Összefogni, zsákot vinni, méricskélni, árkot ásni
2013. június 11. írta: Lakner Dávid

Összefogni, zsákot vinni, méricskélni, árkot ásni

Gyurcsany_Ferenc_Fidelitas_arviz.png

Lengyelországban is van megosztottság, de az semmi ahhoz képest, amit itt lehet tapasztalni. Az önmagában nem volt meglepő, hogy korábbi barátok ma már ellenfelek. Ilyen előfordul nálunk is. A probléma az, ahogy a hétköznapi emberek egymásról beszélnek. Fasiszta. Bolsevik.” E gondolatok a Heti Válasznak interjút adó Igor Jankétól származnak, aki a legújabb Orbán-könyv lengyel szerzője.

Bevallom, igaztalannak éreztem, illetve ha van is valóságalapja, akkor sem illő dolog egy külföldi embernek ilyen vádakat megfogalmaznia velünk szemben. Valamiért azonban ez a megosztottság-toposz nálunk is elterjedt. Többen vélik úgy baloldaliak, jobboldaliak, centristák, zöldek és radikálisok közül is, hogy a különböző pártállású magyarok már két értelmes szót nem tudnak váltani egymással. Úgy beszélnek az országról, mintha már a metrón is egymásnak ugranának a Magyar Nemzet- és Népszava-olvasók, illetve a munkahelyén se tudna együtt dolgozni két különböző világlátású polgár.

Az, hogy a politika polarizált, hogy az MSZP és a Jobbik képviselője a Parlamentben sosem fog egyetérteni nagyon sok kérdésben, helytálló. Hogy a kommentelők általában vérre menő vitát folytatnak egy-egy kérdés fölött, az is igaz. Lehet mondani ezekről, hogy szomorú jelenségek, szerintem viszont csupán a demokrácia velejárói és örvendetes bizonyítékai. A valóságban ugyanakkor különböző eszmékben hívő emberek is képesek békésen egymás mellett élni, együttműködni. Kisebb kilengésektől eltekintve a politikai kérdésekben soha egyet nem értő emberek is kijönnek egymással, el tudják egymást fogadni egyenrangú partnerként. „Zsámbékon élek. Volt, hogy Jobbik-szimpatizáns fiúkkal fociztam, szocialistaközeli srácokkal kosaraztam. Ha politikára terelődött a szó, egyik helyen sem éreztem otthon magam.” Ezek már Lackfi János gondolatai a 168 Órának adott interjújából, és szerintem pontosabb képet mutatnak a valóságról.

Ezért is lepődtem meg, amikor sokan úgy dicsérték az árvízvédelem társadalmi együttműködését, mintha ez valami teljesen szokatlan dolog lenne. A homokzsákpakolásnak nincs párthovatartozása: mindenkinek az az érdeke, hogy az áradó Duna a lehető legkevesebb kárt okozza, hogy minél több otthon maradjon biztonságban. Hogy együtt pakolnak különböző pártállású civilek, az magától értetődő. Az összeborulásról beszélő politikusok mondandója onnantól válik érthetővé, ha felismerjük, hogy ezzel csupán táboruknak akarnak több szimpatizánst szerezni. Ám tegyék: még mindig jobb, amikor Bajnai azt mutatja, hogy a köznapi életben együtt lehet működni jobbikosokkal, mint amikor valamelyik DK-s arról magyaráz, hogy „fasisztáknak még csak nem is köszönünk”.

Persze a homokzsák-pakolás közben is vitatkozhatunk arról, hogy az egy- vagy többkulcsos adó az igazságosabb-e, hogy melyik családpolitika segíti elő jobban a gyermekvállalást. Ettől még ugyanúgy lehet adogatni egymásnak a zsákokat.

Ugyanakkor sokan láthatóan egy-egy kisebb csoport képviseletében mentek homokzsákot pakolni. A jobbikosoknak külön pólójuk is volt az alkalomra, de mások is nyilvánvalóvá tették a Facebookon, hogy éppen a Párbeszéd Magyarországért vagy a Jobbklikk színeiben voltak-e kinn a gátakon. Előbb elárasztották a közösségi oldalt a civilkedést dokumentáló képek, majd jöttek a számonkérések: a „másik táborból” ki mennyi ideig segített, hány embert küldött, stb. Ez viszont az a pont, ahol a segítség önzetlensége egy pillanat alatt szertefoszlik és átadja helyét a szerénytelen önfényezésnek.

Helyes, ha valaki segít a védekezésben, de a körítés sokszor a South Park hibrid autókról szóló epizódjára emlékeztet: a hibridet beszerző emberek nem bírják ki, hogy ne tudassák mindenkivel, ők mennyivel többet tesznek a környezetért meg a tisztaságáért. Pedig úgy is lehet hirdetni a segítség fontosságát, hogy az ember nem teszi úton-útfélen hozzá a maga nagyszerű teljesítményét.

Főleg akkor, ha sok önkéntesre nem is jutott elsőre munka, és várniuk kellett a sorukra. Talán valami hasonló történhetett Tahitótfaluban is, ahol a gátat át is törte a víz, és több embernek el kellett hagynia az otthonát. Ennek ellenére a Jobbegyenes szükségét érezte, hogy politikai támadást intézzen az egyébként független Sajtos Sándor ellen (Sajtos 2009-ben a szintén függetlenként induló Pörzse Sándort győzte le fölényesen). Mint írják, száznegyven jobbikos aktivista vett volna részt a gátépítésben, ám őket a polgármester rútul elüldözte – a blog vélekedése szerint politikai okokból. Már az csodálatos, hogy a posztoló szerint „nem csak pár jól beállított fotóért látogattak ki, amit aztán Facebookon lehet posztolni a haveroknak, hanem mert segíteni akartak” – miközben valahogyan mégis meg lehetett róluk állapítani, hogy a Jobbik képviseletében jöttek. A blog később vissza is vonta állításainak egy részét: mint írják, szervezési gondok miatt valóban leálltak többször a munkálatok, illetve a jobbikos önkéntesek így is munkához kezdhettek – ám mégis azt pletykálják többen, hogy később azért kellett leállniuk, mert jobbikosok voltak. Aha. És ezért látta szükségét a Jobbegyenes, hogy a polgármesterről azt terjessze, „saját települését is elárasztaná”.

Belehúzott a Kerdem is (közben rajtvonalhoz állt a Tutiblog), a Milla március óta fent lévő borítóképére csapott le (ami az akkori tüntetésüket, „azért a víz az úr” szlogenű tüntetésükre készüt). Ezekben a napokban nem túl ízléses a kép, lecserélhették volna, ez igaz. De a Kerdem egyenesen úgy próbálta eladni a sztorit, mintha egy erre az alkalomra készült mémről lenne szó, mintha a Milla az árvízzel viccelődne. Ennek kapcsán egészen odáig jutottak, hogy „az Együtt 2014 nem jeleskedett a védekezési munkákban”; miközben az Együtt 2014-gyel szövetséges PM-esek fényképek sorával mutatták meg a nagyközönségnek, hogy ott vannak a gátakon. Sőt, Bajnairól és egy jobbikos aktivistáról érzelmes fotó is készült. Így aztán érthető a Kettős Mérce tiltakozása.

Ahogy Szalai Ervin is írja, valamiért egyesek szükségét érzik annak, hogy az önkénteskedésben is mások tevékenységét méregessék. Hogy mindenki a saját jobbikos, jobbos, balos aktivistáit tolja előtérbe. „Én több homokzsákot pakoltam, mint a Bajnai!” – miközben az egésznek elvileg éppen az a lényege, hogy aki tud, az segít. Nem azért, hogy a saját tábor utána büszkébb lehessen a saját teljesítményére, hanem hogy a katasztrófa elkerülhető legyen. A civilek e tekintetben pedig hozzátették a dologhoz a magukét – ahogy a védekezést levezénylő kormány és a katasztrófavédelmisek is. Igaza van A Kard bloggerének, hogy a néha talán túlzott buzgalmon túl ezúttal a helyén volt a kormány. Igaz, ami igaz: „időelőnnyel már megy – merítsünk ebből önbizalmat. A kormányfő is ahhoz, hogy megfontoltan arassa le a  ha mindenütt kitart a gát: megérdemelt  politikai babért.”

 

(A poszt illusztrációja a budapesti Fidelitas fotója, amin Gyurcsány Ferenc fővárosi fidelitasosok gyűrűjében lapátol.) 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr155355096

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.12. 11:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Összefogni, zsákot vinni, méricskélni, árkot ásni 2013.06.11. 12:39:02

Az egésznek elvileg éppen az a lényege, hogy aki tud, az segít. Nem azért, hogy a saját tábor utána büszkébb lehessen a saját teljesítményére, hanem hogy a katasztrófa elkerülhető legyen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

utalom a politologusokat 2013.06.11. 12:31:53

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=193037

"Egyetlen ember volt, aki ebben a válsághelyzetben nem a közös üggyel foglalatoskodott, nem az összefogáson járt az esze” – utalt Bajnai Gordonra. Ennek kapcsán kifejtette: a magyar emberek általában, de e válsághelyzet idején is, egészen más észjárással rendelkeznek, mint ő. Kiderült, hogy Bajnai még annál is messzebb van a magyar valóságtól, mint annak idején gondoltuk – fogalmazott a fideszes politikus, kiemelve: az elmúlt napokban világossá vált, hogy az emberek mindennapjaiból mit sem ért. A hétvégén bebizonyosodott, hogy a legkisebb együttérzés sincs benne a bajba jutott magyarok sorsa iránt – szögezte le. "

a kis seggfejnek muszaj volt bajnaiznia egyet, mert kulonben agyfaszt kapott volna. nem baj, hogy dokumentaltan hazudik, mert a sok fidiota mindent elhisz.

kispufi 2013.06.11. 12:57:04

@Bell & Sebastian: :-)

maskep 2013.06.11. 12:59:53

Pont olyan ez az árvíz, mint az államcsőd fenyegetése: Amikor egészen testközelben van a vész, ami elsöpörhet engem is, akkor kicsit durcáskodom, ha a politikai vér-ellenségem megjelenik lapátolni mellettem, de hát veszélyben vagyok, jut eszembe, hát nyelek, és azt hazudom magamnak, hogy a bajban milyen összefogós is a magyar. Meg a cigány is, de ez (csak) ilyenkor ugyanaz... Aztán ha már látom, hogy nem lesz nagyobb baj az árvízből, rögtön nekirontok az igazi ellenségemnek, ami nem az életveszély, az csak illúzió: A bolsilibsináci, az az igazi ellenség! (Meg a cigánya, buzi, a ilyesmi, khm...)

Addig nem fog ez a megosztottság legalább egyetlen kegyelmi pillanatra megszűnni, amíg bármelyik (oldali) kormány, amelyik ebben az elvtelen, egymást kiátkozó, pőrén hatalomcentrikus dimenzióban úgy viszi csődbe az országot, hogy se magát, se az ellenségét nem tudja se felmenteni, se kizárólag kárhoztatni. Mikor a gödör mélyére kerülünk, és megcsap a mindannyiunkat elöntő ár bűze, vagy már a cipőnkben lucsog a pusztulás - Na, talán majd akkor, egyetlen pillanatra... Azt a pillanatot, a pusztulás előtti utolsót kell kihasználni arra, hogy szembenézzünk mind önmagunkkal, mind magyar ellenségeinkkel - mi, még a megosztottságban is leginkább összetartóan széthúzó, büszkén panaszkodó magyarok!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.06.11. 13:04:36

Pártpólóban rakni a homokzsákot = dedó.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2013.06.11. 13:38:01

az megvan, hogy a vezer frontvonalnak hivta a gatat a tegnapi videoban? Vegre kapott egy haborut maganak, amit megnyerhet:).

tarackos 2013.06.11. 13:43:53

Szvsz a hétköznapokban nincs meg ez a megosztottság. Ha vkiről ismert, hogy politika terén totál nem ért egyet akkor inkább nem beszélnek politikáról.

Inkább az a baj, hogy nem a politikáról szól a közbeszéd. 20 év alatt az égvilágon semmit sem sikerült megbeszélni.

A közbeszéd olyan, mint egy fradi-dózsa meccs. Tartalma nulla, a balhéról szól.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.06.11. 13:48:45

"Hogy a kommentelők általában vérre menő vitát folytatnak egy-egy kérdés fölött, az is igaz."

Talán érdemes lenne pár korábbi posztot visszanézni annak, aki azt hiszi, hogy a kommentelők nagy átlagban vitát folytatnak. A "ballibbant-szoclibsi" vs. "fideszbirka" ugyanis nem vita. Az sárdobálás.

bömböcz 2013.06.11. 13:56:44

@Doomhammer:
A Nemzet Stratégája sohasem pihenhet, hajszen eddig csak a "villámpróbát" állták ki az évtizedek óta elhanyagolt gátak...

Bell & Sebastian 2013.06.11. 14:00:25

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Húú, magának van Brile-billentyűzete? Telik abból, amit az áramon spórol.

kispufi 2013.06.11. 14:01:20

@Bell & Sebastian: igen, tudom, tudom. szép hasonlat, de azért csak-csak sántít, azért mosolyogtam meg.

Bell & Sebastian 2013.06.11. 14:06:03

@bömböcz: Hülyeség az egész, nagy propellerekkel gyorsan le kellene hajtani az egészet, kínlódjanak vele a szerbek/románok.

bömböcz 2013.06.11. 14:12:09

@Bell & Sebastian:
Sírás lesz ennek a vége, attól tartok.
gyalázatosan elhanyagoltak az árvízvédelmi rendszereink.

pierre bayle 2013.06.11. 14:13:31

Érdekes ez: én is jobbik-közeli postásokkal és vasutasokkal focizom, de egyre kevésbé van kedvem az öltözőben a folyamatos zsidózást és cigányozást hallgatni. Vagy az van, hogy kussolsz ilyenkor, vagy az, hogy hülye és sehová sem vezető vitákba keveredsz. Arról már nem is beszélve, hogy milyen nettó rasszista szarokat osztanak meg a fácsén...

bömböcz 2013.06.11. 14:15:43

@Bell & Sebastian:
Azt olvasta a fácsén, hogy a vezénylőtábornok partraszállási kísérletnél Esztergomba előbb roham-motorcsónakkal meglögybölte a gáttákolmányt, majd a susnyásban feladta a Nemzetmentést?

pierre bayle 2013.06.11. 14:23:03

@bömböcz: hogyan alijázzak? Képzelje, nem vagyok se zsidó, se cigány, csak eccerű magyar, aki nem nagyon tud mit kezdeni a mindenhonnan áradó rasszizmussal.

Zb74 2013.06.11. 14:27:51

@Bell & Sebastian: Enélkül is tudtuk ám, mire célzol azzal a dátummal ;-)

bömböcz 2013.06.11. 14:28:23

@pierre bayle:
Remélem néger szekszpartner van, hogy elkerülje a rászízmus-ántiszemétizmus vádjának még a gyanújáz is!
Több ilyen előítéletgátrombolót a Nemzetnek!

Bell & Sebastian 2013.06.11. 14:28:40

@bömböcz: Ami soha nem lehet kész, mert ugye a bejövő áram nem rajtunk múlik.

Egyébként igaza, azon kívül a tehermentesítő és öntözőcsatornákra alig-alig költ a vízügy, sziszifuszi* munkákra folyatnak milliárdokat, pontosabban átteszik a lóvét maga-maguknak, mivelhogy saját kapacitás - az nincs, de pont jól ismernek valakit, akinek van. Jelesül a sógort.

*lsd.: beretválkozás

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.11. 14:30:03

@pierre bayle:

Ha neked büdös a saját fajtád, akkor keress magadnak jobbszagú társaságot: már ha ők hajlandóak elviselni a te szagodat!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.06.11. 14:31:15

@bömböcz:
"vezénylőtábornok partraszállási kísérletnél Esztergomba "

Szentendren.
Ezt latta?
www.youtube.com/watch?v=cmwhWD2JlRU

Bell & Sebastian 2013.06.11. 14:31:41

@Zb74: Nem alábecsülni ám a közönséget! -mondta Katus néni is sokszor, ám mindhiába.

Bell & Sebastian 2013.06.11. 14:36:25

@Doomhammer: Meséljen, mit linkelt, mert errefelé olyan gyér a bitráta, hogy még a nevéből is csak a mer jön le. Most meri vagy nem meri?

pierre bayle 2013.06.11. 14:38:05

@bbjnick: csak, h értsem: ha zavar a focihaverok szájából ömlő rasszista szennyáradat (amely szerint például, idézek, Orbán Viktor egy a zsidók seggét nyaló cigány, akinek minden cselekedete a cigány faji sajátosságokból levezethető, idézet vége), akkor "büdös nekem a saját fajtám és keressek jobb szagú társaságot"? Ezt akartad mondani? Valami jobb ötleted nincs, de komolyan?

pierre bayle 2013.06.11. 14:38:49

@jose maria padilla: micsinájjak, ha szegedet dobta nekem a gép?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.06.11. 14:39:22

@Bell & Sebastian:
Hogyne mernem.
Az a cime a videonak, hogy Arvizi Orjarat.

pierre bayle 2013.06.11. 14:39:53

@jose maria padilla: ja és a buzik köztudomásúlag nem fociznak. Ennyit tudhatna.

bömböcz 2013.06.11. 14:40:37

@Doomhammer:
Cudálatiasz a promo-demo, de lesz még ennél fergetesebb is az előadás...

bömböcz 2013.06.11. 14:45:46

@pierre bayle:
gyalázat, hogy itt tart az amatőr izomszagú fútballkultúra!
Na majd teszünk róla hogy több római látogassa az öltözöket és igazi benga afroajrópaiak rúgják halomba ezeket a söpredékeket!
Ajvé, sálóm, ungava!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.11. 14:47:16

A hétköznapi életben mindenkivel együtt lehet és kell működni, ez a normális.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.06.11. 14:48:14

@pierre bayle:
alijázzon! mégiscsak.
ez egy fasiszta, antiszemita ország.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.06.11. 14:51:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: lófaszt.
Tegnap is botrányba fulladt a társasházi lakógyűlés...

bömböcz 2013.06.11. 14:56:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Maga nem próbál gondolkodni, csak sodródik a szennyárral.

tevevanegypupu 2013.06.11. 14:58:09

@Bell & Sebastian:

Errol a karacsonyrol volt egy mozofilm is. Mindenki konnyes szemekkel hagyta el a termet. Azt elfelejtettuk, hogy masnap mar ujfent szuronyt doftek egymas hasaba es mustargazzal kivantak jo ejszakat..De ketsegtelen, hogy fennkolt karacsony volt az ott.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.11. 15:00:42

@pierre bayle:

Miért az jobb lenne, hogy arról folyna a duma, hogy ki hogyan alázta meg a kocsmában felszedett részeg nőket? Ha az zavar, hogy primkók, akkor keresni kell egy finomabb társaságot. Én is otthagynám azt a bandát, bármennyire is jó zenészek volnának, ahol a próbák rendre részegeskedésbe, obszcén hencegésbe fulladnának, ahol a zenésztársak belehánynának a keverőpultba, beletaposnák a melegszendvicset az effektpedálba vagy kómásan bukdácsolva ráesnének a gitáromra és letörnék a nyakát (láttam már ilyet!:-/). Az viszont, hogy kinek milyenek a politikai nézetei vagy az irodalmi ízlése, az egészen addig hidegen hagyna, míg jól, kellemesen, kedélyesen és kulturáltan zajlanak a próbák.

Nem lehet, hogy te egyszerűen csak lenézed ezeket az embereket (aki hajlandóak befogadni maguk közé!)
?

bömböcz 2013.06.11. 15:05:05

@Bell & Sebastian:
A Duna Pestig hajózható, mert -hébe/hóba- kotort a meder. Pest alatt viszont mindenki leszarta a mederfeltöltődést.
Hát majd most lesz lóti-futi, meg Duna pogrom egyezmény, meg miafaszom...

tevevanegypupu 2013.06.11. 15:06:26

@pierre bayle:

Mindenhol ellenszenveznek a zsidokkal es a ciganyokkal, nem talal olyan orszagot ahol nem. Ez van. Ja igen, Izraelben is.:)

pierre bayle 2013.06.11. 15:07:16

@bbjnick: hát látszik, hogy te meg én nem ugyanabból a fából vagyunk faragva. Én kifejezetten szeretem a részeg nőkkel való kalandokról való beszámolókat és a hányós sztorikat (sajnos már túl vagyok ezen az életkoron, ma már a gyerekek hánynak otthon, nem én). Mindenféle hangulatos bunkóságra, csúnya beszédre, primitív attitűdre teljességgel vevő vagyok.

Csak a cigányozás meg a zsidózás hoz zavarba, de megpróbálom megszokni, mert még van kábé egy-két évem a focipályán...:-) Aztán úgyis megtérek a bajnaista elefántcsonttoronyba...:-)

pierre bayle 2013.06.11. 15:10:06

@tevevanegypupu: nem mondtam, hogy nem így van, csak arról szösszentem ide, hogy nem találom a megfelelő viselkedést ilyenkor... félrenézés, vitatkozás? Arra is gondoltam már, hogy esetleg rájuk is kontrázhatnék valami meglepővel: ha előállnék azzal, hogy mondjuk Vona egy buzi zsidó cigány lehet, hogy nőne az ázsióm.

bömböcz 2013.06.11. 15:10:17

@pierre bayle:
A sör nem alkohol, kapus nem focista.

Twisp 2013.06.11. 15:15:39

A cikket (még) nem olvastam el, csak muszáj bekommentelnem, hogy a fehér felsős lány a képen jöhetne hozzám is önkéntesnek :D

zwingli (törölt) 2013.06.11. 15:16:08

@tevevanegypupu:
hja, ilyen alapon a magyarokat is utálják mindenhol.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.11. 15:19:10

@pierre bayle:

Mondom én: simán lenézed azokat, akik hajlandóak voltak befogadni maguk közé.

Bell & Sebastian 2013.06.11. 15:20:45

@Doomhammer: Arvizi Orjárat? Homeoerotikus? Olyat mink nem nézünk munkahelyen.

@bömböcz: Csak kotorják, még nálunk is van a bótba dunakavics.

@tevevanegypupu: Talán nem a bakáknak volt bajuk egymással, az nem lehet?

Bell & Sebastian 2013.06.11. 16:24:44

@Doomhammer: Azhá' raszta.

And I hear the angel with the seven seals say: "Babylon throne gone down, gone down; Babylon throne gone down."

Pentastar 2013.06.11. 19:14:22

Egy teljesen fölösleges semmitmondás már megint...

S=klogW 2013.06.11. 19:30:53

Gyurcsányi körül csupa nő zsákol? Érdekes. Csak Klára nincs ott.

tevevanegypupu 2013.06.11. 19:56:13

@pierre bayle:

Tapasztalatbol tudom, hogy nem erdemes vitatkozni. Mindenki utal vagy ellenszenvezik valakivel vagy valakikkel. Ketsegtelen, hogy a szavak is eleg eros fegyver, de meg mindig jobb mint a tettlegesseg. Hagyni kell mindenkit, mondja a magaet, akit pedig igy tamadnak cafoljon es bizonyitson, hogy de nem is..:)

tevevanegypupu 2013.06.11. 19:58:05

@zwingli:

Hajaj, de meg hogy utaljak a magyarokat Europaban. Jo lenne, ha azok a fiatalok akik itthon hozongenek mondjuk a roghozkotes ellen, meghallgatnak azoknak az orszagoknak lakossagat, ahova menni szeretnenek.

tevevanegypupu 2013.06.11. 20:01:38

@Bell & Sebastian:

Sokan fel sem fogtak hova mennek vagy tulajdonkeppen miert is? Elnezve azokat a szerencsetleneket akik lelkesen bevonultak es dalolva, vidaman mentek a frontra, biztos, hogy gozuk nem volt arrol, mibe is keverednek nemsokara. A mesterseges uszitas, a tomegbolonditas mindig megteszi a hatasat..

@spájdernecc:

Vagy ketszer-haromszor is lattam, mindig veletlenul valamelyik tv csatornan. Szep es igaz. Ott es akkor kellett volna azonnal abbahagyni.

S=klogW 2013.06.11. 20:08:49

@pierre bayle: le tudja tiltani az ismerősei posztjait a faláról, ha törölni nem akarja

nem a cigányozás meg zsidózás a gond, ebben a világban mindenki -zik-ál valakit, inkább az a gond, hogy minden háttértudás nélkül teszik. a legtöbb zsidózónak fogalma sincs a fontosabb ensz-határozatokról a zs-p kérdést illetően vagy a térség geopolitikájáról, miközben nagyon szeretik emlegetni ezt a zs-p konfliktust, de ha azt mondja nekik, hogy nakba vagy deir yassin vagy sabra és shatila akkor csak bámulnak, hogy mi van

Nero Bianco 2013.06.11. 20:22:32

@poszt:

De hát csesszétek meg, nincs milyen messzemenő következtetést levonni.

Az elmúlt néhány évtizedben ezek a dolgok mindíg működtek, bármi is volt a politikai helyzet.

Ez alapértelmezetten szakmai kérdés, plusz a helyi erők.

Sose volt benne politika.

Mi ebben a mai helyzetben a truváj?
Mert szerintem semmi.

A szakma meg a helyiek akkor is megoldották, amikor Medgyessy épp nyaralt, meg akkor is, amikor orbán ugribugrizott a gáton.

De ettől még nincs össznemzeti összeborulás meg NER se meg semmi se.

Tehetetlen Dodó 2013.06.11. 21:02:11

@S=klogW: Há' én is csak bámulok, hogy mi van?

S=klogW 2013.06.11. 21:23:15

@Tehetetlen Dodó: ezzel nem sokat segített ...

S=klogW 2013.06.11. 21:43:59

@Tehetetlen Dodó: (ál)naivitás lenne az Ubuntut hajszolni, őszintébb párbeszédre van lehetőség ha a felek elismerik (önmaguknak is) antipátiájukat és ennek tudatában önkontrollt gyakorolva, a másik szempontjainak folytatnak diskurzust

no ez a másik szempontjainak ismerete hiányzik, s általában annál inkább minél nagyobb az illető hangja

S=klogW 2013.06.11. 21:52:56

@S=klogW: jav.:
"a másik szempontjainak folytatnak diskurzust"

szempontjainak ismeretében

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.11. 22:02:24

@utalom a politologusokat: az indexblogok tele vannak orbánozó fikacikkekel...na ja, de ő nem bajnaizhat.
szánalom.

@Twisp: ehhem..fletó tud helyezkedni na..lássuk be:)

Bell & Sebastian 2013.06.12. 00:22:09

@tevevanegypupu: Ha ez ilyen egyszerű lenne. A Digiworld -ön pont ma ásták ki a Bajor 16. Önkéntesezred egyik katonáját (mellékesen zenész volt) a francia fronton, aki angolokkal nézett szembe, és rajta (az ezreden) kísérletezték ki a rohamosztagos harcmodort.

Mivel Adolf is köztük szolgált, jött a főokos kérdés, mi lett volna, ha?

Ugyanaz, csak lehet, hogy megnyerik a második menetet - például.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.06.12. 01:12:47

@S=klogW: ezek juvenilisebbek, Klára már öregecskedik.

tevevanegypupu 2013.06.12. 09:58:04

@Bell & Sebastian:

Az hagyjan, de mi lett volna, ha a vilag ugy dont, hogy Adolffal szovetkezik inkabb? Ami meglepo, tulajdonkeppen vegulis szovetkeztek vele, hiszen mint tudjuk semmit de semmit nem tettek az uldozott nep erdekeben a haboru alatt..Utana lodultak neki, es azota is ugraljak a gatat..

Pizsamás Forradalmár 2013.06.12. 12:29:53

@FILTOL:

Bajnai jólfésült, őt nem szabad bántani, ezt nem tudja?

Kandeláber 2013.06.12. 12:43:53

@utalom a politologusokat: A csúnya bácsi bántotta a bálványodat, kis bajnaista?
Igazad van, kímélni kéne gordonkát, és erre még Meseházy is szívatja, hiába pislogott rá, plusz még a csaló közvélemény-kutatók is azt mondják róla, hogy leszálló ágban van szegény.

németh györgy 2013.06.12. 22:47:21

„Összefogni, zsákot vinni, méricskélni, árkot ásni…” az árvízi védekezés a gyanakvó és az időnként egymással ellenséges honfitársakból egy gátakat védő szövetséget alakított ki, ez mindenképpen nagyszerű dolog.
süti beállítások módosítása