Schmitt Pálnak le kell mondania
2012. március 31. írta: Redakció

Schmitt Pálnak le kell mondania

  A Konzervatórium, a Jobbklikk, a Mos Maiorum és a Mandiner szerkesztőinek közös nyilatkozata.

  Szűkszavúak leszünk, mert ez ügyben szinte már mindent leírtak: a köztársasági elnöknek le kell mondania. Schmitt Pált kiváló sportemberként, olimpiai bajnokként tiszteljük. Sportdiplomáciai eredményei is elismerést érdemelnek.

  Csakhogy Schmitt Pál nem csak egy sportember és sportdiplomata, hanem a magyar köztársaság elnöke. Ez az intézmény elsődlegesen szimbolikus jelentőséggel bír a magyar politikai rendszerben: egyesek szemében a nemzet egységét, mások szemében a tisztességet és a becsületességet is szimbolizálja. A Schmitt Pállal szembeni tisztelet azonban szinte megválasztása óta csak korlátozott értelemben érvényesült: igaztalan vádak és jogos kritikák érték őt, aminek következtében az elnöki funkció betöltéséhez szükséges tekintély szinte teljes mértékben erodálódott.

  A kisdoktori visszavonása azonban nemcsak erodálta ezt a tekintélyt, hanem egyszer s mindenkorra felszámolta azt. Magánemberi becsületét visszanyerheti, ha a maga választotta úton bizonyítja igazát, s valóban megírja a mai kritériumoknak is megfelelő PhD-dolgozatát. Mindenféle hamis felhangoktól mentes értelemben drukkolunk, hogy ez sikerüljön neki.

  Ám mindezt már magánemberként kell megtennie, mert a nyilvános közszereplők életében vannak olyan helyzetek, amikor hátrébb kell lépniük. Schmitt Pál éppen azzal tudna példát mutatni a magyar közszereplők és a politikai nyilvánosság számára, ha sportszerűen lemondana, hangsúlyozva, hogy tisztességét, becsületét magánemberként is helyre kívánja állítani a doktori fokozat megszerzése révén. Meggyőződésünk szerint csakis Schmitt Pál lemondása révén indulhatna el a magyar közélet és politikai kultúra azon az úton, amely felszámolja a következmények nélküli ország ma még ugyancsak jellemző képét.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr154352592

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csatlakozzatok a magyar értelmiség felhívásához! 2012.04.02. 02:14:27

Nemzeti egység:  Csatlakozzatok a magyar értelmiség felhívásához! 2012. április 2. Egyhelyütt már kifejtettem, hogy ha most a baloldali értelmiségnek is sikerül visszavennie az arcából, és a falat az ún. jobboldal és az ún. baloldal közül át tud...

Trackback: Elnök úr, én elhiszem! 2012.04.01. 00:16:48

Lehet, hogy én túlzottan liberális vagyok, lehet, hogy én naiv vagyok, de én elhiszem:– hogy legjobb tudása és képességei szerint írta a kisdoktorit;– hogy ez megfelelt a 20 évvel ezelőtti, a hajdani Testnevelési Egyetemen megszok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ati27 2012.04.01. 09:59:02

Jé tényleg ma van elseje! Akár ha Viktor "kimosdatja" Scmittet, még ki lehet úgy hátrálni! Bocs Vezírem, nézd már meg a dátumot! Ezt mind csak a kommunista-bolsi-libsi-gyurcsányista-libásoknak találtuk ki! Ők meg rácsaptak mint tyúk a meleg takonyra!

ÁÁÁ fijúk! Vagy így, jó munka volt, 2-es kassza!

ati27 2012.04.01. 10:16:35

most olvastam a rádiós interjú kivonatát.. Tud még mélyebbre süllyedni az elnök úr..

Prof. Dr. Simon Templar 2012.04.01. 11:06:51

@krepler: "semmi baj a komcsikkal (de, csak van még rosszabb is), de egy antikommunista komcsi az olyan, mint az auswitzi zsidó kápó..."

Ez nem nyert, ugyanis Auschwitzban (de más koncentrációs táborokban is), a kápók (barakkparancsnokok) legnagyobb része szefárd zsidó volt, akik jobban gyűlőlték az askenázi zsidókat, mint az SS őrök...

Te sötétben bujkáló cigányhitler plagirálizó csics 2012.04.01. 11:38:20

Üdvözlöm a monitor előtt megjelent Bajtársakat!

Azért szólok, mert úgy látom, hogy elérkezett az idő, hogy kezet vállaljunk e történelmi jelentőségű katarzis tettekre váltásának érdekében! Javaslom, hogy az Igazi Konzervatív™ újságírók által fellobbantott forradalmi láng életbentartására alakítsunk egy forradalmi bizottságot, amelynek neve INER, azaz az Igazi Nemzeti Együttműködés Rendszere. Az idő sürget, ezért csak a bizottság első két programpontját ismertetem:

1. Morális Forradalom, Azaz A Következményesség Megteremtése.

2. A Leghosszabb Út Is Egy Kis Lépéssel Kezdődik, Azaz Mostantól Minden Hónapban Mindenkinek Eggyel Jobb Lesz.

A további programpontokat az INER Spontán Felháborodást Koordináló Albizottsága fogja megküldeni az érintetteknek.

ELŐRE!

kunzoo 2012.04.01. 11:45:49

@szürkemókus:

Hát gótbetűs írással nem adhattad be az biztos. Meg ceruzával írva sem.

cutcopy 2012.04.01. 11:52:55

"Schmitt Pálnak le kell mondania..A Konzervatórium, a Jobbklikk, a Mos Maiorum és a Mandiner szerkesztőinek közös nyilatkozata"

Na persze majd az évek óta tartó ballib támadások szummájaként kell lemondani a Schmitt Pálnak.. ennyi eszetek van..!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.01. 12:52:11

@Holger Hartland:
"KIM-es és egyéb kormányalkalmazottak. "

Egy jobbklikk-es bloggert hiányolok a listáról, valami Navracsics nevezetűt. A maradék között nincs a köztévé alkalmazottja? Mert akkor aggódhat egy esetleges ballépés miatt.
www.hir24.hu/belfold/2012/01/24/lomnici-retus-kipakolt-az-mtv-riportere/

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.04.01. 13:10:40

helyes, kicsit hamarabb is írhattátok volna, de így van, le kell mondania.

cutcopy 2012.04.01. 13:57:42

Áprilisi tréfának elmegy..

Bloodscalp 2012.04.01. 14:19:53

@Doomhammer: hát nem véletlen ma tették ezt ki, nehéz komolyan venni:) ezek komolyan rugóznak azon amivel stumpf bandi előállt? nevetséges...anyukának megígérte:) lemásol valamit beadja, letagadja a másolást és előadja az ártatlant:) hát anyuka büszke lenne a kicsi Schmittre:)-ki a faszt érdekel még ilyen gerinctelenség után?

@tesz-vesz: egyébként okos-de szánalmas is-ez a védekezés-ha ezután xy-ról kiderül még hogy másolt, az egyetem lesz a hibás:)

Alfőmérnök 2012.04.01. 14:46:14

@rajcsányi.gellért (ergé): Miért nem kellet volna megválasztani? Alkalmasnak tűnt erre a posztra. Csak aztán kiderült, hogy nem az.

mizrolist 2012.04.01. 15:50:37

@kunzoo: Vidéki mostanában átszokott Fedorhoz.

2012.04.01. 17:07:02

@cutcopy:

Szánalmas ez a kóros megfelelési kényszer nagyontoleráns, nagyondemokrata, nagyoneurópéer, nagyonstb (valójában persze hazátlan judeobolsevik söpredék) felé.

is 2012.04.01. 17:52:14

Tessék b+, az egyetemi rekort mondatták le. Ez FIDESZ-Magyarország, a plagizáló marad, és aki ez ellen szólt, az repül. Földrajzinév bizottság 2.

Forduljon fel az egész Mandiner a neve napján, hogy ezt ránk hozta.

pukancs 2012.04.01. 17:56:24

BREAKING NEWS:

index.hu/belfold/2012/04/01/lemondott_a_semmelweis_rektora/

A rektor a lépést azzal indokolta, hogy személyét érintően olyan fokú bizalomvesztést érzékel, ami már az egyetemnek is árthat. "Ha egy százalék esélye van annak, hogy az egyetem rosszul jár, akkor fel kell álljak" - mondta.

Mi ez ha nem színtiszta diktatúra!
Rosszabb mint az átkos KOMCSI rendszer!
Itt az idő, most vagy soha.

Ha ezt lenyeljük, akkor megérdemeljük.

TÜNTETÉS A REKTOR MELLETT, A DIKTATÚRA ELLEN!

Egyetemisták, főiskolások MINDENKI! itt az idő, tüntetés amíg meg nem bukik a kormány!

UTCÁRA EMBEREK!
TÜNTETÉS AMÍG A KORMÁNY MEG NEM BUKIK!

cutcopy 2012.04.01. 18:14:32

@imperial: "Szánalmas ez a kóros megfelelési kényszer"

Már mint részedről a ballib haverok felé..?

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.04.01. 21:33:11

@Doomhammer: Doom, lehet, hogy magának jólesik, hogy a színpadon nyalják ki a seggét, de gondoljon arra, hogy gyerekek is járhatnak erre. Legalább takarja le egy lepedővel @livengood: fejét.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.01. 21:37:15

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
Most nyerésben vagyok, rosszul veszem a cinikus megjegyzéseit.

Hosszú kések éjszakája!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.04.01. 21:58:16

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
Én nem játszom semmiféle szerepet, én az ínyenc közönség vagyok.

Nekem játszanak és én díjazom a produkciót. Még több vért, még több politikai hullát!

Monarch (törölt) 2012.04.02. 10:52:34

Ez egy jó nyilatkozat, bár szerintem a magánemberi becsületét sem mentheti meg egy új PhD-val, mivel a régi az egyértelműen másolt volt. Az új PhD annyit bizonyíthat, hogy ment ez volna tisztességesen is, mintha lopok egy autót, majd évekkel később megkeresem rá a pénzt és veszek is egyet. Attól még a lopás lopás marad.

betyár (törölt) 2012.04.02. 13:25:51

lemondott scmitt pál.

első hozzászóló jávor benedek. tanulság: biológus ne menjen politikusnak. buta, arrogáns hozzászólás volt.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 13:29:54

@betyár: Ez is azt bizonyítja, hogy nem lehet más a politika.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 13:31:47

@betyár: Amit az indexen olvasni lehetett belőle, az rendben volt.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 13:36:36

@Holger Hartland: A Fidesz személyzeti politikáját szidta. Ebben ugyan igaza volt, de mégsem illik a lemondás után péklapáttal ütni a kormánypártot.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 13:40:09

@evil overlord: Nem láttam a beszédet, az index tudósítását olvastam. Eszerint Jávor a Fideszt ütötte péklapáttal, meg visszaszólt Kövérnek, aki előtte beszólt neki (Kövér szerint méltatlan, hogy többek között Jávor képviselő lehet).

bz249 2012.04.02. 13:40:36

Nehezen ment, de azert a vegen csak megertette Pal. Kivancsi vagyok ki fog jonni, mondjuk a koztiszteletben allo MTA-elnok (akit a rossz nyelvek szerint csak ugy engedtek tudomanyos muszerek kozelebe, ha megtettek Valentyina Tyereskova urhajosno eseteben mar bevalt ovintezkedeseket)

Karcolt lendület 2012.04.02. 13:47:21

@betyár:
Arrogáns volt, de igaza volt.
A Fidesz személyzeti politikája miatt volt Schmitt köztársasági elnök és a Fidesz személyzeti politikája miatt van ott ennyi szervilis puhapöcs, akik nem mernek saját véleményt mondani és még a wécére menéshez is megvárják Orbán engedélyét.

Alfőmérnök 2012.04.02. 13:52:48

@Holger Hartland: Ha jól értem azért, mert bekiabáltak az elnök beszédébe? Jávor nem a szívem csücske (bár ő a legértelmesebb fazon az LMP-ben), de amúgy miért baj, ha egy politikus arrogáns? A politika világa ilyen. Orbán is arrogáns. És?

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 13:53:11

@Holger Hartland: Kövér szerintem a szocikat/DK-t küldte el a halál faszára, nem az LMP-t. Páran ki is mentek a teremből.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.02. 13:55:47

@evil overlord:
kövér -nagyon helyesen- azt mondta, az a méltatlan, hogy a tőle balra ülő képviselők mandátumot kaphattak.
jó elnök lesz!

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 13:56:05

@bz249: Mik a Valentyina Tyereskova esetében már bevált óvintézkedések?

@jose maria padilla: Bentre jó Kövér, kintre nem biztos.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 13:57:23

@jose maria padilla: Ha az MSZP-re/DK-ra értette, akkor jogos. Szerintem rájuk értette, és nem az ördögbotosokra.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.02. 13:57:40

@evil overlord:
kintre? ki a kurva anyánkhoz kéne igazodnunk? és egyébként is, mi az ami kintre jó? most semmi. éppen ezért bármit meg lehet tenni.

Alfőmérnök 2012.04.02. 13:58:09

@bz249: Ez a Pántlikás amúgy tett le valamit az asztalra azon kívül, hogy ilyen-olyan elnök, meg miniszter volt?

bz249 2012.04.02. 13:58:25

@evil overlord: szigszalaggal biztositottak a kulcsfontossagu gombokat. Persze ez is csak varosi legenda.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.04.02. 13:59:05

@Alfőmérnök:
nem lesz tudós elnök. lám a schmittel is hogy rábasztak LOL

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 13:59:57

@Alfőmérnök: @evil overlord:
Amit Jávor beszédéből az indexen olvastam, az rendben volt. Felszínesen követem, dolgozni is kell. :) (Ezért is kellett volna péntek este lemondania! :))
Most látom, a bekiabálások után Kövér ezt mondta (az index szerint): "Ha már az elmúlt napokban a méltóságról és a méltatlanságról hosszú vita keveredett, az önmagában méltatlan, hogy a tőlem balra ülő képviselő hölgyek és urak itt helyet foglalhatnak az országgyűlésben." - Ilyet házelnöki székből nem illik mondani, vagy konkretizálni kell, hogy a bekiabálókra értette. (Mert jobbról ugye SOHA nem szoktak bekiabálni! :))

bz249 2012.04.02. 14:04:46

@Alfőmérnök: darabra megvan

w3.atomki.hu/p2/authors/aut00082.htm#Table

hogy aztan mennyi a hozzaadott ertek az egy masik kerdes

Alfőmérnök 2012.04.02. 14:04:47

@Holger Hartland: Ugyan már, ami a politikából a szemünk előtt zajlik, az csak egy showműsor. Kövér meg köztudottan egy ilyen fenegyerek, szerintem belefér, hogy odamondogasson ilyeneket.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 14:05:05

Ha Kövér lesz az elnök és a Fidesz a következő két évet úgy csinálja végig, mint az előző kettőt, akkor kurva nagyot fog bukni 2014-ben, és meg is fogja érdemelni. Az országnak pedig Szerelőpárt-LMP-MSZP-DK-koalíciós kormánya lesz, amit viszont az ország nem fog megérdemelni, bár az is lehet, hogy igen.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 14:07:54

@Alfőmérnök: Beleférhet, de akkor Jávortól is, hogy visszaszóljon.

Alfőmérnök 2012.04.02. 14:08:48

@bz249: Ez alapján tényleg úgy tűnik. Mindenestre nem említhető egy lapon Schmittel.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 14:10:48

@jose maria padilla: Főként a komcsiknak köszönhetően (azért Matolcsynak is van ebben érdeme) letolt gatyával áll Mo., így nem lehet akármit megtenni. Az eu-s seggfejek felé jobban mutat egy nagytekintélyű prof.

Ezek az ördögbotos hippik legalább nem az MSZMP jogutódai ill. csatlósai (legalábbis egyelőre).

SP, mint tudós. Nyöhehe!

@bz249: Muhaha! Pálinkás vagy Vizi?

@Holger Hartland: Szerintem a posztkomcsik értették, hogy róluk van szó :)
Amikor jobbról méltatlankodtak Jávor beszéde miatt, akkor is szólt Kövér.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 14:12:54

@Holger Hartland: Kövérben több a gerinc, mint Schmittben, akármilyen szart nem ír alá.

Alfőmérnök 2012.04.02. 14:18:46

@Holger Hartland: "Ha Kövér lesz az elnök és a Fidesz a következő két évet úgy csinálja végig, mint az előző kettőt, akkor kurva nagyot fog bukni 2014-ben, és meg is fogja érdemelni."

A második részében van igazság, de mi a baj Kövér elnökségével. Szerintem a fidesz-szavazók körében népszerű.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 14:33:37

@evil overlord: @Alfőmérnök:
Akármilyen szart nem ír alá, de "minden, amit mond, felhasználható ellene". És hiába népszerű a Fidesz-tábor kemény magjában, ha közben "megosztó személyiség".

A Schmitt-ügyet a kormány úgy kommunikálja, hogy a kemény magnak játszik, és közben rengeteget veszít középen. Látták az Osztie-levelet az indexen? Ha ez a Fidesz bázisa, akkor a Fidesznek annyi.

Most jön majd az IMF-csomag, előtte még az EU és az USA felkínálta békák lenyelése, utána meg sok minden, ami sokaknak fog fájni - említettem már, hogy kőfideszes anyukák miket mondogattak, amikor idén először meglátták az adóváltozások miatt csökkent GYED-üket, meg a bölcsődei díjakról szóló híreket? (Nem mintha férőhely, az annyi lenne. :))

Ebben az országban a politikai erők hosszú ideje csak egymás hibáiból élnek. Bajnai eközben a lehető legjobb taktikát követi: kussol. Aki nem megy a labdáért, nem rúg öngólt. Majd rúg az ellenfele.

Alfőmérnök 2012.04.02. 14:37:04

@Holger Hartland: A fideszben csalódott kőfideszes anyukák a Jobbikra fognak szavazni.

betyár (törölt) 2012.04.02. 14:38:45

@Karcolt lendület:
ó nem. a beszédet előre kitalálta. aztán schmitt váratlanul bejelentette a lemondását. szegény jávor meg elmakogta azt a szöveget, amit előre kitalált. belerúgott hármat még. ha elegáns (ha-ha-ha, elempé és az elegancia), akkor azt mondja: köszönjük Elnök Úr, ezt vártuk.

vona viszont jó volt:)

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 14:40:01

@Holger Hartland: Szerintem Kövér majdnem a a teljes Fidesz-szavazótábornak megfelel. A strigákról az elmúlt 8 év bebizonyította, hogy tényleg léteznek, a köteles beszéd pedig egyrészt fel volt fújva, másrészt kunczemaci is elsütötte a saját verzióját.

Nem nagyon olvasom az indexet, linkelné?

Nem csoda, hogy csökken a szavazótábor: csináltak pár hülyeséget + tényleg nyakig van a szarban az ország, muszály valahogy megszorítani.

Még csak az kellene, hogy a Szerelő visszajöjjön. Ezt egy módon lehetne fokozni, Hős Lajossal.

betyár (törölt) 2012.04.02. 14:42:09

@Holger Hartland:

meg schimtt felszólalását ekézte. ugyankérem. elempés. és kövör az egész balkaréjhoz és azok vendégeihez szólt, mert bunkók voltak a schmitt-beszéd alatt.

mióta hisz az indexnek?:))

bz249 2012.04.02. 14:43:26

@evil overlord: "Ezt egy módon lehetne fokozni, Hős Lajossal. "

A panamai egyetem doktoraval? (mar ha ugye...)

betyár (törölt) 2012.04.02. 14:46:42

@Karcolt lendület:

a köztársasági elnököt a parlament választja a jelölt személyek közül. jelölni képviselők ajánlásával lehet.

a köztársasági elnök az első közjogi méltóság. jöjjenek már le erről a fidesz-vonalról.

állandóan kádárkort vizionálnak és közben folyamatosan ezt a borzalmas kádári nomenklatura-szöveget nyomják a személyzeti politikával.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 14:49:06

@Alfőmérnök: Simán.

@evil overlord: Ne becsülje alá Dr. Kövért. Kuncze pedig egy 5%-os pártból ciántablettázott, és pár hónapra rá egy 2%-os párt embereként konstatálhatta, hogy a 200 ezer szabad, demokrata szavazónak a harmada se jött össze.

Index-link (folyamatosan frissülőp tudósítás):
index.hu/belfold/2012/04/02/schmitt_elviheti_a_showt/

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 15:03:01

@Alfőmérnök: @evil overlord: @betyár: @Holger Hartland:
Jól van, önkritikát gyakorlok. :) A frissülő indexes linken elolvastam, hogy megszólalt a DK-s (ex-MSZP-s) Molnár Csaba. Tényleg önmagában méltatlan, hogy ezek ott lehetnek a parlamentben. Akkor Kövér for president. :)
Ha viszont Lázár felszólalását nézem, vagy az éppen Lázárrá alakulás előtt bebábozódni készülő kis Orojánt, akkor azt kell gondolnom, a "Szavazz fasszal" mozgalomnak volt igaza, mert bárki nyeri a választást, Magyarországot faszok fogják vezetni.

___________________________ (törölt) 2012.04.02. 15:15:13

@Counter: mostanra azért már szégyelli egy kicsit ezt a hozzászólást, ugye?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.04.02. 15:38:41

@Shenpen: Nem.
Az állításaim az "összeesküvés-elméletek hívei" fordulattal megjelölt csoportra vonatkoznak. Úgy tudom, ilyesfajta teóriák minden létező magyar politikai közösségen belül keringenek, így a magukat a jobboldallal szemben pozicionálókban is.

Igyekszem ilyeneknek rabjává nem válni, ami saját személyemet illeti, de kétségkívül lenyűgöző látvány, ahogy mások effélékben vergődnek. Legfeljebb ezt a gyarlóságomat szégyellhetem – a hozzászólást magát azonban nincs okom.

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 17:38:26

@bz249: Hacsakúgynem.

@betyár: Schmitt jelölését Orbán nyomta át a párton.

@Holger Hartland: A köteles beszéden azért rendesen dolgoztak a posztkomcsik, ui. Kövér valami olyasmit mondott, hogy aki nem hisz a szebb magyar jövőben, az jobb, ha felköti magát. Nem azt mondta, hogy a nemfideszes szavazók kössék fel magukat.

Nagyon helyes, hogy önkritikát gyakorol .

Alfőmérnök 2012.04.02. 18:03:26

@evil overlord: A köteles beszédnek úgy tudom, hogy maga a Pojáca volt a PR-managere.
Szerintem kb. az volt a lényege, hogy lépjünk ki ebből a búsmagyar köldöknézésből, persze ezt a Kövértől megszokott kissé nyers stílusban mondta. Talán egy politikusnak nem kéne így fogalmaznia, de szerintem nem olyan vészes. Ahogy Kuncze ciántablettás szövege sem azért gáz, mert öngyilkosságra szólított volna fel embereket, nyilván nem ez volt a jelentése, hanem valami olyasmi, hogy milyen hülyék ezek a magyarok, azt hiszik, hogy nem jól élnek(anyagilag), pedig de.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 18:17:40

@evil overlord: Lássuk a tényeket:

Kövér (2002): "Szóval mindezt felejtsük el és egy pillanatra fogadjuk el azt, hogy csak ennyire vagyunk képesek. Hogy egy képesség nélküli, alkalmatlan, tehetségtelen néppé lettünk az elmúlt néhány évtizedben. Csak én erre azt mondom, hölgyeim és uraim, hogy így viszont nem érdemes élni. Tehát, hogyha így gondoljuk, akor menjünk le a pincébe, keressünk egy jó erős kötelet, meg egy viszonyleg erős gerendát és szöget, és kössük fel magunkat! Csak én azt szeretném kérni azoktól, akik ezt próbálják önökkel elhitetni, évek óta ezt próbálják súlykolni az önök fejébe, hogy legalább járjanak elő jó példával. És ha ők már mind végeztek, akkor mi meg mégiscsak gondolkodjunk el azon, hátha nélkülük többre mennénk."
hu.wikiquote.org/wiki/K%C3%B6v%C3%A9r_L%C3%A1szl%C3%B3

Kuncze (2009): "(...) nagyon sok embert ismerek, akik összehasonlíthatatlanul jobban élnek, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, és olyan mély letargiában vannak ettől a rettenetes országtól meg helyzettől, hogy legszívesebben az ember tényleg ciántablettát osztogatna nekik, hogy jussanak már túl a problémájukon. Ami természetesen nem megoldás."
hu.wikipedia.org/wiki/Kuncze_G%C3%A1bor

Következtetések helyett csak legyintek egyet, nem vagyok én tényfeltáró bizottság.

betyár (törölt) 2012.04.02. 18:22:31

@evil overlord:

szemben az összes eddigi elnöki jelöléssel:)

a ke-t a parlament választja 2/3-dal vagy 50%+1-gyel. maga emlékszik olyanra, amikor nem a kormányzóerő döntött? attól még eddig soha nem mondták, hogy a ke a mineln. személyzeti politikája. mondjuk másként nem is lehet:)

1. göncz - paktum mdf-szdsz
2. göncz - 2/3-os kormánypárti töbség
3. Mádl - 50+1 kormánypárti többség
4. sólyom - 50+1 szdsz+ellenzék
5. schmitt - kormánypárti 2/3

vagyis a parlament választja, és független a kormánytól. ha feltételezzük, hogy schmitt ovi informális ellenőrzése alatt állt, akkor ezt feltételeznünk kell az összes többi esetben is:)

ez esetben viszont akkor nincs semmi rendkívüli ebben:)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.04.02. 18:35:28

@betyár: Maga szerint Sólyomot a kormányzó erő választotta meg a ME személyzeti politikájának a részeként?!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 18:37:44

@betyár: Mit vigyorog itt? Ahelyett, hogy politikusok és más potentátok fércdoktorijait leplezné le! :)

Alfőmérnök 2012.04.02. 19:00:44

@Holger Hartland: Azért azt se felejtsük el, hogy melyik beszéd hol hangzott el (milyen nyilvánosság előtt).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.02. 20:04:45

@Alfőmérnök: Jó kifogás, az őszödi beszédre is el lehetne sütni? Politikusnál nem számít, hogy hol mondja, az egy olyan szakma.

Alfőmérnök 2012.04.02. 20:22:51

@Holger Hartland: Persze, hogy el lehet sütni, el is szokták. De abból fletó jön ki rosszul. Mivel nem nyilvánosság előtt mondta, hanem zárt körű rendezvényen az elvtársaknak, ezért semmiképpen nem "igazságbeszéd".
De nem akarom én különösebben védeni Kövér ezen megnyilatkozását, egy politikus vigyázzon, gondolja át, hogy mit és hogyan mond. (Már csak azért is, mert az ellenség mindig készen áll, hogy egyszer elővegye a múltbeli megnyilvánulásokat.)

evil overlord (törölt) 2012.04.02. 20:31:26

@Holger Hartland: Kövér mindig is utálta a komcsikat :)

@betyár: Én ezt írtam: "Schmitt jelölését Orbán nyomta át a párton". Azaz nem a parlamenti választásról, hanem a párt jelöltjének kiválasztásáról beszéltem.

Én_vezettem_? 2012.04.03. 10:02:21

@Holger Hartland:
Kövér (2002): "Szóval mindezt felejtsük el és egy pillanatra fogadjuk el azt, hogy csak ennyire vagyunk képesek. Hogy egy képesség nélküli, alkalmatlan, tehetségtelen néppé lettünk az elmúlt néhány évtizedben. Csak én erre azt mondom, hölgyeim és uraim, hogy így viszont nem érdemes élni. Tehát, hogyha így gondoljuk, akor menjünk le a pincébe, keressünk egy jó erős kötelet, meg egy viszonyleg erős gerendát és szöget, és kössük fel magunkat! Csak én azt szeretném kérni azoktól, akik ezt próbálják önökkel elhitetni, évek óta ezt próbálják súlykolni az önök fejébe, hogy legalább járjanak elő jó példával. És ha ők már mind végeztek, akkor mi meg mégiscsak gondolkodjunk el azon, hátha nélkülük többre mennénk."
hu.wikiquote.org/wiki/K%C3%B6v%C3%A9r_L%C3%A1szl%C3%B3

Kuncze (2009): "(...) nagyon sok embert ismerek, akik összehasonlíthatatlanul jobban élnek, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, és olyan mély letargiában vannak ettől a rettenetes országtól meg helyzettől, hogy legszívesebben az ember tényleg ciántablettát osztogatna nekik, hogy jussanak már túl a problémájukon. Ami természetesen nem megoldás."
hu.wikipedia.org/wiki/Kuncze_G%C3%A1bor

Legyünk őszinték, ha valaki nem utálja nagyon egyik szereplőt se, akkor mindkét beszédban van valami. Igen, hiba ilyet mondani, azon okból, hogy a politikusok beszédeit kiragadják szövegkörnyezetükből, elferdítik, és felhasználják. Gyurcsány zseniális módon, ahogyan a róla szóló Debreczeni könyvben elsimeri, felhasználta ezeket a mondatokat karaktergyilkosságra. A könyvben idézett nyilatkozata szerint, őszerinte se volt ez gonosz, vagy súlyos beszéd, de jól fel lehetett használni, egy megtervezett kommunikációs hadjáratra, ahol Lampert könnyezve beszélt a tévében, eljátszották (ahogy kell, kicsit cinikusan mondva), hogy őket most jaj fel akarják akasztani, jól tudva hogy szó sem vol ilyesmiről. Ez az utóbbi évtizedek egyik legjobban sikerült karaktergyilkossága volt, a másodikat már a fidesz csinálata, tanulva a mestertől is, épp Gyurcsány ellen, akit lassan de biztosan teljesen ellehetetlenítettek...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.04.03. 12:50:08

@Én_vezettem_?: Én ugyan az egyik szereplőt utálom valamennyire :), de szerintem sincs nagy baj egyik szöveggel sem. Kicsit erősek, de ennyi belefér. Sőt, bár Gyurcsányt utálom, szerintem az őszödi beszéd sem volt gáz - pontosabban: az elkúrás volt (nagyon!) gáz, és nem a róla szóló beszéd. De ezt a közvélemény nagy részének nehéz elmagyarázni, a "Kötél Laca" és "Ciánozós Kuncze" mémek gyorsabban és könnyebben terjednek, mint a magyarázat. Ez van, politikus vigyázzon a szájára, ilyen a politikusi szakma.

evil overlord (törölt) 2012.04.03. 13:58:00

@Holger Hartland: Az elkúrtuk beszédnél is az volt a fő gáz (magán az elkúráson túl), hogy utána nekiállt arról magyarázkodni, hogy ő nem csak az MSZP elkúrásáról beszélt, hanem az elmúlt 16 éveről.

betyár (törölt) 2012.04.03. 14:07:50

@evil overlord:

mért maga szerint gönczöt nem antall nyomta át az mdf-en?:)

én csak arra utaltam, hogy nem helyes összemosni a tv hozás és a kormány jogkörét, bár nyilvánvaló, hogy az ellenzék ezt szeretné nagyon-nagyon. ha pedig ezt mégis elfogadja, akkor visszamenőleg is alkalmazza:)

evil overlord (törölt) 2012.04.03. 14:18:24

@betyár: Göncz az MDF-SZDSZ paktum eredménye volt. Antal olyan szempontból mindenképpen "sáros" benne, hogy azt hitte, hogy a közös 56-os múlt miatt együtt lehet működni vele (tévedett). Azt nem tudom, hogy az MDF-en belül anno milyen egyéb jelöltek voltak.
SP esetében viszont elég jól látszott, hogy Orbán - Kövér határozott tiltakozása ellenére - áttolta SP-t a párton (miután hivatalosan jelölték, nyilvánvaló, hogy pártfegyelem miatt rá szavaztak a fideszes képviselők).

tevevanegypupu 2012.04.03. 15:19:31

@evil overlord:

Antall legalabb olyan rossz emberismero lehetett mint Orban, bar ami azt illeti Viktor nem tevedett nagyot Schmittben, o nem forditott rogton hatat neki, ahogy Goncz tette Antallal. Goncz becsapta, kijatszotta es elarulta Antallt is es az 1956-os forradalmat is.

betyár (törölt) 2012.04.03. 17:58:55

@evil overlord:

göncz szdsz-tag volt. az mdf és az szdsz már akkor is rossz viszonyban volt. gondolja, hogy göncz személyét nem kellett keresztülverni az mdf-en? dehogynem.

evil overlord (törölt) 2012.04.03. 18:12:13

@tevevanegypupu: Göncz a szadesz embere volt, nem Antallé. Schmitt Orbán embere. Nincs értelme összevetni a két esetet.

@betyár: Biztos nem volt egyszerű döntés, de azt nem tudom, hogy ez Antall egyszemélyi döntése volt-e. Lehet, hogy az volt, lehet hogy nem, aki nem volt ott, az nem nagyon tud erről biztosat.
Ezzel szemben Schmitt esetében elég valószínű, hogy Orbán egyszemélyben áll a döntés mögött, erre utal:
- jelölés módja
- a Fidesz sokkal centralizáltabb, mint anno az MDF volt (ez egyszerre előny és hátrány)

Hörcher Ferenc 2012.04.03. 20:14:57

@kornél: Kedves Kornél, ismerjük valahonnét egymást?
Vagy mi magyarázza a kvaterkázó hangnemet?
Ami a tényeket illeti: Ludassy valóban a témavezetőm volt, és jó munkakapcsolatban voltunk és maradtunk is egymással.
1989-ben lett a témavezetőm, Edmund Burke-ről írtam a kisdoktorimat hozzá, nem tudom, ismeri-e a szerzőt, egyesek szerint a konzervativizmus atyja.
Rajta kívül e témához nem sokan értettek (értenek) idehaza. De közéjük tartozott még néhai Bence György, akitől szintén sokat tanultam. Sőt TGM-hez is bejártam, amikor az ELTE jogi karán oktatott - konzervativizmust.
Plusz a Soros Alapítvány támogatásával tanultam Oxfordban - ahogy Szájer, Orbán vagy Németh Zsolt is.
És képzelje, ezeket nem fogom letagadni. Ha ők értettek hozzá és ők segítettek, akkor miért is tenném? AHol lehet, megemlékezem róluk.
Ettől még elég karakteresen eltér a politikai filozófiám az övéktől.
Azt pedig, amit Ön konstruktivizmusnak nevez, tudja honnét tanultam? A katolikus társadalmi tanításból - például II. János Pál példájából.

Hörcher Ferenc 2012.04.03. 20:28:57

@Monarch: De azt is vegye figyelembe, milyen aránytalanul megbűnhődött érte, szemben mindazokkal, akik nevetve élik világukat hasonló plágiummal a tarsolyukban.

kornél 2012.04.03. 21:44:24

@Hörcher Ferenc:

Ezzel csak megerősíti az állításomat, kedves Ferenc, Lám, a konstruktivitás hídjának milyen színes pillérei vannak: jól megfér egymás mellett Burke és Ludassy mint Burke hazai szakértője, Bence Györggyel és TGM-mel:))

Azt azonban nem tudtam, hogy Ön Burke hazai szakértője. Köszönöm az információt.

Hörcher Ferenc 2012.04.03. 22:05:58

@kornél: Kedves Kornél, köszönöm a tegezés leállítását.
Hogy ki foglalkozott M-országon Burke-kel, az ténykérdés.
De ha felsorol néhány más szakembert, akit kihagytam, akkor meghajlok Ön előtt.
Ha megnézi a Töprengések fordítását, ott találja a nevem lektorként (elég csapnivaló munkát végeztem), 1990-ből.

kornél 2012.04.04. 07:28:58

@Alfőmérnök:

Gondolod, hogy F. meghallgatja és megérti?
ha-ha!

Hörcher Ferenc 2012.04.04. 08:31:59

@kornél: @Alfőmérnök: Meghallgattam, szerethető szám.
Ami még fontos: én soha nem voltam filozófia szakos. :)

Hörcher Ferenc 2012.04.04. 09:29:13

@Alfőmérnök: Igen, mintha erre utalna a szöveg. S az enyém is. :)

Alfőmérnök 2012.04.04. 09:37:27

@Hörcher Ferenc: A Burke-kiadás egyébként tényleg nehezen olvasható, de azt nem tudom, hogy a szerző, vagy a fordító hibája-é?

Hörcher Ferenc 2012.04.04. 09:43:57

@Alfőmérnök: A szerző kicsit túl retorikus. Kontler nagyon folyékonyan ír. A lektorálás problémája viszont: a terminológia. Bence György hívta fel rá a figyelmemet - igaza volt.

Alfőmérnök 2012.04.04. 12:19:20

@Hörcher Ferenc: Akkor megnyugodtam: nem, vagy nem csak bennem volt a hiba, hogy valami idegesített a szövegben.

Monarch (törölt) 2012.04.04. 14:40:40

@Hörcher Ferenc: Egyáltalán nem aránytalanul bűnhődött. A világ minden civilizált országában botrány lett volna, és le kellett volna mondania. Ha még januárban elnézést kér a hibájáért, és rögtön lemond, akkor ma már senki se emlékezne az egészre.

Egyébként élete végéig kap kiemelt állami juttatást, nem érzem olyan nagynak a büntetését, hogy mostantól nem lesz köztársasági elnök.

Egyébként az autótolvajok nagy része is büntetlen marad, ez nem menti az elfogottakat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.04.04. 15:33:19

@Hörcher Ferenc: Tisztelettel, ezt az aránytalan kitételt én sem értem. Teljesen arányos azzal, amit 20 éve tett és amit erre vonatkozóan azóta tett.

Tulajdonképpen még a "bűnhődés" is vitatható kifejezés.
süti beállítások módosítása