Egy párt elegendő!
2013. április 23. írta: Lakner Dávid

Egy párt elegendő!

egypárt.jpg

„Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele” – írja Ugró Miklós a Magyar Nemzetben. 2013 áprilisában. Csak bólogatni tudok! Dolgozó népünk épp eleget hallott a különböző színekben felálló pártok versengéséről, unják a kritizálást, a fanyalgást, a gáncsolást. Egyébként is régóta tudott, hogy hiába a sok párt, végül nem mindegyik jut a hatalomba közülük. Akkor a többiek minek vannak egyáltalán ott? Miért nem unják már meg, s mennek haza?

Ahogy a régi jó kommunista vicc szól: Sztálin szerint elég, ha csak a tizenkét jó film készül el végül, a többibe már belevágni sem érdemes. Ha van egy tömörülés, amely el tudja hozni a népeknek a boldogságot, akkor mi szükség egyáltalán a többire? Hogy csak bomlasszák itt a jól működő rendszert?

Közben aggódó pillantásokat vetünk a hanyatló Dánia és Hollandia felé: vajon tudják már, hogy a vesztükbe rohannak a sokpárti parlamentjeikkel? Hát minek nekik az a sok kis párt? A demokráciát akarják aláásni? Bomlasztgatunk, frakciózgatunk, ellentmondunk, akadályozunk? Miért nem hajlandóak észrevenni, hogy egyetlen párt elegendő a demokráciához és a jóléthez, miközben az összes többi csak a hatalmat kívánja megszerezni? Nem lennénk most a dánok meg a hollandok helyében.

Hiszen ha az emberek boldogok, a rezsi csökken, a hiány három százalék alatt, akkor mit akar itt még a többi párt? Részérdekeket, másfajta elképzeléseket megjeleníteni? Tényleg érdemes magunkat kitenni ennek a veszélynek? Nem jobb-e a NER jegyében megteremtett nemzeti egység végleges fenntartása? Nem lenne jobb, ha inkább tényleg nem indulna a mostani ellenzék a választásokon?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr865242784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy párt elegendő! 2013.04.23. 13:52:01

Hiába a sok párt, végül nem mindegyik jut a hatalomba közülük. Akkor a többiek minek vannak egyáltalán ott?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.23. 13:52:32

A magyar nép szellemiségétől idegen a pártoskodás, torzsalkodás. Történelmi tapasztalatai megtanították neki, hogy egységben az erő, és messze hallatszóan ki is nyilvánította 2010-ben, hogy melyik egységé legyen minden erő.

Meg amúgy is, a politika az erőről (1) és egy ágaskodó férfiasságról (2) szól. Az meg a binaritás logikája szerint vagy van, vagy nincs, vagy feláll, vagy nem áll fel (3).

(1) C. Schmidt 1934
(2) G. Fodor 2012
(3) Pokol 1992

gaffel 2013.04.23. 13:53:01

igy kezdodik a MN cikke:

"Ha igaza van az ellenzéknek a demokrácia lerombolása és a diktatúra nyomulása tárgyában, akkor a nevezett jelenségek egyik ismérve az lehet, hogy lépten-nyomon új pártok alakulnak, új politikai szervezetek, civilnek mondott mozgalmak szerveződnek. Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele."

szerintem a poszt szerzoje vmit felreertett.

sztd 2013.04.23. 13:56:26

Nem kellene először elolvasni egy cikket, mielőtt hivatkozunk rá, és azzal vitatkozni akarunk?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.04.23. 14:03:29

@God hates us all by Hank Moody:

szerintem meg nem akarod megérteni ... az MN cikk védhetetlen, de meg lehet próbálni .... sok sikert!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:06:19

A szerzőnek sikerült alulmúlnia önmagát. A nemzetes cikk ugyan nem egy nagy durranás, közepes képességű újságíró tollából, de az azért nem félreérthető, hogy amikr egy pártra gondol, akkor egy liberális, vagy egy baloldali stb. gyűjtőpártra gondol, nem állampártról van szó.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.04.23. 14:06:41

Rémlik nekem valami a Centrális Erőtérről. Akkor érdekes módon nem finnyáskodott a tisztelt jobboldali publikum.

gaffel 2013.04.23. 14:22:06

@zero:

szerintem meg sima ironia. nem vedek en senkit es semmit, csak szerintem egy teves kovetkeztetes eredmenye ez a poszt.
legalabbis szerintem az eredeti szovegkornyezetben elegge mashogy hangzik.

Kandeláber 2013.04.23. 14:30:40

Sztem azon élcelődik ugró, hogy úgy bújnak elő a "demokratikus ellenzék" újabb pártjai, mint eső után a gombák.
Fodor, Bokros, Ungár gründoltak utoljára pártot.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 14:32:27

@gloire:

Val'szin'leg Ugró fáradt volt, mikor azt a cikket írta, nem sikerült kellően világosan fogalmaznia(esetleg az lehet még, hogy rajtam kívül itt mindenki elfelejtett olvasni:-)) : mert én meg úgy értelmeztem a cikknyitó mondatokat (a cikk kontextusába belehelyezve), hogy (Ugró) arra utal, hogy az ellenzék álláspontja (a diktatúrára vonatkozóan) paradox, mert ha a diktatúra jele a pártosodás (márpedig itt gőzerővel az történik), akkor a demokrácia jele az egypártrendszer:-)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:33:06

@immortalis: A centrális erőtér egy elég okosan megfogalmazott törekvés. A politika szélsőségeseihez képest centrális, magyarul jobbról a szélsőjobbhoz képest, balról pedig a szélső balhoz képest. Az elképzelés világos: az MSZP-t és maradékait is abba a szélsőséges (kommunista utódpárt) kategóriába szorítani, mint a széljobbot a másik oldalon. Úgy néz ki működik is.

unionista (törölt) 2013.04.23. 14:35:38

@gloire:
csak az ország nem működik. itt a hiba.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:37:03

@bbjnick: Igen így is értelmezhető. Elég gyenge fogalmazvány, de annak azért egy épelméjű embernek nyilvánvalónak kéne lennie, hogy a Magyar Nemzet nem ír olyat, hogy egypártrendszer lenne az üdvös. Ez már az Orbáni koronaéhség vizionálásának színvonala.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.23. 14:39:28

Egy közepesen szar cikkben arra mutat rá a szerző, hogy a komcsik, akik 1989-ig bezzeg milyen jól elvoltak, most a diktatúra miatt aggódnak, miközben egyik gittegylet után jön létre a másik.

Én levenném ezt a posztot, ne lassítsa feleslegesen az internetet.

aszterixagall 2013.04.23. 14:40:25

Fáj ezt kimondani, de azt hiszem Ugró cikke tényleg félre lett értve. Az persze igaz, hogy a bevezetés teljes megértéséhez kell egy kis idő.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2013.04.23. 14:40:47

@Lakner Dávid: most nem azér' de Ugró cikke tényleg baromira nem a többpártrendszert, hanem azokat a huszonév alatt levitézlett ballibernyál alakokat (úgyis mint Gyurcsány- és Szadesz-árvákat) ekézi, akik úton, útfélen - nem találván helyüket a dolgos hétköznapokban, ahelyett hogy a pofát most már tényleg súlyba helyeznék - feszt pártokat és ilyen-olyan szervezeteket alapítgatnak.

unionista (törölt) 2013.04.23. 14:49:01

@tauglich:
mégis csak ez a probléma. az ellenzék mindenféle pártokat hoz létre. húznának már a fenébe. és jönne már az egypártrendszer.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 14:49:33

No, azért egy tanulsága mégiscsak van ennek a posztnak: szemléltei, hogy a liberálbolsevizmus (sok más mellett) szövegértési problémákat is okoz.

unionista (törölt) 2013.04.23. 14:56:32

@bbjnick:
amit liberálibolsevizmusnak hívtok az a mensevik szocialista gondolkodás. vajójában ti vagytok a bolsik, a hazafias köntösbe bújt kommunsisták. orbán pasával. és valamiért kritikus ez a lakner efendi.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:56:56

@bbjnick: Az még komolyabb tanulság, hogy ezen a blogon ez így megjelenhetett. Mindenféle korábbi sugalmazások, sejtetések és ilyen-olyan véleménykülönbségek után megjelent itt egy szerző, aki az Amerikai Népszava hangján szól és nem ironizál, hanem halál komolyan azon az állásponton van, hogy egy ilyen félreérthető cikket azonnal zászlóra kell tűzni, azonnal meglengetni bizonyítékként: itt az egypárti diktatúra!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:57:45

mikor tűnik már el innen ez az idióta lakner?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.23. 14:58:36

@gloire: ideje lenne, hogy a fidesz kinyírja a mandarint

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.04.23. 15:02:30

@jose maria padilla: van egy olyan érzésem, hogy amennyire lehet már kinyírták őket, magyarul a lóvé eltünt. A feltűnően sok hírdetés dacára is ötöd annyi szerzővel evickélnek, mint a kezdetekkor, a főszerkik kámforrá váltak . )

caralho voador 2013.04.23. 15:08:03

Bazmeg, ez a Lakner posztról-posztra alulmúlja magát.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.23. 15:11:32

@jose maria padilla:
A hulladékgazdálkodás rendjének megsértése tenyallas egyertelmuen megall.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.04.23. 15:12:41

Na most már csak az a végső, kínzó kérdés maradt, hogy ezen az elanalfabetizálódott magyar ugaron Lakner vagy Ugró a fogalmatlanabb skribler. A válasz nagyjából a 42 lehet...
4771 karaktert írhatok még, de mi a fasznak is tenném?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.04.23. 15:18:52

@God hates us all by Hank Moody:

aha ... szóval komoly pártok lehetnek csak, ilyen ugye csak 1 van, a Fidesz-KDNP, az MSZP nemzetellenes, a kicsik meg csak zajonganak, meg a hatalomba akarnak kerülni.

unionista (törölt) 2013.04.23. 15:22:57

@Counter:
a jobboldali értelmiség felvilágosult abszolutizmust szeretne eredendően. nagyjából azt, amit maria theresia, vagy ekaterina velikaya csináltak annak idején. szerintem a thatcher kultusz is innen ered. a jótékony despotizmust látják benne. ők a közhatalmat nem megosztani akarják, mint a liberálisok. hanem egyesíteni, mint az abszolutisták. azt nem értik, hogy ehhez egy többnemzetiségű arisztokrácia kell eredendően. mert különben egy közönséges maffia szerveződik úgy, hogy nemzeti érzelmű családbarát politikusok kormányoznak. és ebből lesz, hogy a hazafias kommunista, nemzeti bolsevik párt harcol a szocialista mensevik formációval. ilyen volt az ndk honecker elvtárssal. amit egy nszk típusú államrend képes legyőzni.

tehát vagy az van, hogy angela merkel az újraválasztása után aktív külpolitikát folytat. és a kelet-közép-európai térségben megbuktatja a kormányokat. azért, hogy ezekből német befolyási övezetet csináljon. vagy ennek elébe megy a közép-kelet európai értelmiség és letesz egy agendát az asztalra. és amíg ezek egyike sem következnek be addig nem lesz megoldás a válságra. hiába jön bajnai gordon. mit csinál?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.23. 15:25:26

@God hates us all by Hank Moody:

yeah, a mno szerzői mindig is a csillogó humorukról voltak ösméretesek :D egy cikkel odébb a másik humor herold a rohatt nemzetelenesekrűl kárál, a harmadik meg arról, hogy aki a 2/3-ot védi, az magát a nemzetet védi. na, az még a brilliáns irónilya.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.23. 15:29:00

@zero:
A Fidesz jól kezdte, adott a nemzetnek. Sajnos azonban most már elvesz a nemzettől, ami azt a gyanút kelti, hogy az SZDSZ hatalmába került.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/07/magyar-politika-osszefoglalo-rendszere.html

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 15:35:15

@gloire:

Ez a Lakner-poszt tényleg olyan, mint az Amerikai Népszavában jelent volna meg:-D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 15:36:27

@bbjnick:

mint az Amerikai=mintha az Amerikai

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.23. 15:41:33

a vincenten a portikos csevelyt védik egyes kommenterek, itt ugró miki iróniája fényeződik, magyarország, én így szeretlek. :)

unionista (törölt) 2013.04.23. 15:44:10

@bbjnick:
az eredendő bűn lakitelek. ahol a iii/iii és a mszmp jobbszárnya (a hazafias népfront) gyűlt össze. a többi ennek egyenes következménye.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.23. 15:45:21

@aszterixagall: @bbjnick: Lehet így is olvasni, de a fogalmazvány több mint gyenge, valamint elköveti azt a hibát, hogy véleményt ad az ellenfele szájába.

Mert ugye azt mondja, hogy mindazok, akik szerint ma lerontják a demokráciát, azok ezt az (ellenzéki) pártszaporodásban _is_ látják, s azt is mondja, hogy mindazok, akik ma a demokrácia leromlását látják, ebből következve azt kell hogy lássák, hogy 1989-ben minden tökéletes volt.

S azt is mondja, hogy mivel pártot szabadon lehet alapítani, a demokrácia stb. stb. csorbítatlan. Mert ugye a demokrácia ennyiből áll.
Meg kell jegyeznem, hogy a szerző érvelésének cizelláltsági szintjéről nézve a szocialista Lengyelország vagy NDK is demokrácia volt, ugyanis több (!) politikai párt működött (!!!), s azt is kell mondjam, hogy helyenként talán önállóbb arculattal, mint mondjuk a Kisgazda Polgári Szövetségpárt (és ilyen van!).

Ugró ez alapján vagy bolsevik, vagy egy gyenge képességű zugfirkász. (Megengedő "vagy".)

sztd 2013.04.23. 15:50:26

@zero: Szerintem a Nemzet cikkével is egyet lehet érteni, vagy lehet vitatni.
Nekem az egyetlen komoly kifogásom az volt, hogy a fenti posztnak az MN cikk mondanivalójához semmi köze sincs, pedig úgy tesz. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy az MN cikk védhető, vagy védhetetlen, támadható vagy támadhatatlan. Mindegyik szándék feltétele a cikk elolvasása lenne, amit a posztíró egyértelműen nem tett meg.
A posztíró csak a Mandiner véleményrovatának az egymondatos (tartalmilag egyébként nem túl szerencsés) összefoglalását olvashatta el a poszt alapján, és ez alapján publikált.

Bell & Sebastian 2013.04.23. 16:04:35

Nem kellett volna túlragozni, az eredeti poén ha elsült az első mondatban (tükröt tartva liberóéknak), kár volt minden további bötűért.

Ám mindig akad egy, aki megpróbál csavarni újabb 180 fokot rajta, hátha visszajut a valóságba.

De nem jutott, ám saintul hiszi. Vége a mesének.

Vidéki 2013.04.23. 16:17:28

Lakner Dávid azt próbálja elhitetni, hogy Ugró Miklós és a Fidesz az egypárt rendszert tartja ideálisnak és ennek bevezetésére törekszik.

Hogyan lehetne általános választójogról=a választás jogáról beszélni ha csak egy pártra lehetne szavazni?

Ezt Churchill sem értette, ezért így jellemezte a választásokat a Szovjetunióban:

„Lóverseny, ahol egyetlen paripa indul!”

Nálunk egyáltalán nem ez a helyzet.

Léteznek pártok a Fidesz-KDNP mellett.

Lehet szavazni az MSZP-re, Együtt 2014-re, LMP-re, Párbeszéd Magyarországért Pártra, Demokratikus Koalíció Pártra, sőt talán még Bokros Lajos elvtárs pártjára is.

Hont András egy korábbi HVG cikkében így gondolta:

„Egy polgári demokráciában a választáson (kevés kivételtől eltekintve) hazájukat szerető demokraták vesznek részt[kiemelés tőlem], s indulnak egymás ellenében. Így is tekintenek egymásra: a másik hazaszeretetét, demokratikus elkötelezettségét nem vonják kétségbe, hanem a vesztes gratulál legyőzőjének, s dolgozik tovább a haza üdvén és az emlékiratain.”

„A választás azonban szokásos ügymenetet jelent, és lényegét illetően arra szolgál, hogy a különböző elképzeléseket hirdető személyek, szervezetek megmérkőzzenek,

a választók információhoz, a választottak fölhatalmazáshoz jussanak."

A választóknak vannak lehetőségeik hogy információhoz jussanak.

Olvashatnak HVG-t, Magyar Narancsot, Népszabit, Népszavát, 168 órát, stb: Hallgathatják a „Drága Bolgár Urat” a Klub rádión, Gyönyörködhetnek Kálmán Olgában és vendégeiben az ATV-n avagy a Heti Hetes humornak álcázott rendszeres propagandájában a TV2-n.

Kérdés persze, hogy az innen szerzett információk mennyire valószerűek és a meredek állításokat benyelik-e a választó polgárok, mint kacsa a nokedlit.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 16:23:50

@unionista:

Az eredeti bűn verecke. A többi ennek egyenes következménye.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.23. 16:27:33

@bbjnick: Akinek itt magyarázkodni valója van, az Ugró. Elvégre sokoldalúan szar cikket kettőnk közül ő írt és publikált, nem én.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.23. 16:28:17

Szövegelemzés:

A vitatott gondolat úgy kezdődik, hogy "Ha igaza van az ellenzéknek a demokrácia lerombolása és a diktatúra nyomulása tárgyában..." - Ugró szerint pedig nyilván nincs igaza, vagyis a következő másfél mondat - a posztban idézettel együtt - a Magyar Nemzet újságírója szerint sem igaz. Ironizálni akart, nem sikerült neki, de aki tud olvasni, érti a szándékot.

Nem is az a meglepő, hogy a mandiner bloggere nem tud olvasni (Kínai Kálmán még értette volna), hanem hogy a HVG-nél sem tudnak:

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130423_Bomlas

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.23. 16:35:07

@Holger Hartland: Ettől még a cikk hemzseg az elemi érvelési hibáktól, persze.

Ugró:
"1. Ahol demokrácia van, ott több párt működhet.
2. Magyarországon működhet több párt, tehát Magyarországon demokrácia van."

Vö.
Ami ló, annak négy lába van.
Bodri kutyának négy lába van, tehát Bodri kutya: ló.

Az is hamis érvelés, hogy negált premisszából negált következtetést is levon a '89-es kikacsintással.

Ki kellene mondani, hogy szellemi teljesítmény nincs a cikkben, amit külön súlyosbít, hogy a nagy szellemeskedésben jó nagy badarságokat is leír.

Szóval lehet, hogy a hvg-nél nem tudnak olvasni, lehet, hogy Lakner se tud; de az hétszentség, hogy Ugró meg írni nem tud.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.23. 16:45:19

@Counter: A poszt és a HVG tézise az volt, hogy Ugró az egypártrendszert favorizálja - ez pedig nem igaz. Vita vége. A cikk ettől még ócska, buta, csúsztató, indirekt fidesznyalás. Direktben már túl egyértelmű volna, ezért mostanság így szokás benyalni, hogy a sajtómunkás óvszert húz a nyelvére.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 16:48:16

@Holger Hartland:

S mi van, ha tudnak olvasni, csak hazudnak?

Illetve, bocsánat, dehogyis hazudnak, csak "állást foglalnak az objektivitásban"!

"Amikor Lenin a pártosságról beszélt (...), azt mondta: a marxizmust két dolog jellemzi. Egyrészt, hogy objektívebben tudja a társadalmat ábrázolni, mint a polgári tudományok, másrészt, hogy ebben az objektivitásban egyszersmind állást foglal."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.23. 16:50:15

@Holger Hartland:

még egyzser átolvastam az inkriminált szöveget, és el kel ismernem, igazad van. revideálom elhajló nézeteimet. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.23. 16:51:19

@God hates us all by Hank Moody:

akkor neked is jelzem, visszavontam a korábbiakat. szar irónia, de irónia.

unionista (törölt) 2013.04.23. 16:55:19

@Vidéki:
civilizált világban demokrácia az, amikor a közhatalom megoszlik a politikai pártok és a független (pártatlan) képviselet között. tehát emberek nem csak úgy kerülnek hatalomba, hogy egymás faszát szopják. a demokrácia = többpártrendszer nagyjából törökgáboros, kuminferis leegyszerűsítése ennek a dolognak.

mizrolist 2013.04.23. 17:02:46

@bbjnick: liberális vagyok, olvastam a cikket délelőtt, és iróniának éreztem a bevezetést.
Viszont a fenti Lakner-bejegyzés szerint a Fidesz-fanok szövegértése sem elegendő :P

mizrolist 2013.04.23. 17:06:41

@Vidéki: mikor volt a Heti Hetes a TV2-n? Mert szerintem kb. akkor, amikor Kálmán Olga műsort vezetett a Hír TV-n.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.23. 17:09:01

@mavo:

Valószínűleg egyetlen ember értette félre ezt a cikket az országban, méghozzá ez a Dávid, aki azóta sem jelentkezett.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.04.23. 17:13:01

@gloire: pontosan így van.

Mát gyurcsányos film "kritikájánál" is rezgett a léc, de itt egyértelműen átlépett egy határt.

Le kéne lőni a kis szart. Nem valójában, hanem csak innen. Hadd szórja a teadélutánon a napi világmegfejtéseit.

Lehetett sejteni egyébként, hogy a kis Nárcisz királyfival (vagy királynővel?, az ilyeneknél sosem lehet tudni) előbb-utóbb elszalad a ló.

Az okát is sejteni vélem: kedvenc kicsi pártocskájának népszerűsége üstökösmódra csapódott a földbe, úgy érezte tehát, hogy egyszemélyben kell neki kompenzálnia, így hát kicsit túlpörgette az "aggódó demokrata"- szerepet.

Amit valószínűsítek: valami csekély fejmosásban részesül "ezt azért mégse kéne, figyelj oda erre" stb stb és továbbra is folytatja ámokfutását. (Balogh meg ergé meg a többiek már amúgy sem tudnak némi húgymeleg kesergéseknél meg kínos vigyorgásnál többet összehozni cikkenként, lakner meg pintér -az elempések- a húzóerő)

Vizsgáljuk meg ezt is, érdemes:

"van egy olyan érzésem, hogy amennyire lehet már kinyírták őket, magyarul a lóvé eltünt. A feltűnően sok hírdetés dacára is ötöd annyi szerzővel evickélnek, mint a kezdetekkor, a főszerkik kámforrá váltak . )"

szerintem úgy megy a dolog, hogy míg generálódnak a kattintások, "pluszban van a dolog", addig minek magára hagyni a vállalkozást. Meg ebben az a jó, hogy
ha van egy kormányközeli vállalkozásod, lehet vele "trükközni". állami támogatás, megnyert pályázatok, "baráti segítség", ilyesmi.

Amíg meg van haszon, van mit szétosztani, addig minek bezárni a bulit? Tehát a lendülete viszi tovább a dolgot.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 17:14:47

@mizrolist: @Negyvenértelmiségi:

Hello, s mi van, ha ez egy szövegértési feladvány volt?! Lehet, hogy valamely'k fidex által pénzelt "intézet" dobta ki csalétkül, hogy majdan erre hivatkozhassanak, hogy: lám, a a ballibbanda még olvasni sem tud!:-]

Alfőmérnök 2013.04.23. 17:36:26

@gloire: Helló Főféreg! Hogy áll az Ügy?

Alfőmérnök 2013.04.23. 17:39:58

@gloire: Pontosan ezért lehet megcsinálni (szarháziéknál), hogy belső információkat szellőzetetünk ki a szerklesztőségből. Aztán ha kibasznak, mint macskát szarni, akkor siránkozni, hogy milyenek ezek a ballibsik.

Alfőmérnök 2013.04.23. 17:41:36

@jose maria padilla: És akkor végre elfoglalja a helyét a jósda a piacon.

pierre bayle 2013.04.23. 18:17:41

Csak h ne hamisítsunk már történelmet, lehetnek itt fiatalok is. Ugrómókus szerint Fodor árulta el a fideszt, én meg 90-es évek eleji fidesz-tagként úgy emlékszem, hogy a pártvezetés átvitte a pártomat középbalról a sötét oldalra, "mer' ott van hely...".

Nagy siker lett, ismerjük el, de ne árulózzunk!

mizrolist 2013.04.23. 18:23:52

@bbjnick: akkor szar ügy, hogy a sajátjaik/d is megbuktak rajta :P

szesztű_hányni 2013.04.23. 19:08:49

Mcskskrvblgmtrbszdmgrhdtkrvnyd!!!

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.04.23. 19:17:47

@gloire:

a kis zsidó BDS-ből igazi bulldog lett a dühöngőoldalon

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.04.23. 19:18:31

@gróf Szopatzky-Weretzky: vagy van valami kanja (lehetőleg metélt) a moderagárdában

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 19:20:32

@pierre bayle:

Mivel a tetűláda féreg blogmotor lenyelte a szép hosszú és okos kommentemet, ezt csak vázlatosan ismétlem meg a megmondásomat:

A Fidesz soha nem volt sem balközép sem középbal párt.
Nemzedéki antikommunista csapatként indult (némi külföldi rásegítéssel), előbb ultralib irányba, majd nemzeti (konzervatív) liberális irányba mozdult el, míg végül egy néppárti-centrista pozíciót vett fel.
Ha ideológiát keresünk a Fideszben, akkor az a neokonzervativizmus (volt/van). (Ami, tudjuk, az angolszász posztmodern liberalizmus jellemző megnyilvánulási formája.)
A konfliktus a Fideszben, ami szakadást idézett anno elő (Fodor-Ungár- Molnár stb. távozása), az lényegében egy neokon-liberálbolsi-konflikt volt: míg Fodorék az európai posztmodern (jellemzően liberálbolseviki) liberalizmust preferálták (volna), addig Orbánék neokon irányba tolták (volna) a biciklit. Az eredményt ismerjük.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 19:23:06

@bbjnick:

ezt csak vázlatosan= ezért csak vázlatosan

Lakner Dávid 2013.04.23. 19:50:21

Aranyosak vagytok. :) Szóval én (meg mondjuk a HVG.hu publicistái és még jópáran) azért vagyok hülye, mert nem értettem meg az ironizálási szándékot ott, ahol ez amúgy szerintetek sem jött át. Tehát, bár Ugró nyilvánvalóan azt írta, hogy A, nekem meg kellett volna értenem, hogy Ugró nem gondolhat A-t, és nyilván arra akart utalni, hogy nem-A, csak nem jött össze neki. Nos, az már az ő baja - ha hülyeségeket írogat ironizálási céllal, de az iróniához nincsenek meg a nyelvi eszközei, akkor bizony el kell fogadnia, hogy úgy értelmezik, ahogy leírta. Ugró pedig következetesen később is hangot adott az új pártok, meg úgy általában a pártok iránti kiábrándultságnak. Leírta feketén-fehéren, hogy mindenféle új pártokba csak ugyanazok a hülyék lépnek be szerinte, akik nem találják meg magukat a normális emberek között. Egyébként a pártosodás valóban a rendszer bomlásának jele volt - csakhogy a pártok egy része még a diktatúra fennállásának idején megalakult. Így az is hülyeség, hogy ha pártok alakulnak, az jelzi, hogy nincs diktatúra. A szocialista diktatúra összeomlását épp a pártok megalakulása jelezte. Ugró össze-vissza beszél, közben pedig leír jó nagy baromságokat is - nem én értem félre az írottakat, mikor a szerző eredeti szándékának kitalálása helyett azt értelmezem, ami oda le van írva. Főleg nem, ha a szerző épp arról ír, hogy a pártosodás hülyeség, csalódást keltő, felesleges.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 20:09:41

@Lakner Dávid:

ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!::-D (...):-D(...):-D(...):-D(...):-D(...):-D(...):-D...

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.04.23. 20:13:33

@Lakner Dávid: ugye még nem vagy 25? a most 20-25 közti generáció feminin faszfejeinek szokása ez az elmaradhatatlan vigyorral mindig nagyon gúnyosan odaszúrósnak szánt "Aranyos/ak vagy/tok. :)"

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.23. 20:30:16

@Lakner Dávid: Neked fizetnek azért, hogy ide írsz, vagy te fizetsz azért, hogy ide írhass? :D Jól nyomod, csak határozottabban kell néha kikacsintani a közönségre - értsék, hogy te csak poénból adod a hülyét!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.23. 21:31:33

@Lakner Dávid:

dávid, könyörgöm, ne! igen, az úriember rettenetes ostobaságokat hord össze, de nem úgy, ahogyan te gondolod.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 21:57:04

@gloire: 2A centrális erőtér egy elég okosan megfogalmazott törekvés"
Igen, ezt csinálta Horthy meg Kádár is. Sokra jutottak vele.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 21:59:36

@bbjnick: "ha a diktatúra jele a pártosodás"
ezt sem a cikk, sem az ellenzék nem állítja.
Megjegyzem egyébként, h 45-től 47-ig is egyre nőtt a pártok száma.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2013.04.23. 22:02:00

Orbánék 2014-ben még jó eséllyel nyerhetnek,

de 2018-ban a mostani 20asokat, ezeket a debilitásig önző és beképzelt geciket simán beeteti majd az akkori gyurcsányi-bajnai klón és ezek az okoskodó majmok hatalomba fogják szavazni.

Lófasz lesz itt 2020-ban, nem trianon-igazítás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 22:20:37

@MolnarErik:

" 'ha a diktatúra jele a pártosodás'
ezt sem a cikk, sem az ellenzék nem állítja.' --- írod.

Neb*ssz'! Tudod, hogy hangzik a az Ugró-cikk első és második mondata?

"Ha igaza van az ellenzéknek a demokrácia lerombolása és a diktatúra nyomulása tárgyában, akkor a nevezett jelenségek egyik ismérve az lehet, hogy lépten-nyomon új pártok alakulnak, új politikai szervezetek, civilnek mondott mozgalmak szerveződnek. Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele."

"Megjegyzem egyébként, h 45-től 47-ig is egyre nőtt a pártok száma." --- írod.

Igen? És? Most menjünk bele a '45-'49 közötti időszak pártpolitikai specifikumaiba (megszállás, SZEB-ellenőrzés, koalíciós kényszer, szalámitaktika stb.)?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 22:35:13

@MolnarErik:

"2A centrális erőtér egy elég okosan megfogalmazott törekvés"
Igen, ezt csinálta Horthy meg Kádár is. Sokra jutottak vele." --- írod.

1) Ha nincs a Bethlen-konszolidáció, akkor Magyarország újkori történetének legprosperálóbb húsz évével (1920-1940) szegényebb volna történelmünk.

2) Kádár egy birodalmi helytartó volt, mi mást tehetett volna, minthogy a birodalom utasításait artikulálja és hajtatja végre? Az ő centrális erőtere lényegében ennyiből állt.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 23:21:28

@bbjnick: A cikk azt állítja, h az ellenzék ezt állítja, de az ellenzék semmit ilyet nem állít, és nem állít a cikk se, mivel a cikk szerint ezt az ellenzék állítja.

sztd 2013.04.23. 23:25:19

@Lakner Dávid:
A bevezetésben az ellenzéki megszólalók demokráciaféltő sirámait gúnyolja.
Az ellenzék (a szerző szerint) folyamatosan a demokrácia pusztulása miatt aggódik a megnyilvánulásaiban. Azt a folyamatot, amit a demokrácia halálának aposztrofálnak, a szerző szerint az ellenzék úgy éli meg, hogy egy csomó pártot alapítanak, amit az írás logikai önellentmondásnak tekint.
A szöveg tartalmilag arról a jelenségről szól, hogy most sok korábbi prominens baloldali politikus (és hozzá kapcsolódóan néhány ember) pártot akar alapítani. Ezek a pártok (és velük együtt az ellenzék igyekezete) a szerző szerint hiteltelen, mind személyében, mind az üzenetében (üzenetre a bevezetőn kívül van még példa...).
Erről a jelenségről egyébként más is írt már:
velemenyvezer.blog.hu/2013/04/03/a_magyar_politika_atka_a_hiusag

Ugró Miklós a hivatkozott posztban nyilvánvalóan nem arról írt, amiről ez a poszt szól. Hogy mit gondol valójában, természetesen nem tudom, sosem olvastam volna el a cikket, ha a Mandiner be nem szemlézi, a neve is csak egy hétig marad majd meg.
Én szégyellem magam, hogy ezt így szájba kell rágni, az esetleges pontatlanságokért pedig elnézést kérek. Azt reméltem az első hozzászólásom után, hogy a hozzászólásokkal együtt az egész posztot törlik, hogy el lehessen felejteni, mint bakit.

u.i.2: A hvg.hu-nak van mentsége hogy egy szöveget szándékosan félreértelmez, de ez nem az a portál.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 23:25:22

@bbjnick: Annyit azért elárulok, h a 60-70-es évek még a 20-40-es éveknél is prosperálóbb volt Mo számára (pláne, h te abba a fene nagy prosperálásba a gazdasági világválságot is lazán beleszámoltad), és pont uabból ment a prosperálás, hitelfelélésből.

Bell & Sebastian 2013.04.23. 23:34:45

@gróf Szopatzky-Weretzky: Grófúr, ma itt maga volt a főattrakció, természetesen az aranyos szerző után. :)

@mavo: Tán kultúrsokk érte valahol, vagy leszálltak a heréi, hogy átváltott normál skálára? :)

Nero Bianco 2013.04.23. 23:39:44

Az MN és persze Ugró eleddig faék egyszerűséggel fogalmazott.

Hát persze hogy zavaró egy kettős tagadás.

Az átlag mn olvasó meg azt veszi le, hogy valóban jó az egypártrendszerű centrális erőtér, mert megírta az ojság amelyik mindég igazat mond.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:12:11

@MolnarErik:

"A cikk azt állítja, h az ellenzék ezt állítja, de az ellenzék semmit ilyet nem állít, és nem állít a cikk se, mivel a cikk szerint ezt az ellenzék állítja." --- írod.

…………………./´¯/)
………………..,/¯../
………………./…./
…………./´¯/’…’/´¯¯`·¸
………./’/…/…./……./¨¯\
……..(‘(…´…´…. ¯~/’…’)
………\……………..’…../
……….”…\………. _.·´
…………\…………..(
…………..\………….\…

ebfül 2013.04.24. 00:21:50

Az lehetett a gond, hogy Ugró nem tett ki szmáájlit.

A téma érdemi részéhez: mennyi egy, a küszöb felett épphogy besurranó parlamenti párt értéke? 5-10 mrd Ft ?

Bokrost, Fodort meg a többi tökömet ki stafírungolta ki?

(Bajnait tudjuk, a Zelempét, Jobbikot sejtjük, ki.)

ebfül 2013.04.24. 00:25:04

Különben is: hogy lehet, hogy a Mandiner egy ilyen piszlicsáré olvasónaplóval foglalkozik?

Portikról mikor lesz poszt?

Nincs meg rá az engedély, vagy mi?

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:25:52

@bbjnick: " Ha nincs a Bethlen-konszolidáció, akkor Magyarország újkori történetének legprosperálóbb húsz évével (1920-1940) szegényebb volna történelmünk."

Ez az, amiről azt írta a Szabó Dezső, hogy "görénykurzus"?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:28:43

@MolnarErik:

"Annyit azért elárulok, h a 60-70-es évek még a 20-40-es éveknél is prosperálóbb volt Mo számára (pláne, h te abba a fene nagy prosperálásba a gazdasági világválságot is lazán beleszámoltad), és pont uabból ment a prosperálás, hitelfelélésből." --- írod.

Hát, azért megnéznélek én téged, hogy egy olyan országban élnél-e szívesebben, amely a kor Európájának színvonalához viszonyítva ott van, ahol a harmincas évek horthymagyarországa vagy olyanban, amely (a kor Európájának színvonalához viszonyítva) ott van, ahol a hetvenes évek kádármagyarországa!

(Olyan apróságokon esetben már fel se akadjunk, minthogy a hatvanas években szó sem volt Magyarországon hitelfelélésről, az ország eladósítása a hetvenes évek közepén kezdődött és 1981 után gyorsult fel. Vagy hogy a két háború között már csak azért sem lehetett szó arról (mármint hitelfelélésről), mivel a külföldi kölcsönök nem életminőségfenntartó (szociális) célokat szolgáltak, hanem (legnagyobbrészt) külföldi-magyar (általában) többségi állami tulajdonú ipari beruházásokban kerültek befektetésekre.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:40:18

@Alfőmérnök:

"Ez az, amiről azt írta a Szabó Dezső, hogy "görénykurzus"?" --- írod.

Igen, ez az. De amelyet Szabó sem cserélt volna fel, nemhogy egy Károlyira vagy Kun Bélára, de már Gömbösre sem (már amiatt is fincsorgott). Már dolog bírálni egy Bethlent vagy egy Klebelsberget és más becserélni egy silányabbra:-)

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:47:43

@bbjnick: Klebelsberget is bírálta?

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:49:58

@bbjnick: "A kommuniumusnak nevezett zsidó uralom alatt az irodalomban az egyetlen merész és kiáltó tiltakozása voltam a kereszténységnek és a magyarságnak.
És jött azután a 'keresztény nemzeti kurzus' , amikor a kis impotensek jóllaktak, a kötnivalók vádoltak és ítéltek. És szegény magyarság ebbe sem halt bele, de nagyon beteg és jaj, mit hoz a holnap?"

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.24. 01:04:42

Jézusom... ez az Ugró 1 nehezen alulmúlható bértollnok... legalábbis a M. Nemzetnél nem sokan múlják alul, pedig az azért valami... ez az L. Dávid meg... hagyjuk...

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.24. 01:25:34

Van egy érdekes hasonlóság a matematika és a közgazdaságtan között, mégpedig az, hogy egyik tudomány művelői sem kapnak Nobel-díjat. Ugyanebből a szempontból viszont van egy fontos különbség is, mégpedig hogy a matematikusok nem hazudják a saját évente kiosztott kitüntetésüket Nobel-díjnak, ellentltben a közgazdászokkal. Ebből is látszik, hogy melyik csapatnak jobb (értsd: pofátlanabb) a marketingje.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.24. 01:26:57

Bocs rossz helyre ment, a közgázos poszt alá szántam.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 08:56:11

@Alfőmérnök:

dezsőbácsinak a magyar silányság fájt. ahogy nekünk is. miér? mi nem mondhatjuk erre a mostani tahóparádéra, silány gondolatok és gonosz szándékok húgytól tocsogó parádéjára, hogy görénykurzus?
de azért csak mosolygunk, ha arra gondolunk, hogy hogyan húzzák ki a dugót az ávóslibertáliskommunista szarháziak akváriumából.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.04.24. 09:13:33

@Lakner Dávid: Vazz', ecsém, ha a mavótól griftig terjedő skálán vagy _szánalmasan nevetséges_, akkor kurvára el kéne gondolkodnod, és nem tovább önteni a blablát.

A faszom se ír még 4799 karaktert.

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.04.24. 09:26:22

@Bell & Sebastian:

A BDS nem magára vonatkozott, ha esetleg félreértette volna, hanem a szomszédban arra a karikás, vizenyős halszemű, hókadt nőre, aki legalább a frizurájával kezdett végre valamit.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 09:55:47

@gróf Szopatzky-Weretzky: Fel sem tételeztem, dícséretnek szántam!

Kandeláber 2013.04.24. 10:35:31

@Alfőmérnök: Szabó Dezső legalább annyira agyalágyult volt, mint Hadibandi.
Ki a faszt érdekel, hogy mi volt a véleménye a kormányzó úr őfőméltóságának a rendszeréről.

Borenbukk 2013.04.24. 10:42:34

Nagyon hulyen erzem magam, hogy en vedek meg egy MN ujsagirot a Mandinerrel szemben, de ez szimpla ironianak tunik.

Vahakomb 2013.04.24. 10:46:49

Balosok, liberálisok és egyéb országromboló balf...szok! Csak ennyit mondok: Laborc!

Ne a mostani kormány ellen fogjatok össze, hanem az mSZP-és trágyadombot zavarjuk már ki a közéletből! Országunk jövője szempontjából ez a legfontosabb!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.24. 10:47:22

RÉMÁLOM A TAJ KÁRTYÁM KÖRÜL!

Rehabilitációs járadékra ítéltettem, mely 2013. január 31-én telt le.

2012 decemberben, annak rendje-módja szerint, kértem is az új felülvizsgálatot, amire már 2013.januárban meg is kaptam az időpontot, azon meg is jelentem.

Közben bírósági perben visszanyertem a rokkant-státuszomat, 2011. január hónapig visszamenőleg. Erről a határozat szerencsémre megszületett 2013 év februárjában. Szerencsémre azért, mert ha csak a szokásos rehabilitációs-útvonalon haladok, akkor már a TAJ kártyám nem lenne érvényes.

A meglepetés akkor ért, amikor 2013. február 20-án elmentem a háziorvoshoz, ahol közölték velem, hogy "piroslámpás" a TAJ kártyám.

Kezembe nyomtak egy kis cetlit, hogy mielőbb intézkedjek TAJ kártya ügyben.

A szükséges gyógyszereimet még kiírták ugyan, de a háziorvosi asszisztensnő közölte, hogy intézkedjek mielőbb, mert a TAJ kártya nélküli vizsgálatokat kiszámlázzák nekem.

Hirtelen szólni sem tudtam a meglepetéstől, hiszen én rendszeresen megjelentem a rehabilitációs szakigazgatási szervnél. Együttműködő voltam.

Hogyan lehet az, hogy csak egyszerűen megszűntették a TAJ kártyám érvényességét, amikor a munkaügyi bíróság visszaítélte a rokkant-státusomat?

Ezután telefonok sora következett.

1./A regionális OEP-nél azt mondták, azért szűntették meg a TAJ kártya érvényességét, mert lejárt a rehabilitációs ellátásom. Kérdeztem, hogy ebben az esetben mit tehetnek a rehabilitációs ellátottak? A válasz az volt, hogy fizetnek! Azt is kérdeztem, ha az újabb felülvizsgálatkor bebizonyosodik, hogy mégis csak beteg vagyok, akkor a befizetett járulékokkal mi lesz? A tanácstalan válasz az volt:” Ez nem az én hatásköröm”- felelte az OEP ügyintéző.

2./ A következő telefonos játszmám a nyugdíjintézet volt, ahol a határozatomról érdeklődtem volna. Azonban én is úgy jártam ezzel, hogy inkább feladtam, mert a nyugdíjintézet az teljesen elérhetetlen egy beteg számára. Ott ugyanis vagy nem veszik fel a telefont, vagy foglalt órákig.

3./ Újra felhívtam az OEP-et, és kérdeztem, ha a munkaügyi bírósági határozatomat bemutatnám, akkor lehetne szó arról, hogy visszakapjam a TAJ kártyámat? Hát, ha bemutatom, akkor igen – ez volt a válasz.

4./ Elmentünk. Utaztunk oda-vissza 60 km-t. A munkaügyi bírói végzés láttán megszületett a csoda! Újra magamhoz szoríthattam a TAJ kártyámat, végre!
Már, csak azt nem értem:

Ha van egy nagy beteg, akivel önhibáján kívül packázik a hivatal, miért nem lehetett volna ezt a sok riadalmat és kellemetlenséget, a nagy költségeket, mint 60 km-es váratlan utazás, sok-sok telefonálgatás, egy egész napi időveszteség nélkül megúsznom rokkantként? Miért ennyire sürgős megfosztani a rokkantakat a TAJ kártyájuktól? Hogy súlyos betegen orvoshoz se juthassanak el? Miért nem tud egy hivatalnok felvilágosítást adni telefonon, ha megkérdezik a teendőkről? Miért a betegnek kell a megoldásokat keresni csak az információért? Miért nem ismerik a szabályokat rendesen sem a hivatalokban, sem az egészségügyi személyzet, hogy segíthessék a betegek útját és a teendőit ilyen esetekben?

Bevett szokás, vagy hivatali hiba, hogy a rehabilitációs járadék ellátásom lejárata előtt már egy hónappal megszűntették a TAJ kártyámat. Az ügyintézők pedig csak védekeztek, hogy ez nem az ő asztaluk, amikor nem akartak felvilágosítani sem arról, hogy mi a teendőm a TAJ kártyám visszaszerzése érdekében.
Mélységesen felháborító, hogy pont a súlyos betegektől vonják vissza ilyen alattomos módon, suttyomban a TAJ kártyákat. Azt feltételezik, hogy aki 10-15 évig is krónikus beteg volt, az „papíron” meggyógyult és fizessen, ha újra felkeresi az orvosát, hogy a rendszeres gyógyszereihez hozzájusson? Vagy úgy képzelik, hogy csoda történik és vezényszóra meggyógyul a félholt beteg is? Vagy úgy, hogy ha nincs TAJ kártya, akkor majd nem lesz beteg sem? Igen, ezzel a módszerrel valóban nem lesz beteg, mert nemcsak a pénzbeli ellátását szüntetik be mindenféle trükkökkel, hanem még az életmentő TAJ kártyáját is kilopják a zsebéből? Szép kis gondoskodó társadalom ez, mondhatom! Így újul meg Magyarország? És így nem hagynak senkit az út szélén? Mert ezek a hangzatos mondatok a kormány szlogenjei, csak épp a szakadékba lökdösik a betegeket egy élet munkája után megrokkanva!”

Itt az aljas fideszes rezsicsökkentés, van bőr a képükön!

Cinkes 2013.04.24. 10:55:36

@Vahakomb: szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél? Mert akkor nem kéne levegővételen kívül mással törődnöd...

Kandeláber 2013.04.24. 10:59:00

@Fidesz banda simlizte el a trafik bizniszt is!: Ki a faszt érdekel a hülye sztorid?
Menj el Meseházyhoz vagy a libáshoz, és siránkozz neki.
Ha mázlid van, te lehetsz a kampányarcuk.
L A B O R C.

lobaszopiatej 2013.04.24. 11:05:37

@Vahakomb:
"Ne a mostani kormány ellen fogjatok össze, hanem az mSZP-és trágyadombot zavarjuk már ki a közéletből! Országunk jövője szempontjából ez a legfontosabb!"

+ a Fidesz-mocskot, mindkettő egykutya!

Vahakomb 2013.04.24. 11:10:55

@Cinkes: "szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél?"

Nézd, vannak fontossági sorrendek! Ha egy betegnek fáj a foga, meg a fél bele kilóg, akkor gondolom előbb a hastáji problémák orvoslásához fognak, bármennyire is nyilvánvaló, hogy lyukas a foga!

A FIDESZ-re térve: nem a kormányzásuk módja az elítélendő, hanem az, hogy nem tudnak fogást találni az mSZP-és elvtársakon, azaz még mindig szabadon randalírozhatnak, s tehetik tönkre az ország hírnevét külföldön... És persze, hogy a köztörvényes, tényleges bűnt elkövető elvtársak még mindig nem csücsülnek a dutyiban!

Kandeláber 2013.04.24. 11:15:11

@Vahakomb: Arra csak büszkének lehetne lenni, hogy kohnbandi-féle pedók bírálják a magyar kormányt.
Az lenne a gond, ha ilyenek dicsérnék.

Bloodscalp 2013.04.24. 11:31:27

@bbjnick: te mások bizonyítványát magyarázod.

leonito77 2013.04.24. 11:33:59

@Vahakomb: Hát akkor miért nem nyílnak meg az ügynökakták?

Rántsuk le a leplet róluk!!!

Bloodscalp 2013.04.24. 11:34:01

@Kandeláber: neked a lakájmédia úgy és akkor mossa ki az agyad amikor akarja, ez látszik a laoborcozásodból.

Cinkes 2013.04.24. 11:35:29

@Vahakomb: ez az, hogy nem látod a fontossági sorrendet. A fidesz simán van olyan kártékony mint az mszp volt. Csak ezek még a szalonképesség látszatát is kerülik. És jelenleg a fidesz van hatalmon és tevékenységük így nyilván pusztítóbb mint ellenzékből amikor dettó ugyanazt csinálták külföldön mint most az mszp csak akkor még itthon is szították a tüzet. Ha már annyira fontossági sorrendet akarsz felállítani vedd előre a fideszt, az mszp nem zavar túl sok vizet azon kívül, hogy külföldön rinyál. A baloldali szavazók nagy része már régen elfordult tőlük.

Cinkes 2013.04.24. 11:36:55

@Vahakomb: ja és igen a fő különbség: a jobb oldalon ez még nem történt meg... azt most inkább nem írnám le miért mert csak sértődés lenne a vége.

Kandeláber 2013.04.24. 11:38:57

@Bloodscalp: Nézőpont kérdése, mi is az a lakájmédia.
Ezek szerint nyolc évig a Népszabóság és az AljaNépszava csak az igazat, és csakis a színtiszta igazat lökte a hozzád hasonlók elé a moslékos vályúba.És az atv-n az Avar Janik, drágabolgárurak és a Mészáros Tomik is két kézzel szórták a nagy igazságokat a nagyérdemű elé.

Bloodscalp 2013.04.24. 11:40:42

@Kandeláber: buta vagy a te nagyon, húzd be jövőre az x-t oszt jónapot, le is tahótlanitalak.

Kandeláber 2013.04.24. 11:47:01

@Bloodscalp: Biztos nem a Laborcot megbízó Meseházy pártra húzom, afelől nyugodt lehetsz.
Szilvásy testvérke kormányjósdája bejön?

_most_ 2013.04.24. 11:50:01

következő alkotmánymódosítás során bekerül valahogy az alkotmányba, hogy mivel az ország jobban teljesít, így logikusan úgy is mindenki a fideszre szavazna, ezért felesleges választásokat tartani, hisz így rengetegek pénzt meg lehetne spórolni :D

sjános 2013.04.24. 11:53:38

@jose maria padilla: @Tehetetlen Dodó: @gloire: és stb...stb....egyébb rajongók! :)
Tény..a post gyenge!

És az is tény...Hollandia és pláne Dánia, válság ide vagy oda....hasít!
Hozzánk képest, visszafelé sodródó rozoga tutajhoz képest, meg egyenesen, mint a gyorsnaszád száguld el!
Nem vergődik, nem kivándorol a tőke, nem csak dumál, nem látszat intézkedések, mutyik (lásd, a legújabb trafik törvényt) végeláthatatlan sora, nem trükközik....teszi a dolgát és halad!
Fénysebességgel távolodnak tőlünk...."Fél-Ázsiától"!

sjános 2013.04.24. 12:04:16

@bbjnick: Én semmiféle néppárti közép megnyilvánulást nem érzek a Fideszben..de még a környékén sem!
Szimpla...sorminta egyszerűségű, nemzeti szocialista maszlag+keresztény szósz!
Kb. 1.5mill elkötelezett (tűzön-vízen) retrokommunista-nacionalista (revizionista, a la' Trianon) van Magyarországon, ez a mostani Fidesz alapbázis.
És mikor, ki hogy tudja megvenni kilóra (rezsicsökkentéses), 2 bites emberek tömkelege...akik megvehetőek, megvezethetőek!

Kandeláber 2013.04.24. 12:07:19

@sjános: "Nemzeti szocialista".
Atya, ha itt nemzeti szocializmus lenne, te nem firkálnál szabadon mindent össze-vissza.
Talán még ujjaid sem lennének.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 12:19:10

@sjános:

ugathatsz itten büdös komcsi, egyenként lesztek levadászva!

"Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke pedig a Magyar Nemzetnek úgy mondta, különösen fontosnak tartja az ügy körülményeinek tisztázását azután, hogy „nyilvánosságra került, a cigányok ellen elkövetett, felháborító és szörnyű sorozatgyilkosságnak az egyik gyanúsítottja titkosszolgálati ember volt, és az NBH a gyilkosok megfigyelését azután állította le, hogy kiderült, a csoport fegyvereket akar beszerezni”. Kósa Lajos szerint ezek a kérdések különösen nyugtalanítóak a Laborc–Portik-kapcsolat fényében."

aztán faszonrúgjuk a kurva dánokat is

József boo · http://www.boorze.com/ 2013.04.24. 12:20:59

Azért ezt már nem kéne hagyni amit ezek csinálnak, én azt mondom! Jól tudják mit kell adni a népnek Kenyeret és Cirkuszt! Utóbbiból van már bőven.

sjános 2013.04.24. 12:21:32

@Kandeláber: Nem rettegek..:)...de az út amin járunk....könnyen oda vezethet!
Ettől még a populista szólamok...az eszközök ugyanazok!
Nézd csak meg a két Viktor programját...intézkedéseit...tudod...Ponta és Orbán!
Jééé...hasonlóak..:)
Csak a bibi ott van...hogy Ponta és párja deklaráltan is baloldali!
Nem páva....aki jobb oldalit játszik, alibizik...közben bal...balközép!

sjános 2013.04.24. 12:22:35

@jose maria padilla: Beteg ember..:)...én, jobb oldali vagyok! Veled ellentétben!

Kandeláber 2013.04.24. 12:26:42

@sjános: Nemzeti szocializmus a történelemben egyedül a Német Birodalomban volt 1933 és 1945 között.
Nemzetietlen szocializmus többek között Magyarországon volt 1948 és 1990 között.
Hivatásos rettegők 1990 óta vannak.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:28:01

@jose maria padilla: Szerintem teljesen indokolt a végtagtalanokkal szemben táplált, egészséges gyanakvás! Mert mi van akkor, ha teszem azt egyszer csak hipp-hopp, kinő a lába? Veszi fel a lóvét, használja az ingyen parkolót, közben meg úgy szalad a téliszalámival, mint a nyúl és cinkelt lapokkal megnyeri a medicinlabda döntőt a roki & roll limpián.

Igenis, a szimulánsok a GDP sírásói, lökni bele, de mindet!

Vahakomb 2013.04.24. 12:30:46

@Cinkes: "... szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél..."

Na, de igen hatékonyan rinyál, hogy a fene esne beléjük! Már többször is megtörtént, hogy a brüsszeli (korrupt) vízfejek egyike-másika harsányan támadta a FIDESZ-t, miközben a tényekkel nyilvánvalóan nem volt tisztában! Valamelyik m.o.-i mSZP-és írógépen lepötyögött lózungokat köpködött ránk!

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:32:42

@jose maria padilla: Na, ez meg a másik, már úgy rászoktak a holokausztra, mint siheder cigánygyerek az árja..., csajokra.

Hajdú Peter 2013.04.24. 12:38:36

Az egyapart rendszer tulzas, de a kovetkezo husz-harminc evben valoban nincs szukseg ujabb parlamenti valasztasra, nyugodtan maradhatna a fidesz.
Egyenlore, felesleges az orszag joletet kockaztatni, azzal, hogy az mszp nevu bunszervezet esetleg ujra hatalomra jut.

_most_ 2013.04.24. 12:38:52

@Vahakomb: nyilván az mszp irányítja brüsszelt, meg az egész nemzetközi sajtót, de szerencsére a fidesznek sikerült levernie a kormány megdöntésérére irányuló nemzetközi összeesküvést, de úgy néz ki az mszp hatalma a földön kívülre is kiterjed, ugyanis Pataki Attila riadtan számolt be, hogy mikor elrabolták az ufók, megpróbálták kioperálni az agyának azon részét, mely a békemenetben való részvételért felelős :D

_most_ 2013.04.24. 12:41:35

@Hajdú Peter: xd, hatalmas a jólét, persze azért biztos, ami biztos százmilliókat kell költeni kormányhirdetésekre, hátha egyes emberek nem veszik észre a hatalmas jólétet.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:42:57

@_most_: Ejha, ilyen kifinomult zsidózás még itt is unikum -számba meggy! Vagyis szilvás-.

Kandeláber 2013.04.24. 12:43:14

@Bell & Sebastian: Különösen Pécsett éreznek erre ingerenciát.
Lehet, hogy valami kísérlet alanyai az ottani cigók, mint Kicsi Alex a Gépnarancsban, csak őket fehér csajok birizgálására szuggerálják.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 13:06:26

@Kandeláber: Ne legyen diszkriminatív Péccsel szemben, mert akad ilyen máshol is. A leányszöktetés velünk élő és ápolandó, értékes kulturális hagyomány.

Mit is tehetne szegény, kulturált ifjú, ha nem akar szökni a balga lehány, hát inspirálja, rábeszéli, öröklött tehetsége szerint. Hogy néha belehal? Tetszett volna neki jobban kulturálódni, mert mi az hogy válogat?

Biztos rászista, megérdemelte.

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 13:09:53

@sjános:

speciel nekem Dániáról vmi olyan ugrik be, hogy a dán átlagpolgár világrekord esélyes a felvett hitelmennyiség tekintetében:)

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 13:10:54

@sjános:

+ az, hogy olyan drága az az ország, hogy csak az előbb utóbb úgyis bekövetkező "meltdown" után fogom meglátogatni:)

Alfőmérnök 2013.04.24. 13:13:26

@jose maria padilla: Mondjuk Bethlen és Klebelsberg még csak silányak sem voltak, tényleg nagy formátumú politikusok. A Horthy-kultuszt viszont nem nagyon értem. Szerintem egy balfasz volt. Persze hamis a komcsi kép is, hogy valami nácifasiszta gazember volt, de ettől én még nem fogom szeretni.

Netuddki. 2013.04.24. 13:25:05

Mit lehet ezen az mno-s cikken félreérteni? A szerző azon fanyalog, hogy mennyi új párt alakul teljesen feleslegesen, mert ott van a fidesz. Meg hát ugye ezeket az új pártokat mind leszerepelt emberkék alakítják. A fidesz persze megint csak kivétel. Az orbán nem leszerepelt, de nem ám.
Na, az ilyen emberek ne kerüljenek döntési helyzetbe. Még kitalálják, hogy tulajdonképpen minek neked nettó fizetés? Befizeted a zállamnak aztán az majd visszaad annyit amiből meg tudsz élni. Muhaha!

Vahakomb 2013.04.24. 13:26:21

@_most_: "nyilván az mszp irányítja brüsszelt, meg az egész nemzetközi sajtót..."

Nem. Az mszp-t ugyanazok irányítják, akik a brüsszeli pofátlan vízfejeket tömik pénzzel és infókkal. Lehet ezen viccelődni, lehet a fejeket a homokba dugni, hiszen M.o.-n demokrácia van, de az igazság ettől nem változik!

laborcok, olajszőkítők, mszp-és képviselők, privatizációs haza-kiárusítók, sajtós dezinformátorok menjenek a ...! Nos, azt hiszem, kitalálod már, hova küldeném őket!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 13:27:02

@Alfőmérnök:
horthy egyáltalán nem volt balfasz. csak a vége felé már öreg.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.04.24. 13:32:40

"privatizációs haza-kiárusítók"

Ez mintha az MDF lett volna nem?
És hol a 12 állami gazdaság?

És mivan az alsónémediben felépült Penny Market bázissal meg az ehhez kapcsolódó 40milliós táskával?

vagy most jön az hogy csak a hazafias népfront állít jelölteket mint régen?

Kandeláber 2013.04.24. 13:33:15

@Vahakomb: "Olaj, cigaretta, minden volt, mindig korrekt volt" mondta a mindig a baloldalt támogató derék Portik Tamás.
És tegnap vagy mikor a Tóbiás nevű szoci faszfej pofátlanul belehazudta a kamerába, hogy nekik semmi közük nem volt hozzá.
Nem tudom, hogy a KGB-akadémián kiképzett Laborc főnöke nem bizonyos Szilvásy volt-e...
@jose maria padilla: Kevésbé volt balfasz, mint mondjuk a nagy "demokrata" Dinnyés vagy a többi, aki Rákosi uralma előtt a nevét adta mondjuk az államosításokhoz és a svábok kitelepítéséhez.

Kandeláber 2013.04.24. 13:37:57

@Sztavrosz_: Így van, az MDF simán folytatta azt az egyáltalán nem spontán privatizációt, amelynek során a fel nem leltározott állami/nemzeti vagyont egy az egyben ellopták és elkótyavetyélték.
Persze egy volt kiszes-emeszempés, Csepi Lajos került az ezt lebonyolító ÁVÜ élére.
Ezért lehet most Szerbiában gyártott étolajat és lengyel burgonyát kapni az üzletekben, és ezért kell külföldről buszokat és villamosokat vásárolni.
Meg minden mást is.

luis5 2013.04.24. 14:16:25

A blogíró szvsz nem tud szöveget értelmezni. Már ha egyáltalán elolvasta a belinkelt cikket.

Bizonyára a Magyar Bálint érában ismerkedett a betűkkel, de eddig csak a formájukat ismerte föl. Egyes.

regress 2013.04.24. 14:33:15

@Vahakomb: a felső vezetést kihagytad,a szőkírő brigádból.pintér sanyáékkal mi lesz?

Ewok 2013.04.24. 14:34:27

Meg kell változtatni a választási rendszert. A választásokon csak egy párt indulhat, igy biztosítva lesz a 3/3-os győzelem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.24. 14:34:50

és az az egy párt a Fidesz lenne????

béla a görög (törölt) 2013.04.24. 14:48:35

Nem to'm, hogy ez most vicc/irónia vagy mi a rossebb - csak az jut eszembe, hogy jó az egypárt rendszer ha ÉN vagyok a párt(elnök) és mindenkit seggberúgok akinek nem tetszik a feje... Mert csak.

sjános 2013.04.24. 15:31:11

@calabria007: Hááát lelked rajta...pedig szép ország...:)..és most a LEGOn át a Boss is dícsérte Őket...:)
Én egy évben többször előfordulok ott....munka ügyben...és igen....drága ország...nekünk (templom egereinek) meg végkép!
Ez a felvett "hitelmarhaság"....senkit nem érdekel itt, mert aki felveszi...ki is tudja fizetni! Ki tudják fizetni! Ez az oltári nagy különbség!
No meg még vagy 3104 különböző "apróság"!
De azért nagyon jó példa Dánia...mert kb. akkorák mint mi...nincs olajuk..stb....és mert 10-12 éve a templom egerei voltak európai mértékkel....most meg ott az egyik legmagasabb az életszínvonal!
Kitaláltak valamit..és képzeld el...6-8 párt közösen! Kormányzó és ellenzék! És végig vitték! Ciklusokon át! Mik vannak...a "marhák" nem??
Ergo....talán nem lenne szégyen tanulni tőlük...
(jut eszembe, pontosan az oktatásba toltak eszméletlen pénzeket és tudásalapú központokat hoztak létre szerte Dániában....és gyakorlatilag minden jelentős cég üzemeltet ott fejlesztő, kutató bázisokat, a magasan képzett munkaerőket felszívva! Innen, tőlünk is szipkázzák el a nagy tudású szakembereket..:( Nem "segédmunkás szintű" összeszerelő üzemekben látták a megoldás!)

sjános 2013.04.24. 15:36:16

@Kandeláber: Látom megy a terelés....ok..:)...lehet pontosan..szó szerinti értelmezésében nincs nemzeti szocializmus most Magyarországon....ebben igazad van! De oda tart! Oda tart a Fidesz is!
És ha az intézkedéseit nézed....kiveszed belőle a pávatáncot...hogy jobb és néppárt, meg konzervatív, erkölcsös (na ez így már leírva is, a vicc kategóriája)...akkor bizony erősen retroszocialista!

sjános 2013.04.24. 15:43:05

@calabria007: "Danish Private Debt Burden Triggers Central Bank Warning
http://www.bloomberg.com/news/2012-03-22/denmark-s-record-private-debt-load-triggers-central-bank-warning.html"

Erre is már rég megtalálták a megoldást...ez 2012es adat....és persze a "hülye" skandinávok....nem olyat, ami csak pár ezer emberen segít!
De sorolhatnánk...a válságban az állam magán kezdte a spórolást...és nem új adókat vetett ki....és jéééé valóban spórol...nem úgy mint a magyar állam, ami annyira spórol hogy ma a kevesebb minisztériumban többen dolgoznak már, mint a régiekben...és akkor az új "ispánságokról" már nem is beszéltünk...soha nem volt arányaiban ekkora az állam és a költekezése, mint most!

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:45:42

@sjános:

A felvett "hitelmarhaság", ill. az, hogy az ország pokolian drága arra utal, hogy a színfalak mögött korántsem mennek olyan jól a dolgok...

a valóban tehetős ember nem hitelből fogyaszt...

ill. egy valóban sikeres országban nem magasak az árak...

a sikert nem kéne összekeverni egy ménkű nagy (felinflált) lufival...

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:47:49

@sjános:

ez inkább egy "elfekvő aknának" tűnik...

robbanni fog ez még...

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:52:41

@sjános:

a GDP arányos vállalati + háztartási hitelállomány tekintetében Dánia világrekord esélyes...

Private debt in % of GDP - non consolidated - annual data
epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&plugin=1&language=en&pcode=tipspd10

az EU-ban mindössze egy vetélytársa volt:

a kelta tigris néven becézett "BEZZEG" Írország

ami azóta már lényegében CSŐDBE ment...

hát azt se látta "senki" előre...

vladimir964 2013.04.24. 16:01:58

A demokrácia feltétele, hogy az emberek többsége becsületes legyen.
(Ruskin Bond)

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 16:02:50

@sjános:

miért nem inkább a híres dán "innovációval", a negatív jegybanki alapkamattal dicsekszel?

UPDATE 3-Denmark sets a negative rate for first time
uk.reuters.com/article/2012/07/05/denmark-rates-idUKL6E8I5A8520120705

hatályban van még ez a Darwin díjat érdemlő ötlet? :)

Kandeláber 2013.04.24. 16:22:10

@sjános: Akkor majd szólj, ha szerinted már odaért.

Elijah_Baley 2013.04.24. 17:08:12

nem kéne közpénzből pártokat etetni, nem lenne ennyi felesleges kérdés :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.24. 17:30:15

@De gustibusaut bene, aut nihil: Eteti őket a fene, csak hát esznek már maguktól is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.24. 18:44:49

@Kandeláber:

hiszen különben a világhírű ikaruszokkal és ganz villamosokkal lenne tele az ucca. néha gondolkodom, a cucilista monopólium miként szolgálta a világszínvonalat, de mindig visszarettenek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.24. 20:00:11

@bbjnick: @jose maria padilla:
Görénykurzus? Remek szóösszetétel, használni fogom. :)

Bell & Sebastian 2013.04.24. 20:07:58

@mavo: Mondjuk az egyiktől a Neoplan lopott, a másiknak meg mindenféle dinamó, generátor és egyéb forgó-morgó volt a fő profilja. Az előbbi és utóbbi helyén keletkezett piaci rést most a franciák és németek tömik be.

Javítással foglalkozók a megmondhatói, hogy most mit és mennyiért, továbbá mennyire tartós, mert a csiliviliség és beszerzési ár csak egy dolog a sok közül.

Hogy kibasztak velünk alaposan, az meg a másik.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.24. 20:08:09

@mavo: Mi lenne, ha az önutálatodat a személyedre korlátoznád, és nem terjesztenéd ki az (állítólag saját) országodra is?

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2013.04.25. 07:53:43

@Alfőmérnök: Horthyt és a nevével illetett korszakot tényleg nem lehet egységesen kezelni. Ahogy az egykori kommancs és az abból szervesen tovább élő mai hardcore ballib narratíva, úgy a párás szemű, minden kritikát nélkülöző, negyed század történéseit végtelenül primitíven összemosó nosztalgia sem állja meg a helyét. Mert Horthy az 1920-as években az akkori körülményekhez és lehetőségekhez képest egészen más teljesítményt nyújtott, mint a 30-as években némileg visszavonulva a napi politikától, vagy másfél, két évtizeddel később, háborús körülmények között. Mondjuk a konszolidáció levezénylése, illetve a Trianont követő trauma kezelése sem közvetlenül Horthy, hanem Bethlen István miniszterelnöki tevékenységének az érdeme.

Alfőmérnök 2013.04.25. 08:34:42

@tauglich: Valahogy így gondolom én is, de nem akarok mélyebben belemenni, mert a történelemhez tök hülye vagyok, csak megérzéseim vannak. Az tuti, hogy a II. VH alatt valamit elcseszett Horthy, igaz, tényleg kutyaszorítóban volt.

Kandeláber 2013.04.25. 09:26:13

@mavo: Igaz Fidel is azt találta mondani a gatyaváltás után, miután Magyarország már nem csepegtette az apanázst, hogy a magyarok megmérgezik Kuba levegőjét a füstokádó buszaikkal.
Mert az ötvenes években gyártott toldozott-foldozott személygépkocsijaikból nyilván tisztított kipufogógáz került a légterükbe.

sjános 2013.04.25. 12:45:53

@calabria007: Nahh....miután szétfikáztad Dániát, kínkeservesen idézgetve azt, ami szerinted rossz...mert hát nyilván minden rossz ott, hogy nem találtál semmit jót és követendőt....vagy csak alkalmi vakságban tengődsz tök véletlenül?..:)
Lássuk mire mész "bezzegországgal"..vagyis Velünk...:)
Mert ha nekiállsz dicsérni a nagy büdös semmit....a jövő felélését (manyup+új állampapírok extra kamatokkal+az MNB tartalékainak már elkezdődött dézsmálását)....az ipar és a mezőgazdaság tragikus teljesítményét...a törvénykezési és végrehajtási káoszt...az oktatás kivéreztetését...akkor bizony az értelmi képességekkel van baj!
De én ezt nem tételezem fel Rólad!
Én rosszabbat gondolok. :(
Hogy nem vagy más, csak egy hívő.....és mindent bekajálsz, amit eléd raknak a "siker történetből"!

calabria007 (törölt) 2013.04.25. 14:40:56

@sjános:

ha vmi aktuálpolitikai izébizét akarsz kihozni belőlem, akkor az nem lesz vmi nagy durranás, pl. különösebben semmit sem várok a jövő évi választásoktól, különösebben nem is érdekel az egész

demokrácia deficit tekintetében pedig az európai csúcstartót vhol Brüsszel és Strassbourg tájékán vélem megtalálni...

Őket szidhatjuk egy kicsit:)

van hozzá munícióm:)

www.iea.org.uk/policy-areas/european-union

www.brugesgroup.com/

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.25. 22:08:31

a cikk... a commentek... alakul ez kérem (szürcs)
süti beállítások módosítása