Szoci győzelem - MandinerTV
2010. október 03. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Szoci győzelem - MandinerTV

  Vasárnap este a Mesterházy-Horváth-Szanyi álomtrió sajtótájékoztatója után, amelyen egy kivetített diagrammal bizonyították, hogy a választást igazából a szocialisták nyerték, Lelky Lolával azon melegében elkaptuk Szanyi Tibor kampányfőnököt. Mennyi az annyi, meg úgy egyáltalán, próbáltuk megtudni tőle. Íme:

 

Választási képsorozatunk az MSZP-székházból itt tekinthető meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr642342748

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan gründol a "Superman-díjas" Botka Szegedből Vörös Erődöt? 2010.10.04. 10:08:00

Hiába kávézott hétfőn Orbán Viktor Szegeden, hiába van feltúrva  választási időszakban is polgárbosszantó módon minden, hiába csúsznak egyes nagyberuházások, hiába hagyják el a várost a munkát kereső fiatalok, hiába volt Botka a csúnyán megbukott ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zadir · http://ulloi129.wordpress.com 2010.10.04. 00:09:25

Srácok, csak nálam nem tölt be a videó?

Tilikov (törölt) 2010.10.04. 01:10:04

Lehet, hogy csak azért mondom, mert kazincbarcikai lakos és szegedi diák vagyok, de én igenis látom a szoci győzelmeket. Annyira már nem érdekeltek, hogy el is menjek értük szavazni, de mégis örülök annak, hogy a közvetlen környezetem nem merült el a narancstengerben.

Húsz évvel az egypártrendszer bukása után a kommunizmus szelleme újult erővel, narancsmezbe bújva próbálja visszaállítani a pártállamot és a totalitárius berendezkedést. Csak néhány kis demokratikus sziget maradt, ahol nem kértek az egypártrendszerből, ezek ma a plurális demokrácia utolsó nyomai Magyarországon.

Ha ezek sem lennének az azt jelentené, hogy visszafordultunk az időben, megkaptuk a demoráciát és arra használtuk, hogy visszatérjünk a kommunista egypártrendszer útjára. Ha így lenne, az időutazás nem állna meg és a fideszes kommunizmus után a jobbikos fasizmus következne.

De szerencsére nem tűntek el teljesen a progresszív, szabadelvű szavazók, és a retrográd neokommunisták (fidesz) és neofasiszták (jobbik) tőlük kapják majd meg a kegyelemdöfést ezután a zavaros és hamvába holt közjáték után, ami most következik.

Csak kitartást tudok kívánni azoknak, akik nem voltak ilyen szerencsések és környezetüket elnyelte a narancsos posvány.

Kiskræpæk 2010.10.04. 01:16:11

3. Szoci promó fail. :DDDD

/no video ----> no promó /

fynndafrail 2010.10.04. 01:20:01

@Tilikov:

"Fideszes kommunizmus, jobbikos fasizmus", hát persze, csak a hős szocik viszik középen a vállukon az országot, dacolva a sok gonosszal, ők, az egyedüli demokraták.
Örülök hogy te is látod a szoci győzelmet. Nézd sokáig, babám. Soha ne láss szebbet :-D

VLaci 2010.10.04. 01:20:11

@Tilikov: Ember! Az egypártrendszerben nincs választási lehetőség. Itt van. Az, hogy mindenhol egy adott párt nyer, az a demokráciában csak egy ugyanolyan lehetőség, mint hogy esetleg nem...

gwe 2010.10.04. 01:20:13

Nem tőt a vidi. Meg kéne mokányolni...

-d(-_-)b- 2010.10.04. 01:22:33

@Tilikov: Húvazze, jobbulást neked.

Tilikov (törölt) 2010.10.04. 01:38:22

@VLaci: Az egypártrendszer akkor is egypártrendszer, ha a bolsevikok nem erőszakkal, hanem demokratikus úton építik ki a pártállamot.

Persze ilyet csak egy szolgalelkű országban lehet megtenni, ahol Kádár népe nem akar pártokkal bíbelődni. Legyen egy párt, a fidesz, legyen egy vezér, a Zorbán, oszt kész.

Egyébként a mai szavazás is Fülkeforradalom volt, vagy ez csak sima önkormányzati választás?

buncow 2010.10.04. 01:43:26

@Tilikov: Mi van tilikom? Elvesztetted az állásod? Esetleg valaki a rokonságodból vesztette el az állását? Mármint, hogy nem szavazták meg, mert akkor értem a rinyálásod, nincs "meló", nincs pénz.. De azért ha megadsz egy számlaszámot, akkor szívesen utalok át valamennyit a gyógykezelésedre..

Rwindx 2010.10.04. 01:56:53

@zadir: nálam sem.

@Tilikov: Ezt most ugye vicc vagy írónia? :) Azt nem tudom elképzelni hogy ezt bárki is komolyan gondolja.

brekkk 2010.10.04. 03:00:11

kazincbarcikai proligyerek...jól beléd verték ezt! az ingyen panel ára a párthűség?

ADAMBRÄU 2010.10.04. 04:57:38

MOST MIT VÁRTAK A MANDINERESEK?
DIREKT LEGYENEK SZOMORÚAK?
MÁR TAVASZ ELŐTT ELB***TÁK A SZOCIK A HELYZETET, AKKOR SZEMBESÜLTEK A BUKTÁVAL, MOST EZ AHOZ KÉPEST NEM VOLT MEGLEPETÉS, ÖRÜLNEK, HOGY NEM KAPTAK KI JOBBAN, SŐT ROSSZABBRA SZÁMÍTOTTAK. MINDENÁRON SZANYIBA AKARTA MAGYARÁZNI A VERESÉGET, HOLOTT AZ CSAK MÁSODIK HELY.

Mondjuk azt hittem, Horváth Csaba jobban kikap :)

Iustizmord 2010.10.04. 05:34:24

a szocik megint akkorát szoptak hogy a f@szt daruval kell a szájukba emelni.

spaller endre (xiii.ker) viszont ismét bohócot csinált magából, úgy lehet vele mint a vadász a medvebarlangnál: lehet h szopni jár oda?

Nati Walter 2010.10.04. 06:07:36

Most tényleg---50-valahány év nem volt elég ezekbböl:

lorantka_a_gall 2010.10.04. 06:10:07

Szegény tilikovnak vigyen valaki gyógyszert.

sprenczl 2010.10.04. 06:52:49

Szanyi kapitány nagyot szopott. Kurvára elverték őket. Bukott Budapest, plusz néhány őskomcsi fellegvár. Az összes megyei közgyűlés. ez bizony bukta. A kis senkházyval azért retusálnak, mert gyengüléstől félnek a párton belül.

Kendaq Pendragon 2010.10.04. 08:00:34

@Iustizmord:

HÁháhá, szívemből szóltál spallerral kapcsolatban.
Ez van, egy szellemi untermannt vs. a szoci overdose ringbe száll.Borítékolható volt.
Annyira, hogy szombaton még hívogattak a fidesztől, hogy megyünk-e szavazni, és kit támogatunk. :)

Zenador 2010.10.04. 08:47:15

Szerintem az MSZP még most is álomvilágban él. Újabb bukás. Nagyon kéne már egy normális baloldal, mert gáz, hogy még most is halogatják a TELJES megújulást, azzal az ürüggyel, hogy "nyertünk".

A megmaradt szoci bástyákban az egyéni teljesítmény volt a döntő nem a párt egyébként sem létező teljesítménye. Igen, Szegeden Botka ennyire kimagaslóan jó a többi jelölthöz képest akármennyire hihetetlen. Sokat tett a városért, így még egy nehezen vállalható párt jelöltjeként is megnyerte a választást.

1998-2002 között egyébként Szegeden is fideszes polgármester volt, de az ő emberi minősége megkérdőjelezhető. Annyira, hogy akkoriban Orbánéknak is ciki volt. Azóta sem tudtak a fideszesek egy normális, életrevaló jelöltet állítani Botkával szemben. A mostani jelöltjük is vicckategória. Röhej, hogy egy egyetemi városban, az ország egyik legjelentősebb szellemi műhelyében ennyire bukdácsol a FIDESZ. Vagy talán mégsem véletlen:) Ugyebár, itt azért nem megy úgy az agymosás, mint vidéken. Itt bizony még számít a szaktudás és a teljesítmény.

Bár a szocik számára itt sem lehet öröm az élet, mert a fideszesek a városházán, a közgyűlésen többséget szereztek. Érdekes a helyzet: MSZP-s polgármester és narancstöbbség. Minden bizonnyal a fideszes képviselők nagyon együttműködőek lesznek...

M11an 2010.10.04. 08:57:52

@Iustizmord: Látom minden posztba be ctrl-v zed ezt a sokatmondó hozzászólásod. A baj csak az, hogy a szocik nem szoptak, hanem inkább feljöttek a várható teljes megsemmisüléshez képest. :)

Egyébként meg Tilikovval vagyok. Ha megnézitek, egy kultúrált hangnemben írt észrevételt osztott meg veletek. Erre ti? Támadtok, acsarkodtok, köpködtök. Ez sajnos általánosságban elmondható az ország többségéről.

Nagyjából mind1, hogy ki kerül nálunk az ország élére, mert egy ilyen bandával úgy is garantált a bukás. Nekünk a Koreai modellt kellene tanulmányozni, azzal lehetne elérni valamit, mással nem.

Budaphestie 2010.10.04. 08:59:34

Szerintem Szanyi reálisan látja a helyzetet. Tavasszal az MSZP kis párt lett. Kábé akkora, mint a Jobbik. Lehet hogy rossz hír a Fidesz fanoknak, de tavasz óta az MSZP már nem egy súlycsoport a Fidesszel.

Eltűnt az ellenfél.
Az MSZP a legtöbb reklámot manapság jobbról kapja, azzal, hogy sokkal többet foglalkoznak vele, mint ahogy azt a párt mérete indokolná.
Ez nem meglepő, mert a fidesz hívők mindig is valami ellen lépnek fel, csak nagyon ritkán tudnak lelkesedni valamiÉRT.

A szocik nyilván a teljes eltűnéstől féltek, meg attól, hogy bentmaradnak a kispártok között. Nos, ha a grafikonokra nézünk, azért láthatjuk, hogy ez nem így történt. Úgy tűnik a Fidesz életben tartja őket. Ha már így van, akkor azt remélem, hogy tényleg lesznek arc cserék.

Táncolj Törő! 2010.10.04. 09:08:27

@Kendaq Pendragon: Így igaz, szánalmas. A krumplist indítani a demokrácia megcsúfolása a fidesz részéről. Sajnos, a XIII. kerület a fidesz szemétlerakója hosszú évek óta. Emlékezzünk csak Kosztolányi "Mégegyvilmostöregcsont!" Dinire...

paginavlady 2010.10.04. 09:10:30

Nem fog eltünni a Szocipárt, mert Gyurcsány ismét felkarolja őket !
Már készűlődik ! Már résen áll !
Lendvai Ildikó már alig várja, hogy ismét botrányt csináljon. (Háromszor fogja mondani, hogy Orbán is megértse)
Kóka János pedig ismét ujabb trükköket vet be.
Veres János csak segit majd neki !

Csináljatok már valamit !
Ha mást nem egy jó nagy BOTRÁNYT !

(Szegénykéim! )

Tehetetlen Dodó 2010.10.04. 09:27:42

A videó nem indul, de gondolom, nem veszítek vele semmit.
Szanyi kapitány reggel a rádióban már elmondta, micsoda fényes győzelmet arattak.
Sose arassanak szebbet.

@Tilikov: Te barcikai vagy?
Akkor nem is csodálkozom a beírásaidon.
Mindenesetre egy barcikai szájából elég mulatságos a "Kádár népe" meg a "progresszív, szabadelvű szavazók" kitétel, hehehe.

MickthePick 2010.10.04. 09:33:12

@Tilikov: "Az egypártrendszer akkor is egypártrendszer, ha a bolsevikok nem erőszakkal, hanem demokratikus úton építik ki a pártállamot."

Asszem ezt tanítani kéne, ekkora galaktikus hatökörséget igen ritkán olvas az ember.

Ez kb annyit jelent: a szex akkor is szex, ha megerőszakolnak, akkor tessék élvezni.

Te nagyon hülye.

Táncolj Törő! 2010.10.04. 09:35:22

@BPHead: Ha továbbgondolod ugyanezzel az analógiával, más is kiderül. Többek között az, h ez a párt a magyar baloldalt olyan mélységekbe vezette, amire nehéz szavakat találni. Én nem könyvelném el sikerként azt, h sikerült megelőzni a két törpepártot. Ez az eredmény talán az LMP számára lenne siker, de semmiképp sem a - jelenleg még - egyetlen baloldali erő számára. Vhogy nem tudnám ünnepelni, h az első olyan párt szavazója vagyok, amely élőben látja a Titanic roncsait...

Napkutya 2010.10.04. 09:44:22

- Doktor mi van ezzel a lóval?
- Nincs jól.
- Nincs jól? De hát fekszik az oldalán, és dől a nyál a szájából!
- De nem döglött meg!
- Most azt mondja, meggyógyította?
- Nem, de hát, őőőő... él még, szuszog! Hátha fölkel! Most mintha lelkesebben rúgkapálna...
- De lehet, hogy az utolsókat rúgja!
- Maga most kinek szurkol? Bízzon!
- Magában doki?
- Nem a lóban! Majd csak összeszedi magát!

Megnéztem a riportot. Meg a többi hasonlót. Az a baj, hogy most kezdenek előtérbe kerülni azok az arcok, akik belűről hagyták kicsinálni maguk fölül a Gyurcsányt és a Bajnait. (Nem mondom, hogy rásegítettek, de nem törték össze magukat, hogy ne így legyen.)

Aztán (jogosan) jött a nagy narancssárga RESET gomb, és azon kapták magukat, hogy jobban kellene csinálni mint az elődeik mert ezzel, meg a belső buktatással k.rvára elpártoltak a szimpatizánsok. Erre viszont nem számítottak.

Az lemegy a magyar torkán, ha kikap a csapat, de azt nem nagyon tolerálja, ha a saját csapattárs rúg fel valakit.

Szerintem, ezért a garnitúráért nem kár, mehet a levesbe.

Napkutya 2010.10.04. 09:45:57

- Doktor mi van ezzel a lóval?
- Nincs jól.
- Nincs jól? De hát fekszik az oldalán, és dől a nyál a szájából!
- De nem döglött meg!
- Most azt mondja, meggyógyította?
- Nem, de hát, őőőő... él még, szuszog! Hátha fölkel! Most mintha lelkesebben rúgkapálna...
- De lehet, hogy az utolsókat rúgja!
- Maga most kinek szurkol? Bízzon!
- Magában doki?
- Nem a lóban! Majd csak összeszedi magát!

Megnéztem a riportot. Meg a többi hasonlót. Az a baj, hogy most kezdenek előtérbe kerülni azok az arcok, akik belűről hagyták kicsinálni maguk fölül a Gyurcsányt és a Bajnait. (Nem mondom, hogy rásegítettek, de nem törték össze magukat, hogy ne így legyen.)

Aztán (jogosan) jött a nagy narancssárga RESET gomb, és azon kapták magukat, hogy jobban kellene csinálni mint az elődeik mert ezzel, meg a belső buktatással k.rvára elpártoltak a szimpatizánsok. Erre viszont nem számítottak.

Az lemegy a magyar torkán, ha kikap a csapat, de azt nem nagyon tolerálja, ha a saját csapattárs rúg fel valakit.

Szerintem, ezért a garnitúráért nem kár, mehet a levesbe.

Napkutya 2010.10.04. 09:46:39

Genyózik a blogmotor, bocs, ez kétszer ment el....

lujdzsi123 2010.10.04. 09:49:44

Nehezen tudok elképzelni jól működő parlamentet egy markáns szociáldemokrata típusú baloldali párt hangsúlyos jelenléte nélkül. Ugyan ezek az eszmék nem állnak közel hozzám, de elfogadom, hogy az általuk képviselt értékek előreviszik a közösséget, ergo ott kell legyenek, akár kormányban, akár erős ellenzékként.

Sajnos a jelenlegi választék nem kinálja ezt, az mszp ezeket az értékeket régen megtagadta, az lmp egyenlőre egy elitista budapesti rétegpárt, új kezdeményezés nemigen látszik baloldalon.

Az mszp-ben nem látszik a megújulás lehetősége sem, a szociáldemokratákat bedarálta az mszp....... Láthatólag az mszp képtelen átlépni magán és tanulni a hibákból. Amíg a jelenlegi választás részvételi arányát összevetik a 2006-s önkorm. választás eredményével, és a távolmaradást az elégedetlenséggel magyarázzák....nos, látszik, egy másik univerzumban élnek.

Hosszútávon a fidesznek sem jó a jelenlegi helyzet, ritkán születnek világcsúcsok olyankor, mikor a versenyzőnek nincs igazi ellenfele és a győzelem ténye már a rajtnál eldölt. Legyünk bizakodók, talán az egészen különleges mértékű felhatalmazás a bizonyítási vágyat és nem a magabiztosságot tüzeli fel bennük, és talán ekkora pofon után baloldalon is elindul valami épkézláb.

Beefboneknock (törölt) 2010.10.04. 09:59:40

Az mszp-nek mi az ideológiája? Én nem tudom megmondani. Úgy látom mint egy üzleti vállalkozást ahonnan senki nem akar kiszállni , és így már értem , hogy miért tartanak ott ahol.

Szanyi meg egy paprikajancsi , már csak nevetek rajta.

Budaphestie 2010.10.04. 10:00:07

@Táncolj Törő!: erre mondnám azt, hogy a bal oldali értékeket a Fidesz is képviseli legalább annyira, mint az MSZP, de az elmúlt fél évben egyértelműen kiderült, hogy nem, ők sem. A bal oldaliság csak a kommunikációban van jelen, a tettekben alig.
A Fidesz a tehetősebbek pártja, mégiscsak egy igazi jobboldali párt.
Viszont nem a mostani MSZP-vel süllyedt el a szociáldemokrácia, hanem már sokkal korábban kihalt Magyarországon. Gondolom ebben egyetértünk.

Tehát nem értek egyet ezzel: ". Ez az eredmény talán az LMP számára lenne siker, de semmiképp sem a - jelenleg még - egyetlen baloldali erő számára."

A szocik elmúlt 4 éve alapján az LMP-t inkább mondanám "bal oldali erőnek", mint az MSZP-t. A minimálbér közeliek pedig nagyon meg fogják még bánni, hogy ilyen passzívak voltak mindkét választáson. Abban persze nem vagyok biztos, hogy erre rá fognak-e ébredni egyáltalán.

A társadalmi libikóka két vége nem fog egyszerre felemelkedni, az biztos.

1/3 2010.10.04. 10:23:55

Lehet itt vitatkozni, hogy így az mszp meg úgy a fidesz, de a számokból egyértelműen kiderül, hogy az
" egyiksem" párt nyerte ezt a választást.

Viktus 2010.10.04. 10:45:04

Szoci győzelem vs. Szili Katalin kilépett az MSZP-frakcióból. A volt házelnök korábban úgy fogalmazott, a pártnak a vereséggel vége van.

pelikán* 2010.10.04. 10:51:24

"Kedvenc, imádott Mandineremnek"

Hibátlan. Nagyon röhögtem.

Táncolj Törő! 2010.10.04. 10:52:25

@BPHead: Nagyon érdekes megközelítés. Valóban nem sok köze volt az MSZP-nek a valódi baloldalisághoz az elmúlt 8 évben - lásd Szili nagyon konkrét és találó nyilatkozatát. Bár a magam részéről az LMP-t sem tudom úgy kezelni, mint valódi baloldali pártot. Véleményem szerint a szélesebb, "balos" közvélemény sem tud rájuk így tekinteni, talán a világnézeti és a szocializációs különbségek miatt. Egyelőre "csak" szimpatikusak, nagyon pestiek - és szerintem nagyon távol állnak a "klasszik" balos szavazóktól.
"Abban persze nem vagyok biztos, hogy erre rá fognak-e ébredni egyáltalán. " Bingó... Nem fognak. :)

Karipapa01 2010.10.04. 10:58:01

Az MSZ azon bukott, hogy a párton belül is többpártrendszer van, ehhez még hozzájött az SZDSZ koalíció. Ennek következtében hatan hétfelé húztak és ezt még Gyurcsány sem tudta kezelni. Lehet, hogy jobban járnának, ha feloszlanának és több pártot alapítanának. Esetleg még koalícióba is léphetnének, más lenne a felállás, jobban lehetne szűrni a nem oda való egyéneket (pl. Hagyó, stb).
A FIDESZ -bár két pártból áll- diktatórikus rendszerű. Aki más véleményen van, mehet pl. kerületi polgármesternek, vagy akárhova. Erről kis csúsztatással egy opera jut eszembe:
"Orbán tudja
És megmondja
Ha-ha-ha-ha-ha-ha..."

rockjano_ 2010.10.04. 11:08:18

@Tilikov: Itt a pilisben minket eléggé elnyelt :-)

Az biztos hogy ha valaki lesz aki még valaha a fidesszel szemben ellensúly tud lenni az az MSZP lesz.

Akármennyit is vesztettek ezzel a választással ez szerintem egyértelmű lett.

Kérdés hogy tényleg tudnak-e személyükben cserélődni és kemény következetes ellenzékiséget felmutatni. Nagy kérdés.

depmod 2010.10.04. 11:20:23

@Tilikov:

Érdekes egy ember vagy te. Fricskázod a jobboldalt, örülsz az MSZP szigeteinek (gondolom a baloldalnak), de nem mész el szavazni. Miért is? Ennyire nem érdekel a dolog, de az eredményt és az állapotokat becsméreled? Szidod a mostani (demokrácia" mentességet, de a választáshoz való jogodat nem érvényesíted. Szerintem a Szanyi rád is gondolt, mikor megnyilvánult a maga böszmeségével.
A 94-98 rendszert ilyenkor miért nem bírálják, mikor 2/3-os többséggel koalícióban "kormányoztak".

Tilikov (törölt) 2010.10.04. 11:28:43

@rockjano_: Ahogy én látom lesz megújulás és megmaradás is. Azzal, hogy Szili kilépett a frakcióból, elkezdődött amit már sejteni lehetett: lesz egy új baloldali párt, egy népiesch szociáldemokrata parti, amely megtöri a fidesz monopóliumát a populizmus terén (melyet kormányon amúgy is nehezebben űzhet a fidesz), amely egyrészt azokhoz szól, akiket az egyszerű zemberi hang szólít meg, másrészt azokhoz, akiknél már alapból kiveri a biztosítékot az mszp neve.

Ugyanakkor megmarad a jelenlegi mszp is, aminek annyi dolga lesz, hogy tartsa ezt a mostani szintet. Ha a Szili féle formációnak is sikerülne erre a szintre feljnnie, ketten együtt már a Viktatúrát is lapátra tehetik négy év múlva.

cutcopy 2010.10.04. 11:43:04

Bizonyos megfigyelések szerint az ember halála előtt amolyan euforikus hangulatba kerül..
Hasonló látszik ezen az emberen is..

rockjano_ 2010.10.04. 11:53:00

@Tilikov: Igen én is úgy vélem hogy a bolodalon csak koalícióval mehet ha valaha egyáltalán.

Csak a gond az hogy nállunk még nagyon fejletlen a politikai kultúra a koalíciózáshoz...nézzük meg mszp-szdsz, fidesz-kisgazdák.

Nem szereti senki a koalíciót, mert személyes veszekedésekhez vitákhoz, döntésképtelenséghez vezet.

A Jobboldal egységes (mondjuk sokat dolgoztak rajta), szerintem lassú alapos átgondolt munka kellene a baloldalon és néhány hiteles személy...egyik sem egyszerű.

rockjano_ 2010.10.04. 12:23:15

Ja Sziliben nem nagyon hiszek...

Tilikov (törölt) 2010.10.04. 12:32:29

@rockjano_: Ez sajnos magyar sajátosság, ebben inkább Ukrajnára, Belaruszra vagy Oroszországra hasonlítunk. A monopolista berendezkedést segíti elő az a gondolkodás, hogy a koalíció = döntésképtelenség.

Csak szét kell nézni Európában, ahol 4-5-6 tagú koalíciók vannak és mégis képesek döntéseket hozni. Náluk a koalíció az alap és visszarettennek attól, hogy egyetlen párt domináljon. Nálunk meg valamiért az a vélemény alakult ki, hogy ha egy párt nem szerez abszolút többséget, az már nem is tud kormányozni.

Emiatt olyan fullasztó és puskaporos nálunk a légkör. Ha lenne itt is 6-8 párt, akkor folyton mindenkinek azon kéne spekulálni, hogy kikkel tud együttműködni, minél több potenciális partert gyűjteni, minél inkább kompromisszumkészebbnek lenni, minél inkább konszenzust teremteni, mert ilyen környezetben a magába forduló, együttműködésre képtelen pártok halálra lennének ítélve.

Ehelyett nálunk harci táborok vannak, akik mindenkire lőnek a táboron kívül, állandó free for all ütközet folyik. Az együttműködés itt azt jelenti, hogy a hadvezér letarolja a pálya nagy részét, aztán együttműködik magával, de még így is küzd a sarokba szorult haldokló táborok ellen is, mert úgy sem képzeli, hogy bármelyikükkel együttműködhet, ezért csak akkor érzi magát biztonságban, ha mindenkit megsemmisít magán kívül.

Beteg egy helyzet, csak az tudna ezen a háborús helyzeten változtatni, ha 3-4 új párt tűnne fel a színen. Az teljesen megváltoztatná a politikai kultúrát, de látni kell, hogy a megcsontosodott fidesz-monolit foggal-körömmel fog harcolni ez ellen.

Fülig Jimmy 2010.10.04. 14:04:30

@Tilikov: "Lehet, hogy csak azért mondom, mert kazincbarcikai lakos és szegedi diák vagyok, de én igenis látom a szoci győzelmeket. Annyira már nem érdekeltek, hogy el is menjek értük szavazni, de mégis örülök annak, hogy a közvetlen környezetem nem merült el a narancstengerben."
Látom, igazi harcos vagy! Nem szavazni, partvonalról pofázni, hehe.
Mellesleg a retegő balosoknak: diktátorokat az ókori Rómában is neveztek ki például súlyos veszély esetén, maga ez a tisztség egyáltalán nem negatív fogalom. Persze nem mindegy, hogy adott esetben valakit kineveznek(!!!) teljhatalmú vezetőnek, vagy csak virágesővel bepucsítanak neki, mint anyádék a bevonuló ruszkinak.

kispufi 2010.10.04. 14:58:45

@Tilikov: erre a gigantikus 168óra-szerű szófosásra érdemileg csak egy "apád fasza, az" lehet az autentikus válasz.

Tilikov (törölt) 2010.10.04. 16:56:40

@kispufi: Erre a nyúlfarknyi kurucinfo-szerű szófosásra érdemileg csak egy "vissza az iskolapadba" lehet az autentikus válasz.

Jason Bourne 2010.10.05. 19:09:37

csúcs ez a fickó. "növelték a párt társadalmi támogatottságát". vagy én nem néztem jó adást, vagy ő nem.

fluentlime 2010.10.08. 23:18:46

Tilikov Szerintem te a Grécziy Zsóti vagy.

Különben az lenne az érdekes ha szily lenne a trójai faló. Ezek lehet hogy kitalálták hogy katika megalapítja az új pártot. Az Mszp elvándorolt szavazóinak a 80%-nak szimpatikus lesz az új párt meg persze katika is. Ezáltal jó nagy lesz a támogatottsága és négy év múlva alapítanak egy közös pártot Mszp-Unió névvel azt jól átvették a kormányzást.
süti beállítások módosítása