Szopóálarcban tolja az LMP
2011. április 12. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Szopóálarcban tolja az LMP

  Nem is olyan régen még azt írtuk az LMP-ről: a párt olyan, mint a hajnali húgymerevség – tulajdonképpen egész kellemes, de túl sok értelme nincs. Kénytelenek vagyunk revideálni nézetünket, mert most már kifejezetten kurva kellemetlen jelenségnek tartjuk a magyar politika egy-két évvel ezelőtti nagy ígéretét.

  Most például éppen Jávor Benedek és Szabó Rebeka öltött szopóálarcot, hogy a Vörösmarty téri H&M elé invitálja tüntetni a híveiket:

  A borzalmas jópofáskodó hülyeség, ami a videókból árad, jól jellemzi a Lehet Más a Politika utóbbi időkben képviselt színvonalát. Javasoljuk, hogy legközelebb a párt honatyái és honanyái egy nagy rózsaszín felfújható elefánt hátáról követeljék a Somogyi Béla utca autómentességének alkotmányba foglalását, vagy azt, hogy az állam vegye el a pénzt a gazdagoktól, és adja oda a szegényeknek. Ez se lenne rosszabb, mint a mostani üzenet.

  Az április 17-re szervezett tüntetés beharangozója egyébként így hangzik:

 Nem akarunk egypárti alkotmányt! A fidesz (sic!) arcátlan politikájának csúcsa az új alkotmány tervezete, ami egy sor jogot elvenne tőlünk.
Mutassuk meg, hogy nem leszünk arctalan tömeg! Felelős, szabad állampolgárként védjük meg közös jogainkat!

  Az arcátlanság-arctalanság szójáték, a fenti álarcokkal kiegészítve önmagában is egy hatalmas nagy Szömörcsög-díjat ér, de azért tartalmi problémák is vannak.

  Először is, a jelenleg hatályos alkotmány is egypárti: annak az egy pártnak a neve, amely mai formájában (egy-két későbbi módosítást leszámítva) elfogadta, Magyar Szocialista Munkáspárt volt. Mi még emlékszünk, az alkotmány megteremtette Magyar Köztársaságot egy bizonyos Szűrös Mátyás kiáltotta ki, akit az égvilágon senki nem hatalmazott fel semmire. Ahogy azokat a képviselőket sem, aki '89-ben a mostani alkotmányos rendszert kialakító módosításokat elfogadták. Sőt, ha messzebb megyünk vissza az időben, akkor az eredeti alkotmány, ha lehet, még egypártibb volt, azt a Magyar Dolgozók Pártja fogadta el. Az 1949-es alkotmány megszavazásakor a köztársasági elnök, majd hatályba lépése után a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának elnöke egyébként Szakasits Árpád volt. Ezt csak merő gecizésből jegyezzük meg, mert egyáltalán nem gondoljuk, hogy Schiffer Andrásék emiatt védik a jelenlegi alkotmányt, de azért az egypártiság érve mégiscsak eléggé furcsa. Ja, persze lehet hivatkozni arra, hogy a mai alkotmány az ellenzéki kerekasztal és az MSZMP tárgyalásai során alakult ki, de mondjuk annál a kerekasztalnál se ült senki, akit bárki bármire megválasztott volna.

  Ezzel szemben a 2010-es kampány ellenzéki részről másról sem szólt, mint hogy legyen-e a Fidesznek alkotmányozó hatalma. A Fidesz persze hazudik, amikor azt állítja, hogy beígérte az új alkotmányt, de a választópolgárok számára a tét egyértelmű volt. El is mentek szépen, és leszavaztak a kétharmadra. A második forduló már tényleg csak erről szólt.

  Szóval a helyzet az, hogy ha most a Fidesz alaptörvénybe iktatja, hogy Magyarország valamennyi ingatlanja, készpénze és bankbetéte ezentúl Simicska Lajosé – ezt a lépést mi egyáltalán nem tartjuk kizártnak –, az új alaptörvény akkor is legitimebb lesz, mint a mostani.

  Ráadásul az új alkotmány azért lesz egypárti, mert az ellenzéki pártok nem kívántak részt venni az elkészítésében. Ha az LMP nem akar egypárti alkotmányt, akkor megpróbálhatta volna az országházban beépíttetni saját javaslatait a készülő tervezetbe. Ha meg ötleteit lesöprik, még mindig megteheti, hogy a törvényt nem szavazza meg. Az viszont úgy nem megy, hogy a parlamentbe baszok bemenni, aztán meg tiltakozásként élőképeket alkotok bicigligumikból a téren.

***

  Arról már nem is beszélve, hogy a középsúlyos értelmi fogyatékosokon kívül mások nemigen tulajdoníthatnak jelentőséget annak, hogy mi van egy alkotmányban. Óriási közhely ugye, hogy míg mondjuk Nagy-Britanniának nincs is írott alkotmánya, mégis elműködik valahogy, addig a legsötétebb fekete-afrikai diktatúrák a világ legfaszább alaptörvényeivel rendelkeznek. Az ugyanis, hogy egy társasjáték élvezetes-e, a legkevésbé a szabálykönyvön múlik: jó társaságban, elegendő mennyiségű sörrel a Bogyó és Babóca – Úton az oviba nevű szarral is jól érezzük magunkat, míg ha köcsögökkel vagyunk összezárva, nincs az a menő játék, amelyet kellemesnek találnánk. Nagyjából így működik egy ország is. Ha sok a köcsög, akkor is szar lesz minden, ha egy az egyben átvesszük a skandináv törvényeket.

  Hogy visszatérjünk a fenti videókhoz: a jövő nemzedékek sorsa nem azon múlik, hogy van-e jövő nemzedékek ombudsmanja – nekünk speciel fel sem tűnt, hogy eddig volt ilyen –, hanem azon, hogy óvóbácsiként simogattatjuk-e a farkunkat a jövő nemzedékekkel. És a nők fizetése sem attól függ, hogy mi van az alkotmányban, hanem attól, hogy mennyit ad a főnök.

  Az, hogy a kormány miért pöcsöl mégis ennyit az alkotmánnyal, érthető: nyilván kellemesebb ezzel tölteni az időt, mint a gazdasággal izzadni. Azt is értjük, hogy az MSZP miért japánkodik annyit a kérdéssel: korrupt múltjuk és jelenük miatt nincs más esélyük, mint a szimbolikus tér – köztársaság, demokrácia, egyéb faszságok. Az viszont érthetetlen, hogy az LMP, amely éppen azzal a reklámszöveggel tört be a piacra, hogy ők aztán meghaladják az ideológiai megosztottságokat, miért indult el lefelé az elgyurcsányosodás egyre meredekebb és síkosabb lejtőjén.

  Pontosabban nem teljesen érthetetlen, de azért szomorú.

***

  A pártról sok mindent elmond, hogy totemállatául egy öregecskedő komcsi-anarchista provokátort választott, és nem is érti, hogy Daniel Cohn-Benditet miért utálják annyian. Cohn-Bendit ugye az a fajta ember, aki beleveri a farkát a szenteltvíztartóba, vagy az esküvőn rászarik a menyasszonyi tortára, utána diadalittasan figyeli, hogy hogyan undorodnak tőle. Ebből a szempontból teljesen mellékes, hogy tényleg fogdosta-e az óvodásokat, nála a hatás a fontos, vagyis az, hogy jól felidegesítse azokat az átkozott reakciósokat. Nézzük csak:

  Nos, ez a gyerekes fasz tőlünk azt csinál, amit akar. Schiffer András is megteheti, hogy a föld 6 milliárd lakosából éppen őt választja ki egy kis smúzolásra, csak hát ne csodálkozzék, ha ezentúl úgy is kezelik, mint Cohn-Bendit barátját.

  Ja, és jegyezzük meg: a legutóbbi budapesti Cohn-Bendit-fellépés egyik díszvendége Haraszti Miklós volt. Igen, az a Haraszti Miklós.

***

  Szóval az LMP az elhülyülés vészes jeleit mutatja – sőt nemcsak az elhülyülését, hanem ami még rosszabb, az eleszdéeszesedését.

  Idén a párt ökovonalától annyira futotta, hogy a párt, megpróbálván némi politikai hasznot húzni pár tízezer japán halálából, az európai zöldekkel együtt tüntetett az atomenergia ellen. E performanszuk az idei év eddigi legkínosabb politikai eseménye, a párt itt már-már societasi vagy fidelitasi mélységekbe süllyedt: 

  Ezen kívül viszont a Lehet Más a Politika jó ideje semmi olyasmit nem csinált, amelyet a rossz emlékű Új Generáció és Gusztos Péter ne tenne, ha ma is aktív lenne. A párt csont nélkül belesimult a chartás-szocialista mozgalomba. Nem hogy nem állt ellen a „kormány rossz, minden más jó” jelszó csábításának, hanem egyenesen élharcosa lett a liberális szabadságharcnak.

  Íme:

  A Tűzraktérrel kapcsolatos jogi és pénzügyi problémákból az LMP azonnal kultúrkampfot faragott: „A választási kampányban nem arról volt szó, hogy kulturális sivatagot csinálnak a VI. kerületből”, "Mit vesz még el a Fidesz a fiataloktól?" Kulturális sivatag, bazmeg.

  Lázár János ellen az LMP ifjúsági szervezete (ilyen is van) olyan elképesztő szociáldemagóg performanszot szervezett, hogy Dániel Péter sárgult az irigységtől.

  Az új személyi jövedelemadó-rendszer kapcsán az LMP gyakorlatilag meghirdette a „több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak” kampányt.

  A médiatörvény elleni pártfüggetlen demonstráción ott tüntet egymás mellett az LMP-s képviselő és Bauer Tamás. Igen, az a Bauer Tamás.

  Az összeurópai szakszervezeti tüntetésen ott van Schiffer András és Szanyi Tibor. Igen, az a Szanyi Tibor. Persze arról senki nem tehet, hogy valaki más is eljön egy tüntetésre, de ha az ember politikai rendezvényeken túl gyakran fut össze Szanyi Tiborral, akkor ideje elgondolkodnia – az LMP ezt láthatóan nem tette meg.

  A külföldi sajtóban az LMP-sek éppen azt a diktatúramaszlagot nyomják, mint Bolgár György és Vásárhelyi Mária. Európa segítségéért könyörögnek az orbánista áfium ellen.

  „A húsvéti alkotmánytervezet egy pünkösdi királyságot igyekszik alátámasztani”szellemeskedik Dorosz Dávid, az LMP Molnár Csabája, épphogy a koronaúsztatást és a szőlőbányákat nem emlegeti fel.

  A cigányság problémáira választ adni ők sem tudnak, de ez nem is baj, mert rendelkezésükre áll a pótcselekvés ősi receptje: mennek Hejőszalontára tüntetni a gárdistákok ellen. Értik ugye, kedves olvasók, 2011-ben az LMP menőnek érzi antirasszista tüntetésen részt venni. Aztán persze gyorsan hazajöttek Budapestre.

  Nagyjából ugyanakkor és ugyanazzal a retorikával fognak tüntetni az új alkotmány ellen, mint Gyurcsány Ferenc – miközben az alaptörvény tartalmába beleszólni meg sem próbáltak.

  És így tovább, és így tovább. Mindig van lejjebb.

 ***

  Véget értek volna azok az idők, amikor úgy tűnt, a klasszik jobb- és baloldali hálózat mellett létrejöhet egy új csoportosulás, amely adott esetben akár a mérleg nyelve is lehetne? Az LMP szépen átvette a „még több jogot nekünk, és vesszenek a fasiszták” zászlót a kimúlt SZDSZ-től, és vígan lobogtatja. És az is lehet, hogy egyszer még kormánypárt lesz.

  Csak így akkor ennek már nem lesz semmi értelme.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr352815282

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudom, mi van a cetliden! 2011.04.13. 07:11:35

Még egy állítás a Mandiner ckkéből:  "a választópolgárok számára a tét egyértelmű volt. El is mentek szépen, és leszavaztak a kétharmadra. A második forduló már tényleg csak erről szólt."A Mandiner két szerzőjének egy dologban igaza van:...

Trackback: Tudom, mi van a cetliden! 2011.04.13. 07:08:01

Még egy állítás a Mandiner ckkéből:  "a választópolgárok számára a tét egyértelmű volt. El is mentek szépen, és leszavaztak a kétharmadra. A második forduló már tényleg csak erről szólt."A Mandiner két szerzőjének egy dologban igaza van:...

Trackback: Alkotmányos időutazás 2011.04.13. 00:50:02

Akár büszkék is lehetnénk az alkotmányt összetákoló fideszes képviselőkre, elvégre ritka nagy kunszt egy egész országot időutazásra vinni. Márpedig jogi és ideológiai értelemben most ez történik: Orbánék létrehoztak egy gigantikus időhurkot, és Magyaro...

Trackback: A hatályos alkotmány legitim 2011.04.12. 18:53:03

 A Mandiner egyik cikkében ezek állnak: "(a hatályos) alkotmány megteremtette Magyar Köztársaságot egy bizonyos Szűrös Mátyás kiáltotta ki, akit az égvilágon senki nem hatalmazott fel semmire. Ahogy azokat a képviselőket sem, aki '89-ben...

Trackback: Bartus László: A jó, a rossz és a csúf 2011.04.12. 14:54:39

 A Fidesz-KDNP kormányzás szabadságot és demokráciát szűkítő lépései nem esetlegesek. Aki nem érti a logikát, ami az egyes lépések hátterében van, az káoszt, kapkodást, zűrzavart lát, és nem tudja, mi várható. Szó nincs semmiféle zűrzavarról, egy ...

Trackback: Nagyon flash az alkotmányozás 2011.04.12. 13:26:56

A Fidesz az ország gazdasági problémáinak érdemi kezelése helyett egy EU elnökség mellett viszi végig az alkotmányozást. Ez meg is látszik a színvonalon, csak helyesírási hibákat 100 (!) módosítóval kell javítani.A jelenlegi, 89-es alkotmánnyal ugyan n...

Trackback: Nagyon flash az alkotmányozás 2011.04.12. 13:26:55

A Fidesz az ország gazdasági problémáinak érdemi kezelése helyett egy EU elnökség mellett viszi végig az alkotmányozást. Ez meg is látszik a színvonalon, csak helyesírási hibákat 100 (!) módosítóval kell javítani.A jelenlegi, 89-es alkotmánnyal ugyan n...

Trackback: Az alaptörvény nem törvény 2011.04.12. 13:03:19

 A mocsok "Seggdugasz" Fidesz-KDNP alaptörvény-tervezetéhez szopott módosítóindítványok megszavazásával, illetve a jogalkotásról szóló törvény módosításával folytatódik hétfőn a seggdugasz parlament tavaszi ülésszaka. Rendhagyó parlam...

Trackback: Gulyás Gergely és az alkotmány: 2008-ban még jó volt a jelenlegi 2011.04.12. 10:50:59

Gulyás Gergely hétfőn az index-tudósítás szerint a következőket találta alkotmányozási szükségessége melletti érveknek:"A jelenlegi alaptörvényből hiányoznak a világos értékek, nem derül ki, hogy mit gondol a nemzet a múltjáról és jövőjéről, és ...

Trackback: Az öreg halász és a henger 2011.04.12. 10:23:01

Az admiralitás akadémiáján első éves tantárgy, hogy csatahajóval csatahajóra lövünk, cirkálóval cirkálóra, míg Senki Alfonz és Csülök üldözésére motorcsónakot használunk.Ennek fényében nevetséges különösen a mandinerblogban Trágár Tóni és Kínai Kálmán ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EddieCivic4g 2011.04.12. 21:03:14

@Charlie Chan: Miért, nem csinált ilyet a fidesz? Mert nekem rémlik, hogy de. Ebben az esetben pedig nem vád, hanem tényközlés.

EddieCivic4g 2011.04.12. 21:04:38

@Alamio: Jujj de jó, remélem, hogy engem sem fognak:)

Alamio 2011.04.12. 21:05:15

@EddieCivic4g: Semmi, fogd már fel. Egészen addig, amíg mások alkotmányban rögzített jogait meg nem sérted. A preambulum eleve semmilyen szankciót nem tartalmaz. Ameddig ez így van, és nem rögzítenek ilyen tényállást a Btk-ban, addig megteheted. Az más kérdés, hogy nem állok veled szóba, mert olyan dolgot sértesz, amely nekem fontos.

Charlie Chan 2011.04.12. 21:06:17

@EddieCivic4g: Nem alkotmányt sértesz, mert a tisztelet nem törvénnyel szabályozható kategória, csak diktatúrákban, ez meg nem az már. Viszont ha ilyeneket irkálsz, magadból bohócot csinálsz :) Nézzél inkább meccset :)

Charlie Chan 2011.04.12. 21:12:55

@Alamio: Szórakozik, mert unatkozik, ezért mondtam neki, hogy nézzem meccset. Ez már nem vita, csak szájkarate a részéről. Jó éjszakát mindenkinek.

EddieCivic4g 2011.04.12. 21:15:16

@Charlie Chan: Remek ötleteid vannak, de sajnos meccset sem nézek. Forma 1 meg csak hétvégén van.

@Alamio: Köszönöm a kimerítő választ. Így már értem.
És én kérek elnézést, nem akartalak megsérteni sem Téged, sem a számodra fontos dolgokat. Csak kíváncsi voltam, hogy mi van ha...

EddieCivic4g 2011.04.12. 21:16:52

@Charlie Chan: Nem unatkoztam, csak kiváncsiskodtam.

Bartoki 2011.04.12. 21:45:40

A kritika egy része jogos. Meg hát egy csomó dolog megítélése szubjektív: kinek ez tetszik, kinek az.

Na de "húgymerevség", meg "kurva kellemetlen jelenség" - nem túlzás ez? Mire fel ez a nagy pocskondiázás?

Ennyire be vagytok tojva tőlük hogy már ehhez kell nyúlni? :)

Alamio 2011.04.12. 21:56:05

@Bartoki: Ha elolvasol egy balos blogot, ennél sokkal brutálisabbakat kapsz. Ettől függetlenül szerintem ez a poszt szinvonalában kihívásokkal küszködik, részben ezek miatt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.12. 23:21:43

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:!

Az LMP Karthágó. Le kell rombolni és fel kell szórni sóval. Az, amit képvisel, közvetlen életveszélyt jelent a magyarságra.

De és mindazonáltal! A szopóálarc nem rajtuk van, @Kínai Kálmán és Trágár Tóni:, hanem rajtatok! Az a s*ggnyaló tempó, amit ti itt egyre inkább megvalósítotok, párját ritkítja a magyar értelmisiség történetében. Gőzerővel részt vállatok a homo orbanicus kinevelésében, ami a homo kadaricus legjobb hagyományait idézi, csak még annál is ostobább és nyomorultabb.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.12. 23:42:53

@bbjnick: Aszongya hogy mintamókus fenn a fán? Egy csapás, egy nyalás, abból baj nem lehet, jól tuggya! :))

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2011.04.13. 00:09:48

ultragaz kezd lenni ez a mandiner. kar erte,mert jo vt. viszont az a seggnyalas,amit fidesznyikek fele csinalnak,enyhen fogalmazva is szanalmas. 2011 magyarorszagan fidesznyiknek vagy szimpatizansnak lenni mindennek az alja.
remelhetoleg hamarosan irtok 1 posztot arrol is,h milyen fasza gyerek a semjen,mert kiall a vadaszat mellett,meg mert kobor cicakra lovoldoz a kepmutato ganajturo parasztja

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.13. 00:27:55

@iii: én úgy emlékszem, a Viktátorhoz intézett kirohanás volt a mondókája lényege.
Ennek mi köze a zöldekhez, azon kívül, hogy zöldségeket beszélt ez a roggyant lelkű faszkalap?

picur3ka 2011.04.13. 00:48:23

@Diocles:

Igen. Ugyanezt csinaltak a kommik 90-ben.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.13. 06:23:33

@Bell & Sebastian:

Egyetérteni és ellentmondani is lehet úgy, hogy az ember ne dobja el az önbecsülését! Nohát!!!:-D

ü
bbjnick

v_bonyenko 2011.04.13. 06:46:30

Nagyon régóta szeretne Kálmán és Tóni pontot tenni magában az LMP-re, mert ha nem tudja egyértelműen elhelyezni a politikai palettán, akkor az mindenkinek rossz.

Nyomasztó érzés ez. Higgyük el. Még a reggeli kávé is rosszabbul esik, ha nem tud az ember mit gondolni az LMP-ről. Az nem jó dolog. Hanem rossz.

Kálmán és Tóni hát gyorsan kitalálta, hogy miért is kell utálni az LMP-t. Végre sikerült. Huh. És tényleg van miért, kérem. Utálni tudni kell. Az nem úgy van, hogy fogok valamit és utálom, nem. Előtte el kell magyaráznom, hogy miért. Ez fontos. Enélkül nem is igazi utálat az utálat.

Megérte?
Igen. Kálmán és Tóni kapja a lájkokat a barátaitól. Egy Bauer Tamást nagyon utáló pedig nemsokára meghívja egy sörre. Az finom lesz. Otthon a vasárnapi ebédnél Kálmán és Tóni szülei megveregetik a válukat: jól van gyerekek, látom volt értelme a belétek feccölt energiának. Igazán szépen tudtok már utálni. Mert mi lassan elmúlunk, és akkor mi lenne, ha senki sem utálna?

Melee 2011.04.13. 08:23:50

@FreeHungary:
1. Jogfolytonosságot akartak fenntartani. Most bolsevistaként emlegeti a kormánypárt az Alkotmányt, a következő amely gyökeresen akarja megreformálni majd talál egy hasonlóan pejoratív nevet. Az Alkotmány országunk alaptörvénye, nem kellene rövid távú célok miatt hosszú távon lejáratni.
2. A második fordulóra eldőlt a pártlistás választás, a kijelentés kockázata minimális volt.
3. A gazdaságot úgy kellene alakítani, hogy furfangosan kivetett (pl. a baráti kört kihagyó) adók és zsarolásos államosítás (nyugdíjpénzek) nélkül is működjön. Ehhez azonban meg kellene válni sok olyan potyautastól, akiknek nyelve jóleső érzést okoz a Vezér pudvas seggén.
4. Ezért remélem, hogy kinövi a gyerekbetegségeit, megerősödik és nem áll le mutyizni a másik kettővel.

ven 2011.04.13. 09:19:53

Gratulálok a mandinernek ehhez a bejegyzéshez.
Még egy pár ilyen, és talán az új alkotmányba is belefoglalják őket és állami támogatásukat...

civilkontrol 2011.04.13. 09:32:00

@eon: @gpetersz: @Cook kapitány: @pierre bayle: @Picurigor: @GGG77: @xkolbászx: @Lastres: @meg a többi, akit illet

Csíptem a kis péniszek kommentjeit kiknek érvrelése abban merül ki, hogy a szerző és/vagy az egész mandiner a fidesz szócsöve. Ezzel a dolog el is van rendezve, pont.
Azért egy szót az is megérdemel, hogy ez honnan ered.
Onnan, hogy Novák és Balogh 4,13 milláért kiganézta az orbanviktor.hu-t. Aki ebben az iparban dolgozik (és látta a régi és a mostani oldalt) az pontosan tudja, hogy ennek (minimum) ennyi az ára. Lehet más mi, szarjankók?!
Ráadásul ez azért kurvára nem egy 200 milliós kormanyszovivo.hu ugye, kedves vákumszájú chartás köcsögök?

De jó, legyen. A mandineres burnyákok egyenest a Szentkirályi utcából posztolnak. Min is változtat mindez?
Én nagyon szurkoltam a lomposéknak annak ellenére is, hogy visszarugdostam az árnyékba a 2006-os MDF és a Centrumos érzéseket. Jól is indultak, aztán jött ami jött.

Lehet Kunbendittel turnézni, csak épp kurvagáz. Lehet Harasztival, Szanyival, meg a többi elkötelezett közszolgával zsúrokra járni, csak utána ne tessenek csodálkozni, ha 2014-ben alulról tetszenek kaparászni a parlamenti küszöböt.
Tartalmilag ugyanazt nyomjátok mint a szoclib, csak épp formailag izzadságszagú performanszokban tálaljátok a nagyérdeműnek. Ötlettelen ócska giccs.

Még annyit sem vágtatok le, hogy az egész posztnak csalódott fejmosás szaga van. Üvölt róla, hogy Kínaiék kurvára csalódtak a lehet más a fasszopás pártjában.
Persze lehet erre fideszmédiázással replikázni, miért is ne lehetne. Ezt csinálta a coclib is az őszödi beszéd után, oszt hogy megszaporodtak a szavazataik 2010-re mi? Szőnyeg alá minden befér...
Buzik vagytok, picsára fogtok esni 2014-ben és a legszebb, hogy akkor fogtok a leghangosabban nyüszíteni, átszabott választási rendszerre hivatkozva, de akkor már kurvára mindegy lesz. Mentek a levesbe.

És ha a Szentkirályi utca bajnokai nem lesznek képesek legyőzni a lázár-meggyes-papcsák tengely által képviselt virtust, nekik is max még 1 lövésük marad a jelenlegi ciklus után. Ha nem változik semmi, 2014 még meglesz. 30-40%-os részvétel mellett, hogy süllyednétek el szégyenetekben öntelt mohó köcsögök!

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 10:18:48

@civilkontrol: ismét egy kulturált mandíneres, köszönjük!

A címzettek közül viszont legközelebb engem hagyjál ki, mivel én egyetlen alkalommal sem orbánviktor.hu-ztam, meg fideszbérenceztem, mégpedig azért, mert nem gondolom bűnnek (sem a függetlenség elvesztésének), ha valakik elvállalnak egy ilyen munkát. (ugyanakkor tanulságos, hogy hogyan kaptátok vissza a nyakatokba azt végtelenül demagóg retorikát, amit a Fidesz meghonosított az elmúlt 8 évben).

Kohnbendit szerintem vicces (csak a magyar társadalom még nem érett rá :)), bár nem értek vele egyet sok mindenben. Haraszti gáz, én sem tudom, miért őt kellett meghívni, az atomos performancot sem engedtem volna Szanyit viszont visszautasítom, ha egy több tízezres tüntetésen odaáll az ember nézelődni, és Szanyi Tibor is ezt teszi, akkor már egyetértek Szanyi Tiborral? Ez megint ugyanaz a demagóg retorika, ami miatt az imént kiakadtál.

tarackos 2011.04.13. 10:43:51

Egyetlen pártot sem lehet felhatalmazni arra, hogy egyedül írja át a politikai közösség alapvető szabályait. Ez pontan lenne, mint ha házasságban egyedül az egyik fél döntene. megteheti mert legitim, de a vége azért borítékolható.

Az az állítás is nonszensz, hogy a mostani alkotmány kevésbé legitim. Sőt, éppen az ellenkezője igaz, mivel ezt már az indulásnál a fideszen kívül mindenki elveti.

De nem lepődöm meg, hogy az együttműködésre láthatóan képtelen honfitársak serege, azt gondolja együttműködésnek mikor vki megmondja ez lesz és punktum. Ahelyett, hogy közösen döntenénk.

Ők azt sem értik, nem fogja az ország fele, harmada felvirágoztatni az országot, vagy mindnyájan részt veszünk benne vagy a kudarc borítékolható.

civilkontrol 2011.04.13. 11:05:40

@Lastres:
Lasti, téged nem is azért tettelek be, hanem azért, hogy tudd, el lehet intézni a dolgot úgy is, hogy „olcsó hányás”, meg el lehet töprengeni azon, hogy a rengeteg necces húzás után a jelenlegi támogatottságotokkal (melyben korábban még szép számmal voltak fidesz szimpatizánsok) vajon bejutnátok-e? Lószart jutnátok be. És ezért el is követtek mindent és megérdemelten lesz majd nagy sírdogálás az eredményvárón.

civilkontrol 2011.04.13. 11:20:50

@Lastres:
Nálam ott vágtátok el magatokat, hogy kivonultatok az alkotmányozásból. Csak hab a tortán, hogy ehhez képest parádéztok is, hogy mi legyen, meg mi ne legyen benne. Az embernek menten kabbe érzése támad.
Az meg, hogy Te elismered, hogy gáz harasztikkal együvé tartozni, részedről korrekt az lmp megítélésén azonban semmit sem változtat.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 11:42:20

@civilkontrol: hát mert tényleg az :) Azért emberileg elég nehéz az érdemi kritikára reagálni, ha mocskolódásba van csomagolva, ezt beláthatod. Te is hogy kiakadtál egy ilyentől, most gondold el ha naponta ilyeneket kapsz.

Ha nem jutunk be, hát nem jutunk be, nekem nem a parlamenti lét az első számú mércém, hanem hogy tudjak tükörbe nézni.

Megjegyzem, hogy az általad "necces húzásnak" nevezett dolgok nagy része is csak a hiperdemagóg fideszes logika szerint necces, ami azt pl. mondja, hogy ha én leülök valakivel vitatkozni, vagy egy légtérben mutatkozom, akkor azzal már egyet is értek. Dehát épp azért vitatkozunk, mert nem értünk egyet, nem? Ez egy vélelmezett morális felsőbbség felől próbálja a társadalmat vállalható és vállalhatatlan egyénekre osztani, és a más véleményen levőket bőszen tolni bele az utóbbi kategóriába. Nem meggyőzni akar, hanem diszkreditálni. (erről szól az LMP állandó le-eszdéeszezése is). Ezt nem a Fidesz találta ki (hanem az SZDSZ :)), de mesterien alkalmazza, és láthatólag még az értelmiségi holdudvara is elhitte, hogy ez így tényleg jó.
Konkrétan ha Haraszti gáz, de az LMP-sek nem értettek vele egyet (s ez kölcsönös volt, mint első mondataiból kiderült) (s mivel valahogy úgy volt kitalálva, hogy egy zöld, egy liberális és egy konzervatív meghívott, a konzervatív nem Elek lett volna első körben, csak az illető nem vállalta - nyilván az említett fidesz-hiszti internalizálása folytán), akkor miért is "necces" húzás? Miért az LMP sara?

Ez a dolog tényleg csak nálunk (és tőlünk keletre) kérdés, nyugatabbra néznek nagy szemekkel, hogy ezt most így hogy.

2011.04.13. 11:44:10

@Alamio: Semmit nem másoltam be többször. Valóban sokszor kellett már leírnom, mert újra és újra előszedi a papagájkommandó az LMP=SZDSZ nótát. Sajnos, ilyenkor késztetést érzek némi tényanyagot közölni, elnézést, ha megzavartam bárki lelkivilágát is. Választ soha nem kapok, ilyenkor jönnek a libsizések és mellébeszélések. További erőt, egészséget.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 11:57:23

@civilkontrol: "gáz harasztikkal együvé tartozni" nem tartozunk eggyüvé, lásd előző válaszom.

Kivonulás: a Fidesz őssze kiherélte az AB-t, cinikusan napi politikai célból. Az LMP egész addig alkotmányozott, akkor vonult ki, mivel nincs értelme úgy alkotmányozni, ha az ember a legalapvetőbb normákat sem tiszteli. Mintha egy ateista menne fel a szószékre és prédikálna, hogy mi az Úr kívánsága, ha érted.

Te ezek után visszamentél volna alkotmányozni? Szó nélkül? Esetleg néhány feltételt szabsz (mint az LMP tette)? Amelyek közül a legalapvetőbbet, az AB jogköreinek visszaállítását sem lépte meg a Fidesz, sőt tovább szűkítette.

Diocles 2011.04.13. 12:42:23

@iii:

Nem cáfoltál meg te semmit. Itt hemzseg a poszt tényadatokkal, h miért gondolja úgy a tisztelt közönség, h az LMP-ben az SZDSZ másod- és harmadvonala folytatja a politikát, cáfolat nem volt.

A választási térképekre csak rá kell nézni, cáfolat nem volt. Hiába mondod, h csupán arról van szó, h mindkét pártra az "értelmiség" szavaz, azért az nem véletlen, h az SZDSZ-re is, meg rátok is a pesti belváros szavaz, és nem mondjuk pl. a győri értelmiség. Nem baj, csak nem kell tagadni az azonosságot.

A káderállomány zöme az SZDSZ holdudvarából jön, kezdve Karácsony kampányfőnöktől, cáfolat nem volt.

A napi politizálásban csak a hülye nem veszi észre az SZDSZ-re emlékeztető elemeket (Daniel bácsitől a jó öreg "lemegyünk vidékre tüntetni a rásszisták ellen, majd estére már vissza is jövünk a Belvárosba" - pótcselekvésig), cáfolat nem volt.

Ahogy arra sem volt cáfolat, h miként akarjátok leváltani az olyannyira ekézett kormányt, ha a kormányváltás egyetlen esélye az MSZP-vel való szövetség.

lorantka_a_gall 2011.04.13. 13:49:21

@Charlie Chan:

"Most nem ti vagytok soron, abból már amúgy s elég volt. " Ezt nem igazán értem. Elég volt az LMP kormányzásából? o.O Lehet, hogy alulművelt vagyok, de tudtommal az LMP még nem volt kormányon. Egyébként meg az utóbbi 9 évben bőven megszoktam, hogy nem azok kormányoznak, akiket oda kívántam.

SchmittPali · http://twitter.com/schmittpali 2011.04.13. 14:01:32

Nagyon köszönjük! Viktor üzeni, hogy még 10 szerverkarbantartási szerződést kötehettek!
Nó péjn, nó géjn testvéreim!

üdvözöl mindekit az álamfő

devuscka 2011.04.13. 14:15:15

@Lastres: azért, ha belegondol, jobban jött volna ki az LMP- ha a Parlamentben fejti ki a véleményét. Ellenvéleményét. Ez lett volna a 'kötelessége' végül is egy parlamenti párt. A végén legfeljebb nem szavazza meg. ez a lehetősége meg van.
(úgyis ezt várják a néptől is)
Többet is profitált volna ezzel a magatartással. Így viszont több parlamentarizmus van a jobbikban.

Hiába kerülne bele az össze javaslatuk, ha eggyel is ellen véleményen vannak, akkor nem szavazza meg. Nem?
(Vagyis a 4.-5. paragrafusra igen , a 8.-ra nem? Vagy hogy képzelik a népszavazással? )
Hitelesebb lett volna az lmp, így gyakorlatilag melléállt a mszpnek. Akkor mit hadakozik ez ellen?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 14:38:14

Persze, kötelessége, mint a mindennap megvert asszonynak is, hogy azért meleg vacsorát adjon erőszakos urának.
Szóval nem, a parlamentarizmusból és az alkotmányozásból az csinál bohócot, aki ilyen feltételek mellett alkotmányozik (Jobbik, Szili Katalin). Mert a Fidesz leszarja az alkotmányt és a jogállamot, és ha úgy teszünk, mintha ez rendben volna, és mellé ülünk, kritizálgatjuk, akkor részesei leszünk a gyalázatnak, amit elkövetnek.

Az LMP a programjában az alkotmányosság és jogállamiság megerősítését ígérte. Amikor ennek brutális gyengítése folyik, akkor azzal képviseljük a választóinkat, akik erre a programra szavaztak, hogy elutasítjuk a folyamatot - ez teremt erkölcsi alapot arra, hogy később a megváltoztatásáért fellépjünk.

Ha bent ültünk volna a parlamentbe, akkor az alkotmány elfogadása utáni kritikákra az lenne a Fideszes válasz, hogy "ott voltatok, felszólaltatok, a többség nem támogatta, úgyhogy innentől kuss". Eljátszották már párszor ezt a játékot, ismerjük.
(Csak azt az egyet nem értem, hogy miért nem használta ki a Fidesz azt a ziccert, hogy párt Szili vagy Jobbikos módosítót elfogadjon, nem került volna neki semmibe - ezzel viszont igazolta utólag is az LMP és az MSZP távolmaradását).

"így gyakorlatilag melléállt a mszpnek. Akkor mit hadakozik ez ellen?"

Egy barátom vegetáriánus. Hitler is az volt. Akkor most a barátom Hitler mellé állt?

devuscka 2011.04.13. 15:09:34

@Lastres:
Igen saját os elképezelése van a parlaenti pártok munkájáról. az ellenzék és kormányzópártokról.
Ezek szerint csak egy(1db) pártos parlament lehet, mert aki ott van bent, az csak támogatja a kormányt. Így akinek a javaslatát nem fogadják el bármiben, az akkor csak utcáról politizálhat csak . Ilyen szempontból akár 'munkáspárt' is nevezhető parlamenti pártnak.
Ez a maga parlamenti demokráciája?

"Az LMP a programjában az alkotmányosság és jogállamiság megerősítését ígérte."
Amit most tesz a lmp, azzal nem erősíti! Ez biztos.

"Akkor most a barátom Hitler mellé állt? " Butaság, hogy jön ez ide?
Ha ezen logika mellett gondolkodik, akkor megértem,hogy itt tart. Sok értelme nincs győzködni, ha ennyi a felfogása. :-)

vizipipa 2011.04.13. 15:13:20

Kommentáradat. Ez a közvélemény? Vagy az azért még odébb van?

~960 komment, ~260 kommentelő.

1. EddieCivic4g - 57.
2. Charlie Chan - 53.
3. egerészölyv - 40.

Diocles 2011.04.13. 15:14:25

@Lastres:

Ezen érvrendszer alapján akár be se kell járni a P-be, nem hiszem, h olyan nagyon hiányoznátok bárkinek.
(Akár a jobb híján - értsd: az SZDSZ, vagy egy Bajnai-, esetleg Hack-párt hiányában - rátok voksolóknak.)

Ha nem ragaszkodnál legendásan szolgalelkűen a mindenkori LMP-s pártállásponthoz, akkor nem volna nehéz belátnod, h ez a bojkott elég nagy öngól volt.

1. Nem juttok elég médiafelülethez emiatt, hiszen a P-i pofázásnak azért van utórezgése.

2. Meglehetősen összemosódtatok az MSZP-vel. (Most tökmindegy a bűvészkedés, a szójáték, h az MSZP csak Titeket utánzott (ami persze hazugság, hiszen a bojkottot Gyurcsány vetette fel legelőször), ez így jött le sokaknak.)

De hajrá, ön örülök neki, h így történt.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 15:57:03

@devuscka: nem, nem ezt mondtam, csúsztatsz. Ha ez lenne, akkor az LMP nem csak az alkotmányozásból vonult volna ki, hanem minden olyan törvénynél, ahol nem fogadták el az álláspontját. Márpedig nem ez történik, felszólal, becsülettel benyújtja a módosítóit is, majd elfogadja, hogy nem az ő álláspontja érvényesül, mivel nem ő kapott felhatalmazást a kormányzásra. Sőt csomó törvényt meg is szavaz (az első ülésszakon a törvények 40%-át, például).

De vannak határok, az alkotmány különleges, ahol nem csak a parlamenti többség elképzeléseinek kellene érvényesülnie (mert bármikor lehet belőle kisebbség). Ezért a "hiszti". Szerintem az alkotmányosság erősítését szolgálja, ha az ember keményen kiáll, amikor egy határt át akar hágni a kormány. És képviseli például a Fidesz 3 évvel ezelőtti álláspontját is :)

devuscka 2011.04.13. 16:15:29

@Lastres:
Milyen határ? Törvény szerint milyen határt hág át? Melyik paragrafust?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 16:21:42

@Diocles:
hogy öngól volt-e, azt majd az idő eldönti. Az biztos, hogy elveink és céljaink mentén nem maradt más választásunk. Dilemma volt, de ha úgy tetszik, volt rossz és még rosszabb választási lehetőségünk abban a helyzetben, amit a Fidesz nyomulásával előállított. Ha a másikat választjuk, akkor lehet, hogy 2 öngólt lövünk (Csak meg kell nézni Szilit, szerinted ezek után bárki szavazna rá? Feltörölték vele a padlót.).

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 16:28:30

@devuscka: ezt kérdezte Gyurcsány is állandóan. A morális határt hágja át. Emlékszel ugye, nem minden legitim, ami legális. Hogy mást ne mondjak, annak idején a zsidótörvényeket is teljesen legálisan hozta meg a parlament.
De például az indokolatlan kirúgások esetén vagy visszamenőleges 98%-os adó kapcsán az Alkotmányt hágta át. Ami csak azért vicces, mert utóbbinál az LMP beterjesztett egy módosítót, ami alkotmányossá tette volna a törvényjavaslatot, a tartalom megtartásával, de leszavazták. Ma már tudjuk miért. S azóta is számos alkotmányellenes törvényt fogadtak el. Szerintem megáll az az állítás, hogy a Fidesz nem tiszteli az alkotmányosságot, alárendelhetőnek tartja napi politikai céljainak. (Fura, hogy akiknek ez most nem fáj, mennyire fájt, amikor a Gyurcsány-kormány csinálta ugyanezt).

devuscka 2011.04.13. 16:30:42

@Lastres:
"Feltörölték vele a padlót" Ezt nagyon tévesen tetszik látni. Komoly lehetőséget kapott, hogy 'képben' kerüljön. Egyébként ott ülhetne a sarokban szegényke. Inkább 'kiemelték' és helyzetbe hozták. :-)

devuscka 2011.04.13. 16:33:36

@Lastres:
Keveri a szezont a fazonnal.

devuscka 2011.04.13. 16:44:56

@Lastres:
Soha nem születne meg olyan alkotmány ami mindenki megelégedésére szolgál. Így nem is lenne alkotmány. tessék összefogni, 2/3-al nyerni és újra alkotmányozni. Lehetőség adott. Ezt most kicsinyességből elhalasztották.

A zöld vonalat is átvették az lmp-től:
"Nem gondolja Szili Katalin, hogy csőbe húzta volna a kormány azzal, hogy bevonta a kormány az alkotmányozásról szóló konzultációs testület munkájába annak ellenére sem, hogy már megjelent az új alkotmány szövegtervezete és az nagyon messze van attól, amit ő képvisel. A volt házelnök a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában azt mondta, a konzultációs kérdésekben a természeti értékek, a környezeti felelősség, az értékközösség és a jövő nemzedékek jogait érintő kérdések, épp az ő kérésére kerültek be a témák közé."
www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=124878

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.13. 17:26:02

@devuscka: hát a "konzultációs kérdésekbe" valóban belekerült. De az Alkotmányba? Az egészséges környezethez való jogot kivették, a Jövő Nemzedékek ombudsmanját beolvasztják, a termőföld és a víz nem lesz védett nemzeti kincs. Ez mondjuk a kérdőívezés álságosságát is mutatja.

2011.04.13. 17:34:25

@Diocles: "Nem cáfoltál meg te semmit."

Szerintem igen, akkor nézzük.

"az LMP-ben az SZDSZ másod- és harmadvonala folytatja a politikát"

Mondjál már egyetlen másodvonalbeli szdszest! Lécci, lécci, lécci!!! Ugyanis az untig emlegetett Karácsony se volt szdszes, csak az LMP-be lépése után derült ki egyáltalán, hogy dolgozott az Szdsz-nek, de soha nem szerepelt politikusként, még tag sem volt.

"A választási térképekre csak rá kell nézni, cáfolat nem volt. Hiába mondod, h csupán arról van szó, h mindkét pártra az "értelmiség" szavaz, azért az nem véletlen, h az SZDSZ-re is, meg rátok is a pesti belváros szavaz, és nem mondjuk pl. a győri értelmiség."

Ha nem is a győri, de a pécsi, szegedi értelmiség szavaz, nem csak a pesti belváros. Ez látszatpolitológia, hamis. Az LMP majdnem minden megyében elérte az 5%-os küszöböt. Ellenben vizsgálatok bizonyítják, hogy még a volt Fidesz-szavazók is többen vannak az LMP-re szavazók közül. Ennek egyszerűen létszám okai is vannak.

A másik, hogy egy párt irányvonalát nem az szabja meg, hogy szavazói korábban kire szavaztak. Ilyen alapon a Fidesz meg kommunista, nem?

"A káderállomány zöme az SZDSZ holdudvarából jön, kezdve Karácsony kampányfőnöktől,"

Marhaság, lásd fentebb. Karácsonyon kívül ha még 1-2 embert tudsz mondani max. (az se holdudvar, legfeljebb korábban megfordult már az Szdsz-ben), miközben a képviselők, vezetőségi tagok kb. 50 fő. Ugyanennyi volt fideszes vagy mdf-es van az LMP-ben, azokat érdekes módon nem citálja senki.

"A napi politizálásban csak a hülye nem veszi észre az SZDSZ-re emlékeztető elemeket"

Mert erre jár rá az agyad, azért. Bármilyen elemeket venne elő az LMP, ráfognád. Az LMP-ben sok fiatal van, erősen épít az internetre, az akciókra. Az LMP vállaltan liberális emberjogi területen, így fellép a rasszisták ellen is, ahogy mondod, ettől még nem az Szdsz követője,. Ugyanezt képviseli bármely zöld párt nyugaton is.

Mi azzal a probléma, hogy lemennek és visszajönnek, a Jobbik nem ugyanezt teszi? Egyébként nemcsak lemennek, részt vesznek ebben a helyi képviselők is.

A pótcselekvés sokkal inkább a gárdisták buzgómócsingoskodása.

"Ahogy arra sem volt cáfolat, h miként akarjátok leváltani az olyannyira ekézett kormányt, ha a kormányváltás egyetlen esélye az MSZP-vel való szövetség."

Ettől megint csak nem lesz az Szdsz követője az LMP, ez egyszerű választási matematika. Egyébként nincs eldöntve előre semmilyen koalíció, az LMP elviekben minden irányban nyitott, bár a mostani kormány mindent megtesz, hogy ez ne legyen lehetséges. A zöldek nyugaton is általában a baloldallal szövetkeznek, ebben megint nincs újdonság, de előfordult már fordított koalíció is.

De ami a döntő és amit meg se említesz, a két párt programja és elvei, ami totálisan különbözik, különösen gazdasági téren. Ezért liberális oldalról meg is kapja az LMP a "szélsőbal" címkét.

2011.04.13. 18:03:50

@iii: Megtaláltam az egyik cikket, most már el fogom spájzolni:

www.median.hu/printcikk.ivy?artid=7c017750-53b9-4a03-87c6-a771ee519bb8

"A médiában gyakran elhangzott állítás szerint az LMP-re zömében volt szabaddemokraták szavaztak, tehát a Lehet Más a Politika valójában az SZDSZ reinkarnációja. A Medián adatai nem támasztják alá ezt az elméletet. Az LMP támogatottságának területi eloszlása és a párt társadalmi háttere kétségkívül nagyon hasonló a négy évvel ezelőtti SZDSZ-éhez, ezek az adatok azonban semmit sem mondanak az egyének viselkedéséről – mellesleg a 90-es Fidesz is ilyen karakterű szavazóbázissal rendelkezett. Hogy a szavazók szintjén valójában mennyire erős a személyi kontinuitás, azt nehéz megmondani, mindenesetre a „Kire szavazott 2006-ban?” kérdésre az LMP-seknek mindössze 15 százaléka adott olyan választ, hogy négy éve a liberális pártra voksolt (www.median.hu/object.872428de-06ea-48f1-9750-5456d972f8ba.ivy), többségük úgy emlékezett, hogy az MSZP-t támogatta (32 százalék), de annak idején sokan döntöttek a Fidesz mellett is (18 százalék), illetve azoknak is jelentős az aránya, akik nem válaszoltak a kérdésre vagy nem szavaztak (21 százalék) – további 7 százalék nem is volt szavazásra jogosult 2006-ban."

Bele kell törődni abba, hogy a valóságra nem tudod mindig ráhúzni a sémáidat, akármennyire is szeretnéd.

devuscka 2011.04.13. 18:32:10

@Lastres:
Hogy a vége mi lesz még kérdéses, de úgy emlékszem:
"Ezek között van, hogy az alkotmánytervezetből kikerül a gyermekek utáni szavazati jog, bekerül viszont a tényleges életfogytiglan, a parlamenti vizsgálóbizottság előtti megjelenés kötelezettsége és a Kárpát-medencében élő őshonos fajok kiemelt védelme. Szili Katalin és számos zöld szervezet javaslatára szintén bekerül az alaptörvénybe az egészséges környezethez való jog."
www.parameter.sk/rovat/kulfold/2011/03/28/orban-kivetelesen-eros-alaptorveny-lesz-az-uj-alkotmany
"Az Alaptörvénybe az ex-szocialista volt házelnök Szili Katalin alkotmánytervezetéből is átkerült néhány pont, de a parlament azokat kormánypárti javaslatként tárgyalta és fogadta el. Korábban Szili és most Ivády is javasolta, hogy válasszák külön a nemzeti és az állami zászót, utóbbin szerepeljen a koronás címer, de ezt elvetették."

Amúgy:
– Az alaptörvény tervezete egyszerre nemzeti és európai, benne foglaltatnak jogok és kötelezettségek – fogalmazott az államfő. Külön öröm számára az is, hogy helyet kap benne a házasság és a család védelme, valamint az egészséges környezethez való jog.
www.aradszkiandras.hu/az-orszaggyules-szavazott-a-alaptorveny-tervezet-modosito-javaslatairol-parlamenti-hirek/

"Határozottan fogalmaz az az indítvány is, amely szerint az egészséges környezethez való alapjog érvényesítése érdekében az államnak intézményvédelmi kötelezettsége van. Megjelenik benne továbbá a „szennyező fizet” elve is, "
Egyébként 160 módosítót fogadtak el. Egész pofás kezd lenni az Alkotmány.(abból amit az újságokban olvastam)gondola.hu/cikkek/76003-Elfogadott_modositasok_I__-_A_kozhatalom_forrasa_a_nep_.html

Ombudsmanok meg lesznek, csak ugyan úgy működik mint az államtitkárok a nagy összevont minisztériumok alatt.

"k" (törölt) 2011.04.14. 10:35:23

@iii: az szdsz véletlenül sem a programja miatt volt kártékony.

BISMARCK 2011.04.14. 10:47:46

‎"Ráadásul a magyar alkotmány az élet és a demokrácia alapértékeként beszél a családról. Ez egy aberrált gondolkodás mód."
DCB

syck · https://twitter.com/sycko 2011.04.14. 12:18:59

az kiderult mar, h a fidesz miert fel annyira az lmp-tol, h a lakajblogjan is lmp fika megy? ez vmi ertelmisegi ellenesseg? urbanus fobia?

(biztos volt mar, de a mandinert miert tekintjuk meg hitelesnek. azon kivul, h a fidesz kozeli index tulajok elvarjak, h blogketrecbe keruljon, mi szol amellett, h komolyan vegyuk amit irnak?

az orbanviktor.hu-s eset utan kiderult, h 0 az az nulla kulonbseg van a jobb es baloldali bloggerek/ujsagirok kozott. uzletember vagy velemenyvezer, a ketto egyutt tobb, mint vicces, de minimum hiteltelen. szvsz)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.14. 14:21:50

@devuscka: igen, az egészséges környezethez való jog visszakerült, s én ennek komolyan örülök. Az egész zöld szféra lobbizott ezért, nem csak Szili. Az Ombudsmant viszont nem sikerült megmenteni. Ami azért gáz, mert pontosan ahogy te írod, mint az államtitkár: ha a főnöknek más a véleménye, akkor kuss. Márpedig a jelenlegi általános ombudsman már párszor megmutatta, hogy elég érzéketlen a környezeti ügyek iránt. Például nem valószínű, hogy lett volna ombudsmani fellépés a szerencsi szalmaerőmű ügyében, ha nem független a JNO.

Egyébként meg ha minden csak saját módosítóként kerülhet be, akkor tényleg érvényét veszti az az érv, hogy ott kell ülni - hiszen akkor bárhol hangzik el ellenérv/javaslat, parlamenten belül vagy kívül, úgyis csak Lázártól függ, beadja-e vagy sem.

devuscka 2011.04.14. 16:52:12

@Lastres:
"úgyis csak Lázártól függ," - sajnálom, ha így van. (most komolyan)
Az 'zöld jog' nekem fontosabb, (örülök neki : a'jog' szerűsítésnek) mint, hogy egy vagy több ombudsman van.
Ombudsmani hivatal lesz. Lehet hozzá(juk) fordulni, és nyaggatni őket. Nem olyan baj,ha összefogott a dolog.
Az már az 'embertől' függ,hogy milyen munkát végez(nek). Senkinél sem lehetünk biztosak. Az idő eldönti.

Luie Lepke 2011.04.14. 20:37:55

Az van srácok, hogy a szopóálarc a fenti bejegyzésnek hála már a tietek. Ezt láttátok már? fenteslent.blog.hu/2011/04/14/kocsog_orszag_vagyunk_a_mandiner_szerint
Az a baj, hogy ha annyira benyaltok a Vezérnek, hogy az csontot ér, akkor az feltűnik, és ne csodálkozzatok ha kiveri a biztositékot. Részt vesztek abban a háborúban amelynek akciói a Cohn-Bendit elleni rágalomhadjárat, a külföldön balhézó magyar emigránsok és az oda küldött média csapatok, meg ez a fenti csoda is. A Vezér holnap is a Vezér lesz. Ti viszont már csak a csicskái, akik maximum bokafogással várhatják hátha megtisztel bennetek pár lökés erejéig, és a legnagyobb örömötök a recsegő végbeletek miközben Orbán Viktor vagy bármelyik fullajtárja behatol. Csók Cukorfalatok. :)

peregrinus@index.hu 2011.04.14. 22:53:22

A mulatságosnak szánt, de rendkívül színvonaltalan cikk csak egy aprócska (10 perc utánanézés után el nem követhető) tévedéséről: a 89-es Alkotmány legitimitását az adja, hogy az azt megalkotó pártok 88% felett kaptak szavazatot a nem sokkal későbbi Országgyűlési választásokon - emlékeztetőül, ha valaki elfelejtette volna a Fidesz-KDNP 52,73%-os támogatottsággal bitorolja a képviselői helyek 67%-át. Lehet, hogy csak én érzek különbséget. Ja, bocs és akkor a választáson azután kapták ezek a pártok a 88%-ot (pedig sok párt volt), hogy megcsinálták az alkotmányt. Szerintetek pedig a Fidesz korrekt módon jár el, hiszen mindenki tudta, hogy az alkotmányozás a kérdés - csak éppen azt nem tudta senki (talán még a Fidesz sem?) - hogy mi lesz abban az Alkotmányban...
Úgyhogy szerintem sem helyes Európába futkosni, inkább itthon kell belerúgni egy nagyot a Fidesz seggébe - hogy átvegyem a fennkölt és "vicces" stílust.

WonderCsabo 2011.04.14. 23:00:04

@Lastres: Aztarohadt, nem hittem volna, hogy van 900 LMP szimpatizáns. Tévedtem.

pallo 2011.04.14. 23:10:06

olyan jó volt régen a mandiner, értelmes, felkészült nívós írásokkal.

De egyre csúsztok lefele a lejtőn ez az írás már a Magyar Hírlapban is lehetne. Szinvonaltalan, tele tárgyi tévedéssel és demagóg hülyeséggel.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.15. 00:05:28

@devuscka: "Lázártól függ" ez csak képletes, mivel az alkotmány alapszövegét mindenki más jegyzi a két frakcióvezetőn kívül, Csak Lázár és Harrach adhat be módosítót (ugyanis a beterjesztő nem adhat be módosítót a saját javaslatához). Ez gondolom a rendtartás eszköze, de nyilván nem Lázár dönti el egymaga, hogy mit ad be. (Ha nem a főnök :))

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2011.04.15. 00:11:31

@WonderCsabo: én is meglepődtem :) de jó részük szerintem nem LMP szimpatizáns, csak Fideszt-nem szerető. És most minden ezirányú frusztrációt ráöntenek a cikkre (ami talán meg is érdemli).

steverubellreborn 2011.04.15. 01:46:45

@civilkontrol: nagyon frusztráltan hörögsz, a fallosz centrikusság is feltűnő.akarsz róla beszélni?

steverubellreborn 2011.04.15. 01:49:54

@bbjnick: Az LMP Karthágó. Le kell rombolni és fel kell szórni sóval. Az, amit képvisel, közvetlen életveszélyt jelent a magyarságra.

Adolfka, szerintem kérj időpontot a pszichiáteredtől!
Dg:Paranoid képzetek.Szorongásos tünetek.

steverubellreborn 2011.04.15. 01:58:43

@MACISAJT: Hogy Szakasits Árpád unokája -igen, annak a Szakasitsnak- ott tüntet a

miért,ha nagyapád nyilas volt te is az vagy?

steverubellreborn 2011.04.15. 02:02:37

@tevevanegypupu: arról nem az LMP tehet Adolfka,hogy neked csak a csizmacsattogás tetszik.

steverubellreborn 2011.04.15. 02:09:13

@Viktus: Az LMP elmerokkant banda a sok elmeháborodott zöldségével sosem volt ígéret a pesti hippiken túl senkinek
szívj nagyokat az ólomdús margit körúti levegőből,aztán megkérdezem érdekel-e a zöld

tevevanegypupu 2011.04.15. 06:55:33

@steverubellreborn:
Attol, hogy nekem a csizmacsattogas tetszik,az lmp meg nem lesz jobb. Belterjes belvarosi, bekepzelt kis zoldkarfiolok melegagyban termesztve.

devuscka 2011.04.15. 10:23:09

@Lastres:
Köszi. ezt nem tudtam. (ennyire azért nem mélyülök bele. Oldják meg a problémákat. Jól. Nem kis feladat)

Máshol már betettem, de talán nem látta:
Az ideiglenes alkotmányról és az alkotmányozási kénszerről így vall Vastagh Pál, a Horn-kormány szocialista igazságügyi minisztere:

"Hogyan vetődött fel az ön miniszteri működése idején, hogy hozzá kell látni az új alaptörvény kimunkálásához? Az MSZP és az SZDSZ koalíciójának akkor 72 százalékos többsége volt.

"Hogyan vetődött fel az ön miniszteri működése idején, hogy hozzá kell látni az új alaptörvény kimunkálásához? Az MSZP és az SZDSZ koalíciójának akkor 72 százalékos többsége volt.

– Nem tudom, hogy konkrétan ki vetette fel, de az bizonyos, hogy az alkotmányozás kérdése benne volt a levegőben. Valójában már az MDF-kormány idején nyilvánvalónak látszott, hogy új, végleges alkotmányt kell létrehozni. 1994-ben az összes párt választási programja tartalmazta ezt. Nem sokkal azután, hogy a kormánytöbbséget alkotó MSZP és SZDSZ az alkotmányozás mellett döntött, az ellenzék is csatlakozott az elképzeléshez. Tulajdonképpen az Alkotmánybíróság akkori elnöke volt az egyetlen, aki mérsékelten nyilatkozott. Sólyom László elismerte, hogy van igény az alkotmányozásra, de azt mondta: a hatályos alaptörvénnyel is elboldogulunk.
– A jogalkotás ellenzői gyakran hivatkoznak arra, hogy nincs alkotmányozási kényszer.
– Ez már 1994-ben is elhangzott, s nem csak manapság emlegetik. Az alaptörvény átdolgozása és bizonyos kiegészítése, teljesebbé tétele indokolt, az alkotmányozás szándéka szakmailag, politikailag elfogadható. Az a politikai erő, amelynek ehhez megvan a parlamenti többsége, joggal formál igényt rá, hogy ezt elvégezze. Kérdés persze, hogy mi a célja és a tartalma ennek a munkának. Ha az, hogy az elmúlt húsz esztendő tapasztalatai alapján, az alkotmánybírósági ítéletek figyelembevételével korrigálják a jelenlegi szabályozást, azt támogathatónak tartom. Ha azonban teljes szakítást jelent az 1989–90-ben kialakult alkotmányos szerkezettel, akkor nem tudom elfogadni. Fontosnak vélem a kontinuitást."
www.mno.hu/portal/773137

steverubellreborn 2011.04.15. 12:03:24

@tevevanegypupu: tehát nem fontos a környezetvédelem,mellesleg rólad állít ki egy szegénységi bizonyítványt,ha az operett nyilasokat gondolod a magyar érdekek védőinek.Ők ráadásul beszariak (falkában üvöltenek csak) és belterjesek is, iq meg a lábmérettel egyezik.

tevevanegypupu 2011.04.15. 13:01:56

@devuscka:

Minden kormany akart alkotmanyozni, csak nem volt meg hozza a ketharmad. A fidesznek megvan es a valasztasok soran megigertek, hogy fognak alkotmanyozni, nagy valoszinuseggel ezert is kaptak a ketharmadot. Ezenkivul a kozvelemenykutatasok is azt bizonyitjak, hogy a "nep" helyesli es igenyli az uj Alkotmanyt, helyesli, hogy hivatkoznak benne a keresztenysegre es azt is helyeslik, hogy az onvedelmi jog is szerepelni fog benne. Akar nepszavaznanak is rola. Szoval minek magyarazkodni??

tevevanegypupu 2011.04.15. 13:03:17

@steverubellreborn:

Az eroszakos emberek altalaban falkaban uvoltek, vonatkozik ez minden partra es parthivore is. Egysegben az ero, nem tudta?(:

devuscka 2011.04.15. 13:16:17

@tevevanegypupu:

Minden párt akart alkotmányozni. Csak éppen ezt néhányan próbálják letagadni( úgy tűnik a szoci Vastagh Pál nem ilyen. partszélről próbálják elvitatni a jogát másnak hozzá.
Demokráciára hivatkozva, miközben az alapvető parlamenti demokratikus normákat nem akarják betartani. 'Így megy ez' -
A 'holdudvar' meg azonnal megtalálja a hangját, ahogy ellenzékbe kerülnek. Rögtön látják hol szenvedhet csorbát a demokrácia. Hatalomban csak csendben 'gyarapodnak'. Úgy kellett nekik ez a kormányváltás, mint a dialízis a vesebetegnek.

picur3ka 2011.04.15. 14:20:19

Na, jol ki lettek osztva, latom: naci, bolond, etc.

Reductio ad Hitlerum a sok tolerancia bajnok egyetlen szellemi fegyvere.

tevevanegypupu 2011.04.15. 14:39:58

@devuscka:
Nem kell rajuk figyelni, amit megigertek es amit elhataroztak csinalja meg a fidesz. Egy ev utan sok mindent kulonben sem lehet mondani, kell hozza negy ev legalabb, hogy valamit eszrevegyen az ember. Jobb nem lesz egy ideig, ezt nem is igertek. Nem tudom mit szolna hozza a sok okos, ha olyan intezkedeseket hoznanak mint Romaniaban vagy Gorogorszagban..Uj Alkotmany pedig kell, szoval nincs itt helye kulonosebb vitanak A fene eszi a tobbi partot, hogy nekik nem sikerult. . Es ha ebben nem akarnak reszt venni, menjenek homokozni vagy szellemjarni. Az valo nekik.

devuscka 2011.04.15. 15:00:55

@tevevanegypupu:
ja, kb. 'Szellemjárnak' a Parlamentben is.
Átlátszóak és csak ijesztgetnek. :-)

2011.04.15. 17:58:02

@BISMARCK: Ez csúnya lenne, de még hasonlót se mondott.

Itt a feliratozott video, 11 perc körül beszél erről, magad is meghallgathatod:
www.youtube.com/watch?v=GlOQe6HeESU

Nem kell mindent benyalni a lakájtévéknek.

BISMARCK 2011.04.15. 18:06:04

@iii:

:D

www.youtube.com/watch?v=VlyO-8a-kiY
5.20-5.27

Előbb tájékozódni kellene nem írogatni :D
Ki mondta, hogy abban a beszédben hangzott ez el?
Na, akkor próbáld meg más módon visszapakolni a szart a lóba :D

Gandalf Garaboncias 2011.04.15. 18:43:47

Több mint 1000 komment!

Az LMP-s hozzászólókat ugyancsak kiakaszthatta ez a poszt!
Meg az LMP-s bloggereket is, akik hasonló hevességgel írtak tiltakozó posztokat a blogjaikra.

picur3ka 2011.04.15. 18:49:49

@BISMARCK:

Haha:

"Nem erdekel engem Orban Viktor. Azert mondtam, Chavez, hogy akkor az emberek felkapjak a fejuket."

Egy olcso ripacs, provokateur.

BISMARCK 2011.04.15. 18:51:23

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Nem hiszem :D
Egy olyan hiteles párt mint az LMP nem hozna Magyarországra egy provokátort :D

BISMARCK 2011.04.15. 18:57:55

@iii:

Ha már itt vagy kicsi LMP-s áruld már el Karácsony Gergő hogyan lehet adjunktus doktori nélkül?

(ha jól emlékszem ez legutoljára vmi Fodor Gábornak sikerült még a 90es években)

steverubellreborn 2011.04.16. 00:08:24

@tevevanegypupu:

nem, ezeket csak a saját félelmeikre appeláló pártok tudják megszólítani

steverubellreborn 2011.04.16. 00:10:03

@BISMARCK: Tényleg, anno a FIDESZ mint hiteles párt nem is értem,hogy miért Berlusconit hozta ide.

Rocker Kacsa 2011.04.16. 00:42:09

Zseniálisan összefoglaltad, hogy mi a probléma az LMP-vel! :)

Feldobta a napomat, köszönöm. :)

tevevanegypupu 2011.04.16. 06:34:18

@steverubellreborn:
A partok mindig felnek valamitol vagy valakitol. Ugy tunik csak valasztoiktol nem , mert amint fikarcnyi hatalmat kapnak, onjarova valnak.

BISMARCK 2011.04.16. 08:43:28

@steverubellreborn:

Vicces gyerek vagy te.
A Fidesz egy tömegpárt. Egyébként meg mag a patásördög tökmindegy kit hoz ide.
Az LMP viszont megvesztegethetetlen szentek gyülekezete.
És micsoda szakértők.

2011.04.16. 08:45:51

@BISMARCK: Aha. Nem láttam a videót.

Erre szokták mondani, hogy kiragadott mondat. Az aberráltat a gondolkodásmódra mondja, nem arra, hogy a család lenne aberrált. Ha kicsit tovább hallgatod, elmondja: "a nem hívő embereket kizárják az alkotmányból." Ez az aberrált.

2011.04.16. 08:48:18

@iii: Mint a viccben, amikor Orbán leszáll Amerikában és megkérdi egy riporter:
- Mi a véleménye a kurvákról?
- Miért, vannak itt kurvák?

A lapokban másnap megjelenik: Kádár első kérdése Amerika földjén: "vannak itt kurvák?"

BISMARCK 2011.04.16. 08:49:29

@iii:

"Ráadásul a magyar alkotmány az élet és a demokrácia alapértékeként beszél a családról. Ez egy aberrált gondolkodás mód."

Ezt mondta konkrétan.
Ha nem láttad, nézd meg, utána találj ki valamit.

2011.04.16. 08:50:15

@BISMARCK: Kérdezd meg tőle szerintem, azt se tudtam, hogy adjunktus.

De egyébként az adjunktus az nem tudományos fokozat, hanem beosztás.

2011.04.16. 08:50:57

@BISMARCK: Olvasd el légyszíves a hozzászólásom többi részét is, elmagyaráztam.

BISMARCK 2011.04.16. 08:52:27

@iii:

Ami doktori fokozathoz van kötve.
Sok-sok tanársegéd vár az átsorolásra akik rendelkeznek phd fokozattal, Karácsony nem rendelkezik vele, ellenben adjunktus.
Minden állat egyenlő, de vannak egyenlőbbek. (pl. annak idején Fodor Gábor)

2011.04.16. 08:54:11

@BISMARCK: És, szerinted ezt az LMP intézte el a Közgázon? :)) Biztos nincs doktorihoz kötve vagy van neki. Más lehetőség nincs. Esetleg az nem lehet, hogy olyan jó tanár, hogy megérdemli?

BISMARCK 2011.04.16. 08:54:32

@iii:

"Aha. Nem láttam a videót. "

Akkor nézd meg, után találj ki valamit.

"Erre szokták mondani, hogy kiragadott mondat. "

Nem, nem erre szokták mondani.

"Az aberráltat a gondolkodásmódra mondja, nem arra, hogy a család lenne aberrált."

Na, te próbálod szétválasztani, de nem sikerül.

2011.04.16. 08:57:26

@BISMARCK: Miután megmutattad, megnéztem a részt.

De, sikerült, csak nem akarod megérteni. Egyébként én se értek egyet a megfogalmazásával, de hogy mire gondolt, azt értem. Aki ellenséges vele szemben, az csak azt hallja ki, amit te.

BISMARCK 2011.04.16. 08:59:24

@iii:

Vegyük végig.
Egyetlen életrajzában sem említi, hogy lenne phd-ja, és a doktori.hu-n sem szerepel, tehát nincs neki.
Az adjunktusi besorolást kérvényezni kell, tehát ő kérte.
Mindegy, hogy milyen tanár, ennek akkor is vannak formai követelményei.
Ennyi.
Nem gondolnám, hogy az LMP intézte el neki. De jól mutatja, hogy gátlástalanságban, erkölcsben, szabálykövetésben a tagjai nem különböznek a nagy elődtől (csak fiatalabbak)

BISMARCK 2011.04.16. 09:04:17

@iii:

Idehoztátok ezt a szerencsétlent. Azt hittétek, hogy majd beszél 10 percet a szállodában és kész. Erre ő képes volt önállósítani magát és interjúkat adott, pl. ilyeneket.
Gondolom hamar rájöttetek, hogy itt gondok lesznek, mert az ő hülyesége visszaszáll rátok. Most kénytelenek vagytok magyarázni DCB mondatait, pl. ezt.
Ezen nincs mit magyarázni.
Ő nem tekinti értéknek a családot. Miért is tenné? Nincs neki, ha jól tudom gyereke sincs. Miről beszélünk? Nincs ezzel baj, csak Magyarországon ezzel nem lehet előrébb jutni. Mert bár az jópofa ahogy viktoroz, de az ilyen mondatok problémásak.

2011.04.18. 10:20:07

@BISMARCK: Erről a Tanú jut eszembe: még a védelmet meg sem hallgattuk, te már tudod az ítéletet.

Mitől lenne valaki gátlástalan, erkölcstelen, mert adjunktus? És ha valaki hibás, biztos nem ő, nem saját magát nevezte ki adjunktusnak.

Javaslom, keresd meg, kérdezd meg, ha ennyire izgat ez a dolog.

BISMARCK 2011.04.18. 10:26:25

@iii:

Mint írtam, a kinevezéshez kell a doktori végzettség.
Lehet, hogy volt vmi kiskapu, de az kiskapu volt. Ezt neki is tudnia kellett. A pofátlanság itt abban van, hogy aki a felsőoktatásban tanít az tudja, hogy 2002 óta milyen nehéz az átsorolás (mert az magasabb fizetéssel jár, amit ki kell gazdálkodni) Ezért pl. az ELTE-n igen hosszú a várakozási idő. Tehát, nincs mindenkinek kiskapuja. Ilyen egyszerű ez.
Ebből is kitűnik, hogy erkölcsben nincs sok különbség az LMP és az SZDSZ között (mert ő az LMP egyik vezető személyisége, neki példát kellene mutatnia)

2011.04.18. 10:33:43

@BISMARCK:

1. Nem szerencsétlen, hanem az Európai Zöld párt frakciójának alelnöke, több millió európai embert képvisel.

2. Nem hívtuk ide, ugyanis ez az EGP rendezvénye volt, az LMP volt a vendég.

3. Nagyon helyes, hogy adott interjúkat. Amire nem gondoltunk, hogy a mára lakájmédiaként szereplő ún. közmédia képes meghamisítani egy tudósítást és a valódi problémák helyett mondvacsinált ügyeket felmelegíteni. Ez már kezd hasonlatossá válni az 1994-es MDF-kormány tévéjéhez. Csak most még 3 év előttünk áll.

4. Ha egyszer nem érted, kénytelen vagyok magyarázni. Ugyanis egy kiragadott mondat alapján, hibásan értelmezed. Leírtam, miről beszél valójában CB, de nem vagy hajlandó felfogni, csak a magadét hajtogatod.

Nem, nem azt mondta, hogy a család nem érték. Azt mondta, hogy aberrált gondolkodásmód az, hogy valaki a saját értékeit - legyen az bármi - az alkotmányban másokra akar kényszeríteni. Az alkotmánynak nem az a dolga, hogy erkölcsi prédikációt és útmutatót adjon egy embercsoport által jónak tartott erkölcs alapján. Ezt mondta Cohn-Bendit.

2011.04.18. 10:35:50

@BISMARCK: Majd ha kiderítetted, mi volt ez a kiskapu, utána lehet róla beszélni. Ha hiba történt, akkor sem KG követte el.

BISMARCK 2011.04.18. 10:39:27

@iii:

Jaja, tuti nem, ő nem olyan, egy valóságos szent. Mi más lehetne a nagyszerű LMP-ben? :D

"Ráadásul a magyar alkotmány az élet és a demokrácia alapértékeként beszél a családról. Ez egy aberrált gondolkodás mód."

"iii 2011.04.15. 17:58:02
@BISMARCK: Ez csúnya lenne, de még hasonlót se mondott."

Tehát.
Ezt mondta szó szerint. Nem kell ezt értelmezni, magáért beszél.

Szedd már össze a gondolataidat :D
süti beállítások módosítása