Maszturbáló honvédek igazsága
2011. február 23. írta: pelikán*

Maszturbáló honvédek igazsága

  Széles e hazában egyedül az Index rendelkezik olyan online videórovattal, mely a hétköznapok főbenjáró kulturális és közéleti kérdései mellett képes az élet olyan apró, de mégis elemi problémáinak a végére járni, minthogy végül mit is gondol pontosan a keresztényfundi Pálffy István az Alföldi Róbert és Závada Pál jegyezte Magyar ünnep előadásában brácsázó magyar honvédek jelenségéről. Szabad-e ilyent a Nemzetnek Színházában? Kontár beleugató-e, aki látatlanban kritizál? Egyáltalán: kamu-e az először jobbikos tüntetéseken megénekelt csoportos, „gyalázkodó” rejszolás?

  A Pálffy és az őt kérdező srác közötti úgymond kontroverzia pontosan itt, utóbbi kérdésben húzódik, hiszen a mikrofon mögött álló, fiatal műértő így fogalmaz: „Ön azt mondja, hogy honvéd bakák maszturbálnak a Nagy-Magyarországra, és aki ismeri a darabot, az tudja, hogy nincs ilyen benne. Ez elhangzott a Jobbik tüntetésén, de nem volt”. Mivel a tárgyalt, fentebb végig megtekinthető röpinterjút a vasárnapi számláló szerint 22 200-an indították el, és 11 000-en végig is nézték, pöttyintsünk azért mellé egy-két keresetlen megjegyzést.

A nagy rejsz-vita

  Eljön az igazság pillanata. A Magyar ünnepben ugyanis tényleg láthatók csoportosan, egyenruhában maszturbáló magyar honvédek. Ezt onnan tudom, hogy ott voltam, láttam, még tavaly.

  Külön élmény volt egyébként, amikor a nézőtéren az ember körül a szellemtudományok olyan mikrocelebjei foglalnak helyet, mint Radnóti Sándor, Csáki Judit [színházkritikus, Népszabadság] vagy maga a szerző, Závada Pál. Így ugyan nem tisztem vagy hobbim Pálffy megvédése, de amit a riporter mond, vagyis hogy nincsen is ilyen csúnya polgárpukkasztó jelenet, az nem igaz.

  A részletek szerelmeseinek: a katonák valamely revíziós dal, emlékeim szerint a Lesz lesz lesz... éneklése közben, a közönségnek háttal, ütemre önkielégítenek egész sokáig, az erdélyi bevonulás után. Vagyis – csakhogy folytassuk a magasröptű műelemzést – nem egy országtérképre verik, de mindenképpen annál a résznél mennek el, hogy „Magyarország újra nagy és boldog lesz”.

  Erre fogékony olvasóinknak jelzem, hogy a darabban van dugás-imitálás is, méghozzá meztelenül.

Látta? Nem látta?!

  Mindez eddig természetesen nem menti Pálffy szörnyű hiányosságát, vagyis hogy úgy nyilatkozgatja tele a Klubrádiót a véleményével, hogy közben nem is látta azt. Noha hozzátenném, hogy abban azért igaza van, hogy a képviselőnek nem feltétlen az a feladata, hogy döntéseinek, véleményeinek megalapozásához mindennek maga járjon utána. Populista, olcsó érvvel jövök: állami és rendészeti vezetők tucatjai intézkednek és nyilatkoznak most úgy a West Balkán ügyében, hogy sosem jártak a helyszínen, fogalmunk sincs, hogyan néz ki egy elektronikus zenei rendezvény. Oszt' mégis lehet alapja annak amit tesznek, meg annak, ami elhagyja szájukat.

Magyar ünnep

  Visszatérve a botrányos jelenetre: nehezen is érthető, hogy miért pont az csapta ki a biztosítékot. Az előadás hemzseg az alföldizmusoktól, melyekből a heteroszexuális, klasszikusokon felnőtt reakciósnak feleannyi is elég lenne; a matyizást gáznak, felesleges és rosszul játszott mozzanatnak, de kibírhatónak tartom, a leszbikus jeleneteket elviselem, a dugás is belefér, a piros szado-mazo-jellegű ruhákba bujtatott Ravasz László püspöktől már kerülget az ideg, de hallatlan toleranciámmal a mű úgymond nagyobb íveibe illesztem – a néha feltűnő, oda nem illő, béna transzvesztita konferansziék fontosságát azonban (főleg a darab alapjául szolgáló könyv ismeretében) már baromira nem magyarázza ki semmilyen esztéta.

  Mondjuk hasznosnak nem hasznos, hogy ezekkel a részletekkel megy el a vita oroszlánrésze, hiszen talán sejthető, hogy nem csak néhány blődség, vagy provokatív elem miatt van ekkora puffogás a Magyar ünnep körül. Závada Pál ebben a történelmi színdarabban – mások mellett – a teljes két világháború közötti időszak kritikáját is megfogalmazza.

  Az írót sok más történelmi kérdés mellett igazán egy valami érdekli (mondanám, hogy izgatja, de nehogy félreértsük ilyen környezetben): a jobbos kultúrában néhol dúló Horthy-nosztalgia, az ezzel kapcsolatos szimplifikáló, elfogult áhítozás. Ez Závadát zavarja, ennek megfelelően mindent ír, ami ennek ellentettje: profanizál, egytényezős sztorizás helyett – amúgy alapos utánajárások után – bonyolít, illúziókat rombol, felelősöket keres.

  Mindezt addig teszi, míg rendesen túl nem tolja biciklit, s lesz az óhajtott elgondolkodtató, mélységeket feltárni, majd meg- ill. rádöbbenti akaró dráma helyett egy jó kis botrány, némi árokásással. Mert persze beszélhetünk a művészi kifejezésről, meg a darabról magáról, de hát egy ilyen mű nem légüres térben létezik, van neki szerzője, rendezője, éppen a szerzője pedig kismillió helyen elmondta, lenyilatkozta, hogy bár a műve szerinte nem ítél, de azért ő a kollektív felelősséget érvényesnek látja, meg hogy tényleg milyen káros banda volt a Magyar Közösség '45 után.

*

  A kortárs művészeteket értő, tisztelő befogadóként még egyszer köszönöm, hogy kivehettem a részem a címünkben is jelzett, lényeges vitából. Ezért most annak fontosságához és szelleméhez ragaszkodva tekintsünk meg egy Fostartály-számot, mely rövid zenei tételben szintén értő fülekkel igazi polgárpukkasztó, határfeszegető, alternatív üzenetekre és érzésekre lelhetünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr382675991

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csicsó Ferenc Szentfazeka: Vöájőrök, melegek és pedofilok a Táskarádióban 2011.02.23. 11:14:46

A sátán követei mindenütt jelen vannak. Lépten-nyomon azon mesterkednek, hogy megkaparintsák lelkünket és alantas céljaikra használjanak fel bennünket. Onnan érkeznek, ahonnan nem is számítunk rájuk, ezer meg ezer álca mögé rejtőzve környékeznek minket...

Trackback: Magyar ünnep, avagy így vergődünk mi 2011.02.23. 09:56:51

Ünnep a közösségben jelentős esemény emlékének szentelt nap.                A közösség emlékezhet boldogan, mert az esemény számára örvendetes és emlékezhet szomorúan, mert az esemény számára fájdalmas. Eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jan 2011.02.23. 09:09:54

Annak volna sportértéke, ha egy jobber nézne szembe a jobboldal mítoszaival. Vagy egy baller a baloldal mítoszaival.

De hogy egy baller hősiesen szembenéz a jobboldal mítoszaival, hát ez nem az igazi. Ez itt az igazi probléma.

Szélmalomharcos 2011.02.23. 09:17:22

Érdemes volt azért felépíteni a Nemzetit, hogy a pöcshuszár Alföldi fircogjon benne? Ideje volna már lerendezni a dolgot

Alföldi helye egy külvárosi pinceszínházban van, ha tud szerezni támogatókat, ha nem akkor meg egy utcai vécében mutathatja be a művészetét

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.02.23. 10:04:01

@Szélmalomharcos: a színész Alföldivel nincs semmi baj. A rendező Alföldivel talán annyi, hogy önnön identitását (vagy hogy is hívják eztet...) képtelen kihagyni a művekből.
Azt olvastam, idén a klasszikusok szezonja lesz a Nemzetiben. Már látom a legújabb Bánk bán verziót, amiben Bánk Peturral enyeleg. Ha meg véletlen színre vinné az István, a királyt, nyilván az lenne az alapkonfliktus, hogy István megcsalta Koppányt...

Lábszár Ervin 2011.02.23. 10:31:11

Na, ezt nem fogja kitenni az Index.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 10:36:13

Ez a szép ember az első komancs koncepciós per áldozatait, a Magyar Közösség tagjait fikázza?

A kollektív felelősséggel viszont meglep. Eddig ezzel élesen ellentétes volt ballib álláspont. Változás történt? Meggondolták ezt?

egy nik a sok közül 2011.02.23. 10:38:38

Ha Závada Pálnak baja van

a Magyar Közösséggel,

akkor - stílusosan - szopja le magát.

egy nik a sok közül 2011.02.23. 10:41:28

@egy nik a sok közül:

ja és

adhat Alföldi Róbertnek is

egy slukkot

pelikán* 2011.02.23. 10:54:50

@tölgy: @egy nik a sok közül:
ZP Magyar Közösség-problémájáról ez egy elég kimerítő czikk:
kommentar.info.hu/papp_istvan_a_magyar_kozosseg_abrazolasa_zavada_pal_idegen_testunk_cimu_regenyeben.pdf

Elég részletes értekezés, az egyik kulcsmondata, hogy "Závada Pál egyik lehetséges értelmezését adta a Magyar Közösségnek"
ill.
"az eseményeket nem túlságosan ismerő olvasóban az a benyomás maradhat meg, hogy egy olyan csoportot ítéltek el 1947-ben, amely nagyjából-egészében megérdemelte a rá mért csapást."

Írónk több helyen (168Ó, HVG - bocs, hadd ne keressem elő) nyilatkozta, hogy valóban káros társaságnak tartotta a Magyar Testvéri Közösséget. - Mondjuk minderről a fenti posztban csak egy félmondatnyi utalás szólt, azt azért megjegyzem, hogy a színpadi változatban a MK-per sokkal kevésbé hangsúlyos, mint a regényben.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.23. 11:00:17

@tölgy:

"A kollektív felelősséggel viszont meglep. Eddig ezzel élesen ellentétes volt ballib álláspont. Változás történt? Meggondolták ezt?" --- kérdi.

De meg ám! Maga hol volt dialektikus materializmus órákon?

Emlékeztető: Dialektikus materializmus, a hegeli dialektikának Marx és követői által való alkalmazása. A D. Hegel rendszeréből átvette a dialektikus mozgást, de nem a szellemből indult ki. hanem az objektív külvilágból. Mint a létezés általános mozgástörvényeinek filozófiája, három részre oszlik: természetdialektikára, társadalomdialektikára és a gondolkodás módszertanára. Mindhárom területen a változásokra a dialektika törvényei érvényesek. De nem a gondolat szabja meg a történéseket, hanem végső fokon az emberek társadalmi léte határozza meg tudatukat. Minden változás hajtóereje az egységen belül keletkező ellentét. Az egyensúly megbomlása a tétel tagadása, az ellentét. A tagadás tagadása hozza létre a szintézist. A tagadás módja határozza meg, hogy fejlődés v. visszaesés következik-e be.

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 11:09:27

@Krasznov (pelikán*): "az eseményeket nem túlságosan ismerő olvasóban az a benyomás maradhat meg, hogy egy olyan csoportot ítéltek el 1947-ben, amely nagyjából-egészében megérdemelte a rá mért csapást."

Ha jól értem, a mai libi, erősen fejlett erkölcsiségű és demokrata értelmisik szerint a nekünk nem tetsző nézetűeket nyugodtan elítélhetik koncepciós perekben? Budaházy-per és filozófus-basztatások idején ebből sokféle következtetésre juthat az olvasó.

@bbjnick: meg kell hajolnom az ön dial.mat. műveltsége előtt. De ha így van, akkor mi a baj a szélkakas törpeszaddammal?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.02.23. 11:17:28

@egy nik a sok közül: a gerince nyilván alkalmas hozzá, de a f@sza esetleg kicsiny...

Szélmalomharcos 2011.02.23. 11:43:16

@Hepci: "a színész Alföldivel nincs semmi baj"

Sok gázsit meg lehetne takarítani ha beugrós szereplőként alkalmaznák, mert akár férfit, akár nőt képes alakítani, bár az utóbbi közelebb áll a szívéhez

jan 2011.02.23. 11:44:08

A kiegyensúlyozottság (vö. médiatörvény) biztosítása végett írhatna egy nagy írónk hasonló regényt, amelynek középpontjában a polgári radikálisok állnának a dualizmus utolsó évtizedeiben, mondjuk "Nemzetközi Ünnep" címmel.

Az inkriminált jelenetet két változatban is el tudom képzelni: egy Kis-Magyarország térkép előtt (a la Pálffy), vagy az Internacionálé (vagy még inkább a Marseillaise) éneklése közben.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.23. 11:55:03

@tölgy:

"De ha így van..." --- írja.

Nem mondtam/írtam, hogy így van. Azt próbáltam önnek megmutatni, megmagyarázni, hogy (szerintem) mi (milyen észjárás) áll a "kollektív bűnösség"-gel kapcsolatos ballib vélemény "kétarcúsága" mögött.

"...akkor mi a baj a szélkakas törpeszaddammal?" --- kérdezi.

Ugyanaz, mint a ballibbel.

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 12:01:00

@bbjnick: nocsak, maga belépett az LMP katkó frakciójába?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.23. 12:07:54

csak annyit mondanék, kötcse. :)

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2011.02.23. 12:08:04

És akkor mi van, ha recskáznak.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.23. 12:09:40

és tudják, hogy lesz magyar drámák színháza? /csurkától is megtudhattuk/és meg tudják mondani, hogy mi az ördög vérveres faszáért kellett akkor nemzeteit építeni és sok milliárdos költségvetéssel fenntartani?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.23. 12:10:27

@Dr. Schwanzkopf Rudolf:
tudja, van aki szereti a hazáját. mint maga az édesanyját. gondolja tovább.

vizipipa 2011.02.23. 12:11:21

@tölgy:
A kollektív felelősség miért lenne ellentétes a ballib állásponttal? Sőt, egy kicsit bővebben: a politikával, úgy általában?
Egyes társadalmi osztályok (munkás-paraszt) pozitív diszkriminációja az nem ez az eset? Más rétegek, csoportok (arisztokrácia, polgárság, értelmiség, földbirtokosok, stb.) negatív diszkriminációja - an cuzamen - más kategória?
Az elmélet meg a gyakorlat az életben egész jól megfér egymás mellett, keveseket zavar, meg veszik észre.
A milliárdos Gyurcsánynak sem sokan vetik a szemére az Internacionálé éneklése előtt/alatt/után/helyett, hogy mosonmagyaróvári gyára munkaügyi bírságot kap a munkaügyi jogszabályok felrúgásáért.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 12:32:25

@vizipipa: "A kollektív felelősség miért lenne ellentétes a ballib állásponttal?"
Ha elővesz valamely history of antisemitism című kiadványt, akkor azt találja benne, hogy a keresztények _egyik_ ősbűne a kollektív felelősség gondolatából ered (tudja, Jézus halála...).
Általában az előítéletesség elleni 250 éves retorikájuk egyik fontos eleme volt a kollektív bűnösség elutasítása.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 12:35:12

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: az európai kultúrában a testnedveket nem illik nyilvánosan üríteni. Ha valaki tudatosan teszi ezt és valakire/valamire, az megalázást jelent.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.02.23. 12:51:50

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Akkor menj és recskázz anyádra! Talán leesik, mi a bajunk a darabbal.

vizipipa 2011.02.23. 12:56:13

@tölgy: ez stimmel, csak ugye mint említettem a gyakorlat...

Fred_stone 2011.02.23. 13:02:33

a cikkben ez van:

"Ugyan van benne stilizált maszturbálás, de a színészek a közönséggel háttal állva utalnak csak az aktusra. A színpadon, de nem a bakák közelében a premieren volt ugyan egy térkép, de a későbbi előadásokon ezt a félreértések elkerülése érdekében eltávolították a színpadról, még jóval a KDNP által kiadott közlemény előtt."

index.hu/kultur/2011/02/18/palffy_nem_latta_a_maszturbalos_dramat/

egyébként én is láttam a darabot, és ha jól emlékszem, a lesz-lesz-leszt még egy korábbi jelenetben, valami tánc közben éneklik.

pelikán* 2011.02.23. 14:49:42

@Fred_stone:

1. Nagyon érdekelne, hogyan lehet stilizáltan maszturbálni.

2. Írtam, hogy a pontos dalban nem vagyok biztos, de abban igen, hogy revíziós nótára történik a dolog.

3. Nem írtam, hogy egy térképre menne az anyag. A központi észrevétel egyszerű: a videóban a riporter pontatlanul magyaráz, miközben hála a provokatív eszközöknek, a Magyar ünnep már csak úgy ismert, mint "a maszturbálós dráma".

A recska megjelenítésének két értelmezése van. Az egyik a darab alapjául szolgáló könyvből: ott a revízió nyomán bevonult magyar katonák baszdühéről (sic!) lehet olvasni, akik nagyrészt szexualitásban élik ki a revansot és a felsőbbrendűségüket. A másik, ami a színdaraból inkább lejön, hogy a nacionalizmus egyfajta önkielégítés. - Freud szaglik itt valahol.

A nemzetgyalázás kifejezést én másra tartom fent, ezért is tettem idézőjelbe a posztban. A citált jelenetek korcs megfeleltetésekkel operáló, öncélú, részben pedig szarul/feleslegesen megjelenített profánságok.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.02.23. 15:14:03

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Semmi személyes, csak Grift magyarázatát úgy tűnt nem értetted meg, szóval kifejtettem némileg profánabb és egyszerűbb alakban.

pierre bayle 2011.02.23. 15:26:38

Szép példája ez az írás a mandineresek kissé kényszeres kiegyensúlyozottság-keresésének: azt írja, hogy ez NEM nemzetgyalázás (ó de európai!), de azért szar (ó de nemzeti). Én voltaképpen szimpatizálok azzal a törekvéssel, hogy megpróbálják nyesegetni a jobber paranoiát, de néha túl átlátszó, meg persze az a vége, hogy voltaképpen ugyanazt mondják, csak kicsit finomabban és ironikusabban.

Az alábbi két mondat pedig - "A recska megjelenítésének két értelmezése van. Az egyik a darab alapjául szolgáló könyvből: ott a revízió nyomán bevonult magyar katonák baszdühéről (sic!) lehet olvasni, akik nagyrészt szexualitásban élik ki a revansot és a felsőbbrendűségüket. A másik, ami a színdaraból inkább lejön, hogy a nacionalizmus egyfajta önkielégítés. - Freud szaglik itt valahol" - tökéletesen helyénvaló. Ezt hívják úgy, hogy áthallásos politikai színház, és igen, a nacionalizmus télleg egyfajta hokizás, méghozzá nem is a legvonzóbb formája. Ennek bele kell férni az önkifejezés szabadságába, mert ha nem, akkor szerintem baj van...

Tanbácsi 2011.02.23. 15:38:01

Nekem a video után az hirdetés indult be, hogy "teremtsünk közösen értéket".Nem is merek belegondolni, hogy mit jelenthet :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.23. 16:15:51

@Krasznov (pelikán*): @pierre bayle:

"baszdüh" --- írja Závada.

Mit lehet erre mondani? Pld. ezt:

"(...)

Analizált marad az, aki volt, ám disznóságait nem rejtegeti többé, hanem henceg velük (A. 405.) →ontológiai idióta lesz belőle (P. I. 163.) →freudizmus, →idiotész, →pszichoterápia.

(...)

Freudizmus ortodox héber →fasiszta szekta; az →analizáltság a tisztátalansággal egyet jelent (P. II. 22); →Oedipus-komplexus tényleg létezik, ám kizárólag olyan szörnyetegek keltik föl, mint amilyen Freud volt, akit minden önálló és →személyes megnyilatkozás sértett (Sz. B. U. 197.) a pszichopatát nem gyógyítja meg, hanem a →belső nehézségek iránt érzéketlen idiótává teszi, aki sokkal kevésbé normális, mint beteg korában volt (P. I. 72.); azt hiszi, hogy a pszichológiai nehézségeket állati gátlástalanság bevezetésével el lehet tüntetni (P. II. 78.).

(...)

Idiotész aki a saját, külön →őrületébe belehülyült (A. 407.).

(...)

Pszeudoegzisztens korhős, az elhazudott →életben élő, aki életének igazságait →szurrogátumoknak árulja el, zárt, →elrejtőzött (P. II. 42, 105.); kívülről nem leplezhető le, csak →belső →átvilágítással, →evangéliumi módszerrel; mindenkinek magának kell megtennie, mert létünk igazságának helyreállítása →szigorúan át nem ruházható dolog (P. I. 348-349.) →szubegzisztens.

Pszeudológia önvédelmi hazugságrendszer (P. I. 243.) →elrejtőzés.

Pszichoanalízis az analitikus az →analizált incesztus-ideálját kiemeli, s önmagával helyettesíti (A. 404.); a legbiztosabb hazugságvédelem (P. I. 63.) →freudizmus, →pszichológia.

Pszichológia, modern a kezdeti →korrupciót, a →bűnt és annak tudatát óhajtja likvidálni; életünkben a →szeretet megismerését helyettesíti; a →tapintatlant az önmagába való pillantástól megmenti, a →létrontás rafinált módszereire megtanítja; semmiféle ~ nem jutott még semmiféle ismeretre; alkalmatlan a →férfi, még inkább a →nő megértésére; forrása a →regény (P. II. 21, 153, L. T. 143, A. 304.); a világon a legszükségesebb rossz (K. II. 383.); sikerét azzal aratta, hogy az →önámítás technikáját elképzelhetetlen módon tökéletesítette (P. I. 61.) →freudizmus.

Pszichoterápia nem a páciensnek van szüksége orvosra, hanem az orvosnak a páciensre (C. G. Jung), hogy →pszeudoegzisztens komplikációit a betegbe vetítse; egyik sem meggyógyulni akar, hanem újabb betegség-szenzációkat átélni (P. II. 23-24.)

(...)"

mek.oszk.hu/04000/04082/04082.htm

ü
bbjnick

Google 2011.02.23. 16:19:05

@pierre bayle:

Fejezze ki önmagát máshol. Annyi hely van még a Nemzetin kívül.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.23. 16:32:47

@Krasznov (pelikán*):

"Nem írtam, hogy egy térképre menne az anyag."

szövegértés, bazmeg, szövegértés. a "nemigaz" mondat azt állította, hogy nagymagyarországra nincs recska, és semmi többet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 17:12:00

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: mag szerint az pisi vagy csapvíz?
(Mellesleg egy helyi történelmi mítoszra utal a szobor.)

Ne vele vitatkozzon. Menjen be egy kocsmába vagy az Operába, keressen egy nagyobb fickót köpje le, ha képes még, csurizzon a padlóra.
Meglátja a testnedvekre hogyan reagálnak.

A cimbijei pedig itt elismerik, hogy alázásra utal a jelenet, de helyeslik, mert a magyar nemzettudatot alázzák. Az pedig illő és üdvös tett ballibbantak szemében.
Hogy nem a kategórikus imperatívusz vezeti ítéleteiket, az biztos.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2011.02.23. 17:22:24

@tölgy: Álljunk csak meg, a Nemzeti színpadán sem folytak testnedvek. Ráadásul amire a színpadi recska-imitáció utal elsődleges jelentésszinten, az nem is helyi, nem is mítosz. Történelmi igen, úgy értem, hogy mióta a világ. Csakhogy nem az elsődleges jelentéssík a fontos, mint általában, ezt kéne valahogy felfogni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 17:32:34

@Dr. Schwanzkopf Rudolf: én nem tudom, hogy imitálták-e a recskázást. A könnyek pl. igaziak a színházban.

De imitálja a recskázást a kocsmában vagy az Operában, esetleg otthon a mamája előtt. És meséljen a reakciókról.

Ezt a "nem az elsődleges jelentéssík" dolgot próbálja meg beadni a fentieknek. Aztán gondoljon arra, el tudna-e vonatkoztatni a "nem az elsődleges jelentéssík"-tól, ha ezt a recskázást az OCÖ épületében vagy a Holo-központban végeznék?

Ez alázás, megszégyenítés. És hogy szebb legyen a magyar Nemzeti Színházban tették, olyanok, akik azért kapnak fizetést mert van egy magyar nemzet és annak tagjai pénzt adnak pl. e színházra.
Ha valaki így gondol a magyar nemzetről és ki is fejezi, akkor csak bunkó. Ha a magyar nemzet pénzén teszi, akkor arcátlan csaló. Ha a Nemzeti Színházban teszi, akkor provokatőr.

pelikán* 2011.02.23. 18:33:46

@pierre bayle:
Tündérmogyoró, Pierre Bayle név alatt én nem okítanék senkit paranoiagyilkolásról, de ha már az egész Mandiner le lett kényszeresezve, álljunk is meg egy ásónyomra. "azt írja, hogy ez NEM nemzetgyalázás (ó de európai!), de azért szar (ó de nemzeti)" Szinte cuki, hogy hozzápasszintod a saját mércéidhez a kritikai észrevételeimet, de a dolog önleleplező, már ha neked az "európai" ezt jelenti.

Ahol te kényszeres kiegyensúlyozottságkeresést látsz, ott egyetlen észrevétel van; a riporter gyerek Pista szemébe tekint, majd a korrektség jegyeit magán nem hordozó módon sugallja, hogy semmilyen gusztustalankodás nincs ott, ahol Pista sejti.

"Az alábbi két mondat pedig [...] tökéletesen helyénvaló. " csaxólok, itt érvelési hibát vétel amikor helyénvalózol; az utolsó, frajdos félmondattal agyon kívántam verni az önkielégítések ilyetén való felfogását. Ha tudnád miről van szó értenéd, hogy az olyan interpretálás nem tetszik, ami az ember összes cselekedetét, sőt, a történelmet a szexualitásból és a szexuális torzultságokból vezeti le.

Ha a nacionalizmus szerinted "nem vonzó" önkielégítés, azzal nem tudok mit kezdeni, szkeptikus és toleráns barátom.

"Ennek bele kell férni az önkifejezés szabadságába, mert ha nem, akkor szerintem baj van." Annak is bele kell férni az önkifejezés szabadságába, hogy itt megírhatom, hogy a revíziós dalra hokizni ócska színpadi provokáció.

Amúgymeg: könyvet olvastad? darabot láttad?

pelikán* 2011.02.23. 18:37:58

@mavo: szemantika bazmeg, szemantika.
jól megmondtad bazmeg.
kérsz még egy Fostartály-számot bazmeg?

pierre bayle 2011.02.24. 09:30:39

@Krasznov (pelikán*): megtisztelsz. A tündérmogyoróért külön köszönet jár. Hirtelen nem is tudom hová tenni. Majd kigondolok valami frappáns megszólítást cserébe.

Pierre bayle névvel mi baj?

Könyvet olvastam, darabot nem láttam, a mély-vidéken élek, DK-Magyarországon, majdnem arra, ahová Lézer Jani is csak blokkolóval jár haza.

A kényszeresezés szerintem nem sértés, legalábbis én nem annak szántam. Az egész mandiner voltaképpen ölég bátor kísérlet szerintem arra, hogy civilizált/modernizált formában kerüljön megőrzésre a rettenetes jobboldal sok kedvenc témája és hisztije. Én folytonos egyensúly-keresést látok a cikkeitekben: most például szemlátomást az volt a kitűzött cél, hogy úgy kaszáljátok el - ó, szigorúan esztétikai alapon - Alföldit, hogy ne olyan legyen, mint Pálffy vagy Novák Előd, de azért el legyen kaszálva.

Ezt írod: "Ha tudnád miről van szó értenéd, hogy az olyan interpretálás nem tetszik, ami az ember összes cselekedetét, sőt, a történelmet a szexualitásból és a szexuális torzultságokból vezeti le." Nagy különbség van aközött, hogy "abból vezeti le" a történelmet, és aközött, hogy történelmi események értelmezése során utal ezekre a tényezőkre. Ki állítja, hogy a történelmet kizárólag a "szexualitás és a szexuális torzultságok" hajtják előre? De ki állítja azt, hogy SZÍNPADON ne lehetne jelezni, hogy bizony az efféle motivációink kivetülhetnek és ki is vetülnek a politikára? Különösen a mai Mo-n, amikor már teljesen az agyára fog menni mindenkinek a "nemzeti" vircsaft. Nyugodtan ráfér az új kurzusra egy kis pukkasztás, ettől még nem fog összeomolni.

Az önkif. szabadsága pedig lehetővé teszi számodra, hogy esztétikai köntösbe öltöztetett politikai véleményt mondjál, nekem meg, hogy megbíráljam a bírálatodat.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.24. 10:56:09

@Krasznov (pelikán*):

és nem érti, nem érti. pálffy elvtárs kifejezetten nagymagyarországra recskázást emlegetett. ha csak recskáznak, és nem nagymagyarországra, akkor a nagymagyarországra recskázás tagadása nem hamis állítás.

hagyjuk, érdektelen.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.24. 10:58:57

@pierre bayle:

a névvel összesen az a baj, hogy bayle erősen vallásellenes volt, ami ugye errefelé cúna, cúna, nagggyon cúna dolog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 13:23:09

Egyáltalán: kamu-e az először jobbikos tüntetéseken megénekelt csoportos, „gyalázkodó” rejszolás?"

már bocs, de ezt először a mandiner és a heti válasz kapta fel

kövesd a fehér nyulat, neo

kkbk.blog.hu/2010/12/22/alfoldi_es_a_maszturbalo_magyarok

uid1828.mandiner.hu/cikk/20101222_idegen_unnepunk

hetivalasz.hu/szinhaz/idegen-unnepunk-34133/

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 13:30:40

de amit a riporter mond, vagyis hogy nincsen is ilyen csúnya polgárpukkasztó jelenet, az nem igaz."

ő nyilván nagy-Magyarországra maszturbálást emeli ki.
van ott nagy -M térkép, v vmi, vagy nincs?
bökd már ki, ha láttad!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 13:32:14

"A részletek szerelmeseinek:"

ez nem részlet, ez a lényeg

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 13:35:46

Az előadás hemzseg az alföldizmusoktól, melyekből a heteroszexuális, klasszikusokon felnőtt reakciósnak feleannyi is elég lenne; a matyizást gáznak, felesleges és rosszul játszott mozzanatnak, de kibírhatónak tartom, a leszbikus jeleneteket elviselem, a dugás is belefér, a piros szado-mazo-jellegű ruhákba bujtatott Ravasz László püspöktől már kerülget az ideg, de hallatlan toleranciámmal a mű úgymond nagyobb íveibe illesztem – a néha feltűnő, oda nem illő, béna transzvesztita konferansziék fontosságát"

ez a baj veletek mandineresekkel
gerinctelen kutyák vagytok, akiknek közük nincs a valódi jobboldalhoz, csak vmi műmájer, menő fideszezgetéshez

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.25. 13:48:53

@tesz-vesz: nem. nov 29-én egy jobbikos képviselő állítólag

övé az érdem

pelikán* 2011.02.28. 12:08:01

@pierre bayle:
"kerüljön megőrzésre"

nyelvtani alakzatért külön köszönet.

Amúgy azt bírom a mandinerről szóló liberális kritikában, hogy a cinizmusát és a lenézését oly negédes, óvó-megengedő stílusba tudja csomagolni.

"Alföldit, hogy ne olyan legyen, mint Pálffy vagy Novák Előd, de azért el legyen kaszálva."

Üldözési mániád van neked, baszki. Mit jelent az, hogy "legyen elkaszálva"? Hogy távolítsák el? Ha igen, azt honnan olvasod ki a posztból? Elmondtam a véleményem a darabról, kihasználva azt, hogy az index félkamu videókkal futtatja címlapon a témát, mely már csak úgy ismert, mint "a maszturbáló előadás." A katolikus Tízparancsolat harmadik parancsáról szóló pályázatra egy ilyen vizuális tartalmakkal dolgozó darab, ráadásul Magyar Ünnep cím alatt belterjes, öncélú botránykeltés, a saját ballib belső használatra készült néznivaló.

Ha olvastad a könyvet, érdemes tanulmányozni a nyomában keletkezett vitákat is. Závada vendégszövegekkel teli regényt írt, szaktörténészi munkákból, Móricz Zsigmond, Ravasz László és mások levelezéseiből fércelve. Ilyen formában hivatkozási alappá vált millió esetben (György Péter pl. a legfontosabb kortárs regénynek nevezte), képesek történelmi igazolást is levezetni belőle, ami teljes tévedés. A világot zsidókra és antiszemitákra osztó, a Magyar Közösséget meglehetősen torzan ábrázoló eljárást pedig már többször bírálták (ld. feljebb, a Kommentár cikkét).

Vipeszo 2011.03.18. 18:19:58

Kell ezen vitatkozni ?

Nem egyedül Alföldit, de a Nemzeti gárdáját, az utolsó takarítónőig, le kell cserélni.
Azonnal és ellentmondást nem tűrően !

Ellenkező esetben a fiaitok mit fognak kérdezni tőletek (halvány tinédzserundorral a hangjukban)?

"És apáink csak hallgattak, válasz helyett feleletet sem adtak ?"

A város és a csillagok 2011.06.12. 22:50:03

@(pelikán*): Pierre Bayle-lal egyetértek, tökéletesen megfogalmazta azt, amit én csak éreztem, de nem tudtam szavakba önteni.

Pelikán, te mért vagy ilyen ideges?:) Olyan csúnya szavakat használsz. Mintha kezdenéd elveszíteni az önuralmadat...:).
süti beállítások módosítása