Állítsátok meg a fúrópajzsokat! - avagy: nem kell négyesmetró
2007. április 25. írta: TuRuL_2k2

Állítsátok meg a fúrópajzsokat! - avagy: nem kell négyesmetró

Ez végképp betette nálam a kertkaput.
Mozgalmat indítok a négyesmetró ellen. A négyesmetró magán viseli a szocialista óriásberuházások minden jellegzetességét:
- a '70-es években tervezett beruházás rég elavult,
- a város közlekedése azóta jelentősen megváltozott, így szakmailag elfogadhatatlan a jelenlegi útvonal,
- az első szakasz két végpontja, a Kelenföldi Pályaudvar és a Keleti Pályaudvar között már most is van kötöttpályás összeköttetés, 14 perces menetidővel,
- nem tudni, mennyibe fog kerülni,
- pláne nem tudni, ki & milyen arányban állja a számlát.

Ergo: ebben a formában nem kell a négyes metró. Nagyon nem. A már kiásott gödröknek lehet találni értelmes funkciót, pl. Gödör nyílhat a Móricz Zsigmond körtéren és a Kálvin téren is.

Update: A szórakozóhelyes ötlet a Menedzsment Fórum újságírójának is eszébe jutott (ráadásul előbb, mint nekem).

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr8163339

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.12.14. 11:03:01

A Hídépítő a budapestiek ellen - Ilyen ország pedig nincs LXIX.Úgy néz ki, a köztársaság újabb ellensége csatlakozhat Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkoz. Izgatottan várjuk, hogy a Nagy Metróépítő leleplezze a rossz nyelvek által csak a magyarlib…

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:17

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:05

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.04.25. 13:09:15

Nagyon durva. :-)
Szerintem ez a névválasztás illik az egész projekthez.
Demszkyhez és Hagyóhoz is.
Azt a pacákot érdemes megnézni, akár hang nélkül is.
Hanggal durvább.

-Claude- 2007.04.25. 13:10:37

hát... ezt mindenki dölntse el maga, hogy akar-e vagy nem. Nekem mindenesetre jól fog jönni, ha végre megépül, és az összes unokámat elviszem majd a megnyitására 2068-ban.

bugris 2007.04.25. 13:20:01

Már a két fazon önmagában is durva, de a legundorítóbb az egészben, hogy szimpla lekenyerezésről van szó.
Emlékeztek, hogy osztották pár éve a Critical Mass kapcsán a bringásokat? Akkor is csak a legstabilabb hallgatóiknak, az autósoknak nyaltak. Most nyilván a városvezetők el akarták kerülni, hogy a dugóban várakozó autósoknak a metrót szidják, hát így fizették ki őket.
Persze, mindenkinek más ára van. Kinek a Kossuth-díj, kinek ez.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 13:20:34

Sok itt a faszság az kétségtelen, viszont a metrót ellenzőknek én szívesen felajánlok egy ülőhelyet a budafoki út-kosztolányi tér-október 23-irinyi utcák környékén reggelente haladó bármelyik tömegközlekedési eszközre. Jó szórakozást!

ergé 2007.04.25. 13:22:08

Csatlakozom, támogatom a kezdeményezést. Álláspontom itt:

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=127798

RickyTerror 2007.04.25. 13:29:40

Én is csatlakozom!

Föld alatti bringapályát a metróalagútba a Móricztól a Kálvinig!

abuhasz 2007.04.25. 14:02:32

Nem mintha tehetnek ellene barmit is, de nekem sem kell mar ez a metro! Annak ellenere, hogy hasznalnam is. De szerintem teljesen felesleges a tiltakozas, csak egy ujabb ertelmetlen erv, amiert lehet utalni gyemszkit. Kovetkezetlenul!
Epitsek ha akarjak. Ha meg nem hat nem! SZarjanak el ra sok-sok milliardot, aztan meg csinaljanak kampanyfilmeket is sokat. Ez a varos valasztotta, hat fulladjon is bele. Megerdemli a 4es metrojat, ha vert is izzad, de akkor is meg lesz. Maximum mindenki metrovonalra koltozik, es uj munkahelyet is keres ott...

Őrnagy Őrnagy 2007.04.25. 14:23:36

Lehet, hogy én csak egy hülye jobbos vagyok ,de nem lenne talán jobb egy villamos vonal, mondjuk pl a Pólustól Budaőrsig?
És kellően megtervezett menetrend esetén járhatan gyorsított járat is rajta, mondjuk kellene akkor "kitérő" állomás, vagy három.
De szerintem ez már eldöntött kérdés, ez metró megépül, ha beledöglünk is. Max a "forradalom" akadályozhatja meg, vagy az államcsőd, vagy az EU ( de ez nem fogja, max ha Gyurcsány tovább nyalja Putyin seggét)

mildi 2007.04.25. 14:26:33

Ádám,
én meg itt vidéken szívesen felajánlok egy biciklit...:D, de lehetne villamost fejleszteni Db-ben, Ms-on, Sg-en, v urambocsá Kalocsa-Kiskörös közötti vasutat megcsinálni, és biztos van még jópár példa...szal, ez a 4-es nekem se szimpi, de nem csatlakozom semmilyen tiltakozáshoz, nekem itt vidéken mindegy, mivel jártok Pesten-én leginkább gyalog, az állomás csak 2km :))

bugris 2007.04.25. 14:35:41

Mildi, az viszont már érdekelnetne mivel nem jársz te vidéken. Nem szeretném persze, ha valami sima Bp-vidék vitába torkollna az egész, de Demszky nem a saját pénzét veri el a metróra, és nem is csak a budapestiekét. (Pedig mennyire frankónak tűnt az ötlet, amíg a XI. kerületben laktam :), de az már vicc, mióta beszélnek róla.)

abuhasz 2007.04.25. 14:35:52

Ebbol a penzbol rengeteg dolgot rendbe lehetne tenni Bp-en, ami miatt akar szerethetnem is ezt a varost. Mondjuk nem a ket hetig mindenkinek ingyen sorre gondolok...Viszont ez a metro nem old meg semmit, es semmi sem fog tole megvaltozni, maximum lesz egy ujabb jarat, ami miatt berletet kell majd vennem. Mint ahogy a 4-6oson anno meg soha egy ellenor sem nezte meg a jegyemet, ezert ugy dontottem, hogy vesz a halal, de amint felszalltam eletem elso combinojara, lekuldtek, mert fagyiztam...

mildi 2007.04.25. 14:45:26

bugris,
persze, tudom az én pénzemből is megy a 4-es, én meg gyalogolok, úgyhogy akár érdekelhetne is, de őszíntén szólva, már annyira groteszk ez az egész, hogy csak mosolyogni tudok rajta :)
egyébként nem kell engem félteni, szeretek sétálni, 10-15km-ig biciklivel közlekedem, sőt, volt h Pestre mentem, és feltettem a bringát a vonatra-pedig van autóm :D
azért meg az "átlag" pestit szoktam mosolyogni, hogy nem megy el 200m-t se gyalog...:)

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 14:53:42

Mildi, Őrnagy, bugris, et. al.

Kiváló bicajom van, de ha már itt tartunk, két új kerékre szükségem lenne:) Tervbe van véve a 47-es vonalának összekötése a bajcsyn és a nyugati téren keresztül a lehel téren a 14-es villamossal, így létrejönne a várost átszelő maxivillamos. Sajnos ez a terv még meglehetősen gyerekcipős, legföljebb a nyugatiig készülhet el az első szakasza valamikor évek múlva.

Bugris, Demszky pont, hogy a fővárosiak pénzét költi, mivel a szerződés szerint a többletköltségeket a fővárosnak kell állnia.

Én továbbra is azt mondom, hogy alapvetően nem a metróval magával van a probléma.

ergé 2007.04.25. 15:00:03

Magyarország MINDEN EGYES LAKOSÁRA 48.500, azaz negyvennyolcezerötszáz forintnyi HITEL jut, ennyibe kerül a négyes metró!

bugris 2007.04.25. 15:04:04

De azért nem rugaszkodom el a valóságtól, ugye, ha azt gondolom, mielőtt becsődölne a főváros, frankón konszolidálni fogják a költségvetésből?
És alapvetően persze nem a metróval van a próbléma, százat még, ezeret. De a 4-es metró 30 éves terve azért már túlhaladott pár dologban. Azt pedig nem hangsúlyozhatjuk eléggé, hogy még a főpolgármester sem tudja, mennyibe fog az egész kerülni.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 15:08:21




Magyarország MINDEN EGYES MAGYAR LAKOSÁRA 0.00034535,4534 forint jut az én oktatásomhoz nyújtott támogatásokból:D Félretéve a viccet: az állam vállalta a költségek egy részét, amiben igazából nem látok kivetnivalót, ezt hívják állami beruházásnak, maximum a nagyságán lehet vitatkozni.

Különben pedig a többletköltségekről beszéltem, mert azt fizeti a székesfőváros.

mildi 2007.04.25. 15:19:56

én adok szívesen, komolyan, csak normálisan költsék el, látni akarom záros hatidőn beleül a használható eredményt, ami behozza az árát, tudjanak vele elszámolni etc.
aki meg az én adómból tanul, az tanuljon ám rendesen, nem az én pénzemre uv-ni 3*4*! :DDD

bugris 2007.04.25. 15:31:03

Ennyi pénzért már elvárnám, hogy normálisan le tudj írni egy számot :)

bugris 2007.04.25. 15:34:54

És akkor a kódolt beszédedet már nem is szívesen említem.
„Magyarország MINDEN EGYES MAGYAR LAKOSÁRA”
:DD
És akkor mi is van Magyarország nem magyar lakosaival? Kikre gondolsz?

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 15:39:44

Bugris, tudod hogy ők élősködők, és csak addig vannak itt, amíg végre a Toroczkai-Budaházy kettős szakrális fejedelemség vissza nem veszi őseinknek földjét, addig meg csak kibírjuk...
Ja, mildi, oké tanulok rendesen, de akkor cserébe kérlek, hogy az APEH-nek fizetett vállalkozói EÜ-hozzájárulásom rád eső részét ne pazarold el pitiáner megfázásokra, ok?:D

Őrnagy Őrnagy 2007.04.25. 15:51:39

Azért az nem igazságos, hogy az EUs közlekedésfejlesztési pénzek 90/-a elmegy metróra, vidéknek meg qsss. Pontosabban szüntetik meg a szárnyvonalakat, mert ugye a "motorvonatban is ugyanolyan szennynező motor van" mint a buszban ( tipikus index csúsztatás)

mildi 2007.04.25. 16:01:42

nyugi Ádám, én még lázasan is dolgozom, nincs annyi az alkalmazotti fizum, hogy abból táppénzre menjek...:DDD v inkább :((((
vállalkozói? szerintem én fizetek több járulékot

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 16:05:22

Mildi, nyilván, de gondoltam azért én is rendelkezhetek, mert hátha az én pénzem pont neked jut a tiéd meg pont nekem. Őrnagy úr, a vasutakkal kapcsolatban, szerintem ott alapvetően más problémák vannak, nem csak a pénzhiány...:(

mildi 2007.04.25. 16:25:59

Ádám, igen, erre nem gondoltam, és előre is köszönöm, de remélem nem lesz rá szükségem :)
na, mentem vicclapra

exit 2007.04.25. 16:29:58

STOP ZSUZSA!

sajnos zsuzsa (demcsák?) megállithatalan:

bp1.blogger.com/_DrBu-Daf07k/Rha7aGj56TI/AAAAAAAAAZk/vTUxBHfy8mE/s1600-h/2k.jpg

"dep. mayor mayor" képet ajánlom zoomolásra:

felulet.blogspot.com/2007_04_03_archive.html

Pallos Levente 2007.04.25. 16:32:05

Smalladam!

Minden reggel a Kosztolányitól a 173-as újpalotai végállomásáig megyek. A menetidő reggel és este sem tud 35 percnél több lenni. 500 milliárdból lecsökkentjük 30-ra? Ne szórakozzunk már egymással.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 16:42:06

Én nem szórakoztam veled:) és még csak azt sem mondtam, hogy a DBR vonala feltélenül minden centijén megfelel a mai igényeknek, pláne fél zrilliárdért.

Viszont azt továbbra is fenntartom, hogy a dél-budai közlekedésnek szerintem nem fog rosszat tenni a 4-es metró, különösen ha 2345-ben megépülnek majd hozzá a felszíni infrastrukturális fejlesztések és 2567-ben elér majd Budaörsig.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.04.25. 17:01:07

A 70-es évekhez még annyit, hogy bár az ötlet akkor született, a konkrét megvalósíthatósági tanulmány, melyen a mai projekt alapszik, ha jól emlékszem 1996-os. (Jó, persze, az is 10 év az épírkezés kezdetéhez képest)

Gabe 2007.04.25. 17:12:54

Vmelyik padödö is megnondta a fúrópajzsok árnyékában, hogy a zorbán miatt csúszott ennyit, már rég megvolna...
Pedig a zorbán (kit alant foci és egyéb szenvedélyek rovatban lehet kikacagni) már közel 10 éve megnondta, amit mostanában pedzegetnek azok, akik emiatt elküldték a francba.

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.04.25. 18:09:03

Itt Debrecenben, én aztán nem ragaszkodom hozzá, hogy Budapesten metró legyen. :)
De hogy a pestiek ne tartsanak igényt az EU és az állam pénzére e célra... Helyette inkább sok százmilliós gödröket akarnak kerülgetni, és ezt még le is írják!
Javaslom költözzön át a projekt Debrecenbe. Itt fele annyi aluljáró sem kéne, és egy sokkal rövidebbnek is örülne mindenki. :)

abuhasz 2007.04.25. 18:11:25

Lehet hogy nem tesz rosszat a 4es metro, de azt is ossze kellene hasonlitani, hogy mi tesz jobbat a M4 igy mikkmakk onmagaban avagy X parkolohaz meg Y utfelujitas meg Z uj busz, meg W uj villamos(vonal), esetleg Q bicikliut plussz R vasutvonal meg B miegymas...
Hat ha Orban megmondta, akkor jol mondta... csak akkoriban sok kozenergia ment el az antiorbanizmusra... Azt most se ez nincs, se az.

exit 2007.04.25. 19:42:49

itt van pár ötlet mit is kéne és hogyan, pl M4 helyett és hogy a mélygarázsokkal mi is lehet a probléma stb:

epiteszforum.hu/?q=node/4858

kukacka 2007.04.26. 01:31:50

Én meg itt lakom Zuglóban és már évtizedek óta az a kampány megy, hogy akkor lesz végre a kerületnek normális központja, ha ideér a metro. Mert erre jönnek majd a befektetők és végre európai és nem "bosnyák" kinézete lesz a térnek.
Meg a Thököly utat is csak a metróval együtt tennék végre járhatóvá.
Kissé skizoid állapot ez. Mert maga a metró nem oldana meg semmit. Pénznyelő. Talán, ha kivinnék Palotára, megérné.
Minden esetre Zugló most alaposan benyalta magát a szadesznél (Weinek Leo), úgyhogy meg van minden ígérve. Klassz.

Egyébként én legszivesebben az autósokat nyomnám le az alagútba, és akkor nyugodtan lehetne a felszínen tömegközlekedni, biciklizni, sétálgatni.
Az autósok meg fulladjanak bele a saját kipufogmányukba. :))






süti beállítások módosítása