Vesszenek a templomszolgák
2007. július 09. írta: Oli bácsi

Vesszenek a templomszolgák

Bugyinszki György munkásságát régóta figyelem, talán leheletnyit régebb óta, mint az illő lenne. És egészen határozottan emlékszem még az évezred fordulója környékén a Csúnyafidesztől nem annyira távol lévő (understatement) Tér c. hamar és méltán kimúlt periodikában megjelent cikkére (netán cikkeire? Oh, borzalom. Ha van rá érdeklődés, előkeresem). Azóta neki is felnyílt a szeme, belépett az igazak seregébe, helyenként olyan hévvel, hogy az egykori munkahelyén, a Magyar Narancs szerkesztőségében is bizonnyal mosolyt fakasztana. Nincs is ezzel semmi baj, a megismerés határai folyton odébb mennek. Legfrissebb cikkében is oda van csapva rendesen egy J'accuse-típusúban, hogy ki vert itt melegeket, na, ki? Ki a felelős, he?

Ez is okés, sajtószabadság van és embertársainkat dobálni/verni parasztság.

Az újságíró így szól hozzánk cikkében:

Felelős minden – zömében katolikus – egyházfi, aki továbbra is középkori fogalmakban, erkölcsi kérdésként beszél a szexuális másságról

Most tehát nagyon szépen megkérek minden, nem egyházak környékén szocializálódott médiamunkást, hogy az 'egyházfi' kifejezést helyes értelmében használni szíveskedjék. Az egyházfi ugyanis nem pap/lelkész, hanem templomszolga, és mint ilyen, elég kevés eszköz van a kezében a keresztény dogmatika farigcsálására.

Ha még egyszer ilyet látok, illetve valaki az 'időnek előtte' értelmében használja az 'idejekorán' fordulatot (vö. még Boross Péter 1993. decemberi örökbecsűjét az "idejekorán eltávozott Antall József"-ről), az egész banda röpdolgozatot ír.

Végeztem. Rompez.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr60114322

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: my homepage 2018.01.28. 13:05:07

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.07.09. 01:11:48

ja. mint a magyar narancsunk.
nálunk nincsenek radikális iszlamisták.
náunk radikális katolikusok vannak, akik onnan ismerszenek meg, hogy ratyikat dobálnak tojással.
mert ez bele is illik a 10parancsolatba.
a meleget látsz, dobd vissza tojással.

szerintem ugyanezek a vallási terroristák lőtték le a rendőrpalotát is.

Dr. Minorka 2007.07.09. 01:47:02

Nem értettem, hogy miért emeli ki a katolikusokat, de az eredeti szöveget elolvasva világos lett:
"Felelős minden – zömében katolikus – egyházfi, aki továbbra is középkori fogalmakban, erkölcsi kérdésként beszél a szexuális másságról (egyébként úgy, hogy közben libasorban viszik el a lebukott istenszolgákat világszerte)."
Persze más egyházfiak is beleesnek a gyűlölködés bűnébe, de ez érdekes módon elsikkad.
www.ma.hu/page/cikk/aa/0/100500/1
www.hit.hu/article.html?id=131

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.07.09. 03:10:17


"a magyar társadalom 5-10 százalékának emberi méltóságáról szól
életveszélybe sodorták és sodorják honfitársaink ezreit, tízezreit, százezreit"

ez normális?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.07.09. 07:40:31

a konzisztens nyelvhasználat mellett a matek is az erőssége az ipsének.

krasnyi 2007.07.09. 07:54:33

Bugyinszki az ezredforduló környékén nem a Magyar Nemzetben írt?

halálosan uncsi a gondolati lánc komolyan mondom:

tiltakozás a melegek ellen - középkoriasság - közben a rohadt papok a kisfiúkat molesztálják.

az egész szokásos, nyálas Népszabadságos módon tálalva: nincsenek egyenes mondatok, csak kellemkedés.

Oli bácsi 2007.07.09. 08:25:23

Ja, ismertem. De azért kösz. És inkább maradok az értelmező kéziszótárnál.
Jókai sok huncutságot elkövetett. Filológusoknak ajánlom a Szenttamási György ill. az Acapulcói León c. beszélyének összevetését.

Gabe 2007.07.09. 08:29:51

És a legszebb, hogy valakinek 50-es évekbeli fogalmai vannak az egyházakról... És persze sötét középkor, meg Da Vinci-kód, meg pedofilok, meg hatalmat akarnak.
Azért ez a cikk sem több, mint a kopaszok skandálása. Annyi benne a körültekintés.

Kolpal 2007.07.09. 08:31:25

Amúgy szerintem is igazad van a használattal kapcsolatban, csak úgy érdekességként tettem be a linket...

bugris 2007.07.09. 09:54:07

Ha már Népszabi, nem menjünk el szó nélkül a mai szavazás mellet. Az, hogy sunyi, nem meglepő, az meg nyilván csak a véletlen műve lehet, hogy a lehetséges válaszok közül pont Sólyom indoka maradt ki.

"Mérlegeljen az államfő helyett: jár-e kitüntetés Horn Gyulának?
Igen, a rendszerváltás jelentős politikusa
Igen, személyes ellenszenv nem lehet akadály
Nem, 56-os szerepvállalását nem lehet megbocsátani
Nem, tudja meg mindenki, hogy én vagyok az elnök Inkább elmegyek nyaralni az Adriára"

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.07.09. 10:05:38

Az előbb olvastam a Bugyinszkit, hát elég fosra sikeredett...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.07.09. 10:35:09

Úgy tudom, majd' az összes samesz utálja a buzikat.
Oszt' akkor mi van?
Jól veszem ki az idézetből, hogy Bugyinszki György valahogy mélyen érintett a szexualitás - mint minden más emberi megnyilvánulás is - erkölcsi kérdésként való kezelésében?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.09. 10:46:16

Na mi az, Gyurcsánynak sikerült átpolitizálnia a Gay Pride-ot? Remélem, a melegek megköszönik nekik.

Egyébként itt egy 2005-ös Fidesz-álláspont.
www.origo.hu/itthon/20050223homofob.html
"A Fidesz szóvivője, Révész Máriusz az [origo]-nak úgy nyilatkozott, hogy annyiban értenek egyet Semjén Zsolttal, hogy nem támogatják, hogy a homoszexuális párok gyereket fogadhassanak örökbe. "Az SZDSZ-szel ellentétben nem pártoljuk az örökbefogadást" - tette hozzá. "Nem értünk egyet azzal sem, hogy a homoszexuálisok házasságot köthessenek egymással" - ismertette a Fidesz álláspontját. A regisztrált együttélés elfogadható megoldás, de nem lehet egyenértékű a házassággal - mondta Révész Máriusz.

Az azonos neműek jogilag elismert együttélésével kapcsolatban az Igazságügyi Minisztérium jogszabály-módosítást készít elő. A módosítás értelmében a melegeknek lehetőségük lesz arra, hogy regisztrált élettársi kapcsolatba éljenek. Hankó-Faragó Miklós, az igazságügyi tárca SZDSZ-es államtitkára szerint ezáltal nem többletjogokat adnak a melegeknek, hanem csak az alkotmányban minden állampolgár részére megkülönböztetés nélkül biztosított jogok érvényesülését szeretnék biztosítani számukra, így megszűnne olyan, ma még fennálló esélyegyenlőtlenség, mint például az élettárs utáni öröklés. "

Láss csudát, akkor mindenki nagyjából ugyanúgy gondolkodott, még az SZDSZ is.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.07.09. 11:50:11

Oli bácsi: Irigylem a problémádat. :)

bakura.buzz.hu/archives/2007/07/07/Fenykepezd_a_homokosokat/
Erről pl. mért hallgat mindenki?!

Gabe 2007.07.09. 11:54:00

Erről már írt smalladam is, egy másik topikban ott a link.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.07.09. 14:24:00

Nagy nehezen megtaláltam, amire szerintem gondoltok. Azért vagyok bizonytalan, mert ott közel sem a törvénytelen(?) fotózásra van kihegyezve a cikk. Mellékesen van megemlítve, ami persze helyes és a semminél több.

Mellesleg az enyém hamarabb született, és akkor még tényleg az egyetlen volt tudtommal. Persze sosem tudhatja az ember, hogy a legeldugodtabb helyen nem verte-e ki valakinél szintén a biztosítékot, aki hangot is adott neki.

Tudtommal azóta csak az SZDSZ-Új generáció szólalt fel a Jobbik felhívása ellen. Meg az ombudszman. (Remélem jó írtam.)

Ám ez a mérték nagyon kevés. Sajnos nyugodtan nevezhetjük semminek...

Tibor · http://pasztortibor.hu 2007.07.09. 15:26:58

Engem érdekelne az a Tér, meg BGY ottani írása! Sajnos a népszabadságos Bayer Zsolt tárcák régebbiek, mint a NOl archívum.

Dr. Minorka 2007.07.09. 16:51:44

Aham! Most jól megadtad! Kovács Lászlónak a Varsói szerződést éltető sorai meg még régebbiek, valamint a Zorbán sokkal többet költött autókra! Ez nálatok egy feltételes reflex?

Gabe 2007.07.09. 17:20:01

Nagy László jut eszeme:
Más is kurva, nem csak én!

Téglagyári Megálló 2007.07.10. 15:05:08

Bugyinszki irja:

"(Hogy hogy jön ide a politika? Ezt a „Gyurcsány takarodj!” jelszót skandáló homofób csürhétől kellene megkérdezni.)"

Szóval Fletó is? :-)

Syr Wullam 2007.07.10. 19:18:18

"(Hogy hogy jön ide a politika? Ezt a „Gyurcsány takarodj!” jelszót skandáló homofób csürhétől kellene megkérdezni.)"

Szerintem meg a Szetey performance-ara kivonult ballib celebektol kellene erdeklodni. Merthogy a politika veluk es altaluk tette be a szoros labat az ajtoresbe.

Ja, es kit erdekel, hogy Fleto homokos-e vagy sem? Nem az a baj vele.

Tibor · http://pasztortibor.hu 2007.07.12. 15:55:29

Dr. Minorka, ez nekem szólt? Bayer tárcái anno kifejezetten jók voltak, gyakran együtt jelent meg az általam nagyon tisztelt Bächer Iván írásaival.

Dr. Minorka 2007.07.12. 16:14:48

Nem Bayer írásainak színvonala volt a megjegyzés tárgya.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.07.12. 17:22:14

akkor off:
ba:cher szinte tökéletes ellentétpárja bayernek (azon túl, hogy mindketten szépen forgatják a tollat, ha kell): vedd pl. a legújabb b.ivánt, a Ruccanásokat(2007): ebben sem állja meg, hogy le ne pocskondiázza (kb 16év után , pláne még ennyi idő után is rossz infók birtokában) a göncz ellen tüntetőket - pedig nagyon nem illik a témába (asszem a londoi utiélmányeknél van).
u.így vannak felesleges kirohanásai b.zsoltnak is.
on
mi is a téma? jah, bakura! :)
süti beállítások módosítása