Eltartom a fenntartóm
2013. február 04. írta: Lakner Dávid

Eltartom a fenntartóm

osztály.jpg

Naivan azt gondolhattuk, amikor értesültünk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) nyíregyházi tevékenységéről, hogy ha a leírtak igazak, azért valakinek felelnie kell majd. A Nyíregyházi Tankerület ugyanis városbéli szakiskolák és szakközépiskolák felszereléseiből, berendezési tárgyaiból válogatott saját használatra, többek között lapmonitorokat, szőnyegeket, asztalokat szállíttatva át a KLIK irodájába. A hír kikerülése után nem sokkal érkezett is a reakció Kőhegyi Edit tankerületi igazgatótól: „A tankerület működési területén lévő intézményektől olyan használaton kívüli, raktáron lévő informatikai eszközöket és irodai berendezéseket kapott a Nyíregyházi Tankerület ideiglenes használatba,amelyekre az oktató munkához nem volt az iskolákban szükségük”. Mint megtudhattuk, a KLIK az önkormányzatokkal az iskolák minden ingó és ingatlan vagyontárgyára ingyenes vagyonhasználati szerződést kötött: egy átadás-átvételi bizonylat aláírásával azt és valószínűleg addig visznek el az oktatási intézményekből, amit és ameddig csak akarnak. Ami némileg ellentmond annak, hogy tulajdonképpen az iskolák működtetőiként kellene üzemelniük; és a feladatuk az intézmények jól felszereltségének biztosítása lenne, nem pedig a tanárok és diákok által rekvirálásnak is tekinthető vagyonátvétel.

Jól látszik, hogy az elméletben jól működő reform, azaz a tankerületek felállítása és az igazgatók egyes jogköreinek átadása a tankerületi vezetőknek, a gyakorlatban komoly nehézségekkel küzd. Hagyományosan baloldali utópiagyárosok vágyálma szokott lenni a szebb jövő érdekében véghez vitt centralizáció, ami a gyakorlat során jellemzően súlyos vereséget szenved. Most mégis a jobboldali kormány fogott hozzá a dolgok drasztikus átstrukturálásához, ráadásul még a kiindulópont megvalósíthatóságára sem sok figyelmet fordítva. „Nem éppen konzervatív megközelítésből” – ahogy Szilvay Gergely is írja,

A szinte infrastruktúra nélkül felálló tankerületek most az iskolák egyes használati tárgyait vették kölcsön azért, hogy saját alapvető működésüket biztosítani tudják. A hírek szerint még a takarítónőket is az iskola alkalmazottaiból válogatják, ráadásul kötelezik az intézményeket az újabb monitorok átadására, hogy aztán a diákok ismét a leselejtezett régieket használhassák. Ha ez volt a cél, elérték: eztán majd a jobban felszerelt iskolák fognak igazodni a kevésbé módosabbakhoz – az egyenlősítés első állomását ezzel kipipálhatjuk.

Mindezt úgy, hogy ők a működtetők, tehát a hierarchiában az oktatási intézmények felett állnak. Nem véletlen, hogy sokan rekvirálásként, padlássöprésként élik meg, hogy a „hatalom” einstandolja az alatta állók egyes használati tárgyait. Majd amikor az iskolák ezt sérelmezik, akkor közlik, hogy „az nekik már úgysem kellett”; illetve hogy ez „műbalhé”, az iskolaigazgatók pedig nem vitatkoznak, hanem „panaszkodnak a sajtónak” (utóbbi két idézet Marekné Pintér Arankától, a KLIK elnökétől való a 168 Órának adott interjújából, 2013/5. szám). Az igazgatók már nem vehetnem fel új pedagógusokat, ezért közlik velük, hogy a papírmunkát majd utólag elvégzik; az igazgatók pedig gyakorlatilag meg sem kérhetik már a portást, hogy javítson meg ezt-azt, mert az már a tankerületi igazgató hatásköre.

A közoktatás nehezen érthető központosítása törvényszerűen kaotikus állapotokat és tisztázatlan felelősségi viszonyokat eredményez. A változtatások időzítése csak tetézi ezt: vajon kinek jutott eszébe, hogy ne a nyári szünet alatt, szeptember 1-jével vezessék be az új rendszert, hanem a tanév közepén, amikor minden átállási nehézség sokkal jobban zavarhatja a mindennapi tanítást?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr575058676

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hoffmann meséi 2013.02.04. 15:11:49

Amióta Hoffmann Rózsa újra nyilatkozgat, sokkal szórakoztatóbb a hírolvasás és hallgatás - mert ugyan leginkább sírva olvassa-hallgatja monológjait az, akit bármilyen módon érint a köznevelés-felsőoktatás, de közben olyan örkényi módon mosolyra is görb...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.04. 11:00:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Eltartom a fenntartóm 2013.02.04. 10:52:05

Baloldali utópiagyárosok vágyálma szokott lenni a szebb jövő érdekében véghez vitt centralizáció, ami a gyakorlat során jellemzően súlyos vereséget szenved.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karcolt lendület 2013.02.04. 15:24:40

@MézesRozi:
Egyrészt ez a magázódás a kommentelésben maga az arrogancia. Kurvára rühellem.

Másrészt: "Majd amikor az iskolák ezt sérelmezik, akkor közlik, hogy „az nekik már úgysem kellett”; illetve hogy ez „műbalhé”, az iskolaigazgatók pedig nem vitatkoznak, hanem „panaszkodnak a sajtónak” (utóbbi két idézet Marekné Pintér Arankától, a KLIK elnökétől való a 168 Órának adott interjújából, 2013/5. szám"

Csavarhúzós 2013.02.04. 15:28:22

Mint középiskolai tanár, a következőket tudom hozzáfűzni a "mennyire hihető" kérdéséhez.

Az tény, hogy a KIK járási kirendeltségeinek semmije sincs, csak amit kapott. A járások kicsit előbb alakultak meg, és mivel ők az önkormányzatok főnökei lesznek, elvittek minden úgymond felesleges, nélkülözhető irodabútort és informatikai eszközt. A KIK-eknek maradt, ami maradt. Nálunk pl. semmi, van egy üres szobájuk, szék és asztal nélkül.
Majd lesz nekik valami, és számítógépeket is vesznek maguknak, de a közbeszerzések átfutása minimum két hónap.
A mi tankerületünk vezetője köztiszteletben álló egykori iskolaigazgató. A gyerekei korábban nálunk végeztek, úgyhogy régi ismerős. Bejött az iskolába kérni, hogy 2-3 hónapra tudunk-e nekik adni számítógépeket. Kapott egy viszonylag újat, meg egy ősöreg CRT monitorost. Utóbbit örökbe, hogy ne nekünk kelljen elvinni a veszélyeshulladék-gyűjtőbe :) Mivel a gazdasági hivatalunk leépült, ott is van egy fölös gép, de kb. fél nap meló lenne egy gépre összelapátolni a szoftvereket. (Eltérő java-verziót igénylő szoftverek, csak trükkösen telepíthető) Utóbbit egyelőre nem kérték, mert nincs hová letenni.
Szóval az egyik lehetséges hírmagyarázat az, hogy tényleg a megszűnt gazdaságis munkahelyek bútorait és számítógépeit vitték el, megállapodás alapján. Ezt meglátta valaki, aki jelentette a sajtónak, mert
a. útálja a Fideszt
b. ő szerette volna megkapni az LCD monitort/íróasztalt, mert neki rosszabb van

A másik, hogy nem megállapodás volt, hanem diktátum, az iskolaigazgató pedig nem mert szólni, de amikor rájött, hogy akár más is láthatta a "rekvirálást", akkor inkognitóban ő szolt a sajtónak.

Szóval szerintem nem ez a fő probléma - amúgy probléma van bőven. Csak valószínűleg ez a laikusoknak jobban megfogható, mint pl. hogy tulajdonképpen nem is lehetne jogszerűen szakközépiskolai képzést indítani szeptembertől:

27. § (3.)
"Módosított vagy új OKJ, szakmai és vizsgakövetelmény, szakképzési kerettanterv alapján iskolai rendszerű szakképzésben a szakmai elméleti és gyakorlati képzés csak akkor indítható, ha a módosított vagy új OKJ az indítandó képzés tanévét megelőző év augusztus 31-ig, a módosított vagy új szakmai és vizsgakövetelmény, szakképzési kerettanterv kiadására az indítandó képzés tanévét megelőző naptári év utolsó munkanapjáig sor került."

{mind a mai napig nem adták ki az informatikai szakmákra, pedig már a dec. 31.-i legvégső határidő is letelt}

92. § (2.)
"A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: Kt.) és az Szt. szabályai szerinti szakiskolai és szakközépiskolai képzés utoljára a 2012/2013-as tanévben indulhat."
{Szóval a régi szerint már biztos nem lehet indítani}

Káosz van, na - már ugye jelentkeznek a diákok, de mi még azt sem tudjuk, hogy miket kell nekik tanítani, sőt egyáltalán indulhatnak-e azok az osztályok.

babo81 2013.02.04. 15:29:59

@DAkkor egy valamiben egy hullámhosszon vagyunk:elnéző mosoly nálam is stimmel! Százszor elismétled azt a bűvös mondatot hőn szeretett alaptörvényedből akkor se lesz munkám! De tudod mit,ha leírod még vagy százezerszer lehet hogy bejön!:) Ez az ! Vállalkozás,hogy én erre miért nem gondoltam? Nulla tőkével mi ,te Einstein!

Karcolt lendület 2013.02.04. 15:32:03

@WYW: @babo81:
Lehet, hogy elrontom mindenki örömét, de szólok, hogy Doom csak fidesztroll-paródiát ad elő - szemmel láthatólag elég ügyesen. ;-)

WYW 2013.02.04. 15:32:11

@Doomhammer:

Barátom, te csak másolni tudsz??

Az önkormányzat tulajdonában álló Középfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központnak adták át a középiskolákat, az Alapfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központ meg az általános iskolákat fogja működtetni. Ezek lesznek a technikai dolgozók munkáltatói.

Nem az államnak adták át!!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 15:34:23

@babo81:
Nezze, en megertem, hogy ez egy nehez idoszak az eleteben. Viszont azt kell megertenie, hogy aggresszioval, hangos csapkodassal, a beszelgetopartneret allatnevekkel illetessel csak melyebbre sullyed abba a munkatlansag mocsaraba. Javaslom, hogy valtson pozitiv vilagnezetre, egyedul vagy sorstarsaival vegezzen brainstrorming gyakorlatokat, az ezen gyakorlatokon felmerult otletek megvalositasara keszitsen tervet (ellenorizheto teljesitesi idopontokkal!) es a teljesitesrol vezessen naplot. Szervezzen onsegito csoportot es biztassak egymast, oruljenek egymas sikerenek! Semmikeppen se hagyja, hogy eluralkodjon onon a "minden mindegy" elmenye, a depresszio, a szenvedelybetegsegek. Ne higgye el, hogy on egy luzer. On sikerre szuletett es ezt meg is akarja mutatni a vilagnak! Ha hisz benne, kepes is lesz ra!

WYW 2013.02.04. 15:34:24

@Karcolt lendület:

Még ez is elképzelhető.
;-)

babo81 2013.02.04. 15:38:27

@Csavarhúzós: Nemcsak maga és kollégái "nem tudnak semmit" a legszomorúbb,hogy a kormány sincs tisztába a helyzettel!Úgy szórják a törvényeket mint burzsuj a lóvét! Kapkodnak,szerencsétlenkednek! És maguk tanárok meg a diákok isszák meg a levét a bénázásuk miatt!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 15:38:32

@WYW:
Erre az aprosagra hivnam fel a figyelmet:
"míg ugyanezen időponttól kezdődően a jelen pontban nevesített valamennyi köznevelési feladatot ellátó intézmény vonatkozásában -gimnáziumok és a szakközépiskolák nevesített kollégiumi és gyermekétkeztetést szolgáló ingatlanrészének kivételével-az átadás-átvételi törvény 6.§ (4) bekezdésében foglaltakban meghatározott működéssel kapcsolatos jogviszonyból származó jogok és kötelezettségek a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot illetik és terhelik."

Ismetles a tudas anyja.

WYW 2013.02.04. 15:42:32

@Doomhammer:

Én meg erre:

" Több, az oktatási rendszert befolyásoló napirendben is döntés született a csütörtöki városi közgyűlésen. A nyíregyházi iskolák üzemeltetésére január 1-től két intézmény jött létre, melyek élére ma vezetőket is választottak.

Az Alapfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központ vezetője Bak Tibor, a Középfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központ igazgatója pedig Tóth Tibor lett."

www.infonyiregyhaza.hu/hir_olvas/permalink:atalakuloban-az-iskolarendszer-2013-01-17-161555/

Bekaphatod!! :-)))

babo81 2013.02.04. 15:43:49

@Karcolt lendület: Engem nem idegesít,csak vagyok olyan nagyszájú,hogy nem hagyom magam! :D

bioLarzen 2013.02.04. 15:45:14

@pancho_sanza: "megprovaltak par sajat embert beultetni az iskolakba (szentes, szigetszentmiklos)"

Minimum több tucat ilyen történt az országban - de vélhetően még sokkal több is. Én, budapestiként minimum nyolcról tudok csak itt (például abba a minimum középkategóriás gimnáziumba is egy mindenféle vezetői tapasztalat, gyakorlat - és az eddigiekből megítélhetően rátermettség és alkalmasság - nélküli, addig általános iskolai tanárként dolgozó, a gimnáziumhoz sehogy sem kötődő nyikhajt neveztek ki, ahová a kedvesem egyik gyereke jár).

Oktatás, ahogy a fidesz értelmezi.

bio

billy reed 2013.02.04. 15:55:34

@mk27soundmaster: "Rekvirálás? Ugyan! Az állam a saját vagyonát hogyan rekvirálhatná el? Legfeljebb átcsoportosítja:-)

Látod, már a szóhasználat is alantas, uszító szándékról árulkodik, s eleve hazug. Hogy lehetne ilyen kritikát komolyan venni? "

Azt azért ne felejtsük el, hogy az iskolák vagyonának, eszközeinek igen jelentős része nem az államtól, hanem önkormányzatoktól, pályázatokból, alapítványi pénzekből, szülői, intézményi támogatásokból stb. származik.

Ezt az állam einstandolta. Úgyhogy állami vagyonról beszélni...nos, mondjuk így...csúsztatás.

"Nézd, nekem fogalmam sincs, hogy mi folyik a tankerületi reform körül:-)"

Nekem igen. Szönyű, ami folyik, hidd el.
Majd a fiad/lányod megérti...

babo81 2013.02.04. 16:00:39

@Doomhammer: Mi vagy te valami hittérítő? Soha nem voltam lúzer,ellentétben veled! Tudathasadásod van,hogy most átmentél nyálgépbe?!

babo81 2013.02.04. 16:04:38

@WYW: Simán el tudom képzelni ,fizetnek neki azért,hogy itt okoskodjon! :)

tomwar 2013.02.04. 16:07:37

@maskep: Aha...es be is iskolazza, ugye? Mert barmilyen fura, az is egy szakma...
Ime: www.kella.hu/index.php?q=tanfolyamok/Kisteljesitmenyu_kazan_futoje_tanfolyam

tomwar 2013.02.04. 16:10:15

@tomwar: Bocsesz, ez epp most indul: www.ringszki.hu/kazankezel-tanfolyam.html
Valaki tovabbitsa legyszi a nertarsnonek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 16:25:06

@babo81:
Nezze, nem en vesztettem el a munkam, hanem maga. Maga sirankozik itt, hogy igy 40 ezer forint meg ugy nincs munka, amikor pedig csak egy kis vallalkozo szellemre volna szukseg. Gondolt mar arra, hogy kazanfuto legyen? Nezze meg tomwar nikk altal ajanlott oldalt, nagyon tanulsagos.

Ha maganak az, hogy optimizmust, pozitiv gondolkodast probalok sugarozni hitterites, akkor igen, legyek hitterito. Legyek a boldogulas, a novekedes, az aratas hitteritoje! Nem fogom hagyni, hogy depressziot, letortseget sugarzo blogpostok szegjek a kedvet a magyaroknak!

Bloodscalp 2013.02.04. 16:29:40

És mi értelme van?:) ? ? ?....? Semmi. És ezzel állt elő ez a matróna több mint 2 év után.

A szakszervek szánalmas vergődése/asszisztálása csak hab a tortán. De egy diák-tanár tűntin mosolyognék azért.

873ujr3rk 2013.02.04. 16:34:53

www.napi.hu/magyar_gazdasag/itt_a_felsooktatasi_megszoritas-lista_az_elte_a_legnagyobb_vesztes.544163.html

"Több mint 42 milliárd forinttal kevesebből gazdálkodhatnak idén az állami egyetemek és főiskolák "

"Ha az elmúlt öt évet vesszük figyelembe, akkor összesen csaknem 83,4 milliárddal kevesebb pénz csorog az államtól. "

Kurvák vére folyjon patakokban…

safranek 2013.02.04. 16:38:30

Az iskolai dolgozóknak és tanároknak tilos nyilatkozni, mert mindent engedélyeztetni kell a KLIK-el. Ezért nem hallani a médiában mást, csak a "sikertörténetet".

pl: Nálunk egy iskolai tanári rendezvény megrendezésért, 50eFt termebérletet kellene fizetni a saját iskolánkban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.04. 16:47:17

@873ujr3rk: Nagyon helyes. Az egyetemeken csak okoskodnak, pofáznak és lázítanak, miközben a fiatalok fele beteg: hájas és lúdtalpas. (Forrás: Államtitkár Asszony!) Focira idén 8 milliárd forinttal ad többet az állam, mint tavaly, sportra összesen pedig 13 milliárd forinttal:

www.nb1.hu/hirek/iden-159-milliard-forint-kiadas-szerepel-koltsegvetesben

Ez a helyes irány! Az egyetemek meg majd akkor pofázzanak, ha náluk is lesz kötelező mindennapos testnevelés! A tanároknak is! És akkor a nyugdíjas generáció méltó megbecsüléséről, a visszahozandó 13. havi nyugdíjról még nem is beszéltünk.

babo81 2013.02.04. 16:55:10

@Doomhammer:"Gondolt már arra,hogy kazánfűtő legyen?" Gondoltál már arra,hogy kezeltesd magad?! "pedig csak vállalkozó szellemre van szükség" neked meg gyógyszerre van szükséged mert reménytelenül szűklátókörű vagy! Legyél büszke a kormányodra,hogy "nem hagy senkit az út szélén" van benne valami,inkább belelök mindenkit a" vizesárokba"!

Jack Torrance 2013.02.04. 17:00:20

@babo81: csak ideznem neked @Karcolt lendület: megjegyzeset. Ertem, hogy erted, de akkor minek idegesited fel magad rajta ennyire? :)

babo81 2013.02.04. 17:04:28

@safranek: Diktatúra van,nincs mese! Ja, bocs van nekünk tündérmesénk Matolcsy bácsi jóvoltából! Iskolai rendezvény a saját iskolátokban ingyen?! Nem úgy van ám! Kell a pénz a költségvetés foltozgatására(akkora lyuk van rajta mint fél Európa) meg szép új stadionokra!

babo81 2013.02.04. 17:10:09

@Jack Torrance: Hidd el, nem vagyok ideges.Csak nem tudom szó nélkül hagyni ,amikor valakiből ennyire hiányzik az empátia,és csak okoskodik és okoskodik és okoskodik......... :)

safranek 2013.02.04. 17:14:29

@babo81: Kréta sincs, fénymásoló papírt én veszek a tecsóban, a saját nyomtatómmal nyomtatok, a saját szg-emről vetítetek, stb.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.04. 17:21:34

@safranek: Mi az, hogy kréta nincs? Azt nem lehet kapni a tecsóban? Ezen kívül, ha tilos nyilatkozni, akkor mit kommentelgetsz itt, hö? Na menjél szépen krétát vásárolni, jó?

Robinzon Kurzor 2013.02.04. 17:21:59

@WYW: "Az Alapfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központ vezetője Bak Tibor, a Középfokú Köznevelési Intézményeket Működtető Központ igazgatója pedig Tóth Tibor lett."

Mert Nyíregyháza egy akkor gigapolisz, hogy egyetlen Központ (élén egy Igazgatóval) nem bírná kezelni azt a sok ebédbefizetést.

Beszarás ez az egész.

Ezek a Mandi-huszárok meg csodálkoznak és nem értik, hogy ha a balos fantaszták szoktak volt központosítani ÉS ezek most pont azt teszik, akkor ezek nem mások, mint .... nem, az nem lehet, inkább írjunk gyorsan egy édes-bús útirajzot és/vagy Gyurcsány-posztot.

WYW 2013.02.04. 17:36:40

@Robinzon Kurzor:

Ez egy kitűnő irányítási modell, más fidesz irányítású városban is ezt csinálták.

Több embernek ad vezetői munkát és fizetést.

dr yetee 69 2013.02.04. 17:37:03

@Doomhammer: A magyaroknak ez a tehetségtelen,gátlástalan kormány szegi kedvét a magyarnak!

dr yetee 69 2013.02.04. 17:38:37

@Doomhammer: A te munkád megvan a Lendvai-u ban!

windex 2013.02.04. 17:56:05

@Dr. Zerge: mi tartja a helyén H. Rózsát? kell a stróman

dr. Bértollnok 2013.02.04. 17:57:44

Közvetlen információ is legyen:

A tankerületek kialakításához a kormány 0, azaz nulla forint költséget rendelt. Intézményi rendszer át- és kialakításhoz. Logikus, nem?
A tankerületek létrejöttének tárgyi és technikai feltételeit a tankerület szerint illetékes önkormányzatnak, vagy a tankerületi központnak saját magának kell biztosítania. A vonatkozó kormányrendelet önmagában is "Matolcsy". Nem mondja meg mennyit, honnan és mit? Csak " biztosítja".
Ezért a gyakorlatban a rendszer kétféle módon működik:
1. Abban az esetben, ha az önkormányzat az oktatási intézmény üzemeltetését nem adta át a Klebelsberg központnak, az önkormányzatnak kell biztosítania a feltételt. Itt a tankerület csak az oktatás közvetlen feltételeit biztosítja, pl a tanítók, tanárok munkáltatói jogait látja el. Ez inkább városokra jellemző, de korántsem halmozzák el minden földi jóval az amúgy nem irigylésre méltó munkát végző tankerületi központi alkalmazottakat. Tudok olyan helyről, ahol használt számítógépeket, leselejtezett monitorokkal múzeális másológéppel örvendeztetik meg őket. A tollat és az asztali lámpát is otthonról hozza be az ügyintéző, a papírt meg a szállást adó önkormányzati intézményben kunyerálják (még kapnak). Szóval minden feltétel a polgármester, alpolgármester és jegyző értelmezésétől függ.
2. Azokban az esetekben, amikor az intézmény teljes egészében a Klebelsberg központ "alá" kerül, a technikai feltételek megteremtése is rájuk hárul 0, ismétlem: nulla forintból! Itt már csak a jó és rosszindulat kérdése, hogyan ítéljük meg a "rekvirálást", minden eset és szempont más és más.

Röviden agy év volt a tankerületek felállítására és egy hónap alatt "oldották meg". "Ingyen", mert ez magyarisztán.

windex 2013.02.04. 17:58:00

@Holger Hartland: különösen annak fényében, hogy kréta garbó rózsa megmondta, hogy a szükséges cuccok megvásárlása a tanári hivatás része :-)

Krisztocska 2013.02.04. 18:03:09

@maskep: Nemnem, átképzéssel. Átképezné azokat, akiket egyébként el kellene küldeniük. Kis aranyos...

windex 2013.02.04. 18:03:17

@safranek: de egy művészeti szakiskola országos rendezvényét nem lehet megrendezni, mert az eddig egymástól független iskolák egymásnak fizettek nevezési díjat - ebből finanszírozták a versenyt - ez most megszűnt, tekintettel arra, hogy egy zsebből kivenni, és ugyanabba beletenni nincs értelme, ugye :-) remek tendencia és megoldások!

Wеgаm 2013.02.04. 18:06:05

Ezt szavaztátok meg, ne sírjatok! Pénzt felajánlani, adót fizetni, rabszolgaként dolgozni és némán tűrni tessék most! Ha ez nem elég nekik, asszonyotok, húgotok, lányotok, barátnőtök felajánlani, farpofákat széthúzni. Majd legközelebb ha bementek a fülkébe, gondolkozzatok hova húzzátok az ikszet! Faszfejek, megérdemlitek!

Wеgаm 2013.02.04. 18:10:10

@safranek: Faszt kommentelgecc itt? Pofa sújba, örűllyé hogy tanithacc! Ha nincs pénzed krétára, kunyizd el a kocsikat a tecso parkolólyyába és gyűlycsé!
NER izében tanárnak kuss a neve, tanítás után meg kitakaríttya az osztájtermet!

Kakimaki0123456789 2013.02.04. 18:10:23

...Hagyományosan baloldali utópiagyárosok vágyálma szokott lenni a szebb jövő érdekében véghez vitt centralizáció...

Ugye nem a magyar "baloldal"-ra gondolsz, ami valojaban liberalis jobboldal, hanem a jobboldal nemzeti-szocialis, esetleg a sztalinista agara?
Mert ugye a fidesz-mszmp eroszakolta ki az allamositast, nem az mszp, csak szolok ha nem vetted volna eszre :)

dr. Bértollnok 2013.02.04. 18:11:52

@dr. Bértollnok:
Folytatom:
Nincsenek egyértelműen meghatározott jogkörök, az iskolaigazgatók nem tudják mit írhatnak alá, egyik helyen így, a másikon úgy értelmezik. Központilag semmi ügyrend. Még a tanítókkal szembeni munkáltatói jogok sem teljesen egyértelműek. Persze a Klebelsberg tankerületi központ a munkáltató, na de ott is ki, mit írhat alá?
A központból folyamatosan jönnek a lehetetlen, idő (olykor néhány órás határidők) és infrastruktúra hiányában teljesíthetetlen kérések. A tankerületekben 5-6 ember látja el a 8-10, olykor több intézmény ügymenetét, amikor ott 2-3 ember csinálta ugyanezeket. Ezek az alkalmazottak már nincsenek ott. Tehát amikor az országos központ valamilyen (napi jelleggel) statisztikát kér, akkor azt hiába osszák le az illetékes iskola felé, ott az oskolaigazgató csak értetlenül néz ki a fejéből, eddig ő csak oktatási ügyekkel foglalkozott.

Szóval Rózsika bármit mond, azt csak a fidesznyikek és ő maga hiszi el. Az utóbbi a legveszélyesebb kategória...

windex 2013.02.04. 18:12:01

@Doomhammer: ha maga ilyen seggfej, nem csoda, hogy gyereke is az lesz. nyilván, hiszen tisztelt szülőnek nem fontos a purgyé iskoláztatása. mint a romák (és nem romák) tanulatlan rétegének. csak nem önben is egy hasonló egyedet tisztelhetünk? erősen ez látszik körvonalazódni, mert sajnos aki a kedvére való tábort annak nyilvánvaló baklövései ellenére is körömszakadtáig védi - villogó lézerrel írva fel az égre: hülye vagyok! - az csak intelligenciahiányos szerencsétlen csődtömeg lehet. intelligens polgár alapvető álláspontja: ha a kormányzat - bármelyik oldali - klassz dolgot csinál, nem dícsérjük, mert azért fizetjük. (megteszik ők maguk ezt helyettünk :-) ha a kormányzat - bármelyik oldali - bakot lő, a kritika minimum kijár, ha nem az elkutyapicsázás (bár ők ilyenkor is dícsérik magukat, és emelnek a fizetésükön, amit mi nem szeretnénk, mert mi fizetjük őket - na ezt szopta be kegyed) noooormális?!

windex 2013.02.04. 18:16:47

@Wеgаm: és főzhet kávét (amit ő vett a maga béréből a krétával+wc paírral együtt), a klikes kollégáknak. és mikor felszolgálja, két ujjával összecsippantheti az alsó ajkát, és a kielégült önfeláldozás örömsóhajával mondhatja: ide kegyeskedjenek hamuzni!

babo81 2013.02.04. 18:17:56

@Wеgаm: Nem tudom eldönteni,hogy gúnyolódsz,vagy szemétkedsz! Qrvára nem mindegy ám!

windex 2013.02.04. 18:31:51

@dr. Bértollnok: ő maga nem hiszi el, mert tudja, hogy nem úgy van :-) de a stróman azt ír és mond, amit utasítanak neki. és ezt kell mondania, mert rég nem a tényekről van szó, és arról, ki mit, miben hisz, hanem marketingről, korteshadjáratról. mert a parasztvakító rizsa az, hogy cselekszenek, hogy jobb legyen a tanítás minősége (MUHAHA!!!!) és mivel kevés a pénz, racionalizálni kell, csökkenteni a felesleges költségeket, miközben egyik napról a másikra odatesznek egy hegynyi semmikrevaló hivatalnokot, akiket fizetni kell tébéstül, bérestül, mindenestül. vagyis amit elvesznek a tanároktól - cafeteria (helyenként), pluszjuttatás (ami tulajdonképpen bújtatott fieztésemelés volt, mert helyben nem bírták a szégyent, hogy a közalkalmazotti bérnememelés miatta tanároknak lassan kevesebb lett a fzetése, mint a takarítószemélyzetnek), útiköltség, régenvolt könyv- ruha- továbbképzési költség, publikációs támogatás, és végül konkrét, ámde bújtatott jövedelemcsökkentés (emlékszünk a 32 órára, amit egy munkahelyen kell lehúzni? most meg feltűnt-e már a 28 órás limit, amivel másodszor is lehetetlenné vált, hogy másik intézményben is tartson órát a pária, a tanár?) szóval amit tőlük sikerül így lehúzni, azt visszaosztják a klik hivatalnokoknak :-) ügyes! és persze kuss van, hogy így nemigen teljesül a költségcsökkentés magasztos célja :-) szumma: erre van pénz, de a krétára, bélyegre, budipapírra, szakmai iskolákban fa- fém- bármilyen anyagra nincs, hogy a tanárok bérrendezésére (amit persze ígérgetnek, de konkrétum és szerződés nékül, amiről így tudjuk, hogy kamu és vagy lesz - mikor? - vagy nem) büdös lóf@sz se lesz :-) és kék a szeme, arca csupa derű! ja, és persze napiparancs: a gyermek nem érezhet meg ebből semmit!

Desexis 2013.02.04. 18:34:27

@billy reed: még a szörnyűbbnél is szörnyűbb. Ugyanezt a folyamatot már rég átélték az egyik megyében, mikor létrehozták a MIK-et. Szó szerint lerabolták az iskolákat. A kiszervezett gazdasági dolgozóknak vinniük kellett magukkal mindent az utolsó szögig, ami leltár szerint a nevükön volt. Mindent!
Vitték a fűnyírókat, a raktárkészletet és mindent, amit az összevonás előtt vásároltak az iskolák. Egészen elképesztő, mit meg nem engedtek maguknak. Csak akkor annak nem volt nagy visszhangja, mert ha jól tudom, csak egy megyét érintett. De lehet, tévedek...

windex 2013.02.04. 18:34:39

@babo81: akkor csak nem vagy elég bátor, hogy lásd, gúnyolódik, szatirikusan kritikus, ironizál, stb... :-)

dr. Bértollnok 2013.02.04. 18:40:47

Csak egy apró helyettesítés:
A tankerületi központokba 90%-ban olyan munkatársakat vettek fel, akik korábban valamelyik "birtokba vett" intézményben dolgoztak. Ezek az emberek nem valamiféle "rendszerhűségből" mentek oda, hanem mert nem akartak az utcára kerülni. Kis túlzással a megpályáztatott és kinevezett tankerületi vezető saját belátása szerint válogathatott.
Ezért nem értek egyet azzal az állítással, hogy "odatettek" akármennyi ingyenélőt. A nomád körülmények, a kibírhatatlan munkakövetelmények és a káosz miatt jobb érzésű közvetlen informátorom minden reggel megveszi az Expresszt és otthon az interneten az álláshirdetéseket listázgatja.
Csak megjegyzem, tudomásom szerint már több tankerületi vezető is (!) felállt és beadta a felmondását!

windex 2013.02.04. 18:42:00

@Doomhammer: "Szervezzen onsegito csoportot es biztassak egymast, oruljenek egymas sikerenek! Semmikeppen se hagyja, hogy eluralkodjon onon a "minden mindegy" elmenye, a depresszio, a szenvedelybetegsegek. Ne higgye el, hogy on egy luzer. On sikerre szuletett es ezt meg is akarja mutatni a vilagnak! Ha hisz benne, kepes is lesz ra!"

maga most szabadult a montanai szcientológiai központból, kérem? plusz magának minden jó, amit ők mondanak, mert ők mondják, igaz-e?

babo81 2013.02.04. 18:42:09

@windex: Nem a bátorság hiánya,hanem kezdődő üldözési mániám okoz problémát! :)

windex 2013.02.04. 18:43:19

@dr. Bértollnok: nem róluk gondolom, hogy ingyenélők. csak a magasztos cél, a költségracionalizálás így nem teljesül :-)

windex 2013.02.04. 18:53:26

@Doomhammer: tisztelt végzet kalapácsa! mondja, nyíregyházi-e kiskegyed? tanár-e kiskegyed egy nyíregyházi (vagy bármely más, de kiváltképpen nyíregyházi) műintézményben? ugye nem? akkor meg húzza meg magát, és ne beszéljen bele a résztvevők dolgába, különösképpen ne bosszantsa őket, kérem, a sziklaszirdan, ámda irritálóan beszűkült, csőlátóan buta ágálásával! köszönjük megértését és empátiáját. ja, és ne értse félre, aki most háborog, nem azért teszi, mert a fideszt nem szereti (és esetleg a maszopot meg de), hanem mert vagy tanár - szenvedő alanya a kidolgozatlan, választások előtti kortescélú reformnak álcázott tatárdúlásnak - vagy épeszű ember, aki - kegyeddel ellentétben - nem nyal be mindent, csak mert a "mi kutyánk kölyke" mondja. téríteni meg menjen ámerikába :-)

Google 2013.02.04. 19:01:15

Most vagy az van, hogy az iskolák szegények, de a Fidesz azt is ellopja, vagy az, hogy az iskolák éppen most tudják meg, hogy nem kicsit, de nagyon is gazdagok.

windex 2013.02.04. 19:03:57

@Doomhammer: "Nezze, hangerovel es sertegetessel nem tudja potolni a tudasaban tatongo hezagokat. A szakkozepiskolakat a KLIK mukodteti Nyiregyhazan, igy a takaritok is naluk vannak alkalmazasban."

annyira, de annyira kurva nagy pofára esés, amikor kegyed kioktatja a másikat, hogy hézagos a tudása! zseniális! :-D és RÖGTÖN ez után tanúságot tesz a saját tudatlanságáról :-) imádom, szép az élet, mert a hülyéről végül kiderül, hogy hülye, nem azért, mert én mondom, hanem mert a tények, azok a makacs tények megmutatják! cuppanós puszi! és hogy értse, miért is mondom ezt, a tudatlanságot jelentő hézagot kitöltendő felvilágosítom, hogy éppen nyíregyházán a fenntartói feladatokat magára vállalta az önkormányzat. értelemszerűen a KLIK nem vette át. világos? érti, hogy miért vált újfent nevetségessé kegyed? az okát tudja-e? ha netán nem tudná, szólok: nem tájékozódott. ahogy ezért anakronisztikus és orbitális ciki minden hozzászólása, amiben látszat fölényességgel megpróbálja sarokba szorítani a játszma résztvevőit. ismeri-e a régi mondást? ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. egyúttal elnézését kérem a tegezésért, de a mondás szól így, nem én

windex 2013.02.04. 19:18:14

@Doomhammer: "A konkret esetben nyiregyhazi szakkozepiskolakrol van szo.
fn.hir24.hu/itthon/2013/02/01/iskolaktol-nyulja-le-a-klik-a-butorokat-szamitogepeket/

Ezeknel pedig a KLIK a mukodteto is.
www.nyirhalo.hu:1000/eloterjesztes/2012/1213/121212_kozgy_eloterj_02.pdf
"A törvényi rendelkezések értelmében megállapítható, hogy a szakközépiskolák kivételével az
általános iskolák, gimnáziumok. kollégiumok, valamint a gyerroekétkeztetés biztosítása
vonatkozásában az önkormányzat feladata az ezeket szo lgáló tárgyi ingó és in gatlan
vagyonelemek működtetése ."

Nincs mese, a takaritono a KLIK alkalmazottja.

Csunyan beegtel, balliba! Remelem, ennyi lecke eleg is volt!"

hogy kegyedet idézzem: "csúnyán beégett" már megint. a takarítónő nem ingó- és ingatlan vagyontárgy :-) a nyíregyházi műintézményekben - a szakiskolákban is - az önkormányzat vállalta a működési költségeket - ebben a takarítónő bére is benne van. így fordulhat elő, hogy a takarítónő többet fog kereseni a tanároknál, és kap majd útiköltségtérítést és erzsébet utalványt is - a tanárok meg nem, mert a klik ezeket visszaveszi, a bérrendezést meg lebegteti-halogatja úgyhogy már csak egy kicsit kell várnunk, és tapsolhatunk, hogy egy iskola tanárai kevesebbet fognak kézhez kapni, mint a takarítók. egyben elnézést kérek a takarítóktól, nem akarom degradálni őket, csak a helyzet abszurditását domborítanám :-) és ezen abszurditást a kegyed által védett liblingjei hozták össze :-) szóval újra csak aza vége, hogy mégiscsak jobb lesz, ha hallgat :-)

David Bowman 2013.02.04. 19:18:41

Védőoltásnak álcázott fogamzásgátlót adott be az etióp bevándorlóknak a "Közel-Kelet egyetlen demokráciája"
Külföld :: 2013-01-28. 20:54

További részletek: kuruc.info/to/39/20/#ixzz2JxJ0d4Oe

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 19:18:55

@windex:
"hogy éppen nyíregyházán a fenntartói feladatokat magára vállalta az önkormányzat. értelemszerűen a KLIK nem vette át. világos?"

De nem a szakiskolák esetén, ahol viszont átvette.
www.szon.hu/nyiregyhaza/ulesezik-a-nyiregyhazi-kozgyules-8/2169471
"Kőhegyi Edit tankerületi igazgató elmondta, a működtető dönthet erről – ez az általános és középiskolák esetében Nyíregyházán az önkormányzat, a szakképzők esetében pedig a KIK."

Egyéb kommentár, kis lovag?

DezInf 2013.02.04. 19:23:07

@Doomhammer:

Maargit te nooormális vagy ?
Leápoljalak az alaptörvényeddel,a bőrkötésűvel?
Térjé magadhoz,mert ha eltévecc a kutya se hoz haza:)

DezInf 2013.02.04. 19:42:02

@Doomhammer:

"@babo81:
".te meg jössz itt az alaptörvénnyel?! Ablakpucolásra jó lesz! "

Nana, hatrebb az agarakkal!

"254. § (1) Aki olyan cselekményt követ el, amely közvetlenül arra irányul, hogy Magyarország alkotmányos rendjét erőszakkal vagy ezzel fenyegetve megváltoztassa, bűntett miatt öt évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel büntetendő."

Javaslom, alljon el az alaptorveny ablakpucolasra valo felhasznalasatol, akkor talan elkerulheti a buntetest. "

Hát,nem vagy normális:) csak fidesznyik, kicsihuszár:D
Azok közül is a nagyonhülyék közül az egyik leghülyébb:)

Jack Torrance 2013.02.04. 20:00:44

@babo81: akkor a szövegértéseddel van a probléma

safranek 2013.02.04. 20:06:11

@windex: A KLIK-nek kell fizetni a verseny költségét

@Holger Hartland: @Wеgаm: Parancs értettem. Kérek engedélyt meghunyászkodni! Én még voltam katona, tudom a dolgom!

Már töri versenyre is vettem díjat, mert összesen 2000Ft-ot kaptunk a versenyre. .... tudom...tudom... KUSS!

DezInf 2013.02.04. 20:10:20

@David Bowman:

Ez szép és jó,de hogy kergül ide?
Népnevelő lennél?- nem zavarna,ha nem a kurucot linkelnéd be,te link:D

safranek 2013.02.04. 20:14:12

@Schindlеr Pistája: dehogy függesztem...még leszarják a legyek! Inkább zárható oltárszekrényt veszek.

babo81 2013.02.04. 20:18:33

@Jack Torrance: ne tessék engem lebutázni.... :). (a szarkazmus néha megtévesztő ám)

babo81 2013.02.04. 20:20:33

@safranek: Inkább szerezz be egy kiselejtezett széfet valamelyik kórházból. Biztos ami biztos! :)

facsipesz 2013.02.04. 21:20:44

Utolsó bekezdés a lényeg: ki volt az az elvetemült, aki
1. kitalálta, hogy ez így jó lesz?
2. hogy ez pont jan. 1-jén lesz jó?

Zéró szakértelem. Sajnos sulis a kölköm, szopnak is rendesen, a tanárok is ki vannak készülve, az új főnökök meg földesurat játszanak (ahogy ma minden kinevezett teszi: ezt a mintát látják fent, hát viszik tovább - mert szabad...)

Ja, és nincs annál állandóbb, mint az ideiglenes megoldás, azaz minden cucc marad, a suliba már nem kerülnek vissza.

Einstand ON.
Hatalmi idiotizmus ON.

windex 2013.02.04. 21:43:57

@Doomhammer: vagy valamit nem jól értelmez, vagy nem jó az információ, amit épp elhisz - nem az első ilyen - szinte személyes az érintettségem, még a szagukat is meg tudom különböztetni az ott dolgozóknak, még a küszöböt is koptatom, az információ a parasztvakítással szemben helytálló. ha nem hiszi, az már nem az én problémám, kis kalapács. látható, hogy kegyed messziről vakkantja a holdat, olyan messziről, hogy kénytelen beérni azzal, amit hallomásból tud meg, azt pedig láthatóan szelektálja, ki mondta alapon. ezzel szemben úgy látszik, én olyan közelről, hogy látom a részleteket is :-)

kvadrillio 2013.02.04. 21:44:35

Átverésnek érzi az elit a társkeresőjét

Index

2013. 02. 02 12:01:00 |
Elérhetetlen az ügyfélszolgálat, nem lehet törölni a profilt, nem lehet lemondani az előfizetést, de a pénzt levonják, ráadásul a társkereső rendszer találatokat sem ad – panaszkodnak a legújabb, tévés kampányban is futtatott online társkereső, az Elittárs felhasználói az Indexnek. Egy olvasónk azt írta, már azt várja, mikor szedik le a bankszámlájáról az összes pénzt, mivel a fizetős regisztrációnál a bankkártyaadatait is megadta. Az Elittárs Facebook-oldalát péntek délelőtt eltüntették, mi még éppen láthattuk a panaszáradatot.
Címkék
elittárs, társkereső, párkereső

A szlogen szerint a „diplomások és igényes egyedülállók társkeresője” az Elittárs – a felhasználók panaszai szerint viszont egy, az ügyfeleit megtévesztő, megkárosító vállalkozás. Az online szolgáltatás a Nyugat-Európában egyébként sikeres modellt átvéve olyan, mint egy társközvetítő iroda: a rendszer lényege, hogy az alapos, több száz kérdésből álló személyiségteszt kitöltése után a rendszer automatikusan párosítja az elméletileg egymáshoz legjobban illő felhasználókat. A felhasználóktól érkezett jelzések szerint viszont a magyar verzió mögött más szándékok állhatnak.

MEG KELL BYZNI A MAFFIÁT ÉS LIKVIDÁLTATNI VELÜK EZEKET A SZEMÉT PIRAMISJÁTÉKOSOKAT !
AZ INTERNET A CSALÓK MELEGÁGYA !

windex 2013.02.04. 21:47:17

@safranek: neki kellene, de szerintem 1. nem tud róla, 2. akarná-e, ha tudná? így marad ground zero, a mai napig se válasz, se megoldás, kíváncsi vagyok, min múlik, ha nem úszik el a dolog

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 22:00:26

@windex:
"vagy valamit nem jól értelmez, vagy nem jó az információ, "

Nézze, jóember. A kommentek között a következőket találhatja meg:
- A nyíregyházi polgármester előterjesztését a közgyűlésnek, amiben azt javasolja, hogy a szakközépiskoláknál a működtetést is adják a KLIK-nek.
mandiner.blog.hu/2013/02/04/eltartom_a_fenntartom/fullcommentlist/1#c18967973

- A közgyűlés határozatát, amiben ezt el is döntik.
mandiner.blog.hu/2013/02/04/eltartom_a_fenntartom/fullcommentlist/1#c18968511

- Két, egymástól független cikket (hir24 és szon.hu, az utóbbi helyi portál, a hir24 pedig az egész nyíregyházi ügy forrása), ahol a tankerületi igazgató maga mondja el, hogy a szakközépiskolákat a KLIK működteti és hogy a takarító éppen ezért a KLIK alkalmazásában áll.
mandiner.blog.hu/2013/02/04/eltartom_a_fenntartom/fullcommentlist/1#c18970237
mandiner.blog.hu/2013/02/04/eltartom_a_fenntartom/fullcommentlist/1#c18968238

Maga ezek után még mindig nem hiszi el ezt a tényt. Ha olyan gyakran jár arra, akkor javaslom, kérdezze meg dr. Kovács Ferencet, a polgármestert, ő bizonyára kimerítő tájékoztatással fog szolgálni.

Mert lehet persze fújolni az új hivatalok dzsentritempóján - majd pont abban az országban ne játszanák el Döbrögi uraságot, ahol a házmester is úgy érzi, hogy parancsolgathat a lakóknak - de a tény az, hogy a nyíregyházi szakközépiskolákat az utolsó villanykörtéig a KLIK üzemelteti, vagyis ők egy szervezet ezekkel az iskolákkal. És ahogy egy vállalatnál átvihetik a bútorokat egyik irodából a másikba, úgy viheti át a KLIK az iskolák ingóságait az iskolákból a saját irodájába.

Ja, hogy nem ez volt a terv, hanem az esélyegyenlőség biztosítása a szegényebb területeken? Nem sikerülhet minden.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.02.04. 22:05:38

testvéreim a forradalomban!

a vázolt esetért

orbán viktor NEM HIBÁS

hoffmann rózsa NEM HIBÁS

a nyócév, a Zellenzék, a kipukkadt metrókerék és az IMF okolható kizárólag!!!

2014-ben újra Finessz!

ppppalika 2013.02.04. 22:06:53

@maskep: "másik oldalon védi a 16. életévre leszállított iskola-kötelezettséget, a szakiskolák minimál-tantervével együtt, ami garantáltan teljes analfabétákat fog termelni."

Ebből látszik, hogy nem végeznek félmunkát.

babo81 2013.02.04. 22:16:16

@Doomhammer: Ne tessék haragudni,hogy megszólítom de muszáj reagálnom az utolsó két mondatára. Én már csak ilyen szemtelen vagyok....Szóval:a szegények felzárkoztatása soha nem szerepelt Orbán terveiben esetleg rémálmaiban! És igazad van nem sikerülhet minden...Viktor szerint az is sikertörténet amit nyilvánvaló,hogy elba..tak! Próbálnak hülyének nézni mindenkit hál istennek ez nem jött össze! Nem sikerülhet minden ugyebár?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.04. 22:29:24

@babo81:
"Szóval:a szegények felzárkoztatása soha nem szerepelt Orbán terveiben esetleg rémálmaiban!"

Nézze, ténykérdés, hogy az egész OECD-ben nálunk a legnagyobb az iskolai esélyegyenlőtlenség. Ezt úgy mérik, hogy vesznek egy általános iskolát és megnézik, hányan tudnak továbbtanulni belőle középfokon és felsőfokon. Magyarország adatai riasztóak, gyakorlatilag már az általános iskola kiválasztásánál eldől a gyerek sorsa.

Orbán arra hivatkozik, hogy a közNEVELÉSI reform erre lesz gyógyír. Egész pontosan Orbán semmire se hivatkozik, mert nem akarja, hogy ez az egész az ő nevével legyen összekapcsolva, kiadta a feladatot a Rózsinak és nem hagyja, hogy leváltsák. A botrány pedig a Rózsi és a KDNP nevével kapcsolódik össze, ami a Viktornak pont megfelel.

Ami eddig látszik, az az a vívmány, hogy az ország összes általános- és középiskolájában leváltották az igazgatót (mert az igazgató csak egy báb lett a tankerületi igazgató mellett) és megvan a módja, hogy bármely tanárt kirúgjanak. Ezt "reform" nélkül nem lett volna ilyen könnyű megcselekedni, tiltakoztak volna a szülők, mifene. Így azonban végre Rózsi kezébe kerül a gyeplő.

Ezen eredmény mellett eltörpül annak a jelentősége, hogy javul-e az esélyegyenlőség vagy sem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.04. 22:55:25

@safranek: Na azért, nertárs. Ezt most megúsztad, pedig már hívni akartam az illetékes KLIK-et. Ez lesz a jövőben a tanári alkalmassági vizsga: berakunk a tanterembe táblát, oszt tartson órát. Ha megkérdezi, hol a kréta, bukott. Alkalmas tanár minimum krétát hoz magával!

Az is majdnem jó, hogy a töriversenyre magad vettél díjat, nertárs. De csak majdnem. Kaptál 2000 ft-ot, hát azzal mi lesz? (Beugró kérdés szaktanári munkacsoport-vezetői alkalmassági vizsgához.)

No, figyelj, segítek: a KLIK-től megy majd egy nertárs a töriversenyre felügyelni, meg díjakat átadni. Nem ért a törihez, de szereti a sajtos pogit meg a jó erős kávét. Meg vegyetek már neki valami szép albumot is hálából! Ha nem jön ki a kétezerből, kipótoljátok, ugye. Meg szereti a sportos testalkatú szőkéket is, ha van áldozatkész tanerő nálatok, a csinos harmincas is belefér még. Akkor elintézi nektek krétát.

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.02.04. 22:59:48

@safranek:
Azért óvatosan ezzel a nagy önzetlenséggel.
Nem figyelsz kicsit, s egy szünetben már pakolják is össze.
Magyarázhatod utólag...:-)

babo81 2013.02.04. 23:02:24

@Doomhammer: Tudom a téma az oktatás, de én a szociális érzékenység teljes hiányára gondoltam az élet minden területén! Lehet ezzel vitakozni de a valóság az nagyúr és siralmas!

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.02.04. 23:02:55

@Holger Hartland:
"...Alkalmas tanár minimum krétát hoz magával!..."

ÉS KÉT TÁBLÁT, MELYBŐL AZ EGYIK DIGITÁLIS !

...hogy tudjanak válogatni, ha úgy döntenének, hogy azt is vinnék...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.04. 23:05:51

Itten sorolják, hogy melyik egyetem és főiskola állami támogatása mennyivel csökkent:

index.hu/belfold/2013/02/04/jelentosen_csokkent_a_felsooktatasi_intezmenyek_koltsegvetesi_tamogatasa_az_elmult_ot_evben/

Az véletlen, hogy a Pázmányt és a Károlit nem látom?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.04. 23:10:35

@Mpatikus Eszetlenellenes: Ha még egy ilyen titkot kiad, egy szavamba kerül és magát az Államtitkár Asszonnyal egy rozsdaövezeti szakiskolába helyeztetem hangulatjelentéseket írni!!!

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.02.04. 23:14:23

@windex:
Olvasás közben még jól is szórakozhat az ember, jókora lett ez saller Dummy-hummer-nek...:-)

Tipikus példája a hölgy annak, hogy milyen veszélyeket rejt, amikor az ostobaság szorgalommal párosul.

A csúcs az, hogy komoly összeggel fogadhatnánk meg, az illető magas beosztását.
Magyarország ! Én így szeretlek?

is 2013.02.04. 23:16:41

@poszt: "Hagyományosan baloldali utópiagyárosok vágyálma szokott lenni a szebb jövő érdekében véghez vitt centralizáció, ami a gyakorlat során jellemzően súlyos vereséget szenved. Most mégis a jobboldali kormány fogott hozzá a dolgok drasztikus átstrukturálásához, "

Én itt semmiféle jobboldali kormányt nem látok. Egy bolsevista, virtigli baloldali párt kormányoz jelenleg. Nem is vagyok meglepődve, hogy ilyeneket csinál.

balambher 2013.02.04. 23:39:03

Nem értem a mandinert. Oda tetszettek szavazni, és nem tetszenek megérteni, hogy ez egy sikertörténet? Nem lesz ez így jó mandiner elvtárs!

Más. Nálunk is késett a fizetés. Ma megjött, általában 10-20%-kal kevesebb, mint az előző havi. Ezt most akkor hogy?

windex 2013.02.04. 23:41:57

@Doomhammer: drága, nem érdekelnek a kommentek. ti bent járok az iskolában. eddig ez nem volt érthető? :-) ehhez képest semmi hivatkozás, kommentek meg pláne, nemigen rúg labdába, citálhat nekem így-úgy értelmezett leiratokat, paragrafusokat, a valóságot, a tényt nem üti semmi, az az adu. tudja, poirot is megmondta, a tények makacs dolgok :-) szerintem ne égesse már tovább magát, hogy ezn a témán rugózik, távozzon méltósággal, mind köszönik, akik - kegyeddel szemben - szívnak. tényleg megmagyarázná a korbácsoltnak, hogy kamillás pávatollal simogatják? jóccakát, jó szerencsét! (ha utánanéz, mi ez a köszöntés, érteni is fogja :-)

windex 2013.02.04. 23:55:05

@Doomhammer: "Így azonban végre Rózsi kezébe kerül a gyeplő. Ezen eredmény mellett eltörpül annak a jelentősége, hogy javul-e az esélyegyenlőség vagy sem."

ajjaj, kockáztatni tetszik a tiszteletemet. mondja, drága, ennyire kínozza a nosztalgia rákosi elvtárs után? szóval ez nagyon mocskos, ön-dehonesztáló elszólás volt, ilyet kultúrember már nem enged meg magának. az a baj vele, hogy aki ilyen módon, érzelmi-indulati alapon éli meg a politikát, az előbb utóbb ráfarag. mert nem tudja, hogy a politikában kegyednek nem valaki más érdekét kell védenie (jelen esetben a fideszét, bár ők ennek nagyon örülnek), hanem a sajátját, ti. kegyed, velük szemben kiszolgáltatott, és a politiksu már csak olayn fajta, hogy jól kihasználja kegyed rajongását, de aztán hosszú távon jól ráfarag tőle. vagy ha nem kegyed, hát a gyereke, unokája. nem akarom én meggyőzni semmiről, nem érdekem nekem az, csak szólok, hogy nem a saját, és családja érdekeit tartja szem előtt, hanem másokét, amiről azt hiszi, a saját ideája. na, ezt kell beosztani, innnentől már a kegyed dolga. és nem várok köszönetet, vagy ilyesmit, innetől mindent tartson meg magának és tűnődjék :-)

amúgy jól értem, rózsi az kréta garbó, a hoffmannék lánya lenne?

windex 2013.02.04. 23:58:11

@balambher: az óraadók (nem státuszban levők) fizetése még nem jött meg. mármint a decemberi. a januárit így már nem is várjuk. na EZ most hogy?!

Void Bunkoid 2013.02.05. 08:24:03

@MézesRozi: "ebből az országból el lehet menni!"

A legszomorúbb az egészben az, hogy habár ez az amúgy szintén nem kifejezetten kompetens Gyurcsány Ferenc szájából hangzott el (és ja, arrogáns volt, igen, ebben egyetértek), valahogy mégis a jelenleg iszonyúan nemzeti és nemzettámogató kormányunk alatt vált default opcióvá a fiataloknál hogy "lediplomázok, mert ingyé' van, úgyis mindig kibalhézzuk magunknak hogy ingyenes maradhasson, aztán már húztam is Angliába", sőt újabban már a "leérettségizek, aztán már húztam is Angliába".

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.02.05. 08:36:37

Ha arról szól a történet, hogy az iskolák adminisztratív tevékenységének egy része megszűnt, és a pénzügyesek, munkaügyisek meg a gazdasági vezető már nem része az iskoláknak, és azok gépeit átvették, amin amúgy is a könyvelés volt, akkor semmi gond.

Kérdés, hogy ez-e a helyzet.

dr. Bértollnok 2013.02.05. 08:54:33

@Holger Hartland:
Véletlenül kifelejtették... Isteni szerencse, vagy pokoli mázli. Gondolom én...

safranek 2013.02.05. 09:13:25

Arról meg ne is beszéljünk, hogy milyen lesz a peagógusok "értékelési renszere"! blááááhhhhh

safranek 2013.02.05. 09:15:23

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Nem feltétlenül, mert pl közösen használt gépek is vannak/voltak és nem csak a könyvelést csinálták rajtuk. Örülnénk, ha minen feladatre dedikált gépek lennének.

David Bowman 2013.02.05. 09:47:47

@DezInf: Nem mindegy, honnan van? Igaz,nem igaz.
Csak lefelejtették a címlapról, pedig az ilyesmi mindig nagyon érdekli őket. Úgy látszik, csak akor nem, ha a hitsorsosaik csinálják. Úgy döntöttek, nem kell az igazsággal összezavarni szegény újságolvasót.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.02.05. 21:57:35

@mk27soundmaster: Ezek szerint az iskolaigazgatók is bejárhatnak a KIK-be elhozni bútorokat + szgépeket, monitorokat. Nem?
Hát persze, h is van a jó kommunista mondás? Ami a tiéd az az enyém is, ami az enyém, ahhoz neked semmi közöd.
Tudod a padláslesöprés se volt rekvirálás, csak az állam az egyik zsebéből a másikba tette, ami az övé. Teljesen jogszerűen.
süti beállítások módosítása