Alice gyodaországban – Migráció és mi XXVI.
2015. szeptember 21. írta: pinter.bence

Alice gyodaországban – Migráció és mi XXVI.

migrans_26.jpg

Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner. Az eddig megjelent írások ezen a linken keresztül olvashatók.

*

Hetek óta az európai menekültválsággal fekszünk és kelünk, mi újságírók mindenképpen, de a látogatottsági adatok alapján az olvasók is. Életemben ennyit egy témáról nem vitakoztam még. Mindenkin észreveszem a fásultság, a kiégés jeleit; ráadásul a folyamatosan változó helyzet folyamatosan új állásfoglalásokra késztet bennünket.

Ami biztos: ha a görög válság idején azt gondoltuk volna, hogy ennyire még nem mutatkoztak meg az európai projekt gyenge pontjai, tévedtünk; minden idők legnagyobb EU-s válságát ugyanis Ciprasz helyett az a több százezer közel- és távol-keleti, valamint afrikai menekült váltotta ki, akik jelenleg is folyamatosan érkeznek a schengeni övezet déli határára. A helyzet sokkal látványosabb bukása a közös európai politikának, mint a görög ügy volt, amit az emberek jó része (sajnos) egyébként sem értett.

Brüsszel az egyelőre kissé értelmetlennek tűnő kvótarendszer ötletét toldozgatja-foldozgatja, próbálja a nagyjából naponként alakuló rendszerhez igazítani; Németország vakmerő előrerohanásával, majd villámgyors curukkjával csak súlyosbította a válságot; Magyarország és szomszédai pedig szép lassan lesüllyedtek a kocsmai verekedés előtti hörgés szintjére, már ami a diplomáciai érintkezést illeti. Mint írtam, a szavakon túl pedig tombol a dick move-diplomácia: az igazán genyó húzások aranykora ez.

Eközben a migránsok/menekültek/bevándorlók regisztráció és kontroll nélkül érkeznek tízezrével Európába. Nem kérnek menedéket, ezért nem menedékkérők; vizsgálat hiányában nem tudjuk, kik ők, ezért nem hívhatjuk őket se menekültnek (jogilag az eljárás végéig egyébként sem), se gazdasági bevándorlóknak. Talán még mindig a migráns a legjobb szó, amely lefedi a tevékenységet, amelyet ezek a tömegek folytatnak, így a továbbiakban ezt használjuk.

A migránskérdést legalább kétféle szempontból lehet és kell vizsgálni: az akut helyzet kezelésének szempontjából, illetve Európa hosszútávú érdekeit tekintve. Az egymás mellett elbeszélés legtöbbször abból adódik, hogy valaki az egyik kérdéskör érvrendszerét használva próbálja földbe döngölni a másik kérdéskörben megnyilvánuló vitapartnerét és viszont: hiszen ebben a kérdésben is megnyilvánul az évtizedes árokásások nyomán végletesen táborokra szakadt magyar társadalom konszenzusképtelensége.

A továbbiakban a két kérdést a lehető legjobban különválasztva igyekszünk válaszolni a válsághelyzetre.

*

Tarthatatlan állapot

Kezdjük a legégetőbb kérdéssel: az egyszerűen nem állapot, hogy Európa délkeleti határán tízezrével érkeznek naponta emberek, akik nem hajlandóak megmondani magukról, hogy kicsodák. Ilyen egyszerűen nem létezhet, mint ahogy olyan sem, hogy valaki nem kér menedéket az első olyan országban, ahol erre nem csak lehetősége van, hanem fel is szólítják rá. Adnának ellátást, fedélt, ruhát, gyógyszert és szállást, amíg kérelmét elbírálják. Ez utóbbi ugyanis elég fontos lenne. A menekültügyi eljárás lefolytatásáig ugyanis nem tudjuk eldönteni, hogy ez az adott ember mondjuk védelemre szoruló szíriai menekült; védelemre nem szoruló, éppen magát szíriainak mondó pakisztáni, esetleg koszovói; vagy ne adj’ Isten terrorista, akit az európai szervek köröznek.

Ezzel nem azt mondjuk, hogy minden migráns terrorista, mivel ez nyilvánvalóan nem igaz – valószínűleg legtöbbjük valóban konfliktus elől menekülve indult el egyszer. Az viszont igaz, hogy nem tudhatjuk ki terrorista, és ki nem, mivel a tömegben érkező, ezért egy-egy ország szervei számára kezelhetetlen mennyiséget jelentő migránsok az általuk is ismert dublini rendszer miatt egyszerűen nem hajlandóak regisztrálni célországuk elérése előtt, ami a legtöbb esetben Németország, de lehet éppen Dánia, Svédország vagy Finnország is. A Keletiből indult, közösségi médiában „March of Hope”-nak nevezett gyalogos menet és az osztrák határ megnyitása óta tulajdonképpen úgy masíroznak tízezrek kedvük szerint fel alá Európában, mint utoljára talán a vízigótok és a vandálok, majd kicsit később a magyarok tették évszázadokkal ezelőtt.

Ez az állapot tarthatatlan. Semmiféle humánus hozzáállásra hivatkozva sem lehetünk olyan bolondok, hogy engedünk teljesen ismeretlen embereket gyakorlatilag korlátozások nélkül járkálni a kontinensen. Jelen állapot szerint leszerelhetjük a schengeni övezet külső határállomásait, a repülőtereken bezárhatjuk az ellenőrzőpontokat és végső soron a szakszolgálatok munkatársait is szélnek ereszthetjük. Európát láthatóan nem érdekli, hogy kik járkálnak benne fel s alá. Ha mást nem, engedjük be őket, és igenis addig tartsuk őket őrizet alatt, amíg le nem folytattuk az eljárását.

Ilyesmire irányulna az EU hotspot-javaslata, amiből Magyarország, ki tudja, miért, nem kér. Magyarországnak saját megoldása van, az egyetlen olyan, amely legalább egy napig működött: a déli határra húzott, egyre hosszabb kerítés. Nyúlik, mint a rétestészta – hiszen, mint arra többen rámutattunk korábban, amíg nem ér körbe vagy legalább a vágyott osztrák határig, addig meg lehet kerülni. A jogi elrettentéssel kombinált kerítés tehát remekül működött – egy napig. Magyarország gondját meg is oldhatta volna, ha a horvátok rendesen viselkednek, és Szlovénia felé viszik a migránsokat. Nem így tettek, de erről később.

Nem migránsnak való vidék

Központi egyezség hiányában mindenki a maga bőrét menti: Görögország, Macedónia és Szerbia ingyenes utaztatással próbál minél előbb megszabadulni a migránsoktól. Görögország már nem is tesz úgy, mintha a schengeni határokat védené – talán itt lenne az ideje annak, hogy ne is bízzunk ilyesmit a görög kollégákra. Macedónia és Szerbia pedig tényleg túl kevés ahhoz, hogy egy ilyen mértékű áramlást megfogjon.

Magyarország volt az első olyan állam, amely erre EU-tagországként, schengeni határt védő államként érdemben vállalkozott. A menedékkérők jelentős része ugyan átlépte már egyszer korábban a schengeni határt, mégis nálunk regisztrált először - ez az elmúlt évek menekültügyi statisztikáinak emelkedő görbéiből nagyon szépen ki is rajzolódik. Más kérdés, hogy a regisztráció után a menedékkérők döntő többsége továbbutazott Nyugat felé – a dublini rendszer által ránk rótt kötelességünket megtettük. (Sőt: a menedékkérők őrizetbe vétele miatt nemzetközi bíróságokon veszített pereket Magyarország, tehát mást nagyon nem tudtunk csinálni.) Először a kilátástalanság elől útnak induló koszovóiak dobták meg a statisztikát, aztán az általuk kitaposott ösvényen – szó szerinti ösvényen, illetve a kiépülő embercsempész-hálózatok életre hívásával – idén nyáron megindultak a valódi háború elől menekülők tízezrei.

A magyar rendszer láthatóan nem volt felkészülve erre, pedig akkor már túl voltunk egy nemzeti konzultáción és egy plakátkampányon, tehát idő éppenséggel lett volna rá, hogy előkerüljön az a sok férőhely, amelyet Pintér Sándor belügyminiszter még a kárpátaljai magyaroknak ígért meg. Bármi is legyen a véleményünk a migrációs kérdésben, kétségtelen, hogy augusztus közepén-végén, illetve szeptember elején a magyar állam egyszerűen alapvető feladatait nem látta el: ezt önkéntes segítők, orvosok és tolmácsok; civil szervezetek; riadóláncok és adományozók pótolták először Szegeden, aztán a Keleti pályaudvarnál, végül a röszkei ideiglenes gyűjtőponton. Hogy ezt szánt szándékkal szervezte így a kormány, hogy minden magyar megérezze a helyzet veszélyét, vagy egyszerűen a bénultság okozta, sosem tudjuk meg.

Leginkább talán a tájékoztatás hiányzott: nem csak a migránsok, de a magyar állampolgárok sem tudták, hogy mi történik. A máskor oly hangos politikai vezetés eltűnt, Pintér Sándor szabadságon vol, az ellenzéket keresve sem lehetett megtalálni, miközben a teljes világsajtó beköltözött a kánikulában egyre elviselhetetlenebb Baross térre. A migránsok tovább akartak menni, a kormány pedig talán Berlin utasítására, talán saját passzióból nem akarta őket továbbengedni, de nem is tett velük semmit. Jól hangzott, amire Stumpf András kollégám is rámutatott, hogy talán be kéne menni a menekülttáborba az ellátmányért, de felmerült a kérdés: a maximum 2-3 ezer ember elhelyezésére képes magyar rendszerbe hova fér el a napi 2-3 ezer érkező?

Elég volt tíz percet sétálni a téren, hogy összeszoruljon az ember szíve. Elsősorban a gyerekek, persze. Családos ember nem indul el pusztán jókedvéből erre az útra. De a magányos férfiakról, fiatalemberekről sem tudhatja senki biztosan, hogy kit hagytak ott egy török, libanoni, jordán vagy iráni menekülttáborban: anyát, apát, feleséget, barátnőt, barátot, gyermeket. Akkor a Keletinél sétálva nem tudott nem azon járni az ember agya, hogy mi lenne, ha nekem kéne menekülnöm? Mennyire érdekelnének az útba eső országok törvényei, ha úgy tudnám, hogy az egyikben majd békére lelhetek a családommal?

A válasz? Valószínűleg semennyire.

A „dick move”-diplomácia diadala

A helyzet az, hogy a balkáni migrációs útvonal tranzitországai egyáltalán nem, vagy NATO-tagként csak részben felelősek az elmúlt egy-két év alatt rendkívül élessé váló közel-keleti válságért, az azt részben kiváltó arab tavaszért pedig még annyira sem. Ezekben az országokban – békés mivoltuk és (relatív) jólétük ellenére – egyetlen migráns sem akar megtelepedni. Ráadásul ezek az országok a legtöbb esetben nem is nagyon akarnak befogadni nagy mennyiségű migránst se bevándorlóként, se menekültként.

Mint mondtuk, az európai lélegeztetőgépen tengődő görögök már lemondtak róla, hogy valaha is normális uniós ország lesznek; a macedónok és a szerbek pedig legfeljebb csatlakozási vágyaik miatt kéne figyelembe vegyék az EU-s szabályokat. Ettől függetlenül dick move-nak, azaz genyó húzászásnak kell értékelnünk, hogy hajókkal és buszokkal utaztatják a magyar határ felé a migránsokat. Arról már beszéltünk, hogy Magyarországnak elviekben miért volt muszáj kezdenie valamit ezekkel az emberekkel az ingyenes utaztatás helyett. A következő pár hétben a fél világ azon szörnyülködött, hogy mit csinál vagy nem csinál Magyarország. Majd ahogy végül – engedve a nyomásnak – továbbengedtük őket, minden útba eső ország rendszere napok alatt mondta fel a szolgálatot: a korábbi kritizálók végigmentek ugyanazon a soron, amelyen korábban Magyarország, csak rövidebb idő alatt, esetleg kicsit több Wilkommenskulturral.

Érintőlegesen arról is beszéltünk, hogy az egész problémát egy egész alaposan kitervelt dick move-val – a kerítéssel és a jogi határzárral – hogyan tolta el magától az Orbán-kormány. A kerítés nem tűnt adu ász ötletnek, de végső soron nem sült el olyan rosszul: annyit mindenképpen demonstrált, hogy kellően erélyes fellépéssel, a muszáj-embertelenség egy bizonyos minimumával terelni lehet a migránsok eddig megállíthatatlannak tűnő folyamát. Talán – és ez Orbán üzenete Európának – egy teljes kerítésrendszer meg is állíthatja, vagy legalább kontrollált mederbe terelheti azt. Ez a dél-európai szakasz valójában csak logikus befejezése lenne annak a fizikai és természetes kerítésrendszernek, amely az Ausztrália körüli tengerektől kezdve az amerikai-mexikói határsávon és az észak-afrikai EU-s külterületeken át Izraelig bezárólag elválasztja a fejlett Északot a fejlődő vagy stagnáló, de mindenéppen egyre fiatalabb, egyre éhesebb Déltől.

Visszatérve Európába: az orrunk előtt esett szét a schengeni egyezmény, ahogy sorban mindenki visszavezette a határellenőrzést az EU-n belül. Közben Szerbia nagyjából fél perc alatt átállt arra, hogy akkor nem Magyarország, hanem Horvátország felé indítja a buszokat; a horvátok pedig meglépték az eddigi legnagyobb dick move-ot: miután egy hétig osztották, hogy ők aztán mennyivel jobbak lesznek az embertelen magyaroknál, 24 óra alatt teljesen szétestek és az egész válság eddigi leg idiótább kommunikációját bevetve a magyar és a szlovén határra kezdték buszoztatni a népeket. Eközben a Kisantant újbóli felállásához csak annyi hiányzott a Magyarországot szapuló szerb, horvát és román kormánytagok és kormányfők tengerében, hogy Szlovákia is kihátráljon Orbán mögül, amelyet persze saját jól felfogott érdekeit szem előtt tartva nem tett meg. A mostanában híresen jól teljesítő (pun intended) magyar külügy Szijjártó kapitány vezetésével úgy gondolta, legjobb védekezés a támadás: mindenkibe legalább egyet belerúgtunk a minket kritizálók közül.

Eközben Brüsszel kvótákról, a menekültek befogadásáért korábban egy emberként lelkesedő, s ennek hangot is adó német kormány pedig „közös megoldásról” papol. Ahogy ezeket a sorokat gépelem, továbbra is kontrollálatlanul érkeznek be tömegek az EU-ba, csak már nem Röszkénél, hanem a horvát-magyar és a horvát-szlovén határon. A megoldás nincs közelebb, pedig az ellenőrzés és a regisztráció – történjen az Röszkén, vagy még Szerbiában, esetleg Törökországban EU-s hotspotokon – az előfeltétele annak, hogy egyáltalán érdemben tudjunk a hosszú távú kérdésekről beszélni.

Migráció és mi, európaiak

Kell-e Európának ennyi bevándorló? Elbírunk-e ennyi menekülttel? Egyáltalán: melyik kérdést kell megtárgyalnunk? Csupa olyan felvetés, melynek eldöntéséhez arra lenne szükség, hogy minden egyes menedékkérőt regisztráljunk valahol, kérelmét pedig alapos vizsgálatnak tegyük ki.

Teljes mértékben egyetértek a Magyar Helsinki Bizottság és a TASZ folyamatos állásfoglalásaival: Magyarországon az új rendszerrel tulajdonképpen megszűnt a menedékjog, és minden szempontból sérültek a menedékkérők jogai. Nekik az a dolguk, hogy ezt megállapítsák és megpróbáljanak tenni ellene. Békésebb időkben én magam is írtam hasonló problémákról, például a családegyesítés 22-es csapdájáról, vagy az integrációs rendszer problémáiról.

Most viszont válsághelyzet van. A magyar állam akkor sem tudná érvényesíteni a menedékkérők egyéni jogait, ha akarná, vagy ha a migránsok akarnák. Ugyanis ők jelenleg nem hajlandóak regisztrálni, nem hajlandóak menedéket kérni és táborba menni Magyarországon − de legtöbben Ausztriában, és sokan Németországban, sőt Dániában és Svédországban sem. Ez normális? Nem hinném. Értem, hogy Szerbia nem biztonságos, és az új szabályok miatt bizonyos értelemben már Magyarország sem – de mi a helyzet a többi említett állammal, ahol néha túl is teng a Wilkommenskultur? Európának tehát minden jogalapja megvan arra, hogy valamilyen módon kontrolláltá tegye a tömegek beérkezését: azért is fontos ez, hogy egyáltalán alkalom legyen a menedékkérelmek egyéni elbírálására.

Ha a migránsok áramlását kontrolláltá tudja tenni az EU – tehát határain vagy még Törökországban sikerül azt megállítani –, akkor beszélhetünk arról, hogy hogyan teljesíthetjük humanitárius kötelességeinket a közel-keleti válság menekültjeivel szemben; illetve hogy hogyan oldjuk meg az európai bevándorlás kínálati oldalát, ha már ilyen nagy a kereslet. Bevándorlásra ugyanis valamilyen szinten, szervezett formában szükségünk van; a dél-spanyol alufóliatenger munkaerő-igénye például simán felszívott sok ezer, gyakorlatilag éhbérért dolgozó afrikai és közel-keleti migránst.

Viszont mind a menekültek, mind a bevándorlók esetében világossá kell tenni a szabályokat. Nem az európai országoknak kell alkalmazkodniuk az érkezőkhöz, hanem az érkezőknek a befogadó társadalmakhoz. Ezt az elvet szigorúan érvényesíteni kell. A menekültek esetében világossá kell tenni, hogy a befogadás meghatározott időre szól, a közel-keleti válság rendeződése után azt preferáljuk s támogatjuk majd anyagilag, hogy visszatérjenek szülőföldjükre; a bevándorlók esetében pedig azt kell világossá tenni, hogy elvárjuk: tartsák be törvényeinket, és tartsák tiszteletben a befogadó társadalmak kultúráját, sőt. Ha tetszik, amit látnak – márpedig különben miért jönnének ide? – akkor igyekezzenek minél inkább magukévá tenni ezeket a normákat.

Ehhez azonban minél sürgősebb közös, európai fellépésre van szükség, amelynek első állomása, hogy az európai vezetők is felismerjék: a schengeni övezet délkeleti vidékein jelenleg uralkodó rendkívüli válsághelyzetet akár a rossz sajtót bevállalva is minél sürgősebben meg kell szüntetni.

Lábjegyzet: a magyar politika posványa

Zárásképp érdemes pár sort szentelni az egész ügy belpolitikai vonzatainak is. A Fidesz eléggé csehül állt az év elején: az internetadó, a sikertelen őszi tematizálási kísérletek (újságírók és gyerekek kötelező drogtesztje – emlékszünk még erre?) a Simicska-botrány, az amerikai kitiltási botrány, az egészségügy helyzete, a német megszállás emlékműve körüli bohózat, a vasárnapi boltzár és a Quaestor-botrány rendesen megtépázta a kormánypártok népszerűségét, a kétharmad is odalett. Ebből akkor nem sikerült az ellenzéknek profitálnia.

Mint égből az áldás, úgy jött a migránsválság Orbán Viktornak, aki ilyenkor érzi leginkább elemében magát: amikor a nemzetet kell megmenteni – ráadásul még Brüsszellel és a környező országokkal is lehet küzdeni egyet. Az egész téma egyszerűen teljesen fekszik a Fidesznek, ráadásul olyan ügy, amellyel a belső problémák élét is le lehetett kerekíteni – a cigányok problémája ma senkit sem érdekel, a zsidó szervezetek, valamint a baloldali-liberális értelmiség egy része pedig a radikális iszlám vélt és valós fenyegetése miatt olyan kontrapunktot énekel a kormánynak, amelyet egy éve ilyenkor álmodni sem mertek.

A baloldali ellenzék viszont Orbán kottájából veri a nótához hozzá a tamtamot, hogy a hasonlatnál maradjunk. Teljesen félremenedzselték a migránskrízist: ahol Orbán Viktor megújulási lehetőséget látott, ott ők csak a megszokott frázisaikat voltak képesek puffogtatni. A civil szervezetekről fent írtam, hogy csak azt csinálják, ami a dolguk – az viszont nem normális, hogy a baloldali ellenzék is csak az emberi jogi mantrával képes reagálni egy Magyarországot és az EU-t egyszerre fenyegető válsághelyzetre. Nekik nem ez a dolguk, ráadásul az is hamar világos lett, hogy a magyar választók ebben a kérdésben alapelvek szintjén inkább Orbánnal értenek egyet.

Itt lett volna az alkalom, az a rendkívüli válsághelyzet, ahol kipróbálhattak volna valami újat: a teljes elutasítás helyett részben ki kellett volna állni a kormány politikája mellett. Mint láttuk Kertész Imrétől Konrád Györgyig, a klasszikus szellemi hátország sem utasította volna ezt el; a választók pedig egyenesen elvárták volna. Az ország megvédésének égisze alatt tehát az alapvető intézkedésekben való egyetértés mellett – bőven lett volna tér és lehetőség a kormány egyes lépéseit kritizálni. Így viszont az a Fidesz által sulykolt, nagyrészt hamis kép rögzült, hogy a baloldali ellenzék mindenkit beengedne az országba, miközben az Együtt például egy teljesen mérsékelt, átgondolt javaslatot tett le az asztalra. Az LMP sokáig nem ugrott fel a migránsvonatra, igyekeztek a szakmai kérdéseknél maradni; a Jobbik pedig sikertelenül próbált rálicitálni a kormány keményebbnél keményebb húzásaira. A migránskrízis belpolitikai kihasználásának tehát egyértelmű győztese az Orbán-kormány.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr457805416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2015.09.22. 13:01:51

@Ballib Cenzúra: „Letagadod, hogy az EU ide akart az országiunkba telepíteni migránsok tízerzreit eltartó Hot-Spot-ot ?”

Te nem erről írtál, töki, én meg főleg nem. Maradjunk konkrétan annál, ami itt fentebb olvasható, veled szöges ellentétben nekem van önálló véleményem, próbálj azzal kezdeni valamit.

Ad Dio 2015.09.22. 13:02:35

@GNDL:

Fordítva ülsz a lovon.

A németekhez beérkezett rengeteg ember. Tudják, hogy ezek az emberek maradni is fognak, akármit tartanak róluk a német polgárok vagy épp a közgazdászok. Kérdés: mit tegyünk velük? Életük végéig segélyezzük őket, vagy próbáljunk minél többet elvezetni a munka világába? Ez utóbbi racionálisabb nem? :-)

SENKI nem csinált még ilyet ekkora léptékben a világon, mindenki vakon tapogatózik. Minden bizonnyal gazdaságilag rövid, de még középtávon is veszteséges lesz a dolog, de meg kell próbálni. Én is ezt tenném. Ha másért nem, a társadalmi struktúra javításáért.

De még egyszer: ez a folyamat nem értelmezhető a német munkaerőpiac imputjának.

GNDL 2015.09.22. 13:03:24

@Ballib Cenzúra: „amivel a cigányok kapcásn már évszázadok óta szenvedünk”

Talán észre kellene venni, hogy nem a cigányokkal van probléma, hanem az egymást váltó korrupt posztkommunista kormányok „szakértelmével”...

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:03:55

@konrada: Kedves Konrada, maradjunk a Partre-nál.

Azt, hogy ki a menekült, nem te vagy hőn szeretett vezéred pillanatnyi szeszélye mondja meg, hanem a vonatkozó törvények, előírások és szerződések. És hiába hoz Magyarország más törvényeket, a nemzetközi jog erősebb, az az érvényes. Az alapján pedig definíció szerint menekültek, mindaddig, amíg egy (szintén definiált) eljárásban az ellenkezője be nem bizonyosodik.

Ez van.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:06:57

@GNDL:

Pontosan erről írtam, mikor az összes önnálló véleményed kimerült egy személyeskedésben, amiben lehazugoztál, annak ellenére, hogy konkrétan bizonyítható a hazánkban az EU által tervezett hot-spot ok léte.

Íme:
Én írtam:
"Amit írsz azokból és csak egyenlőre az EU áll bukásra.

Magyarország nyerésre áll.
Nem nálunk lépnek be az EU-ba, azza nem ide fogják viszszatoloncolni őket.

Már el is vetette az eredeti tervet az EU, a kerítés és törvénymódosítás óta, miszerint Magyarországon hoz létre többek között menekültek tízezreit ellátó, kérésüket feldolgozó hot-spotokat. "

Te írtad:
"Ja, hogy most nem kizárólag tények mentén vitázunk, hanem valamiféle egyébként nem létező alternatív valóságról?! Akkor így nehéz lesz, mert ez a történet egyelőre csak a te fejedben létezik... :) "

GNDL 2015.09.22. 13:07:25

@Ad Dio: „Fordítva ülsz a lovon.”

Azt egyből gondoltam hogy szerinted megint én... :D

„Ez utóbbi racionálisabb nem?”

Nekem az. Ezért is említettem fentebb, mi lenne, ha egyszer kipróbálnánk azt, amit és ahogyan a németek csinálják?! Tekintve, hogy Magyarországon ma ugyan akkora, hacsak nem jóval súlyosabb a munkanélküliség okozta probléma mint volt a 2010-es kormányváltáskor, ezen a téren is lenne mit ellesnünk másoktól... :)

„SENKI nem csinált még ilyet ekkora léptékben a világon, mindenki vakon tapogatózik.”

Ahhoz képest, hogy szerinted a németek „vakon tapogatóznak”, az elég konkrét programjaikhoz elég konkrét euró milliárdokat rendeltek már hozzá. :)

_Epikurosz_ 2015.09.22. 13:07:30

@Ad Dio: @GNDL: Szerintem Ad Dionak van igaza, egyszerűen, ha már helyzet van, akkor a lehető legjobbat kell kihozni belőle, ezt csinálják a németek (és ezt kellene nekünk is, ha belefutunk). De maguktól azért nem pont így csinálták volna, ha rendesen átgondolják és munkaerőt akartak volna felvenni direkte, nem menekültet istápolni.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:08:51

@GNDL:

Ez is tévedés.
A cigányok integrációjának legfőbb gátja a hazai ballibek és jogvédők agymenése, amivel lépten nyomon bizonyítják a hazai cigányságnak, hogy azt tehetik amit csak akarnak.
És ők teszik is.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:09:07

@konrada: :) én meg nem is értettem, mire célzol, csak most. Mindegy, nem volt olyan jó vicc :)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:12:33

@GNDL:

Német példa:
index.hu/kulfold/2015/09/17/a_nemetek_megvonhatjak_a_juttatasokat_az_eu-bol_erkezo_menedekkeroktol/
Egybehangzó csütörtöki értesülések szerint a német kormány a menedékkérők jogosultságainak szűkítését, kötelességeinek bővítését tervezi, köztük azt is, hogy megvonja a juttatásokat az uniós tagországokból Németországba érkezett menedékkérőktől - írja az MTI az AFP-re és az ARD-re hivatkozva.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:14:57

@Ballib Cenzúra: tudok olyan gimnáziumot (igaz, ballib fellegvár, viszont a legjobbak egyike) ahol a végzős osztály kétharmada külföldi egyetemen folytatja. Azaz a legjobbak elmennek. Plusz a kritikus szakmák, orvosok, ápolók, akikből amúgy is hiány van, és akikre ráadásul nagyon sokat költött az ország, aztán veszni hagyja az egészet.

_Epikurosz_ 2015.09.22. 13:15:07

@Ballib Cenzúra: Végülis náluk kapitalizmus van, nem szocializmus...

konrada 2015.09.22. 13:16:28

@Jean Sol Partre:
Kedves Parte!

Az, hogy te kit szeretsz hőn, vagy utálsz, és alapján ítélsz, az a te dolgod. (Teszem hozzá, ez elég rossz megközelítés, ezért nekem soha nem is lesz ilyen vezetőm.;-P

De ha elolvasod az általam belinkelt szabályokat, abból azért ki lehet olvasni, hogy a menekült - ahogyan te is írtad - addig menekült, "amíg egy (szintén definiált) eljárásban az ellenkezője be nem bizonyosodik."

Azaz, ha kivonja magát az eljárás alól, és egy harmadik országba távozik, úgy annak már csak azt kell eldöntenie, hogy az az ország, ahol menedékkérelmét beadta, az biztonságos ország-e.
Amennyiben meg nem kezdeményezett ott eljárást, úgy rá már csak azon magánjogi szabályok vonatkoznak ,mint a többi onnan érkezőre, jogosan tartozkodik-e az adott országban...

...persze ezt meg lehet erőszakolni egyedi értelmezéssel, de az nem vezet sehová....

GNDL 2015.09.22. 13:17:22

@Ballib Cenzúra: Az nem személyeskedés, ha megemlítem, hogy hülyeségeket írsz, vagy általad kitalált sztorikkal kapcsolatban fejted ki véleményed... ez mind tény, bár megértem, hogy neked kellemetlenül esik a kritikai észrevétel, ezért is érzed személyeskedésnek. Ne legyél ennyire frusztrált, ennyi lenne a megoldás... :)

Az általad felhozott sztoriban nem a hotspotok a döntőek, hanem egy EU tagállam ún. „frontországgá” minősítése.

A frontország annyit jelentene az EU tervei szerint, hogy ezekbe a tagállamokba összpontosítanának minden pénzügyi és egyéb forrást, annak érdekében, hogy ezekben az államokban legyenek ellátva, regisztrálva a menekültek, és ezekből lehessen kvóta szerint szétosztani a „nem frontország” tagállamok szerint.

Orbán generalissimó és korrupt söpredéke szerint Magyarország ne legyen frontország, holott ugye jól látható, hogy több tízezres menedékkérőkkel kell foglalkoznunk, és hónapok óta megy a sírás és hőbörgés kormányzati részről, hogy az EU nem segít semmit. Ráadásul egyetlen menekültet sem akarnak befogadni.

Azzal, hogy nem leszünk frontország, Orbán fenti tervei alapjaiban buknak:
- Nem fogunk kiemelt forrásokhoz jutni, Orbán kezelheti majd a menekültválságot abból a közpénzből, amit korrupt haverjai még nem loptak el.
- Továbbá a nem frontországoknak be kell majd fogadniuk menekülteket a frontországokból, ezt az unió „nagyjai” akár uniós források visszatartásával is tervezik kierőszakolni.

Orbán elvtársatok két pad közül készül a földre huppanni. :) De ti csak hullámozzatok neki...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:19:17

@Jean Sol Partre:

Ismétlem.
A kivándorlás mértéke ugyanolyan mint más ex-szoci országban. Semmivel sem nagyobb. Ez EU-s sajátosság, amit meg kell oldani.

Viszont ez a probléma semmilyen szempontból nem kapcsolódik ahoz a tényhez, hogy a muszlimok honfoglalásának kiszolgáltatni magunkat őrültség !

GNDL 2015.09.22. 13:19:44

@_Epikurosz_: „egyszerűen, ha már helyzet van”

Azt felejtitek el, hogy a „már helyzet van” többek közt a németek hozzáállásán is múlt. :) Úgy véled Merkel egyik nap gondolt egyet, és a kommunikációs tanácsadóit megkerülve újságírók előtt kijelentette, hogy „Németország fogad minden szíriai menekültet”?! :)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:24:14

@GNDL:

Ahogy azt Móricka elképzeli.
A fronországokban létrehozott HotSpot az pont azt jelenti, amit a probléma súlyossága folytán a nyugat-Európai országok migráns ellenessége okán kap majd.

Nevezetesen hogy azokat a muszlimokat akikből senki nem kér, alamizsnáért cserébe az EU a fronországok Hot-Spot-jaiba pakolja majd.

Nem csak azokat akikből már most nem kérnek (Pl Dánia már most küldi vissza a Németekhez a muszlim migránsokat), hanem azokat is, akik majd most érkeznek.

A ballib tetvek menekültszállássá akarják zülleszteni az országot.
Hálás vagyok a sorsnak, hogy nem a Gyucrsány féle ballib hazaárulók regnálnak éppen ezekben a sorsdöntő időkben.

konrada 2015.09.22. 13:24:31

@Jean Sol Partre:
...mondjuk ennek nem lehet örülni, már a ballibek szempontjából sem, hiszen az utánpótlásuk is elfogy...

...de inkább bízzunk abban, hogy elitgimnázium révén olyanok járatják oda gyermekeiket, akiknek van mit a tejbe aprítani.

Így az egyébként biztosan színvonalasabb külföldi egyetemeken szerzett képzést ott fogják hasznosítani, ahol az európai átlag alatt élő országban ők szüleik jóvoltából az európai átlag felett élnek, és azok kapcsolatai, tulajdonosi viszonyaik miatt nagyobb esélyük is van erre, mint egy idegen ország nevesincs pályakezdőjeként...

Ad Dio 2015.09.22. 13:25:09

@_Epikurosz_:

A nyugati világ utolsó nagy paradigmájának célja az egyéni szabadság terének minél nagyobb szélesítéséről szólt. Valahol a skolasztika hanyatlása idején indul a folyamat és töretlen lendülettel folyt a 20. század utolsó évtizedeiig.

Az egyéni szabadság szellemi és gazdasági mozgásteret, lehetőséget jelentett.

A paradigma ugrásszerűen haladt, konfliktusokkal, utóbb egyre inkább forradalmakkal.

A szellemi mozgástér a liberalizmus győzelmével nagy vonalakban elérte a határait. A művészetben a modern lerombolt felszámolt mindent a posztmodern pedig megállapította, hogy nem is LEHET összerakni. A posztmodern ezzel véget is ért. Amint a művészet is... egyelőre...

A szellem szabadságharc vége nem nihilt hagyott, hanem hasonlatosan romokat. Összeállíthatatlan romokat. A liberális szabadságharc lendülete magát tartotta életben. Amikor győzött, szükségképpen megállt. És meg is halt. Ott maradtak a követők célok nélkül a romokon. Ami most zajlik a liberális pártokban ennek a válságnak a tünete. A harcot mindenáron folytató gerillák küzdenek senki nem érdeklő célokért. Az ellentábor ugyanazokon a romokon ül és igyekszik elhitetni magával, hogy "legyőzte"az ellenséget és most más dolga sincs, mint újra összerakni az összerakhatatlant.

Egy dologban látszólag egyetértenek: a gazdasági mozgástér növelésének szükségszerűségében. Csakhogy a gazdasági szabadságharc is eljutott az elfoglalható területek határára. Több irányból is. Egész egyszerűen nem növelhető tovább az egyes nyugati ember mozgástere.

Mondjuk azt, hogy szabadságfokunk szellemileg és gazdaságilag elérte a határait. Közben létrehoztunk egy fent nem tartható világot.

Az új paradigma a FELELŐSSÉG FELVÁLLALÁSA és - részben - a szabadságunk értelmes módon való felhasználása. A nyugatnak a világ caretaker-évé, vagyis gondviselőjévé kell válnia. Az új cél, az élhető világ, amiben a Nyugat nem csak hobbistaként, hanem FELELŐSSÉGVÁLLALÓKÉNT vesz részt. Röviden: kb beáldozzuk a növekedésünket évente...

Elnézést a hosszú hsz-ért és a fésületlen gondolatokért. Ennyi telik. Ha jó felé tapogatózok, akkor majd mások megfogalmazzák ezt sokkal jobban :-).

GNDL 2015.09.22. 13:29:26

@Ballib Cenzúra: „Ez EU-s sajátosság, amit meg kell oldani ... a muszlimok honfoglalásának kiszolgáltatni magunkat őrültség”

Csakhogy fentebb már említettem, hogy a jelenlegi képzett munkaerőhiány okozta problémák még egy ideig tagadhatóak, szőnyeg alá söpörhetőek, de tekintve, hogy már ma is igen súlyos gondokat okoz, lásd elsősorban a nyugati megyéket és lásd legfőképp a magyar egészségügyet, ezzel már ma kellene foglalkoznunk, annak érdekében, hogy kicsit hosszabb távon (mert rövidebb távon esélyünk sincs már kezelni) ne eszkalálódjon tovább a probléma. Itt jönne az a képbe, hogy idézed a kormány programját ezzel kapcsolatban, ami már mondjuk holnaptól életbe lép, mert nincs időnk további éveket tökölni ezzel.

Valamint itt jön be ugyancsak a képbe a következő: ha nincs programja ezzel kapcsolatban a kormányzatnak, és nem lesznek képesek ultrarövidtávon legalább enyhíteni a jelenlegi rekord elvándorlás okozta problémákat, akkor bizony vagy betelepítéssel, vagy bevándorlással, de ilyen formán kell majd kezelni a képzett munkaerőhiányt.

Szóval dagonyázhattok még a posztkommunista mocsaraitokban, két kézzel fosztogatva a közpénzeket és közben magasról téve Magyarország problémáira, de ha nem változik mondjuk ma estére a kormányzat hozzáállása, akkor készülj fel arra, hogy pár éven belül a háziorvosodat Jusufnak vagy Zainnak fogják hívni... ha szerencsétek lesz...

konrada 2015.09.22. 13:30:35

@GNDL:
Jó, legyen az, hogy a zorbán tökre meghülyül, és elfogadja azt, hogy a menekülteket itt zárja sok tízezres mennyiségben táborba. (Hiszen egyébként hogy a csába tartaná itt, ahol még - mint írtátok - az őslakosok is menekülnének;)

...már nem kéne szerencsétlen migránsnak egy 10 m hosszú vasúti kerítést sem keresniük arra, hogy szívbeszorító rácsmögötti képeikkel szórják tele a külföldi sajtót, és nem egy másik országból kéne kővel átdobálni a rácson, hogy az amögött tartani akaró magyar rendőri brutalitásról jó vágóképek legyenek...

GNDL 2015.09.22. 13:30:41

@Ballib Cenzúra: „Ahogy azt Móricka elképzeli.”

Hát ezt az unió döntéshozói képzelik így, és ha ők valamit elképzelnek, azt többnyire át szokták verni a tagállamokon. :)

_Epikurosz_ 2015.09.22. 13:31:05

@GNDL: Nem, azt tudjuk, hogy egy mondatnak csak az 1/3-át idézték tőle, és ebből lett a helyzet.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:33:30

@konrada: nézd, én nem vagyok jogász. De tudtommal az EU maga nem tartja ezeket az országokat biztonságosnak. Okoskodhatunk itt magunkban, de az általam ismert és elismert jogászok szerint ezek menekültek, és ha itt adják be a kérelmüket, akkor nem lehet csípőből elutasítani őket, hanem tisztességes eljárást kell lefolytatni.
De majd meglátjuk, mi lesz a vége (persze nyilván majd csak soká), úgy tudom, egy menekült fellebbezett és viszi az ügyet ameddig lehet.

Mindenesetre túl a jogászkodáson, tényleg azt gondolom, képzeld magad a helyükbe (milyen viszonyok vannak a török táborokban, hogy veri őket a görög rendőrség) és utána döntsd el, menekülnek-e.

A másik amin el kéne gondolkozni, hogy ok, mi most itt mindenféle jogi csűrcsavarral meg kerítéssel akkor megoldjuk a helyzetet (nem, de tegyük fel), ezzel igazából csak rátoljuk másra. Ha nem jönnek hozzánk akkor mennek máshová az EU-ba, ha oda sem engedik őket akkor valami más országnak kell megoldania a helyzetet, de a lényeg, hogy nem segítettünk semmit hogy a probléma megoldódjon.
Pedig, ha a baj tényleg akkora amekkorának most mondjuk, akkor bárhová is toljuk, előbb-utóbb ránk fog borulni a bili. Ha meg nem is akkora, akkor nem értem a mostani hisztit.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:33:51

@Ad Dio:

Nem értek veled egyet.
Te lényegében azt javaslod, hogy Európa vásárolja meg a szabadságát.
Fizessen azért, hogy ne árasszák el muszlim illegális bevándorlók, hogy az európai polgárok életterét ne változtassák meg gyökeresen muszlim honfoglalók.

Persze a mostani helyzettől (kontrolálatlan és korlátlan illegális bevándorlás) ez a megoldás is ezerszer jobb.

De hosszútávon a zsarolási potenciálja a menekülttáborokat létrehozó országoknak egyre nagyobb lenne.
Amivel először csak élnek majd, aztán visszaélnek.

A konfliktus hosszútávon elkerülhetetlen.

GNDL 2015.09.22. 13:33:54

@konrada: „szívbeszorító rácsmögötti képeikkel szórják tele a külföldi sajtót”

Bár az osztrákok és németek is kissé le vannak maradva a menekülttáborok kialakításával, de egyáltalán nem „rácsokról” meg szögesdróttal körbevett tisztásokról van szó. :)

Egyébként a Zorbán már most tök idióta, ha az utolsó húr is elpattanna nála szedálni kéne, és onnantól fogva már tényleg nem különböztetné meg semmi a szavazóitól. :)

konrada 2015.09.22. 13:34:22

@GNDL:
Ezt nem úgy kéne megoldani, hogy beszivattyúzzuk a tengert a Kárpát-medencébe, hátha lesz benne gyöngy, hanem a a maradi módon, ahogyan a konzervatív USA-ban csinálják: vagy megvárni, hogy azt a gyöngyöt eladják nekik, vagy maguk szedik ki a tengerből....

GNDL 2015.09.22. 13:35:14

@_Epikurosz_: „egy mondatnak csak az 1/3-át idézték tőle, és ebből lett a helyzet”

Igen, ezeken a szinteken úgy megy a dolog, hogy felelőtlen vezetők hülyeségeket kotyognak el újságírók közt. :)

Ne abból induljatok ki, ahogyan a Fidesz-MSZP „ámokfut” ezen a balkáni szemétdombon évtizedek óta...

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:35:36

@Ballib Cenzúra: ismétlem, nem a kivándorlás mértékéről beszéltem, hanem az összetételéről. Elmegy az összes orvos, ápoló, informatikus, a jobb szakmunkások és a fiatalok közül a legjobbak. Szép perspektíva egy országnak.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:36:14

@GNDL:

De hiszen éppen erről beszélek hogy nem így van.

Az Unió terve szerint mi is muszlim illegális bevándorlókkal elárasztott Ho-Spot ország lettünk volna.

Szerencsére erről már lemondtak, hála a kerítésnek, és az új törvényeknek, amivel az EU határait megvédtük.

(Horvátország már EU tag, aki onnan jön, az már Dublin okán minket nem érint).

konrada 2015.09.22. 13:37:20

@GNDL:
...s nem is terveznek azokból se Hotspotokat kialakítani.;)
Ők sem hülyék...

GNDL 2015.09.22. 13:37:36

@konrada: Nem, ezt úgy kéne megoldani, hogy a közpénztolvajlások és a hatalom megszerzéséért és/vagy megtartásáért folytatott posztkommunista cirkusz és gyűlöletkeltés helyett több évtized után végre ideje lenne foglalkozni Magyarország európai felzárkózásával is, legfőképp a gazdaságunk és a munkaerőpiacunk, az oktatásunk versenyképessé tételével... nagyjából.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:38:14

@Ballib Cenzúra: "Dánia már most küldi vissza a Németekhez a muszlim migránsokat"

Dánia azokat küldi oda, akik nem akarnak Dániában élni.

GNDL 2015.09.22. 13:39:21

@Ballib Cenzúra: „amivel az EU határait megvédtük”

Az elmúlt pár napban 30-40 ezer menekültet szállítottunk az osztrák határra... új törvényekkel, katonaság bevetésével, kerítéssel együtt. Faszán megvédtük Európát... :D

Nem személyeskedés, de te tényleg ökörségeket írsz.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:40:45

@GNDL:

Hát nemtom..

Nekem éppn ti tűntök egyre kétségbeesetebb őrültségeket hadováló agybetegeknek, mióta kiderült, hogy a saját ballib szavazóitok is folyamatosan pártolnak el a baromságaitoktól:

index.hu/belfold/2015/09/21/ipsos_erosodott_a_fidesz_nekik_all_a_zaszlo/

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:41:47

@konrada: a ballibek utánpótlása nem igazán érdekel.
Viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy Oxforból nem fognak hazajönni, mert már az egyetem alatt jó kapcsolatokat lehet kiépíteni az ottani vállalatokkal, és mind kutatásban, mind bármi másban sokkal jobb körülmények között tudnak dolgozni kint. Sokuk szakterülete itthon még nem is létezik, és ezen nem segít a szülők bármilyen kapcsolatrendszere sem.

_Epikurosz_ 2015.09.22. 13:43:16

@Ad Dio: A világ a szabadságtól lett élhetővé. A pénzen vásárolt szabadság egyrészt károsítja az európai gazdaságot, zsarolttá teszi az európai politikát (lásd Erdély a hódoltság idejében), másrészt abba a hitbe ringatja a zsarolót, hogy ő a faszagyerek. Ettől a zsaroló csak vérszemet tud kapni, bölcsességet és saját szellemi/fizikai szabadságot nem. Ebbe szerintem nem szabad belecsúszni.

Felelőssége nem csak Európának van, hanem az összes többi népnek is. A szabadság filozófiáját pedig minden népnek magának kell elfogadnia és alkalmaznia, nem igazán lehet még tanítani sem. Csak megtanulni. A könnyű utakat már végigjártuk e tekintetben, nem váltak be.

A szabadság csorbításának az első áldozatai a legelesettebbek lesznek. Na, akkor lesz parasztlázadás.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:43:16

@GNDL:

Meg kéne nézned a térképet.

Láthatod, hogy az Európa Unió minket érintő határát igenis megvédtük.
Szerbia felől tudniillik.

Ugyanis Horvátország, már EU tag, így aki onnan érkezik arra a Dublini egyezmény folytán a Horvátoknak kell gondoskodnia.

Hogy nem teszik az más kérdés, és remélem az EU megbüönteti őket valahogy.

Az már nem a mi problémánk.

GNDL 2015.09.22. 13:46:27

@Ballib Cenzúra: „a saját ballib szavazóitok is folyamatosan pártolnak el”

Egyrészt azt hiszem fentebb említettem, hogy én jobboldali lennék, magasról leszarom a hitvány posztkommunista és/vagy radikális baloldali populista, és nemzetiszocialista pártjaitokat MSZP-től DK-n és Fideszen át Jobbikig. Másrészt pedig egy szóval nem említettem, hogy a magyar választópolgár nyerte volna valamikor is a tájékozottsági és műveltségi versenyt Európában. :) Ti balkáni suttyó parasztok két évtizede választjátok meg a két legkorruptabb, leghitványabb posztkommunista bűnszervezetet, minek következtében ma már nem csak a velünk, de az utánunk csatlakozott uniós tagállamoktól is leszakadóban vagyunk.

Persze, hogy ez a balkáni suttyó proli akár most vasárnap is megszavazná a Fideszt, a döbbenet az lenne, ha végre, több mint két évtized a saját érdekében szavazna a proli... :D

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:47:00

@Ad Dio: kicsit utópisztikus, de tetszik. Vannak erre tartó irányzatok amúgy, csak a lemaradtak (mi is, meg a többi "fejlődő") még mohón igyekszik eljutni legalább addig, ahol a fejlettek vannak, nehogy kimaradjunk a jóból mielőtt elkezdünk kicsit racionalizálni.

konrada 2015.09.22. 13:47:40

@Jean Sol Partre:
Abban nincs vitánk, hogy Magyaroszágnak bőven sok problémája van magától is, így szvsz. nem kéne még a világ baját is magunkra venni.

...így azt már megtanultam saját magamtól is: ha nem vagyok képes egyedül megoldani más problémáját úgy, hogy azoknak érezhetően jó legyen, úgy inkább próbálja magát menteni az ember, mert a baj magával rántja őt is, és azok, akik addig azoknak sem segítettek észlelhető mértékben, rád is csak mint problémára fognak tekinteni, ami még jobban ront azon a helyzeten amibe segítő készségeddel kerültél.

...s ha ehhez az kell, hogy zárakat szerelsz az ajtódra, kerítést húzol a házad köré, hát fájó szívvel, de meg kell tenni, mert bár lehet, hogy az ár végül téged is elragad, de ahogyan mondják: aki időt nyer, életet nyerhet.

GNDL 2015.09.22. 13:48:51

@Ballib Cenzúra: „az Európa Unió minket érintő határát igenis megvédtük”

De mitől?! :D Az állam buszoztatja a menekülteket az osztrák határra. Izé... nem pont az lenne a „megvédés”, ha nem jutnának be a menekültek Európába?! Csak kérdem... próbálom feloldani az ellentmondásokat a véleményedben... :)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:50:41

@GNDL:

" Ti balkáni suttyó parasztok "

Kezdelek érteni.
Annyira rühellsz minket magyarokat, hogy játszod itt az aggódó értelmiségit, miközben a célod az ország muszlim honfoglalókkal való elárazstása.

Pusztuljon a férgese ugyi ?

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:53:02

@GNDL:

Nincs ellentmondás..

Mi megvédtük a Magyarországgal közös EU határait, Szerbia felől.

Horvátország EU-s határait a horvátoknak kell megvédeni.

Nem teszik.
Majd ha mindenki hozzájuk pakolja vissza a Dublini rendelkezés okán a menekülteket, akkor majd védekezni fognak ők is.
De ez már nm a mi problémánk.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:53:18

@_Epikurosz_: ne felejtsd el, hogy Európa a szabadságát mások vérét szívva teremtette meg és tartja fenn mind a mai napig. Gyarmatok, kizsákmányolás, egyre messzebbre (olcsó országokba) helyezett termelés. A te Nike cipődet Bangladesben egy marék rizsért készíti egy gyerekmunkás, ez az ára a te szabadságodnak. Jogosnak tartom a felvetést, hogy ez hosszú távon nem fenntartható.

GNDL 2015.09.22. 13:54:53

@Ballib Cenzúra: „Kezdelek érteni.”

Kizárt...

„annyira rühellsz minket magyarokat”

A csőcseléket megvetem, igen. Sajnos a magyarok közt túl sokan vannak... lásd kiket juttatott kormányra ez a baromarcú söpredék az elmúlt két évtizedben, és mi lett ennek az eredménye.

„miközben a célod az ország muszlim honfoglalókkal való elárazstása”

Egyáltalán nem, pont ezt is említettem fentebb. De ha nem változik radikálisan a kormányzat hozzáállása már ma, és nem kezdenek el foglalkozni a hitvány gyermekvállalási kedv és a rekord gazdasági kivándorlás okozta problémákkal, akkor igen rövid időn belül nem lesz más lehetőség. Majd ne legyen az, hogy anno nem szült senki... :)

GNDL 2015.09.22. 13:55:28

@GNDL: ... hogy anno nem SZÓLT senki...

konrada 2015.09.22. 13:56:34

@Jean Sol Partre:
...de nem mind megy tán mégsem az Oxfortra, és nem akarja igazáne gy magyarországi középosztályú sem, hogy a jól módú életét ne saját utódja, hanem más örökölje.

...így én inkább hiszem azt, hogy - mint régen a 2. és 3. gyerek ment katonának, papnak, úgy most is azokat índitják meg a külföldi pályára, akikkel már problémájuk volna.;)))

Érthetőbben: azok közül kevesebb fog kint maradni, mint az itt végző - háttér nélküli - büfészakos...

GNDL 2015.09.22. 13:57:35

@Ballib Cenzúra: „Nincs ellentmondás”

Mondjuk annak ellenére sem vártam, hogy észrevedd, hogy világosan felhívtam rá a figyelmed. Aztán gondolkodás nélkül megismétled az ellentmondást... na ez a röhej. :D

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 13:57:46

@GNDL:

Hát igen.. A ballibek tolerancia küszöbe mindig is alacsony volt.

Én pl kifejezetten jól szórakozom a szenvedéseteken.
Nem vetlek meg, mitöbb kicsit sajnállak is.

Egyre nagyobb baromságokat mondassz, egyre átlátszóbb hazaáruló szövegeket mantrázól, és közben egyre fogynak azok is, akik egyáltalán vezsik a fáradságot hogy elolvassanak.

A szavazóitokról nem is beszélve.
De pechedre ma még demokrácia van.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 13:59:47

@konrada: én meg azt tanultam, hogy ha egyedül nem tudom megoldani, akkor másokkal együtt próbáljam meg.
Mert egy megoldatlan probléma csak egyre nagyobb lesz, és előbb utóbb beszivárog az ajtón, akárhány zárat is teszek rá.
Ha meg más megoldja, akkor sem járok jól, mert előbb utóbb rájönnek, milyen önző vagyok és magamra hagynak, ha én leszek bajban.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:02:14

@GNDL:

Mondom.. Térkép a te barátod..
Vesd össze az EU határait, és vedd a Magyarországgal közös részt.

Meglepődve tapasztalhatod, hogy délen a kerítéssel lezárt Szerb határszakat adja ki a metszetet.

Kicsit bizarr ugyan feltételeznem rólad, hogy miután az egyszerű magyarázatot se bírtad felfogni, majd a terrmészettudományi fogalmakkal dúsítottat megértheted, de próba szerencse.
:DDD

GNDL 2015.09.22. 14:03:19

@Ballib Cenzúra: „ballibek tolerancia küszöbe mindig is alacsony volt”

Azt gondolom nehezen tudod értelmezni, amit fentebb is említettem, hogy jobboldali lennék... bár egyébként a legkevésbé érdekel, hogy egy magadfajta kommunista rezsiharcos mit gondol rólam. :D

De azt ne gondold, hogy ezt a frusztrált siránkozásodat bármiféle ellenérvként elfogadom. :)

„szavazóitokról nem is beszélve”

Nekünk jobboldaliaknak az az egyik keresztünk, hogy Magyarországon tulajdonképpen nincs is jobboldali politikai szervezet. A Jobbik inkább nemzetiszocialista, a Fidesz-KDNP inkább radikális/szélsőbaloldali populista. Az MSZP-DK-LMP és egyéb gittegyleteik megint csak a baloldalon ámokfutnak...

De ha gondolod, és elég felkészültnek érzed magad, simán belemehetünk abba a vitába, a konkrét intézkedéseik és kampányaik mentén, hogy a Fidesz-KDNP miért radikális baloldali. :) Bár itt ezen a ponton szoktak örökre eltűnni a „vitapartnereim”, ebbe a vitába egyiküknek sem volt mersze belemenni... :)

konrada 2015.09.22. 14:04:39

@GNDL:
Nyugodt lehetsz, ha hotspot nem is, de forró vonal az van. Így addig viszik a horvátoktól az osztrákokig a magyar buszok, míg bele nem mondják azt, hogy stop.
Onnantól kezdve szívnak majd a horvátok is.
Most egyelőre azt kell megoldaniuk a horvátoknak, hogy a határzárt kialakíthassák. (Szvsz. a még aknaszedésnek indult akció most átment abba, hogy kitegyék táblára, hol van aknaveszély, és biztosíSták azt, hogy ne csak szöveg legyen...

GNDL 2015.09.22. 14:06:53

@Ballib Cenzúra: A te állításod: a kormány megvédte az EU határait.

A valóság: A magyar állam szervezetten szállítja a horvát határról a menekülteket az osztrák határhoz.

Próbáld ezt megemészteni, ne siesd el... :)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:12:34

@GNDL:

A megközelítés is marhaság.

Az emberek döntő többsége társadalmi szempontból tekintve baloldali, szabadságjogokat tekintve liberális, és kultúrális nemzeti szempontból jobboldali.
Szinte az egész EU-ban-

Bár az EU más országaihoz viszonyítva a jobboldaliságunk, ha úgy tetszik nacionalizmusunk gyerek cipőben jár, de azért alakul.

Semmi értelme pártokra húzni ezeket a baloldali, jobboldali marhaságokat, ahogyan emberek esetén sincs semmi értelme.

- Valaki ellenzékiekeet veret beazonosíthatatlan karhatalmistákkal, valaki nem.

- Valaki megtagadja a határontúli honfitársainkat, valaki állampolgárságot ad nekik.

- Valaki segélyekben gondolkodik, valaki közmunkában.

- Valaki ingyenes gyerekgyártási pótlékot ad, valaki családi adókedvezményt.

- Valaki elárasztaná az országot illegális muszlim bevándorlókkal, valaki megvédi a határt.

...

A sor végtelen.
Mindenki szabadon választhat.
Ezt hívják demokráciának.

konrada 2015.09.22. 14:15:04

@Jean Sol Partre:
...mármint hogy a más problémáját????
Mert annak csak akkor szabad neki fogni, ha tényleg tudsz segíteni, vagy a többiekkel együtt működve tudsz ténylegesen javítani a helyzeten.

...egyébként meg könnyen ráfaraghatsz, ha a többiek csak addig drukkolnak, ígérgetnek, míg te teszel, de egyébként rád hagyják a megoldást.

...s értem én az önzős példádat, de azt is látom, hogy az önzők a gazdagok, míg az önzetlenek járnak mezitláb...
...s hogy az utóbbiak élnek kevesebb ideig is, mert nincs miből magukat megmenteni, és sokkal nagyobb eséllyel ütik őt agyon azok, akik az ő segítségére várnak - ha keveslik a segítséget - hiszen vele vannak kapcsolatban...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:16:52

@GNDL:
EU-n belül mindenki pontosan ugyanezt teszi.

Persze kezd megfordulni a trend, pl a Dánok már visszaküldika németekhez őket, de egyenlőre még ez az EU-s trend.

Ha a Németeknek jó így, akkor nekünk is.
Ha ők megálljt parancsolnak, és visszaküldik a Horvátokhoz őket, akkor tegyék.

Semmi közünk ehez, hisz nem nálunk lépnek be az EU-ba.

Dublini egyezmény..

Vili ?

Jean Sol Partre 2015.09.22. 14:17:20

@konrada: Az Oxford csak egy példa volt, az összes neves külföldi egyetemmel így van. Megtanulnak ott egy kultúrát ami itthon nincs, megszoknak egy környezetet (berendezések, szakirodalom, bármi) ami itthon nincs, kapcsolatokat építenek a egyetemi társaikkal, munkahelyekkel, becsajoznak/bepasiznak és eszük ágában nem lesz hazajönni.

A jómódú életet bárhol lehet örökölni, de én nem is hiszem, hogy csak a menő vállalkozók gyerekei mennének elit gimnáziumba és csak az elsőszülöttek. Én például mindhármat oda szeretném járatni. A mai "tandíjmentes" világban pedig nagyjából ugyanannyiból lehet megoldani a külföldi egyetemet, mint az itthonit. Itthon a költségtérítés, kint az albérlet, nincs nagy különbség.

Ad Dio 2015.09.22. 14:21:58

@_Epikurosz_: @Ballib Cenzúra:

A szabadság megvásárlása? Nem igazán. Vagy ha igen, akkor saját magunktól és nem a mozlimoktól.

Merthogy a gondviselés felelősségének felvállalása egy ÖNMAGUNKKAL kapcsolatos deal lényege: annak elismerése, hogy a jólétünknek nagyon nagy ára van, amit sok esetben mások fizetnek. Olyanok, akiknek nem tudunk segíteni úgy, hogy befogadjuk őket, mert ahhoz sem nem vagyunk ELÉGGÉ gazdagok sem területünk vagy erőforrásaink nincsenek hozzá. Az életformánkat úgy tudjuk fenntartani, ha elzárkózunk és nem fogadunk menekülteket. Menekültek befogadása helyett viszont igyekezni fogunk a világot olyan állapotban tartani, hogy az életminimumok mindenfelé meglegyenek, vagyis hogy a környező világ élhető maradjon.

Ezt a dealt az európai ember is elfogadhatja, mégpedig úgy, hogy nem hasonul meg önmagával. Mert ez fair deal.

Nincs senkinek zsarolási potenciálja, mert a gondviselés mellett ki kell épülnie egy nagyon hatékony és nagyon határozott határvédelemnek, ütőképes EU hadsereggel. Vagyis aki zsarolni akar, az max nem kap semmit.

GNDL 2015.09.22. 14:29:14

@Ballib Cenzúra: „semmi értelme pártokra húzni ezeket a baloldali, jobboldali marhaságokat”

Értelme akkor van, amikor egy politikai szervezet jobboldaliként akarja magát eladni, miközben radikális baloldali programot hajt végre baloldali populista kampányszlogenekkel. Megnehezítve ezzel egy esetleg majd a jövőben felbukkanó valódi jobboldali politikai szervezet kormányra kerülését. Itt nem csak ideológiai különbözőségekről beszélünk, de legfőképp ÉRTÉKEKRŐL és ÉRTÉKRENDRŐL.

„ellenzékiekeet veret beazonosíthatatlan karhatalmistákkal, valaki nem”

Van aki a karhatalmat és az államapparátust civil szervezetek megfélemlítése, ellehetetlenítése ellen használja fel.

„megtagadja a határontúli honfitársainkat, valaki állampolgárságot ad nekik”

Van aki pedig a külföldön dolgozó magyar állampolgárok szavazáson való részvételét nehezíti meg.

„segélyekben gondolkodik, valaki közmunkában”

Abban a tekintetben ugyan az, hogy mindkettő költségeit a középkorba visszaadóztatott lakosság és vállalkozások fizetik.

„ingyenes gyerekgyártási pótlékot ad, valaki családi adókedvezményt”

Szintúgy, semmi különbség, mindkettőt az adófizetők állják.

Viszont semmit nem írtál a jobboldali értékrendről és ideológiákról. A nacionalizmus nem kifejezetten jobboldali, lásd a nemzetiszocialistákat, a nacionalizmusuk veri a plafont, mégsem jobboldaliak.

A lakosságot és a vállalkozásokat, bankokat, különböző szektorokat hülyére adóztatni, az adófizetők pénzéből rekord méretű szocialista államot fenntartani, a hatalom megszerzése/megtartása érdekében szocialista osztogatásokba fogni, államapparátust, így a bürokráciát százezerszámra növelni, az önkormányzatiságot, a jogállamiságot felszámolni, a piacgazdaság folyamataiba kommunista módszerekkel rekord mértékű állami befolyást elérni, a hatalmat központosítani, állami eszközökkel ellehetetlenített vállalatokat államosítani NEM JOBBOLDALI... És akkor nem is beszéltünk még a retorikáról: Nyugat-, Európa-, multi-, vállalkozás ellenesség, „keményen dolgozó kisember”, permanens forradalom... a klasszikus marxista vonal, ugye.

A Fidesz-KDNP sokkal közelebb áll a szélsőbalhoz mind intézkedéseiket, mind kommunikációjukat tekintve, mint bármi máshoz...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:29:20

@Ad Dio:

Nem is hiszed mennyire szeretném, hogy igazad legyen.

A világ már most jár azon a fejlettségi szinten, hogy ne kelljen senkinek sem éheznia.
Ha hiretelen teremne a semmiből egy kommunista diktátor, aki valóban egyenlően elosztaná az emberek között a javakat, akkor élhetne mindenki mint hal a vízben.

De ez csak álom. A világ és az ember nem így működik.
Minden ember, csoport, cég, és állam mégtöbbet akar, és pont leszarják az kinek és mennyire fáj.

Az általad és szövetségeseid által képviselt erő az, mely belehelyezi az adott országot, arra a szintre melyet ki tud magának harcolni.

Fizettségért csak ideiglenesen lehet nyugalmat vásárolni.

GNDL 2015.09.22. 14:32:03

@GNDL: „civil szervezetek megfélemlítése, ellehetetlenítése ellen használja fel”

Vagyis: civil szervezetek megfélemlítésére, ellehetetlenítésére használja fel...

konrada 2015.09.22. 14:34:37

@Jean Sol Partre:
...ebben másképpen gondolkodom, mert pont a multikultiság miatt már nincs akkora különbség a magyar középosztály élete és a nyugati közt, hogy olyan nagyon kívánatosabb legyen a másik kultúrája, ezért még inkább szerept kap az a gyökér, amibe kapaszkodhat.

Ezért gondolom azt - és látom - hogy am agyar egyetemekről kikerülő itt megélni nem tudó szerencsepróbálók sokkal nagyobb arányban maradnak kint, mint azok, akik kint tanultak, és van hová érkezniük...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:36:08

@GNDL:

A Fidesz gazdasági vonalon valóban sokkal inkább baloldali, mint az MSZP vagy DK.
Családpolitikát tekintve viszont már sokkal inkább jobboldali, mint ellenfelik (családi adókedvezmény, közmunka, ...)

Ahogyan a magyarság érdekeinek képviseletében is jobboldalibb tőlük (kettős állampolgárság, határontúli magyarok, nemzeti érdekek, ...), de itt nincs nehéz dolguk, az eddig egy pufajkást, egy D-209-et és egy Pécsi Dialógus csoportról jelentgető MSZMP-s kádereket felvonultató baloldallal szemben.

Tulajdonképpen egy esetet sem tudok felsorolni, mikor a magát baloldalinak és demokratának tartó izék a nemzeti érdekeket képviselték volna.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 14:37:25

@konrada: mások problémáját is, egyrészt simán hogy segítsek, másrészt (és főleg) ha később az én problémámmá válhat. Márpedig a legtöbb probléma ilyen.
A menekültkérdés a legjobb probléma, hiszen nagyon messze volt, és az elején nem is okozott nekünk fejfájást. Pár millió menekült Törökországban meg Jordániában, kit érdekel? Valamit segítgettünk, de a problémával nem foglalkoztunk (nyilván politikai okokból sem, de ezt nem keverném ide, nem is értek hozzá). Aztán megindultak és most már nekünk is probléma. Rátolhatjuk Görögországra meg Bulgáriára, Szerbiára, de ne legyenek kétségeink, el nem múlna. A Föld gömbölyű és a szar is körbefolyik bárhonnan.

Abban igazad van, hogy partnerek is kellenek a probléma megoldásához, ami politikában nem egyszerű, de meg lehet találni a megfelelő érdekeket a meggyőzéshez. Már ha valaki próbálkozik.

Ad Dio 2015.09.22. 14:39:04

@_Epikurosz_:

"Felelőssége nem csak Európának van, hanem az összes többi népnek is. A szabadság filozófiáját pedig minden népnek magának kell elfogadnia és alkalmaznia, nem igazán lehet még tanítani sem. Csak megtanulni. A könnyű utakat már végigjártuk e tekintetben, nem váltak be"

Felelőssége mindenkinek van, de most nem ez a kérdés. A kérdés az, hogy ki van _rákényszerítve_, hogy vállalja a felelősséget. A felelősség felvállalása szinte mindig rossz ötlet: többletkiadások, bonyodalmak, rizikó. Csakhogy Európának szvsz ma nincs más lehetősége minthogy felvállalja a felelősséget. A saját (önidentitása) érdekében. Mert akár enged a csábításnak és beenged mindenkit, akár megfeszül és legéppuskáz mindenkit a határokon, elveszíti önmagát. Megszűnik Európa lenni.

A felelősség felvállalása a vékony ösvény ami járható.

Nagyon fontos, hogy a gondviselés NEM azonos az USA csendőri viselkedésével, ami ma nem más, mint erkölcsi szósszal leöntött nettó üzlet. Sem nem azonos a demokrácia export nevű szörnyszülöttel, ami megint csak az USA hatalmi érdekeinek a kiterjesztésére tett hamvába holt kísérlet. A gondviselő nem vár el semmit a megsegítettől. Önmagától vette meg a jogot arra, hogy kemény lehessen a határain és folytathassa az életformáját.

Esetleg fel lehet építeni egy szisztémát, ami alapján lehetséges az alapokon túl más segítséghez is jutni az EU-tól, amik már deal-alapúak. Pl. építünk x megawatt erőművet, ha cserébe kivezeted a halálbüntetést. Vagy segítünk az iskolarendszeredet kiépíteni és fenntartani, cserébe preferáld az egy gyermekes családmodellt.

Nagyon fontos, hogy alapvetően a gondviselő NEM szól bele abba, hogy hogyan élnek ott az emberek. Élnek ahogy akarnak (liberális hozzáállás). Ha abszolutisztikus módon, akkor úgy, ha ősközösségi módon akkor úgy, ha meg demokráciát akarnak, akkor úgy. Kell segítség, segítünk is. De nem erőltetünk rájuk semmit.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:45:47

@Ad Dio:
Maradjunk annyiban, hogy az EU-ban a közös cél, az álatald leírt modell kell hogy legyen jelenleg.

Egyébként valószínűleg ez lesz, hisz egyre több ország jelezte hogy hajlandó egy menekülteket, a Török vagy Szír határon tartó megoldásért sokat áldozni.

Az más kérdés hogy szerintem ez hosszú távon nem fenntartható megoldás, és az önvédelem elkerülhetetlen.
De ezzel ráérünk akkor foglalkozni, mikor igazzá válik a jóslatom.

Ha meg nem lesz igazam, az akkor mégjobb az egész EU számára.

Ad Dio 2015.09.22. 14:49:53

@Ballib Cenzúra:

"A világ már most jár azon a fejlettségi szinten, hogy ne kelljen senkinek sem éheznia.
Ha hiretelen teremne a semmiből egy kommunista diktátor, aki valóban egyenlően elosztaná az emberek között a javakat, akkor élhetne mindenki mint hal a vízben.

De ez csak álom. A világ és az ember nem így működik.
Minden ember, csoport, cég, és állam még többet akar, és pont leszarják az kinek és mennyire fáj."

Az emberben két alapvető indíttatás munkál. Az egyik az önzés, a másik az alrtuizmus. Minden egyes emberben megvan mindkettő. Az altruizmus általában sokkal gyengébb. Épp ezért ment minden úgy ahogy eddig: a Nyugat önzése szembe került az altruizmusával, így gyakorlatilag a lehulló morzsákból adott csak. Most fordul a kocka: elemi önző érdek lesz a világ élhető állapotban tartása, mert különben Európa is oda lesz.

Egyébként a kulcs nem az étel, hanem a víz (ivó és öntöző) és az alapanyagok. Ha ez megvan, lesz étel is.

Az ősi igazságot szem előtt tartva kell a gondviselést gyakorolni: nem halat, hálót adni. Ha az alapfeltételek adottal, az életösztön megteszi a többit.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 14:51:50

@konrada: nyilván statisztikáim nincsenek, csak a saját gondolataimról és tapasztalatomról tudok beszélni. Rengeteg barátom költözött már el, és én is csak azért vagyok itthon, mert számos okból nagyon bonyolult lenne a költözés, ezzel együtt eljöhet az az állapot is, hogy az sem számít.

A magyar és a nyugati életkörülményekben nem az a nagy különbség, hogy mit vehetsz meg a boltban. Hanem hogy milyen a munkakultúra, a hangulat, mennyire élhető egy hely. Magyarország rohamosan romlik, egyre többen függenek az államtól és egyre jobban.
És ha külföldön élsz és mégis hiányzik az otthoni gyökér, hát 2 óra alatt itthon vagy, találkozol az itt maradt családtagokkal, barátokkal, megnézed amit szeretsz itthon, és pár nap után nyugodtan távozol, hogy a mocskot meg itt hagytad.

Ad Dio 2015.09.22. 14:54:28

@Ballib Cenzúra:

"Az más kérdés hogy szerintem ez hosszú távon nem fenntartható megoldás, és az önvédelem elkerülhetetlen."

Ez szinte bizonyos.

GNDL 2015.09.22. 14:55:28

@Ballib Cenzúra: „A Fidesz gazdasági vonalon valóban sokkal inkább baloldali”

Inkább radikális baloldali amit csinálnak, de a fideszes intézkedések sajnos egy nagy része leginkább szélsőbaloldali.

„Családpolitikát tekintve viszont már sokkal inkább jobboldali”

Ugyan úgy csak segélyeket osztogatnak, mint az elmúlt években bármelyik hozzájuk hasonló posztkommunista kormányzat.... ugyan úgy eredmények nélkül. Ha már ilyesféle segély kell gyermekvállaláshoz, megette a fene az egészet.

A „családpolitika” legfontosabb eleme a gyermekvállalás ösztönzése lenne. Ehhez viszont nem havi pár tízezer forintos könyöradomány kell, jól láthatóan nem is sikerült ezen a téren sem pozitív eredményeket elérnie a Fidesz-KDNP-nek ötödik éve, hanem egy magamfajta jobboldali szerint a következőek: elérhető lakhatás, fedél, az otthon melege. Biztos, stabil munkahely, legalább egy gyermek felneveléséhez és a család fenntartásához elegendő tisztességes fizetés. Közbiztonság. Bölcsődék, óvodák. Versenyképes oktatás. Ha ez megvan, automatikusan nőni fog a családalapítási kedv és a születésszám. Hol tart ez a projekt jelenleg?! :)

„a magyarság érdekeinek képviseletében is jobboldalibb tőlük”

A kettős állampolgárság megadásától még nem lesz valaki jobboldali, ez csak egy a Fidesz-KDNP számtalan szánalmas kampányából.

Egyrészt tekintve, hogy a Semjén-féle állampolgárság biznisz keretein belül vélhetően több százezer, magyarul még böfögni is képtelen ukrán/román/orosz és moldáv maffiózó járja Európa tagállamait magyar papírokkal, nem túl jó országimázs. Másrészt egy papírfecnin kívül még mi jár az egyszerűsített állampolgársághoz, azon kívül, hogy a Fidesz-KDNP-nek egy újabb társadalmi csoportot jelentenek, akiknek felvásárolhatják a szavazatait. Jár hozzá jogsegély? Jár hozzá ugyan olyan védelem mint bármely más magyarországi állampolgárnak? Kérdezzük meg Malina Hedviget, rajta mit segített az állampolgárság?! :)

„eddig egy pufajkást, egy D-209-et és egy Pécsi Dialógus csoportról jelentgető MSZMP-s kádereket felvonultató baloldallal szemben”

Akkor, amikor a Fidesz-KDNP a kétharmadával ötödik éve szabotálja tovább a rendszerváltást és az állambiztonsági múlt feltárását, alkalmaznak egykori ávóst miniszterelnöki tanácsadónak, előző külügyminiszterük egy Magasdi/Marosvásárhelyi néven besúgó három per akárhányas tiszt volt, Kövér elvtárs MSZMP-s múltja elég nyilvánvaló, vagy éppen neveznek ki a rendvédelmi államtitkárság élére egykori három per kettes operatív tisztet, talán nem kéne ezt... nincs szánalmasabb amikor a komcsik komcsiznak. :)

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 14:59:38

@Jean Sol Partre:

Hát éppenséggel a munkakúltúrát illetően csak negatív tapasztalatokat hallottam eddig a külföldön dolgozó ismerőseimtől.

Nevezetesen hogy velük végeztetik el az alja munkát és kétszer annyi ideig dolgoznak, a negyedannyi végzettséggel rendelkező született árja angollal, vagy némettel szemben, aki háromszor annyi pénzért, végzettség nélkül csak parancsolgat.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 15:04:52

@GNDL:

"nincs szánalmasabb amikor a komcsik komcsiznak"

Ebben kivételesen egyetértünk.

Az MSZMP utódpártja, mint tudjuk az MSZP. A vagyonának és tagságának egyaránt.

Bár néhány reformkommunistát kirugtak még idejekorán, akiknek a rendszerváltást köszönhetjük az tény.

De ettől még a Horn, a Medgyessy és a Gyurcsány még azokhoz tartozott, akik a jelentéseket írták msáokról, akik elemezték ezeket, és akik beszervezték az ügynököket, az Orbán a Lévai Anikó, és Kövér meg azok közé akiket megfigyeltek, akiknek a lakására lehallgató berendezéseket szereltek.

Két link a témában :

mandiner.hu/cikk/20120405_viktoria_akcio_lehallgattak_es_megfigyeltek_orbant_es_feleseget

www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

GNDL 2015.09.22. 15:05:50

@Ballib Cenzúra: Akik ezt érzik, azok valószínűleg vagy alacsonyabb képzettségük, vagy alacsonyabb nyelvtudásuk miatt nem elég rátermettek a vállalt feladatra. Ha nem tetszik nekik, akkor váltsanak...

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 15:09:12

@GNDL:

Ez így van.

A többség az viszont ilyen, azok között akik kimentek.

Nem az informatikusokról, vagy más mérnökökről beszélek természetesen.. :)

Bár a kivételezés részét, a bérben, és munkaidőben ők is (informatikusok) megérezték.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 15:10:22

@Ballib Cenzúra: biztos van ilyen is, nekem másmilyenek a tapasztalataim. De nem is ilyenre gondoltam most, a külföldön egyetemet végzettekről beszélünk, ők egyrészt majdnem helybélinek számítanak, másrészt kvalifikált munkaerő, kutatók, mérnökök, egyszerűen a helyi infrastruktúra ég és föld.

GNDL 2015.09.22. 15:11:32

@Ballib Cenzúra: „MSZMP utódpártja, mint tudjuk az MSZP”

Ma már több egykori MSZMP-s nagyágyú sertepertél a Fidesz környékén mint az MSZP környékén, a Fidesz hitvány „alaptörvénye” is Pozsgay-művek. Egyébként minden politikai szervezet utódpártnak tekintendő, akik az elmúlt években kormányon voltak, mégis szabotálták a rendszerváltás befejezését (az állambiztonsági iratok kapcsán egyáltalán az elkezdését). Ebből a szempontból a Fidesz-KDNP felelőssége 100%, mivel nem csak az egyértelmű többségük, de a kétharmaduk is megvolt a kommunistákra nézve kínos törvények és intézkedések meghozatalához... mégsem tették, sőt, szakmányban utasították el az LMP és a Jobbik javaslatait is.

„Két link a témában”

Nem kell link a témában, majd azt a linket idézd a parlament honlapjáról, ahol megszavazták az állambiztonsági múlt feltárását, a kommunista nyugdíjpótlékok megszüntetését, vagy az egykori magas rangú MSZMP és KISZ vezetők kizárását a közéletből. Addig minden csak duma, terelés, hazudozás... :)

GNDL 2015.09.22. 15:13:10

@Ballib Cenzúra: „többség az viszont ilyen”

Nekem mások a tapasztalataim, de ha valaki ilyesmit tapasztal, az magyar szokás szerint ne másokban kezdje a hibát keresni, előbb tekintse át saját helyzetét... és legfőképp képességeit. :)

Jean Sol Partre 2015.09.22. 15:15:53

@Ballib Cenzúra: "az Orbán a Lévai Anikó, és Kövér meg azok közé akiket megfigyeltek"

Azért elég erős a gyanú, hogy ez nem ennyire kerek.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 15:16:52

@GNDL:

Mi a problémád az alaptörvénnyel ?

A kommunisták által készített az mennyivel volt jobb ?

A másik része az nyílvánvaló baromság, ami a kommunsiták sertepertélését illeti.

Elég ha megnézünk egy két kulcsfontosságú ügyet, hogy lássuk az egykori MSZMP-s káderek állambiztonsági szinten ma is a baloldalt szolgálják hűen:

index.hu/gazdasag/2015/06/04/eclipse/
Deák Endre nem ismeretlen név Magyarországon, ő volt a vezetője az 1998-ben becsődölt LaSalle brókerháznak. A LaSalle nagyjából ugyanolyan kaliberű és üzleti modellel bíró cég lehetett, mint a most bebukó Hungária. A cég váratlan csődjekor hiába ragadt benn például a Graboplast 2 milliárdja, Deák elsőrendű vádlottként is megúszta a teljes felelősségre vonást.
Hevesi Tóth Ferenc a belügy alá tartozó Nemzetbiztonsági Szakszolgálat vezetője volt a 90-es években, ez az a szervezet, ami a hírszerzés számára a szükséges technológiát biztosította. 2000-ben a Katonai Ügyészség több tízmilliós gazdasági bűncselekményekkel vádolta meg 1992–1998 közötti munkásságáért, de 2003-ben váratlanul felmentették bűncselekmény hiánya és a társadalomra való veszélyesség hiánya miatti indoklással.
Püski Lászlót állítólag Hevesi Tóthon keresztül ismerte meg Deák Endre, így lett ő is társalapító az Eclipse-nél. Püski a Kádár-rendszerben a kijevi Repülőmérnöki Egyetemen végzett, felesége is a volt Szovjetunióból származik, és éppen azzal gyanúsítják, hogy barátjával, Galambos Lajos volt NBH-igazgatóval Oroszország számára kémkedtek.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 15:24:06

@Jean Sol Partre:

Szerintem kerek.

Teljesen egyértelmű hogy az MSZMP minden ellenzéki vezetőt és környezetét megfigyelte, lakásukra lehallgató berendezést szereltek.

Így Orbánt és Lévait is, ahogy a jegyzőkönyvek bizonyítják.

Ezta megfigyelést rendszerváltás után se hagyták abba, Szilvássy újjáélesztette a a 2000-es években a régi hagyományokat, és lehallgatta az önkormányzatokat, vagy éppen a cigánygyilkosságok és titkosszolgálat kapcsolatát elég megnézni.

GNDL 2015.09.22. 15:29:44

@Ballib Cenzúra: „kommunisták által készített az mennyivel volt jobb ?”

Mármint ami felett nem a Pozsgay-féle kommunisták bábáskodtak? :) Ezzel kapcsolatban nem lehet arról beszélni, hogy „melyik a jobb”... mindkettő hitvány, nem védte a kommunistáktól és a posztkommunistáktól a jogállamiságot, a demokratikus intézményrendszert és a közvagyon, a nemzeti értékeket. Most sem védi, látod...

„nyílvánvaló baromság, ami a kommunsiták sertepertélését illeti”

Hát, amikor utoljára kiderült a másik baloldalon, hogy D209-es fedőnevű egykori három per akárhányas szt. tisztjük vállalt kormányzati pozíciót, lemondatták. A Fidesznek évekig volt Magasdi (Martonyi) elvtárs a külügyminiszterük, Kövér elvtárs kartonjai csak nem kerülnek elő, Pozsgay elvtárs készít alaptörvényt, Szili elvtársnő a „nemzetpolitikai” istennő a Fideszben (kérdés, hogy melyik nemzeté, de egyet, a magyart kizárhatjuk), és mind a mai napig a három per kettes operatív tiszt a rendvédelmi államtitkáruk.

Mindemellett a mai napig szabotálják a fideszes elvtársak például az állambiztonsági múlt feltárását... nagy tétekben mernék fogadni rá, ha nem lennék úriember, hogy egyáltalán nem véletlenül. :)

Magyarország akkor kezdheti majd el az európai felzárkózást, ha végre rájöttök, hogy a két kedvenc korrupt posztkommunista utódpártotok, tehát a Fidesz-MSZP közt gyakorlatilag semmi különbség nincs.

Jean Sol Partre 2015.09.22. 15:30:42

@Ballib Cenzúra: kivéve, hogy számos ellenzéki vezető is be volt szervezve és figyelte a többi ellenzéki vezetőt. És ne feledkezzünk meg Stumpf Istvánról, az akkori belügyminiszter vejéről aki bábáskodott a Bibó kollégium megszületésénél.
Továbbá figyelemre méltó, hogy Orbán azt az embert nevezte ki nemrég nem is tudom milyen főmuftinak, aki annak idején őt figyelte a Hősök terén.
Meg Hóbagoly, aki nyilván úgy volt a vendéglátóipar fejese, hogy nem kellett együttműködnie senkivel, és lám, hát csak belügyminiszter lett.
Mint ahogy nyilván véletlen, hogy Kövért mindig is a nemzetbiztonság érdekelte, és annyira fontos volt neki a folytonosság hogy megtartott minden régi szakembert.
És a többi és a többi, ami mind ront a kerekségen. És persze az ügynöktörvény, ami hogy-hogynem még mindig nincs.

Messzi Vetek 2015.09.22. 15:34:09

@GNDL: muhaha. hagyjuk már a maszlagot, mindig ezzel jön, hogy maga "jobboldali" sőt: jobboldali liberális. hát amennyiben a DK az, annyiban maga is! :D

mondjon már nekem bármilyen olyan jobboldali _értékrendszert_ (sic!), amiben az állam _kötelessége_ ellátni az ide illegálisan érkező határsértő külföldieket. csak mert egy másik topik alatt épp ezt kérte számon, ti. a kiterjesztett (idegenekere is) szociális állami szerepvállalást.

akármennyire is igyekszik fennhangon ennek ellenkezőjéről meggyőzni itt bárkit, sajnos kilóg a lóláb. :)

ettől függetlenül elismerésem, az idei legeredményesebb troll a blogon, ügyesen tematizál és érkezik vissza mindig ugyanarra az unalomig jól ismert tényre, hogy "dehát ezek lopnak!".
...és még mindig vannak, akik szóba állnak magával. nagyon ügyes! :)

GNDL 2015.09.22. 15:41:56

@Messzi Vetek: „amennyiben a DK az, annyiban maga is”

Igen, majd azt egy kommunista rezsiharcos fogja eldönteni, hogy milyen értékrendet vallok magaménak... jó szórakozást hozzá. :)

„az állam _kötelessége_ ellátni az ide illegálisan érkező határsértő külföldieket”

Ez nem politikai ideológiákról, hanem az állam által ratifikált nemzetközi szerződésekről és azok betartásáról szól.

„sajnos kilóg a lóláb”

Főleg ha azt sem érted miről van szó, akkor lóg ki igazán. :)

Messzi Vetek 2015.09.22. 15:54:00

@GNDL: ha abból indulok ki, hogy nem hazudik (tényleg jóhiszemű vagyok), akkor sem tudott meggyőzni sajnos. :)

jelentkezzen, kérem, akinek hiteles az úr!

(bár valószínűsítem, hogy mindenki, aki nem jelentkezik, az "kommunista rezsiharcos".)
:)

GNDL 2015.09.22. 15:57:30

@Messzi Vetek: „akkor sem tudott meggyőzni”

Pedig egyszerű lenne a dolgod, a nickemre kattintva elolvasod a hozzászólásaimat, majd ez alapján megpróbálod eldönteni. Persze még pár meglévő készség azért szükséges ehhez, például az értő olvasás, a jártasság a politikai ideológiák bugyraiban, de ezek az alapvető műveltség részei, semmiféle szuper képesség vagy veleszületett egyedi készség nem szükséges hozzá... szóval, hajrá... :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.09.22. 19:59:37

No, ez a cikk tele van nem is olyan nagyon rafinált csúsztatásokkal. Egyértelmű kormánypropaganda, sajnos a Mandineren már nem ritka.

Először is: ha elsorolja (valósan), hogy miért tarthatatlan a migránsok erőszakossága és együtt nem működő magatartása, akkor miért kellett volna sok tízezer hellyel, orvosokkal, miegyébbel felkészülni rájuk? A jogtiprásra nem humanitárius segítség, hanem jogérvényesítő kényszer a helyes válasz.

Másodszor: a baloldal bizony ajvékol, Gyurcsótány példátlan pofátlansággal pontosan a saját 2006-os erőszakjára illő terminológiával vádolja a kormányt, és mindenhol keresztbe tesz. A kormány viszont egyáltalán nem kemény. Miféle keménység az, hogy Röszkénél ellenállunk, Beremendnél meg buszoztatjuk ugyanazokat igazoltatás nélkül, akiket Röszkénél kiverettünk gumibottal? Nem licitál rá a Jobbikra a kormány, csak igyekszik szóban ezt tenni. A tettek ad hoc jellegűek és következetlenek. Minek sok milliárdést kerítés, ha máshol az jön be, aki akar, és úgy, ahogy akar? Minek a horvát határra a gyoda, ha - most már az új törvényt is megsértve - átengednek mellette minden csirkefogót?

Pintér Bence, leszerepeltél. Ez az eddigi legnyilvánvalóbban kormány-nyalogató cikk a témában, és erre a rekordra nem lehetsz büszke. A Jobbiknak ezúttal igaza van: az országot erővel is meg kell védeni, amíg lehet. Ha bent van 30000 arab, akkor az ötezres hadsereggel már nem lehet...

Ad Dio 2015.09.22. 20:07:03

@_Epikurosz_: @konrada: @GNDL: @Ballib Cenzúra: @Jean Sol Partre:

Indítottam egy blogot, hogy tegyek egy kísérletet a nyugodt alvásra. Énkérekelnézést.

preshaz.blog.hu/

Imrebá 2015.09.22. 21:36:52

@GNDL:

" az ugye
megvan, hogy az IÁ harcosainak egy nagy
része eleve európai állampolgár?!"

Nógrádi György kb. 20 000 fősre tette az iá harcosainak számát.
Összesen vannak ennyien.

vizipipa 2015.09.22. 22:57:43

@Molnárgörény:

10 napon belül esélyes a horvát oldali határzárás.
Akkor megint új fejezet kezdődik.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.09.22. 23:20:07

@vizipipa: Nem gondolod komolyan, ugye? Akkor majd Románia felől jönnek, és Ponta szívat minket némi ingyenfuvarral a határunk felé. Az a határ fene hosszú, határfolyó sincs, hónapokig tart legyodázni.

Mondom, ez az egész olyasféle, mint a Maginot-vonal volt. A franciák nagy mellénnyel ültek benne (ahelyett, hogy a lengyel háború alatt támadtak volna), aztán a németek úgy mentek át rajtuk két hét alatt, mint fos a libán. Határt védeni elszánt támadók ellen kerítéssel NEM LEHET. A védelemhez tűzparancs kell - még az aknazár se elég, mert az is passzív eszköz, és fel is lehet szedni vagy kitrükközni - nem hiszem, hogy az arabok között legalább minden tizedik ne értene hozzá.

A legnagyobb baj a link, csak a médiának szóló kormánypolitika. Kiderült többször, hogy mi se védjük Európát, de még Magyarországot se. Ha igazán ellen kéne állni a hordának, nem tesszük.Miért kellett Röszkénél verekedni? Azért, hogy Beremendről fuvarozhassuk őket Hegyeshalomra? Meg hogy később Gyuláról, Sarkadról, mittudomén? Beremendnél majd ezért verekszünk, aztán a román határtól hordjuk át állami pénzen, akit ott majd 10 nap műlva visszaverünk?

Ha ez neked politika, akkor szavazz a Fideszre. Én maradok a fasisztáknál.

vizipipa 2015.09.23. 00:41:25

@Molnárgörény:

Nem politizáltam. Összeraktam néhány dolgot.
- Letenyén mindkét hídon ott van a mozgókapu.
- Barcsnál is megvan.
- Készül a röszkei vasúti sín lezáró vagon párja.
- Épül a kerítés.
- Orbán holnap a bajorokhoz (is) megy.
Akik azt mondták (Seehofer):
- sokan fogják még megköszönni a magyar kerítést,
- nem Bajorország lesz az utolsó aki ragaszkodik Schengenhez,
- még egy hetünk van, hogy úrrá legyünk az áradaton.

Ezt úgy összeraktam, és arra jutottam, hogy kb. 1 hét múlva jön a horvát határzárás. Nyilván erről beszélnek holnap. Egy hét múlva a kerítés már lehet olyan állapotban, hogy megpróbálkoznak vele.

Ha igen, kezdődik egy új fejezet. Lehet, hogy román kanyarral, lehet, hogy marad a szlovén. Meglátjuk.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2015.09.23. 04:41:21

@vizipipa: De ha már a gyoda ott van, miért nincs mögötte erőszakos védelem? Röszkénél és mellette már azt is védték. Tényleg felbőszíti a migránsokat az, hogy egyik nap buszokkal hordják őket, másnap meg gumibot, könnygáz jár ugyanazért. Ez a periodikus válságkezelés abszolút röhejes! Nem ugathat a kormány a határ védelméről, miközben 5000 menekültet buszoztat át az országon naponta igazoltatás nélkkül!

Szóval ez nem új fejezet, hanem tökéletes és látványos következetlenség a tettekbben, a szóvirágokkal ellentétesen.

Helyes Írás 2015.09.23. 14:05:06

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Onnan veszem, hogy én önnel ellentétben olvasok.

Az első német és osztrák felmérések már közismertek. Ezek szerint a migránsoknak legfeljebb a fele szíriai, a többi afgán, pakisztáni, iraki, kurd, indiai, sőt rengeteg a különféle észak-afrikai arab és az eritreai. (Ez egybevág a tolmácsok tapasztalataival is.) Az analfabéták aránya közel egyharmados, amely megfelel az írástudatlanság arab világban átlagos 30-40%-ának. Számos felsorolt társadalomban nem veri az eget az iskolai alapképzés színvonala sem. (A "humán fejlettségi index" statisztika szerint egyetlen arab ország sincs az első harmincban.) Ráadásul a legtöbb migráns hosszú évek óta menekülttáborokban él. A német munkaügyi miniszter 10%-ra becsüli - a jórészt valóban szíriai - munkába illeszthetők arányát.

Most viccelődhetnék a szíriai "atomtudósokról" szóló önigazoló liberálbolsi képzelgésekkel. De igazán felvilágosíthatna, honnan veszi, hogy Szíriában az átlagos iskolai végzettség magasabb, mint Magyarországon. Szíria egy főre jutó GDP-je kb. 3000 dollár volt a háború előtt, a mienk 13.000. A kötelező iskolai életkor ott 12 év volt. Az ottani felnőtt írástudatlanságot 8-9%-ra becsülték. Ez valóban sokkal jobb - az arab átlagnál. Ha az arab nyelvjárásokat önálló nyelveknek tekintjük, egész biztosan többen beszélnek idegen nyelveket, mint nálunk.

Ahogy látom, az öngyűlölet már jól megy önnek, felülművelt magyarnak. Arra azonban felhívnám a figyelmét, hogy szociológiai vizsgálatok szerint a magyar ún. "egyharmados" társadalom, azaz a társadalmunk egyharmada aluliskolázott, anómiás, mélyszegénységben élő, egészségügyi problémákkal küszködő, azaz többszörösen hátrányos helyzetű és nagy arányban funkcionális analfabéta. Jelentős részüket teszi ki sajnos a roma lakosság. Ennek sajátos történelmi okai vannak. A "kétharmad" iskolázottsági statisztikája azonban európai átlagban is igen jól mutatna.

Lehet balkánozni, félműveltezni és azt feltételezni, hogy majd a szíriai muszlim bevándorlók fogják megszüntetni a nyugati orvos- és magyar mérnökhiányt - ám mindenekelőtt mégis inkább tájékozódni és gondolkozni kellene. Mielőtt késő lesz.
süti beállítások módosítása