Tavalyi felmérésünk után idén is készítettünk egy kis kutatást a Mandiner olvasótáboráról. A 2010. február 15. és 25. között véletlenszerűen kiválasztott látogatóinknak felugró kérdőívünket 696-an töltötték ki.
Összefoglalónk első része a Mandiner-olvasóik demográfiai összetételével foglalkozik.
Olvasóink túlnyomó többsége továbbra is az urak közül kerül ki, a hölgyek nem egészen 13%-os részesedéssel bírnak. Ez azt jelenti, hogy még az autós lapoknál is nagyobb a férfiak aránya látogatóink között (a Szonda-GfK Nemzeti Médiaanalízisének 2007-es adatai szerint az Autó2-t 18%-ban, az Autóséletet 26%-ban nők olvassák).
Olvasóink 93%-a fiatalabb ötvennél, a legtöbben a 30-39 éves korosztályhoz tartoznak.
A Mandiner közönsége meglehetősen urbánus összetételű, minden második olvasónk Budapesten él.
Ennek megfelelően a regionális megoszlásban is a közép-magyarországi régió dominál.
Válaszadóink kétharmada rendelkezik felsőfokú végzettséggel (8%-nyian vannak a PhD fokozattal rendelkezők), a középfokú végzettségűek fele pedig még tanul.
Olvasóink egyötöde egyedül, egyharmada viszont legalább negyedmagával él.
A Mandiner olvasóinak 73%-ánál haladja meg a háztartás havi nettó jövedelme a 180 ezer forintot. (Ez jóval magasabb arány, mint pl. a gazdasági napilapok esetében.)
A felmérésről szóló következő posztunkból kiderül, kik a legkedveltebb mandineres szerzők, hová sorolják a blogot olvasóink és Jobbik- vagy LMP-szavazók olvassák-e többen blogunkat.