Most akkor hogy is állunk a megyékkel?
2007. szeptember 25. írta: TuRuL_2k2

Most akkor hogy is állunk a megyékkel?

Megegyezett az MSZP és az SZDSZ az egészségbiztosításról. Igazi öszvér-megoldás született, kicsit állami, kicsit magán, kicsit területi alapú és kicsit versenyző. A két kormánypárt mögötti érdekek összecsapásából született kompromisszum alapján jó eséllyel megjósolható, hogy kellően nagy káosz lesz, ami mindig kitűnő környezetet biztosít az intenzív lopásnak. De hagyjuk ezt, nézzük inkább csak a döntés egyik legnagyobb pikantériáját: az új rendszerben a (többségi állami tulajdonú) pénztárak területi alapegysége a megye lesz. A megye, ami köztudomásúlag a klerikális reakció utolsó bástyája, a progresszió kerékkötője. A történelem túllépett rajta, ugyebár. Ahogy az SZDSZ fogalmazott a 2006-os kampányban: "A megyerendszer felett eljárt az idő." Az Országgyűlés H-64-es számú irománya, más néven az Új Magyarország Kormányprogram sem kertel: "Uniós csatlakozásunkkal, a régiók megteremtésével a megyék egyre inkább elveszítik funkcióikat. A megyék feladatainak többségét települési, kistérségi vagy regionális szintre kell helyezni." Csak engem hoz zavarba a kormányzati államfelfogás szellős koherenciája? Így lopakodnának vissza az amúgy 2009-ben megszűnő megyék sötét erői? Vagy összeroppant volna a koalíció a reakciós kormányprogramunkban megfogalmazott megye-párti érvek súlya alatt? Ne forduljunk vissza!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr87176334

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kis magán szélsőjobb 2007.09.25. 12:19:53

Kinek üzlet az egészségem?:)) nekem volt gyorsabb a reakcióm.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

banza 2007.09.25. 11:21:38

first of all nálatok megy az indapass?

És akkor a biztosítókról:

Régi vesszőparipám, hogy amíg nem lesznek magánbiztosítok magyarországon addig lófasz se fog történni az egészségügyben. Amíg főorvos urak/asszonyok döntenek gadasági kérdésekben addig olyan lesz a gazdálkodás amilyen most. Persze a magánbiztosító nem igazságos. De az se hogy én tanulok, dolgozok, közben is képzem magam, jól keresek, sok adót fizetek és ugyan azt a szart kapom mint a csövesek-naplopók-cigányok-járulékotnemfizetőkisközépésnagyvállalkozók. Ha a biztosítók tarják el az intézményeket, akkor az ellenőrzés nem marad el, ők nem fizetnek azért ami nem jár a korháznak. Ez közvetetten az intézmények gazdálkodására is kihat, mert nem lesz az állam mögötte a mai formában, aki kipótolja a bevételeit akármi történik is a gazdálkodásban. Ez a versenyző egészségügy lényege, a több pénz több szolgáltatás csak a hozadéka. az igazi eredménye a rendszernek az átláthatóság és számonkérhetőség lenne. Persze szükség van a jelenlegi, kvázi fejlett szociális hálóra is. Erre jó példa a nyugdíj rendszer.
Erre sikerült egy első pillantásra semmilyen rendszert felépíteni, amiben a verseny még annyira sincs bent, mint az autópályaépítésekben, viszont a kartelezés messziről ordít róla. De ellentétben az autópályákkal itt az állam is benne van a buliban ezért lehetetlen utolérni azt. Ez a rendszer ebben a formában csak az egészségügyi kasszák csapolására való semmi másra.

Szárnyas 2007.09.25. 11:30:05

Borzasztó erős logikai érzékemmel azt szűrtem le, hogy azért lett a megye az alapegység, merthogy - ebben az ügyben - nem az SzDSz akarata és szándéka érvényesült.
Rosszul gondolom?:)

Guild 2007.09.25. 11:40:10

megegyeztek félúton
MSZP: régió
SZDSZ: körzet
eredmény: megye

volkov 2007.09.25. 11:41:29

banza,

"viszont a kartelezés messziről ordít róla."
kifejted?

egyeb:
veletlen egybeeses:
"A több biztosító rendszerről szóló törvényjavaslatot október közepéig szeretné benyújtani a koalíció a parlamentnek." (index link)

www.filmajanlo.hu/index.php?inc=film&id=2851

"A Fidesz hétfőn ismertette egészségbiztosítási koncepcióját. Az ellenzéki párt megtartaná a kötelező jövedelemarányos befizetést, továbbra is egy nemzeti egészségbiztosítót látna jónak, amelynek az országgyűlés által elszámoltatható elnöke lenne."
ennyi vagy reszletesebb verzio is van?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 11:41:52

Rosszul gondolod, Szárnyas.
Éppenséggel az SZDSZ akarta a megyét a "verseny" növelése érdekében. Minél kisebb az egység, annál valószínűbb, hogy a szomszéd terület biztosítója értelmes versenyt tud produkálni a szóban forgó területen. Legalábbis ezzel indokolták az SZDSZ álláspontját.

Szakmai szempontból még a megye is túl nagy, 3-400000 embert kellene lefednie egy ellátási egységnek. Ez nem a verseny miatt van így, verseny legfeljebb Budapesten lesz, mint minden másban (lásd szupermarket, kábelszolgáltató ...). Az egész regionális ellátási rendszer lényege az, hogy az ellátásszervező közelebb van a lakossághoz és jobban ismeri a terület problémáit. Másfelől elég nagynak kell lennie, hogy a méret előnyeit (pl. gyógyszervásárlás) ki tudja használni. A jelenlegi hüvelykujjszabály szerint 3-400000 fő az ideális.

Amúgy ez a csodálatos, sehol se létezett rendszer nem új, ilyen van újabban például Nagy-Britanniában (a legújabb reform után) és Svédországban mindig ilyen volt. Csak a magántőke bevonása érdekes, a biztosító magánosítása mindig rossz ötlet. Magyarországon az volt az oka, hogy mindkét kormánypárt magántőkét akart bevonni az egészségügybe, bár más okokból. Az SZDSZ egyszerűen a klientúrájának akart egy koncot dobni, mert az egészségügy, mint üzlet hatalmas pénz. A szocik viszont újabb hitelt akartak felvenni az egészségügy feljavítására, de állami hitelt ismert okok miatt nem vehetnek fel. A magánhitel ugyan jóval drágább (mert a befektetés lényegében hitel, hiszen törlesztése kötelezően, minden munkavállaló által történik), de nem a szoci szavazótábor fizeti.

Mindenki baromira jól járt tehát, kivéve a költségek viselői, az aktív munkavállalók, akik megemelt TB-járadékot fizethetnek, hiszen a magánbefektetők hasznát valakinak állnia kell. Még szerencse, hogy behajtják tőlük adóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 11:44:47

banza 2007.09.25. 11:21:38
"az igazi eredménye a rendszernek az átláthatóság és számonkérhetőség lenne."

Kibontanád ezt? Mi az átlátható és számonkérhető abban, ha az adófizetők befizetéseit egy bezárt szobában újraosztják ellátási típusok szerint? Ez a korrupció melegágya. Ezentúl a magánbiztosítók is ott fognak lobbizni a zárt szobában, ennyi az eredmény.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.09.25. 11:47:43

Régió helyett nem azért lett megyei a rendszer, hogy az elfekvőn lévő megyei MSZP-seknek legyen egy csipetnyi hely, ahová visszahúzódhatnak és ott kibekkelhetik a savanyú narancsidőket?

Guild 2007.09.25. 11:49:06

Szerintem meg lehet elfogadható egészségügyet csinálni egy és több biztosítóval is, mindkettőre vannak példák nemzetközi szinten. Olyanról viszont még nem hallottam, amit itt párjaink és kormányunk vezetői kiizzadtak. Ha ebből valami jó jön ki, az kész csoda lesz.
Ami miatt én inkább az egy biztosító mellett lennék, az az, hogy magyar vizsonyokat ismerve, én inkább ezt tartom átláthatóbbnak és számonkérhetőnek.

Yakasa 2007.09.25. 11:50:08

Erről Pálinkás elvtárs örökbecsü mondata jutott az eszembe: "kicsit sárga, kicsit savanyú..." Adottak mo. földrajzi és gazdasági régiói, adott egy infrastruktúra, adott minden egy kiválló versenyhelyzethez, és mindezt meg lehetne valósítani úgy, hogy senki se essen ki az alap- és életmentő ellátásból. Erre meg előszednek valami homályos, hűbéri kiskirályok idejáre visszanyúló, vármegyerendszeren alapuló ízét, és megteszik területi alapegységnek. ja, hogy vannak gazdasági régiók, meg infrastruktúra, meg ilyesmi? baszki ezek nem normálisak.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.09.25. 11:51:54

"Ezentúl a magánbiztosítók is ott fognak lobbizni a zárt szobában, ennyi az eredmény."

Mint ahogy már jóideje ott sertepertélnek az EÜ minisztériumban - tulajdonképpen megint a régi jó mszp-szdsz recept lépett életbe: van egy állami felségterületű piac, a politikai döntéshozatal pedig beengedi az eddig az állam kizárólagosságával felügyelt bombabiztos piacra azokat, akik a tárgyalóasztal túloldalán ülve javaslatokat tesznek az egészségbiztosítás "reformjára".

Hja kérem, így kurvaegyszerű a kapitalizmus.

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.09.25. 11:55:06

Pelikán az a Pálinkás et.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 12:09:20

Yakasa 2007.09.25. 11:50:08:
"Erről Pálinkás elvtárs örökbecsü mondata jutott az eszembe: "kicsit sárga, kicsit savanyú..." Adottak mo. földrajzi és gazdasági régiói, adott egy infrastruktúra, adott minden egy kiválló versenyhelyzethez,"

Pontosan ki versenyezne és milyen piacon?

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.09.25. 12:15:21

megállapodtak és bejelentették, gondolom ez volt az egész lényege, a többit majd ::útközben:: még alakitgatják, mint ahogy már, megszokhattuk.

ez a ne forduljunk vissza oldal milyen hangulatos!

zsóka 2007.09.25. 12:37:21

Én abszolúte laikus vagyok, de hülye gyalogként is meg tudom állapítani, hogy Kókaka és pártja az égvilágon semmi kreatívat nem tud nyújtani. Egyvalamihez értenek: az állammal való üzleteléshez (ld. még öngondoskodás). És erre verik a mellüket! Monnyon nekem vki olyan igazi, értéket teremtő fejlesztést, ami a szadistákhoz köthető! Amúgy, ha tényleg megszűnne a korrupció, fölfordulnának. (vagy föltalálnák a „fizessen nekem bizonyos összeget, és garantáltan nem kell kenőpénzt fizetnie” módszert)
p.s. és baj, hogy az orvosokról sem lehetne megmintázni a tisztesség szobrát. kicsinyesek, időnként kapzsik, a vezetők közül pedig jó néhányan vastagon benne vannak a mutyikban (ct-üzemeltetés stb.) Szóval én nem tudok mást csinálni, mint hinni a fidesznek (mert valakinek hinnem kell), hogy azért, mert most nem tudjuk elképzelni, hogy néhány év múlva szívunk, mint a torkos borz, azért az még be fog következni. Különben egy érdekes hollandiai példát mesélt nemrég vki: volt kórház, ahová vihették a beteget, volt mentőautó, amivel szállíthatták, csak a szirénázásért kellett volna qrva sokat fizetni.

Szárnyas 2007.09.25. 13:20:31

Doomhammer: az üsszes eddigi hír és komment szerint éppen az SzDSz akarta volna a nagyobb régiókat, míg az MSZP ragaszkodott a megyéhez. Úgyhogy ebben nincs igazad.
Aztán: Amit az SzDSz-klientúra pénzszerzési szándékairól írsz, az (így és ebben a formában) gomolygó politikai para, már ne is haragudjál. Ettől függtelnül biztosan van ilyen az SzDSz-nek, csakhát a fideszes és az mszp-s elitnek is van. Szóval úgy viselkedni, mintha Magyarországon kizárólag az SZDSZ-es klientúrának lennének "üzleti érdekei, ez a politikai bipolaritás újabb példája.
Ja, ezt olyanként mondom, aki nem rajong ezért a borzasztóan kivitelezett eu-reformért.

Szárnyas 2007.09.25. 13:21:45

Doomhammer: az üsszes eddigi hír és komment szerint éppen az SzDSz akarta volna a nagyobb régiókat, míg az MSZP ragaszkodott a megyéhez. Úgyhogy ebben nincs igazad.
Aztán: Amit az SzDSz-klientúra pénzszerzési szándékairól írsz, az (így és ebben a formában) gomolygó politikai para, már ne is haragudjál. Ettől függtelnül biztosan van ilyen az SzDSz-nek, csakhát a fideszes és az mszp-s elitnek is van. Szóval úgy viselkedni, mintha Magyarországon kizárólag az SZDSZ-es klientúrának lennének "üzleti érdekei, ez a káros bipoláris gondolkodás újabb példája.
Ja, ezt olyanként mondom, aki nem rajong ezért a borzasztóan kivitelezett eu-reformért.

Bummer 2007.09.25. 13:24:54

Ja, ha majd az OTP meg a Mol dönt az egészségügyi ellátásunkról, akkor kurva egészségesek leszünk. Amilyen "kiválóan" gazdálkodnak a magánnyugdíj-befizetéseinkkel is, a járulékainkkal is azt fogják csinálni.
Az irány világos:
- az alapcsomag csökkenni fog
- a kötelező önrész növekedni fog
- a megyék megszűnnek, összeolvadnak a különböző biztosítók
- ha egy kórház szar, akkor vagy biztosítót váltasz ÉS elutazol X*100 km-t egy jó kórházba, vagy maradsz a biztosítódnál, és a szar kórházban. Mindezt drágábban, mert a szar kórházat a biztosító drágábban üzemelteti. (Attól, hogy az OTP-hez vándorol a profit és ő oszt szét kevesebb összeget, mint az OEP, még nem lesznek jobbak az orvosok, sőt.)

És banzának üzenem, hogy a magyar jövedelmi viszonyok között néhány év múlva ugyanazt a szar ellátást fogja kapni, amit most a léhűtők.

Bummer 2007.09.25. 13:26:17

Szárnyas, mindenkinek vannak klientúrái és üzleti érdekei, de az is számít, hogy lefekszik-e nekik.

Yakasa 2007.09.25. 13:30:46

Elnézést kérek. Hirtelen felindulásból elkövetett névelírás volt. Sajnálom.

Doomhammer: A egészségügyi versenyen nem feltétlenül azt kell érteni, hogy ki műti a beteget, mikor és mennyiért, bár ez is számít, nem kicsit. Rengeteg olyan háttérszolgáltatás van, amiről az átlagember soha nem is hall. Pl. különböző laborvizsgálatok, mondhatni döntés-előkészítő szolgáltatások vannak az egészségügyben, amiket lehet, és kell is versenyeztetni. Ha az egyik biztosító azt mondja, hogy "az én laborom 3 óra alatt megmondja hajnali kettőkor, hogy vakbeled van, vagy vírusos hasmenésed", a másik pedig csak 48 órára válallja ugyanezt, közel ugyanannyiért, akkor melyiket választod?

Yakasa 2007.09.25. 13:39:26

persze az én kezem is magam fele hajlik. Most egy eü-laborban dolgozom, amit épp felszántanak és behintik sóval a helyét, mert "veszteséges". pedig versenyképes szolgáltatást tudunk nyújtani, csak közben elvitték a betegeket az intézetből, és hasonló készülékek pedig mindenhol vannak, csak épp fölöslegesen (bizonyos diagnosztikai rendszereket egy átlagkórház soha a büdös életben nem használ ki, de fenntartási költségei vannak). Na, ha én leszerződök egy biztosítóval, hogy hajnali kettőkor is elvégzem a vizsgálatot kevesebbért(!), akkor sokan jönnek hozzám, nekem meg nem lesz gondom a fenntartással, bőven kitermeli, és még jól is keresek. Na, ez ma sokkal többe kerül, mint egy fent vázolt versenyben.

banza 2007.09.25. 13:41:23

Azért gondolom, hogy nem lesz valódi verseny, mert maga a rendszer biztosít monopóliumot az egyes megyékben a résztvevőknek. Persze papíron nem, hiszen toborozhat bárhol, de mennyivel egyszerűbbm egegyezni, hogy én sem köpök a levesedbe, te se köpj az enyémbe. Ez alól Bp az egyetlen kivétel. Bár ott is megolódható.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 13:44:58

Yakasa 2007.09.25. 13:30:46:
"Ha az egyik biztosító azt mondja, hogy "az én laborom 3 óra alatt megmondja hajnali kettőkor, hogy vakbeled van, vagy vírusos hasmenésed", a másik pedig csak 48 órára válallja ugyanezt, közel ugyanannyiért, akkor melyiket választod?"

Úgy érted, ezt a döntést abban a pillanatban hozom meg, amikor ott állok a hasfájással?

Nem hiszem, hogy ilyen döntést bármikor hozhatnék.

A te versenyre alapuló feltételezésed arra alapul, hogy a beteg tudja, neki mi a jó. Sajnos az egészségügyben nem tudja. És minthogy nem tudja, a nevében eljáró "bevásárló", a biztosító, úgy veri át, ahogy akarja. A biztosító és a beteg érdekei ugyanis nem esnek egybe. A biztosító a lehető legolcsóbban akarja megúszni a gyógyításod, te meg meggyógyulni szeretnél.

Nagyon nem ugyanaz.

Mindezt úgy, hogy az állam újraosztja a TB-befizetéseket, tehát állami beavatkozás és nem te döntöd el, hogy jó ügyfél vagy vagy netán rossz.

Eddig az ilyen döntések az orvos kezében voltak, akiket - úgy-ahogy - kötött az esküjük és ott voltak a beteg mellett. Így is volt korrupció és visszaélés, de mindez semmi lesz ahhoz képest, amikor egy pénzügyes dönt életekről, akinek nincs esküje, nem ígérte meg, hogy az emberi életet mindenképpen megmenti, nem is látja a beteget, tehát szubjektív hatások se érik, viszont elvárják tőle, hogy csökkentse a költségeket.

Meg fogod látni, ebben a helyzetben úgy fogsz dönteni, hogy kiegészítő biztosítást vásárolsz, ami egyébként a "reform" fő célja. A TB növelése társadalmi tiltakozáshoz vezet, de ha ugye valaki az adózott jövedelméből netán biztosítást vesz, az magánügy. A hatást mégis eléri, miszerint több pénz folyik az egészségügybe. Igaz, a növekmény nagy része székházakra és adminisztrációra fordítódik, de hát az meg javítja a foglalkoztatási mutatókat.

Mindenki jól jár, csak az adófizető nem, aki több pénzért nem kap lényegesen jobb ellátást.

banza 2007.09.25. 13:50:02

Doomhammer:

A rendszer átláthatósága pont abban rejlene szvsz, hogy van TŐBB biztosító akik versenyeznek a biztosítottakért, és egyben szolgáltatást vásárolnak az eü intézményektől, amit kvázi közvetítenek a saját biztosítottjaik felé. Ha szar szolgáltatást közvetítenek az rontja a saját versenyhelyzetüket, ezáltal a bevételeiket csökkenti. Vagyis lenne valaki aki NAGY tömegben vásáról szolgáltatást az intézménytől és mint ilyen nem megkerülhető (Egyszerűen fogalmazva a szavának súlya van) és érdekelt a szolgáltatások szinvonalának fentartásában.

Yakasa 2007.09.25. 14:00:38

A versenyhez nem kell feltétlenül több biztosító. Elvan az anélkül is, van erre is példa bőven. A szolgáltatásak azok, amiket mindenképp versenyeztetni kell. Ez már magában legalább 15-20%-os költségcsökkentés lenne, nem több. És pl. ha ezek mellett még a kórház is verseng a betegért (hisz az ellátott és meggyógyult beteg után kapja a pénzt), akkor talán még jó is lehet. Persze ehhez fejleszteni kell, ahhoz meg magántőke, ha tetszik, ha nem. Maga az egészségügyi ellátás állami feladat, de a többi nem. Ha pl. egy magánbiztosító megvesz egy 70-80millás műszert (ez errefele még olcsó), amivel a 48 órás vizsgálat 3 óra, és leszerződik 10 kórházzal, hogy "nektek vizsgálok", akkor az a 10 kórház előnyben lesz a többivel szemben. De persze azok sem akarnak lemaradni... Szal kell ide a magántőke, csak nem így:(

banza 2007.09.25. 14:01:17

Bummer nekem most is az a bajom, hogy ua azt a szart kapom mint aki tizedét sem fizeti be annak amit én befizetek. Kocsmapéldával élve: Én adok a csaposnak 20 ezret, egy melós meg 2 ezret, mondván hogy le akarjuk inni magunkat együtt. A melós berúgásához 110 db 20 Ft-os fröccs kell, a hiányzó 200 Ft-ot kipótolom az enyémből, hamár együtt iszunk, de nekem így is marad annyi hogy pezsgőzhetek. Mindketten berúrgtunk, csak mástól. Ezzel szemben én ma pezsgőt fizettek és fröccsöt kapok, na ez már nem tetszik, pláne hogy a pezsgőt a balfasz gazdasági vezetők kiöntözik az ablakon

Téglagyári Megálló 2007.09.25. 14:23:44

banza, a gyógyitás az nem berúgás, és lehet még, hogy neked is szükséged lesz - ne legyen - drága kezelésekre, amik lehet, hogy meg is haladják a befizetéseidet. Akkor is panaszkodni fogsz?

Pallos Levente 2007.09.25. 14:31:45

banza!

Ugyanezt sokkal olcsóbban meg tudná csinálni az állami pénzelosztó rendszer is. Rossz a kórház? Akkor nem vesz tőle szolgáltatást. Nem fizetsz TB-t? Akkor neked nem jár ugyanaz az ellátás. Miért kellene ebbe sápot húzó maszekcégeket bevonni?

A tévedések elkerülése végett: a kórház szakmai gazdálkodását MA IS!!! ellenőrzi az OEP: csak az adott betegre / betegségre engedélyezett ellátás fizethető ki. Ezzel a résszel semmi baj elméletben, csak üzemeltetni kellene.

A Te érveid logikája szerint azért kell maszek busztársaság, mert a BKV-n bliccelnek. ???? Hát fogja meg az ellenőr, és kész. Ne keverjük a szezont a fazonnal.

dowNLoad 2007.09.25. 14:31:51

Ezt megszívtuk. bővebben: az szdsz még SOHA SEMMI olyat nem tett ami az átlagembernek jó lett volna, és Magyarországon a piac még SOHA nem működött. (drágább és szarabb lett, vagy sokkal drágább és kicsit jobb, bármiről is legyen szó) Ha te azthiszed magadról, hogy majd megfizted, és jobb ellátást kapsz, akkor te hülye vagy, esetleg kókajánosnak hívnak.

Bummer 2007.09.25. 14:32:15

Banza, arra amit mondasz való a kiegészítő biztosítás. Érdekes módon a magánbiztosítók abban nem láttak bizniszt. Miért? Mert ott tényleg van verseny.
A kulcsa és a fő méregfoga ott van a dolognak, hogy a magánbiztosítók ragaszkodnak ahhoz, hogy az alapbiztosítást is ők csinálják. Miért? Mert az egészség speciális termék:
- nincs ára (a vevő bármennyit hajlandó megfizetni érte)
- csak hozzáértők tudják, hogy mit vesznek (a vevő nem tudja, hogy mit akar megvenni).
A kiegészítő biztosításnál viszont a vevő tudná, hogy kisebb tömeget, gyorsabb ügyintézést, kényelmesebb mindent kap.
Az egészség viszont emberi alapjog.

nénike · http://mandiner.hu 2007.09.25. 14:43:26


Ravasz átkötés:

Az egészségügy "zuschlagosítása"-ként értékelte Orbán Viktor az egészségügyi biztosítókról született koalíciós megállapodást.

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője kiemelte: a pártelnök a választókerületi elnököknek tartott értekezleten azt mondta, hogy a szocialisták ugyanazt akarják tenni az egészségüggyel, mint az ifjúsági pénzekkel.

www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-150806

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.25. 14:51:34

Szárnyas:
Rosszul tudod. Ahogy a hivatkozott cikk is írja: "az MSZP által favorizált regionális egészségbiztosítási modell és az SZDSZ által javallott házi orvosi körzetekre alapuló ellátási szisztéma között, egy - a tehénfoltot a párducmintával keresztezni próbáló - hibridet választottak."

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.25. 14:53:30

nénike:
Ez elég erős, de sajnos van benne ráció. Az többbiztosítós rendszer mellett nem sok igazi érvet látok a - khmmm... - üzleti lehetőségeken túl.

bugris 2007.09.25. 14:53:43

Ahogy mondod, Bummer. Koka elolvasott par tankonyvet, de lathatoan par szlogenen kivul semmit sem ertett meg. Hogyan beszelhetnenk szabad piacrol ott, ahol az egyik felnek nincs meg a dontesi szabadsaga, es a szukseges informacioi sem, hogy megvasarol-e egy szolgaltatast.
A piac pedig ugy mukodik ebben az orszagban, hogy szinte meg semmilyen teruleten sem sikerult eredmenyt elerni. A kabelszolgaltatok tipikus pelda. Papiron eleg jol mutatnak az adatok, valojaban meg szinte mindenhol monopoliumok vannak. Jo eselye van, hogy ez lesz a helyzet a biztositokkal is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.25. 15:03:04

Kóka leginkább anatómia-tankönyvet olvasott, amikor épp nem elenderes pénztárgépeket szervízelt. :) Kb. olyan makro-alapjai vannak, mint egy harmadéves joghallgatónak (az orvosin is nagyjából annyi lehet a közgáz tartalma, mint a jogon). Megtanult néhány liberális dogmát ("magántulajdon jó, állam rossz", ugye), azt ismételgeti, meg a versenyversenyversenyt. Az utóbbi persze verbálverseny, a gyakorlatban az a biztos, ha az állam rendel tőlünk sok és drága Sulinetet, elektronikus útdíjfizetési rendszert, vagy leendő nagyberuházás telkeivel lehet csinálni valami okosságot.

Yakasa 2007.09.25. 15:11:53

Na igen. A kiegészítő biztosítás az egy jó dolog. Azt még egy hülye is meg tudja ítélni, hogy potyog a vakolat, vagy nem. Mint ahogy azt is, hogy mennyi ideig tart az ellátása. Ennek a jobbá tételéhez kell a verseny, mert az államnak nem érdeke, hogy igényes körülmények között gyógyulj, az neki teljesen lényegtelen. valójában a sebesség sem, mert az a pár nap, amit jelent a gyors munkavégzés, nem hoz neki vissza annyi adót, mint amennyit ki kell adni hozzá a felszereléshez. Ez a betegnek nem mindegy. Na, itt van helye a versenynek, akár egy biztosítóval, és több magánberuházóval, de szvsz a többiztosítós is működöképes, ha jó a jogi háttér.

dragffy 2007.09.25. 16:42:33

Jo kis lecke lesz ez a nepnek/lakossagnak/nezokozonsegnek (szellemi hovatartozas szerint valaszthato..). Magyarorszag es a fejlett nyugati vilag ket nepbetegseg-csoportja a sziv es errendszeri valamint daganatterapia nagyon draga mulatsag es valszeg nem kerulnek be a mimimal ellatasi csomagba. Sot azok az ellatasok fognak csak oda bekerulni amik egyebkent az allam kozegeszsegugyi szerepebol (oltasok, szuresek stb) adodnak, s nem tobb.
Egyebkent a biztosito hogyan lesz erdekelt, hogy a korhazak amortizaciojara is koltson? Majd lesz plazmatv-s rothado falu korterem?
Az egeszsegugyi moralt a piacositas, tovabb fogja a beka alfele fele terelni...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.25. 17:58:56

Yakasa 2007.09.25. 14:00:38:
"A versenyhez nem kell feltétlenül több biztosító. Elvan az anélkül is, van erre is példa bőven. A szolgáltatásak azok, amiket mindenképp versenyeztetni kell."

Na, ebben egyetérthetünk. :-)

VIII. Nagyapó · http://nagyapo.blog.hu 2007.09.25. 18:11:51

Nem tudom, a trackback meg fog-e jelenni - de ez nem kompromisszum, az MSZP lényegében nyert, szabad a korrupció.

A lényeg a párducmintában ugyanis nem a kis területi egység volt, hanem hogy azokat csomagokban értékesítették volna, így kb. azonos demográfiai helyzetű térségeket lehetett volna létrehozni; aki viszi Győrt, annak vinnie kellett volna Ózdot is - vagy valami ilyesmi.

(ld. még itt: nagyapo.blog.hu/2007/09/25/ismet_csak_kompromisszumot_kotott_az_szd)

zsóka 2007.09.25. 18:55:34

Kedveseim, nem tudom, vannak-e itt vidékiek, de szeretném emlékeztetni a t. társaságot, hogy nem csak Budapest van. Én például vidéken élek, és futkoshatok, mint a mérgezett egér: Budai Irgalmas Rend, Szent Margit, Szent János, Semmelweis Egyetem, Uzsoki u., Kerepestarcsa, POMÁZ, Törökbálint. Ha pedig az év egy részében még vidékebbre költözöm, az Őrség szívébe, akkor még rosszabb. Mehetek Körmendre és Szombathelyre. Szeretném kérdezni: volt valaki ennek a rendszernek a kiötlői között, akinek eszébe jutott, hogy ilyen hazai infrastruktúra, ilyen közlekedés mellett ez a rendszer EMBERTELEN. Az utak szarok, ráadásul elviselhetetlenül zsúfoltak. Az utazási költségek elviselhetetlenek.
Továbbá: most mosta le Gógl Horváthot a Kontrában (ismétlés holnap reggel 5-től, megéri!!). A miniszternek nevezett nő, amikor az x-dik butaságát javította ki Gógl, és nyilvánvaló vált, hogy a legalapvetőbb dolgokban is tájékozatlan, gyomorforgató módon ÁNTSZ-ellenőrzéssel fenyegette meg a Gógl által példaként megemlített egyik kórházat.
Valamint most alázza le a nőt Erdős Attila korábbi egészségügyiminiszter-jelölt.

Őrnagy Őrnagy 2007.09.25. 21:49:18

Egy dolog érdekelne: ez mszp törzsszavazó nyuggerek, hogy fogják fizetni majd a megemelt díjakat, ezt itt a kérdés. Vagy ők nem fognak fizetni semmit? Mert ha majd esetleg fizetniük kell, és pl. a Fidesz lecseréli Orbánt, akkor vége az mszpnek.
Másik kérdés: hogy lesz verseny egy kisvárosban ,ahol van egy rendelőintézet, oszt kész. HA nem lesz versenyképes a helyi intézmény nem szerződnek vele, és mehetnek a Zemberek a szomszéd városba?

volkov 2007.09.25. 22:35:44

"Ravasz átkötés:

Az egészségügy "zuschlagosítása"-ként értékelte Orbán Viktor az egészségügyi biztosítókról született koalíciós megállapodást. "

pofazni lehet, de beallnak-e a biztositos nepszavazasi kerdes moge? Asszem ez kb. az utolso pillanat, ez az egyetlen potencialisan effektiv eszkoz a kezukben. (Ha nem allnak be a kerdes moge, akkor kenytelen vagyok valoszinusiteni, hogy a Fidesz mogott is van biztositasi erdekeltseg)

Pallos Levente 2007.09.26. 07:55:49

zsóka!

Mi az a Kontra? Ha jól gondolom, tévéműsor. Melyik adón?
Érdekel, miről volt szó, de ilyen hiányos információból nem bírom megtalálni.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.26. 08:34:02

Levente:
A Kontra a Klubrádió egyik műsora.

Pallos Levente 2007.09.26. 08:56:41

Kösz. Kár, akkor biztos nem fogom megtalálni az archívumukban. :-)

dr. akula 2007.09.26. 10:13:01

Csak úgy eszembe jutnak dolgok:

Ha egyáltalán lehet gazdaságossági szemszögből vizsgálni egészségügyet, akkor
1) gyereket gyógyítani kurvára érdemes, feltéve, hogy munkaképes egyed lesz belőle, nyuggert kurvára nem, a kettő között fogalmazzunk úgy, hogy esete válogatja;
2) ezt egyaránt így érzékeli a nemzet/nép/gazdaság, vagyis az állam, és a privatizélt biztosító is, és bár egyik sem engedheti meg magának, hogy ezt ilyen nyersen kimondja, de
3) az egyik - naná, hogy az üzleti biztosító - megengedheti magának, hogy e szerint működjön.
4) Konklúzió: az állam azzal, hogy megnyitja a lehetőségét az efféle ténykedésnek éppen azt ismeri el, hogy szíve szerint maga is tajgetoszozna.

Annak a bornírt butaságnak a szajkózását pediglen, hogy az állam rossz tulajdonos, hogy csak pazarlóan tud működtetni dolgokat 15 év börtönnel kellene büntetni. Minősített esetben, ti. állami vezetőként elkövetve, tényleges életfogyt.

Ha nem privatizáljuk a hadsereget, a rendőrséget, a közoktatást, etc., akkor ugyan mi a bánatért köll az egészségügyet? És ugyan mondja már meg valaki, hogy ebben a deformreformban hol az esélyegyenlőség, hol a jobb* működésre ösztönzés, stb.

* nem gazdaságosabb, az meglesz, majd páran ugyan bele fognak dögleni, de kispórolják a többletköltségeket és a jól megérdemelt profitot a rendszerből, az nem kérdéses, hanem JOBB! Mégis, mi a lófasz kényszerít erre bárkit az új rendszerben?

Biztosítóváltásilag, meg tudatos állampolgári magatartásilag pedig csak annyit, hogy a mai napig gépjárműbiztosításban a valahai egyetlen, a Hungária (asszonynevén Allianz) a piacvezető. Megörökölte az ÁB monopol helyzetét, privatizálták, és vagy 15 éve \"versenyez\". A szolgáltatásai szarok, ügyintézés rosszabb, mint egy átkosbéli sóhivatalban volt. És piacvezet. Mert a zemberek tosznak gondolkodni, tájékozódni. Megszokták, hogy a sarki irodába caplatnak, hogy az A biztosító. De meg lehet nézni azt is, hogy hányan váltanak kötelezőt. Pedig szinte nincs év, és nincs csoport, akinek ne érné meg. Le sem szarják.

Szóval itten a népség jó háromnegyede be lesz suvasztva valami biztosítóhoz, oszt mélán tűr. És beledöglik a gazdaságos alapellátásba. A pénzesebbje majd válogat az extrákban, szörfölget a társaságok között. Egy rahedli kisforgalmú intézmény bezár, újabb tömegeket lehet nagyvárosszéli lepukkant lakótelepekre csábítani, az elérhető szolgáltatásokkal. Kisvárosban, falun ne lakjál. Kb. ua., mint oktatásban, ahol érlelődnek a többezres \"jólfelszerelt\" népneveldék. Mindent csak anyagi szempontok vezérelnek. Az a baj, hogy ez a kisérlet már lefutott - lásd Ámerika - és az eredményei is ismertek, oktatásban, eü.-ben egyaránt...

Ja, és teszem hozzá, ott legalább hagytak annyit a dógozó zsebibe, hogy ha vót esze, futotta rendesebb oktatásra, rendes biztosításra. Más kérdés, hogy a dógozók jelentős része jobban szeret fogyasztani, zabálni, dohányozni, vedelni, és minden egyéb módon egészségtelenül élni, a gyerek meg nő magától, mint a gomba, fasznak azzal törődni, örüljön, hogy legyártottuk.

1szómint100, a zállam éppen eladja a polgárait valami multiknak. Mert az 51% az ugye kackac, lesz az még kevesebb, különben faszér\' szállna be a tőke? És lesz zsíros haszon is, hiszen különben mint fent. Ha a zállam méltóztatna tisztességesen működtetni, vagyonkezelni, fejleszteni, akkor az a haszon mind a rendszerben maradna.

Már megbocsánat, de egy kibaszott infúzió, vagy röntgengép, vagy matrac, vagy bármi, tökugyanannyiba kerül az államnak is, meg a piaci szereplőknek is. Ti. fogja magát a zállam, kiballag a piacra, oszt1 veszi, amennyiér\' aggyák. Csak rendesen ellenőrizni köllene az állami pénzek költését. Forint, fillér. Matek. Nem olyan nagy etvasz.

Csakhát minálunki állami pénzt ellopni - tocsikolni, cuslágolni, kajaibrahimolni sikk. Ahelyett, hogy btk-s bűncselekmény volna. Meghát végső soron azoknak a képviselőinknek a dolga ugye ez a zellenőzés, akik számla nélkül költségelnek. Nekik kellene kiskapukat becsukni, egyszerű, átlálátható jogi környezetet teremteni, stb.

dowNLoad 2007.09.26. 19:16:47

A magyar piac : sok kis monopólium, az szolgáltatás ára pedig mindig annyi, hogy még éppen ki bírják fizetni. Ha esetleg több a vevő mint gondolták, akkor azonnal megindul felfelé az ára, ha lehet akkor minőségcsökkenéssel egybekötve. (piaci ár: költségek + tisztességes haszon, haha, persze svájcban öcsi)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.09.26. 22:34:18

Linkajánló:
www.lanchidradio.hu/eleinte_biztosan_nem_lesz_jobb_az_ellatas_20070925
"[Horváth Ágnes] szerint valamivel drágább lesz az új rendszer, de mindenképp jobb egészségügyi ellátást biztosít majd, ezért megéri."

Habár eleinte nem.

Kinek is lesz drágább, blogtársak?

dowNLoad 2007.09.27. 21:39:49

Követelem, hogy horvátáginak ültessenek be egy agyat a koponyájába, és hogy az eladott kórházingatlanokból befolyt összegekből vegyenek ilyet:
www.intuitivesurgical.com/corporate/newsroom/videos/index.aspx
www.intuitivesurgical.com/corporate/newsroom/videos/da_vinci_s_tech_ovw.swf

Pallos Levente 2007.09.28. 10:29:14

A kollégám ledorongolt, hogy milyen maradi vagyok (meg Orbán mekkora hülye), amiért nem tetszik nekem az új biztosítási rendszer. Merthogy a verseny. Meg hogy milyen jó lesz, amikor ő eldöntheti, ha jobbat akar. Mondom, erre most is ott van a kiegészítő biztosítás, érdekes módon ez nem érdekli a biztosítókat. Ő: de az új rendszerben az lesz a jó, hogy nem vonják majd le a járulékot, hanem nála marad a bruttó fizetés, és ő dönti el, melyik biztosítót választja.

Tudomásom szerint erről szó sem volt soha! De azért Orbány a hülye.

A pasi diplomás, világlátott, nyelveket beszél, vezető, 40 éves. De arra szavaz, amit ő *szeretne*, még csak nem is arra, amit mondanak! Beszarás. Na, így legyen okos a Fidesz.
Ja, és a Zuschlagra annyi a reakció, hogy az Orbán majd vissza akarja csinálni a biztosítási rendszert. 100%-ban lepereg.
süti beállítások módosítása