Egyszerűsített szabadság – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXI.
2013. február 18. írta: TuRuL_2k2

Egyszerűsített szabadság – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXI.

beke_szabadsag_egyetertes.png

Az NGM a távolléti díj új szabályozásával egyszerűsítette az adminisztrációt. Az egyszerűsítés olyan jól sikerült, hogy a jogértelmezést segítendő a Nemzeti Munkaügyi Hivatal módszertani segédletet is készít a távolléti díj kiszámításához – áll a tárca közleményében.

Már az sem lebecsülendő teljesítmény, hogy a szabadság idejére járó bér kiszámításának egyszerűsítésével sikerült mindenkit összezavarni, és míg korábban az adott hónap fizetése nem függött a fizetett szabadnapoktól, addig most már lehet taktikázni, hogy akkor februárban, júliusban vagy szeptemberben menjen-e szabadságra a t. munkavállaló. Ennél is nagyobb siker azonban, hogy a január 1. óta hatályos szabályozásról a tárca februárban is csak annyit tud mondani, hogy készül majd módszertani segédlet a számításokhoz – a Nemzeti Munkaügyi Hivatal honlapján egyelőre nyoma sincs e csodaszernek, hiába telt már el tíz nap az NGM közleményének kiadása óta.

A hazai vállalkozások számára egy dolog mindenképpen nagyobb fenyegetést jelent a bonyolult adminisztrációnál: a menetrendszerűen érkező egyszerűsítési program.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr585086385

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyszerűsített szabadság – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXI. 2013.02.18. 14:52:01

A hazai vállalkozások számára egy dolog mindenképpen nagyobb fenyegetést jelent a bonyolult adminisztrációnál: a menetrendszerűen érkező egyszerűsítési program.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thetriggerhappy 2013.02.18. 11:44:05

nem lep meg. a munkahelyvédelemnek beállított mtv reformot is mindenki lenyelte, senkit nem zavart, hogy a kisemberek, a családok és a munkavállalók érdekében tevékenykedő pártunk és kormányunk mennyivel könnyebbé tette a kisgyemekes anyák kirúgását. de tudjuk, magyarországon a jobboladl a család pártján áll, a bal pedig a nemzet ellen dolgozik, még akkor is ha ez éppen nem így tűnik a tényekből.

persze ez se ingasson meg senkit abban, hogy a posztot jegyző turul és a többi mandineres is mind erre a kormányra fog majd ismét szavazni jövőre.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.18. 11:49:48

Tort ül a dilettáns idiotizmus. Tegye föl a kezét, akinek ez _most_ esett le! Na ugye. Akkor kérdezze már meg valamelyik kormányalkalmazott, hogy mi a bánatos franckarika tartja a helyén Matolcsyt (na meg H. Rózsát)! Szvsz a mai magyar közélet legfontosabb kérdése ez.

pleistocene ice age (törölt) 2013.02.18. 11:52:26

@thetriggerhappy:

az éremnek azonban két oldala van, hiszen a munkaadó sokkal könnyebben vesz fel akkor embert ha adott esetben könnyebben tudja leépíteni

persze ez az éppen foglalkoztatott "belsősöknek" nem jó, a "külsősöknek" azonban igen

pleistocene ice age (törölt) 2013.02.18. 11:54:35

@thetriggerhappy:

az éppen munka nélkül lévők a lazább szabályozásban és a kisebb adóterhelésben érdekeltek (minél olcsóbb őket foglalkoztatni annál könnyebben foglalkoztatják őket...), az állásban lévők pedig a szigorúbban...

thetriggerhappy 2013.02.18. 12:08:08

@pleistocene ice age:

nem is írtam, hogy ez ne lenne igaz. csak kissé fura, hogy ezt munkahely- és családvédelemnek hívják.
ez is egy, a mi kis kormányunk fura csavarjaiból. csinálnak valamit, rákötnek egy szép, színes nemzetiszínű szalagot, nyakonöntik egy csepp habonyárpival és lenyomják a torkonkunkon mint valami teljesen mást. így lesz a munkaerőpiac liberalizálásából család- és munkahelyvédelem az adóemelésből adócsökkentés és bármi egyszerűsítésből bonyolítás.

a droidok tapsolnak és szavaznak, turulék csak szavaznak és minden megy tovább.

vizipipa 2013.02.18. 12:12:21

A szakértelem újabb diadalt ül.

Hiába no, sugárzik az ország kétharmados gyűlése. Sugározza a tendenciát, miszerint nem ciki, hanem rugalmasság, ha a még hatályba se lépett törvényt módosítjuk.

A buta átlagpolgár meg lassan megtanulja: ez a szakértelem se jobb, mint a független szoclib társaság.

cutcopy 2013.02.18. 12:35:25

Nem tudom mi ebben a fennakadás, a távolléti díjat mindig is az adott havi munkanapok alapján számolták ki, melyek ugyebár mindig változóak.. Ja hogy most tudtuk meg..?

cutcopy 2013.02.18. 12:38:38

"könnyebbé tette a kisgyemekes anyák kirúgását"

Előtte is könnyű volt, csak meg kellett várni míg visszatér dolgozni..

thetriggerhappy 2013.02.18. 12:45:31

@cutcopy:

nem igaz. eddig a gyermek 3 éves koráig védett volt, most ha korábban megy vissza, rögtön megszűnik a védettség.

Kandeláber 2013.02.18. 12:46:57

A Munka Törvénykönyvéneka módosítása (vagy új MT-t fabrikáltak?( egyértelműen munkáltató-barát és munkavállaló-ellenes. Vállalkozó ismerősöm elégedetten dörzsölte a kezét a bevezetésekor, mondván, most már könnyebben elbánhat az alkalmazottaival.
Az állítólag a dolgozók érdekeit képviselő szakszervezetek vajon miért nem tiltakoztak?
Szerintem azért, mert a funkcik nagyrészt elégedettek a saját helyzetükkel, a képviseltjeik pedig nem tudják megszervezni önmagukat.
Egyébként pedig Orbán intézkedései/megszorításai nagyrészt tetszenek az IMF-nek, nagyon ritkán bírálják, így még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy szép csendben lepaktáltak, oszt jónapot.
Abban pedig ne reménykedjen senki, hogy egy esetleges "baloldali" kormány munkavállaló-barát intézkedéseket hozna esetleges győzelme esetén, itt valamennyi párt, leszámítva talán a Jobbikot és az LMP-t, nagytőke-barát.

2013.02.18. 13:11:35

atlatszo.blog.hu/2013/02/18/milliardok_az_allami_vallalatok_vezetoi

több 10milliós jutalmak recesszióban az adófizetők pénzéből

több mint 2 milliárd a jutalom

Bloodscalp 2013.02.18. 13:13:34

@Kandeláber: sosem volt olyan könnyű kirúgni valakit mint most, a feketemunka az egekben, a munkaügyi per lehetőségét pedig az átlagembernek faszán el lehetetlenitették

Kandeláber 2013.02.18. 13:21:04

@Bloodscalp: Kb. ezt mondtam.
Mindez súlyosbítva töketlen szakszervezetekkel.
Normális államokban a munkáltató még fingani is csak a szakszervezet beleegyezésével mer.

Pszt! 2013.02.18. 14:51:38

Hogyhogy a Mandika-blog kifogásolni mereszeli a méltóságos vezénylőtábornok intézkedéseit? :-D

hümhüm 2013.02.18. 14:52:49

@Kandeláber: Szerinted az munkavállaló-ellenes intézkedése az új MT-nek, hogy a munkáltatónál eltöltött idővel növekszik? Korábban 30 nap volt, most akár 60 nap is lehet...
Vagy hogy a felmondási idő felében kötelező a munkavégzés alól felmenteni a dolgozót, ha a munkáltató mond fel?..

Amúgy aki ezt a távolléti díj kiszámítást "egyszerűsítette", az egy barom volt, és látszott, hogy utál számolni (vagy nem is tud). Nem is számolta ki előre, hogy milyen hatása lehet. Amúgy nem értem a sok szájtépő szakszervezetist meg egyéb munkavállaló-védő szakembereket, hogy pont egy ilyen baromság nem tűnt fel nekik, amin egy munkavállaló meglehetősen sokat bukhat. Ezt kellett volna támadni, nem a szabadság elosztását...Sok hülye.

Molenaaar 2013.02.18. 14:53:48

Ez a cikk kicsit elhamarkodott volt (bár értem, hogy ettől egyszerűbben megtalálható segédlet jobb lett volna). A módszertani segédlet a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat weblapján ugyanis elérhető.

nfsz.munka.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=ma_szolg_hasznos_tavolletidij_szamitas

Ettől persze ennek a rendelkezésnek sok értelme nincsen, de nem is a világvége.

hümhüm 2013.02.18. 14:54:11

@hümhüm: Ja, bocs, az első mondatomból kimaradt a "felmondási idő", arról írtam.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.02.18. 14:59:30

Azonnali adócsökkentés! A vállalkozások bürokratikus terheinek csökkentése! Söralátét bevallás! Egymillió új munkahely! Zúgjon a két-har-mad! Két-har-mad!

gentry 2013.02.18. 15:04:05

Azt külön szeretem a mandinerben, hogy van ugyan egy "ilyen ország pedig nincs" sorozatuk, de gond nélkül leszavaznak majd azokra, akiknek ezt köszönhetjük...

killercsiga 2013.02.18. 15:05:56

@cutcopy:
"Nem tudom mi ebben a fennakadás, a távolléti díjat mindig is az adott havi munkanapok alapján számolták ki, melyek ugyebár mindig változóak.. Ja hogy most tudtuk meg..?"

Épp ez az, hogy most már nem az adott havi munkanapok alapján számolnak, hanem minden hónapban ugyanannyi fix átlagmunkanap (21.75) alapján, miközben a munkabér továbbra is adott havi munkanapok alapján számolódik.

Vagyis az év minden szabadnapján ugyanannyi pénz jár, miközben a különböző havi munkanapok továbbra is egyenlőtlen bérezésűek. Tehát a sok munkanapos hónapokban, amikor a havi fix összeg miatt kevesebb bér jut egy napra, jobban megéri az átlagolással számolt szabadnapos bért választani.

Szerintem ez egy unatkozó bürokrata átgondolatlan ötlete volt, szomorú hogy senki nem gondolta végig.

clegane 2013.02.18. 15:15:08

ki tartja ezt a hülyeséget "egyszerűsítésnek"?
akárki is, az biztos hogy dilettáns vadállat!
miért ilyenek ülnek a szakemberek helyén?????

teknős 2013.02.18. 15:18:34

@thetriggerhappy: Sajnos kénytelenek leszünk újra a Fideszre szavazni.

Bár a harag és a méreg az, ami a Fideszről eszünkbe jut, ökölbe szorul a kezünk, de meg kell akadályoznunk, hogy az MSZP és a kenneljéből szabadultak társasága a hatalomba kerülhessen.

cutcopy 2013.02.18. 15:28:10

@thetriggerhappy: Tehát baba és mama is jobban jár ha együtt maradnak 3 évig..

clegane 2013.02.18. 15:35:05

@teknős: azt mondjuk még mindig nem értem, miért jobb a fidesz mint az mszp és a "kenneljéből szabadultak társasága", figyelembe véve, hogy ha engem kérdezel, inkább egyikre se szavazok, ha csak ezekből lehet választani.

thetriggerhappy 2013.02.18. 15:36:19

@teknős:

ja, tehát ha a fidesz tesz nektek be hátulról, azt tűritek. nem teknős vagy te, hanem birka. nem az a lényeg, hogy tandíj, hanem, hogy ki vezeti be. nem az a lényeg, hogy megvágják a kisgyerekes anyák jogait, hanem az, hogy azt ki teszi. ha a fidesz, akkor harag-méreg és ökölbe szorult kéz, de megkapja a szavazatot, ha a szocik, akkor vasvillával megyünk az utcára kockakövet dobálni a szeretet nevében.

röhej.

thetriggerhappy 2013.02.18. 15:37:31

@cutcopy:

ezzel a cinikus válasszal akármelyik minsiztériumban kaphatnál vezető pozíciót.
megnézted, hogy mennyi is az annyi és mondjuk a nyugdíjhoz képest miként emelkedett a gyes a családbarát fidesz korményzása alatt?

thetriggerhappy 2013.02.18. 15:39:10

@teknős:

btw, a kennelből szabadultak közé sorolod a rósza féléket is? tudod, akivel hiller anno egy pártban nyomta.....

Célkereszt 2013.02.18. 15:39:44

Nem lenne érdekesebb azzal a néhány millióval foglalkozni, akiknek 1-2 évtizede teljesen ismeretlen a fizetett szabadság?

Kandeláber 2013.02.18. 15:44:27

@thetriggerhappy: Azért vagy olyan ideges, mert libajnai most pont fele annyi szavazatot kapna, mint az LMP, a déká meg egy százalékon áll?
És ezt most nem a Nézőpont mondja, hanem az Ipsos, és a Népszabóságból származik.
Egyébként miből gondolod, hogy mindenki hülye, aki a fideszre szavazott/szavazna?
Baromi sokan fognak szavazni a Jobbikra is, nyugi!
Nagyon úgy néz ki, hogy a libás-Meseházy-déká-Kuncze-Fodor-Ungár és még a jóistentudja hányféle úgynevezett baller alakulat le fog bőgni.
Ha meg nem, semmi gond.
Teljesen lényegtelen, melyik párt győz jövőre, jobb úgysem lesz, legfeljebb a spannoknak.
Ezt az egyszerű igazságot sokan még mindig nem fogták fel.

thetriggerhappy 2013.02.18. 15:47:00

@Kandeláber:

szuper lesz ha majd a gazdaságban igazán jártas, mindenhol elfogadott és szalonképes jobbik kormányozza az országot. nem foglak irigyelni titeket. hogy miért a t/2? mert ezt én már nem várom meg.

Kandeláber 2013.02.18. 15:55:31

@thetriggerhappy: Te sem érted a lényeget.
Ha egyáltalán itt élsz, szíveskedj kifejteni, hogy mi volt az a baromi nagy különbség az Antall-Boross-Hord-Orbán-Medgyessy-Gyurcsány duplán-Bajnai-Orbán kormányok között szerinted?
Ugyanolyan mélyrepülésben volt a gazdaság, eladták a gyárakat/energiaszolgáltatókat stb...
Mikor szíveskednek már felfogni a zemberek, hogy lekéstük a hajót?
A beígért ausztriai életszínvonal nem valósul meg, mert csodák és csodatévők nincsenek, csak hiszékeny, hinni akaró hívők.
Kávéházat nyitsz Bécsben? Sok sikert!

Elijah_Baley 2013.02.18. 16:02:44

szerintem ez sokkal jobb móccer, bár én viszonylag bizonytalan vok abban, h a havi bérem bruttóban van rögzítve a munkaadómmal kötött szerződésben, de végülis, ennyit megér a forradalmi hév...

thetriggerhappy 2013.02.18. 16:08:10

@Kandeláber:

akkor még mindig inkább a fidesz mint a nettó nyilas-kommunista demagóg jobbik.
a többiről nem tudom, hogy hol olvastál tőlem. bajnai sem hinném, hogy jobb, esetleg egy hangyányit kevésbé irritáló.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.18. 16:09:35

Az külön szép, hogy a Nemzeti Munkaügyi Hivatal által készített módszertani útmutató a Hivatal honlapján nem található meg, csak a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján. Ha valaki tudja, hogy a kettőnek mi köze egymáshoz, és honnan kéne kitalálnom, hogy módszertanilag ki miben illetékes, igazán megoszthatná velem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.02.18. 16:43:38

ebben a szabadságolás kérdésben is olyan egyértelműen képviseli a milliárdos nagytőkések érdekét a fidesz, hogy nem is értem miért tartják az emberek a kormányokat
ennél még az is jobb ha elkergetjük mind.
ez nem is demokrácia. nincs itt semmiféle népuralom

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.02.18. 16:47:15

@teknős: ez ugye nem komoly?
azt hittem ennél te értelmesebb vagy
a fidesz = mszp.

mit gondolsz miért jár mindig ugyanannyi föld leisztingernek és csányinak, mindegy ki van kormányon.
miért ölelkezik össze a fideszes budai gyula és az mszp-s gráf józsef?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.18. 16:51:36

@Kandeláber: csak megkerdeznem, ha a jobbik nyer, ki fog adot fizetni?
aki itt marad az mind joelvt.. ize.. jopolgartars, vagy mi a pocsom lesz es nem adozik, hanem az allam faszan csung, aki meg adozna az olyan tempoban fogja atlepni a hatart, hogy nincs az a trafi ami be tudja merni...

na nem mintha nem ugyanez lenne a szitu egy ujabb viktor-uralomnal, de alapvetoen egy duplazo viktor es a jobbik kozott nincs mar kulonbseg, leven ugyanaz a nemzeti szocialista brigad mindketto, csak orbanban meg pislakol a jozan esz valamennyire. de 2014re az a aradek esze is el fog menni.

Kandeláber 2013.02.18. 17:14:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Hát igen, 6 % az E 2014-nek, 1 % a DK-nak, több mint siralmas.
Nem egy diadalmenet, az biztos.
Ja, ne tőlem kérdezd hogy mi lesz, nem vagyok sem közvélemény kutató, sem politológus.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.18. 17:17:41

@Kandeláber: "nem vagyok sem közvélemény kutató"

nem is a kozvelemenyt kerdeztem, hanem teged:-)

Bloodscalp 2013.02.18. 17:19:54

@Kandeláber: igaz, csak felcseréltem két szót, hiába olvastam el többször

Nem tudom happy szívéhez ki áll közel, én se szeretem bajnait és nem is tervezem rá szavazni. Egy antiorbán még simán lehet magyar, hidd el.

Kandeláber 2013.02.18. 17:25:13

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Attól a 16 %-tól azért nem kéne ennyire berezelni. Nem hinném, hogy húsz fölé mennek bármikor is.@Bloodscalp: Lehetni lehet, nem vonom kétségbe, de mutass egyet.

greybull 2013.02.18. 17:27:38

@Kandeláber: igazad van, végre valaki tömören összefoglalta a lényeget és helyénvalóan! "tőke és fasizmus jegyesek, minden külön értesítés helyett" írta József Attila, és ez ma is igaz annyi minimális módosítással, hogy fasizmus helyett lehet mainstream politikát írni.

greybull 2013.02.18. 17:35:24

@teknős: igen, de csak azért, mert nincs értelmes alternatíva az úgynevezett jobboldalon. Valójában a kisebb rossz elve mentén, másképpen jobb híján lesz a fideszre szavazva.

fizetekmegegysort 2013.02.18. 17:35:55

@Kandeláber: neked még soha nem mondták, hogy a meccs akkor dőlt el, ha lefújta a bíró? Kit érdekel, ki hogy áll most?

fizetekmegegysort 2013.02.18. 17:39:13

A számítás azért is szemét, mert pl a gyerekes szülőnek muszáj akkor menni szabira, amikor bezár a bölcsi/ovi/suli. Ha első 2 esetben ez pl az idén júniusra esik, bukta nem kevés lóvét. Köszönjük családbarát kormányunknak ezt a remek intézkedést!

Kandeláber 2013.02.18. 17:39:25

@fizetekmegegysort: Talán azt a Kálmán Olgit érdekli, aki novemberben, amikor Hann 14 %-ra mérte Bajnait, csillogó szemmel mantrázta, hogy megszólíttattak a bizonytalanok.@greybull: Kösz. @Bloodscalp: Ha te mondod. Talán még hihető is.

dean23 2013.02.18. 18:25:38

Bolondtolcsy bármihez nyúl az összeomlik vagy átláthatatlanul bonyolult lesz!

cutcopy 2013.02.18. 20:17:35

@killercsiga: Tehát akkor nem idénymunkás számba vesznek..

cutcopy 2013.02.18. 20:20:04

@thetriggerhappy: Na jó, hát nézd el hogy nem mindenki az öt százalékon billegő favorit pártokat méltányolja..

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.18. 20:49:50

@thetriggerhappy: Nézd el neki, hogy az egész egzisztenciája a Fidesz kormányzásán áll vagy bukik.

teknős 2013.02.18. 22:18:06

@thetriggerhappy: Az a lényeg, hogy az emeszpé és kenelje nem magyar érdekeket képvisel. A fidesz csak béna és ostoba . Szomorú, de ez van.

Nem vagyok benne biztos, hogy bárki is képes megmenteni ezt az országot. De abban egészen biztos vagyok, hogy az emeszpé és kenelje nem is akarja.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.18. 23:35:15

@teknős: Érdekes, ami most a Fidesz mellett még kitartó szavazókban lezajlik. Ha a Fidesz rosszul kormányoz, akkor a Fidesz-szavazatot már csak az ellenfél/-ség démonizálásával igazolhatják, vagyis minél rosszabbul kormányoz a Fidesz, a kitartó Fidesz-szavazók annál jobban fogják gyűlölni az MSZP-t. Azt hiszem, ilyesmin a gyurcsányisták is átmehettek úgy 2007-2009 között.

Közben a ballereknek és ballibeknek is van miért őrjöngeni, hiszen Patásék csak nem akarak megbukni, vezetnek a közvélemény-kutatásokban. A gerrymanderelt választási rendszerben győzni fognak, ami azért vicces, mert egy arányos rendszerben Fidesz-Jobbik koalíció lenne, ami ugye a balnak elvileg még rosszabb.

Közben pedig mindkét oldalról lehet utálni és a másik tábor szekértolójának nevezni azokat, akik nem vesznek részt a játékban. Szép lassan mindenki megőrül, kivéve aki már eredetileg is az volt, vagy aki alkatilag mázlista. Sajnos semmi konstruktívat nem tudok mondani, azaz talán annyit, hogy a jó dolgokat a magán-, és nem a közéletben kell keresni, és akkor találunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.02.18. 23:56:40

@Holger Hartland:

"a jó dolgokat a magán-, és nem a közéletben kell keresni, és akkor találunk" --- írja.

A közélet-fétis az csak olyan, balos, ballibes perverzió. A kádárrendszer nagy vívmánya volt, hogy megvédte a népeket a közélet benyomulásától a magánéletbe (míg a rákosikorban mindenkinek nagyon lelkesen közélnie kellett, addig a kádárvilágban, ha nem voltak "közéleti" ambíciói, az ember magára zárhatta az ajtót és tkp. azt csinált, amit akart). Nem volt az olyan rossz. [........................................../.]

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.19. 01:07:19

@bbjnick: De kileng az a mutató... Iróniaméter?

Azt hiszem, most fején találta a szöget: a Kádár-rendszert úgy lehet a legtömörebben jellemezni, hogy "nem volt az olyan rossz", és mellétenni egy maximumon álló iróniamétert.

Bell & Sebastian 2013.02.19. 12:43:46

Aki önfoglalkoztató vagy alkalmi, azt hidegen hagyja ez a szabadság -mizéria.

Akit mégsem, az ijedtében át is tért az egyiptomi ankh vallásra, mint például doktorzerge.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.02.19. 13:15:31

@Holger Hartland:

Mondok én magának valamit:

„…Egyik erő az államszocializmus, a másik a nagytőke. Ők ketten egy szellem immár, s hamarosan egy testté is lesznek. Mivel nem hisznek a megosztásban, nem maradhatnak megosztva. Mivel csak az egyesülésben hisznek, maguk is egyesülni fognak. Egyikük ezt jelenleg szolidaritásnak hívja, a másik konszolidációnak. Úgy tűnik, csak addig kell várnunk, míg mindkét szörnyeteg megtanulja konszolidaritásnak mondani. De bárhogy is nevezik, afelől nem lesz semmi kétség, milyen jellegű világ lesz az, amit ezek ketten létrehoznak. Egyre mozdulatlanabb és megszokottabb lesz. A szervezettség, a szindikáció, a szabványosítás világa lesz.
Ha bármi kikövetkeztethető a történelemből és az emberi természetből, tökéletesen biztos, hogy a zsarnokság egyre zsarnokibb lesz, és hogy az árucikkek egyre silányabbak lesznek. A magánügyek immár a legrosszabb értelemben közösek, vagyis személytelenek és embertelenek. A közügyek már a legrosszabb értelemben magánüggyé váltak, vagyis rejtélyesek, titkosak és túlnyomórészt korruptak. Az újfajta üzleti hatalom mindent egyesíteni fog, s ezzel minden olyan igyekezetet aláás, amely egy jobb világra irányul.”

teknős 2013.02.20. 14:49:36

@thetriggerhappy: Miért szerinted sorolhatók máshová is?

Sajnos a fidesz megtanulta a 2002-es leckét. És szívem vágya, hogy megbüntethessem őket, csak nincs kivel.

Az LMP most éppen tisztességesnek néz ki, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy kiforrta magát. Azt a réteget, amelyet kívánatosnak tartok a hatalomtól elzárni, még bőven rejtheti a soraiban. És ez csak az egyik gondom velük. Nagyon remélem, hogy 2018-ra olyan erővé növik ki magukat, amikor végre megengedhetem magamnak azt a luxust is, hogy nem szavazok. Hogy az emeszpét

teknős 2013.02.20. 14:50:38

...és kenneljét végre el tudtuk temetni.

teknős 2013.02.20. 14:57:36

@Holger Hartland: Igen, ezt lehet így is láttatni. Lehet engem, a bennem lezajló folyamatot egy kétbites világgá zülleszteni.

Az én gondom, hogy a társadalom nem akar változni és addig megette a fene.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.20. 15:34:20

@teknős: Dehogy züllesztem. Az ország helyzete zülleszt mindenkit, kevesebb vagy több sikerrel. Kivéve persze azt, aki már eleve bolond, de maga nem az.

teknős 2013.02.22. 21:48:00

@tesz-vesz: A példa, amit hozol helytálló. A magyar burzsuázia mindkét pártba bevásárolta magát és mindkét párt volt hozzá elég gerinctelen, hogy ne álljon ellent a kisértésnek.

Azonban ennek ellenére sem vélem, hogy a Fidesz egyenlő az emeszpével. A fidesz lehet, hogy béna és csinálhatná jobban, de nem szolgál külföldi érdekeket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.02.24. 19:14:46

@teknős: ha az én pártomban lenne ilyen komcsival ölelkező, azonnal kitenném minimum a pártból. a "majdnem beszervezett" orbán viktronak ez nem derogáló.
szerinted miért?
volnál szíves elolvasni ezt pl?
kkbk.blog.hu/2012/10/29/angyan_pecsen
de végig.
nem bevásárolták magukat, hanem övüké kezdetektől fogva, és ők hozták létre
a fidesz külföldi érdekeket szolgál, és eléggé primitív az a propaganda, ami a választók etetésére szolgál
ld az imf-taktika:
kkbk.blog.hu/2011/11/18/egyuttmukodes_lesz_az_imf_fel

kkbk.blog.hu/2012/07/25/apropenzzel_dobaltak_meg_orbant
kkbk.blog.hu/2013/02/11/a_keresztapa_9

de van még ilyen rengeteg.
itt levezettem szegény tevével, miért is egyenlő a fidesz és az mszp, beleszólhatsz te is a vitába, term. más elbánásban részesülnél. nem ugyanazon a polcon vagytok tevével, a legelejéről
mandiner.blog.hu/2012/10/12/az_eu_meg_a_bekedij_pax_europae?fullcommentlist=1#comments
süti beállítások módosítása