Az egészségügy üzlet
2008. január 08. írta: Füzi Géza bácsi

Az egészségügy üzlet

Vecsésen, a helyi szakrendelőben egynapos sebészet nyílik. Az igazgató főorvosnak nagy tervei vannak. Először csak a monori kistérségből szeretne betegeket toborozni, de később akár a London-Liverpool körzet is szóba jöhet. Több olyan érve is volt, ami azt az érzést erősítette bennem: az egészségügy üzlet. Ha jól csinálják.


1.
Én azt mondom: atroszkópiás (errata: artroszkópiás) térdműtét, te azt mondod: 365.000 Ft + Áfa. Mert volt egy kétórás műtét, Burger doktor úrral, no meg három nap bentfekvés. Erre ő azt mondja, gyere inkább hozzám, nálam 255.000 Ft-ból megúszod az egészet. Mert itt is a Burger doktor úr műt, csak nálunk egynapos a sebészet van, ami azt jelenti, hogy a műtét délutánján már mehetsz is haza. Sőt, mivel nálunk egynapos sebészet van, megéri reklámozni a szolgáltatásokat, mert a OEP-től több pénzt kapunk, mint a ráfordításunk. Az OEP-ben a műtéteknél általában három nappal számolnak. Tehát, akik takarékoskodnak, megfelelően beosztják az erőforrásokat, azok keresnek is a szolgáltatásokkal, és ez a szakmában versenyt indukálhat.

2.
Nénike a múlt héten nem értette, miért törnék magukat a biztosítók a 2%-os haszonkulcsért. Ahogy felvilágosítottak, a történet ennél egyszerűbb. Igazán nagy verseny a koncért és a biztosítói státuszért Kelet- és Észak-Magyarországon lesz, a szegényebb régiókban. Mégpedig azért, mert az itteni fejkvóta jóval magasabb, mint az egy ember által az egészségügyben elköltött összeg. Azaz a szegény régiókban az emberek egyszerűen nem mennek orvoshoz, hanem minden komplikáció nélkül csak meghalnak. Szóval míg az elit budai kerületekben az ottani lakosokra nagy valószínűséggel el kell költeni a fejkvótát (mert minden szírrel-szarral orvoshoz futkosnak), addig keleten szépen csendben lehet tömni a zsebeket. És, mivel a szocik kiherélték a több biztosítós modellt, verseny sem lesz egy-egy régióban a biztosítók között, ezért a biztosító továbbra sem fogja hajtani az embereket szűrűvizsgálatra és hasonló, gyanús dolgokra. A temető a legtutibb szűrő. 

3.
Az egészségügy üzlet. Ahogy fogorvosi rendelőt nyitni Sopronban is üzlet. Nem véletlenül nyugszik stabilan a burgenlandi parasztok alsóállkapcsán számtalan nyugat-magyarországi család polgári megélhetése. Nos, nem kéne ennek nagyon másképp lenni a más jellegű orvosi beavatkozásoknál sem. Ha egyszer nagyon sok pénzem lenne, vagy egy bank kellően alám nyúlna, akkor az OEP helyett megcsinálnám az évszázad legtutibb üzletét. Vennék egy hatalmas telket Ferihegy mellett, felépítenék rajta egy kétszáz férőhelyes szállodát, és építenék bele húsz műtőt. Aztán meghirdetném az angoloknál, hogy jöjjön hozzánk gyógyulni! Mert míg Londonban egy atroszkopiás műtétre, egy szemműtétre éveket kell várni, addig itt néhány száz fontért túl van rajta akár egy hónapon belül. Egy fapadossal eljön Ferihegyre, kimennek érte a kórházból, megvizsgálják, befekszik, aztán másnap megműtik. Harmadnap már otthon van. Luxus körülmények, wellness és amit akar. No persze magyar orvosok - de hát Londonban is ők vannak, nem? Aztán ha bejön az egész, akkor le kell szerződni a biztosítójával, és onnan már a biztosítónak is megéri, hogy Magyarországra küldje a betegeket: olcsóbb és gyorsabb.

Nem tűnik túl bonyolult dolognak. Orvos van, nővér van. Kereslet lenne rá. Ott vannak még a pénzes amerikaiak is. Persze lehet sírni is, szívünkhöz szorítva a vízköves csöveket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr71289519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Téglagyári Megálló 2008.01.08. 15:00:32

Mivan, provokáció, elvtársak?

volkov 2008.01.08. 15:12:33

lehet, hogy felreertek valamit, de a bejegyzes mintha amellett ervelne elsosorban, hogy egeszsegyugyi szolgaltatasok kepesek profitot termelni. Volt aki ezt megkerdojelezte? Szoval 2.-es pontot leszamitva, so what?

Naszály 2008.01.08. 15:15:26

Az eü ma is hatalmas üzlet.Ezért tiltakozik az orvostársadalom a változások ellen.
Mert me befektetés nélkül lehet magántevékenységet végezni.
Hisz a kórházakban lépten-nyomon azt olvassuk,hogy melyik orvos mikor hol magánrendel.Csakhogy a kardiológus főorvas nem a magángépeit használja,hanem a kórházét,amiért nem fizet.
igy van ez a többi szakágban is.
Ma a profitot igy veszik ki az orvosok.A betege le vannak sz...va.A betegek a kutyát nem érdeklik.
Egy többiztositós variációban a biztositó megszüntetné ezt a rendszert.Ezért megy a harc a kormány ellen.

én 5 évvel a szivinfarktusom után megszüntettem a féléves ellenőrzésre járást,mert a legelemibb vizsgálatokat sem végzik el.
Ezért jöjjön a többiztositó,hogy legalább panaszt tehessek,ha csalnak velem.

nénike · http://mandiner.hu 2008.01.08. 15:24:16

Az egészségügy jó üzlet. Az általam említett 2% kivihető profitról tévesen hittem azt, hogy tőkearányos (bár mentségemre szóljon, hogy szilveszteri gőz gomolygott a fejemben, amikor ez a tévhit rögzült). Szóval forgalomarányos, és nem is garantált. Szóval, ha nincs betegforgalmad, nincs zseton sem. De ha van... Az 1400 milliárdos kassza azért komoly szakítást tesz lehetővé.

A kérdés itt az, hogy ezt ki lehet-e vinni vagy a rendszerben kell-e tartani. De ez már pártpolitika.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2008.01.08. 15:26:51

Az egészségügy a világ egyik legnagyobb üzlete.

Srí 2008.01.08. 15:33:40

Különös tekintettel a gyógyszeriparra.

Bummer 2008.01.08. 15:35:22

Az üzlet és a szolidaritás egymás ellen hatnak. A 20. század nagy vívmánya volt az üzlettel szemben a szolidaritás. A nyugat kapitalista alapon működtetett erős jóléti rendszert.
Nem kéne elfelejteni.

Elpet 2008.01.08. 16:41:49

Aha, üzlet, hogyne.
A fogtömés igen. Meg a visszérműtét, mint egynapos, persze. Meg a benőtt köröm kivágása, mind óriási orvosi teljesítmények.

És a mellrákos asszony, az mekkora üzlet? Az ráfizetés, csakis. Túlélési aránya minimális. Nem érdemes rá pénzt költeni. Nem is fognak. Az lesz a jó kórház, ahol nem fognak. Az lesz a jó orvos, aki nem fog. És minden biztosító ezt fogja csinálni, tehát mindegy átiratkozol-e.
Az egészségügy nemcsak ám a jól kereső, nagy járulékot fizető emberek rövid ideig tartó javítás utáni újólag üzembe helyezését jelenti, hanem egy lerobbant egészségi állapotú társadalom számos, üzleti szempontból értékelhetetlen tagjának életben tartását. Beszélhetnek bármilyen biztosítékokról. Az vagy ellentmond az üzleti elveknek, és a biztosítóknak nem lesz jó, vagy az üzleti elvek mentén szép szőrmentén elsunnyogja a költséges és kevés sikerrel kecsegtető kezeléseket. És nem lesz hálapénz? Most lesz csak igazán. Hogy megkapd a kezelést. Beszélhetnek nekem gyógyítási protokollról. Ugyan már! Kinek lesz lehetősége, ereje, hogy a biztosítók jogászhadával szembeszálljon? Teljesen hülyének néznek mindenkit.

Elpet 2008.01.08. 16:50:24

Naszály, a dumádat az összes ismerősömtől hallottam már, aki az MSZP brosúráit ismerteti társadalmi munkában vagy pénzért.
Régi komcsi módszer, hogy ha keresztül akarnak vinni valami aljasságot, akkor a társadalom tagjait ráuszítják arra a csoportra, amelyik leginkább útjában van a dolognak. Előbb olvasói levelek a Szabad Nép-ben, aztán, ha a dolgozók ennyire követelik, hát a PÁRT sem tehet mást. Régen pl. a kulákokra, most az orvosokra uszítjátok a többi embert, most éppen. Az orvosok meg le fognak szarni mindent, és elmennek Nyugat-Európába. De nektek természetesen ez se számít, csak a PÁRT egysége meglegyen.
Szóval unalmas a szövegetek. Valami újat, ezt már hallottam, és akkor sem győzött meg.

nyenyec · http://nyenyec.blogspot.com 2008.01.08. 17:19:16

Ahol én lakom a fél város az egészségügyből él. Óriási kórház(ak), mellette orvosi egyetem, kutatóközpontok, világelső orvosi módszerek.

Itt az egészségügy üzlet (aminek előnyei és hátrányai is vannak).
Óriásplakátokon reklámozzák a szívsebészetüket a konkurens kórházak.

www.vanderbilthealth.com/

Ha szegény vagy és nincs biztosításod, vagy annyi betegséget gyűjtöttél be, hogy semelyik biztosító nem hajlandó szerződni veled, akkor viszont szopóág.

DrotaVera 2008.01.08. 17:24:08

Kedves Géza Bácsi!

Nem kekeckedni akarok, de az a műtét, amit a példában hoztál, aRtroszkopiás (arthro=ízület).

hiba 2008.01.08. 17:27:21

Elpet: öööö....de nem ezt csinálják az orvosok? A fogorvosok pl már nem, a nőgyógyászoknál is láttam már leselejtezett ultrahang készüléket magánrendelőben, de alapvetően ez van. Gondolom attól vannak kibukva az orvosok, hogy egyik oldalon ezt mind meg akarják szüntetni, másik oldalon viszont nem nagyon beszélnek a gyalázatos fizetéseik emeléséről. Nem kell azért mindjárt kommunistázni.

Elpet 2008.01.08. 17:46:00

hiba

1. Nem az "orvosok" csinálják ezt, hanem vannak orvosok, akik ezt csinálják, én ezt tudom egyébként, elég jól ismerem ezt a világot, rengeteg orvos ismerősöm van, ilyen és olyan.

2. Az orvosok attól is ki lehetnek bukva szerintem, hogy kiveszik a kezükből a szakmai kompetenciát igénylő döntéseket, és pénzügyi menedzserek kezébe teszik. Velünk, műszakiakkal ezt már megtették sok helyütt, időnként és helyenként óriási károkat okozva. Itt meg nem gíártósorokról meg gépekről, hanem emberekről van szó. Úgy en bloc lesújtó véleményed lehet az orvosokról, ha úgy gondolod, ez nem aggasztja őket, csak a biznic, amely az orvostársadalom egy kisebb részének jut csak amúgy.

3. Azért kommunistázok, mert azért feltűnő ám ugyanazokat a gondolatokat és szófordulatokat hallani -spontán persze- egymástól független forrásokból. Azért valami közös mozgatót sejt ám ilyenkor az ember, és hát ezek a módszerek, ezek elég jellemzőek, és nem a kereszténydemokratákra, mondjuk.

Amúgy, persze, kommunistázni csúnya dolog. Bocsánat, nem teszem többé... :)

Széna Tomi 2008.01.08. 17:58:58

hiba:
Az orvosok megpróbáltak a társadalmi helyzetükhöz illő jövedelmet szerezni (ami egyébként ekkora felelősség mellett szvsz megilleti őket): magánrendelés, hálapénz, ügyeletek (olykor vállalkozóként), másodállás, egyebek. Persze, ezek egy része nem igazán erkölcsös, de az sem erkölcsös, amilyen pénzzel kiszúrják a szemüket. A mai kormányzat ott téved végzetesen, hogy az erkölcsi magaslatról prédikálva megvonja ezeket a lehetőségeket az orvosoktól (a fülemben cseng oroszjózsi állandó hálapénzes fröcsögése), és nem ad cserébe semmit. Igenis elvárható egy társadalomtól, hogy megbecsülje annyira az orvosait, hogy ha hazamennek munka után, nyugodtan kipihenhessék magukat, és ne idegesítse fel őket a gázszámla, vagy a lakáshitel törlesztőrészlete. Szerintem ez a minimum.

DA 2008.01.08. 18:02:47

huu ennyi baromsagot...
az hogy az egeszsegugy uzlet, nem kerdes. Az, hogy egy allam polgarainak egeszsege uzlet-e, tehat, jo-e az, erdeke-e az allamnak, hogy a gazdagabbak lathatoan es markansan masfajta szolgaltatast kapjanak, mint a szegenyek, nagy kerdes. Mondhatna az ember hogy ez most is igy van, de akkor csusztatna. Igy van, de. Lehet hogy a professzor nem vallal el penz nelkul, lehet. De ha komoly muteted van, elvallal. Ha nem nagy mutet, minek operaljon professzor. De egyebkent ugyanaz a muto, stb. Szoval, ha az egeszsegugy uzlet lesz, sokat kell erte majd fizetni. Es lehet hogy ez nem fer bele annak a fejebe, akinek a latotere egy egynapos arthroszkopos terdmutetig terjed. Mi lesz a nagymamaddal? Eddig levontak, most perkalja ki egy komoly betegseg piaci arat?

Az, hogy az emberek szirral szarral orvoshoz mennek feligazsag. Mi vagyunk a vezetok Europaban szamos betegsegben. Ajanlom ezt pl.:
billrothharom.blogspot.com/2007/10/melanoma.html

Tehat meg tobbet kellene orvoshoz jarni, meg tobbet kellen kolteni a prevenciora. Ja, csak az a baj, hogy az eu. reform liberalis vezerloi szerint a prevencio nem allami feladat.
Persze, ez a korhazasdi hihetetlenul egyszeru, nem? A sok hulye, nem epit korhazat, pedig csak ott a love, le kell hajolni erte.
Es az, hogy parszaz font? Szerinted mire eleg parszaz font? Ja, maradjon az orvosi fizetes tovabbra is ennyi? Kosszepen. Ugy talan. De lehet, hogy akkor csak Londonban lesz magyar orvos.

hiba 2008.01.08. 18:25:07

Elpet: Valóban nem tudom milyen arányban maszkolnak az állami infrastruktúrával az orvosok, maradjunk abban, hogy ez szakterület specifikus, van ahol majd 100% van ahol meg 0. Én csak arra akartam rávilágítani, hogy aki valós helyzetet vázol, az még nem feltétlen sötétben bújkáló. Ehhez a valós helyzethez valóban hozzátartozik az általad említett motiváció is, az én tapasztalataim szerint viszont kimondottan hasznos, ha egy döntési kompetencia nem csak egyetlen szakterület képviselőinek a kezében van. Ha az EÜ szabályozás teljesen kivenné az orvosok kezéből a döntést az nyilván hiba lenne, de ennyire talán nem hülyék. A gazdasági kontroll pedig a szakmai döntések felett nem ördögtől való sztem.
SzénaT: Nem ítéltem el az orvosokat, sztem is teljesen jogos a jelenlegi rendszerben a hálapénz és a maszekolás ha valaki kultúráltan csinálja, mint a többség.
Rendszer rossz, valamit tenni kell, de amit tenni akarnak az nekem gyanús, mert hiteltelen emberek akarják tenni.

1istvan 2008.01.08. 18:58:00

hiba
az orvosokat hibáztatni. sokan használják ingyen a korház mindannyiunkat illető infrastuktúráját? mért engedik meg nekik?
mért gazdálkodik rosszul az oep a pénzünkkel és mért nem koppintanak a doktor fejére ha lopja a műszerhasználatot.
egyébként is egy-két- na jó, száz esetből az orvostársadalomra vonatkoztatni enyhe csúsztatás.
jópofa dolog magánbiztosítási alapra helyezni az ellátást, csak hát az a baj, hogy nem tudjuk miből megfizetni. a fizetést, ésd igy ma sokaknak a nyugdíját úgy állapították meg, hogy nem kell fizetni az egészségügyért, a közlekedés olcsó, az adóból fedezik a kultúra és oktatás költségeit, és nem neked kell megvenned a lakást. ok, legyen biztosítási alapú az eü, de a fizetés is, meg a nyugdíj. mondjuk olyan amerikais. pl.

tistedur 2008.01.08. 19:28:48

Elpet!
a mellrák túlélési arány egészen jó,főleg ha korai stádiumbn ismerik fel..mondjuk el kell menni szűrésre.
inkább azt kellene kitalálni,hog hogyan vehetőek rá az emberek arra,hogy szűrővizsgálatokra járjanak..

1istvan 2008.01.08. 19:30:52

tistedur: pl úgy, hogy szűrik őket és a szűrésnek van kézzelfogható eredménye.

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2008.01.08. 19:32:09

Elég egyszerû ez az egész:
- ha nem üzlet, nem lesz pályázó biztosító sem
- ha üzlet, akkor lesz
- minél nagyobb üzlet, annál több
- ha csak 2%-ot remélnének belôle, bele sem fognának, mert alaphangon 10-15% környékén keresnek, minek mennének lejjebb
- ha többet remélnek, többet is fognak keresni, a törvény helyzetbe hozza ôket
- ha többet fognak keresni, azt valakinek fizetnie kell
- vagy közvetlenül mi, vagy az államkasszán keresztül megint csak mi.

Mi itt a kérdés???

Elpet 2008.01.08. 19:39:23

tistedur

Ha valaki meg nem vette észre, magára vessen, ugye? Újabb érveket lehet adni az ellátás megvonásához, morálisan alátámasztva, ugyebár? Mindenki maga tehet a sorsáról végülis.

User1 2008.01.08. 19:41:44

A múlt évben voltam fül-orr-gége szakorvosnál az orrommal.

Nem adtam hálapénzt, soha nem is szoktam. Az orvos függetlenül. hogy másodjára voltam, tehát tudta előre, hogy nem adok hálapánzt, a betegségre koncentrált, másodjára már nem csak belenézett az ormányomba és ki is derítette mi a gond. (Allergia)

Felírta a gyógyszereket és távoztam.
Rutinszerűen meg szoktam nézni orvosi dolgaimat is a neten, legnagyobb megdöbbenésemre a fülemmel is gond volt, magyarul a doki az én kontómra írta
füles páciense gyógyszereit is, vagy kellett a magánrendelőjébe és épp jól jöttem neki.

Természetesen nem jelentettem be, nem is akarom, a végén még kimegy angliába aztán akkor tényleg elkúrtuk:)

szanalmas 2008.01.08. 20:00:48

Pf, látom átlátjátok a dolgokat. Kurvára. Egy nőgyógyász adjunktus annyit keres mint egy kibaszott mozdonyvezető+ amit a jónép a zsebébe töm. Ami után persze rinyál, mert csicska mind. Te is.

tistedur 2008.01.08. 20:08:54

Elpet!
nem az önvizsgálatról beszélek..tudod van olyan,hogy mammográfiás szűrés..megkapod rá a behívót és elmész...csak sokan nem mennek el..ma a magyar lakosság jelentős része nem megy el azokra a szűrésekre sem,amire behívják..

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.08. 20:22:41

tistedur

Aha. Tudod, az egyik barátom feleségét nemrégiben temettük el, elég sokat tudok a dologról. Aha. Ez annyira nem egyszerű ám. Szűrővizsgálat, és meg van oldva. Aha.

Amúgy lehetne még sorolni szintén betegségeket, amiről meg mind meg lehet mondani, hogy lehet megelőzni. Úgyhogy magára vessen mindenki, aki megbetegszik.
Különösen az vessen magára, aki elkövette azt a hibát, hogy nem gazdagodott meg. Mert ez a legsúlyosabb mind közül.

tistedur 2008.01.08. 20:28:08

Elpet!
demagógiából ötös..nem tűnik fel,hogy másról beszélünk?!
de van egy jobb javaslatom:tiltsuk be a szaporodást,és száv év már csak nagyon kevesen fognak meghalni..

Asidotus 2008.01.08. 20:53:44

Van egy gondolatom az országot elhagyó szakemberekről:
1. Mnidenki fizesse ki az egyetemi képzését az oktatás alatt
1.a. ez baromi sok, megkapná rá a pénzt állami kölcsönből
2. mikor elkezd dolgzni, fizesse vissza
3. a törlesztést írja le az adójából.
Az állam a pénzénél marad, az oktatás is, csak az nem aki külföldön dolgozik, mert ő nem írja le, csak fizeti.
Másik, az egészségügy:
1. Evolúció: az ember azért hajt, hogy neki jó legyen, és ezt a jóságot tovább adhassa a gyermekeinek. Ezáltal ők egészségesebbek, hosszabb életűek lesznek, ők lesznek a dominánsok.
2. Evolúció 2.: örökké nem éleht mindneki, mert akkor baromi sokan lennénk, és ezt nem akarja senki.Te sem, én sem, ő sem. Azt akarom, hogy csak én éljek örökké, meg a gyermekeim, családom, barátaim. Ezért sosem támogatom, hogy mindenki mindent megkapjon. (Egyelőre igen, mert én csak akkor fogom megkapni, de ha megtehetném, akkor csak én)
Ez így van, én ilyen vagyok, te is, ő is.
Hazudhatsz, ha akarsz, de az akkor is hazugság marad.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.01.08. 20:56:47

tistedur

kb ismerem az egész történetet. Páran még ki akarnak szedni egy csomó pénzt ebből a rendszerből, a régiekhez képest újabb szereplők. Eddig a szakma (gyógyszergyártók, orvosi technológiát gyártók, orvosok bizonyos körei). Most a pénzügyi csoport is bejelentette: az általam befizetett TB-ből nekik is kell. Ehhez kitalálták azt a dumát, hogy üzleti alapra kell helyezni, mert ez a szöveg ma ellenállhatatlan.
Az egészségügy drága. Régen, amikor kalmopirin volt meg vakbélműtét csak, nem volt drága. Ahol nagy pénz forog, ott sokat lopnak. Most többen akarnak. Ezért lesz olcsóbb, állítólag.
És ez most kinek új, hogy pénzt lehet keresni a gyógyítással, ugyan? Komolyan, hol éltetek eddig? A gimnáziumi osztálytársaim 80%-ának orvos volt a papája. Mindnek volt magánpraxisa. Ezeknek az osztálytársaimnak Szegeden lakása volt már érettségi előtt. Ez a 80-as évek elején volt. Mi ebben az új? A 90-es évek második felében Szegeden a Forrás Szállóban már egynapos visszérműtéteket csináltak, az egyik gyárigazgatónk ott reparáltatta magát. Mi ebben az új? Ki talált itt ki micsodát?
Az emberi civilizáció egyik vívmánya az, hogy bizonyos jogokat biztosít tagjai számára, vagyontól függetlenül. Na, az egészségügy üzleti alapra tétele épp a gyógyuláshoz való jogot veszi ki ezek közül. És aki azt mondja, hogy üzlet, de úgy, hogy a legszegényebbek is hozzájussanak, arra csak azt tudom mondani, hogy fiam, vagy hülye vagy, vagy gátlástalan hazudozó. Mert az üzlet lényege az, hogy pénzért van minden, pénz nélkül meg nincs semmi.

hülyék-e vagytok? 2008.01.08. 21:24:20

Fel akarjátok számolni a szolidaritási elvet ezért megfizettek ilyen okostojásokat. Csakhogy pajtikáim, nektek már a kutya sem hisz.

Úgy állítjátok be, hogy minden fekete fehér. Pedig nem. Tudjátok találkoztam olyannal, aki azt hiszi, hogy a magánbiztosítótól majd neki különszoba lesz, meg internet. Nagyon fog szeretni titeket, ha igen, megcsináljátok.

Ez a "szűrővizsgálathoz kötjük" is érdekes. Egy vizsgálat egy napjába kerül egy munkavállalónak.
Vajon kinek a terhére lesznek kiírva ezek a szűrővizsgálatok? a táppénz terhére? Vagy a szabadságom terhére? Vagy el tudok menni a munkaidőmön kívül? Kell-e hozzá szendvicset csomagolni, vagy időpontra megyek és fogadnak is akkor?Mert nagyon nem mindegy

Reggie 2008.01.08. 21:33:41

Ha nem vagy kepes belatni, hogy a szurovizsgalat a sajat erdekedben van, akkor ugysem kar erted.

Az orvosod Angliából 2008.01.08. 21:35:53

Na akkor elmondom.

Azért dolgozom Angliában, mert jó!
Itt megfizetik.
Itt megbecsülik a tudásomat, mind a betegek, mind a kollégák. Nem tartanak ilyen-olyan csalnakó.
Nem kell úgy csinálnom, mintha értenék a menedzsmenthez, a kórházvezetéshez, stb.
Itt mindenki teszi a maga dolgát, nincs ordibálás, tizedannyi feszültséggel 100x annyi dolgot elintézel.
És még sorolhatnám.

Ha otthon negyvenpár évesen ki tudnám fizetni a lakáshitelemet az életem és a három gyerekem összes költségét, akkor ott élnék, nem máshol. De a hiányszakmás orvosnak erre esélye sincs Magyarországon.

Ezért vettem kezembe a dolgaimat és megkeresem azt az életet és pénzt, amire szükségünk van. Ami megteremtek, azt pedig odaadom majd a gyerekeimnek, legyen nekik könnyebb!

És még egy: mivel megtehetem, nagy ívben tojok az ideológiára! Az még senkit nem segített...

Bizony, többszáz magyar orvos gondolkodik hasonlóan és nem otthon ügyeskednek, hanem becsületes életet élnek - sajnos Magyarországon kívül.

Tízszeres magyar fizetés, normális munkakörülmények: a magyar orvoslás hol van ettől???

De azért figyelem a változásokat, nagyon, hátha a gyerekeimnek érdemes lesz Magyarországon orvoskodni majd - az én időmre pesszimista vagyok.

Az orvosod Londonból

tistedur 2008.01.08. 23:45:53

hülyék-e vagytok!
voltál te már szűrővizsgálaton életedben?!

Guild 2008.01.09. 00:19:20

A 2. elég nagy baromságnak tűnik számomra. Van valami statisztika arról, hogy a szegényebb régiókban kevesebbet járnak az emberek orvoshoz?
Szerintem inkább a szegényebbek élhetnek egészségtelen életet, náluk gyakoribbak az olyan krónikus betegségek, amik jó sokba kerülnek a biztosítónak.

hiba 2008.01.09. 08:32:45

Londoni orvos: Az angol biztosítási rendszer hogy néz ki az orvos szempontjából? Vagy ott ezzel nem is foglalkoznak az orvosok?

Az orvosod Angliabol 2008.01.09. 13:02:50

hiba:

itt az egeszsegugyben szocializmus van: mindenki biztositott alanyi jogon. Persze, leellenorzik az itteni TAJ-szamot.
Az orvosnak semmi iyesmivel nem kell foglalkozni, van erre szemelyzet. Van ido es lehetoseg a szakmara, talan ez jobb mindenkinek...

Az orvosod Londonbol

alte trottel 2008.01.10. 11:50:04

Orvos a ködös Albionból!
(az enyém Wr.Neustadtban él)

Egy aranyér műtétre egy mezei állampolgárnak mennyi a várakozási ideje Liverpoolban?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.10. 11:55:14

Elpet 2008.01.08. 20:56:47
igen, ha megvalósulnak a félelmek (esélye 99%), akkor az visszalépés a szocális evolúcióban. És a cápák már itt járnak köztünk (Tuaregekben) és íratják a terveket, hogyan pusztuljanak majd el minél többen ellátatlanul, de jogilag tisztán.

Google 2008.01.10. 12:00:12

El tudom képzelni, hogy egy normális(olyan nagy kérés?) egészségügyi miniszter az orvosok mellett áll. Az orvosok munkáját segíti. Nem a biztosítók keze alá dolgozik, hanem az egészségügyet szeretné szolgálni. Istenem, nem egy Ágnes asszonnyal, és nem egy Ferenccel! Az, hogy annyira kevesen járnak szűrővizsgálatokra (és tessék mondani, hol vannak a szív és érrendszeri szűrővizsgálatok?) az egészségügyi kormányzatot mínősíti. Nem reklámokat, hanem egészséggel-betegséggel foglalkozó felvilágosító anyagokat, bal eseteket kellene feldolgozni, hogy lássa a nép, hogy mi lett, mi történt, és mi lehetett volna, ha) na de, balsors akit régen tép...

D 2008.01.10. 18:33:29

Meg egyszer: a prevencio hianya nem a kormanyzat mulasztasa, hanem ihgy akarjak. Es ez nem ossze-eskuves elmelet, hanem Mihalyi Peternek, aki az egesz eu.reform egyik ideologusanak az elve.

DA 2008.01.10. 18:36:53

Az elozo vegerol lemaradt: MP szerint a prevencio nem allami feladat.

törzsmókus 2008.01.14. 17:29:05

index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/turbizt0104/
:)?

grupi 2008.01.15. 17:41:41

Az egynapos sebészetben nem több a pénz, mert nem támogatja jobban a műtéteket az OEP.
Sőt a gyakorlatban úgy néz ki, hogy csak viszi a lóvét a rendelőkből/től, mert gazdaságtalan, nem kifizetődő.(-még?)
Már két olyan esetrúől tudok, hogy az anti D-t nem fizették ki. Az egyik esetben az intézet, mint intézmény fizette, az OEP nem, a másik műtéti beavatkozásnál meg a beteggel fizettek ki.
Pedig vér-összeférhetetlenségnél kötelessége lenne elszámolni ezt a pénztárnak.
Az intézet gazdaságisa tajtékzott a műtőfőorvossal, hogy leadta az anti testre a számlát. Sőt közölte a gazdaságis, hogy legközelebb nem finanszírozza már. Ezért vetették meg a következő műtétnél a beteggel, ami szintén jogsértő, és szabálytalan.
Ráadásul esetünkben, ahol mindez történik, nincs műtős segéd. Pedig előírás és kötelező lenne.
Műtös asszisztens egy van, altató orvos is, operáló orvos szintén, de műtős segéd, aki feladogat, beteget le fel szed, szállít, elő takarít,(müszereket,)nincs. És nincs aki ezt elvállalná egy kórházból átjönne 6 ezer forintért. az intézet pedig nem ad többet és nem is akar. Sőt örül, hogy nincs, mert a nővérrel, akinek az ágy mellett kéne lennie, elvégeztetik ingyen és bérmentve. A többi betegre meg figyeljen addig az esetmenedzser.
Tehát műtös fiúi teendőt el látatnak a nővérrel, de ágymelletti, vagy műszakpótlékot már nem adnak neki.
Az orvosok bezzeg megkapják, csak a más feladatot is pluszban ellátó nővérnek nem biztosítják.
Érdekes dolog ez az egészségügy az egynapos sebészetével együtt és a nélkül is.
Drága a műtét, olcsó a nővér, és kevés az ember.
Mit ér a beteg, ha van tb-je, de nincs pénze, nincs egészsége. És a megélhetése?
(Hál-a' pénz maradt.)
süti beállítások módosítása