Kinyúlt a múlt...
2007. december 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kinyúlt a múlt...

...mint egy ócska pulóver, énekelte Legát Tibor a színpadon, és hát ezért tartják bizonyos körökben legendás előadónak, hiszen néhány szóban szinkronizálni tudta a körülöttem látható valóságdarabkákat a helyi érdekű művészettel. A lövészárkok és a dolgok rendes kerékvágásának pillanatnyi összegabalyodása következtében meghívást kaptam a Magyar Narancs karácsonyi bulijára, amire a Petőfi híd lábánál horgonyzó Artemovszk hajón került sor. Mivel a válságban leledző nemzet fiai és lányai a karácsony előtti hetekben amúgy is cégbuliról cégbulira járnak, így én sem éreztem cinkesnek, hogy beiktassam a hajó meglátogatását egy lapzárta és egy vizsga szorító határideje közé. Nem bántam meg.

I mean, időgépbe kerültem, ami cirka 1989-ig vitt vissza az időben. A látogatást eleve egy egzotikus tanulmányútnak fogtam fel, hiszen ritkán adatik meg, hogy egy helyen vizsgálhassam a sokat emlegetett belvárosi ballib értelmiség színe-javát. Aztán kiderült, hogy ennek az értelmiségnek nincs se színe, se java. Kinyúlt a múltjuk, mint egy ócska pulóver, a javakat meg mások einstandolták, ahogy azt a bizonyos pártot is. A látottak hatására heveny disztingválásba kezdtem, és egy sor aha-élménnyel lettem gazdagabb.

Hogy jobban beleolvadjak a törzsi összejövetelbe, sárga garbóba és háromnapos borostába öltöztem, így kezdtem a pogácsa és a bor fogyasztása közben végzett megfigyeléseimet. Ránézésre a közönség az első ciklus-beli Szadesz támogatói táborának keresztmetszetét adta, ennek megfelelően a 35-50 közötti életkor volt a meghatározó, közöttük néhány huszonéves és egy pár idősebb figura lézengett. A celebek közül felbukkant Soma, a mamagésa és Karafiáth Orsolya, aki később önnön csípőjével lökött finoman arrébb, amikor a bárpultnál támaszkodtam. A száz-kétszáz főnyi publikum jelentős része meg nem értett művészekből, általános iskolai magyartanárokból és futottak-még-szociológusokból állt. Magas volt az egy négyzetméterre jutó rendszerváltó pulóverek száma. Öltönyben csak a Figyelő főszerkesztője és Eörsi Mátyás merészkedett a helyszínre. Utóbbi mellett akkor suhantam el, amikor egy magas, szőke hölgy arcába csípett kedélyesen. Eörsi felbukkanása hatására politikusok után kezdtem vizslatni, hiába.

Hová tűnt Kóka J, hová tűnt Demszky G? Megmondom: beleültek a jóba. A rendszerváltás előtti, tiszteletre méltó, ugyanakkor már akkoriban heves világnézeti ellentétekkel terhelt ellenzéki értelmiség urbánus szárnya megcsinálta az SZDSZ-t, amit igen hamar lenyúlt egy sokaknak (mondjuk az ország 95 százalékának) vállalhatatlan bagázs. Bár én valószínűleg 1990-ben sem szavaztam volna a Szadeszre, lassan elkezdtem sajnálni az eredeti hívő tagozatot. Olyan figurákat láttam a Magyar Narancs-rendezvényen, akik talán még a SZETA (Szegényeket Támogató Alap) aktivistáiként kerültek kapcsolatba az egész akkori hálózattal. Termopulóveres, kopott cipős, kopaszodó bácsik és kissé elhanyagolt nénik ropták a táncteremben, akik talán még hisznek abban, hogy ők birtokolják az igazság kulcsát. De a pénzesládáét már lenyúlták mások, és ott hagyták játszótérnek a szolidáris, emberi jogi, antikommunista játszóteret a lúzereknek.

A lúzerek pedig lassan hagyományőrzésbe fordulnak. Antagonista kolléga helyszíni megjegyzése szerint "tömény nyolcvanas évek" hangulat uralkodott a helyszínen. Önreflexív underground zenekar a színpadon, egymást vállon veregető outsiderek a közönség soraiban, cigaretta és sör a kezükben. Aztán felvillant a felismerés. de hisz' ők is konzervatívok: ápolják saját, szervesen fejlődő hagyományaikat, szimpátiáikat és fóbiáikat, és gyanakodva figyelik az új idők új szereplőit, akik meg merik kérdőjelezni azt, hogy ők lennének az igazság birtokosai.

Szinte olyan kisvilágban élnek, mint mondjuk a Budagyöngye Erdélyért polgári kör tagjai, egymást kondicionálva a szerintük helyes világismeretekre. Az este után megértőbb lettem velük kapcsolatban. Ha valaki azzal jön ezután, hogy a világ egy nagy szadeszos összeesküvés, akkor azért megjegyzem majd, hogy vannak közöttük olyanok, akiket kihagytak a buliból. És a radikáljobbos barátainknak leszögezem: ők is emberek. Szadesz-gyűlölő ismerőseinknek magyarázzuk el: ők is át lettek baejtve. Legalábbis egy jelentős részük. Hívő testvéreinknek mondjuk el: ők is hisznek valamiben, ami még mindig több, mint a hatalomra és pénzlenyúlásra épülő nihilizmus. Én nem hiszek a nézeteikben, de attól még jobban respektálom őket, mint mondjuk Kóka "helikopter" Jánost vagy a szerencsétlen Demszky "négyes metró" Gábort. Wekler Ferencről nem is beszélve.

Az este fénypontja aztán véget vetett mélázásaimnak: a színpadra lépett a Lopunk zenekar, frontemberével, dr. Hammer Ferenc szociológussal egyetemben, aki öltönyben, nyakkendőben, Johnny Rotten manírjait kiválóan utánozva üvöltött el nekünk egy órányi Sex Pistols, Ramones és Iggy Pop klasszikust. Az Index tévéelnök-jelöltjének hatására feladtam független megfigyelői státuszomat, és heves bólogatásba kezdtem. A Pretty Vacant kurva jó volt, köszönjük. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr91273528

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2008.06.12. 14:01:58

A világ legjobb punkzenekara Nekünk nem jutott Kula Shaker, bobby, Big Ben és egy ideje királynő sem. Van viszont Corvintetőnk, ahol esténként találkozhatunk az összes budapesti biciklisfutárral, harmadikos gimnazista lánnyal és fiatal sales managerr…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szejler 2007.12.23. 21:16:10

"Én nem hiszek a nézeteikben, de attól még jobban respektálom őket, mint mondjuk Kóka "helikopter" Jánost vagy a szerencsétlen Demszky "négyes metró" Gábort."

És valószínűleg jobban respektálod őket, mint Kóka, vagy Demszky maga. Ez ám az irónia.

dowNLoad 2007.12.23. 21:56:33

Kurv@gázos figurák lehettek,
Szadesz-gyűlölő ismerőseinknek magyarázzuk el: ők is át lettek baejtve
MOST AKKOR SAJNÁLJAM őket???? Végül is ők is részesei voltak ennek a gigantikus 100MILLIÁRD USD-s elqúrásnak, igaz a 90-es évek elején. (az szdsz eröltette a privatizációt) Amiért ők ilyen köcsög , DE szintén megszivatott figurák, esetleg 10évvel kevesebbet kapnak majd. (szigorítva) őrsi matyi mit keresett ott, röhögni ment?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2007.12.23. 21:57:19

ergé, asszem nem ugyanabban a buliban voltunk, bár én is voltam az A38-on egy Narancs-buliban kedden. Voltak SZDSZ-es politikusok, belvárosi ballib értelmiség, 100-200 embernél legalább egy nagyságrenddel több résztvevő.

Kókát meg Demszkyt ugyan nem láttam, de ez nem is SZDSZ-parti volt, hanem Magyar Narancs.

Szerintem te azt láttad, amit látni akartál. Az meg, ami volt, olyan nagyon nem zavart ebben.

kököjszi 2007.12.23. 22:54:04

ergé ott csúszott meg, hogy közéjük ment. Rákosi vagy Kádár pajtiék is biztosan nagyon aranyosak voltak a bulijaikon. Ilyen szívhez szólót irhatnál a kannibálok a bulijáról is.

Azért az nem úgy van, hogy szánjuk őket, mert hisznek valamiben és nem pusztán hatalompártiak, mint a Pojáca és Kókadt. Azon ergé elgondolkodhatnál melyik a rosszabb, a pragmatikus hatalompárti vagy a dogmatikus rajongó?

Istvan 2007.12.23. 23:04:50

"100-200 embernél legalább egy nagyságrenddel több résztvevő."

2000 ember az A38-on. Aha.

Istvan 2007.12.23. 23:10:33

www.a38.hu/?p=cikk&id=20

A38 has a multipurpose cultural venue with a standing capacity of approximately 600 and seating capacity of 250.

volkov 2007.12.23. 23:15:36

es en meg azt hittem, hogy a szamhaboru a hulyek partjanak a jateka.

Istvan 2007.12.23. 23:20:41

Es ki mondta, hogy nincs igazad? :)))

oblomov 2007.12.23. 23:28:24

"Szerintem te azt láttad, amit látni akartál. Az meg, ami volt, olyan nagyon nem zavart ebben."

Ha mégiscsak ugyanabban a buliban jártak mindketten, akkor ezt a régi gárda kemény titánja se mondhatta volna szebben, Pásztor Úr!

gloire 2007.12.23. 23:33:03

Jön a következő nosztalgia party
www.a38.hu/?p=programok&id=1182
remélem mindenki ott lesz!

gloire 2007.12.23. 23:45:59

"...Eörsi Mátyás merészkedett a helyszínre."
ergé, táska volt nála?

TuRuL_2k2 · http://reakcio.blog.hu 2007.12.24. 00:07:51

Narancs-buli Feri nélkül? Milyen dolog ez?
velvet.hu/celeb/nari1112/

ergé 2007.12.24. 00:08:30

nem csúsztam meg, kököjszi, csak leírtam meglátásaimat.

gyz 2007.12.24. 00:24:00

"Szadesz-gyűlölő ismerőseinknek magyarázzuk el: ők is át lettek baejtve."

én meg csendben mosolygok, amiért minden oldal hívei meg vannak győződve róla, hogy ellenfelük szavazói át lettek (ba)ejtve.

És szerencsére mindig vannak olyan lényeglátó bölcsek, akik ezt éles szemmel észreveszik, de nagylelkűen biztosítják hallgatóságukat: azért az átejtettek is emberek.

Olyan szép ez, és megható.

oblomov 2007.12.24. 01:58:58

gyz,
a szövegben az előrehaladást, vagy a mondatok közötti kapcsolatot a téma-réma szerkezet biztosítja. Próbáld legalább bekezdésenként egymásra vonatkoztatni a mondatokat. Nekem sikerült.

szejler 2007.12.24. 02:56:11

gyz

Igen. És mindíg vannak olyan lényeglátó bölcsek, akik éles szemmel észreveszik, hogy mindenki meg van győződve róla, hogy ellenfelük szavazói át lettek (ba)ejtve. És bölcsen mosolyognak rajtuk.

Őrnagy Őrnagy 2007.12.24. 09:38:12

Azért ilyenkor érdekes lenne ha hajdani folymazár egy torpedóvető csője előtűnne az idők mélyének ködéből....

Szárnyas 2007.12.24. 09:59:13

nem értem, mi a köze egy szubkulturalis estének az szdsz "uralmához", de biztosan bennem van a hiba:D:D:D

hcrules 2007.12.24. 10:39:27

gloire

Amit belinkeltél: Szilvási Gipsy Folk Band - itt vannak megint!!! Egy sima y-i cserével nem ejt át minket a Szilvásy család! :D

oblomov 2007.12.24. 11:18:42

Még egy apoteózis, de már Kinyúlt a múlt... feelinggel:
www.youtube.com/watch?v=ItINESuWzq0&NR=1

Szibarita 2007.12.24. 11:21:51

Az ugye megvan, hogy egy Magyar Nemzet buliba kik mennenek el? Vagy elmentel mondjuk a sajat kitartott lapod karacsonyi bulijara? Mennyi dagado nyaki utoeret szamoltal ossze? Bayerrel remelem egy irodaban dolgoztok, a fentiek alapjan lathatoan az osszemosas es a kozos ellensegkepp felvallalasa mar jol megy, nincs igazi akadalya a szellemi frontok egyesitesenek.

Az egyes valasztasok mindig 2-3 part elitje kozotti valasztasrol szolnak (micsoda kozhely), az pedig hogy melyik a kevesbe undorito a 2-3 kozul, nem nehez valasztas (milyen nyilvanvalo).

Tovabba lehet, hogy a fent vazolt elit inkompetens es a multbanragadt, de valahogy nagysagrendekkel tobbet latok beloluk sikereset kulfoldon, mint a tobbi csoportbol. Azok kivetel nelkul kint is hozongenek, hogy nekik ennel tobb jarna es hogy a felettuk levok mind ostobak.

Pont, mint most ti.

Gabe 2007.12.24. 11:27:41

Hát Bill, szövegértési gyakorlatodat idegen nyelven biztosan sieresebben működteted... ezen a nyelven még van hová fejlődni.

Gabe 2007.12.24. 11:30:14

"de valahogy nagysagrendekkel tobbet latok beloluk sikereset kulfoldon, mint a tobbi csoportbol"

Mi is a szokásos lemezeket rakjuk fel karácsonykor, de év közben hallgatunk mást is...

oblomov 2007.12.24. 11:38:51

Bill!

Mit vettél magadra a "meg nem értett művészekből, általános iskolai magyartanárokból és futottak-még-szociológusokból"?

dowNLoad 2007.12.24. 11:42:34

Az egyes valasztasok mindig 2-3 part elitje kozotti valasztasrol szolnak (micsoda kozhely), az pedig hogy melyik a kevesbe undorito a 2-3 kozul, nem nehez valasztas (milyen nyilvanvalo).

A LEVITÉZLETT TARISZNYÁS, KÖTÖTT PULÓVERES MAJMOK A LEGSZÁNALMASABB ÉS LEGKÁRTÉKONYABB FAJTA VOLT. akiknek ma is adnak a véleményükre, a kormányoldalon azok egyszerű köztörvényesekké süllyedtek. (vagy akkor sípoljanak, hogy ők nem ezt javasolták, de nem hallom)

Szárnyas 2007.12.24. 11:45:13

Download: bocs, de nagyon hülye vagy.

Srí 2007.12.24. 11:48:21

Minden kedves Reakciósnak, olvasónak, kommentelőnek szeretetben gazdag, békés, áldott Karácsonyt és boldog Új Évet kívánok!

oblomov 2007.12.24. 12:06:48

Srí, Szárnyas

csatlakozom, de ez olyan baromi jó post, hogy 15 óráig ide várnám akár a Mestert is kommentelőnek.

Google 2007.12.24. 12:37:16

Nagyon karácsonyoztok, hogy kopjunk már végre le innen is! Hát, meglátjuk...

A cikkhez: ami a legszörnyübb a zegészben, hogy ritkán látni ennyi imitátort egy helyen: zenében, politikában, politológiában, véleményben, (Tisztelet a kivételnek! Nagy tisztelet!), mindenben.
Semmi egyéni, semmi önálló, semmi európai, semmi!
Egy Vörös Győző, egy Talmácsi, egy Zorbán (balosoknak sok szeretettel!) mást nem is nagyon tudok, talán ti.

Funyi1 · http://Miranda1 2007.12.24. 14:15:38

Én mint baloldali, sok okos, és kevésbé okos gondolatot hallok erről is meg arról is.
De cak "ÁLLOK AZ ALAGÚT KÖZEPÉN, S NEM LÁTOM A FÉNYT SE JOBBRÓL, SE BALRÓL". Vagy én vakultam meg, vagy nagyon messze van az alagút vége!

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.24. 14:25:27

igazán kedvesek vagytok, hogy még egy karácsonyi buliba is megpróbáljátok beletranszformálni az összes gázos túloldal paráitokat vice versa...a "ballib értelmiség" bulijai egyébként rendszeresen feltalálhatók például a gödörben, szóval nem olyan ritkaság ez.

ergé, amit írtál, abban van igazság, de szerintem közelebb hozod egymáshoz az szdszt, a narancsot, meg a "ballib" értlemiséget, mint amennyire azok tényleg közel vannak egymáshoz.

én a narancs tavalyi buliján voltam, az nagyon jó volt. az ideire sajnos nem értem rá elmenni, de állítólag tényleg nem volt olyan jó:)

amúgy boldog karácsonyt mindenkinek!

dowNLoad 2007.12.24. 15:33:25

Mi van szárnyas (szar-nyas) te is tarisznyás vagy? (voltál) Ilyenkor előjön belőlem a CARTMAN, hogy ezek a hippik, büdösek, koszosak, és csak pofáznak, meg énekelnek, de soha semmi hasznosat nem tesznek. Ha túl sokan összejönnek, akkor lesz a gázos helyezet: lásd SP 902 (hulljon a férges hippije)
DIE HIPPIE !!!! DIE!!!
Merry Xmas, az összes nem hippinek!

Szárnyas 2007.12.25. 05:05:36

Dpwnload: ez a tarisznya dolog egy buta klise, szerintem sajat mentalhigiened miatt is, szokjal le az emlegeteserol...Van ugye a zselezett haju szoci, a tarisznyas eszdeeszes es a tekintetet a jovobe veto fidesznyik...
Na, ez ugy hulyeseg, ahogy van...Sokfelek vagyunk ugyanis:)

dowNLoad 2007.12.25. 17:31:29

És van még 1 : A NORMÁLIS HUMANOID.
(ezt kifelejtetted) Aki nem hajlandó magát egyikbe sem beskatulyázni, ill. irtózik az ilyen degeneráltaktól.

Szárnyas 2007.12.26. 12:41:53

downLoad: a kliséktől való írtózás nem ugyanaz, mint a valóságtól való...merthogy nem pusztán a pártpreferenciák határoznak meg minket, és az sem úgy, ahogyan elképzeled:)
Egyébként K.Ü.K, azaz Kellemes Ünnepeket Kívánok!

Téglagyári Megálló 2007.12.26. 12:49:22

Aki még egyszer leírja a degenerált szót egy embertársával kapcsolatban, azt kukoricára térdepeltetem!

zetalaki 2007.12.26. 13:27:58

tudod mi az időgép? szellemesnek gondolni azt, hogy angol szavakat firkálsz bele a mondnadódba, hogyaszongya outsider, meg I mean. Ez annyira szánalmasan indexes, de hát szegény Reakció szeretne megfelelni az elvárásoknak. Hogy stílusos legyek, ez olyan "ninetish in style", a kilencevenes éveknek pedig már hét éve befellegzett - nem csak a naptárban.
Azt gondolom, ti is kezdtek kikopni fiúk. Az egyetemnek lassan vége, mondanivaló nincs, marad a manír, meg a budai zsúrfiú mentalitás, amely miatt nem vagytok hajlandóak elmenni egy sztoriért a szomszéd utcánál messzebbre. persze, apuci-anyuci foteljében álmodozva kénylmesebb újságot írni, csak éppen nincs értelme.
ja, és közben a buliról kiderül, hogy ott volt egy rakás politikus, de hát persze könnyebb megírni valamit a kényszerképzetekről, mint megfigyeléseket rögzíteni...
eh. mégsem fizetek elő.
amúgy BUÉK

Gabe 2007.12.26. 18:17:51

Nem gondoltam volna, hogy ezzel a poszttal ennyi személyes sérelmet generáltok...
Már várom, mikor szólnak a Reakciónak odafentről, hogy kevesebbet kéne ironizálni a szadeszon (mint ahogy Kornis Mihály írta anno Sándor Györgyről)

Téglagyári Megálló 2007.12.26. 20:48:06

zetalaki, a liberális fölényeskedés viszont időtlen...

dowNLoad 2007.12.27. 18:11:04

Sokkal kevesebb teret engedni a semmihez sem értő íróknak, filozófusoknak, többi lógusnak, és sokkal többet a fizikusnak, mérnöknek.(van még ilyen?) Azok eleve kevesebb baromságot találnának ki, gyakorlatiasabbak, tőlük nem idegen a tervezés, nem csak 1lépést látnak előre, és azt is tudják, ha rosszul lépnek sorozatosan, akkor elqúrják. A közgáz az nem szakma, mert ugyanolyan kamu az egész mint a filozófia, csak 10000X olyan veszélyes.)az élő példa veresjani, surányi, bokros) Kötelezővé tenném a sci-fi olvasását az iskolákban, mert adna jövőképet, sokkal jobbat mint az elb@szott kinyúlt pulóveresek olvasmányai adtak. (azok csak egyre nagyobb káoszt okoznak)

kököjszi 2007.12.28. 01:15:44

download,
az nem baj, hogy mérnök vagy eféle vagy. Az már baj, hogy nem ismered a tudásod határait. Az a szcientizmus, amit hirdetsz, már régen leszerepelt. A gazdaság, politika, erkölcs és az emberi világ ügyei nem a te szalmád világa. Hogy ezt megértsd, néhány félévet kéne járnod valamelyik erre szakosodott szakra. Azt tudod-e, hogy a szociológiát mérnök alapította a mérnöki tudományokat és a fizikát kivánván utánozni?
De ha már a fizika mellett a sci-fi a másik általad ismert tudásforma, ott kedvedre találhatsz antiutópiákat, ahol az élet azért borzasztó, mert a fizika vagy valamelyik természettudomány azzá tette.

A te gondolkodásod alapján pedig azt is mondhatnánk, mi sem kotyogunk bele az autók vagy házak építésébe, ti természettudósok is maradjatok távol az emberi ügyektől - hacsak nem veszitek a fáradságot, hogy az erre vonatkozó 2-3 ezer éves reflexiókat elolvassátok. Ez milyen javaslat?

dowNLoad 2007.12.28. 02:22:23

Azt tudod-e, hogy a szociológiát mérnök alapította a mérnöki tudományokat és a fizikát kivánván utánozni?
NEM SIKERÜLT. (még a fizika sem megy)

Téglagyári Megálló 2007.12.28. 08:38:38

"Kötelezővé tenném a sci-fi olvasását az iskolákban, mert adna jövőképet, sokkal jobbat mint az elb@szott kinyúlt pulóveresek olvasmányai adtak. (azok csak egyre nagyobb káoszt okoznak)"

irja download. Rájöttem, Ő Tótawé!

kököjszi 2007.12.28. 12:02:27

download:
Nem sikerült valóban. A kérdés az, hogy a szociológia azért béna-é, mert nem sikerült a fizikát utánoznia, vagy azért béna-é, mert megpróbálta és valamelyest közel került hozzá.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.28. 13:12:49

azért ne szapuljuk már a közgazdászokat akkora svunggal. adva van, hogy a fizika törvényei eléggé stabilak. példának okáért az eső se esett felfele kr. előtt. satöbbi.

ennek eredményeképpen a többé-kevésbé civilizált emberiségnek volt ideje empirikus úton gyűjtött tapasztalatait más tudományok segítségével tudássá konvertálni. ha archimédészig tekintünk vissza, akkor is laza 2200 éve fizikázunk.

a közgazdaságtan alig 300 éves ha lehet. bár vszleg már ez is túlzás. ráadásul a tapasztalásra kevés nyugis lehetőség van, mert itt minden vérre megy. hozzá még a nehezítés, hogy a viszonyok sok mindentől függenek: társadalmi viszonyok, műszaki fejlettség, háborúk, politika, satöbbi.

például a víz háborúban és recesszió idején is pont annyira összenyomhatatlan. lám a modern fizika is tartogat meglepetéseket, megoldhatatlan sejtéseket, új információkat és felfedezéseket. ehhez képest egy csecsemőkorú tudománytól teljesen elvárható, hogy ne feleljen meg a felállított modell 100%ig a valóságnak.

ezeket figyelembevéve sem kellene a közgazdászokat és a tudományt önmagát egy elég erőteljesen érdekvezértelt környezetben tevékenykedő emberek teljesítményén mériskélni. különös tekintettel Veres úrra.
Az orvostudomány is egy nagy smafu, mert hát baszdmegkóka is doktor, ugye?

másrészt, ha minden bemeneti adatot magunknak hazudunk, mitől várunk korrekt eredményeket?

btw: szőrtarisznya.
zipzáras takaró, szattyánmokaszin, kinyúltpulóver és tsai. A bölcsészek nem mérnökök. egy picit sem. éppen ezért nem terveznek hidat (max pontonhidat, kampánycélból). Viszont az emberek sem egységsugarúak, és egy mérnökféle (mint én, pl) elég nehezen boldogul velük. Aki csalagutat akar építeni, az nem politológusnak megy. aki meg a kisebbségi felzárkoztatást teszi a zászlajára, az meg nem a GáborDénesre jár. és ez így van jól.
kicsit bosszantó ugyan, hogy ők nem termelnek kézzelfogható dolgokat, mert nehéz összemérni a teljesítményüket másokéval. de talán nem is kell.

az egyensúly, az a fontos. ezt meg kell értened, Luke.

dowNLoad 2007.12.28. 15:08:35

Téglagyári Megálló
NEM VAGYOK TÓTAGYEREK!!!!
(húbazze!! még csak az kéne!
én a vallásokat nem gyalázom, CSAK annyit várnék el, hogy a túlnépesedést fogják vissza az elmaradott területeken.-ne akadályozzák a visszafogást- Vajon ez miért olyan nehéz pl. Afrikában?)
A közgáz, meg ha még csak 300éves "tudomány" (köszönjük Rotschild, hogy a bikát vezetted volna anyádra inkább) AKKOR nam kellene rábízni az egész világgazdaságot, mert nagy pofáraesés is lehet a vége. Akkor max. közgazdászok meg politikusok lógnak majd a villanyoszlopokon? Úgy néz ki őket nem érdekli. Egy közepes képességű szántóvető parasztemberre inkább bíznám , mint közgazdászokra/politikusokra. (még az is tudja a stratégiai sorrendet: energia, élelmiszer, egészségügy, oktatás, de ezt nem oktatják a közgázon?)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.12.29. 16:10:11

"Kinyúlt a múlt, mint egy ócska pulóver, énekelte Legát Tibor a színpadon."

Nem tudom, mikori ez a Legát-szám, de Pajor Tamásnak is eszébe jutott ez a szójáték: "A múlt hosszúra nyúlt, de szerencsére vége."
süti beállítások módosítása