A Newsweek téves állításairól
2010. április 22. írta: Redakció

A Newsweek téves állításairól

Tisztelt Szerkesztőség!

  Denis MacShane brit munkáspárti képviselő, volt Európa-ügyi miniszter a Newsweekben írt a magyarországi választásokról (Europe’s New Politics of Fear).

  MacShane néhány megállapítása nem fedi a valóságot, amelyek miatt a Newsweek olvasói tévesen ítélhetik meg a választásokon győztes párt, és ami fontosabb: a magyar választók többségének nézeteit, indítékait.

  1. „In Hungary the Fidesz Party won big in recent elections with attacks on "Jewish capital…which wants to devour the entire world." To the right of Fidesz is the openly anti-Jewish Jobbik Party, which won just two seats fewer than the Socialists. Its leaders want to wear the neo-Nazi uniform of the pre-1939 Hungarian Guard when they take their seats in Budapest's Parliament.” („Magyarországon a Fidesz óriási győzelmet aratott a mostani választásokon azzal, hogy támadta »a zsidó nagytőkét, ami be akarja kebelezni az egész világot.« A Fidesztől jobbra található a nyíltan zsidóellenes Jobbik, amely csak két hellyel szerzett kevesebbet, mint a szocialisták. Vezetői, amikor elfoglalják helyüket a budapesti parlamentben, az 1939 előtti Magyar Gárda neonáci egyenruháját akarják viselni.”)

  MacShane azt állítja, a Fidesz a zsidó nagytőke elleni támadásokkal győzött a választásokon. Ez nem igaz. A fenti kijelentés Molnár Oszkártól származik, akit, bár 2006-ban a Fidesz színeiben győzött, a fenti kijelentés nyilvánosságra kerülése után leváltottak a párt választókerületi elnökségéből, majd a párttagságát is elvesztette. A 2010-es választásokon a Fidesz jelöltje Molnár Oszkárral szemben indult.
 
  Továbbá: bár a gárda megalakulásával és létezésével nem értünk egyet, le kell szögezni: 1939 előtt nem létezett Magyar Gárda. Sőt, ez a szervezet csak 2007-ben jött létre, de 2009-ben a bíróság jogerős ítéletében fel is oszlatta őket. Az egyenruha nem náci jellegű, inkább magyar népviseletre emlékeztet.
 
  A radikális jobboldali Jobbik az utóbbi egy évben a legkeményebb kritikával él a Fidesszel szemben. A Fidesz és a Jobbik nézetrendszere élesen elkülönül egymástól. Orbán Viktor a kampány kezdetén kijelentette: nem fognak koalíciót kötni a Jobbikkal, illetve semmilyen formában nem kívánnak együttműködni velük. Orbán a Jobbik programját nem látja összeegyeztethetőnek a saját pártjáéval.
 

  2. „Blaming the Socialist government, globalization, and international capital was easy. But Fidesz went further. In a bid for votes on the far right, a Fidesz parliamentarian, Oszkar Molnar, says it's time to give "primacy to Hungarian interests over those of global capital, Jewish capital." („Könnyű volt vádolni a szocialista kormányt, a globalizációt és a nemzetközi tőkét. De a Fidesz tovább ment ennél. A szélsőjobboldali szavazatokért folyó licitben a Fidesz parlamenti képviselője Molnár Oszkár azt nyilatkozta, itt az ideje »előtérbe helyezni a magyar érdekeket, a nemzetközi tőkével, a zsidó nagytőkével szemben«”)

  A Fidesz ellenzéki pártként természetesen vádolta és kritizálta a szocialista kormányt Magyarország rossz gazdasági helyzetéért. A Fidesz ugyanakkor soha nem vádolta a globalizációt és a nemzetközi tőkét.

3. „Fidesz has a massive majority built on attacking "Jewish capital" in language even Haider didn't dare utter.” („De a Fidesz erős többség birtokosa, amelyet a »zsidó nagytőke«  támadásával alapozott meg, olyan nyelven, amelyen még Haider sem merészelt volna megszólalni.”)

  Ez a megállapítás az első bekezdés megismétlése. Szintén téves állítás, mi több, a magyar választópolgárok nagy többségének zsidóellenesnek való beállításáról van szó. A Fidesz nem támadta a zsidó tőkét, és nem idegenellenes kampánnyal győzött nagy többséggel a választásokon.

  2010. április 22.

A Mandiner szerkesztősége

(Levelünket elküldjük a Newsweek-nek)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr571942750

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit írnak rólunk? 2010.04.23. 14:58:24

Bár jómagam sosem értékeltem túl a nyugati sajtó ellenőrző, véleménynyilvánító szerepét, úgy látom, hogy azért mégis érdemes néha utánaolvasni, hogy miket is írnak rólunk, magyarokról. Nem a bizalmi tőke szempontjából, és nem is azért, mert politikaila...

Trackback: Miért baj, ha külföldön rosszakat írnak Magyarországról? 2010.04.22. 18:40:26

Egy ország  nemzetközi megítélését, divatosabban „puha erejét” igenis befolyásolják a róla megjelenő külföldi vélemények. Leszűkíthetik mozgásterét, ronthatják alkupozícióit. A bécsi Kurierban Paul Lendvai arra figyelmeztette az...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soproni1 2010.04.23. 00:55:23

@Zig Zag:

Szigetlakók egymással szaporodnak, tehát sok a defektus. Úgy érzem, Skóciával, Írországgal volt némi konfliktusuk az elmult párszáz évben.
Talán némi egyházi villongás is volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 00:55:41

Amúgy 1939-től egy rövid ideig valóban létezett Magyar Gárda, csak a Tiso-féle Szlovákia Hlinka-gárdájának felvidéki konkurrenciájaként. Ha valakit érdekel, utánanézhet Ivan Kamenec amúgy nem túl színvonalas Trauma című szösszenetében.

levee 2010.04.23. 00:55:53

"Hogy lehet tagadni magát a demokráciát, az egyenjogúságot, a jogrendet."

Egyébként ebben az a vicces, hogy nem csak a Jobbik tekinthető anti-establishment pártnak, hanem az LMP is. Önmagában az, hogy tagadja a rendszert, nem jelenti azt, hogy rögtön náci is. Egy rakás példát tudnék neked mondani rendszerellenes ideológiákra, sőt, pártokra is. [Itt jegyezném meg, hogy az USA-ban máig van nácipárt, sőt, náci gyülekezések is. A kutyát sem érdekel, ignorálva vannak.]

soproni1 2010.04.23. 00:58:18

@tcom:

Igaz. Neked is leírom a történetet, ami miatt sokan utálnak ( mert nem értik).

-Főnővér ! Jöttek a partizánok, megerőszakolták összes nővérünket, csak Mária Nővért nem !
- Őt miért nem ?
- Mert nem akarta !

tcom 2010.04.23. 00:59:00

@levee:

Nem ez volt eddig a legszellemesebb, de nem rossz.
Azt viszont még senki nem magyarázta meg, hogy miért pont ezt a zászlót (a több tucatból) választotta szélsőjobb? És miért nem használja a többit?

Várom a magyarázatokat?

soproni1 2010.04.23. 01:00:05

@TaTa86.:

Vagy irigyelsz! Egy igaz magyar nem gyűlölhet egy másik magyart !

soproni1 2010.04.23. 01:04:36

@TaTa86.:

Én magyarországon születtem :D
Ezzel senkit nem akarok megbántani

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 01:05:34

@tcom: "Várom a magyarázatokat? "
Én meg arra várom a válaszod, hogy miért nem szarod le a széljobbot? Frusztrált prolik gyülekezete, magukon kívül senkinek sem ártanak.
Miért kell őket az origóba állítani?

@soproni1: Hát csak figyelj! :D

tcom 2010.04.23. 01:06:16

@levee:

Így van. De nálunk se zavarják a szélsőjobbot. Sőt Orbán már 2 pofonról beszél. Ami a rendőröknek a teljes arzenált jelenti.
Egy nyugati országban a TV székházat megostromlókat 20 évre lesikkasztják, de előtte háromszor jobban agyonverik őket. A baloldal mindig balfaszúl bánt a törő, zúzó csőcselékkel.
Most 2 posfon, azt elmennek haza.

"Hogy lehet tagadni magát a demokráciát, az egyenjogúságot, a jogrendet."
Nincs erőm már erről beszélni, keresgetni, megyek aludni.
Örültem a vitának!!!
Üdv.

Bloodscalp 2010.04.23. 01:08:24

@Mj: az is amolyan sírrendező népmüvelő banda volt:) csupa hazafi, semmi más

levee 2010.04.23. 01:08:54

@tcom: a válasz talán egyszerűbb mint gondolnád: egyszerű ideológiai vita.

A klasszikus jobboldali pártok Magyarországon a XX. században mindig a XIX. századig nyúltak vissza, tehát a reformkoron sosem nyúltak tovább (esetleg Rákócziztak még, de az már ritkább volt). Az olyan erőknek, mint a MIÉP és a Jobbik (de akár korábban is volt erre példa) viszont valami olyasmire volt szükségük, ami ettől totálisan szemben áll.

A politikai palettát ugyanis elég csak végignézni, láthatjuk, hogy mindegyik erőnek megvan a maga kultusza, s a radikális vonalat képviselőknek nagyon vissza kellett lapozni a történelem-könyvekben, hogy olyan ikonokat találjanak, amelyek még nincsenek meggyalázva ilyen-olyan politikai erők által, ez pedig valljuk be: tényleg embert próbáló feladat. A radikális oldal eddig ugyanis csak Wass Alberthez, Márai Sándorhoz nyúlt vissza (de mindkét szerző népszerű Fideszes körökben is, nem is véletlenül, mert szerintem például Márai irodalmi értéke eléggé magas, Wass pedig a népi vonalban erős), mindkét szerzőben valamiféle önazonosságot, kirekesztettséget találtak, szavaikkal pedig nem volt nehéz azonosulniuk; annál nehezebbnek érezték magukon a márciusi ifjakat, a Habsburg-birodalmat, a dualizmus okozta "szolgaságot". Kossuth korábban az SZDSZ, Széchenyi pedig a Fidesz "marketingje" volt, holott a valóságban e két figura sokkal szorosabb tiszteletet ápolt egymással, mint az előbb említett két párt. A radikális gondolkodású emberek turulos-sámános vonzódása tehát valójában errefelé volna keresendő, egy olyan homályban, ami számukra még a magyarság tiszta és erős korszakát mutatja. Es nyilván ez nem azt jelenti, hogy elutasítanák az új- és jelenkor nagyjait, de annyi biztos, hogy a pogány vonulat egyre erősebb és elfogadottabb. Ez az oka annak, hogy Szántai ősturulozós művei ennyire népszerűek, emiatt van ez a(z) "(ős)magyarkodásnak" nevezett jelenség, és emiatt érzik magukat közel és ennyire szorosan a honfoglaló, vérszerződő Árpádokhoz.

tcom 2010.04.23. 01:10:09

@TaTa86.:

Mert már ott vannak a spájzban. =;-)
Ha a Jobbik krémje még esetleg disztingválni is fog a parlament súlya alatt, de a mögötte felsorakozott szélsőjobbos csőcselék azért nem elenyésző.
Csak félek. Mert ezek az eszmék már egyszer "bizonyítottak". Illetve az elbagatelizálásuk.

Vargi 2010.04.23. 01:10:34

www.irishtimes.com/newspaper/opinion/2010/0416/1224268447268.html

Az irish times szerkesztőségi cikke.
Mindenki döntse el,hogy mennyire korrekt.
Nekem a végén a kettős állampolgársággal riogatás nagyon nem tetszett... Meg az Upper Hungary emlegetése... Egyrészt,már a fordítás sem helyes,meg nem hiszem,hogy az átlagos irish times olvasók tisztában vannak a trianon és a felvidéki magyarok ügyeivel...
Gondolkodtam,hogy írok egy válaszlevelet, hasonlót,mint amit Ti is írtatok.

levee 2010.04.23. 01:12:31

@levee: szóval lehet hogy ez homályos volt, mert más késő van. De Árpád zászlaja jelent valamit az emberek számára (most ezt akár be is lehet skatulyázni a radijobbhoz is, felőlem). Le lehet ezt nácizni, le is lehet sajnálni. De ne felejtsétek el, hogy ha nincs trikolór, akkor a nemzeti lobogónk a vörös és ezüst vágású Árpádok zászlaja lenne. Tessék csak ránézni a címerre...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 01:12:39

@tcom:

Amúgy már láttam Anjou- és Hunyadi-zászlót is, de csak elvétve. Ahogy írtam, azt hiszik, hogy Árpád fejedelem zászlaja volt, Attila királytól meg nem maradt fönn zászlóábrázolás, úgyhogy azt nem tudják lobogtatni. És nekik pont az antiszemita jelleg miatt is fontos, hogy igazolják, egy "honfoglaló", egy részük szerint csak "honvisszafoglaló" jelképével közösséget vállalva lehet a leginkább jelképezni a magyar egységet és nemzetet. Ezért is tettek a Hősök terén Árpád-sávos zászlót az Árpád szobor kezébe, miközben a Műcsarnok előtt a zsidók hanukáztak. Ettől függetlenül tényleg vannak nyilas gyerekek, akik az áthallás miatt választották, de ez kevésbé jellemző 4 év alatt szerzett tapasztalataim alapján.

tcom 2010.04.23. 01:13:27

@soproni1:

A vicc disznó volt. Nem csodálom, hogy nem szeretnek érte. =;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 01:14:04

@Bloodscalp:

Lehetne kutatni utánuk, mert szerintem érdekesebb a téma a mostaninál.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 01:16:54

@levee:

Vagy farkasfogas, Patrona Hungariae-vel, esetleg a magyar címerrel a közepén, ami tehát vagy klerikálreakciós, vagy újfent Árpád-sávos tartalmú.:)

soproni1 2010.04.23. 01:18:45

@tcom: tanulságos inkább....
Persze sokkal hosszab, mert először a németek, utána az oroszok mentek be a zárdába. Kiváló példabeszéd arra, ha valaki valami aljasságot elkövet, utána pedig másokra keni, hogy "a körülmények miatt" meg " parancsra tettem".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.23. 01:19:14

Kár, hogy ilyen későn találtam ide, mert az érdemi vitába már nem fogok beleszólni.:-/ Inkább jó éjszakát is kívánok gyorsan...:)

tcom 2010.04.23. 01:19:56

@levee:

Amikor a nyilasokból kiindulva vélem elterjedni a csíkos zászlót, akkor a saját tapasztalatomból merítek. Vannak barátaim, ismerőseim a szélsőjobbal szimpatizálva. Kivétel nélkül zsidóznak, cigányoznak és említik, hogy ezt a nyilasok csak megpróbálták megoldani. Közkeletű az a vélekedés, hogy kár, hogy Hitler nem a cigányokat vette előre.
Lehet, hogy nekem is jobban meg kellene választanom a barátaimat? =;-)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.23. 01:20:52

@Mj: De jó is hogy idetaláltál! (p.s. egy régi olvasód:-))

tcom 2010.04.23. 01:23:29

@Mj:

Kár!
Azért írhatnál, te hogyan vélekedsz?

levee 2010.04.23. 01:24:25

@tcom: nézd, ebben biztosan van igazság. Mondhatjuk úgy, hogy jelenleg tényleg azok vállalják fel jobban az Árpád-sávot, akik szélsőségesen fogalmaznak és gondolkoznak, de ez nem jelenti azt, hogy a zászló a náci. Amit említesz az valóban szomorú és elgondolkodtató, de semmiképpen nem elegendő ahhoz, hogy a kukába vágjak egy ezeréves jelképet néhány száz, maximum egy-két ezer ősmagyar miatt. Én erre próbáltam utalni, meg arra, hogy a szabad gondolkodáshoz hozzátartozik a másik hülyeségének elviselése is. Nyilván ebben lehetnek eltérések, én például nem lobogtatnék Árpád-sávot, mert hozzám a címer vagy éppen a lyukas zászló közelebb áll. De azt nem bírom elviselni, amikor Demszky azzal érvel, hogy "e jelkép alatt ezrek haltak meg" mert ez összemossa a szezont a fazonnal.

tcom 2010.04.23. 01:35:03

@levee:

A baj, hogy a zászló totális jelképe alatt utoljára tényleg ezrek haltak meg. Utoljára nagyon vészes történelem köthető hozzá.
Azokat, akiknek a szüleit, nagyszüleit a nyilasok kísérték a vagonokhoz, vagy ölték meg minden jelkép sértő.
Nem is lenne baj a mai használatából, ha szépen öltönyben öltözöttek, vagy Árpád-kori kosztümös filmben jelenne csak meg.
Nem is lenne vele baj, ha nem félkatonai, masírozó szervezet tűzte volna ki zászlajának.
Az ellen még ember nem tiltakozott, ha történelmi megemlékezés céljából kulturális célból használják a zászlót.

Nagyon fontos az empátia!!!

Sziasztok!

Blogger Géza 2010.04.23. 04:54:15

@levee: Hát még nagyobb baromság azt mondani, hogy a baseballsapka náci szimbólum. Ezek szerint az amerikai baseball játékosok terjesztették el a nácizmust a világon?

A fehér ing igenis inkább hajaz népviseletre mint holmi katonai egyenruhára.

A gárda formaruha a népviselet (fehér ing) és modern, fiatalos öltözködés (baseball-sapka) kicsit militáris (bakancs), nemzeti jellegű (Árpád-sáv) jellegű keveréke, nem lehet egy-egy az egyben egyenlővé tenni egyikkel sem.

szkepi 2010.04.23. 06:33:47

az a baja a magyarnak és a sok kommentező nacikának, hogy magyarnak, csakis magyarnak és igazi magyarnak tekinti magát, csakhogy NINCS MAGYAR.CSAKIS MAGYAR, MÉLYMAGYAR...
A MAGYART TÖBBSZÖR IS KIPITSCHÁZTÁK ERRŐL A FÖLDRŐL. AZ IRMAGJA MARADT MEG ÉS AZ VEGYÜLT EZZEL AZZAL, ILYENNEL ÉS OLYANNAL ÉS LETT OLYKOR MAGYARABB A MAGYARNÁL. AKI VISZONT ALEGJOBBAN DÖNGETTE ITT EZEN A TÁJON A BEESETT MELLÉT, AZ ANNYIRA SEM MAGYAR, MINT AKI COLORADOBAN ÉHES. AGYRÉM. BIZONYITSA BE A MAGYAR, HOGY MAGYAR!NE GÁRDÁVAL ÉS KIREKESZTÉSSEL!AZ RONGY, NEM MAGYAR. AMIKOR EGY OLIMPIKON ARANYAT SZEREZ MAGYAR, AMIKOR GYORSAN HAJT MÁR NEM IS AZ. EZ ITT A BAJ SOK EGYÉB MELLETT. AMIRŐL A VILÁGON A MAGYART EMLEGETIK POZITIV ÉRTELEMBEN AZ LEGTÖBBSZÖR NEM IS ANNYIRA MAGYAR, ILL. MÉGMAGYARABB.

subabubba 2010.04.23. 07:03:51

@tcom: érdekes, mégis két külön párt, akik egymás ellen küzdenek. ennek lehet valami oka, nem?

öcsi55 2010.04.23. 07:08:16

Fidesz azért győzőtt ilyen nagy arányban
mert a Magyarnép nagy többségének elege
volt.A szoc-lib kormány nyolc évig tartó
lopásából,csalásából,hazudásából!
Simon Gábort halgatom a Királyi tv,
nyüglődik,és még most is hazudik !
Biztos vagyok,hogy meglesz a Fidesz 2/3.

kukatr 2010.04.23. 07:08:49

@is: erre jellemzően egy válasz sem érkezett a khm.. tisztelt kommentelőköz.. birkáktól.
mondjuk az is igaz, ha egy kommentben megjelenik a zsidó vagy náci szó, akkor az értelmes kommunikáció megszakad...

DrPepper 2010.04.23. 07:29:10

Remélhetőleg a levél tartalmazza a "blatant lies" (szemenszedett hazugságok") szövegfordulatot!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.04.23. 07:42:46

@Mihint: Ugyan már, a Fidesz szintjén a nemzetközi média megfizethetetlen. Ugye azért nem gondolod, hogy tényleg Gyurcsány vagy Vásárhelyi Mária rendeli ezeket a cikkeket? Ezeket nem kell rendelni. Elég belenézni a magyar nyelvű médiába és internetbe és az ember tud mindent a zsidókhoz fűződő érzéseinkről, többet is, mint amennyire kíváncsi lenne.

bbjnicken pedig nincs mit olvasni vagy értelmezgetni: egy teljesen irreleváns személyeskedésre futotta tőle. De máskor biztos nagyon mély, tudja a fene.

harcsabajuszos 2010.04.23. 07:46:28

@tcom: Ismerek egy kék-fehér zászlót, amely alatt milliók élnek koncentrációs táborokban évtizedek óta és naponta sérülnek alapvető emberi jogaik a táborokon kívül is.
Ezen zászló alatt ezek a terroristacselekményekkel államot rabló, faji alapokon álló államot szervező szimpatizánsai felvonulást szerveztek a hétvégén.

Nagyon fontos az empátia?
Nézzünk először a jelenbe, kik is rettegnek a hivatalos magyar címer zászlajától.

reKorrekt 2010.04.23. 07:49:18

Tévedés ne essék, a Newsweeknél nem hülyék ülnek az írógép előtt. Én inkább arra tippelnék, hogy egy szándékos Jobbik-Fidesz összemosással próbálkoznak, hogy még nagyobb feszültséget és ellenszenvet keltsenek a Fideszesekben a Jobbik irányába.

Be is fog jönni nekik: most már lehet "náci Jobbik, roncsa a hitelünket"-ezni.

Ilyen egyszerű.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.04.23. 07:51:14

@Kettes:
nehéz idők jönnek magukra. megértem, hogy hülyéket beszél. elveszi az ember eszét a rettegés.

reKorrekt 2010.04.23. 07:55:07

@Kettes: "Takarítsátok ki a disznóólatokat és akkor nem lesz rossz a nemzetközi sajtótok sem."

Tudod ezzel az a baj, hogy mi a tyúkólban vagyunk. A disznóólban azok a liberálisok vannak, akik rendszeresen dezinformálják a külföldi médiát (pl. Gabi Gleichmann).

reKorrekt 2010.04.23. 07:57:08

@Kettes: "Elég belenézni a magyar nyelvű médiába"

Nem tűnt föl hogy a médiát globálisan ugyanazon érdekcsoport birtokolja?

snakekiller23 2010.04.23. 07:59:28

@Kettes:

Jajmár, itt van egy cikk, ami veszett módon inkorrekt (MH szint alatt) és tele van tényszerűen marhasággal; nehogymár kimagyarázzuk, hogy igaza van, mert tényleg vannak antiszemiták a Fidesz környékén. Ráadásul a sorból is kilóg, hiszen a komolyabb lapok eddig magát a Fideszt nem mosták össze a Jobbikkal.

harcsabajuszos 2010.04.23. 08:00:57

Mellesleg válaszra nem számítanék, mert kedvenc szórakozásom megkeresni ezeket a pro-izrael bértollnokokat helyreigazításra. Nos válasz egy alkalommal sem érkezik, telefonon is elérhetetlenek általában.
Érdekes, mert más lapoknál, más témákban tudok levelezni a szerzőkkel.
Ennyit a hiteles és pártatlan nemzetközi tájékoztatásról.

Bougheau Tschichka 2010.04.23. 08:11:51

Written by Denis MacShane, Independent Jewish NEWSWEEK

Fuck off you're a liar

Did you ever heard about Ferenc Gyurcsany?

reKorrekt 2010.04.23. 08:14:18

@Oreg: Rosszul csinálod. A konkurenciát kell felhívni.

Bougheau Tschichka 2010.04.23. 08:14:35

@tcom: a zsidó tőke pedig szereti a Nokiát, a Strabagot, a BKV-t, a MÁV-ot
Soroljam ?

Ez csak egy vicc, a hülye érvelésedre válasz :P

reKorrekt 2010.04.23. 08:22:23

:off
"...munkatársunk hétfőn reggel közvetlenül az adás előtt a stúdióban szóba hozta Kósa Lajosnak az alelnök ATV-s szereplését a Kubatov-ügyről. A Fidesz alelnöke nehezményezte, hogy munkatársunk jelezte: a műsorban szeretné erről is kérdezni. A fideszes politikus szerint ez nem lenne korrekt, mivel a Fidesz alelnökeként, polgármesterként az önkormányzatokról, a választásokról tud beszélni, úgy tudja, erre is szólt a meghívása..."

Na, csak nem kellemetlen a Vona szerep?
:on

Gyáli úr 2010.04.23. 08:33:06

Ez a mandiner volt korábban a reakció? Ugyannyira nem tetszik.

Pontos 2010.04.23. 08:33:11

@TaTa86.: Kínos, de Árpád zászlaja vörös volt, a sávok csak pár száz év múlva kerültek bele és keveset is használták.

indapass90210 2010.04.23. 08:35:56

Szerintetek is kijelenthető nagy nyilvánosság előtt, hogy Denis MacShane egy idióta? A volt, ráadásul munkáspárti miniszterelnökük is háborús bűnös, és egy ilyen pofázik...

TottaKár 2010.04.23. 08:43:10

Denis a komisz
:))

Nyilván felelőségteljesen irogat és elmélyült a mai magyar politikai rendszerben meg a történelmünkben.

Máskülönben honnan venné a bátorságot hogy ilyen f@szságokat írjon?

mojszipupi 2010.04.23. 08:58:29

"Az egyenruha nem náci jellegű, inkább magyar népviseletre emlékeztet."

:DDDDDDD Az igen...nem vagy elvakult cseppet sem. Mondjuk a matyó hímzés esetleg de az árpádsávos címer....

dusomoja 2010.04.23. 09:09:56

@bocivitéz: Gondolod, hogy a blogokon megsszólaló Jobbikos netkommandó leképezi a magyar valóságot? Igyan már. Igen, van passzív antiszemitizmus, és utóítéletes gettó cigányellenesség, ez tény. De hogy ez meghatározó téma, issue lenne Mo-n, az nem igaz.

dusomoja 2010.04.23. 09:10:42

Igyan már helyett ugyan már. Bocs. :-)

nestrot10 2010.04.23. 09:16:30

Kéményseprő az a jobbikos ruha

Alex3000 2010.04.23. 09:31:09

Jaj mit verik a farkukat ezek. Náluk ugyan olyan erős lenne a szélsőjobboldal mint nálunk ha nem nyomnák el folyamatosan, ráadásul Angliában is komoly problémát jelent a migráció, szóval inkább a saját házuk tájékán nézzenek körül, mielőtt fikáznák a többieket! Áll-szentség!

Novi bácsi 2010.04.23. 09:41:06

@bryan: nemmegmondtam minden szava igaz. Bazmeg. :(

tcom 2010.04.23. 09:43:08

@Oreg:

Ugyanmár!!! Éltettem én a zsidó állam politikáját? És ha Izrael tényleg mocskos dolgokat tesz, akkor az összes zsidó pusztuljon?
Magyarországról beszélünk. Magyarországon nem az aktuális izraeli politikáért szoktak felvonulni, hanem a holokauszt miatt, emlékezve, hogy mi történt a II. VH-ban. Maga a nyilas adatokból tudjuk, hogy hány 100 ezer MAGYAR embert küldtek a németek (idegen hatalom) kérésére konc.táborokba.
Erre azért még meg lehet emlékezni nem???
Mi köze ennek Izrael aktuálpolitikájáról?
Meg szoktak emlékezni a kommunizmus áldozatairól is. És? Helyes.

tcom 2010.04.23. 09:47:06

@Oreg:

Mér? Ki az isten fa... retteg itt a hivatalos címertől?
Azt hittem ismerem az országom, de te most újabb ismeretekhez juttatsz!

Csak nem a szegény, megfélemlített szélsőjobb? Vagy nem értem a kérdést?! =:-(

tcom 2010.04.23. 09:52:14

@Novi bácsi:

nemmegmondom?
Sőt a próféta szól belőle. Jó olvasni változatos, már már szépirodalmi nyelvezetét. Én is elalélok, amikor megjelenik nickje egy hozzászólásban. Nem tudom, hogy milyen böngésződ van, de nekem a firefox aranyozva villogtatja a nevét.

dz02 2010.04.23. 10:09:07

hülye angolok, angol hülyék!!!

mindegykivagyok 2010.04.23. 10:21:38

@tcom: És amiatt,miért nem vonultok fel,hogy a gazdag zsidok visszarugdostàk a szegény zsidokat a vonatlépcsöröl?(aranyvonat)!A legnagyobb,hogy azok a zsidok akik akkor "kivàndoroltak" amerikàba,most perelgetik a Màvot stb..
Igazsàg szerint akiket visszarugdostak a
vonatlépcsöröl azoknak kellene perelni az amerikàba kivàndoroltakat!Na ezt nemhallani sehol,de ez màr csak igy van a kasztrendszerben!Igy kerek a dolog,ha tetszik,ha nem!Ràdàsul ezt még ma élö szemtanuk is bizonyitjàk!!!

mindegykivagyok 2010.04.23. 10:25:15

Érdekes modon a fentieket a Wiesenthal "egylet"se nyomozgatja!

harcsabajuszos 2010.04.23. 10:25:50

@tcom: Mi köze? Talán csak annyi, hogy miféle morális alapjuk van ezeknek, hogy az emberöltővel ezelőtti népirtást az én arcomba tolják és nyakamba varrják? Minden napra jusson egy holohír a sajtóba, magyarellenes izraeli zsidókat tüntetgessenek ki úton útfélen magyar kitüntetésekkel, mint a könyvnapok, s ha ez nem elég, még felvonulásokat is szervezgessenek? Kártérítéseket követeljenek hetedíziglen?
Akik a zsidó holokauszt során birkamódra vonultak a vágóhídra és táborokba, talán azért tették, hogy leszármazottjaik a legvisszataszítóbb faji alapokra épülő országot hozzák létre, megvalósítsák, amit a németeknek nem sikerült?
Az én tragédiám a malenkij robot volt, a sváb kitelepítések, a gulag, az elszakított országrészekben élő magyarok magukra hagyása - látsz-e napi híreket erről? Látsz-e állami szponzorálású, a fél rendőrség kivezénylésével védett felvonulásokat?
Látsz-e felvonulásokat az izraeli állam politikája ellen?
Az én tragédiáimért felelősök viszont büntetlenek és leszármazottaik ott vonulnak a kék-fehér zászló alatt a rakpartokon, privilegizálva a kiválasztott faj szenvedését.
Akik felvonulnak, elvbarátaik az apartheidre épülő államnak.
A tisztességes magyar zsidók nem vesznek részt ebben a megélhetési zsidó hajciőben, s szerencsére csak ilyen zsidó barátaim vannak, akik elítélik ezt a csürhét.

harcsabajuszos 2010.04.23. 10:34:51

@tcom: Szűkek az ismereteid a magyar történelemről, ha összemosod az Árpád sávos lobogót a nyilaskeresztessel. Tágítsd egy kicsit a szélsőjobb iránti rettegéstől beszűkült horizontod.

nemmegmondtam 2010.04.23. 11:01:39

"És ha Izrael tényleg mocskos dolgokat tesz, akkor az összes zsidó pusztuljon?"

igen, mivel minden zsidó támogatja, és tevékenyen részt vesz a náci terrorállam fenntartásában...

zsidó és ember nem élhet közös planétán!

nemmegmondtam 2010.04.23. 11:02:50

@Oreg: "s szerencsére csak ilyen zsidó barátaim vannak, akik elítélik ezt a csürhét."

azok még a zsidók szemében sem zsidók...

Chomskyt, Finkelsteint is kikiáltották öngyűlölő antiszemitának :D

ittottlehet (törölt) 2010.04.23. 11:25:30

A Gárda létrehozóinak eredeti deklarált célja volt, hogy a Gárda ruhát a hagyományos magyar népviselet alapján tervezzék meg, ezért lett fehér ing, fekete mellény. A nyilasoknak például soha nem volt fehér ingük, fekete mellényük, azoknak zöld ingük és fekete zubbonyuk volt, ami még ránézésre sem hasonlítható a Gárda ruhához.

harcsabajuszos 2010.04.23. 14:26:23

@nemmegmondtam: Na ja, mint ahogy a szefárdokat is másodrendű állampolgárként kezelik Izraelben, mert más a bőrük színe.
Tolerancia és együttélés bajnokai?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.23. 16:15:13

Uraim, uraim... jelen Newsweek cikk szép példája annak, hogy tiltakozósdi helyet SIMÁN sajtópert kell csinálni a dologból. Itt nem sejtetnek, hanem totál téves infót adnak le tutiként. Akkora helyreigazítást kell kiverni belőlük, hogy ihaj, utána a többi, "hiteles" (vö: rettegő) forrásból tájékozódó nyugati sajtóorgánum is meggondolja párszor, mikor nácizzon reflexből.

Pelso.. 2010.04.23. 16:38:22

@Herr SturmLiberator: A cikk ostoba s valótlanságot állít, viszont mi a fenéért nem követel senki helyreigazítást?
Amit, sokkal könnyebben megtehetnénk, ha valóban nem lenne felszínen folyamatosan a zsidózás, cigányozás, -néhány markába röhögő politikus hasznára.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.04.23. 17:07:12

@TaTa86.: ha fehér inghez fekete mellényt veszek, akkor népviseletre emlékeztetek?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.23. 19:51:15

@Pelso..:

"A cikk ostoba s valótlanságot állít, viszont mi a fenéért nem követel senki helyreigazítást?"

Magyar taktikai érzék rutinos hiánya. Perre az üggyel! Nincs mit veszteni, cserébe príma első bizonyítéka lehetne egy új, markánsabb külpolitikának.

"Amit, sokkal könnyebben megtehetnénk, ha valóban nem lenne felszínen folyamatosan a zsidózás, cigányozás, -néhány markába röhögő politikus hasznára."

Ez a markukba röhögőkön múlik plusz azokon, akik ehhez még öntik az olajat a tűzre. Ha túlzásba viszik, alapvetően magának árt rettegő és hőzöngő egyaránt, ezt a választási eredmény is tükrözi.

Pelso.. 2010.04.23. 20:09:05

@Herr SturmLiberator: OK, lőjünk pontosan: per. Tehát miért nem perel senki? Ez tényleg abszurdisztán.

nemzetiszocialista 2010.04.23. 20:55:21

@Ezt a népet sajnáljam?: No most tényleg felfordult a gyomrom.Most vacsoráztam és ezek után mit sem sejtve megnéztem a videot.Oda lesz a csülökpörköltem főtt krumplival. Nem tudok mit tenni,felolvasok a családnak idevonatkozó részeket a Mein Kampf-ból ellensúlyozva ezt az ocsmányságot! Ez az egész rohadt videó erősíti a hitemet és a hovatartozásomat.Remélem a gyerekeim is utálni fogják ezeket.Mindent elkövetek érte!!!Ezt megigérem!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.04.24. 09:52:59

@Pelso..:

Hozzáteszem, mivel a cikket brit munkáspárti (kormánypárt) képviselő írta, be lehet hívni elbeszélgetni a hazai nagykövetüket is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.04.24. 19:20:28

@Kettes: Talán felesleges erre válaszolnom, de mégis. Képzavarnak tartom azt a felvetésedet, miszerint: "a Fidesz szintjén a nemzetközi média megfizethetetlen." Persze, hogy az, gondolom, nem is teszik. Nem gondolom, hogy hazai "politikusok" rendelgetnek meg ilyen cikkeket, bár egy-két haver mindenhol akad. Én nem érzelmi szempontból közelítem ezt a kérdést, ha ez eddig nem derült ki. De nem érdemes abba belegondolni, hogy mi késztethet egy felelős tisztségviselőt arra(akárhol európában), hogy dezinformáljon (holott, ahogy írod, az interneten végül is mindent megtudhatna)? Az, pedig hogy milyen érzések fűznek bennünket a zsidókhoz (honfitársainkhoz, etc.) speciel semmi köze. Nekem ez a véleményem, továbbá Herr SturmLiberatorhoz csatlakozva sajtópert és visszhangot kívánok ezen dolgok mögé (illetve következményeként).

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 02:37:49

@Mihint:

Nahát, mik ki nem derülnek, nem is tudtam, hogy olvasol.:) (Enyhén pirulós arc.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 02:42:26

@tcom:

Nézd, éjjel fél 3 múlt, éppen, hogy idecsöppentem a net elé, és már nem nagyon tudom fölvenni a fonalat. Ha érdekel a véleményem ezzel a kérdéssel (is) kapcsolatban, itt - mandiner.blog.hu/2010/04/22/felvasaroljak_e_magyarorszagot_a_zsidok#c9562653 - megtalálod a kommentjeimet. Elöljáróban annyit, hogy igencsak köztes az álláspontom, sem a zsidózást, sem a nácizást nem szeretem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 02:54:51

@tcom:

"Azokat, akiknek a szüleit, nagyszüleit a nyilasok kísérték a vagonokhoz, vagy ölték meg minden jelkép sértő."

Pontosan, minden jelkép sértő, ha valaki állandóan megsértődős hangulatban van. Nekem a nagyanyámat vitték el táborozni, mégis büszke vagyok a hétszer vágott vörös-ezüst zászlóra, hogy ne a becenevén hívjuk már. Soha nem fog bennem félelmet kelteni senki addig, amíg én nem vagyok rá vevő. Egyébként a nagyimban sem keltett félelmet soha ez a zászló. A szittyaősmagyarok ellen amúgy sem az a legjobb fegyver, ha valaki elkezd tőlük félni, hiszen pár mondattal nevetségessé lehet tenni az egész szubkultúrájukat.
Amúgy szerintem is fontos az empátia, csak ez ugye érzelmi intelligencián múlik, az meg legkevésbé a hangoskodó hülyegyerekeknek van. Ez ellen meg csak jó neveléssel lehetne tenni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 03:00:46

@kukatr:

Most ezen mit kommentáljak? Akart valami nagyot mondani, aztán ennyit sikerült. Hírértéke számomra gyakorlatilag nulla, de aki el is hiszi Orbánnak, hogy ő sosem hazudott vagy mondott nagyot, az meg is érdemli. Na nem mintha Ferenc testvérrel akarnám egy szintre hozni, azon Viktornak még sokat kell dolgoznia, hogy ilyen mélyre ásson.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 03:06:20

@Pontos:

Kínos, hogy nálad a nomen non est omen. Árpád zászlajáról ugyanis egy darab kortárs ábrázolás vagy leírás nem maradt fönn, így csak a későbbi, ebből a szempontból megbízhatatlan források említik vagy ábrázolják. Viszont teljesen logikus az idősebb Bertényi közkeletűvé vált elmélete Imre királyról és aragóniai feleségéről.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 03:12:43

@nemzetiszocialista:

Te tényleg gyűlöletre akarod építeni az egész életedet? Tapintatosan megkérdezhetem, hogy gyakorlod-e a keresztény vallást?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 03:15:22

@Mihint:

Abszolút egyetértek a perrel. Mi, magyarok sajnos tényleg tanulhatnánk egy kis érdekérvényesítést a zsidóktól, mert abszolút ránk fér az egymásnak esés helyett. Perelhetnénk bőven a kitelepítések, a lakosságcsere, a reszlovakizáció, a Gulág, vagy a málenkij robot miatt is.

Lajos bacsi 2010.04.25. 06:01:45

@Mj: A keresztény vallást hagyjuk ki ebből a vitából, semmi köze ahhoz a bődületes sötétséghez,ami a "Hogyan oldjuk meg a 60-90 éve történteket és hogyan kiabáljunk az elefánttal egérként érdekérvényesítés címén" c. könyv tárgya lehetne.

harcsabajuszos 2010.04.25. 07:07:12

@szomorutojas: Attól függ, mekkora a pajeszod, lehet, hogy egy másik nép viseletére.

harcsabajuszos 2010.04.25. 07:08:27

No és kapott-e a Mandiner bármilyen választ a pro-izrael lobbistától? Mert én nem szoktam a magukfajtától.

harcsabajuszos 2010.04.25. 07:09:22

@Mj: Árpád házi zászló, nem Árpád zászlaja.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 16:46:49

@Lajos bacsi:

Nézd, nekem máshol is van egy vitám az úrral, úgyhogy örülnék, ha itt is két személyes maradna. Itt konkrétan az volt a problémám, hogy hogyan lehet gyűlölet alapú életet élni. A náci ideológiát meg már nagyjából kitárgyaltam vele.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 16:47:32

@Oreg:

Szövegértés nulla. Javaslom, hogy még egyszer nézd meg, hogy mire válaszoltam, és annak fényében értékeld újra a mondandód.

harcsabajuszos 2010.04.25. 17:35:44

@Mj: Ha egy irányba evezünk, nem szükséges hisztizni. Megértem tárgyilagosan is, mert én sem olvasom vissza az összes fogyatékos hozzászólást.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.25. 17:49:18

@Oreg:

Képtelen voltál felfogni egy kommentet, tehát fölöslegesen írtál. Ennyi a történet. És ki hisztizett? Ennek alapján neked a Duna vízállásának bemondása is hisztéria.:D

qwertzuiop05 2010.04.25. 21:23:44

@TaTa86.: Ki a faszt érdekel? Az a lényeg, hogy ti mit próbáltok róla hazudni, érted?!

qwertzuiop05 2010.04.25. 21:29:43

@vagyok59: "Hol voltak nácik ilyen szerelésben?"
Idézd már légy oly kedves, hogy hol írtam én nácikról a háeszemben???
Azon nem csodálkozom, hogy te egyből rájuk gondoltál. Ez szivacs...:o)

qwertzuiop05 2010.04.25. 21:31:30

@eszkep: "Nem "hasonlít rá tehát", hanem a bakancs kivételével ugyanaz."
Akkor sürgősen keresd fel a szemorvost, úgy néz ki, hogy komoly a dolog.

qwertzuiop05 2010.04.25. 21:38:13

@m.logic: "Amíg nem tiltott önkényuralmi jelképet hord valaki addig bárkinek, bármit szabad viselnie."
A gárdaruci esetében mintha árnyaltabban fogalmazott volna a bíróság...
"Ha a zsidóknak joguk van a kipához, akkor a magyaroknak is joguk van a gárdaruhához."
Hol írtam én zsidókról, kedves kommentelő? Tényleg ilyen nagy a kavarodás nálad, hogy csak a zsidók felemlegetésével tudsz hozzászólást írni?

subabubba 2010.04.26. 15:55:35

Egyébként érdekes amit a Newsweek cikk szerzőjéről találtam, az ilyen kijelentések jelentik az antiszemitizmus táptalaját:

He is an advisory board member of Just Journalism, an independent organization that aims to promote accurate and responsible reporting (itt kellene egy hosszú hosszú hatásszübnet) about Israel in the UK media.

subabubba 2010.04.26. 16:04:55

Mármint az ilyen emberek ilyen cikkei jelentik az antiszemitizmusnak az egyik okát.

nemzetiszocialista 2010.04.26. 17:35:46

@Mj: Helló,itt vagyok csak néha dolgozni is kell...Dehogy gyakorlom,öt éve levetettem magamról a keresztet. Azóta boldog vagyok! Megszabadultam egy tévhittől.Ennyi erővel legalább 50 istenben hihetnék...De melyik az igazi????? No,ez itt a fogós kérdés! Az egyiknek valami Mohamed,a másiknak,aki Isten fiának adta kia magát,valami zsidó ,akit kuruzslásért és izgatásért és szélhámosságért keresztre feszítettek. A harmadiknak valami Budha aki mindíg úgy változott mint az időjárás... Ezekbe higgyek????? A fizikában hiszek,az megfogható és bizonyítható.Az összes többi humbuk.A kommunizmusban ,csak egy igazság volt: vallás=ópium a népnek !!! Igaz,igaz és igaz. Vallás egyenlő pénz !!!Üzlet a javából,a polgárok meg vakon csengetik a lóvét.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.26. 19:17:24

A szélsőjobboldali szavazatokért folyó licitben a Fidesz parlamenti képviselője Molnár Oszkár azt nyilatkozta, itt az ideje »előtérbe helyezni a magyar érdekeket, a nemzetközi tőkével, a zsidó nagytőkével szemben«

mintha baj lenne ezzel a mondattal.
pedig ez a természetes, angliába nem szokták meg, h a magyarnak is lehet érdeke

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.04.26. 19:27:05

@nemzetiszocialista:

Eltekintve attól, hogy Buddha maga mondta, hogy minden istenség a képzelet szüleménye, meg hogy a muzulmánok pont amiatt találják sértőnek a mohamedán elnevezést, mert nem Mohamedet, hanem Allahot imádják, csak sajnálni tudlak. Hit dolga nem a racionalitás vagy a fizika világába tartozik, pont ezért is hit. Én a mindenkit megszólító szeretetben hiszek és nem a pénzben. Amúgy pedig ajánlom Nyirő Józseftől az Isten igájában című regényt. Ő például éhezett, amikor pap volt. De beszélgethetsz Böjte Csaba atyával is, vagy megnézheted ezt az oldalt is:

www.ilyenazenpapom.com

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2010.05.06. 13:42:56

közben beérkezett a hírek, hogy miért esett a newsweek szinvonala oda ahová:
comment.blog.hu/2010/05/06/elado_a_newsweek_1
süti beállítások módosítása