Milyen alapon hirdetett válsághelyzetet a kormány?
2016. március 10. írta: pinter.bence

Milyen alapon hirdetett válsághelyzetet a kormány?

migrans_9.jpg

Szerdán jelentette be Pintér Sándor belügyminiszter, hogy a kormány a balkáni migrációs útvonal lezárulása miatti bizonytalan helyzetben úgy döntött, hogy migrációs válsághelyzetet hirdet az országban. Németh Szilárd szerint a kormány megelőző lépésként rendelte el a migrációs válsághelyzetet, mivel nem tudni, hogy reagálnak a hírre az útvonal egyes országaiban rekedt menekültek: elmondása szerint egyre többen próbálnak Magyarországra jutni.

Az azonban még mindig nem derült ki, hogy a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet elrendeléséről szóló törvény melyik pontja alapján hozta meg a döntését a kormány.

A menedékjogról szóló törvényben ugyanis a következő áll erről a témáról:

80/A. §172 (1) Tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet rendelhető el, ha

a) a Magyarországra érkező elismerést kérők száma

aa) egy hónap átlagában a napi ötszáz főt,

ab) két egymást követő hét átlagában a napi hétszázötven főt vagy

ac) egy hét átlagában a napi nyolcszáz főt meghaladja,

b) a Magyarországon a tranzitzónában tartózkodók száma - a külföldiek ellátásában közreműködő személyeket nem számítva -

ba) egy hónap átlagában a napi ezer főt,

bb) két egymást követő hét átlagában a napi ezerötszáz főt vagy

bc) egy hét átlagában a napi ezerhatszáz főt meghaladja,

c) az a) és b) pontban meghatározott eseteken kívül bármely olyan migrációs helyzettel összefüggő körülmény alakul ki, amely valamely település közbiztonságát, közrendjét vagy a közegészségügyet közvetlenül veszélyezteti, különösen, ha az adott településen vagy annak külterületén található befogadó állomáson vagy a külföldiek elhelyezését biztosító egyéb létesítményben zavargás tör ki, vagy erőszakos cselekményeket követnek el.

A Police.hu statisztikáit áttekintve világos, hogy az a) pont egyik alpontja sem érvényesül jelenleg, a napi átlag 50-150 illegális határátlépő, alkalmi kiugrásokkal. Ennek megfelelően feltehetően a tranzitzónákban lévők száma sem haladja meg a megadott értékeket. Persze ez nem zárja ki, hogy például a Szerbiában rekedt kétezer migráns megindul a határ felé, de egyrészt még ez sem ütné át a határértékeket, másrészt „megelőző intézkedés” lehetőségéről egészen egyszerűen nem szól a törvény. Szerdán például mindössze huszonheten érkeztek – persze ez nem zárja ki, hogy ma ezren jöjjenek, de az is ugyanannyira feltételezhető, hogy ma tizenöten, holnap pedig csak hárman érkeznek majd. Ez utóbbi forgatókönyv tűnik valószínűbbnek, ha mindenki tartja magát az EU-csúcson tető alá hozott megállapodáshoz.

Marad tehát a c) pont, amely szerint akkor lehet elrendelni a válsághelyzetet, ha „olyan migrációs helyzettel összefüggő körülmény alakul ki, amely valamely település közbiztonságát, közrendjét vagy a közegészségügyet közvetlenül veszélyezteti”.

Ez a szöveg eléggé gumiszabály, ha nagyon akarja a kormány, akkor ebbe bele tudja magyarázni, hogy most „olyan körülmény alakult ki”, amely veszélyezteti „valamely település” közrendjét. De érdekes módon, talán gyenge volta miatt még a döntést magyarázó fideszesek sem próbálták a hajánál fogva iderángatni ezt a törvényszöveget, hanem inkább csak az aduászt szedték elő, hogy a magyar családok biztonsága, az forog kockán.

Nem bánom, ha mondjuk a kormány tud valamit, amit mi nem, és ezért szeretné megerősíteni a határt. Sőt, még azt sem bánom, ha a Fidesz csak próbálja megint a közérdeklődés homlokterébe visszarángatni az akut, déli határon jelentkező válságként lassan megoldódni látszó migrációs kérdést, amivel kibekkelte az elmúlt évet belpolitikailag. Legyen. Csak az zavar, hogy immár sokadik alkalommal fordul elő, hogy a látszatra sem adva, a saját maguk által hozott törvényeket sem tartja be a kormány.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr688459634

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pintér Bence: Milyen alapon hirdetett válsághelyzetet a kormány? 2016.03.10. 10:00:03

Még mindig nem derült ki, hogy a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet elrendeléséről szóló törvény melyik pontja alapján hozta meg a döntését a kormány.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.10. 09:59:46

A válság szabad szemmel látható, nem kell kekeckedni.

murcielago 2016.03.10. 10:03:25

@BircaHang Média:

Á, nincs is no-go zóna, itt olvastam valamelyik szomszéd topicban...

murcielago 2016.03.10. 10:07:18

@murcielago:

Egy arab bement ilyen "no-go"-nak tartott helyekre és azt tapasztalta, hogy nem éri atrocitás.

Mégiscsak szép ez az új világ.

IdomitottFoka 2016.03.10. 10:16:52

@BircaHang Média: Te onnan Bulgáriából szabad szemmel látod az itteni válságot. Tudod, még csak nem is nézeteiddel van baj, hanem egyszerűen hiteltelen vagy.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.10. 10:19:38

@IdomitottFoka:

Bezzeg ha ballib lennék. akkor lehetnék a Déli-sarkon is...

mikimackó 2016.03.10. 10:38:37

@BircaHang Média: az, hogy alapból hülye vagy, földrajzilag nem releváns !

egysmás 2016.03.10. 10:41:13

A bűnözőt onnan lehet megismeri, hogy nem zavarja ha törvénysértést kell elkövetni a célja érdekében.

Robinzon Kurzor 2016.03.10. 10:42:33

@poszt: "Csak az zavar, hogy ..."

Ugyan már.
Ha annyira zavarna, nem ezt és nem így írtad volna. És főleg: nem ide.

Ja, és az a bizonyos c) pont sem gumiszabály.

A "közvetlenül veszélyezteti" biztosan nem tud úgy megvalósulni, hogy onnan több száz kilométerre vannak azok, akik veszélyeztetnek.

murcielago 2016.03.10. 10:50:17

A válsághelyzet kihirdetéséhez több információ kell (nem publikus titkosszolgálati pl.), mint amennyivel egy tehetséges újságíró rendelkezhet, mivel általában megelőző intézkedésről van szó, aminek ha a kiadása késik, az nagyobb problémákat okoz, mint egy elegendő indok nélküli téves riasztás.. Persze az az ellenzék dolga, hogy az indokoltságról a kormányt utólag beszámoltassa.

Nekem ez a rész a kedvencem (persze csak a nem létező no-go zónák után):
„holnap pedig csak hárman érkeznek majd.”

Bell & Sebastian 2016.03.10. 10:58:45

Milyen alapon? Szilárd, elvi alapon. A gyodával olyan vonatra szálltunk, ami nem lassít, nincs kiugrás. Ez az üzenet elsősorban külpolitikai, idézik is eleget külföldön a futósávban (legalább olyan súllyal esik latba, mint Cicamaca miniszter doktori címe, mert ott se minden demokrati, ellenben kuss), a német közvéleménynek szól, ugyanis Merkel ügynök visszaerősödött a bűvös ötven percentre, legalábbis a libsi farkinca-méricskélők szerint.

Márpedig a mi emberünk Seehofi és a járgánylobbi.

A híreszteleéssel ellentétben kiderült, hogy háromezer migráncs közül egy sem bizonyult alkalmasnak a csavarhuzogatásra a Merci összeszereldében, mondhatni, nem jött be az elképzelt mutatvány.

Arra hajtunk, hogy kiüssük a migráncsokat a szereldében, amely cél (a kormány részéről) méltányolható, nem de bár?

Jobb lenne nekünk, ha nem Mohamed menne a hegyhez. Minket vigyenek-vegyenek, kit kell még lecumizni, térdelünk elébe.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 10:59:34

@murcielago: Annyian jönnek, amennyi csak szükséges.

Zb74 2016.03.10. 11:02:31

Ez a törvénytelenség világosan megmutatja, mire számíthatunk, ha a parlament átengedi a terrorvészhelyzetről szóló jogszabályt, amely már eleve és szándékosan a kormány belátására bízza, mikor rendelhet el olyan különleges helyzetet, amelyben jogainkat és szabadságainkat korlátozhatja, felfüggesztheti.

murcielago 2016.03.10. 11:06:53

@Bell & Sebastian:

plussz a teljes család, kicsikét később...

Robinzon Kurzor 2016.03.10. 11:08:51

@murcielago: "A válsághelyzet kihirdetéséhez több információ kell (nem publikus titkosszolgálati pl.), mint amennyivel egy tehetséges újságíró rendelkezhet, mivel általában megelőző intézkedésről van szó"

LOL!

A törvényben le van írva, hogy milyen feltételek mellett lehet "migrációs válsághelyzetet" kihirdetni és ezek bizony nyilvánosan hozzáférhető forrásokból ellenőrizhetőek.

Továbbá ezek nem megelőző intézkedésekről van szó, ahhoz pont nem kell válsághelyzeti különleges felhatalmazás, hanem konkrét válsághelyzetek operatív megoldásáról.

Azt felejtették ki a törvényből a fiúk, hogy lehessen migrációs válsághelyzetet kihirdetni akkor is -- és ez lehetne a d) pont -- ha a kormány uralni akarja a pillanatot és most hirtelen nem jutott más az eszébe.

Robinzon Kurzor 2016.03.10. 11:09:59

@Zb74:

Ez a törvénytelenség világosan megmutatja, mire számíthatunk, ha a Fidesz elveszít majd egy OGY-választást.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 11:11:00

@Zb74: A terrorveszély permanencs, nincsen köze a népvándorláshoz. Mindenki nézze meg, milyen páncélozottságú autóban ül, ha nem tudja, lőjön egyet bele, lehetőleg a főszámítógépbe.

Ha onnan kezdve nem megy tova talicska, nulla a besorolása és nem érintettje a terrorveszélynek - gyakorlatilag.

Ettől még lekapcsolják bizonyos szervezetek, akár ártatlanul is, ám legalább egy darabban temetik.

De ha túléli (a kocsi), kezdhet aggódni.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 11:13:48

@Robinzon Kurzor: A Törvény funkciója az, hogy az erős vár képzetét keltse az ellenségben. Ki és beosonni rajta (például Mátyás király liezon-túrára) a kisajtón szokás.

dunántúli gyerek 2016.03.10. 11:25:12

A ballib úgy látja még nem maxolta ki a bukót a menekülthelyzetből...:)

Minden újabb fidesz-nyalókára kéjesen bukik rá a ballib sajtó!

murcielago 2016.03.10. 11:25:16

@Robinzon Kurzor:

Én is néztem a tv.-t szerintem se jó, kimaradt belőle a titkos információk miatti vészhelyzet. Ez van, most kerüljünk még rosszabb helyzetbe egy rossz tv. miatt, vagy vállaljuk be azt a kockázatot, hogy a kormány hatalmaskodását leplezi a kimódolt válsághelyzettel. ..és épít még egy stadiont(, vagy nem is tudom, mi számít itt a Mandineren a legszörnyűbbnak.)

Robinzon Kurzor 2016.03.10. 11:33:36

@murcielago:

Nincs ennek semmi értelme.

Ugyanis amit titkos információkból esetleg tudni lehetne, annak megoldására nem alkalmasak azok a különleges felhatalmazások, amiket a "migrációs válsághelyzet" kihirdetése a kormány kezébe ad.

Uralva lett a pillanat egy-két napra, teljesen nyilvánvaló és egyértelmű törvényszegés árán.

És csak azokat nem zavarja, akiket a Kádár-rendszer sem zavart (vagy max. az zavarta őket, hogy nem ők a járási párttitkár).

Bell & Sebastian 2016.03.10. 11:34:49

@murcielago: A titkos információ az, hogy BMW -re hajtunk. Van aki újabbra, van, ki egy egész gyárra, de olyan is akad, aki mindkettőre.

murcielago 2016.03.10. 11:39:18

@Bell & Sebastian:

Nem, nem. még csak összeírják a terepjárókat. Még nincs lövészet. Viszont a gépkarabélyokat már le kell adni. Úgyhogy otthon kamra-pince-padlás vizit...(amilyen feledékeny tud lenni az ember)

murcielago 2016.03.10. 11:41:50

@Bell & Sebastian:

Hát amúgy én se néztem ki sokkal többet a titkosszolgálatunkból...

Bell & Sebastian 2016.03.10. 11:45:30

@murcielago: Nem nagy dolog, valaha az írógépekről vettek írásmintát. Azzal akarták dobálni az imprepralistákat, szükség esetén.

Kovács Boxer Alsó László is megmondta: Orbán egy ámokfutó, nincsen az versenyszám, amit ne nyerne meg, erősen markolva a stafétabotját.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 11:46:52

@murcielago: Magányos merénylő - csak az a feladvány.

Netuddki. 2016.03.10. 12:15:16

Milyen alapon?
A demokráciát felváltotta az erősebb eb nemz, már régen észre kellett volna vennetek. Azt csinálnak amit akar pár fideszes vezérürü, és addig amíg pofán nem lesznek nemzve...

Netuddki. 2016.03.10. 12:18:01

Osztánek, válsághelyzetben március 15.-én lehet-e tüntetni az orbánt lemondásra felszólítva (orbán takaroggy)?

dunántúli gyerek 2016.03.10. 12:18:42

@___________Tibi___________: Ja, tüntiznek is ezerrel.....a menekültek makedóniában...:)

Én mondjuk örülök hogy nem akkor hirdetik ki a válsághelyzetet, amikor az ottani kerítést már ledöntötték a vadak.

vackor1 2016.03.10. 12:29:26

@Robinzon Kurzor:
Ilyet már láttunk . A zsigerből MINDENT - ami esetleg előre vihette volna az országot/ életszínvonalat emelhetett volna - megtorpedózáson kívül hirtelen csak a szétdúlt Budapest és mondjuk az évi max. 5 x 300 Ft-os vizitdíj ellen utcára vitt tömegek és a népszavazás - mert akkor még lehetett ilyet is csinálni - jut eszembe. ( mondjuk akkor fordult elő eddig egyszer a történelemben, hogy nem mínuszos volt a gyógyszerkassza, azaz nem kellett milliárdokat beletolni az adókból , de ezt sem látták azok, akik ellene szavaztak, na ezekből a széles látókörű humanoidokból lett a fijjjjugnak kétharmaduk , az eredményt tapasztalhatjuk )
" Jó " taktika.. Mindennek keresztbeteszünk, majd azt üvöltözzük, hogy semmi sem jó, látjátok, minden rosszabb lett.. Ez kell itt pár milliónak - nagyon remélem, hogy nem a többségnek - a baj csak az , hogy rengetegen vannak azon a szellemi szinten, hogy nem látják az okát. ( mondanám, hogy agyhalottak, de még csak azok sem, sohasem volt se előrelátásra, se elemzésre, gondolkozásra képes szervük )

dunántúli gyerek 2016.03.10. 12:32:51

@vackor1: 'mondjuk akkor fordult elő eddig egyszer a történelemben, hogy nem mínuszos volt a gyógyszerkassza, azaz nem kellett milliárdokat beletolni az adókból , de ezt sem látták azok, akik ellene szavaztak'

Hát ez igazán qrva fontos infó abból a korból, amikor az egész ország csődbe ment a gyógyszerkasszával együtt.....:DD

Mindjá vissza is szavazom őket, nem?

$pi$ 2016.03.10. 12:39:24

"Ennek megfelelően feltehetően a tranzitzónákban lévők száma sem haladja meg a megadott értékeket. "

Ez jó. Feltételezem, hogy kevesen vannak a tranzitzónába... tehát bebizonyítottam, hogy nem törvényes a válsághelyzet. No, be-van-bi-zo-nyít-va! Írok róla egy blogot. :D

bkkzol 2016.03.10. 12:50:33

Például azért van migrációs vészhelyzet ,mert az NDK-s öregasszony továbbra is meghívót küld az egész muszlim közel-keletnek, de fogadni már nem szívesen fogad be senkit. Ha az a 12-15 ezer 25-35 éves kiképzett férfi megindul a Balkánról akkor nincs aki megállítsa őket. Se szépszóval se fegyverrel. Majd a határokon az a 200-300 rendőr?! Hmmm....

high up! 2016.03.10. 13:06:07

Egy ideje egyre nagyobb a pánik a fideszben, hogy már nem tudják tovább titkolni a nyilvánosság elől, hogy Orbaneszku führer eftárson elhatalmasodott a paranoiás betegség.

Az üldözési mánia, az állandó félelem a bukás és elszámoltatás miatt mind-mind segítik a diktátorokat, hogy pár év után kezdjen elmenni a józan eszük és kezelésre szorúló paranoiás betegek legynek. Sztálin, Kádár mind jó példái voltak ennek, hogy hogyan épül le a diktátor agya és hogy már a szekrény mögött is ellenséget sejtsenek. A CNN, Tavares, az EP, az EU, a Sorosgyurka, a Norvégalapok, a migránsok, a belső magyar ellenforradalmárok, a külső erők - az súlyosbodó tünetjelek csak fokozódnak.

Oszt most itt van a migráns szükség állapot kihirdetése (miközben egy darab migráncs sincs az országban!!!), nemsokár jön a kijárási tilalom, meg ki tudja még mi.

A fideszesek meg csak egyre jobban pislognak, hogy ezt most már a rezsicsökkentett birkák is észreveszik oszt pánikba esnek majd a hibant vezértől, oszt nem lehet majd a 2018-as választást túlélni, jön a bukta. Ha meg bukta, akkor meg jön a fideszesek totális elszámoltatása.

FOLYTASSUK!

high up! 2016.03.10. 13:12:22

@bkkzol: " Ha az a 12-15 ezer 25-35 éves kiképzett férfi megindul a Balkánról akkor nincs aki megállítsa őket. "

Az ám, megindulnak majd a kínai okostelefonjaikkal meg az uzsonnás szatyraikkal, oszt beveszik Európát. A NATO összeomlik, a Reichstag kapitulál, a multi cégek igazgatóságából elkergetik az összes fehér embert és wahabiták ülnek be, 10-szeresre pörgetik fel a szaporodásukat, oszt a fehér faj kipusztult.

Ezt szeretem a magyarokban, hogy határa sincs a sötétségeiknek. Oszt akárhányszor seggre ülnek emiatt a történelemben, sose tanulnak belőle.

FOLYTASSUK!

Afrika steht an der Elbe 2016.03.10. 13:16:22

Aki nem látja, hogy k... nagy sz...ban van egész Európa, az nem hülye, hanem annál is rosszabb.

dunántúli gyerek 2016.03.10. 13:18:04

@high up!: figyelj félkegyelmü! A 7en az EU csúcsot követted-e?

Senki nem indul a szatyrával, mennek vissza törökbe hála Istennek!

egysmás 2016.03.10. 13:23:02

@Afrika steht an der Elbe: Bizony, szarban!
Épp a kormány szarik a saját törvényére.
Ennél nagyobb szarban nem is lehet.

dare 2016.03.10. 13:30:29

@high up!: Magyarország mindig az "értelmiség" miatt ült seggre a történelemben.
Nem lehetne csak egyetlenegyszer egy fontos kérdésben, hogy a nép dönthetne?
Tényleg azt hiszi azt értelmiség, hogy a magyar nép olyan hülye kispolgárok, akik képtelenek racionálisan gondolkodni?
Mindenki látja mi történik, nem kell tolmács.

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.10. 13:40:43

@dare: hát a választási eredmények után jól gondolja az "értelmiség" ha így gondolja. A magyar nép hülye, képtelenek racionálisan gondolkodni. Lásd 94-ben visszahozták a kommereket, 2006-ban szavaztak még egy elkúrást, és 2014-ben is a nyilvánvaló elkúrás folytatására szavaztak. Jó, csak egy kisebbség szavazott ezekre, de nem eléggé kisebbség...

dare 2016.03.10. 13:52:40

@fidesz maszop dk egykutya: Nem akarom hülyézni a népet, de hányszor adtak bizalmat az értelmiségnek?
Érthető valahol ha egyszer eljátszották a bizalmát, azt nehezen adja vissza, de ha visszaadja még egyszer a baloldalnak akkor nagyon meg kell becsülnie végre azt a bizalmat.
De ameddig nem változtat a politikáján addig ez remélem szóba se fog kerülni.
Szerencsére a megvezethetőség már nem olyan mértékű mint régebben.

$pi$ 2016.03.10. 14:08:09

@bkkzol: "Például azért van migrációs vészhelyzet ,mert az NDK-s öregasszony továbbra is meghívót küld"

Egy pillanatra elakadtam, hogy miről beszélsz, aztán amikor leesett majdnem én is leestem a székről. :D

murcielago 2016.03.10. 14:14:01

@Bell & Sebastian:

Én sem idalizálnám, mint általában a tekintélyelvű vezetőknek, nagyon jó érzéke van ahhoz, hogy tudja, meddig mehet el, hol vannak azok a bizonyos falak. Az alig több, mint véletlen, hogyha ez egybeesik időlegesen valamiféle többségi elképzeléssel. Bár pont ezt a pici egybeesést szokták olyan hangzatosan elnevezni, hogy demokrácia, meg hasonlók. Nem is tudom, ér ez még valamit…?

A titkosszolgáknál pedig csak abban bízom, hogy talán legalább maradtak haverjaik Moszkvában, meg Tel-Avivban, meg ilyesmi. A kicsit is meg kell becsülni…

jágör68 2016.03.10. 14:15:58

Talán emiatt:

csak az első két hónapban 20x, azaz HÚSSZOR annyi honfoglaló lépett be Törökországba, mint tavaly ilyenkor.

index.hu/kulfold/2016/03/02/menekultek_migransok_europa_magyarorszag/

Aki nem fogja fel mit is jelent az exponenciális függvény- és kb 1 milliárd éhező a Földön, az menjen vissza az óvodába:

postimg.org/gallery/efwgni04/

jágör68 2016.03.10. 14:16:37

@jágör68:
* Törökországból Görögországba

steery 2016.03.10. 14:24:30

Tekintsetek úgy erre a mostani migránsmentes válsághelyzetre, hogy a kormány és a hatóságok gyakorolnak. Tesztelik magukat, mit tudnak majd tenni akkor, ha tényleg jönni fognak ezek a fránya migránsok, akik most éppen a távolmaradásukkal tüntetnek a magyar viszonyok ellen, nem akarva résztvenni a válsághelyzetben.

dare 2016.03.10. 15:01:17

El kell ismernem viszont, hogy amit le akarnak nyomni a nép torkán, az valóban nem egyszerű feladat.
Ez bárkinek feladná a leckét, de a kitartás már mindenképp dicsérendő részükről, hogy még akkor sem változtatnak véleményt amikor már szabályosan kéri őket a nép.
Pedig ebben a kérdésben igazán félre lehetne tenni a pártpolitikai érdekeket, nagy szükség lenne ha mindenki hasonlóképpen mérné fel ezt a problémát, de nem, ez nem történik meg.
Ehelyett megy a magyar nép fajgyűlölő lemez, mindenkit megfertőzött a plakátkampány, szegény nép nem is akar gyűlölni csak ez a kis diktátor megzavarta az emberek gondolkodását, nem tudják mit cselekszenek.
Nagy szerencse, hogy mi itt vagyunk a közelben (a sok humán demokrata), és feltudjuk homályosítani az emberek értelmét (épp ráérünk), ezért elmagyarázzuk hogyan is kellene vélekedni ebben a kérdésben.
Nem tudom mennyi időnek kell eltelni míg végre megértik, hogy a magyar nép bizony így vélekedik, rendkívül furcsa és megmagyarázhatatlan jelenség ez valóban, de van egy elképzelése a jövőjével kapcsolatban amibe sok minden belefér ugyan, viszont ezen nem szeretne változtatni.
Mindenféle segítség belefér az elképzeléseibe, kivéve azt hogy befogadja ezeket az embereket.
Ezt tényleg ennyire nehéz megérteni.
Jöhet több ezer színes fotó, interjúk, hozsanna, pálmaág, babérkoszorú.....bármi, nem fog változni a vélemény.
Nem lehetne ezt elfogadni?
Meddig akarják ezt feszíteni, míg be nem fogadunk egy pár ezret, aztán persze szélsőjobb megerősödés, egy kis szurkálás, lövöldözés, jönnek az amcsik, demokrácia, káosz, és nem ezt akartuk, sorry.
Döntsünk ebben a kérdésben az eszünkkel ne a szívünkkel.
Az alapján hirdetett válsághelyzetet a kormány, mert ameddig nincs döntés a kérdésben, válsághelyzet van.
Remélem még a népszavazás előtt megoldódik, nem okozna örömet ha az értelmiség megint csodálkozna a magyar népen akikkel együtt él már jó ideje.

2016.03.10. 15:32:28

@dare:

Én viszont szívesen látnák 1millió körüli betelepülőt. Ha táborban lesznek az is jó, de felőlem egyből lehet őket beköltöztetni az üres házakba.

Feketét fehéret sárgát nekem tökmindegy. Nekem az a fontos hogy minket erősítsenek, ne az ellenfelet.

A szélsőjobb meg csak gyakoroljon és erősödjön, hamarosan szükség lesz minden fegyverképes emberre.

Apropó, nehogy elsikkadjon a migráncsos figyelemelterelésben, mégha a központilag le van is tiltva az említése:

- márc 15. -

tiszteld a hagyományt

Bell & Sebastian 2016.03.10. 15:54:40

@murcielago: Azt gondolom, haszonelvűen rakosgatjuk a téteket, bár a haszon inkább a puszta megmaradás. Amit felsorolt, abból Tel-Aviv él, de a többi sem döglött. Moszkva mindenképpen, majd Berlin, utána DC.

Akkora itt a jövés-menés, mint a csatkai búcsúban. Mindenki mehet egy kört -ingyen- a tekerős ringlispílen, Viktor jóvoltából.

dare 2016.03.10. 15:55:38

@260: Nagyon megy a poénkodás ezzel a témával úgy látom,nem baj, lesz ez még így se.

A hagyománytiszteléssel kapcsolatban nem ártana ha más is úgy gondolná.
A hagyományt ha tisztelik is, egymást biztos hogy nem.
Pedig márc. 15 legszebb pontja a népképviseleti országgyűlés, na akik bojkottot akarnak azoknak ez tuti nem fontos a megemlékezésben.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 15:58:11

@260: Csak nehogy maga legyen korunk Táncsicsa, de árulja el, hová viszik, nehogy elfeledjék kiszabadítani.

Szélnek feszülő lobogóval rohangálni tavasszal jó dolog, főleg húszévesen.

murcielago 2016.03.10. 16:13:44

@Bell & Sebastian:

A haszon az jó gondolat, pláne a megmaradás. Én is így látnám: „majd Berlin, utána DC.”, de Berlin mióta nemcsak saját megrendelésre ugye, abszolút túlterhelt…

De hát mi is a káosz? Egy abszolút a túlterhelés felé tartó állapot.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 16:16:59

@260: Az ökörköri ökörséget félretéve, a technológiai váltás mindig iszonyú felfotdulással jár, Európa számára (legutóbb) háborúval.

Merkel ott vétett lépést, hogy leállíttatta a reaktorait, amcsi nyomásra. (Rossz megközelítesben vagyok, mert jól tudta, mit csinál, a zöld-vörösök zsarolásának "engedve".)

A legegyszerűbben úgy jellemezhető a helyzet: Tesla vagy olaj, ez itt a kérdés. Szerintem az előbbi győz (az elv), de a németeknek nagyon nem mindegy, felpörögnek-e pillanatok alatt.

Nem egyszerű szétszálazni, ki kivel van mostanában?
De nem is bonyolult, ha az egyenletből mindent elveszünk, csak a két ismeretlen marad.

Az meg, mint írtam, eléggé közismert. Mivel furikázunk 10 év műlva? Nos, itt ki is csengettek az araboknak, árulhatnak homokot, kábakő a családjukba.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 16:18:34

@murcielago: Ha gráf, van csúcsa. Nem is egy, több. De innen már magas-tudomány.

2016.03.10. 16:24:09

@dare:

Én is erre gyúrok, valódi népképviseleti országgyűlésre.

Példának itt egy, de most találtam ki, szóval vedd figyelembe az adhoc formátumot:

minden száz ember jelölhet egy jelöltet akiért a teljes vagyonával jótáll. Ezekből tízezer fő kiválaszt kettőt, minden százezer fő ezekből kiválaszt 2 országgyűlési képviselőt.

Nincsenek és tilos a pártok egyéb szerveződések.

Csak neked, a köztársaságról, wiki:
"A központ hatalma csak a polgáraitól ered, nincsen egyéb örökölt e világi, vagy túlvilági forrása és nem kötődik egyetlen társadalmi-gazdasági alakulathoz sem. "

2016.03.10. 16:33:38

@Bell & Sebastian:

Nem dugják dutyiba az ugribugrikat, mert százszor annyi jön ki.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 16:40:00

@260: Szerintem ez problémás, mert folyamatos (végtelenül sűrű) korrekcióra szorul.

Minden eddigi megoldás föld-alapú volt (a hatalom forrását ne firtassuk), ez meg pont a kifordítottja, méghozzá úgy, hogy semmihez nincsen kötve, gumikulimájsz az egész.

Ha már..., akkor nézegesse a svájci jogelméletet.

dare 2016.03.10. 16:43:53

@260: Ezen már én is gondolkoztam, a francnak kell ennyi képviselő meg ellenzék.
Viszont az arisztokrata réteg valahogy nem bírt soha a fenekén megülni, szóval sajnos keresztbe tennének ennek a kezdeményezésnek.
Nagyon tudnak manipulálni, és sajnos sokszor sikerül is nekik.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 16:44:33

@260: Kap egy csipet a karjába, majd egyetlen gombnyomással törlik a mátrixból, aztán leshet. Kisebb összeget adok rá kölcsön, csak vissza ne hozza. :)

Bell & Sebastian 2016.03.10. 16:48:37

@dare: Először arra a kérdésre kell választ találni, hogy a genyó mit is árul el és mi járjon érte?

Jelenleg még az sem probléma, hogy majd' mindenki külföldről van dotálva a parlamentben, ilyen-olyan érdekek hatékony képviselete céljából.

Ha mindenki a nemzetet árulja ki saját zsebre, akkor ez a főszabály, a többi a kivétel.

dare 2016.03.10. 16:59:47

@Bell & Sebastian: Sajnos mindig ki kell építeni a holdudvart, az tart hatalmon, nélküle nem marad fenn a brancs.
Mindig azon elmélkedek melyik a jobb?
A szegény árvafia, aki még gyenge, vagy a pénzeszsák akit vajmi keveset érdekel a nép ( csak az a kis rész).
Ezt ha tudná az ember, könnyeben döntene.

dare 2016.03.10. 17:08:56

@dare: jav: könnyebben

A pénzeszsákhoz még annyit, lehet van aki valóban segíteni akar, de még ott van az a buktató benne, hogy fogalma sincs az alsóbb rétegeknek mi lenne a jó, és a szakértőinek se.

2016.03.10. 17:56:12

@Bell & Sebastian:

>>Szerintem ez problémás, mert folyamatos
>>(végtelenül sűrű) korrekcióra szorul.

Részletesebben?

dunántúli gyerek 2016.03.10. 17:59:09

@Bell & Sebastian: merkel nem állította le a reaktorait....

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.10. 18:08:30

A tartós világbéke érdekében tovább kell fejlesztenünk a barátságot és az együttműködést a szocialista táborba tömörült testvéri országokkal, és fokoznunk kell szolidaritásunkat minden békeszerető országgal. Az egymás területi épsége és szuverenitása kölcsönös tiszteletben tartásának, az egyenlőségnek és kölcsönös előnyöknek alapján normális diplomáciai kapcsolatok létrehozására kell törekednünk minden olyan országgal, amely hajlandó velünk békében együtt élni.

murcielago 2016.03.10. 19:09:24

@Herr Stacheldraht Leger:

Ezek a veretes szószerinti vagy torzított formájú idézetek esetleg Honecker?

(Eszterházy is adott időnként listát a forrásairól)

Vagy ez teljesen kripto-mozgalmi szöveg? Végülis háttérzajnak elmegy..

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.10. 19:10:26

@dare: értelmiségnek egyszer sem adtak bizalmat. Mert hülyék, csak a demagóg ígérgetésre vevők.

Herr Stacheldraht Leger 2016.03.10. 19:49:04

@murcielago:

A helyzet a következőképpen áll: ha támadnak, mi megsemmisítjük őket, s akkor jól érezhetik magukat. Ha egy részüket semmisítjük meg, akkor részben érezhetik magukat jól, ha többet semmisítünk meg, jobban érezhetik magukat, ha maradéktalanul megsemmisítjük őket, akkor egészen jól érezhetik magukat. Hazánk problémái bonyolultak, és ezért agyunknak is egy kicsit bonyolultan kell működnie. Ha megtámadnak, visszavágunk, azért hogy kivívjuk a békét.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 19:51:03

@dunántúli gyerek: Bingo, 8db még üzemben a 30 -ból, de csak (legkésőbb) 2022 -ig.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 19:53:38

@dare: A buktató a frakciófegyelem, lásd Bajusz László megmondásait, oszt mégis mindig mellényomik.

dare 2016.03.10. 20:02:44

@fidesz maszop dk egykutya: Most a fiatal értelmiségre gondolsz?
Részemről jöhetnek, nincs ellenük kifogásom, talán csak annyi amilyen gyorsan csak lehet cseréljék le a mentoraikat.
És odafigyelni a népre, nem csak hagyni magába dünnyögni...
Én is szeretnék egy generációváltást, nagyon kellene a politikának.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 20:02:49

@260: (Mert a piramis alapja inog, az állandó változása miatt, ezért gyakori korrekcióra van szükség.)
Bárhogyan is választunk ki száz embert, akik delegálnak egyet (eddigi tapasztalataik alapján), azt gyorsan zsebrevágják a lobbisták, oszt hívhatják vissza, küldhetnek másikat. (1)

Közben a választók százas halmaza is változik. (2)

A céljaik úgyszintén. (3)

dare 2016.03.10. 20:05:41

@Bell & Sebastian: Rakoncátlanok,nem lehet könnyű velük.
A másik brancs se, még miniszterelnököt is lemondatott.

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.10. 20:24:45

@dare: nem, nem fiatalra. Magyarországon az elmúlt 26 évben csak bunkó faszparaszt mszmp szökevény hazaáruló barmok kormányoztak.

Bell & Sebastian 2016.03.10. 20:35:37

@dare: A pártok meghaladására eddig három kísérlet történt: falangista, fasiszta és nemzeti-szocialista, a nemzetközieket nem említve.

A legtovább Franco húzta és még most is köpködik. Mi lenne itt, ha visszajönnének a levitézlett összefosók? Úgy értem, a kötelező, vasárnapi plázaünnepen kívül.

bkkzol 2016.03.10. 23:52:12

@high up!: Nem az uzsonnászacskók pukkantak Párizsban. A multicégek vezetői, politikusok most is jól őrzött helyeken élnek. A NATO most is csat töketlenkedik a Földközi-tengeren, semmit nem csinál. Illetve görög partra viszi az a csónakot amit a törökök indítottak. A népszaporulat robbanás is meg lesz az évi 2 szüléssel meg a családegyesítéssel.
Aztán csak nézel, hogy karácsony helyett télünnepre megy a lányod bokáig érő ruhába és kendőbe...

maroz 2016.03.11. 06:52:59

Szerintem royal pimpőke alapon. Van valakinek nagyobb bemondása? Nincs, ráadásul 2010 óta. Egyéb kérdés?

2016.03.11. 09:37:49

a romai koztarsasag idejeben a consulok hivatali idejenek lejarta utan megvizsgaltak, hogy milyen volt a tevekenyseguk

nem jogszerusegi szempontbol, hanem celszeruseg szempontjabol vizsgaltak!

nekem nem tetszik, ha a kormany valamit jogszerutlenul csinal, orulnek, ha minden a torveny betuje szerint tortenne
de az jobban zavar, ha valami disznosagot csinalnak

a korrupcio teljesen jogszeru, le van papirozva minden, kozbeszerzesek lenyulva, jogaszok hada biztositja a nagyuzemi lopas jogszeruseget, megis teljesen ellentetes az orszag erdekeivel!

a keritesepites, mohamedan betolakodok elleni fellepes lehet, hogy nem felel meg a kenyes jogaszok merceinek, de szukseges es nagyobb baj megelozeset szolgalja

en szinte csak a mohamedan invazio megfekezeseben tudok egyeterteni Orbanekkal, de ebben az ugyben a hatekonysagot, kemeny fellepest, elrettento eljarast, mohamedanokat kirekeszto hozzaallast tobbre ertekelem, mint az oncelu jogaszkodast

Bell & Sebastian 2016.03.11. 09:56:19

@karandash: Csakhogy itten az a baj, a bazári majmok szintjén folyik a verbális nagyotmondás tettekre váltása.

A rendőrség vagy honvédség zárt szervezet, oda nem fog Stux, az anti portás csak úgy besétálni, hogy a diktafonjára tűzzön egy csíkos gatyást.

Mindezt csak csendben, csak holkan, hogy senki meg ne hallja, is megtehették volna.

De nem ez a cél.

Robinzon Kurzor 2016.03.11. 12:40:15

@karandash:

Csak szólni kellene már ezeknek a mohamedán betolakodóknak, hogy jöjjenek mán' ide betolakodni.

Mert hogy momentán _ide_ senki nem akar betolakodni.

A végén még majd ezért kell idehozni őket szervezetten, hogy legyen kit jól elzavarni.

aluf 2016.03.19. 13:57:47

Vigyázó szemetek Párizsra vessétek és lássátok milyen ahol sok a muszlim.

2016.03.19. 14:23:50

@aluf:

>>...lássátok milyen ahol sok a muszlim.

Jakarta, 8 millió muszlim, minden vasárnap autómentes

google, képek: car free day jakarta

aluf 2016.03.19. 15:16:39

Nem minden értelmiségi dinnye. Oriana Falacci, Kertész, Konrád, Hiller, Bojár Gábor is jelezte a muszlim veszélyt.

aluf 2016.03.19. 15:17:40

@260: Nem is jönnek Európába, Ausztráliába mennének, de ott nem engedik be őket.

aluf 2016.03.19. 17:37:41

Tudnám miért ér meg 6 milliárd eurot, hogy egyik arabot kicseréltethessük egy másikra? Esetleg egy analfabétát egy orvosra?
süti beállítások módosítása