Árajánlatkérés a rektori lábtörlőre
2010. április 24. írta: Novák Tamás (spanyol)

Árajánlatkérés a rektori lábtörlőre

  Egy érdekes levelet fújt a postaládánkba a szél. Egy nagy és befolyásos magyar tulajdonú építési vállalkozás kért árajánlatot egy nagy nemzetközi cégtől a Szegedi Tudományegyetem rektori lábtörlőjére. Az árajánlatkérés és az árajánlatra érkező csattanós válasz sok mindent elárul a magyar építőipar működéséről a fővállalkozók és alvállalkozók csatájáról. A neveket kitakartuk.

 

A kérés:

Subject: SZTE Rektori épület - lábtörlő
 Tisztelt Címzett!

 Szeretnénk árajánlatot kérni a Szegedi Tudományegyetem Rektori épületének lábtörlőjére.

 

 
Tétel
Mennyiség
A.egys.
D. egys.
A. össz
D. össz
Szennyfogó rendszerek előre elkészített fogadó keretbe szélfogóban faltól-falig. Pl.:Alutrend – kefe és szövet sáv váltakozva
4,35
m2    
       

 

 

Kivitelezésének várható ideje:   2010. 09. 07 – 2010. 10. 10.

A kivitelezés helye: Szegedi Tudományegyetem - Szeged, Dugonics tér

Szerződéses feltételeink:

- Fizetés: 60 napot követő hétfő  

- Építés szerelési biztosítás: 0,5 %

- Térítéses szolgáltatás: 2 %  

- Kötbér mértéke:  nap 1,25% – max 25%

- Garancia 60 hónap 5%, mely bankgaranciával kiváltható

 Amennyiben érdekli Önöket a kivitelezés kérnénk, hogy az árajánlatukat 2010. 04. 15-éig küldjék meg részemre.

Ha nem kívánnak árajánlatot adni, vagy kapacitás hiányban szenvednek a fenti időszakra vonatkozóan, kérném, hogy 2 sorban azt is jelezzék, hogy ne keressem a későbbiekben e miatt Önöket.

 Segítségüket előre is köszönjük!

 X. Y.

K. és Szerelő ZRt

beszerzési mérnök 

 

A válasz:

  Tisztelt X. Y.!
 
A K... Kft.-nek évek óta nem dolgozunk. Egyébként is irreális most is a K... Kft. egész ajánlatkérése, amit Ön képvisel.
 
Különösen pl. a
-          Építés szerelési biztosítás: 0,5 %
-          Térítéses szolgáltatás: 2 %  
-          Garancia 60 hónap 5%, mely bankgaranciával kiváltható
 
Mit akar egy kb. 5 perces munkára biztosítani a bejáratnál, amíg leterítjük a szőnyeget - Szegeden? Mit akar erre vonatkozóan szolgáltatni? Napfényt, vagy borús időt? Semmit, igaz? A 3M cég, a mi esetünkben a szállítandó szőnyeg gyártója 5 év garanciát vállal a szőnyegeire. Nem csodálkoznék, ha a 3M cég értékének esetleg 1000-ed része a K... Kft. értéke, és amit a 3M vállal, az valóban úgy is van. Ennek megfelelően a 3M vállalásai az egész világon hitelesebbek, mint a K... Kft. vállalásai. Jó lenne ebben nem kételkedni és miért kellene nekünk ezt pénzügyileg (is) vállalni? Hogy Önök 5 évig profitáljanak a mi pénzünkből, igaz?  
 
Na, ezért nem dolgozunk a K... Kft.-vel. Mert 0 befektetés nélkül a vállalkozókon élősködve egyszerűen hülyének nézik azokat, akik egyébként Önöket is eltartják.
(Elgondolkodtak már azon, hogy pl. hány építőipari cég ment csődbe az országban - amíg Önök is gazdagodtak - általában a fővállalkozók "szokásai" miatt? Több ezer! Normális ez? Nem. Apropó! Kivétel nélkül minden cégnek, vagy a csődbement cég utódjának, volt tulajdonosának, stb. visszafizették a sok éve ismert 5% garanciális visszatartást? Hiszen a vállalkozó az adót is befizeti, vagyis ha nem kell kis hazánban ezutáni is kétszer, háromszor, akárhányszor adót fizetnie ezután, gondolom kifizethetik. (Persze Önök nem keresik a vállalkozást, igaz?) Ha esetleg nem akarnák észrevenni, jelzem hogy a kis cégecskék vezetői mögött családok vannak, gyerekek, stb. Ennek megfelelően kis hazánkban pl. az adót is biztosan be kell fizetni 60 napon belül, mielőtt Önök fizetni szándékoznak, bankgaranciával, hitellel viszont az ajánlat összege növekszik, miért? Mert Önök pl. nem vállalnak a valós teljesítéstől számított naptári 30 napos fizetési határidőt sem. Hiszen a vállalkozó fizetési határideje már onnan datálódik, amikor átvette pl. az Önök részére szállítandó árut. És ezek a számlák nem 60, vagy 90 napra vannak kiállítva. És gyakorlati tapasztalataim alapján szinte biztosra veszem, hogy Önök a valós teljesítés dátumától számítva kb. 70-80 napra fizetnének. Mert kis hazánkban - jellemzően az építőiparban - a 15 nap vállalt fizetési határidő is általában inkább 30-45 nap körül alakul. Ennyit a vállalásokról.
 
Tehát majd ha esetleg egy komoly és tisztességes ajánlatkéréssel jelenik meg, talán átgondoljuk az ajánlatkérését - hogy közösen megoldjuk az Önök vállalásait.
 
Üdvözlettel:
 
Z.
 

“A rákos sejt a legbutább a világon. Gőgös és ostoba és kényszeresen el akar foglalni mindent. Ahová nem ér el, oda áttétet csinál, és amikor már mindenütt ő van, egyszer csak nincs sehol, mert belepusztul az egész test, belepusztul a rák is. Jó lenne ezen elgondolkodni.”  Talán itt az idő.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr181944593

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kónya-Pető vita az igazságtételről, a kommunizmus bűneiről a rendszerváltáskor 2010.04.24. 12:02:24

Kónya-Pető vita: az igazságtételről, a kommunizmus bűneiről a "rendszerváltáskor"   "legyél Fiú, a tanácsokat fogadd és bólogass sokat. Fogd a maszkot köss nyakkendőt menj a bálba, liberálba"   ""ha mi 56-oso...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nik a sok közül 2010.04.24. 08:43:19

A magyar építőipar

nettó maffia.

Bell & Sebastian 2010.04.24. 08:46:26

Szóról-szóra igaz!

A kialakult helyzetért véleményem szerint az EU utófinanszírozás, a magyar jogrend és jogszolgáltatás, az ostoba APEH, de leginkább a korrupció a felelős!

Ami előre lendítene: adósok börtöne jelentősebb összegeknél, maximálni egy cégei számának korlátozása, a visszaeső csalók végleges kizárása a gazdasági életből, a korlátlan felelősség körének kiterjesztése, a jogi környezet teljes átalakítása.

Csak így nem maradna egy szál politikusunk sem, viszont a zsidózás is okafogyottá válna.

Bővebben itt:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/22/a_partok_egyutt_szamoltak_a_kenopenzt/

Bell & Sebastian 2010.04.24. 09:02:05

Helyesen:
Ami előre lendítene: adósok börtöne jelentősebb összegeknél, egy ember cégei számának korlátozása, a visszaeső csalók végleges kizárása a gazdasági életből, a korlátlan felelősség körének kiterjesztése, a jogi környezet teljes átalakítása.

Tehetetlen Dodó 2010.04.24. 09:19:49

Igaza volt a (nem)szállítónak!
És elmésen meg is fogalmazta annak a büdös bunkónak, hogy az miért is büdös bunkó.
Én nem vagyok ilyen türelmes, az efféle hangvételű mgkereséseket széles ívben vágom a kukába.

Bell & Sebastian 2010.04.24. 09:29:35

@eloszto:
A hozzád hasonló pénzügyi guruk minden szava aranyat ér!
A Krupp ágyúcsöveit is mindkét oldal beépítette.
A tüzérségi tűz áldozatait nagyívben leszarta: Friedrich Krupp és utódai, Hoesch és Thyssen.

Csak nézőpont kérdése, vicc-e?

bolá 2010.04.24. 10:25:07

Gondolom a K... Kft a KÉSZ Kft-t takarja.
Ez ugyan közbeszerzés, ahol nem ismerem pontosan a feltételeket, de magánberuházásnál a fővállalkozót is ilyen feltételekkel sanyargatja a beruházó, ezeket hárítja tovább az alvállalkozókra. Úgyhogy a nagy nemzetközi beszállítónak nem a magyar fővállalkozónak kellene panaszkodnia, ezeket a feltételeket a nagy, külföldi építtetők vezették be Magyarországon, amelyeket most a magyar fővállalkozó egy közbeszerzésen is érvényesít. A panaszaival menjen a külföldi beruházókhoz, iroda-, plazaépítőkhöz stb., amelyek ezeket bevezették.
Azért aranyos fordulat: „Szeretnénk kérni ajánlatot...” Alapesetben a megrendelő kér kijelentő módban, és a szállító szeretne feltételes módban.
De a lábtörlőre kért 5 éves garancia is vidám: arra 5 évet kérni, ami 1 év alatt elkopik.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.24. 10:29:30

@Bell & Sebastian:

Az EU utófinanszírozás PONT azért lett kitalálva, hogy ne már ab ovo lehessen lenyúlni a pénzt a nagy semmire fel - az alacsonyan repülő nokia dobozok hazájában nagy divat az ilyesmi. Az más kérdés, hogy az EU pénzek terítése NFÜ módra valahol a rossz vicc kategória.

jozicsenko 2010.04.24. 10:32:22

@bolá: a Késszel csak óvatosan...

bevett szokásuk, hogy az elvállalt (olcsó) feladatot hirtelen feltornásszák 30-40%kal (vajon honnan ismerős szokás?), nem igazán dolgoznak, majd az utolsó percben még többet kérnek érte

ha kész-es olvassa: lásd:
-Bp, uszó Eb
-Veszprém, 56-os emlékmű
_Kaposvár

is 2010.04.24. 10:34:47

ez a közbeszerzés. ha nem kér garamciát, akár egy ilyen kis munkára is, akkor ő a közpénz felelőtlen elherdálója, hiszen csak úgy, garancia nélkül megbízik a munkában, holott már mindenki hallott hibás teljesítésről, csaló vállalkozóról. ha meg kér, akkor meg ilyen posztok születnek.

mindenki becsületes és jól dolgozó vállalkozó maga, ismeri magát. de az ajánlatkérőnek egy közbeszerzésben TILOS ilyen alapon válogatnia, hát nem uram-bátyám ez, mint a posta bicikli tendere, ugye? ismeretlen cégekkel is szóba kell állnia, különben botrány lesz, a teljes magyar sajtó azzal lesz tele, hogy már megint egy ismerős nyert (hány Mandiner meg Reakció poszt van ilyen témában? sok).

szóval rossz ez a rendszer, de az szóljon, aki jobbat tud mondani. a magyar szabályozás az EU-s tükörképe, szóval nem csak itt fogják megköszönni, ha jobbat tudsz kitatlálni.

bolá 2010.04.24. 10:40:35

@jozicsenko:
Minden beszállító megpróbálja ezt, akár fővállalkozó, akár alvállalkozó. Ha sikerül neki, az nem az ő hibája, hanem a megrendelőé. Nálam már a kísérletéért repülnek. Közbeszerzésnél viszont a szerződés feltétele.

bolá 2010.04.24. 11:02:56

@is:
A megoldás nem bonyolult a dolog. Teljesen nyilvánossá kell tenni a közbeszerzési eljárás minden részét, már a kezdettől, az ajánlatkérés kiírásától (ne lehessen cégre pályázatot kiírni) a legvégéig! Közösségi pénzből fizetett beszerzésnél nincs olyan, hogy üzleti titok. Üzleti titok akkor van, ha mi ketten kötünk szerződést. Az nem tartozik senki másra. De ha közpénzt költenek, annak teljesen nyilvánosnak kell lennie.
Ma, hogy ilyen sutyi-mutyi van a közbeszerzésben, amikor alvállalkozókkal beszélek, négyszemközt bevallják, hogy létezik külön közbeszerzési ár, ami náluk mint alvállalkozóknál minimum 25%-kal a piaci fölött van, amire aztán a fővállalkozó is ráteszi a percentjét, és így tovább.
Azoktól a fővállalkozóktól, élükön a Strabag, amelyek teljesen ráálltak a közbeszerzésre, nem is érdemes ajánlatot kérni, legfeljebb ha egy jót akarunk röhögni, képtelenek piaci árat adni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.24. 11:19:54

@bolá:

100% igazad lészen és kíváncsian várom, lesz-e változás a jövőben, hisz a közbeszerzések teljes nyilvánosságának megvalósítása ma már csak puszta akarat kérdése. Egy központi weblapra simán fel lehet pakolni pár klikkel a kiválasztási eljárás minden dokumentumát, akár beszerzésenként plusz menüt biztosítva az alulmaradt pályázók különvéleményének is stb.

Bell & Sebastian 2010.04.24. 11:27:52

@Herr SturmLiberator:
PONT azért lett kitalálva, hogy finanszírozó- és ÁFA hitelért bankhoz kelljen fordulni. (a fedezet jó részét be is nyalják)

Amúgy egyszerű a képlet, ki mennyire vonható felelősségre, annyit vállaljon!
Csak akkor bealkonyult az 500 eFt -os Kft. -knek, meg az aktatáskás ún. bonyolítóknak és fővállalkozóknak!

Onnan rohad ez, hogy a megrendelőnek nincs elég fedezete, tornásszák fel a főösszeget, annak egy része az önerő.

Csak az teszi be a saját farkát, aki valójában dolgozik, új értéket állít elő, a piramis tetejét tartók. Ezekkel szoktak kibaszni állami asszisztencia mellett!

A szóba hozott Strabagot már furkósbottal kellett volna kiveri innen!
Más: a Megyeri-hidas beszállítókkal 10% -os kifizetésről írattak alá megállapodást.

Na, mennyit kaptak idáig? Semmit! EU újraelosztás? A jó k ... at!

Hol élsz Te, kezitcsókolom?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.24. 11:36:52

A legjobban ezt a hídépítős ki cégek tudják. De az is fura volt, amikor a PTE számlájára kellett volna vennem némi cuccot, mondták hogy vegyem átutalásra.

Az első helyen közölték, hogy átutalási számlára nem adnak el már az egyetemnek semmit, mert nem fizetnek.

Érdekes, hogy amikor az államnak, vagy állami cégnek kéne a megrendelt munkáért fizetni, akkor valahogy nem gáz, ha basznak rá, vagy törvényt sértenek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.24. 11:39:54

@Bell & Sebastian: Ha egy embernek mondjuk 2 cége lehet, akkor megoldanák, 2 a gyerekén, 2 a nagyién, 2 az asszonyén...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.24. 11:49:17

@Bell & Sebastian:

Nem, nem a banki uzsora erőltetése miatt lett bevezetve az EU utófinanszírozás, ha tetszik, ha nem. Más EU tagállamokban is ugyanúgy utófinanszírozással megy a pénzosztás, csakhogy ott előnyösebb feltételekkel jut az egyszeri vállalkozó hitelekhez és nem nyomorítják hülye szabályokkal és brutál adókkal. Megnézheted a többi visegrádi államot, ott történetesen szépen sikerül az EU pénzeket csapolni a nép hasznára és örömére.

Ha nem ad elég tejet egy tehén, akkor nem a tehenet kell reflexből agyonütni, hanem első lépésben megnézni, hogy esetleg a gazda hülye ahhoz, hogy rendesen megfejje.

bolá 2010.04.24. 11:50:36

Ez a Megyeri-híd este jó példa. Én csak az újságokból ismerem. Ez rögtön rávilágít az egyik legnagyobb problémára, hogy újságíróink segghülyék, illetve hogy ők is benne vannak a buliban nyakig, és teljesen alkalmatlanok arra, ami a dolguk lenne: feltárják a mutyikat.

Rókakígyó 2010.04.24. 12:03:52

Az építőipar a hibás. Aki elfogadta a kezdet kezdetén, hogy fizessen egy elnyert munkáért azt is leültettném. Nyilatkozgat a főkert meg a másik volt vezért, hogy azért álltak fel, mert rá akakrták venni őket tisztességtelenségekre. Ezért nem kellett volna felállni, hanem egyből a rendőrségre menni. Gondoljátok el mi lesz most, amikor 2/3-dal lesz a fidesz. Milyen őrült tempóban fogják elfogadni az építtetőkre, eszközszállítókra, pr-osokra, tanácsadókra tett javaslatokat az állami és nem állami cégvezetők.

Rókakígyó 2010.04.24. 12:11:04

Mit várhatunk egy olyan országban, ahol köztudott az ügyészek, bírók pártállása vagy ahol Pintér lesz a belügyminiszter. Érdemes lesz-e a rendőrségre (ügyészségre) futni, ahol helyből elutasították egy bejentés kivizsgálását, mert nem lehet egyértelműen bizonyítani, hogy ki tette a kijelentést. Mindezt azután, h a kijelentő maga mondta, hogy ő volt. És ez akkor történt, amikor még csak sejteni lehetett, h elsöprően fognak nyerni. Mi lehet majd akkor, ha a 2/3 is meglesz.

Bell & Sebastian 2010.04.24. 12:21:41

@ColT:
Nagy Tesó mindent lát, ő is megoldhatná.

@Herr SturmLiberator:
Ha kiragadsz egy részletet, akár még igazad is lehet. Csak hát a magyar hagyományok!
Nézzük csak hozzá az orvos-egészségügy, vagy a bank-, biztosító-, piaci befektető-kérdést és lehet következtetni az okokra. Esetleg bónuszként a jogi dzsungelben rendet vágó szorgos ügyvéd-dinasztiákat, e bikkfa-nyelvet jól beszélők befolyásos táborát.
(az elején belinkeltem egy Indexes cikket)

A ránk büdösödött hal majd levágja önnön fejét? No, erre befizetek! De csakis egy pályázatíró, kormányközeli cégnél!

Blogger Géza 2010.04.24. 12:24:24

@bolá: Pont azért kérnek 5 év garanciát, hogy ne olyan szart kapjanak, ami 1 év alatt elkopik.

bolá 2010.04.24. 12:27:02

@Rókakígyó:
Ezt a posztbolsevik dumát ne itt hintsed.
Eddig csak olyan ügyben indult eljárás (Zuschlag, Hagyó, BKV, FKF), amelyben az elvtársaid érintettek, annak ellenére, hogy ők vannak hatalmon.

Blogger Géza 2010.04.24. 12:30:08

@Rókakígyó: Ez egyrészt nem ide tartozik, másrészt kampánycsend van, harmadrészt az elmúlt 8 évnél valószínűleg semmi nem lehet rosszabb, ez volt az igazi Nokia-dobozos korszak.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.24. 12:34:13

@Bell & Sebastian:

"A ránk büdösödött hal majd levágja önnön fejét?"

Kénytelen lesz, avagy a megmaradt normális emberek is átütemezik magukat nyugatabbra oszt a maradék szemétdombon kapirgáló kakasok kérhetik az ország felvételét a Zimbabwe-Albánia tengelyhez.

bolá 2010.04.24. 12:38:59

@Blogger Géza:
Köszönöm a lelkesítést. De azért a hozzászólásaimból remélem kitűnt, hogy a szakmám az építőipar, ehhez értek egy kicsit.
Minden szakmában megvan, hogy az egyes elemekre mekkora szavatosságot kell biztosítani, így az építőiparban is. Nem kell különösebb tudással rendelkezni, hogy belássuk, a bejárati sárfogóra (mert ez inkább sárfogó és nem lábtörlő) nem lehet öt év a szavatosság.

vagyok59 2010.04.24. 12:52:11

Ez egy kurva gazdag ország. A helyett, hogy az egyetem egy dolgozója konkrétan a gyártótól, vagy egy üzletből szállítással, szereléssel megvenné a szőnyeget, kiadja azt egy cégnek (haver), aki nyilván ráteszi a saját hasznát, de a kockázatot már kifizetteti előre az utolsó fillérig a vállalkozóval. Itt max. az alvállalkozó szívhatja meg, mert ha az egyetem nem fizet, nála csapódik le.

Ráadásul 60 napos fizetési határidő. Mi van már itt ebben az országban?

Pelso.. 2010.04.24. 12:56:33

Ez sima ajánlatkérés, nem közbeszerzés, mert azt netto 8M Ft-tól kötelező lefolytatni. Annyiért durva lenne a lábtörlő.

bolá 2010.04.24. 13:06:22

@Pelso..:
Figyelmedbe szeretném ajánlani a poszt elejét: „Szeretnénk árajánlatot kérni a Szegedi Tudományegyetem Rektori épületének lábtörlőjére”. Ez azt jelenti, hogy a fővállalkozó indult egy közbeszerzésen, mivel egy egyetem felújítása közbeszerzés. Végig erről írtunk.

bolá 2010.04.24. 13:18:47

@Pelso..:
Látom, hogy ez kívülállóknak nem biztos, hogy érthető. Tehát: van egy közbeszerzés az egyetem felújítására vagy bővítésére, és ehhez tartozik egy szélfogó, amelyben van egy sárfogó; és a fővállalkozó ennek a sárfogónak a szállítására-szerelésére kér ajánlatot; azaz a fővállalkozói szerződés közbeszerzés, az alvállalkozói szerződés már nem az. A, poszt szerint külföldi, alvállalkozó ennek a magyar fővállalkozónak nem ad ajánlatot, mert nem fogadja el a fővállalkozó feltételeit. Én azt próbáltam megvilágítani, hogy a fővállalkozó a feltételeit nem a kisujjából szoptam, hanem a korábbi, vele szemben külföldi beruházók által támasztott feltételeket alkalmazza ebben az esetben is.

Pelso.. 2010.04.24. 13:19:17

@bolá: Hol szerepel az egyetem felújítása, s a cikk alapján miféle közbeszerzésen indult a fővállalkozó?
Mondom, az értékhatár netto 8M. Ha ez alatt kifestetsz egy előadó termet, azt nem kell tendereztetni.

csubus 2010.04.24. 13:19:52

@Bell & Sebastian:

"A kialakult helyzetért véleményem szerint az EU utófinanszírozás...felelős"

Előlegről (35-40%) hallottál már? A többivel egyetértek.

bolá 2010.04.24. 13:34:31

@csubus:
Dehogynem, az előlegről csak hallottam, de sohasem találkoztam.
Az előlegről bankgaranciát kér az, aki adja. De miután az összes magyarországi bank külföldi, ezért jó drágán, az anyavállalatánál legalább háromszor drágábban, adja a bankgaranciát a magyar vállalkozóknak (kivéve a saját leányvállalatainak, mint pl. a Strabag). Így aztán senki sem kér előleget, mert drágább a leves, mint a hús.

bolá 2010.04.24. 13:43:35

@Pelso..:
Nem szerepel. Azt a gyakorlatomból következtettem ki.

bolá 2010.04.24. 13:52:20

@Pelso..:
De fölmentem a KÉSZ honlapjára, és leellenőriztem: SZTE Rektori épület www.kesz.hu/Projektek/folyamatbalnevo_projektek
Mo-n ennyibe kerül egy hírt ellenőrizni.

bolá 2010.04.24. 14:12:39

@Pelso..:
Akkor legalább van valami, amiben két magyar egyetért.

Bell & Sebastian 2010.04.24. 14:36:03

@csubus:
Előlegről már hallottam, a saját két szememmel. Viszont nem láttam.
Még az első anyagszámlának is készlet-igazolás a feltétele.

@bolá:
Esetleg tender árat is kérhetett volna a megrendelt mennyiségre tekintettel.
De akkor azt az esetet még nem tárgyaltuk, amikor tulajdonképpen két szőnyeget visz egy számlájával és a kisebbik hazakerül. Szerencsésebb esetben a monumentálisabb példány.
(Ugyanott ÁFÁ -s számla 3 tonna takarítószerről, ÁFÁ -ért)

Blogger Géza 2010.04.24. 14:49:06

@bolá: Lehet hogy te így gondolod, hogy Magyarországon 1 év múlva mindennek tönkre kell mennie, de lehet hogy a fővállalkozó nem. Egyébként a szavatosság és garancia nem ugyanaz, nézz ennek utána, főleg ha ebben szakmában dolgozol. Amúgy én is, és tököm tele van a minőségi munkára képtelen és a minőségi termék helyett bóvlit beépítő alvállalkozókkal.
Európa 2010 =/= Balkán 1950.

bolá 2010.04.24. 15:02:35

@Bell & Sebastian:
Nem mintha a fővállalkozókat akarnám mosdatni, még ha magyar tulajdonúak is, de azért az építési anyag forgalmazókat sem kell félteni.
Általános szokásuk, hogy a tervezővel boltolnak le, hogy az ő terméküket tervezze be, így teljesen mindegy ki a vállalkozó, az általuk forgalmazott termék lesz beépítve (ha a megrendelő hagyja, ami a közbeszerzési gyakorlat).
De ennél sokkal brutálisabb az, hogy a szabványírókat fizetik le. Egyik kedvenc példám erre, hogy a kéményforgalmazók elérték, hogy a falazott kémény, amely évszázadokig megfelelt a vegyes tüzeléshez (magyarul fa- és szénkályhákhoz), most már nem szabványos, nem lehet építeni, tehát pl. Stiebel kéményt kell rendelni; vagy a másik: a füstkupola gyártók elérték, hogy az – amúgy erősen német alapú tűzvédelmi szabályzatunkba – inkább francia mintájú füstelvezetési követelmények kerüljenek be, ami állati komplikációkat okoz; és mit tesz a véletlen, a füstelvezetési kupolák (amelyeket mindeni megnézhet a hipermárketek mennyezetén) beszállítói mind franciák.

Pelso.. 2010.04.24. 16:36:41

@bolá: Ne légy oly pesszimista, biztos abban is egyetértünk, hogy 2+2 az 4:).
Egyébként, az említett céggel én is boltoltam régebben, hááát,......
Ami feltűnt, hogy már jó néhány évvel ezelőtt is nagyon komoly kapcsolatrendszerrel rendelkeztek, minden irányba.

zzss 2010.04.24. 16:51:18

Egyébként az állam állami beruházásoknál ugyanilyen feltételekkel fizet. Tehát valahol már ott meg kellene változtatni a dolgokat.

csubus 2010.04.24. 17:25:25

@Bell & Sebastian:

nem értettél meg: én csak azt mondtam, hogy nem az EU utófinanszírozás tehet ezekről problémákról. Az előleget a projektgazda, jelen esetben az SZTE kapja az államtól, amiből a vele szerződésben álló vállalkozót minden további nélkül ki tudja fizetni.

Megfordítva: a felgyülemlett alvállalkozói követeléseket nem az EU utófinanszírozási politikája okozza, hanem az, ha a fővállalkozó egyszerűen nem fizeti ki az alvállakozóit.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.24. 18:33:02

@csubus: Erről van szó, egyetértek. Sajnos keserű tapasztalatok okán (bár nem az építőiparban).

Pelso.. 2010.04.24. 20:50:01

@csubus: Így van, a jelenség elterjedt, egyszerűen sokan lelépnek a pénzzel. Pedig lenne egyszerű megoldás: akkreditívről fizetni a fővállalkozót, alvállalkozókat, mindenkit, sőt, a szükséges adókat, pl áfát. Mindenki csak a saját részéhez fér hozzá, ütemezhető, osztható.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.04.24. 22:22:57

a biztosítás és a szolgáltatás vicces kitétel egy ilyen ajánlatkérésnél.

a garancia viszont nem. 5 év simán feltétel egy ilyen szennyfogó szőnyegnél.

egyébiránt meg érthető a fővállalkozó és az alvállalkozó gyanakvása egymás iránt, a mai építőipari cégek kb. 60-70%-a egyszerűen megbízhatatlan. minden téren.

Bebé 2010.04.24. 23:07:23

@egy nik a sok közül: A magyar egyetemek felsővezetői - tisztelet a KIVÉTELEKNEK - szintén tiszta maffia. De rosszabb annál is, mert tudományos mázzal öntik le azt, amit a maffia felvállal.
süti beállítások módosítása