Kommentszűrés
’07 sze
21
10:10

Felvonulók tekerik

Írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Na pajtások, fél év után holnap újra Critical Mass biciklis felvonulás lesz Budapesten. A tavaszi seregszemle a világ legnagyobb CM-rendezvényévé vált, ötvenezer bringás tekert végig a város főútjain. Még a Kazahsztánig elbicikliző belga ismerősöm is külön gratulált az eseményhez.

Biciklizni jó, biciklizni egészséges, biciklizni poén, főleg ötvenezer emberrel egyetemben. Ha ez nem elég, olvasd el az öregecskedő Kertész Ákos szűkagyú publicisztikáját a Vasárnapi Hírekben (itt, balra lent), ami után úgy felmegy benned a pumpa, hogy csakazértis el fogsz menni a rendezvényre.

"A kerékpárutat az autósok pénzéből építették, mert az autóst kismillió adóval és járulékkal sújtják, a benzinár több, mint fele adó, a biciklis azonban semmilyen adót nem fizet" - így fokozza az osztályharcot az öreg elvtárs.

Na, de ez a rendezvény nem a pártpolitikáról szól: élhető városért, tiszta levegőért és a csendes utcákért emeljük fel a szavunkat - és a biciklinket a rendezvény végén. Legyetek jók, legyetek ott!

Címkék: criticalmass

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr7172138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toma 2007.09.21. 10:24:30

Kertész Ákos írása kb. azután jelent meg, hogy kiderült mégis Vadász fenyegette a biciklis futárt. Szóval nem is autós utálja a biciklist, hanem talpnyalás az MSZP felé.

tréfás kedvű felhasználó 2007.09.21. 10:37:28

Toma 2007.09.21. 10:24:30

ez mit változtat egy egyszeű biciklis szemében? minimum egy nyasgem a nyájas ujságírónak.

ergé 2007.09.21. 10:40:53

Kertész szerint a biciklisek nyilván agresszív, utcán politizáló fideszesek, akik a rendes, autóval járó szocialistákat veszélyeztetik :)

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.09.21. 10:43:37

K.Á. bringásellenes szösszenete fölött A.J. et. ismét bebizonyítja, az ököl nem csupán rázogatásra, sújtásra is kiválóan alkalmas.

Kíváncsi lennék Mészáros, Avar, Bolgár egy napjára, komolyan. Forgatni kellene velük egy rövidfilmet. Hol élnek, kik ők, mit reggeliznek, hogyan veselkednek az írásnak, mit olvasnak, van-e háziállatuk, fölismerik-e őket az utcán, leveleznek-e a rajongóikkal, ilyenek. Komolyan érdekelne.

szemellenző 2007.09.21. 11:17:22

Nekem a CM ugyonaolyan undorító mint KÁ cikke.

mildi 2007.09.21. 11:17:54

cserébe az autósok felparkolnak a bicikliútra...:(, meg cseszi megadni az elsőbbséget a kereszteződésben :(
kertész no komment
jó tekerést! :D

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.09.21. 11:47:17

nem ertem, mi nincs rendben azzal, hogy az "autosok penzebol" epitik a bicikliutat.

azert olyan ritkan latunk, hogy ujra kell aszfaltozni egy bicikliutat, mert szetjartak a teherbiciklik, meg a csuklosbiciklik. megint nem valoszinu, hogy a kerekparut egy mezei kozuthoz hasonlo terhelest visel el, tehat nem jellemzo az 1mrd/km-es ar sem. szoval a bicikliut olcso.

es jo. meg az autosnak is. mert legalabb nem kell kerulgetnie a bicikliseket. meg elutni oket. meg majdnem leloni aztan meg elmenekulni. illetve nem kellene, de megis kell. mert rohadt keves bicikliut van, es a bringas nepek a kozutakon randaliroznak sajat testi epseguket sem kimelve.

en a magam reszerol beszari vagyok, es nem ohajtom 10 tonnas nyergesvontatok kereke alatt vegezni. tehat, amig nincs end-to-end kerekparut, marad a gepjarmu. meg az ezzel jaro adozas. meg ha kerekparutat is epitenek belole veletlenul.

ezert en itt, nyiltan es oszinten kernem a tisztelt gazdasagi es kozlekedesi miniszter urat, hogy az altalam befizetett jovedeki ado illetoleg egyeb nem tarsadalombiztositasi ado jellegu bevetelbol a kulonfele igen fontos autopalya-mutargyak epitesere forditott osszegol inkabb a 10-es ut melle csinaljanak kerekparutat.
mert akkor en is bicajjal jarnek melozni, ha jo ido van, es egyutt, meg ha kozvetve is, tennenk az uveghazhatas fokozodasa elleneben.
tehat kedves Janos, One a dontes.

igerem, nem fogom a GKM trademarknak szamito "macskano" bicajosrucit hordani.

Memph 2007.09.21. 11:53:28

Szerintem azért ennyire nem fekete-fehér a dolog, amire Kertész akar utalni, hogy a kerékpár nem az egyetlen üdvözítő megoldás (bár sokat dobhat közlekedésen egy egészséges autós-kerékpáros arány).
És tény, hogy a biciklisták között is vannak hülyék. Volt olyan, hogy a Nagykörúton az egyik el kezdett előttem (kocsival voltan) egykerekűzni. Én rádudáltam, hogy ezt csúcsforgalomban nem kéne, mert ha esik emiat egyet, akkor nem biztos, hogy ki tudom kerülni. Erre neki állt feljebb, mutatott egy egyujjast.
A dologhoz hozzátartozik, hogy döntő részben kocsival járok, de ha olyan az idő, akkor bemegyek biciklivel munkába, mert fix idő alatt érek be (kb. 35 perc), nem stresszelem magam a dugóban, illetve ülömunka mellé sosem árt.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.09.21. 11:57:20

Vadász János fogja vezetni a safety cart?:)

k|M · http://reakcio.blog.hu 2007.09.21. 11:59:00

Vadász János a startpisztolyt fogja eldördíteni.

Megsüketül Kertész Ákos.

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2007.09.21. 12:22:23

Magyarországon a biciliút-építés amúgy 95%-ban abból áll, hogy odabasznak egy sárga vonalat a járdára / úttest szélére. Szerintem ezt elbírja az autósok pénztárcája.

A többi is csupa demagógia.

Idén veszek végre kerékpárt, helyrejött a térdem. (Éljen az amerikai futball.)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.09.21. 12:41:04

igen, érdemes lenni levonni a fergetegesen jól alakuló bicajút-statikból ("...") az így, csak felfestéssel készülő km-eket... nem sok maradna.

bugris 2007.09.21. 12:51:18

Több autós, több adó!

Playmobil Soldat 2007.09.21. 12:55:59

Sokat lehetne mesélni a biciklis-autós budapesti viszonyról. Azért emelem ki a fővárost ebből a szempontból, mert sokat tekerek vidéken is - városban, faluban, főúton, országúton stb. - és elég nagy a különbség a viszonyokat illetően. Egyrészt kevés a kerékpárút, ha van, annak nagy része a már említett sárga vonallal járdától "elkerített" "út". Vannak térkövekkel kiépített 15 méteres utak (pl. Zugló, Kassai tér környékén) amit rendszerint ünnepélyesen át szoktak adni. Vannak frissen, de trehányul térkövezett utak, az egymástól függőleges irányban 2-3 cm-rel eltérő köveken kész élmény tekerni, és öröm, ha utána csak a biciklis feje járja a 8-ast és nem a kerék (pl. Árpád hídi lehajtó, Erste-monstrum mellett, a Dagálynál). Szintén Angyalföldön a Rákos-patak melletti út kész katasztrófa: széttöredezett út, tele szintkülönbséggel, a keresztező utak szegélysüllyesztés nélküliek... És még a végtelenségig lehetne sorolni csak az utak minőségével kapcsolatos panaszokat. Az autósokkal pedig nagyon vigyázni kell, a biciklisként való közlekedés szerintem 5-ször annyi figyelmet igényel, mint pl. autóval... Az Andrássy úton pl. rendszeresen megvívom a harcot az Oktogonnál az útra parkoló autókkal. Az ott kinyíló kocsiajtókra való figyelem pedig élményekkel teli tekerést biztosít. :)

bretorol 2007.09.21. 14:23:50

K.Á. vérlázítóan hülye és vérlázítóan seggnyaló, pár éve az utcai futóversenyek ellen írt egy hasonló cikket a Metro újságba. Ez még azelőtt volt, hogy kiderült, a főnöke lelkes maratonfutó. :) Azóta hallgat ezügyben. :)

dowNLoad 2007.09.21. 15:10:09

Méghogy bicikliutak? És akkor mi lesz a viaduktokkal??? Kivennétek a betevő falatot a maximálisan korrekt jóindulatú, de szegény útépítő cégek szájából??? Hova jutnánk akkor? (Hollandiába, Ausztriába?)
EZT NEKTEK!
www.funpic.hu/funblog/vadasz/vadasz_14.jpg

doomhammer · http://tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com 2007.09.21. 17:01:37

Höhö, ugyanebben az időben lesz egy motoros felvonulás is.
varos.blogter.hu/?post_id=191383
Ők a Városligettől indulnak 4-kor. A Critical Mass oda érkezik kábé 5-1/2 6-kor.

svonk 2007.09.21. 17:06:20

Errol a cigis/pias dologrol is fel kellene vilagositani az elvtarsat. Tudtommal annal a rengeteg jovedeki adonal tobbe kerul a millio alkoholista es meg tobb bagos egeszsegugyi koltsege, meg a passziv dohanyzas, meg a munkaero kieses a korai elhalalozastol, meg ki tudja meg mi. Ugy emlekszem, van errol egy europai tanulmany.

Ty. 2007.09.21. 23:24:11

Olyan fölvonulásra menjek, amit nem tudtak magyarul elnevezni? Kitudja hány éve. Jópofa dolog ez a civiszerveződésesdi de nem attól hogy úgy teszünk, mintha, még nem lesznek rendben a dolgok. Szart se ér a sok fölvonulás. De hajrá.

urbangeri · http://blogtika.blogter.hu 2007.09.22. 10:40:24

És nem lehet az, hogy Kertész Ákos - már ha egyáltalán arról van szó akire én is gondolok: fiatalabb, kopaszodó borostás, lenon szemüveges esszéista - nem bábáskodott eleve a sztálinizmus születésénél, hanem csak egyszerűen hibázott egy nagyot?

Oli bácsi 2007.09.22. 12:02:49

urbangeri: akire te gondolsz (a leírások alapján), az Szilágyi Ákos.

Rá gondolsz? vasarnapihirek.hu/archive.php?id=1461&page=13
Kertész Ákos idős, kopasz, sztk-szemüveges egykori regényíró, és oly mértékben seggnyaló mszp-aktivista, hogy ahhoz képest Bayer Zsolt maga a függetlenség. (Kis példa: www.klubhalo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=479)
Írt egy elég jó regényt (Makra. Szépirodalmi, 1971), de szegény a rendszerváltás óta csak ebben a politpropban nyomul. Biztos fellökte egy bringás a nyanyatankját.

segabor 2007.09.23. 10:11:28

Sajnos nem tudtam a mostani CM-en se ott lenni. Napközben családi kirándulás, utána meg bowlingozás haverokkal ... ehh, legközelebb.

Tavasz óta bringával járok dolgozni, sokat tudnék én is mesélni a bicikliutak helyzetéről (már ha van bicikliút) ... és hogy hányszor kerültem el a halált.

A múlt héten egy böhöm sárga kukás kocsinak sikerült megkavarni egy kereszteződésen való átkelésemet, pénteken meg kinyitották elém a kocsiajtót az Andrássy úton levő bicikliúton. Egyszerűen az az út veszélyesebb, mint ha a kocsik között tekernék, mert aki az anyós ülésről száll ki, nem is láthat engem, viszont kinyitott ajtaját esélyem sincs kikerülni...

És ott van még a hidak. Margit híd vad hely, járda nem nyerő. Lánchídon tilos a biciklizés, a járdán meg a turistákat kerülgetjük, stb.

TÖBB BICIKLI UTAT!

Playmobil Soldat 2007.09.23. 12:31:53

Segabor, teljesen igazad van, azt még hozzátenném, hogy az "ajtónyitogatóknak" jobban kellene figyelniük, az nem mentség, hogy nem látnak minket. Ha hátranéznek, láthatják a közeledő biciklist. Meg egyébként is, ebben az esetben nem egészen biztos, hogy csak nekem fog történni nagyobb bajom, elképzelető, hogy a saját leszakított ajtaját is sirathatja, így a saját értékei megtartása érdekében is jobban kellene figyelniük az embereknek. Én is, ha kiszállok egy autóból, üljek akár az anyósülésen is, körülnézek...

A kedves élmények közé tartoznak még a kerékpárutakon korzózó, szatyrokat cipelő, kutyát sétáltató, babakocsit tologató egyénekkel való találkozások, akiknek eszük ágában sincs letérni az útról. Ebből a szempontból is kellene fejlődnie a közlekedési morálnak. Sokan egyszerűen nem hajlandók felfogni, hogy az is egyfajta út, és ott is figyelniük kellene.

urbangeri · http://blogtika.blogter.hu 2007.09.23. 21:01:46

Oli bá: Ja, már meg voltam lepődve, hogy ebbe a jóarcú Szilágyiba mi a ménkü verhetett. Sose láttam, olvastam a bácsit.

Bayer agresszív vészmadár, legalábbis olyan, mint aki alig tudja elfojtani indulatait. A szocik környékén is vannak ilyen vészmadarak. Ők informális numerus claususok helyett nyakló nélkül vennének fel hiteleket, csak hogy kádár népét lepénzelhessék, csak nehogy az Orbány. Hát én nem szeretem Orbányt, de azért mindent nem kéne bevetni ellene, pl. 9,2% hiány (megszorításokkal) túlzás és a liberális párt igen nagy szégyene

Tényleg, Orbán szociális demagógiájához mit szóltok? Az én elnököm se egy makulátlan figura -olvastam ám- , de ez lenne az alternatíva?

elGabor 2007.09.23. 23:57:56

Ejha, a link bizony ut, de nem csak Kertesz Akos es Avar Janos irasai miatt: a balhorgot Krenner Istvan viszi be. A Ludas Matyi csocsos-kurvas stilusa verciki, egy szelet a nyolcvanas evek undorito kis vilagabol, olyasmi, mint a Radiokabare es a kockas stuszikalap.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.09.24. 19:49:58

Denever:
'nem ertem, mi nincs rendben azzal, hogy az "autosok penzebol" epitik a bicikliutat.'

Kb annyi vele a baj, hogy faszság. Az utak mindannyiunk pénzéből épülnek, mert mindenki használja. Az is, aki csak a sarki boltban megveszi az odaszállított kenyeret és sose vezet autót. A bicikliutat közvetve nemcsak a biciklisek használják, hanem előny származik belőle minden más közlekedőnek és a társadalomnak. Továbbá tudtommal a bicajon és alkatrészein van forgalmi adó. Ezek a biztos összefüggések, aztán még azon is lehet filózni, hogy egy bicajos is dolgozik, él valamiből, nincs oka annak a fasz újságírónak azt feltételezni, hogy kevesebbet adózik egy átlagos bicajos, mint ő Bt-je után.