Magánérdek az alkotmányban – Ilyen ország pedig nincs CCLXVII.
2011. április 13. írta: TuRuL_2k2

Magánérdek az alkotmányban – Ilyen ország pedig nincs CCLXVII.

  „Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia, a Magyar Művészeti Akadémia és a felsőoktatási intézmények tudományos és művészeti szabadságát, az állami intézmények bevételeivel és vagyonával, valamint a közpénzből nyújtott támogatásokkal való, felelős gazdálkodás érdekében – törvényben meghatározott keretek között – biztosítja szervezeti önállóságukat.” – áll az új alkotmánytervezet IX. cikkének (3) bekezdésében.

  „Tisztelt Ház! A közérdeket csak az állam tudja érvényesíteni. Ebből viszont az is következik, hogy az államnak csak a közérdeket szabad képviselnie. Ehhez erős állam kell. A modern állam kisebb, de erősebb, és csak a közérdeket képviseli; semmilyen magánérdeket nem képviselhet. Nekünk az a feltett szándékunk, hogy olyan államot működtetünk, amely minden magyar ember állama, ezért minden magánérdeket kisöprünk az állam működéséből.” – ezt pedig Orbán Viktor miniszterelnök mondta 2010 októberében, országgyűlési felszólalásában.

  Az 1992-ben (némi névhasználati ügyeskedés kíséretében) létrehozott civil szervezet, a Magyar Művészeti Akadémia alkotmányba emeléséről nem lehet azt mondani, hogy az a közérdek diadala lenne a magánérdek felett. Bármilyen tiszteletreméltó tagjai is legyenek a Makovecz Imre elnökölte MMA-nak, az attól még egy magánegyesület marad.

  Bár a köztudatban úgy él, hogy a Magyar Tudományos Akadémia is magánintézményként jött létre, ez nem teljesen így van: a Magyar Tudós Társaság, az MTA jogelődje ugyan magánadományokból indult el, de létrehozásáról az 1827. évi XI. törvény rendelkezett. Ha az alkotmányozó kormánytöbbség célja az, hogy a művészek és kritikusok is tagjai lehessenek valamilyen, az állam által hivatalosan is elismert akadémiának, akkor erre több lehetőség is kínálkozik. A legkézenfekvőbb, hogy visszaállítják az 1949-es, szovjet mintára történő átalakítás előtti állapotot, és az MTA-nak újra lesz Széptudományi Alosztálya. A másik, hogy az MTA társult intézményeként létrehozott és működő Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémiát ismerik el ebben a szerepben. A harmadik, hogy egy új intézményt hoznak létre, s legvégül ott van a jelenlegi tervezetben is szereplő MMA, mint lehetőség. A felsorolt négy út közül az első kettő valamelyike lenne helyénvaló, a harmadik nem lenne ugyan elegáns, de még mindig elfogadhatóbb, mint a népi-urbánus konfliktust idéző genezisű MMA állami rangra emelése.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr732822245

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért rossz az alkotmány, avagy hogyan NE kritizáljuk az Alaptörvényt? 2011.04.17. 19:09:15

Ahogy közeledik húsvét hétfő, egyre többen szidják az alkotmányt, ezerféle érvet felsorakoztatva. Sok jobboldalinak azonban csak annyi jön át, hogy Orbán már megint antidemokrata, és minden, amit csinál, rossz. Ez az állítás sajnos részben jogos: sokan...

Trackback: Deák István: Magyarország egypárti állam lett 2011.04.13. 17:08:01

Deák István professzor írásának kiegészített, teljes szövege....

Trackback: Szalai Annamária: Lassan mondom... 2011.04.13. 15:19:39

Érdemi leépítést hajtanak végre a közmédiumokban az év végéig – jelentette be Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója. A Napi gazdaság reklám-média konferenciáján elhangzott, az összevonásokkal és az elkerülhetetlen létszámleépítéssel felszabaduló...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.04.13. 11:43:45

Egyébként annak fényében, hogy "középsúlyos értelmi fogyatékosokon kívül mások nemigen tulajdoníthatnak jelentőséget annak, hogy mi van egy alkotmányban", számít ez egyáltalán?:))

cutcopy 2011.04.13. 11:45:35

Hol itt a magánérdek? A felsőoktatás közügy, önálló gazdálkodásuk meg nem a zseton hazaviteléről szól hiszen ez esetben a törvényi keretekkel kell szembenézniük..

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.04.13. 11:51:08

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Kaptam már Kálmánéktól ennél erősebbet is, de minden további nélkül együtt tudok élni a jelzőikkel. :]

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.04.13. 12:00:31

@TuRuL_2k2: :))

on
Azért hosszú távon mindenképpen kifizetődő Orbán Viktor barátjának lenni. Még szerencse, hogy Ákosnak nincsenek politikai ambíciói:))

Kosinva 2011.04.13. 12:49:43

Akkor most két művészeti Akadémiát fog fenntartani az ország állami pénzen? Mert ha kormány nyomásra szüntetik, meg az MTA művészegyletét, abból garantáltam megint európai botrány lesz.

kispufi 2011.04.13. 12:53:14

módosítóként javasolnám az ún. kispufi-kommentek alkotmányos védelmét is, s még inkább - ezzel persze egyenesen arányosan - annak költségvetési fejezetként történő szerepeltetését és aszerinti díjazását. ez esetben további jogbérlet fejében a tulajdonos természetesen másokra is átruházza az ún. kispufi-kommentelés lehetőségét.

Bell & Sebastian 2011.04.13. 12:53:50

- Gordon, te mit tennél a helyemben?
- Há bazmeg, legalább a kókler Makovecz helyett kerestél volna mást! Tettél egy szabadkőművest a farizeusok mellé, most jobb?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.04.13. 12:55:08

@TuRuL_2k2: a blogger (ismét) kritikátlanul elfogadja az index (a Szima önfényezős) sztoriját és felerősíti, hogy aztán az ATV-ben ismételjék, mint konzerv álláspontot?

Várúr 2011.04.13. 13:06:24

A Széchenyi Művészeti Akadémia nem része az MTA-nak. "Társult"... mifenét jelent ez? S mint társat miért kéne megszüntetni? Társuljon tovább, ahová akar.

GGG77 2011.04.13. 13:51:02

Kokó, Makovecz... Az összes gátlástalan, üresfejű talpnyaló helyzetbe kerül lassan.
Ákos, Fábry mikor következik?

Viktus 2011.04.13. 14:22:06

Még szerencse, hogy bélyeggyűjtő cimbije nincsen Orbánéknak, mert az is szerepelne az alkotmányban ...

tevevanegypupu 2011.04.13. 14:24:33

@GGG77:
Makovecz es Koko sajat magukat hoztak "helyzetbe", nem kellett hozza semmifele part sem. Akos es Fabry ugyszinten.Ez pedig most fuggetlen attol, hogy szeretjuk vagy nem szeretjuk oket es jobban orulnenk, ha sportolok es muveszek olyan nagyon azert nem koteleznek el magukat, legalabbis partokhoz nem. De megnyugtatom, hogy a mostani liberalisokhoz csatlakozo muveszek ugyanolyan orommel sundorogtek Aczel es Kadar korul is,mint mondjuk manapsag Gyurcsany, Hiller vagy Magyar Balint kozeleben. Mecenasok tudja..a muveszeket tamogatni (is) kell.

tevevanegypupu 2011.04.13. 14:24:33

@GGG77:
Makovecz es Koko sajat magukat hoztak "helyzetbe", nem kellett hozza semmifele part sem. Akos es Fabry ugyszinten.Ez pedig most fuggetlen attol, hogy szeretjuk vagy nem szeretjuk oket es jobban orulnenk, ha sportolok es muveszek olyan nagyon azert nem koteleznek el magukat, legalabbis partokhoz nem. De megnyugtatom, hogy a mostani liberalisokhoz csatlakozo muveszek ugyanolyan orommel sundorogtek Aczel es Kadar korul is,mint mondjuk manapsag Gyurcsany, Hiller vagy Magyar Balint kozeleben. Mecenasok tudja..a muveszeket tamogatni (is) kell.

Bloodscalp 2011.04.13. 14:24:38

@GGG77: a sok barát megjelenése ilyenkor már természetes:) a lényeg sztem az alkotmányos elqrás...
olvasd csak el mink írását oldalt ami kitettek vagy bármely másikat, jobbról nem is igazán mertek belemenni elemzésbe

jan 2011.04.13. 14:37:59

A vicces az, hogy a SZIMA jelenlegi elnöke a komcsinak éppen nem nevezhető Dobszay László.

Viktus 2011.04.13. 14:40:19

@GGG77:

Hegedűs Zsuzsának is jól megyen dolga ...

"Bruttó fizetésem 997 ezer forint, ami megfelel a legmagasabb államtitkári fizetésnek" - mondta Hegedűs Zsuzsa a Heti Válasznak adott áprilisi interjújában. A beszélgetésben elhangzott az is, hogy a program a - tavaly még az egyik miniszteri szék esetleges várományosaként is emlegetett - főtanácsadó egyéni kezdeményezéseként, civil akcióként indult el

hvg.hu/itthon/20110412_minden_gyerek_lakjon_jol

moncayo 2011.04.13. 15:26:28

Gondolom Schmitt Pár megalkotja majd a Magyar Helyesírási (magán) Akadémiát, S. Gabiella a Magyar Buta Liba Akadémiát, Csányi Sándor a Magyar Pénzügyi Húsakadémiát .. és így tovább. Szánalmas ország. Lassan egy afrikai hadúr Teréz Anya lesz viszonyainkhoz képest.

Kabbe (törölt) 2011.04.13. 15:27:12

udvari művészek
udvari firkászok
udvari költők
udvari "művészek"
:)
:)
:)

Szörny 2011.04.13. 15:48:04

Azért én összehasonlítanám. Az MMA és a SZIMA névsorát. Nekem inkább az utóbbiról jut eszembe, hogy belterjes meg szekértábor. Az MMA-ban pl. elnökségi tag az a Finta, aki nem éppen a Makovecz puszipajtása és egészen más vonalat követ művészetileg és ideológiailag is. Vannak néhányan olyanok is, akik mindkét helyen tagok. És persze az MMA taglistája sokkal hosszabb, tehát lehet, hogy jobb alap egy köztestület létrehozására is. És mivel eddig közpénz nélkül is tudott működni, elég jelentős támogatói köre is lehet.

nu pagagyí 2011.04.13. 15:58:15

Minek kell közügyről pofázni, mondják csak bátran, hogy magánérdekeket szolgálnak. Az egész államot haverok kifizetőhelyeként üzemeltetik, a választók biztosan erre is feljogosították őket. Legfeljebb majd kiküldenek egy újabb kérdőívet.

Novi bácsi 2011.04.13. 16:16:47

Lesz itt forradalom, de nem a kibaszott fülkékben... Az "Urak" nagyon faszán vágják a fát maguk alatt...

1 év? 2 év? Mennyi idő, míg a birka magyar végre felébred és kellően felszívja magát?!

caralho voador 2011.04.13. 16:23:32

@GGG77: azért vagy balfasz, mert ezek vagy mind kurvára tehetséges és/vagy intelligens emberek, vagy legalább letettek már valamit az asztalra.
Sokkal nagyobb baj, hogy egy csomó valóban tehetségtelen, ostoba szarházi is pozícióba kerül. Káderpolitika, mondjuk milliomodszor.

csárli hárper 2011.04.13. 16:32:42

@Viktus: várd ki a végét! a tésztás és a parmalat fc. még lehet örökös bajnokcsapat.....

hozzószóló 2011.04.13. 16:53:50

OVI beemeli a hatalomba a keresztény egyházat.Háttérből a KDNP súg neki. Nézzétek meg, a tákolmányban számtalan nyoma van ennek.Ezzel abszolút uralomra tesznek szert OVI és az egyház. Visszahozzák a feudális viszonyokat, a polgárságnak vége.Abszolútizmus felé haladunk. De a világ fejlődésének kerekét a társadalomban sem lehet megállítani,eszetlen, vagy eszelős aki ezt hiszi. Csak kérdés milyen áldozatot igényel az újra polgárosodás.
Megdöbbentő, hogy amiért 1848 ban harcolt a haza, azt most pont ellenkezőre fordítják. Nem akarom azthinni, hogy újabb polgári forradalomra lesz szükség az eltávolításukhoz. Itt Európa közepén a XXI.században. Hihetetlen!

A Hit gyülekezetet is felemelik az állami pénzből támogatott egyházak szintjére. Nem meglepő? Nem, amint megtudjuk, hogy a Hit gyüli vezére az ATV tulajdonosa. VAgyis valamit ,valamiért. Háttérben kiegyeztek, és az ATV látszat ellenzékiességével az embereket elaltatják. Hiszen amit ott mondanak, az ezentúl a lepaktált ATV vezér cenzúrájával fog történni.

KenSentMe 2011.04.13. 16:58:07

Szerintem ki kéne javítani ezt a bekezdést.. hatalmas és elidegeníthetetlen jogok járnak a Magyar Tudományos Akadémiának, a Magyar Művészeti Akadémiának, a Magyar Politikusképző Akadémiának, a Magyar Viktor Legnagyszerőbb Haverjainak Akadémiának, a Magyar Szegény Politikusok Megmentésére Létesített Akadémiának, a Magyar Felcsúti Futballiga Akadémiának, a Magyar MSZP Ellenes Akadémiának, a Magyar Narancstermesztési Akadémiának és a Magyar Schmidt Pál Helyesírásreformáló Akadémiának.. tulajdonképpen minden a "magyar" szóval kezdődő és az "akadémia" szóval végződő szervezet megérdemli a pallosjogot, az első éjszaka jogát és a szabad harácsolási státuszt.

popocatepetl 2011.04.13. 17:06:26

@GGG77: Egy Makoveczet nevez üresfejűnek egy olyan proli barom akinek egy versenyautó a jelképe.

Link Elek 2011.04.13. 17:07:06

persze, ha magayrorszag civilizalt allam lenne. de nem az, hanem orban diktaturaja. a haverjai kozott oszt szet minden poziciot.
2 dolgot lehet csinalni: megszeretni orbant, vagy eltakarodni az Ő orszagabol

popocatepetl 2011.04.13. 17:07:30

@VRbagoly: Még gyakorold a humort, mert elég gyenge volt!

vasgyuszi 2011.04.13. 17:26:14

Zagyvaság, katyvasz.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.13. 17:38:59

@caralho voador: azért menj fel a honlapjukra. Nem bántásból, de így néz ki a Magyar Művészeti Akadémia államilag támogatva sok millióval 2011-ben?
Ha kicsit böngészed a honlapot, az állásfoglalások résznél, sok kedves politikai üzenetre bukkanhatsz... lehet hogy fura, de nem ízléstelen ez a hála? vagyis inkább a mértéke?

memberjoe 2011.04.13. 17:43:14

A közel egy évvel ezelőtti választásokon a FIDESZ-re szavaztam, de úgy tűnik a kommunistákat nem lehet kiírtani. Olyanok, mint Mr. Smith a Mátrixból, aki mindenkiből Mr. Smith-t csinált a mátrix világában. Úgy tűnik OV is kommunistává változott. Neo, szabadíts meg minket!!! :)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.13. 17:45:17

@popocatepetl: kábé teljesen mindegy hogy mi van a fejében. Ilyen ország tényleg nincs. Milyen jóérzésű ember nem kapja fel a fejét és mondja azt ...hogy azért ez már ízléstelen? komolyan, ilyesmi a 60-70-es években volt divat... ne mááár...

nyünyüge 2011.04.13. 17:45:51

@Szörny:
Finta építészeti szempontból tényleg távol áll Makovecztől. Közel áll viszont Demjánhoz, majd együtt felpezsdítik Budapest építészetét
(lásd index.hu/belfold/budapest/2011/01/24/hid_formaju_plaza_finta_jozsef_gyaloghidja/)

Makovecznek meg megmarad a vidék Magyarországa, szépen megférnek egymás mellett.

Szergej55 2011.04.13. 17:49:01

Orbánc egy társadalomra veszélyes mocsok.

popocatepetl 2011.04.13. 17:56:52

@Szergej55: ... mégsem annyira mint azok a szerencsétlenek akiknek a rühes szüleik szergej nevet adtak.

alekosz a görög 2011.04.13. 18:00:12

ez az írás próbált visszafogott lenni, de azért a nyelved végével sikerült érinted a kenyéradóid kloákáját...

a-kis-herceg 2011.04.13. 18:07:08

jól értem a poszt hasonlatát? gróf orbán (a coclistáknak viki apánk) alapított egy művészeti akadémiát. felajánlotta az ország bevételeinek egy éves jövedelmét? akkor az ország vagyona, az orbán vagyona? az or-ron túl: szág = bán?

örülök, hogy ilyen nemes lelkű nagyjaink vannak... a haza fényre derül....

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.13. 18:23:23

@popocatepetl: értem én hogy elfogult vagy... de ez még egy elfogult embernél sem veri a ki a biztosítékot? Nem túlzás ez? Nézd meg, még a mandiner is odadörgöli... őszintén érdekel. Ja, és azért mert nem vagyok Fideszes, még nem vagyok sem kommunista, sem zsidó, sem Gyurcsányista, ja és alig vártam hogy elmenjen az MSZP, sem Jobbikos, sem liberális, sem bolsevik..ej mit is szoktak még.. szóval hogy ezeket a köröket elkerüljük, de igazán érdekel! Nem sok ez egy Fidesz pártinak is?

is 2011.04.13. 18:23:43

@popocatepetl: igy van. pa neked is, ha maradsz.

Nyers Fa 2011.04.13. 18:31:03

Úgy látom mindenki elsiklik az felett, hogy az alkotmányba bekerült egy magánalapítvány örök időkre szóló támogatása. Ez azt jelenti, hogy Makovecz unokái, dédunokái, ismerősei, azoknak a déd,-ük,-és szépunokái is az adófizetők pénzéből fognak megélni. Nem kell hozzá teljesítmény, az alaptörvényben biztosított alapjog lesz ez nekik!

nyünyüge 2011.04.13. 18:36:06

@Nyers Fa:
nem.
percek alatt közalapítvány lesz belőle, a másikat meg elsorvasztják.

Labancz 2011.04.13. 18:39:07

Pont nem érdekel, hogy Makovecz hogyan hajlítja a deszkákat a baromi unalmas, karbantarthatatlan házakon, amiket épít. Ha a megrendelő van annyira hülye, hogy őt bízza meg, hát szíve rajta. Attól azonban hánynom kell, hogy benyalja magát egy törvénybe. Súlyosbítja a helyzetet, ha ez éppen a Tákolmány, ami pont az ilyesfajta hülyeségek miatt kapta a nevét.
(Ja, ha valaki libsizni kezd, annak üzenem: El lehet húzni Szlovákiába, Slotáék várják már az ilyen agyhalottakat!)

popocatepetl 2011.04.13. 18:39:46

@Legelő Őse: Feleslegesnek tartom az Alkotmányba való beemelését, de még nem olvastam utána a MMA történetének, s eme poszt szorgos kis liberál szerzője nem elég autentikus forrás ahhoz, hogy a hír kiverje nálam a biztosítékot.

Labancz 2011.04.13. 18:40:49

@Nyers Fa: Nagyon remélem, hogy nincs igazad!

popocatepetl 2011.04.13. 18:40:57

@Labancz: szlotákiába inkább a labancok húzzanak, ez a kurucok országa.

Labancz 2011.04.13. 18:42:26

@Link Elek: inkább takarodjon ő az enyémből! A Blangadesh-i vízum megszerzésében segítek is, ha kell.

popocatepetl 2011.04.13. 18:42:41

@Nyers Fa: A támogatás mértékéről nem rendelkezik az Alkotmány, azt törvény garantálja majd, az pedig megváltoztatható. Ahogy jönnek szarkomcsiék (remélem soha nem jönnek), már meg is nyugodhatsz.

Labancz 2011.04.13. 18:43:45

@popocatepetl: Földrajz: elégtelen. Azt Ausztriának hívják.

popocatepetl 2011.04.13. 18:44:08

@Labancz: Ő nincs a te országodban. Mit keresne izráelben?

popocatepetl 2011.04.13. 18:45:02

@Labancz: Mondatértelmezés: elégtelen. Móricka, leülhetsz.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.13. 18:47:49

@popocatepetl: szorgos liberál szerzője? háháhá.. .. sok mindent lehet rá mondani... de hogy liberál? :-) Jézusom.. mindenesetre értékelhető választ adtál.. azért nézz utána ki Balogh Ákos Gergely... liberál.. ez tényleg vicces.. mindenesetre kíváncsi lettem volna a véleményedre. Ha csak trollkodni tudsz, annak mi értelme? nem néztél utána? több hete erről van szó...mindenki azt hitte vicc...de nem...sajnos.. de Te tudod.. persze neked mindegy milyen ízű a leves, a lényeg hogy ki főzte mi??

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.13. 18:49:22

@popocatepetl: értem. De néz meg a honlapot, és aztán beszélgessünk..hogy tényleg - ez való az ALKOTMÁNYBA? Tényleg nem érzed milyen beteg dolog ez? Ki talál ki ekkora baromságokat???

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.13. 18:54:46

@tevevanegypupu:

"De megnyugtatom, hogy a mostani liberalisokhoz csatlakozo muveszek ugyanolyan orommel sundorogtek Aczel es Kadar korul is,mint mondjuk manapsag Gyurcsany, Hiller vagy Magyar Balint kozeleben."

ahogyan a népnemzetiek is, akik most alkotmányozódtak.

kaqkkfioka 2011.04.13. 18:56:07

Jól látom Szily megint színt vált. (Jobb fentebb)

kaqkkfioka 2011.04.13. 18:57:14

Még egyszer me nem volt jó a mondat vége:
Jól látom Szily megint színt vált? (Jobb fentebb)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.13. 18:57:59

@GGG77:

"Kokó, Makovecz... Az összes gátlástalan, üresfejű talpnyaló"

aki ezt a két embert üresfejűnek meri hívni, az ostoba. esetleg baller troll. bár mindegy is igazából.

Goompah 2011.04.13. 19:00:29

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

"Egyébként annak fényében, hogy "középsúlyos értelmi fogyatékosokon kívül mások nemigen tulajdoníthatnak jelentőséget annak, hogy mi van egy alkotmányban", számít ez egyáltalán?:))"

Nálad a pont.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.13. 19:03:41

(a trollháborút miért tűritek?)

Goompah 2011.04.13. 19:06:48

@caralho voador: "azért vagy balfasz, mert ezek vagy mind kurvára tehetséges és/vagy intelligens emberek, vagy legalább letettek már valamit az asztalra."

Ez rendben is van, de ettől még talán mégsem kellene az alkotmányban biztosítani nekik az örök életet és az ingyen sört.

A következő az lesz, hogy az alkotmányba foglalják a rendkívül tehetséges és intelligens Lázár János életfogytig tartó luxusgépkocsi-használatát államköltségen?

Avagy alkotmányba kerül a Felcsúti Fociakadémia is?

Goompah 2011.04.13. 19:24:30

@kaqkkfioka:

Eddig sem a szépségemről voltam híres. :)

(Én alapvetően jobbos beállítottságú vagyok, örültem a Fidesz győzelmének, és még most azt mondom, hogy sokkal inkább ők, mint a ballibek. De nem vagyok elvakult hívő, jópár dolog alaposan kiveri nálam is a biztosítékot.)

tevevanegypupu 2011.04.13. 19:28:25

@mavo:
Hat bizony..bar a legtobben mar nincsenek az elok soraban, de azert akadnak olyanok akik szinten egesz jol ervenyesultek akkoriban is.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.04.13. 20:02:22

Valaki tud mondani az elmúlt húsz évből 5 olyan dolgot, amit az MTA talált ki, és jelentősen az ország, vagy a tudomány fejlődését szolgálta?

Akkor miért is tartjuk?

A kutatási tevékenységek minden normális helyen magáncégeknél és az egyetemeken vannak.

Akkora pénznyelő az akadémia is, mint a MÁV.

Szergej55 2011.04.13. 20:03:18

@popocatepetl: azaz, írd csak le magad személyeskedéssel, hiszen az IQ-d 150, minden nap csupa jót teszel, és ezért az emberek tisztelnek és szeretnek, mi? seggfej

naresh 2011.04.13. 20:03:24

@popocatepetl: Én laikus vagyok az építészet terén (is). De amikor, a 90-es évek második felében megláttam a Pázmány-egyetemen a neves építész kezenyomát, nem akartam hinni a szememnek. Mintha hamis színházi díszletek között jártam volna. Természetesen ez nem szak-, csupán magánvélemény. Azóta jobban figyelem a mester műveit, de véleményemet nem kellett módosítanom.

FeketeLeaves 2011.04.13. 20:11:28

@naresh: Makovecz remekműve a Pázmány és egyben masszív kicseszés a fenntartóval, mert
a) drágán működtethető (energetikai szempontból)
b) drágán fenntartható (állagmegóvási szempontból)
c) drágán bővíthető (összképi szempontból)

Gyurcsány azt mondta egyzer, hogy elqrtuk. Makoveczből ennyit nem nézek ki.

A múltkori botrányos cikk után örülök, hogy Turul írt. A Kálmánék habzó szájú hülyék.

nyünyüge 2011.04.13. 20:14:54

@d.z.:
Az "akadémia" tényleg nem talál ki semmit.
De vannak intézetei, amelyek azért találnak ki egy és mást (pl. KFKI, szegedi biológiai kutató, stb.).
Hogy az akadémia központi szervezeteiben vannak tartalékok és erős az egész intézmény megújításra szorul, az persze nem kétséges.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.04.13. 20:21:29

Működő intézményeket kiszervezni, forrásokkal ellátni, a többit pedig sóval behinteni.

A kutatás-fejlesztés nagyon fontos. Pont ezért nem kéne egy félkarú rablóba önteni az erre szánt pénzt.

SchmittPali · http://twitter.com/schmittpali 2011.04.13. 20:25:32

Ezért most ugrott a szerverkarbantartás kisfiam!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.04.13. 20:48:31

Milyen gyorsan, ügyesen és szakszerűen sikerült eltérni a poszt tárgyától, miszerint magánérdek van az alkotmányban (vö. "szar van a palacsintában"). És ez fontos, mert így legalább el lehet mondani, hogy makovec jobbos és tehetségtelen, versus elmúlnyócévmindenbűne. Csak így tovább, fiúk, előre a totális elhülyülés útján! Én inkább lépek doktorhauzét nézni...

popocatepetl 2011.04.13. 21:05:25

@Szergej55: Ja, mert az "Orbánc egy társadalomra veszélyes mocsok." mondat nem személyeskedés, ugye? Cupp az okos kis homlokodra.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.13. 21:30:51

@Humperdickk:

"Csak így tovább, fiúk, előre a totális elhülyülés útján! Én inkább lépek doktorhauzét nézni..." --- írja.

Kegyed doktorhauzéval treníroz az elhülyülés ellen? Merész!

"Analizált marad az, aki volt, ám disznóságait nem rejtegeti többé, hanem henceg velük (…) →ontológiai idióta lesz belőle (…) →freudizmus, →idiotész, →pszichoterápia."

mek.oszk.hu/04000/04082/04082.htm

ü
bbjnick

Szergej55 2011.04.13. 21:45:26

@popocatepetl: Tudod mit? Igazad van, és ha már ennyire csíped Diktort, inkább menj te is segget nyalni neki, mint a többi hithű pártkatona. Ha nem szereted a szabadságot, és a normális politikát, ő a zembered! Ennyi.

abrakadara 2011.04.13. 21:49:08

@d.z.: Jól beszélsz. Csak a szakmai teljesítmény számítson. El kell törölni az MTA privilégiumait (pl. élethosszig fizetésen/nyugdíjon felül járó tiszteletdíjak, egyetemi autonómia megsértése, pályázati források feletti uraskodás).

RoFä 2011.04.14. 10:08:37

@Szörny: Nézegetem a taglistát, és tényleg, megnyugodtam: Gubcsi Lajos is pártoló tag! Ebből baj nem lehet!

KenSentMe 2011.04.14. 15:29:03

@popocatepetl: Viszont neked már nem kell gyakorolnod, mivel az ideírt kb. 100 db. narancsvédő kommented nem kicsit volt humoros.. egyébként sem humornak szántam, a tréfa ugyanis ebben az esetben sajnos nem tréfa.

popocatepetl 2011.04.15. 10:36:41

@VRbagoly: Dehogynem annak szántad, ne viszakozz metszettkém, inkább húzzál haza!

popocatepetl 2011.04.15. 10:37:26

@Szergej55: Komcsiivadékoknak itt most kuss!

KenSentMe 2011.04.15. 11:01:04

@popocatepetl: Látva zseniális vitastílusod rögtön kiviláglik az a szellemi fölény, ami felruház téged azzal a képességgel, hogy másoknál jobban ítélhesd meg az ő szándékaikat.
süti beállítások módosítása