Afrika helyett: körözz Várpalota körül!
2008. január 17. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Afrika helyett: körözz Várpalota körül!

 Nézze meg az ember, nem elég, hogy van már magyarosch pót-Dakarunk, amin Budapesttől Bamakóig buszoznak a békávés bajnokok, nem, nem. Csináljunk még egy pót-Dakart, ami még eggyel közelebb visz minket a valódi, européer ralihoz: hívjuk meg a szervezőket egy bakonyi tripre!

 Ujhelyi István államtitkár büszkén, de sejtelmesen nyilatkozta, hogy valóban tárgyalnak a Dakar-szervezőkkel egy magyarországi pót-raliról. A helyszín nem lenne más, mint a Várpalota és Veszprém közötti pár négyzetkilométeres bozótos, ami anno a szovjet hadsereg gyakorlóterepe volt. It köröznének nyolc-tíz napig, muhaha.

 A francia szervezők ezzel kárpótolnák a lefújt Dakar-résztvevőit. Röhög a vakbelem: tessék megmondani, mennyibe fog kerülni a magyar adófizetőknek a franciák idecsábítása? Mekkora környezetterheléssel és -szennyezéssel számolnak? Meg fogják kérdezni a helybelieket?

 És meg fogják kérdezni a dakarosokat? Mer' az eredeti rali egy jópofa pénzgyár, meg egzotikus kaland. Kit fog érdekelni az ismeretlen Magyarország ismeretlen városa körüli dzsindzsásban rendezett forgolódás?

 Kétlem, hogy sokakat. Őszintén: ti rágerjednétek, mondjuk egy, az olténiai gyepün rendezett ralirajzásra? Na, ugye.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr90299902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feketedisznóvágás 2008.01.17. 09:41:31

Én gyakran túrázom Várpalota és Veszprém környékén a Keleti-Bakonyban, és nagyon szép természetjáró hely. Kár lenne azt kamionokkal tönkretenni! Ez szerintem semmit nem használna az ország imázsának és még egy természetvédelmi területet is 20évre tönkretennének

jbb 2008.01.17. 09:51:27

Nem hiszem, hoyg ez valós alternatíva lenne. A napi 6-800 km-es etapok helyett 400 kör a lőtéren navigációval? Ugyanmár, ennek semmi értelme nincs.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.17. 10:05:18

"Mekkora környezetterheléssel és -szennyezéssel számolnak? Meg fogják kérdezni a helybelieket?" vajon amikor hadgyakorlatot tartanak ugyanott benzinfaló szovjet teherautókkal, harckocsikkal, meg lövöldözéssel, akkor felmérik a környezetterhelést, meg a lakosság preferenciáit a kérdésben?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.17. 10:06:11

Akarom mondani gázolajfaló

Marianna · http://egerentyu 2008.01.17. 10:09:41

Mernek nagyot almodni! Vagy kicsit. Es a szinvonal majd emlekezteti a dakarosokat Afrikara. Nem a Bakony kornyeke hanem a szervezok. Ujhelyiek meghulyulni mar nem fognak..:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.01.17. 10:15:40

amikor az oroszok gyakorlatoztak az ellen nem lehetett nagyon lázongani, mert feléd fordították volna a tank csövét :)

itt most lehet lázongani. nem kell ez ide. faszom, miért nem a hortobágyi homokpusztára viszik? mellesleg ott sem kellene.

elegendő ide a magyar rali bajnokság 1 futama. az oké. kis autókkal. 3 nap. nade kamionok, meg mindenmás meg egymillió ember. minek? hogyan? el se férnek itt annyian...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.17. 10:20:30

rossz süti. nem tetszik. a Bamakó nagy királyság, az tetszik, azon én is elindulnék.. de ez.. eeez valami rossz vicc.

dowNLoad 2008.01.17. 10:25:46

Az államtitkár nagyot álmodik, ez az Ő ORSZÁGA, mi bennszülöttek csak megtűrt személyek vagyunk! Egyszer majd az államtitkárok csodálkozó tekintettel (ráfagyott az arcára) fognak himbálózni a szélben, a villanyoszlopról lógva. (és nem értik, hogy miért utálják őket mindennél jobban)

Andrew · http://netrally.hu 2008.01.17. 10:26:29

A lőtéren folyamatosan van katonai tevékenység, olaszok, amcsik, hollandok stb. NATO figurák fossák tele ólommal Európa legnagyobb ilyen célra használt területét. Érdekes módon, az árvalányhaj közepén álló, kilövésre váró szarok nem szúrják senki szemét? Ha meg kijelölt úton haladó versenygépről van szó, egyből háborgás? Nevetnem kell. Hát akkor inkább jöjjön ide - merthogy Veszprémben lakom - a Dakar mezőny, egyen igyon aludjon, költse itt a pénzét a személyzet, a szurkolók, minthogy állandóan csak lezárt területként, messziről lehessen nézegetni a Bakony alját.

üjjéle 2008.01.17. 10:46:19

ennek kb. annyi értelme volna, mintha a focivébé helyett egy várpalotai általános iskola tornatermében rendeznének egy kispályás tornát Beckhemmel és az öreg R. Carlossal. röhej.

Juzo 2008.01.17. 10:47:22

Sztem itt valami félre lett értve, mert ezt így ők se gondolhatták komolyan.

Fucksee 2008.01.17. 10:48:01

országimázs vazze

exit · http://nubabel.blog.hu 2008.01.17. 10:59:34

miért van az hogy az egész dakar rally szinte sehol nem ekkora hirérték, mint otthon?

GodmaNZ 2008.01.17. 10:59:35

Ekkora idiotasagot :o)De legalabb Palota felkerult a netre wazze :o)mar megerte

skac 2008.01.17. 11:18:13

"Savanyú is sárga is de a miénk" Na ennyire hozzáértőek a politikusaink. 20 éve ez van ez már csak hab a tortán, nevetséges.

senkisee 2008.01.17. 11:20:19

de, majd pont idejönnek karikázni körbe-körbe. mekkora egy idióta ez az ujhelyi.
mér nem hivja a saját kertjébe őket?
400km etap > 2300 kör a kertvégi budi körül, pisálni csak minden 100. körben lehet.

Istvan 2008.01.17. 11:25:15

OFF
Errol irjatok egy postot, legyszi:
index.hu/politika/belfold/mendoza4883/
Kosz.
ON

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.17. 11:29:17

most lelövöm Aba poénját:
ezt már megírta Krúdy Gyula:
Palotai álmok, regény
:)

gyz 2008.01.17. 11:31:08

A futóversenyeket tiltsuk be, mert zavarják a vasárnapi autósokat.
Rendezzünk viszont rally-t a Bakonyban, mert az meg csak néhány hülye őzet meg koszos vadmalacot zavar.

snblnd · http://digitalsport.hu/ 2008.01.17. 11:36:18

... na pontezaz ... hogy tankot, meg csökkentett módban futó atombombát tesztelnek, az nem zavar senkit, kussol mindenki, mint a hal. Bezzeg ha a kijelölt úton mászkáló vigyorgó autóversenyző megy arra, egyből környezetvédővé vedlik a szemetet eltüzelő paraszt. Szerencsére ekkor is csak a pofája nyílik, egyébre képtelen. Tessék belátni a sok értelmiséginek, hogy ez egy kifogástalan idegenforgalmi húzás még ettől a hülyétől is. Mennyibe kerül, hogy idejöjjenek? Kijatököt érdekel? Háromszor annyit hagynak itt, jövőre meg tízszer. Az élelmesebbje kint árulja a korona formájú vattacukrot már most. A teljesen dilettánsoknak meg csak annyit, hogy európa egyik legszínvonalasabb tereprallye versenyét évek óta nálunk rendezik, ráadásul ott. A magukat környezetvédőnek álmodó félighülyék, meg húzzanak kifelé, és feküdjenek a valóban súlyosan kártékony védett növényeket gázoló kvados elé. Akár hosszában.

toxikus 2008.01.17. 11:45:37

snblnd 2008.01.17. 11:36:18
igen. ősszel terepgyakorlaton voltunk gödöllő mellett egy fokozottan védett területen, ahovya engedélyt kellett kérni, hogy bemehessünk (nem csak nekünk, az őrökön kívül csak engedéllyel lehet ott tartózkodni). hát persze,h kavadosok száguldoztak fel-alá...

Prophet 2008.01.17. 11:50:52

Bocs. Szerény személyemben is Veszprémit tisztelhet az istenadta nép, amikor látom, hogy a talján felebarátaink már megint itt vannak (zöldes mikrobusz, rózsaszín (na jó bíbor) sapesz), előre sejtem, vajh megint mit csinálnak majd a lőtéren. Olykor hallani a lövéseket is, de ez nem is zavarna. Talán inkább az zavar (tessék megkapaszkodni), hogy itt kukizzák szét a domboldalakat, itt gázolnak mindenen át a NATO feliratú gépjárműveikkel, és mondjuk nem az Alpokban, vagy az Appeninekben mérgezik a talajt. És nem azért, mert nem tudom lerakni a szemetemet... csupán felmerül ez a kérdés, hogy értékes természeti övezetben engednék-e nekik otthon ugyan ezt.

Ez a hír amúgy megérne egy továbbküldős levelet, amiben kérnék a jóhiszemű felhasználót, hogy legalább 100 embernek küldje tovább (had legyenek idegbetegek), akkor meghívót is kap, me megrendezik a Dakart Veszprém és Várpalota között. Talán hoznak homokot is, meg tevéket, pálmafákat. Minden körben máshol lennének a buckalakók, így nem lehet majd tudni, kiket kapnak el. Így megvan a kockázat is! Talán még egy afrikai falut is építhetnének, és a törzs főnökével elszívhatna a legnagyobb Guru egy békepipát, vagy közösen fogyasztanák el az ünnepi csimpánz lakomát (amit előtte mindenki meghúzott). Ha véget ér a futam, lenne egy saját sivatagunk, négerjeink, tanulmányozhatnánk a kultúrát, a szerencsés nyertes (mert nyereményjáték az kell, különben nem SMS-elnek) pedig kapna egy kis farmot, ő lenne a Bvana, és kizsákmányolhatná a feketéket! Esetleg a turizmus oltárán is feláldozhatná őket! Nagyon okos ember ez az Steven Newplace, ilyen ötlettel biztos nem állt volna elő senki más, csak az Ő kreatív csapata.

Essssz 2008.01.17. 12:09:46

Maradjunk annyiban, hogy azon a területen évente több ilyen jellegű rendezvény is van, és minden gond nélkül lezajlik. Nem nagyobb környezetkárosítás, mint a millió töltényhüvely meg minden, amit a seregek otthagynak.

Sok embert érdekel, bevételt termel a helyieknek, csomó balatoni szálláshely szezonon kívül tud működni.

A környezetvédelem engedélye nélkül nem lehet ilyen rendezvényt tartani, úgyhogy meg lehet nyugodni.

Mondjuk a cikkíró is dinnye... hogy köröznének már körbe körbe? Öregem, te sem voltál még soha tereprally-versenyen, az tutifix.

Valószínűleg azt sem tudja, hogy már több éve rendeznek nemzetközi színvonalú tereprally (baja típusú) versenyt Veszprém mellett, Jutaszpusztán.

És meg fogsz lepődni, a Dakarosok is idejárnak gyakorolni, edzeni, megméretni magukat.

Szóval mielőtt valamiről véleményt mondasz, jobb lenne előbb gondolkodni.
Üdv.

albinopiranha 2008.01.17. 12:15:59

Ez mar megint biztosan az arpadsavosarpi alias Nemeth Arpad varpalotai pogimester okor gondolata. Nem ez elso....

Zooltán 2008.01.17. 12:23:10

Veszprém térségében van OB rally futam, meg ugye a tereprally... Ezt mind-mind élvezik a helyik, ezrével mennek ki a terepre csodálni a járműveket. Legyen eső, vagy éppen kánikula. Mondom ezt veszprémiként. Nem hinném, hogy a dakaros autók túráztatásától rengnének a panelablakok :) Szóval jöhetnek, várom őket.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.17. 12:23:16

Ez a smalladam tud valamit. Ezt mondta:
"vajon amikor hadgyakorlatot tartanak ugyanott benzinfaló szovjet teherautókkal, harckocsikkal, meg lövöldözéssel, akkor felmérik a környezetterhelést, meg a lakosság preferenciáit a kérdésben?"
Majd korrigált:
"Akarom mondani gázolajfaló"

Érdekes. Én úgy tudtam, hogy az oroszok már nem gyakorlatoznak arrafelé, mert 1991-ben az utolsó is elment. Vagy netán mégis?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.17. 12:27:31

a családi autónk skoda. cseh autó. tehát akkor mi csehek vagyunk. ez akkor magyarázat lehet vélt nemzetellenességemre is. így már minden stimmel. látens cseh vagyok.

Prophet 2008.01.17. 12:34:49

Az lehet, hogy van ralli Veszprém mellett, OB-s futam. Más versenyek is. Mégis, ki veszi azt komolyan, hogy idejönnek majd a Dakart kárpótolni a franciák, és a többi népek. Kicsit elvetélt ötlet, bár kétség nem fér hozzá, idegenforgalmi szempontból sokat fialni. Egyébiránt ezt megszervezni nem olyan, mint egy OB futamot.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.17. 13:08:14

A magyar dakarindulniakarok gondolom jo sok penzt kiadtak es vesztettek hogy elmaradt a rallye. Es nyilvan jol jon egy kis penz ide-oda, innen-onnan a szervezoknek stb..Hogy valami uzleti hattere van a dolognak az biztos, mint ahogy az is majdnem szazszazalek, hogy a nagy penzt nem Veszprem es kornyeke fogja kapni. A franciaknak nyilvan megeri, kulonben soha nem mennenek Magyarorszagra, gondolom fillerekert futamozhattak, vagy ha fizettek is, nem biztos hogy oda ahova kellett volna. Magyarorszag a franciaknak korulbelul olyan mintha Szenegalba mennenek kicsit gyakorolni .Nagy tobbseguk azt is gondolja a magyarokrol mint a feketekrol..
milyen egzotikus..:)

Tomojzer Tamás 2008.01.17. 13:22:56

Várpalotán élek már 33 éve,itt mindig szennyezett volt a levegő részben a szoci nagyipar miatt(kohó,erőmű,szénbánya,péti nitrogén).A ruszkik mindig itt lőttek és gyakorlatoztak a város melletti lőtéren.A palotai emberek egészsége nagyon rossz,a környezetterhelés iszonyatos volt,nem hiszem,hogy kellene nekünk ide "pót dakar". Az emberek és a környezet kormánynak nem számítanak ebből is látszik! Nekik az ember és a természet nem érték.Az ember Isten képmása!Üdv.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.17. 13:44:28

nem hiszem, hogy változtatna nagyon a tényeken, de azt tegyük azért, hozzá, hogy az ottan katonia gyakorlóterek tudomásom szerint a monarchia ideje óta működnek, sőt az ipar is megelőzte már a kommereket.

Prophet 2008.01.17. 13:46:21

És most már kórház sincsen Várpalotán. Vagy addig majd nyitnak ideiglenest? Már tudom, a GPS rendszert hanyagolni kéne. Helyette Guszti (aki jár Veszprémben tudja ki) irányítaná a forgalmat. Ő ebben szakértő. Nyilatkozhatna Újhelyivel, hogy milyen sikeres vállalkozás is ez.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.17. 14:26:34

a rudapithecus is ott, arrafelé próbálta ki a bumerángot... visszajött, ki(bele) is halt... (bocccs)

tété777 2008.01.17. 15:45:37

Az igaz,hogy már a monarchia idején is katonai lőtér volt,de amióta itt a szovjetek gyakorlatoztak "szétlőtték"a terepet,csak meg kell nézni.Nem igen törődtek a környezettel! Így igaz palotán már kórház sincs,csak "jópénzért" van ellátás. Sajnos!
Ez a Dakar többe kerül nekünk mintha nem rendeznék meg,szerintem. Eleve nem értek egyet ezzel a pénzpocsékolos rallyval.

mr.joshua 2008.01.17. 17:09:05

Én áthajtottam egyszer a haverommal a várpalotai lőtéren kocsival, hááát, volt ott egy tábla, hogy "a kanyarba dudálás nélkül behajtani TILOS!", no igencsak nyomtuk azt a dudát.
Még a végén átmegy rajtunk egy tank - gondoltuk...
Ez kicsit off volt. De jólesett.

szejler 2008.01.17. 18:51:47

smalladam

Itt nem a környezetterheléssel van a gond(ha már a gázolajfalóké ez a része a Bakonynak).

De azért lássuk be, röhejesen kispályás stréberség Dakar helyett a veszprémi lőtérrel előhozakodni. Próbáld már elképzelni a dolármilliárdos sivatagi show szervezőinek arcát, amikor kibontják ezt a bombasztikus ajánlatot.

Ezzel az erővel akár betolhatnának egy kisvasutat a békásmegyeri vízműves Duna-alagútba, elnevezzük 5-ös metrónak, az avatásra pedig meghívjuk a CNN-t, BBC-t, meg az MSNBC-t.

Hát ennyire.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2008.01.17. 20:24:54

szejler,
azt én egy szóval se mondtam, hogy magát az ötletet jónak tartom...:)

szejler 2008.01.17. 20:50:29

Neem? Az ötösmetro ötletem igenis kiváló! Olcsó (Kismarosról ingyen adnak mozdonyt meg szerelvényt)
, és 2010-ig megvalósítható. Ezt ki mondhatja még el??

Cserébe megelégszem egy képes Népszava tudósítással, valami állami brossal, és egy hetihetes vendégszereplésel.

ui: valóban nem mondtad, de kicsit úgy jött ki, mintha keresnél valamit azon a kákán.

Gold 2008.01.18. 17:06:44

Halihó!
Sajnálattal látom itt(is) a nagyrészben elhangzottakat.. Mindenkinek igaza van.. annakis aki ellene van és annakis aki nem, de, vegyük például a Hungarian Baja nevezetű igencsak nagyszínvonalú tereprallye bajnokságot 2004óta rendezzűk meg a lőtéren, tavaly 9ország vett részt ezen a versenyen, idén több lesz mert nemzetközi mezőny is jön.. nembeszélve a Többi Rallye OB futamokról...kicsit elkalandoztam vissza... szóval,

1. Akik aztmondják h nemjó és hogy nelegyen, azok, azok akik nem értenek hozzá(bocsánat)

2. Akik aztmondják hogy egy ijen szép tájat tönkretesz 500autó és 15 kamion meg 100motoros és 50quados és árt a természetnek, szerintem egy LŐTÉR ahol már több TÍZ éve Szarrá lővik a gyepet!

3. Szerintem ne azt higgyétek hogy az egész dakaros mezőny lejön, talán a fele, eléglenne a feleis igen.. és higgyék el hogy kényelmesen eltundak autókázni a versenyzők a napi 400kmes szakaszokon.. nem feltétlenül azt a 14-15ezer km-et fogják teljesiteni...

4.Van egy kis bőkkenő.. amivel a veszprémiekkel teljesen eggyetértek, többször tapasztaltam énis hogy egy egy ilyen rendezvény alkalmakor kissé bedugul a körgyűrűtől jutaspusztáig a közút, De szerintem ezt évente 3szor 4szer kilehet bírni.

5. gondolkodjon el azon hogy az önkormányzatok (veszprém és várpalota) menyni pénzt fog leszakitani ha esetleg itt lesz megtartva a pótverseny.

6.és utolsó... Akinek nem teccik az maradjon otthon oszt nézze a tévét, Akinek meg teccik azt meg várják a pályaszélén a rendezők!

Csókos alll

Gold 2008.01.18. 17:21:04

Jahm és a Cikk írójának üzenem, hogy a Budapest Bamakkot nem kell a dakarhoz hasonlitani.. és nem is Magyar Dakar... az majd 2010be;) vagy 2009be:)

Prophet 2008.01.18. 20:52:31

Veszprémi 7-ben is majd egész oldalon írnak róla. Újdonság persze nincs. Megtekinthető a nevem melletti linken..
süti beállítások módosítása