Kezdjük ott, hogy ahová az ember dolgozik, arról nem ír rosszat. Ezért a Magyar Hírlap folyamatos alakítgatása kapcsán inkább a naiv rácsodálkozás húrjain pengetve szólanék. Induljunk onnan, hogy főszerkesztő úr elköszön.
Szombathy Pál után sorban a második. Nem mondhatja meg, hogy miért. Ez olyan titokzatos. Eltűnt az impresszumból egy főszerkesztő-helyettes is, híreim szerint visszavonult egy rovat élére. Pedig december 17-e nem is múlt el oly' rég. A 3. oldalon Gazsó L. főszerkesztő úr ismert és kedvelt zsurnalisztaként dicsérte mostani utódát, miközben a megújult lapot ajánlotta a nyájasnak. A formátum nagyobb lett, a tartalom rövidebb. Plusz új nyomda. Most pedig jönnek az elbocsátások. A jelenlegi napilappiacon nehéz jó lapot húzni. Én a Hírlap mellett döntöttem, kevés Népszabadság-hírrel feljavítva a napi menüt. A fontos dolgok már az előző nap ismertté válnak, itt mondjuk a hírek tálalása érdekel inkább. Nem tudom, a példányszám okozta-e a fejvesztést, vagy más visszautasíthatatlan ajánlat. Egy tény, a Hírlap szerkesztéséből - a jelek szerint - Sz. Gábor is mintha alaposan kivenné a részét. És ez nem jó. Nagyon nem.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr53288158
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
politicus · http://reakcio.blog.hu 2008.01.07. 17:12:43
Nem tudom, Széles mit akar a lappal és a tévével, de láthatóan legalábbis ez utóbbival nagyon rossz úton jár. Az Echo Tv alig nézhető, propaganda tv, ha már jobboldali tévét akarok nézni, ott a Hírtv, ami klasszisokkal profibb és nézhetőbb csatorna.
A MH-ot néha szoktam olvasni, jó volna, ha nem a Magyar Nemzetet kéne olvasnia a jobboldali közönségnek, de én a MH-ot egy korrekt jobbközép, a Népszabadsághoz hasonló stílusú, de a közepet jobból közelítő lapként tudnám elképzelni. A mostani irány nem ez, bár a lap jóval konszolidáltabb mint a tv.
Én biztos tudnék a lappal mit kezdeni...
A MH-ot néha szoktam olvasni, jó volna, ha nem a Magyar Nemzetet kéne olvasnia a jobboldali közönségnek, de én a MH-ot egy korrekt jobbközép, a Népszabadsághoz hasonló stílusú, de a közepet jobból közelítő lapként tudnám elképzelni. A mostani irány nem ez, bár a lap jóval konszolidáltabb mint a tv.
Én biztos tudnék a lappal mit kezdeni...
bugris 2008.01.07. 17:17:47
Az Echo tv-hez hasonló tévék a kábelszolgáltatóktól kapott díjakból élnek, és nem a reklámokból. Vagyis nem sok nézőre van szükségük, hanem csak elég fanatikusra, aki kijárja a szolgáltatónál hogy csomagba kerüljön. És ezt a mostani műsoraival pontosan el tudja érni. Hogy 99% számára nézhetetlen, az üzlet szempontjából így már mellékes.
vajon 2008.01.07. 17:20:01
állítólag nem voltak elég kemények a címek
itt egy címlap: antagon.blog.hu/2007/12/17/uj_magyar_hirlap_dizajn_mindent_vissza
a címei:
- Harc a reformterror ellen
- A maffiára jellemző módszerek az összeomló építőiparban
Nem könnyű ezt keményíteni, ez is paródiának tűnik. fura egy ízlése van a tulajnak...
itt egy címlap: antagon.blog.hu/2007/12/17/uj_magyar_hirlap_dizajn_mindent_vissza
a címei:
- Harc a reformterror ellen
- A maffiára jellemző módszerek az összeomló építőiparban
Nem könnyű ezt keményíteni, ez is paródiának tűnik. fura egy ízlése van a tulajnak...
politicus · http://reakcio.blog.hu 2008.01.07. 17:36:46
bugris
Sosem gondoltam, hogy egyszer le fogom írni: A Hírtv az Echo-hoz képest a megtestesült mintatv...
Sosem gondoltam, hogy egyszer le fogom írni: A Hírtv az Echo-hoz képest a megtestesült mintatv...
bugris 2008.01.07. 17:49:38
Politicus, nem mondtam én, hogy nem nézhetetlen. Azt írtad nem tudod mit akar vele Széles, illetve hogy rossz úton jár.
Pedig hiába nézhetetlen, mert üzletileg igenis jó úton jár. Mielőtt el nem kezdték masszívan nyomni a radikáljobbos szövegeket, kutya sem hallott róluk. A Pörzse meg Matúz féle húzónevek (ezt is szörnyű ám leírni) viszont elegek voltak ahhoz, hogy az a bizonyos fanatikus 1% kijárja a kábelszolgáltatóknál a csomagba kerülést. Én sem tudom, Szélesnek mi járhat valójában a fejében, de a zsebe rendben lehet.
Pedig hiába nézhetetlen, mert üzletileg igenis jó úton jár. Mielőtt el nem kezdték masszívan nyomni a radikáljobbos szövegeket, kutya sem hallott róluk. A Pörzse meg Matúz féle húzónevek (ezt is szörnyű ám leírni) viszont elegek voltak ahhoz, hogy az a bizonyos fanatikus 1% kijárja a kábelszolgáltatóknál a csomagba kerülést. Én sem tudom, Szélesnek mi járhat valójában a fejében, de a zsebe rendben lehet.
Google 2008.01.07. 17:51:56
Elképzelni nem tudom, hogy mi lehet a baj az Echo tévével! Lehet, hogy egy kicsit besokaltak a balosok? A Hír tévét, már úgy ahogy bevették, bevette a gyomruk vagy, most az ECHO-t emésztgetik. De ahogy ők nagyon helyesen mondták anno: nem kell nézni, el lehet menni, tessék, tessék!
k|M · http://reakcio.blog.hu 2008.01.07. 18:34:18
"Matúz féle húzónevek (ezt is szörnyű ám leírni)"
Karácsony apropóján Erdő Péter bíboros frankó dolgokat mondott az ECHO TV-n Matúznak. Rá az a szerep hárult, hogy hallgassa a bíborost, aki így a szerepébe belelendülve tényleg a korszerű katolicizmus gondolatait adta közre.
De amikor néztem-hallgattam, azért azt gondoltam magamban, igazán szólhatott volna valakinek, hogy persze, adok interjút, kifejtem a gondolataimat, de Matúznak barátaim, nem, neki nem, adjatok egy másik riportert, és akkor mehet a dolog, de Matúzzal nem.
Egyébként ha már TV, az elmúlt két hétben többet néztem TV-t, mint 2007-ben összesen, és épp a napokban osztottam meg gondolataimat egy operatőr havernak, hogy félretéve az entellektüelbe oltott értelmiségi siránkozást, de a magyar televíziózás egyszerűen annyira silány, hogy az ember esze megáll. Kezdve a tv2 "Mi kérünk elnézést - ezen nevettünk 2007-ben" műsorától kezdve, a sztárocskás műsorokon át, az ECHO TV-n szereplő Csizmadia-Fritz pároson át, akik megbeszélik, hogy "Magyarországon megosztottság van", a színvonal egyszerűen siralmas. Unalmas, érdektelen, közhelyes, felszínes műsorok, és közben elégedett, nagypofájú magyar médiacápák, akik azt gondolják, mennyire, de mennyire kúl műsort csinálnak.
Holott ha az ember a Discovery-re kapcsol, azon rákhalászok zúznak a Barrents-tengeren mínusz 20 fokban, fagyban, jégtáblák között, jó dialógusokkal, szép képekkel, történéssel, izgalommal, majd ezt követően brainiac, ahol meg kipróbálják, lehet-e egy medencényi vaníliapudingon két lábon járni.
Itthon meg ennek ellenére a borzasztóan nívótlan picsogás megy a TV-ben. A kereskedelmi TV-khez nem jut el, hogy mi folyik a nagyvilágban televíziózás címén? Mert azt nem akarom elhinni, hogy csak erre a rémgagyi színvonalra van kereslet.
Karácsony apropóján Erdő Péter bíboros frankó dolgokat mondott az ECHO TV-n Matúznak. Rá az a szerep hárult, hogy hallgassa a bíborost, aki így a szerepébe belelendülve tényleg a korszerű katolicizmus gondolatait adta közre.
De amikor néztem-hallgattam, azért azt gondoltam magamban, igazán szólhatott volna valakinek, hogy persze, adok interjút, kifejtem a gondolataimat, de Matúznak barátaim, nem, neki nem, adjatok egy másik riportert, és akkor mehet a dolog, de Matúzzal nem.
Egyébként ha már TV, az elmúlt két hétben többet néztem TV-t, mint 2007-ben összesen, és épp a napokban osztottam meg gondolataimat egy operatőr havernak, hogy félretéve az entellektüelbe oltott értelmiségi siránkozást, de a magyar televíziózás egyszerűen annyira silány, hogy az ember esze megáll. Kezdve a tv2 "Mi kérünk elnézést - ezen nevettünk 2007-ben" műsorától kezdve, a sztárocskás műsorokon át, az ECHO TV-n szereplő Csizmadia-Fritz pároson át, akik megbeszélik, hogy "Magyarországon megosztottság van", a színvonal egyszerűen siralmas. Unalmas, érdektelen, közhelyes, felszínes műsorok, és közben elégedett, nagypofájú magyar médiacápák, akik azt gondolják, mennyire, de mennyire kúl műsort csinálnak.
Holott ha az ember a Discovery-re kapcsol, azon rákhalászok zúznak a Barrents-tengeren mínusz 20 fokban, fagyban, jégtáblák között, jó dialógusokkal, szép képekkel, történéssel, izgalommal, majd ezt követően brainiac, ahol meg kipróbálják, lehet-e egy medencényi vaníliapudingon két lábon járni.
Itthon meg ennek ellenére a borzasztóan nívótlan picsogás megy a TV-ben. A kereskedelmi TV-khez nem jut el, hogy mi folyik a nagyvilágban televíziózás címén? Mert azt nem akarom elhinni, hogy csak erre a rémgagyi színvonalra van kereslet.
Oli bácsi 2008.01.07. 18:40:47
Mongyuk nem sok sz@rt érnek az ilyen "belső forrásokból úgy értesültünk"-szöveg, de azért előremutató lehet:
emasa.hu/cikk.php?page=sajto&id=3403
Ha ez igaz, hogy már ez is puha volt, akkor az Úristen irgalmazzon nekünk. Lesz még itt Pörzse-féle kétezer leütéses publicisztika is minden nap: "Csillagösvényen, nyereg alól" címmel.
emasa.hu/cikk.php?page=sajto&id=3403
Ha ez igaz, hogy már ez is puha volt, akkor az Úristen irgalmazzon nekünk. Lesz még itt Pörzse-féle kétezer leütéses publicisztika is minden nap: "Csillagösvényen, nyereg alól" címmel.
k|M 2008.01.07. 18:57:11
Micsoda tévedés egyébként, hogy egy lap akkor lesz polgári és ellenzéki, ha kőkemény címek harsognak a híranyagok elején...
Néha olyan érzésem van, mintha az összes napilapos sajtószereplő-tulajdonos-újságíró az MSZMP-KB Agitációs és PropagandaOsztályán pallérozta volna ki tájékoztatásra és befolyásolásra kihegyezett elméjét. Siralmas, na, hiszen ez az üzenete: "az olvasónák már a címmel értékítéletet kell átnyújtanunk, nem hagyhatjuk, hogy maga fogalmazza meg ítéleteit, s maga vonjon le következtetéseket".
Néha olyan érzésem van, mintha az összes napilapos sajtószereplő-tulajdonos-újságíró az MSZMP-KB Agitációs és PropagandaOsztályán pallérozta volna ki tájékoztatásra és befolyásolásra kihegyezett elméjét. Siralmas, na, hiszen ez az üzenete: "az olvasónák már a címmel értékítéletet kell átnyújtanunk, nem hagyhatjuk, hogy maga fogalmazza meg ítéleteit, s maga vonjon le következtetéseket".
medve 2008.01.07. 18:58:33
A Magyar Hírlapról én régen azt hittem, hogy megpróbál egy napi Heti Válasz típusú hangnemet. Gazsó, Zelei, ezek a nevek erre garanciák voltak. Nem sikerült nekik. Pont a címadás a nevetséges, és én is úgy tudom, hogy Széles nem eléggé intelligen ahhoz, hogy ne szóljon bele naponta a szerkesztésbe. Nem is beszélve a sok tehetségtelenről, akik ott megjelentek. Sajnálom, de jobbközép napilap terepe továbbra is szabad.
Az Echo TV-t Karácsony óta tudom fogni. Hát, csatlakozom Polititcushoz. Hatalmas csalódás számomra. Nem csak az feltűnő, hogy képileg és tartalmilag a Hír TV ezerszer profibb, de értelmes viták helyett én két betelefonálós műsort láttam. Az egyikben Pörzse betelefonálóival vígan zsidózott Sólyom László kapcsán. Miután az ember elkönyveli, hogy csak Pörzse ilyen barom, másnap egy másik műsorvezetővel a betelefonálók megállapították, hogy kik lehettek az egyedüliek, akik felgyújtották a szegedi Betlehemet. Na kik? Nem fogjátok kitalálni, csakis a zsidók lehettek azok. Na menjenek a picsába.
Az Echo TV-t Karácsony óta tudom fogni. Hát, csatlakozom Polititcushoz. Hatalmas csalódás számomra. Nem csak az feltűnő, hogy képileg és tartalmilag a Hír TV ezerszer profibb, de értelmes viták helyett én két betelefonálós műsort láttam. Az egyikben Pörzse betelefonálóival vígan zsidózott Sólyom László kapcsán. Miután az ember elkönyveli, hogy csak Pörzse ilyen barom, másnap egy másik műsorvezetővel a betelefonálók megállapították, hogy kik lehettek az egyedüliek, akik felgyújtották a szegedi Betlehemet. Na kik? Nem fogjátok kitalálni, csakis a zsidók lehettek azok. Na menjenek a picsába.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 19:44:02
Van azért rajta jó műsor is: a Még nem késő Gyurkovics Tiborral, Befejezetlen múlt Kun Miklóssal, A Kunszt a felejthetetlen mosolyú Széphelyi Petrával, valamit van egy igen tehetséges, nagyon szép dekoltázsú hiradós hölgy is.( remélem az Asszony nem olvassa a rekció blogot)
Mindig csak a rosszat keresitek valahogy a tőletek jobbra álló emberekben. Kinek akartok megfelelni? Nekik is van hely a bolygón. Széles arra költi a pénzét amire akarja: piac piac piac.
Mindig csak a rosszat keresitek valahogy a tőletek jobbra álló emberekben. Kinek akartok megfelelni? Nekik is van hely a bolygón. Széles arra költi a pénzét amire akarja: piac piac piac.
fakopács 2008.01.07. 19:51:28
Valaki meg tudná világítani, hogy a Hírlap tőkeemelése mit jelent, miért van rá szükség és mindez hogy függ össze a tervezett elbocsátásokkal?
És az Echo tőkecsökkentése?
hvg.hu/gazdasag/20080102_magyar_hirlap_szeles_gabor_sgh_echo.aspx
És az Echo tőkecsökkentése?
hvg.hu/gazdasag/20080102_magyar_hirlap_szeles_gabor_sgh_echo.aspx
zsombor 2008.01.07. 20:02:20
kézi trackback:
Megint váltás a Magyar Hírlap élén - lesz-e nyílt MH vs Nemzet csata?
antagon.blog.hu/2008/01/07/megint_valtas_a_magyar_hirlap_elen_lesz_
@fakopács
Leírtam odaát: mivel itt éppenséggel nincs sok új befektető a színen, ez az a fajta tőkeemelés, amivel életben próbálnak tartani egy veszteséges céget. Ez az évvégi már nem az első volt 2007-ben.
Az elbocsátás meg inkább klasszikus költségtakarékossági intézkedés, mintsem tisztogatás, és mint ilyen, passzol ebbe a képbe. Kár, hogy napilapoknál nagyon hamar visszaüt, mert a tartalom látványos szegényesedésével jár, az olvasók többsége meg szerencsére nem hülye.
Megint váltás a Magyar Hírlap élén - lesz-e nyílt MH vs Nemzet csata?
antagon.blog.hu/2008/01/07/megint_valtas_a_magyar_hirlap_elen_lesz_
@fakopács
Leírtam odaát: mivel itt éppenséggel nincs sok új befektető a színen, ez az a fajta tőkeemelés, amivel életben próbálnak tartani egy veszteséges céget. Ez az évvégi már nem az első volt 2007-ben.
Az elbocsátás meg inkább klasszikus költségtakarékossági intézkedés, mintsem tisztogatás, és mint ilyen, passzol ebbe a képbe. Kár, hogy napilapoknál nagyon hamar visszaüt, mert a tartalom látványos szegényesedésével jár, az olvasók többsége meg szerencsére nem hülye.
tistedur 2008.01.07. 20:29:18
nosztalgiával gondolok a kilencvenes évek elejére,amikor reggelente elolvastam a népszabit,a magyar hírlapot és a magyar nemzetet is..ma már gykorlatilag nem veszek meg npilapot..(és nem csak a net miatt)
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 20:45:25
Kedves Gyarmati Téglagyár az elgépelésért még többet kapok, mint a dekoltázsért, ugyanis bölcsész az Asszony.
oblomov 2008.01.07. 20:46:05
Téglagyári Megálló
"Őrnagy, erekció blogot akartál írni?"
A major felettes énjét kérdezted? :)
"Őrnagy, erekció blogot akartál írni?"
A major felettes énjét kérdezted? :)
Marianna · http://egerentyu 2008.01.07. 21:13:36
Valoszinuleg en vagyok egyedul - a velemenyeket olvasva - aki ugy talalja, hogy a Magyar Hirlap kicsit unalmassa valt az utobbi honapokban. Lehet, hogy ezert kell foszerkeszto csere. A jobboldalisaggal nem lehetett hiba, foleg miota Bayer is megjelent ott.
medve 2008.01.07. 21:16:09
Őrnagy Őrnagy!
Senkinek sem akarok megfelelni. Csak úgy gondolom, hogy a Hír TV és a Magyar Nemzet mellett egy mérsékelt jobboldali sajtónak van piactere. Erre a legjobb példa a Heti Válasz, és ha végre egyszer nem csak igérnék (ahogyan ezt lassan 7 hónapja teszik), hanem meg is teszi a Reakción, hogy híreket közölnek, pillanatokon belül sikeresebb lenne. Bizonyára vannak jó műsorok az Echo-n, de néhány hülye az egészet lerombolja. Mint ahogyan elismerem a Magyar Nemzet oknyomozó riportjait és ellenzéki hangnemét, de a lapot Hugo Chavez és Vlagyimir Putyin imádata, illetve a főszerkesztő-helyettesének és egy-két publicistájának antiszemititzmusa lejáratja az egészet. A média ilyen. Ahogy lehet az Index profi, de totaw penetránsága lejáratja, és az ATV a feje tetejére állhat, Fridi és az újságíróklubjuk hányingerré teszi. Mint ahogyan a Napkelte élete végéig orosz Józsfet fogja nyögni. Széles előtt komoly lehetőségek voltak, egyre inkább elcseszi.
Senkinek sem akarok megfelelni. Csak úgy gondolom, hogy a Hír TV és a Magyar Nemzet mellett egy mérsékelt jobboldali sajtónak van piactere. Erre a legjobb példa a Heti Válasz, és ha végre egyszer nem csak igérnék (ahogyan ezt lassan 7 hónapja teszik), hanem meg is teszi a Reakción, hogy híreket közölnek, pillanatokon belül sikeresebb lenne. Bizonyára vannak jó műsorok az Echo-n, de néhány hülye az egészet lerombolja. Mint ahogyan elismerem a Magyar Nemzet oknyomozó riportjait és ellenzéki hangnemét, de a lapot Hugo Chavez és Vlagyimir Putyin imádata, illetve a főszerkesztő-helyettesének és egy-két publicistájának antiszemititzmusa lejáratja az egészet. A média ilyen. Ahogy lehet az Index profi, de totaw penetránsága lejáratja, és az ATV a feje tetejére állhat, Fridi és az újságíróklubjuk hányingerré teszi. Mint ahogyan a Napkelte élete végéig orosz Józsfet fogja nyögni. Széles előtt komoly lehetőségek voltak, egyre inkább elcseszi.
Invictus 2008.01.07. 21:16:43
Szélesről anno azt hittem, hogy valami mérsékelt jobbos médiabirodalmat akar csinálni magának, de úgy tűnik ehelyett jobbról előzi a fideszes szócsöveket. Hogy mit akar elérni ezzel, az rejtély.
robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.01.07. 21:18:14
magyar hírlap = fos.
széles = ostoba.
széles = ostoba.
dowNLoad 2008.01.07. 21:26:07
Nehogy már én védjel meg egy milliárdost, de ki a f@szom vagy te robin masters(who the fuck are you)? Ővé az egész, olyan lapot csinál, ami neki tetszik, nem lehet minden olyan mint az önkéntes nyalógépek, akikből egész hadsereg van, belőlük válogatnak a Népszabadságban, Népszavában, stb.. Itt független újságot még a BBC sem tudna létrehozni, esetleg csak angolokból álló szerkesztőséggel? (aki bennszülött, az áll valamelyik oldalon, ha nem tudja akkor is)
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 21:41:06
Ok medve értelek, tulkép. igazad van. De Széles másképp gondolja. Az ő pénze. A Heti Válasz valóban egyre jobb.
"Hugo Chavez és Vlagyimir Putyin imádata" A Nemzetnél? Hát nem tudom ,rég nem olvasom már, csak a szombati számot veszem meg (de már van Bűvös szakács,így már azt se), de ezt a kijelentést melegnek érzem. Max Lovas lehet ilyen érzelmű. Azért a Nemzet nem Demokrata.
Lenne igény valóban egy jobbközép heti és napilapra: hajrá Reakció! Fényes jövőre fel!
Tegnap néztem Bayernek a szibériai sorozatát az véletlenül, csak egy részt láttam, de egész jó. Sőt. Nézhető.
"Hugo Chavez és Vlagyimir Putyin imádata" A Nemzetnél? Hát nem tudom ,rég nem olvasom már, csak a szombati számot veszem meg (de már van Bűvös szakács,így már azt se), de ezt a kijelentést melegnek érzem. Max Lovas lehet ilyen érzelmű. Azért a Nemzet nem Demokrata.
Lenne igény valóban egy jobbközép heti és napilapra: hajrá Reakció! Fényes jövőre fel!
Tegnap néztem Bayernek a szibériai sorozatát az véletlenül, csak egy részt láttam, de egész jó. Sőt. Nézhető.
oblomov 2008.01.07. 21:43:17
Ez az, dowNLoad. Ezért érdekelne ki lehet ez az "igen tehetséges, nagyon szép dekoltázsú hiradós hölgy". Olyat keressek, mint Dreedle tábornok ápolónője? Vagy egy még nagyobb dekoltázsút, akarom mondani még tehetségesebbet?
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 21:49:50
Azért az jó vicz volt Szélestől, hogy kirúgta a piacimádó Worlukot,aki arról beszélt előtte, hogy nincs balos médiafölény, csak a jobbosok olyan hülyék, hogy nem éri meg nekik médiát csinálni "piacilag".:) + még nagyokos Para-Kovács is repült, nagy pillanat volt. Két kirúgott polihisztor mindig szép látvány.
robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.01.07. 21:53:06
kedves download, robin masters egy magyar állampolgár akinek az a véleménye, hogy széles gábor vállalkozó ostoba. ha nem lett volna elég érthető a korábbi hozzászólásom. kérdezem: who the fuck are you, hogy megmondod mi (nem) lehet a véleményem? javaslom az alkotmány tanulmányozását.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 21:56:37
A hiradós hölgy szépségét tovább nem ecsetelem Kedves oblomov, nem is hasonlítom Dreedle tábornok ápolónőjéhez sem ,nem volna illendő. (no meg ugye a felettes én) Sajna nem tudom a nevét, a honlapon nincs kép a műsorvezetőknél. Nézni kell a Híradót, nincs mese :)
oblomov 2008.01.07. 21:56:48
Most néztem meg ezt:
www.echotv.hu/video/index.php?akt_menu=10&mm_id=38&media=2425&list=1)
Emleget Széles egy Andrássyt (úgy az 51. percnél) mint 1919-es kalandor politikust "ott Trianon környékén". Ki lehet?
www.echotv.hu/video/index.php?akt_menu=10&mm_id=38&media=2425&list=1)
Emleget Széles egy Andrássyt (úgy az 51. percnél) mint 1919-es kalandor politikust "ott Trianon környékén". Ki lehet?
oblomov 2008.01.07. 21:59:15
Földesi Margitkám szoktam nézegetni, én is illendően.
oblomov 2008.01.07. 22:01:20
Margitkát! :)
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 22:03:44
Hát igen oblomov, ő nemcsak szép,jól öltözködik, de okos is. És klasszikus műveltsége van, amit erősen hiányolok pl. magamból. Latint kellett volna tanulni gimiben, nem németet, de már mind1.
hiba 2008.01.07. 22:04:07
Annak mondjuk mindig szép bukéja és elegáns íve van a mi éghajlatunkon, mikor egy laptulajdonos ilyen nyíltan befolyásolja a tulajdonolt napilapot és rajta keresztül olvasóit. Gondolom mindegyik ezt teszi, hiszen miért vásárolna másért a tőkés lapot, csak hát ennyire nyíltan. Na mindegy, végül is az építőiparban és általában a rendszerváltás utáni iparban működő maffiamódszerekről tényleg Széles tudhat a legtöbbet. Az azért szép lesz mikor Ferencünk orra alá dörgöli annak gyanús eredeti tőkefelhalmozását.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 22:08:07
Tavaly sokat melóztam otthon késő estig, ültem a fotelben a laptoppal és a Még nem késő-nt néztem. Nagyon jó műsor, nem is haladtam a melóval.
oblomov 2008.01.07. 22:15:01
A Még nem késő nem szerepel a netes archívumban. Schade.
medve 2008.01.07. 22:22:25
Őrnagy Őrnagy! Akkor tényleg rég nem olvashattál MN-t.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 22:35:09
Hát rég nem medve, meguntam úgy 2005 körül.
De azért ha egy venezuelai proli lennék egy bádogvárosból azt hiszem bejönne a volt ejtőernyős ezredes. De itt akkor sem kell isteníteni, mert ugye a diktatúra az diktaúra, és kész.
De azért ha egy venezuelai proli lennék egy bádogvárosból azt hiszem bejönne a volt ejtőernyős ezredes. De itt akkor sem kell isteníteni, mert ugye a diktatúra az diktaúra, és kész.
Krapulax 2008.01.07. 22:51:56
Szerintem az történt, hogy először Széles valóban egy jobbközép holdingot akart létrehozni. Aztán rájött, hogy nulláról könnyebb egy kicsi de kemény hangú TV-t létrehozni, mintsem a mérsékeltség révén egy szélesebb rétegekhez szólót...
Közben a Hír TV-t pedig igyekeznek középre tolni (Sziget megjelenés, Bayert Philipre cserélik a Péntek 8-ban) - biztos, hogy van stratégiai egyeztettetés! (De szerintem a két szék közé esés lesz az eredmény.)
A közép és a szél persze nem elit-értelmiségi igények alapján értendő!
A Hírlap pedig szimplán bulvárosodik (amúgy vannak vidéki kiadásai is. És nem biztos, hogy Gazsó személyesen hozta oda Bayert, hanem egyszerüen a "közös stratégia" kívánta így.
(Gazsó szerintem klasszikus szociáldemokrata, szociálisan és nemzetien is érzékeny mérsékelt, sajnos nem túl markáns hangú lapot szerkesztett volna (kicsit mint az Elek féle Heti Válasz), de ez a piac és az átpozicionálás körülményei miatt sem valósulhatott meg.)
A radikális tévé mellé felépített közép TV nem lett volna előnyös a jobbos kultúrpolitika számára, mert ezzel áttételesen elismerte volna saját magáról, hogy "radikális". Ebben a formában viszont a jobboldali nézőpont legitimitását hangsúlyozza.
Ettől eltérő kérdés, hogy milyen szakmai színvonalon képviseltetik a jobboldali nézőpont.
Közben a Hír TV-t pedig igyekeznek középre tolni (Sziget megjelenés, Bayert Philipre cserélik a Péntek 8-ban) - biztos, hogy van stratégiai egyeztettetés! (De szerintem a két szék közé esés lesz az eredmény.)
A közép és a szél persze nem elit-értelmiségi igények alapján értendő!
A Hírlap pedig szimplán bulvárosodik (amúgy vannak vidéki kiadásai is. És nem biztos, hogy Gazsó személyesen hozta oda Bayert, hanem egyszerüen a "közös stratégia" kívánta így.
(Gazsó szerintem klasszikus szociáldemokrata, szociálisan és nemzetien is érzékeny mérsékelt, sajnos nem túl markáns hangú lapot szerkesztett volna (kicsit mint az Elek féle Heti Válasz), de ez a piac és az átpozicionálás körülményei miatt sem valósulhatott meg.)
A radikális tévé mellé felépített közép TV nem lett volna előnyös a jobbos kultúrpolitika számára, mert ezzel áttételesen elismerte volna saját magáról, hogy "radikális". Ebben a formában viszont a jobboldali nézőpont legitimitását hangsúlyozza.
Ettől eltérő kérdés, hogy milyen szakmai színvonalon képviseltetik a jobboldali nézőpont.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.07. 23:00:57
Hmm de okos vagy Krapulax, mégis mindig megszivat PIF.
A Hírtvt középre tolni ....hmmm hmmmm nem tudom nem nagyon nézek érdemben tv-t manapság, és így nem tudok nyilatkozni, nem úgy mint egyesek, akik pár nap után leggagyizzák az echot. Philip meg nyálas ,meg ugye a múltja azért ott van ám, így nekem nem hiteles. De Bayer nem hinném, hogy radikálisabb mint ő, max kicsit erősebb az arcéle...
Viszont várom az új Borbás Marcsi műsort :)
A Hírtvt középre tolni ....hmmm hmmmm nem tudom nem nagyon nézek érdemben tv-t manapság, és így nem tudok nyilatkozni, nem úgy mint egyesek, akik pár nap után leggagyizzák az echot. Philip meg nyálas ,meg ugye a múltja azért ott van ám, így nekem nem hiteles. De Bayer nem hinném, hogy radikálisabb mint ő, max kicsit erősebb az arcéle...
Viszont várom az új Borbás Marcsi műsort :)
dowNLoad 2008.01.08. 00:09:37
Bazzeg akinek nem tetszik a híradós bige dekoltázsa, az nézze szovjetjózsit, haha! (vagy fikuszt, az ATV-n, broááf)
A híradós bigék minden csatornán jó nők, az 1ik legjobb a DunaTV-n Varga Edit, kár, hogy az ő dekoltázsát nem láthatjuk.
index.hu/cikkepek/hcdb/vargaedit//.gdata/gp_rap_01.jpg
A híradós bigék minden csatornán jó nők, az 1ik legjobb a DunaTV-n Varga Edit, kár, hogy az ő dekoltázsát nem láthatjuk.
index.hu/cikkepek/hcdb/vargaedit//.gdata/gp_rap_01.jpg
Krapulax 2008.01.08. 01:24:13
A középre tolást úgyértem, hogy hangnemben, a minőség már eddig is "közepes" volt. Természetesen csak a meglévő anyagból lehet dolgozni.
Persze nagy durranás lenne, ha egyszercsak a Puzsér Robert, vagy Hajós András indítana müsort a HírTV-n.
Tény, h teljes a káosz a Széles-holdingban, de az is belátható, hogy nem lehetett volna felépíteni egy hírTV-MN hez képesti "jobbközepet", hiszen a a HírTV és a MN is csak "helyenként" radikális.
A gagyit sem szabad összetéveszteni a szélsőségessel.
A liberális / elitista jobboldalnak meg egyszerüen nem lehet TV-je, se napilapja - mert ezek tömegmüfajok.
Persze nagy durranás lenne, ha egyszercsak a Puzsér Robert, vagy Hajós András indítana müsort a HírTV-n.
Tény, h teljes a káosz a Széles-holdingban, de az is belátható, hogy nem lehetett volna felépíteni egy hírTV-MN hez képesti "jobbközepet", hiszen a a HírTV és a MN is csak "helyenként" radikális.
A gagyit sem szabad összetéveszteni a szélsőségessel.
A liberális / elitista jobboldalnak meg egyszerüen nem lehet TV-je, se napilapja - mert ezek tömegmüfajok.
1istvan 2008.01.08. 08:47:10
politicus, bugris,
szerintem ti valamelyik kertv sztárja szeretnétek lenni, vagy azt képzelitek magatoktól.
egyszerű a képlet ne nézzétek.
én nézem. sokszor.
hol jobb egy egy műsor, hol rosszabb mint a hírtv műsora.
hol semlegesebb hol pártosabb egy egy tématálalás mint az atv-nél de mindenképpen színvonalasabb és nézhetőbb mint a naptv vagy a kertévék reggeli gagyi műsora.
szerintem ti valamelyik kertv sztárja szeretnétek lenni, vagy azt képzelitek magatoktól.
egyszerű a képlet ne nézzétek.
én nézem. sokszor.
hol jobb egy egy műsor, hol rosszabb mint a hírtv műsora.
hol semlegesebb hol pártosabb egy egy tématálalás mint az atv-nél de mindenképpen színvonalasabb és nézhetőbb mint a naptv vagy a kertévék reggeli gagyi műsora.
medve 2008.01.08. 09:17:01
Dom! Egyszerűen észbontó amit írsz. Ma a jobbközép piacilag totál el van hanyagolva. Ha van egy Magyar nemzet, minek vegyenek az emberek egy magyarnemzetesedő Hírlapot. Ha van egy Hír TV, minek nézzenek egy hírtvsedők. Ráadásul a Magyar Nemzet be van járatva és Híyr TV szakmailag nem olyan rossz (a hangnemeket lehet vitatni, de szakmailag kialajkultak), így az egyetlen esély egy új hangnem lett volna, amire van igény. Úgy teszel, mintha nem tudnád: a Heti Válasz ezt bebizonyította.
medve 2008.01.08. 09:18:19
Bocsánatz! Előző beírásom Krapulaxnak szólt.
Ardarich 2008.01.08. 09:46:40
krapulax: Ez igaz, de a baj az, hogy az MH eredetileg a liberális/elitista baloldal napilapja volt, döglődött, de magasan felülmúlta a Népszabit, a Népszavát meg pláne, és még leginkább rájuk lehetett (kis stichttel) ráfogni, hogy "függetlenek".
Erre jött Széles, átfordította jobbosra (eddig még oké, csökkenjen a médiafölény stb.), aztán lebutította, és egy mérsékelt napilapból csinált egy, az MN-nél is elfogultabb újságot, egy afféle fideszes Népszavát. Amit rásdásul továbbra is alig olvasnak.
Erre jött Széles, átfordította jobbosra (eddig még oké, csökkenjen a médiafölény stb.), aztán lebutította, és egy mérsékelt napilapból csinált egy, az MN-nél is elfogultabb újságot, egy afféle fideszes Népszavát. Amit rásdásul továbbra is alig olvasnak.
Tehéntőgy 2008.01.08. 10:40:34
"Gazsó L. Ferenc felmentéséhez az is hozzájárult, hogy az InfoRádió szombati Aréna című műsorában nem képviselte elég markánsan a jobboldali álláspontot - írja a Népszava.
(...)
Az Aréna című műsorban Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlegi pozíciójáról volt szó, a Mong Attila vezette adásban Gazsó vitapartnere Tamás Ervin, a Népszabadság főszerkesztő-helyettese volt. Gazsó az adásban arról beszélt, hogy azzal, hogy pártelnökké választották a kormányfőt, a pozícióját is megerősítették, a belső demokratikus szabályok szerint elmozdítani, leváltani meglehetősen nehéz."
Ha ez igaz, akkor Széles erőst meg van kattanva. Vagy szerinte a jobboldali álláspont az az, hogy Gyurcsány pártelnöksége növeli a leváltásának esélyeit?
fakopács · http://hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_fakop%C3%A1ncs 2008.01.08. 10:45:42
Vigyázat, NÉPSZAVA információ! A főszerkesztő pénteken "mondott fel", az Infoban pedig szombaton bezélgettek. Akkor már tét nélkül nyilatkozhatott. Egyébként Gyurcsányt illetően egyetértek vele.
Krapulax 2008.01.08. 11:12:45
Medve! Éppen azt írom, hogy hirtelen stratégiát váltott a jobbos média - először az echot akarták középre pozicionálni, aztán rájöttek hogy inkább a Hír Tv-t fogják középre, az echot meg inkább markánsabbra... a hirlapot meg -elvileg- bulvárosabbra akarják a nemzetnél.
ez egy feltételezés a részemről és azt gondolom, hogy rosszul, bután csinálják - nem látják saját helyzetüket.
Az a baj, hogy tehetség is kell (mint pl. Borókai), nem csak stratégia.
Aldarich, szerintem is szomorú, de vedd figyelembe a piaci szempontokat is. A Hirlap liberális-kvázi-igényes lapként is a csőd szélén állt. Valamit ki kellett találni - de amit kitaláltak, sajnos nem jött be.
ez egy feltételezés a részemről és azt gondolom, hogy rosszul, bután csinálják - nem látják saját helyzetüket.
Az a baj, hogy tehetség is kell (mint pl. Borókai), nem csak stratégia.
Aldarich, szerintem is szomorú, de vedd figyelembe a piaci szempontokat is. A Hirlap liberális-kvázi-igényes lapként is a csőd szélén állt. Valamit ki kellett találni - de amit kitaláltak, sajnos nem jött be.
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.08. 13:02:52
Médiafogyasztóként számomra új tűnik, Széles elszipkázza Liszkayéktól a leggázabb arcokat, Bayertől Pörzséig.
Ennek eredménye egy egészen nézhető HírTV, de egybébként az MN is, ha lassan is, de javul.
Nekem meg aztán tökmindegy, ki adja ki, csak legyen egy nem véresszájú, jobbközép forrás
Ennek eredménye egy egészen nézhető HírTV, de egybébként az MN is, ha lassan is, de javul.
Nekem meg aztán tökmindegy, ki adja ki, csak legyen egy nem véresszájú, jobbközép forrás
Krapulax 2008.01.08. 13:27:08
Miben látod a MN javulását?
Véleményem szerint egyébként "hullámzó" színvonalú.
Véleményem szerint egyébként "hullámzó" színvonalú.
Ardarich 2008.01.08. 18:01:52
Király Rák: ebben van valami... Ha az MN-ből is kiszipkázná Bayert, Pilhált, meg Seszták Ágnest, egész olvasható lap lehetne.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.08. 18:52:32
Ardarich:
Az egyik kívánságod már teljesült is, Bayert elég rendesen kiszipkázta Széles az MN-ből. Azt viszont nehezn tudom elképzelni, hogy Pilhál valaha is otthagyja a lapot. :)
Krapulax:
E nem stratégia, hanem küzdelem.
Az egyik kívánságod már teljesült is, Bayert elég rendesen kiszipkázta Széles az MN-ből. Azt viszont nehezn tudom elképzelni, hogy Pilhál valaha is otthagyja a lapot. :)
Krapulax:
E nem stratégia, hanem küzdelem.
Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.01.08. 19:43:53
Széles Gábor nyal a Fidesznek, hogy aztán megkapja az önkormányzati (és majd esetleg állami) megrendeléseket.
Ács Ferenc 2008.01.08. 19:51:31
Ne már', Erdő Péter interjút adott Matúz Gábornak? Mi lett volna, ha Mazúz egyszercsak beszól, hogy "most kapcsoljuk David Irvinget az iráni holokauszt-konferenciáról?" Nem semmi. És az sem pite, hogy Széles interjút ad a saját tévéjének. De azt majd máskor nézem meg, mert most vacsoráztam.
hiba 2008.01.08. 19:58:21
de a Mazúz is jó: aktuálpolitikai romboló
hiba 2008.01.08. 20:01:37
Matúz amúgy a melegségét kompenzálja ezzel a bűbájos nácizmussal? De tajt bunkó vagyok ma, bocsesz.
k|M 2008.01.08. 20:24:57
Ács Feri · reakcio.blog.hu/ 2008.01.08. 19:51:31
Ne már', Erdő Péter interjút adott Matúz Gábornak?
Pedig de. És tök jókat mondott egyébiránt.
Ne már', Erdő Péter interjút adott Matúz Gábornak?
Pedig de. És tök jókat mondott egyébiránt.
Őrnagy Őrnagy 2008.01.09. 09:00:17
Ebben a cikkben pl. mi a radikális?
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=141288
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=141288
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.09. 09:07:55
Őrnagy Őrnagy:
Ezzel a cikkel szerintem semmi gond.
Ezzel a cikkel szerintem semmi gond.
Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2008.01.09. 12:23:20
A Wass-anyagban a Faludys szembeállítást csak most olvastam. Jó nagy tahók ezek.
km: Rendkívül okos ember, nem vitatom. Más kérdés, hogy nem ismeri a sajtót, ha Matúznak interjút ad.
hiba: a melegezéssel ott vagy, ahol Matúz.
km: Rendkívül okos ember, nem vitatom. Más kérdés, hogy nem ismeri a sajtót, ha Matúznak interjút ad.
hiba: a melegezéssel ott vagy, ahol Matúz.
1istvan 2008.01.09. 13:24:35
nekem többször tetszik a matúz (műsora) mint nem. szerintem aszoknak van ezzelk főleg baja akik nem tudnak jobbat csinálni.
egyszerű (nek tűnik) a megoldás. szépen ki kell találni valamit, meg kell írni, el kell juttatni valakinek és meg kell csinálni. van még egy másik is. mármint megoldás. nem kell nézni.
nem szeretem olvasni sem, hogy ilyen meg olyan a pörzse, meg radikális a bayer. szerintem ezeket azok erőltetik akik képtelenek legalább azt a szinvonalat (szerintem elég magas) elérni. mikor nincs más érv, akkor elkezdenek pörzsölőzni meg mélymagyarozni. meg szittyázni. mikor semmi más nem történt, csak csinált egy műsort a saját értékmérője alapján. neki ilyen van. ráadásul nem is rossz. engem nem zavar sem az ékírás, sem a sumér legenda, főleg ha tudom a helyén kezelni. ami szerintem a helye.
egyszerű (nek tűnik) a megoldás. szépen ki kell találni valamit, meg kell írni, el kell juttatni valakinek és meg kell csinálni. van még egy másik is. mármint megoldás. nem kell nézni.
nem szeretem olvasni sem, hogy ilyen meg olyan a pörzse, meg radikális a bayer. szerintem ezeket azok erőltetik akik képtelenek legalább azt a szinvonalat (szerintem elég magas) elérni. mikor nincs más érv, akkor elkezdenek pörzsölőzni meg mélymagyarozni. meg szittyázni. mikor semmi más nem történt, csak csinált egy műsort a saját értékmérője alapján. neki ilyen van. ráadásul nem is rossz. engem nem zavar sem az ékírás, sem a sumér legenda, főleg ha tudom a helyén kezelni. ami szerintem a helye.
krz 2008.01.09. 15:15:51
medve, ott bukik meg a gondolatmeneted, hogy szeles nem "untapped" olvaso- es nezokozonsegre alapozta a mediaholdingot. szerintem sokkal inkabb a mh-hirtv-lanchidr uzleti modellje lebegett a szeme elott, nem egy "normalis" mediavallalkozase.
nekem ugy tunik, hogy szeles egy jo ideje egyertelmuen liszakyekat akarja kifurni az "a hivatalos jobboldali media" pozibol (ehhez volt szukseg pl bayer atcsabitasara), hogy aztan elvezhesse ennek jarulekos hozamait, legyen ez egy suttogogep viktor fule iranyaba, vagy a strabag hirdetesei.
nekem ugy tunik, hogy szeles egy jo ideje egyertelmuen liszakyekat akarja kifurni az "a hivatalos jobboldali media" pozibol (ehhez volt szukseg pl bayer atcsabitasara), hogy aztan elvezhesse ennek jarulekos hozamait, legyen ez egy suttogogep viktor fule iranyaba, vagy a strabag hirdetesei.
medve 2008.01.09. 15:30:38
Én nem tudom, mit akart Széles. Én annyit tudok, hogy elhalaszt egy lehetőséget.
k|M 2008.01.09. 15:36:59
1istván,
Bayer még nagyjából oké, de Pörzse egyszerűen kínos. Ennyi. És nem az beszél belőlünk (belőlem), hogy tehetségtelenségünkben fulldokolva nem tudnánk jobbat csinálni, ezért orrba-szájba fikázunk. Kínos, azt' ennyi.
Bayer még nagyjából oké, de Pörzse egyszerűen kínos. Ennyi. És nem az beszél belőlünk (belőlem), hogy tehetségtelenségünkben fulldokolva nem tudnánk jobbat csinálni, ezért orrba-szájba fikázunk. Kínos, azt' ennyi.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.09. 15:52:14
és ahogy elnéztem Bayer minapi tárcáját (székely szilveszter, vagy mi), hát őt meg húzza lefelé a pörzsei nívó... pedig ő tudna írni...
1istván: még Freud sem tett át minden lenézés-t az irigyli kategóriába...
1istván: még Freud sem tett át minden lenézés-t az irigyli kategóriába...
Széna Tomi 2008.01.09. 16:50:22
Szögezzük le azért, hogy Pörzse gáz...
krz 2008.01.09. 17:07:13
persze, szep lett volna, de oszinten, ki gondolhatta komolyan, hogy mayd szeles hozza ossze, es finanszirozza, puszta szivjosagbol, a kozepjobb mediakonglomeratumot.
egyedi organumok (hv, reakcio), egyedi strategiakkal megcsapolhatjak ezt a piacot, de egy napilap/tv kombot nem tartana el ez a reteg.
egyedi organumok (hv, reakcio), egyedi strategiakkal megcsapolhatjak ezt a piacot, de egy napilap/tv kombot nem tartana el ez a reteg.
medve 2008.01.09. 18:42:54
Krz! A Heti Válasz nyereséges. Nem azért, mert a 20-25.000 példány olyan sok lenne, hanem olyan összetételűs a stabil olvasóközönséges, hogy piaci alapon érdemes benne hírdetni. Egy MH nem attól lehetne nyereséges, hogy eléri a Magyar Nemzet példányszámát, hanem attól, hogy eléri azt a polgári értelmiséget, melynek érdemes hírdetni.
krz 2008.01.09. 19:08:52
egy hetilap lehet nyereseges 25 ezer peldannyal, plane akkor, ha a hirdetok jelentos resze celzottan rajta keresztul akarja kifejezni azt, hogy nincs neki fenntartasa a mersekelt jobboldallal szemben, raadasul valoszinuleg tenyleg nem rossz az olvasotabora a hv-nek.
egy napilapot ilyen egyedi strategiaval nem lehet fenntartani - bekerul a mixbe, megnezik, hogy fajlagosan hany 18-45 kozotti embert lehet vele elerni, es 25 ezres peldanyszamnal egy darab hirdetest nem fog kapni.
a nemzet a maga 7x ezrevel sem elne meg tisztan "piaci" alapokon.
szoval illuzio a jobbkozep napilap, plane, mert a (broadsheet) napilapok kora lejart.
egy napilapot ilyen egyedi strategiaval nem lehet fenntartani - bekerul a mixbe, megnezik, hogy fajlagosan hany 18-45 kozotti embert lehet vele elerni, es 25 ezres peldanyszamnal egy darab hirdetest nem fog kapni.
a nemzet a maga 7x ezrevel sem elne meg tisztan "piaci" alapokon.
szoval illuzio a jobbkozep napilap, plane, mert a (broadsheet) napilapok kora lejart.
medve 2008.01.09. 19:41:46
Nem tudom KRZ, szerintem kicsit hipotetikus a vitánk. Szerintem ma egy napilap nem csak attól sikeres, hogy nagy a példányszáma, hanem a sikre függhet attól is, hogy kik olvassák, illetve mennyire referencia.
zetalaki 2008.01.09. 21:59:35
medve, krznek van sztem igaza. hiába csinálsz napilapot a HV közönségének, az nem tartja el magát.
(amúgy a broadsheet ideje egyáltalán nem járt le, sőt várhatóan lesz egy erőteljes reakció a bulvárosodásra, a Guardian megújítása pl. ebbe az irányba mutat, meg az is, hogy Murdoch hajlandó volt 5 milliárd dolcsit adni a WSJ-ért.)
más részről a népszabi és az mn előtt is csak egyetlen út maradt nyitva a hosszú távon: referencialapot csinálni. de ez még 10-15 év és egy nemzedékváltás. most ennek van realitása, ami van.
látok arra utaló jeleket, hogy elindultak ebbe az irányba, de ez lehet érzéki csalódás is.
valszeg ez sem egy amerikai történet lesz, hanem elég kelet-európai
(amúgy a broadsheet ideje egyáltalán nem járt le, sőt várhatóan lesz egy erőteljes reakció a bulvárosodásra, a Guardian megújítása pl. ebbe az irányba mutat, meg az is, hogy Murdoch hajlandó volt 5 milliárd dolcsit adni a WSJ-ért.)
más részről a népszabi és az mn előtt is csak egyetlen út maradt nyitva a hosszú távon: referencialapot csinálni. de ez még 10-15 év és egy nemzedékváltás. most ennek van realitása, ami van.
látok arra utaló jeleket, hogy elindultak ebbe az irányba, de ez lehet érzéki csalódás is.
valszeg ez sem egy amerikai történet lesz, hanem elég kelet-európai
medve 2008.01.10. 00:03:26
Kedves Zetalaki! Az MN és a Népszabi pont abba az irányba megy, hogy minden, csak nem referencia lap. A Népszabadságnak kurva gáz, hogy pártjuk kormányoz, csomó mindent elhallgat. Az MN-nek abból a szempontból könnyebb, hogy ellenzékből lőhet, akkor lesznek igazán bajban, ha lesz kormányváltás. Amúgy mindkét lap manipulál, vagyis óvatosan azzal a referenciával. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy jobbközép hangvételű és jól megcsinált napilap halálra lenne ítélve.
zetalaki 2008.01.10. 00:50:50
96 tájékán még igazad lett volna . ma már más a piac. hacsak nincs vknek 10 milliárdja erre a célra.
és megbocsáss, nem értem, akkor Mo-n mi a referencia? azért a Reakció nem, de még a HV is igencsak infantilis és unalmas lap ahhoz, hogy viszonyítási alap legyen... szóval kell az a 15 év. ez van
és megbocsáss, nem értem, akkor Mo-n mi a referencia? azért a Reakció nem, de még a HV is igencsak infantilis és unalmas lap ahhoz, hogy viszonyítási alap legyen... szóval kell az a 15 év. ez van
krz 2008.01.11. 14:58:55
kedves medve, reszedrol inkabb almodozasnak neveznem azt a megingathatatlan hitet, hogy egy igenyes uj napilapot eltartana ez a piac ;)
kedves zetalaki, a grauniaddal nem tudom, mi van, de azert a wsj-t meg veletlenul se tekintsuk csupan egy napilapnak. globalis kozonseget erdeklo originalis tartalom, tucatnyi kozvetito csatorna - erre nyilvan van igeny. de a nepszabinak vagy a nemzetnek sosem lesz ilyen.
kedves zetalaki, a grauniaddal nem tudom, mi van, de azert a wsj-t meg veletlenul se tekintsuk csupan egy napilapnak. globalis kozonseget erdeklo originalis tartalom, tucatnyi kozvetito csatorna - erre nyilvan van igeny. de a nepszabinak vagy a nemzetnek sosem lesz ilyen.
medve 2008.01.11. 20:47:27
Hát, kedves krz, ettől függetlenül fenntartom: ha van jövője a napilapoknak, akkor van egy réteg ma Magyarországon, melynek nincs ilyenje. Ez a polgári jobbközép.
Krapulax 2008.01.12. 21:01:11
A megújult Heti Válasz meglepetést okozott - hadd fűzzem hozzá.
Kb. Arra számítottam, hogy Richard Holbroke (index.hu/politika/kulfold/holbrooke880/), vagy Donald Tusk interjúval indítanak -- ehhez képest Kaczinsky interjú és a címlapon Vértesaljai László az éhségsztrájkkal.
Magyarul, nem hagyják magukra a nemzeti-polgári oldalt! :) :)
Medve! Elárulhatnád viszont, hogy mit értesz "polgári jobbközép" alatt...
Kb. Arra számítottam, hogy Richard Holbroke (index.hu/politika/kulfold/holbrooke880/), vagy Donald Tusk interjúval indítanak -- ehhez képest Kaczinsky interjú és a címlapon Vértesaljai László az éhségsztrájkkal.
Magyarul, nem hagyják magukra a nemzeti-polgári oldalt! :) :)
Medve! Elárulhatnád viszont, hogy mit értesz "polgári jobbközép" alatt...
zetalaki 2008.01.12. 22:12:42
krz: attól, hogy egy magyar lap piaca korlátozott, még létezik ez a piac. természetesen nagyban megszabja, hogy milyen lapot kell csinálni.
krapul: jó kérdés, ez a polgári jobbközép meghatározás nekem kissé mítikus. elsősorban nem a politikai irányultság a döntő itt, hanem a színvonal...
krapul: jó kérdés, ez a polgári jobbközép meghatározás nekem kissé mítikus. elsősorban nem a politikai irányultság a döntő itt, hanem a színvonal...
medve 2008.01.12. 23:14:27
Krapulax és Zetalaki! Színvonal és hangnem. No meg egy polgári gondolkodású ember például sose akarja átlépni a demokrácia és a jogállam határait, nem antiszemita, és nem imád dél-amerikai kommunistákat csak azért, mert Amerika-ellenesek. A Heti Válasz relatív sikere többek között abban rejlik, hogy úgy konzervatív hangvételű, úgy hagyományörző és hazafias, úgy ellenzéki és tényfeltáró, hogy például az előbb felsorolt idiótaságokat nem követi. Nos, szerintem egy ilyen napilap is elfért volna.
ergé 2008.01.13. 00:21:37
No medve, eddig nem szóltam, de az előbbi kommented kiverte a biztosítékot: nem titok, dolgozok a Magyar Hírlapnak, egyrészt a Reakció képviseletében írok mindenféle publikat, másrészt napi szinten dolgozok a külpol rovatnak, kisebb cikekket, avagy hosszabb elemzéseket írok, elsősorban az európai politikáról.
fenti kommentedet ("egy ilyen napilap is elfért volna") úgy értelmezem, hogy szerinted a Magyar Hírlap (is) antiszemita, és dél-amerikai kommunistákat imád.
Ezt kikérem magamnak, az egész külpol rovat nevében!
fenti kommentedet ("egy ilyen napilap is elfért volna") úgy értelmezem, hogy szerinted a Magyar Hírlap (is) antiszemita, és dél-amerikai kommunistákat imád.
Ezt kikérem magamnak, az egész külpol rovat nevében!
VIII. Nagyapó 2008.01.13. 01:43:23
Krapulax
Igazad van, de a Kaczinsky-interjút követően rögtön volt egy ellencikk is - bírom a mixelési technikájukat :-)
Igazad van, de a Kaczinsky-interjút követően rögtön volt egy ellencikk is - bírom a mixelési technikájukat :-)
Krapulax 2008.01.13. 02:03:10
Nagyapó,
való igaz, volt ellencikk is - de ezt is és az interjút is végül mértéktartónak találtam. Picit meg is lepődtem, úgylátszik már-már én is bedöltem a populistázásnak... (vagy populistázó szuperhatalmi demagógiának?:) (Fukuyama: www.the-american-interest.com/contd/ - a második poszt)
Igazából e számban a tisztelendő atya szavai képviselték a jobbközép "színvonalon"(mert tényleg erről van szó!) véleményem szerint kívül eső szférát.:(
Demokratát sajnos nem olvasok, de Medve, valóban dícsőitik ott Chavezt és Putyint? Nem csak árnyaltabb megközelítést alkalmaznak? (A hangnemet érintően egyetértek)
való igaz, volt ellencikk is - de ezt is és az interjút is végül mértéktartónak találtam. Picit meg is lepődtem, úgylátszik már-már én is bedöltem a populistázásnak... (vagy populistázó szuperhatalmi demagógiának?:) (Fukuyama: www.the-american-interest.com/contd/ - a második poszt)
Igazából e számban a tisztelendő atya szavai képviselték a jobbközép "színvonalon"(mert tényleg erről van szó!) véleményem szerint kívül eső szférát.:(
Demokratát sajnos nem olvasok, de Medve, valóban dícsőitik ott Chavezt és Putyint? Nem csak árnyaltabb megközelítést alkalmaznak? (A hangnemet érintően egyetértek)
medve 2008.01.13. 11:34:19
Ergé! És ki mondta azt, hogy a Magyar Hírlap ilyen? Nem őket jellemeztem. Ugyanakkor nagyon rossz üzenet Gazsó kinyomása, Zelei ellehetetlenítése. Szerinted amúgy az MH jobbközép irányt akar? Szerinted nem viccesek a Magyar Hírlap címei? És mit szólsz ahhoz, hogy a tulajdonos a napi szerkesztésbe beleszól, hogy haverjait benyomja, ha éppen nem magával készíttet interjút? És mit szólsz a testvér, az Echo TV Pörzséjéhez? És végül, de nem utolsó sorban: mondj, a titkosszolgálati kérdéseken kívül (amoben kétségtelenül jó volt a lap) egy valamit, amivel a Magyar Hírlap robbantott? Csak egy példa: a Hír TV-t a gyöngyösi kórház és a hajdú-bihari eltussolási botráény miatt a héten mindenkinek idéznie kellett. Folytassam: nem vicces, hogy az új formátummal a Magyar Nemzet utánzása megy? Hidd el, sokan drukkolnak a Magyar Hírlapnak, én is, mert látok egy rést, de a krititka ne a hiperpörgésedet növelje, hanem gondolkozz el. Mert majd megint kell a minimális példányszám mellett tőkét növelni, és tudod egy Szélesre nagyon jellemző, ha majd elmegy a második miilliárd is, úgy meg fogja szűntetni a lapot, ahogyan most 10 óra alatt kitalálta az új formátumot. Arról nem is beszélve, hogy szakmai körörkben tudják, például nem tartják be a szerződéseiket, lásd a Budapest Analyses esetét.
Krapulax!
Hugo Chavez és Putyin dicsőítését a Demokrata is végzi, no meg más jobboldali sajtótermék is. Az ok egyszerű: aki Amerika-ellen van, az velünk. Hogy miért? Rád bízom, hogy kitaláld.
A volt lengyel miniszterelnökkel készült interjú jó, mint ahogyan az éhségsztrájkoló atyával is helyes, hogy elkészült. Ez nem tudom, miért lep meg. Mert ab ovo más a hangnemük? Vagy mert néha megszólal a kormányoldal a lapban? A konzervatív szellemisége a lapnak megkérdőjelezhetetlen, polititkailag (gondolj a Kóka-panamák ismertetésére, igaz a MN is erős ilyen ügyekben) és kulturálisan is (igaz, nem folytatnak kultúrharcot, csak tevékenységeket és könyveket ismertetnek).
Krapulax!
Hugo Chavez és Putyin dicsőítését a Demokrata is végzi, no meg más jobboldali sajtótermék is. Az ok egyszerű: aki Amerika-ellen van, az velünk. Hogy miért? Rád bízom, hogy kitaláld.
A volt lengyel miniszterelnökkel készült interjú jó, mint ahogyan az éhségsztrájkoló atyával is helyes, hogy elkészült. Ez nem tudom, miért lep meg. Mert ab ovo más a hangnemük? Vagy mert néha megszólal a kormányoldal a lapban? A konzervatív szellemisége a lapnak megkérdőjelezhetetlen, polititkailag (gondolj a Kóka-panamák ismertetésére, igaz a MN is erős ilyen ügyekben) és kulturálisan is (igaz, nem folytatnak kultúrharcot, csak tevékenységeket és könyveket ismertetnek).
Krapulax 2008.01.13. 12:00:42
Medve - feltételezem, hogy a legutolsó posztoddal az általad igenelt "jobbközép" hangnem és vitakultúrára igyekeztél ellenpéldát állítani.
Ami a meglepetésemet illeti, némileg költői volt -- arrol szólt, hogy a megujult külsejű lap markánsabban konzervatív témát vetett fel a címlapon és nem egy szélesebb közönségnek szánt attrakcióval indított.
Ami a Demokrata hangnemét illeti, sokszor én is visszataszítónak találom, ugyanakkor elismerem, hogy egy kis ország perifériára szorított ellenzékének nehéz az őt is érintő szuperhatalmi folyamatokat a Le Monde Diplomatique elegáns stílusában bírálnia.
Ami a meglepetésemet illeti, némileg költői volt -- arrol szólt, hogy a megujult külsejű lap markánsabban konzervatív témát vetett fel a címlapon és nem egy szélesebb közönségnek szánt attrakcióval indított.
Ami a Demokrata hangnemét illeti, sokszor én is visszataszítónak találom, ugyanakkor elismerem, hogy egy kis ország perifériára szorított ellenzékének nehéz az őt is érintő szuperhatalmi folyamatokat a Le Monde Diplomatique elegáns stílusában bírálnia.
ergé 2008.01.13. 12:16:02
Medve: kollégáim tudják, hogy nekem se tetszenek az MH címlapjai, de nincs közöm a belpol rovathoz, nincs beleszólásom, ezért nincs felelősségem sem ez irányban.
Ahogy nénike, úgy én is azt gondolom, hogy rossz irányba megy a lap. Remélem, Széles nem fog végleg elszúrni egy ekkora lehetőséget.
A külpol rovat pedig határozottan EU-párti és atlantista, erre garancia a rovatvezető személye (és a kis társaság összetétele).
És ami fontos: az új MH az első napoktól fogva kereste az együttműködést az ufisokkal/reakciósokkal, bármelyikünk számára nyitott a lehetőség, hogy véleménycikkeket írjunk a lapba.
Több, mint egy éves együttműködés után állíthatom: nem szóltak bele, nem cenzúrázták, nem szerkesztették át egyetlen írásomat se, akkor sem, ha történetesen OV-t kritizáltam, vagy épp a szólásszabadság kérdésében fogalmaztam meg, meglehetősen liberális álláspontot.
De beszéljenek helyettem az írásaim. Azokért én felelek, de azon túl semmi másért. Nem vagyok semmilyen pozícióban az MH-nál, nekem a Reakció az anyalapom :)
Ahogy nénike, úgy én is azt gondolom, hogy rossz irányba megy a lap. Remélem, Széles nem fog végleg elszúrni egy ekkora lehetőséget.
A külpol rovat pedig határozottan EU-párti és atlantista, erre garancia a rovatvezető személye (és a kis társaság összetétele).
És ami fontos: az új MH az első napoktól fogva kereste az együttműködést az ufisokkal/reakciósokkal, bármelyikünk számára nyitott a lehetőség, hogy véleménycikkeket írjunk a lapba.
Több, mint egy éves együttműködés után állíthatom: nem szóltak bele, nem cenzúrázták, nem szerkesztették át egyetlen írásomat se, akkor sem, ha történetesen OV-t kritizáltam, vagy épp a szólásszabadság kérdésében fogalmaztam meg, meglehetősen liberális álláspontot.
De beszéljenek helyettem az írásaim. Azokért én felelek, de azon túl semmi másért. Nem vagyok semmilyen pozícióban az MH-nál, nekem a Reakció az anyalapom :)
medve 2008.01.13. 12:48:12
Ergé! Ha látod a problémákat, akkor OK. Hidd el, mindannyian drukkolunk az MH-nak, éppen ezért aggasztanak a folyamatok. A külpolititkai rovattal semmi bajom, de még a publicicsztikákkal sem, többnyire. De a tendenciát, a percepciót nem árt, ha ti is észlelitek.
Krapulax! Amit állítaz, nem vitatom. De ettől még fenntartom: van a napilap piacon egy rés. Amúgy a címlapot illetően: nem egyedi eset náluk, továbbra is meglep a meglepődés.
Krapulax! Amit állítaz, nem vitatom. De ettől még fenntartom: van a napilap piacon egy rés. Amúgy a címlapot illetően: nem egyedi eset náluk, továbbra is meglep a meglepődés.
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.13. 18:51:19
krz 2008.01.09. 15:15:51
,,nekem ugy tunik, hogy szeles egy jo ideje egyertelmuen liszakyekat akarja kifurni az "a hivatalos jobboldali media" pozibol (ehhez volt szukseg pl bayer atcsabitasara), hogy aztan elvezhesse ennek jarulekos hozamait, legyen ez egy suttogogep viktor fule iranyaba, vagy a strabag hirdetesei."
Azt gondolom, ha ez lenne a célja, elég hülye utat választott. Kis kampánypénz a Fidesznek, meg egy kicsi az MSZP-nek is, ahogy az igazán ügyesek (lásd Csányi) csinálják, aztán minden el van intézve. Arról nem is beszélve, hogy azért a Liszkayék mögött ott van Simicska, ő meg nem olyan kis hal a médiapiacon, hogy csakúgy kinyírhassa egy gépészmérnök.
,,nekem ugy tunik, hogy szeles egy jo ideje egyertelmuen liszakyekat akarja kifurni az "a hivatalos jobboldali media" pozibol (ehhez volt szukseg pl bayer atcsabitasara), hogy aztan elvezhesse ennek jarulekos hozamait, legyen ez egy suttogogep viktor fule iranyaba, vagy a strabag hirdetesei."
Azt gondolom, ha ez lenne a célja, elég hülye utat választott. Kis kampánypénz a Fidesznek, meg egy kicsi az MSZP-nek is, ahogy az igazán ügyesek (lásd Csányi) csinálják, aztán minden el van intézve. Arról nem is beszélve, hogy azért a Liszkayék mögött ott van Simicska, ő meg nem olyan kis hal a médiapiacon, hogy csakúgy kinyírhassa egy gépészmérnök.
krz 2008.01.14. 00:39:16
kiraly rak, de akkor megis mit akar csinalni szeles? vagy szemelyes hiusagbol elvert ennyi penzt zero hozammal?
az utobbi idok lepesei nekem egyertelmuen arrol szolnak, hogy pont a mn/hirtv helyere pozicionalja magat, amit en szemely szerint rossz strategianak tartok, de valami magyarazat-szeruseg csak el errol szeles fejeben.
lehet, hogy simicskanak kepzeli magat, de abbol (ebben egyetertunk) nagy pofaraeses lesz...
az utobbi idok lepesei nekem egyertelmuen arrol szolnak, hogy pont a mn/hirtv helyere pozicionalja magat, amit en szemely szerint rossz strategianak tartok, de valami magyarazat-szeruseg csak el errol szeles fejeben.
lehet, hogy simicskanak kepzeli magat, de abbol (ebben egyetertunk) nagy pofaraeses lesz...
zeta 2008.01.14. 15:14:42
krz: sztem ott a gond, hogy nem sikerült összeszednie értelmes médiatanácsadókat.
Széles mozgásából az jön le, hogy hetenként változott a konceoció. Az nem megy, hogy elkezdem beindítani a vidéki lapokat, majd meggondolom magam, és mégsem. Az nem megy, hogy elkezdem az MN-től balra pozicionálni magam, majd kitalálom, hogy mégsem.
Az nem megy, hogy megveszek egy csomó újságírót úgy, hogy halvány lila gőzöm sincs, kik ezek, mit tudnak, majd amikor kiderül, hogy nem azt, amit én szeretnék, pár hónap múlva kirúgom őket. Az nem megy, hogy ezután kitalálom, az MN és a HírTV az én piacom, de még ezt sem sikerül belőnöm, mert a tévé ehhez színvonaltalan, az újság meg kicsi és kallódó.
Ennek így semmi értelme. Igen, így arról van szó, hogy Széles kidobott egy halom pénzt az ablakon, és pont ott tart, ahol és amikor elkezdte, vagy még hátrább: szegényebb több milliárd forinttal ...
Ezt az ámokfutást tanítani fogják a menedzserképzőn.
Széles mozgásából az jön le, hogy hetenként változott a konceoció. Az nem megy, hogy elkezdem beindítani a vidéki lapokat, majd meggondolom magam, és mégsem. Az nem megy, hogy elkezdem az MN-től balra pozicionálni magam, majd kitalálom, hogy mégsem.
Az nem megy, hogy megveszek egy csomó újságírót úgy, hogy halvány lila gőzöm sincs, kik ezek, mit tudnak, majd amikor kiderül, hogy nem azt, amit én szeretnék, pár hónap múlva kirúgom őket. Az nem megy, hogy ezután kitalálom, az MN és a HírTV az én piacom, de még ezt sem sikerül belőnöm, mert a tévé ehhez színvonaltalan, az újság meg kicsi és kallódó.
Ennek így semmi értelme. Igen, így arról van szó, hogy Széles kidobott egy halom pénzt az ablakon, és pont ott tart, ahol és amikor elkezdte, vagy még hátrább: szegényebb több milliárd forinttal ...
Ezt az ámokfutást tanítani fogják a menedzserképzőn.
medve 2008.01.14. 15:21:58
Krz! A hiúságot, mint okot, egyáltalán ne zárd ki. Egy kis uninteligenciával párosítva.
Zeta nehezen cáfolható. Sajnos.
Zeta nehezen cáfolható. Sajnos.