Lógni fogunk! − A diákok hétfői otthontartásáról
2016. február 29. írta: dobray

Lógni fogunk! − A diákok hétfői otthontartásáról

logosnap.jpg

Az oktatásügy súlyos problémái ellen folyamatosan tiltakoznak az ágazat résztvevői, főleg a tanárok. A miskolci Herman Ottó gimi tanári kara által elindított tiltakozási hullám ugyanakkor jogos kérdéseket vet fel. Sokakat ismerek, akik túlságosan politikainak tartják a Herman-féle akciót, és visszafogottabb eszközökkel kívánják elérni azt, amit szeretnének. Nem tisztem igazságot tenni: mérsékeltebb és markánsabb eszközök is legitimek lehetnek ilyen esetben. Mint minden hasonló tiltakozásnál, mozgolódásnál; különféle taktikák futnak párhuzamosan és természetesen megjelenik benne a politika is. Mármint a politikai pártokra gondolok.

Ráadásul a február harmadikai és tizedikei megmozdulások után ma a tanárokkal akciószerűen is szolidaritást vállalni kívánó szülők nem engedik iskolába a gyerekeiket. Jó ötlet ez?

Az, hogy egy oktatásügyi megmozdulás „politikai”, nem túl újszerű meglátás. Persze, hogy az, mivel a közös ügyeink intézéséről van szó, tehát az oktatásügy (és még sok minden más) kérdései alapvetően politikai kérdések is. Felesleges itt a szakmát szembeállítani a politikával. Ezek szakmai és politikai ügyek.

Az egy másik kérdés, hogy például ellenzéki pártok is rácsatlakoznak a tiltakozáshullámra. Nem hiszem, hogy e tény felmutatásával megoldottunk volna bármit is. Persze, hogy rárepülnek, politikáról van szó: ők kétségbeesetten keresik a kitörési lehetőséget népszerűtlenségi örvényükből, és ez aztán jó lehetőség. Fölösleges finnyásan elintézni a tanári tiltakozó akciókat, hogy a háttérben ellenzéki politikai erőket sejtünk. Ettől még lehetünk óvatosak akár jobboldaliként is az ügyben, hogy mikor kivel fogunk össze.

A hétfői lógós napot egy szülői szervezet hirdette meg. A kormány és egy újonnan alakult családszervezet, a Fiatal Családosok Klubja arra kéri a szülőket, hogy ne vegyenek részt ebben a kezdeményezésben. Minden szimpátiám a félresikerült oktatási reformok bénító bürokratikus hálóiban vergődő tanároké, de a lógós ötlet aligha segíti elő az ügyüket.

A kerekasztaltól való távolmaradás a távolmaradók imidzsét rombolja, nem a tárgyalókét: a távolmaradók, a felállók ugyanis kompromisszumképtelen radikálisnak fognak látszani.

A szervező szerint a jelenlegi állás alapján 25 ezer szülő akciója nem a lógásról szól – pedig a diákok egy részénél bizonyosan így fog lecsapódni a dolog. Főleg a kevésbé értelmiségi gyerekek által lakott vidékeken és ottani iskolákban, ahol nehéz elmagyarázni a diáknak, hogy neki most a tanárokkal kell szolidaritást vállalnia és menjen el önkénteskedni, ez nem csak egy lógós nap. Ráadásul a suliból való kimaradás elég nehezen kommunikálható pozitívan (a diákok felé persze igen).

Egyik tanár ismerősöm számára, aki egy észak-kelet-magyarországi kisvárosban tanít, például az osztálya tette egyértelművé: nekik bizony ez a lógásról fog szólni. Az illető osztályfőnök azt is kifogásolja, hogy a többen azt hangoztatják: a hétfői kimaradókat majd szívatni akarják a tanárok. Mint írta nekem: ők „eleve feltételezik rólunk, hogy aljas diákellenes emberek vagyunk. Ezt kikérem magamnak minden pedagógus nevében”.

Ebből a példából is látható, hogy ettől az akciótól − nyilván a leendő társadalmi aktivistákat előkészítő nagyvárosi elitgimiken kívül  nem lesz erősebb és szélesebb a szolidaritás az oktatásügy világában. Sőt, lehet, hogy egyes helyeken pont rombolni fogja a tanárok, a szülők és a diákok közötti viszonyokat. Végiggondolatlan ötlet volt ez a távolmaradós hétfő.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr668426666

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szilvay Gergely: Lógni fogunk! − A diákok hétfői otthontartásáról 2016.02.29. 08:26:02

Ma a tanárokkal akciószerűen is szolidaritást vállalni kívánó szülők nem engedik iskolába a gyerekeiket. Jó ötlet ez?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.29. 08:28:32

A ballibák erőlködnek, ennyi az egész. Minden más félrebeszélés.

maroz 2016.02.29. 08:36:37

Lógni fogtok? De szép is lenne...

Robinzon Kurzor 2016.02.29. 08:36:51

"Nem tiszted igazságot tenni", de minden bekezdésben "lógás", "lógós nap".

Mi lenne, ha még igazságot is akartál volna tenni?

Sebaj, mehetsz a pénztárhoz!

Sir Galád 2016.02.29. 09:16:50

Hát legalább van aki a diákokra is gondol:) Hivatalosan lóghatnak egy napot. Nem nagy ügy.

Ami valóban fontos lenne, hogy min kéne változtatni vagy hogy hol csúszott el a Fidesz egész oktatáspolitikája vagy hogy miért stadionokra, luxukurvázásra, plakátozásra, Matolcsy alapítványokra folyik a pénz a jövő fejlesztése helyett. Ezekről sajnos nem fogunk dobray cikket látni, mert ez kevésbé fontos, mint hogy egy nap tiltakozásképp a gyerekek nem mennek suliba. De legalább valamibe bele lehetett kötni, ha már az igazukba nem lehet. Ez is valami.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.02.29. 09:29:40

Weöres Sándor:

A birka-iskola

Egyszer volt egy nagy csoda,
Neve: birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
Az kapott dicséretet.

Ki oda se ballagott,
Még jutalmat is kapott,
Így hát egy se ment oda,
Meg is szűnt az iskola.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 09:55:03

Betegsztrájk

Nem mennek orvoshoz, hazamennek a kórházból, abbahagyják a haldoklást.
Fő az egészség!

Tisztességes Természettudomány 2016.02.29. 09:56:24

Az oktatási rendszer mai állapotát figyelembe véve minden gyerek jobban jár, ha otthon marad.

Kis siker is siker...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.02.29. 09:59:14

"a leendő társadalmi aktivistákat előkészítő nagyvárosi elitgimik" - ennyi, róluk szól.

panteon 2016.02.29. 10:15:33

"a lógós ötlet aligha segíti elő az ügyüket"
"az utcai tüntetés nem megoldás"
A tököm tele van már az okoskodó puhapöcsökkel!
Minek kell utcára menni, ha baseball ütővel agyonvernek egy kutyát???!
Minek kell utcára menni ha meg akarják adóztatni a Net-et??!
Tudod miért bakker???!
Mert nem tudsz mást csinálni!!
Irjanak e-mailt?
Küldjenek ajánlott levelet?
Irassanak ki népszavazást?

Nem csak a fejedet kell csóválni, és másnaposan, kócosan, a cigitől büdösen, ülni egy szobában és hülye blog-ot írni.!!

Igen, minden lehetőséget meg kell ragadni a tiltakozásra, mert az a "kerekasztal" rizsa senkit nem érdekel. Olyan emberek ülnek ott, akiknek sem közük, sem agyuk nincs az egészhez.

Mást sem hallani csak, hogy újabb 16 milliárd focira,
meg 2 milliárd kisvasútra a hülye gyereknek, meg Szépművészeti múzeumba buli lesz az elég mélyen benyalóknak, stb...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.02.29. 10:15:39

Egy nem túl durván benyalós cikk a kormánynak.
Nagyon finoman.
Okos!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.02.29. 10:17:19

@panteon: Na ott a pont de nagyon!
Ezekkel tárgyalni?!
Pont leszarják.
Ej mandi mandi...

jaaskinnen (törölt) 2016.02.29. 10:21:48

igaz, nem teljesen végiggondolt ez a távolmaradós hétfő

de ez írás! bizonyosan nem a végiggondoltság a jó jelző rá. talán a semmitmondás

IdomitottFoka 2016.02.29. 11:16:58

Talán akkor/ahelyett kellett volna kerekasztal meg tárgyalás, amikor erőből lenyomták az oktatás torkán a kliket.

mindenusernamefoglalt 2016.02.29. 11:20:33

Érdekes felvetés,ezen mi is kellemesen elbeszélgettünk itthon. Személyes véleményem szerint se teljesen feltétlenül a gyerekek otthontartása a megfelelő lépés a szülők felől bárminemű szolidaritás kimutatására,ugyanis -feltételezve hogy a tanárok többsége egyetért avval ami éppen folyik-feléjük minek még jobban megerősíteni amit már úgyis tudnak,hogy támogatva vannak.
Viszont,a másik oldalon ott van az az érv is,hogy ha a legminimálisabb esély van arra hogy eljut a kormányhoz és a mindenkori politikai elithez az az üzenet hogy nagyon jól tennék ha nem baszakodnának az oktatással, akkor-de csak akkor- ez egy eléggé erőteljes üzenet lehet feléjük arról hogy a tanárok igenis támogatva vannak a szülők által,a szülőket érdekli hogy mi történik az iskolákban a saját gyerekeikkel és lehet tenni kellene valamit. És a "valami" alatt nem feltétlenül azt értem hogy az ellenzéknek nevezett gittegyletet kell a megmozdulás mögé látni.

GNDL 2016.02.29. 11:23:42

„akár jobboldaliként is”

Szálljatok már le a jobboldalról, ti rezsiharcos, államosító, adóemelő, korrupt rákosista pöcsök... ti nem vagytok jobboldal.

„kormány és egy újonnan alakult családszervezet, a Fiatal Családosok Klubja”

A kormány, és egy lopott közpénzekből kitömött újabb fideszes lakáj gittegylet...

„kerekasztaltól való távolmaradás a távolmaradók imidzsét rombolja”

A kormány által létrehozott, és fideszes cselédekkel kitömött kerekasztal...

Mi a faszt keresnek Magyarországon kívüli Kárpát-medencei családszervezetek és a művészeti akadémia elnöke, vagy a korrupt Parragh elvtárs egy köznevelési szakmai tárgyaló delegációban? Ennyi erővel Kósa Lajos is részt vehetne, mint a Fidesz két lábon járó intellektuális mélypontja. :)

Ha erre tudna vége valamelyik fideszes lóhere világos választ adni, az szerencsés lenne...

2016.02.29. 11:36:42

Mi lenne, ha egész évben nem engedném a gyereket suliba???
Elmondom, nem mehetnék a pénztárhoz, mint fideszes pártkatona...
Mert ugye a sok ökör szerint, aki nem ért egyet a lógással az bizony fideszes. Mi más lenne bazmeg?
Idióták!!!

Bell & Sebastian 2016.02.29. 11:37:20

Annál is inkább iskolában a helye a kölöknek, mert addig sem Cukkerberg faszbukját nyalogassa, ami lássuk be, a pedo-buzi libsi-bibsiknek kedvez, akik már beférkőztek a tanári karokba is.

Ha nincsen tanítás, annál inkább oda kell menni és visszafoglalni az iskolát. Alakítsanak önkormányzatot és gyakorolják jogaikat önállóan. Ami persze kötelesség, csak az Alaptalan Kotmány ahhoz gyáva, hogy ezt kimondja.

Úgyhogy, az önsorsrontás iskolapéldája belepiszkálni a gyerek fejébe olyannak, akinek magának is cihómókushoz kellene járnia, ha már a tisztességet nem bírták beléplántálni, saját gyerekkorában.

Imígyen öröklődik és terjed tovább a kór, mi elpusztítja az országot. íhogy dögölne meg mind e kórtól, aki ennek nem áll az útjába! Ja, meg is fog, függetlenül jókívánságaimtól.

CsakMintTe 2016.02.29. 12:17:28

Az vótmá', hogy Herman?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.02.29. 12:17:48

@Bell & Sebastian:

A mai kormányellenzék olyan, mint Dosztojevszkij forradalmi ötös csoportja az Ördögökben: abban reménykednek, hogy minél több anya iszákossá válik, mert minél több anya iszákos, minél kaotikusabbak, züllöttebbek a közállapotok, annál hamarább kirobbanthatják a forradalmat.

GNDL 2016.02.29. 12:21:17

@bbjnick: #napkommentje #zárhatjukanetet

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 12:27:04

@Bell & Sebastian:
"Úgyhogy, az önsorsrontás iskolapéldája belepiszkálni a gyerek fejébe olyannak, akinek magának is cihómókushoz kellene járnia, ha már a tisztességet nem bírták beléplántálni, saját gyerekkorában."

Az ilyenek miatt fagynak halálra a gyerekeink.
borsonline.hu/20160229_kihules_okozhatta_rebeka_szornyu_halalat
"Szörnyű: halálra fagyott az eltűnt Rebeka"

Bell & Sebastian 2016.02.29. 12:43:49

@Doomhammer: Kinek nem jut cihómókus, az higgyen. Meg lehet próbálni e kettő nélkül is, csak nincsen rá garancia, hogy sikerülni fog. Az előbbi legalább már tud felmutatni részeredményeket, az utóbbi plagizálásában.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 12:46:39

@Doomhammer: Természetesen a tragédiák sosem égből pottyant mesék. Hosszú út vezetett a kőbányáig.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 12:47:49

@bbjnick: De itt itatják is az anyákat, rásegítenek a reményre.

Robinzon Kurzor 2016.02.29. 12:56:00

@Holger Hartland:

Ez inkább a poszt szerzőjéről szól ...

Khonsu 2016.02.29. 13:04:07

@bbjnick:

A mai ellenzék forradalmat? Ez még viccnek is rossz. :D

Ehhez ők kevesek, ezekért senki se szívná a könnygázt vagy lövetné ki a szemét. Ha itt egyszer mégis forradalom lesz (mer a feltételei valljuk be adottak...), akkor a kormánypártokkal együtt ez az ellenzék is megy a levesbe.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 13:08:40

@Bell & Sebastian:
Az iskola, a pedagógusok szerepe ebben a tragédiában nem tagadható.

Erről beszéljenek ahelyett, hogy a gyerekeinket szítanák!

maroz 2016.02.29. 13:15:39

@bbjnick: Be is jönne, ha nem lenne a herbál.

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.02.29. 13:26:22

Szép, barna a nyelve a posztolónak, és köszönjük, hogy újfent felböfögte a kormányzati kommunikációt. De akkor a már ismert összeugrasztjaaszülőketatanárokkal propaganda helyett mondjuk nézzünk egy alternatív magyarázatot: a tanár, illetve az iskola tanári kara a távolmaradó gyerekek számán mérheti le, hogy náluk mennyire támogatják a céljaikat. Persze ez sem egy hótbiztos bizonyíték, de adható ilyen értelmezés is.

A posztoló barnanyelvűségét egyébként szépen bizonyítja, hogy a legkisebb kritikai fenntartás nélkül képes hivatkozni "egy újonnan alakult családszervezet, a Fiatal Családosok Klubja"-a. B+, komolyan ennyire nem lóg ki a lóláb, hogy egy hirtelen a semmiből előjövő kamuszervezet közleménye a hivatkozási alap???

Hihetetlen, hogy a Mandi még az oktatásügy kapcsán sem képes markáns önálló véleményt megfogalmazni, mintha minden jó volna így, ahogy van, bezzeg a langyos pisiben való üldögélés közben az eltartott kisujjas fennhéjázás mindenféle kormányzattal szembeni akción az qrvára megy.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 15:53:49

@Doomhammer: Mivel a konkrét ügyről fogalmam sincs, csak általánosságokat mondhatok. Nálam egyetlen gyerekem egyetlen tanára nem volt "környezettanulmányon", ezért joggal feltételezem, hogy kiment a divatból. Ha se nevelés, se kölcsönös összedolgozás a szülőkkel, mivel sikeresen dehumanizálták és fűnyírósították az állami oktatást (nincsen szegregálás), akkor most osszák el, ki miért felelős.

Az egyetemen általában már nem törölgetik a hallgatók orrát és hibás eredményre jutunk, ha korról, testi fejlettségről következtetünk felnőtt gondolkodásra.

Anyahotel, apabank, bébik ezek még, hiába huszonévesek, lepkényi ésszel eddig lehet jutni.

Mondhatjuk, hogy a körülmények áldozatai? Nem. Mert a körülményeknek neve is van, arcuk, tetteik, a körülmények beszélnek, sztrájkolnak, kritizálnak és hőbörögnek.

Ez az új világrend egy kalap szert sem ér, pont, mint a magyar, állami oktatás. Vagy az egészségügy és igazságszolgáltatás.

Ami pedig csak bonyolultan magyarázható, az senkit nem érdekel, mert úgysem érti meg.

Fidesz a hibás, oszt hálággyunk álfele!

gyalog.galopp 2016.02.29. 16:19:38

Ezt egy bankos izében olvastam:

"magas frekvenciájú kereskedést lehetővé tevő algoritmusok futtatása, ezzel kárt okozva a bank saját ügyfeleinek is"

Letudná ezt valaki fordítani magyarra, esetleg van olyan tanerő az országban, aki ezt a nyelvet érti is, esetleg tanítja?

2016.02.29. 16:39:04

@gyalog.galopp:

A bank által alkalmazott vagy megbízott portfóliómanager csalja a banki ügyfél pénzét. Tudja mit akar a számla tulajdonosa, mert megkapta telefonon esetleg látja az online kereskedési felüleleten. Hft-vel manipulálja az árat, végül végrehajtja az adás/vételt.

Csalást még nem tanítanak.

GNDL 2016.02.29. 17:15:34

„újonnan alakult családszervezet, a Fiatal Családosok Klubja”

Megalakult a Fiatal Családosok Klubja és a Mindennapok Női szemmel Egyesület: www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/csalad-es-ifjusagugyert-felelos-allamtitkarsag/hirek/megalakult-a-fiatal-csaladosok-klubja-es-a-mindennapok-noi-szemmel-egyesulet

„egyesületek életre hívója, Király Nóra Újbuda alpolgármestere, önkormányzati képviselő”

Király Nóra: www.kiralynora.hu/content/magamrol

Fiatal Családosok Klubjának Egyesülete: https://www.facebook.com/Fiatal-Családosok-Klubjának-Egyesülete-Ficsak-670269189782610

„64 likes”

Menjetek már a faszba a lopott közpénzekből finanszírozott belterjes igénytelen gittegyleteitekkel, pöcsök... :D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 17:17:08

@gyalog.galopp:
A Deutsche Bankot vádolják azzal, hogy nagy sebességű kereskedést támogató platformja, az Autobahn szándékosan úgy készült, hogy becsapja az ügyfeleket.

www.financemagnates.com/institutional-forex/brokerage/deutsche-bank-to-be-charged-with-manipulating-its-autobahn-fx-platform/
"According to the complaint the Autobahn platform was deliberately programmed to execute client orders with delays, therefore resulting in slippage. Further on, the claims state that orders were rejected when the market was moving in an unfavorable direction for the bank."

Ezeket a szolgáltatásokat olyan ügyfeleknek adták el, akik maguk is nagy sebességű kereskedést űztek, kihasználva a piacok (itt: devizaárfolyamok) apró változásainak mindenkinél gyorsabb észrevételét és azokból haszon húzását. Most ezek az ügyfelek azt állítják, hogy a DB platformja csal, késve (az itt másodperc töredékét jelenti) küldi el a tranzakciókat, sőt még vissza is utasít ilyeneket, ha a banknak úgy előnyös.

Furcsa világ ez, a másik oldal ez:
www.businessinsider.com/a-trader-has-been-arrested-for-contributing-to-the-2010-flash-crash-2015-4

Navinder Singh Sarao-t, egy csendes londoni programozót azzal vádolják, hogy ő okozta a 2010-es "flash crash"-t, amikor percekre bezuhantak jelentős indexek. A programja állítólag úgy manipulálta a piacot, hogy nagy mennyiségű vételi/eladási tranzakciót nyomott be, amiket aztán törölt. Azonban a tranzakciók addigra befolyásolták az árfolyamokat, amelyekből az igazi tranzakcióval hasznot húzott. Nem lennék meglepve, ha a DB vádaskodó ügyfelei maguk is ilyen gyanús tevékenységekben lettek volna érintve, amelyeket a DB szűrni próbált, ebből adódtak a csodás késleltetések és tranzakciótörlések.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 17:18:07

@GNDL:
A genderkérdésben és a női princípiumok ügyében nincs álláspontjuk?

Lenne egy tippem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 17:22:13

@Bell & Sebastian:
"Mondhatjuk, hogy a körülmények áldozatai? Nem. Mert a körülményeknek neve is van, arcuk, tetteik, a körülmények beszélnek, sztrájkolnak, kritizálnak és hőbörögnek."

Ejnye, hát maga mismásol, köntörfalaz, körülményeket emleget.

Ki felelős az egyetemista lány haláláért? Köze van-e ehhez a tanárainak? Ne kenje a "rendszerre" meg a "körülményekre", itt egy emberélet esett áldozatul. Nem tudjuk, minek, de szerintem erősen meg kell vizsgálni, nem a kockásingesek voltak-e a felelősök!

GNDL 2016.02.29. 17:22:27

@Doomhammer: „Lenne egy tippem.”

Borítékolhatod... :)

Bell & Sebastian 2016.02.29. 17:32:07

@Doomhammer: Fura egy szakma a tőzsdézés. Dívik a fordított strómankodás, ismert brandek mögött ismeretlen zsenik keverik a lapokat, írják az algoritmusokat. Felírásra megy a jutalék, ha bejön a húzás, utólag sem kap semmit, pszichiáter gyógyíccsa, de ha mégsem, mondjuk öt év letöltendőt.

Kohn bácsi megemelné a pajeszát ilyetén csoda láttán.

Ha csak én kettő ilyen esetetről tudok, mennyi lehet valójában?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 17:44:50

@Bell & Sebastian:
Sokkal érdekesebb kérdés, mennyire stabil ez az algoritmikus kereskedelmi rendszer.
A 2010-es "Flash Crash"-t talán Sarao okozta, talán nem. De az általa megmozgatott pénz - 200 millió dollár - nevetségesen csekély volt ahhoz a zuhanáshoz képest, amit okozott. Vagyis ez a rendszer nagyon törékeny.

2016.02.29. 17:58:59

@Doomhammer:

A hft-ben pénz alig mozog.
Az ajánlatok megjelenése és kötés előtti visszavonása a "nagyfrekvenciás", piko-mili-sec ismétlődéssel. Fedezet nem kell hozzá, amíg nincs elég gyors kapcsolatú algoritmus ami elfogadná az ajánlatot. Ma már az is van, ezért ürültek le az automatizált hft számlák, lásd még amit említettél.

Bank nem hülye hogy programba írja, nagyon könnyű lenne bizonyítani. A banki platformok csak nyilvános küzdőterek, mindenkinek joga és lehetősége van a megfelelő gladiátort kiállítani.
A kapzsiság határtalan, lúzerek mindig lesznek, ez csak egy epizód volt a sok közül.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 18:29:56

@Doomhammer: Erre való a matematika, hogy modellezze az ilyen helyzeteket. A tőzsde mindig is felerészben szerencsejáték marad.

Inkább az a csoda, hogy a vén pénzeszsákok ezt már nem tudják lekövetni, ezért kellenek bele a "néger"ek, míg a lóvé mégis (mint mindig) Dagobertéket gazdagítja, nem is a migráncsot.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 18:31:57

@Herr Stacheldraht Leger: Szakállas bácsi kockás kaftánban. Pesten ez teljesen megszokott, elém is került már ilyen, a Dob utcában.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 18:46:58

@260:
"A hft-ben pénz alig mozog. "

Viszont az e-mini s&p szerződések napi forgalma messze meghaladja az alapjául szolgáló 500 részvény napi forgalmát. Mondhatja, hogy hát ez nem valódi pénz, csak fogadások az index értékére egy későbbi pillanatban, amely fogadásokat ráadásul szinte mindig offszetelik, mielőtt a határidejük bekövetkezne. Nincs olyan azonban, hogy maga rengeteg pénzzel játszik úgy, hogy annak nincs hatása az alap pénzforgalomra. A "Flash-
Crash" során az e-mini fogadások hatása átszivárgott magára az S&P-re, befolyásolva a részvények árfolyamát is. Olyan ez, mintha nem 1 forintos, hanem 1000 milliárd forintos alapon ultiznék és amikor vesztek, akkor bezuhan a forint árfolyama is és drágább lesz a kenyér.

Ez az instabilitás az, ami miatt a HFT-t kritizálják. Ennek a HFT-ben részt vevő cégek magánügyének kellene lennie, e helyett képes megrendíteni a tőzsdét magát.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 18:49:36

@Bell & Sebastian:
"a vén pénzeszsákok ezt már nem tudják lekövetni"

Van az a mondás, hogy X cégben dolgozók nem okosabbak, mint a világ összes embere. Itt nem a lekövetésről van szó, hanem az ötletekről. Amely ötlet bárhonnan származhat.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.29. 18:50:23

amúgy várható valami exkluzív interjú a pokornival? szegény szakbarbár anno feltétel nélküli popsinyalás helyett lelkesen próbálta a fejeseket időben figyelmeztetni mindarra, ami most félrecsúszott. vajh mit mond mostanság?

Bell & Sebastian 2016.02.29. 18:59:49

@Doomhammer: Minek utána joggal elvárható, hogy tisztességesen kifizessék az ötlet gazdáját. A pénzügyködés van olyan belterjes, mint például egy tapogató est leoltott villanynál a nazarénus szektánál.

Csoda, hogy nem kockás American Express kártyával tiltakoznak a tűrhetetlen elnyomás ellen. Én olyat még nem láttam, hogy gójgyerek feljutott volna a legfelső emeletre a Do..., szóval, Aranyborjúéknál, pedig ott vannak a legjobb csajok. Hopp, csak van egy kivétel, eltéveszthették.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 19:00:15

@Herr Stacheldraht Leger:
Úgy érti, a Viktor alaposan megvizsgálta-e, hogy a jelenlegi kalamajkát nem véletlenül Pokorni csinálta-e?

You bet.

gyalog.galopp 2016.02.29. 19:02:29

@260: @Doomhammer:

az rendben hogy csalás, de a frekvencia az rezgésszámot jelent, vagyis oda-vissza mozgást.

A "magas frekvenciájú kereskedést lehetővé tevő algoritmusok futtatása, ..." tehát egy egymásra épülő csalás sorozatot jelenthet.

Egy újszülöttnek minden vicc új, ezt a magas frekvenciájú marhaságot kb 400 évvel ezelőtt sütötték el először a hollandok, azóta folyamatosan 10-20-50 akárhány évenként állandóan elsütik ahol a pénz az áru, ami pénz meg virtuális.
Most így a lógás alkalmából, tanítás helyett, nem-e lehetne-e arról beszélgetni a gyerekekkel, hogyan ne dőljenek be egy 400 éves ócska trükknek?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 19:03:21

@Bell & Sebastian:
Én láttam jó sok gyereket (ilyet és olyat is), akiknek volt egy ötletük, megkapták a 10 percnyi világhírt egy algoritmikus kereskedemi platformban és nem volt gondjuk életük végéig.

Sokkal több olyan gyereket láttam, akik ezeket a gépeket szolgálták ki nem olyan sok pénzért - de az legalább fix volt.

A szerencsejáték nem úri sport. Időnként azonban előfordul, hogy valaki nyer. Ilyen is, olyan is.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.02.29. 19:06:33

@gyalog.galopp:
"de a frekvencia az rezgésszámot jelent"

Nem, a frekvencia ebben a kontextusban az ügyletek között eltelt időt jelenti. Ami ezekben a rendszerekben nagyon kicsi.

"tehát egy egymásra épülő csalás sorozatot jelenthet. "

Nem, a magas frekvenciájú kereskedés nem csalás, csak ha visszaélnek a szabályaival. Ahogy a Forma-1-es autóversenyzés sem csalás, csak ha csaló módon csinálják. A probléma az, hogy a nagy sebesség miatt jóval nehezebb a csalást kiszúrni - a HFT-ben és a Forma-1-ben is.

Herr Stacheldraht Leger 2016.02.29. 19:09:47

@Doomhammer: ezt most még nem tudni, még nem írták meg a vallomását.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 19:11:03

@Doomhammer: Eltérőek a tapasztalataink, én csak körberöpültem a kandelábert, de nem világítok.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 19:26:25

Doom, olyan bank nincsen, aminek ne lenne fekete kasszája és nem a babzsákot tartják benne. Inkább szekrénysort vagy szobát mondanék, ahonnan meggyőzhető bárki bármiről. Ezért nincsen értelme korrupcióról beszélgetni, mert azokban a körökben (szakzsargonban) csak szokásos jutaléknak hívják.

Az utánuk következő szinten 3 nulla azonnal leugrik a mérőszám végéről, amivel csak az ezrede emennek.

Ott keresnék először, ahol találni is valamit.

I_Isti 2016.02.29. 19:41:45

@Bell & Sebastian: Ezt miért nem Matolcsynak mondja?

2016.02.29. 19:57:24

@Doomhammer: @gyalog.galopp:

A mai gyerekek már rafináltak, szkeptikusok, ott van a net, még ezt is olvassák, aztán megbeszélik az órákon.
A lúzerek 40 felettiek, különösen az idősebbek, a tv-filmek-kannásbor-vallás iszonyat agypusztítást végez.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 19:59:52

@I_Isti: Nem jelölt vissza a Facebookon.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 20:01:43

@260: Aztán mégsem jön össze és sosem lesz 30 éves. Vagy ha mégis, minek?

gyalog.galopp 2016.02.29. 20:14:21

@260:

ja, ott az internet.
Úgy jó pár éve volt, megveszem a gyereknek a tankönyveket néhány tízesért. Otthon meg azt látom, hogy a gyerek a monitort bámulja, a nyomtató meg izzik és köpi ki magából a színes papírokat.
A tanerőnek nem tetszett a tankönyv, meghatározta a gyerekeknek, hogy az interretyóról mely oldalakat töltsenek le és tanuljanak meg.
A megvásárolt tankönyvek felét ki se nyitották, viszont havi tízes nem volt elég a nyomtató patronra.

gyalog.galopp 2016.02.29. 20:19:31

@260:

Mellesleg a kannásbor nem végez akkora pusztítást az agyban mint az internet.
Ha ne hiszed, olvasd a kommenteket:)

Bell & Sebastian 2016.02.29. 20:20:07

@gyalog.galopp: Szeretne visszalőni? Javítsa ki a kijavított dolgozatot maga is, csak más színnel és osztályozza le a tanárt. Rögtön nem kellett bemutatkoznom a szülőin.

gyalog.galopp 2016.02.29. 20:47:50

@Bell & Sebastian:

Nálunk alapból tilos volt a tanerőt szidni, nem is akartam hallani, míg a gyerek egyszer fellázadt és hozta a bizonyítékokat, faszbukról, dolgozatból egyebekből.
Az egyik szülőin az ofő elrebegte, hogy ő csak azért lett tanár, mer a bölcsi után máshol nem kapott munkát.... Az volt az utolsó szülői, ahol megjelentem, a gyereknek meg azt mondtam, rendezkedj be túlélésre.

A lényeg, nem lehet csodálkozni azon, ha egy agyilag zokni szülő elmebeteg ötlete megfogan a szintén agyilag zokni, elmebeteg tanerői körökben.

Pelso.. 2016.02.29. 20:49:49

@gyalog.galopp: Hasonlóval szembesültem.
+: Jelentősen eltért a tankönyvi anyag, a netről szedett, meg a tanár által órán leadott. Más nem lévén, a gyerek harmadolt-felezett ezekből.

gyalog.galopp 2016.02.29. 21:17:01

@Pelso..:

A gyereknek se, meg nekem se az volt a bajom, hogy a tanár plusz forrásokat jelölt meg, hanem az, hogy ezt a tanítás helyett tette.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 23:14:43

A kialakult helyzet konzerválódása vagy további romlása nem törvényszerű, ugyanis a NÉKOSZ -tanárok egy fikarcnyival sem voltak jobbak, sőt, inkább rosszabbak, pedig velük indult a szocializmus.

A rendszerszintű hiba felszámolása kétirányú kitámadást feltételez, a tehetségek kiválasztatódását minden eszközzel segíteni kell, szükség esetén a gyépések leválasztával, ami szegregációt kíván.

Gondoskodni kell arról, hogy az eljövendő vezetők és vezetettek megtanulják az együttműködést és egymás, kölcsönös megbecsülését, az ifjúsági korcsoportok szerint szervezett keretek között.

A szocializálódást addig kell erőltetni, amíg be nem következik. Ez a baloldalé.

A vezetők és tehetségek kiemelését minél korábban meg kell tenni. Ez a jobboldalé.

A mindenki számára kötelező államvallás vagy etika alapjait addig kell beléjük verni, amíg az lehetséges. Az általános iskolában. Ez pedig a keresztényeké.
___

Ha ez nem lesz, hiába a kockás kombiné, a bukás elkerülhetetlen. Az oktatás-nevelési koncepció kialakítása a kormány dolga. Végrehajtása az iskolarendszeré.

Az egerek még sosem szültek elefántot, legfeljebb egy náluknál kisebb egeret.

Bell & Sebastian 2016.02.29. 23:19:21

kiválasztódását, leválasztásával, továbbá útelágazódás

picur3ka 2016.03.01. 01:40:23

A szervező szerint a jelenlegi állás alapján 25 ezer szülő akciója nem a lógásról szól – pedig a diákok egy részénél bizonyosan így fog lecsapódni a dolog. Főleg a kevésbé értelmiségi gyerekek által lakott vidékeken és ottani iskolákban, ahol nehéz elmagyarázni a diáknak, hogy neki most a tanárokkal kell szolidaritást vállalnia és menjen el önkénteskedni, ez nem csak egy lógós nap. Ráadásul a suliból való kimaradás elég nehezen kommunikálható pozitívan (a diákok felé persze igen).

Egyik tanár ismerősöm számára, aki egy észak-kelet-magyarországi kisvárosban tanít, például az osztálya tette egyértelművé: nekik bizony ez a lógásról fog szólni. Az illető osztályfőnök azt is kifogásolja, hogy a többen azt hangoztatják: a hétfői kimaradókat majd szívatni akarják a tanárok. Mint írta nekem: ők „eleve feltételezik rólunk, hogy aljas diákellenes emberek vagyunk. Ezt kikérem magamnak minden pedagógus nevében”.

---

Mindez teljesen boritékolható, mielőtt bárki hozzáfog. Fiatal gyerekeket hidegen hagy a politika.

picur3ka 2016.03.01. 02:18:01

@Bell & Sebastian:

Nem lóg bele a keze a bilibe, véletlen? Lassan a diákok többsége gyépés lesz, ha így haladunk, s amint olvasgattam, beszélgettem a témában mostanában a neten, a tanárok egy jó része is gyanús.

picur3ka 2016.03.01. 02:21:53

@Bell & Sebastian:

Nem lóg bele a keze a bilibe, véletlen? Lassan a diákok többsége gyépés lesz, ha így haladunk, s amint olvasgattam, beszélgettem a témában mostanában a neten, a tanárok egy jó része is gyanús.

Bell & Sebastian 2016.03.01. 09:58:13

@picur3ka: Hármat mondtam csak és a reményhalnak szólt, nem várok érte billikomot Oszkár nagybátyánktól.

Azt a tanaraknak adta, akik közt több a gyépés, mint a tanulók közt, de ők mind azon vannak, hogy ez ne így legyen.

kerekes pereces 2016.03.01. 13:49:15

Nem baj kedves jobboldal, most már az MNB lopásai sem nyilvánosak, törvényesen. Köszönjük, hogy szétlopjátok az országot, a csőd utána a történelem szemétdombján fogjátok végezni.
Orbánnak ez a legrosszabb bosszú: egy lapon fogják említeni Szálasival: tönkretett egy országot.

picur3ka 2016.03.01. 18:29:22

@Bell & Sebastian:

Nem is a kupáért mondtam, látta a 12 pontot? Ajj, na mindegy.

Bell & Sebastian 2016.03.01. 19:49:41

@picur3ka: Megnéztem, nagyjából az eelenkezőjét követelik az általam sóhajtottaknak, amellett, hogy elismerik, léteznek az általam vázolt, különleges elbánást kívánó kategóriák, sőt, egyre többen vannak.

Magyarán: sok a hülye és (ezek szerint) azt szeretnék, ha még több lenne, mert az önmagát gerjesztő folyamatról mégcsak nem is hallottak.

Olyan tanácsköztársaságos fílingje vagy Stichje van az egésznek, mondom én, hogy libsi-bibsi lázadás a természetes észjárás ellen.

Szabad tankönyvválasztás állami iskolában. Meg a fakszom...

picur3ka 2016.03.01. 21:45:36

@Bell & Sebastian:

Két választ tudok:

1. Elmekárosultak

2. Csak elitképzők harcolnak képmutatóan

Meg terelés az álproblémáról:

youtu.be/WczDloFomAo,

aminek az említett probléma a kistestvére.

Bell & Sebastian 2016.03.01. 23:41:59

@picur3ka: Nemtom mit linkelt, mert számomra törölve vagyon, 404 -es kóddal.

Összességében megfejtettük: patkánylázadás reloaded. Kíméletlen harc a predesztinációs előnyök megtartásáért.

picur3ka 2016.03.01. 23:56:32

@Bell & Sebastian:

Tényleg? A helyzet Calais-ban.

youtu.be/WczDloFomAo

nincs vessző, esetleg?

Bell & Sebastian 2016.03.02. 09:00:24

@picur3ka: Thx, ok.

Mit nem képzel ez a hölgy? Majd pont a Hollande -nevű lekvárjancsit fogja ez meghatni? Szabadság, egyenlőség, tesvériesség, franciák!
süti beállítások módosítása