Egy párt elegendő!
2013. április 23. írta: Lakner Dávid

Egy párt elegendő!

egypárt.jpg

„Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele” – írja Ugró Miklós a Magyar Nemzetben. 2013 áprilisában. Csak bólogatni tudok! Dolgozó népünk épp eleget hallott a különböző színekben felálló pártok versengéséről, unják a kritizálást, a fanyalgást, a gáncsolást. Egyébként is régóta tudott, hogy hiába a sok párt, végül nem mindegyik jut a hatalomba közülük. Akkor a többiek minek vannak egyáltalán ott? Miért nem unják már meg, s mennek haza?

Ahogy a régi jó kommunista vicc szól: Sztálin szerint elég, ha csak a tizenkét jó film készül el végül, a többibe már belevágni sem érdemes. Ha van egy tömörülés, amely el tudja hozni a népeknek a boldogságot, akkor mi szükség egyáltalán a többire? Hogy csak bomlasszák itt a jól működő rendszert?

Közben aggódó pillantásokat vetünk a hanyatló Dánia és Hollandia felé: vajon tudják már, hogy a vesztükbe rohannak a sokpárti parlamentjeikkel? Hát minek nekik az a sok kis párt? A demokráciát akarják aláásni? Bomlasztgatunk, frakciózgatunk, ellentmondunk, akadályozunk? Miért nem hajlandóak észrevenni, hogy egyetlen párt elegendő a demokráciához és a jóléthez, miközben az összes többi csak a hatalmat kívánja megszerezni? Nem lennénk most a dánok meg a hollandok helyében.

Hiszen ha az emberek boldogok, a rezsi csökken, a hiány három százalék alatt, akkor mit akar itt még a többi párt? Részérdekeket, másfajta elképzeléseket megjeleníteni? Tényleg érdemes magunkat kitenni ennek a veszélynek? Nem jobb-e a NER jegyében megteremtett nemzeti egység végleges fenntartása? Nem lenne jobb, ha inkább tényleg nem indulna a mostani ellenzék a választásokon?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr645242784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy párt elegendő! 2013.04.23. 13:52:01

Hiába a sok párt, végül nem mindegyik jut a hatalomba közülük. Akkor a többiek minek vannak egyáltalán ott?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 21:59:36

@bbjnick: "ha a diktatúra jele a pártosodás"
ezt sem a cikk, sem az ellenzék nem állítja.
Megjegyzem egyébként, h 45-től 47-ig is egyre nőtt a pártok száma.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2013.04.23. 22:02:00

Orbánék 2014-ben még jó eséllyel nyerhetnek,

de 2018-ban a mostani 20asokat, ezeket a debilitásig önző és beképzelt geciket simán beeteti majd az akkori gyurcsányi-bajnai klón és ezek az okoskodó majmok hatalomba fogják szavazni.

Lófasz lesz itt 2020-ban, nem trianon-igazítás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 22:20:37

@MolnarErik:

" 'ha a diktatúra jele a pártosodás'
ezt sem a cikk, sem az ellenzék nem állítja.' --- írod.

Neb*ssz'! Tudod, hogy hangzik a az Ugró-cikk első és második mondata?

"Ha igaza van az ellenzéknek a demokrácia lerombolása és a diktatúra nyomulása tárgyában, akkor a nevezett jelenségek egyik ismérve az lehet, hogy lépten-nyomon új pártok alakulnak, új politikai szervezetek, civilnek mondott mozgalmak szerveződnek. Ahol demokrácia van, meg jólét, ott egy párt is bőven elegendő, a pártosodás – miként 1989-ben is – a bomlás biztos jele."

"Megjegyzem egyébként, h 45-től 47-ig is egyre nőtt a pártok száma." --- írod.

Igen? És? Most menjünk bele a '45-'49 közötti időszak pártpolitikai specifikumaiba (megszállás, SZEB-ellenőrzés, koalíciós kényszer, szalámitaktika stb.)?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.23. 22:35:13

@MolnarErik:

"2A centrális erőtér egy elég okosan megfogalmazott törekvés"
Igen, ezt csinálta Horthy meg Kádár is. Sokra jutottak vele." --- írod.

1) Ha nincs a Bethlen-konszolidáció, akkor Magyarország újkori történetének legprosperálóbb húsz évével (1920-1940) szegényebb volna történelmünk.

2) Kádár egy birodalmi helytartó volt, mi mást tehetett volna, minthogy a birodalom utasításait artikulálja és hajtatja végre? Az ő centrális erőtere lényegében ennyiből állt.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 23:21:28

@bbjnick: A cikk azt állítja, h az ellenzék ezt állítja, de az ellenzék semmit ilyet nem állít, és nem állít a cikk se, mivel a cikk szerint ezt az ellenzék állítja.

sztd 2013.04.23. 23:25:19

@Lakner Dávid:
A bevezetésben az ellenzéki megszólalók demokráciaféltő sirámait gúnyolja.
Az ellenzék (a szerző szerint) folyamatosan a demokrácia pusztulása miatt aggódik a megnyilvánulásaiban. Azt a folyamatot, amit a demokrácia halálának aposztrofálnak, a szerző szerint az ellenzék úgy éli meg, hogy egy csomó pártot alapítanak, amit az írás logikai önellentmondásnak tekint.
A szöveg tartalmilag arról a jelenségről szól, hogy most sok korábbi prominens baloldali politikus (és hozzá kapcsolódóan néhány ember) pártot akar alapítani. Ezek a pártok (és velük együtt az ellenzék igyekezete) a szerző szerint hiteltelen, mind személyében, mind az üzenetében (üzenetre a bevezetőn kívül van még példa...).
Erről a jelenségről egyébként más is írt már:
velemenyvezer.blog.hu/2013/04/03/a_magyar_politika_atka_a_hiusag

Ugró Miklós a hivatkozott posztban nyilvánvalóan nem arról írt, amiről ez a poszt szól. Hogy mit gondol valójában, természetesen nem tudom, sosem olvastam volna el a cikket, ha a Mandiner be nem szemlézi, a neve is csak egy hétig marad majd meg.
Én szégyellem magam, hogy ezt így szájba kell rágni, az esetleges pontatlanságokért pedig elnézést kérek. Azt reméltem az első hozzászólásom után, hogy a hozzászólásokkal együtt az egész posztot törlik, hogy el lehessen felejteni, mint bakit.

u.i.2: A hvg.hu-nak van mentsége hogy egy szöveget szándékosan félreértelmez, de ez nem az a portál.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.23. 23:25:22

@bbjnick: Annyit azért elárulok, h a 60-70-es évek még a 20-40-es éveknél is prosperálóbb volt Mo számára (pláne, h te abba a fene nagy prosperálásba a gazdasági világválságot is lazán beleszámoltad), és pont uabból ment a prosperálás, hitelfelélésből.

Bell & Sebastian 2013.04.23. 23:34:45

@gróf Szopatzky-Weretzky: Grófúr, ma itt maga volt a főattrakció, természetesen az aranyos szerző után. :)

@mavo: Tán kultúrsokk érte valahol, vagy leszálltak a heréi, hogy átváltott normál skálára? :)

Nero Bianco 2013.04.23. 23:39:44

Az MN és persze Ugró eleddig faék egyszerűséggel fogalmazott.

Hát persze hogy zavaró egy kettős tagadás.

Az átlag mn olvasó meg azt veszi le, hogy valóban jó az egypártrendszerű centrális erőtér, mert megírta az ojság amelyik mindég igazat mond.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:12:11

@MolnarErik:

"A cikk azt állítja, h az ellenzék ezt állítja, de az ellenzék semmit ilyet nem állít, és nem állít a cikk se, mivel a cikk szerint ezt az ellenzék állítja." --- írod.

…………………./´¯/)
………………..,/¯../
………………./…./
…………./´¯/’…’/´¯¯`·¸
………./’/…/…./……./¨¯\
……..(‘(…´…´…. ¯~/’…’)
………\……………..’…../
……….”…\………. _.·´
…………\…………..(
…………..\………….\…

ebfül 2013.04.24. 00:21:50

Az lehetett a gond, hogy Ugró nem tett ki szmáájlit.

A téma érdemi részéhez: mennyi egy, a küszöb felett épphogy besurranó parlamenti párt értéke? 5-10 mrd Ft ?

Bokrost, Fodort meg a többi tökömet ki stafírungolta ki?

(Bajnait tudjuk, a Zelempét, Jobbikot sejtjük, ki.)

ebfül 2013.04.24. 00:25:04

Különben is: hogy lehet, hogy a Mandiner egy ilyen piszlicsáré olvasónaplóval foglalkozik?

Portikról mikor lesz poszt?

Nincs meg rá az engedély, vagy mi?

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:25:52

@bbjnick: " Ha nincs a Bethlen-konszolidáció, akkor Magyarország újkori történetének legprosperálóbb húsz évével (1920-1940) szegényebb volna történelmünk."

Ez az, amiről azt írta a Szabó Dezső, hogy "görénykurzus"?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:28:43

@MolnarErik:

"Annyit azért elárulok, h a 60-70-es évek még a 20-40-es éveknél is prosperálóbb volt Mo számára (pláne, h te abba a fene nagy prosperálásba a gazdasági világválságot is lazán beleszámoltad), és pont uabból ment a prosperálás, hitelfelélésből." --- írod.

Hát, azért megnéznélek én téged, hogy egy olyan országban élnél-e szívesebben, amely a kor Európájának színvonalához viszonyítva ott van, ahol a harmincas évek horthymagyarországa vagy olyanban, amely (a kor Európájának színvonalához viszonyítva) ott van, ahol a hetvenes évek kádármagyarországa!

(Olyan apróságokon esetben már fel se akadjunk, minthogy a hatvanas években szó sem volt Magyarországon hitelfelélésről, az ország eladósítása a hetvenes évek közepén kezdődött és 1981 után gyorsult fel. Vagy hogy a két háború között már csak azért sem lehetett szó arról (mármint hitelfelélésről), mivel a külföldi kölcsönök nem életminőségfenntartó (szociális) célokat szolgáltak, hanem (legnagyobbrészt) külföldi-magyar (általában) többségi állami tulajdonú ipari beruházásokban kerültek befektetésekre.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.24. 00:40:18

@Alfőmérnök:

"Ez az, amiről azt írta a Szabó Dezső, hogy "görénykurzus"?" --- írod.

Igen, ez az. De amelyet Szabó sem cserélt volna fel, nemhogy egy Károlyira vagy Kun Bélára, de már Gömbösre sem (már amiatt is fincsorgott). Már dolog bírálni egy Bethlent vagy egy Klebelsberget és más becserélni egy silányabbra:-)

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:47:43

@bbjnick: Klebelsberget is bírálta?

Alfőmérnök 2013.04.24. 00:49:58

@bbjnick: "A kommuniumusnak nevezett zsidó uralom alatt az irodalomban az egyetlen merész és kiáltó tiltakozása voltam a kereszténységnek és a magyarságnak.
És jött azután a 'keresztény nemzeti kurzus' , amikor a kis impotensek jóllaktak, a kötnivalók vádoltak és ítéltek. És szegény magyarság ebbe sem halt bele, de nagyon beteg és jaj, mit hoz a holnap?"

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.24. 01:04:42

Jézusom... ez az Ugró 1 nehezen alulmúlható bértollnok... legalábbis a M. Nemzetnél nem sokan múlják alul, pedig az azért valami... ez az L. Dávid meg... hagyjuk...

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.24. 01:25:34

Van egy érdekes hasonlóság a matematika és a közgazdaságtan között, mégpedig az, hogy egyik tudomány művelői sem kapnak Nobel-díjat. Ugyanebből a szempontból viszont van egy fontos különbség is, mégpedig hogy a matematikusok nem hazudják a saját évente kiosztott kitüntetésüket Nobel-díjnak, ellentltben a közgazdászokkal. Ebből is látszik, hogy melyik csapatnak jobb (értsd: pofátlanabb) a marketingje.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.04.24. 01:26:57

Bocs rossz helyre ment, a közgázos poszt alá szántam.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 08:56:11

@Alfőmérnök:

dezsőbácsinak a magyar silányság fájt. ahogy nekünk is. miér? mi nem mondhatjuk erre a mostani tahóparádéra, silány gondolatok és gonosz szándékok húgytól tocsogó parádéjára, hogy görénykurzus?
de azért csak mosolygunk, ha arra gondolunk, hogy hogyan húzzák ki a dugót az ávóslibertáliskommunista szarháziak akváriumából.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.04.24. 09:13:33

@Lakner Dávid: Vazz', ecsém, ha a mavótól griftig terjedő skálán vagy _szánalmasan nevetséges_, akkor kurvára el kéne gondolkodnod, és nem tovább önteni a blablát.

A faszom se ír még 4799 karaktert.

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.04.24. 09:26:22

@Bell & Sebastian:

A BDS nem magára vonatkozott, ha esetleg félreértette volna, hanem a szomszédban arra a karikás, vizenyős halszemű, hókadt nőre, aki legalább a frizurájával kezdett végre valamit.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 09:55:47

@gróf Szopatzky-Weretzky: Fel sem tételeztem, dícséretnek szántam!

Kandeláber 2013.04.24. 10:35:31

@Alfőmérnök: Szabó Dezső legalább annyira agyalágyult volt, mint Hadibandi.
Ki a faszt érdekel, hogy mi volt a véleménye a kormányzó úr őfőméltóságának a rendszeréről.

Borenbukk 2013.04.24. 10:42:34

Nagyon hulyen erzem magam, hogy en vedek meg egy MN ujsagirot a Mandinerrel szemben, de ez szimpla ironianak tunik.

Vahakomb 2013.04.24. 10:46:49

Balosok, liberálisok és egyéb országromboló balf...szok! Csak ennyit mondok: Laborc!

Ne a mostani kormány ellen fogjatok össze, hanem az mSZP-és trágyadombot zavarjuk már ki a közéletből! Országunk jövője szempontjából ez a legfontosabb!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.24. 10:47:22

RÉMÁLOM A TAJ KÁRTYÁM KÖRÜL!

Rehabilitációs járadékra ítéltettem, mely 2013. január 31-én telt le.

2012 decemberben, annak rendje-módja szerint, kértem is az új felülvizsgálatot, amire már 2013.januárban meg is kaptam az időpontot, azon meg is jelentem.

Közben bírósági perben visszanyertem a rokkant-státuszomat, 2011. január hónapig visszamenőleg. Erről a határozat szerencsémre megszületett 2013 év februárjában. Szerencsémre azért, mert ha csak a szokásos rehabilitációs-útvonalon haladok, akkor már a TAJ kártyám nem lenne érvényes.

A meglepetés akkor ért, amikor 2013. február 20-án elmentem a háziorvoshoz, ahol közölték velem, hogy "piroslámpás" a TAJ kártyám.

Kezembe nyomtak egy kis cetlit, hogy mielőbb intézkedjek TAJ kártya ügyben.

A szükséges gyógyszereimet még kiírták ugyan, de a háziorvosi asszisztensnő közölte, hogy intézkedjek mielőbb, mert a TAJ kártya nélküli vizsgálatokat kiszámlázzák nekem.

Hirtelen szólni sem tudtam a meglepetéstől, hiszen én rendszeresen megjelentem a rehabilitációs szakigazgatási szervnél. Együttműködő voltam.

Hogyan lehet az, hogy csak egyszerűen megszűntették a TAJ kártyám érvényességét, amikor a munkaügyi bíróság visszaítélte a rokkant-státusomat?

Ezután telefonok sora következett.

1./A regionális OEP-nél azt mondták, azért szűntették meg a TAJ kártya érvényességét, mert lejárt a rehabilitációs ellátásom. Kérdeztem, hogy ebben az esetben mit tehetnek a rehabilitációs ellátottak? A válasz az volt, hogy fizetnek! Azt is kérdeztem, ha az újabb felülvizsgálatkor bebizonyosodik, hogy mégis csak beteg vagyok, akkor a befizetett járulékokkal mi lesz? A tanácstalan válasz az volt:” Ez nem az én hatásköröm”- felelte az OEP ügyintéző.

2./ A következő telefonos játszmám a nyugdíjintézet volt, ahol a határozatomról érdeklődtem volna. Azonban én is úgy jártam ezzel, hogy inkább feladtam, mert a nyugdíjintézet az teljesen elérhetetlen egy beteg számára. Ott ugyanis vagy nem veszik fel a telefont, vagy foglalt órákig.

3./ Újra felhívtam az OEP-et, és kérdeztem, ha a munkaügyi bírósági határozatomat bemutatnám, akkor lehetne szó arról, hogy visszakapjam a TAJ kártyámat? Hát, ha bemutatom, akkor igen – ez volt a válasz.

4./ Elmentünk. Utaztunk oda-vissza 60 km-t. A munkaügyi bírói végzés láttán megszületett a csoda! Újra magamhoz szoríthattam a TAJ kártyámat, végre!
Már, csak azt nem értem:

Ha van egy nagy beteg, akivel önhibáján kívül packázik a hivatal, miért nem lehetett volna ezt a sok riadalmat és kellemetlenséget, a nagy költségeket, mint 60 km-es váratlan utazás, sok-sok telefonálgatás, egy egész napi időveszteség nélkül megúsznom rokkantként? Miért ennyire sürgős megfosztani a rokkantakat a TAJ kártyájuktól? Hogy súlyos betegen orvoshoz se juthassanak el? Miért nem tud egy hivatalnok felvilágosítást adni telefonon, ha megkérdezik a teendőkről? Miért a betegnek kell a megoldásokat keresni csak az információért? Miért nem ismerik a szabályokat rendesen sem a hivatalokban, sem az egészségügyi személyzet, hogy segíthessék a betegek útját és a teendőit ilyen esetekben?

Bevett szokás, vagy hivatali hiba, hogy a rehabilitációs járadék ellátásom lejárata előtt már egy hónappal megszűntették a TAJ kártyámat. Az ügyintézők pedig csak védekeztek, hogy ez nem az ő asztaluk, amikor nem akartak felvilágosítani sem arról, hogy mi a teendőm a TAJ kártyám visszaszerzése érdekében.
Mélységesen felháborító, hogy pont a súlyos betegektől vonják vissza ilyen alattomos módon, suttyomban a TAJ kártyákat. Azt feltételezik, hogy aki 10-15 évig is krónikus beteg volt, az „papíron” meggyógyult és fizessen, ha újra felkeresi az orvosát, hogy a rendszeres gyógyszereihez hozzájusson? Vagy úgy képzelik, hogy csoda történik és vezényszóra meggyógyul a félholt beteg is? Vagy úgy, hogy ha nincs TAJ kártya, akkor majd nem lesz beteg sem? Igen, ezzel a módszerrel valóban nem lesz beteg, mert nemcsak a pénzbeli ellátását szüntetik be mindenféle trükkökkel, hanem még az életmentő TAJ kártyáját is kilopják a zsebéből? Szép kis gondoskodó társadalom ez, mondhatom! Így újul meg Magyarország? És így nem hagynak senkit az út szélén? Mert ezek a hangzatos mondatok a kormány szlogenjei, csak épp a szakadékba lökdösik a betegeket egy élet munkája után megrokkanva!”

Itt az aljas fideszes rezsicsökkentés, van bőr a képükön!

Cinkes 2013.04.24. 10:55:36

@Vahakomb: szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél? Mert akkor nem kéne levegővételen kívül mással törődnöd...

Kandeláber 2013.04.24. 10:59:00

@Fidesz banda simlizte el a trafik bizniszt is!: Ki a faszt érdekel a hülye sztorid?
Menj el Meseházyhoz vagy a libáshoz, és siránkozz neki.
Ha mázlid van, te lehetsz a kampányarcuk.
L A B O R C.

lobaszopiatej 2013.04.24. 11:05:37

@Vahakomb:
"Ne a mostani kormány ellen fogjatok össze, hanem az mSZP-és trágyadombot zavarjuk már ki a közéletből! Országunk jövője szempontjából ez a legfontosabb!"

+ a Fidesz-mocskot, mindkettő egykutya!

Vahakomb 2013.04.24. 11:10:55

@Cinkes: "szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél?"

Nézd, vannak fontossági sorrendek! Ha egy betegnek fáj a foga, meg a fél bele kilóg, akkor gondolom előbb a hastáji problémák orvoslásához fognak, bármennyire is nyilvánvaló, hogy lyukas a foga!

A FIDESZ-re térve: nem a kormányzásuk módja az elítélendő, hanem az, hogy nem tudnak fogást találni az mSZP-és elvtársakon, azaz még mindig szabadon randalírozhatnak, s tehetik tönkre az ország hírnevét külföldön... És persze, hogy a köztörvényes, tényleges bűnt elkövető elvtársak még mindig nem csücsülnek a dutyiban!

Kandeláber 2013.04.24. 11:15:11

@Vahakomb: Arra csak büszkének lehetne lenni, hogy kohnbandi-féle pedók bírálják a magyar kormányt.
Az lenne a gond, ha ilyenek dicsérnék.

Bloodscalp 2013.04.24. 11:31:27

@bbjnick: te mások bizonyítványát magyarázod.

leonito77 2013.04.24. 11:33:59

@Vahakomb: Hát akkor miért nem nyílnak meg az ügynökakták?

Rántsuk le a leplet róluk!!!

Bloodscalp 2013.04.24. 11:34:01

@Kandeláber: neked a lakájmédia úgy és akkor mossa ki az agyad amikor akarja, ez látszik a laoborcozásodból.

Cinkes 2013.04.24. 11:35:29

@Vahakomb: ez az, hogy nem látod a fontossági sorrendet. A fidesz simán van olyan kártékony mint az mszp volt. Csak ezek még a szalonképesség látszatát is kerülik. És jelenleg a fidesz van hatalmon és tevékenységük így nyilván pusztítóbb mint ellenzékből amikor dettó ugyanazt csinálták külföldön mint most az mszp csak akkor még itthon is szították a tüzet. Ha már annyira fontossági sorrendet akarsz felállítani vedd előre a fideszt, az mszp nem zavar túl sok vizet azon kívül, hogy külföldön rinyál. A baloldali szavazók nagy része már régen elfordult tőlük.

Cinkes 2013.04.24. 11:36:55

@Vahakomb: ja és igen a fő különbség: a jobb oldalon ez még nem történt meg... azt most inkább nem írnám le miért mert csak sértődés lenne a vége.

Kandeláber 2013.04.24. 11:38:57

@Bloodscalp: Nézőpont kérdése, mi is az a lakájmédia.
Ezek szerint nyolc évig a Népszabóság és az AljaNépszava csak az igazat, és csakis a színtiszta igazat lökte a hozzád hasonlók elé a moslékos vályúba.És az atv-n az Avar Janik, drágabolgárurak és a Mészáros Tomik is két kézzel szórták a nagy igazságokat a nagyérdemű elé.

Bloodscalp 2013.04.24. 11:40:42

@Kandeláber: buta vagy a te nagyon, húzd be jövőre az x-t oszt jónapot, le is tahótlanitalak.

Kandeláber 2013.04.24. 11:47:01

@Bloodscalp: Biztos nem a Laborcot megbízó Meseházy pártra húzom, afelől nyugodt lehetsz.
Szilvásy testvérke kormányjósdája bejön?

_most_ 2013.04.24. 11:50:01

következő alkotmánymódosítás során bekerül valahogy az alkotmányba, hogy mivel az ország jobban teljesít, így logikusan úgy is mindenki a fideszre szavazna, ezért felesleges választásokat tartani, hisz így rengetegek pénzt meg lehetne spórolni :D

sjános 2013.04.24. 11:53:38

@jose maria padilla: @Tehetetlen Dodó: @gloire: és stb...stb....egyébb rajongók! :)
Tény..a post gyenge!

És az is tény...Hollandia és pláne Dánia, válság ide vagy oda....hasít!
Hozzánk képest, visszafelé sodródó rozoga tutajhoz képest, meg egyenesen, mint a gyorsnaszád száguld el!
Nem vergődik, nem kivándorol a tőke, nem csak dumál, nem látszat intézkedések, mutyik (lásd, a legújabb trafik törvényt) végeláthatatlan sora, nem trükközik....teszi a dolgát és halad!
Fénysebességgel távolodnak tőlünk...."Fél-Ázsiától"!

sjános 2013.04.24. 12:04:16

@bbjnick: Én semmiféle néppárti közép megnyilvánulást nem érzek a Fideszben..de még a környékén sem!
Szimpla...sorminta egyszerűségű, nemzeti szocialista maszlag+keresztény szósz!
Kb. 1.5mill elkötelezett (tűzön-vízen) retrokommunista-nacionalista (revizionista, a la' Trianon) van Magyarországon, ez a mostani Fidesz alapbázis.
És mikor, ki hogy tudja megvenni kilóra (rezsicsökkentéses), 2 bites emberek tömkelege...akik megvehetőek, megvezethetőek!

Kandeláber 2013.04.24. 12:07:19

@sjános: "Nemzeti szocialista".
Atya, ha itt nemzeti szocializmus lenne, te nem firkálnál szabadon mindent össze-vissza.
Talán még ujjaid sem lennének.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 12:19:10

@sjános:

ugathatsz itten büdös komcsi, egyenként lesztek levadászva!

"Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke pedig a Magyar Nemzetnek úgy mondta, különösen fontosnak tartja az ügy körülményeinek tisztázását azután, hogy „nyilvánosságra került, a cigányok ellen elkövetett, felháborító és szörnyű sorozatgyilkosságnak az egyik gyanúsítottja titkosszolgálati ember volt, és az NBH a gyilkosok megfigyelését azután állította le, hogy kiderült, a csoport fegyvereket akar beszerezni”. Kósa Lajos szerint ezek a kérdések különösen nyugtalanítóak a Laborc–Portik-kapcsolat fényében."

aztán faszonrúgjuk a kurva dánokat is

József boo · http://www.boorze.com/ 2013.04.24. 12:20:59

Azért ezt már nem kéne hagyni amit ezek csinálnak, én azt mondom! Jól tudják mit kell adni a népnek Kenyeret és Cirkuszt! Utóbbiból van már bőven.

sjános 2013.04.24. 12:21:32

@Kandeláber: Nem rettegek..:)...de az út amin járunk....könnyen oda vezethet!
Ettől még a populista szólamok...az eszközök ugyanazok!
Nézd csak meg a két Viktor programját...intézkedéseit...tudod...Ponta és Orbán!
Jééé...hasonlóak..:)
Csak a bibi ott van...hogy Ponta és párja deklaráltan is baloldali!
Nem páva....aki jobb oldalit játszik, alibizik...közben bal...balközép!

sjános 2013.04.24. 12:22:35

@jose maria padilla: Beteg ember..:)...én, jobb oldali vagyok! Veled ellentétben!

Kandeláber 2013.04.24. 12:26:42

@sjános: Nemzeti szocializmus a történelemben egyedül a Német Birodalomban volt 1933 és 1945 között.
Nemzetietlen szocializmus többek között Magyarországon volt 1948 és 1990 között.
Hivatásos rettegők 1990 óta vannak.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:28:01

@jose maria padilla: Szerintem teljesen indokolt a végtagtalanokkal szemben táplált, egészséges gyanakvás! Mert mi van akkor, ha teszem azt egyszer csak hipp-hopp, kinő a lába? Veszi fel a lóvét, használja az ingyen parkolót, közben meg úgy szalad a téliszalámival, mint a nyúl és cinkelt lapokkal megnyeri a medicinlabda döntőt a roki & roll limpián.

Igenis, a szimulánsok a GDP sírásói, lökni bele, de mindet!

Vahakomb 2013.04.24. 12:30:46

@Cinkes: "... szerinted a jelenlegi kormány bármivel is tisztább az mszp-nél..."

Na, de igen hatékonyan rinyál, hogy a fene esne beléjük! Már többször is megtörtént, hogy a brüsszeli (korrupt) vízfejek egyike-másika harsányan támadta a FIDESZ-t, miközben a tényekkel nyilvánvalóan nem volt tisztában! Valamelyik m.o.-i mSZP-és írógépen lepötyögött lózungokat köpködött ránk!

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:32:42

@jose maria padilla: Na, ez meg a másik, már úgy rászoktak a holokausztra, mint siheder cigánygyerek az árja..., csajokra.

Hajdú Peter 2013.04.24. 12:38:36

Az egyapart rendszer tulzas, de a kovetkezo husz-harminc evben valoban nincs szukseg ujabb parlamenti valasztasra, nyugodtan maradhatna a fidesz.
Egyenlore, felesleges az orszag joletet kockaztatni, azzal, hogy az mszp nevu bunszervezet esetleg ujra hatalomra jut.

_most_ 2013.04.24. 12:38:52

@Vahakomb: nyilván az mszp irányítja brüsszelt, meg az egész nemzetközi sajtót, de szerencsére a fidesznek sikerült levernie a kormány megdöntésérére irányuló nemzetközi összeesküvést, de úgy néz ki az mszp hatalma a földön kívülre is kiterjed, ugyanis Pataki Attila riadtan számolt be, hogy mikor elrabolták az ufók, megpróbálták kioperálni az agyának azon részét, mely a békemenetben való részvételért felelős :D

_most_ 2013.04.24. 12:41:35

@Hajdú Peter: xd, hatalmas a jólét, persze azért biztos, ami biztos százmilliókat kell költeni kormányhirdetésekre, hátha egyes emberek nem veszik észre a hatalmas jólétet.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 12:42:57

@_most_: Ejha, ilyen kifinomult zsidózás még itt is unikum -számba meggy! Vagyis szilvás-.

Kandeláber 2013.04.24. 12:43:14

@Bell & Sebastian: Különösen Pécsett éreznek erre ingerenciát.
Lehet, hogy valami kísérlet alanyai az ottani cigók, mint Kicsi Alex a Gépnarancsban, csak őket fehér csajok birizgálására szuggerálják.

Bell & Sebastian 2013.04.24. 13:06:26

@Kandeláber: Ne legyen diszkriminatív Péccsel szemben, mert akad ilyen máshol is. A leányszöktetés velünk élő és ápolandó, értékes kulturális hagyomány.

Mit is tehetne szegény, kulturált ifjú, ha nem akar szökni a balga lehány, hát inspirálja, rábeszéli, öröklött tehetsége szerint. Hogy néha belehal? Tetszett volna neki jobban kulturálódni, mert mi az hogy válogat?

Biztos rászista, megérdemelte.

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 13:09:53

@sjános:

speciel nekem Dániáról vmi olyan ugrik be, hogy a dán átlagpolgár világrekord esélyes a felvett hitelmennyiség tekintetében:)

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 13:10:54

@sjános:

+ az, hogy olyan drága az az ország, hogy csak az előbb utóbb úgyis bekövetkező "meltdown" után fogom meglátogatni:)

Alfőmérnök 2013.04.24. 13:13:26

@jose maria padilla: Mondjuk Bethlen és Klebelsberg még csak silányak sem voltak, tényleg nagy formátumú politikusok. A Horthy-kultuszt viszont nem nagyon értem. Szerintem egy balfasz volt. Persze hamis a komcsi kép is, hogy valami nácifasiszta gazember volt, de ettől én még nem fogom szeretni.

Netuddki. 2013.04.24. 13:25:05

Mit lehet ezen az mno-s cikken félreérteni? A szerző azon fanyalog, hogy mennyi új párt alakul teljesen feleslegesen, mert ott van a fidesz. Meg hát ugye ezeket az új pártokat mind leszerepelt emberkék alakítják. A fidesz persze megint csak kivétel. Az orbán nem leszerepelt, de nem ám.
Na, az ilyen emberek ne kerüljenek döntési helyzetbe. Még kitalálják, hogy tulajdonképpen minek neked nettó fizetés? Befizeted a zállamnak aztán az majd visszaad annyit amiből meg tudsz élni. Muhaha!

Vahakomb 2013.04.24. 13:26:21

@_most_: "nyilván az mszp irányítja brüsszelt, meg az egész nemzetközi sajtót..."

Nem. Az mszp-t ugyanazok irányítják, akik a brüsszeli pofátlan vízfejeket tömik pénzzel és infókkal. Lehet ezen viccelődni, lehet a fejeket a homokba dugni, hiszen M.o.-n demokrácia van, de az igazság ettől nem változik!

laborcok, olajszőkítők, mszp-és képviselők, privatizációs haza-kiárusítók, sajtós dezinformátorok menjenek a ...! Nos, azt hiszem, kitalálod már, hova küldeném őket!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.24. 13:27:02

@Alfőmérnök:
horthy egyáltalán nem volt balfasz. csak a vége felé már öreg.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.04.24. 13:32:40

"privatizációs haza-kiárusítók"

Ez mintha az MDF lett volna nem?
És hol a 12 állami gazdaság?

És mivan az alsónémediben felépült Penny Market bázissal meg az ehhez kapcsolódó 40milliós táskával?

vagy most jön az hogy csak a hazafias népfront állít jelölteket mint régen?

Kandeláber 2013.04.24. 13:33:15

@Vahakomb: "Olaj, cigaretta, minden volt, mindig korrekt volt" mondta a mindig a baloldalt támogató derék Portik Tamás.
És tegnap vagy mikor a Tóbiás nevű szoci faszfej pofátlanul belehazudta a kamerába, hogy nekik semmi közük nem volt hozzá.
Nem tudom, hogy a KGB-akadémián kiképzett Laborc főnöke nem bizonyos Szilvásy volt-e...
@jose maria padilla: Kevésbé volt balfasz, mint mondjuk a nagy "demokrata" Dinnyés vagy a többi, aki Rákosi uralma előtt a nevét adta mondjuk az államosításokhoz és a svábok kitelepítéséhez.

Kandeláber 2013.04.24. 13:37:57

@Sztavrosz_: Így van, az MDF simán folytatta azt az egyáltalán nem spontán privatizációt, amelynek során a fel nem leltározott állami/nemzeti vagyont egy az egyben ellopták és elkótyavetyélték.
Persze egy volt kiszes-emeszempés, Csepi Lajos került az ezt lebonyolító ÁVÜ élére.
Ezért lehet most Szerbiában gyártott étolajat és lengyel burgonyát kapni az üzletekben, és ezért kell külföldről buszokat és villamosokat vásárolni.
Meg minden mást is.

luis5 2013.04.24. 14:16:25

A blogíró szvsz nem tud szöveget értelmezni. Már ha egyáltalán elolvasta a belinkelt cikket.

Bizonyára a Magyar Bálint érában ismerkedett a betűkkel, de eddig csak a formájukat ismerte föl. Egyes.

regress 2013.04.24. 14:33:15

@Vahakomb: a felső vezetést kihagytad,a szőkírő brigádból.pintér sanyáékkal mi lesz?

Ewok 2013.04.24. 14:34:27

Meg kell változtatni a választási rendszert. A választásokon csak egy párt indulhat, igy biztosítva lesz a 3/3-os győzelem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.24. 14:34:50

és az az egy párt a Fidesz lenne????

béla a görög (törölt) 2013.04.24. 14:48:35

Nem to'm, hogy ez most vicc/irónia vagy mi a rossebb - csak az jut eszembe, hogy jó az egypárt rendszer ha ÉN vagyok a párt(elnök) és mindenkit seggberúgok akinek nem tetszik a feje... Mert csak.

sjános 2013.04.24. 15:31:11

@calabria007: Hááát lelked rajta...pedig szép ország...:)..és most a LEGOn át a Boss is dícsérte Őket...:)
Én egy évben többször előfordulok ott....munka ügyben...és igen....drága ország...nekünk (templom egereinek) meg végkép!
Ez a felvett "hitelmarhaság"....senkit nem érdekel itt, mert aki felveszi...ki is tudja fizetni! Ki tudják fizetni! Ez az oltári nagy különbség!
No meg még vagy 3104 különböző "apróság"!
De azért nagyon jó példa Dánia...mert kb. akkorák mint mi...nincs olajuk..stb....és mert 10-12 éve a templom egerei voltak európai mértékkel....most meg ott az egyik legmagasabb az életszínvonal!
Kitaláltak valamit..és képzeld el...6-8 párt közösen! Kormányzó és ellenzék! És végig vitték! Ciklusokon át! Mik vannak...a "marhák" nem??
Ergo....talán nem lenne szégyen tanulni tőlük...
(jut eszembe, pontosan az oktatásba toltak eszméletlen pénzeket és tudásalapú központokat hoztak létre szerte Dániában....és gyakorlatilag minden jelentős cég üzemeltet ott fejlesztő, kutató bázisokat, a magasan képzett munkaerőket felszívva! Innen, tőlünk is szipkázzák el a nagy tudású szakembereket..:( Nem "segédmunkás szintű" összeszerelő üzemekben látták a megoldás!)

sjános 2013.04.24. 15:36:16

@Kandeláber: Látom megy a terelés....ok..:)...lehet pontosan..szó szerinti értelmezésében nincs nemzeti szocializmus most Magyarországon....ebben igazad van! De oda tart! Oda tart a Fidesz is!
És ha az intézkedéseit nézed....kiveszed belőle a pávatáncot...hogy jobb és néppárt, meg konzervatív, erkölcsös (na ez így már leírva is, a vicc kategóriája)...akkor bizony erősen retroszocialista!

sjános 2013.04.24. 15:43:05

@calabria007: "Danish Private Debt Burden Triggers Central Bank Warning
http://www.bloomberg.com/news/2012-03-22/denmark-s-record-private-debt-load-triggers-central-bank-warning.html"

Erre is már rég megtalálták a megoldást...ez 2012es adat....és persze a "hülye" skandinávok....nem olyat, ami csak pár ezer emberen segít!
De sorolhatnánk...a válságban az állam magán kezdte a spórolást...és nem új adókat vetett ki....és jéééé valóban spórol...nem úgy mint a magyar állam, ami annyira spórol hogy ma a kevesebb minisztériumban többen dolgoznak már, mint a régiekben...és akkor az új "ispánságokról" már nem is beszéltünk...soha nem volt arányaiban ekkora az állam és a költekezése, mint most!

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:45:42

@sjános:

A felvett "hitelmarhaság", ill. az, hogy az ország pokolian drága arra utal, hogy a színfalak mögött korántsem mennek olyan jól a dolgok...

a valóban tehetős ember nem hitelből fogyaszt...

ill. egy valóban sikeres országban nem magasak az árak...

a sikert nem kéne összekeverni egy ménkű nagy (felinflált) lufival...

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:47:49

@sjános:

ez inkább egy "elfekvő aknának" tűnik...

robbanni fog ez még...

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 15:52:41

@sjános:

a GDP arányos vállalati + háztartási hitelállomány tekintetében Dánia világrekord esélyes...

Private debt in % of GDP - non consolidated - annual data
epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&plugin=1&language=en&pcode=tipspd10

az EU-ban mindössze egy vetélytársa volt:

a kelta tigris néven becézett "BEZZEG" Írország

ami azóta már lényegében CSŐDBE ment...

hát azt se látta "senki" előre...

vladimir964 2013.04.24. 16:01:58

A demokrácia feltétele, hogy az emberek többsége becsületes legyen.
(Ruskin Bond)

calabria007 (törölt) 2013.04.24. 16:02:50

@sjános:

miért nem inkább a híres dán "innovációval", a negatív jegybanki alapkamattal dicsekszel?

UPDATE 3-Denmark sets a negative rate for first time
uk.reuters.com/article/2012/07/05/denmark-rates-idUKL6E8I5A8520120705

hatályban van még ez a Darwin díjat érdemlő ötlet? :)

Kandeláber 2013.04.24. 16:22:10

@sjános: Akkor majd szólj, ha szerinted már odaért.

Elijah_Baley 2013.04.24. 17:08:12

nem kéne közpénzből pártokat etetni, nem lenne ennyi felesleges kérdés :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.24. 17:30:15

@De gustibusaut bene, aut nihil: Eteti őket a fene, csak hát esznek már maguktól is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.24. 18:44:49

@Kandeláber:

hiszen különben a világhírű ikaruszokkal és ganz villamosokkal lenne tele az ucca. néha gondolkodom, a cucilista monopólium miként szolgálta a világszínvonalat, de mindig visszarettenek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.24. 20:00:11

@bbjnick: @jose maria padilla:
Görénykurzus? Remek szóösszetétel, használni fogom. :)

Bell & Sebastian 2013.04.24. 20:07:58

@mavo: Mondjuk az egyiktől a Neoplan lopott, a másiknak meg mindenféle dinamó, generátor és egyéb forgó-morgó volt a fő profilja. Az előbbi és utóbbi helyén keletkezett piaci rést most a franciák és németek tömik be.

Javítással foglalkozók a megmondhatói, hogy most mit és mennyiért, továbbá mennyire tartós, mert a csiliviliség és beszerzési ár csak egy dolog a sok közül.

Hogy kibasztak velünk alaposan, az meg a másik.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.24. 20:08:09

@mavo: Mi lenne, ha az önutálatodat a személyedre korlátoznád, és nem terjesztenéd ki az (állítólag saját) országodra is?

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2013.04.25. 07:53:43

@Alfőmérnök: Horthyt és a nevével illetett korszakot tényleg nem lehet egységesen kezelni. Ahogy az egykori kommancs és az abból szervesen tovább élő mai hardcore ballib narratíva, úgy a párás szemű, minden kritikát nélkülöző, negyed század történéseit végtelenül primitíven összemosó nosztalgia sem állja meg a helyét. Mert Horthy az 1920-as években az akkori körülményekhez és lehetőségekhez képest egészen más teljesítményt nyújtott, mint a 30-as években némileg visszavonulva a napi politikától, vagy másfél, két évtizeddel később, háborús körülmények között. Mondjuk a konszolidáció levezénylése, illetve a Trianont követő trauma kezelése sem közvetlenül Horthy, hanem Bethlen István miniszterelnöki tevékenységének az érdeme.

Alfőmérnök 2013.04.25. 08:34:42

@tauglich: Valahogy így gondolom én is, de nem akarok mélyebben belemenni, mert a történelemhez tök hülye vagyok, csak megérzéseim vannak. Az tuti, hogy a II. VH alatt valamit elcseszett Horthy, igaz, tényleg kutyaszorítóban volt.

Kandeláber 2013.04.25. 09:26:13

@mavo: Igaz Fidel is azt találta mondani a gatyaváltás után, miután Magyarország már nem csepegtette az apanázst, hogy a magyarok megmérgezik Kuba levegőjét a füstokádó buszaikkal.
Mert az ötvenes években gyártott toldozott-foldozott személygépkocsijaikból nyilván tisztított kipufogógáz került a légterükbe.

sjános 2013.04.25. 12:45:53

@calabria007: Nahh....miután szétfikáztad Dániát, kínkeservesen idézgetve azt, ami szerinted rossz...mert hát nyilván minden rossz ott, hogy nem találtál semmit jót és követendőt....vagy csak alkalmi vakságban tengődsz tök véletlenül?..:)
Lássuk mire mész "bezzegországgal"..vagyis Velünk...:)
Mert ha nekiállsz dicsérni a nagy büdös semmit....a jövő felélését (manyup+új állampapírok extra kamatokkal+az MNB tartalékainak már elkezdődött dézsmálását)....az ipar és a mezőgazdaság tragikus teljesítményét...a törvénykezési és végrehajtási káoszt...az oktatás kivéreztetését...akkor bizony az értelmi képességekkel van baj!
De én ezt nem tételezem fel Rólad!
Én rosszabbat gondolok. :(
Hogy nem vagy más, csak egy hívő.....és mindent bekajálsz, amit eléd raknak a "siker történetből"!

calabria007 (törölt) 2013.04.25. 14:40:56

@sjános:

ha vmi aktuálpolitikai izébizét akarsz kihozni belőlem, akkor az nem lesz vmi nagy durranás, pl. különösebben semmit sem várok a jövő évi választásoktól, különösebben nem is érdekel az egész

demokrácia deficit tekintetében pedig az európai csúcstartót vhol Brüsszel és Strassbourg tájékán vélem megtalálni...

Őket szidhatjuk egy kicsit:)

van hozzá munícióm:)

www.iea.org.uk/policy-areas/european-union

www.brugesgroup.com/

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.25. 22:08:31

a cikk... a commentek... alakul ez kérem (szürcs)
süti beállítások módosítása