Filmet Koltay Gáborról!
2007. augusztus 18. írta: Ács Ferenc

Filmet Koltay Gáborról!

Ahogy már Turul kollega beharangozta, készül, de még nincs befejezve a mű, a gép még nem forog, az alkotó nem pihen. Hát, elfogyott a zseton, indul a szokásos vérciki kalapozás, rögtön bejelölve az önkormányzatokat, mint automatikusan megfejhető teheneket. Nyolc milla' kell még ahhoz, hogy teljesüljön a Nagy Rendezvényorganizátor legújabb álma és a turbó-jobber közönség lázas köremailek után beájuljon mondjuk az Urániába. Ez mindenesetre teátrálisabb, látványosabb és jobban elmesélhető program lesz, mint leemelni a polcról Sütő András vagy Tamási Áron egy-egy régi kötetét, ha egyáltalán jut ilyesminek hely az ideológiai túlélőkészlet mellett. Wass Albertről Oli bácsi megírta a frankót az augusztusi Ufiban, ezért őt most nem is háborgatnám.  

De miért is nem készül film inkább Koltay Gáborról? Olcsóbb lenne, a nagyobbik része pedig már megvan az 1990 előtti MTV-archívumban. Göröngy, csillag, fordulat, politika az ő életművében is akad szép számmal. Elnyomás mondjuk kevésbé. Kezdődhetne az alkotás néhány izléstelen pártállam-végi március tizenötödikével, amikor egy megagiccs-musical keretében valami MSZMP-sen politikailag korrekt bárgyú szövegre playbackeltek és rohangáltak kétméteres kokárdákkal szerencsétlen táncosok. Aztán folytatódhatna szegény Antall ágyútalpas bolygatásával, továbbá néhány államilag agyondotált tragikomikus filmkísérlet felvillantásával (két tucat magyar honfoglalása megvan?) és végződhetne az egyik utolsó magyar idol, Puskás Öcsi bácsi minden emberi izlést áthágó, giccsparádéba erőszakolt temetési skandallumával. Persze lehetne még néhány bónusz a dvd-kiadásban arról, hogy az MSZMP-vonalról hogyan cuppant át a turuliparba és beidézhető lenne érvelési stílusa is, amelyben adu ász, hogy ő idősebb, mint vitapartnere. Fiatal filmesek, hajrá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr71143167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Claude- 2007.08.18. 18:58:46

nagyon beindultatok filmes/wassalbertes/turulos téren...:DDD
ami persze nem baj[,kacsint-kacsint]

Playmobil Soldat 2007.08.18. 19:27:33

Nem tudom mi a bajotok Koltayval. Visszaolvastam a másik bejegyzést is róla... Persze sejtem, csak nehéz elfogadni.

Lehet, hogy nekem vannak fura barátaim, haverjaim, családtagjaim, lehet, hogy én járok rossz helyen, én élek rossz világban, de akit én ismerek, mindenkinek tetszettek Koltay filmjei. Nekem is. Nem mondom, hogy tökéletesek, de kellenek ezek a jellegű filmek. Mint ahogy szükség van Wass Albertre is, és nem kizárólag rá, de rá is...

Kíváncsi lennék, hogy mivel szolgált rá, hogy egy hónapon belül 2-szer is őt nyomjátok.

szejler 2007.08.18. 20:36:00

Anno, kamaszfejjel, az Attila premierjén voltam őseimmel. Végig csiklandozott a röhögés, és apám, aki nálamnál jóval vonalasabb konzervatív, teljesen lesújtva jött ki: hogy ilyen ócska, szájbarágós, műromantikus rockoperettet tudtak összefércelni.

Hogy jót is mondjak: a Herendi féle Magyar Vándorhoz képest, Koltay bármelyik opusa neorealista remekmű.

Playmobil Soldat 2007.08.18. 21:11:12

Nem mondom, hogy nem lehet jobbat csinálni. Biztosan lehet. A Koltay-s filmek olyanok, amilyenek, lehet szeretni, lehet nem szeretni.

De ha nem lennének az ő munkái, 17 évvel a rendszerváltozás után még mindig nem lenne film e hazában, ami feldolgozza a honfoglalást, Trianont, Horthy Miklós kormányzó életét... És ez szerintem sokkal nagyobb gond, nagyobb, mint a meglévő filmek hibái, hiányosságai.

Én is várom, hogy hátha valaki csinál valami jobbat, valami más stílusút, de nem jön, nincs senki, aki ezt feladatának tekintené, aki látna ebben fantáziát... Vagy akár csak üzletet.

Legalább amíg ez az egy ilyen szerzőnk van, meg kellene becsülni. És ez nem ízlés kérdése.

kzgy 2007.08.18. 22:08:49

Ja, szükség van Wass Albertre is. Meg Stephen Kingre, Danielle Steelre, meg Coelhóra is. Csak tegyük a jó polcra! (Kösz, Oli bácsi, azért jó volt olvasni, hogy van a jobb térfélen is valaki, aki leírja.)

Koltay grandiózus őrültségeire meg szemmel láthatóan szintén akad vevő. Hát, legyen.

Őrnagy Őrnagy 2007.08.18. 22:34:19

Mi van, kiadta az index, hogy kit kell fikázni?
Boroséknak anno jobban ment.

És az , hogy Puskás Öcsi bácsi temetésén nem volt telt ház, nem Koltay bűne, hanem a magyar nép szégyene. Szánalmasak vagyunk. A \"műsor\" maga szerintem méltó lett vola Öcsi bácsihoz, ha van hozzá meg vagy 40000 ember minimum...Madridban lett volna több is...

Wass Albert meg divat lett, és kész. Ezért nem is olvasom. De nem mondok róla véleményt, mert nem olvastam még.

szejler 2007.08.18. 22:39:20

Playmobil

Az a kérdés, pótolt e valamilyen hiányt a honfoglalás, adott e valamit az önazonossághoz, és ha igen, mit? A Várkonyi féle Egri csillagoktól minden egészséges kölyöknek ökölbe szorult a keze, elöntötte a büszkeség, és szíve szerint ott gyakta volna törököket Sinkovits mellett.

Az egyébként szörnyen hatásvadász Rettenthetetlen után a skótoknál tüntettek a rohadék angolok ellen.

Egy jól megcsinált Honfoglalás után a kölkök tömegével lovagolnának, vagy nyilaznák bicikliről hátrafordulva a Mari néni macskáját.

A Koltay filmek után mit csináljanak? Nézzenek szigorúan a távoli jegenyefára?

bugris 2007.08.18. 22:58:20

Koltayról a másik topicban már elmondtam nem túl hízelgő véleményemet. De tényleg ne varrjunk mindent a nyakába. A Puskás-temetés érdekletensége nem az ő sara. Mint ahogy a honfoglalásról is lehetett volna rendes filmet készíteni a millecentenáriumon, például ha nem őt bízzák meg, de pláne, ha csak közel annyi pénzt adnak rá, mint a Hídemberre vagy a Sorstalanságra. Az a film tényleg nem Koltay miatt lett tré, lám, druszája nagyobb pénzt is el tudott kúrni egy jó témáról rossz filmre. Azért az tényleg már komikus, hogy Koltay Gábor kénytelen volt leforgatni egy filmet a honfoglalásról tömegjelenetek nélkül.
Fenntartom a korábbiakban róla leírt negatív véleményemet is, de ezt a két dolgot tényleg érdemtelen lenne a nyakába varrni.

bugris 2007.08.18. 23:09:33

És az Egri csillagok összevetése a Honfoglalással nem túl elegáns. Az előbbi nagyságrendekkel nagyobb költségvetéssel készült. Felépítettek hozzá egy várat, bevetették statisztaként a néphadsereg többtízezernyi katonáját. Utóbbi pénzhiány miatt nélkülözte a díszleteket, a statisztákat és a rendes filmnyersanyagot is. Úgy Várkonyi sem forgatott volna rendes filmet.

Őrnagy Őrnagy 2007.08.18. 23:30:31

A lengyelek tudnak történelmi filmet csinálni: Tűzzel vassal
(lehet valahol kapni DVD-n?) De ők költöttek is rá szépen.
A Sacra Corona egyébként nézhető néha, bár csodálkozom, hogy a kettőskorona-elmélet alapján készült.

bugris 2007.08.18. 23:43:15

Valamikor mi is tudtunk történelmi filmeket vagy klasszikus irodalmi adaptációkat készíteni.
A hatvanas évek politikailag semleges, de népszerű mozijára (is) törekvésének megvolt ez az előnye. Ma melyik Jókaiból vagy Mikszáthból lehetne rendes film? Ha kalkulálnánk, mennyibe jönne ki például egy Fekete város manapság. Díszletek, jelmezek, statiszták, nyersanyag. A mostanság drágállott Hídember vagy Sorstalanság nudli azokhoz képest.

szejler 2007.08.18. 23:46:32

bugris

Akkor szerinted a Honfoglalás +5 ezer statisztával már jó film lett volna?
Csak a pénzen múlt volna egy jó film?

Én nem hiszem.

Ha mégis: egy jó rendezőnek illene tudnia, az adott költségvetésből, tud e színvonalas mozit forgatni. Ha nem, nem csinálja meg.

gloire 2007.08.18. 23:47:54


1. Koltay a tehetséges, fiatal, magyar rendezőtehetségek
elől takarja a napot, elherdálva a "nemzeti oldal pénzét és
törekvéseit": szar filmeket csinál.

2. Nincsenek fiatal, tehetséges, magyar rendezők akik történelemi
filmeposszal szeretnének indítani, Koltay legalább megpróbálja
megcsinálni, de sajnos: szar filmeket csinál.

3. Tevékenysége, munkássága túlmutat szakmai kérdéseken,
amit csinál az misszió, és indiferens, hogy mennyire tudod
őt elhelyezni a kortárs európai filmművészetben, sokan
mondják rá pusztán ezért, hogy: szar filmeket csinál.

4. Beépített, megvásárolt figura. A kádárista kultúrpolitika
átnyúlása ő a mai korba, ott folytatja ahol Szabó, Jancsó
abbahagyta - etet, hazudik, manipulál. Elődjeivel ellentétben
ráadásul ő olcsó és: szar filmeket csinál.

5. Koltay önjáró! Ezt tudta kiverekedni magának. Sosem voltak
irreális álmai. Soha nem akart ő nemzetközi sztár lenni.
Ő itthon szeretett volna adni valamit. Nekünk.
Talán soha nem fogja megérteni: szar filmeket csinál.

6. Zseni. Nem tehetség, nem egy unalmas profi, akit csak
a megrendelő és az elvárt milliók érdekelnek. Ő utat mutat.
Egy nemzetnek adta meg azt, amit évtizedek óta tagadtak meg
tőle. A hitet és a reményt. Jöjjön hát bárki aki ezt nála egyenesebb
gerinccel megteszi, és ha jobbat tud, hát felőlem nyugodtan mondhatja,
hogy Koltay: szar filmeket csinál...

7. Korunk embere. Teszi amit lehet, amit kell. Kicsit gagyi,
kicsit szegényes, de szolgalelkűsége határtalan. Pontosan kel,
pontosan dolgozik, ismeri a világot, ismer minket.
Szar filmeket csinál...?

bugris 2007.08.18. 23:58:36

Szejler, az első kérdésedre azt tudom mondani, természetesen nehéz a forgatókönyvet megítélni azok után, hogy az ember figyelmét csak az köti le, hogy szar anyagra vették a filmet, nincsenek díszletek, statiszták, emiatt kötöttek a jelenetek, stb... De szerintem a forgatókönyv volt az egyik legkevésbé gyenge pontja a filmnek.

Második felvetéseddel maradéktalanul egyetértek. Ilyen feltételekkel egy rendezőnek sem szabadott volna elfogadnia a felkérést.

bugris 2007.08.19. 00:08:51

Hát gloire, a pénzt biztosan veszi el senki elől, most is úgy kell összekalapoznia, az a kör, aki meg finanszírozza, más jellegű filmeket valószínúleg nem pénzelne.

Amúgy nincs nagy kedvem Koltayt védeni, mint említettem, korábban megírtam róla a nem éppen pozitív véleményemet. Csak annyit bátorkodtam megjegyezni, hogy életművét nem a fentebb többek között említett két eset miatt kellene bírálni. Van miért bírálni, de a Puskás-temetésben és a Honfoglalás gyengeségében legkevésbé sem ő a ludas. Ennyi.

gloire 2007.08.19. 00:25:53


Ha adod a neved - aláírod - akkor te vagy a ludas.

Egyébként tehetséggel "ilyen jellegű" filmet is lehet kurva jót
csinálni. Az írek mondjuk amíg nem volt pénzük U2 videoklippben
gondolkoztak. Most meg már van lóvéjuk is egész estés művészfilmekre..

Playmobil Soldat 2007.08.19. 09:17:54

Elolvasva a véleményeket, még most is azt mondom, lehet, hogy nem a legjobbak a filmek, lehet, hogy nem a legjobb a forgatókönyv, a rendezés, a filmek költségvetése, de ezekben a témákban, 17 évvel a rendszerváltozás után tud LEGALÁBB ilyet valaki letenni az asztalra? Van valaki, aki ezekben a témákban tudna vagy szeretne valamit alkotni? Aki elől Koltay elveszi a helyet? Szerintem rajta kívül nincs ilyen ma Magyarországon. Lassan egy generáció nő fel 89 óta...

Higgyétek el, ez nem ízlés kérdése, nem biztos, hogy nekem is minden filmje tetszett. De azért a Horthy, a kormányzó vetítésén még ma is többen vannak az Urániában és rendszerint vastaps kíséri a filmet (9 hónappal a premier után is). Holott egy alacsony költségvetésű, szimpla dokumentumfilm.

Az Egri csillagokkal és a szocialista filmipar remekeivel felesleges ezeket a filmeket összehasonlítani. Koltay filmjeinek többsége legkevésbé sem játékfilm, inkább dokumentumfilm. És 20 évvel ezelőtt én is szívesen forgattam a műanyag kardom egy-egy Zorro-tévéfilm megnézése után, mégsem mondom azt, hogy azok voltak a filmipar tökélyei. Nem azon múlik.

oooyee 2007.08.19. 11:00:05

"jobban elmesélhetőbb", ráadásul kurzívval..., a címszereplő viszont télleg szar rendező

Marrakesh 2007.08.19. 11:27:19

Én nem bírom végignézni Koltay filmjeit, de lehet, hogy bennem van a hiba.

Baraca 2007.08.19. 11:36:20

Szélkakas mist a "vezére".

Baraca_ 2007.08.19. 11:43:49

Egyébként olyan mint a "filmjei". Élvezhetetlen, nézhetetlen.A Honfoglalást harmadik nekifutásra sm tudtam végignézni (sajnos, pedig mindent beleadtam), az unalom és a dilettantizmus jön le a képernyőről. Ha valaki nem tud rendezni, miért erőlteti? Hogy "jobbról" szelet kapjon a rongyos elöregedett vitorlájába? Mindenki tudja, hogy addig kell nyújtózkodni, amíg a takaró ér. Ha kevés a pénz, akkor "kis"filmet csinálok, de az ragassza az embert a film elé.
Egyébként a tapsról, meg a Horthy filmről, hogy mindig vastaps. Khmmm. Nagy a család és a slepp. Potya jegyen demonstrálni szép dolog.

Baraca_ 2007.08.19. 11:57:53

Ja, és róla filmet? Hát az nagyon érdekes :-).
Időtartamát és mondanivalóját tekintve biztos bekerül a rekordok könyvébe. Hogyan lehet egy \\\"életet\\\" 5mp-be sűríteni.
És igen, én valóban utálom Koltayt, de nem is őt, hanem a \\\"hullámlovasokat\\\".

heki 2007.08.19. 12:20:25

Koltayt szerintem a baloldal építette be, hogy szétzilálja a jobboldaliak ízlését.
Nézhetetlen. Rossz.
Mit lehet mondani?
(Színpadi rendezőként lehet, hogy műxik, de akár az Illés koncertfilmben, akár az István a királyban modoros és avítt dolgok voltak. Nézzétek meg hang nélkül ezeket például. Pedig akkor még alkotóereje teljében volt a mester.)

efzsé 2007.08.19. 12:21:33

Nem értitek-é, felebarátaim, hogy mi az égbekiáltó ten? Nem Vass Albert, aki nem szereti, ne olvassa,( bár éb ki nem állhatom, de előttte olvastam, hogy tudjam, mit...
) nem a Honfoglalás , mint fent, még csak nem is
politikai fordulatokban gazdag élete - hanem az, hogy a hiányzó nyolc ( más források szerint tíz) milló forintot Erdélyben és Magyarországon a NÉZŐITŐL koldulja össze! Hivatkozva arra, hogy a magyar nemzeti efységért harcol! Hát jár neki!
Na, nem...Nem jár neki!
Ha kovácsolni akarja Vass Albert filmjével a Nagy Magyar Egységet - hát tegye, de erre a pénzt teremtse elő maga. Vagyan fel kölcsönt a bankból, vagy, isten ments, VEGYEN KI A BANKBÓL a saját vagyonából, akkor, basszus -áldozzon rá.
Ne pár lejes és forintos össszvagyonú nénikkel és bácsikkal fizettesse meg az árát,akik majd utána az Uránia jegyárát is kiperkálhatják szépen!!!!
Ja, és az kinek a zsebébe is fog majd csordogálni????
CSak azér!

Lesz itt magyar egység, ha majd Minden Magyar Koltay Gábor fimjeit szponzorálja...

Ács Feri 2007.08.19. 12:27:18

Kedves Szejler!

A "Magyar Vándor" szerintem egy más műfaji kísérlet volt és tényleg nagyon nem sikerült.

Kedves Playmobil Soldat!

Nem hogy megbecsülni nem kellene, hanem sürgősen elhajtandó a kameráknak még csak a közeléből is. Amit művel, az talmi, álságos és gagyi. Koltay a kádári kontraszelekció emlékműve. A Horthy-film vastapsáról pedig annyit, hogy az nem nézői tetszésnyilvánítás, hanem politikai tüntetés. Igen, ilyen eltorzított, frusztrált országban élünk.

Kedves bugris!

A Puskás-temetés igenis az ő sara, ugyanis az a csöpögős undormány, amit A Kispesti Srác végtisztességének méltó megadása helyett művelt, szöges ellentétben állt nemcsak a jóizléssel, de Öcsi bácsi végakaratával is. Aki kicsit is olvasott Öcsi bácsiról, vagy ismerte őt, pontosan tudja, hogy minden volt, csak nem az, amit ez a kurzuslovag odakozmált neki a temetésén. A mértéktelen felhajtás igenis sokakat távol tarthatott a temetéstől.

Őrnagy! Őrnagy!

Ne a pártlogikából indulj ki. Itt nem "adnak ki" semmit. Bár reményeim szerint egy jó újságot, a Reakciót szeptemberben igen. Abban viszont igazad van, hogy a lengyelek nagyon jók a történelmi filmekben. Wajda-fan vagyok, na ő egy rendező.

Kedves oooyee!

Kijavítottam az elütést, hogy legyen némi sikerélményed. De miért is nem tanulsz meg inkább te magad helyesen írni? Mondatot nagy betűvel kezdünk, a "télleg" pedig ócska pongyolaság.

bbbb 2007.08.19. 12:32:43

Unalmas már ez a szöveg, hogy a Honfoglalaás azért rossz, mert nem volt rá pénz. A maga idejében a rendszerváltás utáni legdrágább film volt. ! Emellett tele van olyan amatőr hibákkal, amikor 20 fokkal el kellett volna fordítani a kamerát, vagy ilyesmi, ami egy fillérbe sem került volna. Statiszták száma: a múltkor láttam egy Z kat. filmet Attiláról, lehetett a hadsereg kb. 30 fő. Gondolom, mert csak közeliket adtak a csatáról különböző ruhákban. Jól nézett ki. Csak ehhez a politikai hevület kevés, a szakmát is tudni kellene.

efzsé 2007.08.19. 12:36:41

gloire - nálad a pont!

bugris 2007.08.19. 12:40:32

Feri, nem vitattam, hogy giccsparádé volt a temetés. (Bár kérdeném, melyik is nyújt kulturális élményt?) Csak arra refrekláltam, hogy nem azért voltak kevesen, mert anya ránézett a programra, és azt mondta "apa, ez egy gyenge Koltay-rendezés lesz, inkább vegyünk ki estére valami jó kis Tarkovszkijt a videotékából."

urbangeri · http://blogtika.blogter.hu 2007.08.19. 12:41:33

Micsoda kritikus hangvétel, le a kalappal!

Playmobil Soldat 2007.08.19. 12:45:59

"az nem nézői tetszésnyilvánítás, hanem politikai tüntetés"

Ha ez így lenne, az sem mellékes. Ezen pedig nem is csodálkozom egy olyan társadalomban, ahol 17 év sem volt elég, hogy a két világháború közötti időszakot rendbetegyük. Ahol nem lehet utcát, teret elnevezni Horthyról, ott nem csak a filmipar torz, nem csak a "nemzeti" rendezők tehetségtelenek...

És Koltay helyett még mindig hiányolom, aki hajlandó lenne ezekkel a témákkal foglalkozni. Tudtok ilyet? Ne értsétek félre, nem szükség szerint ő kell, hanem valaki, aki végre csinál valamit. Bárhogy.

efzsé 2007.08.19. 12:49:27

Bocs, nem tom kinek írom, ma járok itt először ( de nem utoljára!), de alábbi linkre klikkolva csak sumér jelek, na, akarom mondani, értelmezhetelen betűhalmaz gyönn elő...Segítség!

"ő idősebb, mint vitapartnere. "

bugris 2007.08.19. 12:52:37

bbbb
Ha a Honfoglalás magas költségvetésű film volt, akkor valaki nagyot kaszálhatott, mert a pénzből semmi sem látszik a filmen. :)
Emlékeim szerint a Sacra Corona volt magas költségvetésű, ami ennek ellenére a Honfoglalásnál is trébb lett.

efzsé 2007.08.19. 12:56:52

Playmobil Soldat!

Tetszik a kitartásod. Szó, mi szó - nincs válasz a kérdésedre. Nem akad más vállakozó a tömegek lelkét ( és testét) megmozgató mozikhoz és felvonulásokhoz, csak ő.
De, kérlek, értsd meg, ha egy témához tehetségtelenül állsz hozzá - többet ártasz az Ügynek ( mert látom, ez neked az, és ezt, igaz liberálisként maximálisan respektálom) , MINT AMENNYIT HASZNÁL!

Amúgy fentebb leírtam, hogy nekem mi a bajom vele.
Az hogy morálisan kicsúszik a lába alól a talaj, ha anézőktől szedi össze a pénzt. A nézőktől, akik utána, kilenc hónapon át fizetik a nem alacsony jegyárat az Urániában, azért a kis boldogságért, hogy a végén vasstapsolhassanak.
Ezzel a pénzzel, szerinted, nem kéne elszámolni?

heki 2007.08.19. 12:57:44

Playmobil Soldat
a két világháború közti időszakot elsősorban a jobboldaliaknak kell, hogy helyére tegyék, hiszen az ingaelv szerint az eddig hirdetett nézetek most a másik oldalra lendülnek ki, de az igazság ugye valahol a két szélsőség között...

Playmobil Soldat 2007.08.19. 12:59:48

Efzsuzsa, gyanítom azzal van a baj, hogy nincs a gépeden Adobe (Acrobat) Reader, ami kezelni tudja a pdf kiterjesztésű fájlokat. Próbáld meg a programot letölteni!

efzsé 2007.08.19. 13:02:52

Playmobil Soldat,
köszi, de ebből még annyit sem értettem, mint abból a szövegből, ami előjön.

Playmobil Soldat 2007.08.19. 13:05:16

A filmes pénzügyekben egyetértek veletek, az összekalapozás nem a legjobb út.

Ács Ferenc 2007.08.19. 13:05:22

Kedves efzsuzsa,

Az a link egy pdf-dokumenumra mutat, amely a Kommentár folyóirat 2007/1-es számát tartalmazza. Ebben közölnek egy levélváltást Varga Bálint történész és Koltay Gábor tollából.

Playmobil Soldat 2007.08.19. 13:07:25

Efzsuzsa, innen próbáld meg letölteni a programot, elvileg akkor működnie kell, így a szöveget is el fogod tudni olvasni. Feltéve, ha ez volt a probléma.

Itt van a letöltés helye:

letoltes.prim.hu/letoltes/program/58499/

efzsé 2007.08.19. 13:25:10

P.S.!

Igen, ez volt a probléma és sajnos marad is. Mert nem tudom, hogy kell letölteni, egyáltalán, totál hülye vagyok a számítógéphez ( esetleg gyűjthetnék pénzt az esélyenlőségem javítása végett, egy tanfolyamra, nem?) , úgyhogy kösz a buzgalmat, de nem tudom megnézni.

Ács Feri,
neked is kösz, de lásd mint fent!

szejler 2007.08.19. 13:31:10

Kedves Ács Feri!

Csak történelmi, "kosztümös" kategóriában neveztem, kétségkívül nem szálaztam szét a romantikus giccset a az abszurd humornak szánt, abszurdtól.

A maga módján mindkettő a történelmünkre akart volna reflektálni.

Bedobok egy nemzetközileg (akár hollywoodban) is értékelhető ötletet (egy opertatőrnek, igaz tetemes borozás után nagyon tetszett).

A Szigetvári csata története szélesvászonért kiállt!!

Micsoda dráma, hogy a legnagyobb török hadvezér/császár élete végén megkísérli utoljára bevenni Bécset, és egy vacak mocsárra épülő kis végvárban megállítják.

És a befejezés! A végső kirohanás, miközben Szulejmán már holtan ülve a lován lelkesíti az utolsó ostromra a török seregeket(ha ez csak legenda, akkor is).

Zrínyi: jöhetnek az ötletek
Szulejmán : Al Pacino
Zene : Lajkó Félix
Rendező : egyik Koltay(i) sem, az fix.


Egy Zrínyi- Szulejmán párharc, és még csak romantikázni, fényezni sem kell minket.

bugris 2007.08.19. 13:35:43

efzsuzsa
Azt hiszem, sok kellemes pillanatot fogsz még itt szerezni :))

Ide kattints:

files.letoltes.com/multimedia/AdbeRdr80_hu_HU.exe

efzsé 2007.08.19. 13:44:12

bugris, kösz. És igyekszem!

gloire 2007.08.19. 14:10:58


Ha a lakat és hevederzár már nem segít:

ELŐZZE MEG A BETÖRÉST - TÖRJÖN KI!

Jelentkezés, válaszborítékkal, "Újzrínyiász"
jeligére a szerkesztőség címén.

bela2255 2007.08.19. 15:46:56

Hát Koltay \"művész\" úr nekem sem a szivem csücske, ráadásul most sikerült szerencsétlen Wass Albertet is magával vonszolnia.

A gusztustalan számomra az, hogy aki betegre kereste magát az István a király, Illés \"búcsú\" koncertek és más Szörényi érdekeltségű dolgokon, az nem tud 8 millát előásni a saját \"küldetéses\" mozijára, hanem nekiáll \"tarhálni\". Ha beleölt pénzt, akkor meg mondja el, emberek 50 -100 milla a a saját pénzemből benne van, és akkor talán lehet kalapozni, - de nem tűnik így sem túl erkölcsösnek - de nem a kis embereknél, hanem mondjuk az Orbány bánya birodalomnál.

Filmet meg lehetncsinálni nemzeti érzülettel ezer más íróról - költőről, de azok életműve \"kritikailag\" már feldolgozott (azaz nem lehet csak úgy handa-bandázni)

bela

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.08.19. 18:29:08

"két tucat magyar honfoglalása megvan?"

Két tucat magyar honfoglalása, _Betára_forgatva, interlészesen, tehetségtelenül.

Már a mozi hőskorában is volt olyan osztott képmezős trükk, hogy harminc emberből lehetett csinálni nagyon sokat. Meg üveglapra festett/rajzolt elemekkel kiegészített háttér, amit digitálisan megoldani ma még sokkal egyszerűbb.

A Honfoglalás forgatásakor meg már volt olyan videorendszer, ami cinema-like módban is működik, 25/24 egészképes, nem interlészes (váltottsoros), azaz amitől a kész film nem úgy fog kinézni, mint a Tévéhíradó, hanem mint egy film.
Aztán a hosszú jelenetek rögzített kameraállásból, amitől bealszol.

A minimális szakmai tudás az, ami itt hiányzik, ezeknél az államilag agyondotált "nagy öregeknél".

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.08.19. 18:37:31

Playmobil:
"De azért a Horthy, a kormányzó vetítésén még ma is többen vannak az Urániában és rendszerint vastaps kíséri a filmet (9 hónappal a premier után is). Holott egy alacsony költségvetésű, szimpla dokumentumfilm."

Ha egy darab szart átkötsz nemzetiszínű szalaggal, és Árpád-sávos háttér előtt filmezed kilencven percen át, ezek az emberek azt is felállva fogják tapsolni.

bela2255 2007.08.19. 19:11:48

Ha már a honfoglalás szóba került, akkor ott van a Szőke András a "Mogyorók bejövetele" c. eposza.
Amatőr film, nem volt drága, és olyan rossz, hogy az már jó :)

Koltay is dolgozhatna ilyen költségvetéssel, az eredmény meg hátha meglenne.

Playmobil Soldat 2007.08.19. 19:18:55

BlueBunny, ez is egy vélemény, ezzel vitatkozni nem tudok, de nem is akarok.

Én láttam a filmet, és tetszett. Mondom, biztos lehetett volna ennél jobbat is csinálni, de mások még a témaválasztásban sem jutottak idáig. A Honfoglalás nekem valamiért kimaradt, anno biztosan láttam, de minden bizonnyal nem fogott meg annyira, hogy véleményt tudjak róla mondani. Az említett Horthy, a kormányzó és a Trianon című film viszont tetszett és valamilyen szinten hiánypótlónak tartom.

"Ha egy darab szart átkötsz nemzetiszínű szalaggal, és Árpád-sávos háttér előtt filmezed kilencven percen át, ezek az emberek azt is felállva fogják tapsolni."

Ennyire nem nézheted hülyének a nemzeti oldalt. :)

Még az is lehet, hogy az általad említett "trikoloros szarnak" tapsoló olvasta már a Spiró-összest is.

rabbit 2007.08.19. 19:32:50

Koltay gyönge filmeket csinál. A magyar Zeffirellit alakítja, rosszul.
Mitológiai témákhoz is hozzá lehet nyúlni igényesen, Pasolininak pl. sikerült, ha az Oedipus királyt, vagy az Ezeregyéjszaka virágát idézem fel. Mellőzni kellene a monumentalitásra törekvést, ami az eszközszegénység miatt eleve kudarc, és száműzni kellene a didaktikus szájbarágást. Neki ez már nem fog menni. Sosem volt egyedi szemlélete, saját művészi igazsága. Tankönyvizű, képileg fantáziátlan. Nem mutatott meg semmit a világból, semmi érdekeset az emberről. Ez egy filmrendező esetében nagyon szomorú, főleg monstre vállalásaival szembesítve.

bela2255 2007.08.19. 19:46:18

rabbit

Sajnos Koltaynak egyedi (sajátos) szemlélete van, ezt nem bírjuk sokan elviselni - a lényege - két dologra figyel, a jobb és a bal zsebére

rudiprojekt 2007.08.19. 20:07:14

Ha ez is olyanra sikerül, mint a Puskás búcsúztató, akkor inkább bele se fogjon a vágásba. Sajnos az utóbbi filmek elfogultak voltak, filmes eszközök nélkül, s így sikerül olyan témákat is diszkreditálni, amelyek egyébként alkalmasak lennének jó filmek elkészítésére.

nyekk 2007.08.19. 20:22:06

Az, hogy valaki sötét, elszállt szemellenzős tehetségtelen b*rom, még nem volna akkora baj, csak ne lenne agilis, és ne lenne küldetéstudata.

Pip 2007.08.19. 21:22:00

"Ennyire nem nézheted hülyének a nemzeti oldalt."

Nem hülyeségről van szó (illetve vannak olyanok is), csak elkötelezettségről. Koltay meg ebből él...

ShanklyGates 2007.08.19. 22:02:37

Ha ilyen kôtehetségtelen lennék, nézôk helyett inkább én is csak a hívôkben bíznék... Jelzem, a mester soha nem mutogatott az anyagiak hiányára pl. a teljesen elb*tt, kosztümös tévéjátéknak is röhejes Honfoglalás után. Megvolt az, haza is vitték a családnak. Na ezt add össze: a szenvedélyes, küldetéstudatos zseni, a Kárpátok ízzó géniusza, aki egészen a formai vállalhatatlanságig kilopja a pénzt a saját filmjébôl...

'a kádári kontraszelekció élô emlékmûve' - zseniális jellemzés, ha kontextuson kívül hallom is, ez a pojáca jut eszembe elsônek : )))

tribonianus 2007.08.19. 22:47:50

Kevés szereplővel és kevés pénzből is lehet jó, élvezhető filmet csinálni. Jancsónak sikerült Attiláról pár emberrel az itáliai történéseket is felelevenítenia. A főszereplpő Madaras József volt. Persze, ehhez neki is Olaszországban kellett élnie akkor. Talán Koltay abból tanulhatott volna a Honfoglalás készítésekor,ami szerintem is pocsékül sikerült. Franco Nero=Árpád??? Nehogy már.

rás 2007.08.19. 22:54:24

A Trianon-filmmel nem az a baj, hogy (filmes) szakmailag éppoly szar, mint Koltay minden "alkotása", hanem hogy történelmileg mélységesen hazug, s nem elmondani vagy megértetni akar valamit, hanem az érzelmekre, a zsigerekre hat. (A Horthy-filmet nem láttam, de nincs sok kétségem.)

frank 2007.08.19. 23:56:24

Mindennel egyetértve, 'rás', még csak azt nem értem, értettem meg soha, hogy hogyan lehet lassított felvételekkel rockoperát csinálni. Talán csak mert annyira rossz volt a playbackelés, hogy sehogyan sem lehetett volna a hanganyaggal összedolgozni ? Ugyanilyen szörnyű a Honfoglalás "tempója" is, azzal az egy tucat honfoglalóval. Ha Koltayn múlott volna, ebben a formában a honfoglalás soha nem következhetett volna be, a félúton elolvadtunk, szétmállottunk volna, lelassulva...

placcs 2007.08.20. 09:35:41

És a \"Szabad tér\"-i városmajori színházacskája és kiadója? K. urat mindenkoron a pénzművészet érdekelte csak. \"Felkelt a mi napunk: KÁPÉ a mi urunk.\" Kár, hogy ismét betalalált néhány helyszínre, ahol ízlést, történelemismeretet rombolhat.

Playmobil Soldat 2007.08.20. 10:16:44

"történelmileg mélységesen hazug, s nem elmondani vagy megértetni akar valamit, hanem az érzelmekre, a zsigerekre hat"

Mondjuk azt, hogy pénzügyekben és Koltay személyes tulajdonságait illetően egyetértek veletek...

Viszont ez a fentebbi idézet egy sablonszöveg, amit vagy kétmilliószor hallottam már a szocialista-liberális oldalról mindenre, ami fontos a polgári oldalnak. Kicsit paradox, hogy éppen itt, az Ufi-blogon olvasok ilyeneket. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.08.20. 13:40:50

Hogy a sok Wass Albertezés után pozitív ötlettel is jöjjek:

Gion Nándor: Latroknak is játszott
www.libri.hu/hu/book/regenyek/magyar_szerzok_muvei/kortars_szepirodalom/latroknak_is_jatszott

Ha a 900 oldal 4 regényért túl hosszú, ajánlom az Ez a nap a miénk c. regényt (külön is kapható, egyébként 3. regény a fenti kötetben).
süti beállítások módosítása