A határontúli magyar közösségek önrendelkezése, mi?! Frászt. Majd az ideológiailag túlképzett Kóka János, az SZDSZ vaonatúj elnöke megmondja, mi időszerű és mi nem az. Speciel az erdélyi/székelyföldi autonómia nem az, hiába gondolta eddig így az RMDSZ-től, a Polgári Szövetségen át a Székely Nemzeti Tanácsig a romániai magyar politikai elit. Tévedésben éltek, na.
Lehet sípolni, de ez bizony árulás, azzal a minimális enyhítő körülménnyel, hogy egy önmagát zseniális kapitalistának képzelő, elkényeztetett napközis követte el.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr8146206
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szejler 2007.08.22. 18:31:00
Rövid leszek: Kóka menjen a picsába!
Az egy dolog, hogy önelégült fejjel osztja az észt a piacgazdaságról sok milliárdos állambaráti megrendelésekkel. Az a másik, hogy tán el is hiszi, milyen nyugati értelemben vett versenyképes kapitalista ő.
De basszon már oda valaki egy seprűnyéllel, minimum, amikor ez a virtigli pöcs, tényleg veszélyes hülyeségeket beszél.
(kicsit elragadtattam magam)
Az egy dolog, hogy önelégült fejjel osztja az észt a piacgazdaságról sok milliárdos állambaráti megrendelésekkel. Az a másik, hogy tán el is hiszi, milyen nyugati értelemben vett versenyképes kapitalista ő.
De basszon már oda valaki egy seprűnyéllel, minimum, amikor ez a virtigli pöcs, tényleg veszélyes hülyeségeket beszél.
(kicsit elragadtattam magam)
Őrnagy Őrnagy 2007.08.22. 20:48:55
El lehet innen nmenni Gusztos haverjával együtt valami megértőbb országba.
kappel 2007.08.22. 20:51:45
ha barátunk velejéig liberálisnak érzi magát, ua. picit is következetes, hogy a fenébe nem képes ezen elveket (itt kisebbségek védelme, ebből levezetve autonómia) a határon túl is érvényesíteni, mondjuk a nemzetpolitika terén? vagy a szadi csak a melegek és a gazdaságpolitika terén olyan fenemód szabados? (költői kérdés)
alkalmazott liberalizmus.az szdsz hiteltelenségének újabb bizonyítéka.
a szadesz komolyan gondolja, hogy valaha is egyetértés lesz a környező államokban többség és kisebbség között autonómia ügyben?ha a szadi itthon is ennyire adna a többség véleményére...
ha jóhiszemű lennék, azt mondanám légüres térben élnek és gúnyosan nevetnék, de genya vagyok és csatlakozom szejler első ill. harmadik bekezdéséhez.
alkalmazott liberalizmus.az szdsz hiteltelenségének újabb bizonyítéka.
a szadesz komolyan gondolja, hogy valaha is egyetértés lesz a környező államokban többség és kisebbség között autonómia ügyben?ha a szadi itthon is ennyire adna a többség véleményére...
ha jóhiszemű lennék, azt mondanám légüres térben élnek és gúnyosan nevetnék, de genya vagyok és csatlakozom szejler első ill. harmadik bekezdéséhez.
dolphin 2007.08.22. 21:17:08
Fuggetlenul attol, hogy nem ertek egyet Kokaval, Toth-Szenesi cikke elegge manipulativ. Arrol nem is szolva, hogy mi a f@sznak belinkelni a Riportot ahol meg nincs fent az interju szovege, de lehagyni a Maszol-t, ahol pedig fent van (maszol.ro/aktualis/feladni_a_rossz_beidegzodeseket_2007_08_22.html)...?
dolphin 2007.08.22. 21:33:42
kappel,
"hogy valaha is egyetértés lesz a környező államokban többség és kisebbség között autonómia ügyben"
Oszinten szolva nem latom, hogy hogyan lenne megvalosithato az autonomia, ugy hogy egyetlen mervado roman politikai ero sem tamogatja. (Es nem hiszem hogy a "majd Brusszel leszol" tobb lenne wishful-thinkingnel, mert a lenyegesen tekintelyelvubben mukododo katolikus hierarchia kereten belul sem sikerult maig elerni, hogy a csangoknal magyarul misezzenek...)
Ha pl. a Fidesz-PD egyuttmukodes kereten belul ezt kivernek Bocekbol, az szep teljesitmeny lenne.
"hogy valaha is egyetértés lesz a környező államokban többség és kisebbség között autonómia ügyben"
Oszinten szolva nem latom, hogy hogyan lenne megvalosithato az autonomia, ugy hogy egyetlen mervado roman politikai ero sem tamogatja. (Es nem hiszem hogy a "majd Brusszel leszol" tobb lenne wishful-thinkingnel, mert a lenyegesen tekintelyelvubben mukododo katolikus hierarchia kereten belul sem sikerult maig elerni, hogy a csangoknal magyarul misezzenek...)
Ha pl. a Fidesz-PD egyuttmukodes kereten belul ezt kivernek Bocekbol, az szep teljesitmeny lenne.
dowNLoad 2007.08.22. 21:48:13
kókadtat fel kellene világosítani, hogy a kettős állampolgárságot/határon túliak segítését hogy oldják meg pl. a románok Moldáviában. (az már a ló túloldala,Magyarország a másik)
belpol.transindex.ro/?hir=13645
belpol.transindex.ro/?hir=13645
dowNLoad 2007.08.22. 21:58:54
kókadtat fel kellene világosítani, hogy a kettős állampolgárságot/határon túliak segítését hogy oldják meg pl. a románok Moldáviában. (az már a ló túloldala,Magyarország a másik)
belpol.transindex.ro/?hir=13645
belpol.transindex.ro/?hir=13645
Bozót.harcos 2007.08.22. 23:35:37
Dolphin:
1. "Oszinten szolva nem latom, hogy hogyan lenne megvalosithato az autonomia, ugy hogy egyetlen mervado roman politikai ero sem tamogatja."
Sehol sem a két szép szemért és jókedvből osztották ki a többségi nemzetek az autonómiát. Ahol megvalósult, ott hosszú, kemény, szívós - és igen, a történeti hűség kedvéért mondjuk ki: gyakran véres - küzdelem árán. (A manapság bezzegautonómiaként emlegetett Dél-Tirolban évtizedeken keresztül vígan robbantgattak a német legények két gyopárszedés között, mire Rómában megunták és belementek a hatalommegosztásba.) Úgyhogy bármilyen furcsán is hangzik, az nem tényező, hogy a románok jelenleg mit támogatnak. Nekik nyilván az a tárgyalási alap, hogy nulla. Nekünk meg az, hogy teljes területi autonómia. Oszt majd meglátjuk, mi lesz a vége.
"...mert a lenyegesen tekintelyelvubben mukododo katolikus hierarchia kereten belul sem sikerult maig elerni, hogy a csangoknal magyarul misezzenek"
2. A csángóügyet ne keverjük ide. A római katolikus egyház nem tudatlanságból, hanem tudatos politikai céllal műveli azt Romániában, amit művel. Célja az evangelizáció egy nagyrészt ortodox görögkeleti országban - azaz: minél több román nemzetiségű római katolikus "gyártása". Tudjuk: Románia moldvai megyéiben kb. 300,000 katolikus él, ezek felmenői túlnyomórészt magyarok, kisebbrészt németek voltak. Ma már csak kb. 50,000 őrzi a magyar nyelv eme archaizálódott dialektusát. A nevében is egyetemes katolikus egyház magasról tesz arra, hogy ez a politikája a magyar hívőknek nem tetszik. II. János Pál pápa pár évvel ezelőtti romániai útján csak Bukarestbe látogatott, pedig a romániai római katolikusok túlnyomó része Erdélyben él.
Kókán meg mit csodálkozunk? Egy senkiházi kis pöcs, akit iskoláskorában mindig megvertek. Most áll bosszút.
1. "Oszinten szolva nem latom, hogy hogyan lenne megvalosithato az autonomia, ugy hogy egyetlen mervado roman politikai ero sem tamogatja."
Sehol sem a két szép szemért és jókedvből osztották ki a többségi nemzetek az autonómiát. Ahol megvalósult, ott hosszú, kemény, szívós - és igen, a történeti hűség kedvéért mondjuk ki: gyakran véres - küzdelem árán. (A manapság bezzegautonómiaként emlegetett Dél-Tirolban évtizedeken keresztül vígan robbantgattak a német legények két gyopárszedés között, mire Rómában megunták és belementek a hatalommegosztásba.) Úgyhogy bármilyen furcsán is hangzik, az nem tényező, hogy a románok jelenleg mit támogatnak. Nekik nyilván az a tárgyalási alap, hogy nulla. Nekünk meg az, hogy teljes területi autonómia. Oszt majd meglátjuk, mi lesz a vége.
"...mert a lenyegesen tekintelyelvubben mukododo katolikus hierarchia kereten belul sem sikerult maig elerni, hogy a csangoknal magyarul misezzenek"
2. A csángóügyet ne keverjük ide. A római katolikus egyház nem tudatlanságból, hanem tudatos politikai céllal műveli azt Romániában, amit művel. Célja az evangelizáció egy nagyrészt ortodox görögkeleti országban - azaz: minél több román nemzetiségű római katolikus "gyártása". Tudjuk: Románia moldvai megyéiben kb. 300,000 katolikus él, ezek felmenői túlnyomórészt magyarok, kisebbrészt németek voltak. Ma már csak kb. 50,000 őrzi a magyar nyelv eme archaizálódott dialektusát. A nevében is egyetemes katolikus egyház magasról tesz arra, hogy ez a politikája a magyar hívőknek nem tetszik. II. János Pál pápa pár évvel ezelőtti romániai útján csak Bukarestbe látogatott, pedig a romániai római katolikusok túlnyomó része Erdélyben él.
Kókán meg mit csodálkozunk? Egy senkiházi kis pöcs, akit iskoláskorában mindig megvertek. Most áll bosszút.
dolphin 2007.08.23. 00:50:39
Bozot,
a helyzet az, hogy ugye vegul megiscsak Romaban kellett a del-tiroli autonomiat kiharcolni, az olaszok beleegyezesevel. De ui., a skot es az eszakir parlament visszaallitasahoz is az kellett, hogy a Westminsterben tobbsegben levo partban legyen meg az akarat, es a katalanok is folyamatosan Madriddal folytatjak a maguk kotelhuzasat.
kappel arra utalt, ha jol ertettem, hogy az autonomia kerdesben at lehet lepni a tobbsegi nemzeten. Nem, nem lehet. Meg kell oket gyozni, kell keresni egy legkisebb kozos tobbszorost es majd azt lassan novelni az evek soran. De kozos tobbszoros nelkul nem megy - amig a roman politikai elit kategorikusan elutasitja az autonomia gondolatat, addig nem lesz semmi belole (egyebkent ez ugyben szerintem van hely ovatos optimizmusra, de nyilvanvalo, hogy min. 5 eves tavlatrol van szo, mire az autonomia gondolata nem lesz idegen az atlag roman politikus szamara).
(Az esetleges eroszkos vonatkozasokat meg inkabb gyorsan feledjuk. Nem ketlem, hogy vannak (sajnos) akik beleelik magukat, hogy ez az egyetlen jarhato ut, de aki szerint egy-ket "robbantgatassal" celt lehet elerni, annak azzal is el kell szamolnia, hogy utanna mikent akadalyozza meg a magyarellenes pogromok boritekolhato kialakulasat, a szelsosegesen soviniszta partok eloretoreset, stb. Es ez utobbiaknak az erdelyi magyarok tobbsege aligha tapsolna.)
a helyzet az, hogy ugye vegul megiscsak Romaban kellett a del-tiroli autonomiat kiharcolni, az olaszok beleegyezesevel. De ui., a skot es az eszakir parlament visszaallitasahoz is az kellett, hogy a Westminsterben tobbsegben levo partban legyen meg az akarat, es a katalanok is folyamatosan Madriddal folytatjak a maguk kotelhuzasat.
kappel arra utalt, ha jol ertettem, hogy az autonomia kerdesben at lehet lepni a tobbsegi nemzeten. Nem, nem lehet. Meg kell oket gyozni, kell keresni egy legkisebb kozos tobbszorost es majd azt lassan novelni az evek soran. De kozos tobbszoros nelkul nem megy - amig a roman politikai elit kategorikusan elutasitja az autonomia gondolatat, addig nem lesz semmi belole (egyebkent ez ugyben szerintem van hely ovatos optimizmusra, de nyilvanvalo, hogy min. 5 eves tavlatrol van szo, mire az autonomia gondolata nem lesz idegen az atlag roman politikus szamara).
(Az esetleges eroszkos vonatkozasokat meg inkabb gyorsan feledjuk. Nem ketlem, hogy vannak (sajnos) akik beleelik magukat, hogy ez az egyetlen jarhato ut, de aki szerint egy-ket "robbantgatassal" celt lehet elerni, annak azzal is el kell szamolnia, hogy utanna mikent akadalyozza meg a magyarellenes pogromok boritekolhato kialakulasat, a szelsosegesen soviniszta partok eloretoreset, stb. Es ez utobbiaknak az erdelyi magyarok tobbsege aligha tapsolna.)
wh_old (törölt) 2007.08.23. 07:55:42
Miért nincs ma Magyarországon egy liberális párt? Mert amit az SZDSZ művel, az hazaárulás felsőfokon.
kappel 2007.08.23. 11:14:33
dolphin!
abban valóban igazad van, hogy a többségi nemzeten nem lehet túllépni autonómia ügyben.
ugyanakkor tudomásom szerint arra még nem volt példa, hogy a többségi nemzet tárt karokkal várja az autonómia iránti kérvényeket, tehát nincs mese, el kell kezdeni brusztolni, ez nem máról holnapra megy. erdélyben a legelején járnak, tulképpen a közvélemény szondázása, megdolgozása folyik. csupán néhány éve került napirendre a téma erdélyben is. mellesleg, ha nincs sznt, emnt, stb, az rmdsz kussolt volna a kormányzati pozíciókért cserébe.
az erdélyiek immár következetesnek, és szinte egységesnek mondható véleményét ássa alá az olyan ökörség, amit füles mondott a minap.
egyetértés soha nem lesz, de autonómia ügyben nem várhatunk senkire.
abban valóban igazad van, hogy a többségi nemzeten nem lehet túllépni autonómia ügyben.
ugyanakkor tudomásom szerint arra még nem volt példa, hogy a többségi nemzet tárt karokkal várja az autonómia iránti kérvényeket, tehát nincs mese, el kell kezdeni brusztolni, ez nem máról holnapra megy. erdélyben a legelején járnak, tulképpen a közvélemény szondázása, megdolgozása folyik. csupán néhány éve került napirendre a téma erdélyben is. mellesleg, ha nincs sznt, emnt, stb, az rmdsz kussolt volna a kormányzati pozíciókért cserébe.
az erdélyiek immár következetesnek, és szinte egységesnek mondható véleményét ássa alá az olyan ökörség, amit füles mondott a minap.
egyetértés soha nem lesz, de autonómia ügyben nem várhatunk senkire.
dolphin 2007.08.23. 11:56:40
"egyetértés soha nem lesz, de autonómia ügyben nem várhatunk senkire."
Az autonomia az romaniai magyarok es romanok kozotti megegyezes termeke lesz, mert maskepp nem lehet. Sem Brusszel, sem Budapest nem tudja helyettesiteni Bukarest beleegyezeset. Gal Kinga ezt eleg jol osszefoglalta:
"A képviselő asszony leszögezte: bár lehet, sőt szükséges Brüsszelben is hallatniuk a hangjukat a romániai magyarok képviselőinek, a problémákat saját maguknak kell megoldaniuk.
Az EU nem fog autonómiát adni, csupán segíteni tud abban, hogy érdekeinket érvényesíthessük – szögezte le Gál Kinga."
politika.transindex.ro/?cikk=5635
Es igen, ez azzal (is) jar, hogy evekeig - latszolag teljesen hatastalanul - ismetelgetni kell, hogy mirol is szol az autonomia. Mert elso lepesben az szukseges, hogy a roman kepviselok privat beszelgetesekben elismerjek, van benne valami, ahhoz, hogy majd masodikban hivatalos szinten sem legyen tabu kimondaniuk. Ha hinni lehet a pletykaknak az elso szintig mar eljutott a dolog. A masodikhoz pedig turelem kell.
Az autonomia az romaniai magyarok es romanok kozotti megegyezes termeke lesz, mert maskepp nem lehet. Sem Brusszel, sem Budapest nem tudja helyettesiteni Bukarest beleegyezeset. Gal Kinga ezt eleg jol osszefoglalta:
"A képviselő asszony leszögezte: bár lehet, sőt szükséges Brüsszelben is hallatniuk a hangjukat a romániai magyarok képviselőinek, a problémákat saját maguknak kell megoldaniuk.
Az EU nem fog autonómiát adni, csupán segíteni tud abban, hogy érdekeinket érvényesíthessük – szögezte le Gál Kinga."
politika.transindex.ro/?cikk=5635
Es igen, ez azzal (is) jar, hogy evekeig - latszolag teljesen hatastalanul - ismetelgetni kell, hogy mirol is szol az autonomia. Mert elso lepesben az szukseges, hogy a roman kepviselok privat beszelgetesekben elismerjek, van benne valami, ahhoz, hogy majd masodikban hivatalos szinten sem legyen tabu kimondaniuk. Ha hinni lehet a pletykaknak az elso szintig mar eljutott a dolog. A masodikhoz pedig turelem kell.
OftF 2007.08.23. 12:11:59
szejler 2007.08.22. 18:31:00
"... seprűnyéllel ..."
szívlapát lesz az.
"... seprűnyéllel ..."
szívlapát lesz az.
szejler 2007.08.23. 14:43:57
Kedves Dolphin
A seprűnyelet továbbra is fenntartom!
Kóka elképzeléseinek két tragikus hibája van, az egyik a tájékozottság hiányából, a másik ostoba idealizmusból fakad.
Mint sok az informatikával megfertőzött ember, Kóka úgy képzeli, az Internet segítségével a határok leolvadnak a hátáron inneni és túli magyarok között. Nem látja át, hogy a társadalom egy jelentős része, sem itthon, sem Erdélyben nem alkalmas, képtelen elsajátítani az alapvető számítástechnikai kézségeket.
A részleges "információs nemzetegyesítés" nem oldja meg a pénzügyi, és a kultúrális önrendelkezés előtti akadályokat, amelyek a román társadalom félelmeiből, és azt kihasználó, arra játszó román polelit hatalmi játékaiból épül fel.
A román diplomácia a klasszikus európai (Richelieu/Bismarck) érdekvezérelt, a lehetséges maximumra törekvő iskolát játsza, a wilsoni, elveken nyugvó, idealista diplomácia soha nem érintette meg (ellentétben velünk).
A wilsoni diplomácia csak rendkívüli erővel a háta mögött hatásos (USA), minden más esetben (logikusan) felülkerekedik rajta az érdekvezérelt diplomácia.
A kardcsörtető, "magyarokvagyunknekünkjár" hozzáállás valóban terméketlen. A román politikai lehetőségek, az ottani társadalom és polelit tűrőképességének ismerete elengedhetetlen a sikerhez, de nem jelenti az általuk ajánlottak automatikus elfogadását.
Ez egy bonyulult alkufolyamat, vagy kártyaparti, ahol mindkét fél (kellene!!) erősebbnek mutatja magát, mindkét fél blöfföl, illetve igyekszik a másik lehetőségeinek határait kitapogatni, bevetni a nyomásgyakorlás minden Európában elfogadott eszközét, hogy a lehető legtöbbet érje el.
Aki erről önként lemond, az ostoba, felháborító hibát követ el!!!
A seprűnyelet továbbra is fenntartom!
Kóka elképzeléseinek két tragikus hibája van, az egyik a tájékozottság hiányából, a másik ostoba idealizmusból fakad.
Mint sok az informatikával megfertőzött ember, Kóka úgy képzeli, az Internet segítségével a határok leolvadnak a hátáron inneni és túli magyarok között. Nem látja át, hogy a társadalom egy jelentős része, sem itthon, sem Erdélyben nem alkalmas, képtelen elsajátítani az alapvető számítástechnikai kézségeket.
A részleges "információs nemzetegyesítés" nem oldja meg a pénzügyi, és a kultúrális önrendelkezés előtti akadályokat, amelyek a román társadalom félelmeiből, és azt kihasználó, arra játszó román polelit hatalmi játékaiból épül fel.
A román diplomácia a klasszikus európai (Richelieu/Bismarck) érdekvezérelt, a lehetséges maximumra törekvő iskolát játsza, a wilsoni, elveken nyugvó, idealista diplomácia soha nem érintette meg (ellentétben velünk).
A wilsoni diplomácia csak rendkívüli erővel a háta mögött hatásos (USA), minden más esetben (logikusan) felülkerekedik rajta az érdekvezérelt diplomácia.
A kardcsörtető, "magyarokvagyunknekünkjár" hozzáállás valóban terméketlen. A román politikai lehetőségek, az ottani társadalom és polelit tűrőképességének ismerete elengedhetetlen a sikerhez, de nem jelenti az általuk ajánlottak automatikus elfogadását.
Ez egy bonyulult alkufolyamat, vagy kártyaparti, ahol mindkét fél (kellene!!) erősebbnek mutatja magát, mindkét fél blöfföl, illetve igyekszik a másik lehetőségeinek határait kitapogatni, bevetni a nyomásgyakorlás minden Európában elfogadott eszközét, hogy a lehető legtöbbet érje el.
Aki erről önként lemond, az ostoba, felháborító hibát követ el!!!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.23. 14:46:12
OftF!
Az attól függ, jár-e bányavidéken. Mert ha igen, és mondjuk Parajdon bemenne osztani az észt a BarBár kocsmába, akkor megtapasztalhatná azt, amit a bányászok az orálszexről gondolnak, mert utána csak akkor lennének pókharapó fogai, ha direkt olyanokat rendel, mert ott valóban úgy szájbaba$nának a szívlapáttal, hogy abba a Küküllő is belepirulna.
A szívlapát piszésít is.
Az attól függ, jár-e bányavidéken. Mert ha igen, és mondjuk Parajdon bemenne osztani az észt a BarBár kocsmába, akkor megtapasztalhatná azt, amit a bányászok az orálszexről gondolnak, mert utána csak akkor lennének pókharapó fogai, ha direkt olyanokat rendel, mert ott valóban úgy szájbaba$nának a szívlapáttal, hogy abba a Küküllő is belepirulna.
A szívlapát piszésít is.
dolphin · http://adlibitum.hu 2007.08.23. 16:29:29
szejler,
ki vitatta a seprunyelet? Felolem lehet sodrofa vagy nadvesszo, igazabol nem erdekel.
Abban egyetertunk, hogy Koka idealizmusbol (vagy tudatlansagbol, vagy mindketto) hulyeseget mondott, bar szerintem az internet itt csak mellekszal. Addig jo a helyzetfelismerese, hogy az EU-n belul kvazi az egesz magyar nemzet kisebbegben van es ez egy minosegileg is uj helyzet a korabbiakhoz kepest. Ahol csunyan vakvaganyrafut az az, hogy a mondottak alapjan szerinte Budapesten es mondjuk Szekelykalban ugyanazon eszkozokkel lehet megorizni a magyar identitast.
ki vitatta a seprunyelet? Felolem lehet sodrofa vagy nadvesszo, igazabol nem erdekel.
Abban egyetertunk, hogy Koka idealizmusbol (vagy tudatlansagbol, vagy mindketto) hulyeseget mondott, bar szerintem az internet itt csak mellekszal. Addig jo a helyzetfelismerese, hogy az EU-n belul kvazi az egesz magyar nemzet kisebbegben van es ez egy minosegileg is uj helyzet a korabbiakhoz kepest. Ahol csunyan vakvaganyrafut az az, hogy a mondottak alapjan szerinte Budapesten es mondjuk Szekelykalban ugyanazon eszkozokkel lehet megorizni a magyar identitast.
dowNLoad 2007.08.23. 17:05:49
Tele vagyunk profi diplomatákkal (pl.gönckinga haha) senki nem tudott szólni kókadtnak, hogy mégse vagy gondolja át még1X, vagy kókadt annyira nagy ember lett, hogy senki nem mer szólni neki(se),vagy emlékezzünk fletó találó megjegyzésére a szaudi terroristákról. (még jó hogy az oroszokat nem alkoholista muzsikoknak nevezte, a németeket meg fasisztanáciknak, mert akkor Hungary lehúzhatná a rolót! (se munka, se gáz)
gloire 2007.08.23. 20:24:17
Igazából én nem értem miben bízik még a szadi.
Ezzel csak az alantas érzelmekre, az erdélyi magyart
lerománozó faszparasztokra próbálnak hatni, innen próbálnak
még valamit összegazsulálni: reménytelen.
Az érdemi vitához, véleményhez, a megoldás kereséséhez
ennek az embernek semmi köze.
天
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.08.23. 22:18:56
olvasasra ajanlom a szelsokozep "pumapocs" c. irasat. van benne vitamin.
egyebirant volt szerencsem ismerni Janost. Regen, amikor nem volt politikai karrierje. akkor kb annyira volt hatarozott, hogy egyedul bekototte a cipojet. kar hogy nem azon a szinten maradt. bar szivbol ruhellte szervizelni az l&r altal eladott penztargepeket.
mindenesetre onerobol nem jutott volna ide, meg a Gyula teljes erobedobassal segiti, akkor sem. kellett valaki, aki beemelte ezt a mintakapitalista uzletembert a kredoba, a rezangyalat.
egyebirant volt szerencsem ismerni Janost. Regen, amikor nem volt politikai karrierje. akkor kb annyira volt hatarozott, hogy egyedul bekototte a cipojet. kar hogy nem azon a szinten maradt. bar szivbol ruhellte szervizelni az l&r altal eladott penztargepeket.
mindenesetre onerobol nem jutott volna ide, meg a Gyula teljes erobedobassal segiti, akkor sem. kellett valaki, aki beemelte ezt a mintakapitalista uzletembert a kredoba, a rezangyalat.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.23. 23:01:00
Kókadt barmunknak a hajdanvolt jugoszláv külügyminiszterrel kéne randevúznia: Rugomis Picsán elvtárssal... Érdekes, hogy senki nem veszi elő a Beszélő régi számait, és olvassa a szadisták képébe a hajdani dumáikat. A mai hazaárulásokhoz képest akkor még nagy hívei voltak a nemzetiségi jogoknak...
Karpo 2007.08.24. 19:22:13
Ez már tényleg sok. Hogyan érezheti úgy egy SZDSZ-es politikus, hogy nemzetpolitikai dologban véleményt nyilváníthat, miközben undorral fordul el a namzatállamnak még a gondolatától is? Nyitott piacú, kiszolgáltatott, ezvanemberek országot akarnak. A Vajdaság ügye is olyan sokáig nem volt aktuális, hogy 60%-ról kisebbségbe kerültek végül a magyarok a kiadós kovoszói szerb bevándorlás következtében. Akkor kellett volna nyomni, meg balhézni, meg az EU-nak mutogatni, de ejj, ráértünk arra még.
arvisura · http://turoczi.blog.hu 2007.08.24. 19:50:21
Az a brutális külső zagyva lelket takar. Minden egzisztenciáját a kusza jogrendszerünknek köszönheti.
Már gondolkodtam rajta, amikor magyarkodást acsarkodnak: egy tiszta lapot le kell tenni ezek elé a finom urak elé, s szépen rajzolja le-amire emlékszik- a kedves felmenőit alias - eredeti névvel önmagának. Írja mellé a lakott telepükléseket, és rá fog jönni mi köti (vagy nem) ehhez a földhöz. Ez a csonka Magyarország.
Egyszerűen féltik az elfoglalt szemétdombot, és sajnos ezt a lakájpolitikát (csak szőrmentén a szomszédokkal, a trianont kiagyalókkal) 1990-től jobb és baloldal egyaránt gyakorolja.
itt is a viszonosságot kellene érvényesíteni. Ha a jenki vizumot kér, kérjünk mi is tőlük. Ha kifürészelik a magyar nyelvű táblát, fürészeljük ki a román nyelvüt.
Mert hosszú távon mindent nyelni és nyelni, és kussolni - nem lesz jó vége.
Kókáék meg a parlamenti küszöb alatt vannak! Igaz, nyomják Pestre az uniós pénzeket. A vidéken van a sor.
Már gondolkodtam rajta, amikor magyarkodást acsarkodnak: egy tiszta lapot le kell tenni ezek elé a finom urak elé, s szépen rajzolja le-amire emlékszik- a kedves felmenőit alias - eredeti névvel önmagának. Írja mellé a lakott telepükléseket, és rá fog jönni mi köti (vagy nem) ehhez a földhöz. Ez a csonka Magyarország.
Egyszerűen féltik az elfoglalt szemétdombot, és sajnos ezt a lakájpolitikát (csak szőrmentén a szomszédokkal, a trianont kiagyalókkal) 1990-től jobb és baloldal egyaránt gyakorolja.
itt is a viszonosságot kellene érvényesíteni. Ha a jenki vizumot kér, kérjünk mi is tőlük. Ha kifürészelik a magyar nyelvű táblát, fürészeljük ki a román nyelvüt.
Mert hosszú távon mindent nyelni és nyelni, és kussolni - nem lesz jó vége.
Kókáék meg a parlamenti küszöb alatt vannak! Igaz, nyomják Pestre az uniós pénzeket. A vidéken van a sor.
Oli bácsi 2007.08.24. 23:59:47
Asszem Jánosnak van még mit pótolnia nemzetpolitice. Jánosunk példának okáért meg van róla győződve, hogy Verespatak egy vízfolyás, és azt szennyezik. Augusztus 20-i beszéde legalábbis erre utalt:
"Gondoljuk csak végig egyszer, higgadtan: Az mondjuk: a jogállam normái mindenek előtt! Mert Malina Hedvig ügye, barátaim, nem elsősorban nemzetiségi, hanem emberi jogi kérdés. A települések kettős névhasználatát is nemzetközi szerződések garantálják. A Rába habzását, vagy a Verespatak szennyezését sem tekinti senki ép ésszel a magyarok elleni támadásnak, itt nemzetközi környezetvédelmi szerződések betartatása a megoldás." (www.szdsz.hu/hu/szdsz/hirek/20070820kokabeszedanemzetmindenkie)
"A" Verespatak, érted. Nemzetpolitikus született, kár tagadni.
"Gondoljuk csak végig egyszer, higgadtan: Az mondjuk: a jogállam normái mindenek előtt! Mert Malina Hedvig ügye, barátaim, nem elsősorban nemzetiségi, hanem emberi jogi kérdés. A települések kettős névhasználatát is nemzetközi szerződések garantálják. A Rába habzását, vagy a Verespatak szennyezését sem tekinti senki ép ésszel a magyarok elleni támadásnak, itt nemzetközi környezetvédelmi szerződések betartatása a megoldás." (www.szdsz.hu/hu/szdsz/hirek/20070820kokabeszedanemzetmindenkie)
"A" Verespatak, érted. Nemzetpolitikus született, kár tagadni.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.25. 00:54:28
Oli bácsi:
Ez nagyon erős, akár önálló poszt formájában is életképes. :)
Ez nagyon erős, akár önálló poszt formájában is életképes. :)
bugris 2007.08.25. 01:02:13
Lehet, hogy megkeveredett Verespatak és a Veres papa szennye között.
gloire 2007.08.25. 10:53:55
De komoly!
dowNLoad 2007.08.25. 11:33:46
Vajon kókadtjaninak ki írja a beszédeket? Vagy az szdsz, már úgyis minden mindegy alapon ráhagyja, azt mondjon amit akar? Van egy tippem, hogy a parlamenti küszöb pont annyi %-ra fog csökkenni, hogy bejussanak 2010-ben.
gloire 2007.08.25. 13:17:50
"Ez a mi örökségünk, de a rendiségbe menekülők, a haladást ellenzők utódai is itt élnek: ők mondták 150 éve, hogy nincs szükség vallás- és jogegyenlőségre, hogy nincs szükség közteherviselésre. Őket zavarta és gyakran zavarja ma is a sajtó- és szólásszabadság."
Hú, asszem magamra ismertem.
Gabe 2007.08.25. 14:12:09
Követ törni, na az kéne ennek, vagy csak ninetofive job egy multinál...
De van ez is:
"Itt az ideje, hogy a szavakat tettekre váltsák a konzervatívok, és mondják fel szóbeli és írásos szövetségüket a Jobbikkal - jelentette ki az SZDSZ Új Generáció elnöke szombati sajtótájékoztatóján, annak kapcsán, hogy a Magyar Gárda délután avatja fel 56 tagját a Budai Várban.
Léderer András hangsúlyozta: tavaly ősszel nem békés tüntetőket láttunk az utcákon, hanem szélsőjobboldali gárdák bontották az utca kövét, gyújtották fel az autókat, és mára az alkalmi gárdák megszervezték magukat, amelyhez a Jobbik teremtett kereteket.
A liberális politikus felsorolt több olyan ellenzéki politikust, akit a választásokon a Jobbik is támogatott. Név szerint említette Tarlós Istvánt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetőjét, Szabolcs Attilát, XXII. kerületi polgármestert, Cser-Palkovics Andrást, aki Székesfehérváron és Demeter Ervint, aki pedig Egerben lett önkormányzati képviselő a Jobbik támogatásával.
"Mi, liberálisok mindig, minden alkalommal el fogjuk mondani: aki a Jobbik támogatását elfogadja, az ajtót nyit a gárdistáknak is. Aki a Jobbikkal szövetkezik, az ma, a Magyar Gárda avatásán néma marad, az a lőgyakorlaton kiképzett, utcai ütközetre készülő neofasisztákkal köt szövetséget" - fogalmazott."
Szeresd az idegent, a mást, de utáld a hagyományokat, a régit, a vallást (kivéve néhányat).
De van ez is:
"Itt az ideje, hogy a szavakat tettekre váltsák a konzervatívok, és mondják fel szóbeli és írásos szövetségüket a Jobbikkal - jelentette ki az SZDSZ Új Generáció elnöke szombati sajtótájékoztatóján, annak kapcsán, hogy a Magyar Gárda délután avatja fel 56 tagját a Budai Várban.
Léderer András hangsúlyozta: tavaly ősszel nem békés tüntetőket láttunk az utcákon, hanem szélsőjobboldali gárdák bontották az utca kövét, gyújtották fel az autókat, és mára az alkalmi gárdák megszervezték magukat, amelyhez a Jobbik teremtett kereteket.
A liberális politikus felsorolt több olyan ellenzéki politikust, akit a választásokon a Jobbik is támogatott. Név szerint említette Tarlós Istvánt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetőjét, Szabolcs Attilát, XXII. kerületi polgármestert, Cser-Palkovics Andrást, aki Székesfehérváron és Demeter Ervint, aki pedig Egerben lett önkormányzati képviselő a Jobbik támogatásával.
"Mi, liberálisok mindig, minden alkalommal el fogjuk mondani: aki a Jobbik támogatását elfogadja, az ajtót nyit a gárdistáknak is. Aki a Jobbikkal szövetkezik, az ma, a Magyar Gárda avatásán néma marad, az a lőgyakorlaton kiképzett, utcai ütközetre készülő neofasisztákkal köt szövetséget" - fogalmazott."
Szeresd az idegent, a mást, de utáld a hagyományokat, a régit, a vallást (kivéve néhányat).
dowNLoad 2007.08.25. 20:36:14
Tipikus szabadkőműves duma,amit az szdsz új generáció elengedett. Tiltakozom az aug.20.-i repülők ellen, mert bennem félelmet keltenek, és a NEMZETI GÁRDA ellen is, mert...ja az az USA-ban van az maradhat.
dolphin 2007.08.25. 21:37:06
Kozben felkerult a teljes interju szovege a Riport honlapjara (riport.ro/topics.php?op=viewtopic&topic=45#interju01)(ezek szerint a Maszolon is csak kivonatoltak), ami nemcsak azert erdekes, mert harmadrendu menedzsmer(on)kepzo tankonyvek sekelyes kozhelyeit tartalmazza ("Szeretek győzni, ehhez hívtam társnak a párt vezetőit."), egy sereg onellentmondast is felvonultat (pl. "a következő néhány évben dől el, hogy merre megyünk tovább. Választhatjuk a gyarapodást, a sikert, az európai utat, esetleg topoghatunk egy helyben, vagy választhatjuk éppen a nemzeti megosztottságot, a permanens kulturális háborút, a gazdasági hanyatlást." vs. "Politikaelméleti közhely, hogy egy ország nem tud egy helyben állni: vagy fejlődik, vagy hanyatlik."). Igy az Toth-Szenesi idezetnek is megvan a "parja": "Az Unióban ma nagyobb az aktualitása a kollektív jogok újragondolásának, mint korábban bármikor. Tekintettel arra, hogy az Unióban minden nemzeti közösség egyben kisebbség is, nekünk magyaroknak szorgalmaznunk kell azon kollektív jogok definiálását, adott esetben újradefiniálását, illetve érvényesítési mechanizmusaiknak a tisztázását, amelyek mind nemzeti, mind pedig nemzetiségi szinten megilletik az Unió szóban forgó közösségeit."
Oli bacsi,
"Jánosunk példának okáért meg van róla győződve, hogy Verespatak egy vízfolyás, és azt szennyezik"
Verespatak nem egy vizfolyas, de a Veres patak igen:
"Verespatak az erdélyi érchegység szívében fekszik, Dévától északra, Fehér megyében, festôi környezetben. Kétezer éves bányászati múlttal, ma egy szegény, négyezer lakosú település, a Veres patak völgyének mélyén."
www.lelegzet.hu/archivum/2006/03/3420.hpp
"nemrégiben ott járt magyar küldöttség felvételeinek tanúsága szerint az épületek 60 százalékán máris kint vannak a táblák, amelyek azt jelzik, hogy az ingatlan a Rosia Montana tulajdona, paradox módon több esetben úgy, hogy a műemléki védettséget jelző felirat is fennmaradt a falon. A Veres patak nevű vízfolyás színe a képeken sárgásbarna, a küldöttség által vett vízmintát a Szegedi Tudományegyetemen elemzik."
index.hu/politika/bulvar/cian0512/
(Persze, hogy ezt Koka tudj(t)a-e az egy masik kerdes.)
Oli bacsi,
"Jánosunk példának okáért meg van róla győződve, hogy Verespatak egy vízfolyás, és azt szennyezik"
Verespatak nem egy vizfolyas, de a Veres patak igen:
"Verespatak az erdélyi érchegység szívében fekszik, Dévától északra, Fehér megyében, festôi környezetben. Kétezer éves bányászati múlttal, ma egy szegény, négyezer lakosú település, a Veres patak völgyének mélyén."
www.lelegzet.hu/archivum/2006/03/3420.hpp
"nemrégiben ott járt magyar küldöttség felvételeinek tanúsága szerint az épületek 60 százalékán máris kint vannak a táblák, amelyek azt jelzik, hogy az ingatlan a Rosia Montana tulajdona, paradox módon több esetben úgy, hogy a műemléki védettséget jelző felirat is fennmaradt a falon. A Veres patak nevű vízfolyás színe a képeken sárgásbarna, a küldöttség által vett vízmintát a Szegedi Tudományegyetemen elemzik."
index.hu/politika/bulvar/cian0512/
(Persze, hogy ezt Koka tudj(t)a-e az egy masik kerdes.)
dowNLoad 2007.08.26. 02:10:36
Ez a kókadtjani annyira hülye, hogy az már szinte szórakoztató! Csak ne kerülne ilyen kurva sokba! Mint kunce viccei, hahaha.
Oli bácsi 2007.08.26. 12:09:05
Kedves dolphin, kösz.
Mégis, hadd maradjak meg az előítéleteimnél. A szövegben egybe van írva, és egy pillanatra hallatszik is a szöveg egy másik szegény idióta videóján. (sodika.extra.hu/film/vid_aug20oszlat.wmv)
Mégis, hadd maradjak meg az előítéleteimnél. A szövegben egybe van írva, és egy pillanatra hallatszik is a szöveg egy másik szegény idióta videóján. (sodika.extra.hu/film/vid_aug20oszlat.wmv)