A megszámlálhatatlanok
2011. október 01. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A megszámlálhatatlanok

 

  Miután a közismerten eredményes, nagysikerű Facebook-forradalmak nyomán immár demokratikus paradicsommá változott az arab világ, Magyarország magát elnyomottnak érző szubkultúrái is forrongani kezdtek – virtuálisan. Tavaly nyáron még csak a tűzijátékot akarták nemmegtartani az árvízkárosultak javára, ami a civil kurázsi és az aktív állampolgári lét megcsúfolása volt. Aztán jöttek százezren (2301-en) Gyöngyöspatáért, a csoport üzenőfala azóta is a különböző párhuzamos Magyarországok kakofóniáját zengi. És persze egymillióan (85 ezren) aggódnak a sajtószabadságért – igaz, ennyi is elég volt, hogy a hatalom reszketni méltóztasson, hiszen azóta is mindenki azt ír a netre, amit akar. Most pedig a ma kezdődő népszámlálást akarják meghekkelni a háló(szoba)forradalmárok.

  A közösségi hálón megalakult A 2011-es népszámlaláskor csak hülyeségeket fogok válaszolni nevű remek csoportosulás, amely keresztbe tenne a tízévente szokásos, kötelező adatszolgáltatásnak – ahogy máshol is lehet a népszámlálás negligálását forradalmi tettnek vizionáló lázadókról olvasni. Pedig miről is van szó? A népszámlálás az az aktus, amivel, legalább egyszer egy évtizedben pontos és teljeskörű képet kaphatunk arról, hol is tart a hazánk, milyenek a társadalmi állapotaink, hányan vagyunk, kik vagyunk és mik vagyunk valójában, számszerűen.

  Anglia egyik legnagyobb kincse a Domesday Book, ami egy kétkötetes népszámlálás a középkor mélyéből. Hódító Vilmos 1085 karácsonyán rendelte el az országos összeírást, a benne szereplő személyek az Ítélet napjára esküdtek meg a szolgáltatott adatok valódiságára. A könyv 1086 augusztusában készült el és 13 418 település adatait tartalmazza. A Domesday Book máig az ezer évvel ezelőtti Anglia mindennapi valóságának lenyűgöző dokumentuma, felbecsülhetetlen értékű aranybányája a múlt professzionális és hobbikutatóinak.

  A balsors tépte Magyarországon nem maradt fenn ekkora léptékű összeírás a régmúltból: első modern népszámlálásunkat II. József idején, 1784 és 1787 között folytatták le, majd 1870-től nagyjából tízévente ismétlik meg azokat. Az 1869. évi népszámlálási törvény így rendelkezik: „1. § A magyar korona országainak területén általános népszámlálás rendeltetik el. Ezen népszámlálás az 1869. deczember 31-én létező népességi állapot szerint 1870 január 3-kán országszerte meginditandó, és teljes befejezéseig szakadatlanul folytatandó. 2. § A népszámlálással egyidőben a lakhelyek és hasznos háziállatok összeirása is eszközlendő. 3. § Mindenki köteles a népszámlálás alkalmából számbaveendő adatokat saját maga, családtagjai, hozzátartozói és lakói után hiven bevallani. A ki magát a számlálás alól kivonja, vagy hamisat vall be, 20 forintig terjedhető birság alá esik. Ha valakinek hanyagsága vagy roszakarata miatt a számlálást ismételni kellene, az, az ebből eredő költséget megtériteni tartozik.”

  A hiteles adatszolgáltatást azóta is megkövetelő statisztikai adatok segítségével össze tudjuk rakni, honnan hová jutott Magyarország az elmúlt 140 évben. 2011-ben immár az Európai Tanács és Európai Parlament iránymutatásai alapján, az EU összes országában azonos elvek szerint kell lakás- és népszámlálást végezni. Magyarországon ez a KSH feladata lesz.

  Nem arról van szó tehát, hogy a lopakodó orbánizmus újra kéjes örömmel halássza a rettegő állampolgárok adatait, bármit is állítsanak az elmúlt évtizedek népszámlálásaira vagy ifjú- vagy előrehaladott időskoruk miatt nem emlékező aggódók. Igaza van felvidéki kollégánknak, aki kompakt kis idővonalba szedte a népszámlálás kelet-európaias recepcióját. Igaza van a kormánypártisággal aligha vádolható KA Steve bloggernek is, aki szerint „azok az emberek, akik egy érvénytelen szavazattal protestálásra sem képesek a választásokkor, pont a társadalomtudományokon akarják leverni a kormánnyal kapcsolatos frusztrációikat, lendületből tökön rúgva saját jövőjüket is”. És nem csak a mai statisztikusokat, hanem a jövő történészeit, a mi korunk iránt érdeklődő kései honfitársainkat is megtévesztjük a népszámlálás elbohóckodásával.

  A népszámlálás korrekt, informatív honlapján minden lényeges információt megtalálhatunk a ma kezdődő felmérésről. Október 1-től indul az online népszámlálás is.

  És ahogy teljes szívből támogatjuk a szomszédos országok magyar polgárait, hogy a helyi népszámláláson vallják magukat magyarnak, úgy itthon is csak arra buzdíthatunk mindenkit, hogy félelem, aggodalom nélkül vallja magát annak, aki. Tízévente egyszer számláltassunk meg. Nemünket, nemzetiségünket, hitünket vagy hitnélküliségünket, életkorunkat, életkörülményeinket, önmagunkat vállalva, mint egy polgár, aki nem fél.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr463267975

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megszámláltattunk. 2011.10.03. 11:41:16

Begyűrűzni látszik kis hazánkba is digitális kor, a 17. népszámlálást (remélem jól emlékszem a sorszámra) már elektronikusan is lehet teljesíteni, jómagam ezt is cselekedtem. A népszámlálás jó dolog, fontos dolog, és mégis a legtöbb ember rühelli. Szám...

Trackback: A Magyar Jedi Rend Sajtóközleménye 2011.10.02. 15:22:34

 -véglegesítés előtti változat - A Magyar Jedi Rend, Jedi Tanácsa tiltakozik az ellen, hogy a KSH a 2011-es Népszámlálás online kérdőívében nem ad lehetőséget a szabad vallás kinyilvánítására azzal, hogy az ide kapcsolódó kérdés válaszadás...

Trackback: Polüphémosz nyája és a népszámlálás 2011.10.02. 11:08:11

A soros elnökség után újabb ritkán visszatérő esemény lebonyolítására kényszerül szeretett kormányunk, dübörög is a népszámlálás-láz, mert ezen múlik minden. „A pontos adatok ismeretében megalapozottan lehet a gazdasági, az egészségügyi, az oktat...

Trackback: Központi Statisztikai Hivatalnak 2011.10.01. 22:33:58

"Világszerte ünnepel a pasztafariánusok népes tábora: az osztrák hivatalos döntés alapján a Repülő Spagettiszörny paródiavallás híveit ugyanúgy kezelik, mint más vallásokét." hvg.hu      Jedi hívők más országok népszá...

Trackback: A Vallás olyan, mint egy Pénisz 2011.10.01. 15:48:41

   A Vallás olyan, mint egy Pénisz. Ha van valakinek, semmi gond. Még az sem baj, ha valaki büszke rá. De azért mégse vedd elő és kezd el körbelóbálni nyilvánosan! És LÉGYSZÍVES, ne próbáld meg lenyomni a gyerekeink torkán !

Trackback: Népszámlálás 2011 Magyarország 2011.10.01. 15:48:09

  Kitöltési útmutató országunk Jedi nagyhatalommá válásához  A népszámlálással kapcsolatban a szientológiai jellegű kérdőív miatt, a Semmi Közük Hozzá válaszadást javaslom a kötelező kérdésekre. Ebbe bele sem lehet kötni, hiszen a válaszadá...

Trackback: Egy szóval a xenofóbia ellen 2011.10.01. 14:07:49

A most kezdődő népszámlálás lehetőséget ad partizánakciókra is. A legismertebb a felekezeti rovat meghekkelése. A jedi vallás megjelölésének már nagy hagyománya van: A Wikipedia szócikke szerint 2001-ben Ausztráliában 70 ezren vallották magukat Jedin...

Trackback: Anonim népszámlálás? Muhaha! 2011.10.01. 14:07:14

Nevet nem kérnek, de beazonosítható, sőt kellően érdekes adatok esetén gyanúsítható és számonkérhető is vagy. Októberben még a seggedbe is benéz az állam.Kíváncsi lennék, hányan nézték meg eddig, miféle kérdések szerepelnek a Népszámlálás 2011 kérdőíve...

Trackback: Anonim népszámlálás? Muhaha! 2011.10.01. 14:07:14

Nevet nem kérnek, de beazonosítható, sőt kellően érdekes adatok esetén gyanúsítható és számonkérhető is vagy. Októberben még a seggedbe is benéz az állam.Kíváncsi lennék, hányan nézték meg eddig, miféle kérdések szerepelnek a Népszámlálás 2011 kérdőíve...

Trackback: Katkó-e vagy? 2011.10.01. 13:22:23

„Népszámláláskor valljuk meg, hogy katolikusok vagyunk!” Ez a felhívás olvasható azokon a szórólapokon, amiket a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az ország összes postaládájába eljuttat. Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy izgalmas hely ez a Magyaror...

Trackback: Katkó-e vagy? 2011.10.01. 13:22:23

„Népszámláláskor valljuk meg, hogy katolikusok vagyunk!” Ez a felhívás olvasható azokon a szórólapokon, amiket a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az ország összes postaládájába eljuttat. Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy izgalmas hely ez a Magyaror...

Trackback: Hírzárlat - A Wall Street Ostroma 2011.10.01. 10:57:57

A média megpróbál fátylat borítani az eseményekre, ennek ellenére a Wall Street megszállására indítot megmozdulás a második hetébe lépett. Tegnap Michael Moore is kilátogatott a tüntetésre. A rendőrség nem engedélyezi a hangosítás használatát, ezért a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Bertalan 2011.10.01. 20:23:18

@Vezérigazgató elvtárs: én is értem, amit leírtál. És megállapítottam, hogy hülyeség. 2011 van. Magától értetődő, hogy nem interneten intézem a dolgaimat. De tudod mit, odaadom a 370 forintot ha jössz érte.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:23:35

@Androsz: nyilvan. 38 eves ferfikent pont a nyugdijas oregasszony kategoriaba tartozok. de tudod tobb helyen is hibadzik a trollkodasod (csakugy mint vezerigazgat oolvtarse is). 1. nem hazudok, 2. a szomszedaim szerencsre hallotavolsagon kivul vannak, de veluk jo viszonyba vagyok. 3. tovabbra se hangzott el egyetlen _erv_ se az online kitoltes ellen.

annak viszont orulok, hogy sok-sok embert sikerult mar meggyoznom az on-line nepszamlalas mellett.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:24:44

@Ica a fekete cica: sokat. az elozo nepszamlalas utan is jopar ilyen eset volt

M. Bertalan 2011.10.01. 20:24:58

"interneten intézem" ott maradt a nem.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:25:53

@Androsz: miert is kene megkapnia? eleve lehetoseget kellett volna biztositani, hogy az azonositot is online (pl ugyfelkapun keresztul kapja meg, aki akarja). igye kevesebbet is kellett volna maszkalniuk.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:26:25

@Mj: ismerek párat és hidd el,nem a Svábhegyi milliomosok jelentkeztek összeírónak.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:27:41

@waces: Még egyszer utoljára (sokadszor) a szerényebb képességűek kedvéért:

A népszámlálásra a KSH megkapta a költségvetésből a pénzt, aszerint mintha mindenki papíralapon töltené ki.
Tehát a nagyrészt munkanélküli összeírók helyett a költségvetésbe kerül vissza a fel nem használt összeg.
Nem ártana kicsit szociálisan érzékenyebbnek lenni,nem csak folyton pofázni,üres lufikat eregetni összetartásról.

Ha pedig végképp nem akarja a szerencsétlen beengedni az összeírót,akkor lehetőség van a már megkapott papírt kitölteni szépen csendben egyedül és átadni a számlálóbiztosnak.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:29:29

@M. Bertalan: köszönöm,de nem magam miatt írtam a fenti szöveget.Szerencsére nekem nem kell ilyen munkát vállalnom.De sajnos nem mindenki ilyen szerencsés.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:29:37

@Vezérigazgató elvtárs: ugyan azt a demagogiat toldo jobarat. csak szolok (a szerenyebb kepesseguek kedveert). legyszives _konkret ervet_. a demagog butasagot nyugodtan hagyhatod. erveket plz. ja, hogy azok nincsenek? hat az kellemetlen.

M. Bertalan 2011.10.01. 20:31:04

@Vezérigazgató elvtárs: Ha pénzt spórol az állam, az nem az összetartás része?

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:31:38

@Vezérigazgató elvtárs: megszakad a sziv... de komolyan. tudod a munkanelkulieket is (tobbek kozott) en tartom el, ua azon kb 1M ember egyike vagyok, aki adot es tb-t fizet (az utolso forint munkaberem utan is). ugyhogy csitt a szocialis erzekenysegrol. en azzal tamogatom oket, hogy befizetem a jarulekokat.

M. Bertalan 2011.10.01. 20:33:43

@waces: csatlakozom. HAvonta bedobok a közösbe mindent összevetve több mint 200 000 forintot. Most nem kap meg egy honfitársam egy ezrest. Bocs.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:35:35

Ja,hiába ismételgetem,ha nem magyarázom.Tehát:

Ha interneten tölti ki a delikvens a kérdőívet,akkor senki nem kapja meg az erre szánt pénzt,ami így visszavándorol a költségvetésbe.Az a szerencsétlen sem aki már harmadszor ment ki a címre.

Ha nem szeretné beengedni az összeírót a kedves lakó,akkor az átvett űrlapot egyedül kitölti és egy megbeszélt időpontban visszaadja a lakcímére ismételten kiérkező összeírónak.

No,értem?

M. Bertalan 2011.10.01. 20:39:56

@Vezérigazgató elvtárs: hidd már el, elsőre értettük. Sőt, megsúgom, mielőtt el kezdted volna magyarázni, már akkor is tudtam erről. Ma 10-kor elküldtem internbeten az egészet. HA nagyon sokan így csinálnák, azzal rengeteget lehet spórolni, nálam - mint jelentős adófizetőnek - ez a szempont. Remélem 10 év múlva már az eglész az interneten indul, és csak a maradékra megy ki egyáltalán a biztos.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:40:01

@Vezérigazgató elvtárs: nem. ettol nekem miert lenne jobb? ettol az orszagnak miert lenne jobb (hisz a ki nem osztott penz visszamegy a kozosbe, amibol te is, en is, a tobbiek is reszesulnek). egyszer se kellene optimalis esetben kijonnie hozzam a kerdezonek (igy meg csak egyszer, amikor bedobta a kerdoivet).
ugyhogy tovabbra is boszen lebeszelek mindenkit az offline kitoltesrol.
toled meg varok egy _ervet_ az online kitoltes ellen.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:41:02

Amúgy ne hidd,hogy az összeíró kíváncsi a szutykos kis életedre.Szerintem mindegyik csak arra vár,hogy mielőbb végezzen.
Érdemes lenne elmenni velük egy körútra,hogy miféle emberekkel kell kapcsolatba kerülniük,mindenesetre nem irigylésre méltó.
Persze a hivatásos rettegők nyilván már az ágy alatt reszketnek,hogy mikor milyen titkos adat szivárog ki róluk és milyen szörnyű hátrányaik származnak ebből az egészből.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:41:32

@M. Bertalan: errol van szo (csak szebben fogalmaztad meg, mint en), hogy az a jo mindenkinek, ha a koltsegvetesbol erre kevesebb penzt forditunk.

Ghunner 2011.10.01. 20:41:47

Még jó hogy megszámlálhatatlanok vagyunk, mivel az internetes felület NEM MŰKÖDIK!

A kapott belépési kódokat nem fogadja el a rendszer.
Nem, nem user error, hanem magyaros megoldás.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:43:00

@Vezérigazgató elvtárs: kenyszeriti oket erre barki is? nem. leszarom, hogy mit gondol az eletkorulmenyeimrol, de nekem _kenyelmesebb es gyorsabb_ a neten kitolteni. innentol kezdve keves az az ellenerv, ami meg tudna allni. egesz pontosan idaig egyet se hallottam. (raadasul, mint tisztesseges adofizeto, nekem aztan semmi titkolnivalom nincs. bar masreszt a kerdezonek valojaban semmi koze ezekhez a dolgokhoz)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.10.01. 20:43:22

@Mj: Ha hétvégén pár órát sétálgatnak, akkor nehezen fognak végezni a kb. 120 lakás összeírásával. Rámegy ám arra az egész hónap.

Aki úgy érzi, hogy inkább nem fizetteti ki az összeírónak az ő fejpénzét, a töltse ki neten. Kész.

Akik pedig azzal szórakoznak, hogy hülye adatokat adnak meg, ostobaságra költik el azt a pénzt. Ha a hülye adatokat neten adják meg, akkor meg csak kis pöcsök, akikre még nem szabadna komolyabb dolgokat bízni, mint hogy ők fűzzék be a cipőjüket az oviban.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:43:44

@Ghunner: me' nem vagyok en ezen meglepve? (ld anno emagyarorszag, stb)

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:43:59

@M. Bertalan: 10 év múlva biztosan így lesz,ha még lesz kit számolni.

@waces: számodra nincs érvem.

M. Bertalan 2011.10.01. 20:45:04

@Ghunner: nekem elfogadta simán, szerintem arról lehet szó, hogy most egy csomóan este leültek a gép mellé. Nálunk annyi probléma volt, hogy csak nehezen vettük észre, hogy az azonosítóban az nem egy nagy I, hanem egy kis l. De simán ment nagyjából 20 perc alatt egy háromtagú családnál.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:45:19

@Androsz: ezert szoktam azt mondani, hogy aki nem tud megoldani egy masodfoku egyenletet az ne szavazhasson. es megis van szavazati joguk a trolloknak is.

Ghunner 2011.10.01. 20:45:28

@Vezérigazgató elvtárs:
Elé ha az utóbbi egy év track record-ját nézzük:

- az állam lenyúlta a nyugdíjpénztári pénzeket, aki nem járult hozzá azt kizárták az állami nyugdíjrendszerből
- az állam megszüntette a korkedvezményes nyugdíjakat, és vissza tervezi hívni az így elküldött nyugdíjasokat
- az adózás ide-oda módosítgatása révén az alacsonyabb jövedelműek az egykulcsos adó bevezetésével kevesebbet kerestek
- az állam erőszakkal beleszól már megkötött szerződésekbe, amivel tönkrevágja a bankrendszert

Ezek után ki az, aki őszintén el akar mondani ennek a bagázsnak bármit is????

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.01. 20:46:41

@Vezérigazgató elvtárs: ahogy nezem, mas szamara sincs. dehat nem is vartam mast.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 20:50:36

@Ghunner: Azt ugye vágod,hogy a népszámlálás nem egy Fidesz-program,hanem hazánk számára kötelező előírás?Hatalmas ráfordítással.De nincs min meglepődni a hozzáállás szempontjából,ez a nemzet igenis megérdemli a sorsát.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:07:47

@Vezérigazgató elvtárs:

Én is ismerek párat, úgyhogy kvittek vagyunk.:P Van, akinek kifejezetten jól megy, na, pont ő lakik az utcánkban.

denevér3333 2011.10.01. 21:07:59

Az hogy személyemre kérdeznek dolgokat? Leszarom! A lakás viszont nem az enyém még csak Magyarországon sincs akié s kinek mi köze hozzá, hogy milyen célból lakok itt mire használom és hogyan! Meg nem kaptam a tulajtól engedélyt, hogy a lakásról bármi infót kiadjak! Így nem is teszem a másik papírt kitöltöm de a legnagyobb előrelátással!!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:10:11

@Vezérigazgató elvtárs:

Tőlem akárhányszor elismételheted, de ettől még nem lesz jobban igazad.

emzperx 2011.10.01. 21:12:43

A népszámlálási adatokat a hatalmat aktuálisan bitorló oligarchia az első adandó alkalommal az állampolgárok még hatékonyabb kirablására és kiszolgáltatottságuk fokozására fogja felhasználni, holott - ahogy azt a cikk szerője helyesen állítja - az korábban nem is ilyen aljas célokra lett kitalálva.

A kubatov-lista és a suttyomban pártpreferencia-adatokat halászgató NER kérdőív után cseppet sem meglepő, hogy sokat látott vagy tanult polgár semmi információt nem kíván magáról kiadni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:14:24

@Vezérigazgató elvtárs:

Fogod, hogy kevesebbet kell dolgozniuk kb. ugyanannyi pénzért, ha többen töltik ki neten? Amúgy én nem sajnálom őket, ezzel a munkával együtt jóval többet keresnek, mint én, és én még magamat sem sajnálom.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:18:12

@Vezérigazgató elvtárs:

Én haveri alapon kopogtattam hóban-fagyban-sárban, idióta, matt alkesz és veszélyes emberek között is, úgyhogy azért ez nem akkora mártíromság ám.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:26:30

@Androsz:

Pedig tényleg így csinálta múltkor az ismerősöm. (Most 20%-kal több a lakás pont a net miatt, de még mindig ugyanaz a nagyságrend.)

Én őszintén megválaszoltam mindent a neten, úgyhogy tiszta a lelkiismeretem.:) Az pedig személyes ok, hogy nem nyitok ajtót a pár házzal arrébb lakó, antipatikus Icukának - igen, direkt írtam most más nevet -, aki tényleg csak azért ment biztosnak, hogy mások életében turkálhasson. Őt is jobban fogja bosszantani, hogy nem tud meg rólam semmit, mint az, hogy 200 forinttal kevesebbet kap.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:33:26

@waces:

Nem azért, de mi köze a másodfokú egyenlet megoldóképletének ahhoz, hogy valaki képes-e felelős állampolgárként élni, avagy sem? Én inkább előzetes regisztrációhoz és közéleti/állampolgári ismeretekre vonatkozó tesztkérdésekhez kötném a választási cenzust. Esetleg lehetne adóarányos is.

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.01. 21:35:48

@Mj: Magánügyed.Hála Istennek nem vagyunk egyformák.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.01. 21:42:09

@Vezérigazgató elvtárs:

Így van, ergo a biztosok sem egyformák, tehát nem mind szánnivaló, munkanélküli szerencsétlen.

Johnfive 2011.10.01. 22:01:27

Kiváncsi lennék ugyanennek a bejegyzésnek egy olyan változatára, amit a szerző akkor írt volna, ha fletóék vannak kormányon...

Ica a fekete cica 2011.10.01. 22:23:30

@Ghunner: Három ingatlan "papírját" csináltam meg ma délután/este 2 gépen. Minden elsőre ment.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2011.10.02. 01:07:22

"azok az emberek, akik egy érvénytelen szavazattal protestálásra sem képesek a választásokkor, pont a társadalomtudományokon akarják leverni a kormánnyal kapcsolatos frusztrációikat, lendületből tökön rúgva saját jövőjüket is"

"Persze moroghatnék most hosszasan amiatt, hogy azok az emberek, akik egy érvénytelen szavazattal protestálásra sem képesek a választásokkor, pont a társadalomtudományokon akarják leverni a kormánnyal kapcsolatos frusztrációikat, lendületből tökön rúgva saját jövőjüket is, de igaziból persze megértem, elvégre a kérdőívek anonimitásának gyakorlati megszüntetésével a fidesz maga lehetetlenítette el, hogy használható adatokat kapjunk, szóval inkább ezt is az ő számlájukhoz írjuk hozzá."

Remelem morogtal, amikor Kover koteles beszedet vagy Lazar Janko akinek nincs penze annyit is er monologjat kiragadtak a szovegkornyezetbol.

Gratulalok ujsagiro(?) kollega

_Toto_ 2011.10.02. 01:08:35

Most őszintén: a mi kis mindennapi életünkben mi olyan titkolnivaló van, amit az állam amúgy sem tud?
Tudják milyen fogamzásgátlót szedsz a TB rendszerből, mikor lettél beteg, mikor hol dolgoztál, hol laktál, milyen ingatlantulajdonod volt vagy autód.
Egy levél a számlavezető bankodnak, és máris tudják hogy kiktől kapsz még pénzt, hol költöd el, merre jársz külföldön.

EZEN felül most őszintén, szerintetek van az átlagembernek bármi titkolnivalója is a népszámlálással?

Ibrahim a tevehajcsár 2011.10.02. 02:54:18

@_Toto_: Na csak azért neked válaszolok, mert te voltál a legutolsó bejegyzés szerzője, amit elolvastam. Szóval nagyjából egyetértek veled, néhány kiegészítéssel. Abban nyilván egyetérthetünk, hogy az egyik alapkérdés: papíralapú, vagy interneten beadott kérdőívet töltsünk-e ki. Ez a tartalmi elemeket alapvetően ugye nem érinti, hiszen a papíron is lehet valótlan adatokat megadni, és ki lehet előre tölteni, tehát a kérdezőbiztos amikor odamegy a papírért és kinyújtják neki, nem tudja, hogy én töltöttem-e ki vagy valakivel kitöltettem. Az interneten beadott kérdőíven meg nyilván ugyanúgy lehet valótlan adatokat megadni. Tehát itt a kérdés, nem is az, hogy mire és hogyan használják fel a kapott adatokat, hiszen az, a beadás módjától (papír vagy internet) független. Itt mondjuk így inkább az a kérdés, hogy vajon véletlen-e, hogy az emberek már egy ilyen, kvázi politikától független esemény kapcsán sem bíznak a "nagypolitika" tisztességében az esemény megfinanszírozásának korrekt voltát illetően. Azaz, felmerül a gyanú, hogy talán nem is 19 milliárd kell hozzá, talán kevesebb is elég lenne, talán ismét egy lenyúlás zajlik a szemünk előtt. Ezt most lehet bizonygatni, hogy de nem, meg de így, de úgy, egy dolog tény: az átlag ember ebbe nem fog belelátni, ami normál esetben nem baj, nem az ő dolga, viszont itt akkora a "bizalmi deficit" a kormánnyal és a politikusokkal szemben, hogy akkor sem hiszi el az emberek jelentős része, hogy korrektül történt a pénzfelhasználás, ha egyébként tényleg így van.
A másik dolog az adatok valós, vagy fiktív, hamis tartalma. Ezt is két részre kell osztani. Nyilvánvaló u.i., hogy volt/van/lesz olyan, aki mindössze a fent említett "bizalmi deficit" érzete okán nem lát más eszközt, hogy tiltakozzon, mint azt, hogy valótlan adatokat ad meg, azaz "elszabotálja" az eseményt a maga részéről, ahogyan tudja, és így tudja: ez az egyetlen lehetősége, mert ha nem vesz részt, akkor büntethető. A másik olvasata a dolognak, hogy nyilván lesz olyan akinek ténylegesen is van "eltitkolni valója". Tehát egészen biztos, nem fog senki olyan lapot beadni, amelyben az szerepel mondjuk munkaként, hogy három off-shore cég tulajdonosa vagyok, amelyek összesen 23 kacsalábon forgó luxuspalotát, ebből kettőt Svájcban, egyet a spanyol tengerparton, 20-at pedig Magyarországon, valamint két egyenként 15 milliárd forint éves árbevételű részvénytársaságot birtokolnak. Ennyire ugye senki sem hülye. Azt pedig, hogy esetleg én azt írom, hogy van egy állandó és egy ideiglenes lakcímem, akár papíron, akár interneten, senki sem fogja utólag ellenőrizni, hogy ott vagyok-e és mikor. Ha pedig mégis, és kiderül, hogy az egyikben a feleségem lakik aki már három éve nem látott, a másikban pedig egy vidéki házaspár, akiket nem csak életemben nem láttam, és nem beszéltem velük, de még a nevüket sem tudom, én pedig mondjuk valójában Dzsalalabad külvárosában a dzsumbujban lakom a pakisztáni szeretőm lakásán illegálisan, azaz bejelentetlenül, közben megtanultam urdu nyelven, és van mondjuk 500 ezer riál bankbetétem a pakisztáni iszlám bankban, ezt soha senki nem fogja sem ellenőrizni sem megtudni. Ha pedig mindezt beírom, akkor sem fog egyik kormány sem emiatt külképviseletet nyitni Dzsalalabadban, sem pedig az urdu nyelvoktatást szorgalmazni a közoktatásban. Tehát úgy gondolom, hogy vannak "érzékeny" és nem érzékeny adatok. A vallás, képzettség, véleményem szerint semmiképp sem érzékeny hiszen, ha a népszámlálás után kiderülne, hogy hazánkban a tűzimádók szektájának 12 millió tagja van, az egy fikarcnyival sem módosítaná az egyházaknak jutó költségvetési támogatás százalékos arányát. Ugyanígy, ha mondjuk 60 évre visszamenőleg lekérdezik a hazai felsőoktatási intézményeket a végzősök számáról, és az derül ki, hogy ez egy 1,5 milliós számot jelent, akkor kicsi a valószínűsége annak, hogy valójában a diplomások száma 7 millió. Lehet, hogy nem pont 1,5 millió, mert mondjuk 300 ezren külföldön szereztek diplomát, 400-an pedig vették a józsefvárosi piacon, de ez az a diplomások számának viszonylag jó közelítő értékű meghatározását azért lehetővé teszi. Tehát ezek semmiképp sem érzékeny adatok. A bankszámlák pedig még jelenleg is titkosak, és csak bűncselekmény megalapozott gyanúja esetén adhat ki a bank információt róluk. Ettől kezdve, saját részemről, leszámítva, hogy én is ismerek olyan személyt az utcában akit nem szívesen engednék be a lakásomba, és nem azért, mert ott bármi is van, amit ne láthatna, vagy ne tudna egyébként is, hanem azért, mert utálom a képét, tehát ezt leszámítva én nem érzek semmi olyan problémát abban, hogy megadjam az adataimat akár a kérdezőbiztosnak is. Nincs vagyonom, nincs nyaralóm, nincs kocsim, alkalmazott vagyok, annyi pénzt kapok, amennyit fizet a munkaadóm, nem tudok trükközni vele, nem látok semmi olyan pontot, ahol félnem kellene a rendszertől. De ez személyes vélemény, nyilván lehetnek ettől eltérő esetek is.

waces · http://blog.waces.hu 2011.10.02. 06:11:29

@Mj: ez ironia volt, hogy abszolute hulyek ne szavazhassanak (mert azok a sajat eletuk felol se tudnak donteni, nemhogy masoke folott). igen a befizetett ado mennyisege is lehetne szempont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.02. 07:38:12

@bornemissza.zsolt: "Ez az "eltartani" kifejezés ráadásul pontosan bemutatja hogy is képzeli a hatalom a polgárokhoz fűződő viszonyát."
Tehát ha én azt mondom, eltartani, akkor szerinted azokat a kormány tartja el.
Mi van? Én vagyok az Állam, vagy mi? :D

Jó, akkor más szóval : ellátni, foglalkozni vele.

@Land Ned: Cégnyilvántartásban is benne vannak a vállalkozásodra vonatkozó adatok.

Bloodscalp 2011.10.02. 12:18:00

Nem arról van szó tehát, hogy a lopakodó orbánizmus újra kéjes örömmel halássza a rettegő állampolgárok adatait, bármit is állítsanak az elmúlt évtizedek népszámlálásaira vagy ifjú- vagy előrehaladott időskoruk miatt nem emlékező aggódók.

gellért gellért, ócska munkát végzel

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.10.02. 12:28:00

van ugyebár két állítás:

1) " arra buzdíthatunk mindenkit, hogy félelem, aggodalom nélkül vallja magát annak, aki. Tízévente egyszer számláltassunk meg. Nemünket, nemzetiségünket, hitünket vagy hitnélküliségünket.. "

mint ugyebár közismert, a mai modern, toleráns Mo-on ez semmilyen következménnyel nem jár. elképzelhetetlen lenne hogy valakit azért rúgjanak ki tanári állásából mert nem tagja a keresztény szektának. hülye "rettegők" !!

2) "Nem arról van szó tehát, hogy a lopakodó orbánizmus újra kéjes örömmel halássza a rettegő állampolgárok adatait..."

jól mondja a rezsimszolga. előfordult itt valaha olyan, hogy a kormány által kiküldött kérdőívből azonosítható lett volna a válaszoló? Nem, soha!
el tudná képzelni valaki is, hogy ez a derék kormány visszaél a hatalmával?
teljességgel kizárt...

pcmci 2011.10.02. 13:19:52

az hogyan lehetséges, hogy az elvileg anonim számlálásnál a számlálóbiztos területe a saját otthona körül legyen? (szituáció: ismerősömhöz becsöngetett a társasház legpondróbb alakja, hogy akkor ő most jött számlálni, ha alkalmas...)

Robinzon Kurzor 2011.10.02. 13:54:52

@poszt

1. Az anonimitásról
Mivel a személyes kérdőív, amúgy teljesen szükségtelenül, egyértelműen a konkrét lakcímhez kapcsolható (+ napra pontos születési dátum), ezért név nélkül is személyre szólóan azonosítható a kitöltő.

Ami pedig statisztikai célokból teljesen szükségtelen, hiszen a személyes kérdőíven felvett adatok területi eloszláshoz bőven elég lenne egy irányítószám, a napra pontos születési dátum helyett egy születési év.

Tehát az adatok összekapcsolhatósága nem statisztikai célokat szolgál.

2. Az adatok felhasználásáról
"a lopakodó orbánizmus újra kéjes örömmel halássza a rettegő állampolgárok adatait, bármit is állítsanak az elmúlt évtizedek népszámlálásaira vagy ifjú- vagy előrehaladott időskoruk miatt nem emlékező aggódók"

Drága szerkesztő úr, a Nemzeti (?) Konzultáció egyedi azonosítóval ellátott kérdőíveiről meg tetszett feledkezni.
Ez előrehaladott idős korának tudható be, vagy csak szándékos csúsztatás?

Egyszerűen és tényszerűen nem igaz, hogy ez a kormány tiszteletben tartja a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályokat.

3. Vállald, hogy
A "nem kötelező" kérdések ügyében folyó kampányok világossá teszik, hogy 2001-hez hasonlóan a hatalomhoz dörgölőző egyházak ezekből a manipulált számokból akarnak maguknak társadalmi beágyazottságot hazudni, ebből pedig hatalmat és pénzt szerezni az államtól.

Miközben az 1%-os felajánlásokból és a vasárnap a templomokban megjelenő hívek számából valami egészen más látszik.

Szóval, drága Mandinkák, megint barna a nyelvetek, de vastagon.

bz249 2011.10.02. 14:10:43

Betette ezt mar valaki?

www.zensus2011.de/presse/fragebogen.html

csakhogy a nemeuropai fasizalodo nemet diktatura miket kerdez meg ugyanezen nepszamlalas alkalmaval...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.02. 15:15:46

@waces:

Oké, hogy irónia, de én komolyan nem lennék ellene az értelmi/tájékozottsági/műveltségi, netán adózási cenzusnak, plusz a regisztrációnak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.02. 15:18:43

@pcmci:

Nem tudom, de nagyon irritál. Mint ahogy az is, hogy a kerületem önkormányzata simán felrakta a netre az összes szavazatszámláló biztos bejelentett lakcímét és nevét. (Így például az enyémet is, még jó, hogy nem lakom ott.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.02. 15:25:36

Amúgy említette már valaki azt a két apróságot, hogy EU-rendelet kötelez minket arra a népszámlálásra, amelyet a Bajnai-kormány szabályozott törvényben még 2009-ben?

Vezérigazgató elvtárs 2011.10.02. 17:42:14

@Mj:
Dehogyis,soha senki sem említette:

"@Ghunner: Azt ugye vágod,hogy a népszámlálás nem egy Fidesz-program,hanem hazánk számára kötelező előírás?Hatalmas ráfordítással.De nincs min meglepődni a hozzáállás szempontjából,ez a nemzet igenis megérdemli a sorsát. "

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.10.02. 18:51:08

"A 2010. évi költségvetés végrehajtásáról szóló - Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter jegyezte - törvényjavaslat szerint a Bajnai-kormány költségvetésében hamis adatok szerepeltek, így a hiány a 7 százalékot is meghaladta volna. Vagyis: törvénybe foglalnák: az előző kabinet szándékosan félrevezető számokkal operált."

asztageci, asztakurva, asztarohadt.

ilyen ország nincs. kár, hogy erről itt nem lehet post.

IGAZ MAGYAR 2011.10.02. 21:22:50

@Pszt!: nagyon jó Én is terjesztem!!!! Mindenkinek tetszik!!!! Az ilyeneket közkinccsé kell tenni mint a múltkor volt makói frankfúrásról nagyon jó volt az is!!! Örülünk Vincent-en volt!!! Szét röhögte magát az ember!!!

Asztalos Gábor 2 2011.10.02. 23:22:23

@bz249:
Az orbándiktatúra már Németországot is megfertőzte!

bz249 2011.10.02. 23:39:46

@Asztalos Gábor 2: ah a nemetek nem olyan ravaszak, mint a Patasorban. Ok csak ugy nyiltan megkerdezik a pogart, hogy mi a neve, hol lakik milyen vallasa van, mi a telefonszama meg hogy dogozott-e legalabb egy orat 2011 majus 9 es 15 kozott. Latszik, hogy mennyivel ordogibb a lopakodo orbanallam, amelyik, ket latszolag fuggetlen szam osszebuktatasa leven allitja elo ezeket az adatokat.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.03. 06:20:23

Mitől paráznak Magyarországon ennyien a katolikusoktól?
Komolyan kérdezem!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.10.03. 06:53:38

@Talon Karrde:

kicsit másként kérdezném: miért parázik ennyire a katkó egyház mindenkitől. sőt, tovább megyek, miért parázik nagyjából az összes körösztény egyház mindenkitől?

ez gecijó lenne tudni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.10.03. 07:13:02

@mavo:

meg úgy általában az is kurvára érdekelne, hogy a színkörösztény magyarországban hogy a gecibe van az, hogy iksz időnként feláll egy gecikomor főkörösztény, és gecikomor képpel előadja, hogy itten a körösztényeket üldözik.

és a kurvakörösztényekben egy pillanatra sem fordul meg a gondolat, hogy a gecire köröszténymagyarország (85%, muhaha) és a húdeintenzív magyarországi körösztényüldözés képei között egy roppant kevés ellentmondás mintha lenne azért. mert mitől is.

becsoccsent 2011.10.03. 08:56:39

@Talon Karrde: senki nem parazik toluk. egyszeruen csak szeretnenk, ha kiderulne, mennyien vannak, akik gyakoroljak a vallast. nem 10% alatt?

ha ekkora szerepe van az egyhaznak, akkor kapjon ennyi penzt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.03. 09:01:28

@mavo:
Blogokon és kommentekben csak azt a megnyilvánulást láttam, amit szóvá is tettem. Lehet, hogy az is van, amiről te beszélsz, de még nem találkoztam vele.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.10.03. 09:08:28

Ennyi pénzből és energiából nem lehet hogy inkább a nyilvántartó rendszereket kellene modernizálni és legfőképp egységesíteni? Mert a BM, a TB, NAV, egészségügyi intézmények, választói adatbázis, meg a fene tudja milyen adatbázisok mind egymástól független és leginkább elavult adatbázisok. Ezeket egységesítve, a megfelelő hozzáférési szinteket beállítva, a népszámlálás teljesen felesleges lenne. Ami ezekben az adatokban már amúgy sincsen benne, azokhoz az égvilágon semmi köze sincs az államnak!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 09:34:46

A közösségi hálón megalakult A 2011-es népszámlaláskor csak hülyeségeket fogok válaszolni"

minek foglalkozni komolyan egy 160 retardáltat tömörítő balos csoporttal?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 09:37:24

azt hittem a cigányokról lesz szó a posztban. sajnos tévútra ment, és óvodás dolgokkal foglalkozik narancsködben

mi a tipp? mennyien vannak? 1 millióan? 2 millióan?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 09:45:46

@tewton: a fb követi a kilépésük után látogatott oldalakra is őket"

ez új. ez biztos?
ez még eléggé kétes szerintem

www.blikk.hu/blikk_aktualis/kemkedik-utanunk-a-facebook-2066063?nocache

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 10:02:25

@Mi a Mano: ehhez a kommenthez képest látszik, milyen gyenge is a poszt

picur3ka 2011.10.03. 11:23:06

@Talon Karrde:

Szambol vette ki a szot.

Az esz megall, ennyi sik hulye hogyan gyulik ossze!

A feszbukon mindez, raadasul. Ezeknek dilifecni jar.

Tarsadalmi szempontbol pedig igen tanulsagos. Ezeket ossze kell irni, mint a marhat. Semmilyen felelos polgari magatartas nem mutathato ki ugyanis.

A Horthy-korszakban keszult cenzusok es mindenfele felmeresek sokkal alaposabbak, hasznalhatobbak (ie. megtudunk az orszagrol, tarsadalmi trendekrol, mobilitasrol sok mindent), mint az utobbi evtizedek marhasagai. Mar lassan azt se merik megkerdezni, hogy valaki fiu-e vagy lany. Es ezen sirnak a szerencsetlenek.

picur3ka 2011.10.03. 11:24:15

@tesz-vesz:

akinek problemai vannak a nepszamlalassal, az ne akarja tudni az ilyesmit. X-en vannak.

picur3ka 2011.10.03. 11:25:48

@Talon Karrde:

Kommunista esti szeminarium.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 12:23:43

@mavo:

Ja és bocsánat, ha lehet "kurvakeresztényezni", akkor lehet "kurvazsidózni" is? Csak úgy kérdezem, a miheztartás végett.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.03. 12:54:53

@Mj:
szerintem a "kurvakeresztény" ellentéte pl. a "kurvateista" lenne :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 13:14:00

@Talon Karrde:

Nem rosszak, csak míg mavonak az egyik leggyakoribb vallásszidás jutott eszébe, addig nekem a másik.:) Csak utóbbi ugyebár nem olyan "trendi, haladó és européer".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 13:16:42

@Talon Karrde:

Azért vicc, hogy Kádár a halálos ágyához akart hívni papot, aztán pártnyomásra inkább meggondolta magát.:) Amúgy féljenek csak, a Szent Inkvizíció mindenkit le fog papírozni, és aki nem tér meg, az mehet a szőlőbányába robotolni.:)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 16:27:57

Hát én megszámolta a családomat. Már interneten be is vallottam a lopott és elásott aranyat is.

Szerintem jó a lap és keresztellenőrzést is végez. Kicsit megszenvedtem az összes diplomám összes megszerzésének összes idejével. De az is megvan. ;)

Az egy éves fiamnál kicsit probléma volt, hogy mit írjak arra, hogy társaságban milyen nyelven beszél.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 16:30:54

@picur3ka/mesterhazymiklospart: kinek vannak problémái í népszámlálással?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 16:37:34

@tesz-vesz:

Pont annak a cirka 160 retardáltnak, akiket te is említettél.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 16:39:26

@TrueY:

Nekem minden elsőre ment, kényelmesen, kb. 10 perc alatt, még tegnap dél körül. Bár kicsit nehezményezem, hogy csak 3 idegennyelvig lehetett kitölteni a táblázatot. (A fogyatékosságoknál is max. 3 lehetőség volt, de ez hála Istennek nem érint.)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 16:45:31

@Mj: Nekem is elsőre ment. Csak 4 emberre kellett megcsinálnom és 5 diplomára. Amiket elő kellett bányászni a fiókok mélyirül... ;) Ez volt a legtöbb idő. És a búvár vizsgámat be sem tudtam írni. Kicsit nehezményezem...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.10.03. 16:47:12

@TrueY:

Na igen, mindenképp torzítani fog az enyém is, pedig nem akartam, hogy így legyen.:-/ (Plusz a nem kötelezőkre is mind válaszoltam.)

picur3ka 2011.10.03. 17:02:27

@tesz-vesz:

Nagyon sokaknak, ugy tunik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.03. 18:53:54

@picur3ka/mesterhazymiklospart: és akkor most akkor te tudod hogy miért írtál rám?

devil's advocate 2011.10.04. 20:53:45

> És nem csak a mai statisztikusokat, hanem a jövő történészeit, a mi korunk iránt érdeklődő kései honfitársainkat is megtévesztjük a népszámlálás elbohóckodásával.

Például azzal, hogy nem jegyzőkönyvezzük a kormányüléseket, információt tartunk vissza a jövő történészeitől, a mi korunk iránt érdeklődő kései személyektől, legyenek honfitársaink vagy sem.

devil's advocate 2011.10.04. 21:03:37

> A hiteles adatszolgáltatást azóta is megkövetelő statisztikai adatok segítségével össze tudjuk rakni, honnan hová jutott Magyarország az elmúlt 140 évben.

Néhány kis adalék ahhoz, miért érzik sokan ösztönösen, hogy miért nem lehet az államban megbízni.

Volt egyszer balsors tépte hazánkban egy népszámlálás, aminek az egyedi íveit (tehát nemcsak az összesített adatok) mégsem semmisítették meg: mind a mai napig megvannak. Aztán remekül felhasználták őket az eufémisztikusan "vészkorszak"-nak nevezett időben arra, hogy kinyerjék az információkat, kiket deportáljanak.

A második világháború után pedig sokakat kitelepítettek, akik korábban német nemzetiségűnek vallották magukat.

Az én német eredetű (de már magyar anyanyelvű) nagyapám jó érzékkel kihagyta a németbarát időkben, hogy magyarosított nevét visszanémetesítse: ez is elég lett volna a kitelepítetéshez.

becsoccsent 2011.10.04. 21:05:33

@devil's advocate: aki erti, annak nem kell magyarazat. akinek magyarazat kell, az nem akarja erteni.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.04. 21:08:30

@devil's advocate:
A Jediket hová fogják kitelepíteni? A Tatuin-on állítólag van még hely... :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.05. 11:00:56

@Boli: Nem jó, A Tatuin sem a régi már! Egyik LMP közeli vállalkozás megvette és zöld parkot csinált belőle. Azóta nem lehet rá leszállni, csak szakafanderben, mert 50%-os az O2 koncentráció! És 3 m-es darazsak repkednek. Szóval gázos a hely!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 12:27:15

@TrueY:
:) Az evokok bolygólya? Én tényleg, csak tiszta jószándékkal próbálok segíteni!
Állítólag ott még sok a zöldterület, a Halálcsillag is már eltűnt, politikusok sem igen járnak arra - szóval olyan élhető helynek tűnik. Már csak ezért is megéri akkor Jedin-nek lenni...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.05. 12:35:08

@Boli: Hát, arra már régen jártam, de valami hulladék gyűjtő brigád foglalta el a bolygót és roncs birodalmi osztagos háborús relikviákat gyűjtögettek. Nem tudom, hogy ott vannak-e még.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.10.05. 13:04:25

@TrueY: Ha aknákat anno nem telepítettek, akkor jó lehet. Azok a szőrmók kismókusok is leszoktak talán a humanoidok fogyasztásáról.
Vader Nagyúr máglyája talán emlékhely lett. Jó hely lehet az! :)
(Ennél az idióta országnál csak jobb... Ha van eszük, minden politikust kitiltottak!)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.05. 13:55:55

@Boli: A szőrmukik már kihaltak. Megették az éppen arra utazó Semjén Zsoltot, mert engedélyezte, hogy az Olasz vadászok vadászhassanak rájuk. De már későn, mert már úton volt egy nagyobb kontingens talján vadász.

Sirak_kiraly 2011.10.06. 14:38:22

Valamiért sehol se olvasni a neten egy igencsak fontos és érdekes tényt: Mo-n azért van hagyományos kérdőíves népszavazás (nyugat-Eu nagy részével ellentétben) mert annyira _erősek_ az adatvédelmi szabályok! (és nem mert gyenge lenne az adatvédelem). Tudniillik a nyugati demokráciákban nincs is már adatfelvétel, helyette egy un. virtuális cenzus során összekapcsolják a létező adatbázisokat, és összesítik az adatokat. Ugyanis az államnak bőven megvan az összes infó rólunk, amiket kérdez (kivéve a szenzitiv adatok, de azokat meg nem kötelező megadnunk), csakhogy Mo-n tilos ezeket összekötni, ezért van egyébként külön adószám, TB-azonosító, stb, hogy senki ne tudjon (elvileg) nagy testvérként mindent rólunk. Szóval elég furcsa hogy az adatvédelmi félelmek ennyire uralkodnak, miközben jóval erősebb az adatvédelem, ezért kérdezi az állam tőlünk, amit igazából magától is tudhatna, ha a törvény engedné, hogy összekösse a rólunk ismert adatforrásokat...

Az meg külön vicces, hogy a FB-on van rajongóoldal a népszámlálás ellen, amikor egy átlag FB-ozó jóval többa adatot ország-világ orrára köt, mint amit az állam tud rólunl :) arról nem is beszélve, hogy egy átlag user-ről 30 perc alatt csak goggle használatával én is többet megtudok mint pár éve a titkosszolgálat 1 év alatt :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.07. 18:47:07

@picur3ka/mesterhazymiklospart: én az első rámírásról beszélek, kicsit zavart vagy

szia
süti beállítások módosítása