Románok Rómában
2007. november 08. írta: AgentUngur

Románok Rómában

Az utóbbi hetekben népi társasjáték lett a "bezzeg" Romániázás kis honunkban. Ezen eleinte jót lehetett röhögni, aztán lassan átcsúszott irreálisba. Hogy ott már a fű is zöldebb. Magamban halkan mindig kérdezgettem, hogyan lehet sikeres ország az, ahonnan 2 millióan vándoroltak ki pár év alatt egy emberi élet reményében, vagy esetleg lopni. Hát igen, nem kell megrémülni, kedves kis Romániánk, bár megnőtt, már nem olyan kis lesajnálható buksi, ahol a roma-fogat az Unirii sugárúton (az ottani Csamp Elizélt) előzi a lerohadt Daciat (erről saját készítésű fotóm van), de a mentalitás a régi.

Az európai bemutatkozás rosszul sikerült, jól besült: Róma polgármestere szerint "az év első hét hónapjában nemi erőszak, lopás és emberölés miatt letartóztatottak 75 százaléka román volt."  Ahelyett azonban, hogy Bukarestben magukba szállnának, és elgondolkoznának, jön a reflex: ha valami baj van, akkor csak más lehet a hibás. Mer a magyarok, zsidók, most éppen meg a cigányok tehetnek mindenről! Igazi vérromán sohasem bűnözik. Hogy mondja Funar? Ne nevezzék őket romának, mert össze lehet keverni a románnal.  Kérem, ez egy kulturált európai állam? Ugyan kérem. Röhög is rajtuk Európa. Arrivederci Romanians. Megérdemlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr87222467

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kitalátor 2007.11.08. 22:53:17

"Közbiztonságra veszélyes EU-s állampolgárok"A Reakció - a polgári underground blogja (AgentUngur) - Románok rómában címmel külön feljegyzetet "szentelt" a keleti szomszédainkkal kapcsolatos problémáknak. Felidézi Funar javaslatát arról, hogy n…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.11.08. 15:36:46

Röhöghetünk, csak ettől nekünk nem lesz jobb.
Egyébként a gazdasági fejlődésüknek az az egyik alapja, hogy több milliónyi román dolgozik Nyugat-Európában és ők tolják haza a bobókát. A magyarok viszont nem fogadták meg Gyurcsány "El lehet menni! Fletó intelmeit. Mi maradtunk a popónkon.

AgentUngur 2007.11.08. 15:48:00

A röhögés meghosszabbítja az életet :-) De nem ez a fő csapásirány. Csak hogy világos legyen: a téma itt az, hogy "nemes, ősi nagy nemzetet" megint mások ráncsák a porba belefele. A szánalmas román reakció saját nyomorukra. Ami pedig azt illeti, hogy maradtunk a popónkon: nos, az jó. Azt jelenti, hogy ez egy viszonylag élhető ország, lehet persze körbe sírni a világot, de az. Te azt szeretnéd, hogy 1 millió kizsákmányolt szerencsétlenből éljünk, akik nagy része ráadásul kint marad?

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.11.08. 15:55:27

Ők most élik meg a "magyar ne lopj" szindrómát. Látod ez is azt mutatja, hogy csak 15 évvel vannak lemaradva.
Persze itthon maradva röhöghetünk a románokon, csak ez ugyanaz a mentalitás, amit az I.vh előtt műveltünk. 'Oszt látod mi lett belőle.
Azért mert mi most röhögünk a románokon, az erdélyi magyaroknak nem lesz jobb. Mi viszont maximumra tekerjük a hunalizátort (Monty Python) és azt gondoljuk, hogy most visszavágtunk Trianonért.
Sajna, mi ebben a meccsben vesztesek vagyunk.

AgentUngur 2007.11.08. 16:07:10

Románia egy 3. világbeli modellt alakít ki. A Munkaképes népesség jelentős része külföldön dolgozik, az ország a multiknak teljesen befeküdt, talpát nyalja az USA-nak de úgy ahogy, még senki, nos, ezt nevezem követendő példának.

Az erdélyi magyaroknak semmilyen helyzetben sem lesz jobb, mert nemkívánatos idegen elemek. Nincs semmiféle változás a román politikában, ne reménykedj.

Ami pedig Erdélyt illeti - azt aligha maguknak köszönhetik, az nem román eredmény. Ráadásul azzal az óriási ajándékcsomaggal, amit 1918-ban kaptak, igen keveset értek el. Ehhez képest a darabokra szedett Magyarország is sikertörténet minden nyomorával együtt.

szejler 2007.11.08. 16:09:20

Szathmáry

Tévedés. A románok már a 90-es évek elejétől folyamatosan megélik ezt. Úgy 10 éve, a Sopron felé tartó vonaton ismerkedtem meg egy fiatal román ex-szekussal ( élénken érdeklődött, merrefelé is érdemes átkelni a zöldhatáron).

Vízum híjján. sokadszorra toloncolták már ki valamelyik EU országból, és saját bevallása szerint a Románokat sehol sem kedvelik, de mindenhol lenézik.

Olyannyira, hogy egy idő után inkább olasznak vallotta magát..

szimpatizans 2007.11.08. 16:20:43

Már megbocsáss AgentUngur de milyen eredmény az, hogy megkapták Erdélyt, ha nem román eredmény? Ők járták ki a dolgot maguknak franciáknál vagy másoknál, mindenesetre ott ahol kellett, és nem pedig más.

Dícséretes az igyekezeted, hogy a "bezzeg Románia" kórus mellé megpróbálod a "fél Románia nyugaton dolgozik" szempontját is bevinni, ez nyilván fontos összetevője a bezzeg-nek, de nehogymár magyar sikertörténetről kezdjünk beszélni amikor lassan betemet minket a szar és semmi kilátás arra, hogy valaha kimásszunk belőle.

ch 2007.11.08. 16:27:12

> Csak hogy világos legyen: a téma itt az, hogy "nemes,
> ősi nagy nemzetet" megint mások ráncsák a porba
> belefele. A szánalmas román reakció saját nyomorukra

Itthon se kell sokáig keresni olyen véleményeket, miszerint mindenről a zsidók, cigányok meg trianon tehet. Szánalmas magyarok, mi? Jó volt románozni?

Őrnagy Őrnagy 2007.11.08. 16:30:35

Hmm Erdélyt nem kapták volna meg, ha az amik nem lépnek be, és a németek lenyomják a franciákat, britteket 18-ban. Hazárdíroztak 16-ban és bejött. De nem is kaphatták volna meg, mert különbékét kötöttek (Bukaresti béke), csak a franciákban erősebb volt a gyűlölet irántunk, mint a szerződésmegszegés iránti büntetési kedv. Ha nem a balfasz Károlyi jut hatalomra, simán megállíthattuk volna az újoncokból álló oláh hadsereget a Kárpátok hágóinál ( lásd Székely Hadosztály meg Rongyos Gárda meg Kemal Atatürk....)

Tőlünk is nagyon sokan kimentek, főleg azok, ,akiknek nincs diplomájuk és vidékiek. Nekem sok ismerősöm van kint nagyon. (főleg GB és IRL).

AgentUngur 2007.11.08. 16:32:38

Ch, nálunk nem az ország legnagyobb pártjainak szintjén megy ez, nem a parlamentban, akármilyen szánalmas is az. Ajánlom ismerkedj egy picit Romániával, élvezetes lesz.

Bakura professzor, a zseniális elme · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 16:34:22

Most már szélsőjobboldali nézetek is megjelenhetnek itt bejegyzésként?! "Gratulálok."
Hiszem, hogy minden normális ember, sokkal inkább Mohácsi Viktóriával ért inkább egyet.
www.szdsz.hu/hu/szdsz/hirek/20071108mohacsi

Esküszöm, kedvem támadt kiírni egy szavazást, hogy a reakciós AgentUngur vagy a liberális Mohácsi Viktória értékrendje áll-e az olvasóim ízléséhez közelebb.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.08. 16:38:47

AgentUngur:
Szerintem Magyarországról most nagyon sok fiatal megy külföldre dolgozni, mert az itthon rá váró jövő nem tetszik neki. Persze lehet, hogy ez csak érzékcsalódás, s azért érzem így, mert ismeretségi körömből sokan expatriálnak.
Ez önmagában egyáltalán nem baj - ha visszajönnek néhány év után.

AgentUngur 2007.11.08. 16:39:30

Szimpatizans, ami pedig a magyar "sikertörténetet" illeti: nos csupán az, hogy az ország majdnem teljes szétverése után talpra tudott állni, tudott adni egy a térségben átlagos életszínvonalat, stb. Ezt egyszer már leírtam. Hátrakötözött kézzel is elértünk annyit, sőt többet, mint azok akik szó szerint kirabolták Magyarországot. Itt nem Gyurcsányról vagy az elmúlt 5 évről van szó, mert az tényleg nagy böszmeség, hanem egy viszonylag jó történelmi teljesítményről nagyon nehéz körülmények között.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 16:39:46

Nincs kedvemre a románozás, ám ez a post itt miben szélsőjobboldali és mennyiben az?

AgentUngur 2007.11.08. 16:44:39

Zseniális elme, én nem Mohácsi Viktóriával vitatkoztam, hanem Funaron meg a román reakciókon (ezek nem mi vagyunk, hanem a cigányok) próbáltam élcelődni. Egy zseniális elmének persze túl prosztó szinvonalon, sorry.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 16:46:21

k|M: Nálam ez már átlép egy határt.
De feltételezem te liberálisnak, polgárinak, konzervatívnak, nemzetinek vagy mit tudom én minek látod...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 16:52:19

Háááát öööööööö... ennek a postnak nagy része idézet, másoktól. Ha jól tudom Róma polgármestere baloldali.

Így a kérdés továbbra is fenáll: mi a szélsőjobboldali ebben a postban?

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2007.11.08. 16:52:41

Mások nyomorán röhögni sztem nem ildomos dolog. Legalábbis magát konzervatívnak valló ember nem tesz ilyet. Én ezért nem értem a kárörvendést. A "dögöljön meg a másik tehene" mentalitással nem fogunk előbbre lépni.

ergé 2007.11.08. 17:11:25

kis adalék, amit az MH-ba írtam: maga Prodi olasz kormányfő, a nemzetközi baloldal egyik öreg bölénye is románozik már:

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=138274

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 17:20:47

Természetesen Hitler vagy a nyilasok szintjét nem éri el.
A szélsőjobboldalin szélsőSÉGESEN jobboldalit értettem. (A szélsőliberálison vagy a szélsőbaloldalin is szélsőségesent szoktam érteni!)
Ha félreérthetően fogalmaztam, elnézést.

A lényeg akkor is az, hogy az én szememben egy határ bizony itt át lett lépve.
De természetesen sajnálattal tudomásul veszem, hogy nálatok máshol van a tűrőképesség határa.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 17:27:28

Nem.

Az, hogy "határ"-t emlegetsz, megfoghatatlan szürke köd. Inkább érzület, semmint szikár tény. Nem kell elnézést kérned, érvelned kellene a magad igazáról. Mert ez így bizony csak címkézés és billogsütés marad: szélsőjobboldali! Piha!

jbb 2007.11.08. 18:04:22

Bakurától ugyan mit vártok?
Lángelme professzor csak az "liberálisnak" önmagát nevező körökben felböfögött 13 mondatot ismételgeti a nagy magyar netes forgatagban (remélem bakura nem léptem túl azt a bizonyos kényes ízlésről árulkodó határt a nagy és magyar szóösszetétellel?), megjegyzem egyre gyengülő erővel. Ugyanmár, ki nem tojja le, hogy ezen zseni mit, mikor, kiről és hogyan gondol! 1%-nál még a szésőjobbnak is több támogatottsága van, mégsem foglalkozik velük senki.

Tényleg Bakura, ezért a munkádért kitől kapsz anyagi támogatást? Kistérségi vagy központi alapból finanszíroznak. He?

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 18:07:07

"Az, hogy "határ"-t emlegetsz, megfoghatatlan szürke köd."
Igen az! És ez probléma?!
Képzeld ha ezt meg lehetne pontosan határozni, és mindenki tiszteletben tartaná. Nem biztos hogy jó lenne. E szempontból mindenki annyira lenne liberális mint én, vagy nemzetieskedő mint ti...

Érvelni?! Mikor sokkal kézzelfoghatóbb, konkrétabb dolgok voltak napirenden, akkor sem értettünk egyet semmiben...
Te még Semjén Zsoltot is megvédted szeptemberben...

Ja és úgy sportszerű, hogy szóljak, kiírtam a szavazást.

jbb: no comment...
Fogadd inkább a reakciós elvbarátaid képzeletbeli tapsát.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 18:33:08

Hm... Nemzetieskedő... Így an block?

Semjén ügyben ajánlom shadai postját a judapest.org-on: az gondolom elég releváns. Ő se csesztette nagyon, csak amennyire liberális-városi érzelmű fiataltól telik. De hisztizni ő se hisztizett, pedig Semjén "megszólítása" közelebb állt hozzá, mint hozzád. Mégis tudta helyén kezelni a dolgot, és nem egy szdsz-liberális csőlátás alapján értékelte Semjén beszédét. Ajánlom, olvasd el, meg a kommenteket is. Tanulságos, hogy a fiatal generációk mennyire nem vevők az szdszliberális farkaskiáltókra.

Bozót.harcos 2007.11.08. 20:06:27

Mitől is szélsőjobboldali ez a poszt? Igazán érdekelne. Valós problémáról rántja le a leplet. Ráadásul egy liberális elmének még értékelnie is kéne a vonalat, hiszen ez a poszt pont arról szól, hogy Romániában a cigányokat bűnbaknak kiáltják ki a sorozatos bűncselekmények miatt. A román sajtóban nem jelenik meg úgy cikk erről a témáról, hogy pusztán románokról essék szó, mindig hangúlyozzák az elkövető etnikumát, hogy "cigányról", vagy "romáról" van szó. Magyarországon ezt mikor tapasztalod, kedves Bakura?

Szerintem te még életedben nem találkoztál valódi rasszistával. Tölts el pár napot párszáz kilométerrel keletebbre, és megismered őket. A helyzet sajnos az, hogy Romániában az "idegenek" gyűlölete (legyenek azok magyarok, zsidók, akármi) százszor mélyebben gyökerezik, mint nálunk, és kiterjed a politikai elitre is. A magyar külügyminiszter szerinted mit kapna, ha így nyilatkozna, hogy az ilyeneket "a lehető legkeményebb munkára kell fogni, és büntetőzászlóaaljakba szervezve kirakni őket a sivatagba"? Merthogy Cioioranu (liberális párti!!!) külügyminiszter épp ezt mondta. Forrás:www.hotnews.ro/articol_89318-Cioroianu-si-Tariceanu-s-au-intalnit-cu-liderul-tiganilor-din-Italia-urmarit-de-Interpol.htm


Úgy látom, a hagyományos szadeszvakságban szenvedsz: szerinted csak magyar lehet rasszista és fordítva.

Bozót.harcos 2007.11.08. 20:09:20

Ja, csak poénból, ha már rasszizsmusról és rasszista médiáról beszélünk - a beidézett cikk címe: "Cioiranu és Tariceanu találkoztak az olaszországi cigányok Interpol által körözött vezetőjével"
:)))))))))))))
Neked mit sugall a cím, Bakura?

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 20:12:17

k|M: "Hm... Nemzetieskedő... Így an block?"
Ezt nem állítottam.
A T/2 azt jelenti hogy te és mások. :)
Nyilván akikre igaz. Szerintem rád igaz vagy pl. e post szerzőjére.

De ugye ezt a nemzetieskedő szót nem tartod bántónak?! Mert valahogy mintha úgy tünne...

Tényleg nem akarok újra panaszkodni, de bármikor írja be ide az ember a reakciósoknak nem tetsző véleményét - a stílusomra most sem lehetett panasz - mindig megkapja. :(

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 20:34:22

Bakura, a "nemzetieskedő" jelző tipikus sértegetés szokott lenni - engem nem zavar, de ebben a postban szó se volt róla. Amolyan "mit nemzetieskedik ez itten, mikor a krumplistészta ára az egekben"? attitűd. Látom azért, Semjén mint téma gyorsan ejtve lett.

k|M: "Hm... Nemzetieskedő... Így an block?"
Ezt nem állítottam.
A T/2 azt jelenti hogy te és mások. :)

Ez azt jelenti, hogy T/2, azaz ti, vagyis en (vagy an?) block. De lehet, hogy az én gépemben van a hiba...

tréfás kedvű felhasználó 2007.11.08. 20:37:42

bakura, szerintem leegyszerusitve az a baj, hogy te mondasz valamit es nem indoklod meg. kb olyan, mint mikor egy kritikus azt mondja valamire, hogy szar, mert neki nem tetszik. de ahogy erzed.

egyebkent a cikk ratapintott sajnos a lenyegre, habar en erdelyi vagyok (voltam?). viszont innen (finno.) az az erzese az embernek, hogy ott van fejlodes, Mo-n meg nincs. ennek mi lehet az oka?

dowNLoad 2007.11.08. 20:43:42

Követeljük, hogy az SZDSZ teljes létszámban személyesen tiltakozzon minden egyes román állampolgárnál, nehogy elharapózzon a rasszizmus , fasizmus, buziellenesség, fideszbarátság, stb... (sőt magyarellensség, de ez a szadistákat nem érinti) Mehetne elsőnek Mohácsi viki, utána örsimatyi, johnemese, kókadtjani, stb.. Ha élve vissza tudnek jönni, akkor maradhatnak.

Bakura professzor, a zseniális elme · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 20:56:58

bl: "te mondasz valamit es nem indoklod meg"
Azt hittem ez olyan 1*1 szint. Fene gondolta volna, hogy ezt szájba kell rágni.

"Ahelyett azonban, hogy Bukarestben magukba szállnának, és elgondolkoznának"
Miért is kéne a románoknak magukba nézniük?!
Mert akit gyanúsítanak büncselekménnyel az szintén román?!
Teljes joggal tiltakoznak az általánosítás ellen, és hogy ártatlan honfitársaik tömegeit kiutasítják!

A szerző szerint meg magukba kéne nézniük, céloz rá, hogy a román betelepülők bűnözők, egy-két szélsőséges politikusuk véleményéből általánosít.
Majd szintén általánosítva kijelenti, hogy Európa a románokon röhög. Sőt még meg is érdemlik a szerző szerint.

bl, ennél jobban már nem tudom leegyszerüsíteni...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 21:03:54

De mire vonatkozik az ahelyett, hogy "magukba szállnának" mondatrész?

Erre: "az év első hét hónapjában nemi erőszak, lopás és emberölés miatt letartóztatottak 75 százaléka román volt."

Tehát nem arra az egy emberre, hanem egy statisztikai kimutatásra.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 21:06:38

És nem "egy-két szélsőséges politikusuk véleményéből általánosít", hanem idézi Funar-t, aki azt mondja, ne romázzanak, mert az összekeverhető a románnal. AgentUngur hol vezetett le általános román népkarakterológiai vonásokat Funar nyilatkozatából?

tréfás kedvű felhasználó 2007.11.08. 21:07:09

raadasul a hajlektalanokat ohajtak kitessekelni olaszorszagbol. ertem en, hogy a szajbaragas hianyzik nekunk, de talan ennek is megvan az oka. pl. hogy nincs igazad :P

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 21:11:40

k|M: Az hogy egy esetből van e az általánosítás vagy többől nem lényegi kérdés!

Másrészt meg az a polgármester politikus állította. (hirtelen hogy bíztok a politikus szavaiban)
Nekem minimum gyanús a statisztika.
Na meg a letartóztatottak 75 százaléka, nem az elkövetőké...

De ismétlem lényegtelen hogy az általánosítás egy esetből vagy többől van e.
annál jóval több a román bevándorló.

Ezzel érvelned vicces. :)

szejler 2007.11.08. 21:13:39

A post átlépte Bakura határait (többféleképpen is), ő meg hadat üzent neki.

Mi ebben az új? :)

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 21:22:14

Jó, meguntam a köntörfalazást, meg a PC-dumát. Leírom, szerintem miért van ki a tökük a rómaiaknak: szerintem az lehet, hogy Románia északi, észak-keleti, délkeleti régióiból tömegesen indultak útnak iskolázatlan cigányok, akik a szélsőséges nyomorból pattantak le. De mivel más mintát a régi rossz telepeken sem szedtek magukra, nagyjából azt - a nyugati embernek irritáló - életstílust folytatják, amit otthon is: koszlott ruhákban kéregetnek gyerekkel az oldalukon (a nők) - mondjuk iskolázatlanságuk okán nagyjából mi mást is csinálhatnának?, a férfiak meg elemelgetnek ezt-azt, ami a kezük ügyébe kerül.

Figyelem! Bakurabiztos mondatok jönnek: nem minden román kitelepülő ezt az életet éli (élheti), de biztosan vannak olyanok, akik igen - a hivatkozott statisztika ezt támaszt(hat)ja alá. Ha a nagyrészük ezt csinálja, az szar ügy - ha mint jelenség ennyire fölerősödik, akkor annak bizonyára van egy oka: és ez nem feltétlenül az, hogy a kinti románok nyugatias életstílust élnek.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 21:22:18

k|M: "jön a reflex: ha valami baj van, akkor csak más lehet a hibás. Mer a magyarok, zsidók, most éppen meg a cigányok tehetnek mindenről! Igazi vérromán sohasem bűnözik."
Ez az általánosítás! Ti akik annyira szerettek linkelni, erről nem tesztek be semmit. (Nem is lehetne.)
Kizártnak tartom, hogy a kormányzó liberális párt, az RMDSZ, a demokratikus pártok, és a román értelmiség így vélekedjen! Ne legyetek már ennyire rosszhiszeműek!

bl: Tehát ha szájba kell valamit rágni, nem annak a képességével van baj, aki máshogy képtelen felfogni a dolgot, hanem azt jelzi az illetőnek nincs igaza...
Ezt a logikát én már nem tudom követni.
Igaz, péntekenként rendszeresen megtapasztalom, hogy nem vagyok okosabb, mint egy ötödikes. :))

zoli26 2007.11.08. 21:26:25

agentungur: Gratulálok a bejegyzéshez! Különösen az utolsó megjegyzéshez! Hajrá Előítélet!

A bezzeg Romániázás természetesen enyhe túlzás volt, de a mai helyzetet irónia nélkül nem is lehetne elviselni...

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 21:28:59

k|M: Mellébeszélsz!
A LÉNYEG AZ ÁLTALÁNOSÍTÁS, AMIT A ROMÁNOK JOGGAL KÉRNEK KI MAGUKNAK. ENNYI.
Amint látom, az általánosítást már ti sem vitatjátok! :DD

szejler: Látom ismét fanatsztikus érvekkel álltál elő...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 21:30:23

"jön a reflex: ha valami baj van, akkor csak más lehet a hibás. Mer a magyarok, zsidók, most éppen meg a cigányok tehetnek mindenről! Igazi vérromán sohasem bűnözik."

Ebben AgentUngur-nak igaza van. A románokba is rendesen beívódott a "más a hibás, mi nem" hozzáállás. Lsd. Nagy-Románia párt egykori népszerűsége. Bakurabiztos mondatok következnek: ez nem jelenti azt, hogy mivel a románok ezt csinálják, nekünk is kell, illetve azt sem jelenti, hogy ez az önfelmentéses világlátás célravezető volna.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 21:41:26

Bakura, lehet, hogy ez nem általánosítás, hanem kőkemény tapasztalat.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.08. 21:55:06

k|M: "Az, hogy "határ"-t emlegetsz, megfoghatatlan szürke köd."
Írtad fentebb, amiben igazat is adtam neked, és nem láttam semmi bajt vele.
Ezzel szemben te meg kőkemény tapasztalattal jössz, ha elfogy az érv. :DD
Remélem érzed a kettős mércét! :)

A másik kapcsán meg ha te a román Győzike show nézőinek általad "kőkeményen megtapasztalt" véleményét tekinted hivatalos román álláspontnak, az értelmiség véleményének, és szerinted Európa ezen nevet és nem a kormányzó liberális párt véleményét - és a demokratikus ellenzék - figyelik, nem az érdekli őket, akkor tényleg nem tudok mit kezdeni veled.

Na jó, mára lépek, hacsak a hsz írása alatt nem írt valaki olyat amire reagálnom kell. :)

A fenti kommentek szerencsére úgyis önmagukért beszélnek. :)

Bozót.harcos 2007.11.08. 22:04:52

"ha szerinted Európa ezen nevet és nem a kormányzó liberális párt véleményét - és a demokratikus ellenzék - figyelik, nem az érdekli őket, akkor tényleg nem tudok mit kezdeni veled."

Bakura, az előbb idéztem neked a liberális párti román külügyminisztert, amint belemondja a mikrofonba, hogy a sivatagba küldené kényszermunkára a cigányokat. Ez a vélemény már elég magasról érkezik neked? Vagy még ez sem számít? Tényleg nem érted a problémát?

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.08. 22:24:17

Bár vitám van Agent Ungurral arról, hogy mennyire élhető Mo. és mennyire haladtak előre a románok, de ezt a posztot szélsőjobboldalinak nevezni a létező legnagyobb baromság.

Őrnagy Őrnagy 2007.11.08. 22:30:05

Bakura neked hol mosták ki az agyad? Tehetségesek voltak az tuti...
A román értelmiségről csak annyit, hogy egy Kolozsvár nagyságú városban Funar polgármester lehetett, ez mindent elmond szerintem.
Ez kb olyan, mitha nálunk pl Debrenecent ifj. Hegedűs Lóránt vezetné. El tudod ezt képzelni?

Bakura lófasz a seggedbe! 2007.11.08. 22:54:41

Kakura! Van neked csajod?
Akkor azt baszogassad!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.11.08. 22:58:44

Őrnagy Úr!
Jelentem, hogy ha az a magyar cigány lenne Budapest főpolgármestere, már 10 éve dübörögne a négyes metró; sőt még lakni is hajlandó lenne ott, nem undorodna tőle, mint Demszky báró.
Legfeljebb nem szednének le a karácsonyi - sziveszteri világítást ott sem.

Ede H. Bomber 2007.11.08. 23:13:41

Őrnagyom!

A románok 1916 aug. 28-án hadüzenet nélkül megtámadták Erdélyt.
DE SOHASEM GYŐZTEK!

Még 1916 dec. 06-án Bukarestet megszállta Mackensen porosz tábornok vezetésével a K.u.K. és a Birodalmi Reichswehr.
Ugyanakkor Dobrudzsa már bolgár kézen volt.

Románia kapitulált, a király Spanyolországon át Angliába szökött.

Csak 1918 őszén, a NÉMET KAPITULÁCIÓ UTÁN rontottak újra Magyarországnak, és EGY ŐRÜLT GRÓF, Károlyi
F E L O S Z L A T T A

a Hadsereget!

Ami még ÁLLT!

A védelemre elég lett volna!

Sohasem győztek a ROMÁNOK.

Ede H. Bomber 2007.11.08. 23:15:56

BAKURA-ÖRDÖGH,

nem bírsz magaddal??!

Nem elég, hogy a Blogter-ről elhajtottak....pedig TELE VAN LIBSIKKEL,

/tán szocikkal már nem.../ !!!

Guild 2007.11.08. 23:26:26

Mókás. Ahogy én látom Bakura félreértette a cikket: a román nép egészére értette a második bekezdésben leírtakat, pedig elég egyértelműen az olasz nyilatokzatokra adott válaszokra illetve válaszadó politikusokra vonatkozik. Teljesen másról szól mint az alternatívaként belinkelt SZDSZ cikk.
Aztán mikor kérdőre vonják, a szokásos módján elkezd duzzogni, kapkodni, aztán végül lecsapja a kagylót.

Ede H. Bomber 2007.11.08. 23:31:01

Aztán, BAKURA-ZOLI, emlékszel-e még a "23 millió román bevándorló" ijesztgetésre Kovács Bigámista Lászlótól??!

Mohácsi Viki Államtitkár akkor MIÉRT NEM EMELTE FÖL A LÓFEJÉT, a dohányzástól rekedt hangját??!

Mert egy extremista, intoleráns, antimagyar, deviáns és antiszociális RASSZISTA!

Nem tévedés: ismerem Horváth Alit, 17 éves kora óta: RASSZISTÁK, magyargyűlölők!

Miért nem hivatkozol JÁRÓKA Líviára??!

Mert asszimilatív?
Mert Oxfordi PhD-ja van?
Mert FIDESZ-tag?
MERT Ő VALÓBAN PÉLDAKÉP LEHET egy cigánykölöknek??!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.09. 02:18:39

A Bakura teljesen flúgos, minek vitatkoztok vele?

A szadeszos cigányasszony nem véletlenül tiltakozik. Arról van ugyanis szó, hogy persze, nincs olyan etnikum, amelyiknek minden tagja bűnöző (ha volna, azt csakugyan le kéne géppuskázni) - azonban a cigány elkövetők a cigányság arányához képest többszörösét teszik ki bármely más magyarországi népcsoportnak. Arra pedig nem lehet és nem is szabad egyenlőségjelet tenni, hogy mivel nem minden cigány bűnöző, így cigánybűnözés nincs is. Mindenki tudja, hogy nagyon is van. Egész Európában, ahol cigányok vannak. A szadesz attól retteg, hogy végre polgárjogot nyer az a (magyar önvédelmet jelentő) megállapítás, hogy a cigánybűnözés valódi probléma, és úgy kell ellene fellépni, mint ahogy New Yorkban megtörték a bűnözési hullámot: nulla toleranciával.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 08:47:02

1. Basescu államfő nyílt levelében arra kérte a kormányfőt, távolítsa el Cioroianut, a külügyminisztert, aki már bocsánatot kért.
2. Tariceanu román kormányfő az olasz fővárosban tárgyalt Romano Prodival.
3. Vadim Tudort, a Nagy-Románia Párt vezetőjét (hoppá!!!) bízták meg azzal, hogy megértesse az olasz politikusokkal, hogy nem 10 vagy 100 ember jelenti romániát.
(forrás: tegnapi Népszava 2. oldal)
Mivel ez tudosítás, nem publicisztika, feltételezem akkor is elhiszitek, ha nem a Nemzet vagy a Hírlap írta. Ám feltételezem azok sem írhattak nagyon mást, ha korrektek.
4. Mohácsi Viktória román koolégájával együtt tartotta a sajtótájékoztatót.
EZEK A TÉNYEK!

"jön a reflex: ha valami baj van, akkor csak más lehet a hibás. Mer a magyarok, zsidók, most éppen meg a cigányok tehetnek mindenről! Igazi vérromán sohasem bűnözik."
Ez meg a szerző, mint bebizonyosodott minimum csúsztatása, inkább hazugsága, amit itt mindenki annyira véd.

Szerintem a kettő annyira messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől.


Ezek után a vereségetek teljes tudatában kérjetek elnézést minden szemétségért amit nekem 1ntéztetek. Mert ha én képes vagyok nem leírni mit gondolok rólatok, nem jelzőzök, hanem kulturált maradok, ezt elvárhatom másoktól is. Még talán a Fidesz szavazóitól is...

Én meg azért kérek elnézést, mert este 10 körül volt jobb dolgom is, mint veletek vitázni, sőt ma is lesz jobb dolgom.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.09. 09:01:21

sztem "en bloc".
bakura meg ne szelsojobbozzon mar, mert az pont annyira diszkriminacio mint a romanozas. szurke hatar ide vagy oda.

AgentUngur 2007.11.09. 09:04:44

Köszönöm bozót úr és mások megtisztelő védelmét. Ez a szösszenet, bár elismerem, 1-2 ponton fogalmazhattam volna óvatosabban (bár akkor aligha lett volna ilyen vita, igyekszem mindig provokálni az urakat és hölgyeket) egy jelenséget ír le. Románia egy olyan ország, ahol elnöki (ld basescu és a riporternő esetét), külügyminiszteri szinten cigányoznak (és magyaroznak)
Tegyük hozzá, némi pozitív változás azért van, mert legalább már nem teljesen büntetlenül. Mai hír: Pert vesztett Basescu a „büdös cigány” ügyben. 2007. november 08.
hvg.hu/vilag/20071108_basescu.aspx
"A CNCD május 23-án döntött úgy, hogy hivatalból eljárást indít ellene, amiért „büdös cigány”-nak titulálta az Antena 1 magántévé újságírónőjét, aki egy bevásárlóközpont kijáratánál érdeklődött vásárlási szokásai felől. A feleségével saját gépkocsijukhoz araszoló Basescu kikapta a mobiltelefont az újságírónő kezéből és bedobta az ülésre, ám elfelejtette kikapcsolni, így az rögzítette, amint az elnök „büdös cigánynak” nevezte, amiért zaklatta őket (...) A CNCD írásbeli figyelmeztetést szabott ki Basescura, ám ő pert indított a tanács ellen. Az elnök ügyvédei a tegnapi tárgyaláson azzal érveltek, privát környezetben hangzott el a kijelentés, ellenben a CNCD jogi képviselői úgy vélték, az ország első emberének magántársaságban sem szabad hasonló kijelentéseket tennie.

A rossznyelvek szerint, ha nem zajlik az olasz-román cigány-botrány, akkor elképzelhető, hogy a bíróság helyt ad az elnök kérésének, és felmenti, ám a testület vélhetően nem akarta ilyen ítélettel tovább mélyíteni az amúgy is feszült helyzetet. Kérdés, Basescu fellebbez-e a döntés ellen."

Összehasonlításul: el tudja valaki képzelni, hogy Sólyom vagy a kormány bármely tagja, vagy bármely parlamenti párt vezetője ilyet tesz, aztán még van képe perelni azzal, hogy privát környezetben hangzott el? Ez tuti politikai bukás lenne még fél év mea kulpázással is. Nem a magyar politikai elit (amelyről megvan a rendkívül negatív véleményem) védelmében mondom, hanem Románia jelenlegi elnökének, politikai elitjének és az ország állapotainak jellemzésére, amiről a posztom is szólt.

AgentUngur 2007.11.09. 09:14:01

Bakura, én még azért is elnézést kérek tőled, hogy létezem. Elnézést. Kérlek ugyanakkor, hivatkozzál még Basescu-ra, újra, meg újra :-)Ő igazi autoritás roma ügyben, aki hatalmas erkölcsi erővel szólíthat fel bárkit lemondásra, ha cigányozik, ld fentebb. Nincs abban semmi csúsztatás, amit leírtam, legfeljebb 1-2 rosszul sikerült mellékvágás, ami a mai román politikai elit számos vezetőjét illeti, ezek a való tények. Én sem kívánok sem veled, sem mással tovább vitatkozni, amit akartam, elértem: beszéltünk róla. Köszi a segítségedet, nélküled nem lett volna ennyire életteli a vita :-)

Gabe 2007.11.09. 09:22:11

Bakura,
mi ez a jeruzsálemezés, mi? Csak kibújt a szög a zsákból: a magyar (náci) nyelv berögzött frázisformáinak segítségével kódolt antiszemita kijelentéseket teszel.
Kérem a moderálást!!!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 09:36:43

Zoli, mi jobbat csinálsz te esténként 10, mint hogy oszd itten az eszet? :)

AgentUngur 2007.11.09. 09:36:56

Na még egy utsó, az 5 EU képviselővel rendelkező Nagy-Románia Párt (mennyi van a Jobbiknak??) a nyilatkozata. Stílusában és tartalmában igen humoros az egész (egyik náci panaszkodik a másikra, hogy náci), de a vége a poén: ...Ilyen körülmények között a Nagy-Románia Párt nem akar semmilyen kapcsolatban sem lenni Alessandra Mussolinivel, aki ilyen szentségtörő kijelentést merészelt tenni népünkről"
Érted: "szentségtörő kijelentést" Kb. erről van szó, ha értitek mire gondolok - és a jelenség nem korlátozódik a PRM-re.

Moni 2007.11.09. 09:40:22

Elárulnám, hogy most nem kéne pattogni olaszországban... Ha volt olyan hülye az unió, hogy 3 évvel utánnunk felvették romániát is az EU-ba, akkor vessenek magukra. Jártak ezek már odaát? Megnézték, hogy télen a határ menti faluban hány kémény nem füstöl? És látták a gyári munkásokat órákig gyalogolni haza az út mellett járda nélkül? És az erdőből fát kihordó néniket, hogy meg ne fagyjanak? NAGYON sajnálom az "odaát rekedteket" tényleg, mindig rossz hangulatban térek vissza onnan. De hogy az unióba hogy tudták őket felvenni (már most) az számomra örök kérdés marad. Ja! Romániát igen Horvátországgal meg most tárgyalnak??? Hol élnek ezek? Szóval annak idején az olaszok nem vétózták meg Románia felvételét (persze, hogy nem, rengeteg olasz cég van Romániában) de akkor most nem kéne pattogni! Románia mostmár ugyanúgy unió mint Olaszország! Hamarabb kellett volna ezen elgondolkodni! Ez ezzel jár! Szívtatok olaszok! Nagyot!

Guild 2007.11.09. 10:00:42

Bakura:
- Pont az a tény, hogy a román politikusok ilyen kármentő nyilatkozatokat tesznek, támasztja alá a postban leírtakat. Ha nem krtk volna el, miért próbálnának mosakodni?
- Szépen fel lehetne térképezni hogyan változott az álláspontod a cigánybűnözés elleni SZDSZ ellencikk és az utolsó kommented közt. Van egypár váltás.


/tudom, tudom, felesleges, de néha szórakoztató/

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 10:03:14

Szamárfül: "Zoli, mi jobbat csinálsz te esténként 10, mint hogy oszd itten az eszet? :)"
Nem szoktam ilyen sokáig a gép előtt lenni.
Evés, olvasás, fürdés, alvás, tévézés, stb. :)
Tegnap speciel a San Antonio - Miami meccset néztem meg ismételten 22 órától. :)


"Természetesen Hitler vagy a nyilasok szintjét nem éri el.
A szélsőjobboldalin szélsőSÉGESEN jobboldalit értettem. (A szélsőliberálison vagy a szélsőbaloldalin is szélsőségesent szoktam érteni!)
Ha félreérthetően fogalmaztam, elnézést.

A lényeg akkor is az, hogy az én szememben egy határ bizony itt át lett lépve.
De természetesen sajnálattal tudomásul veszem, hogy nálatok máshol van a tűrőképesség határa."

Egy fentebbi kommentem másolata. Mert a jelek szerint egyesek még mindig a szélsőjobboldali jelzőnél tartanak.

Téglagyári Megálló 2007.11.09. 10:15:23

Bakurának izenem:

"The article pointed out that Romanians were responsible for 76 murders in Italy in the last 18 months. In the same period, almost half of rapes were committed by Romanians, who also topped the statistics for people trafficking."

Tehát nem gyanúsitották őket, hanem ők követték el...

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 10:22:13

Gorgiasz: Oké, ( illetve nem oké, de sajnos ez a divat) hogy a tömeg támogatásával, mocskoljátok, rágalmazzátok, félremagyarázzátok az embert, meg blöfföltök, a hülye kipécézett úgyse tud mindenre reagálni, hiszen egyszerüen képtelenség.

"Szépen fel lehetne térképezni hogyan változott az álláspontod a cigánybűnözés elleni SZDSZ ellencikk és az utolsó kommented közt. Van egypár váltás."
Ám ekkora nyilvánvaló blöfföt leírni, nyilvánvalóan csak a tömeg bátorításával lehet.
HA BÁRKI BEMUTATJA, HOGY MOST ÍRTAM A CIGÁNYOKRÓL VAGY AKÁR CSAK GONDOLTAM RÁJUK, ÖRÖKRE ELTŰNIK BAKURA A BLOGSZFÉRÁBÓL A BLOGJÁVAL EGYÜTT.
Sőt kapaszkodj meg, még a románok által elkövetett olaszországi esetekkel sem foglalkoztam különösebben. Mert egyszerűen a reakció (most nem ti) érdekel, az háborított fel.
És bizony meglehetősen egyértelmű a véleményem, amit egyáltalán nem változtattam meg.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 10:28:27

TM: "Tehát nem gyanúsitották őket, hanem ők követték el..."
És szerinted itt ez a lényegi kérdés?! :DD
Tőlem ha lemészárolnák a pápát és Prodit (A fenti kommentek fényében meg kell jegyeznem, hogy ezt nem támogatom...) akkor is az lenne a véleményem, hogy jogos a románok felháborodása az általánosítás ellen!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 11:23:23

Bakura, ombucanóskodás helyett inkább kaparj össze 369 Ft-t, mindjárt az uccán friss R.! :)
(vagy már megrendelted..?!)

Téglagyári Megálló 2007.11.09. 11:52:11

Szamárfül, ma a postaládámban landolt!

Khm, a lószar kicsit erős volt a vezércikkben. De jogos.

Téglagyári Megálló 2007.11.09. 11:54:20

> TM: "Tehát nem gyanúsitották őket, hanem ők követték el..."
> És szerinted itt ez a lényegi kérdés?! :DD

Akkor miért ezzel érveltél, ha nem, hm?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 11:58:27

nem, a lószar helyett én pl. magamtól lófaszt olvastam! aztán szinte csalódtam :)

tegnap este végigolvastm (kedves szerk, szabad ajánlani még megjelenés előtt?)
az erős a "takony" volt a kinais részben... :)

Téglagyári Megálló 2007.11.09. 12:01:50

Bakura irja:

> akkor is az lenne a véleményem, hogy jogos a
> románok felháborodása az általánosítás ellen!

Akkor mit szólsz a román külügyminiszter büntetőtáboros kijelentéséhez? Ő nem általánosit?

ergé 2007.11.09. 12:52:41

Megálló, de hisz az egy Gyurcsány-szállóige az őszödi retorikai mesterműből, nem ismerted?

"Hát egy lószart, mama!"

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 12:53:38

TM: "> TM: "Tehát nem gyanúsitották őket, hanem ők követték el..."
> És szerinted itt ez a lényegi kérdés?! :DD

Akkor miért ezzel érveltél, ha nem, hm?"

Méghogy én érveltem ezzel?! A hszeimben világosan, magyarul le van írva mit kifogásolok és hogy ezt lényegtelen dolognak tartom!
NE HAZUDOZZ TE IS!

"Akkor mit szólsz a román külügyminiszter büntetőtáboros kijelentéséhez? Ő nem általánosit?"
Ő nyilván csak a valódi bűnözőkre gondolt. A pontatlan megfogalmazásáért elnézést kért. És az államelnök meg lemondatására szólította fel a miniszterelnököt.
De ez is világosan le van írva valahol fentebb...


Kiváncsi vagyok a következő hülye mikor jelenik meg...


Olyan szavak vannak az újságban (nyomtatásban?!), hogy lószar?! És még tetszik is nektek?!
"Gratulálok"!

Azt hiszem én és a reakciósok tényleg teljesen más értékvilágot képviselünk. :(

suski 2007.11.09. 13:17:32

Hát akárhogyan is csûrjük-csavarjuk a dolgot, ez azért roppant kínos a románoknak. Ilyen brutális bûnözést, milliós kivándorlást nincs mivel szépíteni. Nem szeretnék erdélyi magyar lenni és román útlevéllel utazgatni mostanában, az biztos.

szejler 2007.11.09. 13:30:55

Bakura

Eszembe sem jutott érvelni. Igyekszem csak akkor fáradni vele, ha értelmét is látom. Úgy általában viszont pontosan kifejezi számomra a hozzáállásodat.

A postban a "Megérdemlik" zárszó kissé ízetlen, és felvillan benne a káröröm, valóban. De hogy szélsőjobboldali?

A saját fogalomzavarodat kergeted ostorral egy irányba.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 13:41:19

nem baj Zoli, azért vedd csak meg. Belefért, ugysnis, sőt ,kellett a cikkbe.
ÉS dobd ki a régi narancsokat is akkor...

szimpatizans 2007.11.09. 14:09:52

AgentUngur! Még a tegnapi 16:39-es beírásodra szeretnék reagálni a magyar "sikersztoriról".

Hülyeség volna tagadni, hogy Trianon után a maradék ország meglepőt produkált amikor egyáltalán "életben" maradt, de azért mielőtt elérzékenyülünk, és egymás hátát veregtjük, nézzünk körül, hogy mások mit produkáltak.

Három példám van arra, hogy eleve a töketlenségünk miatt kerültünk abba a helyzetbe, hogy aztán lehetőségünk nyíljon a bravúros életbenmaradásra. Az első Törökország, akit szintén megpróbáltak a győztesek megszívatni, de ők nem fogadták el az új határokat és ennek készek voltak puskával is nyomatékot adni. Meg is tartották azokat a területeiket amiket szerettek volna. A második Magyarország nyugati része és Sopron. Ahol hajlandóak voltunk tiltakozni az új határok ellen ott még a magyar impotencia is ki tudott harcolni egy népszavazást. Harmadszorra pedig egy a fentieknél sokkal fontosabb példát szeretnék hozni, ami nagyjából kétségbe vonja még a relatív magyar sikersztori relatív sikerességét is, ez pedig a Ausztria és Dél-Tirol esete.

Dél-Tirolt ugyanúgy vették el 1920-ban az osztrákoktól, mint tőlünk mondjuk Erdélyt, az ottlakók ugyanúgy Hitlertől várták a megoldást a 30-as években mint mi, aztán amikor ez a fajta megoldás később az ismert okokból elmaradt, ugyanolyan erőszakos olaszosításnak és ipartosításnak álcázott olasz betelepítésnek estek áldozatul mint a mi honfitársaink Erdélyben. Addig-addig, míg aztán az 50-es 60-as években a bamba osztrák hegyipásztoroknál betelt a pohár, és elkezdtek robbantgatni a hegyekben, amivel aztán a 80-as évekre aztán csak kiharcoltak maguknak egy autonómiát.

És ne mondjuk erre, hogy az olaszokkal szemben könnyebb, mint a balkáni románokkal, mert nem lesz igazunk. Amikor az ősi olasz hegyilegelők sorsáról és az osztrák terroristákról volt szó, az olaszok ugyanolyan aljasak tudtak lenni mint bármelyik szomszédunk. Ha a tökös székely legények, akikbe ugye dicső történelmük során szinte beleégett a szabadságszeretet, és akik genetikailag képtelenek tűrni az igát, csak feleannyi kezdeményezőkészséget és bátorságot fel tudtak volna mutatni mint a dél-tiroli birkapásztorok, akkor ma nem itt tartanánk.

Azzal se mentegetőzzünk, hogy a dél-tiroliak mögött ott állt Ausztria, mert ez ugyan igaz, de az, hogy Magyarország viszont lazán lemondott az erdélyiekről, az megint csak miránk veti az impotencia és az önsorsrontás undorító sárga fényét. És ne kenjük az egészet megint a nemzetközi mozgástérre, abból ugyanis mindenkinek annyi van, amennyit csinál magának. Ausztriában az elején szintén ott voltak az oroszok, aztán később semlegességet kényszerítettek rájuk, nem sokkal volt egyszerűbb dolguk a dél-tiroli kérdés támogatása kapcsán, mint nekünk lett volna, ha netán úgy döntünk, hogy nem kívánjuk a saját farkunkat amputálni.

Abbahagyom, mert így is túl sokat fecsegtem, a Kádár rendszerről, meg a legvidámabb barakkról, meg a magyar kommunisták minden kommunisták között egyedülálló internacionalizmusáról majd legközelebb. Oda akartam csupán kilyukadni, hogy a magyar történelem hozzánk közelebb eső része az impotencia iskolapéldája és töketlenségek sorozata, amit lehet mentegetni és a külső lörülményekre fogni minden kudarcunkat, meg lehet azt is mondani, hogy másoknak se jobb, de azt hiszem, hogy ezekkel hazudjuk magunknak a legnagyobbat.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 14:17:47

szejler: "Eszembe sem jutott érvelni."
Ha valamiben, ebben látod egyetértünk! :)

A Blogteren egy Fidesz-tag blogger nagy nehezen néhány nap után elnézést tudott kérni tőlem. Így továbbra is jóban vagyunk.

Itt egyelőre addig jutottunk el, hogy a szerző egy nap után belátja fogalmazhatott volna óvatosabban és egy-két rosszul sikerült mellékvágányt emleget.
Nagy nehezen neked is sikerült egy ilyet kiböknöd magadból: "A postban a "Megérdemlik" zárszó kissé ízetlen, és felvillan benne a káröröm, valóban."
Már tegnap is volt, aki kb. úgy kezdte nem akar románozni, de...

Sajnos ennél tovább egyelőre nem jutottatok, de talán majd késöbb...

Hiszem - hiszen vannak jelek, és nem lehettek annyira sötétek - hogy a reakciósok és olvasóik is érzik, nem minden kóser ezzel a bejegyzéssel.

Csakhát a mundér becsülete. Ráadásul nehogy már Bakurának igaza legyen valamiben hiszen neki ki lett mosva az agya, hülye, nem ért semmihez, elfogult - bezzeg az itteni szerzők és olvasóik - ráadásul szegény szerencsétlennél még súlyosbítva van az elmebaja azzal, hogy tavaly az SZDSZ-re voksolt.


"Természetesen Hitler vagy a nyilasok szintjét nem éri el.
A szélsőjobboldalin szélsőSÉGESEN jobboldalit értettem. (A szélsőliberálison vagy a szélsőbaloldalin is szélsőségesent szoktam érteni!)
Ha félreérthetően fogalmaztam, elnézést.

A lényeg akkor is az, hogy az én szememben egy határ bizony itt át lett lépve.
De természetesen sajnálattal tudomásul veszem, hogy nálatok máshol van a tűrőképesség határa."

Csak neked harmadjára is megismételtem mit értettem szélsőjobb alatt.
Remélem negyedjére senkinek sem kell...

Én annyiban tudok engedni, hogy nem szélsőjobboldali, hanem románkodó, ízléstelen, szélsőségesen jobboldali.
A sértegetésem helyett talán e blog szerzői és olvasói is elismerhetnék a tényeket. Máris közelebb lennének az álláspontok.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.09. 14:19:28

Ha bakura meg az eszdéeszesek tényleg liberálisok lennének, akkor naponta emelnék fel a szavukat az erdélyi, felvidéki és délvidéki magyarellenes intézkedések és incidensek ügyében. Csak néhány példát mondok: 17 évvel a rendszerváltozás után Szlovákiában, ahol az egész parlament megszavaz egy náci szellemiségű törvényt, tilos a magyar tankönyvekben magyarul írni a települések neveit. Egy olyan országban, ahol az ottani kurucinfósok az egyik kormánypárt. Nem parlamenten kívüli zajos, ki tudja miből pénzelt csürhe, hanem kor-mány-zó-párt!

Vagy: 17 évvel a rendszerváltozás után Erdélyben, több mint másfélmillió magyarnak még mindig nem jár a magyar nyelvű egyetem, sőt még egy magyar nyelvű tábla sem a kolozsvári egyetemen. (Nemhogy autonómia!)

Vagy: Délvidéken folyamatosan verik a még nem elüldözött magyarokat magyarságuk miatt. A bírósági ítélkezés nyilvánvalóan diszkriminatív, a rendőrség nem csinál semmit.

És hol vannak a magyar liberálisok? Ha a jogegyenlőséget gyakorlatilag soha meg nem ismert fenti kisebbségek kerülnek szóba, akkor valami zavarodott és hamis halandzsát nyomnak le arról, hogy a "Monarchia a népek börtöne volt" (v.ö.: VI. Lenin:) vagy pedig a még cinikusabb és még hazugabb duma jön arról, hogy "majd az EU mindent megold." Ezt hallgatjuk tizenhét éve! (Korábban is ez volt, csak a szocializmussal.) Nem igaz, az élet naponta bizonyítja, hogy az EU nem oldja meg ezeket a problémákat. És mit hallhatunk még? Esetleg a komcsiktól átvett retorikát, hogy "ne szólaljunk meg, mert azzal ártunk nekik" - ami pedig a Kádár-rendszer szövege, meg is lett az eredménye.

Azt hiszem ugyanaz fog történni, mint a rendőri erőszak ügyében, csak nagyobb fáziskéséssel. Amikor majd az utolsó délvidéki magyart is elüldözik szülőföldjéről, akkor Kóka János tesz egy bátortalan nyilatkozatot arról, hogy valószínűleg "nem volt jó döntés", hogy magukra hagyták a túlélésükért küzdő magyarokat. És amikor néhány évtized múlva Székelyföldön is leoltják a villanyt, akkor bakura nyit egy posztot arról, hogy nem gondolta volna, hogy a románok beolvasztják a magyarokat...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 14:22:50

"nehogy már Bakurának igaza legyen valamiben hiszen neki ki lett mosva az agya, hülye, nem ért semmihez, elfogult - bezzeg az itteni szerzők és olvasóik - ráadásul szegény szerencsétlennél még súlyosbítva van az elmebaja azzal, hogy tavaly az SZDSZ-re voksolt."

Ezt ugye nem a CV-dből kopiztad? :P

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 14:25:04

ÁcsFeri, érzem h. még visszafogtad magad. :)
De így volt korrekt. Aki ebbe is beleköt, menthetetlen.

Szibarita 2007.11.09. 14:29:22

Nekem leghangosabban az (ex-)erdelyi barataim szovegeltek Romania EU-csatlakozasa ellen, kb azzal a szoveggel, hogy: "Jart mar ezek kozul valaki kelet-romaniaban?". En -nem ismerven a helyzetet- ugyan elfogadtam az ertekelesuket, de azert reszben betudtam a sajat sertettseguknek (ugye kissebbsegkent felnoni, kivandorolni-bevandorolni), de lehet hogy tenyleg vegytisztan igazuk volt.

Megjegyzem, egy olyan orszag polgarai, akiket mindenhol europaban leneznek nyilvan erzekenyebbek lesznek arra, amikor roluk van szo, ezen nincs mit csodalkozni. A lemaradunkozoknak es a tobbi vinnyogonak pedig javaslom, vesse ossze a regios egy fore juto GDP-ket 89 korulrol, aztan mondjuk tavalyrol.

Meg fog lepodni.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 14:39:20

Szamárfül: Gondolod itt Debrecenben előnyömre szolgálna, ha reklámoznám, hogy tavaly az SZDSZ-re voksoltam?! :))

Egyébként az, hogy kinézed belőlem, hogy olvasom a Narancsot, és nem tartod reménytelennek, hogy a Reakcióra is rábeszélj, inkább hízelgőnek fogom tekinteni! :)) Főleg amit az elmúlt évben rólam előadtál. :))

ÁF: A Te hszedbe csak belenéztem. Nincs hangulatom hozzá.
A magamfajta panelszerencsétlenektől szerintem túl sokat vársz, az SZDSZ-t meg védje meg a hóhér! Vagy akit ezért fizetnek. :))
De javaslom, ne tereld el a témáról a figyelmet! :)

Guild 2007.11.09. 14:42:11

Bakura

1. felvonás
"Hiszem, hogy minden normális ember, sokkal inkább Mohácsi Viktóriával ért inkább egyet."
A belinkelt cikk címe "A bűncselekményeknek nincs etnicitása!", és arról szól, hogy csúnya dolog arról beszélni, hogy az elkövetők román romák (Rómában).
Az, hogy egy ilyen cikket hozol fel az itteni írással szemben, azt jelenti, hogy a két cikket ellentétesnek gondolod. Mi értelme lenne szavazást tartani, két eltérő témáról szóló cikkről?

2. felvonás
"A szerző szerint meg magukba kéne nézniük, céloz rá, hogy a román betelepülők bűnözők, egy-két szélsőséges politikusuk véleményéből általánosít."
Némi maszatolás után itt jelenik meg a második álláspont. Ettől kezdve a fő téma már nem az olasz bűnesetek, hanem a román reakciók. A vád, hogy a szerző a románokat általánosan elítéli abban, hogy minden hibát elhárítanak magukról (aka rasszizmus).

3. felvonás
"1. Basescu államfő nyílt levelében arra kérte a kormányfőt... "
Egy kis alvás után a vád most már nem általában a románok, hanem a román politikai elit igaztalan támadása. Legalább is a leírt védekezés ez ellen a vád ellen irányul. Bár, hogy mi a szélsőségesen jobboldali abban, hogy valaki a román politikusok hibáit megírja (vagy akár kacag rajta) nem tudom.

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.09. 14:42:20

"ÁF: A Te hszedbe csak belenéztem. Nincs hangulatom hozzá."

No comment.

Szibarita 2007.11.09. 14:45:05

Bakura kedves, mit ertesz "romankodas" alatt? Egyebkent meg nehez nem eszrevenni a kulturaltsagi szintkulonbsegeket mondjuk a nagy-romania part es mondjuk meg a jobbik kozott is (bar ez talan az FKGP lenne, mar ha az FKGP kulturaltsaga nem lenne onmagaban oximoron), a Fideszrol (mint az egyetlen letezo jobboldali erorol) mar nem is beszelve.

Ez persze nem azt jelenti, hogy affele pszeudo-Orbankent azzal kene foglalkoznunk, hogy ezt allandoan az orruk ala dorgoljuk (mint ahogy azt valami eszleny koveteli az SZDSZ-en kicsivel korabban), azt viszont igen, hogy egy informalis hangvetelu ujsagban erre megjegyzest tehetunk meg a szellemi elefantcsonttornyunkbol is.

Ez a poszt semmilyen szempontbol nem szelsojobboldali, amikor ezt az allitast veded, csak azt igazolod, hogy nem vagy kepes belatni, amikor hulyen fogalmaztal korabban. A hataraid pedig nagyon magasrol le vannak szarva (tudom, nem birod a karomkodast, dehat a valo vilag mar csak ilyen osztonylenyekkel van tele, mint en), a kerdes az, hogy kit uszit mire ez a cikk (szelsojobboldalikent, ami ugye atlepi a te hatarodat, mi ugye a definicioja ennek a kifejezesnek, kb mint turulnal es lolanal a kommunista, ami szerintuk a "nem szeretem"-mel szinonim)?

Csak mert ha arra "uszit", hogy a romanok tegyek rendbe a sajat magukrol kialakitott kepet, azzal mi a problema?

szejler 2007.11.09. 15:04:06

Soha nem védem a mundért, nincs szekértábor szükségletem. A post a rossz kiszólással együtt, de lényegileg mégis azt a keurópai, balkáni ösztönt pellengérezte, ami a kínos helyzetekre mindíg máshol/másban találja meg a hibát.

(és a visszája: minden amerikában befutott zseni az édes anyaföld gyümölcse)

Ismerős? Ha ugyanezt saját kishazánkra vetítjük, akkor azt haladó önkritikának nevezzük, vagy mi a szösz.

dolphin 2007.11.09. 15:28:33

Csak csendben es halkan jegyzem meg a "romanozoknak", hogy Nyugaton, igy a csodas es napfenyes Italiaban roman az, akinek roman utlevele van. Tehat Fini es Alessandra Mussolini szemeben Tokes Laszlo es Vadim Tudor kozt nincs kulonbseg, hiszen ok de facto romanok, az olasz burokracia szempontjabol. (Szivesen varom az ellevelemenyeket, de elore jelzem, hogy ezt a helyzetet a sajat boromon tapasztaltam/tapasztalom, igy anekodtikus esetek khmm... nem nagyon gyoznek meg az ellenkezojerol.) Vagyis, amikor egyet teccenek erteni a "romanozo" olasz okostojasokkal, akkor tortenetesen az erdelyi magyarsag felett is palcat teccenek torni. Ez egy reszrol. Masreszrol, a komolyabb ismereteket nelkulozo, kollektiv jellemzesek a roman ertelmisegrol (ill. annak nemleterol), de a valosag az, hogy sok kiemelkedo roman ertelmisegi van. Es nem, ezek szamat nem ugy merjuk, hogy Funar lehetett Kolozsvar polgarmestere 10+ evig, vagy Becali a masodik legnepszerubb roman politikus. Kezdetnek tessek peldaul felidezni, hogy ki nyert iden Cannes-ban. Vagy tessek elmenni egy roman szinhaz vendegszereplesere. A sok erdelyi varosban, a roman tarsulatok tenyszeruen jobbak, modernebbek, mereszebbek, mint a magyarok.

Ontopicabb; a sztorinak egy jo hozadeka van:
belpol.transindex.ro/?hir=16051

dolphin 2007.11.09. 15:40:05

Egyebkent FYI:

economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=10105059
"ITALIAN political leaders are not generally held in high esteem outside (or indeed inside) their home country. Their handling of the country's first big race-relations crisis has shown why. Among the adjectives that spring to mind are opportunistic, histrionic, irresponsible and, perhaps at best, insensitive."

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 15:43:36

"Alessandra Mussolini olasz európai parlamenti képviselő, Benito Mussolini olasz fasiszta diktátor unokája olyan nyilatkozatot tett, hogy minden román állampolgárt nemkívánatos személynek kellene tekinteni Olaszországban. "

hehehe!

lehet, hgy még a dákóságot is megvonják tőlük? :DDDDD

dolphin 2007.11.09. 15:52:51

Szamarful,

az alatald idezett mondat meg akkor is el kellett volna gondolkoztasson, ha tortenetesen a romanokat keptelen vagy egy bites, sablonos sztereotipiak nelkul szemlelni. Ugyanis AM roman _allampolgarokrol_ beszelt. Azaz, roman-, roma-, szasz-, svab- es bizony magyar nemzetiseguekrol egyarant. Marpedig, ha a rommagyarsag annyira fontos neked, mint ahogy gondolom egyebkent szeretned, hogy azt mindenki gondolja, akkor qrvara nem talaltad volna ezt viccesnek...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.09. 16:06:18

oké, abba most nem gondoltam bele, de ettől eltekintve (tudom, nem szabad, nem lehet) röhejes az összeveszésük, nem?

veta 2007.11.09. 16:25:57

Ülnek, nézik a híreket. Elégtételt,
mindennapi rettenetüket kérik.
Önmagukat a tükör mellé akasztott
rémképekkel mérik.
Mi rendes emberek
tobzódunk a részletekben:
nem gyilkos a gyilkos,
hanem bevándorló,
és nem lop aki lop,
hanem "ilyenek ezek,
nézzétek, ide vezet
ez a nagy szadabság, tessék,
nem megmondtam?!
és nem égnek még a máglyák,
micsoda élhetetlenség!!!"

Question 2007.11.09. 17:44:22


A Romania Mare kilépett a Függetlenség, Hagyomány frakcióból Alessandra Mussolini románellenes megjegyzése miatt. Külön megjegyezték, hogy Alessandra Mussolini Ciano fasiszta külügyminiszter unokahúga volt. Alessandra Mussolini amúgy Sophia Lorennek is unokahúga, erről nem szólt a Romania Mare közleménye. A frakció ezzel megszünt.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 20:18:51

Ács Feri: Most jöttem haza és van egy kis időm átolvasni a kommentedet és reagálni rá! (Tehát föülösleges volt hisztizned korábban, hogy nem reagálok.)

"Ha bakura meg az eszdéeszesek tényleg liberálisok lennének,"
Megint az én és az SZDSZ liberalizmusa kerül elő. Véletlenül sem a reakciósok és a Fidesz jobboldaliságát vesszük nagyitó alá...

Ami engem illet, a polbloggerekhez hasonlóan - hozzátok is - többnyire arról írok, ami a napirenden van. Sőt amiről egyáltalán tudok. (Én ugyebár egyedül vagyok nem úgy mint ti.)
Olyan esetet kérj rajtam számon, amivel tele a média, rossz az SZDSZ-nek és én elhallgatom!
Biztosíthatlak, ilyen nincs, és nem is volt! Ha véletlenül mégis hiányérzete van valakinek, amint szól, hogy érdekli valamiről a véleményem - az olvasó kérése szent alapon - örömmel kifejtem bármiről az álláspontom! :))

Ellenben e blog kapcsán tudnám sorolni, miről nem írt a rengeteg szerző közül senki sem...
Gyakorlatilag a Fidesz számára összes kellemetlen ügyet fel lehetne sorolni!

Az SZDSZ-től pedig más ország belügyeibe való beavatkozást kéred számon! Semmit sem elleneznék jobban mint hogy ezt tegye. Ezzel ugyanis csak maz ottani "reakciósokat" provokálná.

Ezzel szemben mindent elkövet(ett), hogy Románia EU-s tag legyen. Jóban van az összes demokratikus vezető politikusával. Különösen a liberálisokkal és az RMDSZ-szel.
A Fideszről ez valahogy nem mondható el...
Nem is lehet kérdéses ki folytat igazán nemzeti politikát.

És bizony előre elárulom, ha sem az RMDSZ sem Tőkés László nem jut be az Európai Parlamentbe, nagyon nem fogom kímélni OV-t a blogomon. (Feltételezem, veletek ellentétben!)

Bakura a legnagyobb magyar · http://bakura.buzz.hu 2007.11.09. 20:26:48

Gorgiasz:
Én csak egy bárány vagyok. A témát viszont a csorda (ti) határozza meg.
Én bizony rátok reagálok (mégis mire másra?), és igyekszem visszaterelni az eredeti irányba a társalgást. Nem sok sikerrel. :(
(Pl. ÁF kényszert érzett, hogy az én és az SZDSZ liberalizmusát is elővegye. Arra is reagáltam.)

A tőlem kivett mondat meg nem mond egymásnak ellent - még dolgoznod kell az ügyön - hiszen mint jelezted, különbözuő dolgokra reagál. Nem ugyanarról szól. De akár önmagukban is nézhetnénk őket. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.10. 11:51:30

www.3szek.ro/modules.php?name=3szek&id=4514
"Összeomlott csütörtökön az Európai Parlament szélsőjobboldali frakciója, miután Alessandra Mussolini olasz európai parlamenti képviselő, Benito Mussolini olasz fasiszta diktátor unokája olyan nyilatkozatot tett, hogy minden román állampolgárt nemkívánatos személynek kellene tekinteni Olaszországban.

A Nagyrománia Párt öt európai parlamenti képviselője erre válaszul kilépett a Függetlenség, Hagyomány és Szuverenitás (angol nevének kezdőbetűivel rövidítve ITS) elnevezésű csoportból. Kilépésük nyomán a csoportnak nincs elég tagja ahhoz, hogy önálló frakcióként szerepeljen az Európai Parlamentben."

Ács Feri · http://reakcio.blog.hu 2007.11.10. 12:27:52

Bakura: kettőnk közül nem én írtam, hogy "nincs hangulatom" a másik hozzászólásához. Ennyit a hisztiről. Ami meg a lényeget illeti: azt írod, hogy "Az SZDSZ-től pedig más ország belügyeibe való beavatkozást kéred számon!" Emlékeztetnélek hogy ez a belügyekbe beavatkozós szöveg konkrétan a Ceausescu-rendszer hivatalos válasza volt a kisebbségi kérdésekre. Ma már csak a fasisztákkal súlyosbított szlovák kormánytól hallani. Nem hangzik jól. Liberálistól meg végképp. Azt írod, hogy arról nyitsz topikot, ami napirenden van és amiről tudsz. Hát ez sajnos megint téged minősít. Ha ennyire nem követed, hogy mi történik csak (pár) száz kilométerre tőled, akkor miért írsz közéleti blogot? Mi köze lehet annak a valósághoz? Az SZDSZ érdemként tartod számot, hogy mindent elkövetett RO uniós tagságáért. Bár szerintem ezt máshol döntötték el, de mi is változott azóta, mondjuk a magyarok szempontjából? Írod, hogy szadiék jóban vannak a román liberálisokkal és az RMDSZ-szel (bár ott a liberális egészen mást jelent) - és mit is ér ez a valóságban? Mit tudtak elérni ezzel a jó viszonnyal? Írod: "nem is lehet kérdéses, ki folytat igazán nemzeti külpolitikát". Igen? Ki? Mik ennek a nemzeti külpolitikának a jellemzői és milyen sikerei vannak?

"És bizony előre elárulom, ha sem az RMDSZ sem Tőkés László nem jut be az Európai Parlamentbe, nagyon nem fogom kímélni OV-t a blogomon. (Feltételezem, veletek ellentétben!)"

Rosszul feltételezed. Nem olvasod a blogunkat. Akkor ugyanis nem írnál ilyen baromságot. Lásd a vonatkozó topikot, ahol én kvázi ugyanezt írtam: reakcio.blog.hu/2007/10/28/a_putyin_tokes_tengely

Olyan kivételes ostobaságot pedig, hogy "Ellenben e blog kapcsán tudnám sorolni, miről nem írt a rengeteg szerző közül senki sem...Gyakorlatilag a Fidesz számára összes kellemetlen ügyet fel lehetne sorolni!" - nem tudom, miért írsz. Tényleg csak két lehetőség van: A. szándékosan nem írsz igazat. (De miért tennél ilyet?) B. Egy topikot sem nyitsz ki, csak írsz bele a nagy világba.

Néhány topikunk:

reakcio.blog.hu/2007/11/01/tolgyessy_sem_az_mszp_sem_a_fidesz_nem_a
reakcio.blog.hu/2007/10/23/kosa_nem_az_eroszakra_es_a_hablatyolasra
reakcio.blog.hu/2007/10/23/mindszenty_jozsef_es_a_korhazi_napidij#comments

Ja és nem olvastad a kormányprogramunkat sem, különben nem hiányolnád a Fidesz-kritikát. Egy kicsit tiszteld meg a vitapartnereidet azzal, hogy legalább körülnézel a honlapjukon, mielőtt alaptalan hülyeségekkel vádolod őket.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.10. 18:48:52

ÁF: Tényleg nem volt időm és hangulatom hozzá. De talán tényleg az időre kellett volna hivatkoznom. Máskor majd igyekszem jobban figyelni az ilyesmire is.

"Azt írod, hogy arról nyitsz topikot, ami napirenden van és amiről tudsz. Hát ez sajnos megint téged minősít."
Aha. Szóval ti arról is írtok, amiről nincs tudomásotok. :DD
És bizony még mindig jóval nagyobb arányban vetek fel olyan témákat a blogomon, ami nincs napirenden, mint ti! (De még ezzel a mértékkel sem vagyok elégedett.)

"Ha ennyire nem követed, hogy mi történik csak (pár) száz kilométerre tőled, akkor miért írsz közéleti blogot?"
A papucsállatkáktól az űrkutatásig mindent annyira követek figyelemmel, amennyire a téma érdekel. Azt pedig nem tudhatod, a román belpolitikával hogy állok...

A felkészültségem kapcsán. Erre nem panaszkodtál mikor a Blogteren volt blogod és vitáztunk. Általában nálad, ritkán nálam. Azóta tudtommal semmilyen kapcsolatunk nem volt. (Ezért is megdöbbent, hogy így nekem estél.)

Egyébként ha kétségem lenne felőle, hogy le tudom "alázni" a teljes Reakciót az olvasóikkal együtt, nem provokálnám itt ki a vitát. :)) (Hiszen tudom, bármit írok, a Bakura névre sokan ugranak itt.)
És bizony nem is szoktam felsülni. :)
Sajnos egyetlen Fidesz-szavazó ritkán szokott kihívást jelenteni. :(

Megkérded, mi változott Erdélyben a szadesz politikájának köszönhetően. Kb. ugyanannyi, mint az összes magyar párt politikájának köszönhetően.
Ám tudod mi van ha hallgatnak rád?! Az amit leírtam (és amire kivételesen nem reagáltál), hogy az ottani reakciósok provokációnak fogják fel.

Ezeket a "Fidesz-kritikákat" ugye te sem gondoltad komolyan. :DD (E mondat hülyén van megfogalmazva, de a korábbiak ismeretében biztos nem érted félre.)

Végül, e vitát te kezdted. Kényszert éreztél rá, hogy velem és a blogommal foglalkozz.
Tőlem lehet tied az utolsó szó is.
Hacsak nem "kényszerítel rá" nem fogok rá reagálni.

bakura.buzz.hu/archives/2007/11/10/Nezettseg_negativ_rekord/
Mivel itt annyira népszerű vagyok, titeket is értesítelek a lehetőségről, hogy várom a javító szándékú észrevételeket a blogomról. :))

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.10. 19:04:16

Pedig őszintén szeretnék jóban lenni a Reakció szerkesztőivel és olvasóival.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.12. 10:51:04

Bakura az okostojás · bakura.buzz.hu 2007.11.10. 18:48:52

Egyébként ha kétségem lenne felőle, hogy le tudom "alázni" a teljes Reakciót az olvasóikkal együtt, nem provokálnám itt ki a vitát. :))

Sajnos egyetlen Fidesz-szavazó ritkán szokott kihívást jelenteni. :(

Bakura az okostojás · bakura.buzz.hu 2007.11.10. 19:04:16

Pedig őszintén szeretnék jóban lenni a Reakció szerkesztőivel és olvasóival.

***

Ez meredek.

AgentUngur 2007.11.12. 15:01:26

Attól tartok Bakura úr, Ön még mindig nem érti, miről volt szó. Ezt a Ön blogjáról idézem:

"Ahelyett azonban, hogy Bukarestben magukba szállnának, és elgondolkoznának"
Miért is kéne magukba szállniuk?! Mert véletlenül akit gyanusítanak szintén román?!
Nehogy már ezért kiutasítsanak teljesen ártatlan románok tömegét?! Teljes joggal tiltakoznak honfitársaik érdekében!
És örülök neki, hogy egy magyar a liberalizmus és a szolidaritás nevében melléjük áll!


Bakura úr, mivel az olaszok általánosítanak, a románok teljes joggal tiltakoznak, ebben nem vitatkozunk. Nincs semmi vitám Mohácsi Viktóriával szemben sem.

Nem tudom, mikor fogja megérteni, hogy itt Adrian Cioroianu külügyminiszer, G. Funar és a fél román sajtó cigányozós reakciójáról volt szó. Ők nem visszautasították az olasz általánosítást, hanem arra utaltak, vagy konkrétan rámutattak, hogy roma volt az elkövető, és ugyan ne keverjék már össze a szent román nemzetet a romákkal. Azt, hogy ez nem európai, abszolúte fenntartom, meg azt is, hogy a hasonlóért meg azért amit Basescu (megint csak konkrét cigányozás) csinált nálunk és máshol is Európában - teljesen jogosan - fejek hullottak volna. Ezért úgy érzem, hogy inkább Ön tartozik nekem 1 bocsival, de ha úgy véli ez azért túlzás lenne, akkor már azt is korreknek tartanám, ha szépen bevágná a részletes válaszomat a blogjába, mert ez 1 picit bővebb és érthetőbb annál, amit korábban betett válaszaimból.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.12. 15:06:19

ha ilyen előretolt bástyái lettek volna a feleknek a világháborúban, mint Bakura, sokkal vidámabb lett vón' a frontélet..!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.12. 15:06:26

k|M · reakcio.blog.hu 2007.11.12. 10:51:04:

"Bakura az okostojás · bakura.buzz.hu 2007.11.10. 18:48:52
Egyébként ha kétségem lenne felőle, hogy le tudom "alázni" a teljes Reakciót az olvasóikkal együtt, nem provokálnám itt ki a vitát. :))"

Hiába, a kommunikáció a szakmája.
Jobb lesz, ha meghúzzuk magunkat, mielőtt lenyom
minket puszta szórakozásból.

AgentUngur 2007.11.12. 15:27:12

Szerintem tényleg nem érti Bakura úr. De legalább a jól fejlett ego megvan, az is fél siker...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.11.12. 15:29:49

sz'tem egy este a túlfőtt betűtésztalevesben Bakurának kijött a saját nevéből a Reakció, és azóta úgy gondolja, övé a lap, ezért foglalkoztatja kommentekben majd' a teljes szerkesztőséget! :D

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.12. 16:29:18

Már azt hittem ennek vége. :(

AU: Mióta ez a magázódás?! :(

"AgentUngur szerint meg magukba kéne nézniük, céloz rá, hogy a román betelepülők bűnözők, egy-két szélsőséges politikusuk véleményéből általánosítja a román politikai közélet álláspontját.
Majd szintén általánosítva kijelenti, hogy Európa a románokon röhög. Sőt még meg is érdemlik a szerző szerint."

Szintén idézet a blogomról, amit valahogy "elfelejtettél" lereagálni, kifogásolni. :)
Hoppá, akkor mégis értem a magyarázatodat? :))


"1. Basescu államfő nyílt levelében arra kérte a kormányfőt, távolítsa el Cioroianut, a külügyminisztert, aki már bocsánatot kért.
2. Tariceanu román kormányfő az olasz fővárosban tárgyalt Romano Prodival.
3. Vadim Tudort, a Nagy-Románia Párt vezetőjét (hoppá!!!) bízták meg azzal, hogy megértesse az olasz politikusokkal, hogy nem 10 vagy 100 ember jelenti romániát.
(forrás: tegnapi Népszava 2. oldal)
Mivel ez tudosítás, nem publicisztika, feltételezem akkor is elhiszitek, ha nem a Nemzet vagy a Hírlap írta. Ám feltételezem azok sem írhattak nagyon mást, ha korrektek.
4. Mohácsi Viktória román koolégájával együtt tartotta a sajtótájékoztatót.
EZEK A TÉNYEK!

"jön a reflex: ha valami baj van, akkor csak más lehet a hibás. Mer a magyarok, zsidók, most éppen meg a cigányok tehetnek mindenről! Igazi vérromán sohasem bűnözik."
Ez meg a szerző, mint bebizonyosodott minimum csúsztatása, inkább hazugsága, amit itt mindenki annyira véd.

Szerintem a kettő annyira messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől."

Ez meg egyenesen erről a blogról való idézet tőlem, ami bizonyítja, hogy nemcsak hogy megértettelek, hanem még meg is cáfoltalak!

Erre te még el is ismerted, hogy van benne 1-2 rosszul sikerült mellékvágány, illetve hogy rosszul fogalmaztál! :DD (többet aligha várhatok...)


Mindezek fényében, NÉHÁNY NAP ELTELTÉVEL azzal előállni, hogy nem értelek, minimum hazugság és megkockáztatom szemétség.

Azt hittétek nem jövök vissza már ide, és akkor marad a ti állításotok reakció nélkül?!

Aljas taktika. Újabb bizonyítvány a Reakcióról...
Ki tudja ezek után a régi vitáinkat hogyan manipuláltátok. :(

Nem lenne jó, ha már a bizalom is elveszne...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.11.12. 16:46:48

Bakura szerintem árnyékboxot folytatsz árnyékrémek ellen: itt téged senki nem akart legyőzni, vagy győzedelmeskedni fölötted, egyszerűen nem értettünk veled egyet, de ha jól látom a saját blogodban sem értettek veled egyet, de ez ettől függetlenül nem azt jelenti, hogy most jól kikaptál tőlünk, vagy fordítva: úgy elnáspángoltál bennünket, hogy Döbröginek is sajogna a hátsó fele ennyi husángcsapástól. Az internetes megmondást nem szabad ennyire komolyan venni. Ezt az energiát másba kellene befektetned. SZVSZ.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.12. 17:04:59

Bakura az okostojás · bakura.buzz.hu 2007.11.12. 16:29:18:
"Ki tudja ezek után a régi vitáinkat hogyan manipuláltátok. :("

Afenébe. Rájött. Mondtam Turulnak, hogy ne írja csak úgy át Bakura régi szövegeit, de beszélhettem neki. Falra hányt borsó.

Most csinál egy Google keresést és rájön, hogy minden "nem"-et töröltetek a szövegéből.

Kész, vége, bukás.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.11.12. 17:46:56

Doomhammer: Ejnye, ne gúnyolódj.
A bizalom egyelőre azért megvan. Ellenkező esetben nem írnék ide.

k|M: Én nem nézem le az olvasóimat, hanem korrekten elbeszélgetek velük. Azokkal is, akik nem értenek velem egyet. A nézeteimet ismerve, ők vannak jóval többen.
Annak ellenére így van ez, hogy mögöttem nincs olyan brand mint az Ufi és a Reakció. Nem élvezek pozitív diszkriminációt, hogy én vagyok az újságíró, aki tájékozott, és nem mernek nekem ellentmondani.

Én egy névtelen kis senki vagyok akinek állandóan bizonyítania kell. Az oldalamon csak az érdeklődés, a felkészültség és a tudás áll. (Ennek mértékét mindenki eldöntheti.)

Erre a blogra is a beszélgetés szándékával szoktam jönni. (A provokatív stílusommal együtt is.)
Ennek ellenére csak lenézést, mocskolódást, személyeskedést kapok.
Ha azt írnám be, hogy a hó színe fehér, azzal sem értene itt senki egyet. Sőt még én lennék a hülye, hogy annak látom.
És igen, egy idő után elegem szokott lenni. Mikor már magam is kezdem elhinni, hogy piros a hó, összeszorított szájjal is harcolok, hogy bizonyítsam nem vagyok őrült.
Mert egy idő után már tényleg az a kérdés, ki a győztes...

gloire 2007.11.12. 18:07:54


Ide figyelj tojás! Fehér hó nincs! A hó szinét a fényviszonyok,
tehát a nap állása határozza meg, más a szine reggel, és más
alkonyatkor. Megint más éjszaka, attól függően, hogy
villany világítás fénye esik rá, vagy a holdvilág.
Ezen kívül ott vannak még a különböző szennyeződések
mint az összes csapadékban, és újabb piszkok
kerülnek rá a földön is.)

Le Tagad 2007.11.14. 16:24:38

www.hirado.hu/cikk.php?id=243033

Gyurcsány Ferenc kifejtette: a csatlakozást követően tíz százalékkal csökkent a munkavállalási engedélyt igénylő román és bolgár állampolgárok száma. Tájékoztatása szerint míg 2006-ban összesen 28 ezer engedélyt állítottak ki a magyar hatóságok, 2007-ben ez a szám húszezerre esett vissza. A miniszterelnök kijelentette: Magyarország nem tart egy emigrációs hullámtól.

nocsak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 17:40:45

Le Tagad 2007.11.14. 16:24:38:
"A miniszterelnök kijelentette: Magyarország nem tart egy emigrációs hullámtól."

Miért tartana? 1.1% növekedés mellett? Mire vándoroljanak be? Oda mennek, ahol van pénz is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.14. 17:41:20

Most meg a saját kommentemet is akarom olvasni!

AgentUngur 2007.11.16. 08:35:33

Bakura, ne vagdalkozz.

"Aljas taktika. Újabb bizonyítvány a Reakcióról...
Ki tudja ezek után a régi vitáinkat hogyan manipuláltátok. :("

Ez nem volt szép. Részemről nem volt semmi rosszindulat irányodban. Nem én tehetek róla, hogy borzasztóan értetlen vagy. A helyedben nem beszélnék tudásról, fogalmad sincs erről a kérdésről, és ezt újra meg újra bebizonyítod. Ez nem a te hibád, úgy általában a magyar liberálisokra jellemző, hogy nem vitatkoznak hanem minősítenek. Ajánlanám töltsél el sok időt Bukarestben román partnerekkel tárgyalva, és akkor rájönnél, miről írtam.

Magam részéről nem érek rá azonnal reagálni mindenre, ennyi a késői reagálás oka, nem a te aláásásod. A te blogodba meg azért nem írok, mert nem csinálok egy kamu email account-ot miattad. Ezzel tényleg lezártam a dolgot. UFF.

veta 2007.11.16. 20:31:52

A magyar akármilyenekre jellemző, hogy nem vitatkoznak, hanem minősítenek. Ahány, javarészt leminősítő mennydörgést olvastam a már net-szerte...jobbról-balról...éppen ügyeletes "vitapartnerre", akiről szagolni lehetett a hsz írójának szavaiból, hogy kurvára nem tekinti partnernek.
süti beállítások módosítása