Ennek szép példája volt, amikor valaki pusztán azért nem kapott hitelt mert Rézművesnek hívták.
2. Idézet a cigány rendőrök szervezetének vezetőjétől:
Kérdés: Miért lett rendőr?
Válasz: Dühített, hogy a vasútállomáson mindig engem igazoltattak nyakra-főre. (iskolába menet)
1. Ennek szép példája volt, amikor valaki pusztán azért nem kapott hitelt mert Rézművesnek hívták.
2. Idézet a cigány rendőrök szervezetének vezetőjétől:
Kérdés: Miért lett rendőr?
Válasz: Dühített, hogy a vasútállomáson mindig engem igazoltattak nyakra-főre. (iskolába menet)
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 13:49:28
Minorka: biztosan van egy kevés ilyen is, de azért én sose vagyok biztos abban, hogy az illető azért nem kapott hitelt, mert Rézművesnek hívták, ÉS emellett nem volt munkaviszonya vagy jövedelme... Csak ezt mégse lehet elhíresztelni a sajtóban, a rasszista-kártya mennyivel jobb...
A kettes pontod meg erősen urban legendnek néz ki. Jó, a rendőrök hülyék meg bénák, de azért egy (vélem, vidéki) vasútállomáson az a néhány helyi szerv éppenséggel hamar meg tudja jegyezni, melyik cigányt kell vegzálni és melyiket nem.
A kettes pontod meg erősen urban legendnek néz ki. Jó, a rendőrök hülyék meg bénák, de azért egy (vélem, vidéki) vasútállomáson az a néhány helyi szerv éppenséggel hamar meg tudja jegyezni, melyik cigányt kell vegzálni és melyiket nem.
dr.minorka 2008.03.21. 13:58:34
re: molnárgörény
fussál neki mégeccer:)
fussál neki mégeccer:)
mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.21. 15:28:02
Sajnos a pofára igazoltatás igaz. Egy példa, cigány nem lesz benne, nem is baj.
Egy ízben utam egy elég durván lepukkant krimóba vezetett, de azért egy sört csak bedobtam. A társaság nagy része láthatóan munkanélküli volt, a ruházatommal finoman szólva kilógtam. Szemmel láthatóan rutinszerűen bejött egy csapat rendőr, és elkezdett igazoltatni. Mindenkit, a szemmel láthatóan törzsvendégeket is. Egyesével, véresen komolyan csekkolták mindenki adatait.
Készítettem volna elő a személyimet, de rámnéztek, és hozzám se szóltak, a két lépéssel mellettem álló emberrel folytatták.
Egy ízben utam egy elég durván lepukkant krimóba vezetett, de azért egy sört csak bedobtam. A társaság nagy része láthatóan munkanélküli volt, a ruházatommal finoman szólva kilógtam. Szemmel láthatóan rutinszerűen bejött egy csapat rendőr, és elkezdett igazoltatni. Mindenkit, a szemmel láthatóan törzsvendégeket is. Egyesével, véresen komolyan csekkolták mindenki adatait.
Készítettem volna elő a személyimet, de rámnéztek, és hozzám se szóltak, a két lépéssel mellettem álló emberrel folytatták.
Cigany 2008.03.21. 15:36:07
Tegyünk az esélyegyenlőségért!
MÉG TÖBB PÉNZT ÉS JOGOT a cigányságnak!
MÉG TÖBB PÉNZT ÉS JOGOT a cigányságnak!
ÁrPi 2008.03.21. 15:56:18
Molnargoreny 2008.03.21. 12:32:12
"Nem az összes cigánynak, persze hogy nem; de elfogadhatatlanul magas számarányuknak van egy abszolút társadalomellenes attitűdje, ami nagyjából úgy foglalható össze, hogy "leszarom a törvényt, leszarom a más életét és javait; én vagyok a legfontosabb, aztán a család, egy kicsit még a többi cigány, de mindenki más megdögölhet" "
Szerintem EZ AZ említett ATTITÜD-jük erősen mintázódik a mostani bűzölgő halfej analóg attitüdjéből.
Ha valamiként a cigányok felfelé néznek "az ország magasába" :-| , felső szintjére mit látnak: egy gyurcsány kormányt.
Szerintem kevésbbé volt elharapódzott a tárgybeli jelenség 6-10 évvel ezelőtt, és ha valamely cigánynak vagy általánosságban úgymond "a" cigányság számára Orbán egy olyan valaki lenne -- aki egy/a jobbikfajta mintázat (sőt sutogva őközülük-való) odafenn,
akkor még az se lenne szerintem kapásból elvethető "kommunikáció" hogy nevezhessék cigánynak.
Ha csupáncsak pozitivabb-ként mutatható is meg -topiktárgykörünkben- OV (a jelenlegi gyurcsányinál), akkor cigányozza csak bárki, a cigányoknak legyen mondva.
Na gyerekek jócigány vagy rosszcigány az OrbánVitya bácsi?
Nevezhetitek ezt akár csak brainstormingnak is :-)
"Nem az összes cigánynak, persze hogy nem; de elfogadhatatlanul magas számarányuknak van egy abszolút társadalomellenes attitűdje, ami nagyjából úgy foglalható össze, hogy "leszarom a törvényt, leszarom a más életét és javait; én vagyok a legfontosabb, aztán a család, egy kicsit még a többi cigány, de mindenki más megdögölhet" "
Szerintem EZ AZ említett ATTITÜD-jük erősen mintázódik a mostani bűzölgő halfej analóg attitüdjéből.
Ha valamiként a cigányok felfelé néznek "az ország magasába" :-| , felső szintjére mit látnak: egy gyurcsány kormányt.
Szerintem kevésbbé volt elharapódzott a tárgybeli jelenség 6-10 évvel ezelőtt, és ha valamely cigánynak vagy általánosságban úgymond "a" cigányság számára Orbán egy olyan valaki lenne -- aki egy/a jobbikfajta mintázat (sőt sutogva őközülük-való) odafenn,
akkor még az se lenne szerintem kapásból elvethető "kommunikáció" hogy nevezhessék cigánynak.
Ha csupáncsak pozitivabb-ként mutatható is meg -topiktárgykörünkben- OV (a jelenlegi gyurcsányinál), akkor cigányozza csak bárki, a cigányoknak legyen mondva.
Na gyerekek jócigány vagy rosszcigány az OrbánVitya bácsi?
Nevezhetitek ezt akár csak brainstormingnak is :-)
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.21. 16:05:55
mavo: persze, hát kollégát miért vegzáltak volna?:-)
Minorka: Kerepesen (ami azért nem annyira kis hely) a helyi yardok névre-arcra ismerik az összes Gyár utcai cigányt (merthogy azok közül kerül ki a kerepesi és környékbeli disznóságok tetteseinek úgy a 90 %-a). A belső részen, külön (vegyesen) álló házakban lakó cigányzenészekkel, kereskedőkkel nem foglalkoznak (bár utóbbiakkal nemegyszer volna miért...).
Minorka: Kerepesen (ami azért nem annyira kis hely) a helyi yardok névre-arcra ismerik az összes Gyár utcai cigányt (merthogy azok közül kerül ki a kerepesi és környékbeli disznóságok tetteseinek úgy a 90 %-a). A belső részen, külön (vegyesen) álló házakban lakó cigányzenészekkel, kereskedőkkel nem foglalkoznak (bár utóbbiakkal nemegyszer volna miért...).
Invictus 2008.03.21. 16:18:54
Orbán nem cigány (lehet, hogy az egyik nagyapja esetleg az volt, de ez kevés hozzá), szóval nem igazán lehet semmilyen példa. Ahogy Gyurcsány sem zsidó, csak benősült egy zsidókomcsi famíliába.
ÁrPi 2008.03.21. 16:24:44
Invictus 2008.03.21. 16:18:54
"Orbán nem cigány (lehet, hogy az egyik nagyapja esetleg az volt, de ez kevés hozzá), szóval nem igazán lehet semmilyen példa. Ahogy Gyurcsány sem zsidó, csak benősült egy zsidókomcsi famíliába."
Félreértesz talán invictus, nem "cigányozom" OrbánViktort, és nem "zsidózom" Gyurcsányit.
Magam is hozzádhasonló ismeretek birtokában vagyok a nevezettek származását illetően.
"Orbán nem cigány (lehet, hogy az egyik nagyapja esetleg az volt, de ez kevés hozzá), szóval nem igazán lehet semmilyen példa. Ahogy Gyurcsány sem zsidó, csak benősült egy zsidókomcsi famíliába."
Félreértesz talán invictus, nem "cigányozom" OrbánViktort, és nem "zsidózom" Gyurcsányit.
Magam is hozzádhasonló ismeretek birtokában vagyok a nevezettek származását illetően.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 16:59:49
Elég ahhoz cigánynak lenned, hogy ne kapj hitelt?
Hozzáteszem, viszont elég ahhoz cigánynak lenned, hogy kapj segélyt.
Hozzáteszem, viszont elég ahhoz cigánynak lenned, hogy kapj segélyt.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.21. 17:10:46
görény,
a zsandárok ezek szerint szerverfelügyelettel is foglalkoznak? Jó tudni ...
a zsandárok ezek szerint szerverfelügyelettel is foglalkoznak? Jó tudni ...
zoli27 2008.03.21. 17:18:00
Jó ez a video. Gratula az Index-nek!
Az a baj, hogy a politikai elit azért nem mer foglalkozni a kérdéssel, mert félnek, hogy megbélyegzik őket, hogy rasszisták.
Az a baj, hogy a politikai elit azért nem mer foglalkozni a kérdéssel, mert félnek, hogy megbélyegzik őket, hogy rasszisták.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.21. 17:20:42
loxon: szerintem a hitel jobb, mint a segély, már csak anyagi szempontból is.
de lehet, hogy rosszul látom.
de lehet, hogy rosszul látom.
dowNLoad 2008.03.21. 18:07:48
Az a baj, hogy a politikai elit azért nem mer foglalkozni a kérdéssel, mert félnek, hogy megbélyegzik őket, hogy rasszisták.
NEM rasszisták, csak degenerált magyargyűlölők. Valamiért úgy tesznek, mintha ők nem magyarok lennének, vagy ŐK valami többek lennének, pl. mikor te elmész egy szegényebb országba, és lenézed, sőt hülyének nézed a bennszülötteket. (közben lehet, hogy a nagyhatalmak asszisztálása mellett fosztották ki őket, és csoda , hogy még van országuk, lásd a KURDOKAT, akik 60millióan vannak, ország nélkül!)
NEM rasszisták, csak degenerált magyargyűlölők. Valamiért úgy tesznek, mintha ők nem magyarok lennének, vagy ŐK valami többek lennének, pl. mikor te elmész egy szegényebb országba, és lenézed, sőt hülyének nézed a bennszülötteket. (közben lehet, hogy a nagyhatalmak asszisztálása mellett fosztották ki őket, és csoda , hogy még van országuk, lásd a KURDOKAT, akik 60millióan vannak, ország nélkül!)
dr.minorka 2008.03.21. 18:17:35
re: Molnárgörény
Horváth Aladár lényegileg pont ugyanígy érvel...
Horváth Aladár lényegileg pont ugyanígy érvel...
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.21. 19:25:36
bs395,
a segélyt nem kell visszafizetni. És esetenként igen magas. Vagy tévedek?
a segélyt nem kell visszafizetni. És esetenként igen magas. Vagy tévedek?
tewton 2008.03.22. 03:17:45
bs395
"loxon: szerintem a hitel jobb, mint a segély, már csak anyagi szempontból is. de lehet, hogy rosszul látom."
bs,
a hitel normális esetben függést jelent, ami kényelmetlen, mint a munka.
Én egy olyan kombót is el tudok képzelni, hogy felvenni a hitelt a segélyre, aztán mindkettőt elkölteni, és vígaszágon arra játszani, hogy ha a bank vinné az ingatlant (puff neki, lerohadtan, lakottan...), az önkormányzat úgyis kénytelen lesz valami szállást biztosítani, meg segélykét is, mert az nem lehet, hogy éhenhaljak fedél nélkül. Kizsarolnám az önkormányzattól.
Ha meg foglalás lenne, hirtelen előkerülne a rokonság, vérmérséklet szerint. Elötte a tévét a szomszédba átvinni.
Ez persze csak egyetlen gondolatkísérlet, tényleg csak a fáradt fantázia terméke.
"loxon: szerintem a hitel jobb, mint a segély, már csak anyagi szempontból is. de lehet, hogy rosszul látom."
bs,
a hitel normális esetben függést jelent, ami kényelmetlen, mint a munka.
Én egy olyan kombót is el tudok képzelni, hogy felvenni a hitelt a segélyre, aztán mindkettőt elkölteni, és vígaszágon arra játszani, hogy ha a bank vinné az ingatlant (puff neki, lerohadtan, lakottan...), az önkormányzat úgyis kénytelen lesz valami szállást biztosítani, meg segélykét is, mert az nem lehet, hogy éhenhaljak fedél nélkül. Kizsarolnám az önkormányzattól.
Ha meg foglalás lenne, hirtelen előkerülne a rokonság, vérmérséklet szerint. Elötte a tévét a szomszédba átvinni.
Ez persze csak egyetlen gondolatkísérlet, tényleg csak a fáradt fantázia terméke.
bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.03.22. 04:14:09
tewton:
"kizsarolnám az önkormányzattól"
fehérvár, rádió telep
környező falvak művházai
ez már megtörtént, horváth aladárral a kamerák előtt, onnan irány starssburg.
"kizsarolnám az önkormányzattól"
fehérvár, rádió telep
környező falvak művházai
ez már megtörtént, horváth aladárral a kamerák előtt, onnan irány starssburg.
dowNLoad 2008.03.22. 14:03:05
az önkormányzat úgyis kénytelen lesz valami szállást biztosítani, meg segélykét is, mert az nem lehet, hogy éhenhaljak fedél nélkül. Kizsarolnám az önkormányzattól.
AKKOR VISZONT nem lehet szemetes a város, nem lehet betöltetlen betanított munka, nem lehet, hogy ne legyen aki lekaszálja a parlagfüvet, nem lehet, hogy nincs aki kitakarítja a vízelvezető árkokat, stb.. KÖZMUNKA, ha kell a városi munkanélkülieket buszokkal odaszállítani, ahol van munka, ÚGY IS az a szöveg, hogy DOLGOZNI AKARNAK, CSAK NEM KAPNAK MUNKÁT!
Kolompár, Áládár, meg a többi megélhetési kisebbségi miért nem reklámozza ezt a megoldást??????
AKKOR VISZONT nem lehet szemetes a város, nem lehet betöltetlen betanított munka, nem lehet, hogy ne legyen aki lekaszálja a parlagfüvet, nem lehet, hogy nincs aki kitakarítja a vízelvezető árkokat, stb.. KÖZMUNKA, ha kell a városi munkanélkülieket buszokkal odaszállítani, ahol van munka, ÚGY IS az a szöveg, hogy DOLGOZNI AKARNAK, CSAK NEM KAPNAK MUNKÁT!
Kolompár, Áládár, meg a többi megélhetési kisebbségi miért nem reklámozza ezt a megoldást??????