Választási orosz rulett
2012. október 08. írta: TuRuL_2k2

Választási orosz rulett

orosz_rulett.png

Ezen a héten szünetel a választási eljárásról szóló törvény vitája: ehelyett az azzal összefüggő alaptörvény-módosítást tárgyalja az Országgyűlés. Az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság javaslata alapján ismét változna a tervezett regisztrációs eljárás, a dolgok jelen állása szerint a magyarországi választóknak mégsem lehet majd levélben feliratkozni, csak személyesen vagy az online ügyfélkapun keresztül. A kormánypártok szerint Péterfalvi Attila aggályai miatt kellett belföldön elvetni a levelezős feliratkozás lehetőségét.

Ezzel a változtatással a választási regisztráció még problémásabbá válik, még inkább megnehezíti a választásokon való részvételt, és a magyar politikai élet súlypontját tovább tolja az idősebb választók felé. Mert kinek nem jelent különösebb nehézséget a személyes regisztráció? Az otthonától távol tanuló egyetemistának? Az ügyfélfogadási időben dolgozó családapának, családanyának? Vagy a jelentős mennyiségű szabadidővel rendelkező nyugdíjasnak?

Az jól látszik, hogy a választási feliratkozás nagyon megváltoztatná a választásokat, de nehéz előre megmondani, hogyan. A Fidesz számára pillanatnyilag talán jó ötletnek és előnyösnek tűnnek az új játékszabályok, de egyáltalán nem biztos, hogy ők nevetnek a végén. A regisztráció ugyanis még a kormánypárti szimpatizánsok körében is nagyon népszerűtlen, így aztán nem lehet tudni, mennyire lesznek lelkesek a feliratkozáskor, míg a kormányt elutasítók számára már ez is a kormány elleni fellépés egy aktusa lehet. 

Kétségtelen, hogy 2010-ben a Fidesz sokat – a pártok közül a legtöbbet – tudott arról, kik a választói, de az azóta történt jelentős preferencia-változások miatt ez már ma is ingatag lábakon álló tudás, és még inkább az lesz egy, vagy másfél év múlva. Mit ér azzal az ember 2013-ban, ha tudja, hogy kik szavaztak (volna) rá 2010-ben? Az is kérdés, hogy a Fidesznek az erőit felemésztő, diadalmenetre a legkevésbé sem emlékeztető kormányzás mellett mennyi energiája marad egy regisztrációs kampányra. Megvannak-e még és mennyire lelkesek a 2010-es aktivistái?

A választási eljárásról szóló előterjesztésnek a regisztráción kívül még legalább két olyan eleme van, ami nem lenne jó, ha megvalósulna jelenlegi formájában. Az egyik a 124. § (4), miszerint „az ajánlóív iránti igényben be kell jelenteni azon személyek nevét és lakcímét, akik az ajánlások gyűjtésében részt vesznek”. Erre a bejelentésre – különösen az ajánlószelvények megszüntetésével – semmi szükség, mindenkinek magánügye, hogy melyik párt munkáját segíti. A másik a 20. §, ami a Nemzeti Választási Bizottság megbízatásáról szól. A kilenc évre szóló mandátum és a kétharmados szavazattöbbséghez kötött megválasztás átlagos körülmények között a testület függetlenségének garanciája lenne, azonban – a személyügyi előzmények ismeretében – jelenleg jó eséllyel azt eredményezné, hogy a kormánypártokhoz lehetőségeik határáig, esetleg még azon is túl lojális jogászok kerülnének a bizottságba, több mint két országgyűlési ciklusnyi időre.

A választási regisztráció könnyen a médiatörvény sorsára juthat, a belpolitikában épp úgy, mint a nemzetközi porondon: nagy politikai árat kell fizetni érte, miközben erősen kérdéses, hogy milyen hozadéka van a kormány számára – az országról nem is beszélve. Ráadásul, ha bukik a kormány 2014-ben, akkor úgyis mindegy, ha viszont nem, akkor egyáltalán nem lesz majd nehéz dolga annak, aki kétségbe akarja vonni a választás legitimitását.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr504825951

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A legostobább érv a regisztráció mellett 2012.10.09. 03:04:17

A regisztráció fölösleges és drága, de a demokráciának nem lesz tőle vége. Ami igazán antidemokratikus, az a folyamatos buta, cinikus "érvelés", ami hülyének tetteti a politikust, és hülyének nézi a választópolgárt. Amikor először felmerült a választó...

Trackback: A legostobább érv a regisztráció mellett 2012.10.09. 03:04:12

A regisztráció fölösleges és drága, de a demokráciának nem lesz tőle vége. Ami igazán antidemokratikus, az a folyamatos buta, cinikus "érvelés", ami hülyének tetteti a politikust, és hülyének nézi a választópolgárt. Amikor először felmerült a választó...

Trackback: Választási orosz rulett 2012.10.08. 10:45:02

A választási regisztráció könnyen a médiatörvény sorsára juthat: nagy politikai árat kell fizetni érte, miközben erősen kérdéses, hogy milyen hozadéka van.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2012.10.08. 08:56:51

"Ezzel a változtatással a választási regisztráció még problémásabbá válik, még inkább megnehezíti a választásokon való részvétel"

...és még kényelmetlenebb érzés, hogy védeni kell a védhetetlent.

Úgy látom, elvi (alkotmányossági) kifogás továbbra sincs, csak a féltő aggódás, hogy ez így inkább rossz lesz a szegény Fidesznek.

A választási rendszer átalakítását célzó intézkedések összességét nézve azért tényleg nehéz lehet nem észrevenni, hogy az egyenként még nem sorsdöntő (csak "nem elegáns" meg "jelenlegi formájában problémás"), külön-külön néhány százalékot (mandátumot) érő húzások hogy állnak össze egy egészét tekintve a 2010-eshez képest nagyon egyoldalú előnyöket biztosító rendszerré.

Erre nem válasz, hogy Szanyi kapitány túlzó kritikájának tovább sarkítását nagy elegánsan megcáfoljátok.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.10.08. 09:14:36

"Vagy a jelentős mennyiségű szabadidővel rendelkező nyugdíjasnak?"

Vagy esetleg az aktiv tarsadalom nyakan parazitakent csungo "roncstarsadalomnak"?

Etnobiznisz van!

Robinzon Kurzor 2012.10.08. 09:20:27

A regisztráció ettől még tényleg orosz rulett a Fidesznek.

De most már beleálltak, megmagyarázták, hülyét csináltak magukból ... tehát marad.

Yossarian1 2012.10.08. 09:24:23

@Robinzon Kurzor:
Szerencsétlen rezsim szolga mit tud csinálni?

Próbál lavírozni, egy kicsit óvatosan kritizál, aggódik és azt reméli ezzel el is van intézve ő már egy igazi ifjú konzi, mert hát jól megasszondta.

Meg hát Viktor király nélkül csúnya rossz az élet.

Ők az evolució egy furcsa mellékvágánya, két lábra állt, felegyenesedve (?) járó előgerinchúrosok.

Velence19 2012.10.08. 09:29:21

@Robinzon Kurzor: komolyan, tényszerűen nem lehet az alkotmányosságot vizsgálni, amíg ezek az ötletek nem állnak össze törvénnyé. A Fidesz megígérte, hogy előzetes normakontrollt kér, erről ma már szó sincs, inkább az alaptörvényt módosítják, hogy utólag se lehessen vizsgálni.

Robinzon Kurzor 2012.10.08. 09:30:15

@Yossarian1:

Ennél szerintem bonyolultabb a helyzet. Voltak már ők kritikusabbak a kormánnyal szemben, most valamiért megint visszavettek.

Szerintem elég nagy visszatartó erő lehet, hogy kivel kerülsz (látszólag) egy platformra, amikor kritizálsz. A megmondóemberek rá is játszanak erre.

Most viszont mondjuk Sólyom Lászlóval kerülnének egy platformra, ami azért nem olyan tragikus.
Szóval nem értem.

Robinzon Kurzor 2012.10.08. 09:34:05

@Velence19: " komolyan, tényszerűen nem lehet az alkotmányosságot vizsgálni, amíg ezek az ötletek nem állnak össze törvénnyé"

De lehet.
Egy alkotmányos alapjog korlátozása az alkotmányból le nem vezethető célból ab ovo alkotmányellenes.

A regisztráció a jelenlegi állapothoz képest korlátozza a választójogot (mert külön adminisztratív aktushoz köti a választójog gyakorlását) és emögött semmilyen alkotmányos cél nem áll.
Ellenkezőleg: az államnak az alapjogok érvényre juttatását elő kell segítenie, nem pedig adminisztratív akadályokkal megnehezítenie.
Mármint egy jogállamban.

Pelso.. 2012.10.08. 09:36:57

Ó, az leheletfinom tolerancia. Elég csak az egyik orrlyukat befogni, a másik bedugul spontán, ugye.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.10.08. 09:40:21

@Robinzon Kurzor:
"Voltak már ők kritikusabbak a kormánnyal szemben, most valamiért megint visszavettek."

Elkezdodott a valasztasi kampany, ilyenkor mar nincs cico. Aki egyenieskedik, azt ilyenkor kirugjak, hogy a laba se eri a foldet. Legalabb az MSZP alapszabalyaban ez benne is van (lehet, hogy mas partokeban is). Minden part igy mukodik, ez nem a Fidesz jellegzetessege.

Velence19 2012.10.08. 09:45:08

@Robinzon Kurzor: egyetértünk. Ezek szerint pontatlanul fogalmaztam, arra akartam célozni, hogy hivatalosan az AB nem mondhatja ki az alkotmányellenességet, amíg nincs törvény. De a 80%-os elutasítottság, szakértők sokaságának a véleménye sem számít, ha OV úgy akarja. Jogállamról pedig már rég ne beszélhetünk.

Bloodscalp 2012.10.08. 09:47:20

@Doomhammer: szóval van aktív magyar meg roncsmagyar. képzelem te melyik vagy.

szesztű_hányni 2012.10.08. 10:05:24

blogmotor, halaggyunk, halaggyunk!

Yossarian1 2012.10.08. 10:05:34

@Robinzon Kurzor:
"Voltak már ők kritikusabbak a kormánnyal szemben, most valamiért megint visszavettek."

Ha te mondod....lehet, de az is csak olyan ejnye-bejnye izé volt és azért jó pár olyan húzása volt ennek a kormánynak amin nem lehet ennyivel túl lépni, kivéve a rezsim szolgákat.

"Szerintem elég nagy visszatartó erő lehet, hogy kivel kerülsz (látszólag) egy platformra, amikor kritizálsz"

Jelen ügyben kivel kerülnek egy platformra? Mindekivel aki valóban demokrata pártpreferenciáktól, balos vagy jobbos stb értékektől függetlenül.
Nem hiszem,hogy rossz társaságba keverednének.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.08. 10:10:03

@TuRuL_2k2:!

Megkérdezhetem, hogy miért cigarettával töltött forgótár az illusztrációja a cikknek? Mert sanszos, hogy a Fidesz ezt a regisztrációs marhaságot 2014-ben meg fogja szívni vagy mert jóesellyel úgy rájukszállnak emiatt (a regisztrációs marhaság miatt) a tuggyukik, hogy a nagy nyomás alatt/miatt rászoknak a bagózásra?

ü
bbjnick

Karcolt lendület 2012.10.08. 10:28:40

Orbánék szimplán félnek, hogy nem választják őket.

Ezért aztán összevissza változtatgatják a választási szabályokat, ahogy az pillanatnyilag jó ötletnek tűnik - a végén pedig pont emiatt rábasznak, mert az ellenzéknek van energiája ehhez alkalmazkodni, a Fidesz szervezetének az országos és helyi szinten elkövetett baromságok mentegetése és a lopkodás mellett pedig nincs...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.08. 10:47:09

Nem értem én ezt a nagy izgalmat! A DEMOKRATÁKNAK csak kényelmesen el kellene helyezkedniük, hátra kellene dőlniük és mélán, esetleg a fölénytől és az enyhe undortól picit elhúzott bal szájszéllel, végignézniük, hogy a sz*ros mucsaiak hogyan dolgozzák bele magukat a bukásba, a totális politikai megsemmisülésbe. Sz'val nem értem én ezt a ricsaj(o)zást! [............................................................/.]

ü
bbjnick

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.10.08. 10:47:21

Ha valaki szerint ez a regisztrációs marhaság elmegy, akkor már oly mindegy, hogy levélben lehet-e regisztrálni, vagy csak a külhoniaknak.
Egyébként oly mindegy, hogy ezek a retkek maradnak, vagy visszajönnek a régi retkek, egy dolog állandó, tehát kiszámítható: a kormányzati hazudozás.

Hattory Hanzo 2012.10.08. 10:56:17

@bbjnick: Stimmel, csak nem enyhe az undor.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.08. 11:11:55

@Hattory Hanzo:

Érthető. Ezeknek a mucsaiaknak még a szaguk is más, felfordul tőle az ember gyomra!

ü
bbjnick

maskep 2012.10.08. 11:24:03

@Hepci: Persze, mindegy, ha a retket frissen is, meg szétrohadva is ugyanolyan undorral eszed...

Egyébként az sem mindegy, hogy levélben lehet-e regisztrálni, vagy csak személyesen, vagyis plusz szivatással. Bár az is igaz, hogy ha csak két hét áll a rendelkezésre, és ugye a posta nem nyújt idő-garantált szolgáltatást, mennyire lehetne játszani a határidő-túllépéssel...

És én még a levélben való szavazásra is kíváncsi leszek. Eddig külképviseleten, hivatalos személyek előtt történt a szavazat leadása, az urna ellenőrzött úton, regisztrálva jutott a szavazatszámlálókhoz...

Most a külhoni szavazó föladja postán: Ott kezdődik, hogy ha nem is adom fel regisztrálva, mert a posta pontos és tökéletes (minden országban), de minimum rá kell írni a feladót a borítékra. Vagy nem kell ráírni, és bárki szavazhat garantáltan névtelenül, akár mondjuk egy terrorista is egy levélbombával? Vagy akkor nem lesz titkos a külföldi magyaroknak a szavazás???... De akkor, ugye, az egyenlő állampolgári jogok elve alapján, a határon inneni nyolcmilliós törpe minoritás sem sunnyoghat névtelenül szavazni!...

Diocles 2012.10.08. 11:39:32

Nem szeretem az álszenteskedést.

Ez az "aggódás" a jobboldal sorsa iránt kábé oly hiteles, mint a ma már nyíltan Bajnai-fan Véleményvezér hasonló "aggódásai".

A Fidesz sok dolog miatt fog bukni, de a legkevésbé a regisztráció miatt, azt tényleg machiavellisztikusan kiszámolták a "fiúk", hogy az éppen aktuális kormány ellen felhergelt fröcsvitézek közül sanszos, hogy egy sem voksolna rájuk, így aztán minden eszközzel próbálják őket távoltartani.

De minden bizonnyal még ez sem lesz elég, lásd most Sopron, a tisztelt ballib véleményvezérek és a nekik megfelelni óhajtók nemsokára örülnek egy MSZP-kormánynak, a Bajnai-fügefalevéllel.

Kandeláber 2012.10.08. 12:01:54

@Diocles: Majdnem biztosnak tűnik, hogy az MSZP lesz a váltópárt, esetleg Bajnaival az élen, ez egyszer már Medgyessyvel bejött.
A DK és az LMP távolról figyeli majd az eseményeket.

maskep 2012.10.08. 12:19:28

@Diocles: "...az éppen aktuális kormány ellen felhergelt fröcsvitézek közül sanszos, hogy egy sem voksolna rájuk..."

Egyértelmű, tekintve, hogy ők "az éppen aktuális kormány".

Ez azonban 2010.-ben sem (nagyon nem) volt igaz, és remélem, hogy 2018.-ban sem lesz az... Ha érted, mire gondolok...

Robinzon Kurzor 2012.10.08. 12:26:39

@Diocles: "A Fidesz sok dolog miatt fog bukni, de a legkevésbé a regisztráció miatt, azt tényleg machiavellisztikusan kiszámolták a "fiúk", hogy az éppen aktuális kormány ellen felhergelt fröcsvitézek közül sanszos, hogy egy sem voksolna rájuk, így aztán minden eszközzel próbálják őket távoltartani"

Pontosan tudják, hogy ezeknek a felhergelt fröccsvitézeknek, a 300 forintos népszavazáson vett támogatóiknak köszönhetik a hatalmukat és pont ezért félnek is, mert tudják, hogy rajtuk is bukhatják el.

maskep 2012.10.08. 12:27:32

@Kandeláber: Az MSZP nem lesz váltópárt, 2014.-ben szinte biztos, hogy nem. Mint ahogy az LMP, a DK, a Milla, a Szolidaritás sem. Külön-külön mind-mind lúzer.

Ahhoz, hogy bárki megnyerje a választást, ahhoz el kell hinni róla, hogy tudna kormányozni, és azt is, hogy tudna nyerni.

Orbánról 2010.-ben mindenki elhitte, még az ellenfelei is, hogy tudna nyerni is és kormányozni is. Hogy kormányozni nem tud, az már kiderült, de még mindig el lehet hinni, hogy tudna nyerni.

Az ellenzék pártjairól, pártocskáiról jelenleg sem azt nem lehet elhinni külön-külön, hogy vaamelyikük tudna nyerni. Amelyikről elhinnénk (MSZP), arról sem 100%, hogy tudna kormányozni, vagy legalább is szeretnénk...

Csak együtt tudnának nyerni: Lehet, hogy a koala eltaszítana egy-két ős-LMP-s vagy MSZP-s szavazót, de megnyerne engem, aki jelenleg egyikükre sem szavazna. És végül: Bajnai tudna kormányozni, de nem tudna nyerni - egyedül, vagy bármely (különálló) párt színében.

Adott a képlet. A regisztrációs kampányt, ha van esélyes és érdemes jelölt, maga Orbán Viktor biztosítja az ellenzék számára. Kezdve rögtön regisztrációs szabállyal...

bz249 2012.10.08. 12:39:50

@Kandeláber: amugy ez a Fidesz talan legnagyobb sara, hogy itt voltak a komcsik osszegornyedve a padlon... es ha 2014-ben nem is kerulnek kormanyra, de a baloldalon mar helyreallitottak a hegemoniajukat. Vagyis elobb vagy utobb majd megint MSzP-kormany lesz. :(

Karcolt lendület 2012.10.08. 12:39:59

@maskep:
Igen, a Fideszék azt elfelejtették beleszámolni, hogy így szeptemberben már kőkemény kampány kezdődik és az összes hülyeségük, elcseszésük fel lesz nagyítva, amit a tapasztalatok és a túlságosan centralizált vezetés miatt általában sokára és bénán reagálnak le.
(Nem mintha aggódnék értük, aki ennyire hülye a kormányzáshoz, az megérdemelné a bukást még akkor is, ha az ellenfelei sem mutatnak megkérdőjelezhetlen tehetséget...)

Diocles 2012.10.08. 12:42:50

@Karcolt lendület:

"akkor is, ha az ellenfelei sem mutatnak megkérdőjelezhetlen tehetséget...)"

Milyen finoman fogalmazol :))

Nesze, életkép a ződkomcsik mindennapjaiból:

mandiner.hu/cikk/20121008_toth_luca_barati_vodor_viz_az_lmp_nek

Legalább egy jót nevetünk majd, ha mindezt kormányon csinálják, sokkal szórakoztatóbb lesz, mint az unalmas, egyközpontú Fidesz.

maskep 2012.10.08. 13:17:39

@Karcolt lendület: Egyelőre mind a kormány, mind az ellenzék(ek) mellett egyetlen érv nyilvánvaló: Jaj, csak nehogy a másik! Színesebb a kép a "civilek" (és részben az LMP) közreműködésével: Jaj, csak nehogy ezek, akik eddig bármikor!...

Jó lenne már egyszer olyanra szavazni, akire önmaga miatt és nem a riválisa ellen szavazok. Ezt az esélyt Orbán 2010. után végleg elvesztette, a Jobbik pedig soha nem került szóba nálam. A többinek van esélye, de csak együtt: Nem csak önmagáért erősödött meg bennem az egy- vagy kétpólusú pártrendszerrel szembeni ellenérzés, hanem Orbán Viktor húsz-negyven évre bebetonozta - megint csak, nálam...

Éljenek a kis pártok! - De előbb az Alkotmány és a választási rendszer helyrehozása... Az pedig párthegemónia nélkül lehet csak legitim - megint csak, a mostani törvényhozás után...

Kandeláber 2012.10.08. 13:35:24

@maskep: @bz249: Azért az öszegörnyedésből történő felálláshoz a gazdasági helyzet is hozzájárul. Stabil helyzetben lévő országban nem mindig szokás leváltani a kormányt. 2010-hez ugyancsak hozzájárult a gazdasági helyzet alakulása, + a korrupciós ügyek is.
Elnézést a szóismétlésekért.

Bloodscalp 2012.10.08. 13:35:43

@Doomhammer: nem olvasok roncsblogokat, a nyomorék is feszt hírdeti a magáét, de nem kérek belőle. gondolom mennyien(nem) olvassák.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.10.08. 13:40:33

@Bloodscalp:
a bolcs
nem ker a hivalkodasbol
szeretet vagy erkolcs
melyik a jo?

bz249 2012.10.08. 13:50:15

@Kandeláber: az, hogy az ellenzek megerosodik egy ilyen helyzetben az gyakorlatilag termeszetes (nem is tudom volt-e olyan, akit ujravalasztottak az elmult idoszakban). Viszont, hogy a szocik jojjenek vissza... ez azert eleg elkeserito.

hoplita 2012.10.08. 13:50:53

@Robinzon Kurzor:

Ugyan....hallottál már pénzcsapról?

Na, ott a kutyus elhantolva.:)))

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.10.08. 14:39:57

@Doomhammer:már csak ilyen gyenge szarra futja?

Ez sokkalta jobb:

naczivadasz.com/?q=breking_ismet_megtamadtak_schweitzer_rabbit

a hozzászólások a legjobbak - mint mindig.:)

maskep 2012.10.08. 14:49:49

@bz249: "nem is tudom volt-e olyan, akit ujravalasztottak az elmult idoszakban"

Hány éves vagy, királylány? :o) 2006.-ban volt egy újraválasztás... Igaz, sokakat akkor is az motivált, hogy (4 évnyi ellenzéki agresszivitás, megosztás és mindent tagadás és mindent megakadályozás után) nehogy megint Orbán legyen...

Most húsz évre bebetonozott averziót idézett elő Orbán Viktor önmagával szemben, 2008.-ra már biztos legyőzné az "elmúttnyóccév" emlékét, mint ahogy 2010.-re is elhalványult 2002. emléke. De ellentétben 2006-tal, mikor is két potens jelölt (Gyurcsány és Orbán) versengett, most - kormányzati bizalom szempontjából - csupa impotens van a pályán. Csak közülük az egyik impotens seprűnyéllel erőszakoskodik, és azt állítja, hogy botkormány...

maskep 2012.10.08. 14:53:11

@Kandeláber: Egyetértek. Sőt: sajnálattal értek egyet... Nem látok sok különbséget a "virsli-sör" motivációjú választók, valamint azok között, akik hajlandók bármilyen elvi-erkölcsi-politikai megalkuvásra, csak több jusson a fazékból...

Kandeláber 2012.10.08. 14:56:26

@bz249: Hát nekem is.@maskep: Sajnos, ez van. Nem lesz itt megújulás ki tudja, meddig, amíg ezek váltogatják egymást, illetve amíg a száraztészta- kedvezményezettek döntenek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.08. 15:00:57

@bz249:

Mert egy soproni önkormányzati választókörzetben néhány szavazattal többet kapott egy maszopos jelölt, mint egy fidoxos, ebből maga azt a következtetést vonja le, hogy 2014-ben kormányrakerül az MSZP?:-D

ü
bbjnick

bz249 2012.10.08. 15:11:49

@bbjnick: Sopron, Dunafoldvar plusz a kozvelemenykutatasok.

median.hu/object.c15476c0-27e7-4b14-afbf-6f962170aceb.ivy

Ezek azert azt a trendet vetitik elore, hogy 2014-ben is Fidesz vagy MSzP lesz a valasztas. Ebbol az egyik csapat a Rosszarcuak szerepet fogja jatszani a masik a Nemannyirarosszarcuakat.

@Kandeláber: hat ja... az, hogy "Normalis Balodali Part(c)" nem lesz az mostanra elolt. Valoszinuleg a "Normalis Jobboldali Part(TM)" nevu koncepcio is ugyanerre a sorsra fog jutni igeny hianyaban.

Bell & Sebastian 2012.10.08. 16:54:56

Amiről nem tudni pontosan, hogy mi a funkciója és hogyan működik, azt nem szoktuk piszkálni.
(Azért mindig akad egy mindenkinél okosabb, aki megpróbálja.)

Hogy egyre több a hülye, erre a tényre egész szakmák és komoly egzisztenciális kilátásokkal kecsegtető foglalkozások települtek, lásd alkatrészcserélők az autójavítóknál.

Próbálni meg a kankutya szokott, legalábbis a népi megfigyelés szerint.

TG69 2012.10.08. 17:18:36

@bz249: Azért az vicces dolog, hogy 2010-ben amikor elkezdtem ide írogatni, akkor a törzstopikolók (akik jórésze eltűnt innen) úgy fogadták a ballib elhajlókat, hogy majd 20 év múlva megpróbálhatnak gügyögni valamit, addig meg maradjanak csendben. A legelszántabb szoci sem gondolhatta, hogy félidőben már megfigyelhetőek a vsszatérés jelei. Mekkora impotencia kellett ehhez a fidesz részéről, azt fel sem lehet fogni! Egyébként a normális jobboldali párt még nincs veszve egy újabb választási vereség talán elmozdíthatná a semmi komoly dologhoz nem értő Orbánt és az új vezetés konszolidálhatná a középpel a fideszt.

Méghogy keresztény Mo. :)))

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.08. 17:43:05

@Bell & Sebastian: "Amiről nem tudni pontosan, hogy mi a funkciója és hogyan működik, azt nem szoktuk piszkálni."

Mármint, te nem tudod. (Vagy legalábbis ezt hazudod.)

Valami érdemi?
:D

maskep 2012.10.08. 17:53:02

@bbjnick: Az a néhány szavazat inkább néhányszáz szavazat, arányait tekintve több, mint 10%-os (kicsit sem szoros) különbség. Engem igen-igen meglepett az eredmény, Sopron ugyanis hagyományosan jobboldali ("antikomcsi") város.

Persze, talán pont ezért nem kellett volna, hogy meglepjen a megtévesztően komcsi jellegű kormánypolitika ilyen határozottan egyértelmű elutasítása...

m.cdn.blog.hu/uz/uzoni/postimage/eredmeny_1349690669.jpg

tevevanegypupu 2012.10.08. 19:41:38

@maskep:

Hat ha antikomcsik akkor inkabb szavazhattak volna mondjuk a fideszre vagy a jobbikra, mivel az mszp - ha esetleg nem tudna - az mszmp utodpartja, vagyis Kun Bela, Korvin Otto, Szamuely, Rakosi Matyas , Peter Gabor es Apro Antal, Biszku, Kadar szellemisegenek kovetoje. Hogy a fideszt gyulolik az biztos, de hogy ettol meg nem lesznek jobbak az is biztos. Akik kepesek az mszp-re szavazni most 2012-ben, egytol egyig jellemtelen, becstelen hulyek.

Diocles 2012.10.08. 19:48:11

@TG69:

leszállhatnál már erről a döglött lóról.

először is, kérdezz csak rá vincentéknél, nincs normális jobboldal, jó tündér kábé az összes fidesz-politikusról, holdudvarbeli mérsékelt arcról kimutatja, hogy min. náci és persze tehetségtelen senki. Ja, és persze a családtagjaik is.

másodszor, a Fidesz szervezete rendkívül centralizált, plusz Orbán maximálisan rendelkezik a pártpénzek és a pártközeli médiaholdudvar is hozzá húz.

harmadszor, akárkit nézel ki, Orbánhoz képest mind-mind nagyon szerény képességű politikus.
Kövér? no comment. Kósa? Érdemes megnézni a múlt heti szereplését... Lázár? Ugyan... Rogán? Támadható a korrupciós ügyekkel. Pokorni? A jobboldal zöme nem fogadná el...

negyedszer: sokféle győzelem és sokféle vereség van.
Van olyan győzelem is, amely tulajdonképp nem is győzelem, pl. Pürrhosz király tudna erről mesélni Hádész birodalmában.

Ha a Fidesz veszít 2014-ben, ám megmarad az egyharmada, ellenben egy balos Olajfa kábé olyan helyzetbe kerül, mint 2006 őszén, akkor ki győzőtt és ki vesztett? És kinek az arcára fog fagyni majd a mosoly 2014 őszén?

tevevanegypupu 2012.10.08. 19:48:43

@TG69:

Azok akik a szocialistak visszatertet remelik es rajuk szavaznak elegge rossz emlekezotehetseggel rendelkeznek. Es ha tobb penzt remelnek toluk akkor gondoljanak vissza, hogy ki vette el toluk a 13. havi nyugdijat, ki csokkentette a tisztviselok fizeteset, milyen feltetelekkel vett fel Gyurcsany es aztan Bajnai kolcsonoket, ki kenyszeritett a devizahitalaseket devizaban felvenni a bazi nagy hazaikra a kolcsont, ki rettegett 2004-ben huszonarom millio romantol es ki lovette vizagyuval es gumilovedekkel 2006-ban a zembereket..ja igen, es kik szavaztak bizalmat az oszodi beszed utan Gyurcsanynak..Ket ev utan nem lehet csodat tenni ezek utan a brigantik utan. De ha nem kedvelik a fideszt meg mindig ott van a jobbik es az lmp. De Mesterhaziekat Lendvai Ildikoval es Havas Szofiaval, Draskoviccsal es Kovacs Laszloval visszaszavazni az hazaarulas.

Alvarez 2012.10.08. 20:27:10

"ki kenyszeritett a devizahitalaseket devizaban felvenni a bazi nagy hazaikra a kolcsont"

Tényleg, ki kényszerítette őket? Ez érdekelne, most végre megtudhatom aziazságot!

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2012.10.08. 20:55:57

@tevevanegypupu: Vajon van elég kötél ebben az országban? ;)))

tevevanegypupu 2012.10.08. 21:21:24

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy:

Nem vagyok hive.Inkabb az Orban fele szolobanyakra gondoltam. Ott van helye dolgos kezeknek. Ugy husz evre. :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.08. 21:21:56

@Diocles: Azt üzenik a Vincentről, hogy nem azért nincs Magyarországon normális jobboldal, mert mi bárkiről bármit is gondolunk. :))

A fideszesek többsége valóban egy tehetségtelen senki, de ettől még lehetne normális jobboldal. De nincs, mert Orbán mellett normális jobboldalinak lenni egyenlő az egzisztenciális öngyilkossággal. Ezen kellene dolgozni a normális jobboldalnak.

És utána még mindig kimutathatjuk a Vincenten bárkiről, hogy tehetségtelen senki, de attól még legalább van normális jobboldal.

HToma 2012.10.08. 21:23:40

@tevevanegypupu: " ki vette el toluk a 13. havi nyugdíjat" Azt a szocik vezették be és gazdaságilag az egyik legnagyobb hülyeség volt amit elkövettek. Azt ilyen lépések növelték az államadósságot és nemcsak a Nokiás dobozok.

tevevanegypupu 2012.10.08. 21:45:28

@HToma:

Na pont ezert sem kell rajuk szavazni.Elhiszem, hogy jol jon mindenkinek egy havi plusz nyugdij vagy fizetes, de ha nem engedheti meg maganak az orszag, akkor ez is allamellenes tevekenyseg. Penzert szavazni egy partra kulonben is felelotlenseg.

tevevanegypupu 2012.10.08. 21:45:28

@HToma:

Na pont ezert sem kell rajuk szavazni.Elhiszem, hogy jol jon mindenkinek egy havi plusz nyugdij vagy fizetes, de ha nem engedheti meg maganak az orszag, akkor ez is allamellenes tevekenyseg. Penzert szavazni egy partra kulonben is felelotlenseg.

tevevanegypupu 2012.10.08. 21:45:28

@HToma:

Na pont ezert sem kell rajuk szavazni.Elhiszem, hogy jol jon mindenkinek egy havi plusz nyugdij vagy fizetes, de ha nem engedheti meg maganak az orszag, akkor ez is allamellenes tevekenyseg. Penzert szavazni egy partra kulonben is felelotlenseg.

kunzoo 2012.10.08. 21:48:15

@tevevanegypupu:

A narancsos főnököd 14. havi nyugdíjjal kampányolt baszod!
'Oszt mégis rászavaztál?:))
A 13. havi nyugdíj, bér csak adható volt, nem járt. Könnyen jött, könnyen ment.

tevevanegypupu 2012.10.08. 21:48:29

Harom a magyar gazsag.:)

HToma 2012.10.08. 21:49:14

@tevevanegypupu: Én egyszer se szavaztam rájuk, nem kell háromszor leírni.:)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.10.08. 22:33:50

@tevevanegypupu: Honnan veszi, hogy a főhadnagy a szocikra gondolt? Hátha a fideszesekre? Vagy a kötöznivaló bolondokra? Vagy hátha csak ironizált?

tevevanegypupu 2012.10.08. 22:34:47

@kunzoo:

El is vesztette akkor a valasztast. Helyette az orszag megnyerte Ferit es milyen jol jartunk vele, o nem igert semmit. De azt tulteljesitette.

tevevanegypupu 2012.10.08. 22:36:25

@Holger Hartland:

Ironizalt, ahogy en is. Vannak mszp-s barataim .:)

tevevanegypupu 2012.10.08. 22:37:24

@HToma:

Hat ha ilyen felelotlen volt, akkor meg is erdemli haromszor.

Bell & Sebastian 2012.10.08. 22:38:57

@Kettes: Rólatok meg az ördögről senki sem állítja, hogy tehetségtelen. Sőt, nagyon is!

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Csak nem egy rendszergazdához nincs szerencsém? Azokhoz még bottal sem. :)

Alfőmérnök 2012.10.08. 22:39:56

@tevevanegypupu: "Vannak mszp-s barataim ."

"...sőt, néha a Népszavában is aláírok a nácimagyarok ellen." :)

tevevanegypupu 2012.10.08. 22:44:29

@Alfőmérnök:

Sot, magarol is meg van a velemenyem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.10.08. 22:50:06

@tevevanegypupu: Nekem nincsenek. :) Vagy csak nem tudok róla, mert nem szeretem a barátságot a politikáról szóló beszélgetéssel elrontani. Arra itt a blog... ;)

@bz249: Behelyettesítettem a Medián számait Karácsony Gergely mandátumbecslő exceljébe, innen:
karacsonygergely.blog.hu/2012/02/27/valasztasi_matematika_haladoknak

A Fidesz a szavazatok 43%-ával a mandátumok 66%-át szerezheti meg, és akkor még nem volt regisztráció.

tevevanegypupu 2012.10.08. 22:55:55

@Holger Hartland:

Gyerekkori baratsagokat nem ront el az ember a hulye politika miatt. Es egyaltalan nincs kifogasom a szocialis erzekenyseg ellen, csak a magyar szocialistakat nem birom. Kivetel ez alol TGM, de o egyebkent is marxista.(:

TG69 2012.10.08. 22:58:43

@Diocles: Nekem már tényleg lényegtelen, hogy ki vezeti az országot csak csinálják értelmesen. Ha nem lehet leváltani Orbánt, egy következő bukásnál, akkor az nem egy párt, hanem egy másfajta csoportosulás, de ebbe most nem megyek bele. Az a taktika, hogy ellenséget kreálok magamnak és látványosan legyőzöm, azt a baloldalon Gyurcsány játszotta végig és mi :) megbuktattuk. Most ti jöttök, nincs kibúvó :).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.10.08. 23:09:12

@tevevanegypupu: Normális esetben a politika nem hülyeség, és normális esetben az is belefér, ha rámegy a barátság. Pl. egy Baradlay és egy Palvicz Ottó nem lehetnek barátok. :) A mai garnitúra viszont nem ér ennyit.

Bell & Sebastian 2012.10.08. 23:40:39

Négy sör után már mindenki náci, tökmindegy kire szok szavazni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.09. 06:04:02

@bz249:

Ez még, szerintem, az égvilágon semmit nem vetít elő:-) Ha egy kicsit gondolkoznánk, mindketten össze tudnánk szedni az elmúlt húsz évből azokat az eseteket, amikor néhány hónap alatt döntően átalakultak a választói preferenciák. Há'nem? Há'de!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.09. 06:23:58

@maskep:

"Az a néhány szavazat inkább néhányszáz szavazat, arányait tekintve több, mint 10%-os (kicsit sem szoros) különbség. Engem igen-igen meglepett az eredmény, Sopron ugyanis hagyományosan jobboldali ("antikomcsi") város." --- írod.

Megnéztem, Sopron 12-es választókörzetében 171-gyel többen szavaztak a maszopra, mint a fidoxra, egy időközi települési önkormányzati választáson.

Ez tényleg durva!:-D

"Persze, talán pont ezért nem kellett volna, hogy meglepjen a megtévesztően komcsi jellegű kormánypolitika ilyen határozottan egyértelmű elutasítása..." --- írod.

A fidoxra sokminden mondható, de hogy komcsimód kormánypolitizálna, az t'án a legkevésbé. No, de arra mi mondható, aki a, szerinte, komcsimód fidox leváltása végett az MSZP-re szavaz?:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.09. 06:25:20

@bbjnick:

a, szerinte, komcsimód fidox= a, szerinte, komcsimód kormánypolitikzáló fidox

tevevanegypupu 2012.10.09. 06:56:36

@Holger Hartland:

De Baradlay felneveli Palvicz Otto gyermeket, szoval viszonyulhatnak nagyon korrekten is egymashoz.:)

maskep 2012.10.09. 08:33:14

@bbjnick: "A fidoxra sokminden mondható, de hogy komcsimód kormánypolitizálna, az t'án a legkevésbé."

Te vagy nem a Kádár-korszakban nőttél föl, mert akkor határozott de ja vu érzésed volna a stílust és a módszereket tekintve - vagy annyira elvakít a hit vagy az utálat, hogy már a saját szemednek se hiszel...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.09. 09:20:54

@maskep:

Attól, hogy valami a kádári kormányzást és az orbáni kormányzást is egyaránt jellemzi, attól még nem nyilvánvaló, hogy ezek a közös jellemzők kommunista természetűek volnának. Konkrétan mire gondolsz, amikor kommunistának minősíted az orbáni kormányzást?

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2012.10.09. 11:25:04

@bbjnick: Talán a mensevik / bolsevik párhuzamra, mert mindkettő rezsim önbecsapásban fogant. Igaz inverz módon, mert míg az egyikhez csatlakoztak és meghízott, a másik csak egyre fogyik, mint Cérna Peti, aki nem evett rendesen.

maskep 2012.10.09. 14:13:32

@bbjnick: A paternalizmust; A propagandát (MaNem = Szabad Nép, TV Híradó = "Termelésssi regény", külföldi elemzés után cáfoló hivatalos közlemény, stb. - csak hogy ami kapásból eszembe jut); A politikai alapú egzisztenciális megfélemlítést (Földrajzinév-bizottság tagjai), stb., stb.

Persze, nem vörösbe, hanem trikolórba öltöztetve... De aminek olyan csőre van, mint egy bolseviknek, úgy hápog, mint egy bolsevik, és úgy úszik, mint egy bolsevik, az - nem kacsa...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.10. 05:29:55

@Bell & Sebastian:

Az önbecsapás valóban meghatározó motívum: kérdés --- mert számomra ez valóban kérdés ---, hogy ebben az önbecsapásban mennyi a tettetett h*lyeség és mennyi az valós...:-]

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.10. 06:36:26

@maskep:

Nos, én az orbánrezsimben semmi paternalistát nem látok: sőt, épp az ellenkező irányú mozgást érzékelem. Az fidoxkurzus módszeresen próbál kihátrálni abból a szerepből, amit a kádári és a posztkommancs "hagyomány" a nyakán hagyott: nem kívánja közpénzből eltartani a társadalom alsó harmadát. gy paternalista rezsim ilyet soha nem tenne, mert tisztában van vele, hogy paternalizmusának az az egyik ára, hogy ezt az alsó harmadot etetnie kell.

Az orbánizmus propagandája szintén nagyon esetleges és erőtlen: semmi sincs meg benne a kommunisták, posztkommunisták, balliberálisok és a hozzájuk hasonló utópisták propagandájának "meggyőződéséből", dinamizmusából, agresszivitásából, apokalipticizmusából és messianizmusából. Ha szabadnépszerű szövegeket szeretnél olvasni, akkor a Népszava, a Magyar Narancs, a HVG stb. oldalait lapozgasd!

Az egzisztenciális megfélemlítés pedig valamennyi rezsim sajátja és bevett módszere '94 óta. Olvastam egy összehasonlító cikket, ha igazat írtak, akkor a legmódszeresebb és legkövetkezetesebb tisztogatást a megyókormány hajtotta végre az állam- és közigazgatásban, ill az állami szféra egészében 2002 környékén. Csak, nyilván, arra már csak az emlékszik, aki elszenvedte. Az alsóbb szinteken pedig mindig, megállás nélkül zajlott és zajlik a mutyi és a nyírás (engem, spec., kétszer is elintéztek egzisztenciálisan, minkét esetben szoclib rezsim alatt; de egyáltalán nem lettem volna/lennék meglepődve, ha fideszkormányzás alatt intéztek volna/intéznének el --- valaki valakinek mindig útjában van).

A bolsevizmus viszont egy érdekes kérdés (de a bolsevizmus, nem a kommunizmus szinonimája, hanem egy spec. történelmi jelenség). (Olvasd el Lenin Áprilisi téziseit és érteni fogod a velejét!) A Fidesz annyiban bolsevik, amennyiben liberális demokrata (s, nem kicsit, az --- mármint liberális demokrata:-)). Ahogyan a demokratizmust, mint elvet és eszközt hatalomgyakorlásában alkalmazza, az erősen hajaz a mai "fejlett világ" balliberálisdemokratáinak módszereire (s így a bolsevikekére).

Végezetül: a Fidesz rendkívül gyakorlatiasan és ugyanakkor rendkívül ügyetlenül kormányoz. Semmivel sem több áthallás nincs kormányzásában a kádárrendszerből, mint például a (de)gaulleizmusból (amit egy időben szívesen emlegettek:-)). Aminthogy semmivel sem kevésbé demokratikus vagy diktatórikusabb, mint bármely északatlanti, nyugat- és középeurópai állam. Elég pőre hatalomtechnikát alkalmaznak, csak módjával, esetlegesen és elég bénán csomagolják be ilyen-olyan ideológiával: ami miatt a legtöbbet visít a baloldal, a nemzeti hivatkozás, az is elég ad hoc módon és következetlenül jelenik meg hivatkozásaikban...

Igény szerint folytatom.

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása