Csak a nyugdíj – Mandiner2012 IX.
2012. december 31. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Csak a nyugdíj – Mandiner2012 IX.

sasjozsef.jpg

Idén 2010-hez és 2011-hez hasonlóan újra megkérdeztük mandineres bloggereinket: hogyan értékelik röviden a 2012-es évet? A napokban posztsorozatunkban válaszolnak kérdésünkre. Költő Kálmán és Trubadúr Tóni válasza.

*

CSAK A NYUGDÍJ

(Sas József TárSASjáték című kupléjának dallamára.)

Mint elátkozott királyfi
Túl az Óperencián,
Él magában falujában
Orbán Viktor mogorván.
Be más lenne minden, ha mi
Ésszel, bölcsül, csendesen…
Közbevágott Habony Árpád Orbán Viktor:
„Csak a nyugdíj meglegyen!”

Londonban a sok fiatal,
Maltert cipel, mosogat.
Aki mozog, aki él még,
Jó messzire elszalad.
Legyünk észnél! Hisz maholnap
Utánunk nem marad nyom…
Közbevágott Orbán Viktor:
„Csak a nyugdíj dagadjon!”

Menekül a befektető,
Gyár állott, most kőhalom.
Zsíros földön, dús táblákon
Búza helyett nő a gyom.
Ne ijesszük el a pénzest!
Munkát adna? Hadd adjon!
Közbevágott Orbán Viktor:
„Csak a nyugdíj maradjon!”

Hogyha jön az adószedő,
Szakadt gatyánk megtelik.
Űrlapot tölt vállalkozó,
Könyvel, adóz’ reggelig.
Padlássöprés, pincerablás
Ki dolgozik, ne egyék?!
Közbevágott Orbán Viktor:
„Nyugdíj legyen, az elég!”

Hitel alma, tőke nincsen,
Bankfiókunk lepi gaz.
Tündérmese? Rugaszkodás?
Amit mondunk, nem igaz.
Rajtunk kuncog a fél világ,
Tripla bóvli – ez vagyunk…
Közbevágott Orbán Viktor:
„Nyugdíjfogyást nem hagyunk!”

Mállik le a kórház fala,
Busz szétesik, ég a hév.
Büszke ősök országának
Dél-Szudán a példakép.
A házunkat árverezik,
Új lakásunk: betonlyuk
Közbevágott Orbán Viktor:
„A nyugdíjat megóvjuk!”

Hízik, bővül a szomszédság,
Román bányász dugja nőnk.
Tót kioktat, rác röhécsel,
Zsil völgyében a jövőnk.
Osztrák rémnek euróért
Fiunk-lányunk eladjuk…
Közbevágott Orbán Viktor:
„Csak a nyugdíjt ne hagyjuk!”

Két szemeszter a szénszünet,
Az iskola kiürül.
Tanár iszik, diák drogoz’,
Tanteremben szél fütyül.
Odalenn az aulában
Olasz pornós válogat...
Közbevágott Orbán Viktor:
„Nyugdíjat, de jó sokat!”

Munka nélkül teng a munkás,
Nem nő, csak a temető.
Száz hivatal szívja vérünk.
Söralátét? Lepedő!
Vágjunk adót, járulékot,
hogy itt élni lehessen!
Közbevágott Orbán Viktor:
„Csak a nyugdíj ne essen!”

Szavazatot így szereznek,
Szépkorúnak álma szép.
Prosztata ép? Broki áll még?
Fuss, mint kinek háza ég!
De ez nem Viktor hibája
Magyar elit tagja ő;
Hol a jelszó: „Minden mindegy,
Ha a nyugdíj nagyra nő!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr894987289

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csak a nyugdíj 2012.12.31. 10:45:01

Be más lenne minden, ha mi / Ésszel, bölcsül, csendesen… / Közbevágott Habony Árpád Orbán Viktor: /„Csak a nyugdíj meglegyen!”

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2012.12.31. 13:18:24

@smalladam: Tisztelt mindentudó! Ha Konkongban (nem) adóznak, akkor ugyan hogy a túróba lehet belőlük pénzet kihúzni? Maj' nem háríccsák át, ha valódi versenybe kényszerülnak. Előbb - utóbb.

kerekes pereces 2012.12.31. 13:22:04

@Bell & Sebastian: Talán úgy, hogy nem 50% feletti az állami újraelosztás. Sokkal kevesebbet költenek szociális kiadásokra (nyugdíjra, és hasonlók), plusz ők kevesebben vannak, mégis több GDP-t termelnek, mondjuk úgy 4x annyit mint mi. Mert amit termelnek eladható dolog. Nem pedig versenyképtelen szar.

Ha a magyarok is hatákonyan, piacképesen termelnének, valamint az állam nem osztana újra minden megtermelt 2 forintból 1.1-et (mert jelenleg így van), akkor nálunk is jobb lenne az élet. De amíg szocialista gondolkodású kormányok kormányoznak, addig ez nem fog megváltozni.

babo81 2012.12.31. 13:22:32

@cutcopy: aki munkanélküli annak 300Ft is sok. Bele kell àm kötni mi? Akkor nem közmű,hanem kábel fektetés vagy mi a tököm!A szolgàltató meg úgyis a lakosságra terheli(lásd:mobil) 9800-ró 10500-ra ugrott a bérlet ára. De a színvonal maradt. Három éve nem emelték..mindjárt eldobom az agyam! Utazol te bkv-val? Mert ha a válasz igen akkor nem kell részleteznem a körülményeket. És akinek van melója(ritka szerencsés) az a hülyère adózott fizetését kèszpénzfelvételi "díj" ellenében a magáénak tudhatja. Ez a sok kis "finomság"már rögtön nem csak 200Ft.

cutcopy 2012.12.31. 13:27:38

@smalladam: Persze tudom átháriccsák.. csak hát ez a duma két éve megy és áthárításnak még nem nagyon van nyoma..

cutcopy 2012.12.31. 13:28:36

@babo81: "aki munkanélküli annak 300Ft is sok"

Érdekes, 2008-ban még kevésnek tűnt..

komolytalan samu 2012.12.31. 13:29:19

@Bell & Sebastian:

- szemétdíj: az unió kompatibilis lerakókat elpatópáloták, elbaszták, egy csomó helyet akkor sem kompatibilizáltak az önkorik, ha megérte volna, egy csomó helyen meg azért nem újították meg, építettek újat, mert jujjszemét és inkább leszavazták a polgárok.

Most vannak olyan (nemkis)városok, ahonnan 50km -t utazik a szemét, és a befogadó telepek szűkös száma miatt azok (és a többségében önkormányzati ) tulajdonosaik az egekbe kúrták fel az árakat. Van, ahol 10x-ére.

Víz: az állami tulajdonú vízközműveknél is magas a tarifa.
Távhő: az szinte mind önkormányzati tulajdon, tkp az önkorik egyik fejős teheneként működnek. Biztos jól jön majd az önkormányzatoknak az ilyen bőséges időkben a biztos bevételeik megcsapolása. (persze, ha már az adóságot leírták, vmit-vmiért)

Bell & Sebastian 2012.12.31. 13:31:30

@kerekes pereces: Nem egészen így van. Mióta Púnijó van, érdemes globálisan vizsgálni a lóvé áramlását.

Egy euró támogatás hatására eddig hat eurót vontak ki, többek között az adózás alól. Több adó -értelemszerűen- kisebb újraelosztási rátával járna.

A fő ok a cserearányok manipulálása (kárunkra), utána jön a kvázi-piac, majd a rengeteg bliccelő, és a többi.

Mondjuk Ausztria attól rossz példa, hogy tulajdonképpen Németország egyik hajtása. Megjegyzem, ott is forronganak az indulatok, már túl sok névtáblán áll az, hogy Güzgürü Müzgürü.

cutcopy 2012.12.31. 13:31:33

@TaTa86.: "Qrva mindegy, hogy te mennyit fizetsz érte"

Ezt ne döntsd már el helyettem kösz.. Épp elég volt az rengeteg milliárd amit a gázáremelések időszakában pár éve még "szaktanácsadásra" költött a kormány..

kerekes pereces 2012.12.31. 13:34:08

@cutcopy: A vizitdíjért kaptál szolgáltatást, a csekkadóért semmi nem jár.

Másrészt a vizitdíj az állami Tb-rendszer egyik költségfajtája, a csekkadó meg a nem állami rendszert adóztatja (azaz a produktív szektort).

Bell & Sebastian 2012.12.31. 13:36:58

@komolytalan samu: Remélem, nem azt akarja sugallni, hogy ezek a szolgáltatási ágak szakmai irányítás alatt állnak? Mert ez nem lenne igaz, a kibaszott politika -a támogatási rendszereken keresztül- veri fel az árakat.

A pályázat és támogatás szinonimája a korrupciónak, gigantikus lopásnak. Ettől derága.

kerekes pereces 2012.12.31. 13:37:39

@Bell & Sebastian: "Mióta Púnijó van, érdemes globálisan vizsgálni a lóvé áramlását."
Ha globálisan vizsgálod a lóvéáramlást, akkor nincs értelme az államszintű adózásnak, egységes uniós adópolitikát kell bevezetni. Amíg az egyes uniós tagállamok egymással versenyeznek adópolitika terén, addig igenis van értelme országonként vizsgálni a pénzügyi helyzetet.

"Egy euró támogatás hatására eddig hat eurót vontak ki, többek között az adózás alól. Több adó -értelemszerűen- kisebb újraelosztási rátával járna."
ú
Te hülye vagy? Több adó hogyan járhat kisebb újraelosztással? Több adó magasabb újraelosztást jelent, hiszen az újraelosztási ráta = állami költségvetés / GDP.

Ha az állam bevétele nő a GDP-hez képest, akkor az magasabb újraelosztást jelent.

"Mondjuk Ausztria attól rossz példa, hogy tulajdonképpen Németország egyik hajtása. "
Végülis Ausztria 1955 óta független állam, Németország a jelenlegi formájában pedig 1990 óta létezik.

Apeiron (törölt) 2012.12.31. 13:40:53

@cutcopy: Most komolyan. Neked tetszik 2012-ben, Magyarorszégon, ahol elméletileg kapitalizmus van az államilag vezérelt rezsicsökkentés? Gulyásorbánizmus.

jozicsenko 2012.12.31. 13:41:47

@babo81: a 16%-os adó elött emlékszel mi volt?

segítek: az adóék (=a teljes rád szánt bértömeg államot illető része, vagyis amit a főnököd nem neked ad oda, hanem bokrosnak / veresnek / matolcsynak) ferkónál még erősen 50% felett volt (=27% Tbjárulék, 36%-os szja havi 140 bruttó felett, 18%-os minden egyéb járulék tőled, stb), most elméletileg ugyan 50% alatt, de a sok kis adó miatt a fogyasztást terhelik, nem a jövedelmet - ez adóztatási technika, olyan kérdés, amit csak messziről szaglunk mindannyian (sajnos matolcsy is...)

amit az átlagember megspórolt a 16%-on, azt sajnos a bankok el is vitték a devizahitellel (ha egy takarítónő svájcban tüsszentett, itthon az influenza-járványra hivatkozva akkor is emelték a törlesztőrészleteket, ha minden más süllyedt) - a bankadót nem sajnálom (még ha mi fizetjük is majd meg), mert a bankokkal szemben fel kellett egyszer végre lépni: van tisztes haszon és van haszon magyarországon (=adót csak a kis és közép vállalatok meg a lakosság fizet, a bank pont olyan szent és sérthetetlen volt a ballib oldalnak, mint a nyugdíjas szavazó bázis: bárkit, csak őket ne bántsuk)

szóval az egész kezelhető és kivitelezhető lett volna, ha orbánék nem ilyen ritka válogatott, töketlen balf.sz, balfék, teszetosza, tohonya, tutyimutyi, exhökösök közül szemezgettek volna (megértem: csak ők maradtak itthon, a nagyvezér mellett, minden értelmes közgazdász a Cityben dolgozik, Londonban, vagy Szingapúrban)

a lényeg, hogy csak a nyugdíjasokat ne bántsuk

meg a közgépet
meg a simicskát
meg az őket védő művészeket

... a sor végtelen, ha a következő választást ezen épp nem is, de 2018at elbukják (ugyanis addigra az LMP lép az mszp helyére, nem a nyugdíjasokat védi majd, a jobbbik meg talán bejön jobbközépre és a fidesztől viszi el az átvert szavazókat voksait...)

Bell & Sebastian 2012.12.31. 13:46:51

@kerekes pereces: Ilyen szinten nem vitatkozom, mán elnézést. A Szent GDP/államadósság viszonyszámból kevés dologra lehet következtetni, arra is csak esetlegesen.

A közvagyon sikeres nyugatra hurcolása után a kifosztás célkeresztjében most a magánvagyonok állnak.

Arról érdemes beszélni, ezt a törekvést hogyan lehet megakadályozni, a többi csak kocsizörgés.

komolytalan samu 2012.12.31. 13:50:35

@Bell & Sebastian: Arra utaltam, hogy a közműdíjak áraiban önkormányzati érdekek és az uniós csatlakozás elcseszései (állami és önkorm.i) is nyakig benne vannak.

Tisztán szakmai irányítás meg nincs. Sehol.

kerekes pereces 2012.12.31. 13:56:30

@Bell & Sebastian: "A közvagyon sikeres nyugatra hurcolása"

Itt nem tudom, mire gondolsz.
"a kifosztás célkeresztjében most a magánvagyonok állnak."
Itt meg pláne nem.

Ha te azt tartod kifosztásnak, hogy a Közgép párszázmilliárdot zsebretesz, az nem igazán nyugatra hurcolás. Ébresztő, jó pár magyar magánember teszi és tette zsebre a közvagyon korrupciós részét.
Szerinted a közbeszerzéseken nyertesek nyugati cégek? Mondjuk az Albacomp? A Kopint-Datorg, alias NISZ? Ők igazi nyugati vállalatok. Vagy mondjuk a Hídépítő Zrt? A Vegyépszer? A Századvég, a BKV, a MÁV? Valóban mind-mind nyugati cégek.

kerekes pereces 2012.12.31. 14:04:56

@jozicsenko: "amit az átlagember megspórolt a 16%-on"
Az átlagember SEMMIT nem spórolt a 16%-on.
Segítek, itt egy kimutatás az SZJA-befizetésekről a jövedelem osztályai szerint:
www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/27000/27549_ados.jpg

Látható, hogy 285E adózón segített a 16% SZJA, a többieknek igazán nem adott vissza sok pénzt, a legnagyobb rétegnek (akik eddig is a legalacsonyabb adót fizették be) pedig nem jelentett semmit.
Viszont a cserébe megemelt ÁFA és a többi egyéb adó mindenkin lecsapódik.

Ezért is van az, hogy hiába várta Matolcsy a gazdaság beindítását attól, hogy a jövedelmet nem, de a fogyasztást adóztatja: plusz párszáz milliárdot otthagyott 285E embernél, de azok nem tudnak csodát tenni: egyszerűen befektetésekbe, megtakarításokba fordították. Nagyon sarkítva: akinek megvan mindene, minek költsön még pénzt?

Ez a 285E ember nem sok, kb. ennyi magyar él Londonban. Mégis ők a magyar költségvetés fő forrásai. Ha nem rájuk épít a költségvetés, akkor abból szép elbaszott, rövid távú intézkedések és folyamatos adóemelés lesz. Ezt láthattuk is, a 2013-mas költségvetés-változatok volt, hogy 1-2 napot éltek csak, adófajták keletkeztek a semmiből. Ne gondoljuk, hogy ez jövőre nem lesz így, plusz azt gondolom, hogy a 2013-mas költségvetést már januárban módosítani fogják.

Pelso.. 2012.12.31. 14:07:55

@kerekes pereces: Az újraelosztás nálunk immár nem pénzügyi kérdés, hanem politikai. Bizonyos helyzetekben semmi sem drága, az se baj, ha kiosztott egy forint később kettőbe kerül.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.12.31. 14:21:34

@cutcopy: Nem bírod felfogni, ugye? Ha ugyanannyi a fogyasztásunk, és ugyanannyiért vesszük a gázt Putyintól, akkor nincs spórolás.

Sőt! A kompenzáció pont, hogy fogyasztásnövekedést eredményezhet, ami plusz kiadás.

@kerekes pereces: "Nagyon sarkítva: akinek megvan mindene, minek költsön még pénzt?"
Mert nincs olyan, hogy "megvan mindene". Az embernek mindig több kell. A proli örül, ha nem éhezik, ha valakinek viszont megtakarítása van, akkor adott esetben elkezd vállalkozni, vagy befekteti a pénzét, hogy még több legyen.

Én továbbra is tartom, hogy a 16% SZJA önmagában nem volt hülyeség. Csak az a vicces, hogy a többi lépés homlokegyenest ezzel a koncepcióval megy szembe, ráadásul, mint minden reformnak ennek is van egy kifutási ideje.
(Pl most otthagy egy csomó pénzt a gazdagoknál, de a gazdag azt látja, hogy káosz van, és maholnap Matolcsy őt nevezi ki kuláknak, és elveszi a pénzét. Úgyhogy ahelyett, hogy a frissen "kapott" pénzt itthon kamatoztatná, vagy megeszi, vagy átváltja euróba, és kiviszi biztonságos helyre.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.12.31. 14:26:36

@kerekes pereces: Ne keverd az SZJA-t a teljes állami bevétellel. Az a 285 ezer ember az SZJA-bevételeknek valóban a fő forrása, de az SZJA-ból 2012-ben az állam bevételeinek nem egész 12%-a származott. Az egykulcsos az államnak úgy 5% bevételcsökkenést okozhatott (csak saccolom). Ez sem kevés, tehát egy ilyet nyilván csak kiadáscsökkentéssel (hol?) vagy más (milyen?) adók bevezetésével lehet meglépni. Elkúrták.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.12.31. 14:42:01

ez viszonylag egész jó, a végére teljesen szétesik mondjuk, de a szakok végén mindig nagyot ütnek viktorka szavai, ügyesek ott többnyire a rímek is.
a tartalom a végére átmegy csöppet primkóba, amúgy egész jó

laci0011 2012.12.31. 14:49:20

@cutcopy: Nem csak nagyot álmodók vagytok,szerettek nagyot mondani is.5-20 között van a szorzótok,biztos megéri ennyire lemenni kutyába.

Mikka-Makka 2012.12.31. 15:15:44

@cutcopy: instant szívlapát!
van bankszámlád, telefon előfizetésed? mondd azt h nem hárították át! önszorgalomból vagy vak mindenre ami a kormányra rossz fényt vet vagy fizetnek érte?

Bell & Sebastian 2012.12.31. 15:28:54

@komolytalan samu: Az nincs, de legalább _van_ mellérendelve.

@kerekes pereces: Nem úgy kell elképzelni, hogy például fogtak egy cukorgyárat (vagy bármi mást), vontató után kötötték és áthúzták a határon, hanem úgy, hogy a teljes vertikum innen eltűnt, de mivel a cukor fogyasztása itt maradt (sőt, nőtt), elköltözött az előállítása innen, de romjaikban itt hagyták az eszközöket, nulla értéken.

Szóval, mit ér egy rozsdás csőfogó (?), ha nincs vele munka, sem ember aki ért hozzá, sem végtermék, ami adóztatható, egyebek.

Közgép és társai. Ebben a témában sokkal jobb lett volna csöndben maradni, mert nyilvánvaló a teljes tájékozatlanság.
A valódi, munkát végző cégek és finanszírozó bankok, továbbá ezen kettő kombinációját nyújtó, (megtizedelt) magyar kisvállalkozások továbbra is ugyanazok, csak most már kénytelenek megelégedni egy alaposan kicsontozott zsákmánnyal, ami még az egyszerű újratermelés feltételeit sem képes biztosítani.

Aki lopik, (Simacsek cégei mellett) továbbra is a számtalan multi, akik adó-optimalizálnak, késve vagy sehogy sem fizetnek, ezért legaktívabban a bírósági csatatereken küzdenek.

Csakhogy minden szinten _csak_ magyar alkalmazottaik vannak, ezért ódzkodnak levágni őket.
Majd, ha lesz helyette hazai, akkor. Vagy akkor se', tekintettel arra, hogy kedves vezetőink szeretnek résztulajdont kapni ajándékba -végszükségben akár részvényt vásárolni is- ezekből a cégekből.

Meg kell csak nézni, hogy a mindenkori fhranszia min. elnöknek hány százaléka van a Veoliában vagy Suezben. Ha Bantuföldre kitelepülnek, első dolguk, hogy Bantuföld nemzetvezetőjének adnak egy 3% -os pakettet, amitől az rögtön aláír velük egy stratégiai együtt hálást napi három cunnilingus -szal.

Hát így megyen ez.

MézesRozi 2012.12.31. 15:51:25

@Herr SturmLikudnik:
nekem? nem hiszem. az én realitásérzékem a következőt érzékeli: maga azt akarja, hogy ne csak a nyuggerek legyenek kivételezettek. helyes, egyetértek: szívjanak ők is.
a probléma a következő: ovi most jól megmogyizza a csúnyakorúakat és elveszít egy hatalmas szavazótábort. ha ebben az ellenzék hajlandó lenne arra a bazinagy népfrontos összefogásra, rendben. azonban az ellenzék együttműködési késztetése erre nyilván nem terjed ki, hiszen ha ezt orbi megteszi (csökkenti a nyugdíjakat), akkora rést üt a pajzson, amin átfér a titanic. mert nyilván az ellenzék sutba dobja "elveit" és olyan kampányt kerekít a fagyoskodó, az éhhalál szélén egyensúlyozó nyugdíjasok szavazatainak megszerzésére, hogy öröm nézni. mondjuk ezzel meg is nyeri a választást, majd - mivel nem akarja a következő választásokat elveszteni -, na mit fog csinálni? hát karbantart, 13., 14. havi nyugdíjt oszt stb.

szóval: most megmutathatja az ellenzék, hogy vannak kérdések, amikben képes felülemelkedni közvetlen érdekein, és megállapodást kötnek a pártok, hogy a nyugdíjasok megfingatásában együtt, egymás ellen a kérdésben nem kampányolva vesznek részt.
na hát ez a realitás:)

babo81 2012.12.31. 16:03:36

@jozicsenko:leszarom mi volt előtte,azt tudom,hogy az egykulcsos adó qurva igazságtalan!pl.:a volt főnökömnek százmilliói vannak. Gyuri bácsi hozzásegítette,hogy az amúgy is rohadt magas fizetèse havi átlag százezer forinttal gyarapodjon! Ugyanazt a három inget hordja tíz éve,évek óta egy cégtől rendel zabálnivalót tíz forint jattot nem adott még! Na az ilyeneknek kell megtömni a bukszáját és máris dübörög a gazdaság!:)

babo81 2012.12.31. 16:15:51

@cutcopy: úgy látom téged észérvekkel nem lehet megfogni. Van egy sanda gyanúm,hogy te azok táborát erősíted akik nagyon jól jártak azzal ami Gyuri bá fejéből kipattant majd a Viktor-diktátorunk rábólintott majd valamelyik(vastagbőr)szóvivő megprobàlt lenyomni a torkunkon! Vagy neked az nyújt örömöt,ha a lábadnál lógatva az utolsó forint is kihullik a zsebedből a kormány jóvoltából?!

komolytalan samu 2012.12.31. 16:18:48

@MézesRozi: Kedvesdrága

Aki hatalmat, az felelősséget is nyer! Kié a hatalom?

Ez az ellenzék kihasználná szöveg meg azért vicces, mert ugye a Fidesz is kihasználta. Nyilván nem nyert volna kétharmaddal, ha nem teszi, de fizetni meg mindenért kell, hát most fizetik. Kellene legalábbis.

Ezt bbjnickes logikát le kéne védetni! Hungarikum!

1. tétel: Ha az országnak egy döntés történetesen jó lenne, de ESETLEG visszajönnek miatta a tetveskomcsik, ne tegye a kormány!
1 tétel: Ha viszont az ország beledöglik, de a fidesz újra nyer, akkor tegye! A lényeg hogy a fidesznek jó legyen, az ország meg már úgyis mindent túlélt.

Az érvei szerint, maga két lófaszért is eladná a saját hazáját, ha a fidesz ezzel választást nyer.

Megsúgom magácskának : maga nem hazafi, inkább csak a ló az Állatfarmból.

No de hazaárulásra még az ostobaság sem mentség kedves!

laci0011 2012.12.31. 16:47:44

Érdekes ez a nyuggerpolémia,mikor az átlagéletkor gyakorlatilag a nyugdíjkorhatár,tehát amennyi nyugdíjas van,annyian halnak meg a nyugdíjaskor előtt annyi évvel ahány évvel a nyugdíjas túléli a korhatárt.Vagyis népegészségügyi probléma van nem nyugdíjas probléma inkább,nem kicsi!Viszont a versike telibetrafált,viktorkába.

laci0011 2012.12.31. 16:50:09

@babo81: A gazdag nem fizet adót és ezek még rátettek...Okosak.

MézesRozi 2012.12.31. 17:04:54

@komolytalan samu:

hát a 14. havi nyugdíjra rá ígérni nem volt egyszerű:)

nem a nyugdíjasokba rokkan bele az ország. az egészségügybe, oktatásba és az összes közfeladatokba együtt. ma nagyjából konszenzus van abban, hogy az állami kiadásokat csökkenteni kell, a kérdés, és ez bizony a mindenkori kormány hatásköre, hogy hol legyen, ill. hol ne legyen vagy kisebb legyen a csökkentés. minden csoport, akiket ez érinthet, mert valami módon az állami csecsen lógnak, füstjeleket ad le, esetleg tábortüzet is rak, hogy kifejezze, ne tőle vegyenek el. ezt most a felsőoktatásban láthattuk, de volt itt már rendvédelmi szervek, tanárok, orvosok, művészek, tűzoltók stb. tiltakozása is. a kormány dönt, és nekem sem tetszik, hogy a nyugdíjasok érinthetetlenek.
ez azonban nem keverendő össze a felelősségvállalással, az ország ugyanis nem a nyugdíjak miatt van bajban. de még ha amiatt is lenne, hallott maga olyan megmozdulásról, ahol egy érdekcsoport azért mozdult meg, hogy vonjon el a kormány valahonnan és azt takarítsa meg? mert én még csak olyat hallottam, hogy vonja el és adja nekünk. hát ez tényleg felelősségteljes gondolkodás. ugyan menjen már.

ja, és már megbocsásson, de legalább négy lófaszt kérnék.

cutcopy 2012.12.31. 17:15:35

@Apeiron: Nem, igazából én a gázáremeléseket szerettem, szerintem neked is ez hiányzik..

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.31. 17:18:33

@komolytalan samu:

Te tényleg egy komolytalan jószág vagy, @komolytalan samu:!

Már hogyan lehetne jó egy olyan (kormányzati) döntés az országnak, aminek eredményeként esetleg visszajönnek a tetveskomcsik?! Az elmúlt majd 70 évből majd 60-ban ők kormányoztak. Számodra nem bizonyították még "teljesítményükkel" az alkalmatlanságukat?

cutcopy 2012.12.31. 17:19:05

@kerekes pereces: "A vizitdíjért kaptál szolgáltatást"

Aha, kösz, ugyanazt a szolgáltatást kaptam amit vizitdíj nélkül is..

cutcopy 2012.12.31. 17:20:52

@TaTa86.: Látom nagyon aggódsz az állami pénzekért, és inkább tanácsadásra költenéd..

cutcopy 2012.12.31. 17:21:45

@laci0011: Ebből az erőből azért írhattál volna valamit is..

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.31. 17:24:04

@MézesRozi:

"ja, és már megbocsásson, de legalább négy lófaszt kérnék." --- írja.

Nem telhetetlen maga egy icinke-picinkét? [.................................../.]

cutcopy 2012.12.31. 17:25:05

@Mikka-Makka: A bank nem hárított rám semmit, ugyanannyi kezelési költséget vonnak mint mindig is.. de azért érdekes, hogy neked is most jut eszedbe a banki aggodalom és nem a tömeges devizahitelek idején..

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.31. 17:28:17

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

"...3 millió 812 ezren dolgoztak, ugyanakkor 468 ezren munkanélküliek voltak, közülük a pályakezdő munkanélküliek száma 52 ezer.
2011-ben a nyugdíjban és egyéb ellátásban 2 millió 901 ezren részesültek (a népesség csaknem háromtizede).
Az átlagos havi nettó kereset összege 141 127 forint, az átlagnyugdíj ennek 65%-a volt..." (2011. év végi adatok)

www.ksh.hu/sajtoszoba_sajtokozlemenyek_tajekoztatok_2012_08_31

Ezt talán érdemes volna mottóként odabiggyeszteni a "költemény" elé, mindjárt szélesedne az értelmezési kerete és mindjárt másként csengenének benne a rímek!

laci0011 2012.12.31. 17:32:11

@cutcopy: Minek,én magyarul beszélek,Te csak fityuszul tudsz.Majd ellenzékben talán visszaalakulsz.

cutcopy 2012.12.31. 17:35:16

@babo81: "téged észérvekkel nem lehet megfogni"

Ja hogy észérv volt, hogy valakinek a háromszáz forint tranzakciós díj is sok..?
Hát ennyi ésszel lehet hogy ez érv, de visszaszámolva két ezrelékkel, aki 300 forint tranzakciós adót fizet, annak a nettó bére 150 ezer kell legyen, míg a vizitdíj negyvenezer forint nyugdíjjal is 300 forint /volt/ minden alkalommal..

laci0011 2012.12.31. 17:36:54

@cutcopy: A Századvéget kéne még nyomatni kicsit,pár milliárd,és még eltolcsyt is űberelnék.

cutcopy 2012.12.31. 17:37:23

@laci0011: Ne aggódj, magyarul is képes vagy értelmetlenségeket írni, úgy néz ki inkább nálad változott valami odabent ellenzékiként..

cutcopy 2012.12.31. 17:39:16

@laci0011: kayáljad csak az ibrahimokat épp neked való feladat.. )

Bell & Sebastian 2012.12.31. 17:42:26

@laci0011: Ha @laci01 is maga volt, akkor nagyot pördült a damaszkuszi úton, úgy 180 fikot. Ha mégsem, akkor tévedek.

laci0011 2012.12.31. 17:43:41

@babo81: Régóta űzi a sportot,jók a cetlijei,sok pénz áll mögötte...A számokkal azért bajban szokott lenni,hehe.

laci0011 2012.12.31. 17:48:21

@Bell & Sebastian: Nem volt más nickem,van mostanában még 1 0012-es,de az sem én vagyok.

laci0011 2012.12.31. 17:52:18

@cutcopy: Fogalmatok se nincsen a magyar nyelvről,de az összes bolsi technikáról annál inkább,sok óra fekszik benne ahogy elnézem,persze az aggasztó ahogy kezd repedezni az omerta...

MézesRozi 2012.12.31. 18:15:28

@mk27soundmaster:

gondoltam, bespájzolok nyugdíjas éveimre is. mert ugye ki tudja, milyen szűk esztendők jönnek.

cutcopy 2012.12.31. 18:16:09

@laci0011: Na milyen bolsi technikák vannak, mert a szócséplést te alkalmazod kiválóan..

kerekes pereces 2012.12.31. 19:11:18

@cutcopy: Nem, mert aki csak beszélgetni ment el a dokihoz (sok szabadidős nyugdíjas, akinek ez napi program), ő így már nem ment el. Azaz csökkent a várakozási időd.

csikarcsi 2012.12.31. 19:19:57

@jozicsenko: Nem tájoltad el magad egy kicsit ezzel az átlag 15 ezerrel? Közel sem volt ennyi, de még a fel sem.

babo81 2012.12.31. 19:36:53

@cutcopy:EMBER!!!Szakadj már le arról a 300Ft-ról! Sok kevésből jön össze a havi többezres plussz! A kérdés még mindig adott:Közel vagy a húsosfazékhoz vagy nulla empátia szorult beléd esetleg mindkettő?

babo81 2012.12.31. 19:42:29

@mk27soundmaster: a munkanélküliek táborát szorozd meg kettővel és akkor helyben vagyunk! :(

Apeiron (törölt) 2012.12.31. 19:43:00

@cutcopy: Tudod nekem semmi bajom a gázáremeléssel, mivel az árak általában emelkednek, mindaddig míg a bevételeim jobban nőnek.

Neked viszont ajánlom Venezuelát, kitünően éreznéd ott magad. Mostanában nagy ott az állami kereslet a kádárizmus elszánt híveire.

cutcopy 2012.12.31. 20:25:55

@Apeiron: "Tudod nekem semmi bajom a gázáremeléssel"

Tudom, ezért problémázol a gázár csökkentéssel..

cutcopy 2012.12.31. 20:31:00

@babo81: "Szakadj már le arról a 300Ft-ról! Sok kevésből jön össze a havi többezres plussz!"

Először is, te akadtál bele a 300-ba, másodszor meg világos, hogy neked az az időszak tetszett, amikor sok nagyból jött össze az a havi 10-20 ezres plusz..

cutcopy 2012.12.31. 20:34:20

@kerekes pereces: Igen, ezzel is ellenkampányoltak a szoclibek 2008-ban, meg az új szabású nagyobb zsebes orvosi köpenyekkel, stb..

Apeiron (törölt) 2012.12.31. 21:14:48

@cutcopy: "Tudom, ezért problémázol a gázár csökkentéssel.. "

Neked van vállalkozásod?

babo81 2012.12.31. 21:39:00

@cutcopy: akkor,hogy világos legyen:mindegyik lop,csal és legfőképpHAZUDIK!Mégpedig bele az arcunkba! Jó dolog,hogy csökken a rezsi,DE az elmúlt években annyira elszegényedett az ország,hogy ez a kedvező hír nagyon csekély kompenzáció azért amit elvettek tőlünk! Harmadjára kérdezem:neked fut a szekèr? A szociális érzékenységed nulla! Vajon miért vándorolnak ki a magyarok nyugatra? Szerinted? Biztos azért,mert itthon tudnak alapozni,családot tervezni,lakást vásárolni,félrerakni...menekülnek a jóléti társadalomból. Nagyanyám megmondta:édes lányom,sok minent megértem már de ilyen ámokfutást amit Orbán csinàl még nem láttam! 83 éves,csak tud valamit! Hozzátenném egyik pártnak sem vagyok a szimpatizánsa,miként az elején leírtam egyik tizenkilenc......Én csak arról tudok véleményt alkotni amit a környezetemben látok! És amit látok az siralmas!!!:( De az ember amíg él remél! Én remélem,sőt kívánom,hogy a jövő év MINDENKI számára boldogabb lesz! BUÉK!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.01. 12:08:14

@MézesRozi: lófasz csak akad még 10 év múlva is...

homoródkarácsonyfalváért 2013.01.01. 12:48:08

Boldog Új Évet kívánok!
(Kicsit ront a dolgon, hogy kinyitva a mandit, ennek a pasinak kell a képét néznem...nem lehetne valami jó csajt feltenni helyette? :-))

MézesRozi 2013.01.01. 12:56:54

@Hepci:
lehet, hogy akkor már csak hangyapöcsök lesznek:)

egyébként az idézett szövegem erre volt válasz:
@komolytalan samu:
"Az érvei szerint, maga két lófaszért is eladná a saját hazáját, ha a fidesz ezzel választást nyer. "

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.01. 14:21:42

@MézesRozi: igaz, jobb ma 1 lófasz, mint 10 év múlva 1 hangyafasz. :)

A Fidox-Maszop kontextusban meg egyre inkább az a kérdés, hogy a pej, vagy a szürke ló faszát akarjuk-é a sheggünkben látni...
Közeledvén a választáshoz, a pej majd - az eddigiektől gyökeresen eltérően - hosszas előjátékkel kecsegtet, a szürke pedig rengeteg mézet ken rá.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.01.01. 15:12:28

@cutcopy: "csak hát ez a duma két éve megy és áthárításnak még nem nagyon van nyoma"

Csak egyet mondok: biztosítási adó. És nem azért, mert a biztosítók csúnyarosszgonosz emberek, akik nagy pénzeszsákon ücsörögnek. Hanem azért, mert ezt is sikerült a szakmával való egyeztetés nélkül bevezetni, amolyan jó kis pofonnakszaladós magor virtussal. :P

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.01.01. 15:31:10

@MézesRozi: "nem a nyugdíjasokba rokkan bele az ország. az egészségügybe, oktatásba és az összes közfeladatokba együtt"

Akkor most kérdeznék egy nagyon eretneket: vajon mi nélkül lehet jövőt biztosítani egy nemzetnek? Egészségügy, oktatás, közbiztonság stb. nélkül, vagy svájci-indexált nyugdíj nélkül?

És nem az itt a baj, hogy mindenhonnan elvonogatnak, hanem az, hogy a Szent Nyugdíj mind a két politikai oldalon vitán felül állóan megőrzendő, sőt emelendő.
Érdekes, hogy a nyugdíjakhoz senki még hozzá nem nyúlt. Aki eddig megpróbálta (nem is csökkenteni, hanem mondjuk kevésbé emelni), az rögtön nemzetrontó tömeggyilkos lett és népszerűséget/választást bukott.
A nyugdíjas szent. Álnaivan kérdem én: ugyan miért? Hát persze, hogy a szavazatokért, semmi másért.

A nyugdíjas szent. És ez rohadtul irritál. Irritál, hogy minden más esetében az a vita tárgya, hogy adnak-e egyáltalán, és ha igen, akkor mennyivel kevesebbet, a nyugdíjak esetében viszont az, hogy mennyivel lehetne még többet és többet adni. Két nap különbséggel szavazták meg a minden-nyugger-kap-5-rongyot módosítást, és azt, hogy nem kapnak 5 ezres emelést az egészségügyi szakdolgozók. Ez köpedelmes, már ne is haragudj!

Nem kell nekünk pedagógus! Nem kell nekünk orvos és ápolónő! Nem kell egyetemista se! Nekünk csak nyugdíjasok kellenek, hiszen ők a mi jövőnk, ők a mi nemzetünk reménységei! A nyugdíjas a mi jövőnk záloga!

S milyen érdekes: ebben bitangmód egyet tud érteni a Maszop és a Fizess!

cutcopy 2013.01.01. 16:48:14

@Önkéntes Véradó: "sikerült a szakmával való egyeztetés nélkül bevezetni"

Fletó egyeztetett a néppel a szokásos havi gázáremelései előtt..?

Egyébként meg:
www.origo.hu/gazdasag/20120524-indul-az-egyeztetes-a-penzugyi-adokrol.html

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.01.01. 20:00:23

@cutcopy: Ne csak addig olvasd a sztorit, amíg téged igazol. A történet vége is érdekes ám! :)

www.origo.hu/gazdasag/20121120-lex-jarai-nagyobb-versenyelonyhoz-juttatta-matolcsy-a-kis-biztositokat.html

www.origo.hu/gazdasag/20121126-mar-a-biztositok-sem-termelnek-nyereseget.html

Egyébként meg: bár nem biztosítónál dolgozom, komoly rálátásom van a nem-élet területre. Személy szerint azt várom 2013-tól, hogy melyik biztosító fog először létszám-leépítést bejelenteni.
Azt, hogy melyik terhelte át teljesen vagy szinte teljesen az adót az új ügyfelekre, már lehet tudni. ;)
Ezért szeretem, amikor a fideszes agyhalottak jönnek és a bankot meg a biztosítót okolják. Pedig nem biztos, hogy azért drága a kenyér, mert a pék egy pénzéhes gennyláda - talán csak így tud a felszínen maradni.

cutcopy 2013.01.01. 21:12:27

@Önkéntes Véradó:
"azt várom 2013-tól, hogy melyik biztosító fog először létszám-leépítést bejelenteni"

A bankok, multik és az energetikai szektorok után a biztosító ügynökeiért is meg fog szakadni a szívem.. majd kereshetnek rendes munkát esetleg fontosabb területeken is..

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.01. 21:21:55

@cutcopy: a biztosítási ügynökök nyilván imádnak biztosítási ügynökként dolgozni... a multik alkalmazottainak sincs más álma, mint naponta elénekelni a vállalati himnuszt, és hetente lesz*pni a főnököt.
Ismerek egy bizt. ügynöket, már évek óta alig keres valamit, mivel a melóhelyek többségén kizárólag jutalékból kap fizut.
Szvsz fideszország híveinek (vö. magad) fejében kissé át vannak dimenzionálva ezek a problémák... nyilván remek csavarbehajtó lesz belőlük egy kétmillió embert foglalkoztató Mercedes-üzemben... ami, milyen jó... nem is multi... :D

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.01.01. 21:34:12

@cutcopy: Nem a biztosítók ügynökeiről van szó, Hörrtévén művelt honfitársam, mivel azok jellemzően vállalkozók, nem alkalmazottak.
Viszont az ügyfélszolgálatos, az adatrögzítő, a manipulátor, az irattáros és a többi ugyanolyan szerencsétlen alulfizetett rabszolga, mint amilyen te is lehetsz. Igazad van: az ő állásuk nem ér semmit, csak neked legyen szép meg jó.

"majd kereshetnek rendes munkát esetleg fontosabb területeken is" - tetszik ez a félművelt magabiztosság, amivel eldöntöd, hogy mi a "rendes" munka meg a "fontosabb" terület. Te milyen fontos tevékenységet folytatsz, naridroid barátom? És mi van, ha szerintem az tök fölösleges?
Egyébként meg az összes kreténnek, aki ekézi a bankokat és a biztosítókat, javaslom, hogy vonuljon ki a Bakonyba és alapítson valami földműves ősközösséget. Ott nem kell elviselnie a piacgazdaság és a fejlett társadalom ilyesfajta "fölösleges" borzalmait, mint amilyen pl. a pénzügyi szektor.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 21:55:34

@MézesRozi: Jól összefoglalta, hogy miért van igaza a posztnak, tekintettel az utolsó négy sorra is. A szövege ugyanakkor kis változtatásokkal átemelhető a "túloldalra", valahová 2008 környékére. :) Igen, ebben kb. ugyanott tartunk, mint Gyurcsányék idejében: "a kormány véghezvinné A Fájdalmas, De Szükséges Reformokat / A Nemzeti Érdeket Szolgáló Átalakításokat, de a populista, demagóg ellenzék nem hagyja!

(OFF: Most akkor tényleg megszűnt a jósda-blog? Vagy privátban folytatódik? Nem kérem, hogy titkokat áruljon el, csak nem voltam képben az ünnepek alatt, különösen mivel könnybe lábasztotta a szemem az influenza.)

cutcopy 2013.01.01. 22:06:10

@Hepci: Nincs más hátra, minthogy további kellemes aggodalmakat kívánok..

cutcopy 2013.01.01. 22:09:53

@Önkéntes Véradó: "Te milyen fontos tevékenységet folytatsz, naridroid barátom?"

Ugyanazt mint te elvtárs, csak veled ellentétben én nem a nagy nemlétező összellenzéki Orbánváltó koalíció oldalán..

Alfőmérnök 2013.01.01. 22:38:56

@Holger Hartland: Ha privátban folytatódik, akkor magának is kellett volna küldeniük meghívót, értesítőt. Mert maga nem idegen ott, mint Hepci.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 23:11:25

@Alfőmérnök: Nem kaptam semmiféle meghívót vagy értesítőt. Szerintem nem is kellett kapnom. Ritkán írtam oda, meg nyilvánvaló is, hogy nem vagyok jobboldali. (Semmilyen oldali sem, de ezt nem dicsekvésképpen írom, így alakult és kész.)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.01. 23:23:51

@Holger Hartland:

Én viszont most küldök magának egy értesítő egy, a legutóbbi bejegyzéséhez írott, kommentemről:

hartland.blog.hu/2012/12/26/megszuletett_776/fullcommentlist/1#c18676886

Alfőmérnök 2013.01.01. 23:25:18

@Holger Hartland: Ha küldtek másoknak is, akkor magának is kellett (illett) volna küldeniük. De nem csodálkoznék, ha másoknak küldtek és magának nem, mert Loxon egy magát felsőbbrendűnek gondoló jellemtelen szartróger. Játszik a kis hódolóival is, biztos jókat szórakozik rajta, hogy most nem értik, mi a helyzet. Ahelyett, hogy a metszett farkincájával szórakozna.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.01. 23:29:12

@Alfőmérnök:

Atyailag tanácsolom, ha még nem tetted meg, keress föl egy jó pszichológust!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 23:40:38

@mk27soundmaster: Köszönöm, olvastam. Látom, jobb lenne, ha inkább vicceseket írnék, meg folytatnám a Bölcs Boldi Bácsi-sorozatot, különben csak Meg Nem Értett Művész leszek. Eddig is tudtam, hogy a keresztények mit válaszolnak a "miért engedheti meg Isten a rosszat?"-kérdésre, a kérdést pedig őszintén szólva gyermetegnek tartom. De válasznak szerintem egy evolucionista Isten sem rossz. :) Inkább írja maga is azt, mint padilla, hogy szar a novella!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.01. 23:57:31

@Alfőmérnök: Nem küldtek, és nem sérelmezem, hogy nem küldtek.

Loxon csinált egy blogot, azt csinál vele, amit akar - ha olyan a kedve, meg is szüntetheti. Akinek nem tetszik, ne járjon oda, vagy csináljon másikat. A "régi" kommentfolyam továbbra is megvan itt a mandineren ("Disznók tánca" topik?), aki akar, írhat oda.

Alfőmérnök 2013.01.01. 23:59:27

@Holger Hartland: Eccerű vagy mint a vonatfütty.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.02. 00:13:09

@Alfőmérnök: azt írták valahol, lesz továbbra is jósdablog, csak új platformon. Mihint csinálja.
Gondolom, áttelepíti a b*zi blog.hu-ról wordpressre.

cutcopy 2013.01.02. 00:13:21

@Önkéntes Véradó: Látom kifogytál az ötletből..

Alfőmérnök 2013.01.02. 00:22:34

@Hepci: Tudom, azért, hogy én, meg olyanok, mint te ne írhassanak oda. De miért kell addig lezárni? Nincs ideje moderálgatni a számára kínos kommenteket?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.02. 00:30:24

@Alfőmérnök: fogalmam sincs. Valahogy elvagyok jósda nélkül, most éppen webszerkesztek a másik kezemmel. Elébb meg kolbászt ettem. Az előtt pálinkás csokit.

Sok moderálni valót írtál oda?
Tán eldugult Loxon delete dossziéja...

Bell & Sebastian 2013.01.02. 03:51:16

Hát kérem, egy közönséges molylepke elhamvad a fényben. :)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.02. 05:43:44

@Holger Hartland:

"a kérdést pedig őszintén szólva gyermetegnek tartom" --- írja.

S ugyan miért?! A kérdés, szerintem, teljesen jogos. Mi az hogy, nagyon is!

"De válasznak szerintem egy evolucionista Isten sem rossz. :)" --- írja.

Rossznak épp nem rossz, csak hamis.

"Inkább írja maga is azt, mint padilla, hogy szar a novella!" --- írja.

Jó, hát ha ragaszkodik hozzá, akkor írhatom azt is, de, őszintén szólva, a maga novellista tehetsége engem totálisan hidegen hagy, a téma, amit felvet, viszont annál inkább foglalkoztat. Majd ha "leveszi", miről is van valójában szó, szerintem, magát is fogja!

Alfőmérnök 2013.01.02. 08:09:20

@Hepci: Nem írtam sok moderálni valót.
De alapvetően leszarom, nekem ebben a történetben inkább az az érdekes, hogy az embereket milyen könnyen meg lehet téveszteni szavakkal, hogy a szavak jobban érdeklik őket mint a tettek. Konkrétan, ha valaki tradicionalistának/konzervatívnak, meg miafaszomnak mondja magát és állandóan erkölcsről meg erényekről papol, akkor azt hiszik róla, hogy jó ember, még akkor is, ha láthatóan egy szardarab. (Vagy ha valaki jó, vagy legalábbis tűrhető megfogalmazásban ír ostobaságokat – ld. aristo – akkor azt hiszik, hogy értelmes dolgokat ír, és ért is ahhoz, amiről ír.)

ajjaj99 2013.01.02. 14:05:19

@cutcopy: Amikor még volt munkám (2 éve), nyomdában dolgoztam, és Volán jegyeket és bérleteket csináltunk. Na szóval, várni kellett egy hetet, hogy mennyi lesz az új ár.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.03. 16:18:38

@mk27soundmaster: A kérdése akkor kérdés, ha az első párbeszéd valós, és nem csupán a második jelenet egyik szereplőjének elmeszüleménye. (Az első számú jelölt nyilván a nő, de én a dokit se zárnám ki. :))

Ha van Isten, akkor nagyjából úgy áll fölöttünk, ahogyan a kísérletező biológus a Petri-csészéjében tenyésztett egysejtűek fölött. Nincs alapunk elhinni, hogy bármit is tudunk róla. Ilyen alapon lehet akár egy evolucionista Isten is, aki a véletlen és a szelekció segítségével teremt hozzá hasonlatos lényeket - és nem biztos, hogy mi, emberek a "sikeres" kísérletek közé tartozunk.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.01.03. 18:29:02

@babo81: "a volt főnökömnek százmilliói vannak. Gyuri bácsi hozzásegítette,hogy az amúgy is rohadt magas fizetèse havi átlag százezer forinttal gyarapodjon! Ugyanazt a három inget hordja tíz éve,évek óta egy cégtől rendel zabálnivalót tíz forint jattot nem adott még!"

Neki ezért vannak százmilliói, a hülye idióta prolesz meg a kurva drága mobilnettel fészbúkozik a telefonján a buszon.

Másképpen: a birtokot is elkártyázó, szarfaszú magyar dzsentrik Bivalybasznádon is kib@szott nagy, hivalkodó, kifűthetetlen kúriákat emeltek, míg a dúsgazdag holland kereskedők egyszerű, fehérre meszelt (aránylag nagy) lakásokban laktak, egyszerű parasztbútorok között.

Mi ezért tartunk itt, ők meg azért ott...de a hollandot behelyettesítheted finnel vagy svéddel is, ha úgy jobban tetszik...

Prof. Dr. Simon Templar 2013.01.03. 18:39:02

@Prof. Dr. Simon Templar: Ajánlott olvasmány: Max Weber: A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme (Die protestantische Ethik und die Geist des Kapitalismus) Gondolat Kiadó, 1982

MézesRozi 2013.01.03. 19:45:49

@Prof. Dr. Simon Templar:

" a birtokot is elkártyázó, szarfaszú magyar dzsentrik Bivalybasznádon is kib@szott nagy, hivalkodó, kifűthetetlen kúriákat emeltek, míg a dúsgazdag holland kereskedők egyszerű, fehérre meszelt (aránylag nagy) lakásokban laktak, egyszerű parasztbútorok között.

Mi ezért tartunk itt, ők meg azért ott...de a hollandot behelyettesítheted finnel vagy svéddel is, ha úgy jobban tetszik... "
a magyar dzsentri nem kártyázta el a birtokát, ne beszéljen már butaságokat. azért, mert áltisiben olvasott egy mikszáth-novellát a virágcserépről, ne általánosítson. amikor meg böszömnagy kúriákat építtetett, akkor a finnek még azt sem nagyon tudták, hogy finnek, pénzük meg semennyi volt. legfőképpen ezért nem építettek hasonló kúriákat.

ebfül 2013.01.03. 20:40:54

@Prof. Dr. Simon Templar:

"míg a dúsgazdag holland kereskedők egyszerű, fehérre meszelt (aránylag nagy) lakásokban laktak, egyszerű parasztbútorok között"

...és akciósan festtették a portréikat.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.01.04. 08:34:52

@MézesRozi: "amikor meg böszömnagy kúriákat építtetett, akkor a finnek még azt sem nagyon tudták, hogy finnek, pénzük meg semennyi volt. legfőképpen ezért nem építettek hasonló kúriákat."

Nem ezen van a hangsúly, a lényeget Max Weber fogalmazza meg:
"A protestáns aszkézis ellenzi az élvezetet, lecsökkenti a fogyasztást, elhárítja az erkölcsi gátakat a meggazdagodás elõl, pozitív értékké formálja a korábban elítélt nyereségvágyat, ha annak irányultsága Isten szolgálata. Az alap nem a racionális szerzés, hanem a birtokolt javak irracionális használata. Ez az aszkézis nem önsanyargatást és a világtól való elfordulást kívánt meg, hanem a birtoktárgyak megszerzését és gyakorlati hasznosítását."
süti beállítások módosítása