Kirov, feloszt
2010. november 25. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kirov, feloszt

Fidesz-szórólap 2010 tavaszáról (via Felvágott)

  „A gazdaságpolitika első halálos bűne az, amikor átmeneti megoldásokkal finanszíroz tartós programokat, hiszen ez csak akkor működik, ha szerencsénk van... A gazdaságpolitika második halálos bűne - egy olyan gazdaságban, amely krónikus fizetési válságokkal küzd, s a magyar kétségtelenül ilyen, hiszen az elmúlt harminc évben már harmadjára éltünk át ilyet - az, ha csökkenti a nemzeti megtakarításokat. A nyugdíjpénztári tervek ebben a keretben különösen problematikusak.” (Hamecz István, Heti Válasz)

  „Az egyik dolog, amiben jó a magyar közpolitika, az akut válságkezelés. A másik az akut válsághelyzet előidézése” (Tory)

  Azért valahol nagyon nyomasztó ez az egész.

  Egy nehéz nap éjszakáján töprengek fáradt fejjel egy alig pár órája tett bejelentésen, amiről velem együtt több millió embernek kell pár hét alatt döntenie, miközben a döntés egész életünkre kihat(-hat). A körülmények, meg a fokozódó nemzetközi helyzet amúgy felülírhatnak bármilyen meghozott hosszú távú személyes vagy kormányzati elképzelést, amelyeknek elvileg az lenne a célja, hogy kiszámíthatóvá tegyék az életet. Lásd: kötelező magánnyugdíjpénztár (élt: 1998-2010).

  Ha jól emlékszem, a kormányzat nyugdíjpénztári érvelésének egy fontos alapja volt, hogy most lehet majd igazán választani, az állami nyugdíjt vagy a magánpénztárakat választjuk-e meg életünk remélt arany alkonyának zálogául. Meg kell hagyni, nem élt sokáig ez az érvelés. A tegnap bejelentett döntés értelmében az állam aktuális irányítói úgy döntöttek, teljes egészében ellehetetlenítik a magánnyugdíjpénztárakat (melyeknek hibája volt számos, lásd pl. Tory fenti bejegyzését). Mi több, fordított, állami Ludas Matyiként többszörösen büntetik azt az egyszeri állampolgárt, aki esetleg mégis az öngondoskodásban hisz és az állami újraelosztás bendőjétől távol szeretné tartani a pénzét.

  A visszautasíthatatlan ajánlat szerint aki nem tér vissza állam bácsihoz, az - bár 10 százalékos munkavállalói nyugdíjjárulékáról szabadon rendelkezik -, de az a 24 százalék, amelyet a munkaadója fizet utána, nem kerül a számlájára, valamint a jelenlegi nyugdíj-jogosultságának 70 százalékát elveszti. Ha jól értelmezem, bár a munkaadó továbbra is fizeti utánam a járulékot, de abból egy forintot nem látok majd soha, egyszerűen adóvá válik a munkám után fizetett nyugdíjjárulék nagyobbik része. Ez büntetés, az egész bejelentett tervezet pedig sokak szerint államosítás, vagy éppen a nép zsarolása. Az embereké.

  Kis kitérő: Magyarországon már a két világháború között, a Horthy-rendszerben is működtek magánnyugdíjpénztárak. A bankok és a biztosítás államosítása szüntette meg a működésüket a második világháború után.

  Ez teszi csak igazán nyomasztóvá a történetet.

  Hiszek-e az öngondoskodásban? Igen, hiszek, és ha az állam engedné, minél nagyobb mértékben élnék is annak lehetőségeivel. Az egykulcsos szja bevezetése pont egy ilyen, általam üdvözölt történet - kár, hogy a mérleg másik serpenyőjébe egy ennek a filozófiának homlokegyenest ellentmondó kormányzati döntés került (ami ráadásul sokkal nagyobb volumenű lépés, mint az szja rendszerének átszabása). Nagyon leegyszerűsítve: azt mondanám igazi választási lehetőségnek, ha a kormány azt mondaná: itt a kereseted, eldöntheted, hogy ebből x százalékot befizetsz-e az államnak, hogy később az finanszírozza a nyugdíjadat; vagy pedig itt a pénzed, és azt csinálsz vele, amit akarsz. Vagy tudatosan takarékoskodsz, vagy elköltöd Malibu koktélokra, és akkor annak nagyon csúnya vége lesz - de nincs állami segítség, így jártál, tücsök.

  Mit kap most az, aki visszatér (vagy visszahull) az állam kebelébe? Aki az állami nyugdíjrendszerbe visszalép, az magával hozza az egyéni számláját, és az a házastárs számára örökölhető lesz. Az, akinek az infláció feletti követelése van, és visszatér az állami rendszerbe, az infláció feletti összeget készpénzben felveheti, vagy azt a részt átteheti egy önkéntes pénztárba. Aki a kötelező pénztártagsággal veszített, megkapja azt a többletet, amit az inflációkövetéssel megkapott volna, ha az államiban maradt volna. A nyugdíjjárulék-többletről, amit a 8,5 százalék kötelező befizetés felett fizetett be a munkáltató, szabadon rendelkezhetnek a pénztártagok, felvehetik készpénzben vagy átvihetik egy önkéntes pénztárba. Még egyszer: készpénzben. A „több pénzt az embereknek!” jelszóval fémjelzett hagyomány szép folytatója ez. Jó lesz majd nézni azt is, amikor sokan rohannak majd felvenni és azonnal elkölteni az államtól ajándékba kapott saját, eddig megtakarított lovettát.

  Gáláns ajánlatokkal teszi hát vonzóvá az állami nyugdíjat a kormány - igaz, többségében csak a következő rövid időszakban kecsegtetnek, jellemzően egyszeri kedvezményeket.

  De mi lesz harminc-negyven éve múlva, amikor a korosztályunk nyugdíjba megy? A jövőt senki sem láthatja pontosan, de a lassú, és kérlelhetetlenül rossz irányú demográfiai folyamatok hazai és európai szinten is sötét képet festenek saját jövőnkről. Pár hónappal ezelőtt a Heti Válaszban gyűjtöttem össze a vonatkozó adatokat: a hatvanöt év felettiek száma 22, a nyolcvan évnél idősebbek létszáma pedig 50 százalékkal nő a következő évtizedekben az Európai Unióban. 2050-re a fiatalkorúak száma 20 százalékkal csökken, míg a hatvan évnél idősebbek alkotják majd az összlakosság egyharmadát. Az EU-ban jelenleg mintegy 1,4 születés jut egy nőre, miközben az önfenntartáshoz 2,1-re lenne szükség. Ezt Európában ma egy állam sem éri el, csak a franciák közelítik meg 2,0-es átlagukkal. Az Európai Bizottság arra figyelmeztet: ha a jelenlegi folyamatok nem változnak, az európaiak 73 százaléka számíthat arra, hogy kevesebb nyugdíjat kap, és később mehet nyugdíjba. Európában 2060-ra megkétszereződik a nyugdíjasok száma, és minden 65 éves vagy annál idősebb lakosra már csak két munkaképes korú (15-64 éves) polgár jut majd. Ma ez az arány még egy a négyhez.

  Lassan kérdezem az illetékesektől: ki-fogja-megtermelni-a-nyugdíjamat-a-felosztó-kirovó-rendszerben? Egy ilyen léptékű változás bejelentésekor a gazdasági miniszter kötelessége lenne, hogy beszéljen a kormány hosszú távú nyugdíjpolitikájáról, mivel is indokolja meg döntését. Ez nem történt meg most. Sőt, pont a jelenközpontú gondolkodást ismerte el a munkáltatói járulék einstandolása kapcsán: „Kérdésre válaszolva Matolcsy azt mondta, azért veszik el a maradás mellett döntő tagok 24 százaléknyi járulékát, mert azt nem a jövőre fizeti a munkáltató, hanem a mostani nyugdíjrendszerre. Miután azonban a pénztártag kiírta magát a közösségből, szakított a közösséggel, és egyéni úton jár, az csak a 10 százalékos befizetésével rendelkezhet, mert csak az a jövő.”

  Ha ez tényleg szó szerint így hangzott el, akkor a jobboldali, konzervatív tábor által támogatott Fidesz egy újabb, talán minden eddiginél vastagabban balos, ha úgy tetszik, plebejus oldalát mutatta meg: mi az, hogy a magánnyugdíjpénztárt választó „kiírta magát a közösségből?” Miért nem rögtön a Nemzeti Együttműködés Rendszeréből? Ennyire szembe megy a kormányzat az egyéni felelősséget vállalókkal, az állami akol melegét nem kívánókkal, a mindenkori szocializmus helyett az individuális szabadságot választókkal? Annak ellenére mondom ezt, hogy egyik modell sem tökéletes (az eddigi hazai pedig végképp nem az). A jövőt, annak kockázatait nem ismerhetjük előre, csak megyünk benne előre, óránként hatvan perces sebességgel, copyright C. S. Lewis.

  Döntse el mindenki maga, mihez kezd a saját életével, pénzével, megtakarításaival, az állam pedig biztosítsa hozzá az egyenlő játékszabályokat (nem pedig a nemállami megoldás ellehetetlenítését). Ez persze egy foszló vágykép jelen pillanatban. Várható, hogy a most bemutatott feltételek miatt töredéknyi ember marad csak a magánpénztárakban, a nagy többség pedig megy vissza az állami rendszerbe - főleg azzal, hogy ha valaki nem tesz semmit, automatikusan kerül vissza oda. Mi pedig passzív, otthon ülő, legfeljebb magunkban fortyogó nép vagyunk. Jellemzően vezetőink szoktak forradalmi hevülettől duzzadni, jozefinista lendületű bejelentéssel átszabva milliók életének kereteit.

  Hol van ma éjszaka a polgári Magyarország álma? Hol kezdődik el a jövő? Ja igen, a tíz százaléknál, csak az a jövő.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr162471761

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nyugdijra is ráteszi a mancsát a gonosz cigánytörpe!!!! Nincs megállás!!! 2010.11.26. 12:24:25

 Hát tessék fidesz szavazók büszkék lehetek magatokra!! Aki komcsi az komcsi kommer kisz titkár pártag vezéretek a torz testü degenerált orbán törpe ujra támad!! Most a nyugdijra fáj a foga most azt nyulja le ettöl a sokat szenvedett kis néptöl!! ...

Trackback: Pályázat 2010.11.25. 20:17:35

A Képzelt Riport blog ezennel pályázatot hirdet. A pályázat célja olyan rövid, legfeljebb 100 soros lírai művek létrehozása (a műfaj szabadon választott), melyek témája a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosítása. A pályaműveket kommentben kérjük b...

Trackback: Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb! 2010.11.25. 20:16:59

Stúdiónk mai vendége Matt Kirby, akit hallgatóink a Bűnvadászok című filmből ismerhetnek.   KR: Mr. Kirby, mi a véleménye arról, hogy a magyar kormány a magánnyugdíj-pénztárak tagjait vissza akarja kényszeríteni az állami rendszerbe, ezáltal...

Trackback: A jó erkölcsű államosítás 2010.11.25. 17:12:30

A magán-nyugdíjpénztárak államosításáról minapi Matolcsy Vátesz György bejelentését már sokan kommentálták, de ennek a kommunikációjáról és jövőbeni hatásairól én is megemlékezek pár gondolatban.Az első kommunikációs gyöngyszem, hogy „nyugdíjment...

Trackback: Madarat tolláról... 2010.11.25. 16:10:32

...kormányt reformjáról? - tehetjük fel a kérdést joggal, arcunkra fagyott mosollyal. Előfordult már nem egyszer, hogy egy diákomnak frankón kijött az egyenlet helyes megoldása, aszt nem győzött reklamálni, hogy miért csak

Trackback: Nyugdíj: a zemberek véleménye 2010.11.25. 15:11:33

Azt hittem, csak elaludtam a buszon, és álmodom, de nem: a kormány elkezdte zsarolni a népet, amelynek szolgálatára felesküdött. Először persze átejteni akarta, de ezt már megszoktuk, csak a füllentés tárgya változik. Mivel ez nem sikerült, bekeményíte...

Trackback: Magyarországon az amstetteni rém szelleme 2010.11.25. 15:00:31

Bizony nem engednek felnőni, nem engedik el soha a kezünket, mert ha elengedik, akkor elkezdünk önállóvá válni, felnövünk és nem hagyjuk magunkat irányítani. Magyarul burokban nevelnek minket mint a rossz szülők. Csak az a baj, hogy az állam jelenle...

Trackback: A nagy hátraarc 2010.11.25. 09:02:30

 Egy régi emlék idéződött fel bennem. Egy-két évvel a rendszerváltás előtt történt, még boldog általános iskolás koromban, hogy az iskola közölte a szülőkkel és persze velünk is, hogy mostantól nem kötelező úttörőnek lenni, nem kell nyakkendőt hor...

Trackback: El a kezekkel a nyugdíjamtól! 2010.11.25. 08:08:20

Kezdjük azzal, hogy kinek is jó a magánnyugdíjpénztár? A tisztességeseknek, akik rendesen fizetik a jövedelmük után a járulékokat.Akik feketén dolgoznak, vagy minimálbérre vannak bejelentve persze, hogy prüszkölnek. Ez utóbbi két csoportba nagyjából 1,...

Trackback: Hezitátorok 2010.11.25. 03:19:18

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti együttműködés, kétharmados bátor alkotmánymódosítások, az emberek emberének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Min...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizrolist 2010.11.25. 22:14:13

@soproni1: a LIGA szakszervezet már megszólalt: ellenzik ugyan a magánpénztárak létét, de ezt az államosítást sem helyeselték.

soproni1 2010.11.25. 22:14:33

@gipsz1234:

Vagy csak lehet, visszament vagont pakolni. Fárasztó munka az ( bár sosem csináltam).

gipsz1234 2010.11.25. 22:17:39

@soproni1: Na ja. Szép is lenne ha vagont pakolna.

Viktus 2010.11.25. 22:18:33

Lassan kérdezem az illetékesektől: ki-fogja-megtermelni-a-nyugdíjamat-a-felosztó-kirovó-rendszerben? Egy ilyen léptékű változás bejelentésekor a gazdasági miniszter kötelessége lenne, hogy beszéljen a kormány hosszú távú nyugdíjpolitikájáról, mivel is indokolja meg döntését. Ez nem történt meg most. Sőt, pont a jelenközpontú gondolkodást ismerte el a munkáltatói járulék einstandolása kapcsán: „Kérdésre válaszolva Matolcsy azt mondta, azért veszik el a maradás mellett döntő tagok 24 százaléknyi járulékát, mert azt nem a jövőre fizeti a munkáltató, hanem a mostani nyugdíjrendszerre. Miután azonban a pénztártag kiírta magát a közösségből, szakított a közösséggel, és egyéni úton jár, az csak a 10 százalékos befizetésével rendelkezhet, mert csak az a jövő.”

-

Így van bizony ez itt a bibi ...

soproni1 2010.11.25. 22:19:19

@mizrolist:

Akkor megnyugodtam. Bár azt meghallgattam volna, amikor egy vasutasnak a vezető elmagyarázza a többpilléres nyugdíjrendszert.
A tekinteteket látva, lehet én is az mondanám :

Ezek az öltönyösök eltőzsdézik a pénzetek, ami rossz, de a pálinka főzés megint adómentes lesz.

Csak beugrottam 2010.11.25. 22:21:37

@soproni1: Az a baj ,hogy egy "ócska" népnyúzó multinál dolgozom ahol sajnos teljes bérre vagyok bejelentve.Nem megoldható a minimalizálás.De lehet hogy megoldódik ez a probléma mert hála a" nem a zemberekkel fizetett válságadó" hatására repülni fogok a segélyesek közzé.

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2010.11.25. 22:22:02

@bbjnick:
pont ez a baj, s az elmúlt 20 év egyik temetetlen bűne, hogy vezéreink képtelenek voltak bármilyen téren bármilyen minimumban is megállapodni, így kb. annyira se bízunk bennük, mint egy autónepperben.
s pont a zorbán teszi ezt, aki a gyurcsányt pont nyugdíjkérdésben szapulta, mert átírta azt az általa "társadalmi szerződésnek" nevezett hallgatólagos dacszövetséget, amit most egy az egyben kinyír, a nélkül, hogy ajánlana helyette bármi mást.
így a nyugdíj vagy bármilyen más társadalmi konstrukció sajnos nem a magunk és utódaink becsületén múlik, ugyanis sem az eddigi, sem a most formálódó rendszer se szereti a részvételt (vagyis de, azt szereti, ha befizetsz, de onnantól kuss).
az olyan naívák, mint én, azt hitték, hogy ez változni fog, vagy legalább pár előzetesen nagyesküvel megígért sarokponthoz tartani fogják magukat, de majd öregebb leszek én is. talán.

soproni1 2010.11.25. 22:26:15

@Csak beugrottam:

Egyébként röhejes, hogy az Anyám ( nyugger természetesen ) nagy arccal hirdeti, hogy a feketéző vállalkozóktól szedjék be az eltitkolt jövedelmet, de amikor műanyag ablakot csináltatott, fényesre nyalta a gyártó seggét, hogy számla nélkül, olcsóbban csinálják meg, mert Ő ugye kisnyugdíjas.

gipsz1234 2010.11.25. 22:30:18

@tevevanegypupu: Melyik fideszes politikus urat/hölgyet tisztelhetjük önben?

Csak beugrottam 2010.11.25. 22:33:22

@soproni1: Na ez is erősebb lesz, ha kivágnak segélyre akkor természetesen irány a fekete munka ,az állami nyugdijjat bukom (ha marad pénztár én vissza nemlépek) tehát nem érdekem a bejelentett állás, az EÜ ellátást megveszem havi párezerért , felnyalok minden támogatást meg segélyt aztán mehet mindenki a fenébe.Az elmúlt 10 évben több mint 10 millát toltam az államnak ha neki nem kell a befizetés ,én nem erőltetem.

gipsz1234 2010.11.25. 22:40:32

Ne feledkezzünk meg az egységes 16%-os SZJA-ról. Kinek is jó az? Az átlagkeresetüeknek? Lóf@szt ! A többgyermekes átlagnál lényegesen jobban keresők (mint pl. orbán, révész máriusz, kósa stb.) havonta nettó 200000-400000 Ft-al többet kapnak.
Na pl. erre is kell a MNYP-akból lenyult pénz.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.25. 22:41:32

@bbjnick:

"A nyugdíjunk nem akármilyen ígérvényeken, hanem a magunk és az utódaink becsületén múlik (áll vagy bukik)."

Ehhez sem hozzátenni, sem belőle elvenni nem tudok. Ez pontosan így igaz.

Etniez 2010.11.25. 22:44:24

@Chicano: Nekem 30%-os plusz hozamom van. Az országnak meg átlagban 20%. Miről beszélünk?

soproni1 2010.11.25. 22:47:01

@Csak beugrottam:

Az állam úgy gondolkodik, hogyha feketén tudsz keresni, azt a pénzt is elköltöd cigire, alkoholra, benzinre, amin busás adó van.

Reméljük nem rúgnak ki !

Etniez 2010.11.25. 22:47:22

@tevevanegypupu: "Es ahogy olvashattuk, a magannyugdijpenztarak is allami segitseggel prosperaltak ilyen jol, szoval itt az ido, hogy aki valamit maganak gyujtogetni akar es utalja az allamot, az valoban gondoskodjon onmagarol. "

Mi az istenről beszélsz te szerencsétlen? Az állam SOHA EGY FORINTOT NEM ADOTT A MANYUPOKNAK.
Itt van előtte bazdmeg az internet, olvass te idióta.

Rothstein 2010.11.25. 22:47:28

A komcsi kormányok eladósították az országot. Ennek és még egyéb tőlünk jórészt független dolgoknak meg kell fizetnünk az árát.
A nyugdíjrendszerrel baj volt.
A fő ok az ország elöregedése, ill. az, hogy az elöregedést nem követi a munkaképes életkor kitolódása.
Az állam rossz gazda, szokták volt mondani, ami általában igaz is. Viszont az államnak vannak alapvető feladatait, amit tilos privatizálni. Ilyen a nyugdíjszektor is.
Azok akik azt mondják a mnyp biztonságos, azok vagy hazudnak, vagy nem értik a kockázati tényezőket.
Esetleg csőd esetén, az állam mindig kihúzza a szarból őket.
Az is hazugság, hogy az mynp-k jól teljesítenének. Ugyanis egyáltalán nem teljesítenek jól. Az enyém legalábbis nem. És az anyámé sem.
Ráadásul, nekem kötelező volt belépnem (már akkor sem tetszett). A sok agymosott akkor persze nem sivalkodott.
A fidesz helyes irányba indult el, igaz az EU beintáse után rögtönözni kellett, és ezt valami förtelmes rosszul és még rosszabb stílusban csinálják.
Sokan jönnek itt a fertilitás növekedésével. Ez csak a bevándorlóknak köszönhető, de az ő immár francia/angol/belga állampolgárásgú utódaik is csak a segélyekre ácsingóznak. Rettentő egészségtelen felépítés, beláthatatlan következményei lesznek.
Mi pedig hozzákötöttük magunkat egy olyan képződményhez, amely túl a zenitjén, süllyed lefelé (főleg őslakos polgárai lustasága, mohósága miatt), tönkretéve gazdaságunk, csírájában elfolytva iparunk, az olcsó de mégis képzett munkaerő szerepére kárhoztatva minket, a reprodukálásra képes fiatal népesség (főleg nők) elszívására használva minket. Ez csak ront/ani fog a korfán.
Hogy lehet ebből kilábalni?
Az állami kiadások megvágásával semmikép. Az csak újabb fogyasztás csökkenést vonna maga után.
Az csak lukfoltozgatás lenne, miközben a rendelkezésre álló büdzsé nemhogy nem változna, hanem egyenesen csökkenne is.
Gazdaság élénkítő intézkedásek kellenek.
Ezért akarnak több pénzt hagyni a középosztálynak, akinek meg lenne az affinitása a vállalkozáshoz, mivel elég iskolázott ehhez.
A rizikó az, hogy vajon ez a középosztály mire fogja felhasználni a többletet. Ha csak megtakarítani fog, adósságát visszafizetni, esetleg eltapsolni a napfényes Görög/stb országban, akkor a kísérlet kudarcot vall, és az Isten irgalmazzon ennek a szerencsétlen országnak.
Én külföldön élek, de még mielőtt valaki beugatna hogy nekem könnyű osztani az észt a biztonságos távolból, azoknak elárulom, az otthoni jövőmet építgetem folyamatosan, és 2 év múlva hazaköltözöm, hogy az alapítando vállalkozásommal munkát adjak honfitársaimnak is.
Saját és az állam gyarapodását egyaránt szem előtt tartva.

Csak beugrottam 2010.11.25. 22:48:45

@Elpet: Pontosan.Csak az a baj hogy ez egy gerinctelen politikusoktól mentes világban igaz.
Magyarország meg sajnos nem az.
Adózhatsz Te akár milyen becsülettel, fizethetsz Te minden járulékot becsülettel ha az egész egy tolvaj gerinctelen politikus rétegen keresztül eltünik.Nemtudom figyelt-e mindenki azt az apró modosítást hogy megszünik a nyugdíj járulék és nyugdíj adó lesz helyette.Ez azt jelenti ,hogy az államnak nem lesz kötelező nyugdijjat fizetni SENKINEK.Csak a járulék von magával kötelezettséget az adó nem.Igy sajnos éljen az adócsalás és amit el tudsz csalni abból TÁMOGASD a szüleidet mert ŐK valóban megérdemlik anyugodt öregkort.(A politikusok meg pusztuljanak)

efhábé 2010.11.25. 22:49:41

@Blogger Géza: Miért hoznék bizonyítékot magam ellen? Nem része az össz jövedelem sornak, ellenben az adóalapban szerepel, vagyis az állam a te jövedelmednek tekinti, ami után adóznod kell. Az össz jövedelem sorban nem szerepel, mivel kétfelé bontották a dolgot, abba az kerül bele, amit te fizetsz, a valós jövedelembe meg, ami alapján at adót számítják, az is, amit definíciója szerint nem te, hanem a munkáltatód fizet. Játék a szavakkal, hogy ki fizeti, amíg az állam a te jövedelmednek tekinti és az adó számításánál figyelembe veszi.
De legalább a zombik vigyoroghatnak, hogy "né má', magát cáfolja".
Te komolyan elhiszed, hogy ha úgy hívják, munkáltatói járulék, akkor azt már nem te fizeted?
Téged puszira alkalmaznak és nem azért, mert megtermeled a saját költségedet plusz még azon felül is valamennyit?
agyam eldobom, de komolyan, és még büszke is vagy rá, hogy benyaltad, hihetetlen...

Csak beugrottam 2010.11.25. 22:53:46

@soproni1: Rossz válasz.Ezekre eddig is fizettem mindent ,tehát nem lesz plusz bevétele viszont keletkezik jónagy bevétel csökkenése:Nem fizetek adót,nem fizetek nyugdíj adót, viszont mindenféle segélyt felnyalok,(munkanélküli,szociális,lakhatási stb,stb)sőt így még védett fogyasztó is leszek a gyerekek miatt igy nem fizetek áramot,vizet,gázt.Ezt majd mind kifizetik azok akik még adóznak.
Szóval itt az állam nem nyerhet viszont rögtön bukik éves szinten cirka 2-3 milla bevételt tőlem.

soproni1 2010.11.25. 22:54:22

@Rothstein: Azok akik azt mondják a mnyp biztonságos, azok vagy hazudnak, vagy nem értik a kockázati tényezőket.
Esetleg csőd esetén, az állam mindig kihúzza a szarból őket. "

Ez féligazság, mert a nyugdíjalapok többször húzzák ki az államot a szarból pl. állampapír vásárlásával és tartásával, plusz az adott vagyont befektetik többnyire az adott országban. Az állam tényleg szar ( vagy a közalkalmazottai ).

"Saját és az állam gyarapodását egyaránt szem előtt tartva."

Ez a kettő egymásnak ellentéte. Ha az állam gazdag, a polgárok szegények. Ez ember emlékezet óta így van.

gipsz1234 2010.11.25. 22:54:58

Ha MNYP-ak nem biztonságosak mert nem állami kezelés alatt állnak, akkor ezen logika alapján a bankok sem biztonságosak ugyebár mert azok sem állami kezelés alatt vannak.
Akkor legbiztonságosabb a szocialista rendszer mert ott minden szektor állami tulajdonban volt. Jól működött? NEM!
Egyébként meg hogy higgyek egy olyan miniszterelnök által vezetett kormánynak aki azt hazudta hogy ő még sohasem hazudott.

gipsz1234 2010.11.25. 22:55:33

Ha MNYP-ak nem biztonságosak mert nem állami kezelés alatt állnak, akkor ezen logika alapján a bankok sem biztonságosak ugyebár mert azok sem állami kezelés alatt vannak.
Akkor legbiztonságosabb a szocialista rendszer mert ott minden szektor állami tulajdonban volt. Jól működött? NEM!
Egyébként meg hogy higgyek egy olyan miniszterelnök által vezetett kormánynak aki azt hazudta hogy ő még sohasem hazudott.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 22:55:37

megjegyzés: faszom tele van azokkal akik orbán bírálatát nem tudják megoldani egy öblös cigányozás nélkül.

gipsz1234 2010.11.25. 22:58:13

@mavo: Akkor velem nincs tele, mert egyszer sem cigányoztam. :))

soproni1 2010.11.25. 22:58:30

@Csak beugrottam:

Amit kapsz az államtól, azt rögtön befekteted benzinbe, túró rudiba, stb, tehát pörgeted a gazdaságot, mert ha nem fizetsz áramot, akkor az így megspórolt pénzen is tudsz venni lcd tévét, ami munkát ad, meg nyereséget teremt.
Az államnak akkor rossz, ha a segélyt külföldön költöd el.

soproni1 2010.11.25. 23:00:28

@mavo:

általában a bűnözés és segélyezéskor is előjön a cigány kártya. Illenek vagyunk mink !

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:02:11

@bbjnick:

"Pedig a hitelfelvevők nem olyan szerződéseket kötöttek, amiben egy ilyen jellegű kamatmódosításhoz hozzájárultak volna."

továbbá szétkúrták a szintén szerződésen alapuló tsz-eket, állami nagyvállalatokat, egyoldalúan kiléptek a varsói SZERZŐDÉSből, és kgst-ből, csak hát azok nem, hogy nem fájtak, de még tapsoltatok is hozzá.

hogy ezekben mi a közös? hogy a szerződő fél egy tetves komcsi diktatúra volt. a mnyupos szerződések ellenben demokráciában születtek, és a kivégzésük simán kilép az alkotmányos keretek közül

oké, tudom, ez utóbbit leszarjátok, ahogy a fidesz is. az alkotmány, a nem zoknibáb köztársasági elnök, az ab, meg az effélék csak addig voltak jók, amíg a klónbandájától védték meg a Zembereket

gipsz1234 2010.11.25. 23:05:27

@Csak beugrottam: Bizony ez az elnevezésbeli változtatás azt eredményezheti amit ön említ.

Csak beugrottam 2010.11.25. 23:05:31

@soproni1: Látod rátapintottál a lényegre , nem veszek LCD TV (Ha van egy kis pénzem az nem égeti a zsebemet)a többit eddig is megvettem tehát azáltal hogy több lesz a bevételem nem fogok többet költeni(És mégha többet is költenék az messze elmarad az adó és egyéb elmaradó befizetéseim mellett).És igen ,most kerestem külföldi bankot mert a megtakarításimat már nem merem itthon tartani így azok a cél ország gazdaságát fogják erősíteni.

gipsz1234 2010.11.25. 23:07:26

@Csak beugrottam: Bizony, ez az elnevezésbeli változtatás azt eredményezheti amit ön leírt.

soproni1 2010.11.25. 23:10:42

@Csak beugrottam:

A külföldi bank, meg lehet, hogy pont Magyarországon fekteti be a pénzed.

Tudod, mint a régi vicc, a két lehetőségről, ha háborúba mész ( csak az alternatívát írom le).Meghalsz, eltemetnek, fa nő a sírodon, a fából cellulóz lesz, abból wc-papírt gyártanak és már megint szarban vagy.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:11:02

@soproni1:

ugye ez úgy indul, hogy az a cím,miszerint az új nyugdíjrendszerben mindenki jól fog járni!

tényleg? azok a megátalkodottak is, akiktől pártunk és kormányunk alkotmányellenesen elveszi a jövőbeni befizetéseik után járó állami nyugdíjat?

tuti?

upsz, elfelejtettem, ők nem tartoznak a mindenkibe. hiába fizetnek, ők hazaárulók, nekik nem jár.

Csak beugrottam 2010.11.25. 23:13:45

@soproni1: Az lehet ,hogy itt fekteti be de az ottani szabályok alapján van rá garanci.(Abba meg a hazai féregcsapat nem tud beleszólni) És erősen gyanítom ,hogy ott nem fogják befagyasztani mint Argentinában vagy sejtésem szerin 2013-ban Magyarországon.

soproni1 2010.11.25. 23:17:21

@mavo:

Annál nagyobb szemétség kevés van, hogy egy hosszútávú döntést egy tollvonással megváltoztassanak.

De tegyük hozzá, még népszerűbbek a kormánypártok.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy van egy idióta ellenzék, aki vagy taktikázik vagy nem fogja fel, mennyire kibasztak a nyugdíjpénztári tagokkal illetve azzal a gazdasági réteggel, akinek a vagyoni helyzetét, nyereségességét befolyásolták a magán pénztárak.

Hiszem, hogy jobboldali fordulatnak kellene jönnie a gazdaságban, de ahhoz nincs elég támogató.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:18:05

@soproni1:

"Ha az állam gazdag, a polgárok szegények."

abszolút fals érvelés. a gazdag polgárok elvben több adót képesek fizetni, tehát ahol a polgárok gazdagok, ott elvben az állam is gazdagabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:19:43

@soproni1:

hú, de rég halottam ezt a viccet. aranyos. :)

soproni1 2010.11.25. 23:20:58

@Csak beugrottam:

Ne fesd az ördögöt a falra. Esküszöm, depressziós leszek, pedig nekem ez az év volt a minden idők legnyereségesebb éve.
Azt hozzá kell tennem, hogy nem mertem hitelt felvenni, amikor nagy volt a csábítás és a konkurensek jórészt elvéreztek. Szent rögeszmém, hogy még egy évre sem merek előre tervezni.
Ezt a külföld dolgot meg jól csinálod, amíg forint van, addig nem tudsz veszíteni, ha valutát raksz külföldi bankba.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:22:06

@Elpet: @bbjnick:

"A nyugdíjunk nem akármilyen ígérvényeken, hanem a magunk és az utódaink becsületén múlik (áll vagy bukik)."

becsületes-e az, aki tökugyanazért a befizetésért az egyik embernek felszámol nyugdíjat, míg a másiknak nem?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.25. 23:25:08

@soproni1:

"Hiszem, hogy jobboldali fordulatnak kellene jönnie a gazdaságban, de ahhoz nincs elég támogató."

hát, a jobboldali fordulatnak személyemben már van egy támogatója ... és minő furcsaság, pontosan ezért bélyegeznek meg a ballibnek az itteni "jobboldaliak".

soproni1 2010.11.25. 23:25:37

@mavo:

A gazdag állam sajnos egyre többet akar költeni, ezért szegényíti el az adófizetőit. Ráadásul, ahol az állam jelentős befolyással bír, onnan menekülnek a befektetők, ami egy negatív spirált indít el, mint pl. a skandináv országokban.

Ez a szegény állam, gazdag ember rögeszmém Kuwaitra nem vonatkozik.

Csak beugrottam 2010.11.25. 23:29:46

@soproni1:
Nem akarom az ördögöt macerálni,de mivel lassan egy év után sincs semmi program,változás ezért egyre esélyesebb ,hogy 2013-ra elfogy a rekvirált pénz ezért a következő célpont a bankszámlák lesznek.
A másik dologra is rátapintottál:
Magyarország ott tart ,hogy nem egy évre még egy hétre sem tervezhetsz mert lehet hogy holnap visszamenőlegesen megemelik az adót 16-ról 32 százalékra.Teljesen tervezhetetlen bármilyen folyamat.
A cégemnél is így jártunk.Meg volt a megállapodás bér,létszám, juttatások, majd a kurmány bebaszott a soha megnemszünő válságadóval.A vezetés meg közölte hogy minden vissza, több embert rug ki,csökkenti a juttatásokat és örüljünk ,hogy van munkahelyünk.

soproni1 2010.11.25. 23:35:56

@Csak beugrottam:

A hiperek ugyanezt csinálták. A már szeptemberben lezárt jövő évi tárgyalások után levélben tájékoztattak minket, hogy " a megváltozott gazdasági helyzet miatt " újra kell tárgyalni a szerződéseket. A visszatérítések kicsit megnövekedtek, tehát végülis nem hárították át a fogyasztókra, hanem a beszállítókat cumiztatták meg, akik így nem fognak embert felvenni, leveszik a dolgozóik fizetését, esetleg csődbe mennek, mert az árrés nem fedezi a visszárú költségeit.

Erre mondta Sándor György:

Igazságos a mi Urunk, a gazdagnak ételt, a szegénynek étvágyat adott.

soproni1 2010.11.25. 23:36:46

@mavo:

magyar jobboldal.

Amikor a papagájt Bodrinak hívják.

Csak beugrottam 2010.11.25. 23:39:00

@soproni1:
Végszónak nem rossz :-)

Megyek ,mert holnap még a nyudíjjamért meg kell dolgoznom.

Üdv

Rothstein 2010.11.25. 23:54:07

Visszamenőleges hatállyal megváltoztatnak szerződéseket ... ez nem j keletű.
Az előző 2 ciklusban a kormányok rengeteg esetben visszatartották, mondvacsinált hibákra alapozva nem fizették ki az elnyert támogatásokat, ezzel csődbe rántva több, egyébként becsületes vállalkozást, projektet.
Dehát persze mi választottuk meg őket.
Én bevezetném a cenzust a választásokat illetően.
Nem vagyoni, hanem általános műveltségre, észbeli képességekre alapozva.
Az oktatás lezüllesztése folytán a társadalom jelentős százaléka iskolázatlan, buta.
Félreértés elkerülése végett megjegyzem, ennek nem elsősorban a diploma hiánya az oka, hanem az oktatás általános színvonalának ijesztő mértékű esése (szakmunkás képzés tönkretétele, diplomagyárak megjelenése)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.25. 23:56:23

@bs395:

A "sarokpontok"-hoz való ragaszkodás valóban nagyon fontos, de legalább ilyen fontos a "sarokpontok" a sarokpontok megfelelő kiválasztása. A Fidesszel szerintem az a legnagyobb baj, hogy eddig még ez sem sikerült túl rózsásan nekik.

magyarido.blog.hu/tags/k%C3%B6tcse

De mivel nem vagyok jós, azt sem tudom, hogy később ez sikerül e nekik (mármint a "sarokpontok" helyes meghatározása és az ezekhez való ragaszkodás) vagy sem.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.25. 23:57:06

@bbjnick:

fontos a "sarokpontok" a sarokpontok megfelelő = fontos a "sarokpontok" megfelelő

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.26. 00:06:58

@mavo:

Ilyen egy rendszerváltás:-|

Én még emlékszem az előzőre, az is hasonlóan zajlott (mint itt voltál is szíves néhány momentumát és motívumát felidézni); most "a rendszerváltás rendszere" bukott meg és jön a következő "rendszerváltás rendszere"...

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 00:45:53

@soproni1:

"A gazdag állam sajnos egyre többet akar költeni, ezért szegényíti el az adófizetőit. "

a mondat helyesen: az OSTOBA gazdag állam sajnos egyre többet akar költeni, ezért szegényíti el az adófizetőit. az OSTOBA gazdag állam ugyanis feléli a jövőjét. mint ez itt most, nagy kár, hogy ez a mostani állam ugyan nem gazdag, de ostoba is.

a gazdag állam nem predesztinált a pazarlásra.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 00:52:10

@bbjnick:

ismétlem: egy aljadék bolsevik állam pénzelbaszó szerződéseit semmissé tenni az én szememben erény. mert azok felmondása pont pénzt takarít meg a zembereknek.

ja, hogy pont ezért akarnak itt minden áron komcsinak bélyegezni? na az nem az én bajom. én ugyanis valóban antikommunista vagyok, mert az én szememben az komcsik efféle "szerződései" kevesebbet érnek, mint a papír, amire írták azokat.

tevevanegypupu 2010.11.26. 00:57:47

@Etniez:
Ilyen joban lennenk?

@Csak beugrottam:
Ugy tunik a negyedik variacio lesz majd, es az lmp mar meg is igerte, hogy visszaterit.

@gipsz1234:
Sajnos nem mondhatom meg. Viktor megbizik bennem es titoktartast kert.

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2010.11.26. 01:17:13

Hát ennyi volt a gonosz cigány törpe ujra lecsap!! By by nyugdíj ha nem ugrassz úgy ahogy a gonosz viktátor fütyül!! Most a pénzedet kérte de legközelebb majd a csajodat fogja!! Vagy azt hogy hétvégén menjél és dolgozzál a szobor állitáson!! Arany viktor szobor minden városba mint Kazakhsztánba!! Hálából azért mert kegyes voltában volt kegyes lenyulni azt amit több millió ember 10 évig gyüjtött pénzt!! Köszönjük fidesz szavazók!!

Rothstein 2010.11.26. 01:44:39

@gipsz1234:

Az állam rossz gazda, szokták volt mondani, ami ÁLTALÁBAN igaz is. Viszont az államnak vannak alapvető feladatait, amit tilos privatizálni. Ilyen a nyugdíjszektor is.

Én ezt írtam. Nem olvastad el rendesen.
alapvető feladat az egészségügy is. Az nem lehet profitorientált. Tudomásul kellene venni, hogy az államnak vannak alapjában véve nonprofit alapú feladatai, amit nem tudsz megspórolni. Más kérdés, az állam mennyire hatékonyan működteti ezeket az ágakat.

cutcopy 2010.11.26. 06:38:46

Megint egy olyan ügy amit a neoliberál-bolsevisták az emberek problémájának akarnak láttatni pedig valójában csak egy szűk pénzügyi csoport problémája lesz a röpke háromezer milliárd átcsoportosítása és a kötelező pénztártagság választhatóvá tétele..

Etniez 2010.11.26. 08:16:52

@tevevanegypupu: Olvassál, mielőtt hozzászólsz egy témához. Nem ehhez, bármihez. És akkor nem fogsz olyan hülyeségeket leírni, mint fent.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 08:17:38

@cutcopy:

"a kötelező pénztártagság választhatóvá tétele"

szabadon választható = odaadod, különben még többet veszünk el?

asztakurva.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 08:19:21

@bbjnick:

"most "a rendszerváltás rendszere" bukott meg és jön a következő "rendszerváltás rendszere""

az icipici probléma ezzel, hogy ez vagy egy ordas hazugság, vagy a fidesz valóban fel akarja számolni a demokráciát.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 08:22:50

@rettegő bérkommentelő:

elpet és várúr elvtársak könnyen ugatnak, őket valószínűleg már pont nem fogja érinteni, amikor az állami nyugdíjrendszer összeomlik.

hogyan 2010.11.26. 08:41:38

Aranykor Nyugdíjpénztár kérdezz-felelekből ollózva:

"Hogyan kapok nyugdíjat a magánnyugdíjpénztártól?

A 2013. január 1-jét megelőzően nyugdíjba vonulók a jelenlegi jogszabályok értelmében nyugdíjba vonulásukat követően egyösszegben vehetik fel magánnyugdíjpénztári megtakarításukat.

A 2013. január 1-jét követően nyugdíjba vonulók a remélhetőleg közeli jövőben elkészülő és hatályba lépő járadékszolgáltatást szabályozó jogszabályban előírt feltételek szerint lesznek jogosultak járadékszolgáltatás választására. "

Így is, úgy is az állam fogja eldönteni hogy mennyi pénzt fogok kapni.

pioker1933 2010.11.26. 09:17:21

@ökörpöröly: Tudom, miről beszélsz. Teljes mértékben egyetértek veled. Csak sajnos ez az elszomorító, hogy az átlag magyar szeret lubickolni a langymeleg pisiben, és várni a sült galambot.

Két megoldás van:

1., Valaki alapít végre egy normális pártot. Szerintem az ideális egy valóban jobboldali, liberális párt lenne. Ami tényleg a munkát, az öngondoskodást és a családot helyezi előtérbe, a segéllyel és az ingyenes szolgáltatásokkal szemben. Ami megerősítené a civil szektort, hogy az emberek egymással legyenek szolidárisak, és ne az államtól várják a szolidaritást. (Ne az állam legyen az emberért, hanem az emberek egymásért.)

2., Vagy belefásulni az egészbe, felégetni mindent magunk mögött és itt hagyni az egész kuplerájt, mielőtt ezek az idióták teljesen tönkreteszik.

Orbán Viktort Kossuth Lajoshoz tudnám hasonlítani. Mindketten meg tudtak mozgatni nagyon sok embert, cserébe mindketten gyávák, és szinte kivétel nélkül rossz döntéseket hoztak, amivel bedöntötték az egész országot. Kétségem sincs a felől, hogy dolga végeztével viktor ugyanolyan elegánsan fog lelépni, mint a nagy előd.

cutcopy 2010.11.26. 11:17:39

@mavo:
Kb hasonló választás volt amikor csak a pénztárat lehetett megválasztani hogy melyikbe is "akarsz" kötelezően belépni..

Gandalf Garaboncias 2010.11.26. 11:41:13

@Csak beugrottam: "A következő választást az a párt nyeri aki megigéri a kárpótlást.(Mivel ennek nagy az esélye ezért is érdemes a magánban maradni) "

Természetesen ezt már tegnap két ellenzéki párt is megígérte (MSZP és LMP), kíváncsi vagyok, a többiek mikor fognak rájuklicitálni (persze nem saját zsebből, hanem egy nem létező, virtuális költségvetésből).
A visszaállást ugyanúgy mi, adózó és járulékfizető állampolgárok fizetnék meg... (fogjuk megfizetni?)

Sanz 2010.11.26. 12:04:29

Emberek, nagyon egyszerű a helyzet.
Hány év szolgálati idő után jár az államtól nyugdíj? 20 év után? Aki pályakezdőként kötelezően lépett be a magánnyugdíjpénztárakhoz, az tervezi, hogy 20 évet dolgozik legalább Magyarországon? Mert ha a válasz nem, akkor értelemszerűen hagyni kell az állami nyugdíjat a francba, aztán meg minél messzebbre távozni az országból. Egyébként csak én gondolom úgy, hogy most egy hirtelen megugró migráció fog kezdődni (kifelé az országból)?

eN 2010.11.26. 12:21:21

@Sanz: igen, csak te érzed úgy. szerinted hol fognak befogadni ennyi élhetetlen szerencsétlent?

eN 2010.11.26. 12:24:07

@tevevanegypupu: ugyan Teve, a stílus maga az ember. ezekkel nem érdemes szóba állni.

tevevanegypupu 2010.11.26. 12:37:36

@eN:
Mindenesetre csak ugy szormenten. De ugy tunik teves elkepzeles az, hogy beszelgetessel ha kozos nevezore nem is jut az ember, de legalabb meghallgatja a masikat, az erveit, es talan reszigazsagokat akar meg el is ismerhet a masik erveleseben.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 13:02:42

@cutcopy:

azzal az icipici különbséggel, hogy akkor állam bácsi saját magát kötelezte arra, hogy az addig neki járó pénz egy kisebb részét a te megbízottadnak adja, aki megfelelő keretek közt fialtathatta. ja, és a törvény nem volt alkotmányellenes.

akkor kötelezően kaptál, most meg zsarolással visszaveszik. ja, és alkotmányellenesen

nincs semmi különbség, hogyne, hogyne. ha sokat ismételgeted, talán egyszer csak valóság lesz. visszamenőleg, persze

egy próbát megér, nem?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 13:03:26

@pioker1933:

"Szerintem az ideális egy valóban jobboldali, liberális párt lenne"

amint megvannak, az én savazatom az övék.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 13:06:23

@hogyan:

ne akard, hogy ide is bekopizzam az illetékes törvény pontjait

Várúr 2010.11.26. 13:20:19

@evil overlord:
Fogalmam sincs, ki az az "ökörpöröly".

Várúr 2010.11.26. 13:23:07

@pioker1933:
Valóban kossuthi bátorság kell ahhoz, hogy a lelépést propagáld. Nem is értem, mi tart vissza. Kötél, vagy golyó fenyeget? (Lajosra, ha maradt volna, az várt).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.26. 13:34:52

@mavo:

Ahol fát vágnak, ott hullik a forgás.

(Ezt mondták '90-ben a liberális demokrácia hívei azoknak, akik szót emeltek az akkori változások iránya, jellege vagy módja miatt.):-/

ü
bbjnick

Csak beugrottam 2010.11.26. 13:35:37

@Pisti, az aragorn: Szerintem rossz a kérdés.
Pillanatnyilag aki vissza lép az kárpótlást kap ,jogosult a 100% állami nyugdíjra és a hozamot kiveheti kp-ban tehát nem éri kár,nincs mit kárpótolni.Aláírta így járt.Viszont aki marad a MANYUPBA az másodrendű állampolgár lesz, mert bár továbbra is fizet 24% elveszik a 75% nyugdíj jogosultságát.A kárpótlás csak annyi ,hogy vissza kapja a 75% igérvényét.Tehát nem kell fizetnie senkinek,majd csak azoknak akik akkor adják össze a nyugdíhjjakat.Ezt mindenki megfogja igérni.És szerintem ez így méltányos is.

2010.11.26. 13:54:27

Orbán Viktornak különleges képességei vannak. Most éppen Lendvai Ildikót támasztja fel.

eN 2010.11.26. 14:30:43

@tevevanegypupu: nem téves elképzelés, csak nincs meg mindenkinek az otthoni 7 éve hozzá :)

cutcopy 2010.11.26. 16:34:30

@mavo:

Nos hát ha ilyen szoclib fazon vagy akkor hiába vitázunk azon hogy csak jól jár aki visszalép.. Nekem viszont minden tetszik ami ellen az MSZP sipítozik..! Feltehetőleg a balos média tőkéjének jó része forog kockán..)

mizrolist 2010.11.26. 17:01:49

@cutcopy: ha a Fidesz államosítana minden lakást, és az MSZP tiltakozna ellene, neked akkor az az ötlet is tetszene? (ez csak egy gondolatkísérlet, - még - nincs szó ilyen ötletről)

pioker1933 2010.11.26. 17:55:33

@Várúr: Ne aggódj, viktorra is az várna, ha nem törölték volna el a halálbüntit. A huszadik században már nem volt divat a balfasz vezetők megbüntetése.

cutcopy 2010.11.26. 18:58:49

@mizrolist:
Rossz hasonlat, de nem tetszene, viszont cserébe nem is csinál ilyet a Fidesz..)

evil overlord (törölt) 2010.11.26. 19:24:56

@Várúr: Az a troll, akivel maga próbált vitatkozni. Nincs értelme, csak lehúzza a ganéba.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 22:10:12

@cutcopy:

jobblib, te idióta. és különben is, a "béla aszonta, hogy 2×2=4, TEHÁT 2×2 nem egyenlő 4 " gondolkodású idióták nekem nem vitapartnereim.

boldogíts mást hülyegyerek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 22:12:10

@bbjnick:

ez iaz. csak tudod nem mindegy, hogy a forgács az emberi alapjogok megsértésével hullik, vagy anélkül.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 23:07:38

úgy egyébként vicces, hogy amíg a népfeneség, az ab,a mittommi a fidi mellé állt, addig a bölcsesség méze csöpögött az ajakiról, míg most, amikor saccra a népfeneség (ab, stb) a fidi ellen fordult, hirtelen átalakult hazaáruló hülyék gyülekezetévé

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.26. 23:24:20

" a komonisták voltak (48 körül) akik megszüntették az öngondoskodó rendszert" mondja mellár elvtárs.

és senki sem röhögi körbe, hiszen a hír tv-ben a mikrofonállványok fantasztikus munkával dolgoznak a megfelelő riportalany alá.

én élvezem

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.26. 23:30:17

@mavo:

Ezzel az "alapjogosdival" nem lehet megállítani a Fideszt, mert a "zemberek", haragszanak az "alapjogokra". Az elmúlt 20 évben mást sem hallottak, csak azt, hogy "alapjogokígymegúgy" és közben sz*tszródott minden.

A Fideszt csak a Fidesz állíthatja meg azzal, hogy rosszul kormányoz és nem tölti ki értelmes és koherens értékrenddel azt az űrt, ami a "rendszerváltás eszméinek" elhiteltelenedésével keletkezett.

És: ahhoz mindketten elég öregek és tanultak vagyunk, hogy tudjuk, ez az alapjogok-izé nem a Szentírás. Ez egy tartalmában és értelmezésében folyamatosan változó valami. Adtak a kommancsok is egy értelmezést, adtak a libdemósok is egyet és, meglehet, hamarosan egy új verzióval is megismerkedhetünk:-|

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.27. 00:06:41

@bbjnick:

én nem vagyok sem öreg, sem tanult, ezért úgy gondolom, hogy bár az oskolában azok a felnőtt izék folyton azt ismételgetik hogy 1+1 az 2, attól még nem járatták le az az 1+1 = 2-t.

cutcopy 2010.11.27. 05:27:50

@mavo:
Haha te aztán jól el tudod adni magad ahhoz képest hogy semmit sem érsz.. Kabbe..)

Pelso.. 2010.11.27. 07:38:07

@bbjnick: Az alapjogok pont a Fidesz kőkemény pértérdekeit korlátozzák, hát ezért ellenük egy kis agitprop, ugyebár.
Alapjogok vonatkozásában összetett kérdésekből népszavazás? Esetleg nem tetsző eredmény születne, ó, be szörnyű csalódás lenne, oda-vissza.
Más értelmezés, aha. Szerinted épp stagnál a jónép hülyéneknézhetőségi együtthatója, nemde?

@mavo: Jaj, ezzel az 1+1 képlettel itt nagyon nehéz fába vágtad a fejszéd:)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.27. 08:06:46

@bbjnick:

Mi az alapjog és minek alapján?

A tulajdonhoz való jogra, mint alapvető letéteményre éppen a`89-es rendszer köpött a legnagyobbat, amikor megakadályozta a reprivatizációt, ezzel nyilvánvalóvá tette, hogy politikai okokból elvett vagyonokat nem kell visszaadni, ha a politikai érdek úgy kívánja. A `80-as évekbeli status quo fenntartása erősebb szempont lett, mint a tulajdon fundamentális védelme.

A reprivatizáció elmaradásának pontosan az volt az üzenete, hogy az erősebb mindent visz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.27. 09:10:55

@Elpet: alapjogok pont annyira léteznek, mint a zöld kicsi emberkék a Marson.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.27. 09:36:04

@tölgy:

Az egész úgy megy, hogy a rendszerváltáskor csináltak egy képes almanachot az amerikai és nyugat-európai világ gondosan kiválogatott részleteiből, és elkezdték sulykolni, hogy a világnak ilyennek kell lennie, mert ahol fincsi van, ott így és így megy. Ha olyan részletekről szól valaki, amiket ellenérdekből nem tettek bele a képeskönyvükbe, akkor leordítják, hogy az irreleváns és felsorolják az összes eszükbe jutó különbséget a példaként citált ország és Magyarország közt.

Ez az alapjog kérdés is nagyjából erről szól.
A magántulajdont védik a törvények a művelt világban. Jó. Akkor arra hozzanak precedenst, hogy miként jár el a művelt világ, amikor a jogorvoslat intézményeinek kapacitását több nagyságrenddel felülmúló számú esetben konvertálják a közvagyont magánvagyonná formailag helytálló szerződések alapján. Az a nyugati világ mintha nem arról szólna, hogy a vagyonszerzés útja a közvagyonból alapított magántulajdon. Ha ez lett volna, nem tartanának sehol.

Tündér_Lala 2010.11.27. 10:17:16

@Elpet: Mondjuk a ballib technika megtetszett más másfelé is.
Hallottam, hogy Torontoban épített az állam egy sprtcsarnokot. Majd az építési költség feléért privatizálták. Az állam építtetett egy autópályát (az állandó dogók enyhítése érdekében), majd azt privatizálták (itt már óvatosabbak voltak, mert 60 évre titkosították a szerződést) és ott nem szokásos módon horibilis útdíjat szednek rajta.

De amíg voltak gyárak, szokásos eljárás volt, hogy a tulajdonosi kör közölte, a termelés veszteséges ezért bezárja és 3000 embert az utcára tesz. Erre az állam megvásárolta a gyárat, horribilis pénzeket költött beruházásokra, majd mondván, hogy nagyon sokba kerül, újból privatizálta. Az új tulaj persze megint csak a hasznot vette ki és a folyamat újra indult.

Persze az dolog arányait tekintve közelébe sem jön a mi viszonyainkhoz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.27. 10:22:32

@Tündér_Lala: a politikai osztály mindenhol bótól a manager elittel, de boldogabb országokban emellett képes a polgárai többsége számára megelégedett életet biztosítani. Mi ballib technokratáink erre nem voltak képesek. Hogy a mohóságuk vagy a féltudásuk miatt, vagy ezért is és azért is, az nem jelentéktelen a fidoxra nézvést.

Tündér_Lala 2010.11.27. 10:27:13

@tölgy: Így van, csak az kívántam ilusztrálni, hogy a gazemberség nem kizárólag magyar privilégium. Sokan azt hiszik arrafelé ilyesmi nem fordulhat elő.

de Karatna · http://www.youtube.com/user/DeKaratna?feature=mhw4 2010.11.27. 19:43:15

A magyarság jövője NO MEG A TE NYUGDÍJAD!!, a szülőszobákban dől el! Gyerekeket kell szülni, sokat!!! Mert, ha nem, akkor a magyar helyett szül majd a cigány, de abban semmi köszönet nem lesz! Őseim nem azért védték és vérezték ez az országot, hogy gyülevész senkiházi cigányok országává váljon.
Az tekinthető tisztességes hazafinak, akinek legalább három gyermeke van!
Inkább szerényebben, de egy biztos magyar jövő felé!!!
Magyar jövőt csak tisztességes magyar nagycsaládokkal lehet építeni, a többi üres fecsegés és szájtépés, semmire való dolog!

valójábannemberci 2011.01.05. 02:14:45

Óbazmeg, hogybazmeg...
index.hu/belfold/2011/01/05/orban_nagykovetsegi_latogatasarol_ir_a_wikileaks/
Aszongya: A tipikus Fidesz-szavazó nem függ az állami juttatásoktól, és nagyobb gazdasági szabadságot akar. A tipikus szocialista szavazó nyugdíj formájában függ az államtól.

Erre Orbán mit csinál? Szétveri a magánnyugdíjrendszer önrendelkezésének szabadságát, hogy mindenki az államtól függjön.

Hátbazmeg, húbazmeg...
süti beállítások módosítása