A romák radikalizálódásáról
2015. október 28. írta: ForgacsIstvan

A romák radikalizálódásáról

bulgaria_roma.jpg

Bulgáriai muszlim roma család

Trócsányi László két percben beszélt valamiről, amit a nagyon européer, nagyon demokrata és a valóságtól nagyon távol álló összes idióta úgy fordított le magának, hogy a cigányok a magyar igazságügy-miniszter felvetése szerint ki vannak téve annak a veszélynek, hogy radikalizálódnak és elmennek iszlám dzsihadista katonának Szíriába radikális műemlék-rombolónak meg azért, hogy majd onnan visszajöjjenek és eret vágjanak Európán.

Kár, hogy alig akadt valaki, aki végighallgatta, miről is szólt a felszólalás. Kár, hogy az azóta történt tisztázás óta is vannak, akik nem hajlandók mást hallani, csak a saját igazságukat, akár még a Népszavánál is… 

Szóval Trócsányi valami másról beszélt. És hogy miről is? Leginkább arról, hogy a jóléti Európa elsősorban nem eszme.

Nem. Európa az a hely, ahol dombornyomott kártyára érkezik a segély, ahol van 3.5-ös tej, és Szamira úgy is tehet parfümöt magára, hogy nem kell a molla villámló tekintetétől tartania. Az a földi mennyország, ahol nemcsak az olajsejkek és hercegek járhatnak Audival, hanem jó esetben tömegek.

Sőt. Itt még a szokásokat sem kell senkinek magára erőltetnie, mindenki azt csinál, amit akar, mert valami hülye eszmeiségbe oltott nyitottsággal ezek a kedves európai emberek ezt mind odaadják. Mind. És tényleg. Sőt, fel is kínálják - és sokszor még ők maguk is szabadkoznak közben. Meg bocsánatot kérnek olyan bűnökért, amiket nem ők és nem is feltétlenül a nagyszüleik, hanem valaki mások, teljesen mások követtek el több száz évvel korábban.

És közben úgy tűnik, hogy mindenből végtelen mennyiség van. Audiból, puha fehér kenyérből és 3.5-es tejből ugyanúgy, mint másod- és harmadosztályú álláshelyekből, amelyekben azért a bevándorlók többsége megtalálhatja a helyét. Ha akarja, biztosan.

Csoda, hogy ez mindenkinek kell? Nem. Hát jönnének is nagyon-nagyon sokan, hogy kapjanak ebből.

És nem lehet elvitatni immár, hogy azok között a sokak között lesznek számosan olyanok is, akik minden korábbinál hangosabban akarják kifejezni, hogy ők nem érik be ennyivel.

Templom is kell (elnézést, mecset), saját tankönyv, kétnyelvűség és olyan jogok, amikről otthon még soha nem hallottak, de itt teli szájjal üvöltve követelhetik.

Egy idő után azért közben mégiscsak születnek reakciók a buta európaiak között. És előbb-utóbb természetes módon ki fog rajzolódni, hogy a jóléti Európa sem akarja mindenét odaadni. Vagy legalábbis egy idő után majd vonakodni fog. Amire pedig az lesz a reakció, hogy minden korábbinál erőszakosabban akarják majd a kívülről érkezők közül majd egyesek ezt mind-mind elvenni. Leginkább azok, akiknek tényleg csak az alja munka jut a segélyezés lejárta után, és azzal szembesülnek, hogy munka nélkül itt sem lehet hosszú távon boldogulni, meg hogy az európai értékek tovább is kitartanak, mint ahogyan ők azt remélték. És a radikalizmusuk ebből a frusztrációból is ered.

Mert nem biztos, hogy Európát olyan könnyen meg lehet majd törni. Ezek után érthető, ha majd lesznek köztük radikálisok, akár ezrével is.

Igen. Trócsányi erről beszélt, még ha erre közvetlenül nem is utalt. Arról, hogy a frusztráció és a radikalizmus ezzel párhuzamosan nem csak akkor szakadhat Európára, ha sok százezer ember indul meg feléje a Közel-Keletről.

Trócsányiék egyes magyarázatok szerint a romák ellen fellépő radikalizmustól óvtak.

De van egy másik olvasat és egy másik veszély is. A romák radikalizálódása.

Éhező, nyomorgó, elégedetlenkedő cigányok milliói lehetnek potenciális áldozatai annak, hogy radikális fellépésre biztatja őket valaki. Hogy valaki eléjük áll, akár csak egy kis borsodi faluban is, és azt mondja: vedd el, amit akarsz, mert neked nincsen. Menj, küzdj a polgármester, a rendőr vagy éppen a hatalom ellen, mert elnyomott vagy és neked ez ellen küzdened kell. Senkinek ne legyenek kételyei, ilyen folyamatok jelenleg is zajlanak.

Az érkező migránsok mellett oda kellene figyelni arra is, hogy a sok millió cigány között számosak lehetnek azok, akik éhséglázadást, helyi demonstrációkat, nyílt konfrontációt szeretnének viszontlátni.

Tenni kellene azért, hogy ez ne következzen be.

Bónusz, csak hogy legyen min hüledezni az ellenzéki sajtóban: a Balkánon a cigányok jelentős része a volt jugoszláv utódállamokban és Bulgáriában muszlim. Mondjuk legalább 1 millió fő. De nem kell megijedni: leszarják az Iszlám Államot meg az egész dzsihádos hóbelevancot. Még jó, hogy talán Trócsányi sem tudott erről, a végén még összekombinálta volna a dolgot és megállt volna a saját lábán az az idióta elmélet, amit mások akartak a felszólalásába erőltetni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr128026550

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Forgács István: A romák radikalizálódásáról 2015.10.28. 07:52:01

Éhező, nyomorgó, elégedetlenkedő cigányok milliói lehetnek potenciális áldozatai annak, hogy radikális fellépésre biztatja őket valaki. Senkinek ne legyenek kételyei, ilyen folyamatok jelenleg is zajlanak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.10.28. 07:17:11

az nem úgy voooolt, csak átesett egy vak komondoron

Bell & Sebastian 2015.10.28. 08:54:06

A radikalizmus hitbéli kérdés. Hol itt a hit?

A hőbörgést leverik a cseszlovák robocopok, páncélos Audik és TEK ellen hatástalan a ceglédi kanna és páros kalán.

Veridicus76 2015.10.28. 09:26:01

A radikalizmus nem hitbéli kérdés, hanem egy attitűd.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.28. 09:30:27

Bulgáriában a cigányok kb. egyharmad muszlim. A másik kétharmad keresztény: fele-fele részben ortodox és protestáns. Igen, ez egy bulgáriai specialitás: az utóbbi 25 év protestáns missziói szinte kizárólag csak a cigányok között értek el sikereket.

Az utóbbi idők fejleménye: szaúdi iszlamisták tevékenykednek az országban, s éppen a cigányok az egyik célpont.

Pelso.. 2015.10.28. 09:54:30

Valaki állította szó szerint így, hogy a jóléti Európa elsősorban eszme?
3,5-ös tej említése zseniális! (az sem baj, ha netán Árpi súgta.)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2015.10.28. 10:46:34

A 'radikalizálódás', vagyis hogy az adott kisebbség politikai jogokat kezd követelgetni magának amint átlép egy bizonyos küszöböt, általános jelenség.

Az országban megtörtént már a románokkal, szerbekkel, szlovákokkal stb.

A politikai jogok az önálló kormányzás valamilyen formáját jelentik. Önkormányzatiság, autonómia, területi függetlenség.

Mindent a demográfia, a születendő gyerekszám dönt el. Ha 90% az adott 'kisebbség' aránya régióban, akkor tulajdonképpen mindegy hogy az állam milyen önkormányzatiságot ad nekik, lényeg hogy megkérdezésük nélkül egy tűt sem lehet arrafelé leejteni. Mert 90%-nyian vannak, azért. Mert azt tesznek a maradék 10%-kal amit akarnak. Mert ha nem fizetnek adót vagy nekiállnak sztrájkolni/útlezárni stb, akkor ott leáll minden.

Amiről a cikk szól, technikai részletkérdés: valakik agitálják/agitálnák a cigányokat, mit lehet ellene tenni.

Itt most arról van szó, hogy a cigányok erőszakkal vagy békés úton veszik át a hatalmat először egyes régiók, utána az ország felett.

Nyilván Forgács meg a jóérzésű emberek nem akarnak vért látni. De ha jelenlegi népesedési trendek folytatódnak, a cigányoké lesz az ország hosszútávon.

Agitáció ide vagy oda.

Kandeláber 2015.10.28. 11:08:49

Nem beszélni kell, hanem falakat építeni a cigó gettók köré, ahogyan a szlovákok tették/teszik.
Ha pedig lázonganak a derék dravidák, be kell vetni ellenük a hadsereget, mint ahogyan szintén a szlovákok tették.

Bell & Sebastian 2015.10.28. 11:28:50

@Veridicus76: Hápersze, mert eleve liberálisnak születünk. Művi hit, tévhit vagy hit nélkül nincsen szélsőség.

Csakhogy a szélsőség értelmezése nagyban függ a környezettől, egy lebutított, hitetlen-libsi világban minden szélsőségnek számít: a természetes szaporodástól kezdve az immunreakcióig.

Hogy dögölne meg mind, lehetőleg máma még!

vizipipa 2015.10.28. 12:38:34

CIGÁNY SZAKÉRTŐT KÉRT FEL A JOBBIK, AKI KIÁLLT AZ ELKÜLÖNÍTÉS LEHETŐSÉGE MELLETT

alfahir.hu/cigany_szakertot_kert_fel_a_jobbik_aki_kiallt_az_elkulonites_lehetosege_mellett

MÁR 600 CIGÁNYTELEP VAN CSEHORSZÁGBAN

alfahir.hu/mar_600_ciganytelep_van_csehorszagban

Kandeláber 2015.10.28. 18:54:46

@Bell & Sebastian: A libsiknek a normalitás számít devianciának.

Bell & Sebastian 2015.10.28. 19:37:31

@Kandeláber: Olyanok ezek, mint a kis Leunció, azt értik, hogy egyenáramú villamos motor, csak mi hájcsá?

gyalog.galopp 2015.10.28. 20:07:50

@vizipipa:

A prágai alvilág keményebb, mint a budapesti és sokkal inkább cigány kézben van, a cigányok jelenléte nyomasztóbb, mint nálunk. A csehek a töredékét vallják be a tényleges cigány lakosságnak.

Advanced Flight 2015.10.28. 22:29:50

A cigányok "radikalizmusa" nem terjed tovább annál, hogy néhány faluban sanyargatják az öregasszonyokat. Komolyabb szerveződéshez sem eszük, sem hitük, sem bátorságuk nincs. Én nem miattuk aggódom.

Egyallampolgar 2015.10.28. 22:30:53

Nem nagyon értek hozzá, de a cigányok és a bevándorlók nagyon más eset, hiszen a cigányok itthon a Magyarországi népesség része már évszázadok óta. Az Európai értékek elsajátítását bizony jó volna segíteni a bevándorlók számára, de aligha fog sikerülni ha a kormányunk illiberalizmust szajkózva maga üresíti ki azokat. S ha mindez nem lenne elég a társadalom szétszakadását inkább gerjesztik a szegregált oktatással. Persze minél több a konfliktus annál könnyebb manipulálni a lakosságot. Ők pedig zavartalnul lopnak tovább. Mészáros Lőrinc ismét földeket kap. A Questor ügyre már nem emlékszünk. Paks környezetvédelmi pénzalapját most szórják szét kormánypropagandára.

wasserkopf 2015.10.28. 22:51:15

Elindította a habony-művek az új kampányt?
Ahogy kisomfordál a Fényes Vezető a menekült-kérdésből, úgy indul a roham az új ellenség, a cigányság felé ???

laci_52 2015.10.28. 23:12:51

A cigányok nem fognak radikalizálódni, hanem - akárcsak az oligarcháink, csak náluk jóval kisebb összegekben - szépen csendben lopnak és ebből meg is élnek. Ők nem fognak fellázadni, megtalálják a módját, hogy a maguk szerény szintjén - néha persze túllépve a törvény határait - megéljenek.

Ameddig ez így van, hagyni kell őket békében és az apróbb stiklik - lopás, feketekereskedelem, lomizás és egyebek - felett szemet hunyni, ahogyan ezt a hatóságok már most is teszik.

A köztük levő néhány keményebb bűnözőt pedig el kell kapni és először hülyére verni, utána kihallgatni őket, majd bevarrni több évre.

Így majd nyugton maradnak.

annamanna 2015.10.29. 01:54:22

Szétestek az európai családok, azabaj. Bezzeg a romák életerősek, mert családi vállalkozásban dolgoznak.

Toadwart66 2015.10.29. 05:55:40

A cigányság szomorú példája előrevetíti annak a ma már 4 millió főt meghaladó számú honfitársunknak a sorsát, akiket a szegénység és a leszakadás veszélyeztet. Az előítélet a szegénységük miatt ma már őket is hátrányosan érinti. A társadalmunk manapság ezeket az embereket megbélyegzi, a szolidaritást pedig valamiféle baloldali ármánynak tartja. A kilátástalanság, a depresszió, az ezzel együtt járó alkoholizmus és erőszak, komoly konfliktusokat fog eredményezni és ezt nem lehet etnikai kérdésként kezelni. Ebben jelentkezik Trócsányi miniszter úr tévedése

nu pagagyí 2015.10.29. 07:14:08

Nem kellene olyan államot fenntartani erőszakkal, amelyik csak egy kisebbség jólétével foglalatoskodik, mert így sajnos törvényszerű, hogy vannak olyan csoportok, akik radikalizálhatók és még akár igazuk is lehet a radikalizálóknak. A cigányoknak már régen nincs mit veszíteniük, de gyorsan zárkóznak fel a reményvesztettek közé a földtől megfosztott falusiak, a bejelentetlenül foglalkoztatott bérrabszolgák, a pusztuló társadalombiztosítás szaporodó áldozatai is.

nu pagagyí 2015.10.29. 07:20:27

@Kandeláber: A történelem elég sok példát szállított már arra, hogy az emberi jogok alárendelése a "közösség érdekének" hová fajulhat. Lásd Hitler, Sztálin, de Putyin elvtárs/úr jelenlegi ténykedése sem sok jót tartogat a jövőre nézve, saját népének sem.

Irdésmond 2015.10.29. 07:30:30

@Advanced Flight: pedig kellene. Mert egy inteligens,minden kõrülmenyhez kitünöen kèpesek alkalmazkodñi ès kihasznàlni minden apro lehetösèget. Igazi túlèlö müvèszek. Több szàz èv alatt fenntmaradt a nyelvük a rasszuk egy gyakorlatilag ellenséges közegben. Ha nem tapasztalnak komoly ellenàllast oda azonnal benyomulnak. Ès ha külsö tàmogast kapnak - mint napjainkban a liberalis jogvèdőktől- akkor képesek felszìvni mamguat. Egyènenként nem veszélyesek.de tömegben nem lehet öket leàllitani.

Ad Dio 2015.10.29. 07:45:28

Ez nem valós veszély. Ha valaki kicsit is ismeri a cigányokat az tudja, hogy agresszívak tudnak lenni, de a radikalizmusra nem hajlanak. Sem a nácizmus sem a kommunizmus őrjöngésében nem vettek tömegesen részt. Mert nem olyanok.

♔bаtyu♔ 2015.10.29. 08:08:52

150 év múlva cigány-muszlim probléma lesz ez, utódaink visszamentek az orosz pusztákra.

ööö...aaa... 2015.10.29. 08:38:26

Ha ilyen agyrém kergeti a minisztert tegyen ellene de értelmes ember módjára. Munka, oktatás és egyéb, haladó megoldások révén. Ellenségünk az aki a köztünk élőket ellenséggé formálja. Az ilyen sötét, rossz szándékú ember ne kapjon mikrofont. Egyáltalán miféle hatalom az ahol ilyen emberek képviselik/vezetik az ország népét?! Egységben az erő! Nem a szegregációban. Aki viszályt szít a nemzetben: Áruló!

♔bаtyu♔ 2015.10.29. 08:56:19

@ööö...aaa...: "Munka, oktatás és egyéb, haladó megoldások révén."

Tanulmányoznod kellene a cigány integrációs programokat. Nem cigányként elképzelhetetlen lehetőségek és nem tegnap óta.

Van egy cigány ismerősöm, rendes srác. Nem kiemelkedő a tudása, kb. átlag, de legalább hétmilliót beletoltak az elmúlt 6 évben mert cigány és kell a cigány értelmiségi. Vidéki a gyerek, amikor idejárt suliba, havi 100.000 Ft keretig lakásbérlet.

Csakhogy lásd, van oktatás.

Bafana 2015.10.29. 09:06:10

Autonómiát a cigányságnak! A becsületesen megkeresett pénzüket ők maguk eloszthatják maguk közt. Mindet.
Utána radikalizálódhatnak.

bloglegelő 2015.10.29. 09:44:36

bele se néztem ebbe a hülyeségbe, elég volt a cím

rossz az alapvetés, a cigányok soha sehol nem fogtak fegyvert, mert teljesen alkalmatlanok a hadviselésre

(vagy Gárdonyi Géza is rasszista volt az Egri csillagokban ? "egyvalaki maradt sebesülés nélkül: a cigány (Sárközi) )

kewcheg 2015.10.29. 09:56:06

@♔bаtyu♔: teljesen így van. Roma joghallgató leányzó- kb. átlagos vagy azalatti képességekkel- a végzés után azonnal New Yorkban kezdett valamiféle human rightos ösztöndíjjal keresztezett gyakornoki munkakörben természetesen annak megfelelő anyagi javadalmakkal.

nu pagagyí 2015.10.29. 10:00:22

@♔bаtyu♔: És akkor az Orbán-család sikeres integrálódására fordított közpénzt még nem is vetted számba.

Gringo 2015.10.29. 10:05:16

Bárcsak radikalkzálódnának!
Így legalább egyszer és mindenkorra leszámolhtnánk velük!

kewcheg 2015.10.29. 10:10:50

@bloglegelő: nem teljesen alkalmatlanok, csak fegyelmezetlenek, és a magasabbrendű eszmék- hazaszeretet, bajtársiasság, lovagiasság- mint ugye régi katonai erények hát hogy úgy mondjam , nem nagyon érintik meg őket.
De ugyanakkor pl. utászoknak , hídászoknak lehet hogy jók....

Khonsu 2015.10.29. 10:52:32

Ha 10 millió cigány radikalizálódna, az persze nagy probléma lenne, de nem fognak, mert ők generációk óta hozzászoktak a nélkülözéshez és nem is egységesek, nehezen szerveződnek.

Az igazi baj majd abból lesz, ha a 100-200 millió lecsúszó európai szegény radikalizálódik, mert jogosan úgy érzik, hogy túlságosan nagyra nőttek a vagyoni különbségek, és ebből egyszer elegük lesz.

Ramil Safarov 2015.10.29. 11:12:49

"hogy a cigányok a magyar igazságügy-miniszter felvetése szerint ki vannak téve annak a veszélynek, hogy radikalizálódnak és elmennek iszlám dzsihadista katonának Szíriába"

Egy demokratikus orszagban tamogatni kene az allampolgarok szabad velemenynyilvanitasat, es szabad akaratat.
Ha a cigok netan ugy dontenenek, hogy szabad akaratukbol elmennek ongyilkos terroristanak izraelbe, akkor ezt egy jogallamnak tamogatnia kell.
Amelett, hogy joguk van hozza, es magyar allamnak kotelesege tamogatni az allampolgarokat, a jogaik gyakorlasaban, egyuttal egycsapasra megoldanank, a zsido es cigany kerdest is.

búvár kondér 2015.11.01. 12:06:12

@Ramil Safarov: Egy demokratikus országban támogatni kéne az állampolgárok szabad véleménynyilvánítását, es szabad akaratát.
Ha a cigok netán úgy döntenének, hogy szabad akaratukból elmennek lopni vagy terrorizálni a szomszédba akkor ezt egy jogállamnak támogatnia kell.
Amellett, hogy joguk van hozza, es magyar államnak kötelesege támogatni az állampolgárokat, a jogaik gyakorlásában, egyúttal egycsapásra megoldanánk, a magyar-zsidó es a magyar-cigány kérdést is.

2015.11.03. 15:51:48

@Nemzetstratégia: Széchenyi István:
"A zsidókat felszabadítják, Magyarország az ő birodalmuk lesz, az új Paradicsom négy folyóval, három heggyel és a kettős kereszttel. És az Apokalipszisben én, szerencsétlen, főszerepet játszom."
Mért kell folyton belépni? Nem gépi memóriám van!

Agyficam

Tisztelt férfitársaim. Gondolom heves tiltakozást váltana ki Önökből, ha közölnék önökkel, hogy ezentúl a szomszéd, vagy valamely ismeretlen ember gyermeke után gyerektartást kell fizetnie!
Pedig fizet. Nemcsak gyerektartást, de még szülőtartást is! Csak családi pótlék, és munkanélküli segély, jövedelempótló támogatás, rendszeres szociális segély, nevelési támogatás, stb. címen fizeti a mások által csinált gyermek után Önre lőcsölt gyerek, és szülőtartást! Miért? És meddig? Csak. Állampolgári fegyelemből és államvezetői bölcsességből. Már amennyire ezt bölcsességnek lehet nevezni. (Én inkább ostobaságnak nevezném!) Mert mások valamikor kitalálták, hogy olcsóbb az alacsonyan tartott (éhbér) mellet családi pótlékot adni a gyermeket vállalónak, mint tisztességes bért adni valamennyi dolgozónak. Csak a bűn mindig elnyeri büntetését! Mert a magyar így saját gyereket nem vállal, csak egyet-kettőt, vagy egyet se, mert kevés a jövedelme. Mért kevés? Mert elvonják, hogy odaadják annak, akinek se munkája, se munkakedve, de van gyerekcsináló kedve, és bátorsága! Az állam a „más farkával veri a csalánt” Ő meg a sajátjával veri meg a magyart!
A magyarok pénzén, a magyar államvezetés segítségével, él és virul a magyarság sírba tevője! Ezt, így kitalálni, ehhez tényleg szocialista szakértelem kellet!

„Semmi egyéb, mint országos embereink legnagyobb részének járatlansága a reakciók törvényei körül, mely a közönségre nézve kimondottan káros! A rosszat, lágyvelejűt, tanulatlant, s a gondatlant ápoló törvény, midőn e szép társaságnak néhányit talán megmenti, minden bizonnyal számtalan jót, okost, tanultat, szüntelen büntet, s eképp nem az élet elvének, de a rom istenének állít oltárt. Széchenyi, Hitelben írja!
süti beállítások módosítása